• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

keykavoos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
267
محل سکونت
سر کلاس
منم يه سمند مدل 84 دارم كه تازگي ال پي جي كردم. وقتي رو گاز باشه و يه مدت با سرعت بالا ميرونم بعد كه كلاچ مي گيرم دنده عوض كنم يا سر دست انداز ها مي خوام سرعت كم كنم كلاچ مي گيرم معكوس بدم ماشين خاموش ميشه. بعضي وقتا استارتم كه مي زنم روشن ميشه ولي دوباره خاموش ميشه. بايد كلاچ رو ول كنم تا دوباره روشن شه. كه خيلي به موتور فشار مياد.
البته مسلما مشكل از سيستم برق نيست. چون تا كلاچ رو ول ميكنم روشن ميشه. استارتم مي زنم روشن ميشه ولي بعضي وقتا زودي دوباره خاموش ميشه.:wacko:
 

ads

Registered User
تاریخ عضویت
23 جولای 2004
نوشته‌ها
633
لایک‌ها
6
سن
40
منم يه سمند مدل 84 دارم كه تازگي ال پي جي كردم. وقتي رو گاز باشه و يه مدت با سرعت بالا ميرونم بعد كه كلاچ مي گيرم دنده عوض كنم يا سر دست انداز ها مي خوام سرعت كم كنم كلاچ مي گيرم معكوس بدم ماشين خاموش ميشه. بعضي وقتا استارتم كه مي زنم روشن ميشه ولي دوباره خاموش ميشه. بايد كلاچ رو ول كنم تا دوباره روشن شه. كه خيلي به موتور فشار مياد.
البته مسلما مشكل از سيستم برق نيست. چون تا كلاچ رو ول ميكنم روشن ميشه. استارتم مي زنم روشن ميشه ولي بعضي وقتا زودي دوباره خاموش ميشه.:wacko:
رو گاز همچین مشکلی داری یا با بنزین هم همچین مشکلی داری؟
 

keykavoos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
267
محل سکونت
سر کلاس
نه رو بنزين تا حالا نديدم اينطوري بشه. البته تقريبا سه هفته س كه گازي كردم ولي رو بنزين تا حالا مشكلي نداشتم.
 
Last edited:

ads

Registered User
تاریخ عضویت
23 جولای 2004
نوشته‌ها
633
لایک‌ها
6
سن
40
نه رو بنزين تا حالا نديدم اينطوري بشه. البته تقريبا سه هفته س كه گازي كردم ولي رو بنزين تا حالا مشكلي نداشتم.
یه نگاه بنداز ببین سر اون لوله هواکش (یا همچین چیزی) پشت رادیاتور هست و سرش به سمت رادیاتور هست یا اینکه سرش به سمت پایینه، اگه به سمت رایداتوره یه جوری بچرخونش و بفرستش سمت پایین.
 

keykavoos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
267
محل سکونت
سر کلاس
یه نگاه بنداز ببین سر اون لوله هواکش (یا همچین چیزی) پشت رادیاتور هست و سرش به سمت رادیاتور هست یا اینکه سرش به سمت پایینه، اگه به سمت رایداتوره یه جوری بچرخونش و بفرستش سمت پایین.

يُخده بيشتر توضيح ميدي؟ كدوم لوله؟
---------------------
راستي يه اتفاق خفن پري شب افتاد
همينطوري كه داشتم با 40 50 تا تو شهر مي رفتم سر يه پيچ اومدم سرعت كم كنم پامو از رو گاز برداشتم گذاشتم رو ترمز، يهو اينبار قبل از اينكه كلاچ بگيرم ماشين خاموش شد زنيكه شروع كرد به اخطار دادن كه دماي آب كنترل شود و فلان و بيسار. ولي چون هنوز كلاچ نگرفته بودم سريع روشن شد خودش. ديگه اينبار كف كردم چون نه تند رفته بود، نه كلاچ گرفته بود. :wacko::blink:
 

ads

Registered User
تاریخ عضویت
23 جولای 2004
نوشته‌ها
633
لایک‌ها
6
سن
40
يُخده بيشتر توضيح ميدي؟ كدوم لوله؟
---------------------
راستي يه اتفاق خفن پري شب افتاد
همينطوري كه داشتم با 40 50 تا تو شهر مي رفتم سر يه پيچ اومدم سرعت كم كنم پامو از رو گاز برداشتم گذاشتم رو ترمز، يهو اينبار قبل از اينكه كلاچ بگيرم ماشين خاموش شد زنيكه شروع كرد به اخطار دادن كه دماي آب كنترل شود و فلان و بيسار. ولي چون هنوز كلاچ نگرفته بودم سريع روشن شد خودش. ديگه اينبار كف كردم چون نه تند رفته بود، نه كلاچ گرفته بود. :wacko::blink:
منم زیاد که چه عرض کنم، اصلا فنی نیستم. فقط یه مورد مشابه بود که دوستم ماشینش رو گازسوز کرده بود و همین مشکل رو داشت می گفت یه لوله هواکش هست که برای اینکه هوای گرمتر بکشه تو سرش رو می چسبونن به رایادتو که هوایی که لای رادیاتور رد می شه رو بکشه تو، تو سرعت چون هوا با شدت واردش می شه باعث می شه حجم هوای ورودی بالا بره و باعث می شه ماشین خاموش کنه.
حالا شما یه چک کن ببین همچین لوله ای از پشت رادیاتور به اون بند و بساط گازسوزت می ره یا نه
 

