• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"آب برای فیل ها" جشنواره فیلم شانگهای را افتتاح می کند

IMAGE634433833279843750.jpg


چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای امروز (21 خرداد) با نمایش فیلم سینمایی "آب برای فیل ها" به کارگردانی فرانسیس لاورنس آغاز می شود.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم شانگهای به فاصله یک روز مانده به آغاز چهاردهمین دوره این جشنواره چینی اعلام کردند که فیلم درام رمانتیک "آب برای فیل ها" (Water for Elephants) به کارگردانی فرانسیس لاورنس در شب افتتاحیه این جشنواره بین المللی نمایش داده می شود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، این فیلم درام که بازیگرانی مانند رابرت پتینسون، ریس ویتراسپون و کریستوف والتز در آن ایفای نقش می کنند داستان یک دانشجوی رشته دامپزشکی را روایت می کند که پس از کشته شدن پدر و مادرش از دانشگاه اخراج و به عنوان نگهدارنده حیوانات در یک سیرک سیار مشغول به کار می شود.

همچنین فیلم سینمایی "آب برای فیلم ها" از تاریخ 22 آوریل (2 اردیبهشت) بهار سال جاری روی پرده سینماها رفته است و تا به امروز نیز توانسته فروشی برابر با 109 میلیون دلار را در سراسر دنیا برای خود رقم بزند.

بری لوینسون، کارگردان صاحب نام فیلم های سینمایی "مرد بارانی" (Rain Man)، "شام" (Dinner)، "باگزی" (Bugsy) و "طبیعی" (The Natural) ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره از جشنواره بین المللی فیلم شانگهای را برعهده دارد و سوزان ساراندون، مت دیلون و میشا بارتون اعضای هیات داوران چهاردهمین دوره این جشنواره چینی هستند.

همچنین 2 کارگردان مطرح و برجسته چینی به نام جان وو و فنگ خیائوگنگ نیز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره جشنواره فیلم شانگهای حضور دارند.

چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای از امروز 11 ژوئن (21 خرداد) در شهر شانگهای کشور آسیایی چین آغاز می شود و پس از نمایش 200 فیلم سینمایی در تاریخ 19 ژوئن (29خرداد) به پایان می رسد.

همچنین چهره های مطرح سینمایی مانند سوزان ساراندون، مت دیلون، ویلم دافوئه و ماریسا تومی نیز در مراسم چهاردهمین دوره این جشنواره چینی حضور دارند.

سوزان ساراندان و ماریسا تومی برای بازی در فیلم های سینمایی "مرده متحرک" (Dead Man Walking) و "کشتی گیر" (The Wrestler) در سال های 1996 و 2009 میلادی به ترتیب جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل زن را به خود اختصاص داده اند.

مت دیلون و ویلم دافوئه نیز به ترتیب در سال 2006 و 1986 میلادی برای بازی در فیلم های سینمایی "تصادف" (Crash) و "جوخه" (Platoon) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده اند.

فیلم های سینمایی "تونل استخوان ها" (The Bones Tunnel) به کارگردانی ناچو گاراسینو از آرژانتین/ "زمان خمیده می شود" (Time Bends) به کارگردانی آلبرتو سیکساز سانتوز از پرتغال/ "آینوم" (Ainom) به کارگردانی لورنزو چوا والا از ایتالیا/ "هایدی بری" (Hayde Bre) به کارگردانی اورهان اوگز از ترکیه/ "قاتل جمعه" (Friday Killer) به کارگردانی یوتلرت سیپاپاک از تایلند/ "بانی دراپ" (Bunny Drop) به کارگردانی هیروکی تاناکا از ژاپن/ "جستجو" (The Quest) به کارگردانی گوتام گوس از هندوستان/ "زنده و تیک تیک" (Alive and Ticking) به کارگردانی اندی راگنهاگن از آلمان/ " جو فردا" (Tomorrow`s Joe) به کارگردانی فومیهیکو سوری از ژاپن/ "همسایه خوب" (The Good Neighbour) به کارگردانی استفان ریک از آلمان/ "مایا" (Maya) به کارگردانی پلاتون واسی از آلبانی/ "هیدرولیک" (Hydraulics) به کارگردانی یوگنی سروف از روسیه/ "مکان اژدها" (There Be Dragons) به کارگردانی رولاند جف از آرژانتین، اسپپانیا و ایالات متحده آمریکا/ "مرد جوان آهنگ محلی را جلوی در روبرویی می خواند" (The Young Man Sings Folk Songs In The Opposite Door) به کارگردانی ژانگ مینگ از چین/ "آقای تری" (Mr. Tree) به کارگردانی هان جی از چین/ "استراحت بر روی شانه های تو" (Rest On Your Shoulder) به کارگردانی جیکوب چینگ از چین نیز آثار حاضر در بخش مسالبقه اصلی چهاردهمین دوره جشنواره فیلم شانگهایی هستند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
مورگان فریمن : دریافت جایزه برایم مهم نیست

IMAGE634433929076250000.jpg


مورگان فریمن، بازیگر مطرح و برجسته سینمای جهان پس از دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری "انجمن فیلم آمریکا" در مصاحبه ای از زندگی هنری خود می گوید.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مورگان فریمن، بازیگر مطرح و برجسته فیلم های سینمایی "پیروزی" (Invictus)، "رستگاری شاوشانگ" (The Shawshank Redemption)، "راننده خانم دیزی" (Driving Miss Daisy) و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم سینمایی "عزیز میلیون دلاری" (Million Dollar Baby) پس از دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری "انجمن فیلم آمریکا" در مصاحبه ای از زندگی هنری خود می گوید که مشروح آن را در زیر می خوانیم:

به عنوان نخستین سئوال از شما می پرسم، تا چه اندازه ای دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری "انجمن فیلم آمریکا" برای شما مهم بود؟

پس از انجام هر کاری و بازی در هر فیلمی به خودم افتخار نمی کنم و برایم دریافت جایزه مهم نیست.

آیا بالا رفتن سن شما در انتخاب نقش هایتان تاثیر دارد؟

بازیگرانی که پا به سن می گذارند دیگر قادر به بازی در فیلم های اکشن نیستند. من به اندازه کافی فیلم بازی کرده ام، اگرچه هنوز احساس نمی کنم که بازنشسته شده ام و باید از بازیگری خداحافظی کنم.

شما در فیلم "شوالیه تاریکی برمی خیزد" (The Dark Knight Rises) بازی می کنید، آیا فیلمبرداری این فیلم سینمایی آغاز شده است؟

ما از 3 هفته پیش فیلمبرداری "شوالیه تاریکی برمی خیزد" را در انگلستان آغاز کرده ایم و در ادامه نیز برای فیلمبرداری به شهرهای پیتسبورگ و لوس آنجلس می آییم.

شما پیش از این در 3 فیلم سینمایی کلینت ایستوود به نام "نابخشوده" (Unforgiven)، "عزیز میلیون دلاری" و "پیروزی" ایفای نقش کرده اید، نظرتان درباره همکاری با ایستوود چیست؟

من همیشه یکی از طرفداران بازی و کارگردانی کلینت ایستوود بوده ام. رابطه بین یک بازیگر و ایستوود رابطه ای فراتر از بازیگر و کارگردان است، همکاری با این کارگردان صاحب نام با تمام کارگردانان تفاوت دارد. زمانی که شما با کلینت ایستوود همکاری می کنید فنون بازیگری زیادی را از او می آموزید و فکر می کنم به همین دلیل است که بیشتر بازیگران دوست دارند در فیلم های او بازی کنند.

باوجود اینکه "رستگاری در شاوشانگ" فیلم بسیار محبوبی است، اما نتوانست فروش بالایی را در گیشه برای خود رقم بزند، به نظر شما علت این امر چیست؟

این فیام سینمایی براساس کتابی به نام "ریتا هیورث" (Rita Haywoth) ساخته شده است، شرکت سازنده آن بدلیل اینکه عنوان کتاب نمی توانست تمام معنای فیلم را در برگیرد نام آن را به "رستگاری در شاوشانگ" تغییر داد که به نظر من سخت بودن تلفظ و فهم این اسم و مغایر بودن آن با اسم کتاب موجب شد تا این فیلم توسط تماشاگران نادیده گرفته شود.

شما فعالیت خود به عنوان بازیگر را از بازی در تئاتر و مجموعه های تلویزیونی آغاز کردید و برای نخستین بار در 50 سالگی پا به عرصه بازیگری در سینما گذاشتید، به نظر شما سن 50 سالگی برای ورود به سینما دیر نیست؟

زمان هایی بوده است که من با خود بگویم "کاش زودتر بازیگری در سینما را شروع می کردم" زیرا می توانستم در نقش های اکشن بیشتری بازی کنم. اما با این حال از حضور در سینما در سن 50 سالگی نیز خوشحال هستم زیرا این اتفاق هم می توانست برای من رخ ندهد.

آیا برای بازگشت به صحنه تئاتر علاقه مند هستید؟

خیر، زیرا از کودکی دوست داشتم در فیلم سینمایی بازی کنم. بازی در تئاتر را دوست دارم و برای مدت زیادی روی صحنه تئاتر نقش بازی کرده اما در حال حاضر احساس می کنم که دیگر علاقه ای به بازی در تئاتر ندارم.

