• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

AniuS

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2011
نوشته‌ها
1,280
لایک‌ها
671
محل سکونت
TehraN
ظاهر متفاوت تام کروز در نقش یک ستاره راک


آدام شنکمن کارگردان فیلم سینمایی «راک دوران»‌ روز جمعه در توئیتر اولین عکس تام کروز در این فیلم را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کروز در این فیلم نقش استیسی جاکس یک موزیسین راک پا‌ به‌ سن ‌گذاشته را بازی می‌کند که مدت‌هاست با دوران اوج فاصله گرفته است.

Cruise.jpg



آدام شنکمن درباره شخصیت جاکس در فیلم «راک دوران»‌ به یواس‌ای تودی، گفت: «او عناصری از اکسل رز، کیت ریچاردز و برت مایکلز را دارد. ما برای به تصویر کشیدن این شخصیت تحقیقات زیادی درباره موزیسین‌های راک انجام دادیم.»

پل جیاماتی، راسل برند، الک بالدوین و کاترین زیتا-جونز دیگر بازیگران فیلم «راک دوران» هستند که تابستان سال بعد اکران می‌شود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
جدیدترین پروژه دارن آرونوفسکی: کارگردانی جادوگران ضد هیتلر!


8164h52xis1eeal7as.jpg


دارن آرونوفسکی که پس از «قوی سیاه» چند پروژه را کنار گذاشته بود قسمت اول سریال «هوبوگابلین» را کارگردانی می‌کند...

به گزارش دنیای سینما, این مجموعه را مایکل چابن و همسرش آیلت والدمن می‌نویسند و شبکه اچ‌بی‌او آن را تولید می‌کند. «هوبوگابلین» داستان گروهی خلافکار و جادوگر است که از مهارت‌های خود برای فریب و شکست دادن هیتلر در دوران جنگ دوم جهانی بهره می‌برند.

دارن آرونوفسکی که از زمان «قوی سیاه» و بردن جایزه‌های بسیار پروژه‌های متعددی برای کارگردانی داشت بیشتر وقت خود را صرف تصمیم گیری برای فیلم بعدی خود کرده بود. ابتدا قرار بود برای کمپانی فاکس «وولورین» را بسازد که دنباله‌ای بر «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» بود اما بعدا به دلیل «وقت نداشتن» آن را کنار گذاشت.

بعد از این، پروژه «نوح» مدتی وقت آرونوفسکی را گرفت، این پروژه پروژه عظیم و پرخرج داستان کشتی نوح پیامبر است. فعلا از آرونوفسکی به عنوان کارگردان این فیلم نام می‌برند اما چیزی قطعی نیست. «مرد ماشینی» دیگر پروژه منتفی شده او بود.

چابن به «دکتر فیلمنامه» شهرت دارد و اغلب فیلمنامه‌های مختلف را به او می‌دهند تا بخواند و نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کند. او نویسنده رمان «پسران شگفت‌انگیز» است که سال 2000 اقتباس سینمایی آن با بازی مایکل داگلاس روی پرده رفت. او همچنین به همراه اندرو استنتن (کارگردان «وال.ای» و «در جستجوی نمو») اقتباسی از کتاب «جان کارتر مریخ» نوشته ادگار رایس باروز برای دیسنی نوشته که استنتن آن را کارگردانی کرده و مارس امسال روی پرده می‌رود.

والدمن هم نویسنده آثار داستانی و غیرداستانی چون «مادر بد» و «عشق و دیگر آرزوهای محال» است که اقتباس سینمایی دومی سال گذشته با بازی ناتالی پورتمن با نام «زن دیگر» اکران شد. او همکاری مداومی با نیویورک‌تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست دارد.

دارن آرونوفسکی کارگردان جوانی است که با اولین فیلم بلند خود به نام «پی» توجه بسیاری را معطوف خود کرد. او که تاکنون با وجود سختی‌های بسیار به سینمای مستقل پایبند بوده کارگردان آثاری چون «مرثیه‌ای بر یک رویا»، «کشتی‌گیر» و «چشمه» است. او برای فیلم «قوی سیاه» نامزد اسکار در رشته کارگردانی بود.

هنوز نام بازیگران و دیگر عوامل «هوبوگابلین» اعلام نشده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
جک شپرد سریال لاست، همبازی براد پیت شد!!!

106138.jpg


نقشی كه این بازیگر در این فیلم پررمزوراز و دلهره‌آور بازی می‌كند، یك نقش خاص و متفاوت از كاراكتر او در مجموعه «گمشدگان» است.

قصه فیلم 10 سال پس زمانی اتفاق می‌افتد كه زامبی‌ها در سراسر كره زمین پخش و موفق می‌شوند با نابودكردن انسان‌ها، بر زمین تسلط پیدا كنند.

«مارك فورستر» كارگردان فیلم است. او فیلم‌نامه‌ای را كه توسط دو فیلم‌نامه‌نویس مستقل نوشته شده، دوباره‌نویسی كرده است.

این فیلم‌نامه اقتباسی از نوول پرخواننده‌ای به همین نام نوشته مكس بروكس است. كلید فیلم‌برداری فیلم ماه ژولای در شهر لندن زده می‌شود.

در قصه فیلم برادپیت نقش یك محقق سازمان ملل را دارد كه باید با اپیدمی زامبی‌ها مقابله كند و به همین دلیل رودرروی كاراكتر متیو فوكس قرار می‌گیرد.

اهل فن می‌گویند قصه آینده‌نگرانه فیلم وحشت از یك جنگ جهانی جدید و نابودی كره زمین و اهالی آن به واسطه یك حمله هسته‌ای را به نمایش می‌گذارد.

بروكس نویسنده كتاب «جنگ جهانی زد» در نوول خود لحنی ضد جنگ دارد و آن را در طول ماجراهای قصه به وضوح بیان می‌كند.

مارك فورستر كارگردان انگلیسی‌تبار فیلم قصد دارد لحن ضد جنگ قصه كتاب بروكس را در فیلمی كه می‌سازد حفظ كند.

میتو فوكس پس از پایان مجموعه «گمشدگان» با تعداد زیادی پیشنهاد سینمایی روبرو شد كه عموم آنها را رد كرد.

او در مصاحبه‌ای گفت اكثر این پیشنهادها حال‌وهوایی شبیه كاراكتر او در مجموعه تلویزیونی «گمشدگان» داشتند.

منابع نزدیك به سازندگان «جنگ جهانی زد» می‌گویند فوكس برای بازی در نقش منفی این فیلم، رقم دستمزد بالایی گرفته است.

«جنگ‌جهانی زد» برای نمایش عمومی در فصل تابستان سال آینده( 2012) آماده می‌شود.



منبع : فارس
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
بري هامفريز به فيلم سينمايي "هابيت" پيوست

IMAGE634441671317343750.jpg


بري هامفريز، بازيگر پيش کسوت استراليايي براي بازي در نقش "پادشاه گامبلين" با مسئولان سازنده فيلم سينمايي "هابيت" قرارداد امضا کرده است.
به گزارش خبرگزاري سينماي ايران، مسئولان سازنده فيلم سينمايي "هابيت" (The Hobit) روز گذشته اعلام کردند که بري هامفريز، بازيگر پيشکسوت استراليايي براي بازي در نقش "پادشاه گامبلين" (Goblin King) قرارداد امضا کرده است.

فعاليت به عنوان راوي داستان در انيميشن "مري و مکس" (Mary and Max) در سال 2009، صداپيشگي به جاي شخصيت "بروس" در انيميشن "در جستجوي نمو" (Finding Nemo) در سال 2002 و بازي در فيلم سينمايي "محبوب ابدي" (Immortal Beloved) در سال 1994 ميلادي از جمله برجسته ترين آثار بري هامفريز هستند.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني فرانسه، پيتر جکسون، کارگردان فيلم سينمايي "هابيت" درباره حضور هامفريز در اين پروژه گفت: بري هامريز علاوه بر يک کمدين، بازيگر بسيار خوب و توانايي است و از اينکه او در "هابيت" نقش برجسته اي مانند "پادشاه گامبلين" را بازي مي کند بسيار خوشحال و هيجان زده هستم.

اين کارگردان برجسته در ادامه نيز گفت: با توجه به استعداد و تجربه هامفريز اميدوارم که او بتواند نقش "پادشاه گامبلين" را به صورت کاملا احساساس و تاثير گذار بازي کند.

همچنين اوانجلين ليلي، بازيگر جوان مجموعه تلويزيوني "گمشده" (Lost) نيز براي بازي در نقش "وودلند الف توريل" (Woodland Elf Tauriel) با مسئولان سازنده فيلم سينمايي "هابيت" قرارداد امضا کرده است.

