• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمايه گذاري روي سكه و طلا

erfan33

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
3 می 2010
نوشته‌ها
1,833
لایک‌ها
466
محل سکونت
KARAJ
بنظر من تحليلتون كاملا اشتباست! همونطور كه دوستمون گفتند، اگر حراجي هاي بانك كارگشايي تشريف ببريد متوجه ميشيد كه حراجي در كار نيست و يكسري دلال بانك قيمت را بالا مي برند و صوري ميخرند و دوباره ميدهند به بانك...

لعنت به من كه قبل عيد، سر يكي دو تومن روي 388 نخريدم. گفتم گرونه، وايسم بعد عيد شايد قيمت بيافته.

همونطور كه دنياي اقتصاد هم نوشته، علت بالا رفتن سكه ربع، وارد شدن سرمايه هاي خرد به بازار سكه هست...سرمايه هاي خرد يعني پدر و مادرهاي بيچاره ما، پيرمرد پيرزنها و كلا آدمهاي كم ريسك پذير... كه مي بينن با گذاشتن پولشون توي بانك فقط ضرر ميكنند و جيب بانك پر پول ميشه.

يكي به من بگه اگر بانكها سود نميكنن، چطور از هر 10 تا آگهي توي عيد، 8 تاش مال بانك بود؟ اينها سود خيلي كلان ميكنند با پولهايي كه پيششونه.

ضمنا اوضاع مملكت بسيار بسيار بسيار(هر چي بگم كمه) نابسامانه و خيلي بدتر هم ميشه. نمونه اش استعفاي وزير اطلاعات كشوره كه بلافاصله هم ا.ن پذيرفت. البته بعدش حضرت والا گفتن غلط كردي و بايد مصلحي سر جاش بمونه....ببينين چه سيركيه. اين وسط بانك مركزي، كارگشايي و بانكهاي ديگه با خيال راحت دارن خون مردمو ميكنن تو شيشه. بهمين خاطره كه مردم هم فهميدن و دارن پولهاشونو ميكشن بيرون ميبرن ربع ميخرن.

اين تحليل منه. اگر دوست داشتي قبول كن، اگر نه نكن. ولي واقعيت اينه كه تمام اين مدت كه قيمت جهاني نوسان كرده، بالا رفته و پايين اومده، سكه فقط بالا رفته. پس مطمئن باش كه سكه در مقابل ريال ربط زيادي به قيمت جهانيش نداره. الان بخاطر تضعيف شديد ريال(كه دارن بخاطرش صفرهاي پول ملي رو برميدارن!) سكه در مقابل ريال بالا ميره و ربطي به قيمت جهانيش نداره.

بهمين خاطره كه من خوشبينانه تا آخر سال(ان شالله زودتر) 500 و با كمي ريسك بالاتر 550 و 600 هم كاملا محتمل هست.

دوست عزیز شما که همون حرف منو میزنید و تایید میکنید خوب
علت بالا رفتن تب سکه = بانک کارگشا پاراگراف اول شما
بانک سود به مردم نمیده و واسه همین مردم پولاشونو از بانک کشیدن بیرون و به فکر خرید سکه شدن و گرنه بانک خودش پول پارو میکنه = پاراگراف دوم شما
80 درصد علت گرونی سکه خود مردم هستن چون براش تقاضا هست اگه تقاضا کم بشه میره رو 383 تومن قیمت واقعی خودش = پاراگراف سوم
قیمت تحولات بازاری طلا وسکه ایران اصلا تاثیری به قیمت جهانی طلا نداره و این ایران هست که قیمت رو از جهان میگیره ( مثلا شما الان سکه تمام که اینجا 435 هست ببری همه جا غیر از ایران به اندازه ارزش قیمت وزنش بهت پول میدن نه قیمت حبابی که تو ایران باعث بالا رفتنش شده )
 

anony

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2007
نوشته‌ها
170
لایک‌ها
48
دوستان، طلا رو با ديدگاه بلند مدت بايد بخريد، يكماهه دوماهه ممكنه ريسكي باشه.

ريال بخاطر ناداني حاكمان در حال تضعيف بيشتر و بيشتره. دليل تبديل ريال به طلا هم از بين نرفتن ارزششه. مسلمه كه از كاسب سر خيابون تا آدمهايي كه پولشون فقط تو بانك بوده اينو فهميدن و دارن ميخرن.

من خودم 346 خريدم و به اندازه كافي سود كردم(3-4 ماه قبل عيد خريدم و الان 100 تومن رفته روش. امروز سكه به 342 هم رسيد!!)

