• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
رونمایی از پوستر تن تن ؛ اثر جدید "اسپیلبرگ"

IMAGE634412261442031250.jpg


شرکت فیلم سازی "پارامونت پیکچرز" از نخستین پوستر انیمیشن "ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ" رونمایی کرد.
به گزارش سینما پرس، شرکت فیلمسازی "پارامونت پیکچرز" (Paramount Pictures) که مسئولیت اکران "ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ" (The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn) را برعهده دارد، روز گذشته از نخستین پوستر این انیمیشن سه بعدی رونمایی کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، استیون اسپیلبرگ که کارگردانی این انیمیشن را برعهده دارد، به همراه پیتر جکسون و کاتلین کندی تهیه کنندگان "ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ" نیز هستند.

این انیمیشن که بصورت سه بعدی در تاریخ 23 دسامبر (2 دی) روی پرده سینماها می رود، براساس مجموعه داستان هایی (Comic Book) از نویسنده ای به نام هرج ساخته می شود.

در این قسمت از انیمیشن "ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ"، جمی بل نقش خبرنگاری را بازی می کند که با سفر به دور دنیا با آدم های بد و شرور مقابله می کند.

نقش شخصیت منفی این انیمیشن را نیز دنیل کرگ بازی می کند و بازیگران دیگری مانند اندی سرکیس، سایمون پگ، نیک فروست، گد الماله، توبی جونز و ماکنیز کروک از جمله دیگر چهره های سینمایی هستند که در "ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ" ایفای نقش می کنند.

همچنین استیون موفات (نویسنده فیلمنامه "شرلوک هلمز" (Sherlock Holmes))، ادگار رایت (نویسنده فیلمنامه "اسکات پیلگریم علیه دنیا" (Scott Pilgrim vs. the World))، جو کورنیش، دوگ میرو و کارلو برنارد نیز به طور مشترک فیلمنامه "ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ" را می نویسند.

فیلم های معروف و پرفروشی مانند "جنگ دنیاها" (War of the Worlds)، "اگه می تونی منو بگیر" (Catch Me If You Can)، "گزارش اقلیت" (Minority Report)، "پارک جوراسیک" (Jurassic Park) و "ای تی" ((E. T: The Extra- Terrestrial از جمله آثاری هستند که پیش از این استیون اسپیلبرگ کارگردانی آنها را برعهده داشته است.

همچنین استیون اسپیلبرگ در طول سال های فعالیت هنری خود علاوه بر دریافت 3 جایزه اسکار، موفق به دریافت 114 جایزه هنری دیگر در عرصه های مختلف بین المللی شده است.

پیتر جکسون نیز پیش از این در سال 2004 میلادی سه جایزه اسکار بهترین کارگردان، بهترین نویسنده و بهترین تصویرسازی را برای فیلم "ارباب حلقه ها، بازگشت پادشاه" (Lord of the Rings: The Return of the King) دریافت کرده است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"تام هوپر" به "موسسه فیلم بریتانیا" پیوست

IMAGE634412292760000000.jpg


تام هوپر؛ خالق فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" و برنده جایزه اسکار به عضویت "موسسه فیلم بریتانیا" در آمد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، گرگ دیک، رییس "موسسه فیلم بریتانیا" (British Film Institute) روز گذشته بصورت رسمی اعلام کرد که تام هوپر؛ کارگردان فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" (The King`s Speech) و برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی، به عضویت هیات مدیره این موسسه انگلیسی درآمده است.

بنابر گزار پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، پس از اینکه انجمن فیلم بریتانیا (U.K. Film Council) فعالیت خود را در حوزه فیلمسازی و نظارت بر آثار انگلیسی به پایان رساند، سرمایه گذاران این کشور اروپایی به "موسسه فیلم بریتانیا" روی آوردند.

تام هوپر ضمن ابراز خشنودی خود از پیوستن به "موسسه فیلم بریتانیا"، گفت: "موسسه فیلم بریتانیا" در حال حاضر با دریافت سرمایه های فراوان در حال تبدیل شدن به یکی از پیشگامان صنعت فیلمسازی انگلستان است و از اینکه من در این زمان بخصوص به این موسسه پیوسته ام خوشحالم.

خبر پیوستن تام هوپر به "موسسه فیلم اروپا" را مسئولان این موسسه انگلیسی روز گذشته در ششمین روز از بازار فیلم کن اعلام کردند.

تسا راس؛ رییس شرکت فیلمسازی "فیلم 4" (Film 4) و جاش برگر؛ نماینده شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" (Warner Bros.)، دیگر اعضای هیات مدیره "موسسه فیلم بریتانیا هستند.

تام هوپر که در جریان هشتاد و سومین دوره مراسم آکادمی اسکار برای ساخت فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" موفق به دریافت جایز بهترین کارگردانی شده است، پیش از این، 2 فیلم سینمایی "اتحادیه جهنمی" (The Damned United) و "خاک سرخ" (Red Dust) را به ترتیب در سال های 2009 و 2004 میلادی ساخته است.

همچنین فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" علاوه بر جایزه اسکار بهترین کارگردانی توانست 3 جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد (کالین فیرث) و بهترین فیلمنامه (دیوید سسیدلر) را نیز به خود اختصاص دهد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
کناره گیری "تیم برتون" از پروژه "میلفیسنت"

IMAGE634345737208281250.jpg


پیش از این قرار بود تیم برتون به همراه تیم سازنده فیلم "آلیس در سرزمین عجایب" پروژه "میلفیسنت" را تهیه و تولید کنند.

به گزارش سینما پرس، تیم برتون، کارگردان مطرح و برجسته فیلم های سینمایی "سویینی تاد" (Sweeney Todd)، "ماهی بزرگ" (Big Fish)، "اد وود" (Ed Wood) و "ادوارد دست قیچی" (Edward Scissorhands) که پیش از این قرار بود به همراه تیم سازنده فیلم "آلیس در سرزمین عجایب" (Alice in Wonderland) پروژه "میلفیسنت" (Maleficent) را تهیه و تولید کنند، از کارگردانی این فیلم سینمایی کناره گیری کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، "میلفیسنت" نام جادوگر بدجنس و شیطانی داستان "زیبای خفته" (Sleeping Beauty) است که سعی می کند تا شاهزاده این قصه را از بین ببرد.

چندین سال قبل، زمانی که برای نخستین بار شرکت فیلمسازی "والت دیزینی" انیمیشن "زیبای خفته" را ساخت، برای جادوگر بدجنس و سبز رنگ این داستان قدیمی نام "میلفیسنت" را انتخاب کرد که از آن زمان به بعد "میلفیسنت" به یکی از شخصیت های منفی و کلیدی انیمیشن ها و فیلم های سینمایی ساخته شده توسط "والت دیزنی" تبدیل شده است.

تیم برتون پیش از این برای ساخت "ملیفیسنت" برای بازی در نقش این جادوگر بدجنس سبز رنگ از آنجلینا جولی دعوت به همکاری کرده بود.

تیم برتون که در سال گذشته با همکاری "والت دیزنی" فیلم سینمایی "آلیس در سرزمین عجایب" را تهیه و تولید کرد بود، به تازگی اعلام کرده است که دیگر قصد همکاری با این شرکت فیلمسازی را ندارد و به همین دلیل از پروژه "میلفیسنت" کناره گیری می کند.

پس از کناره گیری تیم برتون، مسئولان شرکت "دیزنی" نیز برای کارگردانی "مالفیسنت" از دیوید یتس، کارگردان مطرح و برجسته مجموعه فیلم های فانتزی "هری پاتر" (Harry Potter) دعوت به همکاری کرده اند.

