• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

معرفي انيميشن هاي جديد و قديمي دنيا

mahsa_nini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 مارس 2007
نوشته‌ها
586
لایک‌ها
0
اين هم از جواب تست من
level1_don018.gif
:


Earth is your anime element. You're wise and observant. You're able to look past exteriors and see the true interior of a person. You're a dedicated worker and people know they can count on you. Sometimes things get to be too much; you're prone to stress. You know when you've pushed yourself too hard and can't run anymore. When this happens, you feel you need to get away from everything; somewhere tranquil where you can sort things out and clear your mind. Your emotions can run wild and at times, you may say things you don't mean. But, everyone loves you and will always forgive you in the end. If you were an anime character you would be a master in martial arts

اين كدوم تسته؟
همون naruto هستش؟
شخصيتت كي شد؟
حالا نميشد ترجمش ميكردي منم بفهمم اينجا چي نوشته؟
نه؟؟؟؟؟؟/
چرا ف ل ت ر ه ؟
يكي دست منو بگيره ردم كنه D:
 

mahsa_nini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 مارس 2007
نوشته‌ها
586
لایک‌ها
0
براعكس به نظر من اوج كينشن اون اولش بود كه با لرد شيشيو مي جنگيد!
3.gif

كينشن از نظر دختر ضعيف بود(به نظر من!) البته كميته اي سه نفره شامل سه دختر شناس منجمله خودم برسيش كرديم دو نفر ديگه تاييدشون ......اپن در اين دوران بود كه نخبگان سياسي نظامي اقتصادي اين كشورو مي گردوندن!
در كل بهترين جاي كينشن اونجا بود استادش زنده شد كينشن كلي ذوق كرد!

100% تاييد ميشه اگه شيشيو آخر داستان بودش بهتر بود.
برادر شيان اطلاعات تاريخي شما حسادت ساكورايي منو بدجوري تحريك كرد:D:D
تبريك ميگم
بيا اعدام 1ذره دعوا كنيم:lol:
سلام ین ین عزیز ...:happy:
چقدر جای شما خالیه ... هر وقت می بینمتون یاد تاپیک افسانه ی شجاعان میوفتم ... چه دوران قشنگی بود ..........بود ... ;)



برادر شیان عزیز .. از این که می بینم دوباره با آی دی قبلیت پست می زنی خوشحالم .. و همین طور بابت آواتارت ... دیگه حرف رفتن هم نزن ... :happy:...
خودتم خيلي غيبت داري
=============
برادر شيان اين آواتارت رو دوست دارم اينقده عوضش نكن
 

masih_abb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 می 2007
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
خوب امروز اومدم بترکونم با چند تا پست جدید . امیدوارم خوشتون بیاد . خیلی برای تایپشون وقت گذاشتمه.
 

masih_abb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 می 2007
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
6fjyj43.jpg
اولين انيميشن جهان در شهر سوخته سيستان پيدا شد تهران (آژانس خبري ميراث فرهنگي ايران (يك كار انيميشن بر روي يك جام زيرخاكي متعلق به 5000 سال قبل در شهر سوخته استان سيستان بلوچستان در جنوب شرقي ايران يافت شد. بر روي اين قطعه باستاني كه مي‌توان آن را اولين انيميشن جهان ناميد، هنرمند، «بزي» را تصوير كرده است كه به سمت درخت مي‌پرد و برگ‌هاي آن را مي‌خورد. كارهاي زيرخاكي كه در شهر سوخته كه از يكي از پيشرفته‌ترين تمدن‌ها در 5000 سال قبل برخوردار بوده پيدا شده است. از تصاوير «بز» و «ماهي» بيش از هر چيز ديگر استفاده شده است به نظر مي‌رسد كه اين حيوانات بيش از بقيه حيوان‌ها مورد استفاده اين مردم بوده است. بر روي اين جام به قطر 8 سانتي‌متر و ارتفاع 10 سانتي‌متر، اين تصاوير حركت را به شيوة ظريفي نشان مي‌دهد كه در واقع يك كشف بي‌سابقه بوده است. بر روي بعضي از اشيا زيرخاكي كه در شهر سوخته يافته‌اند، تصاوير تكرار شده ديده مي‌شوند اما هيچ كدام از آن‌ها نشان دهندة حركت نيستند. «منصور سجادي» باستان‌شناس مسئول پروژه مي‌گوید : در طول حفاري مقبره‌اي كه در آن اين جام كِرم رنگ را پيدا كرديم، به اسكلتي برخورد كرديم كه احتمال دارد متعلق به خالق اين تصوير باشد.» اين باستان‌شناس سعي كرد تا يك قطعه انيميشن براساس اين تصاوير بسازد كه به فرم يك فيلم 20 ثانيه‌اي است. سجادي مي‌گويد: «تصاويري كه ما در شهر سوخته برخورد كرديم تا كنون در جايي يافت نشده است​
 