الان همه فكرم اينه كه آيا اضافه بكنم يا نه توي اين قيمتها. ولي تحليلهام ميگه كه قيمت از اين بالاتر هم ميره. اين قيمت حباب نيست، نتيجه سياست انبساطي، اعلام شده دولت هست. اقتصاد هميشه پيشروتر از سياستهاي دولتهاست(تئوري جديد اقتصاده اين: انتظارات عقلايي) و چون اعلام شده كه نرخ سود بانكها كمتر شده، روي عقود مشاركتي و مبادله اي هر دو سقف گذاشته شده، سود بانكها قراره كمتر بشه(معلوم نيست ها، فقط اعلام كردن)، بازار مسكن هم كه تكون نمي خوره، دلارم كه بگير و ببنده براي خريد و فروشش و صرافي ها رو بخاطر خريد و فروش غيرمجاز پلمب مي كنن و ...

پس نتيجه همين ميشه كه همه پولها مياد تو سكه اين اتفاق مي افته ديگه. من خودم منتظرم دولت يكهو بهش بر بخوره كه قيمت رو پايين بياره و من بخرم كه خوشبختانه اونم اصلا بهش هيچ بر نميخوره و ول كرده قيمت همينجور بره بالا...من شايد ماهي يك سكه بخرم، به قيمت بازار. احتمالا اينكارو ميكنم.
 

Max.Pain

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,188
لایک‌ها
710
محل سکونت
Into the Wild !!!
این سکه گرمی ها چطورن؟ ارزش دارن بگیریم؟!
 

Kaveh.CH

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2011
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
0
سلام

دوست من، نه به اعتبار حرف من بلكه به اعتبار تحليل خودت و بي اعتباري حرفهاي آقاي رئيس كل(مترسك) بخر ;-)

ولي در هر صورت بخر !

من زیاد تحلیل سر در نمیارم به اعتماد حرف شما و دوستان 2 تومن خریدم.
حالا یه مشورت با شما دوستان میخوام بکنم
من 4 تومن دیگه دارم
موندم این 4 تومنو بدم مستاجر و کرایه ازش بگیرم که تا سال اینده میشه حدود یک و نیم اجاره یا اینکه بدم حدودا 10 تا سکه بگیرم به امید اینکه تا سال اینده رو هر سکه 150 سود میکنم که برابر بشه با همون یک و نیم اجاره.
به مستاجر بدم کرایه ازش بگیرم سود تضمین شدس ولی سکه تضمین 100 درصد توش نیست
ممنون میشم نظرتونو بگین؟
:wacko:
 

anony

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2007
نوشته‌ها
170
لایک‌ها
48
اولا كه 452 !!!

دوما كه در هيچي تضمين 100% نيست ولي سود اجاره هم خيلي خوبه(بالاي 35% در سال) و من توصيه ميكنم نصفش كني كه هم به مستاجرت فشار نياد ;-) هم تو بازار سكه باشي.

ضمنا مد نظر داشته باش كه سكه نقدشوندگي خيلي بالايي داره ولي راجع به اجاره پول شما لااقل يكسال قفل ميشه...
 

atousajoon

Registered User
تاریخ عضویت
6 فوریه 2011
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
14
anony به نظرت الان بری طلا فروشی ازت میخرن که ؟
 

anony

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2007
نوشته‌ها
170
لایک‌ها
48
سلام

دوست من، مسلمه كه طلا فروش ترجيح ميده كه از دلال هاي داخل بانك كارگشايي بگيره تا براش ارزونتر در بياد و رغبتي به خريد سكه شما نداره. ضمنا قانون هم اونها رو موظف به خريد از شما نميكنه.

بايد يا طلا فروش آشنا داشته باشيد كه درصد بالايي ازتون نگيره و شما هم همه كارهاتونو(خريد و هم فروش) با اون انجام بدين(من اينكارو ميكنم) يا به قيمت خيلي پايين تر از بازار بديد كه پولش ميره تو جيب طلا فروش...
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
اگه کسی یک ماه پیش همه زندگیش را طلا خریده بود ، الان کل زندگیش یک و نیم برابر شده بود
 

erfan33

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
3 می 2010
نوشته‌ها
1,833
لایک‌ها
466
محل سکونت
KARAJ
اگه کسی یک ماه پیش همه زندگیش را طلا خریده بود ، الان کل زندگیش یک و نیم برابر شده بود

منصور جان الان بهت بگن کل زندگی تو طلا بخر تا یک دو ماه دیگه کلی سود میکنی به احتمال 80 تا 90 درصد این کارو میکنی !
مطمئنا آدمی تا نداشتن علم و یقین به چیزی تا 100 درصد همچین کاری نمیکنه
اثباتش = سرمایه گذاری الان شما واسه دو ماه بعدتون برای سود
برهانش = سرمایه گذاری دوماه پیشتون برای سود تا الان
 

vahidrk

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2005
نوشته‌ها
3,513
لایک‌ها
561
سن
37
محل سکونت
Home
بچه ها امروز نیم گرفتم 212 تومن، چرا ارزون تر حساب کرد :؟

نه از یزد گرفتم ... مثقال الان زده 219000 تومن!

