• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشكل pcm بودن خط،لطفا راهنمايي كنيد

Akhoond

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
307
لایک‌ها
1
سن
37
محل سکونت
تهران
مرسي اخوند عزيز.فكر كنم 3 هفته شد.خيلي لطف كردي
خواهش می شه ، اون کار رو بکن ، شاید فرجی شد ، اگه نشد ، یکی دو هفته دیگه برام پ خ بذار ، شماره طرف رو بدم بهت
حالا مشکلت حل شد ؟

نه نشده هنوز ، دعا کنید بشه :blush:
 

Jahandar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2006
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
1
سلام دوستان

بنده هم برای دریافت ADSL به مشکل برخوردم .

شاتل بعد از یکی دو ماه انتظار بهم خبر داده که طبق استعلامشون از مخابرات امکان ارائهء اینترنت پرسرعت روی خط بنده وجود نداره ...

امروز رفتم مرکز مخابراتی با مسئولش حرف زدم . اول فکر میکردم خطم PCM هست و عزمم رو جزم کرده بودم که بهشون بقبولونم PCM رو از روی خط بردارند . اما مسئولش با فهمیدن اسم محلهء بنده فرمود که اون محله تماما خطوطشون DLC شده ...

لعنت بر این مملکت . هیچ چیزی نداره که آدم بهش دل ببنده و دلش بهش خوش باشه . اگه یه جا و یه سیاست بدون مشکل توی این مملکت مشاهده کردید به ما هم خبر بدید .

در هر صورت اون کارمند مرکز مخابرات به من گفت فعلا هیچ راهی برای ارائهء اینترنت پرسرعت روی این خطوط وجود نداره اما شــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاید مخابرات روی اینها یه کارتهایی وصل کنه که بشه روشون ADSL ارائه بدن . بعدشم گفت با رئیس مرکز هم یه صحبتی بکن ببین چی میگه . رفتم پیش رئیس مرکز ! بهش میگم اینطوریه ! آیا امیدی هست ؟؟؟ اونم نه گذاشت نه ورداشت گفت هیچ راهی برای ارائهء اینترنت پرسرعت روی خطوط شما وجود نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حالا میخوام بدونم دوستان تجربه ای در این مورد دارند ؟ بنده هم اگر به اون لینک بازرسی مخابرات که جناب آخوند عزیز ( آخوند عزیز شاید یک در هزارم پیدا نشه !!! ) لینکش رو لطف کرده گذاشته پیغام بفرستم ممکنه پیگیری کنند ؟ ذره ای امید وجود داره یا خیر ؟

به نظر خودم اگر هم پیگیری کنند تنها کاری که میشه کرد ( طبق گفتهء اون کارمند مخابرات ) وصل کردن تجهیزات مخصوص روی تجهیزات مرکز تلفن محلهء ماست که اونهم بنده چشمم آب نمیخوره مخابرات انقدر شعور و تعهد داشته باشه که با یه درخواست بنده بیاد و این کار رو انجام بده .

پیشاپیش ممنون از پاسخهای دوستان عزیز .
 

Jahandar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2006
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
1
در ضمن بنده ساکن اصفهان هستم . اون لینک بازرسی ، اصفهان رو هم پیگیری میکنه ؟ با توجه به اینکه دوستمون جناب آخوند ! از شماره پیگیری و کارمندان پیگیری صحبت کرده .
 

Akhoond

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
307
لایک‌ها
1
سن
37
محل سکونت
تهران
سلام دوستان

بنده هم برای دریافت ADSL به مشکل برخوردم .

شاتل بعد از یکی دو ماه انتظار بهم خبر داده که طبق استعلامشون از مخابرات امکان ارائهء اینترنت پرسرعت روی خط بنده وجود نداره ...

امروز رفتم مرکز مخابراتی با مسئولش حرف زدم . اول فکر میکردم خطم PCM هست و عزمم رو جزم کرده بودم که بهشون بقبولونم PCM رو از روی خط بردارند . اما مسئولش با فهمیدن اسم محلهء بنده فرمود که اون محله تماما خطوطشون DLC شده ...

لعنت بر این مملکت . هیچ چیزی نداره که آدم بهش دل ببنده و دلش بهش خوش باشه . اگه یه جا و یه سیاست بدون مشکل توی این مملکت مشاهده کردید به ما هم خبر بدید .

در هر صورت اون کارمند مرکز مخابرات به من گفت فعلا هیچ راهی برای ارائهء اینترنت پرسرعت روی این خطوط وجود نداره اما شــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاید مخابرات روی اینها یه کارتهایی وصل کنه که بشه روشون ADSL ارائه بدن . بعدشم گفت با رئیس مرکز هم یه صحبتی بکن ببین چی میگه . رفتم پیش رئیس مرکز ! بهش میگم اینطوریه ! آیا امیدی هست ؟؟؟ اونم نه گذاشت نه ورداشت گفت هیچ راهی برای ارائهء اینترنت پرسرعت روی خطوط شما وجود نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حالا میخوام بدونم دوستان تجربه ای در این مورد دارند ؟ بنده هم اگر به اون لینک بازرسی مخابرات که جناب آخوند عزیز ( آخوند عزیز شاید یک در هزارم پیدا نشه !!! ) لینکش رو لطف کرده گذاشته پیغام بفرستم ممکنه پیگیری کنند ؟ ذره ای امید وجود داره یا خیر ؟

به نظر خودم اگر هم پیگیری کنند تنها کاری که میشه کرد ( طبق گفتهء اون کارمند مخابرات ) وصل کردن تجهیزات مخصوص روی تجهیزات مرکز تلفن محلهء ماست که اونهم بنده چشمم آب نمیخوره مخابرات انقدر شعور و تعهد داشته باشه که با یه درخواست بنده بیاد و این کار رو انجام بده .

پیشاپیش ممنون از پاسخهای دوستان عزیز .