masih_abb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 می 2007
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
4z3gn69.jpg
لوپن يكي از شخصيت‌هاي منفي كارتون‌هاي ژاپني است، يك دزد با شرافت با امضاي ميمون اگر مي‌خواهيد چگونگي سير ساخت سريال لوپن را بدانيد مطلب زير را بخوانيد. لوپن مردي است با كت قرمز،‌ شلوار سياه، بلوز سفيد، كراواتي زرد، كله‌اي گرد با موهاي كوتاه و خط ريش بلند. هر جايي كه اتفاقي خاص قرار است بيافتد، حاضر مي‌شود، منتهي نه بدون اطلاع قبلي. راستي اگر لوپن را در كت سبز يا صورتي ديديد، تعجب نكنيد. مطمئن باشيد كه خودش است. او را نمي‌توان در هيچ زنداني نگه داشت، يا حتي دستبند زد. به سادگي تغيير چهره مي‌دهد. اما او يك دزد معمولي نيست، چرا كه هميشه قبل از سرقت به ديگران خبر مي‌دهد ودر جوانمردي و شرافت بهترين دزد است. به نام اولين رمان لابلانس دقت كنيد «آرسن لوپن يه دزد با شرف»! كاتو كازويكو معروف به هانكي پانچ (به معني مهر يا امضا ميمون، حالا چرا ميمون، به چهره لوپن خوب دقت كنيد) لوپن را تحت تأثير آرسن لوپن، شخصيت نويسنده فرانسوي دموريك لابلانس خلق كرد. كارتون لوپن3 در سال 1967 توسط طراح معروف ژاپني كاتو كازويكو خلق شد. لوپن3 كه برداشتي آزاد و نو از آرسن لوپن است،‌ابتدا در كتاب‌هاي مصور يا به اصطلاح ژاپني «مانگا» ظاهر شد. در سال 1969 مانكي پانچ به دعوت يكي از كمپاني‌هاي انيميشن ژاپن و با همكاري چند طراح معروف ژاپني كار روي پروژة سينمايي لوپن را آغاز كردند. نتيجه اين همكاري فيلم سينمايي به نام «فيلم آزمايشي» (Pilot Film) و يك سريال شد كه از اين ميان «فيلم آزمايشي» هيچ وقت به نمايش درنيامد. سريال در ابتدا با موفقيت همراه نبود، عوض كردن يكي از انيماتورها باعث شد كه بعد از قسمت‌هاي سوم و چهارم، به جنبه‌هاي طنز كارتون افزوده شود و از فضاي خشك و بزرگ‌سال آن كاسته شود. همين امر باعث افزوده شدن طرفداران اين كارتون شد. اما سريال در نتيجه تغيير و تحولات در كار توليد به بيست وسه قسمت بيشتر كشيده نشد. موفقيت دير هنگام سريال و اتمام آن در زمان اوج، مانكي پانچ را به اين فكر واداشت كه توليد سري دوم اين مجموعه را آغاز كند. در سال 1977 طرفداران مجموعه پس از سال‌ها انتظار، شاهد حضور دوباره لوپن در تلويزيون بودند. اين بار لوپن با 155 قسمت جذاب و خنده‌دار برگشته بود، حتي اين سريال از طرف برخي، بدرخش لوپن (Shine Lupin) نام گرفت. يك سال بعد گروه به كارگرداني «هي زاكي هايوا» اولين فيلم بلند سينمايي لوپن به نام «جريان اسرارآميز مامو» (Mistriyes of Mamo) را روانه بازار كرد. ولي به خاطر بازگشت به ديد تلخ قسمت‌هاي اوليه و اولين كتاب‌هاي مصورش با موفقيت روبه‌رو نشد. اما دومين فيلم بلند از مجموعه لوپن كه در پرده سينما ظاهر شد يك موفقيت بود، ولي نه در سينما! كارگردان «مي زاكي مايوا» به اين نتيجه رسيده بود كه بايد جنبه‌هاي حقيقي شخصيت لوپن پرداخته و پخته شود. قلعة كايگستور
(Castle of Cagliostro) نشان داد كه لوپن نه تنها يك دزد حرفه‌اي است، بلكه به مانند پدربزرگش يك جوانمرد حرفه‌اي و قهرماني به معناي دقيق كلمه هم هست. پخش اين فيلم از طريق تلويزيون و شبكه ويديويي باعث جلب تماشاگران بيشتري شد. در سال 1984 سومين سريال لوپن پخش شد. اين مجموعه 50 قسمتي با نام «لوپن سه» (Lupin III) تا امروز آخرين سريال لوپن است. اين سري پُر بود از شوخي‌هاي كوچك و بزرگ و همين موضوع توانست جايش را در ميان تماشاگران باز كند. در سال 1985 سومين فيلم سينمايي لوپن «افسانة طلاهاي بابل» (Leyend of The Gold of Babylon) به مدت 122 دقيقه توليد شد كه تا امروز طولاني‌ترين كارتون لوپن است. اين فيلم با تكنيك ساده سري سوم ساخته شده بود. پس از اتمام سري سوم كارتون در سال 1987 چهارمين فيلم سينمايي لوپن با نام «توطئه فوما» (Fuma Conspirucy) مستقيماً در شبكه ويديوهاي خانگي پخش شد. در تابستان 1989 پخش فيلم 90 دقيقه‌اي «خداحافظ آزادي» (Bye Bye Liberty) از كانال NTV ژاپن به عنوان اولين فيلم مخصوص تلويزيوني (Ist Tv Special) پايه‌گذار سنتي شد: هر ساله در ماه آگوست طرفداران كارتون‌هاي ژاپني شاهد پخش يك فيلم جديد از اين مجموعه هستند. سال 1995 پنجمين فيلم سينمايي لوپن به نام «در جهنم با نوسترا داموس!» (To Hell With Nostradamus!) ساخته شد و سال بعد ششمين فيلم با عنوان «تحت تعقيب، زنده يا مرده» (Wanted: Dead or Alive) توليد شد. اين فيلم كه به شيوه وايداسكرين پخش شد، بازگشتي دوباره به جديت‌هاي اوليه لوپن بود. حال بعد از سي سال «مانكي پانچ» نشان داده كه همچنان تا سال‌ها مي‌تواند موضوع براي لوپن داشته باشد، بدون اين كه باعث تكراري شدن و خستگي بشود. قضاوت درباره اين موضوع كه آيا مي‌شود بزرگ‌ترين شخصيت دزد كارتوني را دوست داشت يا نه را به عهده خودتان مي‌گذارم. در آخر اين شعري است از اولين سريِ كارتون لوپن: لوپن،‌مرد خوبيه، ولي احمقهِ، اون از اسلحه‌اش استفاده مي‌كنه، بنگ بنگ…… لوپن، هميشه مي‌خنده و گاهي عصباني مي‌شه، آره او آدم با حالیه.
ضمنا خودم اضافه کنم که کارتونی با عنوان لوپن توسط استودیو گیبلی ساخته شده.

