• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

karshnas110

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2009
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷● شماره ۱۹۳۰۴ (حوادث کوتاه از کشور )



باز هم پژو آتش گرفتبرازجان- خبرنگارکيهان: خودرو سوارى پژو که از بوشهر عازم برازجان بود در اين محور و حوالى شهر چغارک دچار حريق شد. در اين حادثه يکى از سرنشينان خودرو جان خود را از دست داد و يکى ديگر از سرنشينان آن به شدت مجروح و به بيمارستان بوشهر منتقل شد. سرنشينان خودرو به نام الف- ى از ساکنان برازجان بودند.
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
درود به دوستان

برای این مشکل چه راه حلی وجود داره؟؟؟

سرعت ماشین از 100 که میره بالا صدای زوزه باد از لای دربها میاد...ماشین پراید صفر
 

ehsan_persian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
7
سلام

من در حین آموزش رانندگی هستم و این سئوال برایم پیش آمده است که


1.چطور و بر چه مبنایی فاصله خودرو را با جوی آب یا جدول کنار جاده تنظیم کنم ( مربی‌ام می‌گوید میخ سمت راست برف پاکن سمت چپ باید در پاشنه جدول قرار گرفته باشد اما به نظر من این معیار درستی نیست چون با کمی جابه‌جا کردن سر امتداد خطی که از چشم عبور و از آن میخ کذایی می‌گذرد فرق می‌کند )

2. چگونه متوجه شوم که ماشین بصورت مستقیم پارک شده ( مربی‌ام می‌گوید وقتی سر را از پایین به طرف بالا می‌آوری متوجه می‌شوی که ماشین کج یا مستقیم پارک شده اما من با او موافق نیستم چون در حین پارک نمی‌توان سر را پایین انداتخت و بالا آورد تا متوجه شد که ماشین کج یا مستقیم پارک شده)
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
در مورد سوال یک این حرفایی که میزنن چرته چون کلا سایز ماشین ها هم فرق میکنه ونشونه ای که تو پراید میزاری تو 206 جواب نمیده
کاملا تجربی هست
شما وقتی داری پارک دوبل میگیری ماشینت نسبت به ماشینی که داری ازش پارک دوبل میگیری یه زاویه میسازه طبق تجربه دستت میاد که تو چه زاویه ای بهترین پارک رو خواهی داشت
یه معیاری هم که نسبت به بقیه به نظرم بهتره اینه که هر وقت تو آینه بغلت تونستی جدول رو ببینی فرمون رو برگردون

در مورد سوال دوم هم اگه از آینه بغل نگاه کنی قشنگ میفهمی ماشین کجه یا نه
منکه از این طریق قشنگ متوجه میشم
یا مثلا میبینی جلو ماشین در راستای ماشین جلویی هست ولی عقب ماشین بیرون زده
 

ehsan_persian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
7
در مورد سوال یک این حرفایی که میزنن چرته چون کلا سایز ماشین ها هم فرق میکنه ونشونه ای که تو پراید میزاری تو 206 جواب نمیده
کاملا تجربی هست
شما وقتی داری پارک دوبل میگیری ماشینت نسبت به ماشینی که داری ازش پارک دوبل میگیری یه زاویه میسازه طبق تجربه دستت میاد که تو چه زاویه ای بهترین پارک رو خواهی داشت
یه معیاری هم که نسبت به بقیه به نظرم بهتره اینه که هر وقت تو آینه بغلت تونستی جدول رو ببینی فرمون رو برگردون

در مورد سوال دوم هم اگه از آینه بغل نگاه کنی قشنگ میفهمی ماشین کجه یا نه
منکه از این طریق قشنگ متوجه میشم
یا مثلا میبینی جلو ماشین در راستای ماشین جلویی هست ولی عقب ماشین بیرون زده

فعلاً که در کنار جدولی که جلو و عقب‌اش خودرویی وجود ندارد می‌گوید پارک کن!
آینه سمت راست را اجازه نمی‌دهد تنظیم کنم و می‌گوید خودش می‌خواهد به آن طرف تسلط داشته باشد بنابراین تنظیم نیست که من با دیدن جدول بتوانم درست تنظیم کنم.

من فعلاً تو دو مورد اشکال دارم :

1. چطور فاصله 30 سانتی‌متری تا کنار جدول یا 45 سانتی‌متری تا کنار جدولی که خط عبور آب دارد را تنظیم کنم.

2. چطور ماشین را مستقیم پارک کنم ؟
 

M☼HAMMAD

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,229
لایک‌ها
15
سن
34
محل سکونت
Shiraz
ببینید
برای پارک دوبل :
حدودا نیم متر از ماشین فاصله بگیرید و کمی ازش رد بشید
دنده عقب برید تا انتهای ماشین مورد نظر را در مثلثی ببینید، وقتی دیدین، فرمون را تا ته بپیچونید و گار بدید تا فرمون تا ته پیچیده شه ( قفل بشه )
حالا به حرکت ادامه بدید تا دومرتبه انتهای ماشین را اینبار وسط شیشه سمت شاگرد راننده ببینید
فقط توجه داشته باشید در این روش ماشین خیلی کج میشه در ابتدا و ممکنه فکر کنید نشه پارکش کرد، !
وقتی انتهای ماشین را اینبار وسط شیشه سمت شاگرد راننده دیدین، 1 نیش ترمز بزنید و فرمون را برعکس بچرخونید و دومرتبه قفلش کنید.
برید توی پارک
همین :دی

مورد دوم را هم اگر مورد اول را درست انجام بدین، فاصلتون با جدول، اندازه ماشین جلویی هست، صافی تون هم مثل همون هست !
موفق باشید
 

Mr. Smith

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2007
نوشته‌ها
843
لایک‌ها
23
محل سکونت
LovelyCrypto Planet
20 ساله ماشین من خودش میره تو پارک و من نفهمیدم پارک کردن چطوریه!! هنوزم اگر ازم امتحان بگیرن سر پارک کردن مطمئنم رد میشم!! یه وقتا با کله ماشینو میبرم تو پارک که اگر از عقب میومدم عمرا نمیتونستم اینطوری پارک کنم!! یه وقتا هم تو 10 متر جا ماشینم میوفته تو جوب :(
 

ifash

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2009
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
محل سکونت
مشهد
درود به دوستان