keykavoos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
267
محل سکونت
سر کلاس
منم زیاد که چه عرض کنم، اصلا فنی نیستم. فقط یه مورد مشابه بود که دوستم ماشینش رو گازسوز کرده بود و همین مشکل رو داشت می گفت یه لوله هواکش هست که برای اینکه هوای گرمتر بکشه تو سرش رو می چسبونن به رایادتو که هوایی که لای رادیاتور رد می شه رو بکشه تو، تو سرعت چون هوا با شدت واردش می شه باعث می شه حجم هوای ورودی بالا بره و باعث می شه ماشین خاموش کنه.
حالا شما یه چک کن ببین همچین لوله ای از پشت رادیاتور به اون بند و بساط گازسوزت می ره یا نه
بله. يه لوله از بالاي راديات ميره تو موتور. (سمت راست) يعني اونو بدم پايين؟ امتحان ميكنم ببنيم درست ميشه يا نه. دستت درد نكنه.
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر

H@/\/\ID

کاربر فعال اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2009
نوشته‌ها
15,657
لایک‌ها
1,883
محل سکونت
زنــــــجان
من آر دی مدل 80 داشتم
مفدیش گرونه
الان پراید 132 گرفتم
خیلی راضیم
آر دی فقط جاداره
اونم تو صدا عوضشو در اومده
خار خار:p:p
 

finger

Registered User
تاریخ عضویت
24 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
12
سلام.
آقا ما یه پیکان قراضه گرفتیم بخاریش کار نمیکنه.باد میزنه اما گرم نیس.عیب از کجاشه؟؟کجاشو باید چک کرد؟پیش چه تعمیر کاری باید برد؟
یه ایراد دیگش اینه که بد استارت میخوره.اول فک کردم باطریش ایراد داره .رفتم یه باطری نو گرفتم هیچ فرقی نکرد.هی باید استارت بزنم.7-8 بار که میزنم روشن میشه.
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
38
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
در مورد استارت، یه قطعه ای هست سوار میشه روی استارت‎ پیکان که اسمش الان یادم نمیاد! ( یه چیزی تو مایه‎های "اتومات" - " اتوماتیک" یا یه همچین چیزی بود! ) 99% مشکل از اون هست. به جای استارت زدن یه تقه‎ی ریز میکنه درسته؟ اگر جواب مثبته از همونه. قیمتش هم باید بین 25 تا 30 باشه.
بخاری هم فکر نمیکنم مشکل خاصی داشته باشه، به یه مکانیک نشون بدین/سوال کنید ازش راهنماییتون میکنه.
 

finger

Registered User
تاریخ عضویت
24 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
12
دستت درد نکنه.
آره اما همیشه اینطور نیست.بعضی وقتا تق تق میکنه بعضی وقتا مثه صدای موتور ژیان صدا میده :)
---
کسی نمیدونه این سیستم بخاری این دایناسورا چه ریختیه؟؟
 

FreeBSD

Registered User
تاریخ عضویت
31 آگوست 2008
نوشته‌ها
247
لایک‌ها
3
دستت درد نکنه.
آره اما همیشه اینطور نیست.بعضی وقتا تق تق میکنه بعضی وقتا مثه صدای موتور ژیان صدا میده :)
---
کسی نمیدونه این سیستم بخاری این دایناسورا چه ریختیه؟؟
من دیدم پیکان رو موقعی که تابستونه بخاریش رو میبندن ! فکر کنم یه سری لوله داره که وصله به رادیاتور ! اونا رو باید باز کنید آب گرم جریان پیدا میکنه و ...
 

M☼HAMMAD

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,229
لایک‌ها
15
سن
34
محل سکونت
Shiraz
درود
دوستان میخوام ماشین بگیرم
از بین پارس - ریو - ال 90 کدومش بهتره و چرا ؟!

توی این حدود قیمت ها چه پیشنهادات دیگری دارید و باز هم چرا ؟؟!


