• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

راهكارهاي مقابله با تخلفات و كم كاري هاي پست در خريد و فروش اينترنتي

سعادت

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
1,134
محل سکونت
نصف جهان
سلام بچه ها خب ميدونيد كه پست در خريد و فروش اينترنتي تخلفات و يا بهتر بگم كلاهبرداري هاي زيادي چه از فروشنده و چه از خريدار اينترنتي ميكنه و روز به روز هم وضعيت داره بدتر ميشه :hmm:

سه تا از مهم ترين هاش هم اينه :
اخذ هزينه پست پيشتاز و عدم رساندن به موقع مرسوله به مقصد :
كه اطلاع داريد مرسوله پيشتازي كه حداكثر 2 روزه بايد برسه به مقصد در بهترين حالت 4 روز زمان ميبره و حتي تا بيش از 10 روز هم ممكنه طول بكشه

تعريف فرمول جديدي در محاسبه هزينه پست پيشتاز : :blink:
به اين شكل كه هر چي مبلغ سفارش بيشتر باشه هزينه ارسال هم بيشتر ميشه كه خب ميدونيد هزينه ارسال فقط به وزن مرسوله بستگي داره و فقط در سيستم خريد و فروش اينترنتي هزينه به اين شكل محاسبه ميشه

عدم مراجعه دوباره به آدرس مقصد :
همون طور كه ميدونيد وقتي خريدار در محل نباشه بايد يك بار ديگه پستچي به اون آدرس مراجعه كنه كه خب متاسفانه مراجعه اي صورت نميگيره مشكلات ديگه اي هم هستش كه خودتون ميدونيد البته من توي مورد سوم شك دارم كه دوستان محبت كنند و راهنمايي كنند به نظر من ما بايد فكري كنيم تا بتونيم جلوي پست رو بگيريم اول خودم شروع ميكنم

اميدوارم دوستان هم كمك كنند به هر حال از دست رو دست گذاشتن و نگاه كردن بهتره :eek:
 

سعادت

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
1,134
محل سکونت
نصف جهان
راهكار هاي من :

ارسال شكايت از طريق سازمان ها و سايت هاي دولتي :

http://shekayat.bazrasi.ir
اين سايت متعلق به ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي كل كشور هستش و فكر كنم كارگشا باشه
البته مثل اين كه دارند سايت رو ارتقاء ميدن كه به محض اين كه سايت فعاليتش رو دوباره آغاز كرد ميتونيم اقدام كينم

http://www.post.ir/HomePage.aspx?lang=fa-IR&site=PostPortal&tabid=10608&mid=0
سايت خود پست كه ميتونيم اعتراض خودمون رو واسشون ارسال كنيم


تماس تلفني
شماره 136 یا شماره تلفن 88300061 كه متعلق به سازمان بازرسي كل كشور هست و ميتونيم از اين طريق شكايت كنيم

از دوستان خواهش ميكنم شما هم اگه سايت و شماره تماسي سراغ داريد كه بشه از طريق اون اقدام كرد بگيد كه اضافه كنم ضمن اين كه بايد همگي شكايات رو ارسال كنيم تا بهشون اهميت داده بشه

**************************************************
درخواست كمك از مجلات و هفته نامه هاي آي تي :

راهكار ديگه اي كه به ذهنم رسيده اينه كه ميتونيم ايميل هايي به مسئولين وسردبيران مجلات و هفته نامه هاي آي تي ارسال كنيم و ازشون بخوايم كه اين تخلفات رو چاپ كنند
خودم به شخصه خيلي به هفته نامه عصر ارتباط خوشبينم
به زودي آدرس ايميل هاي چندتاشون رو ميگذارم