برای این مشکل چه راه حلی وجود داره؟؟؟

سرعت ماشین از 100 که میره بالا صدای زوزه باد از لای دربها میاد...ماشین پراید صفر

پرایدها معمولا لای دراش یکم بازه ( همون قسمت جیر هاش ) و تازه کاشکی فقط صدا باشه باد هم میاد :D
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
باربند نبستی روش؟
آخه من ماشینم (پراید) اصلا صدای زوزه باد نداشت
از وقتی باربند بستم دورو بر 100 تا صدای زوزه میپیچه تو ماشین
پ.ن :
البته تاپیک واسه حدودا دو ماه پیش ولی حالا که اومد بالا ....
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
نقش ‌ترموستات‌ ‌‌در كاهش‌ مصرف‌‌سوخت خودرو
دستيابي به روش‌هاي بهينه كردن استفاده از خودرو تنها محدود به روش‌هاي استفاده از خودروها نمي‌شود، بلكه اطلاع و دانش فني در زمينه چگونه عمل كردن اجزاي توليد‌كننده نيروي محركه خودرو، خود به صرفه‌جويي در مصرف سوخت كمك مي‌كند.
يكي از قطعات خودرو، ترموستات است كه كنترل‌ دماي عملكردي موتور خودرو از طريق كنترل جريان آب عبوري از رادياتور خودروها را به عهده دارد. ترموستات هنگامي كه سرد باشد از خروج آب از موتور جلوگيري مي‌كند و زماني كه موتور به اندازه كافي گرم شده، اجازه مي‌دهد آنقدر آب داغ موتور به رادياتور جريان يابد تا تحت شرايط مختلف كار موتور، درجه حرارت آب بين 77 و 85 درجه سانتي‌گراد ثابت شود.

بايد توجه كرد موتوري كه در دماي عملكردي بهينه كار كند تا 2 درصد صرفه‌جويي سوخت به همراه دارد كه مصرف سوخت از عملكرد اقتصادي‌تري برخوردار است.

نگهداري روغن موتور در دماي صحيح سبب به حداقل رسيدن اصطكاك و سايش قطعات موتور خودروها مي‌شود كه يكي ديگر از مزاياي عملكرد مناسب ترموستات به حساب مي‌آيد. بايد دقت كرد فاصله بين زمان استارت موتور و رسيدن دماي آن به شرايط عملكردي طبيعي بايد كوتاه‌ترين زمان ممكن باشد. در اين صورت سايش موتور به علت انبساط نامتوازن فلزات مختلف و تشكيل بخارات خورنده و اسيدي در موتور به حداقل خواهد رسيد. در خودروهاي مدرن و امروزي، دماي سيال خنك‌كننده بايد به اندازه كافي بالا باشد تا سيستم گرمايش داخلي خودرو با بازده مناسب كار كند.

دماي عملكردي ترموستات با توجه به نوع موتور، شرايط اقليمي، فشار وارد شده بر خودرو و پارامترهاي ديگر تعيين و تنظيم مي‌شود.

معمولا روي ترموستات، دماي عملكرد و باز شدن آن حك مي‌‌شود. دماي استاندارد باز شدن ترموستات معمولا بين 80 تا 90 درجه سانتي‌گراد است. ترموستات بايد در 93 درجه سانتي‌گراد به طور كامل باز شود.

خرابي ترموستات باعث طولاني‌تر شدن زمان گرم شدن موتور مي‌شود. همچنين بايد توجه كرد خرابي ترموستات موتور سبب بروز سايش زياد در قطعات موتور، افزايش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري و افزايش مصرف سوخت خودرو را به همراه خواهد داشت.

كارشناسان معتقدند بهترين زمان براي بازديد ترموستات، آغاز فصول تابستان و زمستان است.
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
طریقه صحیح رانندگی کردن در مناطق کویری و شنی مناطق کویری به علت عدم وجود پوشش گیاهی , دایما در معرض فرسایش شدید آب و باد قرار دارند . این عوامل باعث پوک شدن جنس خاک و نرمی و نفوذپذیری آن می گردند . بارش های ناگهانی و شدیدی که عموما در ماههای سرد سال در کویر انجام میشود عاملی برای ایجاد باتلاقها می باشد . این پدیده و تبخیر شدید سطحی آب باعث می شود که رطوبت سطح زمین به سرعت تبخیر گردد و لایه نازکی (معمولا بین 1 تا 3 سانتی متر ) از قشر سخت نمکی بر روی زمین شکل گیرد . این سطح سخت اجازه تبخیر لایه های زیرین را نمی دهد در نتیجه لایه های زیرین مرطوب باقی می مانند . این زمینهای باتلاقی به وفور در کویرهای ایران یافت میشود . سون هدین کویرنورد سویدی در کتاب کویرهای ایران , این زمینها را زمینهای موذی نامیده است .
از این رو رانندگی در این نوع مناطق باید با احتیاط کامل و آشنایی با تکنیکهای رانندگی در باتلاق همراه باشد . رانندگی در زمینهای شنی نیز به علت سستی مقاومت زمین دارای تکنیکهای خاصی است که به آن اشاره می کنم .

نکته مهم در رانندگی در مناطق شنی حفظ سرعت در حال حرکت است . از آنجا که زمین قدرت تحمل انرژی که از چرخها برای افزایش سرعت بر آن وارد می شود را ندارد , هرگونه افزایش سرعت به سختی و در پاره ای از موارد غیر ممکن می باشد .در زیر به بعضی از تکنیکهای رانندگی در شن اشاره می کنم :

فشار باد لاستیکها

اولین اقدام قبل از رانندگی در مناطق شنی یا باتلاقی کم کردن باد لاستیکها می باشد .این امر باعث میشود که سطح تماس لاستیک خودرو با زمین سست افزایش یابد و فشار کمتری بر مساحت واحد زمین وارد شود در نتیجه فرورفتگی لاستیک در مناطق شنی و باتلاقی به طور چشمگیری کاهش می یابد . علاوه بر این فشار کمتری بر خودرو وارد می شود .