زمانی که کار نمی کنید، یعنی در اوقات فراغت خود به چه کاری مشغول هستید؟

من تمام مدت کار می کنم و اوقات فراغتی ندارم.

و به عنوان آخرین سئوال از شما می پرسم، شما علاوه بر بازیگری در بسیاری از پروژه ها و مستندهای سینمایی به عنوان راوی فعالیت کرده اید، آیا صدای خودتان را دوست دارد؟

بعضی اوقات، بسیاری از مردم به من می گویند که صدایی خاص و منحصر به فردی دارم، اما به نظر خودم اینطور نیست و صدایی کاملا معمولی دارم.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
پس از "والت دیزنی"؛ "برادران وارنر" 50 کارمند خود را اخراج می کند

IMAGE634433868278593750.jpg


"برادران وارنر"، یکی از معروفترین و بزرگترین شرکت های فیلمسازی هالیوود حدود50 کارمند خود را اخراج می کند.
به گزارش سینما پرس، مسئولان شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" (Warner Bros) که یکی از معروف ترین و بزرگترین شرکت های فیلمسازی هالیوود است، روز گذشته اعلام کردند که حدود 50 نفر از کارمندان خود را اخراج می کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، این تعداد کارمند برابر با یک درصد از کلیه افرادی است که در سمت های مختلفی در آمریکا و سایر کشورهای جهان برای شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" کار می کنند.

بنابر اظهارات مسئولان این استودیو فیلمسازی بیشتر افرادی که اخراج می شوند از بخش های سینمای خانگی و محصولات مصرف کنندگان هستند.

مسئولان "برادران وارنر" درباره علت اخراج عده ای از کارمندان خود گفتند: بررسی های انجام شده بر فروش محصولات این شرکت فیلمسازی نشان می دهد که فروش محصولات سینمای خانگی و محصولات مصرف کنندگان سیری نزولی داشته است، بنابراین مجبور به اخراج عده ای کارمندان خود هستیم که در این حوزه ها فعالیت می کنند.

همچنین مسئولان این شرکت در ادامه نیز گفته اند: تعداد کارمندان همیشه تحت تاثیر تولیدات قرار دارد، به طوری که با کاهش فروش محصولات تعداد کارمندان نیز کاهش می یابد.

چندی پیش نیز مسئولان شرکت فیلم و انیمیشن سازی "والت دیزنی" (Walt Disney) اعلام کرده بودند که بدلیل کاهش علاقه مشتریان به خرید محصولات سینمای خانگی و کرایه آنها، تعداد 250 کارمند خود را که در بخش های توزیع، بازاریابی و تولید محصولات ویدئویی خانگی فعالیت می کردند را اخراج می کنند.

این تعداد کارمند برابر با 5 درصد از کلیه افرادی است که در سمت های مختلفی در آمریکا و سایر کشورهای جهان برای شرکت فیلمسازی "والت دیزنی" کار می کنند.

علت این تعدیل نیرو نیز کاهش درآمد "والت دیزنی" از بخش سینمای خانگی اعلام شده بود، به طوری که مسئولان دیزنی اظهار کرده بودند که علاقه مشتریان به خرید محصولات ویدیویی خانگی و کرایه آنها کاهش پیدا کرده است. تغییرات سازمانی مانند یکی شدن توزیع و اکران محصولات "والت دیزنی" و سایر کمپانی های وابسته به آن در آمریکا و سایر کشورهای جهان نیز از دیگر علل تعدیل کارمندان این شرکت هستند.

به دنبال تعدیل نیرو در شرکت های فیلمسازی "برادران وارنر" و "والت دیزنی"، مسئولان 2 شرکت فیلمسازی دیگر هالیوودی به نام "لاینزگیت" (Lionsgate) و "فاکس" (Fox) نیز اعلام کرده اند که به ترتیب 10 و 13 کارمند بخش سینمای خانگی خود را اخراج می کنند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
کالین فیرث عالیترین رتبه امپراطوری بریتانیا را دریافت کرد

IMAGE634435582777500000.jpg


کالین فیرث، بازیگر مطرح و برجسته فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" عالیترین رتبه امپراطوری بریتانیا را از دستان ملکه الیزابت دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، کالین فیرث، بازیگر مطرح و برجسته انگلیسی که برای بازی به عنوان "پادشاه جورج ششم" (King George VI) در فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" (The King`s Speech) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است، عالی ترین رتبه امپراطوری بریتانیا (Commander of the British Empire) را از دستان ملکه الیزابت دریافت کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسوشیتد پرس، این جایزه که یک رتبه شوالیه گری به حساب می آید در تاریخ 11 ژوئن (21 خرداد) بهار سال جاری در مراسم جشن تولد 85 سالگی ملکه الیزابت به کالین فیرث اهدا شد.

فیرث که برای بازی در فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" توانست شهرت جهانی خود را چندین برابر کند پیش از این نیز در فیلم های سینمایی "یک مرد تنها" (A Single Man)، "غرور و تعصب" (Pride and Prejudice) و "خاطرات بریجت جونز" (Bridget Jones`s Diary) ایفای نقش کرده است.

این بازیگر صاحب نام بریتانیایی در فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" نقش پادشاهی را بازی می کند که سعی می کند برای سخنرانی رسمی رادیویی خود در شروع جنگ جهانی دوم بر لکنت زبان خود غلبه کند.

عالیترین رتبه امپراطوری بریتانیا که یک رتبه شوالیه گری به شمار می آید برای نخستین بار در سال 1917 میلادی توسط پادشاه جورج پنجم بریتانیا بنا نهاده شد. این رتبه شامل 5 درجه نظامی و شهروندی شوالیه عالی صلیب رتبه امپراطوری بریتانیا/ شوالیه فرمانده رتبه امپراطوری بریتانیا/ فرمانده رتبه امپراطوری بریتانیا/ افسر رتبه امپراطوری بریتانیا و عضو رتبه امپراطوری بریتانیا می شود.

کالین فیرث 51 ساله علاوه بر دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد توانسته 37 جایزه دیگر را در جشنواره ها و مراسم گوناگون بین المللی دریافت کند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
شکست "مردان مجهول" در مقابل جی جی آبرامز؛ "سوپر 8" پرفروش ترین فیلم این هفته آمریکای شمالی شد

IMAGE634435558311875000.jpg


فیلم سینمایی "سوپر 8" به نویسندگی و کارگردانی جی جی آبرامز با فروشی برابر با 37 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، فیلم سینمایی "سوپر 8" (Super 8) به نویسندگی و کارگردانی جی جی آبرامز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 37 میلیون دلار، بالاتر از "مردان مجهول: درجه یک" (X-Men: First Class) و در صدر جدول فروش فیلم های این هفته 2 کشور آمریکا و کانادا قرار گرفت.

"سوپر 8" ماجرای گروهی از نوجوانان را به تصویر می کشد که در حین ساخت یک فیلم با دوربین فیلمبرداری خانگی 8 میلیمتری خود شاهد یک تصادف بسیار مهیب قطار می شوند و پس از این تصادف به تدریج اتفاقات عجیبی برای شهری که آنها در آن زندگی می کنند رخ می دهد که آنها را به تصادف قطار مشکوک می کند.

جول کارتنی، الی فانینگ، کیلی چاندلر، رایان لی، ریلی گریفیت، گابریل باسو و زک میلز در "سوپر 8" ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی با بودجه ای برابر با 50 میلیون دلار ساخته شده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع اسوشیتد پرس، جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "مردان مجهول" به نام "مردان مجهول: درجه یک" که هفته گذشته عنوان پرفروش ترین فیلم آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده بود نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 25 میلیون دلار رتبه دوم جدول فروش فیلم های 2 کشور آمریکا و کانادا را از آن خود کرده است.

کارگردانی جدیدترین قسمت "مردان مجهول" را متیو ووگن برعهده دارد و جیمز مک اوی، مایکل فاسبندر و جنیفر لاورنس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم اکشن ایفای نقش کرده اند.

"مردان مجهول" (X-Men)، "مجهول 2" (X2)، "مردان مجهول: آخرین پایداری" (X-Men: The Last Stand) و "مردان اصیل مجهول: ولورین" (X-Men Origins: Wolverine)، 4 قسمت پیشین این مجموعه فیلم های اکشن هستند که به ترتیب در سال های 2000، 2003، 2006 و 2009 میلادی روی پرده سینماها رفته اند.

دومین قسمت از مجموعه فیلم های کمدی "خماری" (The Hangover) به کارگردانی تاد فیلیپس نیز که در نخستین هفته اکران در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکای شمالی قرار گرفته بود، در سومین هفته اکران با فروشی برابر با 5/18 میلیون دلار در رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های این هفته آمریکای شمالی قرار گرفته است.