فيلم سينمايي "هابيت" به کارگرداني پيتر جکسون، طي دو قسمت و به صورت همزمان (به اصطلاح Back to Back) در نيوزلند در حال فيلم برداري است و در دو سال 2012 و 2013 ميلادي به صورت سه بعدي بر روي پرده سينما ها مي رود.

اورلاندو بلوم، برت مک کنيز، اليجا وود، کيت بلانشت، اورلاندو بلوم و يان مک کلن که پيش از اين در سه گانه "ارباب حلقه ها" به ترتيب به عنوان "الف لگولاس"، "الف"، "فرودو"، "گالادريل"، "لگولاس" و "گاندالف" ايفاي نقش کرده بودند براي تکرار نقش هاي خودشان با مسئولان فيلم سينمايي "هابيت" قرارداد امضا کرده اند.

همچنين "هابيت" که بر اساس رماني از جي جي آر تولکين ساخته مي شود داستان بيبلو بگينز که يک "هابيت" است را به تصوير مي کشد. طي اين دو قسمت بيبلو بگينز به کوهستاني دور افتاده سفر مي کند که در آنجا با همکاري گروهي
از "دوارو"ها سعي مي کنند تا گنج با ارزش خودشان که توسط اژدهايي به نام "اسماگ" دزديده شده است را پس بگيرند.

پيتر جکسون، فران والش و کارولين کانينگهام با همکاري فيليپا بوينز تهيه کنندگان فيلم هاي سينمايي "هابيت" هستند و شرکت فيلم سازي "برادران وارنر" نيز مسئوليت اکران اين فيلم فانتزي را در سراسر دنيا برعهده دارد.

همچنين مسئولان سازنده فيلم هاي فانتزي "هابيت" (Hobbit) پيش از اين نيز اعلام کرده بودند که هر 2 قسمت اين فيلم هاي سينمايي توسط دوربين هاي فوق حرفه اي "اپيک ديجيتال" و به صورت سه بعدي فيلمبرداري مي شوند.

دوربين هاي حرفه اي "اپيک ديجيتال" برجسته ترين محصول شرکت دوربين سازي "رد" (RED) هستند که قابليت ضبط تصوير با کيفيت 4096 در 1304 پيکسل را دارند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"هایدی بری" از ترکیه بهترین فیلم جشنواره شانگهای شد

IMAGE634441617522343750.jpg


فیلم سینمایی "هایدی بری" (Hayde Bre) به کارگردانی اورهان اوگوز از ترکیه جایزه بهترین فیلم چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای (Shanghai International Film Festival) را به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسوشیتد پرس، هان جی، کارگردان چینی نیز برای ساخت فیلم سینمایی "آقای تری" (Mr. Tree) توانست جایزه بهترین کارگردانی چهاردهمین دوره این جشنواره چینی را از آن خود کند.

همچنین جایزه ویژه (Jury Grand Prix) بخش مسابقه اصلی این دوره از جشنواره بین المللی فیلم شانگهای نیز به فیلم سینمایی "آقای تری" اهدا شد.

فیلم های سینمایی "تونل استخوان ها" (The Bones Tunnel) به کارگردانی ناچو گاراسینو از آرژانتین/ "زمان خمیده می شود" (Time Bends) به کارگردانی آلبرتو سیکساز سانتوز از پرتغال/ "آینوم" (Ainom) به کارگردانی لورنزو چوا والا از ایتالیا/ "هایدی بری" (Hayde Bre) به کارگردانی اورهان اوگز از ترکیه/ "قاتل جمعه" (Friday Killer) به کارگردانی یوتلرت سیپاپاک از تایلند/ "بانی دراپ" (Bunny Drop) به کارگردانی هیروکی تاناکا از ژاپن/ "جستجو" (The Quest) به کارگردانی گوتام گوس از هندوستان/ "زنده و تیک تیک" (Alive and Ticking) به کارگردانی اندی راگنهاگن از آلمان/ " جو فردا" (Tomorrow`s Joe) به کارگردانی فومیهیکو سوری از ژاپن/ "همسایه خوب" (The Good Neighbour) به کارگردانی استفان ریک از آلمان/ "مایا" (Maya) به کارگردانی پلاتون واسی از آلبانی/ "هیدرولیک" (Hydraulics) به کارگردانی یوگنی سروف از روسیه/ "مکان اژدها" (There Be Dragons) به کارگردانی رولاند جف از آرژانتین، اسپپانیا و ایالات متحده آمریکا/ "مرد جوان آهنگ محلی را جلوی در روبرویی می خواند" (The Young Man Sings Folk Songs In The Opposite Door) به کارگردانی ژانگ مینگ از چین/ "آقای تری" (Mr. Tree) به کارگردانی هان جی از چین/ "استراحت بر روی شانه های تو" (Rest On Your Shoulder) به کارگردانی جیکوب چینگ از چین آثار حاضر در بخش مسالبقه اصلی چهاردهمین دوره جشنواره فیلم شانگهای بودند.

بری لوینسون، کارگردان صاحب نام فیلم های سینمایی "مرد بارانی" (Rain Man)، "شام" (Dinner)، "باگزی" (Bugsy) و "طبیعی" (The Natural) ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره از جشنواره بین المللی فیلم شانگهای را برعهده داشت و سوزان ساراندون، مت دیلون و میشا بارتون اعضای هیات داوران چهاردهمین دوره این جشنواره چینی بودند.

لوینسون درباره انتخاب فیلم سینمایی "هایدی بری" به عنوان بهترین فیلم چهاردهمین دوره جشنواره فیلم شانگهای گفت: نگاه خشن، صادقانه و مصمم فیلم سینمایی "هایدی بری" به روابط یک مادر با دنیای مدرن بود که ما را وادار به انتخاب این اثر به عنوان بهترین فیلم جشنواره کرد.

این کارگردانی صاحب نام در ادامه نیز گفت: این فیلم سینمایی بسیار تاثیر گذار است و کارگردان آن با تکیه بر فیلمنامه ای خوب توانسته مفهوم و منظور این اثر را به خوبی به تماشاگران منتقل کند.

ژانگ مینگ نیز برای نوشتن فیلمنامه "مرد جوانی که در مقابل در آهنگ محلی می خواند" (The Young Man Sings Folk Songs in the Opposite Door) جایزه بهترین فیلمنامه چهارهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای را دریافت کرد.
همچنین لو خینگچن و ون زی نیز برای فعالیت در این فیلم سینمایی به ترتیب جوایز بهترین بازیگر زن و بهترین موسیقی فیلم این جشنواره چینی را به خود اختصاص دادند.

سخاوت امرولا نیز برای بازی در فیلم سینمایی "هایدی بری" جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم شانگهایی را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی "قاتل جمعه" (Friday Killer) نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران چهاردهمین دوره جشنواره فیلم شانگهای را دریافت کرد و تیوا مویتایسانگ نیز برای فعالیت در این فیلم سینمایی، جایزه بهترین فیلمبرداری این جشنواره چینی را به خود اختصاص داد.

"محو شدن گلها" (Fading Flowers) به کارگردانی سو جسامینگ از چین نیز توانست 2 جایزه بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم مستند را دریافت کند.

جایزه بهترین فیلم بخش فیلم های داستانی و جایزه بهترین فیلم کمدی نیز به ترتیب به فیلم های سینمایی "جانور" (Beast) به کارگردانی آتیلا تیل از مجارستان و "مرد بی باک" (Dauntless Man) به کارگردانی وانگ زیژآئو از چین اهدا شد.

"خارج بر روی بال" (Out on a Limb) از آلمان و "خط" (The Line) از فرانسه نیز به ترتیب جوایز بهترین انیمیشن کوتاه و بهترین فیلم اکشن چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای را دریافت کردند.

همچنین فیلم سینمایی "مایل به مرکز" (Centripetal) از ونزوئلا نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص داد.

چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای در تاریخ 11 ژوئن (21 خرداد) با نمایش فیلم درام رمانتیک "آب برای فیل ها" (Water for Elephants) به کارگردانی فرانسیس لاورنس در شهر شانگهای کشور آسیایی چین آغاز شده بود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"پاندای کونگ فو کار" پرفروش ترین فیلم این هفته جهان شد

IMAGE634441744101093750.jpg


"پاندای کونگ فو کار 2"، "دزدان دریایی کارائیب 4" و "خماری 2" با فروشی برابر با 5/52، 9/29 و 4/21 میلیون دلار به ترتیب در رتبه های اول تا سوم پرفروش ترین فیلم های این هفته جهان ایستادند.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، انیمیشن سه بعدی "پاندای کونگ فو کار 2" (Kung Fu Panda 2) به کارگردانی جنیفر یو در چهارمین هفته اکران خود با فروشی برابر با 5/52 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین در دومین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" نیز بازیگران مطرح و برجسته ای مانند آنجلینا جولی، جک بلک، جکی چان، داستین هافمن، ژان کلود وندم، سث راسل و گری الدمن به جای شخصیت های آن حرف می زنند و در قسمت دوم این انیمیشن "پو" برای از بین بردن دشمنی که دارای یک سلاح کشنده جدید است با گروهی از کونگ فو کاران حرفه ای همکاری می کند.