این روش شروع مناسبی برای یک رانندگی لذت بخش در مناطق کویری است . میزان کم کردن باد بستگی دارد به نوع خودرو , نوع لاستیک و زمین شنی که قصد رانندگی در آن را دارید . برای کم کردن باد , خودروی خود را در یک زمین صاف قرار دهید , یک آجر به فاصله 1 سانتی متری دیواره جانبی لاستیک عقب قرار دهید سپس شروع به کم کردن باد کنید تا آنکه دیواره جانبی لاستیک با آجر تماس پیدا کند بعد از آن فشار باد را اندازه بگیرید و برای دیگر چرخها هم انجام دهید . این میزان فشار باد برای آغاز حرکت بر روی زمینهای شنی مناسب است . در صورتی که حرکت خودرو با مشکل روبرو بود باد بیشتری کم کنید . در صورتی که فراموش کردید از روش فوق برای کم کردن باد استفاده کنید و در منطقه شنی هستید میزان فشار باد را بر روی 100kpa و یا 15 psi قرار دهید . معمولا این فشار باد مناسب است . فراموش نکنید اگر قصد کم کردن باد لاستیک را دارید حتما پمپ باد همراه داشته باشید تا بعد از خروج از منطقه شنی باد لاستیک را به حالت اولیه برگردانید تا به لاستیکهای شما آسیبی وارد نشود . حرکت با باد کم بر روی زمینهای سخت مانند آسفالت باعث کاهش عمر لاستیک و ترک خوردن دیواره های جانبی آن می شود.

در زمان گیر کردن در شنها فشار باد لاستیک می تواند تا 40 kpa و یا 6 psi کاهش یابد . این فشار , حد اقل فشار لازم برای یک لاستیک در زمینهای نرم است و کاهش بیشتر این فشار تاثیری بر راحت تر راندن در شنها ندارد چه بسا که کار رانندگی را مشکلتر نیز بگرداند.

تکنیکهای رانندگی در شنهای روان

هنگامی که در مناطق شنی رانندگی می کنید همواره بر روی خط لاستیک خودروی جلویی حرکت کنید ( این روش در زمینهای باتلاقی توصیه نمی شود چون حرکت خودروی جلویی موجب کاهش مقاومت لایه سخت روی باتلاق می شود و چه بسا در مسیری که خودروی جلویی براحتی در حرکت است خودروی دوم در گل فرو برود) لاسنیک خودروی جلویی باعث کوبیده شدن زمین می شود و حرکت در این خط برای خودر های بعدی به مراتب آسان تر است . در کویر هرگز از روی گیاهان عبور نکنید , این کار باعث تخریب گیاهان و از بین رفتن پوشش گیاهی زمین می شود و خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند!

در مناطق شنی یا باتلاقی هرگز به صورت ناگهانی سرعت خودرو را کم و یا زیاد نکنید . ترمز کردن در مناطق شنی باعث ایجاد تلی از شن در جلوی لاستیک می شود و چه بسا باعث گیر کردن شما در شن شود . همچنین در مناطق باتلاقی باعث شکسته شدن لایه سخت زمین شده و باعث فرو رفتن چرخها در گل می شود . کاهش یا افزایش سرعت باید به آرامی و با صبر و حوصله انجام شود .

در صورتی که در مناطق شنی توقف کرده اید , حرکت مجدد باید بسیار آرام و با تغییر دنده ها همراه باشد.در زمینهای باتلاقی هرگز توقف نکنید .

در هنگامی که می خواهید در زمینهای شنی توقف کنید ترمز نکنید , کلاچ را فشار دهید تا دنده ها آزاد گردند و خودرو خود به خود متوقف گردد . این عمل از جمع شدن تل شن در جلوی چرخها جلوگیری می کند و حرکت مجدد با مشکل روبرو نمی شود . در صورت امکان در زمینهایی که شیبی به سمت پایین دارند توقف کنید تا حرکت مجدد به راحتی انجام گیرد .

اگر قصد پیچیدن یا دور زدن دارید دایره دور زدن را تا آنجایی که امکان دارد بزرگ کنید . پیچیدن با دایره دور کوچک همان اثر ترمز کردن را برای چرخهای جلو دارد .

در صورت حرکت در زمینهای شیب دار , از حرکت خودرو به شیوه های مارپیچ و تراورس جدا پرهیز کنید . در این زمینها به صورت مستقیم بالا و پایین بروید . حرکت به شیوه تراورس باعث می شود که چرخهای سمت شیب وزن بیشتری تحمل کنند و در نتیجه باعث فرورفتگی بیشتر , افزایش درصد شیب و چپ شدن خودرو و یا گیر کردن در شن شوند !
اگر در زمین شیبداری به سمت پایین در حرکتید و احساس کردید که عقب خودرو در حال متمایل شدن به راست یا چپ است سعی کنید به آرامی سرعت خود را افزایش دهید تا خودرو به حالت عادی باز گردد , در این حالت هرگز ترمز نکنید چون باعث فشار بیشتر به چرخهای جلو می شود و حرکت انحرافی عقب خودرو را تقویت می کند .

در صورتی که در حالت بالا رفتن از تپه گیر کردید , خودرو را به کمک دنده عقب از مسیری که بالا آمدهاید به پایین برگردانید , در این حالت هرگز دور نزنید و با دنده خلاص هم پایین نیایید.

در هنگام بازگشت از سفر کویری خودروی خود را کاملا بشویید تا کلیه نمکها و شنهای انباشته شده در خودرو خارج شوند . این نمکها و شنها باعث پوسیده شدن سریع قطعات خودرو میشوند . به مکانهای نزدیک لاستیکه که در معرض پاشیده شدن شن هستند توجه بیشتری مبذول دارید .

همیشه به یاد داشته باشید که هر رفتی برگشتی نیز دارد .
اگر قصد پایین رفتن از شیبی دارید که مطمین نیستید بتوانید از آن بالا بیایید پایین نروید .

خودروی خود را قبل از آن که به 4wd احتیاج باشد در حالت 4wd قرار دهید .

اگر قصد بالا رفتن از تپه ای را دارید با شتاب و بدون آنکه از شیب پشت تپه آگاهی داشته باشید از تپه بالا نروید . اغلب حوادث کویر بر اثر همین بی احتیاطی ساده است .

روش های خارج کرد خودرو از شن

اگر در زمینهای صاف در شن گیر کردید از گاز دادن به جلو بپرهیزید . این کار باعث بیشتر فرورفتن شما در شن می شود . خودرو را در دنده عقب قرار دهید و سعی کنید به آرامی از مسیری که توسط لاستیکهای شما ایجاد شده به عقب بروید چون این مسیر نسبت به زمینهای اطراف از استحکام بیشتری برخوردار است . وقتی که به میزان کافی به عقب رفتید سعی کنید مجددا به جلو حرکت کنید , مراقب باشید که مجددا در شن فرو نروید . با این روش می توانید مسافت بیشتری به جلو بروید و هر بار که گیر کردید این عمل را تکرار کنید .

