• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
berlinale.png

با حضور سه فيلم هندي و حضور آثاري از كارگردانان نوظهور سينماي جهان، بخش «پانوراما»ي جشنواره‌ي فيلم برلين تكميل شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت جشنواره‌ي برلين، فيلم‌هاي «هفت گناه عفو‌شده» ساخته‌ي «ويشال باهارواج» از هندوستان كه نخستين نمايش جهاني خود را تجربه مي‌كند، به همراه «آدم احمق» ساخته‌ي «كاشيك موخرجي» از هند در بخش اصلي پانوراماي جشنواره، در كنار «راهي براي گفتن» ساخته‌ي «فيل كاكس» سه اثر هندي راه‌ يافته به پانوراماي جشنواره‌ي برلين هستند.
فيلم‌هاي «آمادور» ساخته‌ي «فرناندو لئون دي‌آرا نوا» از اسپانيا، «در شب سپيد» به كارگرداني «يوشي هيرو فوكاكاوا» از ژاپن، «طبقه بالا سمت چپ» ساخته‌ي «آنجلو سيانسي از فرانسه و لوكزامبورگ، «اين‌جا» به كارگرداني «برادن كنيگ» از آمريكا، «زندگي در يك روز» اثر «كوين مك دونالد» از بريتانيا، «مرد در دريا» ساخته‌ي «كنستانتين جياناريز» از يونان و «نامرئي» به كارگرداني «ميشل آوياد» از فلسطين اشغالي ديگر آثار حاضر در بخش پانوراماي جشنواره‌ي فيلم برلين هستند.
امسال 22 فيلم در بخش اصلي جشنواره فيلم برلين حضور يافته‌اند كه 16 فيلم براي دريافت خرس طلاي برلين جايزه اصلي اين فستيوال با يكديگر رقابت خواهند كرد و هيأت انتخاب جشنواره‌ي فيلم «برلين»، «جدايي نادر از سيمين»‌ ـ جديدترين ساخته‌ي اصغر فرهادي ـ را براي بخش اصلي انتخاب كرده‌اند.
berlinale_logo_2011.jpg

شصت‌ويكمين جشنواره برلين روز دهم فوريه 2011 (21 بهمن) با نمايش فيلم «شهامت» به كارگرداني برادران كوئن آغاز خواهد شد.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
elizabeth-olsen-v-magazine.jpg

«اليزابت اولسون» بازيگر آثاري مانند «خانه ساكت»، در پروژه‌ي سينمايي «چراغ‌هاي قرمز» با «رابرت دنيرو» همبازي شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چندي پيش «دنيرو» به فيلم «چراغ‌هاي قرمز» به كارگرداني «رودريگو كورتز» پيوست.
بنا بر اعلام هاليوود ريپورتر، اين فيلم يك درام روانشناسانه است كه «دنيرو» نقش يك ديوانه را در آن بازي خواهد كرد. در اين فيلم «سيگورني ويور»، نامزد سه جايزه‌ي اسكار، قرار است نقش يك روانشناس را بازي كند.
«اليزابت اولسون» در چراغ‌هاي قرمز ايفاگر نقش مقابل «رابرت دنيرو» خواهد بود.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
Www.Pix98.CoM_Dokhtare-Shahe-Parion_002.jpg

پروانه نمایش سه فیلم تازه تهمینه میلانی، کامران قدکچیان و علی رفیعی صادر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شورای صدور پروانه نمایش 35 میلیمتری درتاریخ 11 بهمن‌ماه در اداره کل ارزشیابی و نظارت تشکیل شد.
در این جلسه فیلم‌های سینمایی "دختر شاه پریون" به تهیه کنندگی عبدالله علیخانی، حسین فرحبخش و کارگردانی کامران قدکچیان، "آقا یوسف" به تهیه‌کنندگی مرتضی متولی و کارگردانی علی رفیعی و "یکی از ما دو نفر" به تهیه‌کنندگی محمد نیک‌بین و کارگردانی تهمینه میلانی عناوین پروژه‌هایی است که از این شورا پروانه نمایش دریافت کرده‌اند.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
the-killer-1989-screenshot.jpg

فیلم" آدمکش" از نخستین ساخته‌های موفق اولیه جان وو به شیوه سه بعدی بازسازی می‌شود.به گزارش مهر، از امپایر آنلاین این بازسازی از مدت‌ها پیش بر سر زبان‌ها بود اما اکنون مرحله پیش تولید فیلم به کارگردانی جان اچ لی و با نظارت خود جان وو آغاز شده است.
جاش کمپل فیلمنامه فیلم را با حال و هوایی مدرن و در لس آنجلس امروزی بازنویسی کرده است. فیلم داستان آدمکش مزدوری را روایت می‌کند که ماموریتی را برای آخرین بار می‌پذیرد تا دستمزد آن را به خواننده‌ای که بر اثر اشتباه او نابینا شده ببخشد.
جان وو درباره فیلم " آدمکش " می‌گوید: با وجود آنکه نسبت به همه فیلم‌های خود احساس خوبی دارم ،‌"‌آدمکش" را بیش از بقیه دوست دارم.وی افزود : می خواهیم این بار فیلم را به زبان انگلیسی بازسازی کنیم و می‌توانیم از امکانات بصری جدید و وسیع برای تاثیر گذاری بیشتر استفاده کنیم.
ایسنشال انترتینمنت که پخش فیلم را بر عهده دارد از هم اکنون برای نمایش فیلم در جشنواره سال آینده برلین رایزنی های خود را آغاز کرده است.جان فرمز از مدیران ایسنشال در این باره می‌گوید: فیلم " آدمکش" جان وو یکی از تاثیر گذار ترین و کلاسیک ترین اکشن‌های تاریخ سینماست. نسخه سه بعدی این فیلم بی شک می‌تواند طرفداران آن فیلم را دوباره خوشحال کند و نسل تازه‌ای از طرفداران را بسازد.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
the-kings-speech-tiff.jpg