همچنین تیم برتون طبق قرارداد قبلی خود با شرکت "والت دیزنی"، اکنون در حال بازسازی نسخه سال 1984 میلادی "فرنکن وینی" (Frankenweenie) است که برطبق برنامه ریزی ها در تاریخ 5 اکتبر سال 2012 میلادی اکران می شود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
جدیدترین اثر "ترنس مالیک" نمایش داده شد

IMAGE634412375427812500.jpg

حق امتیاز اکران نخستین تجربه کارگردانی داستین هافمن نیز در بازار ششمین روز از این جشنواره فرانسوی خریداری شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، جدیدترین فیلم ترنس مالیک به نام "درخت زندگی" (Tree of Life) و فیلم سینمایی "خانه تحمل" (Souvenires de la maison close) به کارگردانی برتراند بونلو از فرانسه، 2 فیلم سینمایی بودند که در بخش مسابقه شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شدند.

"درخت زندگی" که بازیگرانی مانند برد پیت، شان پن و جسیکا چستین در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند پس از نمایش با تشویق و تحسین منتفدان، کارشناسان و اصحاب رسانه حاضر در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن روبرو شد.

فیلم سینمایی "شاهزاده کوچک من" (My Little Princess) به کارگردانی اوا لونسکو در بخش "خارج از مسابقه" و فیلم های سینمایی Hors Satan)) به کارگردانی برونو دومونت از فرانسه و "الان کجا می رویم" (Where Do We Go Now) به کارگردانی نادین لبکی از فرانسه و لبنان نیز به ترتیب در بخش "نوعی نگاه" اکران شدند.

بازار فیلم ششمین روز از جشنواره فیلم کن نیز با خبرهایی از خرید و فروش حق امتیاز ساخت و اکران فیلم ها و پیوستند بازیگران به پروژه های مختلف سینمایی همراه بوده است.

مهمترین اتفاق رخ داده در بازار فیلم روز گذشته جشنواره کن خرید حق امتیاز نخستین تجربه کارگردانی داستین هافمن توسط شرکت فیلمسازی "ممنتوم" است. مسئولان این شرکت فیلمسازی جدیدترین اثر هافمن به نام "یک چهارم" (Quartet) را برای اکران در انگلستان خریداری کرده است.

هلنا بونهم کارتر، رالف فینس و جرمی ایرواین در "یک چهارم" ایفای نقش کرده اند و فیلم نامه این فیلم سینمایی را رونالد هاروود نوشته است.

شرکت فیلمسازی "ورکس" (The Works) نیز برای اکران مستند سینمایی "پرفروش ترین فیلمی که تا به حال اکران شده است" (The Great Movie Ever Sold) با مسئولان سازنده این مستند سینمایی قرارداد امضا کرده اند.

کارگردانی این مستند سینمایی را مورگان اسپورلاک برعهده دارد و موضوع "پرفروش ترین فیلمی که تا به حا ل اکران شده است" درباره بازار اکران و تبلیغ فیلم های سینمایی است.

همچنین مسئولان سینما و تلویزیون مالزی نیز که اکنون در بازار فیلم کن حضور دارند برای وسعت دادن به تولیدات خود در سطح بین المللی، قراردادهای متعددی را مبنی بر اکران و پخش فیلم های سینمایی و تولیدات تلویزیونی این کشور آسیایی امضا کرده اند.

مسئولان سازنده "قرارداد بزرگ" (The Big Fix) نیز روز گذشته در بازار فیلم کن اعلام کردند که این مستند سینمایی که درباره انتشار سال گذشته نفت به خلیج مکزیک است برای اکران آماده شده است.

استقبال گسترده شرکت های فیلمسازی معتبر و مطرح بین المللی برای خرید حق امتیاز اکران فیلم سینمایی "خیس ترین کشور دنیا" (The Wettest Country in the World) نیز از دیگر اتفاقات رخ داده جالب توجه در بازار فیلم ششمین روز از جشنواره کن بود.

کارگردانی این فیلم درام را جان هیلکوت برعهده دارد و بازیگرانی مانند شیا لبوف و تام هاردی در "خیس ترین کشور دنیا" ایفای نقش کرده اند.

مسئولان سازنده فیلم چینی "اجازه بده گلوله ها پرواز کنند" (Let the Bullets Fly) به کارگردانی ون جیانگ نیز برای اکران این فیلم سینمایی در کشورهای استرالیا، ژاپن و انگلستان با شرکت فیلمسازی "امپرور موشن پیکچرز" قرارداد امضا کردند.

"اجازه بدن گلوله ها پرواز کنند" که بازیگران مطرح و برجسته چینی مانند چو سون فت و جی یو در آن ایفای نقش کرده اند توانسته بود با فروش بالای خود در سال 2010 میلادی به یکی از پرفروش ترین فیلم های پرفروش چینی تبدیل شود.

همچنین در جریان ششمین روز از بازار فیلم کن گرگ دیک، رییس "موسسه فیلم بریتانیا" (British Film Institute) بصورت رسمی اعلام کرد که تام هوپر؛ کارگردان فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" (The King`s Speech) و برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی، به عضویت هیات مدیره این موسسه انگلیسی درآمده است.

مسئولان سازنده فیلم سینمایی "لری کرون" نیز روز گذسته اعلام کردند که این فیلم سینمایی در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره بین المللی فیلم "اسکرین سنگاپور" نمایش داده می شود.

کارگردانی و نویسندگی این فیلم سینمایی را تام هنکس بر عهده دارد و علاوه بر او جولیا رابرتز نیز در "لری کرون" بازی می کند.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن که از روز چهارشنبه هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، در تاریخ 22 می (یکم خرداد) با اکران فیلم سینمایی "محبوب" (The Beloved) به کارگردانی کریستوف هونور از فرانسه به پایان می رسد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"دزدان دریایی کارائیب 4"؛ فیلمی فراتر از حد انتظار

IMAGE634418287505468750.jpg


راجر ایبرت، منتقد صاحب نام و مطرح فیلم های هالیوودی ضمن بیان نکات ضعف و قوت "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" این اثر را فیلمی فراتر از حد انتظار خواند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، راجر ایبرت، منتقد مطرح و برجسته فیلم های هالیوودی ضمن بیان نکات ضعف و قوت "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) این اثر را نسبت به قسمت های پیشین خود قویتر و آن را فیلمی فراتر از حد انتظار خواند.

ایبرت 67 ساله فیلم اکشن "پنج سریع" را اینگونه نقد کرد:

پیش از آنکه به تماشای فیلم سینمایی "دزدان دریای کارایب: روی جزر و مدهای بیگانه" بنشینم، بنابر تجربیاتی که نسبت به قسمت های پیشین این مجموعه فیلم ها داشتم، خودم را برای تماشای یکی فیلم معمولی به خوبی آماده کردم، اما پس از دیدن جدیدترین قسمت "دزدان دریای کارائیب" متوجه شدم که "روی امواج بیگانه" خیلی بهتر و قویرتر از فیلمی است که انتظار دیدنش را داشتم، به طوری که می توان گفت، برخلاف قسمت های پیشین، این قسمت از مجموعه فیلم های "دزدان دریایی کارائیب" بسیار امیدوارکننده و فراتر از حد انتظار است.

سکانس های آغازین این فیلم سینمایی "جک گنجشک" (جانی دپ) را به تصویر می کشند که خود را به جای یک قاضی بریتانیایی جا می زند و به همین دلیل در شهر لندن مورد تعقیب قرار می گیرد و در همین حین نیز متوجه می شود که "آنجلیکا" (پنه لوپه کروز) نیز خودش را به جای او جا زده و خدمه کشتی را برای راهی شدن به سفر آماده می کند.

این صحنه ها که بسیار خنده دار و سرگرم کننده هستند موجب می شوند تا هر تماشاگری کنجکاو شود تا ببیند در ادامه این قسمت از فیلم چه دردسرهایی برای کاپیتان محبوب خود (جک گنجشک) به وجود می آید.

به طور کلی می توان گفت که داستان این قسمت از "دزدان دریایی کارائیب" تا قبل از اینکه سفر دریایی کاپیتان "جک گنجیشک" و یارانش آغاز شود دقایق شاد، مفرح و سرگرم کننده ای را برای مخاطبان خود به ارمغان می آورد.