6f4ooq9.jpg
4z1ftrd.jpg

منبع: pilban magazine
 

masih_abb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 می 2007
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
66equyf.jpg
4otnic7.jpg

پوكيمون در ابتدا نام يك مجموعه جالب و ديدني تلويزيوني بود، اما بعدها دو فيلم بلند سينمايي نيز براساس آن تهيه شده كه بر محبوبيت قهرمانان آن افزود. پوكيمون‌ها مجموعه‌اي از موجودات عجيب و منحصر به فرد كارتوني‌اند كه براي اولين بار يك كمپاني ژاپني به نام گيم فريك (Game Freak) آن‌ها را خلق كرد. واژه پوكيمون در واقع يك كلمه ژاپني است كه از تركيب دو كلمه مانستر (Monster) و پاكت (Pokett) تركيب يافته است معناي اين نام تركيبي، غول جيبي است. پوكيمون در ابتدا نام يك مجموعه جالب و ديدني از حشرات متنوع بود كه به سرگرمي خوبي براي كودكان تبديل شد. پوكيمون‌ها در واقع حيواناتي هستند كه داراي ذاتي (ماهيتي) چندگانه‌اند. آن‌ها به راحتي در شرايط مقتضي تغيير ماهيت مي‌دهند و به چيزي شبيه به خود – ولي با قدرتي مضاعف، تغيير شكل مي‌دهند. هر پوكيمون‌ در واقع جانداري است با توانايي‌هاي مشخص و شناخته شده كه در صورت تغيير، توانايي‌هاي بيشتري مي‌يابد. خصوصيت پوكيمون‌ها در اين است كه مرتب به چيز بهتري تبديل مي‌شوند و در شرايط مناسب‌تر قرار مي‌گيرند. اين ويژگي منحصر به فرد پوكيمون‌ها را مي‌توان در سري بازي‌هاي ويديويي نيز پيدا كرد. بازيگري كه هدايت يك پوكيمون را بر عهده دارد، بايد از تعداد پوكيمون‌هايي كه در اختيارش قرار دارد، عليه پوكيمون‌هاي ديگر در جنگ استفاده كند! برنده بازي كسي است كه پوكيمون او بتواند پوكيمون‌هاي ديگر را وادار به عقب‌نشيني كند. در اين بازي‌ها مي‌توانيد پوكيمون خود را تا هر مرحله‌اي كه به جلو رفته‌ايد، حفظ كنيد. اما جنبه ديگر اين بازي‌ها، ميزان تأثير شخصيت‌ها بر يكديگر است. پوكيمون‌ها بر حسب تأثيري كه از يكديگر دارند به درجات بالاتر يا پايين‌تر، تغيير وضعيت مي‌دهند. در بازي‌هاي ديگر، بازيگر (كاربر) بايد در روند بازي با پوكيمون‌هاي ديگر كه در بازي نقش چنداني ندارند نيز، برخورد و گفت‌وگو كند. بازيگرها مي‌توانند حتي پوكيمون‌هاي خود را در شرايط خاص با يكديگر تعويض كنند. جذابيت بازي‌هاي پوكيمون در واقع ناشي از خود كارتون‌هاست كه به چيز‌هاي ديگر (مانند عروسك، كميك و…) سرايت كرده است. امروزه دنياي پوكيمون‌ها بسيار فراتر از محدوده بازي‌هاست. حتي مي‌توان به نمايش تلويزيوني پوكيمون‌ها اشاره كرد كه در آن پوكيمون‌هاي كارتوني كارهايي در حد يك «شومن» انجام مي‌دهند. اين نمايش‌هاي تلويزيوني در بسياري از كانال‌هاي ويژه تلويزيوني، مخاطبان بسياري از كودكان و نوجوانان را به خود اختصاص مي‌دهند. تأثير پوكيمون‌ها چيزي فراتر از موصولاتي است كه الهام از شخصيت آن‌ها به بازار آمده است. از پوكيمون‌ها يكي دو فيلم سينمايي بلند نيز تهيه شده است كه مخاطبان بي‌شماري را به خود اختصاص داده و از اين رهگذر، بر محبوبيت و معروفيت اين قهرمانان افزوده است. هم‌چنين بايد به كارت‌هاي بازي اين شخصيت‌ها اشاره داشت كه يكي از عوامل مهمي موفقيت اين كارتون است. در اين كارها تمام شخصيت‌ها درج شده است. علاوه بر آن براي هر شخصيت، امتياز ويژه‌اي قايل شده است كه بازيگر بايد براساس امتيازي كه به دست مي‌آورد، بازي را پيش ببرد. هر چه امتياز شما بيشتر باشد، شانس موفقيت شما بيشتر خواهد شد. پوكيمون‌ها شهرت جهاني خود را از طريق فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، سايت‌هاي اينترنتي، عروسك‌ها، فيلم‌هاي انيميشن، كتاب‌هاي كميك و ديگر محصولات خود به دست آورده‌اند.

