برگزیده های پرشین تولز

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
عسل و معرفی چندین کارکرد و تاثیر مهم این ماده غذایی مفید بر سلامت انسان


%D8%B9%D8%B3%D9%84.jpg

عسل یکی از قدیمی‌ترین شیرین‌کننده‌های روی زمین است. عسل در طی 2500 سال گذشته توسط فرهنگ‌های بی‌شماری در سراسر جهان مورداستفاده قرارگرفته است. در حکایتی حضرت سلیمان پسرش را توصیه به خوردن عسل می‌کند: “پسرم، عسل را بخور، زیرا خوب است” (حضرت سلیمان، یک ضرب‌المثل). زنبورهای عسل برای ساختن این ماده غذایی مفید عمل بلعیدن، هضم و پرورش شهد را انجام می‌دهند؛ و این شهد شامل تقریباً 600 ترکیب است. ما به زنبورهای ما نیاز داریم، پس بگذارید همه‌چیز را که می‌توانیم برای نجات آن‌ها انجام دهیم و آن‌ها را بر روی زمین نگه‌داریم. درحالی‌که مزایای سلامت فراوان عسل آن را عنصری مهم برای داروهای سنتی مانند درمان‌های آیورودا کرده است، دانشمندان نیز درزمینهٔ علم پزشکی به‌ویژه در مورد تأثیر این ماده و خواص آن در بهبود زخم تحقیق می‌کنند. این ماده غذایی با نام‌های Honig در آلمان، Miele در ایتالیایی، شهد در هندی، Miel در فرانسوی و اسپانیایی، Mel در پرتغالی، мед در روسیه، Honing در هلندی و μελι در یونانی شناخته می‌شود؛ تقریباً هیچ جایی در دنیا وجود ندارد که عسل به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار نگیرد و به‌عنوان بخشی از **** غذایی فرهنگی مصرف نشود؛ اما چه عسل بسیار محبوب است؟ به‌احتمال‌زیاد، یکی از دلایل این است که به‌راحتی می‌توان آن را مصرف کرد. می‌توانید آن را به‌طور مستقیم بخورید، آن را به نان مانند مربا اضافه کنید، آن را با آب‌میوه یا هر نوشیدنی به‌جای شکر مخلوط‌کنید، یا آن را با آب گرم، آب‌لیمو، دارچین و دیگر گیاهان برای مخلوط کردن همراه کنید. به علت طعم و مزه آن و همچنین مزایای بهداشتی، مصرف این ماده غذایی برای همه بسیار لذت‌بخش است و آن را بسیار مفید و متنوع می‌کند. خوشبختانه برای بدن ما، این ماده غذایی دارای مزایای و کاربردهای زیادی است. عسل خیلی خوب است، ما آن را در لیست ما غذاهای قدرتمند که باید در آشپزخانه شما در حال حاضر وجود داشته باشد قرار می‌دهیم. برای 10 مزایای بهداشتی و کارکرد برای این شیرین‌کننده طلایی، به ادامه مطلب بروید.


1) تقویت‌کننده طبیعی انرژی
مزایای این ماده غذایی فراتر از طعم و مزه عالی آن است. عسل حاوی تعدادی از مواد معدنی و ویتامین، ازجمله ویتامین A، ویتامین C،آهن و کلسیم است. همچنین در این ماده غذایی آنتی‌اکسیدان‌های مهمی مانند فلاونوئیدها و آلکالوئیدها وجود دارد. افزون بر 15اسیدآمینه (ضروری و غیرضروری) در عسل وجود دارد! این ماده غذایی منبع طبیعی برای کربوهیدرات است که برای بدن ما قدرت و انرژی را فراهم می‌کند، این ما با اثربخشی فوری در افزایش عملکرد، استقامت و کاهش خستگی عضلات ورزشکاران شناخته‌شده است. قندهای طبیعی آن در جلوگیری از خستگی در ورزش نقش مهمی دارند. گلوکز در عسل به‌سرعت توسط بدن جذب می‌شود و باعث تقویت فوری سطوح انرژی در بدن می‌شود، درحالی‌که فروکتوز به‌آرامی جذب می‌شود و انرژی پایدار را جذب می‌کند. همچنین ثابت‌شده است که عسل نیز میزان قند خون را به نسبت سایر انواع قند ثابت نگه می‌دارد؛ بنابراین، برای به دست آوردن این مزایای مربوط به سلامتی عسل، در اینجا چند راهنمایی برای شما وجود دارد:
1) در تمرین بعدی بعد قبل از تمرین، یک قاشق عسل را مصرف کنید تا شما بتوانید فعالیت بیشتری کنید.
2) اگر صبح احساس خستگی و خواب‌آلودگی کنید، به‌جای اینکه از یک نوشیدنی پرکالری استفاده کنید، عسل را امتحان کنید. آن را روی نان داغ بگذارید و یا آن‌ها در چای خود به‌جای شکر استفاده کنید تا چای شما پرانرژی‌تر باشد.
3) اگر كودكانتان به‌سختی از پس فعالیت های جسمانی یا فعالیت‌های در مدرسه برمی‌آیند، نوشيدني عسل یا ساندویچ‌هایی با عسل، كره و شير را تهيه كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه انرژي زيادي براي حفظ انرژی در طول روز دارند و برای آرامش و داشتن خواب شبانه راحت، به کودک خود یک قاشق غذاخوری قبل از خواب بدهید. آن‌ها ممکن است در حال حاضر تنها کمی در مورد مزایای بهداشتی عسل در بدانند، اما برای آنچه شما برای آن‌ها انجام می‌دهید، زمانی که آن‌ها رشد می‌کنند وقتی‌که بزرگ شدند سپاسگزار خواهند بود.

2) تقویت‌کننده سیستم ایمنی
در میان بسیاری از مزایای سلامتی عسل، آنچه برای من مهم‌تر است این است که عسل می‌تواند یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی قوی باشد. این خواص آنتی‌اکسیدان و ضد باکتریایی می‌تواند به بهبود سیستم گوارش شما کمک کند و به شما در حفظ سلامتی و مبارزه با بیماری‌ها کمک کند. قبل از صبحانه، یک قاشق غذاخوری عسل و آب‌لیمو گرفته از نصف یک لیمو را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید. هرروز با این معجون بدن خود را تقویت کنید.

%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B9%D8%B3%D9%84.jpg


3) عسل ضد سرطان و بیماری‌های قلبی است!
آیا عسل می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند؟ آنچه بسیاری از مردم به‌اندازه کافی در مورد آن فکر نمی‌کنند یا نادیده گرفته می‌گیرند این است که عسل دارای خواص ضد سرطان و ضد تومور است! در حال حاضر مطالعات بیشتر نشان می‌دهد که این ماده غذایی دارای نقش بالایی در جلوگیری و پیشرفت تومور و سرطان است. این ماده غذایی دارای فلاونوئیدها است که آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش خطر برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

4) عسل یک Brain-Booster است!
مطالعات نشان داده‌اند که این ماده غذایی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی طبیعی و درمانی است که قادر به جلوگیری از کاهش توانایی شناختی و زوال عقل است و همچنین باعث تقویت سیستم کولینرژیک مغز و گردش خون می‌شود. عسل خالص برای شما بسیار مفید است. اگرچه مقدار قند بالا است، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ارگانیک وجود دارد که ارزش مصرف آن را دارد.

5) عسل برای درمان بیماری
برای بریدگی‌ها و سوختگی‌ها:
برای هزاران سال، این ماده غذایی به‌عنوان یکی از طبیعی‌ترین داروهای خانگی برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و شکایات ازجمله عفونت قارچی، پا ورزشکاران و درد ناشی از بیماری آرتریت شناخته‌شده است. خواص ضدعفونی آن مانع از رشد باکتری‌های خاص می‌شود و باعث می‌شود که زخم‌های خارجی پاک و عاری از عفونت باشند. این ماده غذایی به‌عنوان درمان طبیعی برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و بریدگی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد زیرا قادر به جذب رطوبت از هوا و بهبود زخم است. خواص ضد باکتری آن از عفونت جلوگیری کرده و عملکرد آن به‌عنوان یک عامل ضدالتهابی، هم تورم و درد و حتی زخم را کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل ویژگی ضد باکتری قوی این ماده، برای پوشش زخم ترجیح داده می‌شود.

%D8%A2%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF.jpg


برای افراد خمار:

هنگامی‌که دچار حالت خماری پس نوشیدن الکل می‌شوید با استفاده از این ماده غذایی می‌توانید با این عارضه و همچنین عادت بد نوشیدن الکل مبارزه کنید. عسل در معده دارای اثری ملایم است و شامل ترکیبی از قندهای طبیعی مانند فروکتوز است که در فرایند تسریع در اکسیداسیون الکل توسط کبد، به‌عنوان عامل بازدارنده عمل کند.
کمک به درمان گلودرد:
یکی از مزایای سلامت شناخته‌شده این ماده غذایی این است که می‌تواند به درمان گلودرد کمک کند. با توجه به خواص ضد میکروبی آن، عسل نه‌تنها گلو را آرام می‌کند، بلکه می‌تواند باکتری‌هایی را که باعث عفونت می‌شوند را از بین ببرد. خوانندگان حرفه‌ای معمولاً از عسل برای تسکین گلو خود قبل از اجرای برنامه استفاده می‌کنند. چینی‌ها بر این باورند که گرمای بیش‌ازحد در بدن باعث گلودرد می‌شود و مصرف نوشیدنی عسل می‌تواند در این مورد مفید باشد. برای تسکین التهاب دو قاشق غذاخوری عسل، چهار قاشق غذاخوری آب‌لیمو و اندکی نمک مخلوط و مصرف کنید.
برای درمان بی‌خوابی:
ناتوان از خوابیدن هستید؟ از داروی خانگی معروف شیر و عسل استفاده کنید. یک لیوان شیر گرم با یک قاشق غذاخوری این ماده غذایی برای آرام کردن روح و ایجاد فضای مناسب برای خواب مؤثر است. یا 1 یا 2 قاشق چای‌خوری عسل را به یک فنجان چای بابونه اضافه کنید و آن را جرعه‌جرعه بنوشید.

6) کاهش و بهبود زخم‌ها و سایر اختلالات دستگاه گوارش
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این ماده غذایی ممکن است به درمان اختلالاتی نظیر زخم و گاسترو آنتریت باکتری کمک کند. همچنین تحقیقات قابل‌توجهی برای بررسی مزایای آن در درمان زخم‌ها انجام‌شده است و این تحقیقات برخی از این مزایا را در مدیریت زخم توضیح می‌دهد. این موارد در زیر ذکرشده است:
• عسل دارای خواص ضد میکروبی است.
• این ماده غذایی زخم‌های بدبو را گندزدایی می‌کند.
• با تحریک بافت زخم، فرآیند بهبود را سرعت می‌دهد.
• در شروع روند بهبودی در زخم‌های خفته کمک می‌کند.
• همچنین در بهبود زخم مرطوب کمک می‌کند.

7) اثر ضد باکتری و ضد قارچی
پیتر مولان، مدیر بخش تحقیقات عسل در دانشگاه وایکیتو در نیوزیلند، می‌گوید: “همه قسمت‌های عسل ضد باکتری است زیرا زنبورها آنزیمی را ایجاد می‌کنند که پر اکسید هیدروژن را تولیدمی‌کند که با باکتری‌ها و عوامل فساد و بیماری مبارزه می‌کند”.

8) عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهد
ورزشکاران المپیک باستانی این ماده غذایی و انجیر خشک را برای بهبود عملکرد خود می‌خورند. این امر در حال حاضر با مطالعات مدرن تائید شده است و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که در حفظ سطوح گلیکوژن و بهبود زمان ریکاوری نسبت به شیرین‌کننده‌های دیگر برتر است.

9) متعادل کردن 5 عنصر موجود در بدن
این ماده غذایی در پزشکی آیورودا در هند از حداقل 4000 سال استفاده می‌شده است و ملاحظه شده است که بر سه مورد از مواد اولیه بدن در عدم تعادل تأثیر مثبت می‌گذارد. همچنین گفته‌شده است که در بهبود بینایی، کاهش وزن، درمان ناتوانی جنسی و انزال زودرس، اختلالات دستگاه ادراری، آسم و برونشیت، اسهال و تهوع مفید است. این ماده غذایی به‌عنوان “یوگاوی” نامیده می‌شود، زیرا کیفیت آن باعث نفوذ به عمیق‌ترین بافت‌های بدن می‌شود. هنگامی‌که عسل با سایر گیاهان دارویی مورداستفاده قرار می‌گیرد، کیفیت دارویی آن‌ها را در آماده‌سازی‌ها افزایش می‌دهد و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا اثر آن‌ها به قسمت‌های عمیق‌تر بافت برسد.

10) تنظیم قند خون
هرچند که این ماده غذایی حاوی قندهای ساده است، اما شبیه قند سفید یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی نیست. ترکیب آن‌که دربرگیرنده حدود 69 درصد فروکتوز و گلوکز است به بدن کمک می‌کند تا سطح قند خون را تنظیم کند. پس این ماده غذایی می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین برای قند در بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده شود برخی از انواع این ماده غذایی دارای شاخص کاهش hypoglycemic هستند، بنابراین آن‌ها قند خون شما را تغییر نمی‌دهند.

11) عسل یک ماده غذایی پروبیوتیک موثر
برخی از انواع عسل دارای مقدار زیادی از باکتری‌های مفید برای بدن ما هستند. این ماده غذایی دارای 6 گونه از لاکتوباسیل و 4 گونهبیفیدوباکتریوم است. این ممکن است توضیحی برای بسیاری از “خواص درمانی مرموز عسل” باشد.

12) سلامت پوست را بهبود می‌بخشد
ویژگی‌های آنتی باکتریایی این ماده غذایی مخصوصاً برای سلامت پوست مفید است و وقتی‌که با سایر مواد استفاده می‌شود، عسل می‌تواند مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده باشد.

13) نقش عسل در کاهش وزن
اگرچه این ماده غذایی کالری بیشتری نسبت به شکر مصرف‌شده با آب گرم دارد، ولی عسل به هضم چربی ذخیره‌شده در بدن کمک می‌کند. به‌طور مشابه، عسل با آب‌لیمو یا دارچین هم کاهش وزن کمک می‌کند.

%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86-950x950.jpg

منبع: مجله قرمز
 

ali-mehr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
34
سلام .

خوبين ؟

خوب ديگه براي اينكه جنبه ي جدي رو به اين تاپيك بدم اين تاپيك رو در اينجا باز كردم .

هرگونه سوال در ارتباط با بيماريهاي عمومي داريد اينجا بپرسيد . ضمنا در اينجا مقالات و اخبار پزشكي هم ميزارم .

از زدن پست بي مورد جدا خودداري كنيد تا بار علمي تاپيك حفظ بشه . ممنون .
مطلب جالب بود..ممنون
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
عارضه پدیکلوزیس (آلودگی به شپش) و تعریف، راه‌های انتقال، علائم ابتلا و درمان

%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D9%BE%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D9%84%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B3-%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%BE%D8%B4.jpg

عارضه پدیکلوزیس (Pediculosis) یک عفونت شپشی در مناطق مو دار بدن است. شپش‌ها حشرات کوچکی هستند که به پوست انسان نیش می‌زنند و خون انسان را برای زنده ماندن و رشد و تکامل می‌مکند. شایع‌ترین قسمت‌های دچار آلودگی به شپش در این عارضه عبارت‌اند از پوست سر یا ناحیه تناسلی (عانه). ابرو، مژه، موی سینه یا زیر مو ممکن است آلوده باشد. این عارضه می‌تواند بر خواب و استراحت افراد مبتلا تأثیر گذاشته و به‌خصوص در کودکان و دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی (در ایران) تأثیرات منفی بر روی تحصیل داشته باشد. در این مقاله به بررسی عارضه پدیکلوزیس و روش‌های تشخیص و درمان این آلودگی در انسان می‌پردازیم.




شپش چه طور به نظر می‌رسد؟
در زندگی شپش‌ها سه مرحله وجود دارد: نمف (تخم یا رشک)، پوره و فرم بالغ شپش( اعم از شپش سر، شپش تن یا شپش عانه). شپش‌های بالغ نجف (رشک) می‌گذارند و آن‌ها به رشته‌های مو یا الیاف لباس می‌چسبند. نمف (رشک) مانند قطعات کوچکی از شوره سر به نظر می‌رسد که نمی‌توان آن را پاک کرد. نمف ها در 7 تا 10 روز از تخم خارج می‌شوند. آن‌ها به رنگ روشن و بر روی پوست سر تغذیه می‌کنند. به‌سرعت به فرم بلوغ رشد می‌کنند. در صورت پر شدن با خون، شپش بالغ ممکن است قهوه‌ای مایل به زرد یا خاکستری یا رنگ تیره‌تر باشد.

چگونه شپش‌ها انتشار می‌یابد و افراد را آلوده می‌کنند؟
شپش‌ها از شخصی به شخص دیگر از طریق به اشتراک‌گذاری مواردی مانند کلاه، برس یا هدفون انتشار می‌یابند. شپش پوست می‌تواند به‌سرعت انتشار یابد. عارضه یک مشکل رایج در مدارس و مراکز نگهداری روزانه کودکان و همچنین مراکز و اماکنی با تراکم بالای جمعیت است. یک فرد مبتلابه شپش‌های تناسلی می‌تواند یک شخص دیگر را در طول رابطه جنسی به این عفونت مبتلا کند.

علائم و نشانه‌های عارضه پدیکلوزیس (ابتلای به شپش) چیست؟
• علامت قرمز در محل گزش و خارش پوست

• احساس ترس از چیزی که در موهای شما می‌خزد

• زخم‌های پوستی یا عفونت‌های ناشی از خراشیدگی

• غدد ورم‌کرده در اطراف گردن، سر و یا ناحیه کشاله ران

%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D9%BE%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D9%84%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B3-1024x679.jpg


چگونه عارضه پدیکلوزیس درمان می‌شود؟
شامپوها، کرم‌ها یا لوسیون های پزشکی، شپش را می‌کشند. آن‌ها ممکن است تجویزشده یا بدون نسخه باشند. از راهنمای مراقبت‌های بهداشتی خود برای کمک در انتخاب داروهای شیمایی مناسب بخواهید. داروهای شپش را در کودکان کمتر از 2 ساله استفاده نکنید. در عوض، از شامپو معمولی استفاده کنید و از پوست و مو و ناخن‌ها را مرتب کنید. هرگز از بنزین، نفت سفید یا سایر محصولات نفتی برای درمان آلودگی به شپش استفاده نکنید.

چگونه می‌توانم علائم آلودگی به شپش (عارضه پدیکلوزیس) خود را مدیریت کنم؟
• موهای خود را برای حذف همه نمف‌ها کوتاه کنید. طب سوزنی ممکن است قادر نباشد که نجف را از بین ببرد یا حذف کند. از ناخن‌های خود و یا یک شانه ریز برای حذف شپش‌های در حال مرگ و شپش‌های مرده که به موهایتان گیرکرده‌اند، استفاده کنید. شانه مخصوص حذف نمف در برخی از بسته‌های درمانی آلودگی به شپش آمده است.

• برای تمیز کردن ناخن‌ها، موهای خود را به‌وسیله‌ی محلول با ½ سرکه سفید و ½ آب خیس کنید. موهای خود را با یک کلاه مخصوص حمام یا حوله به مدت 30 دقیقه بپوشانید. سپس کلاه یا حوله را بشویید و شانه را از پوست خارج کنید. شما همچنین ممکن است از یک ژل استفاده کنید که نجف‌ها و شپش‌ها را از بین می‌برد.

• لباس و ملافه مورداستفاده خود را تمیز کنید. تمام اقلامی را که از 2 روز قبل از اینکه شما متوجه شوید که شپش دارید استفاده کرده‌اید را پاک‌کنید. مواردی مانند ملافه، لباس و حوله را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید و سپس حداقل 20 دقیقه آن‌ها را با اتو خشک‌کنید. شما همچنین می‌توانید این موارد را به مدت 2 روز در خارج از منزل بر روی گیره لباس آویزان کنید. یا اگر شما شپش سر دارید، می‌توانید لباس یا اقلام مورداستفاده خود را در یک کیسه پلاستیکی بسته به مدت 2 هفته قرار دهید. در صورت وجود جوش‌های بدن و یا حشرات، موارد را در یک کیسه پلاستیکی بسته به مدت 4 هفته نگه‌دارید.

• همه موارد مورد استفاده مربوط به مو را ضدعفونی کنید. شامپوها، برس ها و تمام موهای خود را با ماساژ با استفاده از یک ضدعفونی‌کننده الکلی، یک ضدعفونی‌کننده دیگر و یا شامپو ضد شپش برای حداقل 1 ساعت خیس کنید. شما همچنین می‌توانید آن‌ها را در آب جوش به مدت حداقل 10 دقیقه قرار دهید.

شامپوهای مورد استفاده برای درمان عارضه پدیکلوزیس عبارت اند از:

الف) شامپو پرمترین 1%: برای استفاده از این شامپو باید موها مرطوب باشد و بعد از 10 دقیقه آغشته شدن به این شامپو شسته شود. این شامپو تا یک هفته اثر ابقایی دارد.

ب) لوسیون دایمیتیکون 4%: برای استفاده از این لوسیون موها باید خشک باشد. باید 8 ساعت این لوسیون بر روی سر باقی بماند و سپس مثل شامپو پرمترین همراه با شانه ریز موها شسته شوند.

ج) شامپو گاما بنزن (لیندان): این شامپو باید 4 دقیقه به موها آغشته شود و سپس موها شسته شوند. البته استفاده از این شامپو به خاطر عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف نادرست در بعضی افراد به‌خصوص گروه‌های حساس چندان توصیه نمی‌شود.

• فرش، قالیچه، صندلی اتومبیل و مبلمان را با جاروبرقی تمیز کنید.

• برای هرکسی که ارتباطی نزدیک با شما باشد که خود را ازنظر ابتلای به شپش چک کند. این افراد شامل دوستان، همکلاسی‌ها، خانواده‌ها و یا شرکای جنسی می‌شود.

• اقلام شخصی، مانند شانه‌ها و برس ها، لباس‌ها و کلاه‌ها را به اشتراک نگذارید.

%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D9%BE%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D9%84%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B3.jpg


چه زمانی باید به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی به خود مراجعه کنم؟
• اگر محل گزش شپش پوسته‌پوسته شدن شده و یا به چرک آغشته شده است.

• شما موی سری چسبنده و ناخوشایند دارید.

• اگر بعد از استفاده از داروهای شیمیایی، شپش‌های زنده یا نمف های جدید را بیش از 2 روز مشاهده می‌کنید.

• اگر شما به دلیل خارش مشکل خواب‌دارید یا به خاطر این امر در تحصیل خود دچار مشکل شده‌اید.

• شما سؤالات یا نگرانی‌های مربوط به وضعیت یا مراقبت‌های مربوط به خود دارید.

موافقت با روند مراقبت
شما حق‌دارید به برنامه‌ریزی مراقبت‌های خود کمک کنید و همچنین در مورد وضعیت سلامتی خود و نحوه درمان آن مطلع شوید. در مورد گزینه‌های درمان با مراقبین خود بحث کنید تا تصمیم بگیرید چه مراقبت‌هایی را می‌خواهید دریافت کنید. شما همیشه حق‌دارید از درمان استفاده نکنید. اطلاعات فوق تنها یک مطلب و راهنمای آموزشی است. این راهنما به‌عنوان توصیه پزشکی برای مشکلات و درمان فردی در نظر گرفته نشده است. قبل از پیروی از هر روش پزشکی، به پزشک یا مراقب سلامت خود یا یک دکتر داروساز خود بگویید که آیا استفاده از این روش درمانی شما ایمن و مؤثر است یا نه.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
شخصیت درونی خود را باید عوض کنیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم


%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C-1.jpg

تغییر شخصیت درونی ، با تمرکز بر روی پنج صفت شخصیتی و اصولی، می‌تواند رخ دهد. اگر تصمیم بگیرید سال جدید را به نوع بهتری شروع نمایید، تغییر شخصیت درونی ، یکی از کلیدهای بهتر شدن سال آینده شماست.

اصولا با آغاز سال جدید، مردم هم شروع می‌کنند به اندیشیدن در مورد درون خودشان و سال گذشته را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. از خودشان می‌پرسند چه کارهای مثبتی در سال گذشته انجام دادم و چه کارهایی را می‌توانستم بهتر انجام دهم. خیلی از افراد مایل هستند برای خودشان قانون‌های جدیدی صادر کنند، قانون‌هایی که برای همه‌ی ما آشناست و بارها و بارها شنیده‌ایم. اما تعداد بسیار کمی‌ از افراد هستند که قوانینی را که خود صادر کرده‌اند تا انتها رعایت می‌کنند. این قوانین تا قبل از نیمه‌ی سال، به فراموشی سپرده می‌شوند. علت چیست؟


علت، پایدار نبودن تصمیم‌هایی ست که گرفته می‌شوند. علت این است که که اغلب مردم تصمیم‌های سطحی می‌گیرند. یا به عبارتی دیگر، فقط به ظاهر یک هدف نگاه می‌کنند نه به عمق آن.

اهداف سطحی آن چیزهایی‌ست که می‌خواهیم به آن برسیم اما بدون در نظر چرایی آن. بعنوان مثال شخصی قصد دارد وزنش را کم کند و دست از زیاده خوری بردارد، او تصمیم می‌گرد به باشگاه برود اما باشگاه برایش مفید واقع نمی‌شود چرا که تصمیم به رفتن به باشگاه رفتن یک تصمیم کاملا سطحی است که سطوح زیرین را در نظر نگرفته است و در نتیجه چرخه‌ی غلط غذا خوردن و وزن زیاد کردن، دوباره تکرار می‌شود.

اما اگر آن شخص به طور عمیق بفهمد که چرا می‌خواهد وزنش کم شود، آنگاه به طور هوشمندانه‌ای شروع به برنامه ریزی بلند مدت می‌کند که نه فقط در طی یکسال، بلکه در طی تمام سالهای پیش رویش، این برنامه کار دهد. اما بازهم مسئله این است که طبق تحقیقات انجام شده، در اکثر افراد این برنامه ریزی بلند مدت، تنها به مدت چهار یا پنج سال پاسخگو خواهد بود و شخص دوباره شروع به افزایش وزن می‌کند. اما چرا واقعا چنین است؟ چرا برنامه ریزی‌های افراد حتی اگر هوشمندانه و بلند مدت نیز باشند، پس از چند سال با شکست مواجه می‌شود؟

پاسخ، همان پاسخ قبلی است. به این دلیل که افراد به اندازه‌ای که باید، به عمق نرفته‌اند و فقط یک برنامه‌ریزی و تصمیم سطحی گرفته‌اند که نهایتا تا چند سال کارکرد دارد اما پس از آن، از کار می‌افتد.