ای ول ، یکی از دوستان ( تو یه فروم دیگه ) فکر می کنم همین مشکل شما رو داشت ( dlc همون فیبر خودمونه دیگه ؟ درسته ؟ ) تحت یه شرایطی ، شاید بشه یه کارهایی کرد ( نمی خوام امید واهی بدم ، بنابراین چیزی نمی گم ) بذار ببینم اون دوست ما چی کار می کنه ، اگه اوکی شد ، شما هم همون راه رو برو ( از همین لینک رفته بود )
پیش شماره شما چنده دوست من ؟
بذار ببینم اون بابا چی کار میکنه ، بهت خبر می دم ...
( آخوند عزیز شاید یک در هزارم پیدا نشه !!! )
خوبی که دارن ، اما خوباشون گیر ما نمیاد ، من هم یکی از همون گند هام :(

فعلا
یا حق
 

Akhoond

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
307
لایک‌ها
1
سن
37
محل سکونت
تهران
در ضمن بنده ساکن اصفهان هستم . اون لینک بازرسی ، اصفهان رو هم پیگیری میکنه ؟ با توجه به اینکه دوستمون جناب آخوند ! از شماره پیگیری و کارمندان پیگیری صحبت کرده .

دوست من ، همه کار ها با نامه است ، بذار ببینم اون دوست ما چی کار می کنه ....
ان شاالله که مشکل همه حل بشه ....:blush:
 

lord-hamed

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2008
نوشته‌ها
388
لایک‌ها
408
محل سکونت
--- Tehran ---
با سلام خدمت دوست بسيار عزيز و گرامي اخوند.بلاخره امروز از بازرسي تماس گرفتند و گفتند مشكل خط شما حل شده و ميتونيد براي adsl اقدام كنيد.حقيقتا اگر راهنمايي هاي جناب اخوند نبود ،من حالا حالاها مشكل خطم درست نميشد.از ايشان بسيار سپاسگزارم كه مرا راهنمايي كردند.موفق و پيروز باشيد
 

lord-hamed

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2008
نوشته‌ها
388
لایک‌ها
408
محل سکونت
--- Tehran ---
من همين امروز به ده تا شركت معروف زنگ زدم براي اشتراك(داتك،شاتل،ندارايانه،كارن،...)
همگي گفتند پورت هاشون پره.من بايد چي كار كنم؟
اين اينترنت adsl برام طلسم شده!!
 
Last edited:

Jahandar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2006
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
1
ای ول ، یکی از دوستان ( تو یه فروم دیگه ) فکر می کنم همین مشکل شما رو داشت ( dlc همون فیبر خودمونه دیگه ؟ درسته ؟ ) تحت یه شرایطی ، شاید بشه یه کارهایی کرد ( نمی خوام امید واهی بدم ، بنابراین چیزی نمی گم ) بذار ببینم اون دوست ما چی کار می کنه ، اگه اوکی شد ، شما هم همون راه رو برو ( از همین لینک رفته بود )
پیش شماره شما چنده دوست من ؟
بذار ببینم اون بابا چی کار میکنه ، بهت خبر می دم ...
فعلا
یا حق

سلام دوست عزیز

ممنون از پاسخ شما . باید عرض کنم که بنده قبلا شنیده بودم DLC رو میشه یه کاریش کرد اما PCM هیچ راه دررویی نداره ( در همین انجمن هم این مطلب رو دیده بودم ). اما امروز که رفتم مخابرات کارمندش گفت PCM رو میشه یه کاریش کرد و خط رو از اون حالت درآورد اما برای DLC هیچ راه در رویی جز نصب تجهیزات مخصوص اون وجود نداره ... بخصوص اینکه تمام محلهء ما به همین صورته . طبق گفتهء کارمند مخابرات قضیشم اینطوریه که اومدند تجهیزات DLC رو در خود محله نصب کردند و به همین دلیل حتی بنده نمیتونم یه خط دیگه بخرم که ADSL ساپورت باشه چون تمام خطوط محلمون به این صورت هست ( و تجهیزاتش در محله نصب شده نه در مرکز مخابراتی که محله هم تجهیزاتش DLC منحوسه . ) . اما از اینها گذشته من به چشم خودم هم اعتماد ندارم چه برسه به حرفهای اون کارمند عزیز . به همین دلیل چند ساعت پیش در همون لینکی که شما گذاشتید شکایتی رو ارسال کردم و در اون درخواست کردم که اگر گفته های اون کارمند صحیحه بیان و برای محلهء ما تجهیزات ADSL ساپورت نصب کنند . چون مخابرات روزی که خط رو به بنده میفروخت توش نگفته بود ممکنه به یک همچین مشکلی بر بخورم و بنده هم گمان میکردم خطم از همان کابلهای مسی استفاده میکنه . با این حساب مخابرات سر بنده و باقی ملت که خطشون DLC ( و ایضا PCM ) هست کلاهی بس گشاد گذاشته . و صد البته این یکی از صدها شاهکار این دولت فعلیه که میاد با افتخار میگه تعداد خطوط تلفن ثابت کشور چندین برابر شده اما نمیگه به چه قیمیتی ( به قیمت از دست دادن امکان دریافت اینترنت پرسرعت از جانب مردم فلک زده ... ) ...
راستی من در ارسال شکوائیه یه سوتی دادم و در شرح مختصر شمارهء خط متقاضی دریافت رو درست نوشتم اما در شرح کامل شماره رو غلط نوشتم !!! به همین دلیل دوبار شکایت ارسال کردم !

خوبی که دارن ، اما خوباشون گیر ما نمیاد ، من هم یکی از همون گند هام :(

یعنی شما واقعا آخوندید ؟ در اینصورت ایشالا شما همان یکی از هزار که عرض کردم هستید . ضمنا بنده عرض نکردم خوب توشون نیست . اگر دوباره بخونید میبینید که گفتم خوب توشون خیلی کم گیر میاد ( البته در رده های بالای این قشر وگرنه طلبه ها که اغلب دستشون به جایی بند نیست . ) و صد البته در این قشر یک انسان نادرست هم برای زیر سوال بردن تمام قشر کافیه . بیش از این از تاپیک منحرف نشم بهتره !
دوست من ، همه کار ها با نامه است ، بذار ببینم اون دوست ما چی کار می کنه ....
ان شاالله که مشکل همه حل بشه ....:blush:
امیدوارم . من اغلب سعی میکنم بدترین حالت رو در نظر بگیرم که زیاد توی ذوقم نخوره !

حق یارت دوست عزیز .
 

