برگزیده های پرشین تولز

سریع‌ترین روش برای رسیدن به 100 میلیون (با ماهی 1.5 تومن)

area0000

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 می 2019
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
36
سن
37
والله من 6 ماهه با سرمایه خیلی کمی به بورس وارد شدم تا الان ضرر نکردم . یعنی رفتم تو ضرر ولی برگشته و به امید خدا این ثرود و سدور که الان دارم یه رشد درست و حسابی بکنه 50 درصد پولم تو سودم .

شما هر سهمی که دوست داری رو شانسی باز کن ببین تو بازه ی یک ساله ضرر داشته ؟ اکثرا بالای 3 برابر سود کردن .
در مورد بورس نیاز به روحیه ی خودش داره وگرنه ضرری توش نیست.
ان‌شاءالله که همیشه اینطور خوش شانس باشی و پرسود. ولی خب همینجوری شانسی هم نیست. البته هر چی باشه از ارز دیجیتال امنیت بالاتری داره. مزیت خوب بورس ایران نسبت به بورس‌های جهانی و فارکس اینه که پلکانیه و یک شبه قیمت‌ها پرواز یا سقوط نمیکنه. با این حال بازم حس خوبی بهش ندارم. یه سرچ بزن آموزش بورس، ببین چقدر دوره و کلاس هست. خب این‌ها اگه تو بورس به جایی می‌رسیدن که وقتشون رو برای بازاریابی محصولاتشون تلف نمی‌کردند و خودشون از علمشون برای سود بیشتر و بی‌دردسر در بورس استفاده می‌کردند! به هر حال ممنون از پیشنهادت.
 

FX.HOSSEINY

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
8 جولای 2012
نوشته‌ها
1,972
لایک‌ها
4,430
ر مورد بورس اینو بهت بگم :
اونایی که بورس رو مثبت ارزیابی می کنن؛ ازشون مدرک و مستند بخواه که بیشتر از دو سه ماه دارن پولبازی می کنن و حرفاشون صحت داره؛ اگر پیدا کردی به ما هم بگو. چند تا عدد تو مانیتورشون بالا و پایین میره، زندگیشون هم با همونا بالا و پایین میشه. بعضیا تفریحی یه درصدی از سرمایه رو برای کنجکاوی، تست یا بازی اونجا دارن و حسابشون جداست.
اما چرا اونایی که شکست خوردن تو بورس، نمیان چیزی بگن؟ مثل اونایی که تو بازاریابی شبکه ای اهرم و وسیله و برده ی کسب درآمد عده ی معدود و محدودی شدن و شکست خوردند و آینده طوری نشد که پیشبینی کرده بودن، اینا براشون ضایع و سخته بیان اعتراف کنن که چنین که می گفتیم نشد. برای همین ازشون زیاد خبری نیست.
کلا بورس رو پیشنهاد نمی کنم؛ البته بنده پول بازی هارو پیشنهاد نمی کنم.
آدم و به خصوص مرد باید کار کنه و پول دربیاره.
دلیلش سود ندادن بورس یا مقطعی سود دادن اینکه
طرف میخاد یه فلافلی بزنه شش ماه میره تو یک مغازه شاگردی میکنه بعد خودش مغازه میزنه
اما قانون جدید میگه برای دریافت کدبورسی نیاز به دیپلم هم نداری ببین چقدر خنده داره که طرف سهام خریده میگه کجا باید برم بگیرمش یا مثلا سهام فولاد خریده میگه یعنی میتونم برم میلگرد بجاش بیارم

حرف درست شما اینکه روی خودت سرمایه گذاری
پول سرمایه گذاری نیست
 

soheyl_ir89

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2012
نوشته‌ها
862
لایک‌ها
292
محل سکونت
ایران عزیز
ممنون از توضیحاتت.
ببین من خودم از بورس بیزارم، کاری به اون ندارم.
ولی اینکه می‌گی رو خودت سرمایه‌گذاری کن درسته حرف بدی نیست ولی شعارگونه است. بحث پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. من هیچ وقت به کسی پیشنهاد نمی‌کنم که برو مثلاً این حقوق رو بده پکیج‌های آموزش برنامه‌نویسی بخر یا تو کلاس‌های برنامه‌نویسی شرکت کن. چه می‌دونم معلم خصوصی و از این حرف‌ها. دلیلش اینه که همین بازاری که ازش تحت عنوان کسب مهارت یاد می‌کنید برای پر کردن جیب صاحبان اون‌هاست. طرف از برنامه‌نویسی به جایی نرسیده، با یک سری حرف‌های قشنگ که آقا بیایید آینده خودتون رو بسازید و از این شعارها، بسته‌هاش رو می‌فروشه. اتفاقاً خیلی خوب هم آموزش می‌ده. ولی تو بعضی کارها علی الخصوص برنامه‌نویسی: «آموزش دادن» با «ساختن» زمین تا آسمون فرق می‌کنه. من چون خودم رشته ام نرم افزاره و تو این حوزه تجربه دارم این حرف‌ها رو می‌زنم.