**************************************************
ستون شكايات روزنامه ها :

توي بعضي روزنامه ها ديديد كه يه ستون هست كه مردم شكايتشون رو از ارگان هاي دولتي ميفرستند و روزنامه ها هم اونارو چاپ ميكنند
اينم به نظر خودم فكر بدي نيست مخصوصا اگه همگي به چند تا روزنامه مدام ايميل بديم و يا تماس بگيريم و ازشون شكايت كنيم حتما چاپ ميشه
دوستان لطف كنند و ايميل و شماره تماس اين قسمت روزنامه هاي مختلف رو بگذارند خودمم چندتاشو ميگذارم همين جا
 
Last edited:

سعادت

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
1,134
محل سکونت
نصف جهان
يه نكته اي هم كه به نظر خودم ميتونه مهم باشه اينه كه بهتره بيشتر در جايگاه يك خريدار اينترنتي از پست شكايت داشته باشيم تا يك فروشنده اينترنتي و بيشتر روي اين موضوع تاكيد داشته باشيم كه پست داره از خريدار هزينه ارسال بيشتر ميگيره ولي حتي حداقل خدماتي رو هم كه بايد ارائه بده نميده

دوستان لطف كنند راهكاري هست ارائه بدن و در مورد راهكار هاي بالا هم نظر بدن تا به يك نتيجه گيري برسيم و همگي با هم راهكارها رو به صورت هماهنگ تست كنيم و بريم جلو

 بازم ميگم :
از دست رو دست گذاشتن و نگاه كردن بهتره


لطفا انرژي منفي هم نديد كه آقا اينا توجه نميكنند و همشون دستشون توي يه كاسه هست و ...
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
راهکارهای مناسبی بود و تشکر می کنم .
به نظرم مهمترین راهکار که همون سیستم های طرف قراردادمون هستند رو فراموش کردید .
100% اونها شکایت کنند یا اعتراض کنند به نتیجه میرسیم .
 

Persiastore

کاربر فعال تجارت آنلاین
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2007
نوشته‌ها
1,728
لایک‌ها
212
سن
38
محل سکونت
persiastore
البته ميشه يكسري هماهنگي كاملي با تمام فروشگاهها انجام داد كه مثلا توي دو سه روز مشخص هيچ بسته ي اينترنتي به اداره پست ارسال نكنيم و همه رو نقدي يا با پيكي چيزي بفرستيم ولي اين كار نياز به هماهنگي بالايي داره
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
البته ميشه يكسري هماهنگي كاملي با تمام فروشگاهها انجام داد كه مثلا توي دو سه روز مشخص هيچ بسته ي اينترنتي به اداره پست ارسال نكنيم و همه رو نقدي يا با پيكي چيزي بفرستيم ولي اين كار نياز به هماهنگي بالايي داره
این کار امکانش نیست و فقط به خودمون ضرر میزنیم .
 

Honarvar60

Registered User
تاریخ عضویت
22 مارس 2005
نوشته‌ها
1,307
لایک‌ها
148
من هم پایه هستم
هر تصمیمی که گرفته شد من هم انجام میدم
واقعا پست داره زور میگه
درحالی که پست که نیمه ورشکست شده بود رو این فروشگاه های اینترنتی جان تازه ای به این صنعت ورشکست بخشیدند
 

sylvester

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2007
نوشته‌ها
526
لایک‌ها
89
محل سکونت
ترکیه
اون جریان شکایت کردن به خود پست دیگه آخرش بود
شکایت شاه رو پیش وزیرش ببریم
 

Persiastore

کاربر فعال تجارت آنلاین
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2007
نوشته‌ها
1,728
لایک‌ها
212
سن
38
محل سکونت
persiastore
این کار امکانش نیست و فقط به خودمون ضرر میزنیم .