Jahandar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2006
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
1
با سلام خدمت دوست بسيار عزيز و گرامي اخوند.بلاخره امروز از بازرسي تماس گرفتند و گفتند مشكل خط شما حل شده و ميتونيد براي adsl اقدام كنيد.حقيقتا اگر راهنمايي هاي جناب اخوند نبود ،من حالا حالاها مشكل خطم درست نميشد.از ايشان بسيار سپاسگزارم كه مرا راهنمايي كردند.موفق و پيروز باشيد
واقعا خوشحالم . حالا یک خان رو رد کردید . خان بعدی سر و کله زدن با یک مشت انسان بی پرستیژ و بی شخصیت به اسم پشتیبانیه که البته فکر کنم تهرانیها کمتر باهاشون روبرو باشند . شهرستانیها با این مشکل بیشتر مواجهند ! ای کاش باقی مردم هم راهکارهای قانونی که ممکنه ازشون به نتیجه برسند رو میشناختند . خود من تازه الان با این لینکی که آخوند عزیز قرار دادند پیگیر کارم شدم و در این سه ساله فقط فحش و فضیحت ( بقول جناب آخوند ) نثار این مخابرات فلان فلان شده میکردم !

از اینها گذشته حالا باید به فکر خرید یک عدد مودم درست حسابی باشید . اونهم برای خودش یکی از خانهاست !

راستی بالاخره کار شما با همون لینک شکوائیه درست شد یا آخوند عزیز تلفن اون بازرس رو در اختیار شما قرار داد و به اینصورت حل شد ؟

خوش باشید .
 

lord-hamed

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2008
نوشته‌ها
388
لایک‌ها
408
محل سکونت
--- Tehran ---
سلام دوست عزيز.
خير - از همان لينكي كه اخوند عزيز معرفي كردند من شكوايه ارسال كردم و امروز مشكلم حل شد.اميدوارم مشكل همگي حل بشه
 

lord-hamed

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2008
نوشته‌ها
388
لایک‌ها
408
محل سکونت
--- Tehran ---
اخوند عزيز شما از چه شركتي اشتراك گرفتي؟
با تشكر
 

Akhoond

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
307
لایک‌ها
1
سن
37
محل سکونت
تهران
اخوند عزيز شما از چه شركتي اشتراك گرفتي؟
با تشكر

سلام حامد جان
خوبی ؟
خب خدا رو شکر :D
مشکل شما هم حل شد و ما شرمنده شما نشدیم :rolleyes:

ولی حامد جان ، یه کاری بکن ، برو از دم در ، یه چک بکن ، ببین پی سی ام رو پیدا می کنی یا نه ، پی سی ام ات رو دیده بودی قبلا که ؟ باید بدونی کجاست ؟
در ضمن ، موقع جمع کردن ، یه چند دقیقه ای باید تلفن تون قطع می شد ، شد ؟

از این از خدا بی خبر ها هیچی بعید نیست ... خودت حتما چک کن
سرعت کانکشن ات چقدر شده ؟ فرق کرده ؟ باید زیاد تر شده باشه الآن ....

من از آسیاتک گرفتم ، اینجا (با هنر ) قحطیه ، 2 _ 3 تا شرکت بیشتر نمی دن ...

امیدوارم موفق باشید ;)
 

lord-hamed

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2008
نوشته‌ها
388
لایک‌ها
408
محل سکونت
--- Tehran ---
سلام اخوند جان.راستش من چك نكردم ببينم كه pcm من كجاست و ايا عوض كردن يا خير ولي امروز ميرم مركز مخابراتي كه ببينم خطم درست شده يا نه.اخوند جان در منطقه ما شديدا قحطي پورت شده! همه شركت ها پر شدن.
 

Jahandar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2006
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
1
با تحقیقات بیشتر در دنیای مجازی به مطالب و نتایج جالبی رسیدم . در دو سه پست این موارد رو قرار میدم تا پستهام زیاد طولانی نشه .

بخش اول - کلمهء DLC از کدام جهنمی آمده ؟! :

فيبرنوري در بخش دسترسي به حالت هاي مختلفي ميتواند پياد ه سازي گردد كه برخي از آنها
عبارتند از :
- Fiber to the Curb) FTTC)
- Fiber to the Home) FTTH)
- Fiber to the Building) FTTB)

------------------------

- Fiber to the Curb) FTTC)
دراين ساختار كه بصورت تجاري به نام DLC معروف است ، دستگاه هاي ترمينال ريموت در محلي داخل كابين نزديك منطقه سرويس قرار ميگرند و از طريق سيستم انتقال و يا تجهيزات HDSL و شبكه كابل مسي به تجهيزات مشتركين متصل ميشود .

مطلب بالا بخشی از یک مقاله بود تحت عنوان "شبکه های دسترسی" که میتونید متن کاملش رو در از لینک زیر دانلود کنید :

http://www.irantelecom.ir/pdfs/infrastructure/reports/83/11.pdf

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بخش دوم - چگونگی تشخیص PCM بودن خط :

در صورت PCM بودن خط تلفن در حالت Dial Up حداكثر سرعت اتصال شما 30kb/ps بيشتر نميتواند باشد و يا اينكه مشابه تصویر زیر را در نزدیکی خطوط تلفن منزل خود جستجو کنید :

pcm.jpg


http://217.218.60.17/payment/Html/fanavaDoc8.html

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بخش سوم - قسمتی از گفته های یکی از کارمندان **** صنفي رايانه اي اصفهان :

1386/10/10
وي با اشاره به اينكه مخابرات اصفهان از دو سال پيش بايد مشكل تمام سيستم هاي DLC خود را مبني بر عدم دسترسي شركت هاي PAP و ICP ها براي ارائه اينترنت پر سرعت را برطرف كند كه پس از دو سال اين طرح هنوز عملياتي نشده است اضافه كرد: سيستم هاي DLC در حالت عادي امكان ارائه اينترنت پرسرعت را ندارند و متاسفانه در برخي از نقاط اصفهان كه مشترك و تقاضا براي دريافت اينترنت پرسرعت نيز وجود دارد، هيچ كدام از شركت هاي PAP و ICP ها امكان ارائه اين سرويس را به مشتركان ندارند.