منبع: pilban magazine
 

masih_abb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 می 2007
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
یک مقاله ضد انیمه ...

یک مقاله ضد انیمه . که من با خیلی از جاهای این مقاله موافق نیستم :hmm:. ولی خوب باید حرف مخالفان را شنید;) . تا بدونیم اونا چی میگن و نظرشون چیه . نویسنده این مقاله بدلیل اینکه یک کارتونیست آمریکایی است از انیمیشن آمریکایی دفاع کرده:hmm: .
در ابتدا به تفاوت حساس ميان چند اصطلاح، اشاره داشته باشيم . البته برای تازه کارها:blush:: «داستان مصور دنباله دار» در ژاپن، مانگا و در آمريكا، كميك ‏استريپ خوانده مي شود! هم چنين كارتون در ژاپن، انيمه و درآمريكا انيميشن نام دارد! در اين مقاله از تأثير انيمة ژاپني، بر انيميشن آمريكايي و بالعكس سخن رفته است. در اين خصوص صلاح دانستم، اين متن ترجمه ایست از مقاله ای به قلم «جان لانگر» كارتونيست مشهور آمريكايي ، كه تشابهات كارتون آمريكايي و ژاپني را بازگو نموده و از اين رهگذر، مرزهاي موجود را براي خوانندگان، تشريح كرده است... با همديگر مي خوانيم. در ژاپن انیمه و مانگا هر دو، به معناي سبك خاصي از انيميشن به حساب مي آيند. اين كلمات بار سنگيني از مفاهيم را در آمريكا به دوش مي كشند، تا جايي كه علاقه مندان به هنر انيميشن، براي اين موضوع اهميت خاصي قايل شده و نسبت به پيشرفت و پس رفت آن، حساسيت قابل توجهي نشان مي دهند. من مطمئن هستم، كساني كه در خارج از ژاپن زندگي مي كنند، هنگامي كه به انيميشن و مانگا مي‏انديشند، تصويري از توسعة همه جانبه آن كشور، در صنعت انيميشن سازي را در ذهن مجسم مي كنند. آن ها به سازندگاني فكر مي كنند كه، با سرمايه شركت هاي توليدكنندة فيلم، اقدام به ساخت آثار به يادماندني كرده‏اند. پيشرفت انیمه در دنياي انيميشن به گونه‏اي بوده كه رفته رفته، به روزهايي نزديك مي شويم كه مرز ميان انیمه ژاپني و انيميشن آمريكايي، از بين مي رود. به اين ترتيب، مي توان به وضوح تأثير توليدكنندگان ژاپني و سبك آن ها را، بر آثار آمريكايي وبالعكس، مشاهده نمود. آيا اين روند، موجب از بين رفتن جاذبه هاي انيميشن و مانگا نمي شود؟ آيا تهيه كنندگان آمريكايي، به اين موفقيت نايل آمده‏اند كه سزاوار باشند، انيماتور خوانده شوند؟ قبل از هر كاري اجازه دهيد، نگاهي گذرا به تأثير انيميشن بر افكار عمومي و مخاطبان آن، داشته باشيم. بعد از گذشت چند دهه، از شروع ساخت انيميشن در ژاپن و آمريكا، امروز شاهد تغيير و دگرگوني كلي، در كتاب هاي كميك آمريكايي هستيم. اين تغييرات به گونه‏اي است كه، تأثيرات مشابهي را در اروپا و ساير كشورها به وجود آورده است. كتاب هاي كميك آمريكايي در عصر حاضر، آرام آرام با مكتب مانگا در ژاپن، هم سو شده‏است. مانند اسپاون Spawn و مردان ايكس X-man نويسندگان آمريكايي كتاب هاي خود را، همانند كتاب هاي ژاپني طراحي مي كنند. مثل مجلاتي كه توسط انتشارات كودانشا مرتب چاپ مي شود. در حالي كه نويسندگان و هنرمندان آن، هيچ كدام ژاپني نيستند. در ميان طراحان ژاپني نيز، هنرمنداني وجود دارند كه آثار كميك خود را مستقيماً در آمريكا به چاپ رسانده، و تعداد زيادي از مانگاهاي ترجمه شده خود را، وارد بازار آمريكا مي سازند. اين بدين معناست كه بيشتر هنرمندان، از سبك وسياق مختلف مانگا پيروي كرده و در بعضي موارد، دقيقاً ازآن ها متأثر شده‏اند.(مانند كميك هاي صخره نورد كه توسط گروه ايميج كميك چاپ مي شوند) با توجه به شرايطي كه اكنون در آمريكا وجود دارد و هم چنين با موفقيتي كه مانگاي اسپاون ويا ساير آثار انيميشني داشته‏اند، بايد تا پنج سال آينده، شاهد تأثير مانگاهاي ژاپني بر انيميشن آمريكايي باشيم. پول و قدرت درتوليد انيميشن، از جمله عواملي است كه نمي توان، به سادگي از كنار آن ها گذشته و نسبت به آن ها بي تفاوت بود. امروزه سرمايه گذاري هاي خارجي و منابع مالي بسيار قوي از آمريكا وانگلستان ويا ساير منابع بين المللي، در ساخت انيميشن ژاپني استفاده مي شوند. (به عنوان مثال شركت (gaijins) هجوم خود را، براي توليد آثار ژاپني آ‎‏غاز نموده‏است). انیمه و مانگا مدت زيادي نيست كه درژاپن ظهور يافته‏اند، اما به نظرمي رسد كه موفقيت