در صورتی که شما قادر به برگشت هم نیستید از خودرو خارج شوید و شنهای اطراف لاستیک خودرو را به کنار بزنید و اطمینان حاصل کنید که قسمتهای زیرین خودرو با شنها در تماس نیست . اگر موفق نشدید باد چرخها را باز هم کم کنید . در این حالت اگر خودرو شما باز هم از شن خارج نشد می توانید از روشهای زیر استفاده کنید:

1-اگر تعداد افراد همرا زیاد هستند چند نفر در جلو یا عقب خودرو بخوابند و پا ها را به زیر خودرو فشار دهند . عضله پا قویترین عضله در بدن انسان است با این روش می توانید کمتر خسته شوید و بیشترین انرژی را به خودرو وارد کنید

2-در زیر خودرو جک بزنید . طبیعی است باید جسم مسطحی در زیر جک قرار دهید تا جک در شن فرو نرود . در این مواقع جکهایی که با باد اگزوز کار می کنند بسیار مفید هستند . حتما در زیر جک بادی صفحه ای چوبی یا فلزی قرار دهید تا در شن فرو نرود .

3-اگر خودرو های دیگری همراهتان هستند از روش بکسل کردن استفاده کنید

4-اگر تنها هستید باید از وینچ استفاده کنید البته اگر داشته باشید

5-اگر آب به اندازه کافی همراه دارید می توانید با مرطوب کردن شنهای جلوی چرخها به راحتی خودرو را از شن خارج کنید .

هرگز تنها به کویر سفر نکنید . اگر تعداد خودروها کمتر از 3 بود از سفر کردن خودداری کنید
 

bnc

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 می 2006
نوشته‌ها
2,934
لایک‌ها
43
محل سکونت
IranCity
طریقه صحیح رانندگی کردن در مناطق کویری و شنی مناطق کویری به علت عدم وجود پوشش گیاهی , دایما در معرض فرسایش شدید آب و باد قرار دارند . این عوامل باعث پوک شدن جنس خاک و نرمی و نفوذپذیری آن می گردند . بارش های ناگهانی و شدیدی که عموما در ماههای سرد سال در کویر انجام میشود عاملی برای ایجاد باتلاقها می باشد . این پدیده و تبخیر شدید سطحی آب باعث می شود که رطوبت سطح زمین به سرعت تبخیر گردد و لایه نازکی (معمولا بین 1 تا 3 سانتی متر ) از قشر سخت نمکی بر روی زمین شکل گیرد . این سطح سخت اجازه تبخیر لایه های زیرین را نمی دهد در نتیجه لایه های زیرین مرطوب باقی می مانند . این زمینهای باتلاقی به وفور در کویرهای ایران یافت میشود . سون هدین کویرنورد سویدی در کتاب کویرهای ایران , این زمینها را زمینهای موذی نامیده است .
از این رو رانندگی در این نوع مناطق باید با احتیاط کامل و آشنایی با تکنیکهای رانندگی در باتلاق همراه باشد . رانندگی در زمینهای شنی نیز به علت سستی مقاومت زمین دارای تکنیکهای خاصی است که به آن اشاره می کنم .

نکته مهم در رانندگی در مناطق شنی حفظ سرعت در حال حرکت است . از آنجا که زمین قدرت تحمل انرژی که از چرخها برای افزایش سرعت بر آن وارد می شود را ندارد , هرگونه افزایش سرعت به سختی و در پاره ای از موارد غیر ممکن می باشد .در زیر به بعضی از تکنیکهای رانندگی در شن اشاره می کنم :

فشار باد لاستیکها

اولین اقدام قبل از رانندگی در مناطق شنی یا باتلاقی کم کردن باد لاستیکها می باشد .این امر باعث میشود که سطح تماس لاستیک خودرو با زمین سست افزایش یابد و فشار کمتری بر مساحت واحد زمین وارد شود در نتیجه فرورفتگی لاستیک در مناطق شنی و باتلاقی به طور چشمگیری کاهش می یابد . علاوه بر این فشار کمتری بر خودرو وارد می شود .

این روش شروع مناسبی برای یک رانندگی لذت بخش در مناطق کویری است . میزان کم کردن باد بستگی دارد به نوع خودرو , نوع لاستیک و زمین شنی که قصد رانندگی در آن را دارید . برای کم کردن باد , خودروی خود را در یک زمین صاف قرار دهید , یک آجر به فاصله 1 سانتی متری دیواره جانبی لاستیک عقب قرار دهید سپس شروع به کم کردن باد کنید تا آنکه دیواره جانبی لاستیک با آجر تماس پیدا کند بعد از آن فشار باد را اندازه بگیرید و برای دیگر چرخها هم انجام دهید . این میزان فشار باد برای آغاز حرکت بر روی زمینهای شنی مناسب است . در صورتی که حرکت خودرو با مشکل روبرو بود باد بیشتری کم کنید . در صورتی که فراموش کردید از روش فوق برای کم کردن باد استفاده کنید و در منطقه شنی هستید میزان فشار باد را بر روی 100kpa و یا 15 psi قرار دهید . معمولا این فشار باد مناسب است . فراموش نکنید اگر قصد کم کردن باد لاستیک را دارید حتما پمپ باد همراه داشته باشید تا بعد از خروج از منطقه شنی باد لاستیک را به حالت اولیه برگردانید تا به لاستیکهای شما آسیبی وارد نشود . حرکت با باد کم بر روی زمینهای سخت مانند آسفالت باعث کاهش عمر لاستیک و ترک خوردن دیواره های جانبی آن می شود.

در زمان گیر کردن در شنها فشار باد لاستیک می تواند تا 40 kpa و یا 6 psi کاهش یابد . این فشار , حد اقل فشار لازم برای یک لاستیک در زمینهای نرم است و کاهش بیشتر این فشار تاثیری بر راحت تر راندن در شنها ندارد چه بسا که کار رانندگی را مشکلتر نیز بگرداند.