"خماری 2" نیز همانند قسمت اول شاهد حضور بازیگران معروف و محبوب فیلم های کمدی مانند بردلی کوپر، زک گالیفیانکیس و اد هلمز است و در این قسمت "فیل"، "استو"، "آلن" و "دوگ" برای برگزاری مراسم جشن عروسی "استو" به تایلند سفر می کنند، اما در این کشور نیز همانند قسمت پیشین این فیلم، در شب قبل از عروسی، اتفاقات جالب و خنده داری برای این جوانان رخ می دهد.

قسمت نخست فیلم کمدی "خماری" با اکران در سال 2009 میلادی توانسته بود فروشی برابر با 467 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

انیمیشن سه بعدی "پاندای کونگ فو کار 2" (Kung Fu Panda 2) به کارگردانی جنیفر یو که سومین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 6/16 میلیون دلار در رتبه چهارم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته آمریکای شمالی جای گرفت.

همچنین در دومین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" نیز بازیگران مطرح و برجسته ای مانند آنجلینا جولی، جک بلک، جکی چان، داستین هافمن، ژان کلود وندم، سث راسل و گری الدمن به جای شخصیت های آن حرف می زنند و در قسمت دوم این انیمیشن "پو" برای از بین بردن دشمنی که دارای یک سلاح کشنده جدید است با گروهی از کونگ فو کاران حرفه ای همکاری می کند.

نخستین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" که در سال 2008 میلادی اکران شده بود، توانست فروشی برابر با 631 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "دزدان دریایی کارائیب" به نام "دزدان دریایی کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" (Pirates of the Caribbean: on the Stranger Tides) که فروش کلی آن از مرز 800 میلیون دلار گذشته است نیز در این هفته با فروشی برابر با 8/10 میلیون دلار در رتبه پنجم جدول فروش فیلم های 2 کشور آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

کارگردانی "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" را راب مارشال برعهده دارد و در این قسمت از فیلم "جک گنجیشکه" (جانی دپ) و "باربوسا" (جفری راش) برای پیدا کردن اکسیر جوانی عازم سفری می شوند، اما در میان راه متوجه می شوند که "بلکبرد" (یان مک شین) و دخترش (پنه لوپه کروز) نیز به دنبال آنها می آیند.

فیلم سینمایی "ساغدوش های عروس" (Bridesmaids) که پنجمین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 2/10 میلیون دلار در رتبه ششم جدول فروش فیلم های این هفته آمریکای شمالی ایستاده است.

کارگردانی "ساقدوش های عروس" را پل فیگ برعهده دارد و کریستن یگ، مایا رادولف و راس بیرنی در این فیلم کمدی ایفای نقش کرده اند.

فیلم کمدی "جودی مودی و تابستانی که کسل کننده نیست" (Judy Moody and the Not Bummer Simmer) به کارگردانی جان شولتز نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 3/6 میلیون دلار عنوان هفتمین فیلم پرفروش این هفته آمریکای شمالی را از آن خود کرده است.

این فیلم سینمایی داستان پسر دبیرستانی به نام "جودی مودی" را روایت می کند که تصمیم می گیرد تعطیلات تابستانی خود را به هیجان انگیزترین شکل ممکن سپری کند.

فیلم سینمایی "نیمه شب در پاریس" (Midnight in Paris) به کارگردانی وودی آلن که پیش از این در شب افتتاحیه شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده بود، در این هفته با فروشی برابر با 1/6 میلیون دلار در رتبه هشتم جدول فروش فیلم های این هفته آمریکای شمالی قرار گرفته است.

فیلم کمدی رمانتیک "نیمه شب در پاریس" که نویسندگی فیلمنامه آن را نیز وودی آلن برعهده دارد درباره خانواده ای است که برای کار به پاریس سفر می کنند، این خانواده متشکل از مردی است عاشق پاریس و زوج جوانی که تازه نامزد شده اند که در آنجا متوجه می شوند زندگی خودشان خیلی بهتر از زندگی مردم پاریس است.

فیلم سینمایی "ثور" (Thor) به کارگردانی کنت برانا که هفته های گذشته در صدر جدول فروش سینماهای آمریکای شمالی قرار داشت نیز در ششمین هفته اکران خود با فروشی برابر با 4/2 میلیون دلار، عنوان نهمین فیلم پرفروش این هفته آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داده است.

نویسندگی فیلمنامه "ثور" را اشلی میلر و زک استنتز به طور مشترک برعهده دارند و چهره های سینمایی معروف و محبوبی مانند آنتونی هاپکینز، ناتالی پورتمن و کریس همسوورث در این فیلم اکشن ایفای نقش کرده اند.

فیلم اکشن "پنج سریع" (Fast Five) که در نخستین هفته اکران خود عنوان پرفروش ترین فیلم آمریکای شمالی را از آن خود کرده بود، در این هفته با فروشی برابر با 7/1 میلیون دلار در رتبه دهم پرفروش ترین فیلم های این هفته آمریکا و کانادا ایستاده است.

فیلمنامه "پنج سریع" را کریس مورگان و گری اسکات تامپسون به طور مشترک نوشته اند و در پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم های اکشن، "دومنیک" و همکارانش سعی می کنند که روابط بین رییس باند مواد مخدر با یک مامور بی رحم فدرال را بهم بزنند.

چهار قسمت پیشین این مجموعه فیلم های اکشن با نام "تند وسریع" (The Fast and the Furious) به ترتیب در سال های 2001، 2003، 2006 و 2009 میلادی اکران شده بودند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
تهيه کننده "مرد عنکبوتي" درگذشت

IMAGE634435712440937500.jpg


لارا زيسکين، تهيه کننده مجموعه فيلم هاي اکشن "مرد عنکبوتي" و "زن زيبا" روز گذشته در 61 سالگي درگذشت.
به گزارش سينما پرس، لارا زيسکين (Laura Ziskin)، تهيه کننده مطرح فيلم سينمايي "زن زيبا" (Pretty Woman) و مجموعه فيلم هاي اکشن فانتزي "مرد عنکبوتي" (Spider-Man) روز گذشته در 61 سالگي درگذشت.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، زيسکين در تاريخ 3 مارس 1950 ميلادي و در کشور ايالات متحده آمريکا به دنيا آمده بود و در طول دوران زندگي هنري خود تهيه کنندگي 26 فيلم سينمايي و نويسندگي فيلم نامه 2 اثر را برعهده داشته است.

همچنين علاوه بر فعاليت در حوزه تهيه کنندگي لارا زيسکين 2 بار نيز تهيه کنندگي مراسم آکادمي اسکار را برعهده داشته است، به طوري که با تهيه کنندگي اين مراسم در سال 2004 ميلادي عنوان نخستين تهيه کننده زن تاريخ آکادمي را به خود اختصاص داد.

همچنين لارا زاسکين به عنوان نماينده شرکت فيلمسازي "فاکس قرن بيستم" (20th Century Fox) نيز فعاليت کرده است.

جايزه يک عمر دستاورد هنري "انجمن تهيه کنندگان آمريکا" (Producers Guild Awards) در سال 2005 ميلادي برجسته ترين و مهمترين جايزه اي است که اين تهيه کننده آمريکايي دريافت کرده است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"پاندای کونگ فو کار" در صدر گیشه جهانی ایستاد

IMAGE634435624807031250.jpg


"پاندای کونگ فو کار 2"، "مران مجهول: درجه یک" و "دزدان دریایی کارائیب 4" با فروشی برابر با 5/56، 2/42 و 3/38 میلیون دلار به ترتیب در رتبه های اول تا سوم پرفروش ترین فیلم های این هفته جهان ایستادند.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، انیمیشن سه بعدی "پاندای کونگ فو کار 2" (Kung Fu Panda 2) به کارگردانی جنیفر یو در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 5/56 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین در دومین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" نیز بازیگران مطرح و برجسته ای مانند آنجلینا جولی، جک بلک، جکی چان، داستین هافمن، ژان کلود وندم، سث راسل و گری الدمن به جای شخصیت های آن حرف می زنند و در قسمت دوم این انیمیشن "پو" برای از بین بردن دشمنی که دارای یک سلاح کشنده جدید است با گروهی از کونگ فو کاران حرفه ای همکاری می کند.

نخستین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" که در سال 2008 میلادی اکران شده بود، توانست فروشی برابر با 631 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "مردان مجهول" به نام "مردان مجهول: درجه یک" (X-Men: First Class) نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 2/42 میلیون دلار رتبه دوم جدول فروش فیلم های این هفته جهان را از آن خود کرده است.
کارگردانی جدیدترین قسمت "مردان مجهول" را متیو ووگن برعهده دارد و جیمز مک اوی، مایکل فاسبندر و جنیفر لاورنس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم اکشن ایفای نقش کرده اند.

"مردان مجهول" (X-Men)، "مجهول 2" (X2)، "مردان مجهول: آخرین پایداری" (X-Men: The Last Stand) و "مردان اصیل مجهول: ولورین" (X-Men Origins: Wolverine)، 4 قسمت پیشین این مجموعه فیلم های اکشن هستند که به ترتیب در سال های 2000، 2003، 2006 و 2009 میلادی روی پرده سینماها رفته اند.

