شما چند تا ویدئو در مورد خودروهایی که از این سیستم استفاده میکنند ببینی نظرت عوض میشه
اگه کاربردی نبود که بنز و ب ام و و ولوو و... روی ماشیناشون نمی بستن
چیزی که در سنسور دنده عقب وجود داره برای فاصله های کم طراحی شده. پردازش خاصی هم روی اطلاعاتی که از سنسور میگیره انجام نمیده. فقط هر وقت فاصله کم شد آلارم میده
این سنسوری که در رادارها استفاده میشه اجسام رو در فاصله های دور تشخیص میده، و علاوه بر این محاسبه میکنه که احتمال برخورد وجود داره یا نه
مثلا شما با سرعت 80 تا میرونید. 50 متر جلوتر از شما هم ماشینی با سرعت 78 تا در حرکته. آلارم دائما فاصله رو چک میکنه و روند کم شدن فاصله ی شما تا خودروی جلویی رو خطرناک ارزیابی نمیکنه
ولی موقعیت دیگری رو فرض کنید که شما سرعتتون 150 تاست و ماشینی در 200 متری شما با سرعت 50 تا حرکت میکنه. رادار، فاصله رو چک میکنه و میبینه 200 متر فاصله دارید. یک ثانیه بعد فاصله رو چک میکنه و میبینه 170 متر فاصله دارید. در ثانیه ی بعدی میبینه فاصله به 140 متر و سپس به 100 متر رسیده. خب. با این تفاسیر و طبق الگوریتمی که براش تعریف شده، محاسبه ی اینکه در چند ثانیه ی دیگه برخورد صورت میگیره کار سختی نیست.
نکته ی اصلی رادار، اول اینه که اجسام رو در فاصله های دور تشخیص میده (برخلاف سنسور دنده عقب) . دوم اینه که تجزیه و تحلیل میکنه ببینه روند نزدیک شدن شما به جسم جلویی خطرناکه یا نه
در این 2 ویدئو، از رادار استفاده شده و رادارش آلارم میده
http://www.aparat.com/v/jvsix
http://www.aparat.com/v/orshN