سلام به همه دوستان در بخش لپ تاپ .
من قصد خرید یک دستگاه لپ تاپ سونی را داشتم و هدفم این بود که با توجه به بودجه ی 1500/000 که داشتم از سری FS سونی یک
مدل را انتخاب کنم . در سايت آرتین رایانه به آدرس اینترنتی
http://www.artinnotebook.com لیستی از این سری یافتم .
ولی به دلیل اینکه شرکت ایران رهجو نمایندگی رسمی سونی در ایران را داره هدفم بود که از این شرکت یک مدل از سری FS را خریداری کنم .
رفتم به سایتشون به آدرس
http://www.iranrahjoo.com/index.php در بخش محصولات VAIO هر چی گشتم حتی یک مدل از FS هم پیدا نکردم .
زنگ زدم به بخش فروش این شرکت و با یه عزیزی شروع به فک زدن کردم و ایشون فرمودند که سری FS ساخت آمریکا است و ما تحت تحریم هستیم و از این حرف ها
و ما این سری را برای فروش نداریم .!!!!. در مورد گارانتی هم با ایشان صحبت کردم . در مجموع صحبت ها چیزی که حاصل شد چند تا ؟ بالای سر منه که می گم؟:
سوال یک ) این صحبت که این سری از سونی FS تحت تحریم می باشه حرف درستی هست یا نه اگه درسته تو بازار من سری FS دیدم و اگه از اینا بگیرم رسما کار اشتباهی کردم یا نه ؟
البته در اولین پست بخش "نقد و بررسی نوت بوک های اعضاء" کلمه استکبار جهانی برای سری FS هم یه چیزائی داره میگه.
سوال دو ) آقای فروش گفت که LCD و باطری اصلا شامل گارانتی نمیشه . آیا این انصاف است . و حالا که نمایندگی رسمی میگه ما این دو مورد را گارانتی نمی کنیم و شرکت های دیگه بگن ما گارانتی می کنیم چاخان می گین یا راست و حسینی حرف میزنن.
سوال سه ) آقای فروش گفت ما گارانتی تعویض قطعه داریم نه کل لپ تاپ یعنی تحت هیچ شرایطی ما لپ تاپ عوض نمی کنیم
آقای اسفندیاری در بخش "مشكلات و مسايل خريداران نوت بوك با گارانتي" یک مطلبی را در مورد گارانتی با شروعی به صورت :
" اگر نوت بوکی سه بار به تعمیر-چه جزئی چه کلی بره-و در بار بعدی بازهم یک مشکل حتی کوچک-حالا مال شما عدیده است-پیدا کنه فروشنده موظف است که در صورت موجد بودن مدت گارانتی اون سریعا نوت بوک شما را عوض کنه و دوباره یه نو با همان مختصات به شما بده و یا اینکه حداکثر با کسر 20 در صد قیمت پایه اون در زمان فروش-نه قیمت افت خورده اون در زمان تعویض-اقدام به بازخرید اون بکنه و نوت بوک معیوب را سریعا برای بررسی و خارج ساختن سریال اون از شرکت سازنده عودت بده..."
در پاسخ به دوست عزیزم آقای عادل که مشکلی با شرکت زیگورات داشت ، دادند که ایشون این مسئله را کاملا رد کرد و گفت ما فقط تعویض قطعه داریم .
این مسئله برای من در مورد نمایندگی رسمی سونی در ایران که این جوری نبود !