نخستین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" که در سال 2008 میلادی اکران شده بود، توانست فروشی برابر با 631 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "دزدان دریایی کارائیب" به نام "دزدان دریایی کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" (Pirates of the Caribbean: on the Stranger Tides) که فروش کلی آن از مرز 950 میلیون دلار گذشته است نیز در این هفته با فروشی برابر با 9/29 میلیون دلار در رتبه دوم جدول فروش سینماهای دنیا قرار گرفته است.

کارگردانی "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" را راب مارشال برعهده دارد و در این قسمت از فیلم "جک گنجیشکه" (جانی دپ) و "باربوسا" (جفری راش) برای پیدا کردن اکسیر جوانی عازم سفری می شوند، اما در میان راه متوجه می شوند که "بلکبرد" (یان مک شین) و دخترش (پنه لوپه کروز) نیز به دنبال آنها می آیند.

سه قسمت قبلی مجموعه فیلم های دزدان دریای کارائیب که "دزدان دریای کارائیب: نفرین مروارید سیاه" (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)، "دزدان دریای کارائیب: صندوق مرد مرده" (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest) و "دزدان دریای کارائیب: در پایان جهان" (Pirates of the Caribbean: At World`s End) نام دارند به ترتیب در سال های 2003، 2006 و 2007 میلادی اکران شده اند.

دومین قسمت از مجموعه فیلم های کمدی "خماری" (The Hangover) به کارگردانی تاد فیلیپس نیز که در نخستین هفته اکران در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکای شمالی قرار گرفته بود، در سومین هفته اکران با فروشی برابر با 4/21 میلیون دلار در رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های این هفته جهان قرار گرفته است.

"خماری 2" (The Hangover) نیز همانند قسمت اول شاهد حضور بازیگران معروف و محبوب فیلم های کمدی مانند بردلی کوپر، زک گالیفیانکیس و اد هلمز است و در این قسمت "فیل"، "استو"، "آلن" و "دوگ" برای برگزاری مراسم جشن عروسی "استو" به تایلند سفر می کنند، اما در این کشور نیز همانند قسمت پیشین این فیلم، در شب قبل از عروسی، اتفاقات جالب و خنده داری برای این جوانان رخ می دهد.

قسمت نخست فیلم کمدی "خماری" با اکران در سال 2009 میلادی توانسته بود فروشی برابر با 467 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

فیلم سینمایی "فانوس سبز" (Green Lantern) به کارگردانی مارتین کمپبل با فروشی برابر با 17 میلیون دلار در رتبه چهارم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته جهان قرار گرفته است.

فیلم سینمایی "فانوس سبز" که نویسندگی فیلمنامه آن را گرگ برلانتی و مایکل گرین به طور مشترک برعهده دارند، داستان یک خلبان را به تصویر می کشد که پس از پیدا کردن یک حلقه سبز به یک انسان مافوق بشر تبدیل می شود و با تکیه بر این قدرت فوق العاده می کوشد تا صلح را برای انسان هایی که در کره زمین زندگی می کنند به ارمغان بیاورد.

همچنین بازیگران جوان و مطرحی مانند رایان رینالد، بلیک لیولی و پیتر سارگارد در این فیلم اکشن ایفای نقش می کنند.

جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "مردان مجهول" به نام "مردان مجهول: درجه یک" (X-Men: First Class) نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 5/13 میلیون دلار رتبه پنجم جدول فروش فیلم های جهان را از آن خود کرده است.

کارگردانی جدیدترین قسمت "مردان مجهول" را متیو ووگن برعهده دارد و جیمز مک اوی، مایکل فاسبندر و جنیفر لاورنس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم اکشن ایفای نقش کرده اند.

"مردان مجهول" (X-Men)، "مجهول 2" (X2)، "مردان مجهول: آخرین پایداری" (X-Men: The Last Stand) و "مردان اصیل مجهول: ولورین" (X-Men Origins: Wolverine)، 4 قسمت پیشین این مجموعه فیلم های اکشن هستند که به ترتیب در سال های 2000، 2003، 2006 و 2009 میلادی روی پرده سینماها رفته اند.

فیلم سینمایی "سوپر 8" (Super 8) نیز که هفته گذشته با فروشی برابر با 37 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم 2 کشور آمریکا و کانادا را از آن خود کرده بود نیز در این هفته با فروشی برابر با 5/12 میلیون دلار در رتبه ششم این جدول قرار گرفته است.

فیلم سینمایی "سوپر 8" به کارگردانی و نویسندگی جی جی آبرامز ماجرای گروهی از نوجوانان را به تصویر می کشد که در حین ساخت یک فیلم با دوربین فیلمبرداری خانگی 8 میلیمتری خود شاهد یک تصادف بسیار مهیب قطار می شوند و پس از این تصادف به تدریج اتفاقات عجیبی برای شهری که آنها در آن زندگی می کنند رخ می دهد که آنها را به تصادف قطار مشکوک می کند.

جول کارتنی، الی فانینگ، کیلی چاندلر، رایان لی، ریلی گریفیت، گابریل باسو و زک میلز در "سوپر 8" ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی با بودجه ای برابر با 50 میلیون دلار ساخته شده است.

فیلم سینمایی "نیمه شب در پاریس" (Midnight in Paris) به کارگردانی وودی آلن که پیش از این در شب افتتاحیه شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده بود، در این هفته با فروشی برابر با 4/12 میلیون دلار در رتبه هفتم جدول فروش فیلم های این هفته جهان قرار گرفته است.

فیلم کمدی رمانتیک "نیمه شب در پاریس" که نویسندگی فیلمنامه آن را نیز وودی آلن برعهده دارد درباره خانواده ای است که برای کار به پاریس سفر می کنند، این خانواده متشکل از مردی است عاشق پاریس و زوج جوانی که تازه نامزد شده اند که در آنجا متوجه می شوند زندگی خودشان خیلی بهتر از زندگی مردم پاریس است.

فیلم سینمایی "ساغدوش های عروس" (Bridesmaids) که ششمین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 3/7 میلیون دلار در رتبه هشتم جدول فروش فیلم های این هفته جهان ایستاده است.

کارگردانی "ساقدوش های عروس" را پل فیگ برعهده دارد و کریستن یگ، مایا رادولف و راس بیرنی در این فیلم کمدی ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی "درخت زندگی" (Tree of Life) به کارگردانی ترنس مالییک نیز که چندی پیش موفق به دریافت جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن شده بود نیز در این هفته با فروشی برابر با 6 میلیون دلار در رتبه نهم جدول فروش فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار دارد.

این فیلم درام داستان والدین یک خانواده را روایت می کند که با سه فرزند پسر خود در دهه 50 میلادی زندگی می کنند.

برد پیت، شان پن، جسیکا چستین و تای شریدان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی "معلم بد" (Bad Teacher) به کارگردانی جیک کاسدان نیز که کامرون دیاز و جاستین تیمبرلیک در آن ایفای نقش کرده اند نیز در این هفته با فروشی برابر با 4/3 میلیون دلار در رتبه دهم این جدول قرار گرفته است.

همچنین فروش کلی فیلم های این جدول نیز تا امروز بدین صورت است:

"پاندای کونگ فو کار 2" با 25 روز اکران، 423 میلیون دلار.

"دزدان دریایی کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" با 31 روز اکران، 952 میلیون دلار.

"خماری 2" با 25 روز اکران، 488 میلیون دلار.

"فانوس سبز" با 3 روز اکران، 69 میلیون دلار.

"مردان مجهول: درجه یک" با 17 روز اکران، 282 میلیون دلار.

"سوپر 8" با 10 روز اکران، 81 میلیون دلار

"نیمه شب در پاریس" با 31 روز اکران 40 میلیون دلار.

"ساغدوش های عروس" با 38 روز اکران، 144 میلیون دلار.

"درخت زندگی" با 25 روز اکران، 19 میلیون دلار.

"معلم بد" با 3 روز اکران 3 میلیون دلار.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
پرفروش ترین فیلم هفته "فانوس سبز" آسمان آمریکای شمالی را روشن کرد

IMAGE634441648434062500.jpg


فیلم سینمایی "فانوس سبز" به کارگردانی مارتین کمپبل با فروشی برابر با 7/52 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.
به گزارش سینما پرس، فیلم سینمایی "فانوس سبز" (Green Lantern) به کارگردانی مارتین کمپبل با فروشی برابر با 7/52 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی "فانوس سبز" که نویسندگی فیلمنامه آن را گرگ برلانتی و مایکل گرین به طور مشترک برعهده دارند، داستان یک خلبان را به تصویر می کشد که پس از پیدا کردن یک حلقه سبز به یک انسان مافوق بشر تبدیل می شود و با تکیه بر این قدرت فوق العاده می کوشد تا صلح را برای انسان هایی که در کره زمین زندگی می کنند به ارمغان بیاورد.