چرا ميشه اينكار رو كرد
الان شما سفارشات رو چك كن اكثرا مال تهران و مراكز استانهاست تا سفارشات روستا و شهر كوچيك (از لحاظ مبلغ نه تعداد )
الان پيك موتوري ماركت اين چند ماه خوب پيش رفته اگه چند تا شهر ديگه هم راه بندازه و پارس پيك هم دنبال اين قضيه باشه ميشه روي اين قضيه فكر كرد
يك هماهنگي كلي و ارسال نكردن و در جريان گذاشتن پست مستقيم كه دليل ارسال نكردن چيه
 

TinySkin

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2009
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
45
محل سکونت
تهران
البته ميشه يكسري هماهنگي كاملي با تمام فروشگاهها انجام داد كه مثلا توي دو سه روز مشخص هيچ بسته ي اينترنتي به اداره پست ارسال نكنيم و همه رو نقدي يا با پيكي چيزي بفرستيم ولي اين كار نياز به هماهنگي بالايي داره
منم با اين قضيه موافقم
واقعا يه جور بايد جلوي اين نامرد ها رو بگيريم
الان من با پيشتاز از دم خونه ارسال ميكنم در بد ترين حالت دو روزه دست طرف هستش و سالم دستش رسيده
ولي وقتي با خريد پستي ارسال ميكنم در بدترين حالت 4 روز طول ميكشه و بسته هم آش و لاش دست طرف ميرسه
با اينكه تو قاب و كاور هستش و پاكت هم از اين كلفت ها ميزارم ولي بسته پدرش در ميادش
انگار باهاشون فوتبال بازي ميكنن
بعضي اوقات هم اينقدر دير ميرسه دست طرف ، يارو برگشت ميزنه و جالب تر اينه كه هزينشو از ما ميگيره
عجب سرويس خريد پستي اي شد كه دهنمون رو صاف كرد
به جاي اينكه سرويس ارائه بده خودمون رو سرويس كرده
 

Pixelweb

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2009
نوشته‌ها
1,316
لایک‌ها
80
محل سکونت
Shiraz
من که چند روز یش از طریق پنل اعتراضم رو اعلام کردم. اگر همه اعتراض کنند حتما نتیجه داره. الان قیمت محصول شده 3000 تومان هزینه پست زده 2000 تومان! خنده دار نیست؟! مسلما روی فروش هم تاثیر داره!
 

سعادت

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
1,134
محل سکونت
نصف جهان
خوشحالم كه از اين تاپيك استقبال شد
راهکارهای مناسبی بود و تشکر می کنم .
به نظرم مهمترین راهکار که همون سیستم های طرف قراردادمون هستند رو فراموش کردید .
100% اونها شکایت کنند یا اعتراض کنند به نتیجه میرسیم .

حق با شماست در حال حاضر دم دست ترين راه حل همينه البته به نظر من نميگيره چون اين شركت ها بدون زحمت سودشون رو دارن ميكنند و ديگه توي اين چيزا نيستند خود من به پارس پيك اعتراض كردم ولي غير مستقيم بهم فهموند به ما ربطي نداره
به هر حال فكر كنم اول بايد از اين راه شروع كنيم

البته ميشه يكسري هماهنگي كاملي با تمام فروشگاهها انجام داد كه مثلا توي دو سه روز مشخص هيچ بسته ي اينترنتي به اداره پست ارسال نكنيم و همه رو نقدي يا با پيكي چيزي بفرستيم ولي اين كار نياز به هماهنگي بالايي داره

به نظر من ايده خوبي هستش ولي وقتي جواب ميده كه بتونيم حداقل نصف فروشنده ها رو با خودمون متحد كنيم كه فكر كنم كمي غير ممكن باشه !!! مگه اين كه يه نفر يه فكري كنه بابت اين قضيه


الان پيك موتوري ماركت اين چند ماه خوب پيش رفته اگه چند تا شهر ديگه هم راه بندازه و پارس پيك هم دنبال اين قضيه باشه ميشه روي اين قضيه فكر كرد
يك هماهنگي كلي و ارسال نكردن و در جريان گذاشتن پست مستقيم كه دليل ارسال نكردن چيه