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "دزدان دریایی کارائیب" به نام "دزدان دریایی کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" (Pirates of the Caribbean: on the Stranger Tides) که فروش کلی آن از مرز 800 میلیون دلار گذشته است نیز در این هفته با فروشی برابر با 1/41 میلیون دلار در رتبه سوم جدول فروش فیلم های جهان قرار گرفته است.

کارگردانی "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" را راب مارشال برعهده دارد و در این قسمت از فیلم "جک گنجیشکه" (جانی دپ) و "باربوسا" (جفری راش) برای پیدا کردن اکسیر جوانی عازم سفری می شوند، اما در میان راه متوجه می شوند که "بلکبرد" (یان مک شین) و دخترش (پنه لوپه کروز) نیز به دنبال آنها می آیند.

سه قسمت قبلی مجموعه فیلم های دزدان دریای کارائیب که "دزدان دریای کارائیب: نفرین مروارید سیاه" (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)، "دزدان دریای کارائیب: صندوق مرد مرده" (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest) و "دزدان دریای کارائیب: در پایان جهان" (Pirates of the Caribbean: At World`s End) نام دارند به ترتیب در سال های 2003، 2006 و 2007 میلادی اکران شده اند.

دومین قسمت از مجموعه فیلم های کمدی "خماری" (The Hangover) به کارگردانی تاد فیلیپس نیز که در نخستین هفته اکران در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکای شمالی قرار گرفته بود، در دومین هفته اکران با فروشی برابر با 3/38 میلیون دلار در رتبه چهارم پرفروش ترین فیلم های این هفته جهان قرار گرفته است.

"خماری 2" (The Hangover) نیز همانند قسمت اول شاهد حضور بازیگران معروف و محبوب فیلم های کمدی مانند بردلی کوپر، زک گالیفیانکیس و اد هلمز است و در این قسمت "فیل"، "استو"، "آلن" و "دوگ" برای برگزاری مراسم جشن عروسی "استو" به تایلند سفر می کنند، اما در این کشور نیز همانند قسمت پیشین این فیلم، در شب قبل از عروسی، اتفاقات جالب و خنده داری برای این جوانان رخ می دهد.

قسمت نخست فیلم کمدی "خماری" با اکران در سال 2009 میلادی توانسته بود فروشی برابر با 467 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

فیلم سینمایی "سوپر 8" (Super 8) به نویسندگی و کارگردانی جی جی آبرامز نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 7/6 میلیون دلار در رتبه پنجم این جدول قرار گرفته است.

"سوپر 8" ماجرای گروهی از نوجوانان را به تصویر می کشد که در حین ساخت یک فیلم با دوربین فیلمبرداری خانگی 8 میلیمتری خود شاهد یک تصادف بسیار مهیب قطار می شوند و پس از این تصادف به تدریج اتفاقات عجیبی برای شهری که آنها در آن زندگی می کنند رخ می دهد که آنها را به تصادف قطار مشکوک می کند.

جول کارتنی، الی فانینگ، کیلی چاندلر، رایان لی، ریلی گریفیت، گابریل باسو و زک میلز در "سوپر 8" ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی با بودجه ای برابر با 50 میلیون دلار ساخته شده است.

فیلم اکشن "پنج سریع" (Fast Five) که در نخستین هفته اکران خود عنوان پرفروش ترین فیلم آمریکای شمالی را از آن خود کرده بود، در این هفته با فروشی برابر با 9/5 میلیون دلار در رتبه ششم پرفروش ترین فیلم های این هفته جهان ایستاده است.

فیلمنامه "پنج سریع" را کریس مورگان و گری اسکات تامپسون به طور مشترک نوشته اند و در پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم های اکشن، "دومنیک" و همکارانش سعی می کنند که روابط بین رییس باند مواد مخدر با یک مامور بی رحم فدرال را بهم بزنند.

همچنین فروش کلی فیلم های این جدول نیز تا امروز بدین صورت است:

"پاندای کونگ فو کار 2" با 17 روز اکران، 331 میلیون دلار.

"مردان مجهول: درجه یک" با 10 روز اکران، 223 میلیون دلار.

"دزدان دریایی کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" با 24 روز اکران، 886 میلیون دلار.

"خماری 2" با 17 روز اکران، 431 میلیون دلار.

"سوپر 8" با 3 روز اکران، 44 میلیون دلار.

"پنج سریع" با 44 روز اکران، 583 میلیون دلار.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
تام کروز براي بازي در "يک گلوله" مذاکره مي کند

IMAGE634436430508906250.jpg


تام کروز، بازيگر مطرح و برجسته هاليوودي براي بازي در "يک گلوله" با مسئولان سازنده اين فيلم سينمايي وارد مذاکره شده است.
به گزارش خبرگزاري سينماي ايران، تام کروز، بازيگر صاحب نام مجموعه فيلم هاي اکشن "عمليات غير ممکن" (Mission: Impossible)، "جنگ دنياها" (War of the Words) و "آخرين سامورايي" (The Last Samurai) براي بازي در "يک گلوله" (One Shot) با مسئولان سازنده اين فيلم سينمايي وارد مذاکره شده است.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، کريستوفر مک کواري که در چند سال اخير نويسندگي فيلمنامه بيشتر پروژه هاي سينمايي تام کروز را برعهده داشته است، فيلمنامه "يک گلوله" را براساس رماني با همين نام نوشته لي چايلد مي نويسد. مک کواري کارگردان اين پروژه سينمايي نيز است.

فيلم سينمايي "يک گلوله" داستان افسر پليسي به نام "جک ريچر" (تام کروز) را به تصوير مي کشد که سعي مي کند تک تيراندازي را دستگير کند که به طرز رمزآلودي 5 نفر را کشته است.

همچنين شرکت فيلمسازي "پارامون پيکچرز" نيز مسئوليت اکران اين فيلم سينمايي را برعهده دارد.

تام کروز در حال حاضر مشغول بازي در فيلم سينمايي "راک دوران" (Rock of Ages) است و با جديدترين پروژه سينمايي خود به نام "ماموريت غيرممکن-روح پروتوکول" (Mission: Impossible—Ghost Protocol) در دسامبر (آذر) پاييز سال جاري به سالن سينماها باز مي گردد.

کروز تا به امروز موفق به دريافت جايزه اسکار نشده است، اما اين بازيگر مطرح هاليوودي پيش از اين براي بازي در فيلم هاي سينمايي "ماگنوليا" (Magnolia)، "جري مگور" (Jerry Maguire) و "متولد چهارم جولاي" (Born on the Fourth of July) يک بار نامزد دريافت جايزه اسکار نقش مکمل مرد و 2 مرتبه نيز نامزد دريافت جايزه اسکار نقش اول مرد شده است.

همچنين فيلم هاي سينمايي "گزارش اقليت" (Minority Report)، "چشمان کاملا بسته" (Eyes Wide Shut) و "مرد باراني" (Rain Man) ديگر آثار معروف سينمايي هستند که تام کروز در آن ها ايفاي نقش کرده است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
فیلم سینمایی "بن تن" ساخته می شود

IMAGE634436455436406250.jpg


شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" با همکاری جول سیلور نسخه سینمایی مجموعه کارتون های تلویزیونی "بن تن" را می سازند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" (Warner Bros) به تازگی اعلام کرده اند که برای ساخت نسخه سینمایی مجموعه کارتون های تلویزیونی "بن تن" (Ben 10) با جول سیلور قرارداد امضا کرده اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، "برادران وارنر" و دیگر تهیه کنندگان وابسته به این شرکت فیلمسازی، تهیه کنندگی و مسئولیت اکران این فیلم سینمایی را برعهده دارند و جول سیلور، کارگردان فیلم های سینمایی "ماتریکس" (The Matrix)، "جان سخت" (Die Hard) و "دال مثل دشمنی" (V for Vendetta) نیز به عنوان کارگردان در این پروژه فعالیت می کند.

"بن تن" مجموعه کارتون های تلویزیونی است که در سال های اخیر توانسته بین کودکان و نوجوانان سراسر جهان به محبوبیت خاصی برسد، به طوری که آمار به دست آمده نشان می دهد یکی از قسمت های این مجموعه کارتون های تلویزیونی اکشن به نام "بن تن: مسابقه علیه زمان" (Ben 10: Race Against Time) در زمان پخش از تلویزیون 4 میلیون بیننده داشته است.

مسئولان شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" اظهار داشتند که بدلیل همین پتانسیل بالا در بین طرفداران این کارتون، نخسه سینمایی "بن تن" می تواند شروع خوبی برای مجموعه فیلم های دنباله دار اکشنی باشد که براساس آن ساخته می شوند.

مجموعه کارتون های تلویزیونی "بن تن" ماجرای پسر نوجوانی به نام "بن تنیسان" را روایت می کند که با توجه به قدرت خارق العاده و مافوق الطبیعه خود برای مقابله با دشمنان می تواند خود را به 10 موجود فضایی گوناگون تبدیل کند.