آنها فقط یک تصمیم گرفته اند بدون اینکه شخصیتی را که نیازمند اجرای چنین تصمیمی‌ باشد در خودشان بسازند. آنها فقط یک تصمیم گرفته اند اما طرز فکر خودشان را عوض نکرده اند. تنظیمات شخصیتی آنها مثل قبل است و در نتیجه پس از یک مدت کوتاهی، دوباره برمی‌گردند سر جای اولشان. چرا که به عمق نرفته اند.

برای تغییر در جهان بیرونمان، نیازمندیم در جهان درونمان تغییرات عمیقی ایجاد کنیم. تا طرز فکر ما و شخصیت ما عوض نشود. در غیر این صورت، هیچ چیز نیز به طور پایدار در جهان بیرون ما عوض نمی‌شود و فقط تلاش بیهوده کرده‌ایم.

پرورش دادن یک شخصیت جدید، به شما کمک می‌کند نه تنها عادت‌های بد قبلی را به طور کامل کنار بگذارید بلکه باعث می‌شود عادت‌های جدید بهتر، به طور پایداری جایگزین آنها شوند.

  • با کسب این 5 ویژگی، شخصیت درونی خود را تغییر دهید:
%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C32-525x350.png

1_ تغییر شخصیت درونی با تغییر در دیدگاه
توانایی دیدن یک آینده‌ی بهتر یکی از تغییراتی ست که باید در شخصیت درونی خود ایجاد نمایید. مهم نیست چه هدفی دارید، مهم این است که با یک دیدگاه مثبت نگر، بدانید چرا دارید به سمت آن هدف می‌روید. بعنوان مثال این فقط کافی نیست که بگویید می‌خواهم سیگار را ترک کنم بلکه باید یک چرایی قوی داشته باشید تا بتوانید در مقابل حذف عادت قبلی و رسیدن به عادت جدید، قوی باشید. چرایی شما برای ترک سیگار می‌تواند این باشد که می‌خواهید تا سنین پیری، سالم باقی بمانید تا نزد فرزندانتان باشید.

پس از اینکه چرایی قوی را پیدا کردید، باید آن‌را در تمام اهداف و کارهایی که انجام می‌دهید، پیاده سازید. بعبارتی دیگر، این چرایی باید درونی شود. باید به عمق شخصیت شما نفوذ نماید. اگر اینکار را انجام دادید آنگاه خواهید دید که نتیجه‌ای که بدست می‌آورید خیلی بیشتر است نسبت به قبل از درونی سازی چرایی.

این تغییر دیدگاه، در مورد ترک سایر عادتهای بد از جمله ترک نوشیدنیهای الکی نیز کارساز است. در مورد کم کردن وزن، ورزش کردن، **** غذایی مناسب و هر هدف دیگری که دارید از همین طریق، می‌توانید به نتیجه‌ی بهتری برسید.

2_ تغییر شخصیت درونی با شهامت پیدا کردن
شخصیت درونی
خود را طوری طراحی کنید که باوجود داشتن تردید یا ترس، شهامت به خرج دهید و برای هدفی که در سر دارید، دست به عمل بزنید. داشتن روحیه ی شهامت، بایستی در شما دورنی شود. قطعا هر زمانی که قصد دارید عادت قبلی را ترک نموده و کار جدیدی را شروع کنید، دچار ترس و تردید می‌شوید چرا که مغز ما بیشتر علاقه دارد به ادامه دادن همان چیزهای آشنای قبلی که به آنها عادت کرده و راحت است. اما با داشتن یک روحیه‌ی پر از شهامت است که می‌توانید جهان تازه و زیباتری برای خود خلق نمایید. چرا که شما با تکرار همان روند قبلی، به همان نتیجه‌ای می‌رسید که تاکنون رسیده‌اید. باید چیزی به نام شهامت تغییر در شما ایجاد شود تا بتوانید عادتها و طرزفکرهای قبلی را تغییر دهید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید، برسید.

البته گاهی اوقات نیز هست که برای بدست آوردن یک چیز جدید باید فداکاری کنید و چیزهای قبلی را از دست بدهید. مثلا اگر قصد دارید سلامتی بیشتری بدست آورید باید از دوستی با آدمهایی که مانع رسیدن شما به سلامتی می‌شوند، دست بکشید. مثلا دوستانی که چندین بار در هفته از شما می‌خواهند با آنها نوشیدنی الکلی بخورید یا غذاهای ناسالم و فست و فود را، باید از دایره‌ی دوستانتان حذف نمایید. برای نه گفتن به عادتهای غلط قبلی، بایستی شهامت نه گفتن را در خود پرورش دهید.

3_ تغییر شخصیت درونی با پرورش خلاقیت
توانایی فکر کردن و اندیشیدن، خارج از چارچوب‌ها، یعنی خلاقیت. چطور انتظار دارید مثل همیشه عمل کنید اما نتیجه‌ا‌ی تازه‌ بدست آورید؟

ما در سفر زندگی، همانطور که در حال رسیدن به اهدافمان هستیم، قطعا دچار اشتباه و خطا خواهیم شد. سوال اینجاست که از اشتباهاتمان چه چیزی خواهیم آموخت؟ آیا آنها را به دیده‌ی معلم می‌نگریم؟

همه‌ی افراد موفق در این دنیا، از اشتباهات خود درس می‌گیرند و از اشتباهات خود، برای پیدا کردن راههای جدید و خلاقانه‌تر به منظور رسیدن به اهدافشان استفاده نموده و رو به جلو حرکت می‌کنند. این همان روح خلاقیتی‌ست که باید در درون خود بدمید.

خلاقیت، یک کمک دیگری نیز به فرد می‌کند و آن این است که در مواجه شدن با یک رویداد یا مشکل جدید، او می‌تواند به روشی خلاقانه عمل نماید تا به نتیجه‌ی بهتری برسد. از دل هر شکستی باید زاویه‌ی جدیدی پیدا کنیم تا از آن شکست، به نفع خودمان استفاده نماییم و اینکار از طریق پرورش خلاقیت درونی، امکان پذیر است.

4_ تغییر شخصیت درونی با کسب ثبات و شکیبایی
توانایی مقاوم بودن در برابر انواع تلخی‌ها و انتقادها را باید در خورد ایجاد نمایید. هیچ فردِ موفقی را پیدا نخواهید کرد که مورد هجوم انواع انتقادها قرار نگرفته باشد. مهم نیست در حال انجام چه کاری هستید، همیشه با نظرهای مخالف برخورد خواهید داشت. گاهی انتقادها از طرف اشخاص دیگر می‌آید و گاهی خودمان منفی‌نگری می‌کنیم. اما شما باید ثابت قدم و شکیبا باشید و حتی اگر تمام دنیا هم به شما بگویند شکست خواهی خورد، بازهم به راهتان ادامه دهید و باز حتی اگر شکست هم بخورید، باید قادر باشید دوباره بلند شوید و به راهتان ادامه دهید. مهم این نیست که چند بار زمین خورده‌اید، مهم این است که چند بار از زمین برخاسته‌اید و دوباره به راه رفتن خود ادامه داده‌اید.

5_ تغییر شخصیت درونی با صبور بودن
صبور بودن، یعنی توانایی شما در صبر کردن برای رسیدن به موفقیت و رضایت خاطر. قطعا کار سختی است که به جای رسیدن سریع به دستاوردی، صبور باشید تا در طولانی مدت به آن برسید. رسیدن به یک نتیجه‌ی دلخواه، زمان می‌برد. اگر بخواهید سلامتی جسمی‌ خود را بدست آورید باید دست از خوردن غذاهای ناسالم بردارید، اما در عین حال هم باید صبور باشید و با ثبات قدم به کارتان ادامه دهید. اگر قصد دارید مسافرت کنید، باید برای سفرتان پول پس انداز کنید. اگر بخواهید ثروتمند شوید باید زمان زیادی را برای سرمایه گذاری‌های مختلف به خرج دهید. هیچ راه میان‌بُری وجود ندارد. رسیدن به هر موفقیتی، نیازمند به داشتن صبر زیاد است.

اگر شروع نمایید به ایجاد تغییرات در شخصیت دورنی خود ، خواهید دید که رسیدن به هر هدفی چقدر آسان‌تر است نسبت به وقتی که هنوز از نظر شخصیتی، آمادگی دستیابی به آن چیز را ندارید. شخصیت شما که تغییر کند، معجزه‌ها رخ می‌‌دهند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
روغن جوجوبا و چندین روش استفاده از آن برای پوست، مو و بدن

%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A8%D8%A72-950x554.jpg

روغن جوجوبا یکی از روغنهای مشهور زیبایی است که به دلیل خواص عالی و منحصر بفردش سالهاست که تبدیل به یکی از روشهای مراقبت پوستی در میان دیگر محصولات زیبایی، شده است. قبلا در دستور کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب از این روغن مومی استفاده کرده‌ایم و بنابراین از خواص شگفت انگیز آن به عنوان یک مرطوب کننده ساده و راحت آگاه هستیم.

روغن جوجوبا چیست؟
جوجوبا (در اصل با تلفظ هوهوبا) یک موم مایع است که بسیار شبیه به روغن‌های طبیعی پوست (سبوم) است. بله درست است، جوجوبا روغن نیست بلکه واقعا یک موم مایع گیاهی است. این روغن شگفت انگیز از دانه جوجوبا (Simmondsia chinesis) به دست می‌آید. این گیاه بومی مناطق خشک آمریکا از جمله کالیفرنیا و آریزونا و همچنین بخشهایی از شمال مکزیک است.

جوجوبا بیشتر به خاطر خواص مرطوب کننده‌اش مشهور است. این ماده رطوبت را به پوست جذب کرده و بدون ایجاد حس چربی آن را مرطوب می‌کند. همچنین به تولید اسید پوست، که متعادل کننده pH پوست است کمک می‌کند که باعث حفاظت پوست از باکتری‌های مضر می‌شود.

در مقایسه با سایر روغنهای گیاهی به دلیل پایداری فوق العاده، جوجوبا به راحتی فاسد نخواهد شد. همچنین بی بو است. این بدین معناست که روغن جوجوبا گزینه خوبی برای لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات زیبایی است.

روغن جوجوبا: تاریخچه این روغن فوق العاده
اگر چه بومیان آمریکا از آن برای درمان ناراحتی‌ها و زخمهای پوست و احتمالا موارد بیشتر استفاده می‌کردند اما جوامع مدرن از دهه 1970 پی به خواص آن بردند. . این روغن برای همه چیز از لوازم آرایشی تا لامپ‌های نفتی تا روان کننده‌های صنعتی استفاده می‌شد.

حدودا 100 سال، نهنگ‌های اسپرم برای روغن نیمه مومی که در سرشان وجود دارد، شکار می‌شدند هنگامی که در دهه 1970 این نهنگ‌ها در معرض خطر تهدید قرار گرفتند، شکار آنها غیر قانونی اعلام شد و روغن جوجوبا محبوبتر شد. روغن جوجوبا یک روغن مومی مشابه با ترکیبی مشابه است که جایگزین خوبی برای روغن نهنگ است. همچنین می‌تواند از کشتن حیوانات در معرض خطر نابودی جلوگیری کند، این هم یکی از مزایای روغن جوجوبا است.

امروز 40 هزار هکتار از اراضی بیابانی در جنوب غربی ایالات متحده به کشت گیاه جوجوبا به منظور استفاده از روغن آن اختصاص داده شده است. از آنجایی که تعداد کمی از محصولات مورد تقاضا را می‌توان در همان آب و هوا رشد داد، کشت جوجوبا برای زمین مناطق بیابانی و جوامع گیاهی و جانوری در این مناطق مفید است.

فواید اثبات شده روغن جوجوبا
روغن جوجوبا یک مرطوب کننده عالی است که به همین خاطر در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی وجود دارد اما فواید دیگری هم برای این موم بیابانی وجود دارد. علاوه بر مرطوب کنندگی، روغن جوجوبا دارای خواص زیر است:

  • شبیه به روغن طبیعی پوست سبوم است (مرطوب کننده است بدون ایجاد چربی روی پوست)
  • ضد قارچ
  • سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی که سلامت پوست را تامین می‌کند (ویتامین E و B کمپلکس، روی، مس، سلنیوم، کروم و ید بالا)
  • آنتی اکسیدان
  • تسکین دهنده
  • ضد باکتری
  • ضد التهاب
  • پایداری طولانی مدت (در دمای اتاق به مدت یک سال یا بیشتر می‌ماند)
  • مطمئن برای استفاده موضعی یا همه افراد با هر نوع پوست (از جمله کودکان و نوزادان)
استفاده از روغن جوجوبا: روشهای بسیار برای استفاده از فواید
%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A8%D8%A71.jpg

روغن جوجوبا استفاده‌های بسیاری دارد که آن را به عنوان یک روغن عالی برای دم دست نگه داشتن می‌سازد.

مرطوب کننده
همچنان که قبلا گفته شد، روغن جوجوبا یک مرطوب کننده شگفت انگیز است و همچون روغن طبیعی سبوم درون پوست جذب می‌شود. از آنجایی که شبیه به سبوم طبیعی است و به تنظیم تولید چربی کمک می‌کند، بنابراین روغن جوجوبا یک روغن عالی برای پوستهای چرب، خشک و طبیعی است (یا برای آنهایی که سه بار در روز مرطوب کننده استفاده می‌کنند).

آن را به لوازم آرایشی و بهداشتی خانگی اضافه کنید یا از آن به تنهایی برای پوست استفاده کنید یا برای تعادل چربی روی صورت. جوجوبا را می‌توان روی کوتیکول‌ها، برای چروکها و ترکهای پوستی هم استفاده کرد.

پاک کننده آرایش طبیعی
به دلیل اینکه روغن جوجوبا نزدیک به سبوم است و منافذ را نمی‌بندد، روشی عالی برای پاک کردن آرایش بدون خشک کردن پوست است. چند قطره روغن جوجوبا را روی یک گلوله پنبه بگذارید و روی پوست بکشید. انجام دادن این مراقبت پوستی قبل از پاک کردن پوست می‌تواند به پاک کردن پوست به شیوه‌ای بهتر کمک می‌کند.

متعادل کننده چربی
ممکن است استفاده از روغن روی پوست چرب عجیب به نظر برسد اما این واقعیت دارد. روغن جوجوبا مثل پاک کننده روغنی به دو روش عمل می‌کند. ابتدا به روغنها چسبیده و آنها را از روی پوست کنار می‌زند. همچنین به پوست آبرسانی می‌کند بنابراین غدد چربی (غددی که سبوم طبیعی را می‌سازند) زیاد چربی تولید نمی‌کنند.

وقتی پوست از شستشوی زیاد خشک می‌شود، غدد سبابه بوسیله تولید سبوم بیشتر، چربی پوست را جبران می‌کنند. این موجب ایجاد یک چرخه معیوب چرب شدن پوست می‌شود. روغن جوجوبا به تنظیم تولید سبوم کمک می‌کند که کاهش دهنده چربی و متعادل کننده پوست است. پس به جای استفاده از آن شوینده‌هایی که گاها حاوی مواد شیمیایی و نامناسب برای پوست هستند از روغن جوجوبا برای تمیز کردن پوست استفاده کنید.

بالم لب
به دلیل مرطوب کننده بودن روغن جوجوبا می‌توان آ« را به عنوان یک مرطوب کننده لب بکار برد. این یک ماده معمول در بالم‌های لب خانگی است اما می‌توانید خودتان آن را به نحو بهتری استفاده کنید. برای یک بالم لب خانگی سریع، مقداری کره کاکائو یا کره شی را با روغن جوجوبا ذوب کرده و خنک کنید و در تیوبها یا ظرفهای کوچک بالم لب بریزید.

درمان مشکلات پوستی
مشکلات پوستی همچون اگزما و پسوریازیس اغلب همراه با خشکی و التهاب پوست هستند. جوجوبا خیلی خوب پوست را آبرسانی می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. همچنین با عفونتهای قارچی که اغلب ناشی از اگزما و پسوریازیس هستند، مبارزه می‌کند.

روغن مو
جوجوبا همه کاره و درمان کننده است. روغن جوجوبا می‌تواند موهای زبر را هیدراته کرده و ساقه مو را صاف کند. همچنین به هنگامی که در حین شامپو زدن به پوسته سر ماساژ داده شود، به درمان شوره سر کمک می‌کند. این روغن مرطوب کننده برای حفظ موی کودکان از خشکی و پیچ خوردن عالی است. برای مردان خانواده هم روغن جوجوبا به عنوان یک روغن ریش عملکرد عالی دارد.

درمان آفتاب سوختگی
به طور کلی استفاده از روغن برای آفتاب سوختگی ایده خوبی نیست زیرا می‌تواند گرما را درون خود نگه دارد، اما جوجوبا از لحاظ فنی موم است بنابراین باعث نگرانی نیست. مومهایی همچون جوجوبا یا موم زنبور واقعا می‌توانند از پوست محافظت کنند در عین حال که آن را بهبود می‌دهند.

جوجوبا حاوی ویتامین E است که می‌تواند پوست به درمان آفتاب سوختگی کمک کند در عین حال که از آن محافظت می‌کند. همچنین به کاهش لایه برداری کمک می‌کند. پوست سوخته را با چند قطره از جوجوبا بپوشانید.

درمان قارچ و زگیل پا
جوجوبا یک روغن ضد قارچی شگفت انگیز است که می‌تواند به درمان و جلوگیری از عوارض و عفونت‌های قارچی یعنی بیماری پای ورزشکاران، زگیل‌ها و قارچ ناخن که اغلب روی پا تاثیر می‌گذارد، کمک کند. چند قطره از این روغن را دو تا سه بار در روز روی موضع استفاده کنید.

درمان آکنه با روغن جوجوبا
منافذ پوستی مسدود شده علت اصلی آکنه و جوشهای سرسیاه هستند و روغن جوجوبا می‌تواند به رفع آنها کمک کند. از آنجایی که روغن جوجوبا منافذ را مسدود نمی‌کند اما می‌تواند روغن اضافی و کثیفی پوست را پاک کند، جوجوبا یک روش ملایم برای درمان آکنه است. همچنین چون به بازسازی سریع سلول کمک می‌کند، می‌تواند به درمان زخم‌های مرتبط با آکنه یا اسکار ناشی از آکنه نیز کمک کند (خداحافظ جای جوش نوجوانی).

تسکین دهنده پوست کودکان و نوزادان
از آنجایی که جوجوبا بهبود دهنده و مطمئن است، انتخابی عالی برای کوچولوهای خانواده است. چند قطره از جوجوبا را روی کلاه نوزاد استفاده کنید تا با باکتریهای مشکل ساز مقابله کند. اضافه کردن روغن جوجوبا به آب حمام کودک روش آسان دیگری برای آبرسانی پوست آنها است.

روغن ماساژ
روغن مرطوب کننده برای ماساژ نیز خوب است. گاهی اوقات کودکان فقط نیاز به کمی زمان برای آرامش داشتن به همراه پدر یا مادر در طول روز دارند. چند قطره اسانس روغنی را با آن مخلوط کنید و از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید. فقط حواستان باشد از اسانسهای روغنی مناسب کودکان و نوزادان استفاده کنید.

چگونه یک روغن جوجوبای با کیفیت انتخاب کنیم؟
از آنجایی که روغن جوجوبا اخیرا در حال محبوب شدن است، پیدا کردن آن در فروشگاه‌های غذایی یا حتی عطاری‌ها یا داروخانه‌ها، راحت نیست. شما می‌توانید با بازدید از چندین فروشگاه اینترنتی حاضر در ایران که محصولات ارگانیک و سلامتی و انواع روغنهای مخصوص محصولات زیبایی را می‌فروشند، رفته و با مقایسه کیفیت و قیمت، روغن مورد نظر خود را پیدا کنید. فقط برای اطمینان از خرید خود به این چند اصطلاح توجه کنید.

  • %100 ارگانیک: پوست بزرگترین اندام بدن است و هر چیزی که را وارد آن می‌شود تا حدودی جذب بدن می‌شود.
  • کمپرس سرد: روغن کمپرس سرد یعنی به شما اطمینان می‌دهد که هیچکدام از خواص مفید روغن حین روغنگیری از بین نرفته است.
  • %100 خالص: برای روغنی که با روغنهای دیگر مخلوط شده یا روغن جوجوبای با کیفیت پایین، پول خرج نکنید، مطمئن شوید که روغن جوجوبای خریداری شده 100% (کمپرس سرد) خالص است.
  • منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
اختلال وسواس اجباری را با 9 درمان طبیعی و خانگی، رفع کنید

%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C1.jpg

اختلال وسواس اجباری یا OCD، نوعی اختلال اضطرابی است که با افکار و اعمال وسواسی و یا اجباری مشخص می‌شود. نمونه‌های معمول از رفتار OCD، شستن دست‌ها یا چک کردن و تکرار دوباره این عمل است که آیا اجاق گاز را خاموش کردید یا درب‌ها و پنجره‌ها را قبل از بیرون از رفتن از خانه قفل کردید یا نه یا حتی گاهی اوقات پس از اتمام خرید از خود می‌پرسید آیا کیف پول یا کارت اعتباری را در مغازه جا گذاشتید و یا در کیف جای داده‌اید. از آنجایی که اختلال وسواس اجباری یا وسواسی جبری، آزمایش تشخیصی پزشکی ندارد، پزشکان با دقت کردن به علائم OCD، از طریق علائمی که روابط، کار، یا زندگی اجتماعی فرد را مختل می‌کند، متوجه بیماری می‌شوند. پس از تشخیص، پزشک یا روانشناس ممکن است تکنیک‌های درمانی رفتاری شناختی و یا دارو را تجویز کند اما چندین درمان طبیعی نیز وجود دارد که می‌توانید آنها را در خانه امتحان کنید. فقط یادتان باشد که قبل از اینکه سعی کنید از این درمانهای خانگی OCD استفاده کنید، به پزشک مراجعه کنید و آنها را با وی در میان بگذارید.

گیاه خار مریم
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C2.jpg

این گیاه می‌تواند پا به پای داروهای تجویزی برای اختلال وسواس اجباری بیاید: یک تحقیق 8 هفته‌ای منتشر شده در نشریه Progress in Neuro-Psychiatry ، نشان داد که 600 میلی‌گرم عصاره خار مریم اثری برابر با 30 میلی‌گرم فلوکستین (قرص ضد افسردگی که برای اغلب اختلال‌های اضطرابی تجویز می‌شود) برای کنترل علائم OCD دارد. خار مریم حاوی سیلمارین، ترکیبی فلاونوئید است که مشخص شده که سطوح سروتونین انتقال دهنده عصبی را در موشها افزایش می‌دهد.

روغن گل گاو زبان
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C3.jpg

گیاه گل گاو زبان روغنی تولید می‌کند که حاوی ماده ضد التهاب گاما لینولئیک اسید است. در طی بررسی بالینی در طی 6 هفته که در نشریه ذکر شده در بالا منتشر شد، محققان به 44 بیمار دارای اختلال وسواس جبری روزانه 500 میلی‌گرم روغن گل گاو زبان یا دارونما دادند. بعد از 4 هفته و باز پس از 6 هفته، علائم در بیمارانی که در حال مصرف روغن گل گاو زبان بودند، بهبودی بیسیاری یافت و بیماران احساس اضطراب کمتر را گزارش کردند. احتیاط در مورد مصرف: گل گاو زبان برای زنان باردار خطرناک است و می‌تواند بیماری کبد را بدتر کند.

روی
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C4.jpg

این عنصر ضروری کمیاب در غذاهایی مثل ماهی، غذاهای دریایی، لوبیاها، گوشت حیوانات، مغزهای خوراکی، غلات کامل و محصولات لبنی یافت می‌شود. کارشناسان روی را به عنوان یک انتقال دهنده عصبی می‌شناسند که به این معناست که نقش مهمی در تعدیل مغز و پاسخ بدن به استرس دارد. کمبود آن ممکن است منجر به بروز علائم افسردگی و اختلالات اضطرابی از جمله وسواس جبری می‌شود. یک تحقیق در سال 2012 که در مجله زیست شناسی منتشر شده است نشان داد که میزان روی در بیماران مبتلا به اختلال وسواس اجباری خفیف، 69 درصد کمتر از بیمارانی است که اختلال وسواس اجباری ندارند. تحقیق دیگری که در مجله تغذیه در سال 2012 منتشر شده است نشان می‌دهد که ترکیبی از روی و فلوکستین می‌تواند به طور موثرتری علائم را در بیماران اختلال وسواسی جبری نسبت به فلوکستین به تنهایی، کنترل کند.

درمان اختلال وسواس اجباری با موسیقی درمانی
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C5.jpg

بسیاری از پژوهش‌ها، مزایای موسیقی درمانی را برای افرادی که دچار افسردگی یا اضطراب هستند، مشخص کرده‌اند. پژوهشگران فرض می‌کنند که موسیقی ممکن است به تمرکز بر چیزی به جز افکار وسواسی آنها کمک می‌کند که به طور کامل جهت افکار آنها را تغییر می‌دهد یا حداقل اینکه سطح استرس آنها را کاهش می‌دهد؛ در مورد این مکانیزم، یک تحقیق منتشر شده در مجله اختلالات عاطفی نشان می‌دهد، فقط یک ماه موسیقی درمانی می‌تواند علائم وسواس و اضطراب را کاهش دهد.

گل راعی
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C6.jpg

اثر گل راعی برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی مورد مناقشه است اما به عنوان درمان جایگزین برای شرایط مختلف روانپزشکی، از جمله اختلال وسواس اجباری همچنان مشهور است. گل راعی با عمل کردن به عنوان یک مهار کننده باز جذب مونوآمین، تجزیه کننده انتقال دهنده عصبی مرتبط با روان را متوقف می‌کند. کارشناسان معتقدند که عدم تعادل در انتقال دهنده می‌تواند در بیشتر شدن علائم OCD نقش داشته باشد. با این حال، شواهدی که نشان دهنده تاثیر گل راعی بر OCD، محدود به تحقیقات کوچک است همچون یک تحقیق منتشر شده در مجله بین المللی داروهای روان درمانی. اگر می‌خواهید گل راعی را برای OCD مصرف کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. گل راعی با چندین داروی معمول دیگر می‌توانند خطر خونریزی را کاهش دهند.

مدیتیشن؛ درمان طبیعی وسواس اجباری
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C7.jpg

بسیاری از افرادی که OCD دارند متوجه می‌شوند که مدیتیشن به آنها کمک می‌کند تا از محرکها اجتناب کنند یا آنها را کنترل کنند. در تحقیقی منتشر شده در مجله BMC Psychiatry، محققان کشف کردند که داوطلبانی که در مدیتیشن مشارکت داشتند، توانایی بهبود علائم اختلال وسواس جبری خود را داشتند. یک بیما گزارش کرد که او تقریبا وسواس شستن دستهایش را به کل از بین برد.