http://noorportal.net/News/ShowNews.aspx?ID=1108

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نتیجه گیری بنده از بخش سوم : همونطور که میبینید مخابرات باید مشکل این خطوط DLC رو برطرف میکرده ... حالا چرا این کار رو نکرده ؟ بنده عرض میکنم ! این DLC کردن خطوط تلفن ثابت ( که همچنان هم ادامه داره و دولت پزش رو میده که داریم به شدت هر چه تمامتر تعداد خطوط ثابت رو بیشتر میکنیم ) شاید چندین مزیت برای دولت داشته باشه که به نظر بنده مهمترینش قراردادن دست شرکتهای ندا ( ارائه دهندهء اینترنت پرسرعت ) در پوست گردو و ایجاد رانت برای خود مخابرات میباشد ! به اینصورت که اینها الان هر جا میرسن یه کابین میزارن و تجهیزات رو میچپونن داخلش . و بعدش که مردم اون منطقه تقاضای ADSL میکنند و به شرکتها درخواست میدن با این مشکل مواجه میشن که در این کابینها فضایی برای قرار دادن تجهیزات ADSL وجود نداره . و بدین ترتیب شرکتها نمیتونن در اون مناطق سرویس بدن . که همین خودش یه مزیت بسیار بزرگ برای مخابرات بوجود میاره . اونم اینه که تقاضاهای مردم در مناطق دارای خطوط DLC رو برای خودش در آب نمک نگه میداره تا وقتی که مخابرات خصوصیسازی شد ( بخوانید خانوادگیسازی و رانتسازی ) خودش با توجه به سرمایه ها و امکانات عظیمی که در اختیار داره شروع کنه به ارائهء سرویس در مناطقی که قبلا امکانش وجود نداشته ... نتیجه مشخصه . مخابرات میشه بزرگترین ارائه دهندهء سرویس پرسرعت و از قِبَلِ این موضوع سود هنگفتی به جیب میزنه . این قضیه شامل خطوط PCM هم میشه . اغلب هم به همین دلیل مدیران مخابراتِ مناطق شهرها از رفع مشکلات خطوط PCM و DLC سر باز میزنند . به نظرم این وسط یک پیمان نانوشته ای برقرار شده مبنی بر عدم رفع اشکال خطوط DLC و PCM و ... البته نباید بی وجدانی و بی تعهدی و عدم وجود حس و حال انجام کار رو هم فراموش کرد اما به نظرم مشکل اصلی بر میگرده به همون موضوعی که عرض کردم . ( و مثل اینکه تنها راهش پیگیری موردی از طریق شکایته . مثل کاری که آخوند عزیز انجام داد . اما اکثر قریب به اتفاق مردم از این موضوع اطلاعی ندارند و به محض شنیدن عدم امکان ارائهء سرویس پرسرعت بر روی خطشون به کل بی خیال میشن ... مثل خودم که سه سال پیش قید ADSL رو زدم ! بنابراین بخش بازرسی هم چندان مشکلی برای عملکرد مخابرات و سیاستهاش بوجود نمیاره ... چون عملا تعداد کسانی که راهکار قانونی رو میشناسند شاید حتی به تعداد انگشتان دست هم نرسه . و رفع مشکل این تعداد مانع خاصی در راه اجرای سیاست علنی نشدهء مخابرات بوجود نمیاره ... ) حتی مخابرات مشکل دیگری هم بوجود آورده و اون عدم وجود فضای کافی برای نصب پورتهای ADSL در مراکز مخابراتیه ( مراکزی که مشکل PCM و DLC و ... ندارند . ) و نیز مشکلات دیگری که احیانا در جهت نصب اون پورتها برای شرکتها بوجود میاره تا اونها رو منصرف کنه . و صد البته این مشکل در مناطقی بوجود میاد که مردمش استطاعت پرداخت هزینهء این سرویسها رو دارند و نیز احیانا استفادشون از اینترنت بیشتر از مناطق کم استطاعته . نمونش رو در همین انجمن میشه دید که مثلا در منطقه ای مثل سعادت آباد تهران پورت خالی وجود نداره و مردم برای دریافت سرویس باید چندین ماه در انتظار بمونند . و این هم باز رانتیه که مخابرات برای خودش نگه داشته تا وقتی که اجازهء ارائهء سرویس پرسرعت رو بدست آورد بتونه از ظرفیت مناطقی که تقاضا زیاده به نفع خودش سوء استفاده کنه ... ( که همین الان هم خبرهاش منتشر شده و مخابرات علنا اعلام کرده در مناطقی که شرکتهای ندا نتونستند سرویس بدن میخواد شروع به ارائهء ADSL کنه ... متن خبرش رو در پست بعدی قرار میدم . )
پ.ن : اگر به نظر دوستان بخشی از این نظر یا همش ! تخیلی به نظر میاد با دلیل بیان کنند .
 

Jahandar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2006
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
1
بخش چهارم - مطالب یکی از اعضای سایت Cloob در مورد DSL و برخی دیگر از مشکلات در اینترنت ایران ( فکر میکنم علت مشکلات برخی دوستان ADSL دار هم در این مطلب بیان شده باشه . ) :

87/7/2 (18:30)