همچنین مسئولان "برادران وارنر" ضمن اشاره به این مطلب که تولید این فیلم به زودی آغاز می شود، اعلام کرده اند که فیلم سینمایی "بن تن" با بودجه ای بسیار زیاد و طی یک پروژه عظیم سینمایی ساخته می شود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"سوپر 8" امضای اسپیلبرگ را به همراه دارد

IMAGE634436528841875000.jpg


راجر ایبرت، منتقد مطرح و برجسته هالیوودی، ضمن بینان نقاط ضعف و قوت "سوپر 8" اظهار کرد که این فیلم سینمایی امضای اسپیلبرگ را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، راجر ایبرت، منتقد پیشکسوت و صاحب نام فیلم های هالیوودی ضمن بیان نقاط ضعف و قوت "سوپر 8" (Super 8) اظهار کرد که استیون اسپیلبرگ علاوه بر فعالیت به عنوان تهیه کننده در این فیلم سینمایی، در چگونگی شیوه و سبک ساخت این پروژه نیز تاثیر داشته است.

این منتقد 67 ساله در سایت اختصاصی خود، فیلم سینمایی "سوپر 8" را اینگونه نقد کرد:

پس از دیدن تصاویر رمزآلود از شب، مسابقه دوچرخه سواری بچه ها و نوجوانان در اطراف شهری کوچک و پرتو های نور مشکوک در آسمان و مرموز متوجه می شویم که فیلم سینمای "سوپر 8" امضای اسپیلبرگ را به همراه دارد.

این فیلم هیجان انگیز و تخیلی داستان بچه ها و نوجوانانی شجاع و جدی را به تصویر می کشد که پس از برخورد با یک اتفاق رمزآلود و مشکوک سعی می کنند تا به تنهایی و بدون کمک بزرگترها آن را کشف کنند.

زمانی که در شهر این نوجوانان (اوهایو) اتفاقات مشکوک و ترسناکی رخ می دهد ما تصاویری را مشاهده می کنیم که بی شباهت به فیلم های تخیلی دهه 50 میلادی هالیوود نیست، یعنی عده ای که در یک خط و در کنار هم ایستاده اند و به یک نشانه وحشت آور در دوردست می نگرند.

"سوپر 8" در واقع 2 هدف دارد، اول روایت کردن داستانی درباره دنیای کودکان و دوم هم برآورده کردن انتظار تماشاگران و طرفداران آثار اسپیلبرگ، که البته به نظر من این فیلم سینمایی در نخستین هدف خود موفقیت بیشتری دارد.

استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه کننده و جی جی آبرامز به عنوان کارگردان با ساخت فیلم هیجان انگیز "سوپر 8" سعی کرده اند که به نوعی نسخه جدید فیلم سینمایی "ای تی، موجود فضایی" (E.T.: The Extra-Terrestrial) را با استفاده از جلوه های ویژه بسیار پیشرفته بسازند.

این فیلم هیجان انگیز اتفاقی را روایت می کند که در دهه 70 میلادی رخ داده است و با نشان دادن تصاویری از قهرمان 12 ساله ای به نام جو لمب (جول کارتنی) آغاز می شود. لمب سعی می کند به دوست صمیمی خود به نام چارلز (ریلی گریفیث) کمک کند تا او با دوربین 8 میلیمتری خود فیلمی را برای یک جشنواره محلی بسازد و به دلیل اینکه آن ها می دانند که اگر پدر و مادرشان از این موضوع با خبر بشوند از ساخت این فیلم جلوگیری می کنند، به اجبار برای ساخت آن به مکان های خلوت و مرموز می روند.

بزرگترین فرد این گروه نوجوانان نیز آلیس (الی فانینگ) نام دارد، این دختر 14 ساله در فیلم چارلز نقش مادر آدم خوار را بازی می کند و یک شب دزدکی ماشین پدر خود را بر می دارد و به همراه دوستان خود برای فیلمبرداری سکانس های شب این فیلم به ایستگاه قطار محلی می روند.

زمانی که در ایستگاه قطار چارلز در پشت دوربین فرمان "حرکت" را می دهد، جو و آلیس به عنوان بازیگران این فیلم شروع به گفتن دیالوگ ها می کنند که ناگهان صدای مهیب تصادف قطار با یک وانت فضا را پر می کند.

پس از رخ دادن تصادف اتفاقات رمزآلود و البته مضحک فیلم سینمایی "سوپر 8" نیز آغاز می شود، اتفاقاتی مانند اینکه سگ های شهر یکی یکی ناپدید می شوند تا اینکه همه آن ها از شهر می روند و یا اینکه لکه هایی مرموز دور تا دور شهر را در بر می گیرند و از این قبیل اتفاقات پیش پا افتاده و تکراری که مخاطبان پیش از این در بسیاری از فیلم ها نظیر آن ها را تماشا کرده اند.

در حین بروز این اتفاقات رمز آلود کارگردان سعی می کند که روابط عاطفی و احساس همدردی بین نوجوانان و ساکنین این شهر را نیز به تصویر بکشد که به عقیده من آبرامز در توصیف این تصاویر نیز بسیار ضعیف عمل کرده است.

یکی دیگر از مهمترین ضعف های "سوپر 8" حضور کم رنگ بزرگسالان در این فیلم سینمایی است. بچه ها و نوجوانان سعی می کنند که به تنهایی و بدون کمک بزرگترها اتفاقات رخ داده را کشف کنند، اما به نظر می رسد که سن آنها برای پیدا کردن منبع این اتفاقات و درگیر شدن با آنها پایین است.

مسئولان سازنده "سوپر 8" یک سری اتفاقات مشکوک و ترسناکی که مخصوص بزرگترها است را با حضور عده ای از کودکان به تصویر می کشند که این موضوع با اصول اولیه یک فیلم ترسناک و هیجان انگیر کاملا در تضاد است.

زمانی که "سوپر 8" را تماشا می کردم تا زمانی که این فیلم سینمایی به نیمه برسد بسیار خوشحال بودم و با خود می گفتم که "چقدر فیلم خوب و جذابی است"، احساس می کردم که یکی از آثار گمشده کلاسیک استیون اسپیلبرگ را می بینم، اما پس از گذشتن این فیلم سینمایی از نیمه برخی چیزها تغییر کردند و به تدریج از علاقه من به این فیلم نیز کاسته شد.

نقطه ضعف دیگر این فیلم سینمایی جلوه های ویژه رایانه ای استفاده شده در آن است. تصاویر خلق شده توسط جلوه های ویژه به طوری مبهم و غیرقابل باور هستند که بدون هیچ ترتیب و نظم خاصی پشت سر هم قرار گرفته اند.

در مجموع می توان گفت که "سوپر 8" یک فیلم خاطره انگیز است، البته نه از لحاظ زمان، بلکه از لحاظ سبک و شیوه ساخت آن.

جی جی آبرامز ضمن به تصویر کشیدن مکان های یک شهر کوچک محلی، مهربانی ها و احساسات لطیف دوران کودکی و نوجوانی را نیز به تصویر می کشد. این کارگردان با استعداد در فیلم سینمایی "سوپر 8" از دوربین خود برای نشان دادن احساسات انسانی استفاده کرده است و به عقیده من آبرامز رابطه دوستانه و صمیمی بین کودکان و نوجوانان را به زیبایی نشان داده است.

فیلم سینمایی "سوپر 8" که در ژانر فیلم های هیجان انگیز و تخیلی ساخته شده است از تاریخ 10 ژوئن (20 خرداد) بهار سال جاری روی پرده سینماهای سراسر دنیا رفته است و تا به امروز توانسته فروشی برابر با 43 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
نسخه بلو ري "همشهري کين" منتشر مي شود

IMAGE634436475705312500.jpg


همزمان با هفتادمين سالگرد اکران "همشهري کين" به کارگرداني اورسون ولز، نسخه بلو ري اين فيلم سينمايي در تاريخ 13 سپتامبر (22 شهريور) منتشر مي شود.
به گزارش خبرگزاري سينماي ايران، همزمان با هفتادمين سالگرد اکران "همشهري کين" (Citizen Kane) به کارگرداني اورسون ولز، نسخه بلو ري اين فيلم سينمايي در تاريخ 13 سپتامبر (22 شهريور) تايستان سال جاري منتشر مي شود.

بنابرگزارش پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، "همشهري کين" که به عقيده بسياري از کارشناسان و منتقدان سينما بهترين فيلم تاريخ سينماي ايالات متحده آمريکا است، براي سال هاي متوالي عنوان بهترين فيلم "انجمن فيلم آمريکا" (American Film Institute) را نيز به خود اختصاص داده است.

اورسون ولز در سال 1941 ميلادي، زماني که تنها 25 سال داشت فيلم درام "همشهري کين" را ساخت.

فيلم سينمايي "همشهري کين" در زمان ساخت خود نامزد 9 جايزه اسکار بهترين فيلمنامه (هرمن جي مانکيويچ و اورسون ولز)، بهترين بازيگر نقش اول زن (اورسون ولز)، بهترين طراحي صحنه (پري فرگوسن فن نست پلگلاس)، بهترين فيلمبرداري (گرگ تولاند)، بهترين کارگرداني (اورسون ولز)، بهترين تدوين (رابرت وايز)، بهترين موسيقي (برنارد هامن)، بهترين فيلم و بهترين صدابرداري (جان البرگ) شده بود که در نهايت نيز توانست جايزه اسکار بهترين فيلمنامه را به خود اختصاص دهد.