کاپیتان "جک گنجشک" (جانی دپ) که همیشه در قسمت های پیشین این مجموعه فیلم ها سعی می کند نقش یک قهرمان بی رحم را بازی کند، در قسمت چهارم نیز همانند قسمت های پیشین هیچ کار شجاعانه ای را انجام نمی دهد. جانی دپ در "دزدان دریایی کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" نیز همان نقش جک گنجشک، کاپیتانی بی پروا و بی قید را بازی می کند. کاپیتانی بذله گو که ظاهری ژولیده دارد.

در این قسمت از "دزدان دریایی کارائیب"، "جک گنجیشک" (جانی دپ) و "باربوسا" (جفری راش) برای پیدا کردن اکسیر جوانی عازم سفری می شوند، اما در میان راه متوجه می شوند که "بلکبرد" (یان مک شین) و دخترش (پنه لوپه کروز) نیز به دنبال آنها می آیند. خدمه های کشتی "دزدان دریای کارائیب: روی امواج بیگانه" را نیز همانند قسمت های پیشین مردگان متحرک و اسکلت ها تشکیل می دهند.

"بلکبرد" می کوشد تا اکسیر جوانی را پیش از کاپیتان "باربوسا" و "جک گنجشک" پیدا کند، باربوسایی که شاه جورج به او پول زیادی داده تا اکسیر جوانی را پیدا کند و برای نوشیدن نزد او ببرد.

اما در میان راه کشتی های اسپانیایی که توسط شاه این کشور فرستاده شده اند نیز به مسابقه بین "بلکبرد" و "باربوسا" برای رسیدن به اکسیر جوانی می پیوندند و جنگ های پیچیده ای بین این سه گروه شکل می گیرد.

سکانس های دعوا و جنگی که در قسمت چهارم به تصویر کشیده شده اند تدوین شده اند، به طوری که تصاویر جنگ به صورت ممتد و بی وقفه نمایش داده نمی شود. این ضعف فیلمبرداری و تدوین که در قسمت های قبلی مجموعه فیلم های "دزدان دریایی کارائیب" نیز وجود داشت، موجب خلق تصاویری دور از درک و فهم تماشاگر می شود، تصاویر اکشنی که هیچ هیجانی را برای مخاطبان به وجود نمی آورند.

برخلاف داستان و شخصیت اصلی "جک گنجشک"، همانند قسمت های پیشین، بیننده ها نیز با تماشای این صحنه های ضعیف اکشن، به این نتیجه می رسند که جانی دپ در "دزدان دریایی کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" نیز شخصیتی دعوایی و پرهیاهو ندارد.

یکی از پیشرفت های قسمت چهارم "دزدان دریایی کارائیب" نسبت به قسمت های پیشین خود این است که دو بازیگر حاضر در قسمت های پیشین این مجموعه فیلم ها، یعنی "اورلاندو بلوم" و "کرا نایتلی" که اصلا شخصیت آنها به دزدان دریای کارائیب نمی آمد در این فیلم حضور ندارند. در قسمت های پیشین همیشه این سئوال برایم به وجود می آمد که حضور این 2 بازیگر در این مجموعه فیلم های اکشن به چه دلیل است؟!

جانی دپ، بازیگر معروف و محبوب هالیوودی که شاید یکی از بهترین بازی های خود را در مجموعه فیلم های "دزدان دریایی کارائیب" به نمایش گذاشته است، همانند قسمت نخست این مجموعه فیلم ها، بیشتر بار مسئولیت بازی در قسمت چهارم را نیز بر دوش می کشد.

جفری راش نیز مانند همیشه بازیگر قابل اعتمادی است، بازیگری که وقتی نقشی را به او پیشنهاد می دهید، مطمئن هستید که این نقش را به بهترین نحو ممکن بازی خواهد کرد.

پنه لوپه کروز نیز به زیبایی نقش "آنجلیکا"؛ دختر یک دزد دریایی را بازی می کند و با حضور خود توانسته این فیلم سینمایی اکشن را در بعضی مواقع به یک فیلم کمدی رمانتیک خوب تبدیل کند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که ساخت پروژه عظیم و پرهزینه "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" به صورت سه بعدی و اکران آن در سینماهای پیشرفته مجهز به سیستم نمایش سه بعدی نیز در بهتر جلوه دادن این فیلم سینمایی بی تاثیر نبوده است.

"دزدان دریای کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" به کارگردانی راب مارشال که از تاریخ 20 می (30 اردیبهشت) سال جاری روی 20 هزار پرده سینماهای 100 کشور جهان رفته است، توانسته تا کنون فروشی برابر با 346 میلیون دلار را برای خود رقم بزند که این موضوع نوید فروشی دور از حد انتظار را برای این فیلم سینمایی می دهد.

سه قسمت قبلی مجموعه فیلم های "دزدان دریای کارائیب که "دزدان دریای کارائیب: نفرین مروارید سیاه" (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)، "دزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مرده" (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest) و "دزدان دریایی کارائیب: در پایان جهان" (Pirates of the Caribbean: At World`s End) نام دارند به ترتیب در سال های 2003، 2006 و 2007 میلادی اکران شده اند.

همچنین قسمت اول این مجموعه فیلم ها فروشی برابر با 654 میلیون دلار، قسمت دوم آنها فروشی برابر با یک میلیارد و 66 میلیون و قسمت سوم آنها نیز درآمدی برابر با 963 میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"شیر شاه" به صورت سه بعدی اکران می شود

IMAGE634420955318125000.jpg


کارتون "شیر شاه" که در سال 1994 میلادی اکران شده بود، در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) به صورت سه بعدی روی پرده سینماها می رود.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، پس از گسترش سینمای سه بعدی در جهان و اکران دوباره آثار زیادی مانند "تایتانیک" (Titanic)، "جنگ ستارگان" (Star Wars) و "قسمت های اول و دوم انیمیشن "داستان اسباب بازی" (Toy Story) به صورت سه بعدی، اینبار مسئولان سازنده کارتون "شیر شاه" (The Lion King) نیز به تازگی اعلام کرده اند که این کارتون را در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) به صورت سه بعدی روی پرده سینماها می برند.

مسئولان شرکت فیلمسازی "والت دیزنی" علاوه بر خبر اکران سه بعدی کارتون "شیر شاه"، اظهار کرده اند که کارتون "دیو و دلبر" (Beauty and the Beast) را نیز در آینده نزدیک به صورت سه بعدی نمایش می دهند.

اکران دوباره آثار قدیمی به صورت سه بعدی برای شرکت های سازنده آنها سود فراوانی دارند، به طوری که در سال 2009 میلادی اکران سه بعدی نخستین قسمت انیمیشن "داستان اسباب بازی" فروشی برابر با 61 میلیون دلار را برای شرکت فیلمسازی "پیکسار" رقم زد.

کارگردانی نسخه اولیه کارتون "شیر شاه" را راجر آلرز و راب مینکوف به طور مشترک برعهده داشتند و این انیمیشن سینمایی در زمان اکران خود توانسته بود فروشی برابر با 783 هزار دلار را در سراسر دنیا رقم بزند.

همچنین پیش از این نیز جیمز کامرون، خالق فیلم سینمایی "تایتانیک" نیز اعلام کرده بود که با همکاری شرکت های فیلم سازی "پارامون"، "فاکس قرن بیستم" "لایت استورم اینترتینمنت" این فیلم سینمایی را در تاریخ 6 آوریل سال 2012 میلادی به صورت سه بعدی روز پرده سینماهای سراسر جهان می برند.

علاوه بر اکران دوباره برخی آثار به صورت سه بعدی در سینماها،تعدادی از شرکت های فیلمسازی نیز آثار پیشین خود را در قالب "بلو ری"های سه بعدی منتشر می کنند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
قسمت دوم "یوگی خرسه" ساخته می شود

IMAGE634420932704843750.jpg


مسئولان شرکت فیلم سازی "برادران وارنر" روز گذشته اعلام کردند که دومین قسمت انیمیشن "یوگی خرسه" را تولید و اکران می کنند.