همچنین بازیگران جوان و مطرحی مانند رایان رینالد، بلیک لیولی و پیتر سارگارد در این فیلم اکشن ایفای نقش می کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسوشیتد پرس، فیلم سینمایی "سوپر 8" (Super 8) نیز که هفته گذشته با فروشی برابر با 37 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم 2 کشور آمریکا و کانادا را از آن خود کرده بود نیز در این هفته با فروشی برابر با 3/21 میلیون دلار در رتبه دوم این جدول قرار گرفته است.

فیلم سینمایی "سوپر 8" به کارگردانی و نویسندگی جی جی آبرامز ماجرای گروهی از نوجوانان را به تصویر می کشد که در حین ساخت یک فیلم با دوربین فیلمبرداری خانگی 8 میلیمتری خود شاهد یک تصادف بسیار مهیب قطار می شوند و پس از این تصادف به تدریج اتفاقات عجیبی برای شهری که آنها در آن زندگی می کنند رخ می دهد که آنها را به تصادف قطار مشکوک می کند.

جول کارتنی، الی فانینگ، کیلی چاندلر، رایان لی، ریلی گریفیت، گابریل باسو و زک میلز در "سوپر 8" ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی با بودجه ای برابر با 50 میلیون دلار ساخته شده است.

فیلم کمدی "پنگوئن های آقای پاپر" (Mr. Popper`s Penguins) که جیم کری در آن ایفای نقش می کند نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 2/18 میلیون دلار در رتبه سوم فروش فیلم های این هفته 2 کشور آمریکا و کانادا ایستاده است.

کارگردانی فیلم کمدی "پنگوئن های آقای پاپر" را مارک واترز برعهده دارد و فیلم نامه این فیلم سینمایی را نیز شان اندرز و جان موریس به طور موشترک نوشته اند.

همچنین علاوه بر جیم کری بازیگران دیگری مانند کارلا گوکینو و آنچلا لانزبری نیز در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند و "پنگوئن های آقای پاپر" داستان یک مرد تاجر (جیم کری) را روایت می کند که پس از به ارث برد 6 پنگوئن مجبور می شود این حیوانات را در آپارتمان خود نگهداری کند، اما پس از گذشت چند روز منزل او به یک مکان سرد و مناسب نگهداری پنگوئن ها تبدیل می شود و به همین دلیل موقعیت شغلی او به خطر می افتد.

جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "مردان مجهول" به نام "مردان مجهول: درجه یک" نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 5/11 میلیون دلار رتبه چهارم جدول فروش فیلم های 2 کشور آمریکا و کانادا را از آن خود کرده است.

کارگردانی جدیدترین قسمت "مردان مجهول" را متیو ووگن برعهده دارد و جیمز مک اوی، مایکل فاسبندر و جنیفر لاورنس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم اکشن ایفای نقش کرده اند.

"مردان مجهول" (X-Men)، "مجهول 2" (X2)، "مردان مجهول: آخرین پایداری" (X-Men: The Last Stand) و "مردان اصیل مجهول: ولورین" (X-Men Origins: Wolverine)، 4 قسمت پیشین این مجموعه فیلم های اکشن هستند که به ترتیب در سال های 2000، 2003، 2006 و 2009 میلادی روی پرده سینماها رفته اند.

دومین قسمت از مجموعه فیلم های کمدی "خماری" (The Hangover) به کارگردانی تاد فیلیپس نیز که در نخستین هفته اکران در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکای شمالی قرار گرفته بود، در چهارمین هفته اکران با فروشی برابر با 6/9 میلیون دلار در رتبه پنجم پرفروش ترین فیلم های این هفته آمریکای شمالی قرار گرفته است.

"خماری 2" نیز همانند قسمت اول شاهد حضور بازیگران معروف و محبوب فیلم های کمدی مانند بردلی کوپر، زک گالیفیانکیس و اد هلمز است و در این قسمت "فیل"، "استو"، "آلن" و "دوگ" برای برگزاری مراسم جشن عروسی "استو" به تایلند سفر می کنند، اما در این کشور نیز همانند قسمت پیشین این فیلم، در شب قبل از عروسی، اتفاقات جالب و خنده داری برای این جوانان رخ می دهد.

قسمت نخست فیلم کمدی "خماری" با اکران در سال 2009 میلادی توانسته بود فروشی برابر با 467 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

انیمیشن سه بعدی "پاندای کونگ فو کار 2" (Kung Fu Panda 2) به کارگردانی جنیفر یو که چهارمین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 7/8 میلیون دلار در رتبه ششم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته آمریکای شمالی جای گرفت.

همچنین در دومین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" نیز بازیگران مطرح و برجسته ای مانند آنجلینا جولی، جک بلک، جکی چان، داستین هافمن، ژان کلود وندم، سث راسل و گری الدمن به جای شخصیت های آن حرف می زنند و در قسمت
دوم این انیمیشن "پو" برای از بین بردن دشمنی که دارای یک سلاح کشنده جدید است با گروهی از کونگ فو کاران حرفه ای همکاری می کند.

نخستین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" که در سال 2008 میلادی اکران شده بود، توانست فروشی برابر با 631 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

فیلم سینمایی "ساغدوش های عروس" (Bridesmaids) که ششمین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 5/7 میلیون دلار در رتبه هفتم جدول فروش فیلم های این هفته آمریکای شمالی ایستاده است.

کارگردانی "ساقدوش های عروس" را پل فیگ برعهده دارد و کریستن یگ، مایا رادولف و راس بیرنی در این فیلم کمدی ایفای نقش کرده اند.

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "دزدان دریایی کارائیب" به نام "دزدان دریایی کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" (Pirates of the Caribbean: on the Stranger Tides) که فروش کلی آن از مرز 950 میلیون دلار گذشته است نیز در این هفته با فروشی برابر با 2/6 میلیون دلار در رتبه هشتم جدول فروش فیلم های 2 کشور آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

کارگردانی "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" را راب مارشال برعهده دارد و در این قسمت از فیلم "جک گنجیشکه" (جانی دپ) و "باربوسا" (جفری راش) برای پیدا کردن اکسیر جوانی عازم سفری می شوند، اما در میان راه متوجه می شوند که "بلکبرد" (یان مک شین) و دخترش (پنه لوپه کروز) نیز به دنبال آنها می آیند.

سه قسمت قبلی مجموعه فیلم های دزدان دریای کارائیب که "دزدان دریای کارائیب: نفرین مروارید سیاه" (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)، "دزدان دریای کارائیب: صندوق مرد مرده" (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest) و "دزدان دریای کارائیب: در پایان جهان" (Pirates of the Caribbean: At World`s End) نام دارند به ترتیب در سال های 2003، 2006 و 2007 میلادی اکران شده اند.

فیلم سینمایی "نیمه شب در پاریس" (Midnight in Paris) به کارگردانی وودی آلن که پیش از این در شب افتتاحیه شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده بود، در این هفته با فروشی برابر با 2/5 میلیون دلار در رتبه نهم جدول فروش فیلم های این هفته آمریکای شمالی قرار گرفته است.

فیلم کمدی رمانتیک "نیمه شب در پاریس" که نویسندگی فیلمنامه آن را نیز وودی آلن برعهده دارد درباره خانواده ای است که برای کار به پاریس سفر می کنند، این خانواده متشکل از مردی است عاشق پاریس و زوج جوانی که تازه نامزد شده اند که در آنجا متوجه می شوند زندگی خودشان خیلی بهتر از زندگی مردم پاریس است.

فیلم کمدی "جودی مودی و تابستانی که کسل کننده نیست" (Judy Moody and the Not Bummer Simmer) به کارگردانی جان شولتز نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 2/2 میلیون دلار عنوان دهمین فیلم پرفروش این هفته آمریکای شمالی را از آن خود کرده است.

این فیلم سینمایی داستان پسر دبیرستانی به نام "جودی مودی" را روایت می کند که تصمیم می گیرد تعطیلات تابستانی خود را به هیجان انگیزترین شکل ممکن سپری کند.
 

AniuS

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2011
نوشته‌ها
1,280
لایک‌ها
671
محل سکونت
TehraN
برگزاری جشن 87 سالگی عزت الله انتظامی


رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما عزت الله انتظامی را عزت سینما و عرصه فرهنگی دانست

98522_971.jpg



جشن هشتاد و هفت سالگی عزت الله انتظامی با حضور شماری از هنرمندان و دوست داران هنر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عزت الله انتظامی در این مراسم، با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم گفت: معمولا در کشور ما در روز درگذشت افراد برای‌ آنان مراسم بزرگداشت می‌گیرند،اما بجاست که در روز تولد هنرمندان برای آنان مراسم نکوداشت برپا شود.

