برگزیده های پرشین تولز

فرهنگ رانندگی

RoOozbeh

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2005
نوشته‌ها
962
لایک‌ها
25
سلام
بنده تابحال تصادف نداشتم و از مراحل رسیدگی به اون بی اطلاع هستم میتونید یه مقدار در این مورد بیشتر راهنمایی بفرمایید
فرض بفرمایید مقصر حادثه هستید و دارای بیمه شخص ثالث و بدنه ...در صورتیکه حادثه منجر به جرح نشده باشه باید چکارد کردذ ؟ اگر میزان خسارت زیر 100 باشه چطور ؟ در صورتیکه از بیمه بدنه استفاده نمایید چه تبعاتی برای بیمه کردن دوباره ماشین داره "تخفیف . میزان موجودی بیمه و ..." همچنین بیمه شخص ثالث هم توضیح بفرمایید

من یکبار از روی بی حواسی با ده تا کیلومتر سرعت به یه ماشین پارک شده زدم و قسمتی از رنگ سپر ریخت "مشخص بود ماشین 100 بار رنگ شده" وگرنه اصلا شدتی نداشت ماشین خودمم هم هیچی نشد .. صاحب ماشینم حضور نداشت وماشین در اختیار صافکار بود که در کنار جاده پارک بود .. طرف اول خواستار غرامت شد و هزینه بیش از حدی طلب کرد که من گفتم اجازه بدین افسر بیاد ...در کمال ناباوری هم افسر گفت شما زدین باید رضایت بگیرید و هیچ کارشناسی نکرد و کارت و گواهی منو گرفت وتحویل خسارت دیده داد .. طرفم که میخواست ازیت کنه رقمشو همون اعلام کرد و جالب اینجا بود که اصلا اگرم من این رقمو پرداخت میکردم آیا صاحب ماشین ازین قضیه مطلع میشد یا اینکه یه بارم اون واسه خسارت اقدام میکرد ... به نظر شما در چنین تصادفات جزئی راه کار چی میتونه باشه..
 

dayi_morteza

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2010
نوشته‌ها
452
لایک‌ها
17
تشکر.بسیار مفید و آموزنده بود
 

farzad_sic

Registered User
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2012
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
21
محل سکونت
شیراز
3-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس: در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و...میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد

البته این مورد درباره ی خودرو های جدید تا حدودی صدق نمیکنه
در انواع خودروهای رنو روغن گیربکس بصورت مادام العمر تعریف شده و تا زمانیکه گیربکس خودرو را جهت تعمیرات داخل گیربکس باز نکرده ایم نیازی به تعویض ندارند و فقط در صورت کم کردن باید به آن روغن گیربکس از نوع خودش اضافه کرد
 

arbaba_bane

Registered User
تاریخ عضویت
15 آپریل 2007
نوشته‌ها
244
لایک‌ها
19
محل سکونت
Kurdestan,Bane
بسیار نکات قابل تامل و آموزنده ای بود.دستتون درد نکنه.
 

HOSS3!N

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2012
نوشته‌ها
166
لایک‌ها
22
محل سکونت
★▒█ زاهــــــدان █▒★
9- با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس

يه دوستی دارم اين عادت بدو داره وقتی‌باهاش ميشينم حرصم درمياد تا به مقصد برسيم مردم
همه موارد هم درسته
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
بسیار جالب بود..ممنون
اون مورد 2 هم کاملا درسته تنها کشوری که رعایت نمیشه توی ایرانه
 

alibati

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 آپریل 2005
نوشته‌ها
5,726
لایک‌ها
1,343
محل سکونت
تهران
7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک: این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.

تو این حالت یعنی خلاص هم گیربکس درگیر هست تو یه فرومی سرش صحبت بود
گفته بود تو چراغ های بیشتر از 120 ثانیه میشه رو حالت پارک گذاشت که بهتر هست
 

farzad_sic

Registered User
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2012
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
21
محل سکونت
شیراز
علی جان مورد هفت مربوط به خودروهای دنده دستی هست ، در حالت خلاص و برداشتن پا از روی کلاچ ارتباط گیربکس با موتور برقرار است بخاطر همین موضوع هم هست که گفته میشه موقع استارت زدن اگر پای خود را بروی کلاچ نگه دارید بهتر است و موتور زور کمتری میزند تا دور بزند و روشن بشود ، اما در حالتی که کلاچ میگیریم سه قطعه دیسک و صفحه و بلبرینگ در حالت فشار قرار میگیرن و فشار بروی این قطعه ها باعث خرابی میشود ، لازم به ذکره که دیسک و صفحه از قطعات مصرفی و اصطحلاکی خودرو میباشد
 

aleckreza18

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2006
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
0
محل سکونت
LoresTan
قضیه ترمز دستی کاملا درسته ،داماد ما هم از انگلیس اومده بود ایران هر موقع میدید من دستی رو به صورت صدا دار میکشم اعصابش خرد میشد و تذکر میداد اینطوری درست نیست خلاصه عادتمون داد دکمشو بگیریم و بعد بالا بیاریم.
 