سلام

حتما به این مشکل تا بحال زیاد بر خورد کرده اید که از موقعی که شرکت مخابرات اقدام به تعویض شماره تلفن های خطوط دیجیتال ( E1 ) مراکز سرویس دهنده اینترنت کرده است که همه آنها با پیش شماره 971 شروع می شوند ، اکثر ارتباط های شما با این مشکل روبروست که هنگامی متصل هستید لحظه های زیادی اتفاق می افتد که نمی توانید هیچ اطلاعاتی دریافت و یا ارسال کنید . این در حالی است که ارتباط شما بر قرار است و بعد از دقایقی دوباره ارسال و یا دریافت شروع می شود . البته تازه این حالت خوب قضیه است ! بعضی از مودم ها کلا در این موارد قطع اتصال را دارند که این از قبلی دردناکتر است . ( به خصوص در هنگام Download )
پس از تحقیقاتی که در این زمینه کردم و دیدن مبنای سیستم های Transmission مخابرات که در تهران نصب شده و صحبت با چند نفر آدم اینکاره که توی خود مخابرات هم هستند ایراد رو تقریبا پیدا کردم و فهمیدم که دلیلش چیست .
سیستمهای انتقال پر سرعت اطلاعات که معمولا بر روی فیبر های نوری انتقال اطلاعات انجام می دهند ( دستگاههای SDH ) همگی می بایست Clock خود را با مرکزی مادر هماهنگ کنند . کار درستی که باید انجام شود این است که یک مرکز کنترل Clock در مثلا شهر تهران تعبیه می گردد و از آنجایی که همه مراکز تلفن تهران از طریق فیبر نوری به هم متصل هستند و از همین دستگاههای Transmission پر سرعت ( که مناقصه اون رو حتما خبر دارید که شرکت Huawei برد و سیستمهای خود را در تهران نصب کرده اند ) استفاده می کنند ، Clock دستگاهها همه با مرکز کنترلی که تعبیه شده هماهنگ می گردد . در این حالت تصور کنید که همه مراکز با هم هماهنگ نباشد و در تهران مثلا چندین مرکز تعبیه Clock داشته باشیم . آنوقت در ارتباط های 2 مگابیتی که پروتوکل انتقالی آنها از نوع E1 است بین مراکز ممکن است نا هماهنگی بوجود آید که دستگاههای دو طرف برای هماهنگ شدن مجدد دوباره Initialize می کنند و البته این در ارتباطهای صوتی ( یعنی تلفن کردن ) تاثیری ندارد اما در صورتیکه ارتباط پر سرعت دیتا بر روی این خطوط باشد باعث می شود تا برای لحظاتی این ارتباط دچار مشکل گردد . یعنی همان توقف ارسال دریافتها که اشاره کردم . در بعضی موارد مودم های دو طرف نمی توانند دوباره ارتباط جدیدی را با هم درست کنند و نتیجه اش قطع ارتباط است .
جالب اینجاست که سیستمهای PDH قدیمی که قبل از این سیستمهای پرسرعت جدید SDH در تهران توسط Siemens نصب شده بوده همه دارای این ویژگی بوده و در صورتی که مراکزی از آنها استفاده می کنند هنوز مشکل ارتباطی به این صورت ندارند . امیدوارم که شرکت مخابرات در صدد رفع این مشکل بر بیاد و فقط سیستمهای ارتباطی رو برای گسترش تلفن و موبایل طراحی نکنند ! حالا که دارند کار می کنند یک سیستم جامع طراحی کنند که اینقدر این کاربران اینترنت قطعی ارتباط نداشته باشند . فکر نمی کنم هیچ کدوم از کشور های دارای سیستمهای مخابراتی درست همچین مشکلی رو داشته باشند که قطع ارتباطهای زود هنگام اینچنینی داشته باشند !

نصب کافوهای نوری در استان ها توسط شرکت های مخابراتی، ارائه سرویس اینترنت پرسرعت از طریق شرکت های pap به مشترکان تلفن ثابت را متوقف کرد . به گزارش عصر ارتباط، نصب کافوهای نوری که به منظور توسعه شبکه تلفن ثابت به منظور به روز رسانی ارائه خطوط تلفن ثابت در استان ها در دستور کاری شرکت های مخابراتی قرار گرفته ارائه سرویس اینترنت پرسرعت را توسط بخش خصوصی با چالش جدی مواجه کرده است . در حال حاضر شرکت های pap تنها در مناطق و محل هایی امکان ارائه سرویس اینترنت پرسرعت به مشترکان تلفن ثابت را دارند که انتقال خطوط تلفن ثابت از طریق سیم مسی صورت گرفته باشد، این در حالی است که استفاده از تکنولوژی جدید کافوی نوری که امکان اتصال مشترکان تلفن ثابت را از طریق فیبرنوری فراهم می آورد باعث می شود که پورت های ADSL نصب شده در mdf مراکز مخابراتی بلا استفاده باشند.
اگرچه در کافوهای نوری نصب شده توسط شرکت های مخابراتی، امکان نصب پورت های ADSL وجود دارد اما از آنجایی که این کافوها در اختیار شرکت های مخابرات استانی قرار دارند و تعداد پورت های قابل نصب در این کافوهای نوری نیز کفاف یازده شرکت pap را برای ارائه سرویس نمی دهد از همین رو در محل های نصب کافوهای نوری امکان ارائه سرویس اینترنت پرسرعت توسط بخش خصوصی وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر در شهرهای مشهد، تهران، شیراز و اصفهان تعدادی از کافوهای نوری نصب شده که نصب این کافوها باعث قطع اینترنت پرسرعت مشترکان شده اند.
در صورت تداوم نصب کافوهای نوری در استان ها احتمالا حضور شرکت های خصوصی pap برای ارائه اینترنت پرسرعت کاهش می یابد . از همین رو به منظور رفع این چالش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید راه کاری برای برون رفت از این وضعیت ایجاد کند که حتی در صورت نصب کافوی نوری امکان ارائه اینترنت پرسرعت توسط توسط بخش خصوصی به متقاضیان وجود داشته باشد


موفق باشید

http://www.cloob.com/answer/question/show/questionid/37489
 

lord-hamed

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2008
نوشته‌ها
388
لایک‌ها
408
محل سکونت
--- Tehran ---
با تشكر از مطلب هاي jahandar عزيز.دوست گرامي حتما از طريق همين لينك مخابرات،شكايت خود را ارسال كن.اميدوارم مشكلت حل بشه
 

lord-hamed

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2008
نوشته‌ها
388
لایک‌ها
408
محل سکونت
--- Tehran ---
با سلام خدمت اخوند عزيز و گرامي.من امروز رفتم مركز مخابراتي و خطم را چك كردم.گفتن مشكل pcm بودن حل شده و ميتوني اقدام كني براي adsl .اما در ظاهر كابل هاي در خانه تغيري نمي بينم!!
راستي براي اشتراك چي كار كنم؟ همه جا پره!:f34r:
 

Akhoond

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
307
لایک‌ها
1
سن
37
محل سکونت
تهران
سلام
جهان شهر جان ، شرمنده ، نشد که صبح ریپلای کنم برای شما ... ببخشید ..
دقیقا همون چیزی که شما گفتی مد نظر ما بود ، یعنی این که یکی ، اون طرف ها خط اش فیبر نباشه ، اون وقت شاید بشه کاری کرد ...
اندکی صبر ، ببینیم اون دوست ما چی کار می کنه ، هر چند که شما خودت هم یه کارهایی کردی ، هر چی باشه فکر کنم از صبر بهتره ....
این مطالب ات هم عالی بود ، وقت زیادی ازت گرفته ، مرسی ...
حامد جان ، خدا رو شکر ....
راستش نمی دونم ، بهترین کار اینه که از بچه های تاپیک های بالاسر سوال کنی ، اون ها باید وارد تر باشن ، اما سمج شدن و سیریش شدن ، تنها راهه ....