مانگا و انیمه، فرهنگ و تعلقات ملي را به مرور، كم رنگ ساخته است؛ طوري كه تأثير منابع مالي غربي بر نوع طرح وداستان فيلم ها، بيشتر شده و فقر فرهنگ ژاپني در آثار مانگا، به وضوح قابل درك است. با وجودي كه كيفيت اين نوع توليدات، كمي شك برانگيز به نظر مي رسد، ولي هنوز نكته هاي ظريف و قابل تأملي را، مي‏توان در اين نوع آثار مشاهده نمود، كه طبعاً در بازار ژاپن تأثير گذاشته و در مهيج ساختن اين آثار، نقش به سزايي داشته است. نكته فوق، اين سوال را ايجاد مي كند كه، آيا آمريكايي ها توانسته‏اند كه از نظركيفي و كمي، در مقابل ژاپني ها قد علم كرده و رقيبي براي آن ها محسوب شوند؟ بعضي از شخصيت ها ويا داستان ها درآمريكا و ژاپن، از اهميت زيادي ميان مردم برخوردارند، مانند سوپرمن ، روبوت هاي غول آسا و يا داستان هاي ورزشي در ژاپن، ولي با اين وجود، اصراري براي تفكيك مانگا از كميك ويا انیمه از انيميشن وجود ندارد. اكثر اين تأثيرات، براساس نوع داستان، نويسنده يا كارگردان فيلم است. البته بايد گفت كه اين مقدار كافي ومناسب نيست، ولي ارزيابي دقيق مانگا وانیمه از مقوله هاي اصلي ساخت فيلم وهم چنين استفادة مناسب از هنر انيميشن سازي و بالاخره سبك زيباي طراحي در آن، بسيار قابل ستايش و تمجيد است. بررسي اين گونه عوامل درساخت فيلم، خود داراي مزايا و معايبي نيز هست. يكي از آن مزيت ها اين است كه به ما اجازه مي دهد، از انيمة كره‏اي كه طبقه بندي مضحكي دارد، دور شويم. و يا اين كه با شناخت كامل از انيميشن آمريكايي، نوع كره‏اي آن نيز، مورد شناسايي قرارگيرد. در اين خصوص لازم است كه طراحي، داستان فيلم و به طوركلي كارگرداني آن، به بيننده نشان داده شود؛ تنها از اين طريق است كه مي شود، اثر آمريكايي را از انواع ديگر متمايز كرد. در اين صورت بيننده پي مي برد كه آثار كره‏اي، ازكيفيت خوبي، نسبت به انواع ژاپني و آمريكايي برخوردار نيست. ممكن است اين عقيده در ذهن بعضي از افراد، چندان خوشايند جلوه نكند، زيرا آنان معتقدند كه اين گونه مسايل، نبايد پروژه هاي خوب و كار آمد را زير سؤال برده و يا آن ها را در جرگه كارهاي ضعيف قرار دهد. بنابراين بايد ساير محصولات انیمه را نيز از ديدگاه هاي ديگر، مورد بررسي و ارزيابي قرار دهيم تا در اين زمينه، اجحافي به هيچ يك از طرفين نشود. در اينجا معايبي نيز مطرح مي شود و آن اين كه، معيارهاي بالقوه‏اي براي ارزيابي آثار در اختيار داريم كه هيچ گونه محدوديتي، براي جداسازي عقايد فردي ندارد. براي مثال اگر فردي نتواند سبك هنري «كرايول شينچان» را بپذيرد، همان فرد مي تواند ادعا كند كه مانگاي موجود از نظر سبك، يك مانگاي واقعي نيست. در اين زمينه اولين مسئله‏اي كه بايد تفكيك شود، معيار دوست داشتن يا متنفر بودن، از يك اثر هنري است؛ زيرا شما با توجه به اين مهم، به وضوح حس خواهيد كرد كه بسياري از تصميم‏گيري ها، مي تواند تحت تأثير اين عوامل قرار گيرد. دوم اين كه هنگام بررسي يك كار هنري يا انيميشني،بايد بتوان تفاوت موجود، ميان به كارگيري سبك توليد و توانايي اجراي آن را، در يك اثر به وضوح مشاهده كرد. طوري كه سبك استفاده شده، بايد در تمام بخش ها و قسمت هاي فيلم، به روشني احساس شود. به عبارت ديگر، در يك اثر انيميشني بايد به نوعي، نزديكي ميان طرح ها و نقاشي ها كاملاً رعايت شده و در تمام لحظه هاي فيلم، تناسب هاي مورد نظر احساس شود. اگر كسي بخواهد فيلم (GEN13) را تماشا كند، من پيش بيني مي كنم كه با مجموعه اي از شخصيت هاي كميك و سبك كارگرداني نامناسب، روبه رو خواهد شد. ولي با توجه به اين كه، اين گونه آثار، بايد با همتاي خود مقايسه شود، بنابراين با كمي انصاف، مي توان آثار مذكور را در رديف «انيميشن خوب» قرار داد. من شخصاً هميشه در پي تأثير آثار ميازاكي، بر صنعت انيميشن آمريكا، به خصوص بعد از دورة ديسني بوده‏ام. اگر چه بعد از تماشاي طرح هاي انجام شده، توسط بونا ويستا، شركت بزرگ آمريكايي، نسبت به كيفيت توليدات آمريكايي احساس نارضايتي كردم، ولي اميدوارم پيشرفت انيميشن در آمريكا به گونه‏اي باشد كه روزي، شاهد احاطة بي چون و چراي انیمه بر انيميشن خود نباشيم و يا در توزيع محصولات ديسني، آن را مانند يك انیمه ژاپني نبينيم.:hmm:

منبع: pilban magazine
 

masih_abb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 می 2007
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
یه شوخی خیلی با حال برای انیماتورها که از یه جا پیدا کردم:D. قابل توجه کاکاشی:happy: . چون می دونم خودش انیماتوره!:blink:

خواستگاري انيماتوري
كودك، پيرمرد، جواني هستم بيست و سه ساله و انيماتوريست! كودك از آن جهت كه ساده و بي‌شيله پيله‌ام، پيرمرد از آن جهت كه افسرده و بي‌حالم و از جواني هم كه فقط اسم و سن آن را يدك مي‌كشم!. از خدا پنهان نيست از شما چه پنهان چندي پيش دختري ماه رو دل از ما ربود و رسواي زمانه‌مان كرد. وقتي ديگر دلم تاب دوري نياورد با تجهيزات كامل شامل لباس قرضي پلوخوري، دسته گل مربوط به پارك سر كوچه و صد البته دلي سرشار از اميد و آرزو، تك و تنها به خواستگاري‌اش رفتم. خلاصه پس از احوال پرسي و نشستن روي مبل گران قيمت، پدر دختر با مهرباني پرسيد: خب اول بگو ببينم شغل شما چيه عزيزم؟ من كه گونه‌هايم گل انداخته بود جواب دادم: راستش من انيماتورم، پدر دختر با شنيدن اين جمله با عصبانيت بلند شد و يقه‌ام را دو دستي چسبيد و گفت: اَني‌ما‌توديگر چه صيغه‌اي است؟! با ترس و لرز گفتم نه نه ببخشيد من متحرك‌ساز هستم، پدر دختر كه انگار كمي آرام شده بود همچنان با حيرت به من نگاه مي‌كرد. گفتم يعني اين حيوانات كه در تلويزيون يا جاهاي ديگر مي‌بينيد كه حركت مي‌كنند مثل سگ و گاو و غيره را ما نقاشي مي‌كنيم و حركت‌شان مي‌دهيم. گفت: خب عيبي ندارد بگو ببينم حقوق شما چقدري هست. با صداقت جواب دادم: راستش من ماهي سي چهل هزار تومان درآمد دارم كه البته گاهي چند ماهي عقب مي‌افتد ولي بالاخره پرداخت مي‌كنند! پرسيد: حتماً خانه و ماشين هم نداري ديگه؟ با شگفتي و لبخند جواب دادم: واي چقدر شما باهوش هستين از كجا حدس زدين؟! و او كه لبخندي تمسخرآميز بر گوشة دهانش نقش بسته بود گفت: آخه جوانك تو كه هيچ چيز نداري من روي چه حسابي دختر دسته گلم را به تو بسپارم؟! حتماً مي‌خواهي حجله را وسط شهربازي به پا كني و لابد بعد هم مي‌خواهي دست عروسك نازنين مرا بگيري و بِروي در چادر وسط بيابان كنار همان سگ و گربه‌هاي ولگرد و مهربان كه حركت‌شان مي دهي! زندگي كني هان؟ من كه بد جوري توي ذوقم خورده بود درحالي كه اشك در چشمانم حلقه زده و بغض گلويم را مي‌فشرد، گفتم ولي من به مهر و محبت يك همسر زيبا نياز شديد و فوري دارم؟ تازه اگه من خانه، ماشين، موبايل و ويلا ندارم در عوض چيزي دارم كه همة زنان و دختران ايراني از صميم قلب و با تمام وجود دوست دارند شوهران‌شان آن را داشته باشند و آن چيزي نيست به جز سبيل كه بنده يك عدد از نوع كلفتش را همان طور كه ملاحظه مي‌فرماييد دارم!! پدر دختر كمي فكر كرد و سپس با ابروهايي گره كرده و لحني جدي پرسيد: ببينم منظورت از سبيل همان همت و شجاعت مردان ايراني است؟ بلافاصله گفتم: خب معلوم است ديگر پس فكر كردين منظورم چيه؟ تازه من هنر هم بسيار دارم كه به سبيل اضافه مي‌شود. پدر دختر كه ديد نه خير بنده از رو نمي‌روم براي خلاص شدن از شر من فكر بِكري كرد و گفت: اگر دختر مرا مي‌خواهي بايد بروي يك فيلم انيميشن در حد و اندازه‌هاي آمريكايي‌ها بسازي! و براي من بياوري تا دخترم را به تو بدهم! با ناراحتي جواب دادم: راستش اين كار نياز به همكاري گروهي دارد كه ما انيماتوريست‌ها از آن متنفريم و هم وحشت داريم و از همه مهم‌تر اين اقدام سرمايه‌اي كلان و حمايت مسئولين مربوطه را مي‌طلبد كه اين يكي خوشبختانه به هيچ عنوان در كشور ما پيدا نمي‌شود. بنابراين قضيه كاملاً منتفي است ولي قضيه ازدواج من به هيچ وجه منتفي نيست و با همه اين حرف‌ها من از اينجا تكان نمي‌خورم تا شما با ازدواج من با دخترتان موافقت كنيد، چون ما اگر هيچ چيز نداشته باشيم روي بسيار خوبي داريم! پدر دختر كه ديگر تحملش تمام و از كنترل خارج شده بود، در حالي كه نوازشم مي‌كرد با مهر و محبتي وصف نشدني مرا تا جلوي در خانه همراهي و پس از دادن قول مساعد براي ازدواج با دخترش قول خانه و ماشين و كار را هم به آن اضافه كرد