وی از مسئولان خواست در روز تولد علی حاتمی نیز برای وی مراسم بزرگداشت برگزار شود.

استاد محمود فرشچیان نیز دراین مراسم عزت الله انتظامی را موجب افتخار و عزت هنر کشور خواند و گفت: وی انسانی نیک‌اندیش است که همواره در کارهای انسانی و خیرخواهانه پیشگام بوده است.

رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما نیز عزت الله انتظامی را عزت سینما و عرصه فرهنگی دانست و افزود: انتظامی نه فقط به‌خاطر آثاری که به جا گذاشته، بلکه به ‌خاطر فیلم‌هایی که بازی نکرده و بنده زر و زور و تزویر نشده، عزت سینما و تئاتر ایران است.

در این مراسم از تمبر یادبود عزت الله انتظامی رونمایی و کیک تولدی که تصویر انتظامی روی آن نقش بسته بود،بریده شد.

در پایان این مراسم که با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مرکز موسیقی بتهون برگزار شده بود، هدایایی به رسم یادبود به عزت الله انتظامی اهدا شد.

عزت الله انتظامی در سال 1303، در محله سنگلج تهران متولد شد.

وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت.

انتظامی فعالیت هنری را از ابتدای دهه بیست با پیش پرده خوانی در تماشاخانه های «هنر» و «تهران» آغاز و لیسانس بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای تهران دریافت کرد.

وی در سال 1332 به آلمان غربی رفت و همزمان با کار در یک کارخانه ریخته گری در مدرسه شبانه سینما و تئاتر نام نویسی کرد و پس از 4 سال فارغ التحصیل شد.

نخستین بازی سینمایی او ایفای نقش «مشهدی حسن» در فیلم گاو در سال 1347 بود که به خاطر بازی موفقش جایزه اول بازیگری جشنواره جهانی فیلم شیکاگو را بدست آورد.

انتظامی در فیلم های بسیاری از جمله آقای هالو، بی تا، قیامت عشق، آپارتمان نشین ها، غبار نشین ها، دایره مینا، حاجی واشنگتن، خانه عنکبوت، کمال الملک، چهل سالگی، زادبودم، آتش سبز و مینای شهر خاموش نقش آفرینی داشته است.

وی دوبار در سال های 1367 و 1372 به خاطر بازی در فیلم های فیلم های «گراند سینما» و «روز فرشته» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر را بدست آورد.

عزت الله انتظامی که دارای دکترای افتخاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است،بازیگری در مجموعه های تلویزیونی از جمله «هزاردستان» به کارگردانی علی حاتمی ، تدریس در دانشگاه ها و داوری در جشنواره های مختلف را نیز در کارنامه دارد.

وی در سومین همایش چهره های ماندگار به عنوان یکی از چهره های ماندگار عرصه هنر کشور برگزیده شد.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
همزمان با اکران موفق جهانی «جدایی نادر از سیمین» لیلا حاتمی در دو برنامه تلویزیونی در شبکه‌های فرانس۲ و پلوس حضور یافت و به زبان فرانسوی پاسخگوی سوالات منتقدان و مجریان این برنامه‌ها بود

wkb0pq247vxcva7rrtlk.jpg


llqmd8766j2ucbve6rxi.jpg


5gc61gk5tmuvpdd3niqh.jpg


assia2fs9jc4p14q08az.jpg


 
Last edited:

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
اظهارات «دنزل واشنگتن» درباره فیلم جدیدش + خلاصه داستان

zu8av01mhrv2k7satpdr.jpg


دنزل واشنگتن می‌گوید نقشی كه در فیلم «پرواز» بازی خواهد كرد یك نقش ویژه است و او در آن كاراكتر متفاوت و سختی دارد. این فیلم را رابرت زمه‌كیس كارگردانی می‌كند.

نقش این بازیگر در «پرواز» همان چیزی نیست كه در نگاه اول به نظر می‌رسد و در طول قصه فیلم هویت او تغییر كرده و چهره تازه‌ای از خود ارائه می‌دهد.
«پرواز» با حال و هوای درام خود، قصه یك خلبان ورزیده را تعریف می‌كند كه با مهارت تمام هواپیمای در حال سقوط خود را به سلامت به زمین می‌نشاند. او با این كار جان مسافران هواپیما را نجات داده و لقب یك قهرمان ملی را می‌گیرد. اما تحقیقات مفصلی كه در ارتباط با این حادثه صورت می‌گیرد، حكایت از چیز دیگری می‌كند و واقعیت‌های تازه‌ای را آشكار می‌كند. افشای این واقعیت‌ها مشخص می‌كند خلبان هواپیما یك عمل قهرمانانه انجام نداده و اقدام او منظور دیگری در برداشته است. به این ترتیب تماشاچی كه تا این لحظه دیدگاه مثبتی نسبت به این كاراكتر داشته، باید در قضاوت خود تجدید نظر كند.
به گفته واشنگتن؛‌ «این كاراكتر به شدت ظریف است و كشف درونیات او كار ساده‌ای نیست. تا قبل از این مشابه چنین نقشی را بازی نكرده‌ام و حس می‌كنم پروژه پرواز یك حركت جدید در كارنامه سینمایی‌ام خواهد بود.»
واشنگتن تازه‌ای از بازی در درام دلهره‌آور «خانه امن» فارغ شده است. در این فیلم كه توسط دانیل اسپینوزا كارگردانی شده، او با رایان رینولدز هم‌بازی است.
این بازیگر اسكار گرفته و رنگین‌پوست سینما در این فیلم نقش جنایتكاری را دارد كه دوستانش در تدارك فراری دادن او از زندان هستند. اداره پلیس برای مقابله با این اقدام، او را همراه یك مامور پلیس به یك خانه‌ امن می‌برد كه دست جنایتكاران به آن‌ها نرسد.
منبع: نقد فارسی
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
سارا شاهی بازیگر ايراني الاصل همبازی سيلوستر استالونه شد!!!!

sarashahi8.jpg


پيوستن «سارا شاهي» بازيگر ايراني الاصل سينماي هاليوود به فيلم جديد « والتر هيل»، سيلوستر استالونه همبازي‌هايش را در اين اثر اكشن شناخت.

اين فيلم اكشن كه هنوز عنوان مشخصي ندارد، توسط والتر هيل خالق آثاري چون «گلوله در سر» ساخته مي شود.

بنا بر اعلام كامينگ سون، فيلمنامه اين اثر اكشن توسط «الساندرو كامون» به نگارش در مي آيد.

حضور بازيگراني چون «سونگ كانگ»، سارا شاهي و استالونه تاكنون در اين فيلم قطعي شده است.

سارا شاهي در اين فيلم كه داستاني كارآگاهي را روايت مي‌كند در نقش خواهر استالونه به ايفاي نقش خواهد پرداخت.

استالونه در سال 1977 با فيلم «راكي» نامزد بهترين بازيگر مرد اسكار بود. وي در سال 2004 دوربين طلاي سينماي آلمان و در سال 1992 جايزه افتخاري «سزار» فرانسه را براي يك عمر دستاورد سينمايي كسب كرد.

آهو جهانسوز شاهي معروف به سارا شاهي متولد ژانويه 1980در اولس، تگزاس است. اين بازيگر ايراني‌تبار از نوادگان فتحعليشاه قاجار است.

او در تلويزيون آمريکا و سينماي هاليوود به فعاليت در زمينه بازيگري اشتغال دارد.

و تاکنون در تعداد بيشماري از فيلمها و سريال‌هاي هاليوود بازي کرده است که معروفترين آنها L-Word ، Life Sopranos و Teachers و...است.

استالونه كه در سال 1983 به تالار مشاهير هالييود پيوست، به‌زودي با پروژه سينمايي «دون داپر» در نقش يك گانگستر معروف به ايفاي نقش مي‌پردازد.

«دورانداختني‌ها» فيلم جديد استالونه است و «كوچه بهشت»، «زنده ماندن»، «سري راكي» و «رامبو4» از كارهايي قابل توجه وي به‌عنوان كارگردان هستند. استالونه درصدد ساختن فيلم‌ «رامبو 5» است.

بر اساس اعلام قبلي جشنواره فيلم هاليوود، «دني بويل»، كارگردان و تهيه‌كننده انگليسي فيلم «127 ساعت» به‌همراه «شون پن»، بازيگر برنده دو جايزه اسكار و «آنت بنينگ»، نامزد سه دوره جايزه اسكار بهترين بازيگري به‌پاس يك عمر دستاورد سينمايي مورد تقدير ويژه قرار خواهند گرفت.