به هر حال، من خودم به این نتیجه رسیدم که سکه از همشون بهتره.
نظر شما در مورد بسته های آموزش برنامه نویسی و محصولاتی که به این شکل و نیّت تهیه میشه و فروش میره رو تایید می کنم و موافقم. منظور من این نیست و حتی شغل شمارو نمی دونم. منظور من در زمینه ی شغل فعلی شماست یا شغل جدیدی که پیشرفت شغلی و درآمدی داشته باشید.
مثلا برنامه نویس وب، با کسب مهارت برنامه نویسی اندروید، درآمدش خیلی بیشتر میشه اینروزا که پروژه های وب اپلیکیشن بیشتره.
شاید شما جوشکار باشی، با کسب مهارت جوشکاری زیر آب، درآمدت بیشتر میشه؛ مثاله.
مثل مهارتی که الان دارید و باهاش ماهیانه 1.5 یا بیشتر کسب می کنید. یه مهارت مرتبط کنارش بیاد، شاید 1.5 بشه 3 تومان.
سرمایه گزاری روی خودتونو خیلی جدی بگیرید. اینایی که از بیکاری و بی پولی حرف می زنن، ازشون بپرسید چه مهارتی دارن که بتونن ازش پول دربیارن؟ برای همین بی مهارتی هست که بازار پولبازی داغتره و بیشتر به فکر سرمایه گزاری هستن.
 

sisigirl122

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2019
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1

فروش کانال آپارات با درآمد ماهیانه یک میلیون تومن
 

pckho0r

Registered User
تاریخ عضویت
30 می 2007
نوشته‌ها
251
لایک‌ها
36
سلام،
من ماهی 1.5 میلیون کار می‌کنم. به خودم سخت بگیرم تا 5 تومن هم می‌تونم کار کنم. مجردم و خرج زیادی ندارم. مشکل اینجاست که نمی‌دونم این پول رو ماهیانه کجا بزارم که سود بیشتری ببرم. اینقدر گزینه‌های مختلف هست که سرسام گرفتم. من هدفم اینه که سریع‌تر و امن‌تر به 100 میلیون برسم. یه راه اینه که سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت با سود 10 یا 15 درصد باز کنم. یه راه دیگه اینکه بزارم بانک رسالت یا مهر، حساب کار کنه هر چند وقت وام بگیرم. بعد حقوق رو بدم قسط‌های وام. یه راه دیگه خرید سکه است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری، چه می‌دونم بورس، ارز دیجیتال و ... . حداقل سودی که می‌خوام اینه که ارزش پول حفظ بشه. شما بودید با چه استراتژی این پس‌اندازهای خرد رو به 100 میلیون می‌رسوندید. آدم پولداری هم نیستم که ریسک‌پذیر باشم. رو 14000 دلار بیت کوین خریدم الان 6 ماهه افت کرده به 8000. تو بورس هم علم زیادی می‌خواد و معمولاٌ ضرر می‌کنی تا سود.
لطفاً راهنمایی کنید.

من همین حرفو به یک کارآفرین زدم و ایشون این جواب رو بهم داد :

منابع (پول) محدوده و متقاضی زیاد ، تجارت در اصل رقابته برای دسترسی بیشتر به اون منابع و این وسط کسی پیروز میشه که قدرتمند تره (مهارت بیشتری داره).
برداشت من از این سوال اینه که شما دنبال یه محل سرمایه گذاری بکر (دست نخورده) هستی که بی دغدغه و بدون زحمت یا با زحمت کم ارزش پولت رو حفظ کنی جوابش یک چیزه : چنین جای بکری وجود نداره!
اگه 20 سال پیش همچین سوالی میپرسیدی شاید خیلی چیزهارو میشد معرفی کرد ولی الان اکثر مکان های سرمایه گذاری مطمعن اشباع هستند و رقابت سنگینی با هم دارند تو هر صنف و رسته و شغلی بری اگه بیشتر از سهمت میخوای باید بجنگی و رقابت کنی ، به این سرمایه دارهای فعلی نگاه نکن اینها سرمایه شون رو خیلی قبلتر بدست اوردند الان اگه بخوای با کار سالم میلیونر بشی باید خیلی زحمت بکشی حتی اگه ایده بکر و نابی داشته باشی تو عصر اینترنت به محض اینکه راه بکری برای پولدار شدن پیدا بشه در کمترین زمان هزاران نفر سرمایه هاشون رو به سمتش میبرن و بازارو اشباع می کنند و دیگه اون مزیت نسبیش رو از دست میده اینکه دوستان میگن روی خودت سرمایه گذاری کن و مهارت کسب کن لزومآ کسب یک تخصص نیست.
من کسی رو میشناسم که هیچ شغلی نداره هیچ تخصصی و سواد درست و حسابی هم نداره صبح تا شبم دنبال الواتی و تفریحه ولی ماهی 10 میلیون درامد داره!!! حالا کارش چیه : دلالی ماشین، از دست میخره به دستم میفروشه نه مغازه داره نه بنگاه داره نه کارت ویزیت و ...زیر قیمت میخره بالا قیمت هم میفروشه رو هر معامله ماشین شاید تا 2 تومن هم سود کنه! حالا شاید شما بگی خب چه خوب منم برم همین کارو کنم ماهی 10 میلیون شیرین بی دردسر بزنم به جیب ولی وقتی عمیق تر بهش فکر کنی میبینی کار نشدنیه فروشنده رو از کجا پیدا کنم چطور زیر قیمت بخرم خریدارو کجا پیدا کنم چطور بالای قیمت بهش بفروشم نکنه رو دستم باد کنه ماشین چپی باشه مشکل دار باشه کلاه سرم بره اصلآ کی از من ماشین میخره و ...
تنها مهارت این فرد یک چیزه هوش بالاش در آداب و معاشرت و شناختن روحیات طرف مقابل در یک کلام یک روانشناس ذاتی! هم فروشنده و هم خریدار از معامله با این فرد احساس ضرر نمی کنه! البته تمام زیروبم خریدوفروش ماشین های مختلف هم بلده که سرش کلاه نره.
 