تکنیکهای رانندگی در شنهای روان

هنگامی که در مناطق شنی رانندگی می کنید همواره بر روی خط لاستیک خودروی جلویی حرکت کنید ( این روش در زمینهای باتلاقی توصیه نمی شود چون حرکت خودروی جلویی موجب کاهش مقاومت لایه سخت روی باتلاق می شود و چه بسا در مسیری که خودروی جلویی براحتی در حرکت است خودروی دوم در گل فرو برود) لاسنیک خودروی جلویی باعث کوبیده شدن زمین می شود و حرکت در این خط برای خودر های بعدی به مراتب آسان تر است . در کویر هرگز از روی گیاهان عبور نکنید , این کار باعث تخریب گیاهان و از بین رفتن پوشش گیاهی زمین می شود و خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند!

در مناطق شنی یا باتلاقی هرگز به صورت ناگهانی سرعت خودرو را کم و یا زیاد نکنید . ترمز کردن در مناطق شنی باعث ایجاد تلی از شن در جلوی لاستیک می شود و چه بسا باعث گیر کردن شما در شن شود . همچنین در مناطق باتلاقی باعث شکسته شدن لایه سخت زمین شده و باعث فرو رفتن چرخها در گل می شود . کاهش یا افزایش سرعت باید به آرامی و با صبر و حوصله انجام شود .

در صورتی که در مناطق شنی توقف کرده اید , حرکت مجدد باید بسیار آرام و با تغییر دنده ها همراه باشد.در زمینهای باتلاقی هرگز توقف نکنید .

در هنگامی که می خواهید در زمینهای شنی توقف کنید ترمز نکنید , کلاچ را فشار دهید تا دنده ها آزاد گردند و خودرو خود به خود متوقف گردد . این عمل از جمع شدن تل شن در جلوی چرخها جلوگیری می کند و حرکت مجدد با مشکل روبرو نمی شود . در صورت امکان در زمینهایی که شیبی به سمت پایین دارند توقف کنید تا حرکت مجدد به راحتی انجام گیرد .

اگر قصد پیچیدن یا دور زدن دارید دایره دور زدن را تا آنجایی که امکان دارد بزرگ کنید . پیچیدن با دایره دور کوچک همان اثر ترمز کردن را برای چرخهای جلو دارد .

در صورت حرکت در زمینهای شیب دار , از حرکت خودرو به شیوه های مارپیچ و تراورس جدا پرهیز کنید . در این زمینها به صورت مستقیم بالا و پایین بروید . حرکت به شیوه تراورس باعث می شود که چرخهای سمت شیب وزن بیشتری تحمل کنند و در نتیجه باعث فرورفتگی بیشتر , افزایش درصد شیب و چپ شدن خودرو و یا گیر کردن در شن شوند !
اگر در زمین شیبداری به سمت پایین در حرکتید و احساس کردید که عقب خودرو در حال متمایل شدن به راست یا چپ است سعی کنید به آرامی سرعت خود را افزایش دهید تا خودرو به حالت عادی باز گردد , در این حالت هرگز ترمز نکنید چون باعث فشار بیشتر به چرخهای جلو می شود و حرکت انحرافی عقب خودرو را تقویت می کند .

در صورتی که در حالت بالا رفتن از تپه گیر کردید , خودرو را به کمک دنده عقب از مسیری که بالا آمدهاید به پایین برگردانید , در این حالت هرگز دور نزنید و با دنده خلاص هم پایین نیایید.

در هنگام بازگشت از سفر کویری خودروی خود را کاملا بشویید تا کلیه نمکها و شنهای انباشته شده در خودرو خارج شوند . این نمکها و شنها باعث پوسیده شدن سریع قطعات خودرو میشوند . به مکانهای نزدیک لاستیکه که در معرض پاشیده شدن شن هستند توجه بیشتری مبذول دارید .

همیشه به یاد داشته باشید که هر رفتی برگشتی نیز دارد .
اگر قصد پایین رفتن از شیبی دارید که مطمین نیستید بتوانید از آن بالا بیایید پایین نروید .

خودروی خود را قبل از آن که به 4wd احتیاج باشد در حالت 4wd قرار دهید .

اگر قصد بالا رفتن از تپه ای را دارید با شتاب و بدون آنکه از شیب پشت تپه آگاهی داشته باشید از تپه بالا نروید . اغلب حوادث کویر بر اثر همین بی احتیاطی ساده است .

روش های خارج کرد خودرو از شن

اگر در زمینهای صاف در شن گیر کردید از گاز دادن به جلو بپرهیزید . این کار باعث بیشتر فرورفتن شما در شن می شود . خودرو را در دنده عقب قرار دهید و سعی کنید به آرامی از مسیری که توسط لاستیکهای شما ایجاد شده به عقب بروید چون این مسیر نسبت به زمینهای اطراف از استحکام بیشتری برخوردار است . وقتی که به میزان کافی به عقب رفتید سعی کنید مجددا به جلو حرکت کنید , مراقب باشید که مجددا در شن فرو نروید . با این روش می توانید مسافت بیشتری به جلو بروید و هر بار که گیر کردید این عمل را تکرار کنید .

در صورتی که شما قادر به برگشت هم نیستید از خودرو خارج شوید و شنهای اطراف لاستیک خودرو را به کنار بزنید و اطمینان حاصل کنید که قسمتهای زیرین خودرو با شنها در تماس نیست . اگر موفق نشدید باد چرخها را باز هم کم کنید . در این حالت اگر خودرو شما باز هم از شن خارج نشد می توانید از روشهای زیر استفاده کنید:

1-اگر تعداد افراد همرا زیاد هستند چند نفر در جلو یا عقب خودرو بخوابند و پا ها را به زیر خودرو فشار دهند . عضله پا قویترین عضله در بدن انسان است با این روش می توانید کمتر خسته شوید و بیشترین انرژی را به خودرو وارد کنید

2-در زیر خودرو جک بزنید . طبیعی است باید جسم مسطحی در زیر جک قرار دهید تا جک در شن فرو نرود . در این مواقع جکهایی که با باد اگزوز کار می کنند بسیار مفید هستند . حتما در زیر جک بادی صفحه ای چوبی یا فلزی قرار دهید تا در شن فرو نرود .

3-اگر خودرو های دیگری همراهتان هستند از روش بکسل کردن استفاده کنید

4-اگر تنها هستید باید از وینچ استفاده کنید البته اگر داشته باشید

5-اگر آب به اندازه کافی همراه دارید می توانید با مرطوب کردن شنهای جلوی چرخها به راحتی خودرو را از شن خارج کنید .