نفـرین شده

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 فوریه 2013
نوشته‌ها
52
لایک‌ها
27
رانندگی در ایران یکی از سخت ترین کارهای دنیاست.
 

ARMIN-F4

Registered User
تاریخ عضویت
28 فوریه 2012
نوشته‌ها
888
لایک‌ها
225
لایک! من هیچکدام از اشتباهات رو ندارم جز گزینه های 4 - 5 - 8 - 10 - 11 - 14 - 15 - 16 - 22 - 24 !!! یعنی ماشینم مرخصه؟! ;)
 

lildude

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2006
نوشته‌ها
2,294
لایک‌ها
1,449
درود،

موقع رانندگی، 70 درصد حواسم ب عقب هست. (از آینه ی وسط و بغل ها زیاد غقب رو میبینم و خیلی حواسم هست ک موقع ترمز گرفتن، فاصله ی ی ماشین از من زیاد کم نباشه ک از عقب بکوبه بهم)

البته توهم هست. واقعیتی در کار نیست. بنظرِ شما آینه ی وسط خودرویم رو مثلا برای یکماه بکنم؟ جواب میده تا حدودی؟
 

hamid_khapid

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2009
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
89
محل سکونت
تهران
خوب اینکار خیلی خوبه
اختلالی توی رانندگی در جلو ایجاد میکنه براتون؟

Sent from my GT-I9100
 

masod2000

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2012
نوشته‌ها
670
لایک‌ها
314
نه داداش این کار رو نکن چون بعضی وقت ها نیازه که به عقب نگاه کنی ولی شما باید نود درصد حواستون به جلو باشه این رو در نظر داشته باش که ماشینی که از عقب بزنه همیشه مقصره ولی از جلو شما مقصری
فقط موقع ترمز گیری شدید که احتمال برخورد از عقب رو میدی به غقب نگاه کن (اون هم معمولا گریز ناپذیر هست )
همیشه موقع ترمز گیری شدید از فلاشر استفاده کن
پ.ن: توصیه میکنم به اعصابتون مسلط باشید و همیشه ماشینی سوار بشید که براتون تصادفش زیاد اهمیت نداشته باشه به عنوان مثال من پسر دایی بنده رفته تمام زندگیش رو یه مزدا 3 صفر گرفته الان هم تا یه خط روش می اوفته جونش می لرزه اینجوری هم سرمایه اش رو گذاشته هم اعصاب و روانش رو
 

gilase_tanha202

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2011
نوشته‌ها
2,540
لایک‌ها
374
محل سکونت
خراسان
منم حواسم همیشه به پشت سرم هست ، چه در گردش به چپ و راست و چه در هنگام ترمز و گاهی بر اساس فاصله ماشین عقبی شدت ترمز خودم رو کم و زیاد میکنم ( مثل وقتی از رو سرعت گیر رد میشم ) ولی تا به حال مشکلی احساس نکردم و به نظرم رانندگی درست هم همینطوریه ولی نباید زیادروی کنی تا حالت وسواس به خودش بگیره . اگه کسی هم به ماشینت زد فدا یه تار موت
 

hamid_khapid

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2009
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
89
محل سکونت
تهران
مشکل اینه که همیشه خطر تصادف از عقب مالی نیس
منظورم اینه که ممکنه سرنشبن عقب باشه و ...
پس همیشه اینجور تصادفات مقصر مطرح نیس

Sent from my GT-I9100
 

lildude

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2006
نوشته‌ها
2,294
لایک‌ها
1,449
منم حواسم همیشه به پشت سرم هست ، چه در گردش به چپ و راست و چه در هنگام ترمز و گاهی بر اساس فاصله ماشین عقبی شدت ترمز خودم رو کم و زیاد میکنم ( مثل وقتی از رو سرعت گیر رد میشم ) ولی تا به حال مشکلی احساس نکردم و به نظرم رانندگی درست هم همینطوریه ولی نباید زیادروی کنی تا حالت وسواس به خودش بگیره . اگه کسی هم به ماشینت زد فدا یه تار موت

درود،

من یک درصد هم ماشینم برام مهم نیست. متاسفانه عادت شدهبرام ک خیلی خیلی عقب رو نگاه کنم. دقیقا مثل شما. آخرین تصادفم، حدود هشت یا نه سال پیش بوده. خیلی بی دلیل عقب رو نگاه میکنم. مثلا ببینم توی ماشین عقبیم چند تا سرنشین داره. راننده زن هست یا مرد. پیر یا جوون. و ....
 

Adin

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2011
نوشته‌ها
1,281
لایک‌ها
769
محل سکونت
کلبه درویشی
یه علامت بزار روی آینه هر وقت دیدی یه فوحش به خودت بده فراموش نکنی به جلو نگاه کنی. :D
 
بالا