بخش سينماي خانگي شرکت فيلمسازي "برادران وارنر" (Warner Bros) مسئوليت انتشار نسخه بلو ري فيلم سينمايي "همشهري کين" را برعهده دارد.

جانت ويلسون، يکي از متخصصان "برادران وارنر" درباره انتشار نسخه بلو ري اين فيلم سينمايي گفت: کارشناسان و متخصصان اين شرکت فيلم سينمايي "همشهر کين" را فريم به فريم مورد بازسازي قرارداده اند تا تمام اشکالاتي که بر اثر گذشت زمان بر نسخه قديمي اين فيلم به وجود آمده است را برطرف کنند.

همچنين نسخه مخصوص کلکسيونرهاي اين فيلم سينمايي نيز شامل دفترچه 48 صفحه اي است که شامل چگونگي ساخت و عکس هاي پشت صحنه "همشهري کين" مي باشد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
برنده نخل طلای کن رییس هیات داوران جشنواره "ونیز" شد

IMAGE634439123996718750.jpg


آپیچاتپانگ ویراستاکول، کارگردان تایلندی برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم کن به عنوان رییس هیات داوران بخش غیر رقابتی "افق ها" این دوره از جشنواره فیلم ونیز معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم "ونیز" اعلام کردند، آپیچاتپانگ ویراستاکول، کارگردان تایلندی که پیش از این برای ساخت فیلم سینمایی "عمو بونمی که می تواند خاطرات گذشته اش را به یاد آورد" (Uncle Boonme Who Can Recall His Past Lives) توانسته بود جایزه نخل طلای بهترین فیلم شصت و سومین دوره جشنواره فیلم کن را دریافت کند، ریاست هیات داوران بخش "افق ها" (Horizens) شصت و هشتمین دوره این جشنواره ایتالیایی را برعهده دارد.

آپیچانپانگ ویراستاکول پیش از این نیز در سال 2006 میلادی با فیلم سینمایی "سندرم ها و یک قرن" (Syndromes and a Century) در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین المللی فیلم ونیز حضور داشت.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، علاوه بر اعلام انتخاب ویراستاکول به عنوان رییس هیات داوران بخش "افق ها"، مسئولان برگزارکننده شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز اعلام کردند که کارلو ماتزاکورتی، کارگردانی صاحب نام ایتالیایی نیز ریاست هیات داوران بخش "لوییجی دولارنتیس" (Luigi De Laurentiis) را برعهده دارد.

همچنین ریاست هیات داوران بخش "کونتروکامپور ایتالیانو" (Controcampo Italino) نیز برعهده روبرتا توره است.

مارکو مولر، کارگردان هنری جشنواره فیلم ونیز در سال گذشته با تاسیس و راه اندازی بخش های خارج از مسابقه فرصت هی بسیاری را برای فیلمسازان بین المللی ایجاد کرد تا بتوانند آثار خود را در این جشنواره ایتالیایی نمایش دهند.

دارن آرونوفسکی، کارگردان صاحب نام فیلم های سینمایی "رکوییم برای یک رویا" (Requiem for a Dream)، "کشتی گیر" (The Wrestler) و "قوی سیاه" (Black Swan) نیز ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و هشتمین دوره این جشنواره ایتالیایی را برعهده دارد.

مسئولان جشنواره بین المللی فیلم ونیز پیش از این نیز اعلام کرده بودند که همزمان با نمایش فیلم سینمایی "وایلد سلومه" (Wilde Salome) به نویسندگی و کارگردانی آل پاچینو، با اعطای جایزه افتخاری فیلمسازی "ژیگر لوکولتر" (Jaeger-Le Coultre) از این بازیگر مطرح و برجسته هالیوودی قدردانی می کنند.

مارکو بلوکیو؛ کارگردان ایتالیایی فیلم های سینمایی "شیطان در جسم" (Devil in the Flesh) در سال 1986، "شاهزاده هامبورگ" (The Prince of Homburg) در سال 1997 و "صبح بخیر، شب" (Good Morning, Night) نیز دیگر چهره هنری است که با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره بین المللی فیلم ونیز قرار می گیرد.

همچین فیلم های سینمایی "کشتار" (Carnage) به کارگردانی رومن پولانسکی، "شیوه خطرناک" (A Dangerous Method) به کارگردانی دیوید کراننبرگ و "فائوست" (Faust) به کارگردانی الکساندر سوکوروف نیز برخی از آثار حاضر در بخش مسابقه اصلی این جشنواره ایتالیایی هستند.

شصت و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز بین روزهای 31 آگوست تا 10 سپتامبر (9 تا 19 شهریور) تابستان سال جاری در کشور ایتالیا برگزار می شود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
تعداد نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم تغییر می کند

IMAGE634025239560937500.jpg


آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به تازگی اعلام کرده است که در سال 2012 میلادی تعداد نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم بین 5 تا 10 فیلم متغیر است.
به گزارش سینما پرس، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار (Academy of Motion Picture arts and Sciences) به تازگی اعلام کرده است که در سال 2012 میلادی تعداد نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم بین 5 تا 10 فیلم متغیر است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، آکادمی اسکار 2 سال قبل تعداد نامزدهای بخش بهترین فیلم را از 5 به 10 فیلم افزایش داده بود، اما بدلیل اینکه ممکن است 5 فیلم کم و 10 فیلم زیاد باشد، تعداد نامزدهای حاضر در این بخش در مراسم بعدی اسکار تغییر می کند، به طوری که تعداد دقیق نامزدهای اسکار بهترین فیلم تا پیش از 24 ژانویه (4 بهمن) زمستان سال جاری که اسامی نامزدهای اسکار اعلام خواهد شد، اعلام نمیشود.

تام شراک، رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار درباره این تغییر در تعداد نامزدها گفت: ما با کمک شرکت "پرایس واترهاوس کوپرز" نه تنها اتفاقات دو سال اخیر را مورد بررسی قرار دادیم، بلکه این نکته را هم در نظر گرفتیم اگر در 10 سال اخیر در بخش بهترین فیلم 10 نامزد داشتیم، چه اتفاقی میافتاد.

برابر با سیستم جدید اتخاذ شده در این مراسم اهدای جوایز، نامزدهای اسکار بهترین فیلم باید حداقل پنج درصد رای اول اعضای آکادمی را کسب کنند که در نهایت بین پنج تا 10 فیلم انتخاب میشوند.

برابر با بیانیه رئیس آکادمی بررسیها نشان میدهد که درصد متوسط رای اول فیلمی که بیش از همه رای آورده، حدود 5/20 درصد بوده است.

همچنین بروس دیویس مدیر اجرایی آکادمی که سیستم جدید را پیشنهاد داده است نیز در این باره گفت: بررسی ها نشان می دهد که اعضاء آکادمی اسکار اغلب اوقات بیش از پنج فیلم را مورد تحسین قرار میدهند و نامزد شدن در بخش بهترین فیلم باید گواه شایستگی فوقالعاده باشد، به طوری که اگر در یک سال هشت فیلم واقعا این شایستگی را داشته باشند ما نباید خود را موظف بدانیم تعداد نامزدها را کم کنیم.

هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در تاریخ 26 فوریه 2012 (8اسفند) زمستان سال جاری در سالن در کداک تیهتر شهر لس آنجلس برگزار میشود.

پیش از این در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار فیلم های سینمایی "قوی سیاه" (Black Swan)/ "مشت زن" (The Fighter)/ "آغاز" (Inception)/ حال بچه ها خوب است"The Kids Are All Right) )/ "127ساعت" (127 Hours)/ "شبکه اجتماعی" (The Social Network)/ "داستان اسباب بازی 3" (Toy Story 3)/ "شهامت" (True Grit)/ "استخوان زمستان" (Winter`s Bone)/ "سخنرانی پادشاه" (The King`s Speech) نامرد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده بودند که از میان آنها "سخنرانی پادشاه" موفق به دریافت این جایزه ارزشمند شد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
لوک اوانس به "هابیت" پیوست

IMAGE634439098509531250.jpg


لوک اوانس برای بازی به عنوان کمانداری به نام "برد" در مجموعه فیلم های دنباله دار "هابیت" ایفای نقش می کند.

به گزارش سینما پرس، لوک اوانس، بازیگر جوان فیلم های سینمایی "نبرد تایتان ها" (Clash of the Titans)، "رابین هود" (Robin Hood) و "نامردها و هیولاها" (Cowards & Monsters) به عنوان کمانداری به نام "برد" (Brad) در مجموعه فیلم های دنباله دار "هابیت" (Hobbit) ایفای نقش می کند.

اوانس در جدیدترین پروژه سینمایی خود با همکاری اورلاندو بلوم و کریستوفر والتز در فیلم سینمایی "سه تفنگدار" (The Three Musketeers) به کارگردانی پل دبلیو اس آندرسون بازی کرده است و "سه تفنگدار" در تاریخ 14 اکتبر (22 مهر) پاییز سال جاری روی پرده سینماها می رود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، فیلم سینمایی "هابیت" به کارگردانی پیتر جکسون، طی دو قسمت و به صورت همزمان (به اصطلاح Back to Back) در نیوزلند در حال فیلم برداری است و در دو سال 2012 و 2013 میلادی به صورت سه بعدی بر روی پرده سینما ها می رود.