پارس پيكي ها هم بد نيست از طريق پنل درخواست كنند كه شركت پيك هم اضافه كنه خودش باز تاثير داره


خب بچه ها فعلا بياين همگي از طريق پنل اعتراض كنيم آدرس اين تاپيك رو هم بديم بهشون
اگه مثلا يه نامه هم بنويسيم بديم همه پاشو امضا كنند چند نسخه شو بفرستيم شركت هاي خريد پستي و خود پست و ... بد نيست

يه نفرم كه دستور زبانش خوبه يه نامه بنويسه پاشو خودمون امضا كنيم ايميل كنيم هفته نامه ها و مجلات آي تي !!!
هفته نامه عصر ارتباط اگه اهميت بده حتما چاره سازه
 

MobileTools

Registered User
تاریخ عضویت
16 اکتبر 2007
نوشته‌ها
680
لایک‌ها
12
تخلفات که زیاده ...

بهترین کار راه اندازی یک دامین و توضیح کامل ماجرا و شرح اون - بررسی قوانین - مقایسه قوانین با شرایط کنونی هست. بعدش هم فروشگاه دار ها بیان و اونجا رو امضا کنن. اینطوری بهتر موضوع دیده میشه.
یک قسمتی هم باشه که خریدار ها اعتراض خودشون رو بتونن وارد کنن نسبت به مبالغ زیاد هزینه پست.

در فروشگاه هم یک لوگو به این صفحه داده بشه که خریدار بتونه اعتراض کنه - مارکت سنتر و ... هم از این طرح حمایت کنن کم کم اثراتش معلوم میشه.

پست باید هزینه پست سفارشات اینترنتی رو پایین بیاره به دلیل درآمد زایی بالایی که این چند سال براش داشته نه اینکه نرخ رو بی قانون بالا ببره !
 

avan

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2007
نوشته‌ها
1,884
لایک‌ها
207
تخلفات که زیاده ...

بهترین کار راه اندازی یک دامین و توضیح کامل ماجرا و شرح اون - بررسی قوانین - مقایسه قوانین با شرایط کنونی هست. بعدش هم فروشگاه دار ها بیان و اونجا رو امضا کنن. اینطوری بهتر موضوع دیده میشه.
یک قسمتی هم باشه که خریدار ها اعتراض خودشون رو بتونن وارد کنن نسبت به مبالغ زیاد هزینه پست.

در فروشگاه هم یک لوگو به این صفحه داده بشه که خریدار بتونه اعتراض کنه - مارکت سنتر و ... هم از این طرح حمایت کنن کم کم اثراتش معلوم میشه.

پست باید هزینه پست سفارشات اینترنتی رو پایین بیاره به دلیل درآمد زایی بالایی که این چند سال براش داشته نه اینکه نرخ رو بی قانون بالا ببره !
موافقم.
خیلی........
 

سعادت

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
1,134
محل سکونت
نصف جهان
بهترین کار راه اندازی یک دامین و توضیح کامل ماجرا و شرح اون - بررسی قوانین - مقایسه قوانین با شرایط کنونی هست. بعدش هم فروشگاه دار ها بیان و اونجا رو امضا کنن. اینطوری بهتر موضوع دیده میشه.
یک قسمتی هم باشه که خریدار ها اعتراض خودشون رو بتونن وارد کنن نسبت به مبالغ زیاد هزینه پست.

در فروشگاه هم یک لوگو به این صفحه داده بشه که خریدار بتونه اعتراض کنه - مارکت سنتر و ... هم از این طرح حمایت کنن کم کم اثراتش معلوم میشه.

پست باید هزینه پست سفارشات اینترنتی رو پایین بیاره به دلیل درآمد زایی بالایی که این چند سال براش داشته نه اینکه نرخ رو بی قانون بالا ببره !