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت سينمايي اسكرين ديلي، فيلم «سخنراني پادشاه» به كارگرداني «تام هوپر» كه اخيرا در 12 بخش از جوايز اسكار نامزد شده، هم اكنون در هزار و صد و هشتاد سينما در 17 كشور جهان به نمايش درآمده است.
اين فيلم طي سه چند روز گذشته 11 ميليون و 200 هزار دلار فروش كرده و بدين‌ترتيب فروش نهايي خود را به بيش از 70 ميليون دلار رسانده است.
«سخنراني پادشاه» كه فيلمنامه آن را «ديويد سيدلر»، به رشته تحرير درآورده، داستان پادشاه انگلستان است كه به خاطر لكنت زباني كه دارد، براي اداره حكومت انگلستان اعتماد به نفس لازم را ندارد و براي رفع اين مشكل با حمايت همسرش به گفتار درماني روي مي‌آورد.
در اين فيلم بازيگراني چون «كالين فرث» و «هلنا بوهام كارتر» نقش اصلي زن و مرد را به عهده داشته‌اند.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
barry%5B190%5D.jpg

جان بری آهنگساز نامدار سینما و برنده پنج جایزه اسکار در سن 77 سالگی درگذشت.
به گزارش مهر، به نقل از ورایتی جان بری بیشتر با موسیقی متن برخی فیلم‌های مجموعه جیمز باند از جمله "گلد فینگر" و "تندر بال" شناخته می‌شود اما جوایز اسکار خود را برای موسیقی متن فیلم‌هایی چون "از درون آفریقا" و "با گرگ‌ها می‌رقصد" و " شیر در زمستان" برده است.
جان بری بر اثر حمله قلبی در منزلش در نیویورک درگذشت. او تم اصلی موسیقی متن مجموعه سینمایی جیمز باند را با ترکیبی از موسیقی ارکسترال، جز و پاپ ساخت. این تم موفق بعدها در فیلم‌های دیگری از جیمز باند همچون "تنها دوبار زندگی می‌کنیم " ، "الماس‌ها ابدی‌اند" ، "منظری بر یک قتل" و "روشنایی‌های پایدار روز" تکرار شد.
و در اواخر دهه 60 به ساخت ترانه فیلم‌های موفقی چون "کابوی نیمه شب" روی آورد و برنده چندین جایزه گرمی شد. در کارنامه آهنگسازی او ساخت موسیقی متن فیلم‌هایی چون "پرونده ایپکرس" ، "تعقیب" ، "یادداشت کوئیلر"، "کینگ کنگ" و "رابین و ماریان" به چشم می‌خورد.
جان بری در دهه هشتاد بیشتر به آهنگسازی برای سریال‌های تلویزیونی مشغول شد. او در دهه 1990 بار دیگر به سینما بازگشت و موسیقی متن فیلم‌هایی چون "چاپلین" و "متخصص" را ساخت.
اکتبر سال گذشت جشنواره فیلم گنت بلژیک جایزه دستاورد یک عمر فعالیت سینمایی خود را به جان بری اهدا کرد.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
394d.jpg

علیر ضا داودنژاد کارگردان سینمای ایران یکشنبه شب دهم بهمن در مصاحبه ای با رادیو گفت وگو، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور و رئیس شورای عالی سینمای ایران را به مناظره دعوت کرد.
داودنژاد در این برنامه گفت: «چون فکر می کنم **** هنری و رسانه ای کشور در مقابل حریفان خارجی در آستانه شکست قرار گرفته و سیاست های فرهنگی دولت در جهت جلوگیری از این مسئله نیست به همین خاطر آقای احمدی نژاد را به عنوان رئیس شورای عالی سینما به مناظره دعوت می کنم.»
«مرهم» آخرین ساخته علیرضا داودنژاد است که با تحسین منتقدان مواجه شده و فیلمسازانی چون بهرام بیضایی و عباس کیارستمی نظر مثبتی درباره آن داشته اند.
این ساخته داودنژاد در جشنواره فیلم امسال همراه با فیلم هایی از تهمینه میلانی، عبدالرضا کاهانی، سیروس الوند، فریدون جیرانی در بخش نوعی نگاه قرار گرفته است که این اقدام مسئولان جشنواره با واکنش این فیلمسازان مواجه شده است.
منبع:خبر آنلاین
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
hero460_oscars.jpg

محققان دو دانشگاه کانادایی و آمریکایی با محاسبات آماری نشان دادند برندگان جایزه اسکار در بخش برترین بازیگر زن نسبت به کاندیداهای این بخش که موفق به دریافت جایزه اسکار نمی شوند در معرض بالاتری از خطر طلاق قرار دارند.
بر اساس این مطالعات در دوره ای طولانی مدت برندگان بازیگر برتر زن در مراسم اسکار به سرعت در معرض خطر طلاق قرار گرفته اند در حالیکه برندگان مرد در بخش برترین بازیگر مرد مراسم اسکار پس از دریافت جوایز خود چنین شرایطی را تجربه نمی کنند.
این تحقیق توسط محققان دانشگاه تورنتو و کارنگی ملون انجام گرفته است. طی این مطالعه محققان دریافته اند تفاوتهای جنسیتی در میان انسانها به صورت تاریخی جایگاه و قدرت بالاتر را به مردها و جایگاه و قدرت کمتر را ویژه زنها در نظر گرفته است از این رو زیر پا گذاشته شدن این هنجار اجتماعی برای مثال در زندگی زناشویی و زمانی که زن به موفقیت یا درآمدی بیشتر از همسرش دست پیدا می کند، می تواند منجر به تخریب رابطه زوج شود.
به گفته محققان این نتایج نشان می دهد که حتی زندگی مشترک مشهورترین افراد جهان نیز پس از عبور از موفقیت آمیزترین بخش از زندگی حرفه ای یا همان زیر پا گذاشتن هنجار اجتماعی، در خطر است. نتایج این تحقیق نشان می دهد موفقیت ناگهانی در زندگی حرفه ای زنها می تواند میزان دوام زندگی مشترک آنها را کاهش دهد.
در این مطالعه زندگی مشترک ۷۵۱ هنرپیشه زن که در سالهای ۱۹۳۶ تا ۲۰۱۰ کاندیدای دریافت اسکار شده اند مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند برندگان اسکار برترین هنرپیشه زن، به نسبت کاندیداهایی که این جایزه را دریافت نکرده اند، ۶۳ درصد در معرض فروپاشی زندگی مشترک قرار دارند.
بر اساس گزارش گیزمگ، میانگین دوام ازدواج در میان برندگان اسکار در حدود ۴.۳۰ سال است در حالیکه ازدواج کاندیداهایی که این جایزه را دریافت نکرده اند، به صورت میانگین ۹.۵۱ سال به زندگی مشترک خود ادامه می دهند.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
Circumstance.jpg