اورلاندو بلوم، برت مک کنیز، الیجا وود، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم و یان مک کلن که پیش از این در سه گانه "ارباب حلقه ها" به ترتیب به عنوان "الف لگولاس"، "الف"، "فرودو"، "گالادریل"، "لگولاس" و "گاندالف" ایفای نقش کرده بودند برای تکرار نقش های خودشان با مسئولان فیلم سینمایی "هابیت" قرارداد امضا کرده اند.

همچنین "هابیت" که بر اساس رمانی از جی جی آر تولکین ساخته می شود داستان بیبلو بگینز که یک "هابیت" است را به تصویر می کشد. طی این دو قسمت بیبلو بگینز به کوهستانی دور افتاده سفر می کند که در آنجا با همکاری گروهی از "دوارو"ها سعی می کنند تا گنج با ارزش خودشان که توسط اژدهایی به نام "اسماگ" دزدیده شده است را پس بگیرند.

پیتر جکسون، فران والش و کارولین کانینگهام با همکاری فیلیپا بوینز تهیه کنندگان فیلم های سینمایی "هابیت" هستند و شرکت فیلم سازی "برادران وارنر" نیز مسئولیت اکران این فیلم فانتزی را در سراسر دنیا برعهده دارد.

همچنین مسئولان سازنده فیلم های فانتزی "هابیت" (Hobbit) پیش از این نیز اعلام کرده بودند که هر 2 قسمت این فیلم های سینمایی توسط دوربین های فوق حرفه ای "اپیک دیجیتال" و به صورت سه بعدی فیلمبرداری می شوند.

دوربین های حرفه ای "اپیک دیجیتال" برجسته ترین محصول شرکت دوربین سازی "رد" (RED) هستند که قابلیت ضبط تصویر با کیفیت 4096 در 1304 پیکسل را دارند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
فيلم جديد "تارانتينو" کريسمس 2012 اکران مي شود

IMAGE634303501413125000.jpg


شرکت فيلمسازي "وين اشتاين" اعلام کرد که جديدترين فيلم کوئنتين تارانتينو به نام "جانگو رها شده" در روز کريسمس 2012 ميلادي روي پرده سينماها مي رود.
به گزارش خبرگزاري سينماي ايران، مسئولان شرکت فيلمسازي "وين اشتاين" (Weinsteins) به تازگي اعلام کرده اند که جديدترين فيلم سينمايي کوئنتين تارانتينو به نام "جانگو رها شده" (Django Unchained) همزمان با روز کريسمس 2012 ميلادي روي پرده سينماها مي رود.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني ورايتي، لئوناردو دي کاپريو، بازيگر مطرح و برجسته فيلم هاي سينمايي "ديپارتد" ((The Departed، "تايتانيک" (Titanic) و "جاده انقلابي" (Revolutionary Road) براي بازي به عنوان شخصيت منفي در "جانگو رها شده" با مسئولان سازنده اين فيلم سينمايي در حال انجام مذاکرات نهايي است.

لئوناردو دي کاپريو در جديدترين فيلم تارانتينو در نقش شخصيت منفي به نام "کالوين کندي" بازي مي کند. کندي مزرعه داري است که در زمين هاي خود به نام "کندي لند" در نزديکي رودخانه مي سي سي پي زندگي مي کند و به طرز ديوانه وار و جنون آميزي برده ها را مجبور مي کند تا با يکديگر بجنگند و همديگر را بکشند.

پيش از اين نيز مسئولان اين فيلم سينمايي اعلام کرده بودند که از ويل اسميت، ساموئل ال جکسون و کريستوف والتز نيز براي ايفاي نقش در "جانگو رها شده" دعوت به همکاري کرده اند.

فيلم سينمايي "جانگو رها شده" که در ژانر فيلم هاي وسترن ساخته مي شود، داستان برده اي به نام "جانگو" را روايت مي کند که با همکاري گروهي از شکارچي هاي آلماني به دنبال همسر خود مي گردد.

ويل اسميت، کريستوف والتز و ساموئل ال جکسون، به ترتيب در نقش جانگو، رييس شکارچي هاي آلماني و کارگر "کالوين کندي" بازي مي کنند.

همچنين تارانتينو به تازگي اعلام کرده است که به احتمال زياد بازيگران ديگري مانند ادريس البا و کريس تاکر نيز در آينده نزديک به گروه بازيگران اين فيلم سينمايي مي پيوندند.

شرکت هاي فيلمسازي "وين اشتاين" و "سوني" به ترتيب مسئوليت اکران اين فيلم سينمايي را در ايالات متحده آمريکا و ساير کشورهاي جهان برعهده دارند.

پيش از اين در سال 1994 ميلادي تارانتينو با همکاري شرکت فيلمسازي "وين اشتاين" ("ميرامکس" سابق) فيلم سينمايي "داستان عامه پسند" (Pulp Fiction) را تهيه و توليد کرده بودند که در آن زمان اين فيلم سينمايي توانسته بود فروشي برابر با 200 ميليون دلار را در سراسر دنيا براي خود رقم بزند.

کوئنتين تارانتينو پيش از اين براي نويسندگي و کارگرداني فيلم سينمايي "داستان عامه پسند" موفق به دريافت جايزه اسکار بهترين فيلمنامه، نخل طلاي بهترين کارگرداني جشنواره کن، جايزه بهترين فيلم نامه مراسم گلدن گلوب و 42 جايزه ديگر در جشنواره ها و مراسم معتبر جهاني شده است.

آخرين فيلم لئوناردو دي کاپريو نيز "جي ادگار هوور" (J. Edgar Hoover) نام دارد که کارگرداني آن برعهده کلينت ايستوود است و توسط شرکت فيلمسازي "برادران وارنر" در تاريخ 4 دسامبر (13 آذر) پاييز سال جاري روي پرده سينماها مي رود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
در اقتباس تام هوپر از رمان «بينوايان»،«هيو جكمن» ژان والژان مي‌شود!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C3%5CArt%5C655.jpg


«هيو جكمن»، بازيگر سرشناس هاليوود در جديدترين نسخه سينمايي از رمان «بينوايان» نقش "ژان والژان" را بازي خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ كمپاني فيلم يونيورسال اعلام كرد، «هيو جكمن» در فيلم «بينوايان» كه كارگرداني آن را «تام هوپر» برعهد خواهد داشت، بازي خواهد كرد.
به گزارش ورايتي، اين بازيگر نام‌آشنا كه با فيلم‌هاي «مردان ايكس» و «ولورين» به شهرت رسيد، قرار است نقش "ژان والژان"، شخصيت قهرمان داستان «ويكتور هوگو» را در اين فيلم بازي كند.
«تام هوپر»، خالق فيلم تحسين‌شده «سخنراني پادشاه» كه موفق به دريافت جايزه اسكار شد، كارگرداني اين پروژه را برعهده خواهد داشت.
رمان «بينوايان» تاكنون بارها مورد اقتباس سينمايي قرار گرفته است كه از معروف‌ترين آنها مي‌توان به نسخه‌ سال 1994 به كارگرداني «بيل آگست» و نسخه سال 1995 ساخته «كلود للوچ» اشاره كرد.
ويكتور هوگو در کتاب «بينوايان» به تشريح بي‌عدالتي‌هاي اجتماعي و فقر و فلاکت مردم فرانسه مي‌پردازد؛ همان عوامل و محرک‌هاي اجتماعي که منجر به انقلاب کبير فرانسه شد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
به لطف قسمت اول «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ»
جايزه دستاورد فروش بين‌المللي به كمپاني برادران وارنر اعطا مي‌شود
Multimedia%5Cpics%5C1390%5C3%5CArt%5C656.jpg