ورزش
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C11.jpg

چند تحقیق کوچکتر نشان داده که فعالیت منظم می‌تواند علائم اختلال وسواسی جبری را تسهیل کند. یک تحقیق منتشر شده در مجله پیشگیری پزشکی و سلامت عمومی، نشان داد که پیاده‌‌روی منظم علائم OCD را در 6 هفته و یک ماه بعد کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری که در مجله اختلالات اضطرابی منتشر شد، مشخص کرد که تمرین ایروبیک متوسط تا شدید بعد از یک هفته، وسواس اجباری را کاهش داد.

نور تراپی
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C9.jpg

نورتراپی در افرادی که مبتلا به اختلال وسواس اجباری فصلی هستند، ممکن است کمک کننده باشد. یک تحقیق موردی در مورد زنی که بیماری وی در زمستان افزایش می‌یافت، منتشر شده در مجله روانپزشکی صنعتی، نشان داد که دو ساعت نور تراپی در روز به مدت 2 هفته باعث بهبود خلق و خوی آن زن و علائم وسواس شد. علاوه بر این، وی برای 16 ماه آینده عود کردن علائم را تجربه نکرد یعنی حتی تا زمستان بعدی.

طب سوزنی
%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C10.jpg

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین شکلهای درمان، می‌تواند به درمان علائم اختلال وسواسی جبری با افزایش انتقال سروتونین، کمک کند. طب سوزنی شامل قرار دادن سوزنها در نقاطی خاص در طول بدن برای آزاد کردن «انرژی‌ مسدود شده»، کاهش سطوح اضطراب، آرامش ذهنی و بازگشت بدن به جریان طبیعی و سلامت مطلوب خود است. یک تحقیق منتشر شده در مجله بیماری‌های اعصاب و روان، نشان داد که گروهی که طب سوزنی را دریافت کرده‌ بودند، کاهش بیشتری در علائم OCD نسبت به افرادی داشتند که دارونما دریافت کرده بودند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
خواص پیاز و معرفی 31 مورد از شگفت‌انگیزترین آن‌ها برای سلامت انسان

%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%B2.jpg

خواص پیاز از مواردی است که می‌توان به‌سادگی با استفاده از آن به ارتقای و حفظ سلامت بدن بهروش‌های مختلف کمک کرد. پیاز بخشی از خانواده سیر (آلومیوم) سبزی‌ها و گیاهان است که شامل سیب‌زمینی، سیر، پیازچه و تره‌فرنگی نیز می‌شود. آن‌ها همچنین به‌عنوان Pyaz یا Kanda یا Dungri (هندی) Nirulli Ullipayalu / Yerra Gaddalu (Telugu)، Vaengayam (Tamil)، Savala (Malayalam)، Ulligadde / Erulli / Neeruli (Kannada)، Pyajj / Piyaz (Bengali) شناخته می‌شود. Dungri / Kanda (گجراتی) و Kandaa (Marathi). گیاه پیاز دارای برگ‌های سبز مایل به سبز است و پیاز در ریشه بعد از یک دوره مشخص شروع به رشد می‌کند. می‌توان آن را در طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی (معتدل، گرمسیری و نیمه گرمسیری) رشد کرد. سبزی‌ها خانواده سیر برای قرن‌ها برای ایجاد طعم‌های خاص و طعم‌دهنده و برای خواص دارویی آن‌ها کشت می‌شده است. آن‌ها نیز می‌توانند خام خورده شوند و درترشی و موارد دیگر استفاده می‌شوند. اگرچه این‌یک محصول معتدل است، پیاز می‌تواند در اندازه، شکل، رنگ و طعم متفاوتی باشد. رایج‌ترین انواع پیاز قرمز، زرد و سفید است. طعم‌های آن می‌توانند شیرین و آبدار به‌شدت، تندوتیز باشد و اغلب بسته به فصل رشد و مصرف آن می‌باشد. تخمین زده می‌شود که سالانه 105 میلیارد پوند پیاز در سراسر جهان برداشت می‌شود. به گفته سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO)، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول کشاورزی است. پیاز برای هزاران سال به‌عنوان غذا استفاده‌شده است؛ در مصر باستان، آن‌ها در عبادتگاه هاعبادت می‌کردند و مورداستفاده قرار می‌گرفتند. پیاز ممکن است شمارا به گریه بیندازد، اما شما در بلندمدت به خاطر تأثیر این ماده در سلامتی خواهید خندید. مزایای استفاده از پیازها شگفت‌انگیز و برخی از آن‌ها کاملاً شگفت‌انگیز هستند. مزایای سلامتی ممکن برای مصرف پیاز شامل کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان، بهبود خلق و حفظ سلامت پوست و مو می‌شود. به‌جز این موارد پیاز دارای مزایای بسیار دیگری برای سلامتی است ازجمله کاهش خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و سرطان. آن‌ها غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها از خواص پیاز هستند. کاربرد پیاز در **** غذایی بسیار ساده است و طیف وسیعی از روش‌هایی را که می‌توان آن‌ها را در غذاهای معمولی تهیه کرد و آن‌ها را طبخ کرد وجود دارد. خوردن انواع میوه‌ها و سبزی‌ها به مدت طولانی با خطر کاهش بسیاری از مشکلات سلامت مرتبط با سبک و شیوه زندگی در ارتباط است. مطالعات بسیاری نشان داده است که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند پیاز باعث کاهش مرگ‌ومیر کلی در اثر بیماری‌هایی نظیر دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود. غذاهای گیاهی باعث بهبود وضعیت پوست صورت، مو و افزایش شده و همچنین به‌طورکلی به مقدار کمتری وزن را افزایش می‌دهند. در این مقاله به بررسی فواید این ماده پرکاربرد غذایی خواهیم پرداخت.






تاریخچه استفاده و بهره گیری از خواص پیاز
منشأ تاریخی پیاز در قسمت‌های غربی و شرقی آسیا قرار دارد. گونه‌های مختلفی از پیاز در سراسر جهان وجود دارد که اساساً به معنی آن است که احتمالاً در یک‌زمان در سراسر جهان کشت می‌شود. سوابق نشان می‌دهد که پیاز در چین در سال 5000 قبل از میلاد استفاده می‌شود که این امر بیشتر به دلیل بادوام بودن پیاز برای حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی بوده است. مصری‌های باستان به این مسئله معروف بودند که سبزی‌ها را مورداحترام قرار داده و این امر با توجه به شکل کروی آن و حلقه‌های متمرکز آن‌ها بود که در باور آن‌ها نماد زندگی ابدی بود. همچنین، پیاز در مزارع باستان مصری نیز استفاده شد. اسناد پزشکی Charaka Samhita (در قرن ششم پیش از میلاد) پیاز را به‌عنوان گیاه دارویی ذکر می‌کند. حتی یک پزشک یونان در قرن یکم میلادی (Dioscorides) کاربردهای داروهای گیاهی را مستند کرد. این اولین مهاجران اروپایی بود که پیاز را به آمریکای شمالی آورده بودند. این کمی از تاریخچه استفاده از خواص پیاز است؛ اما آیا می‌دانستید که انواع مختلف پیاز وجود دارد؟

انواع مختلف پیاز کدام هستند؟
پیاز به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد که در هر غذایی تقریباً در هر قسمت از زمین، این سبزی‌ها به آن اضافه می‌شود. بدون تردید چند نوع پیاز وجود دارد اما در اینجا، ما در مورد رایج‌ترین موارد صحبت می‌کنیم.
پیازهای زرد: آن‌ها دارای میوه‌ای سفید هستند که توسط پوست قهوه‌ای سنگین احاطه‌شده است. آن‌ها یک عطر قوی و گوگردی دارند.
پیاز شیرین: آن‌ها یک‌پوست سبک‌تر، کمتر مات و متحیرکننده دارند که همچنین آن را میوه‌ای بزرگ‌تر و کمی سبزی احاطه کرده است.
پیاز سفید: پوست سفیدی دارد و ملایم‌تر و شیرین‌تر از همتایان زرد خود است.
پیاز سرخ: آن‌ها به‌اندازه کافی ملایم و شیرین هستند تاخورده شوند. پوست بیرونی و میوه آن به رنگ قهوه‌ای عمیق است.
Shallots: آن‌ها کوچک‌تر و دارای پوست قهوه‌ای‌رنگ و دارای میوه به رنگ بنفش هستند.
پیاز سبز: آن‌ها پیاز نابالغ و کال هستند که هنوز پیازی در آن‌ها تشکیل نشده است و صرفاً جوانه هستند.
تره‌فرنگی: آن‌ها مانند گل سرخ‌ها (پیاز طولانی گرد با میوه پیاز شکل کوچک) شکل‌گرفته‌اند و معمولاً در سس‌ها و سوپ‌ها استفاده می‌شوند.

%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%B2-1024x667.jpg


برای حصول خواص پیاز آیا بهتر است پیاز خام خورده شود و یا پخته؟
خام یا پخته، پیاز فوق‌العاده سالم و مفید است. با این‌حال، پیاز خام دارای سطوح بالاتری از ترکیبات گوگردی آلی است که مزایای فراوانی را به همراه دارد. یک مطالعه نشان داده است که لایه‌های بیرونی میوه پیاز دارای بیشترین غلظت فلاونوئیدها هستند ازاین‌رو، اطمینان حاصل کنید که کمی از این قسمت از سبزی‌ها را بردارید. پیاز پخته‌شده نیز دارای مزایایی است. آن‌ها یک منبع خوب فیبر و مس هستند. فیبر کمک می‌کند تا گوارش کارکرد مناسب خود را داشته باشد درحالی‌که مس کمک می‌کند که ارتباطات مغز به‌طور مناسبی انجام شود. حتی پیاز ترشی دارای بیشترین مزایای استفاده از پیاز است. یک نکته در مورد پیاز ترشی ذکرشده است: بیشتر برندهای آن حاوی مواد افزودنی هستند و به‌طور بالقوه می‌توانند مضر باشند. تمام آنچه ما در مورد آن صحبت کردیم، تمام این مزایا، به دلیل مواد مغذی موجود در پیاز است.

مزایای و خواص پیاز برای حفظ سلامتی چیست؟
آلوميم و آلیل دی سولفید، دو ماده فيتوشيميايي در پياز، خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهند، به تنظيم قند خون کمک می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و عفونت‌ها را التيام می‌بخشند. در اینجا یک نگاه سریع به مزایای باورنکردنی و خواص مفید پیاز برای سلامتی می‌اندازیم:

پیشگیری از سرطان از مهم ترین خواص پیاز
سبزی‌ها خانواده سیر در رابطه با سرطان، به‌ویژه سرطان‌های معده و کولورکتال، موردمطالعه قرارگرفته‌اند. اثرات مفید و پیشگیرانه آن‌ها احتمالاً ناشی از بخشی از ترکیبات غنی از ارگانوسولفور است. مکانیزم دقیقی که باعث می‌شود این ترکیبات بروز سرطان را مهار کنند ناشناخته است، اما فرضیه‌ها شامل مهار رشد تومور و جهش‌زایی و پیشگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد است. پیاز همچنین منبع آنتی‌اکسیدان قوی ویتامین C است که به مبارزه با تشکیل رادیکال‌های آزاد شناخته‌شده به علت سرطان کمک می‌کند.

همچنین همان‌طور که در یک مطالعه انجام‌شده توسط دانشگاه گولف نشان داده شد که پیاز قرمز بیشترین اثر را در از بین بردن سلول‌های سرطانی روده بزرگ و روده دارد. این پیاز دارای سطوح بالایی از کورستین و آنتوسیانین است که دو ترکیب هستند که به این ویژگی پیاز کمک می‌کنند. پیاز باعث فعال کردن مسیرهایی می‌شود که سلول‌های سرطانی را تحریک می‌کنند تا خودشان را نابود کنند. آن‌ها محیط را برای سلول‌های سرطانی برای فعالیت نامطلوب می‌کنند و این باعث جلوگیری از رشد آن‌ها می‌شود. همچنین مشخص‌شده است که افرادی که بیشترین میزان مصرف پیاز رادارند، کمترین میزان ابتلا به سرطان رادارند. به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه، می‌توانید همبرگر خود را با پیاز سرخ ‌کنید.

سرطان کولون

مصرف فیبر بالا از تمام میوه‌ها و سبزی‌ها با کاهش خطر سرطان کولورکتال همراه است. یک مطالعه نشان داد مصرف بیش از 7 وعده پیاز در هفته با کاهش سرطان کولورکتال همراه بود.

سرطان پروستات

محققان در یک مقاله منتشرشده توسط مجله موسسه ملی سرطان از یک مطالعه بر روی یک جمعیت برای بررسی رابطه بین مصرف سبزی‌ها خانواده سیر و سرطان پروستات استفاده کردند. آن‌ها دریافتند که مردان با بالاترین میزان مصرف سبزی‌ها خانواده سیر، کمترین خطر را در ابتلای به سرطان پروستات دارند.

%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AA.jpg


سرطان مری و معده

نشان داده‌شده است که مصرف منظم سبزی‌ها خانواده سیر خطر ابتلا به سرطان مری و معده را کاهش می‌دهد. چندین مطالعات انسانی اثرات محافظتی بالقوه مصرف خانواده سیر را نشان داده‌اند، همچنین گزارش‌هایی از مهار تومور تحت تأثیر ترکیبات خانواده سیر در آزمایش‌هایی که بر روی حیوانات انجام‌شده، وجود دارد.

بهبود الگوی خواب و خلق‌وخو از خواص پیاز
فولاد موجود در پیاز ممکن است به کاهش افسردگی کمک کند. Homocysteine مانع از رسیدن خون و سایر مواد مغذی به مغز می‌شود و فولات از ایجاد این مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند. هموسیستئین اضافی همچنین باعث اختلال در تولید هورمون‌های خوب سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین می‌شود که نه‌تنها خلق‌وخو، بلکه همچنین خواب و اشتها را تنظیم می‌کنند.

تغذیه و خواص پیاز در این بخش
پیاز غذای غنی از مواد مغذی است، به این معنی که درحالی‌که کالری کمی‌دارد، آن‌ها در مورد مواد مغذی مفید مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها غنی هستند. یک فنجان پیاز خردشده حاوی حدود 64 کالری، 15 گرم کربوهیدرات، 0 گرم چربی، 0 گرم کلسترول، 3 گرم فیبر، 7 گرم قند، 2 گرم پروتئین و 10 درصد یا بیشتر از ارزش روزانه برای ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است. پیاز همچنین حاوی مقدار کمی از کلسیم، آهن، فولات، منیزیم، فسفر و پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها کورستین و گوگرد است.

%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86-1024x768.jpg




بهبود سلامت قلب
فلاونوئیدها موجود در پیاز قرمز می‌توانند به‌سلامت قلب کمک کنند. پیاز همچنین غنی از ترکیبات ارگانو سولفوره هستند که می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند. بر اساس یک تحقیق که در کشور آرژانتین انجام گرفت، مصرف ترکیبات ارگانو سولفوره موجود در پیاز ممکن است خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد. جدای از این پیاز حاوی تیوسولفانات است که به‌طور طبیعی به‌عنوان رقیق‌کننده خون عمل می‌کنند و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. کورستین در پیاز نیز دارای توانایی مبارزه با بیماری‌های قلبی است. این ماده جز آنتی‌اکسیدان‌ها و دارای خواص ضدالتهابی است که باعث تقویت سلامت قلب می‌شود. پیاز همچنین بخشی از Paradox فرانسوی هستند که قسمت مهمی از غذاهای فرانسوی هستند و گمان می‌رود که عامل پایین بودن بیماری‌های قلبی در میان فرانسوی‌ها باوجود مصرف **** غذایی با کالری بالا است. خواص پیاز همچنین می‌تواند سطوح کلسترول در خون را بهبود بخشد و این امر درنهایت برای قلب مفید است. همان‌طور که در یک گزارش از دانشگاه کمبریج آمده است، فلاونوئیدها موجود در پیاز کمک می‌کند سطح LDL (کلسترول بد) را در افراد چاق پایین آورده شود. پیاز همچنین سبب جلوگیری از چسبیدن پلاکت‌های خون به یکدیگر می‌شوند که می‌تواند منجر به لخته شدن و درنهایت حملات قلبی شود. آن‌ها همچنین می‌توانند از فشارخون بالا جلوگیری کنند، بنابراین خطر مشکلات قلبی را از بین می‌برند. مطالعه دیگری در مورد خرگوش نشان داد که پیاز می‌تواند از بروز آترواسکلروزیس (تصلب شرایین) در این حیوان جلوگیری کند. آن‌ها این کار را با افزایش فیبرینولیتیک (فرایندی که منجر به برداشتن لخته‌های خون کوچک) می‌شود، انجام می‌دادند.

بهبود سلامت گوارش
مزایای گوارشی پیاز می‌تواند به خاطر ترکیب وینولین باشد که فیبر موجود در سبزی‌ها است اینولین به و همچنین به‌عنوان یک منبع غذایی برای باکتری‌های مفید در روده عمل می‌کند. استفاده از این فیبر به بدن شما کمک می‌کند که دارای سطح خوبی از باکتری سالم باشد. بااین‌حال، تیوسولفانات موجود در پیاز می‌تواند برای این باکتری‌های مضر باشد (به‌عنوان آن‌ها دارای خواص ضد باکتری). ازاین‌رو، اگر شما به خواص ضد باکتریایی پیاز حساس هستید، با پزشک خود مشورت کنید. دیگر فیبر محلول در پیاز، oligofructose (که یک زیرگروه از اینولین است) است که برای جلوگیری و درمان انواع مختلف اسهال به کار می‌رود و مواد فیتو شیمیایی در پیاز می‌تواند خطر زخم معده را کاهش دهد. پری بوتیک‌های طبیعی در پیاز همچنین می‌توانند یبوست را کاهش دهند. همچنین اعتقاد بر این است که آن‌ها به درمان بیماری‌های معده کمک می‌کنند، گرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است. البته ممکن است که پیاز در برخی افراد باعث میگرن و نفخ شود. اگر این اتفاق افتاد، با پزشک خود دراین‌باره مشورت کنید.

کمک در درمان بیماری وبا

خواص پیاز یک اثر مهاری علیه ویروس cholerae دارد که میکروب ایجادکننده بیماری وبا است. این را می‌توان به اثرات ضد باکتری این سبزی نسبت داد.

خواص پیاز و جلوگیری از لخته شدن خون
پیاز حاوی ترکیبی به نام روتین است که می‌تواند باعث جلوگیری از لخته شدن خون شود. در مطالعات متعددی که برو روی موش‌ها انجام گرفت، روتین قوی‌ترین ترکیب ضد ترومبوتیک بود. لخته شدن در شریان‌ها ورگه‌ای شریان‌ها اتفاق می‌افتد. لخته‌ها غنی از پلاکت هستند درحالی‌که در رگ‌ها غنی از فیبرین است. روتین در پیاز سبب می‌شود که آنزیم (پروتئین دی سولفید ایزومراز) که وقتی لخته شدن خون ایجاد می‌شود بسیار فعال است مسدود شود.

پایین آمدن سطوح قند خون از خواص پیاز
یک مطالعه ثابت کرده است که عصاره پیاز می‌تواند به کاهش سطوح قند خون کمک کند. این مطالعه بر روی رت های دیابتی انجام شد و نتایج دلگرم‌کننده بود. یکی از ترکیبات گوگرد در پیاز (S-methylcysteine) و کورستین هستند که می‌توانند اثرات مفیدی بر روی قند خون داشته باشد. بااین‌حال، متوجه شدیم که پیاز در زمان مصرف داروهای ضد دیابتی ازجمله متفورمین تأثیر مثبت داشت. در تحقیق دیگری، پلی فنول ها (به‌ویژه آن‌هایی که در پیاز موجود بودند) نقش مهمی در کنترل قند خون بالا (هایپر گلیسمی) داشتند.

حفظ سلامت استخوان
تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که خواص پیاز ممکن است از بروز پوکی استخوان مربوط به سن جلوگیری کند. بر طبق نظر محققان سوئیسی، یک ترکیب در پیاز سفید (به نام GPCS) می‌تواند پوکی استخوان را کاهش دهد. اگرچه مطالعه بر روی موش صحرایی انجام‌شده است، اما برای انسان‌ها هنوز انجام‌نشده است. سایر مطالعات نشان داد که زنان دارای مصرف پیاز معمولاً 5 درصد تراکم استخوان بیشتری از کسانی که کمتر پیاز می‌خورند دارند. مصرف پیاز همچنین بر روی تراکم استخوان در زنان بالای 50 سال تأثیر مثبت دارد. با توجه به گزارش بنیاد آرتروز، کورستین موجود در پیاز می‌تواند فعالیت‌های لکو تریژن، پروستاگلاندین ها و هیستامین‌ها (که همه آن‌ها سبب التهاب می‌شوند) را در استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید کاهش دهد. همچنین مصرف پیاز برای کمک به درمان درد مفاصل مفید است.

%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D9%BE%D9%88%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-1024x877.jpg


جلوگیری از التهاب و سایر آلرژی‌ها
ما قبلاً دیده‌ایم که کورستین (و دیگر فلاونوئیدها) در پیاز می‌تواند به جلوگیری از التهاب کمک کند. همچنین پیاز با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین از سلول‌های آلرژیک به درمان آلرژی کمک می‌کند. با پیاز می‌توان سینوس‌ها را باز و تخلیه کرد. همچنین خواص آنتی‌هیستامینی کورستین می‌تواند به کاهش گرفتگی بینی کمک کند. حتی خوردن یک پیاز خام در شب نیز می‌تواند به کاهش گرفتگی بینی کمک کند ترکیبات گوگردی موجود در پیاز می‌توانند موکوز را از بین ببرند. همچنین این ماده غذایی دارای خواص ضد باکتریایی است. همان‌طور که در یک مطالعه مشاهده شد، عصاره پیاز باعث تأثیر بر استرپتوکوک موتانس و استرپتوکوک سوبرینوس شد که از باکتری‌های مسئول در پوسیدگی دندان و همچنین سایر آلرژی‌ها هستند. همچنین پیاز دارای اثرات آنتی‌بیوتیک است که می‌تواند باعث بهبود زخم شود.

بهبود سیستم ایمنی
پیاز حاوی سلنیوم است که عملکرد ایمنی را تحریک می‌کند. این ماده همچنین مانع از پاسخ ایمنی بیش‌از حد می‌شود که می‌تواند اثرات نامطلوبی را در بدن فرد به همراه داشته باشد. سلول‌های ایمنی که در سلنیوم کمبود دارند، به‌طور ناکارآمد تولیدشده و تکامل پیدا می‌کنند. این سلول‌ها همچنین در تولید پروتئین‌های مهم و انتقال کلسیم دچار مشکل می‌شوند. همچنین داروهای گیاهی در روسیه، برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مورداستفاده قرار می‌گیرند. ما همچنین می‌خواهیم در مورد درمان‌های عامیانه صحبت کنیم – خوابیدن در کنار پیاز یا گذاشتن پیاز در زیر پای خود، قرار دادن آن‌ها در جوراب شما. آیا این موارد نیز مزایایی را به همراه دارد؟ برخی منابع می‌گویند که این موارد عفونت را از بین می‌برد و بدن شمارا از عفونت پاک می‌کند. انجام این کار همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن شمارا تقویت کند. دلیل این امر می‌تواند این باشد که پاها دارای پایانه عصبی تمام اعضای بدن است. قرار دادن پیاز در زیر پاها ویژگی‌های سودمند خود را به داخل خود انتقال می‌دهد. بااین‌حال، هیچ تحقیق در مورد این وجود ندارد و ما نمی‌دانیم که چقدر این اطلاعات درست است. شما همچنین می‌توانید چای پیاز را برای درمان سرماخوردگی مصرف کنید. این چای به تقویت ایمنی بدن فرد مبتلابه بیماری سرماخوردگی کمک می‌کند و به جلوگیری از این بیماری نیز کمک می‌کند. ساخت چای ساده است، پیاز را تکه‌تکه کنید، آن در آب بجوشانید و چای حاصل از آن را بنوشید. این چایی به‌عنوان یک درمان سریع برای بیماری‌های سرماخوردگی و دیگر موارد مشابه در شما عمل می‌کند. شما همچنین می‌توانید سایر مواد تشکیل‌دهنده مانند زنجبیل را برای طعم و مزه به این چای اضافه کنید. حتی شربت عناب پیاز، دارای خواص شگفت‌انگیزی در درمان علائم سرماخوردگی است. فقط یک پیاز را تکه‌تکه کنید و آن را به یک ظرف بخور اضافه کنید. به این ظرف، نصف فنجان عسل را اضافه کنید. به‌آرامی آن را حرارت داده تا پیاز شفاف‌تر و نرم شود. هر 3 تا 4 ساعت یک قاشق چای‌خوری از این شربت را بنوشید. برای پیشگیری از بیماری‌ها، شما می‌توانید 1 یا 2 قاشق غذاخوری از این شربت را در طول فصل آنفلولانزا مصرف کنید. شما همچنین می‌توانید از پیاز سفید با عسل برای نتایج مشابه استفاده کنید. خواص ضدالتهابی پیاز همچنین می‌تواند به بهبود علائم بیماری آسم در افراد مبتلا کمک کند. این اثر را می‌توان به کورستین نسبت داد (به‌طور متوسط پیاز حاوی 50 میلی‌گرم از آن است).

درمان اختلالات گوش
در یک مورد گزارش، هرچند تحقیقات محدود بود اکثر والدین از پیاز برای درمان بیماری‌های مربوط گوش استفاده می‌کردند. آن‌ها اصرار داشتند که آب‌میوه‌ی پیاز می‌تواند برای کاهش درد گوش مفید باشد. یکی از راه‌های این کار این است که پیاز را گرم‌کنید، عصاره آن را استخراج‌کنید و چند قطره را در گوش آلوده قرار دهید. سابقه این درمان، به اعتقاد ما، به قرن نوزدهم می‌رسد. همه‌چیزهایی که باید انجام دهید این است که پیاز را در یک فر در دمای 450 درجه فارنهایت بگذارید. بگذارید تا 15 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود. در فر باقی بماند. پیاز را بیرون بیاورید و فوراً آن را سردکنید، نصف آن را برش دهید و آن را در یک‌کاسه کوچک فشار دهید و با استفاده از یک قطره‌چکان، چند قطره از عصاره آن را به گوش عفونت کرده خود وارد کنید. یک جایگزین برای این روش قرار دادن پیاز بر روی گوش آلوده است. اگرچه این درمان ازنظر علمی ثابت نشده است، برخی معتقدند ممکن است برای بدن مؤثر باشد.

