• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
با اون مدلش بدرد ** میخوره :D
مهرداد کشنی مارو سورن بگیر
پارس که تعلیقش خشکه هیچیم نداره
چینی هم قیافش فقط متفاوته وگرنه تو شتاب از 206 ام کم میاره :|
پس در نتیجه سورن elx

Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
جون من منبع این ضریبا دقیقه چیه؟ که 206 تخم مرغی باید از پارس بدتر باشه!؟
Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
قبول دارم پذیرش اینکه 206 ضریب درگ بیشتری داره یه خورده سخت هست به خاطر شکلش
ولی شکله ظاهری که ما میبینیم
اگه منظورت از منبع نتایج هست نتایج تست رسمی کارخونه ها و یا موسساتی هست که نتیج دقیق اعلام میکنن و خودرو های مختلف رو تست میکنن از گذشته تا به امروز ، مثله کرش تست ها
این تست به اصطلاح در تونل هوا انجام میگیره و به صورت ساده اینه که چقدر ماشین توانایی شکافت هوا رو داره
خیلی چیز ها هم توش موثر هست ، از ارتفاع ماشین گرفته تا آینه ها و زاویه شیشه و طراحی کاپوت و صندوق و بلندی و یا کوتاهیش و کناره های ماشین و سپر و فاصله درزهای ماشین و حتی بلندی یا کوتاهی سپر جلو عقب و داشتن یا نداشتن اسپویلر که همه و همه بر روی ضریب درگ میتونه تاثیر مثبت یا منفی بذاره
ضریب درگ مهم هست ، خیلی هم هست ولی شما باید این رو هم در نظر بگیرین ضریب درگ نکته کوچیکی از طراحی بدنه اتومبیل هست چه بسا میشه مثلا 206 رو با ضریب درگ کمتری طراحی کرد ولی خوب به این شکل باعث ایمنی بیشترش در تصادفات خواهد شد .
حتی در طراحی ماشین های امروزی تصادف با عابرین پیاده رو هم در نظر میگیرن که گاهن باعث افزایش ضریب درگ هم میشه این کار!
با این حال از نظره کلی اختلاف بین ضریب درگ 206 و 405 و سمند و پارس و زانتیا و چند خودروی دیگه ناچیز هست
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
اقا سورن سمند پارس ام وی ام315 :D
کدوم ؟
:general710:
MVM رو که کلا بیخیال شو رفیق
کافیه یه سر به مجلات خودرو و تست هاشون بزنی
پایین ترین رتبه های کیفی رو دارن از همه نظر
سمند LX و سورن که هردو الان با موتور EF7 هم دارن تولید میشن 99 درصد مثله همن ، بستگی به سلیقه شما داره و اختلافات جزئیه ، چیزایی مثله اکسل عقب و ظاهر و ...
پارس LX هم با موتور TU5 ماشین خوبی هست ، پارسه دیگه فقط موتورش TU5 شده مصرفش اومده پایین تر
بین مقایسه این دوتا دیگه خیلیش برمیگرده به سلیقه شما چون اکثر قطعات مشترک هست
با این حال از بین این 3 گزینه سورن شتابگیری بهتر و ترمزگیری بهتری بهتون ارائه خواهد کرد
ولی بازم میگم انتخاب اینها بسته به بودجه شما و سلیقه شما داره
وگرنه 405 SLX با موتور TU5 هم همون کاره پارس LX رو واسه شما میکنه و فقط با ظاهر خارجی متفاوت تری و قیمت به مراتب ارزون تری
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
جنابه شرایط یکسان ، بحر العلوم ، ایرانی اصیل و آریایی و ... در مورد لفظ افعانی که بکار بردید جوابتون رو نمیدم میذارم پایه شعوره بحث کردنتون
سنتون هم کم نیست بگم به خاطر سنه پایینتونه که اینقدر تند خو هستید
اولا کو که شرایط یکسان ایجاد بشه دوما ازتون سوال پرسیدم که آیا با چشم خودتون ماشین رو روی باسکول بردید یا خیر
من بردم ، پژو پارس با باک پر تازه بعضی از تجهیزاتی از قبیل رویه صندلی و ... حدود 1100 کیلو وحتی کمتر هم هست
حالا پارس با موتور TU5 به خاطر بلوک چدنی مقداری (20 - 30 کیلو) سنگین تر هست
هیچ وقت اون شرایط یکسانی که بخوایم یه تست واقعی انجام بدیم پیش نمیاد ، ماشین هم که از کارخونه در بیاد درست و حسابی راه نمیره که بخوایم مدل های صفرش رو تست کنیم
با این حال من صفره همه این ماشین ها رو تست کردم روی هیچکدومشون هم تعصب ندارم چون همشون یه آشغالن ;)
در 206 و زانتیا و ... هم ماشین های به روزی نیستن و این یه واقعیته با این حال 405 فرمان طلایی برده و برنده رالی داکار بوده ;)
و تونل باد و ضریب درگ و ... هم از خیلی سال پیش و از زمان ساخت اولین هواپیماهای مسافربری و طراحی های حرفه ای ماشین داره اندازه گیری میشه