به گزارش سینما پرس، پس از اکران موفق انیمیشن "یوگی خرسه" (Yogi Bear) در سال 2010 میلادی، مسئولان شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" روز گذشته اعلام کردند که دومین قسمت این انیمیشن را تولید و اکران می کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، جاشوا استمین و جفری ونتیمیلیا فیلمنامه قسمت دوم "یوگی خرسه" را می نویسند و همانند قسمت پیشین، دونالد دو لین و کارن روسنفالت به همراه اندرو هایی تهیه کنندگان این پروژه سینمایی هستند.

جاشوا استمین و جفری ونتیمیلیا چندی پیش فیلمنامه انیمیشن سینمایی "ریو" (Rio) را نوشته بودند.

قسمت نخست "یوگی خرسه" که به سبک "زنده انیمیشن" (فیلم همراه با انیمیشن) ساخته شده است، با اکران در سال 2010 میلادی توانسته بود فروشی برابر با 201 میلیون دلار را در سراسر دنیا رقم بزند.

همچنین در قسمت پیشین انیمیشن "یوگی خرسه" دن آیکرود و جاستین تیمبرلیک به ترتیب به جای شخصیت های "یوگی" و دوست صمیمی او، "بوبو" حرف می زدند.

بازیگران دیگری مانند آنا فاریس، تام کاواناگ، اندرو دالی و تی جی میلر نیز دیگر چهره های معروف و محبوب سینمایی بودند که به جای شخصیت های قسمت نخست "یوگی خرسه" حرف می زدند.

کارگردانی قسمت نخست "یوگی خرسه" را نیز اریک برویگ برعهده داشت و این انیمیشن سینمایی داستان یک مستند ساز را روایت می کند که برای تصویر برداری یکی از پروژه های خود به جنگلی سفر می کند و در آنجا با "یوگی خرسه" و دوست صمیمی اش به نام "بوبو" آشنا می شود.

نخستین بار در جهان شرکت فیلمسازی "آرت کارنی" در سال 1958 میلادی کارتون "یوگی خرسه" را ساخت که در آن قسمت بازیگر مطرح آن دوران به نام "داوز باتلر" به جای شخصیت "یوگی" حرف می زد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
فيلمي درباره "بن لادن" در سال 2012 اکران مي شود

IMAGE634419248821875000.jpg


شرکت فيلمسازي "کلمبيا پيکچرز" روز گذشته اعلام کرد، جديدترين اثر "کاترين بيگلو" که درباره کشته شدن "اسامه بن لادن" است را در سال 2012 ميلادي روي پرده سينماها مي برد.
به گزارش خبرگزاري سينماي ايران، مسئولان شرکت فيلمسازي "کلمبيا پيکچرز" (Colombia Pictures) روز گذشته اعلام کردند که حق امتياز اکران جديدترين اثر کاترين بيگلو که درباره کشته شدن اسامه بن لادن است را خريداري کرده اند و اين فيلم سينمايي را در سال 2012 ميلادي روي پرده سينماها مي برند.

باراک اوباما، رييس جمهور ايالات متحده آمريکا در تاريخ 12 ارديبهشت سال جاري اعلام کرده بود که اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروريستي القاعده طي يک عمليات زميني و توسط نيروهاي نظامي اين کشور کشته شده است.

فيلم نامه اين فيلم سينمايي که هنوز عنواني براي آن انتخاب نشده است را مارک بوآل مي نويسد و فيلمبرداري اين پروژه سينمايي نيز از تابستان سال جاري آغاز مي شود.

کاترين بيگلو، مارک بوآل و مگان اليسون به همراه شرکت فيلمسازي "آناپورنا پيکچرز" تهيه کنندگان اين فيلم سينمايي هستند و گرگ شاپيرو که پيش از اين در فيلم سينمايي "مهلکه" (Hurt Locker) فعاليت کرده است نيز به عنوان مدير اجرايي در اين فيلم سينمايي فعاليت مي کند.

کاترين بيگلو 60 ساله، پيش از اين با ساخت فيلم سينمايي "مهلکه" در سال 2008 ميلادي موفق شد به عنوان نخستين زن در جهان جايزه اسکار بهترين کارگرداني را دريافت کند.

همچنين فيلم سينمايي "مهلکه" در همان سال نيز توانست عنوان بهترين فيلم مراسم آکادمي اسکار را به خود اختصاص دهد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
رقابت "پاندای کونگ فو کار" و "خماری" در گیشه این هفته

IMAGE634420911298750000.jpg


انیمیشن "پاندای کونگ فو کار 2" و دومین قسمت از مجموعه فیلم های کمدی "خماری" با اکران در این هفته، رقیبان اصلی "دزدان دریای کارائیب 4" در گیشه سینماها هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" (Kung Fu Panda 2) به کارگردانی جنیفر یو و دومین قسمت از مجموعه فیلم های کمدی "خماری" (The Hangover Part II) به کارگردانی تاد فیلیپس با اکران در این هفته، رقیبان اصلی فیلم اکشن "دزدان دریای کارائیب: روی جزر و مدهای بیگانه" (Pirates of Caribbean: On Stranger Tides) در گیشته سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان به شمار می آیند.

نخستین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" که در سال 2008 میلادی اکران شده بود، توانست فروشی برابر با 631 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

همچنین در دومین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" نیز بازیگران مطرح و برجسته ای مانند آنجلینا جولی، جک بلک، جکی چان، داستین هافمن، ژان کلود وندم، سث راسل و گری الدمن به جای شخصیت های آن حرف می زنند و در قسمت دوم این انیمیشن "پو" برای از بین بردن دشمنی که دارای یک سلاح کشنده جدید است با گروهی از کونگ فو کاران حرفه ای همکاری می کند.

"پاندای کونگ فو کار 2" محصول شرکت فیلمسازی "دریم ورکز" است و به صورت سه بعدی نمایش داده می شود.

دومین قسمت از مجموعه فیلم های "خماری" (The Hangover) نیز شاهد حضور بازیگران معروف و محبوب فیلم های کمدی مانند بردلی کوپر، زک گالیفیانکیس و اد هلمز است و در این قسمت "فیل"، "استو"، "آلن" و "دوگ" برای برگزاری مراسم جشن عروسی "استو" به تایلند سفر می کنند، اما در این کشور نیز همانند قسمت پیشین این فیلم، در شب قبل از عروسی، اتفاقات جالب و خنده داری برای این جوانان رخ می دهد.

قسمت نخست فیلم کمدی "خماری" با اکران در سال 2009 میلادی، فروشی برابر با 467 میلیون دلار را کسب کرده است.

چهارمین قسمت "دزدان دریای کارائیب" به نام "دزدان دریای کارائیب: روی امواج بیگانه" که هفته گذشته اکران شده است نیز تا به امروز توانسته فروشی بیش از 400 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

کارگردانی "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" را راب مارشال برعهده دارد و در این قسمت از فیلم، "جک گنجیشکه" (جانی دپ) و "باربوسا" (جفری راش) برای پیدا کردن اکسیر جوانی عازم سفری می شوند، اما در میان راه متوجه می شوند که "بلکبرد" (یان مک شین) و دخترش (پنه لوپه کروز) نیز به دنبال آنها می آیند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
برادران اسكات «دزدان درياي كارائيب» را سريال مي‌كنند
خبرگزاري فارس: ريدلي و توني اسكات با همكاري هم نسخه تلويزيوني، فيلم سينمايي «دزدان دريايي كارائيب» را مي‌سازند.

A1071910.jpg


گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت سينمايي «سينمابيلند»، «برادران اسكات» قرارداد ساخت سريال تلويزيوني «دزدان درياي كارائيب» را با شبكه‌هاي تلويزيوني «اف ايكس» و «فوكس»، امضاء كردند.
اين سريال تلويزيوني براساس همان نسخه سينمايي آن ساخته خواهد شد و تهيه‌كنندگي آن را «گراهام كينگ» و «گاله آن هارد» با همكاري هم به عهده دارند.
فيلمنامه اين پروژه تلويزيوني نيز هم‌اكنون توسط «بري شنيدل» در دست نگارش است.
اين سريال قرار است نيمه دوم سال 2012 از شبكه‌هاي مورد نظر پخش شود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
تایتانیک سه بعدی سال ۲۰۱۲ اکران می شود







فیلم "تایتانیک" سال آینده همزمان با صدمین سالگرد غرق شدن این کشتی افسانه ای و مشهور ، اکران خواهد شد.