ارتقاء سلامت تنفسی
بر اساس یک مطالعه که در آمریکا انجام شد، بیماران مبتلابه مشکلات تنفسی مانند آسم و رینیت آلرژیک می‌توانند از میوه‌ها و سبزی‌های خاصی بهره‌مند شوند و پیاز یکی از آن‌هاست. خواص ضدالتهابی پیاز همچنین می‌تواند باعث تسکین و فروکش کردن علائم بیماری‌های تنفسی شود. اگر شما از یک بیماری تنفسی رنج می‌برید، می‌توانید به **** غذایی خود (به‌علاوه داروهایتان) برای تسکین سریع‌تر، پیاز را در سالاد و سایر غذاها اضافه کنید.

بهبود سلامت چشم
گوگرد در پیاز سلامت مردمک چشم را بهبود می‌بخشد. این ماده تولید پروتئینی به نام گلوتاتیون را تحریک می‌کند که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. داشتن سطوح بالاتری از گلوتاتین به معنی کاهش خطر ابتلا به گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و آب‌مروارید است. سلنیوم در پیاز از ویتامین E در چشم (که از سلول‌های چشم محافظت می‌کند) پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که در یک مطالعه ایرانی مشاهده شد، پیاز می‌تواند رشد طبیعی فلور چشم را مهار کند. این امر نشان‌دهنده این است که امکان دارد پیازها به‌عنوان یک درمان بالقوه برای عفونت‌های چشم مانند کونژوکتیویت و بلفاریت مطرح شود. در این مطالعه، عصاره پیاز به‌عنوان قطره چشم استفاده شد که منجر به بهبود شد. شما می‌توانید این درمان را امتحان کنید، اما ما توصیه می‌کنیم ابتدا با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید. عصاره پیاز همچنین می‌تواند به جلوگیری از تاری قرنیه کمک کند.

%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D9%88-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%DA%86%D8%B4%D9%85.jpg


خواص پیاز برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است
پیاز حاوی ترکیبات گوگردی تیو سولفانات است که کمک می‌کند تا باکتری‌هایی که باعث پوسیدگی دندان می‌شوند کاهش یابد و بهترین روش خوردن آن‌ها خوردن به‌صورت خام است چون استفاده از پیاز در پخت‌وپز ممکن است برخی از این ترکیبات مفید را نابود کند. این ماده غذایی همچنین غنی از ویتامین C است که می‌تواند دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد. همچنین اعتقاد بر این است که پیاز می‌تواند درد دندان را از بین ببرد. بااین‌حال، تحقیقات کمتری در مورد این وجود دارد؛ اما یکی از معایب پیاز این است که آن‌ها می‌توانند باعث ایجاد بوی بد دردهان شوند. ازاین‌رو، بعد از مصرف پیاز، دهان خود را به‌طور کامل بشویید، مخصوصاً اگر شما به گردهمایی اجتماعی می‌روید.

بهبود سلامت جنسی از خواص پیاز
پیاز یکی از داروهای گیاهی مورداستفاده در غرب اوگاندا برای مدیریت ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ است. حتی در غیر این صورت، این سبزی برای این معروف است که منافعی برای مردان دارد. مصرف عصاره پیاز همراه با عسل به افزایش میزان باروری در مردان کمک می‌کند.

بهبود سلامت مغز
تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌ها در پیاز با سموم مضر در مغز ترکیب می‌شوند و آن‌ها را از بدن خارج می‌کنند. ترکیبات حاوی گوگرد در پیاز ممکن است باعث کاهش علائم از دست دادن حافظه مربوط به سن شوند عصاره پیاز برای حفظ عملکرد هیپوکامپ مؤثر است. بااین‌حال، بخشی از این ویژگی‌های مبارزه با مشکلات مربوط حافظه ممکن است به خاطر فرایند آشپزی و تأثیر حرارت از بین برود. ازاین‌رو، بهترین راه برای حصول این فواید خوردن این ماده غذایی به‌صورت خام است. دیگر ترکیب گوگردی در پیاز، به نام دی-n-propyl trisulfide، بهبود حافظه را سرعت می‌بخشد. همچنین اعتقاد بر این است که پیاز، گیجی، صرع و سرگیجه را درمان می‌کند اگرچه تحقیقات محدودی در مورد این انجام‌شده است.

%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B5%D8%B1%D8%B9-1006x1024.jpg


خواص پیاز موثر در کمک به درمان تب
از پیاز می‌توان به‌عنوان یک ماده غذایی برای کمک به درمان تب استفاده کرد. همچنین با توجه به بخارهای طبیعی آن می‌تواند خونریزی بینی را از بین ببرد و همچنین می‌تواند لخته شدن خون را درمان کند.

تسکین علائم یائسگی
خواص پیاز در طول یائسگی به تسکین علائم آن کمک می‌کنند زیرا از کبد محافظت می‌کنند و هورمون‌های پسمانده را از بین می‌برند. مصرف کافی کلسیم نیز در این دوره ضروری است. پیاز حاوی کلسیم هستند و می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

درخشان کردن پوست و مبارزه با آکنه از خواص پیاز
پیاز غنی از ویتامین‌های A، C و E است که همه آن‌ها به‌سلامت پوست کمک می‌کند. آن‌ها پوست را از پیری زودرس محافظت می‌کند که ناشی از رادیکال‌های آزاد است؛ و ازآنجاکه این ماده غذایی یک ضدعفونی‌کننده قوی است، می‌تواند پوست را از باکتری‌هایی که این مشکلات را ایجاد می‌کنند، محافظت کند؛ و از سوی دیگر، تحقیقات اظهار می‌دارند که ویتامین C برای کمک به پوست مهم است. ماسک صورت پیاز این ترفند را انجام می‌دهد و همه‌چیزهایی که نیاز دارید 2 قاشق غذاخوری آرد، نصف قاشق غذاخوری آب‌پرتقال (تازه استخراج‌شده)، نصف قاشق چای‌خوری شیر و یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون. یک رنده ضخیم تهیه کنید اگر ماسک خیلی ضخیم باشد می‌توانید شیر اضافه کنید؛ و درصورتی‌که بوی پیاز بیش‌ازحد باشد، شما می‌توانید چند قطره اسانس اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. چهره خود را پاک‌کنید و ماسک را روی صورت و گردن خود بگذارید. پس از خشک شدن ماسک (که ممکن است حدود 20 دقیقه طول بکشد) آن را با آرامش و ماساژ از پوست پاک‌کنید. این ماسک نه‌تنها سبب درخشان شدن پوست شما می‌شود بلکه باعث لایه‌برداری پوست می‌شود.

ممکن است خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضدالتهابی پیاز ممکن است برای پوست شما شگفت‌انگیز باشد. این ماده غذایی یک ضدعفونی‌کننده قوی است که پوست شمارا از باکتری‌های مواد آکنه و دیگر عفونت‌های پوست محافظت می‌کند. پیاز را می‌توان در درمان آکنه و جوش صورت استفاده کرد. برای این منظور، می‌توانید 1 قاشق غذاخوری آب پیاز را یا با 1 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط‌کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. آن را برای 20 دقیقه بر روی صورت خود باقی بگذارید و سپس آن را بشویید. به‌غیراز استفاده موضعی، مصرف منظم پیاز نیز می‌تواند برای شما نتایج معجزه‌آسایی در مورد آکنه داشته باشد. بعضی افراد ادعا می‌کنند که مالش پیاز روی صورت شما می‌تواند نتایج خوبی در این زمینه داشته باشد. شما احتمالاً می‌توانید آن را امتحان کنید و بررسی کنید و هیچ آسیبی به‌هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت. برای درمان زخم‌های آکنه، می‌توانید از عصاره پیاز استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از کرم‌هایی که عصاره پیاز به‌عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده دارند استفاده کنید.

مبارزه با پیری
پیاز دارای مزایای ضد پیری فراوان است. ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان A، C و E با آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر UV و جلوگیری از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد پیری زودرس در پوست ما می‌شوند، مبارزه می‌کنند. پیاز یکی از غنی‌ترین منابع کورستین است که یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند بدون چروک شدن پوست شمارا حفظ کند. از سوی دیگر، این ویتامین‌ها و گوگرد، پوست شمارا حفظ می‌کند و آن را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند. از ویژگی‌های ضد پیری پیاز می‌توان به وجود فیتوکمیکال های غنی از گوگرد اشاره کرد. ماساژ پوست شما با آب تازه پیاز کمک می‌کند تا گردش خون افزایش یابد و ظاهر کلی پوست شمارا با ایجاد ظاهری جوان‌تر و روشن‌تر به آن بهبود می‌بخشد.

حذف لکه‌های تاریک و درمان رنگ‌دانه پوست
آب پیاز برای از بین بردن لکه‌های تاریک و رنگ‌دانه عالی است. انواع مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در پیاز پوست را برای برداشتن ناخالصی پوست کمک می‌کنند. با مخلوط کردن مقادیر مساوی از آب پیاز و ماست تازه می‌توانید ماسک صورت پیاز را آماده کنید. شما همچنین می‌توانید چند قطره از هر اسانسی را برای عطر و بوی دلپذیر اضافه کنید. ماساژ صورت خود را با این مخلوط و با استفاده از حرکات دایره‌ای ملایم برای 10 تا 15 دقیقه انجام دهید. برای حصول بهترین نتایج این امر باید به‌طور روزانه انجام شود.

درمان زخم‌ها و گزش‌ها
خواص پیاز می‌تواند برای تسکین گزش و نیش حشرات مورداستفاده قرار گیرد. همه‌چیزهایی که باید انجام دهید این است که تکه‌های پیاز را روی محل گزش یا نیش خود قرار دهید. خواص ضدالتهابی پیاز در کاهش سوزش، خارش و تورم ناشی از نیش حشرات و ساس‌ها کمک می‌کند.

پوست و مو
پیاز دارای مقادیر زیادی از ویتامین C است که برای ساخت و نگهداری کلاژن موردنیاز است که ساختار پوست و مو را حفظ می‌کند.

کمک به از بین بردن خال سیاه
برای خلاص شدن از شر خال سیاه، می‌توانید از آب پیاز نیز استفاده کنید. اسیدیته آب پیاز و مواد شیمیایی موجود در آن می‌توانند خال سیاه را درمان کنند. همه‌چیزهایی که باید انجام دهید این است که پیاز تازه را بر روی خال سیاه خود بگذارید و اجازه دهید آن را جذب آب کند. در اغلب موارد، درمان باعث حذف خال سیاه در یک ماه شد؛ اما ازآنجایی‌که هر خال سیاه با دیگر خال سیاه می‌تواند متفاوت باشد، اگر نتایج درستی را مشاهده نکردید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

کمک به رشد مو
دلیل آب شماره یک مفید بودن عصاره پیاز برای رشد مو این است که حاوی گوگرد است که همچنین در اسیدآمینه‌ها یافت می‌شود. همچنین کراتین (پروتئین مهم) نیز غنی از گوگرد است و برای موهای قوی موردنیاز است. هنگامی‌که برای پوست سر استفاده می‌شود، آب پیاز این گوگرد اضافی را برای موهای قوی‌تر و ضخیم‌تر فراهم می‌کند. این گوگرد همچنین می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند که به‌نوبه خود، در تولید سلول‌های پوست سالم و رشد مو (به‌طور پیش‌فرض در درمان ریزش مو نیز) کمک می‌کند. استفاده از عصاره پیاز در مو و پوست سر می‌تواند ذخیره خون را در فولیکول‌های موها افزایش دهد و همچنین باعث افزایش رشد مو شود. همچنین می‌تواند موهای شمارا به شما بدهد. در یک مطالعه، شرکت‌کنندگان که موهایشان را با عصاره پیاز شستشو می‌دادند، رشد مو بیشتری نسبت به افرادی که در این کار را انجام نمی‌دادند داشتند. بااین‌حال، تحقیقات بیشتری لازم است اما جدای از آن، استفاده از عصاره پیاز روی موهایتان مضر نیست. شما می‌توانید به‌سادگی پیاز تازه را به پوست و مو خود اضافه و موها را با آن ماساژ دهید. آن را برای مدت 15 دقیقه باقی بگذارید و سپس می‌توانید به‌طورمعمول آن را با استفاده از شامپو شستشو دهید.

کمک به درمان شوره سر از خواص پیاز
عصاره پیاز می‌تواند به‌عنوان یک شفادهنده عالی برای شوره سر عمل کند. این عصاره می‌تواند باکتری‌هایی را که باعث رشد سریع شوره سر می‌شود را حذف کند؛ و یک بسته عصاره پیاز برای موهای شما این کار را خیلی خوب می‌تواند انجام دهد. شما نیاز به عصاره پیاز و دانه‌های شنبلیله دارید. 3 قاشق غذاخوری از دانه‌های زنجبیل را بشکنید و آن‌ها را به مدت یک‌شب در آب قرار دهید. روز بعد، آن‌ها را تبدیل به خمیر کنید و به همین ترتیب به آن، 2 قاشق غذاخوری عصاره تازه پیاز اضافه کنید. این مخلوط را خوب مخلوط‌کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید. آن را برای مدت 30 دقیقه باقی بگذارید سپس می‌توانید آن را با آب شستشو دهید. علاوه بر شوره سر، پیاز می‌تواند به درمان عفونت‌های دیگر پوست کمک کند. از این دارو برای درمان عفونت‌های پوستی و افزایش سلامت پوست سر استفاده کنید. این درمان همچنین برای کمک به داشتن یک موی شگفت‌انگیز در شما عمل می‌کند. حتی خمیر پیاز می‌تواند این کار را انجام دهد. نیمی از پیاز را خردکرده و یک رب (بعد از اضافه کردن آب) به سرخود بمالید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست سر قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید. درصورتی‌که پیاز باعث ناراحتی شما می‌شود، می‌توانید آن را با سیر جایگزین کنید. به‌سادگی مخلوط عصاره سیر (از سیر خردشده) را با روغن نارگیل مخلوط‌کنید و روی موهای خود قرار داده و به‌طور معمولی آن را ماساژ دهید. بعداً می‌توانید آن را با شامپو بشویید. سیر همچنین برای مراقبت از مو بسیار مناسب است.

کمک به بازگرداندن رنگ قبلی موهای خاکستری
اگرچه هیچ تحقیقی در مورد این وجود ندارد، طرفداران خاصی ادعای آن رادارند. فقط 5 پیاز را به یک لیتر آب اضافه کنید و حدود 10 دقیقه آن را بجوشانید. مخلوط را بعد از سرد شدن به پوست سرخود بمالید و سپس با شامپو آن را بشویید. اگر بوی پیاز شمارا ناراحت نکند، می‌توانید صبح روز بعد موهای خود را بشویید. این درمان موهای خود را در ظرف 2 ماه بهبود می‌بخشد.

حفظ رنگ مو از خواص پیاز
شما می‌توانید عصاره پیاز را برای موهای خود استفاده کنید تا یک سایه زیبای مسی را در موهای خود داشته باشید و موهایتان را براق کنید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنید، می‌توانید یک پیاز را با مقدار مناسبی از روغن خردل مخلوط‌کنید و آن را به موهای خود اضافه کنید. روغن خردل باعث کاهش اثر رنگ زرد پیاز می‌شود.

خواص پیاز موثر در از بین بردن شپش سر

گوگرد در پیاز کمک می‌کند تا شپش سر را از بین ببرد. شما فقط باید 4 تا 5 پیاز را تمیز کنید و آن را تا خمیر شدن خردکنید. این رب را از یک غربال عبور داده و با یک قاشق برای استخراج آب آن فشار دهید. در حال حاضر، سرخود را با آن ماساژ دهید، همچنین می‌توانید سرخود را با کلاه بپوشانید. برای حدود 2 ساعت آن را بر روی سرخود باقی بگذارید. موهای خود را با آب گرم و مرطوب و شامپو بشویید. موهای خود را خشک‌کنید و با استفاده از شانه ریز، شپش سر را حذف کنید. شما می‌توانید روزانه و تا 3 روز متوالی با این روش درمان را انجام دهید. پس‌ازاین، شما می‌توانید آن را یک‌بار در هفته به مدت 2 ماه انجام دهید. حالا ما می‌دانیم مزایای خوردن پیاز چیست. آه! این فهرستی از روش‌هایی است که خواص پیاز می‌تواند زندگی شما را بهتر کند.

%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D9%BE%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D9%84%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B3-%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%BE%D8%B4.jpg


پیاز و اشک در چشم

پیاز برای این صفت شناخته‌شده است که شمارا زمانی که آن‌ها را می‌برید و یا له می‌کنید، به گریه می‌اندازد. این به دلیل وجود گازی است که اکسید اس سین پروپنتیال (syn-Propanethial-S-oxide). نامیده می‌شود. این ماده یک مایع ترکیبی است که به‌عنوان چیزی که به‌عنوان یک عامل lacrymatory شناخته می‌شود عمل می‌کند یعنی چیزی که سبب جاری شدن اشک چشم می‌شود. یک مطالعه منتشرشده پیشنهاد کرده است که ممکن است “تولید یک پیاز که این عامل را نداشته باشد با ***** ژن تولیدکننده عامل lacrymatory در حین افزایش عملکرد تیوسولفینات امکان‌پذیر باشد.”Thiosulphinate مسئول ایجاد عطروطعم در پیاز تازه است و به ترکیبات تبدیل می‌شود که گفته می‌شود که باعث اثرات تجمع هیپوليپودمی است. گرچه پایین آوردن آللییناز خود نیز منجر به یک پیاز غلیظ نشده می‌شود، عطروطعم و ارزش غذایی آن ممکن است در معرض خطر قرار گیرد. “

چندراه برای کمک به اجتناب از اشک‌های پیاز وجود دارد:

• با برش پیاز در یک ظرف کوچک آب، این می‌تواند باعث شود که باعث جلوگیری از تماس گازها با چشم شما می‌شود.

• با استفاده از یک هواکش و یا حتی فقط باز کردن یک پنجره با وارد شدن منبع تازه‌ای از هوا می‌تواند ترکیبات را از تحریک چشم شما دور نگه داشت.

• برش پیاز در نزدیکی آب جاری یا یک ابر بخار.

خطرات ناشی از مصرف پیاز

خطرات مصرف پیاز در نقایسه با خواص پیاز به صورت حداقل است. بااین‌حال، همان‌طور که با در تمام مواد غذایی که ممکن است سالم باشند، مصرف بیش‌ از حد پیاز نیز با خطرات بالقوه‌ای در حوزه سلامت همراه است. افراد مبتلابه آلرژی ممکن است مشکلی در مصرف پیاز داشته باشند. این **** غذایی یا الگوی غذای کلی است که در پیشگیری از بیماری‌ها و دستیابی به‌سلامت بسیار مهم است. بهتر است یک **** غذایی با انواع مختلف بخورید تا تمرکز بر غذاهای فردی به‌عنوان کلید سلامت خوب باشد.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
پس از حمله قلبی و مرخص شدن از بیمارستان این 12 چیز را باید انجام دهید

%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C10.jpg

وقتی که یک حمله قلبی رخ می‌دهد احساس می‌کنید که خارج از کنترل شماست. اما پس از حمله قلبی وقتی که در بیمارستان بستری می‌شوید و یک دوره درمانی را طی می‌کنید سرانجام به خانه باز می‌گردید. اینجاست که با خود فکر می‌کنید که چکار کنید تا دوباره دچار مشکل حمله قلبی نشوید. چگونه می‌توانید از حمله قلبی مجدد پیشگیری کنید. برای تقویت قلب و بهبود سلامتی خود و برای اینکه به زندگی عادی برگردید بهتر است از دستورات پزشکان پیروی کنید و زندگی بهتری را برای خود فراهم کنید. ما در اینجا از قول پزشکان توصیه‌هایی داریم که در واقع بخشی از برنامه شما پس از حمله قلبی است.

شما توانایی بهبود پس از حمله قلبی را دارید
1%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C.jpg

پس از حمله قلبی، بیماران فرصت خوبی برای در کنترل گرفتن سلامت قلبی خود دارند. دکتر مارتا گولاتی متخصص قلب می‌گوید: داروها و تکنولوژی‌های ما به سرعت در حال پیشرفت هستند بطوری که افراد می‌توانند دوباره یک زندگی عالی را داشته باشند بدون آنکه مستعد حمله قلبی دیگری باشند البته اگر مایل به همکاری با تیم سلامت خود باشند و تغییراتی را در زندگی ایجاد کنند. آلن شوارتزشتاین متخصص قلب در جنوب ویسکانسین می‌گوید: من بیمارانی را می‌بینم که به نظر می‌رسد متوجه نیستند که چقدر می‌توانند شانس خود را برای یک حمله قلبی یا سکته مغزی از طریق تغییر در شیوه زندگی کاهش دهند.

علت حمله قلبی خود را پیدا کنید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C.jpg

دکتر گولاتی گفت: دانستن آن همیشه ممکن نیست اما بسیاری از اوقات چیزهایی هستند که می‌توانیم متوجه بشویم که موجب آن شوند و بسیاری از عوامل سبک زندگی هستند. یادم می‌آید یک بیمار که حمله قلبی داشت نه کلسترول بالایی داشت و نه فشار خون بالا اما عادت به سیگار کشیدن داشت. بنابراین وی سیگار را ترک کرد و دیگر هیچ وقت مشکل قلبی دیگری پیدا نکرد به دلیل اینکه اون متوجه شد که چه چیزی موجب حمله قلبی شده است.

برای هزارمین بار: سیگار را ترک کنید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C2.jpg

پزشکان ترک سیگار را در بالای لیست وظایف بیماری که دچار حمله قلبی شده قرار می‌دهند چون گفتن هزار باره آن هم کافی نیست. دکتر گولتی می‌گوید: اگر پس از حمله قلبی باز هم سیگار کشیدن را ترک نکنید با احتمال بیشتری دچار یک حمله قلبی دیگر و یا مرگ ناشی از آن خواهید شد. وی ادامه داد: امروزه داروهایی بسیاری هستند که می‌توانند به شما کمک کنند که وقتی از آنها همراه با توصیه پزشک استفاده می‌کنید، سیگار را ترک کنید. جستحو کنید تا ببینید نهایتا چه چیزی به شما کمک می‌کند تا ترک سیگار را به نحو احسن انجام دهید.

همه داروهای خود را بشناسید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C3.jpg

دکتر گولاتی گفت: بعد از یک حمله قلبی، پزشک شما احتمالا داروهای جدیدی را برای شما تجویز می‌کند و لازم است تا بدانید که چرا این داروها را استفاده می‌کنید و اثرات جانبی آنها چیست. اما فکر نکنید که مصرف قرص کافی است. اغلب مردم فکر می‌کنند اگر فقط داروهای دکترم را مصرف کنم دیگر نیازی نیست که وزنم را کاهش دهم، ورزش کنم و چیزهای دیگری را که پزشکم توصیه می‌کند، انجام دهم. دکتر شوارتزاشتاین می‌گوید: در سال‌های اخیر شواهد بیشتری وجود دارد که تغییرات شیوه زندگی احتمالا مهمتر از اقدامات پزشکی است که ما انجام می‌دهیم.

در کلاسهای توانبخشی ثبت نام کنید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C4.jpg

توانبخشی قلبی این است که پزشکان متفق القول هستند که شرکت در برنامه نظارت بر ورزش و تغییر سبک زندگی کلید کاهش خطر تکرار حمله قلبی است. دکتر گولاتی گفت: هر کسی که یک حمله قلبی داشته باید بیمارستان را به عنوان بخشی از برنامه درمانی‌اش ترک کند. دکتر شوارتزشتاین نیز گفت: اگر در بیمارستان بستری نیستید از پزشک خود در مورد چگونگی ثبت نام در دوره بپرسید. از آنجایی که دکتر شوارتزشتاین در منطقه روستایی نیز فعالیت می‌کند ادامه داد: بیمارانی که دور از دوره‌های توانبخشی قلبی زندگی می‌کنند می‌توانند تقریبا در برنامه حضور داشته باشند. وی می‌گوید: افراد می‌توانند برای دریافت پیام‌های متنی از برنامه ثبت نام کنند تا یادآوری‌های مربوط به تغذیه روزانه و تغییرات تغذیه‌ای را دریافت کنند.

پس از حمله قلبی، مصرف میوه و سبزیجات را بیشتر کنید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C5.jpg

دکتر گولاتی می‌گوید: یک **** غذایی سالم که میوه‌‌ها وسبزیجات بیشتر را در اولویت قرار می‌دهد و شامل محصولات لبنی کم چرب و غذاهایی با غلات کامل است، استفاده کنید. حتی شواهد بیشتری که این **** غذایی خوب است از یک مطالعه انجام یافته در سال 2016 که بر روی بیش از 15000 نفر در 39 کشور دنیا انجام شده در مجله قلب اروپا منتشر شده است. محققان دریافتند که **** مدیترانه‌ای که سرشار از غذاهایی دریایی و ماهی است خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می‌دهد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که خوردن غذاهای سالم‌تر مهمتر از برداشتن غذاهای ناسالم است.

دریافت کالری‌‌ها را محدود کنید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C6.jpg

نگهداشتن وزن مناسب یکی از روشهای کنترل فشار خون است. دکتر شوارتزاشتاین گفت: من با بیماران در مورد اصطلاح مدیریت وزن صحبت می‌کنم نه کاهش وزن به دلیل اینکه هدف اصلی باید تغییر سبک زندگی باشد نه برنامه موقت 3 تا 6 ماهه **** گرفتن برای کاهش 10 کیلو وزن است که ممکن است برگردد. وی یک استراتژی مدیریت وزن ساده را با بیماران خود به اشتراک می‌گذارد: فقط کالری‌ها را کنار بگذارید. افرادی که کاملا به مصرف پنیر و گوشت گاو چسبیده‌اند، تفاوتی که ایجاد خواهد شد نصف کردن میزان مصرف آنهاست. وی افزود: یک نکته ساده دیگر برای کاهش کالری این است که شما در آشپزخانه غذا را برای همه بکشید. همین بلند شدن برای کمک به دیگران باعث می‌شود که کمتر تمایل به غذا خوردن داشته باشید.