جشنواره فیلم ساندنس۲۰۱۱ به فیلم«شرایط» که به تجربیات دو دختر ثروتمند ایرانی در حوزه موسیقی، کلوپ های زیرزمینی، و تمایلات جنسی نسبت به هم، می پردازد تندیس خود را اعطا کرد.
این فیلم به دلیل تمایلات همجنسگرایی موجود در آن، ابراز شخصیت، و پرداختن موانع به اصطلاح فرهنگی در ایران، توجهات زیادی را در این جشنواره به خود جلب کرد.
کارگردان فیلم، که یک زن ایرانی الاصل متولد آمریکاست، این فیلم را در لبنان ساخته است. وی به رویترز اظهار داشته است: «امیدوارم با این کار زمینه جدیدی در سینمای ایران به وجود آورده باشم. این فیلم به مسائل زیادی می پردازد که سینمای ایران قبلا به آنها توجهی نداشته است از جمله تمایلات جنسی، مذهب، تعصب، عقده های روحی.»
جشنواره فیلم ساندنس (Sundance Film Festival) نام جشنواره سینمایی است که از سال ۱۹۹۱ میلادی در ایالت یوتای آمریکا آغاز به کار کرده است. هدف تاسیس این جشنواره حمایت از فیلم ها و فیلم سازان مستقل عنوان شده است. این جشنواره در ماه ژانویه هر سال در بخش هایی چون مستند، درام و فیلم های آمریکایی و جهان برگزار می شود.
circumstance-movie-best-movies-ever-sundance-film-festival1.jpg
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
o-henry-cavill-lands-the-role-of-superman-in-the-man-of-steel.jpg

«هنری کاویل» در فیلم جدید «سوپرمن» در نقش سوپرمن و البته «کلارک کنت» بازی خواهد کرد. «زک اسنایدر» قرار است کارگردانی این فیلم را انجام بدهد.
آسوشییتد پرس نوشت: اسنایدر در بیانیه ای گفت که کاویل مناسب ترین بازیگر برای پوشیدن شنل سوپرمن و زدن حرف S بر روی سینه اش است.
هنوز هیچ عنوانی برای این قسمت از سری فیلم های دنباله دار سوپرمن تعیین نشده است. آخرین قسمت سوپرمن در سال ۲۰۰۶ به کارگردانی «برایان سینگر» ساخته شده بود که «براندون روث» در آن در نقش سوپرمن آعنی بازی کرده بود.
کاویل در دنیای سینما بازیگر نسبتا ناشناخته ای است. او پیش از این نامزد بازیگری در نقش شخصیت های سینمایی مثل بتمن و جیمز باند و حتی نقش سوپرمن برای قسمت پیشین این فیلم بوده است. کمپانی برادران وارنر تاریخ دسامبر ۲۰۱۲ را به عنوان زمان اکران فیلم سوپرمن اعلام کرده است.
منبع:ایلنا
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
benjamin-walker-abraham-lincoln-vampire-hunter.jpg

بنجامین واکر برای نقش آفرینی درقالب شخصیت آبراهام لینکلن در فیلم " آبراهام لینکلن : شکارچی خون آشام" برگزیده شد.
پس از آنکه بازیگران نامدارتری چون آدرین برودی، جاش لوکاس، تیموتی اولیفانت و اولیور جکسن از جمع گزینه های ایفای نقش شخصیت رئیس جمهوری آمریکا کنار رفتند، حضور بنجامین لوکاس در این نقش قطعی شد.
تیمور بکمامبتوف و تیم برتن تهیه کنندگان پروژه "ابراهام لینکلن: شکارچی خون آشام" دیروز حضور بنجامین واکر در این نقش را تایید کردند. از ابتدا نام واکر جزو گزینه های کم امید ایفای این نقش بود. اما به تدریج و با کنار رفتن نام های درشت عاقبت این نقش را به دست آورد. در کارنامه بازیگری واکر ایفای نقش در فیلم هایی چون "پرچم های پدران ما" ، "کینزی" و "مردان ایکس: درجه یک" به چشم می خورد.
قرار است واکر با چهره پردازی های متفاوت نقش آبراهام لیکلن از ۲۰ تا ۵۵ سالگی را بازی کند. تیمور بکمامبتوف کارگردانی این فیلم فانتزی و ترسناک را بر اساس فیلمنامه ای نوشته سث گراهام اسمیت بر عهده دارد. گراهام اسمیت فیلمنامه را با اقتباس از رمان خودش به همین نام نوشته است.
هر چند زمان دقیق فیلمبرداری مشخص نشده اما برنامه ریزی ها برای نمایش فیلم در روز ۲۲ ژوئن سال ۲۰۱۲ صورت گرفته است.
منبع:حبرگزاری مهر
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
certified-copy.jpg