هرگز تنها به کویر سفر نکنید . اگر تعداد خودروها کمتر از 3 بود از سفر کردن خودداری کنید
ممنون از توضیحاتت عزیز .. فقط یه تیکش دیگه خیلی تخصصی شد آ !
این خودروی خود را قبل از آن که به 4wd احتیاج باشد در حالت 4wd قرار دهید . ...
این حالت 4wd چیه ؟!
 

bnc

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 می 2006
نوشته‌ها
2,934
لایک‌ها
43
محل سکونت
IranCity
طریقه صحیح رانندگی کردن در مناطق کویری و شنی مناطق کویری به علت عدم وجود پوشش گیاهی , دایما در معرض فرسایش شدید آب و باد قرار دارند . این عوامل باعث پوک شدن جنس خاک و نرمی و نفوذپذیری آن می گردند . بارش های ناگهانی و شدیدی که عموما در ماههای سرد سال در کویر انجام میشود عاملی برای ایجاد باتلاقها می باشد . این پدیده و تبخیر شدید سطحی آب باعث می شود که رطوبت سطح زمین به سرعت تبخیر گردد و لایه نازکی (معمولا بین 1 تا 3 سانتی متر ) از قشر سخت نمکی بر روی زمین شکل گیرد . این سطح سخت اجازه تبخیر لایه های زیرین را نمی دهد در نتیجه لایه های زیرین مرطوب باقی می مانند . این زمینهای باتلاقی به وفور در کویرهای ایران یافت میشود . سون هدین کویرنورد سویدی در کتاب کویرهای ایران , این زمینها را زمینهای موذی نامیده است .
از این رو رانندگی در این نوع مناطق باید با احتیاط کامل و آشنایی با تکنیکهای رانندگی در باتلاق همراه باشد . رانندگی در زمینهای شنی نیز به علت سستی مقاومت زمین دارای تکنیکهای خاصی است که به آن اشاره می کنم .

نکته مهم در رانندگی در مناطق شنی حفظ سرعت در حال حرکت است . از آنجا که زمین قدرت تحمل انرژی که از چرخها برای افزایش سرعت بر آن وارد می شود را ندارد , هرگونه افزایش سرعت به سختی و در پاره ای از موارد غیر ممکن می باشد .در زیر به بعضی از تکنیکهای رانندگی در شن اشاره می کنم :

فشار باد لاستیکها

اولین اقدام قبل از رانندگی در مناطق شنی یا باتلاقی کم کردن باد لاستیکها می باشد .این امر باعث میشود که سطح تماس لاستیک خودرو با زمین سست افزایش یابد و فشار کمتری بر مساحت واحد زمین وارد شود در نتیجه فرورفتگی لاستیک در مناطق شنی و باتلاقی به طور چشمگیری کاهش می یابد . علاوه بر این فشار کمتری بر خودرو وارد می شود .

این روش شروع مناسبی برای یک رانندگی لذت بخش در مناطق کویری است . میزان کم کردن باد بستگی دارد به نوع خودرو , نوع لاستیک و زمین شنی که قصد رانندگی در آن را دارید . برای کم کردن باد , خودروی خود را در یک زمین صاف قرار دهید , یک آجر به فاصله 1 سانتی متری دیواره جانبی لاستیک عقب قرار دهید سپس شروع به کم کردن باد کنید تا آنکه دیواره جانبی لاستیک با آجر تماس پیدا کند بعد از آن فشار باد را اندازه بگیرید و برای دیگر چرخها هم انجام دهید . این میزان فشار باد برای آغاز حرکت بر روی زمینهای شنی مناسب است . در صورتی که حرکت خودرو با مشکل روبرو بود باد بیشتری کم کنید . در صورتی که فراموش کردید از روش فوق برای کم کردن باد استفاده کنید و در منطقه شنی هستید میزان فشار باد را بر روی 100kpa و یا 15 psi قرار دهید . معمولا این فشار باد مناسب است . فراموش نکنید اگر قصد کم کردن باد لاستیک را دارید حتما پمپ باد همراه داشته باشید تا بعد از خروج از منطقه شنی باد لاستیک را به حالت اولیه برگردانید تا به لاستیکهای شما آسیبی وارد نشود . حرکت با باد کم بر روی زمینهای سخت مانند آسفالت باعث کاهش عمر لاستیک و ترک خوردن دیواره های جانبی آن می شود.

در زمان گیر کردن در شنها فشار باد لاستیک می تواند تا 40 kpa و یا 6 psi کاهش یابد . این فشار , حد اقل فشار لازم برای یک لاستیک در زمینهای نرم است و کاهش بیشتر این فشار تاثیری بر راحت تر راندن در شنها ندارد چه بسا که کار رانندگی را مشکلتر نیز بگرداند.

تکنیکهای رانندگی در شنهای روان

هنگامی که در مناطق شنی رانندگی می کنید همواره بر روی خط لاستیک خودروی جلویی حرکت کنید ( این روش در زمینهای باتلاقی توصیه نمی شود چون حرکت خودروی جلویی موجب کاهش مقاومت لایه سخت روی باتلاق می شود و چه بسا در مسیری که خودروی جلویی براحتی در حرکت است خودروی دوم در گل فرو برود) لاسنیک خودروی جلویی باعث کوبیده شدن زمین می شود و حرکت در این خط برای خودر های بعدی به مراتب آسان تر است . در کویر هرگز از روی گیاهان عبور نکنید , این کار باعث تخریب گیاهان و از بین رفتن پوشش گیاهی زمین می شود و خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند!

در مناطق شنی یا باتلاقی هرگز به صورت ناگهانی سرعت خودرو را کم و یا زیاد نکنید . ترمز کردن در مناطق شنی باعث ایجاد تلی از شن در جلوی لاستیک می شود و چه بسا باعث گیر کردن شما در شن شود . همچنین در مناطق باتلاقی باعث شکسته شدن لایه سخت زمین شده و باعث فرو رفتن چرخها در گل می شود . کاهش یا افزایش سرعت باید به آرامی و با صبر و حوصله انجام شود .

در صورتی که در مناطق شنی توقف کرده اید , حرکت مجدد باید بسیار آرام و با تغییر دنده ها همراه باشد.در زمینهای باتلاقی هرگز توقف نکنید .