به گزارش واحد خبر آفتاب به نقل از اسکای نیوز ، این فیلم که توسط جیمز کامرون ساخته شده است و لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت در آن نقش دو عاشق دلباخته را بازی کرده اند ، به یک فیلم سه بعدی تبدیل خواهد شد و در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۲ به نمایش درخواهد آمد.


جیمز کامرون ، نویسنده و کارگردان این پروژه درباره اکران این فیلم گفت:"این فرصت بسیار خوبی برای افراد جوانتر است تا بتوانند این فیلم برنده جایزه اسکار را ببینند."


او گفت:"نسل جدید جوانان ما هرگز فرصت نداشته اند که این فیلم را روی پرده سینما تماشا کنند. اینبار فیلم تایتانیک به شکل سه بعدی در سینماها اکران خواهد شد ."


" در فیلم سه بعدی "تایتانیک" ، تصاویر قدرتمند تر از قبل و صحنه های عاطفی تاثیرگذارتر خواهد بود و به این ترتیب طرفداران این فیلم با تماشای آن به شکل سه بعدی ، احساس جدیدی را تجربه خواهند کرد."


"تایتانیک"، اولین فیلم مشترک لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت بود .این دو بازیگر ده سال بعد دوباره در فیلم "جاده انقلابی" با هم همکاری کردند.


این بازیگر زیبای ۳۵ ساله درباره همکارش با دی کاپریو گفت:"او مرا بهتر از هرکس دیگری در این دنیا می شناسد و همیشه تکیه گاه من است."


" من واقعا" نمی دانم اگر او در زندگی من حضور نداشت، چه می کردم؟"



پرتال آفتاب (www.aftabir.com)
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
جشنواره مونیخ از "جان مالکوویچ" قدردانی می کند

IMAGE634225764533437500.jpg


مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم "مونیخ" اعلام کردند که از جان مالکوویچ، بازیگر مطرح و برجسته سینما و اوتار ایوسلیانی، فیلمساز صاحب نام گرجستانی قدردانی می کنند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم مونیخ (Munich Film Festival) روز گذشته اعلام کردند که علاوه بر قدردانی از جان مالکوویچ و اوتار ایوسلیانی، آثار متعددی را از این بازیگر و فیلمساز صاحب نام سینمای جهان نمایش می دهند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم مونیخ به پاس یک عمر دستاورد هنری جایزه "سینه مریت" (CineMerit) این جشنواره آلمانی را به این 2 هنرمند اهدا می کند.

آندرس استرول، دبیر جشنواره فیلم مونیخ درباره جان مالکویچ گفت: جان مالکوویچ کلاس کاری منحصر به فرد خودش را دارد. حضور این بازیگر توانا در جشنواره موجب خوشحالی حاضرین در این جشنواره آلمانی می شود.

همچنین استرول درباره حضور اوتار ایوسلیانی نیز گفت: اوتار ایوسلیانی عمر خود را صرف محافظت از سینمای هنری کرده است. ایوسلیانی استاد ساخت فیلم های کمدی مالیخولیایی است.

وی در ادامه نیز گفت: ما مفتخریم که می توانیم در بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مونیخ از این 2 هنرمند برجسته سینما قدردانی کنیم.

جان مالکویچ که در فیلم های سینمایی برجسته ای مانند "در خط آتش" (In the Line of Fire)، "جاهایی در قلب" (Places in the Heart)، "جان مالکوویچ" (Being John Malkovich) و "مرگ مرد فروشنده" (Death of a Salesman) ایفای نقش کرده است در تاریخ 27 ژوئن (6 تیر) تابستان سال جاری جایزه "سینه مریت" این دوره از جشنواره مونیخ را دریافت می کند.

همچنین فیلم های سینمایی "من را رنگ کن کوبریک" (Colour Me Kubrick) به کارگردانی برایان کوک، "غول" (The Orge) به کارگردانی ولکر شلوندورف و نخستین تجربه کارگردان جان مالکوویچ به نام "طبقه بالایی رقصنده" (The Dancer Upstairs) در جریان این دوره از جشنواره فیلم مونیخ نمایش داده می شوند.

اویار ایوسلیانی نیز همزمان با اکران آثار معروف خود به نام های "چانتراپاس" (Chantrapas)، "محبوب های ماه" (Favorites of the Moon)، "شکار پروانه ها" (Chasing Butterflies) در تاریخ یکم جولای (10 تیر) تابستان سال جاری، جایزه "سینه مریت" خود را دریافت می کند.

مسئولان بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مونیخ پیش از این نیز اعلام کرده بودند که به پاس یک عمر دستاورد هنری از تام دایسیلو، فیلمساز مستقل هالیوودی نیز قدردانی می کنند.

جشنواره بین المللی فیلم مونیخ پس از جشنواره برلین به عنوان دومین جشنواره بزرگ فیلم در آلمان به شمار می آید، به طوری که در سال گذشته با ثبت یک رکورد تازه 73 هزار و 500 تماشاگر در آن شرکت کرده بودند.

بیست و نهمین دوره این جشنواره آلمانی بین روزهای 24 ژوئن تا 2 جولای 2011 میلادی (3 تا 11 تیر) تابستان سال جاری برگزار می شود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
فیلمبرداری زندگی نامه "ویوالدی" تابستان آغاز می شود

IMAGE634421837350000000.jpg


مسئولان سازنده زندگی نامه "آنتونیو ویوالدی" اعلام کردند که فیلمبرداری این فیلم سینمایی از ماه سپتامبر سال جاری آغاز می شود.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان سازنده زندگی نامه "آنتونیو ویوالدی" (Antonio Vivaldi) روز گذشته اعلام کردند که فیلمبرداری این فیلم سینمایی از ماه سپتامبر (شهریور تابستان سال جاری) در کشورهای اروپایی ایتالیا، مجارستان، آلمان و بلژیک کلید می خورد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، بوریس داماست کارگردانی این فیلم درام تاریخی را برعهده دارد و فیلم نامه زندگی نامه "ویوالدی" را نیز داماست به طور مشترک با جفری فریدمن می نویسند.

همچنین کلیر فوی (بازیگر "فصل جادوگر" (Season of the Witch))، مکس آیدونز (بازیگر "شنل قرمزی" (Red Riding Hood))، نو کمپبل (بازیگر "جیغ" (Scream))، ژاکلین بیست (بازیگر "ممنوع شده" (Forbidden))، الی فانینگ (بازیگر "مورد عجیب بنجامین باتن" (The Curious Case of Benjamin Button)، تام ویکینسون (بازیگر "شکسپیر عاشق" (Shakespeare in Love)، آلفرد مولینا (بازیگر "شکلات" (Chocolat)) و سباستین کوچ (بازیگر "ناشناخته" (Unknown) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش می کنند.

شرکت فیلمسازی "سلسیوس اینترتینمنت" (Celsius Entertainent) نیز فیلم سینمایی زندگی نامه "آنتونیو ویوالدی" را به صورت بین المللی اکران می کند.

بنابر اظهارات مسئولان سازنده این فیلم سینمایی، بازیگران مطرح و برجسته دیگری مانند بن کینگزلی، جسیکا بل و لوک اوانس نیز برای بازی در "آنتونیو ویوالدی" در آینده نزدیک به گروه بازیگران این فیلم سینمایی می پیوندند.