فیلم «كپی برابر اصل» ساخته عباس كیارستمی از روز ۳۰ بهمن در سینماهای ژاپن به روی پرده خواهد رفت.
براساس برنامه زمانی اعلام شده از اكران فیلم «كپی برابر اصل»، ساخته جدید كیارستمی روز ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) در سینماهای ژاپن اكران خود را آغاز خواهد كرد.
این فیلم هم اكنون در سینماهای فرانسه، ایتالیا، هلند، انگلیس، اسپانیا، یونان، پرتغال، بلژیك، تایوان و اتریش درحال نمایش است، روز ۱۱ مارس ( ۲۰ اسفند ماه) هم زمان در آمریكا و سینماهای سوئد نمایش خواهد یافت.
«كپی برابر اصل» كه در جشنواره كن جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژولیت بینوش» به همراه آورد، تاكنون در جشنواره های متعددی چون ریو دو ژانیرو، ملبورن، نیویورك، ابوظبی، قاهره، دبی و شیكاگو نمایش یافته است.
براساس آمار منتشرشده در وب سایت های مربوط به فروش جهانی فیلم های درحال اكران، این فیلم تاكنون فروش جهانی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار (بیش از ۴ میلیارد تومان) را در كشورهای نمایش دهنده داشته است.
این فیلم اولین اثر كیارستمی بود كه در خارج از ایران و در توسكانی ایتالیا فیلم برداری شد و كمپانی "MK۲" فرانسه به همراه «آنجلو بارباگالو» از ایتالیا تهیه كنندگی آن را برعهده داشتند.
داستان «كپی برایر اصل» درباره نویسنده ای است، كه كتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می كند ایده كتابش را در فلورانس به دست آورده است. در این سفر او با زنی كه صاحب یك گالری آنتیك است، آشنا می شود و بحث های متعددی درباره اصل بودن و كپی بودن اشیای عتیقه میان آن ها انجام می شود و ...
این فیلم سال گذشته میلادی جایزه "خوشه ی طلایی" جشنواره فیلم والادولید اسپانیا را برای بهترین فیلم كسب كرد، برای نمایش در كشورهای نیوزلند، استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، هنگ كنگ، بلژیك، هلند و سوئیس به كمپانی های توزیع و پخش فروخته شده است.
مجله سینمایی «فیلم كامنت» در گزارشی «كپی برابر اصل» را در كنارآثاری چون «عمو بونمی كه می تونه خاطرات زندگی گذشته اش را به یاد بیاره»، برنده نخل طلای كن، «سوسیالیسم» ساخته «ژان لوك گدار»، «از انسان ها و خدایان»، برنده جایزه هیات داوران جشنواره كن، «شعر» ساخته لی چانگ دونگ و «ونوس سیاه» ساخته «عبداللطیف كچیچه» در فهرست ۲۰ فیلم برتر در نوبت اكران آمریكا قرار داد.
منبع:ایسنا
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
فهرست کامل فیلم‌های جشنواره فیلم فجر

بخش مسابقه سینمای ایران

1- 1359 / سامان سالور
2- 33 روز / جمال شورجه
3- آسمان محبوب/ داریوش مهرجویی
4- آسمان هشتم / حسن نجفی
5- آقا یوسف/ علی رفیعی
6- آلزایمر / احمدرضا معتمدی
7- آینه های روبرو/ نگار آذربایجانی
8- اخراجی‌ها 3/ مسعود ده‌نمکی
9- ارتباط خانوادگی/ نادر مقدس
10- اینجا بدون من/ بهرام توکلی
11- باد و مه/ محمدعلی طالبی
12- برف روی شیروانی داغ/ محمدهادی کریمی
13- جدایی نادر از سیمین/ اصغر فرهادی
14- جرم/ مسعود کیمیایی


15- جعبه سیاه (خارج از مسابقه)/ محمدرضا اسلاملو
16- خاک و آتش/ مهدی صباغ زاده
17- خانه امن است/ ناصر رفائی
18- خیابان های آرام / کمال تبریزی
19- راه آبی ابریشم/ محمدرضا بزرگ نیا
20- سعادت آباد/ مازیار میری
21- سیب و سلما/ حبیب الله بهمنی
22- فرزند صبح / بهروز افخمی
23- مرگ کسب و کار من است/ امیر ثقفی
24- مصائب چارلی/ علیرضا سعادت‌نیا
25- ندارها/ محمدرضا عرب
26- ورود آقایان ممنوع/ رامبد جوان
27- یه حبه قند/ سید رضا میرکریمی
28- پاریس تا پاریس/ محمدحسین لطیفی
29- پایان نامه/ حامد کلاهداری
30- گزارش یک جشن/ ابراهیم حاتمی کیا
31- گلوگاه/ محمد ابراهیم معیری
32- گلوگاه شیطان (عملیات سکوت)/ حمید بهمنی
33- گلچهره/ وحید موسائیان


بخش نوعی نگاه


1- اسب حیوان نجیبی است/ عبدالرضا کاهانی
2- قصه پریا/ فریدون جیرانی
3- کوچه ملی/ مهرشاد کارخانی
4- مرهم / علیرضا داوودنژاد
5- یکی از ما دو نفر/ تهمینه میلانی
6- پرتقال خونی/ سیروس الوند


بخش آثار ویدئویی بلند

1- عطر باغ نارنج / مسعود تکاور
2- زیگ زاگ/ مجید توکلی
3- شهر خاموش/ عبدالحی شماسی
4- شاه کلید/ حسین تبریزی
5- ستاره قطبی/ بدالجبار دلدار
6- سربازان اعدام/ پرویز شیخ‏طادی
7- پل/ شاپور شهبازی
8- عبور در غبار/ حجت اله سیفی
9- مسافر ارغوان/ اسماعیل رحیم زاده
10- میان ماندن و رفتن/ بهروز شعیبی
11- ماجون/ سعیده دلیلیان
12- همسنگار/ احسان عبدی پور
13- غبار زمان/ خسرو معصومی
14- قصه داود و قمری/ آیدا پناهنده
15- فقط بیست/ مسعود کرامتی
16- اشلو/ صادق پروین آشتیانی
17- دم زری/ غلامرضا رمضانی
18- داستان های ناتمام دنیا/ صادق پروین آشتیانی
19- عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت/ پوریا آذربایجانی
20- داشتن و نداشتن/ **** قنبری
21- چتر سفید/ جابر قاسمعلی
22- برج آرام/ سید مسعود اطیابی
23- به همین راحتی/ مجید حسین شیرودی
24- عروس غریبه/ حمید *******
25- آفریقا/ هومن سیدی



بخش نگاه نو( فیلم‌های اول و دوم)