منبع : pilban magazine
 

masih_abb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 می 2007
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
راستی . کاکاشی . امتحانام داره تموم میشه . منتظر باش . وقتی اومدم توی تاپیک مانگا کولاک می کنم . البته با اجازه شما و کمک شما.
یه چیز دیگه . این avator من مربوط به کدوم انیمه میشه .؟؟ توی اینترنت پیداش کردم . همین طوری گفتم بزارم . شاید جالب باشه
 

AliMH

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2004
نوشته‌ها
770
لایک‌ها
1
به مسيح جان كولاك كردي كه، حداقل وقت ميدادي كم كم ميزاشتي، اينطور بايد چشامون از دربياد تا همشو بخونيم. دفه بعدي اينطوري ديگه خفن ناك كار نكن، روزي يه دونه بدي هم خودت كمتز خسته ميشي ، هم مام با سر حوصله مي خونيم.
در كل من كه هنوز نخوندم داشتم انيمه ميديم اومدم ببنيم چه خبر هست، ديدم كه اينطور كولاك كردي. خيلي كارت خوبه، همين طوري ادامه بدي كه عالي هست.
23_30_114.gif

من دارم لوپن 3 رو دان مي كنم، خيلي به موقع اين پستو دادي.
 

linghuchong

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2006
نوشته‌ها
5,569
لایک‌ها
2
سن
46
محل سکونت
Victoria
راستی . کاکاشی . امتحانام داره تموم میشه . منتظر باش . وقتی اومدم توی تاپیک مانگا کولاک می کنم . البته با اجازه شما و کمک شما.
یه چیز دیگه . این avator من مربوط به کدوم انیمه میشه .؟؟ توی اینترنت پیداش کردم . همین طوری گفتم بزارم . شاید جالب باشه
خدا قوت :blink:

خسته نشدی؟!:eek: چند ساعت داشتی تايپ ميکردی!:blink: خسته نباشی واقعاً. :happy: منم هنوز نرسيدم کامل بخونم فقط قسمت اولين انيميشن رو خوندم که خيلی جالب بود.:) اگه تو قسمت اخبار انيميشن ها هم بزاريش بد نيست!;)

در مورد آواتورت اگه دقت ميکردی اسمی که save ش کردی قشنگ لوش ميده!:D البته اگه اسم نداشت به سختی ميشد گفت که Angel Sanctuary هست! :f34r: زياد شباهتی به عکس های اين کارتون نداره و کلاً خيلی چيز های ديگه ميتونست باشه!:p جون ميداد برای تاپيک اين عکس مال کيه؟:D

راستی اين دفعه فرستادمش اگه خواستی ببينی!;)

يادمه خواهر جينی کلی صحبت از مانگاش کرد و اينکه اين فقط قسمتی از مانگا هست!:blink: راستی بابک تو ليست مانگا هامون نيست؟! اگه نيست بگو دانش کنيم.;)