من حالم خوبه شما حالت خوبه؟!
خوب خدارو شکر که از نزدیک دیدین
سلامه منم بهش برسونین
لازم نیست کسی من رو تایید کنه
شما اگه به جای گذاشتنه این همه علامت سوال فقط واژه Drag coefficient رو برای خودرو مد نظرتون سرچ میکردین به نتیجه میرسیدین
در مورد ضریب درگ اگه تحقیق میکردین میدیدین که ضریب درگ 405 معمولی رو 0.29 اعلام کردن
با این حال اگه 0.31 هم در نظر بگیریم باز وضعیت مناسبی داره حالا شما حساب کنید پارس به دلیل حالت قوسی تره سپر و کاپوت دور از انتظار نیست که حتی ضریب بهتری هم داشته باشه و من رقمه 0.29 رو هم براش دیدم با این حال باید مشابه با 405 یا با اختلاف خیلی کمتر باشه
پژو 206 : 0.33
سیتروئن زانتیا : 0.31
و دوست عزیزم که لوگان رو برتر معرفی کرده بودین
آدم با چشمه خودش هم میتونه تشخیص بده که لوگان یه ماشین کاملا مکعبی هست
با این حال ضریب درگش 0.360 هست
بعدم توی شتابگیری از حالت سکون تا 100 اونم در شرایط یکسان و بدونه باد مخالف آیا واقعا اینقدر ضریب درگ مهم هست برای اینطور خودرو هایی که ضرایب نزدیک بهم دارن؟!
یا سایز رینگ و لاستیک ، نوع گیربکس استفاده شده و ... بیشتر تاثیر گذار هستن؟! .اگه یه خورده تحقیق کنید متوجه میشید گیربکس هایی که ایرانخودرو هر سری میبنده با ضرایب مختلف و فاینال درایو های مختلف هست و شرایط متفاوتی رو ایجاد میکنه . شاید حتی برای 405 بیشتر از 7 - 8 جور ضریب مختلف وجود داشته باشه .
الان خود 206 با سه ای سی یو مختلف روشن شده که 7.4.4 قدیمی از همشون قدرت بیشتری میده .
یا پارس و 405 و ....
من واقعا بحث کردن در مورد ماشین رو دوست دارم ولی بدونه دعوا و توهین و از روی تجربه و اطلاعات مستند
کوچیکه همه دوستان هم هستیم
شما درست میگی حالا ثابت کن همین ماشینها رو ببر رو باسکول و از وزنشون عکس بگیر بذار اینجا البته قبلش نام کاربری و تاریخ روز رو رو یه صفحه آ 4 بنویس اگه گذاشتی باشه قبول
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
قبول دارم پذیرش اینکه 206 ضریب درگ بیشتری داره یه خورده سخت هست به خاطر شکلش
ولی شکله ظاهری که ما میبینیم
اگه منظورت از منبع نتایج هست نتایج تست رسمی کارخونه ها و یا موسساتی هست که نتیج دقیق اعلام میکنن و خودرو های مختلف رو تست میکنن از گذشته تا به امروز ، مثله کرش تست ها
این تست به اصطلاح در تونل هوا انجام میگیره و به صورت ساده اینه که چقدر ماشین توانایی شکافت هوا رو داره
خیلی چیز ها هم توش موثر هست ، از ارتفاع ماشین گرفته تا آینه ها و زاویه شیشه و طراحی کاپوت و صندوق و بلندی و یا کوتاهیش و کناره های ماشین و سپر و فاصله درزهای ماشین و حتی بلندی یا کوتاهی سپر جلو عقب و داشتن یا نداشتن اسپویلر که همه و همه بر روی ضریب درگ میتونه تاثیر مثبت یا منفی بذاره
ضریب درگ مهم هست ، خیلی هم هست ولی شما باید این رو هم در نظر بگیرین ضریب درگ نکته کوچیکی از طراحی بدنه اتومبیل هست چه بسا میشه مثلا 206 رو با ضریب درگ کمتری طراحی کرد ولی خوب به این شکل باعث ایمنی بیشترش در تصادفات خواهد شد .
حتی در طراحی ماشین های امروزی تصادف با عابرین پیاده رو هم در نظر میگیرن که گاهن باعث افزایش ضریب درگ هم میشه این کار!