منبع : ایسنا
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
لیست 10 فیلم بدشانس جهان در سال 2010!

106349.jpg


فهرست بدشانس‌ترین پروژه‌های سینمایی جهان در سال 2010، از نظر این كه پرقاچاق‌ترین فیلم بوده‌اند، منتشر شد.

فهرست ده فیلمی كه بیشترین آمار دانلود غیرقانونی را داشته‌اند به عنوان بدشانس‌ترین فیلم‌های سینمایی سال 2010 معرفی شد.

فیلم «آواتار» با 16 میلیون و 580 هزار بار دانلود، پرقاچاق‌ترین فیلم محسوب می‌شود، این فیلم به كارگردانی «جیمز كامرون» بیش از یك میلیارد و 200 میلیون دلار در گیشه سینماهای جهان فروش كرد.

فیلم كمدی «كتك كاری» كه اقتباسی از كمیك بوكی از كمپانی مارول است است با 56 میلیون پوند فروش جهانی، 11 میلیون و 400 هزار بار دانلود غیر قانونی شده و دومین فیلم پرقاچاق سینمای جهان است.

فیلم علمی تخیلی «فضانوردان نیز با 10 میلیون و 960 بار دانلود، سومین فیلم در جدول پرقاچاق‌ترین فیلم‌های سال است.

فیلم‌های «تغییر شكل دهندگان: انتقام شكست خوردگان» با 10 میلیون و 600 هزار دلار با دانلود، «الهام» (سرآغاز) با 9 میلیون 700 هزار بار دانلود، «شاتر ایسلند» با 9 میلیون و 500 هزار بار دانلود، «روكن رولا» با 9 میلیون و 430 هزار بار دانلود، «خماری» با 9 میلیون و 180 هزار بار دانلود، «مرد آهنی 2» با 8 میلیون و 800 هزار بار دانلود و «شفق یا گرگ و میش» با 8 میلیون و 720 هزار بار دانلود به ترتیب در جایگاه چهارم تا دهم پرقاچاق‌ترین فیلم‌های سال 2010 قرار گرفته‌اند.

اگرچه نام سه فیلم «شوالیه تاریكی»، «هری‌پاتر» و «دزدان دریای كارائیب» در این فهرست وجود ندارد ولی فیلم‌ها به ترتیب 7 میلیون و 30 هزار بار، 7 میلیون و 930 هزار بار و 379 هزار و 749 بار دانلود غیر قانونی شده‌اند.



منبع : فارس نیوز
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
فهرست بازیگران فیلم جدید وودی آلن اعلام شد

947659eb93d88a8b3911366ac10f6774.jpg


فهرست کامل اسامی بازیگران فیلم جدید وودی آلن با نام "باپ دکامرون" اعلام شد.


به نقل از امپایرآنلاین الک بالدوین، روبرتو بنینی، پنه لوپه کروز، جسی آیزنبرگ، گرتا جرویگ والن پیج از جمله بازیگران برگزیده شده برای بازی در فیلم "باپ دکامرون" هستند.


علاوه بر نام های یاد شده حضور آنتونیو آلبانزه، فابیو آرمیلیاتا، الساندرو ماستروناردی، اورنلا موتی، فلاویو پارنتی، آلیسن پیل، ریکاردو اسکامارچو و الساندرو تیبری نیز در این فیلم قطعی شده است.


فیلمبرداری "باپ دکامرون" ماه آینده در رم آغاز می شود و وودی آلن علاوه بر نگارش فیلمنامه و کارگردانی، خود نقشی کوتاه در این فیلم را بر عهده می گیرد. وودی آلن سخت کوشیده تا جزئیاتی از قبیل داستان فیلم پنهان بماند اما شایعه ها حاکی از آن است که فیلم داستان یک خانواده آمریکایی که برای ملاقات با نامزد دخترشان به ایتالیا سفر می کنند را روایت می کند.

خبرگزارى مهر
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«دزدان دريايي كارائيب 4» دهمين فيلم پرفروش تاريخ سينما شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1389%5C10%5CArt%5C765.jpg


چهارمين قسمت از فيلم «دزدان دريايي كارائيب» در ميان 10 فيلم پرفروش تاريخ سينماي جهان قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري دانشحويان ايران (ايسنا)، فيلم «دزدان دريايي كارائيب» با عنوان فرعي «موج‌هاي بيگانه» با رسيدن به مرز فروش 955 ميليون دلار، در رتبه دهم پرفروش‌ترين‌هاي تاريخ سينماي جهان ايستاد.
به گزارش هاليوود ريپورتر، اين فيلم با نقش‌آفريني «پنه‌لوپه كروز» و «جاني دپ» از قسمت اول فيلم «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» كه به فروش
954 ميليون دلار رسيده فراتر رفته و انتظار مي رود با گذشتن از فروش 963 ميليون دلار فيلم «دزدان دريايي كارائيب،‌ در انتهاي جهان» به رتبه نهم پرفروش‌ترين‌هاي تاريخ سينماي جهان بايستد.
چهارمين بخش از اين سري فيلم‌هاي «دزدان دريايي كارائيب» محصول كمپاني والت ديزني است كه توسط «راب مارشال» كارگرداني ‌شده است.
سه قسمت اول «دزدان دريايي كارائيب» كه كارگرداني آنها را «فربينسكي» برعهده داشت، مجموعا فروش دو ميليارد و 67 دلاري داشتند و مورد استقبال چشمگير اهالي سينما قرار گرفتند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
نخستين نمايش جهاني «تغيير شكل دهندگان 3» در چين

Multimedia%5Cpics%5C1388%5C4%5CArt%5C2.jpg


«تغيير شكل دهندگان 3» براي نخستين بار در كشور چين در معرض تماشاي مخاطبان قرار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كمپاني «پارامونت»، سازنده اين اكشن مهيج علت اين امررا مخاطبان بسيار اين كشور آسيايي اعلام كرده است.
بنابراعلام خبرگزاري شينهوا، اين فيلم كه توسط «مايكل بي»، كارگردان معروف هاليوود ساخته شده است، از 21 جولاي (30تير) در كشور پهناور چين اكران مي شود.
فيلمبرداري «تغيير شكل دهندگان 3» از جولاي سال گذشته در شهر لس آنجلس آغاز شد.
«مگان فاكس» و «شيا لبوف» دراين قسمت جديد نقش‌آفريني داشته اند و «استيون اسپيلبرگ» نيز هم‌چون دو قسمت قبلي در توليد اين فيلم مشاركت داشت.
به گزارش هاليوود ريپورتر، دو قسمت قبلي فيلم‌هاي «ترانسفورمرها» مجموع فروش جهاني ‌1.5 ميليارد دلار را به ثبت رساند.
«تغيير شكل‌دهندگان 3» جديدترين اثر از محصولات كمپاني «پارامونت» است و اين پروژه سينمايي با عنوان «من شماره چهار هستم» براساس داستان اول از مجموعه شش كتابي از داستان‌هاي علمي – تخيلي تغيير شكل‌دهندگان توسط «مايكل بي» كارگرداني و تهيه شده است.
«جيمز فري» خالق آثاري چون «يك ميليون قطعه كوچك» نگارش فيلم‌نامه «من شماره چهار هستم» را برعهده گرفته است.
داستان قسمت اول «تغيير شكل‌دهندگان» درباره نوجواني با بازي «لابوف» بود كه در خلال مبارزه‌اي بين دو گروه از روبات‌هاي فضايي قرار مي‌گيرد. او نقشه‌اي دارد كه روبات‌هاي دشمن مي‌خواهند با به دست آوردن آن، سلطه خود را بر كره زمين تحميل كنند.
«مايكل بي» كارگرداني قسمت دوم فيلم «تغيير شكل‌دهندگان» را نيز بر عهده داشت.
داستان فيلم سومين بخش اين مجموعه اكشن به حضور نه بيگانه غيرزميني در يك دبيرستان زميني مي‌پردازد. سياره بيگانگان پس از يك تهاجم توسط دشمنان فضايي نابود شده است.
«شيا لا بيوف» بازيگر فعلي و نسخه دوم اين فيلم در مصاحبه با راپ پذيرفت كه «تغيير شكل دهندگان 2» فيلمي كاملا خارج از كنترل بود. اين درحالي است كه وي نسخه اخير فيلم را اميدواركننده مي‌داند، هنوز نقش توديك و روند رويدادهاي داستان فيلم اخير «مايكل بي» در سايه‌اي از ابهام قرار دارد.
لابيوف در ادامه گفت: «تغيير شكل‌دهندگان 2» از ظرايف نسخه اول اين فيلم بي‌بهره بود و همين موضوع تماشاي فيلم اول را لذت ‌بخش‌تر مي‌كند. »
وي در ادامه توضيح مي‌دهد: نسخه دوم فيلم مرا متأثر نمي‌كند. اين فيلم بر پايه صحنه‌هاي خشونت‌آميز ساخته شده و درون مايه اصلي خود را از دست داده بود. ما قصد داشتيم فيلمي بزرگ بسازيم بنابراين صحنه‌هاي زيادي از نبرد روبات‌ها را به نمايش درآورديم. اگرچه وقايع فيلمي مانند تغيير شكل‌دهندگان ارتباط مستقيم با بودجه فيلم دارد.
لا بيوف در پايان صحبت‌هايش «تغيير شكل‌دهندگان 3» را ديوانه كننده‌ترين فيلم اكشن سينما خواند.
در سياره «سابرتون» روبات‌هايي زندگي مي‌کنند که به‌راحتي مي‌توانند تغيير شکل داده و اعضاي بدن خود را به هرصورتي در بياورند. «تغيير شكل‌دهندگان» که قدرت تبديل شکل خود به اتومبيل، کشتي، هواپيما و حتي انسان را دارند، شروع به اجراي طرحي دستيابي به منابع انرژي کره زمين مي‌کنند و جنگ بزرگي در مي‌گيرد.
نسخه اول فيلم علمي تخيلي «تغيير شکل دهندگان» محصول سال 2007 توانسته است، رکورد «مرد عنکبوتي» را در فروش شکست دهد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«مگان فاكس» هم «ديكتاتور» شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1388%5C4%5CArt%5C335.jpg