1- سایه وحشت/ beigi
2- سفر سرخ/ حمید فرخ نژاد
3- روشن، خاموش، روشن/ حمیدرضا چارکچیان
4- پایان دوم/ یعقوب غفاری
5- پرنده باز/ عطاءاله سلمانیان
6- نفرین/ علی توکل نیا
7- مصائب چارلی/ علیرضا سعادت نیا
8- مرگ سپید/ مرتضی آتش زمزم
9- مرگ کسب و کار من است/ امیر ثقفی
10- مهتاب روی سکو/ فیما امامی
11- اینجا تاریک نیست/ محمدرضا خاکی
12- قلب سیمرغ/ وحید نصیریان
13- فوتبالی ها/ عباس خواجه وند
14- چیزهایی هست که نمی‌دانی/ فردین صاحب الزمانی
15- بی انتها/ امیرحسین جهددوست
16- بهشت اینجاست/ حمید سلیمیان
17- بدون اجازه/ مرتضی احمدی هرندی
18- بالابان/ سید رضا صافی
19- آینه های روبرو/ نگار آذربایجانی
20- آخرین سرقت/ پدرام علیزاده
21- افسانه گل نور/ علی نوری اسکویی، مهدی خروشی


بخش مسابقه سینمای آسیا(جلوه‌گاه شرق)

1- سرگردان/ آکان ساتایف
2- راه آهن/ یوشیناری نیشیکوری
3- برنامه زنده از دهکده پیپلی/ آنوشا ریزوی
4- دهکده یک نفره / سیمون الهبره
5- مادر مغولی من / نینگ کای
6- جنایت و حضور ذهن/ تام والر
7- داستان کیوتو / یوجی یامادا
8- در اعماق ابرها/ لیو جیه
9- عقربه ساعت/ الموریخی
10- گروگان گیر تصادفی/ ساکاکی هیدئو
11- درون آتش/ جان اچ لی


بخش مسابقه سینمای جهان(جام جهان نما)

1- پسر بابل/ محمد الدراجی
2- چهره جنگجوی جوان/ ک. پوپسکو
3- نشان افتخار/ کالین پیتر نتزر
4- لولا / رلیانت مندوزا
5- کیهان / رها اردم
6- قاضی / لیو جیه
7- چگونه تابستان را گذراندم/ آلکسی پوپوگربسکی
8- عسل / سمیح کاپلان اوغلو
9- مسافرت هارو / ماساهیرو کوبایاشی
10- شمشیرهای خون/ لی جون- ایک
11- سیاه/ گوران دویچ، زوونیمیر جوریچ
12- داستان بی‌بی نور/ یوری فتینگ
13- خیابان آربور/ کلیو بارنارد

منبع: نیوزایران
http://www.newsiran.info/farsi/news.php?item.1514
 
Last edited:

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
حضور رابرت دنيرو و آل پاچينو در «مرد ايرلندي» اسكورسيزي قطعي شد

«رابرت دنيرو»، بازيگر نامدار سينماي جهان از حضور قطعي خود و «آل پاچينو» در پروژه فيلم جديد مارتين اسكورسيزي خبر داد

«رابرت دنيرو» روز گذشته خبر نهمين همكاري مشترك خود با مارتين اسكورسيزي در فيلم «مرد ايرلندي» را تاييد كرد.
به گزارش ورايتي، دنيرو با اعلام اينكه اين فيلم براساس كتابي بانام «شنيده‌ام خانه رنگ مي‌زني» ساخته مي‌شود، حضور «آل پاچينو» را نيز در اين پروژه فيلم قطعي دانست.
فيلم‌نامه اين پروژه توسط «استيو زاليان» نوشته خواهد شد كه در فيلم «دار و دسته نيويوركي» نيز حضور داشت.
رابرت دنيرو سابقه طولاني در بازي در فيلم‌هاي «مارتين اسكورسيزي» دارد و در سال 2008 جايزه‌ «دوربين طلايي» برلين را به‌پاس يك عمر حضور جاودانه در سينماي جهان از دستان «اسكورسيزي» دريافت كرد.
وي بزرگ‌ترين افتخارات سينمايي‌اش را مرهون بازي در فيلم‌هاي «اسكورسيزي» است. وي براي فيلم «راننده تاكسي» نامزد اسكار شد و دومين جايزه اسكار خود را با فيلم «گاو خشمگين» به‌دست آورد و در سال 1992 با فيلم «تنگه وحشت» براي ششمين‌بار نامزدي اسكار را تجربه كرد. دنيرو 67 ساله تاكنون در 80 فيلم سينمايي بازي كرده و افتخارات فراواني به دست آورده است. وي در سال 1981 براي فيلم «گاو خشمگين» بهترين بازيگر مرد جوايز گلدن گلوب شد، در سال 1993 شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز را گرفت، در سال 2000 جايزه يك عمر دستاورد سينمايي سن‌سباستين را گرفت و در سال 2008 جايزه مشاركت چشم‌گير در صنعت سينما را از كارلووي‌واري دريافت كرد.
دنيرو اولين بازيگر سينما نام گرفت كه با فيلمي كه اكثرا ديالوگ‌هاي غيرانگليسي داشت، موفق به كسب اسكار مي‌شد. او به‌همراه «مارلون براندو» كه نقش «دون ويتو پير» را در «پدرخوانده» بازي كرد، تنها بازيگران سينما هستند كه براي بازي در نقش يك شخصيت، جايزه اسكار گرفته‌اند.
 
Last edited:

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
به مناسبت دوازدهمين سال درگذشت؛
فيلم‌هاي «استنلي كوبريك» در قالب بلو-ري عرضه مي‌شود