85 نه ها 58 ... همین طرح قدیم که اینجا نوشته:

خیلی دوست دارم دلیل این ارزون تر بودن رو بدونم : |
 

latari

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
516
لایک‌ها
86
سن
38
یادم نیست کدوم بانک بود ولی یه بانکی هست که شما حسابتون تبدیل میشه به سکه و طبق نوسانات اون موجودی شما افزایش یا کم میشه کسی یادش نیست کدوم بانک بود
 

anony

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2007
نوشته‌ها
170
لایک‌ها
48
بهمنی خبر داد: عرضه شمش‌ 12کيلویی طلا از شنبه !!!
مهر - در پی افزایش غیرمتعارف قیمت انواع سکه در بازار، ريیس کل بانک مرکزی خبر داد: این بانک برای نخستین بار از شنبه هفته آینده شمش 12 کیلویی طلا در بازار عرضه خواهد کرد. محمود بهمنی در واکنش به افزایش غیر طبیعی قیمت انواع سکه در بازار گفت: از شنبه هفته آینده شمش 12 کیلویی طلا علاوه بر شمش‌های یک کیلویی در بازار عرضه خواهد شد. وی افزود: سکه طلا از روز شنبه به میزان کافی در حدود 300 شعبه منتخب بانک‌ها در سراسر کشور عرضه می‌شود. بهمنی با تاکید بر اینکه افرادی که به قصد سفته بازی و منفعت طلبی اقدام به خرید طلا می‌کنند در آینده نزدیک زیان خواهند دید، افزود: اگر نیاز باشد تعداد شعب عرضه‌کننده سکه افزایش خواهد یافت.

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=250158
 

anony

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2007
نوشته‌ها
170
لایک‌ها
48
صدور مجوز بانک جدید متوقف شد
اقتصاد > بازار مالی - مهر نوشت: بانک مرکزی با مشاهده خیل عظیم تقاضای دریافت مجوز، بررسی صدور مجوزهای جدید بانکی را به جز بانکهایی که هم اکنون مراحل نهایی اخذ مجوز را می گذرانند، متوقف کرد.


صدور مجوزها و بررسی پرونده های جدید درخواست مجوز بانکی، در بانک مرکزی متوقف شد تا بانک مرکزی بر روی ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و تعاونی های اعتباری متمرکز شود.

پرونده اعطای مجوز جدید از سوی بانک مرکزی به متقاضیان درخواست مجوز بانکی گرچه متوقف شده اما این بانک اعلام کرده است که درخواستهایی که پیش از این در دست بررسی بوده و پرونده آنها تقریبا به مراحل نهایی رسیده است، تکمیل خواهد شد.

40 بانک و موسسه اعتباری

به عبارتی، بانک مرکزی فقط ارائه مجوز چند بانک در دست تاسیس را در دستور کار خود قرار داده است و از بررسی سایر پرونده های درخواست مجوز امتناع می کند. بر این اساس تعداد بانکها و موسسات پولی و اعتباری کشور که هم اکنون به 27 رسیده است، طبق برنامه های بانک مرکزی تا پایان سال به 40 بانک و موسسه اعتباری خواهد رسید.

مسئولان بانک مرکزی ورود بانکهای بیش از این تعداد به چرخه مالی و پولی کشور را به صلاح نمی دانند و معتقدند که به جای اعطای مجوز جدید بهتر است که با ادغام تعاونی های اعتباری، چند موسسه مالی، پولی و اعتباری جدید تاسیس شوند.

6 بانک در مرحله اخذ مجوز

بانکهای آریا، آرین، قوامین، مهر اقتصاد، ایران زمین و بانک امین 6 بانکی هستند که هم اکنون در حال طی مراحل اعطای مجوز در بانک مرکزی می باشند، به این ترتیب بانک امین اساسنامه خود را به عنوان یک بانک الکترونیکی به تصویب رسانده و بانک قوامین نیز پذیره نویسی های خود را انجام داده و به زودی همراه با بانک مهر اقتصاد مجوز بانک مرکزی را دریافت خواهد کرد.

بانک گردشگری آخرین بانکی بود که در سال گذشته مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرد، اما به نظر می رسد که بخشی از تمرکز بانک مرکزی به اعطای مجوز به بانکهای الکترونیکی نیز معطوف شده است.

یکی از مسئولان بانک مرکزی به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر این بانک تنها تعهد اعطای مجوز به 6 بانک و ساماندهی حدود 40 تعاونی اعتباری را در دستور کار خود دارد.