پس از حمله قلبی بیشتر فعال باشید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C7.jpg

دکترشوارتزاشتاین گفت: نداشتن فعالیت با افزایش دو برابری خطر حمله قلبی همراه است. وی می‌گوید: ورزش قطعا ضروری است. قلب یک عضله است. اگر از عضلات استفاده نکنید قوی نخواهند شد. راه استفاده از قلب، کار کردن آن است و این کار را از طریق ورزش انجام دهید. وی افزود: این به معنای هفت روز هفته رفتن به ورزشگاه نیست بلکه هر گونه فعالیتی که باعث می‌شود که قلب شما سریعتر کند خوب است از پیاده روی سریع در اطراف خانه یا استفاده از پله‌ها در محیط کار. وی پیشنهاد می‌کند اگر برای برنامه ریزی مشکل دارید، هر روز یک جلسه تمرین اختصاص دهید و آن را به سه قسمت 10 دقیقه‌ای تقسیم کنید. علاوه بر این یک مطالعه در سال 2018 از مرکز پزشکی جنوب غرب دانشگاه تگزاس نشان ‌می‌دهد که یک **** ورزشی چهار تا پنج بار در هفته انجام می‌شود و قبل از 65 سالگی (زمانی که عضله قلب هنوز انعطاف پذیر است) می‌تواند از صدمه به قلب بر اثر بی تحرکی و افزایش سن جلوگیری کند و به جلوگیری از خطر ابتلا به ایست قلبی در آینده کمک می‌کند.

از لثه‌های خود مراقبت کنید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C8.jpg

به گفته سازمان پزشکان خانواد آمریکا سلامت قلبی با سلامت دهان ارتباط دارد. کارشناسان این سازمان می‌گویند که باکتری که موجب بیماری لثه می‌شود ممکن است در بقیه بدن هم گسترش پیدا کند که افزایش دهنده التهاب است و می‌تواند تعدادی از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی را بدتر کند. بنابراین مراقب سلامت لثه‌هایتان بوسیله مسواک زدن مرتب، دهان شویه و مراجعه به موقع به دندانپزشک باشید.

پس از حمله قلبی استرس خود را مدیریت کنید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C12.png

از آنجایی که استرس با فشار خون بالا مرتبط است لازم است که روشهایی برای مقابله با آن پیدا کنید. سازمان پزشکان خانواده می‌گوید به جای کاهش اضطراب با دستیابی به یک نوشیدنی یا روشن کردن یک سیگار به تمرین تنفس آرام بخش یا مدیتیشن بپردازید.

پیگیر مراجعه منظم خود به پزشک باشید
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C10.jpg

اگر چه ممکن است بعضی از افراد برای رفتن به پزشک دچار چالش بشوند اما باید بدانید که حضور در مراحل بعدی مراجعات پزشکی کلید حفظ سلامت قلب شما در درازمدت است. به گفته انجمن قلب آمریکا چنین ملاقات‌هایی می‌تواند به پزشک شما کمک کند تا در جریان کامل شرایط شما قرار گیرد و بهبودی شما را نیز کنترل کند.

افسردگی پس از حمله قلبی طبیعی و قابل درمان است
%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C11.jpg

دکتر گولاتی می‌گوید: اگر متوجه شده‌اید که پس از حمله قلبی، علاقه خود را به چیزهایی که دوست دارید از دست داده‌اید، از دوستان و خانواده خود اجتناب می‌کنید یا احساس عبوس بودن می‌کنید این ممکن است نشانه‌های افسردگی باشد، که لازم است بدانید که شما تنها نیستید. وی ادامه داد: کسی که حمله قلبی داشته است لازم است بداند که افسردگی یک مساله معمول است و ما می‌توانیم آن را درمان کنیم. گاهی اوقات شما نیاز درمان موقت، کوتاه مدت یا درمان مشاوره‌ای برای جلوگیری از آن دارید. می‌توانید از متخصص قلب و عروق، پزشک خانواده یا هر کدام از پزشکان خود بخواهید تا کمک کنند که مراقبت ویژه نسبت به شما انجام شود.
منبع: مجله قرمز
 

omidkade

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژانویه 2009
نوشته‌ها
830
لایک‌ها
48
محل سکونت
استاد بورس @ashrafivip فقط تلگرام
مدیریت فراسیگنال
از شما برای حضور در گروه VIP و ویژه ی بورسی با حضور تیم تحلیل فراسیگنال دعوت می نماید
لینک زیر را در گوشی خود کپی نمایید و در کانال فراسیگنال عضو شوید



https://t.me/joinchat/AAAAAECW6UEo_1AlXNCvew


@farasignal

گروه vip ویژه فعلا رایگان است و امکان اد کردن باز است اما پذیرش محدود است

https://t.me/joinchat/CYZ5WUPutRccgcatAtWOzA
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
خواص خیار و معرفی 5 ویژگی این ماده غذایی در حفظ سلامت انسان

%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B1.jpg

خواص خیار از مواردی است که امروزه در معرض هرچه بیشتر توجهات و تحقیقات علمی است. مصرف خیار برای سلامتی کلی بسیار مفید است، مخصوصاً در طول تابستان، زیرا آن‌ها عمدتاً از آب و مواد مغذی مهم ضروری برای بدن انسان تشکیل‌شده‌اند. گوشت خیار غنی از ویتامین A، ویتامین C و اسیدفولیک است، درحالی‌که پوست سخت آن غنی از فیبر و طیف وسیعی از مواد معدنی شامل منیزیم، مولیبدن و پتاسیم است. علاوه بر این، خیار حاوی سیلیس است که یک ماده معدنی است که به‌شدت به تقویت بافت همبند ما کمک می‌کند. آن‌ها به این معروف که بسیاری از مشکلات پوستی، زیر تورم چشم و آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کنند. خیار همچنین حاوی اسید اسکوربیک (ویتامین C) و کافئین است که از از دست دادن آب در بدن جلوگیری می‌کند، بنابراین اغلب برای درمان سوختگی و درمانیت موضعی استفاده می‌شود.




خیار چیست؟
خیار میوه‌ای از خانواده Cucurbitaceae است و با عنوان Cucumis sativus شناخته می‌شود که متعلق به خانواده‌ای مشابه با کدوسبز، هندوانه، کدوتنبل و انواع دیگر صیفی‌جات است. گیاهی که در آن طول یک سال میوه‌های استوانه‌ای و خوراکی را تولید می‌کند. انواع متفاوتی خیار را در مناطق مختلف را می‌بینید و آن‌ها را معمولاً تازه یا درترشی و سالاد می‌خورند. خیارها، به‌طورمعمول تازه مصرف می‌شوند. خیار ریز مخصوص تهیه ترشی است. این خیارها در اندازه‌های بسیار کوچک‌تر از دیگر خیارها مانند خیار بریدنی هستند. خیار بریدنی (مجلسی) در تمام طول سال در دسترس است، اما از ماه مه تا ژوئیه بهترین آن‌ها به بازار می‌آیند.

درباره خیار

منشأ خیار به حدود 10،000 سال پیش در هند می‌رسد، اما اکنون در بسیاری از کشورها کشت می‌شود. انواع مختلف خیار در بازار بین‌المللی معامله می‌شود و شما آن‌ها را در طول سال‌ها به‌طور فراوانی خواهید یافت. در تمدن‌های باستانی مصر، یونان و رم، خیار بسیار محبوب بود و استفاده از خواص خیار به‌صرف استفاده از غذا محدود نمی‌شد. همچنین خیار برای اثرات مفید آن بر پوست تحسین‌شده است. این گیاه گرده‌افشانی‌های زیادی داشت و روند پرورش آن‌ها در گلخانه‌ها در طول زمان اختراع شد تا اطمینان حاصل شود که خیار در هر فصل می‌تواند به‌طور مرتب میوه لذت‌بخشی برای عرضه داشته باشد. استعمارگران آمریکایی نیز این‌گونه از خیار را به ایالات‌متحده بردند. هنوز هم ناشناخته است که از چه زمانی شروع به استفاده از خیار درترشی کردند، اما محققان بر این باورند که انواع مختلف خیار از گیاه بومی آفریقایی آن منشأ گرفته است. اسپانیا یکی از کشورهای در دوران باستان بود که از زمانی که امپراتوری‌های روم مبادرت به واردات خیار از کشورهای مدیترانه‌ای کرد آن‌ها شروع به تهیه ترشی از خیار کردند.

ویژگی‌ها و انواع خیار
شما احتمالاً با اصطلاح “خنک مثل یک خیار” آشنا هستید که به‌طور مستقیم به طبیعت تسکین‌دهنده و خنک‌کننده خیار وقتی‌که خورده می‌شود، اشاره دارد. این میوه‌ها عمدتاً به‌صورت تازه خورده می‌شود و در هند، شما اغلب خیارهای بوته‌ای را در یک بعدازظهر آفتابی می‌توانید مصرف کنید. آن‌ها معمولاً به شکل استوانه‌ای هستند و طول آن از 6 تا 9 اینچ متغیر است. بااین‌حال، اندازه خیارها با توجه به انواع مختلف عامل کشت نیز متفاوت است. پوست خیارها می‌تواند از سبز تا به سفید متفاوت باشد و گاهی اوقات بسته به نوع تنوع و یا صاف یا مرتب باشد. در داخل پوست خیار، گوشتی به رنگ سبز که درعین‌حال ضخیم و آبدار و ترد است را پیدا خواهید کرد. هسته داخلی خیار دارای دانه‌های گوشتی قابل‌خوردن است. همچنین بسیاری از انواع خیار در گلخانه‌ها رشد می‌کنند؛ آن‌ها بدون دانه باپوست نازک‌تر و درازتر معمولاً دارای 12 تا 20 اینچ طول هستند. اغلب به‌عنوان “بدون دانه” شناخته می‌شود، این انواع خیار توسط اکثریت مردم خریداری می‌شود، زیرا از سایر انواع خیار راحت‌تر توسط دستگاه گوارش هضم می‌شود.

مزایای بهداشت و خواص خیار
خواص خیار برای سلامت در بسیاری از فرهنگ ها شناخته شده است. خاصیت ضد تشنگی و کیفیت خنک کننده این ماده غذایی واقعا شگفت انگیز است. همچنین خیار باعث جلوگیری از اسیدی شدن پوست می شود.

مراقبت از پوست
خیار غنی از سیلیس است که یک عنصر ضروری است که در ایجاد بافت‌های همبند قوی و سالم در عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها، غضروف‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند. پزشکان اغلب به دلیل نقش سیلیس در داشتن پوستی سالم و روشن، استفاده از عصاره خیار را توصیه می‌کنند. محتوای آب زیاد عصاره خیار پوست به‌طور طبیعی آب‌رسانی می‌کند و رطوبت آن بهترین دوست برای پوست سالم است، پس چرا به‌طور طبیعی دچار کم‌آبی پوست نمی‌شوید! عصاره خیار اغلب به‌صورت موضعی برای درمان انواع مختلف بیماری‌های پوستی مانند آفتاب‌سوختگی و تورم زیر چشم استفاده می‌شود. اسید اسکوربیک و کافئین دو ترکیب حیاتی در خیار هستند که باعث جلوگیری از از دست دادن آب بدن می‌شوند. این‌ها بعضی از دلایلی است که باعث می‌شود از خیارها برای درمان مشکلات مختلف پوستی موضعی استفاده شود. شما کاملاً شگفت‌زده خواهید شد که خواص خیار باعث ارتقای سلامت موهای شما می‌شود و می‌تواند بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و آکنه را درمان کند.

جلوگیری از ابتلای به بیماری‌های یبوست و سنگ کلیه
خیار ترکیبی ایده آل از فیبر و آب است؛ بنابراین، آن‌ها به محافظت از بدن شما در مقابل بیماری‌های یبوست و سنگ کلیه کمک می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که اکثریت آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند که سالاد خیار را به‌طور مرتب به‌عنوان یک‌راه عالی برای افزایش میزان فیبر بدن خود مصرف کنند. خیار همچنین منبع خوبی از ویتامین C، سیلیس، پتاسیم و منیزیم است؛ همه این موارد مزایای بهداشتی خود را دارند. این ماده غذایی دارای مقدار فوق‌العاده‌ای از آب (حدود 96٪) است که به‌طور طبیعی خواص پالاینده‌ای دارد، بنابراین محتوای آب آن در کیفیت بسیار کل خیار را بخورید، ازنظر مواد مغذی بیشتر تغذیه خواهید شد.

%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D9%86.jpg


کنترل فشارخون
مطالعات انجام‌شده در DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشارخون) شامل افرادی بود که غذاهای پر منیزیم، پتاسیم و فیبر مصرف می‌کردند. نتایج واضح بود؛ فشارخون آن‌ها به سطح طبیعی کاهش می‌یافت. گروهی که غذای رژیمی غنی از این مواد را همراه با سایر مواد غذایی در **** غذایی مانند غذاهای دریایی، چربی‌های لبنی کم‌چرب، گوشت بدون چربی و مرغ را می‌خورند، فشارخونشان را با 5.5 نمره (سیستولیک) بیش از 3.0 نمره (دیاستولیک) کاهش داد؛ بنابراین، خیار، فشارخون را تنظیم می‌کند و به ساختار مناسب بافت‌های همبند در بدن ما، ازجمله آن‌هایی که در ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، رباط‌ها، غضروف‌ها و تاندون‌ها کمک می‌کند، یاری می‌رساند.

کنترل بیماری دیابت
خواص خیار برای سال‌های بسیاری برای بیماران دیابتی مورداستفاده قرارگرفته است. آن‌ها دارای هورمونی هستند که موردنیاز برای سلول‌های بتا در طول تولید انسولین است. شاخص گلیسمی (GI) خیارها درواقع صفر است. حضور کربوهیدرات‌ها و اندازه آن‌ها در بدن به‌وسیله مقدار شاخص گلیسمی (GI) اندازه‌گیری می‌شود. هر ماده غذایی دارای مواد مغذی ضروری در مقادیر مختلف است. کربوهیدرات‌ها در افزایش سطح گلوکز کمک می‌کنند، اما مواد مغذی موجود در خیار می‌توانند به‌راحتی توسط بیماران دیابتی هضم شوند؛ بنابراین، مصرف این میوه سرد، سطح گلوکز را در سطح قابل قبولی نگه می‌دارد. امروزه اکثر فروشگاه‌های تجاری دارای مکمل‌های خیار هستند که به‌عنوان پودر خیار خردشده در مبارزه با اثرات این بیماری بسیار مؤثر است.

%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D9%86-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA.jpg


حفظ سلامت عمومی بدن
خیارها دارای خواص تصفیه عالی هستند و آن‌ها به‌طور فعال ضایعات و سموم موجود در بدن شمارا حذف می‌کنند. این میوه‌ها برای بهینه‌سازی عملکرد مثانه، کلیه، کبد و پانکراس بسیار مناسب هستند. آب عصار همراه با آب هویج برای کنترل مشکلات ناشی از اسید اوریک‌اسید بیش‌ازحد در بدن بسیار مؤثر است. همچنین نوشیدن عصاره خیار به‌طور منظم به درمان بیماری نقرس و اگزما کمک می‌کند. اگر مشکل ریه یا معده دارید، این ماده غذایی را به **** غذایی خود اضافه کنید. خواص خیار همچنین باعث انعطاف‌پذیری عضله می‌شود، درحالی‌که محتوای منیزیم خیارها گردش خون مناسب و آرامش اعصاب را تضمین می‌کند. ازآنجایی‌که خیارها از مواد معدنی غنی هستند، باعث جلوگیری از دوپارگی انگشت و ناخن‌های پا می‌شود. خیار اغلب زمانی که شما آن‌ها را با غذاهای سرخ‌شده و سرخ‌شده مصرف می‌کنید، به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند.

مزایای دیگر
خیار دارای سطوح قلیایی بالا است، بنابراین در تنظیم pH خون بدن و خنثی‌سازی اسیدیته بدن نقش بسزایی دارد. افراد مبتلابه مسمومیت گوارشی باید خیار را به‌طور مرتب مصرف کنند. به تنظیم دمای بدن در تابستان کمک می‌کنند. عصاره خیار یک نوع دیورتیک است، بنابراین قادر است از بروز سنگ کلیه در افراد جلوگیری کند. همچنین می‌تواند اثرات اسید اوریک‌اسید را که باعث التهاب در مشکلاتی مانند آرتریت، آسم و نقرس می‌شود، مقابله کند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
مسمومیت با پروتئین چیست و تفاوت آن با مسمومیت پروتئینی چیست؟

%D9%85%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%DB%8C%D9%86-950x634.jpeg

مسمومیت با پروتئین یکی از مشکلاتی است که در اثر مصرف بیش از اندازه این ماده مغذی رخ می‌دهد. پروتئین یکی از سه عنصر اصلی غذایی به همراه چربی و کربوهیدرات است. اینها برای عملکرد مناسب بدن ضروری هستند. با این حال، پروتئین زیاد به خصوص بدون چربی یا کربوهیدرات می‌تواند زیان آور باشد. به همین دلیل باید از میزان شیوع بسیاری از ****‌های حاوی پروتئین بالا مطلع شوید.

مسمومیت با پروتئین زمانی است که بدن پروتئین بیش از اندازه بدون چربی و کربوهیدرات کافی به مدت طولانی دریافت می‌کند. نام دیگر این حالت گرسنگی خرگوش یا سوء تغذیه گوزن است. این شرایط برای توصیف مصرف کردن پروتئین خیلی زیاد مثل خرگوش بدون مصرف کردن مواد غذایی دیگر، بکار می‌رود. بنابراین اگر چه ممکن است کالری کافی از پروتئین جذب شود اما بدن شما کمبود مواد غذایی دیگر همچون چربی و کربوهیدرات را تجربه خواهد کرد.

کبد و کلیه‌ها نقش مهمی در متابولیسم پروتئین بازی می‌کنند. وقتی مقادیر بیش از اندازه مصرف شود، می‌تواند بدن را در خطر افزایش آمونیاک، اوره و آمینواسیدها در خون، قرار دهد. اگر چه خیلی نادر است اما مسمومیت با پروتئین به دلیل افزایش سطوح این مواد، می‌تواند کشنده باشد.

علائم مسمومیت با پروتئین چیست؟
علائم مسمومیت با پروتئین عبارتند از

  • سردرد
  • تغییر خلق و خو
  • ضعف
  • سرگیجه
  • کاهش فشار خون
  • گرسنگی و تمایل به غذا
  • اسهال
  • ضربان قلب آهسته
علتهای آن چیست؟
بدن شما برای عملکرد عادی نیازمند این مواد است

  • پروتئین
  • کربوهیدرات
  • چربی
  • ویتامین
  • مواد معدنی
اگر هر کدام از اینها بیشتر یا کمتر از نیاز مصرف شود، عملکرد بدن کاهش خواهد یافت. اگر در حال جذب کالری‌های مورد نیاز بدن از یکی از این مواد مغذی باشید، تعادل آنها برای سلامت مطلوب مهم است.

پروتئین زیادی که به عنوان جذب بیش از 35 درصد کالری از پروتئین یا بیش از 175 گرم پروتئین برای یک **** غذایی با 2000 کالری تعریف می‌شود. محدوده توزیع قابل قبول مواد مغذی (AMDR)، به عنوان محدوده‌ای تعریف می‌شود که علاوه بر تامین نیازهای بدن از مواد مغذی، خطر ابتلا به بیماری مزمن را نیز کاهش دهد. AMDR در حال حاضر با توجه به توصیه‌های سازمان بهداشت به قرار زیر است:

  • مصرف پروتئین: 10 تا 35 درصد کل کالری‌ها
  • مصرف کربوهیدرات: 45 تا 65 درصد
  • جذب چربی: 20 تا 35 درصد کل کالری‌ها
مصرف بیش از اندازه مواد مغذی مهم خارج از محدوده AMDR ممکن است منجر به افزایش بیماری‌ها مزمن و جذب ناکافی عناصر ضروری باشد.

استثنائاتی برای AMDR در مورد کربوهیدرات ها و چربی‌ها وجود دارد اما برای پروتئین نه. استثنائات **** شامل **** کتوژنیک، که چربی ماده اصلی **** است و ****‌های گیاهی که کربوهیدرات بیش از 65 درصد **** را می‌سازد. هر کدام از این ****‌ها فواید سلامتی دارند.

مصرف پروتئین بیش از 35 درصد توصیه شده همان فواید را به بار نمی‌آورد و می‌تواند منجر به مسمومیت با پروتئین شود.

میزان مجاز توصیه شده در روز
توصیه روزانه برای پروتئین 0/8 گرم در هر کیلوگرم از وزن بدن است. این مقدار ضروری است تا نیازهای پایه بدن برآورده شود.

با این حال توصیه‌ها برای پروتئین مورد نیاز بستگی به نیاز شما متفاوت خواهد بود.

  • قد
  • وزن
  • سطح فعالیت
  • وضعیت سلامتی
پروتئین مورد نیاز بدن به طور معمول از 1/2 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است.

چگونه باید آن را درمان کرد
درمان مسمومیت با پروتئین خیلی ساده است. این کار شامل مصرف بیشتر چربی و کربوهیدرات‌ها، و کاهش جذب پروتئین است و ایجاد یک تعادل سالم از مواد مغذی به صورتی که در بالا شرح آن رفت.

کاهش جذب پروتئین نباید به بیش از 2 گرم به ازای هر کیلوگرم برسد در عین حال شامل یک مقدار متناسبی از چربی‌های سالم در **** غذایی است که می‌تواند مسمومیت با پروتئین را درمان کند و موجب افزایش جذب فیبر و تقویت سلامت کلی است. تعادل مهمترین چیز است.

****‌های سرشار از پروتئین چطور؟
اکثر **** های غذایی سرشار از پروتئین از جمله اتکینز، کتو و پالئو، جذب بیشتر چربی و جذب کمتر کربوهیدرات را تشویق می‌کنند، بنابراین مسمومیت با پروتئین بعید است.

حذف کردن چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها توصیه نمی‌شود. لازم است که یک **** غذایی را که برای شیوه زندگی شما بهتر است، پیدا کنید و مطمئن شوید که نقایص مواد مغذی که وجود دارد باید پر شود.

مسمومیت با پروتئین با مسمومیت پروتئینی چه تفاوتی دارند؟
وقتی علمکرد کلیه دچار نقصان می‌شود و بدن قادر به متابولیسم پروتئین نیست، مسمومیت ممکن است رخ دهد. این با مسمومیت با پروتئین متفاوت است.

مسمومیت با پروتئین به علت مصرف بیش از حد پروتئین بدون کربوهیدرات و چربی متعادل کننده مواد مغذی است. مسمومیت پروتئینی، ایجاد ضایعات متابولیک پروتئینی به علت کلیه‌های کم کار است.

مسمومیت پروتئینی در افرادی با بیماری کلیوی شایع است که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند تا بدنشان بتواند از آنها استفاده کند.

خلاصه مطالب
در مجموع مسمومیت با پروتئین نادر است. بهرحال به خاطر وجود ****‌های با پروتئین بالا، باید از آن آگاه باشید.

اگر شما سوالاتی در مورد اینکه چقدر به هر ماده غذایی نیاز دارید تا نیاز بدن شما تامین شود، با یک متخصص تغذیه صحبت کنید. نیازهای شما بر اساس یک سری عوامل متفاوت خواهد بود.

اگر چه پروتئین برای عملکرد مطلوب ضروری است، چنین چیزی به معنای استفاده بیش از حد از آن نیست به خصوص اگر دیگر مواد مغذی کم شده باشد.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
مواد سمی و خطرناک به 9 روش مخفیانه می‌توانند وارد بدن انسان شوند

%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A98.jpg

شما مرتبا با احتیاط فوق العاده تا دوبرابر (و حتی سه برابر) وسایلی را که استفاده می‌کنید، تمیز می‌کنید اما مواد سمی و خطرناک خاصی هم وجود دارد که نمی‌توانید از آنها اجتناب کنید. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ خب آنها در بسیاری از محصولاتی وجود دارند که شما هرگز متوجه نمی‌شوید و مرتبا هم از آنها استفاده می‌کنید. این مواد سمی در اغلب موادی که استفاده می‌کنید وجود دارد از رسید خرید تا مواد بهداشتی مورد علاقه‌تان.

مواد سمی و خطرناک موجود در رسید خرید
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A9.jpg

اگر چه طبق معمول پس از خرید کردن از فروشگاه و دریافت رسید خرید، بلافاصله آن را در کیف و یا جیب خود می‌اندازید، اما دکتر ویل بلوزیویچ متخصص گوارش در مورد تماس داشتن با کاغذ خرید هشدار می‌دهد. وی توضیح می‌دهد که بسیاری از کپی‌ها بر روی کاغذ حرارتی چاپ شده‌اند به این معنی که آنها با یک پوشش نازک از پودر که رنگ مورد نیاز برای این نوع کاغذ را تولید می‌کنند، پوشانده می‌شوند. این پودر حاوی BPA، یک ماده شیمیایی تخریب کننده غدد درون ریز است که با سرطان سینه، دیابت و اختلالات هورمونی در کودکان مرتبط است.

وی ادامه داد: بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اند که BPA از طریق پوست جذب می‌شود و لازم است که ارتباط پوست شما با این ماده شیمیایی محدود شود. اگر به رسید خرید نیاز ندارید از صندوقدار درخواست کنید در صورت امکان آن را چاپ نکند. اگر به آن نیاز دارید، لطفا آن را در کیسه قرار دهید، رسید را با اقلام غذایی یکجا قرار ندهید به ویژه موادی که به صورت خام مصرف می‌شوند. نهایتا پس از دست زدن به هر گونه رسید، حتما دست‌های خود را بشویید.

اسپری حشره کش و مواد ضدعفونی کننده
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A91.jpg

حشره کش‌ها اگر چه شما را از نیش زدن توسط حشرات ایمن می‌دارند اما دکتر الکسا گافنی آدامز، متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید: برخی از مواد تشکیل دهنده اسپری‌های حشرات ممکن است باعث تعجب شما شوند به ویژه ارگانوفسفرهای موجود در حشره‌کش‌ها، علف کش‌ها، عوامل اعصاب و عوامل شیمیایی. آنها به عنوان پلاستیسایزر نیز شناخته می‌شوند که همچون مواد قبلی جزو مواد سمی و خطرناک هستند.

این ترکیبات به راحتی از طریق پوست جذب و استنشاق می‌شوند. آنها به وسیله از بین بردن انتقال دهنده‌های عصبی لازم برای عملکرد مناسب بدن، حشرات و انسان را مسموم می‌کنند. آنها می‌توانند بر تنفس و عملکرد عضلات تاثیر بگذارند و می‌توانند موجب فروپاشی قلب و عروق در صورت استفاده در مقادیر زیاد، شوند. مواجهه طولانی مدت با آنها مثلا در مزارع با بیماری قلبی و ریوی، اختلالات حافظه، رفلکس‌های ضعیف یا تاخیر و به همان میزان با سرطان مرتبط است.

مواد سمی و خطرناک پودرهای شوینده
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A92.jpg

به گفته دکتر ماسکفیا الام، شما ممکن است تعجب کنید اگر بفهمید که شستن لباس ممکن است کاری خطرناک برای سلامتی شما باشد. بسیاری از پودرهای رختشویی علاوه بر اینکه سرشار از مواد شیمیایی مضر هستند، دارای فنول هستند که می‌تواند به آسانی از طریق پوست جذب شود و موجب اختلال کبدی و کلیوی شود. اگر به پودر شوینده خود مشکوک هستید به دنبال یک برند لباسشویی مخصوص افراد مبتلا به اگزما باشید، به خصوص اگر آلرژی، اگزما یا حساسیت پوستی دارید.