«مگان فاكس» و «جان سي .ريلي» هم به بازيگران فيلم كمدي «ديكتاتور» پيوستند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ديكتاتور يك اثر كمدي است و بازيگراني چون «ساشا بارون كوهن» و «بن كينگزلي» در اين درام همبازي مي‌شوند.
كمپاني پارامونت اعلام كرد: «ساشا بارون كوهن»، كمدين انگليسي در پروژه فيلم «ديكتاتور» نقش «صدام»، ديكتاتور بعثي عراق را بازي خواهد كرد و در نگارش فيلم‌نامه نيز مشاركت خواهد داشت.
اين فيلم كه براي اكران در مي 2012 آماده خواهد شد، به كارگرداني «لري چارلز» ساخته مي‌شود كه پيش‌تر با «بارون كوهن» در فيلم‌هاي «بورات» و «برونو» همكاري كرده بود. وي براي نگارش فيلم‌نامه‌ «بورات» نامزد جايزه اسکار بهترين فيلم‌نامه شده بود.
فيلم «ديكتاتور» براساس كتاب «ذبيبه و شاه» ساخته مي‌شود كه صدام خودش آن را نوشته بود.
تهيه‌كنندگي اين فيلم را «اسكات رودين» ـ برنده اسكار ـ برعهده خواهد داشت كه «شبكه اجتماعي» آخرين كار او بوده است.
بن كينگزلي اخيرا در فيلم هوگو كابرت به كارگرداني مارتين اسكورسيزي نقش آفريني داشته است.
پروژه سينمايي ديكتاتور براي اكران عمومي در 11 مي سال 2012 ميلادي آماده خواهد شد.
سربن کينگزلي بازيگر انگليسي دريافت کننده جايزه اسکار در فيلم گاندي است و يكي از نقش هاي اصلي فيلم «ديكتاتور» را بازي مي كند.
پدرش رحيم چولا هارجي بانجي پزشک هندي‌الاصل است که در «کنيا» متولد شد؛ درحالي که مادرش « آنا لينا مري بانجي» يك مدل لباس با اصليت يهودي ـ اروپايي است که در انگلستان متولد شده است.
خانواده پدري بن کينگزلي اهل ايالت « گجرات» کشور هندوستان هستند. يعني همان ايالتي که « ماهاتما گاندي»هم اهل آنجا بود.
از آثارش مي توان به فيلم «جستجو براي بابي فيشر» (1993)، فيلم « گاندي» (1982) د ، فيلم « فهرست شيندلر» (1993) اشاره كرد.
بن کينگزلي يکي از هشت بازيگر آسيايي‌الاصلي است که نامزد دريافت جايزه اسکار شده و بعد از «ميوشي يوميکي» دومين بازيگر آسيايي‌الاصلي است که اين جايزه را برده است.
بن کينگزلي سال 2008 از دانشگاه « هال» دکتراي افتخاري ادبيات دريافت کرد.
آنا فاريس بازيگراخيرديكتاتور بازيگر آمريکايي و ديگر بازيگر ديكتاتور است. وي بيشتر به خاطر حضور در فيلم ترسناک وبازي در فيلم گمشده در ترجمه مشهور است.
از فيلم هايي که آنا فاريس در آنها به ايفاي نقش پرداخته است مي توان به کوهستان بروکبک، کوفته قلقلي، گمشده در ترجمه، فيلم ترسناک، فيلم ترسناک 2، فيلم ترسناک 3، فيلم ترسناک 4 اشاره كرد.
«مگان دنيس فاکس» (متولد مي سال 1986) نيز ديگر بازيگر ديكتاتور، بازيگرصاحب نام آمريکايي است. حرفه بازيگري و مانکني براي «فاکس» از زماني آغاز شد که او توانست چندين جايزه مختلف را بين مدل‌هاي آمريکايي در سال 1999 بدست آورد. او کار بازيگري را با فيلم «تعطيلات در آفتاب» آغاز کرد و اولين مجموعه تلويزيوني او «کمک» است.
«مگان فاکس» بيشترين شهرتش را براي شرکت در سريال «آرزو و ايمان» بدست آورد.
از ديگر آثارش مي توان به «روز تعطيل در آفتاب» ، Confessions of a Teenage Drama Queen ، فيلم تلويزيوني «جنايات مد کندس»، «تغييردهندگان»، «بدن جنيفر»، «تغييردهندگان: انتقام سقوط»، «درک کن» (کمدي) اشاره كرد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
هابيت «يك سفر غير منتظره» شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CArt%5C928.jpg



عنوان فرعي بخش اول پروژه‌ سينمايي «هابيت: يك سفر غير منتظره» اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «پيتر جكسون» ساخت فيلم «هابيت» را درنيوزلند آغاز كرد و اين فيلم دو قسمتي را براي نمايش در دسامبر 2012 و 2013 ميلادي آماده خواهد كرد.
بنا بر اعلام كامينگ سون، 14 دسامبر سال 2012 ميلادي «هابيت: يك سفر غير منتظره» در معرض تماشاي مخاطبان سينمايي قرار مي گيرد.
چندي پيش «لي پايك» بازيگر سينماي هاليوود هم به پروژه‌ سينمايي «هابيت» اثر «پيتر جكسون» پيوست و«پيتر جكسون» نيز اعلام كرد، «دين اوگورمن» در فيلم جديدش به جاي «راب كازينسكي» ايفاي نقش مي‌كند.
اين كارگردان برنده‌ي جايزه‌ي اسكار گفته است كه نقش «فيلي» را به «اوگورمن» - بازيگري نه‌چندان مشهوري كه در درام كمدي «جانسون‌هاي قادر» بازي كرده است، مي‌سپرد.
«كازينسكي» به دليل بروز اختلالاتي در وضعيت سلامتي‌اش از بازي در اين پروژه، كه به اقتباس از رماني از «ج. آر.آر. تولكين» ساخته مي‌شود، كناره‌گيري كرد.
«جكسون» همچنين اعلام كرده است كه «لي پيس» هم نقش «شاه ترندويل» را بازي مي‌كند.
فيلم«هابيت» پرهزينه‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان خواهد بود كه بودجه‌ آن بالغ بر ‌500 ميليون دلار برآورد و چنانچه اين فيلم با چنين هزينه خيره‌كننده‌اي ساخته شود، عنوان پرخرج‌ترين پروژه فيلم تاريخ سينماي جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
پيش از اين فيلم «دزدان دريايي كارائيب؛ در انتهاي جهان» در سال 2007 با بودجه 300 ميليون دلاري اين ركورد را در اختيار داشت.
ساخت اين پروژه سينمايي بعد از جنجال‌هاي به‌وجود آمده ميان اتحاديه بازيگران نيوزلند و «پيتر جكسون»، متوقف شد و اين اتحاديه در اعتراض به اين‌كه بازيگري از اين كشور در فيلم جديد «پيتر جكسون» حضور ندارد، خواستار تحريم اين فيلم از سوي بازيگران استراليايي حاضر در اين پروژه شده بود.
اما پس از آنكه «جكسون» در نامه‌ي سرگشاده‌اي تهديد كرد اين پروژه را به كشور ديگري در شرق اروپا منتقل خواهد كرد، نخست‌وزير نيوزلند وارد ماجرا شد و حمايت قاطع خود را از اين پروژه اعلام كرد.
كمپاني «برادران وارنر» اعلام كرد: فيلم دو قسمتي «هابيت» براساس رمان معروف «جي.آر تالكين» و به كارگرداني «پيتر جكسون» مقابل دوربين خواهد رفت.
«پيتر جكسون»، «مارتين فريمن» را براي نقش اول فيلم جديدش انتخاب كرد. از ديگر بازيگران اين پروژه‌ فيلم مي‌توان به «كيت بلانشت»، «اورلندو بلوم»، «اليجاه وود»، «جان كالن»، «استفن هانتر» و «مارك هادلو» اشاره كرد.
داستان فيلم «هابيت» در دنيايي روي مي‌دهد که پر از جادوگرها و کوتوله‌هايي به‌نام «هابيت» است. «بيلبو باگينز» شخصيت اصلي داستان، يکي از اين هابيت‌هاست که حلقه قدرت را از «گالم» مي‌گيرد. هابيت‌ها گونه‌اي از موجودات تخيلي در رمان «ارباب حلقه‌ها» هستند.
«پيتر جکسون» 49 ساله کارگردان، تهيه‌کننده، بازيگر و فيلم‌نامه‌نويس نيوزيلندي است كه بيشتر به‌ دليل ساخت سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» شهرت يافته است. وي همچنين به‌خاطر بازسازي «کينگ کنگ» در سال 2005 و تهيه‌کنندگي «ناحيه 9» مورد تحسين منتقدان قرار گرفته است. ساخت فيلم «ارباب حلقه‌ها» توسط «پيتر جكسون» در نيوزلند كه فروش سه ميليارد دلاري به همراه داشت، موجب رشد صنعت گردشگري و سينما در اين كشور شد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
رایان دان یکی از شخصیت های فیلم کله خرها بر اثر تصادف با خودروی پورشه ی خود در ایالت پنسلیوانیای آمریکا کشته شد.