mohammad200

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,894
لایک‌ها
1,341
خب بنده خدا راست میگه دیگه.
سود بانکی رباست. اینو همه می‌دونن.
و اونایی که هی میگن بورس و ارز دیجیتال و از این حرف‌ها برو ببین خودشون چند مرده حلاج هستند. طرف به جای خرید و فروش سهام میاد آموزش خرید و فروش سهام میده. چه میدونم آموزش تحلیل تکنیکال و از این چرندیات. در 90 درصد موارد هم شکست تو این بازارها حتمیه. اگه خیلی شک داشتی در کلاس‌های تصمینی بورس! شرکت کن بعد برو پول پارو کن! روزی که درد رو با همۀ وجود احساس کردی متوجه حقیقت خواهی شد. بخشی از صحبت این دوستمون رو کاملاً تایید می‌کنم. اینکه حرفی از شکست‌خورده‌ها نیست. یک کوه یخه که فقط نوکش بیرونه. اون نوک افرادی هستند که پیروز میدان شدن و مابقی شکست خورده! تو دنیای رنگارنگ استارتاپ‌ها هم داستان همینه. هیچ می‌دونید که 90 درصد استارتاپ‌ها شکست می‌خورند؟ اگه نمی‌دونید دلیلش اینه که فقط نیمه پر لیوان رو می‌بینید.
اولا اینکه میگی سود بانکی رباست نظر شخصی شماست و نظر همه نیست ، خیلیا دارن با همین سود بانکی زندگیشونو میچرخونن ، پس خواهشا نظرتو به همه تحمیل نکن !
دوما در مورد بورس هم این نظر شماست من ادم میشناسم 5 سال پیش با 20 میلیون اومده تو بورس الان بالای 200 میلیون با همون 20 تومن به دست اورده و راضی هم هست - ادم میشناسم 1 ساله اومده تو بورس و پولشو دو برابر کرده ، چرا همش میخوای بگی بورس بده و همش ضرره !
--------------------------------------------
تو این تاپیک بیشتر داره حرفای شعاری زده میشه ، حرفایی مثل رو خودت سرمایه گذاری کن و از این حرفا ، حرفای خوب و قشنگیه ها ولی در عمل ...
 

sisigirl122

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2019
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
سلام گرامی
ان شاالله موفق باشی و زندگی آروم داشته باشی
خدا رو شکر که سر کار میری و درآمد داری. سالمی و همت داری. قدر داشته هاتو بدون و شکرگزار باش.

به خودت جواب بده : چرا هدفت 100 تومانه؟ واقعا لازم داری؟
گاها ما دنبال چیزی میریم که اصلا بهش نیاز نداریم. و اینو بعد از مدت ها می فهمیم. البته من از شما و شرایطتون اطلاع ندارم و قضاوتی نمی کنم.
منظورم اینه که خدایی نکرده مرتکب این اشتباه نشی. شاید شما همین آسه آسه رفتن برات بهتر باشه. اینو خودت و شرایط و ... مشخص می کنه که موضوع خصوصیه و بهش خوب خوب خوب فکر کن.

شما با درآمد فعلیت در زندگی پیش برو؛
هزینه هات رو کم کن؛ البته از زندگی هم لذت حلال ببر؛
روی خودت سرمایه گزاری کن؛ یعنی مطالعه کن و یاد بگیر و شرایط پیشرفت شغلی و درآمدی رو برای خودت ایجاد کن؛ مهارت های به روز و شرایط مورد نیاز برای ارتقای شغلی یا شغل بهتر رو برای خودت بساز؛
و ببین مثلا 2 سال آینده مقداری سرمایه داری و شرایط شغلی بهتر که درآمدت هم متناسب با هزینه هات و حتی ان شاالله بیشتر شده و زندگی بهتر.

ارزهای دیجیتال، بورس و این موارد رو بی خیال؛ آخر و عاقبتی نداره. بعدا متوجه میشی چند نفر تو دنیا میلیاردها آدم رو به بازی گرفتن و عدد و رقم رو دستی و بدون هیچ و هیچ و هیچ بالا و پایین می برن. اینا حقیقته. چون متن طولانی میشه توضیح نمی دم این جا.
سود بانکی با نرخ مشخص، رباست. و خیر و برکتی برات نداره. توصیه می کنم سمتش نری.

تلاش کن، روی شغل و زحمتت کار کن و در کنارش از زندگی لذت ببر. با هدف گزاری نادرست و رویایی زندگی کردن و ... روزهای خوب زندگی رو از دست نده.
تلاش کنی روی خودت کار کنی و شغل و کسب و کار بهتر داشته باشی سال های آینده، با زحمت خودت، زندگی بهتر خواهی داشت و لذت می بری و عزت نفست هم حفظ میشه.
سرمایه ت رسید به چند ده میلیون، می تونی گزینه هایی که اون موقع حاضر هستن رو بررسی کنی و اقدامی انجام بدی.

