متاسفانه چند سالي است شركت پست در سيستم خريد و فروش اينترنتي اقدام به تخلفات فراواني كرده كه روز به روز اين تخلفات شدت بيشتري پيدا ميكنند از مسئولين تمنا دارم به شكايت بنده به عنوان نماينده ده ها نفر فروشنده و خريدار اينترنتي رسيدگي نماييد
شرح تخلفات :
1 - دريافت هزينه ارسال خارج از تعرفه هاي تصويب شده پست
هزينه پست پيشتاز فقط و فقط به وزن مرسوله بستگي دارد كه متاسفانه پست علاوه بر وزن مبلغ مرسوله را هم در افزايش قيمت دخالت ميدهد! اين در حالي است كه يك بسته با مبلغ 1000 تومان با يك بسته با مبلغ 20000 تومان از نظر هزينه ارسال تفاوتي ندارد ولي از نظر شركت پست تفاوت دارد!!!
آيا يك بسته 50 گرمي با يك بسته 50 گرمي ديگر كه فقط در مبلغشون تفاوت دارند بايد در هزينه ارسال تفاوت داشته باشند اگر نه كه خب چرا پست هزينه دو برابر از مشتري ميگيرد و اگر بلي چرا پست در دفاتر و باجه هاي پستي ارزش مرسوله را نمي پرسد و بعد هزينه را حساب كند!!!
اين در حالي است كه حتي هزينه ارسال يك مرسوله با وزن يكسان از تعرفه باجه ها ي پستي نيز بيشتر است
آيا واقعا اين اقدامات پست از دزدي و كلاه برداري چيزي كم دارد ؟
2 - با اين كه شركت پست هزينه ارسال چند برابر ميگيرد ( گاهي اوقات بيش از 3 برابر ) يك مرسوله پيشتازي كه بايد حداكثر 2 روزه به مقصد برسد در بهترين حالت 5 الي 6 روز به طول مي انجامد و حتي تا بيش از 10 روز هم ممكن است فرآيند ارسال زمان ببرد
3- متاسفانه مامورين پست طبق قرارداد و قانون خود شركت پست موظفند مرسوله هاي پستي را در صورت ارسال و نبود خريدار در آدرسي كه درج شده دوباره ارسال كنند و اگر باز هم خريدار براي تحويل مرسوله نبود يك اطلاعيه مبني بر اين كه خريدار براي دريافت مرسوله خود به اداره پست مراجعه كند در محل سكونت آن شخص بگذارند ولي مامورين پست در صورت نبودن شخص نه تنها دوباره به آدرس مراجعه نمي كنند بلكه گاهي آن اطلاعيه را هم نميگذارند !!!
4- در آخر اين كه شركت پست در سيستم خريد و فروش اينترنتي هزينه ارسال چند برابر مي گيرد ( از خريدار ) 3 درصد ماليات مي گيرد و مبلغي هم به عنوان خدمات كه معلوم نيست اين مبغ براي چه خدماتي گرفته مي شود و درصدي هم از پيمانكاران خود ميگيرد و مرسولات را هم چندين روز ديرتر ارسال ميكند و با همه اين احوال روز به روز به اين تخلفات مي افزايد
از مسئولين تقاضا دارم با اين تخلفات رسيدگي كنند چرا كه حق صد ها هزار نفر در ماه ( هم فروشنده و هم بيشتر خريدار اينترنتي ) خورده ميشود و اگر به محاسبه درآمد پست كه از اين طريق و به نا حق به دست مي آورد بپردازيم مي بينيم كه چه مبلغ هنگفتي مي شود
و اما مدرك و عدله جهت اثبات :
فقط كافي است كه يك سفارش از طريق يك فروشگاه اينترنتي ثبت بشود و فاكتور با هزينه هاي پستي مقايسه شود و البته فرآيند ارسال و زمان دريافت مرسوله هم بررسي شد
همين طور مي توانيد به پيمانكاران شركت پست نيز تماس بگيريد
آدرس وبسايت دو تا از شركت هاي مذكور را در اين جا مي آورم
http://parspeik.com
www.iranmc.org
كمي هم جستجو در اينترنت و يا تماس با خريداران اينترنتي نيز حتما اطلاعات بيشتري در اختيار شما قرار خواهد داد