فعلا
یا حق
 

Jahandar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2006
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
1
با تشكر از مطلب هاي jahandar عزيز.دوست گرامي حتما از طريق همين لينك مخابرات،شكايت خود را ارسال كن.اميدوارم مشكلت حل بشه
بنده چند روز پیش در همون سایت شکایت کردم و تا چند روز دیگه اگه جوابی ندادند شکایت دیگری رو ارسال میکنم تا ببینیم چی میشه ...
اما در ظاهر كابل هاي در خانه تغيري نمي بينم!!
راستي براي اشتراك چي كار كنم؟ همه جا پره!:f34r:
این پر شدن پورتها رو هم نمیشه از طرق همون بازرسی پیگیری کرد ؟ به این مضمون که ADSL میخوام اما مخابرات فضای کافی برای نصب پورتهای شرکتها در اختیارشون نگذاشته به همین دلیل پورتها پرشده !

البته این کار شرکتهای نداست اما شما یک شکایتی بکن شاید به نتیجه رسیدی . سنگ مفت گنجشک مفت !

موفق باشید.
سلام
جهان شهر جان ، شرمنده ، نشد که صبح ریپلای کنم برای شما ... ببخشید ..
دقیقا همون چیزی که شما گفتی مد نظر ما بود ، یعنی این که یکی ، اون طرف ها خط اش فیبر نباشه ، اون وقت شاید بشه کاری کرد ...

این مطالب ات هم عالی بود ، وقت زیادی ازت گرفته ، مرسی ...
فعلا
یا حق

سلام دوست عزیز
خواهش میکنم . شرمندمون میکنی عزیز .
راستی بنده منظور از این قسمت مطلب شما رو نفهمیدم :
دقیقا همون چیزی که شما گفتی مد نظر ما بود ، یعنی این که یکی ، اون طرف ها خط اش فیبر نباشه ، اون وقت شاید بشه کاری کرد ...
مطالب گذاشته شده هم در جهت به اشتراک گذاری دانسته ها بود و قابلی نداشت .

جهاندار هستم .

موفق باشید .
 

Jahandar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2006
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
1
بخش پنجم - شرح کامل تکنولوژی Pairgain ( که بنا بر متن زیر در ایران به اشتباه بهش PCM میگن ) و معایب و مشکلات ناشی از آن ; در پایان هم اشاره ای کرده به DLC یا "Digiatl Loop Carrier" :

مقدمه:
در صورتی كه كابل‌های مخابراتی برای ارائه خطوط تلفن پرشده باشد و امكان حفاری كردن برای كار گذاشتن كابل‌های مسی در زمين نباشد، و يا نياز به زمان طولانی داشته باشد، مراكز مخابراتی می‌توانند خدمات تلفن ثابت خود را از طريق PCM به متقاضيان ارائه دهند.
اصل داستان PCM كه به نام Pairgain Technology می‌باشد، روشی است كه در آن بهره كامل مسی زياد می‌شود. به طوری كه مثلا می‌توان با يك كابل مسی، 4 خط تلفن را سرويس داد.
مطمئناً با فراگير شدن اينترنت و تغيير ذائقه كاربران برای استفاده همزمان از شبكه Data Voice، آنها تمايل خواهند داشت كه از دو خط تلفن استفاده كنند و اين خود باعث حجيم شدن شبكه خواهد شد.
اما آيا می‌توان حجيم شدن شبكه را فقط از طريق PCM پوشش داد؟ در اين صورت كيفيت خطوط تلفن تحت PCM در مقايسه با كابل‌های مسی معمول، چه تغييری خواهد كرد؟
در اين مقاله قصد آن داريم كه به معرفی PCM -كه از اين به بعد با عنوان تكنولوژی Pairgain از آن نام می‌بريم- بپردازيم و مشكلات و محدوديت‌های اين سيستم را عنوان نموده و جايگزين موجود برای اين سيستم در كشورهای صاحب اين تكنولوژی را معرفی نماييم.


تاريخچه تكنولوژی Pairgain:

واژه ارتباطات در متون علمی و فنی ما، در برابر دو اصطلاح تقريبا مشابه اما متمايز در زبان انگليسی اختيار شده است. اين دو اصطلاح عبارتند از: communication و communications .

تفاوت بين اين دو واژه را می‌توان در اضافه شدن كلمه "s" در اصطلاح دوم ديد. شايان ذكر است كه اين "s" به معنای جمع نيست بلكه نشان‌دهنده حوزه خاصی است كه به مهندسی و فناوری ابزار پيام‌رسان می‌پردازد. به خصوص در شبكه مخابرات، به معنای مهندسی شبكه‌های مخابراتی، طراحی، تجهيزات دسترسی به شبكه، تامين خدمات ارتباطی و اطلاعاتی و بهره‌برداری از آنها و ...می‌پردازد.‌برداری از آنها و ...می‌پردازد.

صنعت COMMUNICATIONS در حوزه‌های مختلفی مانند شهرسازی، ترابری، مخابرات و ...مشكلات مربوط به خودش را دارد و در هر حوزه از روش‌های مخصوصی برای انتقال استفاده می‌كنند.

در صنعت مخابرات و در برهه‌ای از زمان، حجم تعداد مشتركين تلفن ثابت موجود در شبكه، زياد نبود، به همين دليل در هر شهری يك مركز را نصب می‌كردند و برای سرويس‌دهی به مسافت‌های طولانی از كابل‌های مسی با ضخامت زياد استفاده می‌كردند كه در اوايل سيم‌هايی با ضخامت 1 يا 9/0 به كار می‌رفتند. به مرور زمان با افزايش تعداد مشتركين و به دليل قوی نبودن صنعت ميكروالكترونيك، سوئيچ‌ها نمی‌توانستند به طور آنی حجيم شوند، به همين دليل به روش توزيع شده (Distributed) كار می‌كردند. يعنی فاصله‌ها را كم و تعداد مراكز برای دستيابی را زياد كردند.

به موازات افزايش تعداد مراكز و حجيم‌تر شدن شبكه، عملا ضخامت كابل‌های مسی را كاهش دادند. در اينجا شايان ذكر است كه بيشترين سرمايه‌گذاری داخل مخابرات بخش سوئيچ آن نيست، بلكه مربوط به شبكه‌كابلی آن می‌باشد. به طور كلی می‌توان گفت كه شبكه دسترسی (access) سرمايه‌گذاری كامل‌تری را می‌طلبد. به همين دليل با افزايش تعداد مشتركين، توسعه مداوم شبكه‌كابلی نياز به سرمايه‌گذاری زيادی داشت و در عين حال مشكلات زيادی را از قبيل حفاری‌های متعدد در زمين برای كار گذاشتن كابل‌های مسی جديد به همراه داشت. مشكلاتی كه توسعه شبكه كابل به همراه داشت باعث شد كه در دهه بين 1980-1990 كمپانی Pairgain و لوسنت آمريكا به اين نتيجه رسيدند كه از روش حفاری و خواباندن كابل‌های مسی استفاده نكنند، و درصدی از توسعه تعداد مشتركين در شبكه و حجيم كردن شبكه را بدون استفاده از كابل‌های مسی جديد، انجام دهند.