ان شاالله زندگی آروم و با آرامش و امن داشته باشی و بتونی همیشه با همون چیزایی که خدا بهت داده، احساس آرامش کنی. این ثروت واقعیه. نه مبلغ درآمد و موجودی حساب و ...
میگم شما ایت اللهی که فتوا میدی رباست؟ یعنی چی راست راست میگی رباست؟ بانک با پولی که تو میزاری تو بانک تو ساختمان سازی و مسائل دیگه سرمایه گزاری میکنه
 

sisigirl122

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2019
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
آقا جان هر کسی دوست دارید، زندگی بندگان خدا رو با بورس داغون نکنید. تو بورس و ارز دیجیتال قاعدۀ کلی اینه که ضرر می‌کنی، مگر خلافش ثابت بشه. افرادی که بورس رو پیشنهاد می‌کنن یا فروشندۀ آموزش‌های بورس هستند، یا هنوز وارد بورس نشدن. در مورد پیشنهاد دومت که خرید و فروش جنس هست، روش خوبیه ولی کسی که کلا پشت کامپیوتر بوده براش سخته وارد کار خرید و فروش کالاهای فیزیکی بشه. یک جورایی آدم احساس ترس می‌کنه. اون قضیه بسته‌بندی شیک هم هزینه‌ها و مجوزها بیشتر از اون چیزی که فکر می‌کنید آب میخوره. تو بحث فروش هم ریسک فراوانی هست.
دوست من بیت کویین فروخت رفت یه خونه خرید .. بستگی داره چقدر علم داشته باشی تو اون زمینه .. شمام به جا تاپیک زدن از یه بازاری از یه سرمایه گذار از یه فردی که تو بورس کار میکنه سوال کن و همه اینا رو هم جمع کن ببین به چه نتیجه ای میرسی
 

area0000

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 می 2019
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
36
سن
37
اولا اینکه میگی سود بانکی رباست نظر شخصی شماست و نظر همه نیست ، خیلیا دارن با همین سود بانکی زندگیشونو میچرخونن ، پس خواهشا نظرتو به همه تحمیل نکن !
دوما در مورد بورس هم این نظر شماست من ادم میشناسم 5 سال پیش با 20 میلیون اومده تو بورس الان بالای 200 میلیون با همون 20 تومن به دست اورده و راضی هم هست - ادم میشناسم 1 ساله اومده تو بورس و پولشو دو برابر کرده ، چرا همش میخوای بگی بورس بده و همش ضرره !
--------------------------------------------
تو این تاپیک بیشتر داره حرفای شعاری زده میشه ، حرفایی مثل رو خودت سرمایه گذاری کن و از این حرفا ، حرفای خوب و قشنگیه ها ولی در عمل ...
‌نه‌تنها سود بانکی رباست، بلکه سیستم بانک‌داری فعلی کشور ربوی است. این حرف من نیست، متخصصین اقتصاد و اندیشمندان زیادی بهش اذعان کردند. مراجع تقلید و حوزه هم ربوی نبودن این سیستم رو مشروط به چیزهایی کردن که به خاطر ساختار نادرست بانکی ارزیابی این شرایط ممکن نیست. البته به لحاظ دینی چند جا به من گفتند که مسئولیت با بانکه و گناهی متوجه مشتری نیست. ولی نکته اینجاست که مثل کبک سرمون رو زیر برف نکنیم و به خاطر یک سود مقطعی، آیندۀ نسل‌های بعد (که بچه‌های شما هم جزو اون‌ها هستند) به خطر نیندازیم. بحث تو این زمینه خیلی گسترده است. یه سرچی تو اینترنت بزنید و کمی تحقیق کنید. در مورد بورس هم ما که حسود نیستیم. یکی از همین پکیج‌های تضمینی آموزش بورس رو بگیر و برو خرید و فروش سهام کن میلیونر شو! با یه بنده خدایی که تو بورس خیلی فعال بود صحبت می‌کردم. بهش گفتم من اصلاً به آموزش شما نیازی ندارم. من پولمو به شما می‌دم، برو باهاش سهام خرید و فروش کن، اگه سود کردی 90 درصد سود مال تو 10 درصدش مال من. ضرر کردی همش رو باید خودت بدی. قبول نکرد!
دوستانه بهت می‌گم، بورس ضرره مگر خلافش ثابت بشه. تا کاری رو خودت انجام ندادی به دیگران توصیه نکن.
 

area0000

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 می 2019
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
36
سن
37
میگم شما ایت اللهی که فتوا میدی رباست؟ یعنی چی راست راست میگی رباست؟ بانک با پولی که تو میزاری تو بانک تو ساختمان سازی و مسائل دیگه سرمایه گزاری میکنه
بله، کاملاً از وضعیت اقتصادی کشور مشخصه که بانک به نفع اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری می‌کنه ;)
برخیز برادر.
 

area0000

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 می 2019
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
36
سن
37
دوست من بیت کویین فروخت رفت یه خونه خرید .. بستگی داره چقدر علم داشته باشی تو اون زمینه .. شمام به جا تاپیک زدن از یه بازاری از یه سرمایه گذار از یه فردی که تو بورس کار میکنه سوال کن و همه اینا رو هم جمع کن ببین به چه نتیجه ای میرسی
نیمۀ خالی لیوان هم ببین. منم آدمی سراغ دارم که یه دونه بیت‌کوین خرید، چند ساله همینجوری داره میاد پایین. هنوزم امید داره که بره بالا.
شما هم برو بیت‌کوین بخر، میلیاردر شو!
من که خریدم تا الان به ارزش اولیۀ پولم نرسیدم. احتمالاً باید 10 سال دیگه صبر کنم که بلکم جهش پیدا کنه :)
 

s.david.s

کاربر فعال بورس و بانکداری
کاربر برتر سال 1399
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2019
نوشته‌ها
2,009
لایک‌ها
18,729
محل سکونت
تهران
اول جواب سوال مطرح شده توی تاپیک !