مواد ضد حریق
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A93.jpg

یک نگاهی به اطراف خانه بکنید، به لباس و مبلمان خود توجه کنید. باور کنید یا نه اما لباس شما و مبلمان ممکن است همان مواد سمی و خطرناک را که روی نیمکت شماست، همراه داشته باشد. به گفته دکتر بلوزیویچ مواد ضد حریق که قرار است ما را از آتش در امان نگه دارند در واقع با اختلالات بدن، ناباروری و سرطان مرتبط هستند. وی گفت: این مواد در اغلب لباسهای نوزادان و صندلی‌های فوم در مبل و صندلی، صندلی ماشین کودکان، بالش‌های بیمارستان‌ها و محصولات نساجی یافت می‌شوند.

برای جلوگیری از تماس با مواد ضد حریق، مطمئن شوید که فقط لباس‌های پارچه‌ای طبیعی، مخصوصا برای کودکان و نوزادان خریداری می‌کنید. بلوزویچ توصیه می‌کند که اگر در حال ارتقا ظاهر اتاق نشمین هستید، تنها از محصولات جدیدی که حاوی فوم هستند انتخاب کنید، چون اغلب مبلمان ساخته شده در ایالات متحده از سال 2005 حاوی مواد ضد حریق نیستند.

مواد سمی و خطرناک در ماهیتابه نچسب
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A94.jpg

اگر نیاز دارید که بعضی از دستورالعمل‌های جالب آشپزی را برای خانواده‌تان بکار ببرید ممکن است بخواهید از ظروف نچسب یا ظروف غذای کاسرول استفاده کنید. با این حال دکتر آدام گروسپر توضیح می‌دهد که این ‌پوشش‌های نچسب به هنگامی که بیش از حد گرم شوند، ممکن است ذوب شوند که ماده سمی و خطرناک آلومینیوم را آزاد می‌کند که به هنگامی که هضم شود، فوق العاده ناسالم است. آلومینیوم وارد شده به بدن با بیماری آلزایمر و چندین سرطان دیگر مرتبط است. اگر در حال استفاده از ظروف نچسب هستید وقت آن رسیده است که آنها را عوض کنید و با اقلام دیگر جایگزین کنید.

مواد شیمیایی خطرناک در ضد عرق‌ها
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A95.jpg

به نظر شما در چه چیز دیگری می‌توانید ماده سمی آلومینیوم را پیدا کنید؟ این ماده در آن مام استیکی است که روزانه در زیر بغل خود می‌زنید. اگر چه این مام استیک باعث می‌شود که شما احساس خوبی داشته باشید و به راحتی و با خیال راحت و بدون خجالت کشیدن از بوی بد بدن خود می‌توانید موقع تمرین حسابی چربی بسوزانید اما دکتر گروپر می‌گوید بسیاری از محصولات ضد عرق از آلومینیوم برای بستن منافذ پوست و جلوگیری از تعریق زیاد، استفاده می‌کنند. از آنجایی که جذب آلومینیوم با سرطان پروستات و سینه مرتبط است، دکتر گروپر توصیه می‌کند که به جای آن از یک ضد عرق طبیعی استفاده کنید.

مواد سمی و خطرناک در عطرها
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A96.jpg

اگر چه آنها ممکن است بوی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند اما دکتر آلام می‌گوید: برخی عطرها یا اسپری‌ها حاوی مواد سمی و خطرناک هستند که می‌توانند سطوح مخاطی ظریف دستگاه تنفسی ما را آسیب می‌رسانند. به عبارت دیگر شما ممکن است سرفه و عطسه شدیدی کنید. و حتی اگر به آنها آسیب نرسد اغلب افراد علاوه بر سرفه ناشی از این مواد، دچار سردرد هم می‌شوند.

مواد سمی و خطرناک خوشبوکننده‌های هوا
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A97.jpg

ممکن است که برای حمام خود از این خوشبوکننده‌های جامد استفاده کنید اما استنشاق این مواد شیمیایی برای تمامی افراد خانواده شما مضر است. دکتر آلام توضیح می‌دهد که عطرهای مصنوعی که به خوشبوکننده‌های هوا اضافه می‌شوند علائم مشابهی را ایجاد می‌کنند حتی ممکن است چشم‌ها را تحریک کنند و باعث التهاب شوندو استنشاق مرتب فتالات می‌تواند باعث آسم شود و به ریه‌ها آسیب برساند.

مواد سمی و خطرناک در ضد عفونی کننده دست و صابون ضد باکتری
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A98.jpg

شما ممکن است فکر کنید که با استفاده از این مواد به سلامت خودتان کمک می‌کنید و از سرماخوردگی پیشگیری می‌کنید اما این محصولات در بلند مدت می‌توانند آسیب بیشتری نسبت به فوایدشان برسانند. ترکیب تریکلوسان در بیش از 75 درصد از ضدعفونی کننده‌های دست و صابون‌های ضدباکتری و همچنین در لباسهای ورزشی، لباس زیر، محصولات پلاستیکی و غیره یافت می‌شوند. دکتر گافنی آدامز توضیح می‌دهد: این یکی دیگر از تخریب کننده‌های غدد درون ریز است که منجر به مسمومیت توسط تغییرات در تنظیم هورمون‌ها به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا می‌شود. تریکلوسان با بیماری تیروئید، آلرژی، آسم و اگزما مرتبط است.

اگر این کافی نیست باید بگوییم که این ماده مظنون به بروز خطر ابتلا به سرطان نیز هست و هنگامی که شما از این محصولات بیش از اندازه استفاده می‌کنید ممکن است باعث مقاومت باکتری نسبت به آنتی بیوتیک شوید و درمان عفونت‌های انسانی را مشکل می‌کند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
مزایای روغن نارگیل برای ناخن‌ها، چطور از آن استفاده کنیم؟

%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%8C-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F-3-950x713.jpg

روغن نارگیل یکی از روغن‌های طبیعی است که فواید زیادی برای پوست و مو دارد. این روغن خاصیت آبرسانی بالایی دارد و می‌تواند خشکی و شکنندگی پوست و مو را درمان کند و مواد طبیعی مورد نیاز مثل ویتامین‌ها و اسیدهای مفید را به بافت آن برساند. اما مطالعات نشان داده است که روغن نارگیل تاثیر فوق‌العاده‌ای روی احیای بافت ناخن‌ها دارد و اگر از این روغن روی ناخن‌های خود استفاده کنید به خوبی تقویت می‌شوند و دیگر شکننده نخواهند بود. اما کدام ترکیبات موجود در این روغن چنین اثری دارند و چطور باید از آن استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم سوالاتی هستند که در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

شکنندگی ناخن‌ها از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن‌ها درگیرند و این مشکل زمانی که بخواهید ناخن‌های بلند و زیبایی داشته باشید جدی‌تر و دردسرسازتر خواهد شد. این مشکل زمانی پیش می‌آید که ناخن‌های شما به کمبود مواد ضروری مثل ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها و آب دچار شده‌اند و این کمبود را می‌توان به خوبی با روغن نارگیل تامین کرد. روغن نارگیل از موادی است که بشر هزاران سال به منظور زیبایی و سلامتی خود مورد استفاده قرار داده است و یکی از بهترین کاربردهای آن احیای ناخن‌های ضعیف و شکننده است. این روغن در بسیاری از کرم‌ها و محصولات مراقبتی پوست و ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به کار بردن مستقیم آن روی ناخن‌ها هم می‌تواند اثر جادویی داشته باشد و در مدت کوتاهی ناخن‌های نازک و شکننده شما را به ناخن‌هایی محکم و خوش فرم تبدیل می‌کند که به خوبی بلند می‌شوند و نه تنها هرگز ترک نمی‌خورند، ریش ریش نمی‌شوند و نمی‌شکنند بلکه فرآیند پیری، اکسیداسیون و خشکی هم روی آن‌ها اثری ندارد.

ترکیبات موجود در روغن نارگیل
حال این سوال پیش می آید که چرا روغن نارگیل تا این حد برای بدن مفید است و چطور باعث طراوت و شادابی آن می‌شود؟ راز تاثیر جادویی این روغن در ترکیبات موجود در آن است. روغن نارگیل سرشار از کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای بدن انسان مفیدند. این روغن چربی‌های اشباع مختلفی هم در خود دارد که شامل تری گلیسیرید‌ها و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است و این به معنای آن است که وقتی روغن نارگیل جذب پوست شود می‌تواند مواد مورد نیاز آن را به خوبی تامین کند و پوست را برای مدت طولانی مرطوب و نرم نگه دارد چون این چربی‌ها خاصیت نگهدارنده دارند و می‌توانند رطوبت را در سطح پوست به دام بیندازند. در نتیجه سطح پوست و ناخن تا مدت زیادی نرم و مرطوب باقی خواهد ماند.

%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%8C-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F-2.jpg


مزایای روغن نارگیل برای ناخن‌ها
حال که با فواید روغن نارگیل آشنا شدید و دانستید کدام ترکیبات آن باعث احیای پوست و ناخن می‌شوند این سوال پیش می‌آید که چطور باید از این روغن برای سلامتی و زیبایی ناخن‌ها استفاده کرد؟ اگر می‌خواهید ناخن‌های شما تقویت شوند و رشد خوبی داشته باشند به این روش عمل کنید، روغن نارگیل (ترجیحا نوع خالص و بدون افزودنی آن) را روی پایه ناخن‌ها بزنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید، ماساژ دادن را حداقل سی دقیقه ادامه دهید و روی کوتیکول ناخن‌ها و پوست اطراف آن را نیز به خوبی روغن بزنید و ماساژ دهید تا جذب شود. این کار را حتما قبل از خواب انجام دهید تا روغن مدت طولانی تری روی سطح ناخن باقی بماند و با شستشو از بین نرود. هرچه روغن مدت بیشتری روی سطح ناخن بماند اثرگذاری آن بهتر و بیشتر خواهد بود.

%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%8C-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F-5.jpg


اگر به قارچ ناخن مبتلا هستید روغن نارگیل می‌تواند یک روش درمانی عالی برای این مشکل باشد. برای این کار ابتدا دست‌ها را کاملا بشویید و خشک کنید و این روغن را مستقیما روی ناخن مبتلا بمالید و ماساژ دهید و این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید تا شاهد از بین رفتن قارچ ناخن باشید. البته فواید استفاده از این روغن تنها به رشد بیشتر و محکم شدن یا درمان قارچ ناخن محدود نیست. این روغن اثر آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند کوتیکول ناخن را نیز درمان کند، مواد مغذی مورد نیاز ناخن را هم تامین کند و فرآیند پیر شدن پوست و ناخن‌ها را نیز به تاثیر بیندازد.

روش استفاده از روغن نارگیل برای احیای ناخن‌ها
اگر به فرآیند درمان با روغن نارگیل متعهد باشید و این کار را با جدیت ادامه دهید در مدت نه چندان طولانی خواهید دید که ناخن‌های شما در حال تغییر هستند، رشد آن‌ها بیشتر شده و محکم‌تر و زیباتر شده‌اند. سعی کنید این روش را به مدت کافی (حداقل دو هفته تا چهار هفته) ادامه دهید تا تاثیر آن ماندگارتر و بیشتر شود و ناخن‌های شما به طور کامل سلامت خود را بازیابد. البته به خاطر داشته باشید که راز موفقیت شما در احیای ناخن‌ها استفاده از نوع کاملا خالص روغن نارگیل است که اصطلاحا به آن روغن Virgin Coconut نیز گفته می‌شود. همان طور که احتمالا خودتان هم می‌دانید روغن نارگیل خالص و طبیعی قیمت بالایی دارد اما مقداری که برای درمان ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد ناچیز است و هزینه‌ای که برای احیای ناخن‌های خود با این روغن می‌پردازید بسیار کمتر از هزینه درمان‌های رایج ناخن و یا استفاده از ناخن مصنوعی، کاشت ناخن و روش‌های درمانی و زیبایی دیگر است. بنابراین یک ظرف کوچک روغن خالص نارگیل قطعا ارزش هزینه کردن را دارد اگر برای سلامت و زیبایی ناخن‌های خود ارزش قائل باشید.

%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%8C-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F-1.jpg


البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که همه مشکلات و بیماری‌های ناخن با روغن نارگیل قابل درمان نیستند و گاهی این مشکلات بر اثر بیماری‌ها و کمبودهایی به وجود می‌آیند که اشکال در ناخن تنها یکی از نشانه‌های آن است پس بهتر است در کنار درمان با روغن‌های مفید مثل نارگیل، به پزشک متخصص هم مراجعه کنید و درمان‌های دارویی یا مکمل‌های غذایی مورد نیاز خود را نیز دریافت کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که سلامت و زیبایی ناخن‌های خود را به مرور زمان به دست خواهید آورد.

%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%8C-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F-4.jpg

منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
تغذیه با شیر مادر و معرفی 15 مورد از مزایای شگفت‌انگیز آن

%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1.jpg

تغذیه با شیر مادر نه‌تنها یک عمل زیبای طبیعی بین مادر و کودک است، بلکه تعدادی از مزایای سلامت مهم برای مادر و کودک را شامل می‌شود، ازجمله ترکیب ایده آل برای تغذیه نوزاد، تقویت سیستم ایمنی، تقویت توانایی شناختی، کمک به داشتن متابولیسم متوازن و کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن، علاوه بر بسیاری از مزایای مهم دیگر که این عمل برای مادرشیرده دارد.




مقدمه
به دلایلی، در سال‌های اخیر، این موضوع در سالهای اخیر تبدیل به یک مسئله داغ شده است، چرا که تغذیه با شیر مادر از جانب بعضی افراد مورد حمله قرار می گیرد. این مقاله بار دیگر اهمیت تغذیه با شیر مادر را در چشم عموم به ارمغان می آورد بخصوص برای مادرانی که نمی دانند چقدر برای نوزادشان تغذیه با شیر مادر مهم و چیز خوبی است. تغذیه با شیر مادر زمانی است که یک مادر نوزاد خود را با شیری که در سینه او رشد می‌کند تغذیه کند. این فرایند، فرآیندی است که طی چند دقیقه پس از تولد آغاز می‌شود و می‌تواند سال ها ادامه یابد.

در سال‌های اخیر بحث در مورد پرهیز از تغذیه از شیر مادر شکل‌گرفته است و ظهور فرم مصنوعی شیر مادر یا شیر خشک این روند را افزایش داده است. بااین‌حال، مطالعات بسیاری در مورد مزایای سلامت تغذیه با شیر مادر انجام‌شده است و تخمین زده می‌شود که از مرگ بیش از یک‌میلیون نوزاد در هرسال می‌توانند از طریق آگاهی بیشتر و شیوه تغذیه با شیر مادر پیشگیری شود.

تغذیه با شیر مادر می‌تواند بلافاصله پس از زایمان آغاز شود یا از 4 تا 5 ساعت بعد از خروج از بخش سزارین شروع شود. شیر که در ابتدا بیرون می‌آید، کمی ضخیم و زردرنگ است (و آغوز –کلستروم نامیده می‌شود) و به‌عنوان یک واکسن و تقویت‌کننده سیستم ایمنی نوزاد تازه به دنیا آمده عمل می‌کند. شیر مادر باید در طول 6 ماه اول تنها منبع غذایی نوزاد باشد. هیچ ویتامین یا آب اضافی دیگر نمی‌تواند جایگزین آن ازنظر **** غذایی ایده آل شود. شیردهی را می‌توان برای دو سال یا بیشتر انجام داد. این امر نه‌تنها تغذیه مناسبی را برای کودک فراهم می‌کند، بلکه پس از زایمان، درد مادر را نیز تسکین می‌دهد. به‌طورمعمول، نوزادان باید به مدت شش تا 12 بار در روز با میانگین 12 تا 14 دقیقه در هر پستان تغذیه شوند.

به‌جز در استثنائاتی خاص، بهتر است کودک شیرخوار با شیر مادر تغذیه شود. در طی این عوارض یا بیماری‌ها، مثل ابتلا یک مادر به سل، عفونت HIV و یا اگر مادر مواد مخدر غیرقانونی مصرف می‌کند، او نباید نوزاد خود را شیر دهد. همچنین، نوزادانی که از گالاکتوزمی رنج می‌برند نباید با شیر مادر تغذیه شوند. تغذیه با شیر مادر در روش های بسیار متفاوتی در سراسر جهان انجام می‌شود، در 75 درصد از زنان در ایالات‌متحده شیر مادر را برای حداقل شش ماه انجام می‌دهند، درحالی‌که در بسیاری از نقاط جهان، این درصد به کمتر از 40 درصد کاهش می‌یابد. تغذیه با شیر مادر اثبات‌شده است که به نفع هم مادر و هم بچه است و بنابراین باید به‌طورجدی به‌عنوان بخشی از ماه‌های اولیه دوران مادری در نظر گرفته شود. حتی سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند برای مادرانی که سالم هستند و بتوانند به‌اندازه کافی شیر تولید کنند تغذیه انحصاری با شیر مادر به مدت شش ماه را توصیه می‌کند. در حال حاضر، اجازه دهید کمی عمیق‌تر به مزایای تغذیه با شیر مادر بپردازیم.

مزایای تغذیه با شیر مادر
تغذیه با شیر مادر دارای مزایای فراوانی برای نوزاد و مادر است. بگذارید در مورد جزئیات آن‌ها در ادامه بحث کنیم.

فواید تغذیه با شیر مادر برای نوزادان
مزایای تغذیه با شیر مادر برای نوزادان این است که به بهبود ایمنی، جلوگیری از بیماری‌های مزمن و غیره کمک می‌کند.

بهبود ایمنی
این یک حقیقت به‌خوبی شناخته‌شده است که جریان ثابت مواد مغذی مفید تأمین‌شده از راه شیر مادر با آنتی‌بادی‌های مهم مادر همراه است. هنگامی‌که فرد در دوران نوزاد قرار دارد، به‌شدت حساس به ابتلای به بیماری و اغلب عوارض ناشی از آن است. تغذیه با شیر مادر اولین خط دفاع در برابر بیماری و مرگ‌ومیر را برای نوزاد فراهم می‌کند. درواقع، کودکان دارای تغذیه با شیر مادر کمتر به بیماری‌هایی مثل آسم، بیماری‌های تنفسی، اختلالات معده و آلرژی مبتلا می‌شوند، بنابراین تأثیر تغذیه با شیر مادر می‌تواند طول عمر بالایی را برای نوزاد شیرخوار به همراه داشته باشد. طبق گفته موسسه ملی سلامت کودک و توسعه انسانی، عناصر موجود در شیر مادر لایه‌ای بر روی گلو و بینی نوزاد تشکیل می‌دهد و از این طریق آن‌ها را از عفونت گوش و آلودگی‌های تنفسی و بیماری آسم مصون نگه می‌دارد.

%D8%A2%D8%B3%D9%85-%D9%88-%D8%A2%D9%84%D8%B1%DA%98%DB%8C.jpg


جلوگیری از ابتلای به بیماری‌های مزمن
برخی از ادعاهای جالب در سال‌های اخیر در مورد کاهش وقوع آسم و چاقی در کودکان تغذیه‌شده با شیر مادر مطرح می‌شود. تحقیقات در مورد این ارتباط هنوز نسبتاً جدید است، اما نتایج اولیه دلگرم‌کننده است، به‌علاوه به‌این‌ترتیب یک دلیل دیگر بلندمدت برای شیردهی فرزندتان حداقل به مدت شش‌ماهه اضافه می‌شود.

تقویت ایمنی دستگاه گوارش
شیر مادر از طریق تقویت سیستم ایمنی دستگاه گوارش (GIT)، کودک را از ابتلای به بیماری‌های دستگاه گوارش محافظت می‌کند.

تضمین رشد مناسب کودک
ترکیبی از مواد مغذی و مواد معدنی موجود در شیر مادر برای کودک شما و رشد او مناسب است. با داشتن مقادیر از ویتامین‌ها، آنتی‌بادی‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها، تغذیه با شیر مادر بهترین راه برای اطمینان از این است که کودک شما مقدار مناسب و مکفی از مواد مغذی را دریافت می‌کند. جدای از این مواد غذایی که مادران مصرف می‌کنند بر کیفیت شیر تأثیر می‌گذارند که همین امر می‌تواند مادران را در طول ماه‌های بعد از زایمان، سالم و در مورد تغذیه هشیار نگه دارد. درحالی‌که برخی از منتقدان معتقدند که این “انتقال” مواد به نوزادان جنبه خطرناک تغذیه با شیر مادر است، اگر مادر آگاه و در پی رفاه کودک خود باشد، این جنبه از آناتومی می‌تواند مزیت عمده‌ای برای رشد کودک باشد.

افزایش توانایی‌های شناختی
مطالعات نشان داد که تغذیه با شیر مادر با نمره بالاتر در آزمون‌های IQ در سال‌های زندگی و افزایش کلی توانایی‌های شناختی در کودکان و رشد آن‌ها در ارتباط است. البته این‌یکی دیگر از ادعاهای کمی بحث‌انگیز است، اما مطمئناً تغذیه با شیر مادر به شناخت و رشد ذهنی آسیب نمی‌رساند. نزدیک بودن و صمیمیت و همچنین تجربه مکرر تماس فیزیکی، به کودک کمک می‌کند تا ارتباطات عاطفی‌اش تقویت شود و بعد در زندگی خود به تعامل اجتماعی او نیز کمک می‌شود.

کاهش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)
مادرانی که کودکان شیرخوار خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنند خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در کودک آن‌ها نسبت به کسانی که از شیر مادر استفاده نمی‌کنند 50 درصد کمتر است. سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) یک وضعیت غم‌انگیز و درعین‌حال مرموز است که در هرسال بیش از 2500 نوزاد را در سراسر جهان می‌کشد.

برای مادران
تغذیه با شیر مادر دارای مزایایی فراوان برای مادران است. این امر کمک می‌کند تا آن‌ها وزن افزوده‌شده در دوران بارداری را کاهش دهند، از پیشگیری از سرطان تخمدان جلوگیری کنند و تقویت استخوان‌ها تر را برای آن‌ها میسر می‌سازد.

از دست دادن وزن افزوده شده در دوران بارداری
هنگام شیر دادن، نوزادان به معنای واقعی کلمه مواد مغذی بیرون از بدن شمارا مصرف می‌کنند و مقدار زیادی از آن در قالب چربی و پروتئین است. شما مقادیری کالری را در فرایند شیر مادر مصرف می‌کنید و شناخته‌شده است که این امر برای متوقف کردن متابولیسم، موقعیت ایده آل برای زنان برای تلاش برای از دست دادن وزن خود در چند ماه اول پس از زایمان مهم است.

کاهش خونریزی رحم
یکی از هورمون‌هایی که هنگام شیردهی منتشر می‌شود، اکسی توسین است که می‌تواند به محافظت از رحم کمک کند و آن را به‌اندازه و شرایط قبل از زایمان بازگرداند. خونریزی بیش‌ازحد اغلب منجر به عوارض پس از زایمان می‌شود و حتی شانس ابتلا به سرطان رحم یا تخمدان را افزایش می‌دهد. تغذیه با شیر مادر می‌تواند این خطر را برای مادران شیرده کاهش دهد.

جلوگیری از سرطان سینه
وقوع سرطان سینه به‌طور مستقیم با تغذیه با شیر مادر ارتباط دارد و به‌طور فراوان ای با توجه زمان شیردهی در طول عمر شما تأثیر می‌گذارد. به‌طور دقیق‌تر، اگر شما زمان بیشتری را صرف شستن شیر مادر کودکان خود کنید، احتمال شانس ابتلا به سرطان سینه در شما کاهش می‌یابد. این یافته در تعدادی از مطالعات علمی انجام‌شده در سراسر جهان تائید شده است.

%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%DA%86%D9%87.jpg


ارتقای سلامت احساس و روان
افسردگی پس از زایمان می‌تواند یک وضعیت خطرناک و ظریف باشد که بسیاری از مادران با آن دست‌وپنجه مبارزه می‌کنند، اما حفظ این ارتباط فیزیکی و تغذیه‌ای با نوزاد شما می‌تواند باعث ایجاد پیوند شود که طی نه ماه رشد داشته است و باعث می‌شود که شما شاهد وقوع کمتری از افسردگی پس از زایمان در زنان که کودکان شیرخوار خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنند خواهید بود و همچنین سطوح پایین‌تری از اضطراب و کیفیت بالاتری از سلامت کلی را دارا خواهند بود. این‌ یک پدیده طبیعی است که در حین تغذیه با شیر مادر، نوزاد و مادر به لحاظ احساسی به یکدیگر متصل می‌شوند. نوزاد هم با نزدیک شدن به مادرش احساس امنیت می‌کند.

انقباض رحم
با توجه به عمل مکیدن نوزاد، هورمونی در مادر تولید می‌شود که موجب انقباض رحم می‌شود.

جلوگیری از سرطان تخمدان
همچنین این یک واقعیت ثابت‌شده است که تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان را در مادر کاهش می‌دهد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت
بر اساس یک تحقیق جدید، تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تقریباً برای این زنان در مقایسه با افرادی که هر بار شیر مادر تغذیه می‌کنند، به نصف کاهش می‌دهد. همچنين زناني كه به مدت شش ماه يا كمتر کودک شیرخوار خود را با شیر مادر تغذيه می‌کنند 25 درصد كاهش خطر ابتلا به ديابت را دارند.

%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D9%86-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA.jpg


کاهش میزان خونریزی در طول قاعدگی
مطالعات مختلف گزارش داده‌اند که شیردهی باعث کاهش حجم خونریزی در طی دوره‌های قاعدگی پس از زایمان می‌شود. این مزیتی برای مادر است که در مرحله بهبودی پس از زایمان قرار دارد.

جلوگیری از شکستگی مفصل ران ناشی از دوران یائسگی
برخی مطالعات نشان داده‌اند که زنانی که نوزادان خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنند، احتمال کمتری برای ابتلای به شکستگی‌های ران داشته‌اند که پس از یائسگی رخ می‌دهد.

بهبود سلامت استخوان
یکی از مزایای بارداری یا شیردهی این است که توانایی بدن شما را برای جذب کلسیم افزایش می دهد. این امر باعث قابلیت دسترسی بیشتر به این ماده معدنی در یک زمان طولانی مدت برای مادر باردار است. در حقیقت، زنان متولد شیرده 4 برابر احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری پوکی استخوان نسبت به مادران غیر شیرده دارند.