در هنگامی که می خواهید در زمینهای شنی توقف کنید ترمز نکنید , کلاچ را فشار دهید تا دنده ها آزاد گردند و خودرو خود به خود متوقف گردد . این عمل از جمع شدن تل شن در جلوی چرخها جلوگیری می کند و حرکت مجدد با مشکل روبرو نمی شود . در صورت امکان در زمینهایی که شیبی به سمت پایین دارند توقف کنید تا حرکت مجدد به راحتی انجام گیرد .

اگر قصد پیچیدن یا دور زدن دارید دایره دور زدن را تا آنجایی که امکان دارد بزرگ کنید . پیچیدن با دایره دور کوچک همان اثر ترمز کردن را برای چرخهای جلو دارد .

در صورت حرکت در زمینهای شیب دار , از حرکت خودرو به شیوه های مارپیچ و تراورس جدا پرهیز کنید . در این زمینها به صورت مستقیم بالا و پایین بروید . حرکت به شیوه تراورس باعث می شود که چرخهای سمت شیب وزن بیشتری تحمل کنند و در نتیجه باعث فرورفتگی بیشتر , افزایش درصد شیب و چپ شدن خودرو و یا گیر کردن در شن شوند !
اگر در زمین شیبداری به سمت پایین در حرکتید و احساس کردید که عقب خودرو در حال متمایل شدن به راست یا چپ است سعی کنید به آرامی سرعت خود را افزایش دهید تا خودرو به حالت عادی باز گردد , در این حالت هرگز ترمز نکنید چون باعث فشار بیشتر به چرخهای جلو می شود و حرکت انحرافی عقب خودرو را تقویت می کند .

در صورتی که در حالت بالا رفتن از تپه گیر کردید , خودرو را به کمک دنده عقب از مسیری که بالا آمدهاید به پایین برگردانید , در این حالت هرگز دور نزنید و با دنده خلاص هم پایین نیایید.

در هنگام بازگشت از سفر کویری خودروی خود را کاملا بشویید تا کلیه نمکها و شنهای انباشته شده در خودرو خارج شوند . این نمکها و شنها باعث پوسیده شدن سریع قطعات خودرو میشوند . به مکانهای نزدیک لاستیکه که در معرض پاشیده شدن شن هستند توجه بیشتری مبذول دارید .

همیشه به یاد داشته باشید که هر رفتی برگشتی نیز دارد .
اگر قصد پایین رفتن از شیبی دارید که مطمین نیستید بتوانید از آن بالا بیایید پایین نروید .

خودروی خود را قبل از آن که به 4wd احتیاج باشد در حالت 4wd قرار دهید .

اگر قصد بالا رفتن از تپه ای را دارید با شتاب و بدون آنکه از شیب پشت تپه آگاهی داشته باشید از تپه بالا نروید . اغلب حوادث کویر بر اثر همین بی احتیاطی ساده است .

روش های خارج کرد خودرو از شن

اگر در زمینهای صاف در شن گیر کردید از گاز دادن به جلو بپرهیزید . این کار باعث بیشتر فرورفتن شما در شن می شود . خودرو را در دنده عقب قرار دهید و سعی کنید به آرامی از مسیری که توسط لاستیکهای شما ایجاد شده به عقب بروید چون این مسیر نسبت به زمینهای اطراف از استحکام بیشتری برخوردار است . وقتی که به میزان کافی به عقب رفتید سعی کنید مجددا به جلو حرکت کنید , مراقب باشید که مجددا در شن فرو نروید . با این روش می توانید مسافت بیشتری به جلو بروید و هر بار که گیر کردید این عمل را تکرار کنید .

در صورتی که شما قادر به برگشت هم نیستید از خودرو خارج شوید و شنهای اطراف لاستیک خودرو را به کنار بزنید و اطمینان حاصل کنید که قسمتهای زیرین خودرو با شنها در تماس نیست . اگر موفق نشدید باد چرخها را باز هم کم کنید . در این حالت اگر خودرو شما باز هم از شن خارج نشد می توانید از روشهای زیر استفاده کنید:

1-اگر تعداد افراد همرا زیاد هستند چند نفر در جلو یا عقب خودرو بخوابند و پا ها را به زیر خودرو فشار دهند . عضله پا قویترین عضله در بدن انسان است با این روش می توانید کمتر خسته شوید و بیشترین انرژی را به خودرو وارد کنید

2-در زیر خودرو جک بزنید . طبیعی است باید جسم مسطحی در زیر جک قرار دهید تا جک در شن فرو نرود . در این مواقع جکهایی که با باد اگزوز کار می کنند بسیار مفید هستند . حتما در زیر جک بادی صفحه ای چوبی یا فلزی قرار دهید تا در شن فرو نرود .

3-اگر خودرو های دیگری همراهتان هستند از روش بکسل کردن استفاده کنید

4-اگر تنها هستید باید از وینچ استفاده کنید البته اگر داشته باشید

5-اگر آب به اندازه کافی همراه دارید می توانید با مرطوب کردن شنهای جلوی چرخها به راحتی خودرو را از شن خارج کنید .

هرگز تنها به کویر سفر نکنید . اگر تعداد خودروها کمتر از 3 بود از سفر کردن خودداری کنید
ممنون از توضیحاتت عزیز .. فقط یه تیکش دیگه خیلی تخصصی شد آ !
این خودروی خود را قبل از آن که به 4wd احتیاج باشد در حالت 4wd قرار دهید . ...
این حالت 4wd چیه ؟!
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
ممنون از توضیحاتت عزیز .. فقط یه تیکش دیگه خیلی تخصصی شد آ !
این خودروی خود را قبل از آن که به 4wd احتیاج باشد در حالت 4wd قرار دهید . ...
این حالت 4wd چیه ؟!
مخفف کلمه ی Four Weel Drive به معنی "چهار چرخ متحرک" به سیستمی گفته می شود که برای نحوه ی توزیع نیروی موتور بین چرخ ها برنامه ریزی شده. تقریبا می شه گفت که هر خودروی 4WD برای خودش یه برنامه ریزی خاص داره. البته اصول ابتدایی همه ی این برنامه ها واحد هستند
  • Four Weel Drive: وقتی یه خودرو ساز پشت اتومبیلی که تولید کرده 4WD رو حک می کنه به این معنی هستش که این یه سیستم part-time (پاره وقت) هستش که فقط در زمان های مشخصی فعال می شه برای مثال در جاهایی که به کشش کمتری نیاز داریم مثل بالارفتن از مسیر های تند و ناهموار ، زمین های خیس و لیز و یا زمین های برفی و یخی.
  • All Weel Drive: به سیستم هایی گفته می شود که full-time (تمام وقت) فعال هستند و در هرگونه شرایط جاده ای روی نحوه ی توزیع نیرو نظارت می کنند. این گونه سیستم ها در اکثر مواقع قابلیت غیر فعال شدن را ندارند.
 