با این حال از نظره کلی اختلاف بین ضریب درگ 206 و 405 و سمند و پارس و زانتیا و چند خودروی دیگه ناچیز هست
طرف بهت گفت منبع بذار خودت میگی ایرانخودرو هرچی گفته چرت و پرت بعد تو ی سایتی ضریب 405 0/30 حالا چون پارس چراغ جلو سپرش فرق میکنه چون اینطور حتما 0/29 منبع کجاست طرز فکر خودت حتما زیر دوش منبعی واسه حرفات نداری فقط ارقام میدی واسه اینکه کم نیاری کشش میدی یا عکس بگیر یا منبع رسمی بذار یا برو خونه مشقتو بنویس
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
MVM رو که کلا بیخیال شو رفیق
کافیه یه سر به مجلات خودرو و تست هاشون بزنی
پایین ترین رتبه های کیفی رو دارن از همه نظر
سمند LX و سورن که هردو الان با موتور EF7 هم دارن تولید میشن 99 درصد مثله همن ، بستگی به سلیقه شما داره و اختلافات جزئیه ، چیزایی مثله اکسل عقب و ظاهر و ...
پارس LX هم با موتور TU5 ماشین خوبی هست ، پارسه دیگه فقط موتورش TU5 شده مصرفش اومده پایین تر
بین مقایسه این دوتا دیگه خیلیش برمیگرده به سلیقه شما چون اکثر قطعات مشترک هست
با این حال از بین این 3 گزینه سورن شتابگیری بهتر و ترمزگیری بهتری بهتون ارائه خواهد کرد
ولی بازم میگم انتخاب اینها بسته به بودجه شما و سلیقه شما داره
وگرنه 405 SLX با موتور TU5 هم همون کاره پارس LX رو واسه شما میکنه و فقط با ظاهر خارجی متفاوت تری و قیمت به مراتب ارزون تری
ما خودمون سورن elx داریم کجا سورن بااین موتور slx موتور 206 رو میگیره
http://www.aparat.com/v/HzJm4/درگ405TU5و_سمندEF7
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
ما خودمون سورن elx داریم کجا سورن بااین موتور slx موتور 206 رو میگیره
http://www.aparat.com/v/HzJm4/درگ405TU5و_سمندEF7
بنظر من نمیشه لانچ از صفر رو ملاک گرفت چون شدیدا به راننده بستگی داره از تو سرعت اگه تست کنن خیلی بهتره البته ef7 هم موتور خارق العاده ای نیست
تست ندیدی در حین حرکت بگیرن؟
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
بنظر من نمیشه لانچ از صفر رو ملاک گرفت چون شدیدا به راننده بستگی داره از تو سرعت اگه تست کنن خیلی بهتره البته ef7 هم موتور خارق العاده ای نیست
تست ندیدی در حین حرکت بگیرن؟
ندیدم ولی خودم گرفتم ef7 در مقابل 206 واقعا حرفی نداره واسه گفتن ی بار بعد دست انداز لانچ تو دنده گرفتم باهاش 206 پرواز کرد همچنین در مقابل slx هم ضایع شدم ولی از xu7 پرشتاب تر
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
طرف بهت گفت منبع بذار خودت میگی ایرانخودرو هرچی گفته چرت و پرت بعد تو ی سایتی ضریب 405 0/30 حالا چون پارس چراغ جلو سپرش فرق میکنه چون اینطور حتما 0/29 منبع کجاست طرز فکر خودت حتما زیر دوش منبعی واسه حرفات نداری فقط ارقام میدی واسه اینکه کم نیاری کشش میدی یا عکس بگیر یا منبع رسمی بذار یا برو خونه مشقتو بنویس
ندیدم ولی خودم گرفتم ef7 در مقابل 206 واقعا حرفی نداره واسه گفتن ی بار بعد دست انداز لانچ تو دنده گرفتم باهاش 206 پرواز کرد همچنین در مقابل slx هم ضایع شدم ولی از xu7 پرشتاب تر
xu7 که هیچ حرفی تداره
206 میشه بپرسم هاچ بک بوده یا sd? مدلش چند بود؟
 