اگه فقط میخوای ارزش پولتو حفظ بکنی که بعدا باهاش یه کار درست حسابی بکنی ، فقط و فقط و فقط دلار بخر بزار کنار و کاری به نوسان یا افت یا افزایش قیمت نداشته باش . بعد روی افزایش درآمدت تمرکز بکن


حالا چند تا مورد کلی که بحث شده روش و به نظرم باید منم حرفی بزنم :rolleyes:

اول : نزول ، ربا ، سود بانکی ، بهره و هرچیزی که این معنی رو بده زمانی سود واقعی هستش که از نرخ تورم بالاتر باشه . حالا اگه تورم میانگین سالی 50% باشه و شما 49% سود بگیری ، در حقیقت 1% تو ضرری و اگه 51% بگیری ، 1% تو سودی . حروم و حلال و بهشت و جهنم و برکت و این چیزا رو بزارید کنار . اولویت اول تو کاسبی یعنی سود . کلاهبرداری و دزدی نکن ولی از حق خودت نگذر . مگه اینکه نخوای پیشرفت داشته باشی و بخوای جزء 1% مردم باشی . از نظر من تو کارت انسان بی گناه کشته نشه ، کلاهبرداری نکنی یا کالا یا خدماتت مستقیم باعث کشته شدن آدمای بی گناه نشه پولت حلاله . حالا میخوای هر کاری بکن که شاید از نظر کشور خلاف باشه یا از نظر دین حرام . کلاهبرداری هم از نظر من یعنی از اعتماد کسی استفاده بکنی و بعد پولشو بدزدی ! مثل مرد با شرف بدزد و از اعتماد کسی سوء استفاده نکن

دوم : بورس و فارکس و ارز مجازی ، معاملاتش کار هر کسی نیست . قسم میخورم از هر 1000 نفری که ادعا میکنن ، 10نفر واقعا شاخن ، 50 نفر خوبن ، 50 نفر گیلیم خودشون رو از آب بیرون میکشن و بقیه یعنی 890 نفر بقیه ول معطل هستن !! اونایی هم که آموزش میدن از اون دسته 890 نفر هستن .

سوم : سود بیشتر یعنی ریسک بیشتر . تماااااام

چهارم : بورس تو بلند مدت خوبه یعنی بخری و بندازی کنار و انگولکش نکنی مگه اینکه واقعا جز اون 10 یا 50 نفرهایی که گفتم باشی

پنجم : اگه بلد نباشی صحبت بکنی ، متقاعد بکنی ، قلدر بازی دربیاری ، حقتو بگیری و ... تهش یا جات زندانه و باید پول طلب کارا رو بدی یا اینکه ورشکست شدی و گوشه خونه نشتی و فکر میکنی به اشتباهاتت

ششم : سرمایه گذاری و بیزینس کار هر کسی نیست که اینقدر ساده باهاش برخورد بشه . باید تخصص و مهارت داشته باشی

هفتم : دنبال سودهای نجومی نباشید ! کسی که اینکارست سالی 10% هم علاوه بر تورم سود بکنه کلاهشو میندازه هوا ! بعضیا اینقدر احمقن که اگه این سود رو بهشون بگی مسخره میکنن و میگن اینطوری نمیشه پیشرفت کرد ! عزیز دلم هیچکسی 10 ساله و 20 ساله به جایی نرسیده . کار بکن تلاش بکن بعد از 50 سال نتیجشو میبینی . این وسطا هم از زندگیت لذت ببر و اهداف بی معنی مادی واسه خودت نذار ! اهداف مادی یعنی چی ؟ مثلا 1 میلیارد داشته باشم ، 10 میلیارد داشته باشم ، 100 میلیارد داشته باشم و ... . چون وقتی به یه چیزی حدود 5 میلیارد ( در حال حاضر و با دلار 13 تومنی ) برسی ، دیگه بیشتر از اون هیچ فرقی به حالت نداره . حالا میخوای 100 میلیارد داشته باش میخوای 200 میلیارد داشته باش چون تو کاره یا تو گردشه یا دارائی هستش که نمیتونی خرجش بکنی . اون موقع از نظر فکری هم بالغ میشی میفهمی ماهی 100 میلیون نمیخوای خرج بکنی و خرجت وقتی 5 میلیارد سرمایه داری با وقتی 100 میلیارد سرمایه داری تقریبا یکیه ! مگه اینکه ولخرج باشی که سرمایه به باد میره
اونایی هم که میبینی به قول خودشون لوکس زندگی میکنن یا خلافکارن و پول براشون مفهوم نداره ( حدود 30% پولدارا ) یا اینکه خانوادشون از قبل پولدار بودن ( حدود 60% پولدارا ) و هستن یا اینکه واقعا خاص و شاخن ( حدود 10% پولدارا ) . که اگه تو هم زحمت بکشی و صبر بکنی خانوادت در آینده جزء اون 60% میشن !
 