phoenix_i06

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
2,125
لایک‌ها
175
محل سکونت
آمریکا
سلام

بعد از 1 هفته تحقیق و پرس و جو در باره 323، ورنا، ال 90، سمند، 405 و ریو بالاخره با توجه به جمیع جهات! تصمیم گرفتم ریو بخرم. ولی امروز یکی از دوستان گفت ظاهرا تولید قطعات ریو تو تبریز شروع شده و مسلما کیفیتش نباید مثل قطعات کره ای خوب باشه. نظرتون چیه؟

ضمنا میدونید چطوری میشه توی این فروم ثبت نام کرد؟
http://www.tuningtalk.com

ممنون
 
Last edited:

rainyboy7

Registered User
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
3
سن
38
تو بین این ماشینهایی که گفتی به نظر من ریو از همش ضعیفتره من تا چند ماه پیش که دنبال خرید اتومبیل بودم تقریبا همه رو چک کردم و نهایتا 206 خریدم ولی تو بین مدل هایی که اینجا نوشتی نظر من اینه
323
ال 90
سمند
ورنا
405
ریو
به نظر من ریو تفاوتی با پراید نداره کلا محصولات سایپا همه بدرد نخورن. البته اگه مشکل مالی داری فکر کنم ریو از همش ارزونتر باشه
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
سلام

بعد از 1 هفته تحقیق و پرس و جو در باره 323، ورنا، ال 90، سمند، 405 و ریو بالاخره با توجه به جمیع جهات! تصمیم گرفتم ریو بخرم. ولی امروز یکی از دوستان گفت ظاهرا تولید قطعات ریو تو تبریز شروع شده و مسلما کیفیتش نباید مثل قطعات کره ای خوب باشه. نظرتون چیه؟

ضمنا میدونید چطوری میشه توی این فروم ثبت نام کرد؟
http://www.tuningtalk.com

ممنون

من با نظر دوستمون در مورد ریو کاملا مخالفم. ریو ماشین بسیار خوبیه. از نظر موتوری از تمام ماشینهایی که نوشتید بهتر هست منظور از بهتر بودن بیشتر بودن قدرت نیست بلکه بهتر بودن بازدهی موتور هست با مصرف کمتر قدرت بیشتری به شما میده و میشه موتورش رو پیشرفته تر از بقیه فرض کرد مثلا سمند با موتور 1800 و مصرف حدود 12 لیتر در 100 کیلومتر قدرت 100 اسب به شما میده اونهم در دور موتورهای بالا ولی ریو با 1500 سی سی موتور و مصرف تقریبا 8 لیتر در 100 کیلومتر 98 اسب قدرت به شما میده . در مورد قطعات هم شنیدم قطعاتی ایرانی شده ولی اطلاع دقیق ندارم ولی میدونم اگر قطعه ای خراب بشه میشه کره ایش رو پیدا کرد برعکس سمند و 405 که کلا از رده خارج هستند و اکثر قطعاتشون خارجاز ایران دیگه تولید نمیشه مگر انژکتور و چند تا قطعه دیگه که اونها هم چینی هستند و با لایسنس یک شرکت اروپایی.

البته ریو ضعفهایی هم داره خوب 405 تعادلش در پیچها بیشتره یا ورنا سیستم کمک فنرش بهتر و نرمتره و امنیتش هم بیشتر. هم اینکه خوب تو تصادفهای معمولی که سمند مثلا ممکنه تکون نخوره ریو سپرش ممکنه کاملا در بیاد ولی اگر ایمنی رو در نظر بگیری با توجه به اینکه حداقل تست تصادف رو ریو با 3 ستاره پاس کرده از 405 و سمند در تصادفهای شدید خیلی ایمن تر هست. در مجموع ماشین اقتصادی هست و به نظرم کلا 405 و سمند رو بیخیال شو اگر خرج تعمیر و قیمت برات مسئله ای نیست 323 بگیر. اگر نرمی ماشین برات مهمه ورنا و اگر ماشین اقتصادی و کم مصرف میخوای که رانندگی باهاش حال بده و خرج تعمیرات و نگهداریش هم کم باشه ریو بگیر. ال 90 هم ماشینی که فرانسوی ای ها خوب به ایرا چپوندند اگر میخوای بری دنبال ماشین فرانسوی حداقل 206 بگیر.
 
Last edited:

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
راستی فروم tuningtalk هم فروم خوبی نیست برای این سوالها اونجا بیشتر برای بچه های ریس هست و فقط در مورد ماشینهایی که تو پیست کلاس مسابقه دارند خوب مینویسند اگر اونجا این سوال رو بپرسی همه میگن 405 بهتره چون ماشینی هست که توی ریس میبینند و ازش خبر دارند ضمن اینکه 405 های که خودشون دارند همه دستکاری شده است و با 405 کارخونه کلا فرق میکنه ولی حقیقت اینه که 405 20 ساله از رده خارج شده و مثل این میمونه که یکی الان بگه کمودور 64 از پنیتوم بهتره. من 6 ماهه به اون فروم سر نمیزنم چون بیشتر از اینکه علمی باشه مال بچه های ریس و تعمیراتی هست.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
تيونينگ تاك فروم خيلي خوبيه خوب راهنماييت ميكنن!
بخش ماشين phallz.com هم خوبه.

بنظر من لوگان يا همون L90 از ريو خيلي بهتره.
 

E & P

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 آگوست 2009
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
0
محل سکونت
Sh.iRa.Z
تيونينگ تاك فروم خيلي خوبيه خوب راهنماييت ميكنن!
بخش ماشين phallz.com هم خوبه.


بنظر من لوگان يا همون L90 از ريو خيلي بهتره.

آره بخش ماشین فالز خوب هست
تیونینگ تالک برای خرید سیستم و اسپرت خوبه بیشتر
اینجا هم بد نیست کلی میگند
 
بالا