• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

دریا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2008
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
دوست خوبم ممنونم که جواب دادید
والا من بعد از کلی بررسی و نظر های متفاوت به این نتیجه رسیدم ولی شما اگه مورد بهتری سراغ دارید با کمال میل می شنوم
فقط چند مورد هست اینکه ظاهرش خانمانه باشه ، دارای ایمنی بالا باشه، راحت و خوش دست باشه، تکون نداشته باشه، توش صدا نداشته باشه(دیدی بعضی ماشینا وقتی توشون می شینی از بس صدا می دن سردرد می گیری؟) و دیگه اینکه هر وقت خواستم بفروشمش راحت فروش بره و آخر اینکه قیمتش زیاد بالا نباشه...
ببخشید فکر کنم توقعاتم خیلی زیاد شد .
اندازه ماشین هم که نه، مهم نیست فقط عرض کردم ظاهرش زیاد یوغور نباشه (مثه سمند)
ممنونم از راهنماییتون
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
38
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
دوست خوبم ممنونم که جواب دادید
والا من بعد از کلی بررسی و نظر های متفاوت به این نتیجه رسیدم ولی شما اگه مورد بهتری سراغ دارید با کمال میل می شنوم
فقط چند مورد هست اینکه ظاهرش خانمانه باشه ، دارای ایمنی بالا باشه، راحت و خوش دست باشه، تکون نداشته باشه، توش صدا نداشته باشه(دیدی بعضی ماشینا وقتی توشون می شینی از بس صدا می دن سردرد می گیری؟) و دیگه اینکه هر وقت خواستم بفروشمش راحت فروش بره و آخر اینکه قیمتش زیاد بالا نباشه...
ببخشید فکر کنم توقعاتم خیلی زیاد شد .
اندازه ماشین هم که نه، مهم نیست فقط عرض کردم ظاهرش زیاد یوغور نباشه (مثه سمند)
ممنونم از راهنماییتون

سلام دریا جان .
سقف بودجه چقدر هست ؟
اگه در حد همین 10 الی 14 (206 ) هست ، من ریو رو پیشنهاد میکنم ، ظاهر زیبایی داره ، سر و صدا هم نداره .
قیمت بازار آزادش بالای 13 میلیون هست . ولی دیروز من از یکی از نماینگی های سایپا سوال کردم ، فعلا فروش فوری دارن به قیمت 12600000 با تحویل 25 روزه که مناسبه .
روش یه تحقیقی بکنید ، ارزشش رو داره .
برای فروشش هم شاید به سرعت 206 فروش نره (!) ولی در مجموع واسه فروشش مشکلی ندارید .

show.jpg


جذبه رو داشته باش !!
243.gif


rio11-full.jpg



1rio3.jpg
 

دریا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2008
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
ممنون
خیلی لطف کردید. پیشنهاد خوبیه.
می رم سراغش ببینم چی می شه؟
 

fozool

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2004
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
36
محل سکونت
تهران
من هم بودجه ای در همین حدود برای این کار کنار گذاشتم ! می خواستم ببینم می شه هم پخش بخرم هم باند ؟!

راستی ماشینمم 206 تیپ 5 هست اصلا لزومی داره باند هم بخرم ( بخصوص با این بودجه کم و اینکه اصلا اهل بلند کردن صدای ضبط نیستم :D) ؟

اگه قرار باشه فقط پخش را عوض کنم چی بخرم ؟

ممنون می شم راهنمایی کنید


دوست عزير اين فرم
http://www.tuningtalk.com/forum/
مخصوص ماشينه كاربراي فعال و باحالي داره اگه سوالت رو اونجا مطرح كنيد شايد بهتر نتيجه بگيري
موفق باشيد
 

Dark Knight

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 آگوست 2003
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
37
محل سکونت
Tehran
معمای پارس هم حل شد
از 3,4 روز پیش نمایندگی های ایران خودرو ثبت نام رو شروع کردن
10.400 پیش باید داد و باقی رو هنگام تحویل
مهر و آبان هم تحویل هست که تحویل مهر 130.000 اضافه میگیرن
محدودیت رنگ فعلا ندارن ( یعنی تا 3,4 روز پیش نداشتن )
قیمت تموم شده هم 16.400 که به عبارتی 1.600 کمتر از قیمت این چند ماه هست
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
38
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
انجام میدیم !!
6gurhxk.gif