sasy74

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 دسامبر 2014
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
سن
31
سلام من انشالله تا سه چهار ماه دیگه38 میلیون پول دارم.البته با کمک وام. میخوام یه ماشین صفر بگیرم تا حالا هم ماشین نداشتم بین پارسlx جدید. 206 تیپ5. و پارسelx کارکرده موندم کدومشونو بگیرم واسم شتاب و سرعت و قدرتشون مهمه موتورشم بی صدا باشه البته تو جاده هم تعادل داشته باشه چون زیاد جاده میرم. نرم باشه.سرعت بالا هم زیاد میرم به نظر شما کدومش واسه من مناسبه.
 
Last edited:

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,063
لایک‌ها
5,176
سن
36
محل سکونت
UAE
میخوام یه نیسان یخچالدار بگیرم
تکسوز بهتره یا دوگانه سوز یا دیزلی؟
جریان یخچال چیه؟ خود شرکت نصب میکنه یا بیرون نصب میکنن؟ اینایی که تو کارت ماشین زده یخچالدار رو خود شرکت نصب کرده؟ کدومش بهتره؟ (شرکتی یا یخچالی که بیرون نصب کرده باشن) ؟
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
شما درست میگی حالا ثابت کن همین ماشینها رو ببر رو باسکول و از وزنشون عکس بگیر بذار اینجا البته قبلش نام کاربری و تاریخ روز رو رو یه صفحه آ 4 بنویس اگه گذاشتی باشه قبول
مگه من مثله شما آدم روان پریشیم؟!
فرضا بخام اینکارم بکنم
با اینکه من آدمه فوق العاده صادقیم ولی هرکی باشه نتیجه عکس بگیره کم کردن وزن ماشین رو باسکول که کاره چند دقیقست
طرف بهت گفت منبع بذار خودت میگی ایرانخودرو هرچی گفته چرت و پرت بعد تو ی سایتی ضریب 405 0/30 حالا چون پارس چراغ جلو سپرش فرق میکنه چون اینطور حتما 0/29 منبع کجاست طرز فکر خودت حتما زیر دوش منبعی واسه حرفات نداری فقط ارقام میدی واسه اینکه کم نیاری کشش میدی یا عکس بگیر یا منبع رسمی بذار یا برو خونه مشقتو بنویس

و الله اگه از رو بری
گفتم یه سرچ کن ، من از زیر دوش حرف بزنم ، خارجیا که دیگه از زیر دوش حرف نمیزنن
حتی نمیتونی 4 تا رقمی که من نوشتم رو درست بخونی بعد اینهمه ادعات میشه
Untitled.jpg

ما خودمون سورن elx داریم کجا سورن بااین موتور slx موتور 206 رو میگیره
http://www.aparat.com/v/HzJm4/درگ405TU5و_سمندEF7
کوچولو برو یه بار دیگه بخون متنی که من نوشتم رو.
کجا من گفتم شتابگیری سورن ELX بهتر از 405 SLX هست؟!
چیزی که خودم تست کردم رو نتیجه برعکس اعلام کنم؟!
خوب میشی
 
Last edited:

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
بنظر من نمیشه لانچ از صفر رو ملاک گرفت چون شدیدا به راننده بستگی داره از تو سرعت اگه تست کنن خیلی بهتره البته ef7 هم موتور خارق العاده ای نیست
تست ندیدی در حین حرکت بگیرن؟

ندیدم ولی خودم گرفتم ef7 در مقابل 206 واقعا حرفی نداره واسه گفتن ی بار بعد دست انداز لانچ تو دنده گرفتم باهاش 206 پرواز کرد همچنین در مقابل slx هم ضایع شدم ولی از xu7 پرشتاب تر