articles_114920.jpg


بنابر گزارش «سوره سینما» به نقل از هاليوود ريپورتر، كمپاني برادران وارنر اعلام كرد، به احترام دوازدهمين سال درگذشت «استنلي كوبريك»، مجموعه فيلم‌هاي اين كاركردان صاحب‌نام در قالب نسخه‌هاي بلو-ري عرضه خواهد شد.
به گزارش هاليوود ريپورتر، اين مجموعه فيلم كه روز 31 مي وارد بازار فيلم خواهد شد، شامل آثار معروفي چون «پرتقال كوكي»، «دكتر استرنجلاو»، «اسپارتاكوس»، «لوليتا»، «اديسه فضايي»، «بري ليندون»، «تلالو»، «چشمان كاملا بسته» و «غلاف تمام فلزي» خواهند بود.
استنلي كوبريك، فيلم‌نامه‌نويس، كارگردان و تهيه‌كننده صاحب‌نام سينماي جهان روز 26 جولاي 1928 در منهتن آمريكا متولد شد و روز هفتم مارس 1999 در سن 71 سالگي درگذشت.
«كوبريك» كه چهار دهه از عمر سينمايي‌اش را در انگلستان سپري كرد، به دقيق بودن بيش از حد و نمايش همه جزئيات در فيلم‌هايش شهرت دارد. وي در فيلم‌سازي مقررات و محدوديت‌هاي خاص خود را كه متمايز از هاليوود بود، اعمال مي كرد.
اين كارگردان آمريكايي از معدود فيلم‌سازان «كمال‌گرا» در تاريخ سينما است و برخي منتقدان وي را در كنار «اورسن ولز»، از نوابغ دنياي سينما مي‌دانند كه از خلاق‌ترين و تاثيرگذارترين كارگردانان تمام ادوار سينما بود كه تعدادي از بهترين و درعين حال جنجالي‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما را ساخت.
«كوبريك» براي اولين‌ بار در سال 1951 براي ساخت مستند «روز نبرد» روي صندلي كارگرداني نشست. اين موفقيت انگيزه‌ي او را براي دومين مستندش با ‌نام «كشيش پرنده» ترغيب كرد و دو سال بعد مستند سوم خود «ملوانان» را ساخت. اين سه فيلم تنها دستاوردهاي «كوبريك» در عرصه فيلم‌هاي مستند بودند.
«كوبريك» اولين فيلم بلند داستاني‌اش را در سال 1953 با نام «ترس و علاقه» ساخت كه با وجود تمجيد منتقدين، در گيشه چندان موفقيتي نداشت. وي دو سال بعد فيلم «بوسه قاتل» را ساخت كه جايزه بهترين كارگردان سال را از جشنواره لوكارنو براي او به‌همراه آورد تا اينكه در سال 1956 اولين فيلم حرفه‌اي او با حضور بازيگران و عوامل حرفه‌اي در «قتل» رقم خورد.
يكي از ويژگي‌هاي بارز فيلم‌سازي «كوبريك»، علاقه‌ي فراوان او به اقتباس‌ از آثار ادبي بود. «راه‌هاي افتخار» (1957) براساس رماني از «همفري كاب» با بازي «كرك داگلاس» از جمله‌ي اين فيلم‌هاست. اين فيلم جايزه «ربان نقره‌اي» بهترين كارگرداني و بهترين فيلم خارجي را از جوايز فيلم ايتاليا كسب كرد.
پس از فيلم پرهزينه و تاريخي «اسپارتاكوس» در سال 1960، «كوبريك»‌ فيلم «لوليتا» را براساس كتاب معروف «ولاديمير ناباكوف» ساخت. اين فيلم در همان سال نامزد شيرطلاي جشنواره ونيز شد.
در سال 1964 بود كه «كوبريك» فيلم «دكتر استرنج لاو» را به سينما آورد؛ نوعي كمدي سياه همراه با طنز تلخ. اين فيلم نامزد اسكار بهترين فيلم و بهترين كارگرداني و بهترين فيلم‌نامه بود. «دكتر استرنج لاو» جايزه ربان نقره‌اي بهترين كارگرداني و بهترين فيلم خارجي را از قديمي‌ترين جوايز فيلم ايتاليا كسب كرد.
چهار سال بعد،‌ «كوبريك» يكي از بهترين فيلم‌هايش را به‌روي پرده سينما فرستاد؛ «يك اديسه فضايي؛2001» براساس رماني از «آرتور.سي كلارك»، نويسنده‌ي نام‌دار آمريكايي. اين فيلم كه ديدگاه «كوبريك» درباره دنياي صنعتي و عصر ماشيني را به‌تصوير مي‌كشيد، نامزد اسكار بهترين كارگرداني بود و توانست جايزه بهترين جلوه‌هاي ويژه را از اسكار بگيرد.
«كوبريك» در سال 1971 فيلم به ‌يادماندني «پرتقال كوكي» را براساس كتابي از «آنتوني بورخس» ساخت كه كند و كاوي در نبرد خير و شر و اوج بدبيني او به انسان است. اين فيلم تحسين برانگيز نامزد اسكار بهترين كارگرداني، بهترين فيلم و بهترين فيلم‌نامه بود. اين فيلم چندي پيش در صدر فهرست جنجال‌آميزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما قرار گرفت.
فيلم بعدي «كوبريك» بازهم يك اقتباس ادبي بود. «بري ليندون» براساس كتابي از «ويليام تاكري»، داستان بي‌ظرفيت بودن انسان هنگام دست‌يافتن به ثروت را نشان مي‌دهد. اين فيلم نيز اگرچه مانند بسياري از آثار «كوبريك» نامزد اسكار بهترين كارگرداني، بهترين فيلم و بهترين فيلم‌نامه بود، اما توانست جايزه بافتا بهترين كارگرداني را براي او به‌همراه آورد.
«كوبريك» براي ساخت فيلم بعدي‌اش پنج سال علاقه‌مندان سينما را به انتظار نشاند تا در سال 1980 فيلم ترسناك «درخشش» را براساس رماني از «استفن كينگ» بسازد. اين فيلم با بازي درخشان «جك نيكلسون»، ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينما محسوب مي‌شود.
هفت سال بعد، «كوبريك» فيلم تحسين‌برانگيز «غلاف تمام فلزي» را درباره جنگ ويتنام به‌تصوير كشيد. آخرين فيلم اين نابغه سينما در سال 1999 و با فاصله 12 سال بعد از فيلم قبلي ساخته شد؛ «چشمان كاملا بسته» با بازي «تام كروز» و «نيكول كيدمن» كه از جشنواره ونيز موفق به كسب جايزه شد. «كوبريك» پيش از اكران عمومي اين فيلم در 7 مارس 1999 درگذشت.
«استنلي كوبريك» در سال 1997 شير طلاي افتخاري ونيز را به‌پاس يك عمر دستاورد سينمايي دريافت كرد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
نمایش فیلم آخرت، جدیدترین ساخته کلینت ایستوود در کشور ژاپن، به علت زمین لرزه و سونامی مهیب پیش آمده در این کشور، زودتر از موعد مقرر به پایان رسید.