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
سلام،
من ماهی 1.5 میلیون کار می‌کنم. به خودم سخت بگیرم تا 5 تومن هم می‌تونم کار کنم. مجردم و خرج زیادی ندارم. مشکل اینجاست که نمی‌دونم این پول رو ماهیانه کجا بزارم که سود بیشتری ببرم. اینقدر گزینه‌های مختلف هست که سرسام گرفتم. من هدفم اینه که سریع‌تر و امن‌تر به 100 میلیون برسم. یه راه اینه که سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت با سود 10 یا 15 درصد باز کنم. یه راه دیگه اینکه بزارم بانک رسالت یا مهر، حساب کار کنه هر چند وقت وام بگیرم. بعد حقوق رو بدم قسط‌های وام. یه راه دیگه خرید سکه است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری، چه می‌دونم بورس، ارز دیجیتال و ... . حداقل سودی که می‌خوام اینه که ارزش پول حفظ بشه. شما بودید با چه استراتژی این پس‌اندازهای خرد رو به 100 میلیون می‌رسوندید. آدم پولداری هم نیستم که ریسک‌پذیر باشم. رو 14000 دلار بیت کوین خریدم الان 6 ماهه افت کرده به 8000. تو بورس هم علم زیادی می‌خواد و معمولاٌ ضرر می‌کنی تا سود.
لطفاً راهنمایی کنید.

چطوری مکنه؟شما میگی درآمد ماهانت 1.5 میلیونه ولی میتونی تا 5 میلیون در ماه هم برسونی؟مگه شغلت چیه که میتونی درزامدتو 4 و نیم برابر کنی در ماه؟آخه با عقل جور در نمیاد ببین من کارگرم تو هتل در ماه 1.5 میگیرم و هیچ جوری هم نمیشه این درامد رو دو یا سه برابر کنم در ماه مگه اینکه به فکر شغل دیگه باشم که اونم نیست...حالا بماند که همین 1.5 تومن رو هم هر 4 ماه میگیرم.


دقیقاً به خاطر اینکه رقم پایینه بحث چالشیه دیگه و به خاطر همین هم می‌خوام سریع‌تر به 100 تومن برسونم. بالای 100 میلیون که هیچی بهتر از ملک نیست. سود بالا، ریسک بسیار پایین و اگه زمین بخرید که همون ریسک زلزله و آتش‌سوزی و ... هم نیست. زمین زمینه دیگه. ارزشش صعودی.
خرید کالا، اینکه چی بخری و از کجا بخری یه عمر تجربه و سعی و خطا می‌خواد که با این چندرغاز دست آدم میلرزه.
نظرت در مورد سکه چیه؟
ریسکش چی می‌تونه باشه؟
نمودار قیمتش از زمان انقلاب تا الان صعودی بوده.
ضمناً تو شرایط حاضر خرید سکه خوبه یا قیمت هنوز حبابه؟
پرسش من هم هست الان فصل خرید سکه هست یا دس نگه داریم؟


نظر شما در مورد بسته های آموزش برنامه نویسی و محصولاتی که به این شکل و نیّت تهیه میشه و فروش میره رو تایید می کنم و موافقم. منظور من این نیست و حتی شغل شمارو نمی دونم. منظور من در زمینه ی شغل فعلی شماست یا شغل جدیدی که پیشرفت شغلی و درآمدی داشته باشید.
مثلا برنامه نویس وب، با کسب مهارت برنامه نویسی اندروید، درآمدش خیلی بیشتر میشه اینروزا که پروژه های وب اپلیکیشن بیشتره.
شاید شما جوشکار باشی، با کسب مهارت جوشکاری زیر آب، درآمدت بیشتر میشه؛ مثاله.
مثل مهارتی که الان دارید و باهاش ماهیانه 1.5 یا بیشتر کسب می کنید. یه مهارت مرتبط کنارش بیاد، شاید 1.5 بشه 3 تومان.
سرمایه گزاری روی خودتونو خیلی جدی بگیرید. اینایی که از بیکاری و بی پولی حرف می زنن، ازشون بپرسید چه مهارتی دارن که بتونن ازش پول دربیارن؟ برای همین بی مهارتی هست که بازار پولبازی داغتره و بیشتر به فکر سرمایه گزاری هستن.
الان مثلا منه کارگر تو هتل در زمینه ی کاریم بخوام کسب مهارت کنم به هیچ دردم نمیخوره چون کار کارگر اکثرا ثابته و دیگه کسب مهارت بیشتر تاثیری براش نداره-بحث کارمند جداست-پس نتیجه میگیریم این حرفتون بیشتر شعاره

اول جواب سوال مطرح شده توی تاپیک !

اگه فقط میخوای ارزش پولتو حفظ بکنی که بعدا باهاش یه کار درست حسابی بکنی ، فقط و فقط و فقط دلار بخر بزار کنار و کاری به نوسان یا افت یا افزایش قیمت نداشته باش . بعد روی افزایش درآمدت تمرکز بکن


حالا چند تا مورد کلی که بحث شده روش و به نظرم باید منم حرفی بزنم :rolleyes:

اول : نزول ، ربا ، سود بانکی ، بهره و هرچیزی که این معنی رو بده زمانی سود واقعی هستش که از نرخ تورم بالاتر باشه . حالا اگه تورم میانگین سالی 50% باشه و شما 49% سود بگیری ، در حقیقت 1% تو ضرری و اگه 51% بگیری ، 1% تو سودی . حروم و حلال و بهشت و جهنم و برکت و این چیزا رو بزارید کنار . اولویت اول تو کاسبی یعنی سود . کلاهبرداری و دزدی نکن ولی از حق خودت نگذر . مگه اینکه نخوای پیشرفت داشته باشی و بخوای جزء 1% مردم باشی . از نظر من تو کارت انسان بی گناه کشته نشه ، کلاهبرداری نکنی یا کالا یا خدماتت مستقیم باعث کشته شدن آدمای بی گناه نشه پولت حلاله . حالا میخوای هر کاری بکن که شاید از نظر کشور خلاف باشه یا از نظر دین حرام . کلاهبرداری هم از نظر من یعنی از اعتماد کسی استفاده بکنی و بعد پولشو بدزدی ! مثل مرد با شرف بدزد و از اعتماد کسی سوء استفاده نکن

دوم : بورس و فارکس و ارز مجازی ، معاملاتش کار هر کسی نیست . قسم میخورم از هر 1000 نفری که ادعا میکنن ، 10نفر واقعا شاخن ، 50 نفر خوبن ، 50 نفر گیلیم خودشون رو از آب بیرون میکشن و بقیه یعنی 890 نفر بقیه ول معطل هستن !! اونایی هم که آموزش میدن از اون دسته 890 نفر هستن .