dan.jpg


خودرو او در ساعت دو صبح در راه منزلش در شهر گاشن ایالت پنسیلوانیا با درختی برخورد کرد و قبل ازاینکه فرصتی برای خارج شدن داشته باشد، آتش گرفت. جسد او به قدری بد سوخته بود که تنها با استفاده از خالکوبی های بجای مانده امکان تشخیص هویت وجود داشت. یکی از دوستان او هم که هنوز هویتش مشخص نشده همراه با او درگذشت. بنا به گزارشهای اولیه پلیس سرعت زیاد دلیل اصلی تصادف عنوان شده و گویا او در حال مستی رانندگی می کرده است. این نخستین بار نیست که او در رانندگی دچار مشکل می شد و یک بار هم در سال 2005 تصادف خطرناکی داشت که منجر به مجروح شدنش از ناحیه پا شده بود. خودرو پورشه 911 او با وجود گارد ریل کنار جاده به داخل جنگل رفته و با درخت برخورد شدیدی داشته است. رایان دان با سریال Jackass در بین سالهای 2000 تا 2002 به شهرت جهانی رسید. او با بدلکاری روی اسکیت بورد در اواخر دهه 1990 توانست به برنامه Jackass راه پیدا کند و پس از آن هم در برنامه دیگری به نام Viva La Bam در بین سالهای 2003 تا 2006 حضور داشت. او همچنین هنرپیشه هر سه فیلم Jackass در سالهای اخیر بود.

106427.jpg


جانی ناکس ویل همکار دان در سریالهای تلویزیونی از مرگ دوستش به دشت ابراز ناراحتی کرد و در سایت توییتر نوشت: "امروز من برادرم رایان دان را از دست دادم .شاید او را حتی بیشتر از برادر واقعی ام دوست داشتم. روحت شاد رایان . همیشه دوستت دارم."
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
دن چیدل: «مرد آهنی 3» سال آینده کار خود را شروع می‌کند

articles_1999.jpg



به گزارش سینمانگار، "دن چیدل" بازیگر فیلم «مرد آهنی 3» گفت که قرار است فوریه آینده این فیلم مقابل دوربین برود.


این بازیگر که در این فیلم نقش "جیمز هودیز"، محرم اسرار ابرقهرمان "تونی استارک" (با بازی رابرت داونی جونیور) را ایفا می کند، گفت:" «مرد آهنی 3» باز می گردد. ما به احتمال در ماه فوریه دوباره سر این فیلم خواهیم بود و صحبت هایی درباره تولید یک ماشین جنگی است که من حدس می زنم از آنجایی که در قسمت جدید این فیلم نیز حضور دارم، این کار برعهده من باشد".


از وی درباره حضورش در پروژه شبیه سازی شده استودیو مارول «انتقام جویان» پرسیده شد، که در آن «مرد آهنی»، «کاپیتان آمریکا»(کریس ایوانز)، «تور»(کریس همسورث) و «هالک»(مارک روفالو) نیز حضور دارند و وی گفت: "این دفعه نه. آنها در حال فیلمبرداری این فیلم هستند."


وی افزود: "من یک قرار دادی برای حضور در این فیلم داشتم، اما در حال حاضر به مقداری استراحت احتیاج دارم."


به گزارش سینمانگار، «مرد آهنی 3» قرار است در سوم ماه می 2013 اکران شود. در حالی که کارگردانی این قسمت برعهده "شان بلک" است، نه "جان فاوریو" که قسمتهای قبل را کارگردانی کرده بود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
پس از جنجال‌آفريني با «ماليخوليا» در كن،
فون ترير درحال نگارش فيلم‌نامه «رابطه سلطنتي» است


Multimedia%5Cpics%5C1388%5C2%5CArt%5C484.JPG


«لارس فون ترير»، ‌كارگردان جنجالي و سرشناس سينماي جهان درحال نگارش فيلم‌نامه يك درام عاشقانه است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «لارس فون ترير» كه با فيلم «ماليخوليا» سروصداي زيادي در جشنواره كن به راه انداخت، هم‌اكنون درحال نگارش فيلم‌نامه يك پروژه سينمايي جديد است كه البته كارگردان آن خودش نخواهد بود.
اين پروژه سينمايي «رابطه سلطنتي» نام دارد كه «نيكولاي آرسل»، هموطن فون ترير آن را كارگرداني خواهد كرد.
به گزارش ورايتي، اين فيلم كه طبق برنامه 12 مارس سال آينده ميلادي اكران خواهد شد، داستان ملكه جواني است كه با توجه به بيماري پادشاه، به پزشك دربار علاقه‌مند مي‌شود و پايه‌گذار انقلابي در كشور مي‌شوند.
فيلم «ماليخوليا» كه در جشنواره فيلم كن منجر به اظهارات جنجالي «فون ترير» و اخراج او از جشنواره شد، از روز چهارم نوامبر در سينماهاي آمريكا نمايش خواهد يافت.
اين فيلم كه در جشنواره كن جايزه بهترين بازيگر زن را كسب كرد و يكي از 20 نامزد نخل طلاي كن بود، يك درام روانشناسانه است كه به گفته «فون ترير»، روايتي از يك واقعه ناگوار و فاجعه‌آميز است كه پايان خوشي نخواهد داشت.
طرح اصلي فيلم‌نامه درباره سياره‌اي ناشناخته است که به شکلي غيرطبيعي به کره زمين نزديک مي‌شود و اين امر منجر به بروز اختلالات رواني نزد چند شخصيت مي‌شود.

جنجال‌هاي «فون ترير» در جشنواره كن زماني شروع شد كه در نشست خبري نمايش «ماليخوليا» خود را يك نازي دانست كه براي هيتلر احترام قائل است. وي اظهار كرد كه به جنگ جهاني دوم تعلق ندارد و ضديهود هم نيست، اما نه خيلي زياد، چون اسرائيل موي دماغ است.
جنجال‌هايي كه پس از اين اظهارات به‌وجود آمد اگرچه فون ترير را به عذرخواهي واداشت، اما برگزاركنندگان جشنواره كن كه از اين بابت شديدا عصباني شدند و با صدور بيانيه‌اي وي را به‌علت اين گفته‌هايش «چهره نامطلوب» جشنواره ناميدند.
فون ترير تاكنون هشت‌بار در بخش رقابتي كن آثارش را به نمايش گذاشته كه تنها يك‌بار در سال 2000 با فيلم «رقصنده در تاريكي» نخل طلا را كسب كرده است. وي اولين‌بار در سال 1984 با فيلم «عنصر جنايت» به بخش رقابتي كن آمد كه تنها جايزه بهترين فيلم تكنيكي را گرفت.
وي پس از آن در سال 1991 با فيلم «اروپا»، در سال 1996 با «شكستن امواج»، در سال 2000 با «رقصنده در تاريكي»، در سال 2003 با «داگويل» و در سال 2005 با «مندرلي» نامزد نخل طلا بود. وي يك‌بار جايزه هيأت‌داوران و يك‌بار نيز جايزه بزرگ جشنواره كن را كسب كرده است.
 
بالا