پیشاپیش ممنونم برای راهنماییتون.
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
سلام
من هيچ يک از ماشين ها رو ندارم اما تجربه رانندگی با هر 3 رو دارم.
در مورد پارس:
دارای 1 موتور قديمی پر مصرف و البته با قدرت کمتر نسبت به دو ماشين ديگه
نداشتن آپشن های ايمنی مثل abs و ايربگ (البته مثل اينکه جديداً پارس دارای abs هم با اختلاف قيمت 500000 تومنی توليد ميشه)
قيمت گران تر نسبت به دو خودروی ديگر
البته پارس ماشين جادار و راحتيه و تعليق خوبی داره اما با توجه به قيمتش و امکانات کمش بهتره از اين ليست خارج بشه

در مورد l90 هم که همه چيز مشخصه:
موتور بسيار قدرتمند و شتاب عالی
گيرباکس بسيار نرم و ترمز عالی
دارّای امکانات ايمنی abs و ايربگ
دارای کامپيوتر سفری
ماشين بسيار جادار و مصرف نسبتاً خوب
طراحی نه چندان جالب ماشين هم خارج و هم داخل ماشين

در مورد ريو :
موتور قدرتمند و شتاب خوب
ماشين راحتيه و مصرف خوبی هم داره
ماشين کم استحلاک و کم خرج
نداشتن امکانات abs و ايربگ
صدای زياد موتور در دور های بالا
درای رينگ 13 اينچی بی ريخت

اگه بتونی با قيافه l90 کنار بيای ماشين بسيار خوبيه و راضيت ميکنه در غير اين صورت بايد سراغ ريو بری که فکر کنم الان حدود 2 مليونی از l90 فول ارزونتر باشه.
 

M☼HAMMAD

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,229
لایک‌ها
15
سن
34
محل سکونت
Shiraz
سلام
من هيچ يک از ماشين ها رو ندارم اما تجربه رانندگی با هر 3 رو دارم.

درود
ممنون از اینکه وقت گذاشتید دوست عزیزم .

در مورد ريو :
موتور قدرتمند و شتاب خوب
ماشين راحتيه و مصرف خوبی هم داره
ماشين کم استحلاک و کم خرج
نداشتن امکانات abs و ايربگ
صدای زياد موتور در دور های بالا
درای رينگ 13 اينچی بی ريخت

ریو اتوماتیک با ایربگ و abs دارند تولید میکنن، از اون چیزی نمیدونین ؟!

اگه بتونی با قيافه l90 کنار بيای ماشين بسيار خوبيه و راضيت ميکنه در غير اين صورت بايد سراغ ريو بری که فکر کنم الان حدود 2 مليونی از l90 فول ارزونتر باشه.

در مورد 206 تیپ 6 و LX چه نظری دارید !؟
 

ni88

Registered User
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2008
نوشته‌ها
1,045
لایک‌ها
50
به نظر من lx انتخاب بهتری هست هم امکانات خوبی دارد هم میشه گفت به نسبت پارس قیمت خوبی داره و در تصادفات واقعا بهتر از ریو و پارس هست البته من تا حالا با تندر نروندم
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
38
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
حرفای وحید خان که کامل تایید میشه. ولی 206 به نظر من بالاتر از تیپ 3 بصرفه نیست خریدش. مثلا تیپ 6 عملا یه سری امکانات بدرد نخور داره که فقط قیمتش رو بی دلیل بالا برده / سمند رو هم من ذاتا خوشم میاد ازش! از همه لحاظ ماشین خوبیه، ولی همون طور که وحید گفت استانداردترین ماشین در حال حاضر همون L90ه. سعی کنید به خودتون بقبولونید! که همه چیز ظاهر نیست، ایمنی خیلی مهم‎تره. من شخصا اگه بخوام ماشینم رو عوض کنم بی‎شک L90 میگیرم [+رینگ و کمک اسپرت، بسیار زیبا میشه!]
 

M☼HAMMAD

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,229
لایک‌ها
15
سن
34
محل سکونت
Shiraz
به نظر من lx انتخاب بهتری هست هم امکانات خوبی دارد هم میشه گفت به نسبت پارس قیمت خوبی داره و در تصادفات واقعا بهتر از ریو و پارس هست البته من تا حالا با تندر نروندم
مرسی از پیشنهادتون دوست من
حرفای وحید خان که کامل تایید میشه. ولی 206 به نظر من بالاتر از تیپ 3 بصرفه نیست خریدش. مثلا تیپ 6 عملا یه سری امکانات بدرد نخور داره که فقط قیمتش رو بی دلیل بالا برده / سمند رو هم من ذاتا خوشم میاد ازش! از همه لحاظ ماشین خوبیه، ولی همون طور که وحید گفت استانداردترین ماشین در حال حاضر همون L90ه. سعی کنید به خودتون بقبولونید! که همه چیز ظاهر نیست، ایمنی خیلی مهم‎تره. من شخصا اگه بخوام ماشینم رو عوض کنم بی‎شک L90 میگیرم [+رینگ و کمک اسپرت، بسیار زیبا میشه!]
به ، امیر خان :دی
میگم این l90 ، تیپ و ... داره !؟
از LX - TU5 هم بهتره یعنی ؟!
 
بالا