سوم : سود بیشتر یعنی ریسک بیشتر . تماااااام

چهارم : بورس تو بلند مدت خوبه یعنی بخری و بندازی کنار و انگولکش نکنی مگه اینکه واقعا جز اون 10 یا 50 نفرهایی که گفتم باشی

پنجم : اگه بلد نباشی صحبت بکنی ، متقاعد بکنی ، قلدر بازی دربیاری ، حقتو بگیری و ... تهش یا جات زندانه و باید پول طلب کارا رو بدی یا اینکه ورشکست شدی و گوشه خونه نشتی و فکر میکنی به اشتباهاتت

ششم : سرمایه گذاری و بیزینس کار هر کسی نیست که اینقدر ساده باهاش برخورد بشه . باید تخصص و مهارت داشته باشی

هفتم : دنبال سودهای نجومی نباشید ! کسی که اینکارست سالی 10% هم علاوه بر تورم سود بکنه کلاهشو میندازه هوا ! بعضیا اینقدر احمقن که اگه این سود رو بهشون بگی مسخره میکنن و میگن اینطوری نمیشه پیشرفت کرد ! عزیز دلم هیچکسی 10 ساله و 20 ساله به جایی نرسیده . کار بکن تلاش بکن بعد از 50 سال نتیجشو میبینی . این وسطا هم از زندگیت لذت ببر و اهداف بی معنی مادی واسه خودت نذار ! اهداف مادی یعنی چی ؟ مثلا 1 میلیارد داشته باشم ، 10 میلیارد داشته باشم ، 100 میلیارد داشته باشم و ... . چون وقتی به یه چیزی حدود 5 میلیارد ( در حال حاضر و با دلار 13 تومنی ) برسی ، دیگه بیشتر از اون هیچ فرقی به حالت نداره . حالا میخوای 100 میلیارد داشته باش میخوای 200 میلیارد داشته باش چون تو کاره یا تو گردشه یا دارائی هستش که نمیتونی خرجش بکنی . اون موقع از نظر فکری هم بالغ میشی میفهمی ماهی 100 میلیون نمیخوای خرج بکنی و خرجت وقتی 5 میلیارد سرمایه داری با وقتی 100 میلیارد سرمایه داری تقریبا یکیه ! مگه اینکه ولخرج باشی که سرمایه به باد میره
اونایی هم که میبینی به قول خودشون لوکس زندگی میکنن یا خلافکارن و پول براشون مفهوم نداره ( حدود 30% پولدارا ) یا اینکه خانوادشون از قبل پولدار بودن ( حدود 60% پولدارا ) و هستن یا اینکه واقعا خاص و شاخن ( حدود 10% پولدارا ) . که اگه تو هم زحمت بکشی و صبر بکنی خانوادت در آینده جزء اون 60% میشن !

دوست عزیز من 50 تومن کل دارو ندارم رو گزاشتم تو بانک سود 20 درصد میگیرم-نه از بورس چیزی میدونم نه ادم زرنگیم نه پشتوانه دارم-یه کارگرم----هی وسوسه میشم منم از این بانک سپردمو بردارم تا ارزش پولم حفظ بشه ولی میترسم-به نظرت چیکار کنم که بیشتر و سریع تر سود کنم؟
 

soheyl_ir89

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2012
نوشته‌ها
862
لایک‌ها
292
محل سکونت
ایران عزیز
الان مثلا منه کارگر تو هتل در زمینه ی کاریم بخوام کسب مهارت کنم به هیچ دردم نمیخوره چون کار کارگر اکثرا ثابته و دیگه کسب مهارت بیشتر تاثیری براش نداره-بحث کارمند جداست-پس نتیجه میگیریم این حرفتون بیشتر شعاره
سلام دوست گرامی
در متنی که خدمتتون عرض کردم و نقل قول کردید نوشتم : "حتی شغل شمارو نمی دونم. منظور من در زمینه ی شغل فعلی شماست یا شغل جدیدی که پیشرفت شغلی و درآمدی داشته باشید."
اولا "شغل شمارو نمی دونم"؛
دوما "در زمینه ی شغل فعلی شما"؛
سوما "یا شغل جدیدی که پیشرفت شغلی و درآمدی داشته باشید".
موردی که عرض کردم برای همه کاربرد داره، چون در بعضی مشاغل مثل شغل فعلی شما امکان افزایش درآمد نیست، اما در کنارش عرض کردم می تونید مهارتی رو کسب کنید که سر شغل جدید برید و درآمد بیشتری داشته باشید؛ مثلا در هتل شما بعضیا درآمد بیشتری دارن؛ می تونید مهارت اونو کسب کنید و برید سر شغل جدید.
یه مثال اینه که شما مدیریت کافی شاپ رو یاد بگیرید و کافی شاپ هتل رو دست بگیرید و درآمدتونو بیشتر کنید؛ مثاله.
حتی به بیرون از هتل هم فکر کنید. محدود فکر نکنید. الحمدلله سالمید و 50 تومان هم دارید. با یه فکر درست و تصمیم درست می تونید درآمد خودتونو بیشتر کنید.