بعد از چند بار سرویس کردن دهن گیربکس بالاخره یاد گرفتم !!
studsmatta.gif

با گاز و دنده بازی کردم تا بالاخره تونستم جاش بندازم . زیاد مشکل نیست .
jumpingf.gif

برای دنده 3 / 4 / 5 این کار رو انجام دادم ولی 1و 2 رو بیخیال شدم !
dontknow2.gif

حالا دنده 2 بماند ! ولی میشه بی کلاج انداخت دنده 1 ؟!!
1844.gif


//

Edit ! : پست 17 همین تاپیک توضیح داده حامد جان که چه طور باید با دنده یک شروع کرد ... همون توی دنده و استارت و اینا ..!!
biggrin.gif
 
Last edited by a moderator:

Penet

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آپریل 2006
نوشته‌ها
1,222
لایک‌ها
2
محل سکونت
Streets , behind you ...
رو ماشین رو نمی دونم
ولی رو CG125 هوندا امتحان کردم
جواب می ده
راحت جواب می ده
دنده کم به زیاد بیشترش جواب می ده
دنده زیاد به کم واسه معکوس و دور موتور همیشه جواب می ده !
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
38
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
رو ماشین رو نمی دونم
ولی رو CG125 هوندا امتحان کردم
جواب می ده
راحت جواب می ده
دنده کم به زیاد بیشترش جواب می ده
دنده زیاد به کم واسه معکوس و دور موتور همیشه جواب می ده !
موتور که اصلا ... !!
من زمانی که دبیرستان بودم و با موتور میرفتم ، یادم نمیاد هیچ وقت کلاج گرفته باشم !! تلاش بود موتوره !! یادش بخیر ! ترکوندمش رفت !!
157fs409479.gif
 

TheBoss

کاربر فعال زبان
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 مارس 2007
نوشته‌ها
658
لایک‌ها
16
محل سکونت
HaMeDaN
موتور که اصلا ... !!
من زمانی که دبیرستان بودم و با موتور میرفتم ، یادم نمیاد هیچ وقت کلاج گرفته باشم !! تلاش بود موتوره !! یادش بخیر ! ترکوندمش رفت !!
157fs409479.gif

4643.gif
اره موتور که اصلا کلاج لازم نداره.
با ماشین من فقط شروع رو مشکل دارم که 1 سخت جا میره یا اصلا نمیره
127fs4573872.gif
 
Last edited:

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
38
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
4643.gif
اره موتور که اصلا کلاج لازم نداره.
با ماشین من فقط شروع رو مشکل دارم که 1 سخت جا میره یا اصلا نمیره
127fs4573872.gif
اونوقت به چه صورت سخت جا میره ؟! اصلا جا میره ؟!!
برای شروع باید بذاری دنده 2 ، بعد ماشین رو روشن کنی !! خودش حرکت میکنه دنده های بعدی هم که مشخصه !
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
98
محل سکونت
NeverLand
با گاز و دنده بازی کردم تا بالاخره تونستم جاش بندازم . زیاد مشکل نیست .
برای دنده 3 / 4 / 5 این کار رو انجام دادم ولی 1و 2 رو بیخیال شدم !
ببینم اینکار واقعا به ماشین صدمه نمیزنه؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
دوستان ما یه سوال کردیم کسی نبود جواب بده؟
دوست عزیز مشخصه که صدمه میزنه ، عقلانی هم نیست وقتی کلاچ داری اینکار رو انجام بدی ولی در مواقعی که مشکلی پیش میاد میشه تا تعمیر گاه ماشین رو بدون کلاچ برد .

البته اگر کاملا درست انجام شه مشکلی نیست ولی معمولا اشتباهی رخ میده .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
دوستان ما یه سوال کردیم کسی نبود جواب بده؟
دوست عزیز مشخصه که صدمه میزنه ، عقلانی هم نیست وقتی کلاچ داری اینکار رو انجام بدی ولی در مواقعی که مشکلی پیش میاد میشه تا تعمیر گاه ماشین رو بدون کلاچ برد .