ادغام 40 تعاونی اعتباری

از سوی دیگر، در پی برنامه های در دستور کار برای اعطای مجوز و ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و تعاونی های اعتباری، با ادغام حدود 40 تعاونی اعتباری مجوز 7 موسسه مالی و اعتباری بزرگ دیگر صادر خواهد شد.

بانک مرکزی با تشکیل ستاد عالی ساماندهی، ادغام این تعداد تعاونی اعتباری را در دستور کار خود قرار داده است، اما به هیچ عنوان مجوز بانکی را با ادغام آنها نخواهد داد، بلکه تنها مجوز موسسه مالی و اعتباری برای آنها صادر خواهد کرد، اما آنها می توانند پس از احراز شرایط با گذشت زمان مجوز بانک را نیز دریافت کنند.

بانک مرکزی پس از اعلام اینکه این بانک تقاضاهای جدید برای دریافت مجوز را بررسی می کند، با خیل عظیمی از تقاضاها مواجه شد، به طوریکه محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی تعداد تقاضاهای واصل شده به این بانک را 94 تقاضا اعلام کرده بود.

در حال حاضر به دلیل کثرت تقاضاها و تغییر برنامه بانک مرکزی، برنامه صدور مجوزهای جدید به چند موردی که نام برده شد، متوقف شده است.

http://www.khabaronline.ir/news-144981.aspx
 

anony

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2007
نوشته‌ها
170
لایک‌ها
48
هيچوقت زندگيتونو ريسك نكنيد. ضمنا من پيشنهادم فقط بلندمدت هست و بهيچ وجه به سفته بازي هاي يك هفته اي كه برخي ميكنند موافق نيستم. امروز دوستي زنگ زده بود(از مشهد) كه من ربع خريدم و الان آمده پايين. چه كنم بفروشم؟

اين چه جور سرمايه گذاريه؟ 1 هفته هم شد سرمايه گذاري؟ اگر بجاي به زور 15% بانك، لااقل 30% سود ساليانه ميخوايد، سكه بخريد. يك هفته كه سرمايه گذاري نيست. ممكنه توي اين تلاطمات 1 هفته سود كنيد،‌يا ضرر. هيچ فرقي با قمار نداره.

ضمنا هميشه سبد درست كنيد. اگر 99.99% هم به تحليلتون اعتماد داشتيد، حداكثر 30% كل سرمايه تون رو روي يك مورد سرمايه گذاري كنيد.
 

erfan33

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
3 می 2010
نوشته‌ها
1,833
لایک‌ها
466
محل سکونت
KARAJ
سکه داره به قیمت واقعیش نزدیک میشه
الان طلا فروش ها هیچ کدوم هم خرید ندارن
ولی دوستان توجه کنن سکه رو بیشتر از ارزش متعارف و وزنیش بیشتر خرید نکنن ( البته + 7 تومن حق ضربش )
هنوز هم به نظرم کسی که میخواد رو طلا سرمایه گذاری طلای مستهلک بهتره
چون ارزش متعارف - ذاتی - منطقه ای و بازاریش همیشه با هم برابری میکنه و به دور از سیاست های بازاره و حبابی نمیشه
 

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,200
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
دوستان عزيز
يكي از بچه ها 2 ميليون پول داره تو بانك ميخواد خارج كنه و سكه بخره
نظر شما چيه ؟! چون پولي هست كه نياز نداره و تو بانك هم پولي بهش تعلق نميگيره زياد
نظر خودتون رو بگين
آيا اين كارو بكنه ؟

اگه جواب مثبت هست
چه سكه اي بگيره ؟
سكه تمام ؟ سكه ها كوچولوي پارسيان و ... ؟!

در ضمن شهرستان هست ... بايد از كجا تهيه كنه ؟!

مرسي
 

_Love_Coder_

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 مارس 2007
نوشته‌ها
738
لایک‌ها
128
محل سکونت
تهران
طلا سقوط کرد !!
باورم نمیشه به این شدت از ظهر تا به حال !!!!!!!!!

تمام سکه بهار آزادی طرح جديد:412000
نيم سکه بهار آزادی : 210000
ربع سکه بهار آزادی : 112000
سکه يک گرمی : 51000

اگر کسی می خواد سرمایه گذاری کنه الان وقت وقت خریده
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
همکار انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,724
لایک‌ها
10,508
محل سکونت
Tehran

Mohsen Khan

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2007
نوشته‌ها
2,225
لایک‌ها
299
یه 10 میلیون پول بیکار دارم تو بانکه...به نظرتون بخرم سکه یا نه؟
الان باز هم 20 تومن نسبت به قیمت جهانی بالاست
تا هفته دیگه صبر کن بیاد پایین تر

ولی در کل سکه ارزش زیادی داره
توی بانک اصلا سود نمی کنی
 
بالا