آنتونیو لوچو ویوالدی که در تاریخ 4 مارس سال 1678 میلادی و در شهر ونیز کشور ایتالیا به دنیا آمده است یکی از مشهورترین آهنگسازان، موسیقیدانان و ویالونیست های دوران باروک و ویلنیسی بود. معروف ترین اثر ساخته شده توسط این موسیقیدان نیز "چهار فصل" (Four Season) نام دارد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"اورلندو بلوم" به "هابیت" پیوست

IMAGE634421738113125000.jpg


اورلندو بلوم که پیش از این در سه گانه "ارباب حلقه ها" ایفای نقش کرده بود، برای بازی در فیلم سینمایی "هابیت" جلوی دوربین می رود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان سازنده فیلم سینمایی "هابیت" (The Hobbit) روز گذشته اعلام کردند، اورلندو بلوم که پیش از این در سه گانه "ارباب حلقه ها" (The Lord of the Rings) در نقش "الف لگولاس" ایفای نقش کرده بود، برای بازی در 2 قسمت این مجموعه فیلم های فانتزی جلوی دوربین می رود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، پیتر جکسون، کارگردان "هابیت" درباره حضور بلوم در 2 قسمت این مجموعه فیلم های فانتزی گفت: 10 سال پیش، اورلندو بلوم شخصیتی خاص و بی نظیر را در سه گانه "ارباب حلقه ها" ثبت کرد. از اینکه یک بار دیگر با این بازیگر جان و با استعداد در فیلم سینمایی "هابیت" همکاری می کنم بسیار خوشحال و هیجان زده هستم.

پیتر جکسون نخستین کارگردانی بود که در سه گانه "ارباب حلقه ها" نقشی مهم و تاثیرگذار را به اورلاندو بلوم داد.

اورلندو بلوم علاوه بر بازی در سه گانه "ارباب حلقه ها" در فیلم های سینمایی "دزدان دریای کارائیب" (Pirates of the Caribbean)، "تروا" (Troy) و "نیویورک، دوستت دارم" (New York, I Love You) ایفای نقش کرده است.

فیلم سینمایی "هابیت" به کارگردانی پیتر جکسون، طی دو قسمت و به صورت همزمان (به اصطلاح Back to Back) در نیوزلند در حال فیلم برداری است و در دو سال 2012 و 2013 میلادی به صورت سه بعدی بر روی پرده سینما ها می رود.

برت مک کنیز، الیجا وود، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم و یان مک کلن که پیش از این در سه گانه "ارباب حلقه ها" به ترتیب به عنوان "الف"، "فرودو"، "گالادریل"، "لگولاس" و "گاندالف" ایفای نقش کرده بودند نیز برای تکرار نقش های خودشان با مسئولان فیلم سینمایی "هابیت" قرارداد امضا کرده اند.

همچنین "هابیت" که بر اساس رمانی از جی جی آر تولکین ساخته می شود داستان بیبلو بگینز که یک "هابیت" است را به تصویر می کشد. طی این دو قسمت بیبلو بگینز به کوهستانی دور افتاده سفر می کند که در آنجا با همکاری گروهی از "دوارو"ها سعی می کنند تا گنج با ارزش خودشان که توسط اژدهایی به نام "اسماگ" دزدیده شده است را پس بگیرند.

پیتر جکسون، فران والش و کارولین کانینگهام با همکاری فیلیپا بوینز تهیه کنندگان فیلم های سینمایی "هابیت" هستند و شرکت فیلم سازی "برادران وارنر" نیز مسئولیت اکران این فیلم فانتزی را در سراسر دنیا برعهده دارد.

همچنین مسئولان سازنده فیلم های فانتزی "هابیت" (Hobbit) پیش از این نیز اعلام کرده بودند که هر 2 قسمت این فیلم های سینمایی توسط دوربین های فوق حرفه ای "اپیک دیجیتال" و به صورت سه بعدی فیلمبرداری می شوند.

دوربین های حرفه ای "اپیک دیجیتال" برجسته ترین محصول شرکت دوربین سازی "رد" (RED) هستند که قابلیت ضبط تصویر با کیفیت 4096 در 1304 پیکسل را دارند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
((خماری 2)) رکورد فروش فیلم های کمدی را شکست!!!

98687.jpg


فیلم سینمایی "خماری 2" با فروش 1/138 میلیون دلاری در پنج روز نخست اکران خود به رکوردی تازه در نمایش عمومی فیلم‌های کمدی دست یافت.

به نقل از هالیوود ریپورتر به این ترتیب این فیلم به رکورد پر فروش‌ترین افتتاحیه یک فیلم کمدی در تاریخ دست یافت.

"خماری 2 " که همزمان در 40 کشور جهان نیز اکران شده تا کنون در اکران بین المللی 59 میلیون دلار فروخته که سه برابر بیشتر از فروش نخستین قسمت فیلم در هفته اول اکران خود است. به این ترتیب مجموع فروش داخلی و خارجی "خماری 2" به 200 میلیون دلار بالغ شده است.

این در حالی است که انیمیشن "پاندای کنگ فو کار 2" نیز در این مدت فروشی معادل 2/68 میلیون دلار داشته است. "پاندای کنگ فوکار 2" که در 8023 سالن سینمای جهان اکران شده در اکران جهانی فروشی معادل 57 میلیون دلار دارد.

"درخت زندگی" فیلم برنده نخل طلایی جشنواره کن که این هفته نمایش عمومی خود را در چهار سالن نیویورک و لس‌آنجلس آغاز کرده 320/352 دلار فروش داشت. فیلم جدید وودی آلن با عنوان "نیمه شب در پاریس" هم که 58 سالن سینما را در اختیار دارد این هفته 9/1 میلیون دلار فروش داشت و با رساندن مجموع فروش خود به 7/2 میلیون دلار در جایگاه هفتم جدول فروش اکران آمریکای شمالی قرار گرفت.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
نسخه جديد ((هفت سامورايي)) كوروساوا در تايلند ساخته مي‌شود!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C3%5CArt%5C241.jpg