و در آخر، فرمودید "این حرفتون بیشتر شعاره"؛ درسته که موردی که عرض کردم تو این اوضاع راحت نیست و خیلیا مهارت و سواد و ... دارن اما سر کار نیستن، اما روشی که عرض کردم، شعار نبود و تقریبا همه همین جوری دارن پیشرفت می کنن از نظر درآمدی و شغلی. یا پیشرفت شغلی، یا تغییر شغل. منظور بنده محدود نکردن خودمون به شغل فعلیه.
موفق تر باشید ان شاالله
 

s.david.s

کاربر فعال بورس و بانکداری
کاربر برتر سال 1399
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2019
نوشته‌ها
2,009
لایک‌ها
18,729
محل سکونت
تهران
دوست عزیز من 50 تومن کل دارو ندارم رو گزاشتم تو بانک سود 20 درصد میگیرم-نه از بورس چیزی میدونم نه ادم زرنگیم نه پشتوانه دارم-یه کارگرم----هی وسوسه میشم منم از این بانک سپردمو بردارم تا ارزش پولم حفظ بشه ولی میترسم-به نظرت چیکار کنم که بیشتر و سریع تر سود کنم؟
با پولت دلار بخر ، نگهدار ، بازم پس انداز بکن بعد به حدی که رسید تونستی یه زمین یا خونه بخری ، تبدیل به ریال بکنم و خونه یا زمین بخر
چون تخصصی نداری ، میگی زرنگ هم نیستی ، آشنا هم نداری به نظرم بهترین پیشنهاد همینه
بانک هم بدترینشه
 

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
با پولت دلار بخر ، نگهدار ، بازم پس انداز بکن بعد به حدی که رسید تونستی یه زمین یا خونه بخری ، تبدیل به ریال بکنم و خونه یا زمین بخر
چون تخصصی نداری ، میگی زرنگ هم نیستی ، آشنا هم نداری به نظرم بهترین پیشنهاد همینه
بانک هم بدترینشه
دلار هم تقلبی داره؟از جای مطمعن باید خرید؟کاغذ اسکناس نو میدن یادیست دوم؟از کجاباید خرید که مطمعن باشه؟سکه چطوره؟سکه هم تقلبی داره؟آخه دلار که ثابت مونده و بالا نمیره میگن تا 2 یا3 سال قیمتش همینه!!!اگه سهام بخرم بزارم بمونه اون چطوره؟یه سهم بخرم تا 50 تومن بزارم یه گوشه بمونه تا عید؟یا تا 6 ماه؟
 

s.david.s

کاربر فعال بورس و بانکداری
کاربر برتر سال 1399
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2019
نوشته‌ها
2,009
لایک‌ها
18,729
محل سکونت
تهران
دلار هم تقلبی داره؟از جای مطمعن باید خرید؟کاغذ اسکناس نو میدن یادیست دوم؟از کجاباید خرید که مطمعن باشه؟سکه چطوره؟سکه هم تقلبی داره؟آخه دلار که ثابت مونده و بالا نمیره میگن تا 2 یا3 سال قیمتش همینه!!!اگه سهام بخرم بزارم بمونه اون چطوره؟یه سهم بخرم تا 50 تومن بزارم یه گوشه بمونه تا عید؟یا تا 6 ماه؟
با خرید و نگهداشتن دلار شما نه سود میکنی نه ضرر . ارزش پولت در برابر تورم حفظ میشه
سکه یه قیمت داره که نسبت به دلاره . یعنی ممکنه قیمت طلا پایین بره و قیمت دلار بالا ولی قیمت سکه ثابت بمونه ، پس الزاما ارزش پولت رو در برابر تورم حفظ نمیکنه
سهام هم اگه بخوای بدون تجربه و تخصص بخری و قطعا ضرره مگه اینکه بخری و مثلا 10 سال دیگه بری سر وقتش یا اینکه تخصص داشته باشی . تازه بورس ایران تخصص هم داشته باشی تضمینی واسه سود یا ضرر نکردن نیست !
در مورد دلار توی اینترنت یکم سرچ بکنید فکر کنم اطلاعات خوبی کسب بکنید ولی اگه بخوام خلاصه بگم ، از صرافی مجوز دار بخر خیالت راحت باشه .
 

drdexter

مدیر بازارچه و اقتصاد - فروشنده معتبر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
20 آپریل 2011
نوشته‌ها
4,171
لایک‌ها
3,550
به اندازه پولی که داری و میتونی سکه بخر . اونم از کسی اشنا باشه چون توی سکه هم تقلبی هست.
 

sisigirl122

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2019
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
نیمۀ خالی لیوان هم ببین. منم آدمی سراغ دارم که یه دونه بیت‌کوین خرید، چند ساله همینجوری داره میاد پایین. هنوزم امید داره که بره بالا.
شما هم برو بیت‌کوین بخر، میلیاردر شو!
من که خریدم تا الان به ارزش اولیۀ پولم نرسیدم. احتمالاً باید 10 سال دیگه صبر کنم که بلکم جهش پیدا کنه :)
از اونایی هستی که برای اینکه دست زیاد نشه مخ همه رو میزنی که رشته کاریت به درد نخوره همین دو روز پیش نرخ بیت کویین رفت بالاتر .. تا اخر سال 2020 بالاترم میره
 
بالا