بينش فنی اين قضيه از اينجا شروع شد كه دو خط آنالوگ را روی يك سيم ارسال كنند و هر مشترك را به جای اين كه با 64kbps كدینگ كنند با 32kbps انجام دهند. يعنی با همان كدينگ توانستند 4 مشترك را روی يك زوج سيم توسعه دهند.

اولين پايه‌گذار كدينگ كردن پالس‌ها به اين روش، كمپانی لوسنت بود كه اين كار را در سال 1980 انجام داد. به اين كار -يعنی افزايش بهره‌وری خط به منظور افزايش تعداد مشتركين در شبكه بدون توسعه شبكه- Pairgain Technology گفته می‌شود.

تكنولوژی Pairgain اشتباها در ايران با عنوان PCM شناخته شده است. PCM كه مخفف كلمه Pulse Code Modulation ( مدولاسيون پالس‌های كدشده) می‌باشد، هيچگونه نقطه اشتراكی با سيستم‌هايی كه در ايران نصب می‌شود را ندارد. اولين بار كمپانی سمكوتك اتريش، دستگاه خودش را با عنوان (pcm4,8,11) معرفی كرد و در ايران نيز اصطلاح pcm به جای pairgain رايج شد.

از آنجا كه تغيير در ساختار تكنولوژی هرسيستمی در ابتدا به صنعت نظامی دنيا برمی‌گردد، به همين دليل اولين مصرف‌كننده pairgain در دنيا، پنتاگون بود كه در حدود سال‌های 95 به بعد، با فراهم كردن صنعت بالاتری برای خود، تكنولوژی pairgain را به شبكه civil منتقل كرد. پس از لوسنت، كمپانی pairgain امريكا بود كه اين سيستم را از حال آكادميك خارج كرد و به حالت كاربردی و مصرف برد.

يكی ديگر از عواملی كه باعث شد تا كشورهای اروپايی و امريكايی در صنعت ارتباطات خود به تكنولوژی pairgain رو بياورند، شكاف زمانی بين دنيای الكترونيك و دنيای مصرف در دهه بين 80-90 بود. در اين فاصله توانستند 20 الی 30 درصد از حجم شبكه خود را توسط تكنولوژی pairgain افزايش دهند تا اين كه اين شكاف توسط تكنولوژی‌های مدرن سوئيچ و پيشرفته‌ای صنعت ميكروالكترونيك پرشود.

-مزايا و معايب تكنولوژی pairgain:

سيستم pairgain يك مدار الكتريكی است كه ظرفيت يك سيم مسی را معادل با 4، 8، 16و 30 سيم مسی می‌كند. به همين دليل برخی از مردم اشتباهاً فكر می‌كنند كه با نصب pairgain ديگر نيازی به خريد تلفن ندارند. تصور آنها اين است كه يك خط آنها تبديل به 4، 8، 16 و 30 خط می‌شود. در صورتی كه خط ارتباطی به شماره تلفن ندارد. با اين كار فقط بهره خط سيم مسی، بالا برده می‌شود. هرچند كه با نصب pairgain و توازن چند شماره تلفن مجزا را با يك كابل سرويس داد ولی اين سيستم هرگز كاركرد كابل مسی را نخواهد داشت چرا كه ديگر به ازا هرمشترك يك زوج سيم وجود ندارد. به همين دليل استفاده از pairgain مشكلات و محدوديت‌هايی را خواهد داشت.

سيستم‌های pairgain از دو دستگاه تشكيل شده‌اند كه يكی در مركز و ديگری در خانه مشترك، نصب می‌شود. در اين سيستم به علت اين كه به بيش از يك مشترك سرويس‌دهی شود feed تغذيه خط بالا رفته، در نتيجه ولتاژ جريان بيشتری از كابل مسی عبور می‌كند و مس به دليل كم بودن ضخامتش، نمی‌تواند آن را تحمل كند. در نتيجه محدوديتی كه در استفاده از pairgain وجود دارد اين است كه هرگز نمی‌توان افزايش تعداد مشتركين در شبكه را به طور صددرصد با اين سيستم انجام داد.

يكی از مشكلاتی كه در سيستم pairgain وجود دارد اين است كه يكبار اطلاعات، دقيقاً در درگاه خروجی خانه مشترك از آنالوگ به ديجيتال تبديل و به ورودی سيم منتقل می‌شود. در مركز نيز از ديجيتال به آنالوگ تبديل و به سوئيچ متقل می‌شود. در داخل سوئيچ همه آنالوگ‌ها به ديجيتال تبديل می‌شود. در اين فرايند يك دور كامل از ديجيتال به ديجيتال و دوباره به آنالوگ و ديجيتال خواهيم داشت كه اين دور باعث ايجاد نويز در صدا می‌شود كه به طور طبيعی نمی‌توان آن را معادل يك خط سيم مسی فرض نمود حتی در صورت نصب بهترين نوع از انواع pairgainها، بازهم می‌توان ( تذکرِ جهاندار ! : احتمالا در اینجا منظور نویسنده "نمیتوان" بوده و غلط املایی صورت گرفته . ) مانند يك سيم مسی از آن ديتا دريافت كرد.