نسخه جديد فيلم «هفت سامورايي»، اثر معروف «آكي‌را كوروساوا» در تايلند ساخته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كمپاني "وين‌استين" كه ساخت نسخه جديد اين پروژه را برعهده دارد، روز گذشته اعلام كرد، اين فيلم به كارگرداني «اسكات من»، كارگردان سرشناس انگليسي در تايلند مقابل دوربين خواهد رفت.
به گزارش رونامه گاردين، اين فيلم با بودجه 60 ميليون دلاري ساخته مي شود و روايت معاصر از اصل داستان است كه در سال 1954 روي داده است.
فيلم اصلي «هفت سامورايي» نامزد دو جايزه اسكار بود كه در جشنواره ونيز موفق به كسب جايزه شير نقره‌اي شد. اين فيلم که از آن به‌عنوان يکي از بهترين فيلم‌هاي تاريخ سينما ياد مي‌شود، طولاني‌ترين فيلم کوروساوا است كه نگارش فيلم‌نامه آن شش هفته طول کشيد که در آن فيلم‌نامه‌نويسان از ملاقات و حتي تماس تلفني منع شده بودند. پيش‌توليد فيلم سه ماه طول کشيد و فيلم‌برداري آن که 148 روز پيش‌بيني شده بود حدود يک سال طول کشيد.
تكنيك سينمايي «كوروساوا» در ساخت فيلم‌هايش منحصربه‌فرد بود و در دهه 50 سبك جديدي از خود بدعت گذاشت. او عقيده داشت كارگذاشتن دوربين‌ها در فواصل دور از بازيگر، عملكرد آنان را بهتر خواهد كرد. او همچنين علاقه خاصي به استفاده از چند دوربين و ضبط يك صحنه از زواياي مختلف داشت.
ديگر شاخصه فيلم‌سازي «كوروساوا»، علاقه‌اش به استفاده از عناصر آب‌وهوا براي عمق بخشيدن به فضاي حاكم بر فيلم‌اش بود. سرما، مه، برف و باران در اغلب ساخته‌هاي او به چشم مي‌خوردند. ديگر رويكرد قابل توجه فيلم‌هاي «كوروساوا»، وسعت تأثيرهاي هنري اوست. بعضي از داستان‌هاي او اقتباس از آثار «ويليام شكسپير» هستند. براي مثال «آشوب» براساس «شاه لير» است و «سرير خون» براساس«مكبث» و «خواب بد» برگرفته از «هملت» هستند.
«كوروساوا» براي ساخت فيلم‌هايش از آثار ادبي روسيه نيز بهره گرفت، مانند «ابله» اثر «داستايوفسكي» و «در اعماق» نوشته‌ «ماكسيم گوركي». با اين‌حال رمان «مرگ ايوان ايليچ» نوشته «لئو تولستوي» بيش از همه او را تحت‌تأثير قرار مي‌داد.
با وجود اين‌كه بسياري از منتقدين ژاپني معتقدند كه «كوروساوا» "خيلي غربي" بود، اما او عميقا تحت‌تأثير فرهنگ ژاپن قرار داشت. فيلم «ريش قرمز» نقطه عطفي در كارنامه سينمايي او محسوب مي‌شود كه آخرين فيلم سياه و سفيد او نيز بود.
بعد از اقدام به خودكشي نافرجام، «كوروساوا» فيلم‌هاي ديگري ساخت و با وجود شهرت بين‌المللي، در داخل ژاپن كمتر استوديو فيلم‌سازي حاضر به حمايت مالي از پروژه‌هايش مي‌شد. فيلم «درسو اوزالا» كه اوايل قرن بيستم در صربستان در جماهير شوروي سابق ساخته شد، تنها فيلم «كوروساوا» بود كه در خارج از ژاپن و به زبان غيرژاپني ساخته شد. اين فيلم اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي را براي او به‌همراه آورد.
پس از آن «كوروساوا» به‌همراه «جورج لوكاس» و «فرانسيس فورد كوپولا»، فيلم «كاگه‌ موشه» را ساختند كه اين فيلم موفق شد جايزه نخل طلاي جشنواره كن را در سال 1980 به‌دست آورد.
اما بزرگ‌ترين پروژه فيلم‌سازي سال‌هاي پاياني اين كارگردان بي‌ترديد فيلم «آشوب» بود كه نسخه سينمايي از شاهكار «شاه لير» شكسپير محسوب مي‌شد. اين فيلم كه نامزدي بهترين كارگرداني اسكار را براي «كوروساوا» به‌همراه آورد، بيش از يك دهه جلب حمايت مالي آن به‌طول انجاميد كه امروزه به گفته بسياري از منتقدان، آخرين شاهكار «كوروساوا» به‌شمار مي‌آيد.
او در دهه 90 سه فيلم ديگر ساخت كه شخصي‌تر از ديگر آثار قبلي او بودند. فيلم «روياها» كه براساس يك‌سري توصيف‌ها براساس روياهاي اوست، فيلم «هيجان در اوت» كه خاطرات او درباره بمباران اتمي ناكازاگي است و آخرين فيلم او با نام
«مادادايو» كه داستان يك معلم بازنشسته و دانش‌آموزان سابق او است.
«كوروساوا» روز ششم سپتامبر 1998 در سن 88 سالگي بر اثر سكته مغزي در توكيو درگذشت. پس از مرگ او، آخرين پروژه‌اش با نام «پس از باران» توسط نزديك‌ترين دوست‌اش «تاكاشي كونيرو» ساخته شد
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C4%5CArt%5C187.jpg


«ديويد كراننبرگ» فيلم جديدش «جهانشهر» (Cosmopolis) را با حضور «رابرت پاتينسون» بازيگر فيلم «گرگ و ميش» كليد زد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چندي پيش «ژوليت بينوش» و «متيو آمالريك»، دو بازيگر فرانسوي به جديد‌ترين اثر«ديويد كراننبرگ» كارگردان كانادايي و خالق آثاري چون «تاريخي از خشونت» پيوستند.
«جهانشهر» نام اين اثر سينمايي است كه اقتباسي از رمان «دان دليلو» با همين عنوان است.
به گزارش اسكرين ديلي، هنوز مشخص نشده است كه اين دو بازيگر مشهور فرانسوي در اين فيلم چه نقش‌هايي را ايفا مي‌كنند.
داستان اين اثر هنري درباره مردي متمولي است كه به تازگي ازدواج كرده است و ظرف 24 ساعت همسر و ثروتش را از دست مي‌دهد.
آخرين فيلم كراننبرگ «وعده‌هاي شرقي» بود كه در سال 2007 با موضوع گنگسترهاي روس در لندن نامرد جايزه اسكار و بافتا شد و جايزه‌ي منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو را كسب كرد.
«كراننبرگ» در كارنامه سينمايي خود افتخارات متعددي چون «كالسكه طلايي» و جايزه هيات داوران جشنواره كن و «‌خرس نقره‌اي» جشنواره برلين را دارد.
رابرت پاتينسون ،جوان انگليسي متولد مي 1989 در لندن است که به تازگي وارد جمع بازيگران شده است،اگر چه با هنر بيگانه نيست و نوازنده چيره دست گيتار است.
او ايفا گر نقش «سدريگ ديگوري» يکي ديگر از مخلوقات «جي کي رولينگ» در داستان هري پاتر است که اولين حضور او هري پاتر و زنداني آزکابان بود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
خالق «لاست» با معمای جدید باز می‌گردد !

خبر:فیلم سینمایی «سوپر ۸» به کارگردانی جی.جی. آبرامز و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ از ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) روی پرده سینماها می‌رود.

jj-abrams-secret-film-super-8-8291-poster-large.jpeg


«سوپر ۸»
داستان فیلم جدید کارگردان «لاست» سال ۱۹۷۹ در اوهایو روی می‌دهد و ماجرای یک تصادف قطار مرموز است.

Super%208%20New%20Poster.jpg


س از این تصادف چند نفر ناپدید می‌شوند و اتفاقات مرموز دیگری رخ می‌دهد.

super_8_poster3.jpg


چند نوجوان که شاهد این ماجرا بوده اند تصمیم می‌گیرند از راز تصادف سر در بیاورند.

super_8_poster4.jpg


فیلم با بودجه ۴۵ میلیون دلار ساخته شده است.

super-8-poster-2.jpg


شاید این نوجوانان با دوربین سوپر ۸ خود رازی را ثبت کرده باشند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
جشنواره لوکارنو از هیتوشی ماتسوموتو قدردانی می کند

IMAGE634424357644062500.jpg


مسئولان شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو از هیتوشی ماتسوموتو، بازیگر و فیلمساز صاحب نام ژاپنی قدردانی می کنند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان شصت و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو روز گذشته اعلام کردند که علاوه بر قدردانی از هیتوشی ماتسوموتو، جدیدترین فیلم این بازیگر و فیلمساز صاحب نام ژاپنی به نام "غلاف شمشیر سامورایی" (Scabbard Samurai) نیز در محل برگزاری این جشنواره سوییسی (Piazza Grande venue) نمایش داده می شود.

همچنین مسئولان این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو اظهار داشتند که 2 فیلم سینمایی "مرد بزرگ ژاپن" (Big Man Japan) و "نماد" (Symbol) که کارگردانی آنها را هیتوشی ماتسوموتو برعهده داشته است نیز در شصت و چهارمین دوره این جشواره سوییسی به نمایش در می آیند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، اولیویر پیر، دبیر جشنواره فیلم لوکارنو درباره ماتسوموتو گفت: هیتوشی ماتسوموتو در آثار خود نوع جدیدی از فیلم های کمدی تخیلی را اختراع و تجربه کرده است.

پیش از این نیز مسئولان جشنواره لوکارنو اعلام کرده بودند که با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری ("پاردو دونور" (Pardo d`onore)) به "آبل فررا" از این کارگردان و نویسنده آمریکایی قدردانی می کنند.

چهره های مطرح و برجسته هنری مانند برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گودار، عباس کیارستمی و ویلیام فریدکین از جمله شخصیت های برجسته ای هستند که پیش از یک موفق به دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم لوکارنو شده اند.