Hereafter-CaffeCinema.jpg


به نقل از آسوشیتدپرس، یک منبع موثق اعلام کرد که علت این کار، مناسب نبودن صحنه سونامی آخرت برای نمایش در ژاپن بحرانزده است. ساتوری اوتانی، نماینده کمپانی برادران وارنر در ژاپن اعلام کرد صحنههای سونامی فیلم جدید ایستوود، برای کشوری که هماکنون با عواقب سنگین سونامی دست و پنجه نرم میکند، مناسب نیست.
نمایش آخرت در ژاپن اواخر ماه فوریه در 180 سالن آغاز شده بود و قرار بود تا انتهای ماه مارس ادامه داشته باشد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
articles_1448.jpg


به نقل از هالیوود ریپورتر، "استیون سودربرگ" کارگردان فیلم شاخص «ترافیک»(برنده اسکار سال 2000) گفته است که فیلمهای جدیدش با بازی "مت دیمون" و "جورج کلونی" دو فیلم آخرش خواهند بود.

این کارگردان که اعتبار حرفه ایش را با فیلم هایی همچون «ترافیک»، «ارین براکوویچ»، «یازده یار اوشن» و دو قسمت بعدی آن بدست آورد، در مصاحبه ای با استودیو 360 کرت اندرسون گفت که پس از پایان تصویربرداری دو فیلم بعدیش قصد دارد که از دنیای کارگردانی خداحافظی کند.

اندرسون کلیپی از مصاحبه با دیمون، ستاره فیلم جدید سودربرگ به نام «بی استفاده»(2011)، منتشر کرده است. در این کلیپ، دیمون بیان کرده است که کارگردان به او گفته قصد بازنشستگی از کارگردانی را دارد تا احتمالاً به عکاسی یا نقاشی بپردازد.

سودربرگ در این باره گفته است که دو فیلم دیگر در دست ساخت دارد: «لیبراسی» با بازی "مت دیمون" و "مایکل داگلاس"، و «مردی از یو.اِن.سی.اِل.ای» با نقش آفرینی "جورج کلونی" و پس از این دو کارگردانی را ترک خواهد کرد.

"استیون سودربرگ" در پایان صحبتش گفت: این، روشی متعالی برای پیوستن به خاموشی است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
10 نقش ماندگار الیزابت تیلور + عکس

بازیگر سرشناس بریتانیایی که دو جایزه اسکار در کارنامه داشت، در شش دهه فعالیت هنری در حدود 70 اثر سینمایی و تلویزیونی نقش‌آفرینی کرد.
به گزارش خبرآنلاین، الیزابت تیلور روز چهارشنبه بر اثر نارسایی قلبی در 79 سالگی در لس آنجلس درگذشت. هالیوود ریپورتر 10 فیلم ماندگار او را انتخاب کرده است.

1- «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» (1966): الیزابت تیلور برای بازی در نقش مارتا، همسر تندخو و خشمگین یک استادیار تاریخ (با بازی ریچارد برتن) در اولین ساخته سینمایی مایک نیکولز، دومین جایزه اسکار خود را دریافت کرد.

Whos%20Afraid%20of%20Virginia%20Woolf3.jpg


الیزابت تیلور و ریچارد برتن در صحنه‌ای از فیلم «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟»

2- «کلئوپاترا» (1963): تیلور با بازی در نقش یکی از معروف‌ترین چهره‌های تاریخ اولین زن هالیوود شد که قرارداد یک میلیون دلاری امضاء کرد. هزینه‌های تولید این فیلم فاکس قرن بیستم سر به فلک گذاشت و هنگام فیلمبرداری تیلور و همبازی‌اش برتن در یکی از جنجالی‌ترین روابط عاشقانه هالیوود، نامزد کردند.

3- «باترفیلد 8» (1960): او در این درام به کارگردانی دانیل مان برای بازی در نقش یک مدل بنام گلوریا در برابر ادی فیشر که آن زمان همسرش بود، برای اولین بار برنده جایزه اسکار شد.

4- «مکانی در آفتاب» (1951): تیلور با بازی در فیلم کلاسیک جرج استیونس در کنار مونتگامری کلیفت از یک کودک ستاره به ستاره‌ای واقعی تبدیل شد.

A%20Place%20in%20the%20Sun.jpg


مونتگامری کلیفت و الیزابت تیلور در صحنه‌ای از فیلم «مکانی در آفتاب»

5- «گربه روی شیروانی داغ» (1958): او در اقتباس افسانه‌ای ریچارد بروکس از نمایشنامه تنسی ویلیامز نقش مگی، همسر بریک، یک فوتبالیست حرفه‌ای سابق و اکنون الکلی (با بازی پل نیومن) را بازی کرد.

6- «یک موسیقی شبانه کوچک» (1977): فیلمی به کارگردانی هارولد پرینس با بازی تیلور در نقش بازیگری معروف بنام دزیره که مردی متاهل را فریب می‌دهد.

7- «ناگهان تابستان گذشته» (1959): نمایشنامه تنسی ویلیامز درباره بیوه‌ای ثروتمند بنام وایولت ونیبل (کاترین هپبرن) و دختری با بازی تیلور است که با دیدن مرگ تنها پسر ونیبل سر به جنون می‌گذارد. تیلور برای نقش‌آفرینی خود برنده یک جایزه گلدن گلوب شد و هر دو بازیگر نامزد اسکار شدند.

Suddenly%20Last%20Summe.jpg


الیزابت تیلور و کاترین هپبرن در صحنه‌ای از فیلم «ناگهان تابستان گذشته»

8- «غول» (1956): جرج استیونس این فیلم حماسی تگزاسی را کارگردانی کرد که تیلور در آن در کنار دو بازیگر افسانه‌ای، جیمز دین و راک هادسن مقابل دوربین رفت.

Giant.jpg


الیزابت تیلور و جیمز دین در صحنه‌ای از فیلم «غول»
9- «ولوت در مسابقه گراند نشنال» (1944): تیلور نقش ولوت براون یک دختر نوجوان پرشور را بازی کرد که در مسابقه سوارکاری «گراند نشنال» انگلستان رقابت می‌کند. او با بازی در این فیلم جایگاه ستاره‌وار خود را تثبیت کرد.