فیلم بردار من هستم :general404::general404::general404:
بقیه ارسال هارو بگردی پارس ELX من رو هم پیدا میکنی

شتاب از ۰ سورن ef۷ و ۴۰۵tu۵

شتاب از ۲۰ دنده ۱ سورن ef۷ بنزینی و ۴۰۵tu۵

شتاب از ۴۰ دنده ۲ سورن ef۷ بنزینی و ۴۰۵tu۵
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
مگه من مثله شما آدم روان پریشیم؟!
فرضا بخام اینکارم بکنم
با اینکه من آدمه فوق العاده صادقیم ولی هرکی باشه نتیجه عکس بگیره کم کردن وزن ماشین رو باسکول که کاره چند دقیقست


و الله اگه از رو بری
گفتم یه سرچ کن ، من از زیر دوش حرف بزنم ، خارجیا که دیگه از زیر دوش حرف نمیزنن
حتی نمیتونی 4 تا رقمی که من نوشتم رو درست بخونی بعد اینهمه ادعات میشه
مشاهده پیوست 736521


کوچولو برو یه بار دیگه بخون متنی که من نوشتم رو.
کجا من گفتم شتابگیری سورن ELX بهتر از 405 SLX هست؟!
چیزی که خودم تست کردم رو نتیجه برعکس اعلام کنم؟!
خوب میشی
روان پریش تویی ک فک میکنی آدم صادقی هستی در حالی ک حرفات پشم هم ارزش نداره ضریب درگ چ ربطی ب شتاب داره ک گفته 405 باموتور 20 سال قبل ک بقول خودت فرمون طلایی داره tu5 رو میتونه بگیره؟این خزعبلات هم بدر خودت میخوره هرچقدر هم آمار بدی لینک بدی زرت و پرت کنی وقتی در عمل نتونی ثابت کنی وزن هردوشون یکسان حرفات پشم خالص از هردو عکس بگیر رو باسکول با نام کاربری و تاریخ روز شاید ما پی ب اشتباهمون بردیم
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
فیلم بردار من هستم :general404::general404::general404:
بقیه ارسال هارو بگردی پارس ELX من رو هم پیدا میکنی

شتاب از ۰ سورن ef۷ و ۴۰۵tu۵

شتاب از ۲۰ دنده ۱ سورن ef۷ بنزینی و ۴۰۵tu۵

شتاب از ۴۰ دنده ۲ سورن ef۷ بنزینی و ۴۰۵tu۵
اگه کم کردن وزن ماشبن کار چند دقیقست چطور ب این نتیجه رسیدی اختلاف وزن ندارن؟اگه نتونستی ثابت کنی وزنشون یکیه اسم کاربریت رو ب جای درایور بذار گاوچرون تونستی ثابت کنی من ازت عذر خواهی میکنم
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
متاسفانه افرادي كه تازه چندساله با گاز و كلاچ و سمند و پژو اشنا شدن با كلام تند و بي ادبانه دارن هر اطلاعات و كلكلي كه دلشون خواست اينجا قرار ميدن! اين تاپيك براي اينه كه كاربرها يه چيزي از هم ياد بگيرن. حالا نظرات متفاوته نيازي نيست كشش بديد.
خواهش من اينه كه شان يه محيط اجتماعي رو رعايت كنيد دوستان. و اين بحث هاي بي اساس رو ادامه نديد.
گرچه صحبت هاي جناب driver.1368 به شدت به واقعيت نزديكتره


Sent from my iPad using Tapatalk
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
اگه کم کردن وزن ماشبن کار چند دقیقست چطور ب این نتیجه رسیدی اختلاف وزن ندارن؟اگه نتونستی ثابت کنی وزنشون یکیه اسم کاربریت رو ب جای درایور بذار گاوچرون تونستی ثابت کنی من ازت عذر خواهی میکنم
ما از آخر این باسکول کزایی رو ندیدیم
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
ما از آخر این باسکول کزایی رو ندیدیم
مطمعن باشيد حتي دوتا ماشين مشابه وزن هاي دقيقا برابر ندارن. ولي تجربه بنده هم ثابت كرده كه بطور كلي تا 60-70 كيلو اختلاف زيادي توي شتاب نميده. ( شايد در حد يه متر اختلاف ) و هزار و يك عامل مهمتر و تاثير گذارتر روي نتايج تست هاي جاده اي عادي تاثير داره.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
بالا