فیلم های سینمایی "اعتیاد" (The Addiction)، "ربایندگان انسان" (Body Snatchers)، "دختر چین" (China Girl)، "وکیل بد" (Bad Lieutenant) و "خاکسپاری" (The Funeral) دیگر آثاری هستند که آبل فررا کارگردانی و نویسندگی آنها را برعهده داشته است.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو نیز روز 3 آگوست (12 مرداد) تابستان سال جاری آغاز می شود و در تاریخ 13 آگوست (22 مرداد) به پایان می رسد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"خماری 2" پایین تر از حد استاندارد است

IMAGE634424380294843750.jpg


راجر ایبرت، منتقد صاحب نام و مطرح فیلم های هالیوودی، ضمن نامرغوب خواندن "خماری 2"، این اثر را پایین تر از حد استانداردهای یک فیلم سینمایی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، راجر ایبرت، منتقد مطرح و برجسته فیلم های هالیوودی، ضمن بیان این مطلب که "خماری 2" (The Hangover) پایین تر از حد استانداردهای یک فیلم کمدی است، این اثر را یک فیلم سینمایی نامرغوب دانست.

راجر ایبرت 67 ساله در سایت خود، دومین قسمت از مجموعه فیلم های کمدی "خماری" را اینگونه نقد کرد:

ساختار "خماری 2" آنقدر پایین تر از حد استانداردهای یک فیلم سینمایی است که پس از تماشای آن از خودم این سئوال را پرسیدم که آیا این فیلم یک اثر سینمایی بود یا اینکه تمرین بازیگران در پشت صحنه؟
ف
یلم سینمایی "خماری 2" در ژانر کمدی ساخته شده است و شامل صحنه های خنده دار و طنز است. اما صحنه های طنز به نمایش درآمده توسط بازیگران در این قسمت با صحنه های خنده دار قسمت اول این فیلم سینمایی بسیار تفاوت دارند، به طوری که گویی بازیگران در "خماری 2" به اجبار بازی می کنند و به هیچ کدام از حرکات و دیالوگ های کمیک خود اعتقادی ندارند.

همانند قسمت نخست "خماری"، بازی بازیگران در صحنه های طنز رخ داده در این فیلم سینمایی تماشاگران را اذیت نمی کند، اما خلق تصاویر و نماهای بی روح توسط کارگردان و وجود دیالوگ های تکراری حاضر در فیلمنامه به این اثر کمدی صدمه وارد کرده است.

دومین قسمت "خماری" همانند قسمت اول آن دارای صحنه های طنز خاص و ویژه این مجموعه فیلم های کمدی است، اما فیلمی نیست که تماشاگران را غافلگیر کند و یا فراتر از حد انتظار مخاطبان باشد، بلکه فیلمی است نامرغوب و پایین تر از حد استانداردهای یک فیلم کمدی.

بیشر بازیگرانی که در قسمت نخست "خماری" ایفای نقش کرده اند، در قسمت دوم نیز بدون هیچ تغییر شخصیتی جلوی دوربین رفته اند، حتی آلان (زک گالیفیانکیس) نیز همانند قسمت پیشین این فیلم کمدی که بیشتر بار بازیگری را بر دوش می کشید، در قسمت دوم نیز نقش مهمی و تاثیرگذاری را بازی می کند.

اگر قسمت اول این مجموعه فیلم های کمدی را تماشا کرده باشید، دیگر نیازی به تعریف داستان قست دوم آن نیست، "خماری 2" از نظر داستان و موضوع همانند قسمت اول است.

همچنین با دقت در دیالوگ های گفته شده در این فیلم به نظر می رسد که تاد فیلیپس (کارگردان) فیلمنامه قسمت نخست "خماری" را کمی تغییر داده و برای قسمت دوم این مجموعه فیلم های کمدی نیز استفاده کرده است.

صحنه هایی که امور آماده سازی مراسم ازدواج را نشان می دهند، جوانانی که از خواب بیدار می شوند و ناگهان خود را در اتاق ناآشنای هتلی پیدا می کنند، فعالیت برای اینکه این جوانان بدانند پیش از مراسم ازدواج چه اتفاقی برای آن ها رخ داده است و غیره، همه نماهای تکراری هستند که همانند قسمت اول، در قسمت دوم فیلم کمدی "خماری" نیز تماشاگران با آن ها مواجه می شوند.

تنها تفاوتی که قسمت دوم با نخستین قسمت این مجموعه فیلم ها دارد این است که تمام اتفاقات در نخستین قسمت "خماری" در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا رخ می دهد، اما در قسمت دوم، این اتفاقات در شهر بانگوک کشور آسیایی تایلند رخ می دهند.

فیلم سینمایی "خماری 2" اینطور آغاز می شود که چند سالی از اتفاقات رخ داده در قسمت اول آن گذشته است و استو (اد هلمز) که نقش دکتر دندانپزشک را بازی می کند اکنون می خواهد با نامزد تایلندی خود به نام بورن (جمی چانگ) ازدواج کند، اما پدر عروس (نیروت سیریچانیا) از این وصلت خوشحال نیست و نارضایتی خود را نیز با گفتن جمله "در تایلند دندان پزشکان جزو دکترها به حساب نمی آیند" به استو نشان می دهد.

همچنین در ادامه فیلم نیز مخاطبان شاهد اتفاقاتی هستند که نمونه این صحنه ها را در قسمت نخست این فیلم کمدی، اما با کمی تفاوت تماشا کرده اند.

همانند قسمت نخست، بیشتر اتفاقات رخ داده برای این 4 جوان نیز بدلیل کارهای بی خردانه و ناخودآگاهانه ای است که شخصیت آلان (زک گالیفیانکیس) انجام می دهد.

زک گالیفیانکیس، که با فیلم های پیشین خود ثابت کرده است که یکی از کمدین های توانا و بااستعداد هالیوودی است، بیشتر بار طنز "خماری2" را به تنهایی به دوش می کشد، به طوری که به نظر من این فیلم سینمایی با توجه به حضور او ساخته شده است و اگر زک در این فیلم بازی نمی کرد شاید این فیلم کمدی به یک اثر بی مزه و سطح پایین تبدیل می شد.

به طور کلی می توان گفت که "خماری 2" نسبت به قسمت نخست آن پیشرفت خاصی نداشته است. حضور بازیگرانی که در قسمت اول نیز ایفای نقش کرده بودند، وجود دیالوگ های تکراری، رخ دادن اتفاق هایی که آن ها را تماشاگران پیش از این با کمی تفاوت در قسمت اول دیده اند موجب شده است که این فیلم سینمایی از حد انتظار تماشاگران پایین تر بیاید و نتواند نظر مثبت مخاطبان را به خود جلب کند.

نکته دیگری که درباره "خماری 2" می توان گفت این است که این فیلم سینمایی علاوه بر اینکه اثر کمدی شاخصی نیست، همزمان با فیلم های پرفروش "دزدان دریای کارائیب 4" (Pirates of Caribbean: On Stranger Tides) و قسمت دوم "پاندای کونگفو کار" (The Hangover Part II) روی پرده سینماها رفته است که این مطلب می تواند بر فروش پایین این فیلم کمدی در گیشه نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین در فیلم سینمایی "خماری 2" ( The Hangover 2) نیز همانند قسمت نخست آن کمدین های مطرح و برجسته هالیوودی مانند بردلی کوپر، اد هلمز و زک گالیفیانکیس به ترتیب در نقش های "فیل"، "استو" و "آلان" ایفای نقش می کنند.
کارگردانی این پروژه سینمایی را نیز تاد فیلیپس برعهده دارد و کرگ مازین، اسکات آرمسترانگ نیز به طور مشترک فیلمنامه "خماری 2" را نوشته اند.

پیش از این، قسمت نخست فیلم کمدی "خماری" با اکران در سال 2009 میلادی، فروشی برابر با 467 میلیون دلار را کسب کرده است و قسمت دوم این فیلم سینمایی نیز از روز 26 می (5 خرداد) بهار سال جاری روی پرده سینماها رفته است.
 
بالا