145.jpg

 

linghuchong

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2006
نوشته‌ها
5,569
لایک‌ها
2
سن
46
محل سکونت
Victoria
میگم از این ANIME EXPO 2007 گزارش تصویری ویدیویی چیزی میاد بیرون؟
خیلی دوست دارم بدونم اون تو الان چه خبره:rolleyes:
اينا مال سال پيش هستن، مال امسال هم حتماً دير يا زود در ميآد!;)

 

linghuchong

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2006
نوشته‌ها
5,569
لایک‌ها
2
سن
46
محل سکونت
Victoria
فريدا جان همون نسخه ي لرد سياه رو دارم... ولي 4-5 قسمت آخرش زيرنويس نداره...:wacko:
فكر كنم مجبورم خودم دوباره دانلود كنم...:(
کسی سريال basilisk رو بدون ايراد نداره؟!:blink:

اگه هيچ کس نداره من اين دفعه بفرستمش!;) چند قسمت هست؟ :eek:
 

linghuchong

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2006
نوشته‌ها
5,569
لایک‌ها
2
سن
46
محل سکونت
Victoria
... خوشحالم كه خانم هديه و ساحل چان از سريال خوششان امده (راستش خودم هم تا الان تا سمت 11 را كامل دارم البته تا چند ساعت ديگه 12 كامل ميشه توي امضام پيشرفت دانلود را نشان مي دم ) راستش من هم فكر مي كنم Full House يك چيز ديگه بود (هر چي نباشه جزو 4 تا بهترين سريال هاي كره بوده و 3 تاي ديگه رمانتيك بودن) ولي اين يكي هر چي پيش ميره جنبه كمدي كمتر ميشه و رمانتيكش را زياد تر مي كنن (فكر كنم گول خوردم بايد goong را مي گرفتم بين اين دو تا بعد از full house رقابت بود...
منم به شدت مشتاقم که ببينمشون!:D

راستی بچه ها ميگن هانا يوری دانگوی ژاپنی season 2 خيلی قشنگه!:) من خودم نديدم ولی از هر کی پرسيدم همه ميگفتم خيلی قشنگ تر از يکش بوده!:cool: دقيقاً برعکس meteor garden که همه ميگم season 2 ش افتضاحه!:wacko::(

medium_hana.jpg


خلاصه ين ين جون، با ما به از اين باش!:rolleyes::happy: يه کم زود به زود تر اينجا سر بزن! ;)دلمون برات تن ميشه!
sad0025.gif
 

linghuchong

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2006
نوشته‌ها
5,569
لایک‌ها
2
سن
46
محل سکونت
Victoria
چه باحال ، اين داستان manga هستش يا اينکه يه جريان ديگه داره ؟ راستی شماها برای خوندن manga سايت خاصی رو ميشناسيد ؟
اين همون مانگاست. کارتون اگه اشتباه نکنم 2 يا 3 فصل اول مانگا هست. (سيمور بهتر ميدونه) :) که ادامه اش رو هنوز نساختن! راستی گفتی دارن ميسازن؟ :blink::D:lol:

اين spoil هايی که سيمور کرده ادامه کارتون هست. مانگاش هم هنوز تموم نشده و همين طور ادامه داره!:rolleyes: اميدوارم زودتر فصل دوم کارتونش هم در بياد! :)

ام... online که نميشه خوند (تا اونجا که من ميدونم) :f34r: ولی همه ما دانلود ميکنيم و ميخونيم. :D سايت هم خيلی زياده :happy: معروف ترينش baka updates هست.;)
 

linghuchong

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2006
نوشته‌ها
5,569
لایک‌ها
2
سن
46
محل سکونت
Victoria
فریدا نمی دونم سرت شلوغه یا نه ؟ فقط تو رو خدا جواب private message هامو بده . مردم از کمبود انیمه :wacko:.
راستی . داشتی اینجا رو دوباره ایندکس می کردی ؟ کی تموم می شه . من می خوام بعد از ایندکس کردنت با اون برنامه ای که گفتم یه برنامه مرجع بسازم . قبلا هم گفته بودم . هر موقع تموم شد . حتما منو خبر کن .
خيلی شلوغ،:wacko::( ببخشيد! :blush:

در مورد ايندکس هم فعلاً از همينی که موجوده استفاده کن. اون رو هنوز وقت نکردم با خواهر جينی و برادر سروش هماهنگ کنم.:(

راستی پرسيدم، ايرادی نداره از مطالب استفاده کنی و لينک اينجاا رو بدی. go ahead ;)
 

astatira

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2007
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
سلام بچه ها
من یه عضو جدیدم که وقت نمی کنم زیاد کارتون ببینم
ولی دو تا کارتون ژاپنی باحال دیدم که دوست داشتم راجع بهشون صحبت کنیم
یک SPIrITEd AWAY (بی رمق) و دیگری شاهزاده مونونوکه البته هردو دوبله شده و با کیفیت پایین بودن
می خواستم بدونم کسی ایندو تا رو دیده و نظرتون راجه بهشون چیه .
من که خیلی از فضا و موضوعات عمیقشون خوشم اومد.
کارتون مشابهی اگه سراغ دارین راهنماییم کنین:)
من وقت نمی کنم زیاد سر بزنم ولی هر وقت بتونم میام​
 
بالا