البته اگر کاملا درست انجام شه مشکلی نیست ولی معمولا اشتباهی رخ میده .
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,302
لایک‌ها
20,178
محل سکونت
اوهایو - دیتون
بازدید های قبل از مسافرت

1- بازدید روغن کلاچ
2- بازدید آب رادیاتور
3- بازدید روغن موتور
4- بازدید روغن ( واسکازین ) گیربکس
5- بازدید روغن ترمز
6- بازدید روغن ( واسکازین ) دیفرانسیل
7- استفاده از الکل یا مایع ظرفشوئی در آب شیشه شور برای جلوگیری از یخ زدن و شستشوی بهتر
8- چک کردن شیشه شور
9- چک راهنماها و فلاشر
10- چک جراغهای جلو
11- بازدید سالم بودن زاپاس
12- چک کردن برف پاک کن
13- بازدید آچار چرخ
14- همراه داشتن زنجیر چرخ در زمستان
15- بازدید روغن هیدرولیک ( برای گیربکسهای اتوماتیک و فرمانهای هیدرولیک و سیستم روغنی زانتیا و ...
16- استفاده از ضد یخ در رادیاتور
17- تنظیم کردن باد لاستیکها و بازدید لاستیکها



لوازم مورد نیاز برای مسافرتهای راه دور :

1- پیچ گوشتی دو سو
2- پیچ گوشتی چهارسو
3- انبردست یا دم باریک
4- فیوز دلکو برای اتومبیلهای دلکودار مانند پیکان
5- کاغذ سمباده متوسط به مقدار کم
6- آچار چرخ
7- لاستیک زاپاس
8- تسمه پروانه ( برای پیکان
9- چا قو
10- گوشی موبایل یا با سیم کارت یا بدون سیم کارت (برای تماس با 110در مواقع ضروری )
11- قمقمه آب
12- چسب نواری وچسب مایع ( دوقلو بهتر است )
13- چراغ قوه
14- فیوز
15- لامپ 15 یا30 واتی برای اتومبیلهای انژکتوری
16- شیلنگ و ظرف 4 لیتری خالی
17- مقداری سیم (که در خودرو استفاده شده است )


منبع : اینترنت و http://forum.shahriariha.com
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,302
لایک‌ها
20,178
محل سکونت
اوهایو - دیتون
سيستم ترمز ضد قفل براي اولين بار در سال 1930 در هواپيما به شكل مكانيكي مورد استفاده قرار گرفت در همان زمان تحولات زيادي در توسعه اين سيستم در صنعت هوانوردي بوجود آمد .

ما جالب بود كه بررسي اين سيستم براي چندين سال متوقف شد تا اينكه در سال 1975 تا 1976 براي اولين بار اين سيستم در كاميونهاي سنگين در آمريكا براي كاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پايداري كاميون در جاده ها مخصوصا" جاده هاي لغزنده مورد استفاده قرار گرفت .

در سال 1980 در تكنولوژي ايمني خودرو تحول عظيمي رخ داد و سيستم Abs به شكل امروزي (الكترونيكي ) در خودروهاي سواري مورد استفاده قرار گرفت .


يکي از مهمترين عواملي که باعث از دست دادن کنترل خودرو مي گردد ترمز کردن ناگهاني در جاده هاي لغزنده مانند جاده هاي مرطوب ،برفي، يخي و ... است که اين عمل بعلت قفل شدن چرخها بر روي سطح جاده مي باشد براي جلوگيري از اين امر سيستم ترمز ضد قفل (abs) استفاده مي شود .

در اين سيستم از طريق يک سيستم هدايت الکترونيکي کنترل شده و با دريافت اطلاعات لازم از وضعيت سرعت هر چرخها از طريق سنسورهاي سرعت نيروي ترمز بر روي چهار چرخ را کنترل و تنظيم ميکند .

دراين سيستم مقدار نيروي ترمز بر روي هر يک از چرخها ميتواندمتغير باشد بدين ترتيب چرخي که داراي سرعت کمتري نسبت به چرخ ديگر باشد به همان نسبت فشار روغن ترمز در آن کاهش ميابد ، اين کاهش فشار به صورت مقطعي بوده و تا زماني ادامه مي يابد که دور چرخها يکسان شود .

brake1.gif

سيستم Abs از سرعت 6 کيلومتر در ساعت به بالا شروع به کنترل سيستم ترمز مي نمايد و در صورتيکه به هر نحوي دچار اختلال و اشکال گردد سيستم Abs از مدار خارج شده و ترمز خودرو به صورت عادي عمل مي نمايد .

