gheysar.
همکار بازنشسته
شما قولنامه امضا میکنی.پولو میگیری.بعدش میری سند میزنی. نه اینکه اول بری سند بزنی بعد پول بگیری. حالا اگر پولو گرفتی نرفتی سند بزنی چی میشه؟ اگر خریدار پولو پرداخت کرده باشه ماشین که طبیعتا دستشه + دادگاه براش سند میزنهالان بخای ماشین بفروشی و یا بخری بهترین ورش انتقال پول چیه ؟ چک رمزداره یا با گوشی میزنن
بعد توی تعویض پلاک باید پول واریز کنی یا واریز بشه ؟
اگه سند امضا کنی طرف پول نریزه یا خریدار پول نده دبه کنه انموقع معامله چه جوری میشه ؟
معاملات به این صورت هستش:
شما مثلا عصرتشریف میبرید بنگاه قولنامه ماشین رو مینویسید و امضا میکنید(مثلا ماشین رو از توی دیوار پیدا کردید).توی قولنامه شرایط پرداخت مبلغ رو مینویسن.(قبلا که ماشین ارزون بود کل مبلغ ماشین رو درجا توی بنگاه کارت میکشیدن و خریدار ماشینو میبرد اما الان دیگه اینطوری نیست و فقط مثلا 10 میلیون توی بنگاه کارت میکشن و بقیه ی پول رو خریدار طی دو سه مرحله با گوشی و چک و... مستقیما به حساب فروشنده واریز میکنه)
تا زمان پرداخت وجه کامل ماشین قفل میشه توی نمایشگاه.وقتی خریدار کل مبلغ رو به حساب فروشنده واریز کرد(بجز اون 10 تومن که توی بنگاه کارت کشیده) تشریف میبرید تعویض پلاک و ماشین رو به نام خریدار میزنید.بعدش فروشنده برمیگرده بنگاه و پس از کسر کمیسیون معامله از اون 10 تومن که خریدار توی بنگاه کارت کشیده بود ، بنگاه دار بقیه ی پولتون رو به حسابتون واریز میکنه.
*معاملات نمایشگاهی به صورت"قطعی" هستند و مال کامل به روئیت خریدار میرسه (فردا نیای بگی اینجاش فلان بود! )امکان دبه توی معاملات نیست. پای قولنامه رو امضا کردی تا تهش باید بری.قبلش خوب فکراتو بکن(چه خریدار/چه فروشنده) + کارشناسی حتما حتما حتما بکنید.لاستیک /بیمه/بدنه و شاسی / موتور گیربکس/ زیربند
*تا زمانی که ماشین رو به نام خریدار نزنید بنگاه بقیه پولتونو نمیده( قبلا که ارزون بود مثلا یه ماشین صفر سی تومن بودخریدار کلشو کارت میکشید و بنگاه یک ریال هم بهش نمیداد تا کامل به نام خریدار بزنه بعد پولشو از بنگاه میگرفت)
*ماشین وکالتی نفروش نفروش نفروش.طرف نمیره تعویض پلاک باید بدوی دنبالش.معامله شسته رفته انجام بده.
*توی خونه کاغذ ننویس. هزارتا باگ داره.
دوستان تجربتون رو در این باره بنویسید ببینیم روند شما چطوری هست.