%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D9%BE%D9%88%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-1.jpg


دیگر مزایا
در مطالعات مختلفی که در مورد مقایسه بین کودکانی که در حال تغذیه با شیر مادر در مقابل شیرخشک یا دیگر شیرها بود، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شدند، در برابر بیماری لوسمی، فشار خون بالا، دیابت نوع 1 و چاقی شانس کمتری برای ابتلا داشتند. با توجه به گزارش آکادمی کودکان، تغذیه با شیر مادر باعث کاهش اسهال، بوتولیسم، عفونت های دستگاه ادراری، مننژیت و بیماری های آلرژیک می شود.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
چند درمان خانگی ساده و موثر برای از بین بردن جوش سرسیاه

%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87-1.jpg

جوش‌های سرسیاه نقاط ریزی هستند که به سادگی می‌توانند زیبایی و یکدستی پوست را بر هم بزنند. همان طور که می‌دانید جوش سرسیاه روی روزنه‌های بزرگ شده پوست تشکیل می‌شود و در واقع ترکیبی از چربی‌های اضافی پوست و سلول‌های مرده سطح آن است که در اثر واکنش با اکسيژن به رنگ قهوه‌ای تیره درمی‌آیند. راه‌های مختلفی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه وجود دارد که در مقالات قبلی مجله قرمز به تعدادی از آن‌ها اشاره شد اما در این مقاله چند درمان خانگی ساده و موثر را برای از بین بردن جوش سرسیاه و داشتن پوستی یکدست و زیبا برای شما بیان خواهیم نمود.

توجه داشته باشید که برخی از روش‌های درمانی برای جوش سرسیاه مثل فشار دادن با دست یا استفاده از اسکراب‌های قوی می‌تواند اثرات منفی روی پوست شما داشته باشد پس بهتر است به جای این کارها روش‌های درمانی خانگی را که هیچ اثر جانبی دیگری ندارند امتحان کنید. البته فراموش نکنید که این نوع درمان‌ها اثر موقتی دارند و جوش‌های سرسیاه فعلی شما را پاکسازی می‌کنند. بنابراین ممکن است مجددا این روزنه‌های پوستی پر شوند و جوش‌ها تشکیل شوند. درمان قطعی جوش سرسیاه را می‌توان در لایه برداری مناسب پوست، استفاده از اسیدهای طبیعی و مرطوب کننده‌ها جستجو کرد که عوامل پدیدآورنده جوش‌های سرسیاه را محدود می‌کنند و تا حد زیادی از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کنند. اگر پوست حساسی دارید که نمی‌تواند درمان‌های قوی را تحمل کند قبل از هر کاری که ممکن است منجر به آسیب پوستی شود درمان‌های طبیعی بی‌ضرر خانگی را امتحان کنید که از مواد در دسترس در منزل تهیه می‌شوند.

اسکراب آبلیمو و نمک
حتی کسانی که حس خوبی نسبت به اسکراب فیزیکی ندارند و می‌ترسند پوستشان دچار التهاب شوند می‌توانند از این اسکراب طبیعی و خانگی استفاده کنند. برای انجام این روش یک قاشق چای‌خوری نمک دریایی را با یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید. اگر پوست حساسی دارید کمی از مقدار آبلیمو کم کرده و به مقدار آب بیفزایید (اما هیچ کدام را حذف نکنید) شاید تصور کنید این ترکیب سوزاننده و ملتهب کننده است اما اگر آن را روی پوست خود امتحان کنید پس از آبکشی خواهید دید که حسی از نرمی و لطافت به پوست شما خواهد داد که قبلا تجربه نکرده‌اید. این مخلوط را مستقیما روی بینی و اطراف آن و هر نقطه دیگری که به جوش سرسیاه دچار است بمالید و پس از چند دقیقه بشویید. خواهید دید که تعداد زیادی از جوش‌های سرسیاه از بین رفته‌اند و چربی پوست شما متعادل‌تر شده است، بلافاصله پس از این کار مرطوب کننده بزنید. ترکیبات موجود در این اسکراب خاصیت آنتی باکتریایی دارند و اگر استفاده از این اسکراب را چند وقت یک بار ادامه دهید تاثیر بهتر و قوی‌تری را مشاهده خواهید کرد. البته اگر ان اسکراب باعث قرمزی و تحریک پوست شما شد بهتر است از روش‌های دیگر به جای آن استفاده کنید.

خمیر سرکه سیب و خاک رس
ماسک‌های رس این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به عنوان پاک کننده عمیق پوست، درمان آکنه و از بین برنده چربی اضافی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. پودر رس از موادی است که ممکن است در هر خانه ای پیدا نشود اما می‌توانید آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید. پودر رس به طور طبیعی مواد اضافی را از سطح پوست جذب می‌کند بنابراین می‌تواند بهترین درمان برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه باشد. حال اگر این پودر رس را با سرکه سیب هم مخلوط کنید اثر مفید آن چند برابر خواهد شد چون همان طور که می‌دانید سرکه سیب اثر ضدالتهاب و ضدعفونی کننده دارد در نتیجه روزنه‌های پوست شما به خوبی تمیز و پاک خواهند شد. برای استفاده از این خمیر، سرکه سیب و پودر رس را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید تا مقدار کافی خمیر برای پوشاندن قسمت‌های مورد نظر پوست به دست آید. سپس این خمیر را روی قسمت‌هایی است صورت که جوش‌های سرسیاه دارید بمالید و صبر کنید خشک شود. اگر قبل از آبکشی صورت نگاهی به پوست خود بیندازید خواهید دید که نقاط سیاه از میان خمیر رس بیرون آمده‌اند چون رس با خاصیت جذب خود آن‌ها را بیرون کشیده است. پس از خشک شدن ماسک آن را بشویید و مرطوب کننده بزنید و برای مدت چند روز از صافی پوست خود لذت ببرید.

%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87-4.jpg


ماسک سفیده تخم مرغ برای از بین بردن جوش سرسیاه
جدا کردن جوش‌های سرسیاه به کمک ماسک‌های سیاه و ماسک‌های چسبی کار لذت بخشی است اما شما می‌توانید چنین ماسکی را در منزل هم بسازید و برای این کار فقط به سفید یه تخم مرغ و یک ورقه دستمال کاغذی نازک نیاز دارید. یک سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا روان شود سپس یک ورقه دستمال کاغذی را داخل آن خیس کنید روی بینی بچسبانید. قبل از این که این ورقه خشک شود یک ورقه خشک دستمال کاغذی تمیز روی آن قرار دهید و صبر کنید تا سفیده تخم مرغ روی بینی شما کاملا خشک شود سپس آن را با احتیاط بکنید. خواهید دید که تعدادی از جوش‌های سرسیاه از سطح پوست شما جدا شده‌اند. شاید این تعداد محدود چندان راضی کننده نباشد اما خوب است بدانید که سفید تخم مرغ روزنه‌های پوست شما را کوچک‌تر می‌کند و چربی اضافی آن را از بین می‌برد در نتیجه احتمال ایجاد جوش‌های جدید در آینده کمتر خواهد شد.

%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87-2.jpg


ترکیب عسل و آبلیمو
پاک کننده‌های رایجی که برای پوست‌های چرب و آکنه‌ای (مثل بنزوئیل پراکساید و سالیسیلیک اسید) به کار می‌روند اثر خشک کننده دارند و پس از استفاده از آن‌ها احساس خشکی و پوسته پوسته شدن در صورت خود خواهید داشت اما اگر از این ترکیب طبیعی و موثر استفاده کنید پوست شما به طور کامل پاکسازی و آبرسانی می‌شود و هیچ اثر جانبی و منفی روی آن مشاهده نخواهید کرد. برای این کار یک عدد لیموترش تازه را برش دهید و کمی عسل روی آن بریزید (می‌توانید کمی شکر هم برای اثر لایه برداری روی آن بپاشید) حال این لیمو را روی صورت خود بمالید و پس از ده دقیقه صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید. البته اگر به لیموی تازه دسترسی نداشتید می‌توانید یک قاشق آبلیمو را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و مستقیما روی صورت خود بمالید. پس از آبکشی صورت احساس لطافت و تمیزی فوق العاده‌ای روی پوست خود خواهید داشت و خواهید دید که روزنه‌های آن محوتر شده‌اند. پس از این کار از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت طبیعی ایجاد شده روی آن حفظ شود.

%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87-3.jpg



منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
سنکوپ: عوامل متعدد کننده، علائم ابتلا،تشخیص، مدیریت و درمان این عارضه

%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B3%D9%86%DA%A9%D9%88%D9%BE.jpg

سنکوپ که همچنین غش کردن یا بی‌هوش شدن ناگهانی نیز نامیده می‌شود. سنکوپ از دست دادن موقت و ناگهانی آگاهی است و به دنبال آن یک سقوط از حالت ایستاده یا نشسته رخ می‌دهد. زمان رخ دادن این عارضه معمولاً کوتاه است و ممکن است عوارض ناگواری را برای انسان به دنبال داشته باشد. در این مقاله به معرفی این عارضه می‌پردازیم.




چه عواملی منجر باعث افزایش خطر رخ دادن سنکوپ می‌شود؟
سنکوپ ناشی از کاهش جریان خون به مغز است. وقتی جریان خون به مغز کاهش می‌یابد، جریان اکسیژن به مغز نیز کاهش می‌یابد و درنتیجه هر یک از موارد زیر ممکن است این عارضه را ایجاد کند:

• مصرف چندین دارو در هرروز

• بعضی از داروها، مانند داروهای فشارخون، داروهای مصرفی برای درمان بیماری‌های قلبی یا داروهای ضدافسردگی

• مشکلات پزشکی مانند کم‌خونی شدید، دیابت کنترل نشده یا اختلال عصبی

• یک بیماری قلبی، مانند باریک بودن شریان‌ها یا ضربان قلب نامنظم

• کم‌آبی بدن

• مشکلات رگ‌های خونی مغز شما

• خونریزی، به‌خصوص در معده یا روده یا لخته شدن خون در رگ‌هایی که از ریه‌های شما عبور می‌کند

• کاهش سریع فشارخون پس از تغییر وضعیت بدن مانند حرکت و جابجا شدن از حالت نشستن یا ایستادن

• تنش در طی حرکات روده، سرفه یا عطسه، یا وضعیت استرس‌زا یا ترسناک

• یک عارضه پزشکی که بر ریه‌های شما اثر بگذارد مانند پنومونی یا آسم یا هایپرونتیلاسیون (تنفس بیش‌ازحد سریع)

چه نشانه‌ها و علائمی ممکن است قبل از سنکوپ اتفاق بیفتد؟
• پوست سرد، پوسته‌پوسته و عرق کرده

• تنفس سریع و مسابقه‌ای، تپش قلب

• احساس خستگی بیش‌ازحد معمول

• تهوع، احساس گرم، عرق کردن

• سردرد یا سرگیجه

• احساس مورمور شدن یا بی‌حسی

• وجود لکه‌ای در مقابل چشم‌ها، تاری دید یا دو بینی.

%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%B3%D9%86%DA%A9%D9%88%D9%BE-1024x823.jpg


تشخیص عارضه سنکوپ
ارائه‌کننده مراقبت‌های بهداشتی به شما، شمارا بررسی خواهد کرد او می‌پرسد که آیا مشکل پزشکی دیگری دارید. به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی همه‌چیز را در مورد علائم سنکوپ که تجربه کردید اطلاع دهید که شامل این موارد است وقتی‌که دچار این عارضه شدید در کجا بودید و قبل از اینکه علائم شروع به رخ دادن کرد، در حال انجام چه‌کاری بودید. ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی به شما در مورد هرگونه نشانه‌ای از قبیل احساس گرما یا ضربان قلب سریع خواهد پرسید. مراقب سلامت شما درباره سوابق پزشکی شما، ازجمله ابتلای به بیماری‌های قلبی در خانواده شما می‌پرسد. از هرکسی که هنگامی‌که شما دچار سنکوپ و ضعف شدید بپرسید که جزئیات مربوط اتفاق افتاده را ارائه دهد. ارائه‌دهنده شما ممکن است آزمون‌های زیر را برای پیدا کردن علل این علائم در شما درخواست دهد:

آزمایش خون: ممکن است برای پیدا کردن علت این عارضه در شما انجام شود.

تله‌متری: نظارت مداوم بر ریتم قلب شماست. پدهای چسبنده روی پوست شما به یک دستگاه EKG متصل می‌شوند تا ضربان و ریتم قلب را ثبت می‌کند. یک اکوکاردیوگرام نوعی سونوگرافی است و در آن امواج صوتی برای نشان دادن ساختار و عملکرد قلب شما استفاده می‌شود.

یک آزمایش استرس: ممکن است تغییراتی را که در قلب شما اتفاق می‌افتد درحالی‌که تحت استرس است را نشان دهد. استرس ممکن است براثر انجام ورزش یا مصرف دارو قلب شمارا تحت تأثیر قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون از پزشک متخصص سؤال کنید.

آزمون شیب میز: برای بررسی قلب و فشارخون شما در هنگام تغییر موقعیت استفاده می‌شود.

مانیتور Holter: که همچنین یک مانیتور الکتروکاردیوگرافی قابل‌حمل (EKG) نامیده می‌شود. این آزمون درحالی‌که فعالیت‌های معمول خود را انجام می‌دهید، فعالیت الکتریکی قلب شمارا نشان می‌دهد. مانیتور یک وسیله کوچک همراه با باتری است که شما می‌پوشید. این وسیله نشان می‌دهد که چقدر سریع قلب شمارا می‌تپد و یا در یک الگوی منظم ضربان دارد. اگر شما اغلب بیش از 2 تا 3 روز در معرض سنکوپ هستید، پزشک شما ممکن است انجام این آزمایش را توصیه کند.

چگونه این عارضه درمان می‌شود؟
درمان بستگی به علت ایجاد این عارضه در شما دارد. برای جلوگیری از دوباره اتفاق افتادن این مشکل، ممکن است به هر یک از موارد زیر نیاز داشته باشید:

برای کمک به پمپاژ قلب قوی و به‌طور منظم، ممکن است مصرف داروهایی موردنیاز باشد. ارائه‌کننده خدمات بهداشتی به شما همچنین ممکن است در مصرف هرگونه داروهایی که باعث این عارضه می‌شوند، تغییراتی ایجاد کنند.

آموزش شیب: شامل آموزش خود برای ایستادن 10 تا 30 دقیقه در هرروز در برابر یک دیوار. این کار به بدن شما کمک می‌کند تا اثرات تغییرات موضعی را کاهش داده و موجب کاهش تعداد بیهوشی شود.

برای کنترل این عارضه چه‌کاری را می‌توانید انجام دهید؟
• سابقه‌ای از موارد سنکوپ خود را نگه‌دارید. علائم و فعالیت‌هایتان را قبل و بعدازآن یادداشت کنید. این موارد می‌تواند به مراقبت سلامت شما کمک کند که علت این عارضه را در شما پیدا کند و به شما در مدیریت آن کمک کند.

• در صورت لزوم بنشینید یا دراز بکشید و این شامل زمانی است که شما احساس سرگیجه می‌کنید، احساس مورمور می‌کنید و یا بینایی شما دچار تغییر می‌شود. پاهای خود را بالاتر از سطح قلب خود قرار دهید. ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است توصیه کند که سر تختتان را بالا نگه‌دارید. این می‌تواند باعث جلوگیری از افت فشارخون شما شود.

• فشارخون خود را اغلب بررسی کنید. این امر زمانی مهم است که دارویی را مصرف می‌کنید تا فشارخونتان پایین بیاید. هنگامی‌که دراز کشیدید و وقتی ایستاده‌اید فشارخونتان را چک کنید. بپرسید که چگونه در طول روز می‌توانید فشار خود را بررسی کنید. یک یادداشت از تعداد فشارخون اندازه‌گیری شده خود را نگه‌دارید. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند از این یادداشت‌ها برای کمک به برنامه‌ریزی در درمان خود استفاده کند.

از دستگاه‌های پشتیبانی به همان صورت که توصیه‌شده استفاده کنید. ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است پیشنهاد کند که از یک عصا یا واکر استفاده کنید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. شما ممکن است نیاز داشته باشید که میله یا دستگیره‌هایی را در حمام خود در نزدیکی توالت یا دوش قرار دهید.

%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%B3%D9%86%DA%A9%D9%88%D9%BE-1024x681.jpg


برای جلوگیری از ابتلای به این عارضه چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟
به‌آرامی حرکت کنید و قبل از اینکه به‌جای دیگری بروید، در یک موقعیت مکث کنید. این امر بسیار مهم است که شما از یک موقعیت درازکشیده یا نشسته به موقعیت ایستاده تغییر دهید. قبل از ایستادن از موقعیت درازکش، یک نفس عمیق بکشید. حرکات و برخاستن ناگهانی ممکن است موجی از خستگی یا غش را ایجاد کند. چند دقیقه قبل از ایستادن در کنار تخت یا نیمکت بنشینید. اگر در بستر هستید، سعی کنید هرروز حدود 2 ساعت سراپا بایستید. اگر مدت‌زمان طولانی شما ایستاده‌اید، پاهای خود را قفل نکنید. پاهای خود را بچرخانید و زانوها را خم‌کنید تا گردش و جریان خون را حفظ کنید.

توصیه‌های ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی را پیگیری کنید. ارائه‌دهنده خدمات شما ممکن است توصیه کند که برای جلوگیری از کم‌آبی بدن، مایعات بیشتری بخورید. شما ممکن است نیاز مصرف نمک بیشتری داشته باشید تا فشارخونتان کم و درنتیجه باعث غش نشود. مراقب سلامت به شما می‌گوید که هرروز مقدار مایع و سدیم را مصرف کنید. او همچنین می‌گوید که کدام نوع از فعالیت‌های بدنی شما برای شما بی‌خطر است. این بستگی به عاملی دارد که باعث سنکوپ در شما می‌گردد.

مراقب نشانه‌هایی از قند خون پایین (هیپوگلیسمی) باشید. این علائم شامل گرسنگی، عصبی بودن، عرق کردن و ضربان قلب سریع یا نامنظم است. با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد راه‌هایی برای حفظ سطح قند خون خود، به‌طور منظم صحبت کنید.

اگر شما یبوست دارید، فشار زیادی به خود وارد نکنید. اگر فشار زیادی به خود وارد کنید تا حرکات روده‌ای داشته باشید، ممکن است دچار غش شوید. پیاده‌روی بهترین راه برای بهبود حرکات روده شما است. خوردن غذاهایی با فیبر زیاد برای بهبود کارکرد روده بهتر است. نمونه‌های خوبی ازاین‌دست غلات، لوبیا، سبزی‌ها و نان کامل هستند. آب گوجه‌فرنگی نیز ممکن است به حرکات روده کمک کند.

در آب‌وهوای گرم مراقب باشید. گرما می‌تواند سنکوپ را ایجاد كند. انجام فعالیت در خارج از منزل را در روزهای گرم محدود کنید. فعالیت فیزیکی در آب‌وهوای گرم می‌تواند منجر به کم‌آبی (دهیداراتاسیون) و متعاقب آن سنکوپ شود.

چه زمانی باید به مراقبت‌های ویژه پزشکی مراجعه کنید؟
• اگر شما دچار خونریزی هستید زیرا به‌طور تصادفی بعد از غش کردن به سر شما ضربه واردشده است.

• شما به‌طور ناگهانی دچار دوبینی، مشکل در صحبت کردن، بی‌حوصلگی شده‌اید و نمی‌توانید دست‌ها یا پاهای خود را حرکت دهید.

• درد قفسه سینه و مشکل در تنفس دارید.

• شما خون و یا موادی را که به نظر می‌رسد مانند تفاله قهوه است را استفراغ می‌کنید.

• خون را در مدفوع خود مشاهده می‌کنید.

چه زمانی باید به یک پزشک مراجعه کنید؟
• اگر شما دچار غش شده‌اید.

• سردرد، ضربان قلب سریع و یا احساس سرگیجه در هنگام بیش‌ازحد ایستادن می‌کنید.

• شما سؤالات یا نگرانی‌های مربوط به عارضه یا مراقبت‌های مربوط به خود دارید.

موافقت‌نامه مراقبت
شما حق‌دارید در برنامه‌ریزی مراقبت‌های خود کمک کنید. در مورد وضعیت سلامتی خود و نحوه درمان آن مطلع شوید. در مورد گزینه‌های درمان با مراقبین خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید چه مراقبت‌هایی را می‌خواهید دریافت کنید. شما همیشه حق‌دارید که از درمان استفاده نکنید. اطلاعات فوق تنها یک مقاله کمک‌آموزشی است. این مطلب به‌عنوان توصیه پزشکی برای مشکلات و درمان‌های فردی در نظر گرفته نشده است. قبل از پیروی از هر **** پزشکی، به پزشک، پرستار یا داروساز خود بگویید که آیا برای شما این روش درمانی امن و مؤثر است یا نه.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
فواید شیر سویا برای سلامتی و 6 مورد از شگفت‌انگیزترین آنها

%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D8%A7-950x1425.jpg

فواید شیر سویا برای سلامتی عبارت‌اند از: کاهش خطر ناشی از کلسترول، سرطان و چاقی. این ماده غذایی در بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بسیاری از مشکلات ناشی از یائسگی کمک می‌کند. پروتئین باکیفیت بالا و محتوای ویتامین شیر سویا باعث می‌شود که این ماده غذایی یک مکمل مفید برای **** غذایی گیاهی باشد. سویا جز حبوباتی است که دارای مواد مغذی بسیاری برای مصرف منظم در **** غذایی است. محصولات سویا جایگزین بسیاری از غذاهای گوشتی می‌شوند و به دلیل داشتن پروتئین بالا برای افرادی که غذای رژیمی گیاهی یا وگان مصرف می‌کنند، محبوب هستند. سویا و سایر محصولات سویا، غذاهای سنتی آسیایی هستند. شیر سویا نیز می‌تواند برای توفو استفاده شود که یک جایگزین پنیر است. گفته می‌شود استفاده از شیر سویا در چین در سال A D. 82 آغازشده است. در کشورهای دیگر آسیا مانند ژاپن و مالزی نیز مصرف این ماده غذایی گسترده است. شیر سویا امروزه در سراسر جهان استفاده می‌شود و به‌راحتی در انواع مختلف در بسیاری از کشورها قابل‌دسترسی است. شیر سویا از ماده سویا استخراج می‌شود. بسیاری از افراد شیر سویا را به خاطر قابلیت انعطاف‌پذیری و توانایی آن‌ها برای جایگزینی شیر در دستورالعمل‌های غذایی انتخاب می‌کنند. این ماده غذایی منبع خوبی از پروتئین برای افرادی است که دچار تحمل لاکتوز هستند. هم‌چین شیر سویا ممکن است در شکلات و طعم‌دهنده‌های وانیل موجود باشد. در کشورهایی مانند چین و هند، بعضی از مردم شیر سویای نمک‌زده را مصرف می‌کنند. با استفاده از هزینه کم شیر سویا و افزایش محبوبیت آن در ****‌های غذایی در سراسر جهان، مطالعات تحقیقاتی در حال بررسی سایر مزایای این محصول گیاهی طبیعی برای سلامتی است.


اطلاعات تغذیه‌ای مربوط به شیر سویا
شیر سویای غنی نشده، اصلی یا با طعم وانیل، منبع خوبی از انرژی، پروتئین، شکر، فیبر و چربی است. در میان مواد معدنی، در شیر سویا کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی. ویتامین‌های مختلف مانند فولات، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین ب 12، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K یافت می‌شوند. همچنین این نوشیدنی پرخاصیت دارای اسیدهای چرب اشباع‌شده، منوکسین و اسیدهای چرب غیراشباع است. تمام این مواد مغذی در حفظ سلامتی خوب به ما کمک می‌کند.

ارزش تغذیه‌ای سویا اعم از اینکه غنی‌شده یا نه متفاوت است. بااینکه محتوای پروتئین در شیر سویا مقایسه با شیر گاو است، دیگر مواد مغذی ممکن است از شیر گاو کمتر باشد و غنی‌سازی ویتامین‌ها و مواد معدنی یک روش معمول در تولید تجاری سویا شیر سویا است. مصرف شیر سویا یک جایگزین مغذی برای مصرف در افراد در **** غذایی یا آلرژی‌های لبنی چون حساسیت به لاکتوز، کلسیم و ویتامین‌های دیگر است. محتوای پروتئین و ایزوفلاون موجود در شیر سویا، خواه غنی‌شده و خواه غنی نشده، جز مواد مغذی گیاهی هستند و بسیاری از مزایای پیشگیرانه را در مقابل بیماری‌ها دارند. ارزش تغذیه‌ای محصولات سویا ممكن است در هر برند متفاوت باشد.


%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D8%A7.jpg


فواید شیر سویا
فواید شیر سویا برای بدن عبارت‌اند از:

سلامت قلب را بهبود می‌بخشد
شیر سویا حاوی پروتئینی است که برای رشد ضروری است. پروتئین‌ها از اسیدهای آمینه تشکیل‌شده‌اند که به‌عنوان عناصری مفید در جلوگیری از اختلالات مختلف دخیل در سلامتی شناخته‌شده‌اند. محتوای اسیدآمینه و ایزوفلاون ها پروتئین سویا همچنین باعث کاهش LDL-کلسترول می‌شود. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که ایروافلون ها باعث کاهش سطح کلسترول سرمی در افراد سالمند مرد می‌شوند. در میان بیماران مبتلای به دیابت نوع 2، مصرف شیر سویا با فشارخون طبیعی در ارتباط است؛ بنابراین مصرف و فواید شیر سویا به‌عنوان یک روش مؤثر برای بهبود سلامت قلبی عروقی است.

مسائل مربوط به امراض بعد از یائسگی
فواید شیر سویا ما را در حل از بسیاری از مسائل مربوط به‌سلامت در دوران پس از یائسگی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که ایزوفلاون ها ممکن است در حفظ سطح استروژن در زنان یائسه کمک کند. مصرف شیر سویا توسط زنان یائسه ممکن است در پیشگیری از بیماری‌های ناشی از کاهش طبیعی هورمون استروژن مؤثر باشد. اثرات آنتی‌اکسیدانی ایزوفلاون سویا ممکن است در کاهش بیماری‌های مزمن خاص، به‌خصوص سیستم قلبی عروقی مفید و کارا باشد.

از ابتلای به بیماری پوکی استخوان جلوگیری می‌کند
شیر سویا برای کمک به پوکی استخوان در زنان یائسه مفید است. خطر ابتلای زنان یائسه در سال‌های بعد از یائسگی به بیماری پوکی استخوان بالا که اغلب با عنوان استخوان‌های شکننده شناخته می‌شود افزایش می‌یابد و در آن، کاهش کلسیم در ارتباط با افزایش خطر ابتلا به این بیماری است. مطالعات نشان داده‌اند که **** غذایی حاوی پروتئین حیوانی باعث افزایش دفع ادراری کلسیم در مقایسه با **** غذایی حاوی پروتئین سویا می‌شود. ازآنجایی‌که شیر سویا با کلسیم به‌طور فزاینده‌ای تقویت می‌شود، می‌توان گفت که این نوشیدنی در حفظ و تأمین مکمل‌های بدن کمک می‌کند. درمان جایگزین هورمون طبیعی به‌وسیله ایزوفلاونهای سویا ممکن است باعث حفظ توده استخوانی و تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی استخوان در زنان یائسه شود.