جايزه دستاورد فروش بين‌المللي به لطف قسمت اول فيلم «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» به كمپاني «برادران وارنر» اعطا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، انجمن «Rentrak» كه بر فروش جهاني فيلم هاي دريحال اكران نظارت دارد اعلام كرد، كمپاني برادران وارنر جايزه دستاورد فروش بين‌المللي را به‌جهت فروش چشم‌گير قسمت اول «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ » دريافت خواهد كرد.
اين جايزه به كمپاني توزيع‌كننده‌اي اعطا مي‌شود كه فيلم آن بيشترين حجم فروش را در كشورهاي اروپايي طي ‌١٢ ماه گذشته داشته باشد.
به گزارش اسكرين ديلي، فيلم «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» در اروپا به مجموع فروش ‌٣٦٩ ميليون دلار رسيد كه بيشترين فروش يك فيلم بوده است.
قسمت اول اين فيلم كمتر از يك ماه پس از اكران ‌‌٦١١ ميليون دلار در خارج از آمريكا فروش جهاني داشت و پرفروش‌ترين فيلم كمپاني برادران وارنر در سال ‌‌٢٠١٠ نام گرفت.
كمپاني برادران وارنر به لطف قسمت اول از «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» توانست براي سومين سال متوالي موفق‌ترين استوديو فيلم‌سازي هاليوود نام بگيرد و با مجموع فروش ‌٨٨/١ ميليارد دلار، بيش از ‌‌١٨ درصد از كل بازار فيلم سينماي آمريكا را در اختيار داشته باشد.
فيلم‌هاي «هري پاتر» براساس داستان کتاب‌هايي با همين نام ساخته شده‌اند. امتياز ساخت فيلم چهار کتاب اول را «جي.کي. رولينگ» در سال ‌‌١٩٩٩ به كمپاني برادران وارنر با قراردادي بالغ بر يک ميليون يورو فروخت.
اولين قسمت از اين مجموعه در سال ‌‌٢٠٠١ با نام «هري پاتر و سنگ جادو» با بودجه ‌‌١٢٥ ميليون دلاري به كارگرداني «كريس كولومبوس» ساخته شد. اين فيلم به فروش ‌‌٩٧٥ ميليون دلاري دست يافت و هفتمين فيلم پرفروش تاريخ سينما نام گرفت و نامزد سه جايزه اسكار شد.
قسمت دوم اين فيلم نوامبر ‌‌٢٠٠٢ با عنوان «هري پاتر و تالار اسرار» به كارگرداني «كريس كلومبوس» با بودجه ‌‌١٠٠ ميليون دلاري به سينماي جهان آمد و فروشي بالغ بر ‌‌٨٧٨ ميليون دلار به‌دست‌ آورد و در جوايز بافتا جايزه بهترين فيلم كودك را كسب كرد.
سومين قسمت اين فيلم در ژوئن ‌‌٢٠٠٤ با بودجه ‌‌١٣٠ ميليون دلاري با نام «هري پاتر و زنداني آزكابان» اكران شد و فروش جهاني ‌‌٧٩٥ ميليون دلار را به ثبت رساند. اين فيلم به كارگرداني «آلفونسو كوارون» نامزد دو جايزه اسكار بود و در جوايز بافتا فيلم منتخب تماشاگران نام گرفت.
«هري پاتر و جام آتش» چهارمين قسمت از اين سري فيلم‌هاي پرطرفدار بود كه به كارگرداني «مايك نويل» در نوامبر ‌‌٢٠٠٥ با بودجه ‌‌١٥٠ ميليون دلاري ساخته شد و فروش ‌‌٨٩٥ ميليون دلار را ‌به دست آورد. اين فيلم نامزد جايزه اسكار بهترين كارگردان هنري بود.
پنجمين قسمت از اين فيلم با نام «هري پاتر و محفل ققنوس» در جولاي ‌‌٢٠٠٧ با بودجه ‌‌١٥٠ ميليون دلار به كارگرداني «ديويد يتس» به روي پرده سينماهاي جهان رفت و توانست فروش جهاني ‌‌٩٣٨ ميليون دلار را كسب كند. اين فيلم در جوايز فيلم اروپا بهترين فيلم از نگاه تماشاگران شد.
آخرين قسمت از اين فيلم جولاي ‌‌٢٠٠٩ به كارگرداني «ديويد يتس» با نام «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» با بودجه كلان ‌‌٢٥٠ ميليون دلار ساخته شد و فروش ‌‌٩٣٣ ميليون دلار را به‌همراه داشت. اين فيلم نامزد جايزه اسكار بهترين فيلم‌برداري شد.
سري فيلم‌هاي «هري پاتر» با مجموع فروش جهاني ‌‌٥ ميليارد و ‌‌٤١٧ ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم‌ چندگانه تاريخ سينماي جهان است كه بالاتر از «جيمز باند» و «جنگ ستارگان» شش‌قسمتي قرار دارد؛ هرچند براي ساخت قسمت‌هاي قبلي «هري پاتر» بودجه چشم‌گير يك ميليارد و ‌‌٢٨٠ ميليون دلار هزينه شده است.
كمپاني «برادران وارنر» سال گذشته پيشنهاد ساخت سري انيمشن داستان‌هاي «هري ‌پاتر» را به استيون اسپيلبرگ، كارگردان صاحب‌نام سينماي هاليوود، ارائه كرده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
تاریخ اکران جدیدترین فیلم تارانتینو و دی کاپریو + خلاصه داستان و اطلاعات بیشتر

jamie-foxx-now-front-runner-for-lead-in-quentin-tarantinos-django-unchained.jpg


شرکت واینستین روز کریسمس سال 2012 را برای آغاز اکران وسترن «جانگو آزاد شده» در آمریکای شمالی انتخاب کرد.


فیلم جدید کوئنتین تارانتینو که از همین الان جنجال زیادی به پا کرده، درباره برده‌ای اکنون جایزه‌بگیر است که می‌کوشد همسرش را از دست یک برده‌دار سادیستی نجات دهد.

لئوناردو دی‌کاپریو برای بازی در نقش این برده‌دار مذاکرات نهایی را انجام می‌دهد. در همین حال، کریستوف والتس و ساموئل ال. جکسن که سابقه همکاری با تارانتینو را دارند، به زودی قرارداد نهایی برای بازی در «جانگو آزاد شده» را امضاء می‌کنند.

حضور ویل اسمیت در نقش جانگو تقریبا منتفی شده و تارانتینو برای این نقش با چند بازیگر شاخص دیگر مانند جمی فاکس، آیدریس البا و کریس تاکر - که در «جکی براون» تارانتینو بازی کرد - مذاکره می‌کند.

سه‌شنبه 25 دسامبر 2012 غیر از «جانگو آزاد شده» فیلم دیگری قرار نیست اکران شود. هرچند دو فیلم «زندگی پی» و «قاتل شکارچی» روز 21 دسامبر و «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» پیتر جکسون 14 دسامبر اکران خواهد شد.

سونی پیکچرز یکی از سرمایه‌گذاران «جانگو آزاد شده» است. سالی منکه تدوینگر فیلم‌های تارانتینو سپتامبر پارسال درگذشت و او به زودی تدوینگر فیلم جدید خود را انتخاب خواهد کرد.



منبع:خبرآنلاین
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
235.jpg


براد پیت در لوکیشن فیلم جدیدش “جنگ جهانی Z” در شهر والتا کشور مالت دیده میشود.

این محصول شرکت فیلمسازی پارامونت است. میرلی انور در این فیلم نقش همسر برادپیت به ارائه نقش می پردازد.مارک فورستر کارگردانی پروژه سینمایی «جنگ جهانی زد» را برعهده دارد.

داستان فیلم تصویری از کره زمین ۱۰ سال پس از اپیدمی شدن حضور زامبی‌ها را به تصویر می‌کشد. فیلمنامه «جنگ جهانی زد» توسط جی. میشل استارزینسکی و مت کارناهان نوشته شده است و تهیه و تولید آن برعهده شرکت فیلمسازی «پلان بی» است که برادپیت مدیریت آن را برعهده دارد.

مارک فوستر کارگردان سوئیسی الاصل که با ساخت آثاری چون «عجیب‌تر از داستان» ‌و «مونستربال» به اعتباری جهانی دست یافته اخیرا ساخت فیلم «رانندگی کیت» ‌را به پایان رسانده است.


237.jpg


236.jpg
 

AniuS

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2011
نوشته‌ها
1,280
لایک‌ها
671
محل سکونت
TehraN
سارکوزی خواستار تماشای فیلم فرهادی شد

رییس جمهوری فرانسه قصد دارد این فیلم را به‌همراه همسرش «کارلا برونی» به‌طور اختصاصی در سالن نمایش‌های کاخ «الیزه» تماشا کند.

98177_602.jpg


شبکه Europe 1 همزمان با اکران عمومی جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در فرانسه اعلام کرد؛ دفتر ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» از توزیع‌کننده فیلم «جدایی نادر از سیمین» خواسته است تا یک نسخه از فیلم جدید «اصغر فرهادی» را به‌طور ویژه در اختیارش قرار بدهد.

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری فرانسه قصد دارد این فیلم را به‌همراه همسرش «کارلا برونی» به‌طور اختصاصی در سالن نمایش‌های کاخ «الیزه» تماشا کند.

شبکه یک اروپا نوشت: «این درخواست سارکوزی نشانه موفقیت فیلم فرهادی است که در جشنواره برلین موفق به کسب جایزه خرس طلا و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران شده است.»

براساس اعلام کمپانی پخش فیلم «ممنتو فیلمز»؛«جدایی نادر از سیمین» با تبلیغات بسیار گسترده در سطح کشور فرانسه از ـ 8 ژوئن ـ اکران خود را آغاز کرده است و در ظرف این مدت کوتاه رکورد فروش فیلم‌های اکران شده در فرانسه را شکسته است. این فیلم در فروش، بالاتر از فیلم‌های «برادران داردن» ـ برگزیده‌ی جشنواره کن ـ و فیلم آمریکایی «ایکس‌من» و فیلم وودی‌آلن قرار گرفته است.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

این فیلم که این روزها در بخش رقابتی جشنواره «سیدنی» به نمایش درآمده است، برای بخش «افق‌ها» جشنواره‌ی فیلم «کارلووی واری» دعوت شده است.
 
بالا