راستش خود من هم همچين فكري كرده بودم و ميخواستم خودم بدم به يكي از بچه ها همين جا يه سايت نظر سنجي واسم طراحي كنند و ...
به هر حال اين ايده عاليه و حتما جواب ميده البته به نظر من بايد تموم راهكار ها رو انجامشون داد
 

mehdidesigner

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
1,719
لایک‌ها
978
محل سکونت
Teh
بهترین کار راه اندازی یک دامین و توضیح کامل ماجرا و شرح اون - بررسی قوانین - مقایسه قوانین با شرایط کنونی هست. بعدش هم فروشگاه دار ها بیان و اونجا رو امضا کنن. اینطوری بهتر موضوع دیده میشه.
یک قسمتی هم باشه که خریدار ها اعتراض خودشون رو بتونن وارد کنن نسبت به مبالغ زیاد هزینه پست.

در فروشگاه هم یک لوگو به این صفحه داده بشه که خریدار بتونه اعتراض کنه - مارکت سنتر و ... هم از این طرح حمایت کنن کم کم اثراتش معلوم میشه.


پست باید هزینه پست سفارشات اینترنتی رو پایین بیاره به دلیل درآمد زایی بالایی که این چند سال براش داشته نه اینکه نرخ رو بی قانون بالا ببره !

خیلی عالیه
می شه گفت این بهترین راه و تنها راهه ممکنه!
که در نتیجه : یا پست درست می شه!
یا مردم بی خیال خرید پستی می شن!
 

سعادت

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
1,134
محل سکونت
نصف جهان
خب من آدرس تاپيك رو واسه پارس پيك فرستادم و ازشون خواستم ما رو كمك كنند كه اينو جواب دادند:

ضمن سپاس از اطلاع رسانی، پیام شما جهت بررسی و اعلام نظر به مدیریت ارجاع شد.

موفق باشد.

كاش دوستان ديگر هم به سيستم هاي ديگه اين تاپيك رو معرفي كنند و ازشون بخوان ما رو همراهي كنند
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
36
محل سکونت
هرجا که $ باشه
من اومدم فقط بگم که اینا دستشون تو یه کاسست !!!! :D

شما میدونستی 40% از حق ارسال این خرید های اینترنتی برای سرویس دهنده هاست ؟

یعنی ایران مارکت و پارس پیک و سیستم های مشابه ، هر مرسوله ای که میفرستی 40% برای خودشونه !!!! مثل یک دفتر پستی کار میکنن ، دفتری که روزانه میلیارد ها تومن بسته جا به جا میکنه و درآمد زایی میکنه برای خودش !


حالا کاری هم نداره که پست اونور دیر میرسونه یا نمیرسونه

مثلا شما خیال میکنی پست مرکزی نمیدونه تو اداره جات چی میگذره ؟

یا پارس پیک نمیدونه که کالا با تاخیر میرسه و زیر 4 روز امکان نداره بسته اینترنتی توزیع شه ؟

خیال میکنی نمیدونه که مثلا مامور فقط یه بار میره در خونه و اگه شخصی نبود برگشت میده ؟

آقا جان !!! دست همه شون تو یه کاسست ، والسلام :D
 

Mohsen Khan

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2007
نوشته‌ها
2,225
لایک‌ها
299
توي تبليغي كه شركت رايارا به صورت ميل فرستاده بود
نوشته بودكه هزينه برگشتي توي اين سيستم وجود نداره
البته من وقت نكردم زنگ بزنم آقاي سعادت جو بپرسم قضيه اش چطوريه
ولي اگر درسته باش
يك تحول خيلي بزرگ مي شه :happy:
وكلي توي هزينه ها صرفه جويي مي شه
و دل آدم براي برگشت خوردن بسته ها ريش ريش نمي شه :p
 

Moostafa

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,955
لایک‌ها
656
محل سکونت
AHWAZ
ممنون بابت استارت این تایپیک
آقا منم هم هستم....
 
بالا