National%20Velvet.jpg


الیزابت تیلور در صحنه‌ای از فیلم «ولوت در مسابقه گراند نشنال»

10- «رام کردن زن سرکش» (1967): فرانکو زفیرلی این اقتباس از نمایشنامه معروف ویلیام شکسپیر را کارگردانی کرد و تیلور در کنار ریچارد برتن، همسرش در دنیای واقعی روبروی دوربین رفت.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
754.jpg


«تام هنكس» نقش كاپيتان «ريچارد فيليپس» را در پروژهي سينمايي «گروگان دزد دريايي سومالي» پذيرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «تام هنكس» بازيگر سرشناس سينمايي هاليوود، نقش كاپيتان «ريچارد فيليپس» را در فيلم سينمايي «گروگان دزدان دريايي سومالي» - كه بر اساس حادثهي گروگانگيري يك كشتي آمريكايي توسط دزدان دريايي سوماليايي ساخته ميشود - بازي ميكند.

فيلمنامهي اين پروژهي سينمايي را «بيلي ري» مينويسد و «اسكات رودين»، «مايكل دلوكا»، «كوين اسپيسي» و «دانا برونتي» ـ گروه دستاندركار فيلم «شبكه اجتماعي» برندهي جايزه اسكار ـ تهيه كنندگان اين فيلم هستند.
به نوشته هاليوود ريپورتر، «كلمبيا پييكچرز» - كمپاني فيلم سازندهي اين اثر سينمايي - داستان گروگانگيري كشتي آمريكايي توسط دزدان دريايي سومالي و شجاعت و فداكاري فرماندهان اين وسيلهي تجاري را به تصوير ميكشد.

«توماس جفري هنکس»هنرپيشه، كمدين، کارگردان، دوبلور ونويسنهي آمريكايي است. وي کارش را با بازي در مجموعههاي تلويزيوني کمدي و خانوادگي آغاز کرد. در سالهاي 82-1980 به خاطر بازي در سريال کمدي «دوستان صميمي» مورد توجه قرار گرفت و با ايفاي نقش در فيلم «بزرگ» به شهرت رسيد. بعدها کمدي را کنار گذاشت و بازي در درامهاي جدي را آغاز کرد. در سالهاي اخير کارهاي متفاوتي در درامهاي جدي، کمدي و پويانمايي اجرا کرده است. او در هر دو سري فيلم کارتوني «داستان اسباببازيها»، «صداي وودي»، - عروسک گاوچران - را اجرا کرده است.

«هنکس» در حال حاضر يكي از مردان پرطرفدار هاليوود است. دستمزد وي براي هر کدام از فيلمهاي آخرش20 ميليون دلار بوده است. بازي او در نقش دوست داشتني «فارست گامپ» هفتاد ميليون دلار درآمد برايش بههمراه داشت.
وي دوبار در سالهاي 1993 براي «فيلادلفيا» و 1994 براي «فارست گامپ» موفق به كسب جايزه اسكار بهترين بازيگر مرد شد.

از معروفترين آثار «هنكس» ميتوان به «بيخوابي در سياتل»، «نجات سرباز رايان»، «جادهاي بهسوي تباهي»، «ترمينال» و «رمز داوينچي» اشاره كرد. وي كسب خرس نقرهاي جشنواره برلين در سال 1994 و چهار جايزه گلدن گلوب را در كارنامه افتخارات سينمايياش دارد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
حضور آلن ريكمن در بازسازي فيلم «گامبيت» قطعي شد

1033.jpg



حضور «آلن ريكمن» بازيگر فيلم «مرد ژانويه» در بازسازي فيلم «گامبيت» قطعي شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «مايكل هافمن» خالق آثاري چون «ايستگاه آخر»، براساس فيلمنامهاي از «برادران كوئن» پروژهي سينمايي «گامبيت»(حركت حساب شده) را مقابل دوربين ميبرد.

اين فيلم بازسازي اثر سينمايي با همين عنوان است كه در سال 1966 با بازي «مايكل كين» و «شرلي مكلاين» در معرض تماشاي مخاطبان قرار گرفته بود.

بنابر اعلام ورايتي، نسخهي اصلي اين فيلم بخشي از زندگي هري اين (كين) را به تصوير ميكشد كه قصد دارد يك مجسمه گرانقيمت چيني را با كمك «سوزي چانگ» از يك ميلياردر شرقي بدزدد. طرح و توطئه اين دزدي در يكي از كلوبهاي شبانه هنگ كنگ رخ ميدهد.
شركت فيلمسازي «سين پيكچرز» امتياز توليد و توزيع فيلم «گامبيت» را عهدهدار شده است.
مايكل هافمن ساخت آثاري چون فيلم «ايستگاه آخر»، «رؤياي شب نيمهي تابستان» ، «ترميم» و «جا صابوني» را در كارنامه هنرياش به ثبت رساندهاند.

آلن سيدني پاتريک ريکمن متولد فوريه 1946ـ لندن است اين بازيگر انگليسي برنده جايزه امي، گلدن گلوب، انجمن فيلم انگلستان، بهترين بازيگر تلويزيوني و بهترين بازيگر روي صحنه تئاتر است.

ريکمن در سال 1995در «تئاتر آلميدا»ي لندن نمايش «مهمان زمستان» را کارگرداني کرد. وي در سال 1996نسخه سينمايي اين کار را با بازي اما تامپسون و مادر واقعي او، فيلدا لاو ساخت، که به دليل مشکلات ريکمن در پارلمان انگليس هيچگاه اکران نشد.

اما وي سرانجام با نويسندگي و کارگرداني نمايش «نام من ريچل کوري است» در سال 2005، مخالفت خود را با جنگ در هر کجاي دنيا اعلام کرد. اين نمايش داستان واقعي دانشجوي دختر 23ساله آمريکايي است که براي اعلام مخالفت و اعتراض به جنگ عليه فلسطين به اين منطقه سفر کرده بود و هنگامي که براي جلوگيري از خراب شدن خانه فلسطينيها جلوي بولدوزر ارتش اسرائيل زانو زد، آنها با بولدوزر از روي او رد شدند.
«گامبيت» از تابستان سال آينده در لندن و تگزاس مقابل دوربين مي رود.
 
بالا