جلوگیری از ابتلای به سرطان
بر اساس تحقیقات انجام‌شده، فواید شیر سویا باعث کاهش سطح سرمی استروژن و کاهش خطر سرطان سینه می‌شود. سرطان سینه در میان زنان رایج است و استروژن با این نوع سرطان ارتباط دارد. به‌ویژه، زنان بعد از یائسگی در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند و اغلب مصرف محصولات سویا در مورد سایر مزایای سلامتی بهتر از دیگر جایگزین‌های استروژن است. نتایج یک تحقیق همچنین نشان می‌دهد خطر ابتلا به سرطان پروستات در افرادی که شیر سویا را مصرف می‌کردند، پایین‌تر است.


%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%86.jpg


به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند
اثرات آنتی‌اکسیدانی ایزوفلاون سویا ممکن است در مورد برخی بیماری‌های مزمن مفید باشد. سویا یا توفو دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و محافظتی است که به کاهش استرس اکسیداتیو و آسیب‌های ناشی از آن به بدن کمک می‌کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف شیر سویا ممکن است در جلوگیری از آسیب‌های کبدی ناشی از استرس اکسیداتیو مفید باشد. علاوه بر این، یافته‌های تحقیق دیگری نشان می‌دهد که خواص آنتی‌اکسیدانی سویا به افزایش ظرفیت آنتی‌اکسیدانی و کاهش علائم یائسگی در زنان کمک می‌کند.

کنترل چاقی و کاهش کلسترول
مصرف سویا، غنی از ایزوفلاون ها، به کاهش چاقی متابولیک در مردان و همچنین زنان بعد از یائسگی کمک می‌کند. ازاین‌رو، در کاهش اندازه دور کمر بین افراد چاق و دارای اضافه‌وزن کمک می‌کند. اثرات هورمونی ایزوفلاونهای سویا در مهار آدیپوژنز منجر به کاهش اندازه بافت چربی می‌شود. کسانی که ایزوفلاون های سویا را مصرف می‌کنند، نه‌تنها از اثر آیدپوژنیک، بلکه از اثرات کاهش LDL-کلسترول نیز کمک می‌گیرند که این اثر به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند.

خلاصه مقاله
به‌طور خلاصه، شیر سویا دارای بسیاری از مواد مغذی مفید است که دارای مزایای بسیاری در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن، به‌ویژه برای افراد سالمند است. سویا در حال حاضر غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم است. به علت فیتواستروژن های طبیعی هنگام مصرف شیر سویا، به‌عنوان بخشی از **** غذایی روزانه خود، زنان مصرف‌کننده بیشترین میزان استروژن را مصرف می‌کنند. ایزوفلاون ها را به‌منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی با مزایای کاهش کلسترول LDL و بهبود جریان خون قلب و عروق به‌عنوان یک غده تیروئید مصرف می‌کنند. این عمل به‌عنوان یک درمان برای جلوگیری از چاقی انجام می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که سویا بسیار مفید است و نتایج مصرف آن ممکن است بر اساس کیفیت و غنی‌سازی مواد غذایی محصول، مقدار مصرف و جذب ایزوفلاون ها متفاوت باشد.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
روغن ماهی و معرفی 20 مورد از فواید و کاربردهای این ماده غذایی

%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-950x950.jpg

روغن ماهی از مواد غذایی که از دیرباز نوع بشر از آن استفاده کرده است. مطالعات مختلفی خواص روغن ماهی را تحت بررسی و کنکاش قرار داده است. مزایای مصرف روغن ماهی برای سلامتی شامل توانایی آن در کاهش وزن و حاملگی سالم می‌باشد. همچنین باعث افزایش باروری و مراقبت از پوست (مخصوصاً برای درمان بیماری پسوریازیس و آکنه) می‌شود. همچنین از این ماده غذایی در درمان بیماری‌های مختلف قلبی، کلسترول بالا، افسردگی، اضطراب، ADHD، سیستم ایمنی ضعیف، سرطان، دیابت، التهاب، ورم مفاصل، بیماری التهابی روده، ایدز، بیماری آلزایمر، اختلالات چشم، دژنراسیون ماکولا و زخم مفید است. بسیاری از فواید روغن ماهی را می‌توان به حضور امگا 3 اسیدهای چرب ضروری مانند اسید docosahexaenoic (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) در آن نسبت داد. دیگر اسیدهای چرب ضروری مفید در این ماده مغذی شامل آلفا لینولنیک اسید و یا گاما لینولنیک (ALA) و اسید و یا GLA است. درحالی‌که روغن ماهی دارای مقدار زیادی از ویژگی‌های مفید است، وجود دارد کاربردهای جانبی بسیاری در کنار استفاده‌های کاربردی آن وجود دارد و نه همه آن‌ها مؤثر و دقیق نیستند، بنابراین هنگام مصرف این روغن مفید مراقب باشید. تولیدکنندگان ماهی تلاش کرده‌اند تا آن را به‌عنوان یک درمان برای تقریباً هر چیزی به بازار عرضه کنند. در مقاله زیر، ما مزایای مختلف روغن ماهی را که برخی از آن‌ها مبتنی بر شواهد علمی خاص هستند درحالی‌که دیگر موارد تنها بر اساس مطالعات انجام‌شده بر روی حیوانات هستند را موردبررسی قرار می‌دهیم. ما پیشنهاد می‌کنیم که خوانندگان قبل از تصمیم‌گیری آگاهانه به‌طور کامل آموزش ببینند، نه اینکه تحت تأثیر تبلیغات منفی و مثبت در مورد کاربردهای سودمند روغن ماهی قرار بگیرند. انواع مختلف ماهی که منبع خوبی از روغن هستند و تقریباً یافت می‌شوند عبارت‌اند از ماهی خال‌مخالی، ماهی قزل‌آلای دریاچه، شاه‌ماهی، ساردین، اره‌ماهی، صدف، ماهی تن آلباکور، ماهی تن باله آبی، ماهی تن زرد، سپر ماهی، قرص‌های تقویتی، ماهی کولی و ماهی قزل‌آلا. کیفیت روغن ماهی بستگی به نوع ماهی که از آن بازیابی می‌شود، دارد.


مزایای مصرف روغن ماهی بر سلامتی انسان
مصرف این ماده غذایی تأثیر زیادی بر بدن ما دارد، زیرا در کاهش وزن، مراقبت از پوست، بهبود بینایی و سایر مسائل مربوط به‌سلامت که در زیر توضیح داده‌شده، کمک می‌کند.

تقویت سلامت قلب
طبق نظر انجمن قلب آمریکا (AHA)، آزمایش‌های بالینی نشان داده‌اند که امگا 3 در کاهش بروز بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) مؤثر است. روغن ماهی یک منبع عالی از امگا 3 است و بنابراین در شما خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و آریتمی های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف این ماده غذایی و کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهد. روغن ماهی از تجمع‌ تری گلیسیرید جلوگیری می‌کند و همچنین سطح‌تری گلیسیرید اضافی را کاهش می‌دهد. تحقیقات اولیه نشان داده است که این روغن را می‌توان برای جلوگیری از ابتلای به بیماری آترواسکلروز (تصلب شرایین) در بیماران عروق کرونر استفاده کرد؛ بنابراین، روغن ماهی در جلوگیری از سکته مغزی مؤثر است و استفاده منظم از روغن ماهی می‌تواند به جلوگیری از مرگ ناگهانی ناشی از مشکل در قلب کمک کند. البته همان‌طور که در انجمن قلب آمریکا تأکید کرده است، این یافته‌های اولیه باید توسط یک تحقیق دقیق‌تر تأیید شود.

کاهش وزن
تحقیقات انجام‌شده توسط پروفسور پیتر هاو در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان داده است که روغن ماهی باعث افزایش اثر ورزش در تلاش برای کاهش وزن می‌شود. داوطلبان که این روغن را در **** غذایی خود قرار داده بودند، وزن بیشتری را نسبت به افرادی که به‌طور منظم این روغن را مصرف نکردند، از دست دادند. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش وزن کمک می‌کند، بنابراین ترکیبی از تمرینات فیزیکی و مصرف این روغن به کاهش سریع چربی بدن کمک می‌کند.

%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86.jpg


بهبود سطح ایمنی بدن
اعتقاد بر این است که مصرف منظم این روغن باعث کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود، بنابراین شما را قادر به مقاومت در برابر وقوع بیماری‌های شایع مانند سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی تقویت سیستم ایمنی را با تأثیر فعالیت و بالا رفتن میزان سیتوکین ها و ایکوسانوئید موجود در بدن ما تقویت می‌کنند. محققان همچنین تأثیر یک وعده غذایی ماهی و روغن ماهی بر روی سیستم ایمنی حیوانات را بررسی کرده و دریافته‌اند که روغن ماهی در رشد حیوانات کمک می‌کند. تحقیقات مشابهی در مورد موش‌های بیمارستان عمومی Taichung درتایوان نیز نتایج مثبتی را به همراه داشت. روغن ماهی همچنین برای بیماران مبتلابه لوپوس (که یک بیماری خود ایمنی است که در آن توسط سیستم ایمنی به بدن حمله می‌شود و اعضا و بافت‌های بدن تحت حمله قرار می‌گیرد) مفید است. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که روغن ماهی در کاهش تب، بثورات پوستی و خستگی کمک می‌کند.

درمان ایدز
تحقیقات انجام‌شده توسط برنامه علوم تغذیه‌ای در لکزینگتون بر روی خواص روغن ماهی به‌عنوان یک درمان برای بیماری ایدز بحث کرده است. بااین‌حال، یک تحقیق جامع در مورد این باید انجام شود.

کاهش التهاب
روغن ماهی در کاهش التهاب در خون و بافت مؤثر است. مصرف منظم مکمل‌های روغن ماهی به‌صورت قرص‌ها، پرل‌ها و کپسول‌ها برای کسانی که از بیماری‌های التهابی مزمن رنج می‌برند مفید است. روغن ماهی در درمان اختلالات دستگاه گوارش، بیماری سلیاک، سندرم روده کوچک و بیماری التهابی روده (IBD) ازجمله بیماری کرون و کولیت اولسراتیو مؤثر است که هر دو اختلالات متداول روده است. در بیماران مبتلابه بیماری کرون اغلب جذب ویتامین‌ها، چربی‌ها و مکمل‌های ضروری دشوار است. مکمل‌های روغن ماهی یک **** غذایی مؤثر برای این بیماران است. ازلحاظ کولیت اولسراتیو، روغن ماهی از انباشت لوکوترین در روده جلوگیری می‌کند. تحقیقاتی نیز برای بررسی اثر ضدالتهاب روغن ماهی انجام‌شده است، به‌ویژه هنگامی‌که با سایر مکمل‌های غذایی و داروها ترکیب‌شده است.

درمان بیماری آرتریت
روغن ماهی در درمان آرتریت، روماتیسم، نشانگان رینود و بیماری‌های مشابه مفید است. با استفاده از روغن ماهی می‌توان در کاهش نیاز به دوزهای زیادی از NSAID ها (داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی) کمک کرد. بیمارستان سلطنتی آدلاید و دانشگاه نیوکاسل، واقع در استرالیا، گزارش کرده‌اند که روغن ماهی اثرات مثبتی را در درمان آرتریت نشان داده است. در موارد بیماری آرتریت، این روغن می‌تواند در کاهش تأثیر آنزیم که از بین بردن غضروف مؤثر است، مفید باشد.

بااین‌حال، ازآنجاکه دوز مصرفی این روغن که موردنیاز برای یک اثر بزرگ در بهبود یک بیمار، ناشناخته است، مرکز مفاصل در گروه روماتولوژی در دانشگاه جان هاپکینز اسیدهای چرب امگا 3 و روغن ماهی را در درمان آرتریت به‌طور توأمان استفاده کرده‌اند. دانشگاه همچنین هشدار می‌دهد که بیماران مبتلابه آرتریت باید از تمام عوارض جانبی دیگری که می‌توانند ناشی از استفاده از روغن ماهی باشند، آگاه باشند. شما می‌توانید در مورد آرتریت با مراجعه به مقالات معتبر و مطالعه آنان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تسکین افسردگی و اضطراب
با توجه به حضور اسیدهای چرب امگا 3، روغن ماهی، این ماده مغذی برای تسکین افسردگی، غم و اندوه، اضطراب، بی‌قراری، خستگی روانی، استرس، میل جنسی کاهش، گرایش به خودکشی و سایر اختلالات عصبی مؤثر است. محققان دانشگاه پزشکی کیس وسترن در کلیولند، اوهایو، در انتشار تحقیقات خود را با عنوان “روغن ماهی و اختلال دوقطبی خاطرنشان کرده‌اند که: درمان امیدوارکننده است اما تست نشده”. این عبارات اظهار می‌دارد که روغن ماهی می‌تواند در تثبیت خلق و درمان اختلالات دوقطبی مفید باشد. به‌این‌ترتیب، در میان کشورهایی که اغلب ماهی می‌خورند، میزان افسردگی کمتری وجود دارد. به همین ترتیب تحقیقات انجام‌شده در مورد زندانی‌ها نشان می‌دهد که وقتی مقدار بیشتری از اسیدهای چرب امگا 3 را به آن‌ها داده می‌شد، میزان مرگ‌ومیر و میزان خشونت در آن‌ها کاهش چشمگیری می‌یافت. مصرف ماهی همچنین یک درمان مناسب برای افسردگی است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که ماهی در سلامت روان زنان سودمند است و خطر ابتلا به افسردگی در زنان را کاهش می‌دهد.

مراقبت از چشم
به‌خوبی شناخته‌شده است که روغن ماهی توانایی بهبود بینایی را دارد. همچنین در جلوگیری از انحطاط ماکولا مرتبط با سن به مصرف‌کنندگان آن کمک می‌کند. مؤسسه ملی چشم ایالات‌متحده آمریکا قصد دارد یک مطالعه در سراسر کشور ایالات‌متحده برای ارزیابی اثر روغن ماهی در درمان دژنراتیو ماکولا انجام دهد. این مطالعه شواهد علمی قوی در مورد مزایای روغن ماهی را برای مراقبت از چشم ارائه خواهد داد، درنتیجه احتمالاً اجازه می‌دهد سازمان‌های دولتی و پزشکان به‌شدت توصیه به مصرف ماهی برای پیشگیری از ابتلای به دژنراسیون ماکولا کنند.

درمان بیماری آلزایمر
تحقیقات در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا نشان داده است که اسیدهای چرب در درمان بیماری آلزایمر مؤثر هستند. ازآنجاکه روغن ماهی یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب ضروری، ازجمله EPA و DHA است، در درمان بیماری آلزایمر می‌تواند کمک کند. تحقیقات بیشتر در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس (UCLA) معتبر بودن، مفید بودن روغن ماهی به‌عنوان یک درمان احتمالی برای بیماری را نشان داده است. انجمن آلزایمر توصیه می‌کند که مقادیر بالاتری از اسیدهای چرب امگا 3 به بیماران داده شود زیرا این مکمل به‌عنوان یک درمان در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل عمل می‌کند.

%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1-1-1012x1024.jpg


کمک در درمان ADHD
روغن ماهی ماده‌ای مغذی است که دارای توانایی در درمان بیش فعالی اختلال بیش فعالی (ADHD) با توجه به غلظت بالای اسیدهای چرب STIدر آن است. برای کودکان مبتلابه بیش فعالی، نارساخوانی، dyspraxia، ناتوانی برای تکمیل وظایف، بی‌ثباتی عاطفی، نگرش مواج، هماهنگی ضعیف در حرکات، کمبود تمرکز، ضعف حافظه کوتاه‌مدت، تمایل به قطع کردن حرف دیگران، بی‌مبالاتی، عجله، بی‌پروایی، تکانش گری، IQ پایین، یا اختلالات یادگیری، روغن ماهی یک درمان اثبات‌شده است.

تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه CSIRO استرالیای جنوبی نشان داده است که وقتی کودکان مبتلابه ADHD دوز روغن ماهی و کپسول‌های پریموز را به مدت 15 هفته دریافت کردند، آن‌ها بهبود قابل‌توجهی در رفتارشان نشان دادند. ازآنجایی‌که مغز انسان دربرگیرنده حدود 60 درصد چربی، به‌ویژه اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6 است، به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که مصرف این روغن در رشد طبیعی مغز مفید است و همچنین باعث کمک به کودک شما برای تمرکز بر مطالعات خود می‌شود. یافته‌ها حاکی است که در زنان بارداری به‌طور منظم از روغن ماهی استفاده می‌کنند، کودکان نوپا آن‌ها هماهنگی بیشتری در حرکات دست و چشم دارند.

مراقبت از پوست
این روغن برای بهبود وضعیت پوست خشک با براق و سرزنده کردن آن عالی است. این روغن در درمان مشکلات پوستی مختلف مانند اگزما، پسوریازیس، خارش، قرمزی پوست، ضایعات پوستی و بثورات مفید است. ازنظر کاربرد در درمان بیماری پسوریازیس، EPA موجود در روغن ماهی، رشد تولید پروتئین‌های التهابی را با تولید اسید آراشیدونیک محدود می‌کند؛ بنابراین، روغن ماهی می‌تواند به‌صورت موضعی برای تسکین پسوریازیس استفاده شود. مصرف منظم کپسول روغن ماهی کمک می‌کند تا کاهش رطوبت پوست را کاهش یابد. بعضی از افراد ادعا می‌کنند که روغن به جلوگیری از آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند، اما تحقیق در مورد این ادعا انجام‌نشده است.

درمان آکنه
روغن ماهی یک درمان مؤثر برای درمان بیماری آکنه است. EPA موجود در روغن مانع تشکیل آندروژن می‌شود که می‌تواند بر تشکیل چربی در فولیکول‌های مو تأثیر گذاشته و منجر به آکنه شود.

کمک به درمان سرطان
این روغن در کاهش وزن در بیماران مبتلابه سرطان لوزالمعده مفید است. مکمل‌های آن نیز می‌تواند برای بیماران مبتلابه هیپرلیپیدمی مرتبط با سرطان مفید باشد.

دیابت را کنترل می‌کند
بیماران دیابتی نوع II مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، آترواسکلروز و سکته مغزی هستند. تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه آکسفورد ثابت کرده است که مصرف این ماده غذایی در کاهش سطح ‌تری گلیسیرید در بیماران مبتلا به دیابتمفید نیز هست.

%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%AF%D9%88-1024x1019.jpg


جلوگیری از ایجاد زخم
حضور EPA و DHA در روغن ماهی، در مورد پیشگیری از بروز زخم‌های ناشی از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مفید است.

حاملگی سالم را پشتیبانی می‌کند
روغن ماهی برای زنان باردار بسیار مفید است زیرا DHA موجود در آن در تکامل چشم و مغز کودک کمک می‌کند. همچنین دارای خواص مفیدی در جلوگیری از بروز زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و سقط‌جنین است. در تحقیقات انجام‌شده در دانمارک که بر روی 8،729 زن باردار انجام شد، نتیجه گرفته شد که یک **** غذایی با مقدار کم ماهی، باعث افزایش خطر به دنیا آمدن نوزادان نارس و زودرس می‌شود.

همچنین این باور وجود دارد که زنان که مقادیر کافی از EPA و DHA در **** غذایی آن‌ها ندارد از افسردگی پس از زایمان رنج می‌برند که دلیل آن می‌تواند این باشد که یک انتقال برخی از مقدار جرم مغز از مادر به کودک در آخرین مرحله از بارداری وجود دارد؛ بنابراین، خوردن روغن ماهی یا مصرف مکمل‌های ماهی، قرص‌ها، کپسول‌ها یا قرص‌ها در دوران بارداری برای رشد کلی کودک و رفاه مادر بسیار مفید است. بااین‌حال، باید توجه داشت که روغن حاصل از کبد ماهی، به‌عنوان‌مثال روغن کبد ماهی کاد، نباید در دوران بارداری مصرف شود زیرا روغن ماهی کاد دارای رتینول و ویتامین A است که به‌عنوان علت نقایص مادرزادی شناخته می‌شوند.

باروری را بهبود می‌بخشد
روغن ماهی که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است کمک می‌کند تا باروری و تقسیم سلول بهبود یابد. تحقیقات مقدماتی روی حیوانات نشان داده است که وقتی آن‌ها از **** غذایی حاوی روغن ماهی تغذیه می‌کنند، کیفیت اسپرم آن‌ها افزایش می‌یابد. پس از انزال، بقا اسپرم در برابر حملات پراکسیداسیون لیپیدی در دستگاه تناسلی زن افزایش می‌یابد، درنتیجه باعث افزایش شانس تخمک‌گذاری می‌شود. از سوی دیگر، مطالعات حیوانی مشابه نشان می‌دهد که مصرف این ماده غذایی باعث مهار سنتز پروستاگلاندین E و پروستاگلاندین F می‌شود که در مقادیر زیادی توسط کیسه منی انسان تولید می‌گردد. بااین‌حال، در تحقیقات تأثیری بر روی تعداد و تحرک اسپرم مشاهده نشد.

مراقبت از مو
این ماده غذایی به حفظ لایه‌های خوب مو کمک می‌کند و این امر به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 که دارای خواص تحریک‌کننده رشد مو و تغذیه فولیکول‌ها است. این مسئله باعث کمک در رشد مو و در جلوگیری از ریزش آن است و ازآنجایی‌که گونه‌های ماهی منبع خوبی از پروتئین هستند که برای رشد مو ضروری است، خوردن ماهی به حفظ سلامت مو کمک می‌کند.

از بیماری لو گهریگ (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) جلوگیری می‌کند
روغن ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف **** غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است باعث کم شدن و یا تأخیر در شروع اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) شود که با عنوان بیماری لو گهریگ نیز شناخته می‌شود.

بهبود گردش خون
به‌طور گسترده‌ای این ادعا پذیرفته‌شده است که روغن ماهی توانایی بهبود گردش خون را با کاهش تری گلیسیرید و سطوح کلسترول سرمی دارد. بااین‌حال، مزایای بهبود گردش خون در درجه اول تنها بر روی موش آزمایش‌شده است. همچنین اعتقاد بر این است که روغن ماهی در جلوگیری از آسم و نارسایی کلیه کمک می‌کند. بسیاری از مردم نیز دوست دارند روغن ماهی را مصرف کنند، زیرا براق و صاف را موها را تقویت می‌کند.

برنامه ملی آموزش فشارخون بالا در ایالات‌متحده در مورد تبلیغات غیردقیق روغن ماهی به‌عنوان یک ابزار مؤثر برای کاهش فشارخون بالا در بیماران مبتلابه فشارخون بالا هشدار داده است. با توجه به گزارش آن، مکمل‌های روغن ماهی به‌طور محدودی باعث کاهش فشارخون در بیماران مبتلابه فشارخون می‌شود. تحقیقات انجام‌شده در آزمایشگاه چانینگ در بوستون نشان داد که دوزهای متوسط مکمل‌های روغن ماهی تأثیر کمی بر مشکل فشارخون بالا در افراد مبتلابه فشارخون جزئی دارد.

اثرات جانبی روغن ماهی
اگرچه روغن ماهی دارای منافع بسیاری است، مصرف بیش‌ازحد آن ممکن است سبب بروز حساسیت و عوارض جانبی در فرد مصرف‌کننده شود. به‌ویژه افرادی که به غذاهای دریایی و ماهی حساس هستند، اثراتی مانند کهیر و تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو را ممکن است تجربه کنند.

در صورت مصرف بیش‌ازحد، ممکن است فرد مشکل در تنفس، ناراحتی معده، مدفوع شل، سرفه و خلط، تهوع، ناراحتی قلبی و بیماری مزمن را در این مورد تجربه کند. اطمینان حاصل کنید که بیشتر از مقدار توصیه‌شده مصرفی از این ماده مغذی را مصرف نکنید و در صورت حساسیت به ماهی، از مصرف آن اجتناب کنید.

بگذارید به جزئیات برخی از عوارض جانبی احتمالی نگاه کنیم:

در کودکان: مصرف بیش‌ازحد روغن ماهی توسط کودکان می‌تواند منجر به واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، عطسه یا سرفه خشک شود و همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن آن‌ها را تضعیف کند.

زنان باردار: باوجودی که روغن ماهی دارای مزایای فراوانی برای زنان باردار است، محتوای جیوه موجود در آن می‌تواند به حافظه، توانایی شنوایی، مهارت‌های شناختی و بینایی کودک آسیب برساند.

افسردگی و اختلال دوقطبی: مصرف بیش‌ازحد روغن ماهی می‌تواند علائم افسردگی و اختلال دوقطبی را افزایش دهد.

سرطان و بیماری کبد: اگر از دیابت، سرطان و بیماری کبد رنج می‌برید، از مصرف بیش‌ازحد این ماده غذایی جلوگیری کنید زیرا ممکن است علائم این بیماری را در شما بدتر کند.

دیابت و فشارخون پایین: مصرف بیش‌ازحد روغن ماهی می‌تواند سطح فشارخون پایین‌تر از سطح طبیعی را کاهش دهد.

احتیاط در دوز مصرفی روغن ماهی
مصرف بیش‌ازحد روغن ماهی می‌تواند آلرژی و اثرات جانبی بر بدن داشته باشد. علاوه بر این، اگر مشکلات خاصی دارید، روغن ماهی می‌تواند برای شما در تشدید این مشکلات و بیماری‌ها مشکل‌ساز باشد بنابراین لازم است مکمل‌های روغن ماهی را با احتیاط مصرف کنید. علاوه بر این، می‌توان آن را در روش های مختلف مصرف کرد. این موارد شامل خوردن ماهی به‌طور مستقیم با پختن، کباب کردن، سرخ کردن، برشته کردن، سرخ کردن یا دودی کردن است. همچنین این ماده غذایی می‌تواند در قالب مکمل‌های غذایی متمرکز مثل شربت‌ها، قرص، کپسول یا ژل نرم مصرف شود. همچنین، انواع مختلف دارویی از این روغن وجود دارد. لازم نیست به‌طور مداوم روغن دارویی یا حتی مکمل‌ها را مصرف کنید. شما همچنین باید با دکتر خود مشورت کنید تا نوع مصرف روغن ماهی و نیاز کلی آن را در **** غذایی خود تعیین کنید.
منبع: مجله قرمز
 
بالا