يكی دگر از مشكلاتی كه سيستم‌های pairgain در ايران وجود دارد، به تجهيزات DSL موجود در شبكه برمی‌گردد. در اكثر كشورهای بلوك غرب و يا اروپايی كه در حال نصب تجهيزات DSL بودند، ترمينال‌هايی داشتند كه در داخل اين ترمينال‌ها ژله وجود داشت كه در صورت اتصال سيم مسی به آنها، يك غشايی از ژل دور مس را می‌پوشاند و اين باعث می‌شد تا مس سولفاته نشود. ولی تجهيزات شبكه مخابراتی كشور برای كار گذاشتن DSL بر آنها، طراحی نشده‌اند و از نظر كابل مسی و سيستم‌ها همگی برای آنالوگ طراحی شده‌اند. تقريباً در حدود سال‌های 1370 كه توسعه و نصب سوئيچ‌های ديجيتال شروع شد، بهينه‌سازی كه در شبكه صورت گرفت بازهم برای ساختار آنالوگ بود نه ديجيتال. به همين دليل در هركجا كه تجهيزات DSL نصب می‌شوند پس از مدت كوتاهی سيم‌های مسی، بنفش رنگ می‌شوند. يعنی CONNECTORهای موجود در پست يا ترمينال‌های موجود در جعبه‌های كافو، تحمل ولتاژ 200 ولت و جريان 100 ميلی‌آمپر را ندارند. حداكثرولتاژ 40 ولت و جريان 20 ميلی‌آمپر را می‌توانند تحمل كنند.‌آمپر را می‌توانند تحمل كنند.

به طور كلی مشكلاتی كه در سيستم‌های pairgain وجود دارد باعث شده تا در روزهايی كه بارندگی زياد است و يا در روزهای آفتابی كه درجه حرارت بالا می‌رود، همه چيز در سيستم بهم خورده و ميزان خطاهای سيستم بالا رود. حتی اين معضل در برخی از دستگاه‌های خريداری شده، وجود دارد كه در صورت بروز خطا در سيستم تلفن شروع به زنگ‌های مجازی می‌كند.

شايد تنها مزيت استفاده از سيستم‌های pairgain را بتوان برای شركت‌های مخابراتی دانست كه قادر به ارائه سرويس‌های سريع‌تر خواهند بود.

Offloading جايگزينی برای تكنولوژی pairgain:

بزرگ شدن ساختار شبكه pairgain تا دهه 90 توجيه داشت؛ از آن به بعد، با توسعه اينترنت در اواخر سال‌های 95 كه تعداد كاربران در كشورها زياد شده بود و آن‌های خواستار تماس‌های خوب برای اتصال به اينترنت بودند، عملاً توسعه شبكه اينترنت شبكه Voice يا صدا را بر هم می‌زد.

در شبكه Voice حداكثر زمان مكالمه (Holding Time) ، سه الی 5 دقيقه است، در صورتی‌كه كمترين زمان استفاده از اينترنت 1.5 ساعت در اينترنت است. اين تغييرات يعنی 12 برابر، 18 برابر و يا حتی 20 برابر Holding Time يك مجموعه Voice، شبكه صدا را برهم می‌زد. در اوايل آمدن اينترنت مشكل زيادی وجود نداشت. چون اكثر استفاده کنندگان پنج دقيقه و يا نيم ساعت از اينترنت استفاده می‌كردند و از يك خط تلفن هم برای اينترنت و هم برای مكالمات تلفنی خود استفاده می‌كردند. ولی به مرور ، با درخواست كاربران برای داشتن خط تلفن دوم، مشكل حتی با نصب pairgain نيز حل نمی‌شد. به همين دليل تقريبا در سال‌های 97-98 اين تكنولوژی كنار گذاشته شد و پس از آن عمل Off Loading را انجام دادند. يعنی برای هر مشترك سرويس جداگانه‌ای را برای تلفن و اينترنت اختصاص دادند. در دنيا سعی بر آن است كه تجهيزات مربوط به access (نه قسمت سوئيچينگ) را تا جايی كه ممكن است به مشترك نزديك كنند كه اين كار توسط (Digiatl Loop Carrier) كه در ايران به آن (Optical Loop Carrier) یا OLC گفته می‌شود و در آن انواع Deviceها نصب شده‌است، صورت می‌گيرد. يعنی DSLها را به گونه‌ای طراحی كردند كه فيبرها تا نزديك‌ترين جای ممكن به مشترك قرار گيرند در اين صورت ساخت كابل كوتاه و امپدانس آن نيز كمتر صورت می‌گردد. به طور كلی می‌توان گفت كه در اين روش سوئيچينگ كاملا متمركز و access كاملا توزيع شده می‌باشد.

Pairgain در ايران:

سيستم pairgain در حدود سال 1372 وارد شبكه مخابرات كشور شد. در حال حاضر توليد اين سيستم در داخل كشور به صورت صنعت مونتاژ می‌باشد. بنا به گفته كارشناسان مخابراتی، صرف‌نظر از چرخه خريد سوئيچ‌های ديجيتال، ورود اين سوئيچ‌ها تا زمان نصب آنها، حدود 2ماه بيشتر طول نمی‌كشد. در صورتی كه متاسفانه شبكه كابل در كشور به دليل عدم هماهنگی‌ها عدم برنامه‌ريزی‌ها عقب‌تر می‌باشد. بايد به موازات خريداری شماره‌های تلفن جديد، شبكه كابل نيز توسعه يابد. به طور كلی می‌توان گفت كه توسعه شبكه مخابرات با تكنولوژی pairgain اصولی نيست. همان طور كه كشورهای صاحب تكنولوژی pairgain، اين سيستم را از شبكه مخابراتی خود خارج كردند، به نظر می‌رسد اين كار در شبكه مخابراتی كشور نيز صورت گيرد و عمل Off Loading جايگزين اين سيستم گردد.

http://www.ccwmagazine.com/Issues/Issue13/REPORT/PCM.ASP

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نتیجه گیری بنده : با توجه به پاراگراف یکی به آخر به نظر میرسه تکنولوژی DLC برای برطرف کردن مشکلات تکنولوژی Pairgain بوجود اومده اما فعلا همین مساله شده غوزی بالای غوز دیگر مشکلات مخابرات ایران . از جمله همون مسالهء عدم اختصاص فضای کافی برای نصب تجهیزات مربوط به سرویس ADSL . اما همین متن شاهدیه بر قابل حل بودن این مشکل که متاسفانه مخابرات زیر بارش نمیره و وعده های سرخرمن به مردم میده تا وقتی که خودش بتونه سرویس پر سرعت ارائه بده و اونموقع بیاد و در نقش یک سوپرمن مشکلات مشترکینی که نمیتونستند ADSL دریافت کنند رو حل کنه و مشترکین هم بگن خدا پدرشون رو بیامرزه ...
مطالب دیگری هم هست که اگر دیدم قراردادنش در این تاپیک مفیده حتما این کار رو خواهم کرد .

آزاده باشید ...
 
بالا