قطعات اصلي تشکيل دهنده اين سيستم عبارتند از :

*-واحد هيدروليکي : اين واحد شامل شيرهاي کنترل جريان،سولونوييدها ، محفظه ذخيره روغن،پمپ ،موتور Abs و محفظه ارتعاش گير می باشد که مجموعه اين قطعات با دريافت سيگنال از واحد کنترل الکترونيکي، کار تنظيم و تقسيم نيروي ترمز را بر روي هر کدام از چرخها به صورت مجزا انجام ميدهد

*-واحد کنترل الکترونيکي : اطلاعات بدست آمده از سنسور به اين واحد آمده و اين واحد مجموعه واحد کنترل هيدروليکي را کنترل و هدايت مي نمايد .

*-سنسور سرعت چرخ : با چرخش يک چرخ دنده به نام روتور در مقابل سنسور ، پالس هاي الکتريکي در آن ايجاد ميگردد که تعداد اين پالس ها در واحد زمان ميزان سرعت چرخ را مشخص مي نمايد .

abs.gif

*-رله Abs : چنانچه ولتاژ برق ورودي را قطع نموده و سيستم ترمز به صورت معمولي عمل خواهد نمود .

منبع اصلی:جناب آقای محمد (تندر) انجمن پارسیان
 

GUARANTEE

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2008
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
5
محل سکونت
Iran
جالب بود متشکرم
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
درود به همه دوستان
هدفم از این تاپیک آشنا شدن با عیوبی هست که دوستان به اونا برخورد میکنن و تبادل نظر با همدیگه برای شناسایی و رفع عیب هستش...چون زمینه کاریم به این موضوعات نزدیکه و تو چند تا کلاس شرکت کردم سعی
میکنم تا جایی که معلوماتم اجازه بده ... جواب سوالاتو بدم...
با سپاس:happy:
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
کارکرد بوق اکثر خودروها تقریبا شبیه هم هست...یه صفحه دایره ای از جنس مس یا صفحه ای با روکش
آلومینیوم پشت غربیلک فرمان قرار دارد و روی دسته راهنما یک پین که قابلیت ارتجاعی توسط یک فنر رو
داره با این صفحه دایم در تماسه...وقتی فرمون رو میچرخونیم این پین روی صفحه میلغزه و اتصال رو برقرار
میکنه...موقع فشار دادن دکمه بوق اتصال بدنه از میل فرمون به غربیلک از اونجا به صفحه پشت غربیلک سپس
پین ذکر شده و از اونجا به رله یا مستقیما به بوق میره....بعضی وقتا موقع پیچیدن بوق کار نمیکنه که این
اشکال ناشی از خورده شدن بعضی نقاط صفحه پشت غربیلک یا کوتاه شدن پینه...
در ماشینهایی مثل زانتیا که کیسه ایربگ روی غربیلک هست و همچنین از روی فرمون میشه ضبط رو
کنترل کرد سیستم فرق داره...به جای صفحه مسی سیم پیچی حلزونی شکل وجود داره که دارای چندین
رشته سیم برای ایربگ ضبط و بوق هست وقتی فرمون رو به راست و چپ میچرخونیم سیم پیچ حلزونی جمع
یا باز میشه...اگه موقع بستن این سیم مکان فرمون و زاویه چرخ رو ندونیم موقع رانندگی سیم پاره میشه...
موقع نصب باید فیش های ایربگ بوق و ضبط رو از طرف فرمان و قاب زیر فرمان جدا کنید...محل قرار گیری
سیم پیچ حلزونی رو باز کنید...سیم رو به آرومی و با حوصله داخلش بپیچید...سپس درپوش رو که سه تا خار داره
روی سیم پیچ بذارید...با توجه به موقعیت فرمون و چرخها زاویه گردش سیم پیچ رو تنظیم کنید بعد فرمون رو
جا بزنید...

Com2000_1.jpg
 
Last edited:

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
دوستان عزیز رله های داخل bm34 برای پژو 206 میدونین چه مارکیه؟ همشون یه مدلن؟ یا با هم فرق دارن؟
قیمتشوت تو بازار چنده؟

bm34.jpg
 
بالا