• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

hossein131

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2009
نوشته‌ها
331
لایک‌ها
2
"مهران الف" در یادداشتی تاسف انگیز با بیان جزئیاتی از زندگی شخصی خود، اینگونه از همسر بازیگرش سخن گفته است. بخشی از این یادداشت که نسخه ای از آن در اختیار آتی نیوز قرار گرفته به این شرح است:

5 سال است خانم "س .ق" همسر قانونی من است. همیشه به نیکی از من یاد کرده و در چند مصاحبه اش در نشریات مختلف گفته" اگر همسرم اراده کند یا اجازه ندهد دیگر بازی نمی کنم و هنرپیشگی را تا جایی ادامه می دهم که به زندگی شخصی ام لطمه وارد نشود. همسرم همواره مشوق و پشتیبانش بوده ! "

اما اکنون دیگر من موافق بازیگری همسرم نیستم. پس از پخش سریالی از شبکه سه که باعث شهرتش شد رفتارش تغییر کرد و اکنون شش ماه است که من از ایشان خبری ندارم!

به دادگاه حمایت از خانواده هم مراجعه کردم و از او شکایت کردم اما چون من مشوق ایشان بوده ام و به او اجازه کار داده ام تقاضای من برای ممنوع الکار شدن زنم رد شد. با این حال از نظر شرعی و قلبی دیگر راضی نیستم زنم بازیگری کند.

اکثر تهیه کننده ها وقتی در جریان این موضوع قرار گرفتند با من همکاری کردند و از همسرم در سریال ها و فیلم ها استفاده نکردند به غیر از تهیه کننده فیلم "د" که با من برخورد بدی هم داشت.

جالب اینکه همسرم در مصاحبه هایش می گوید دیپلم دارد. به من بگویید او از کدام دبیرستان دیپلم گرفته است؟

در حال حاضر تصمیم گرفته ام از همسر هنرپیشه ام جدا شوم و او را طلاق خواهم داد و در این مدت نیز حضور در دادگاههای مختلف وقتی به او نمی داد که مصاحبه کند.
نامه ام را با این جمله به پایان میبرم که "پروانه ها فراموش می کنند روزی کرم بوده اند."

منظورش کدومه؟
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
اتفاقا چن روز پیش عکسشو کنار شوهرش دیدم. شوهرش هم مثه خودش بچه سال میخورد :D
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
12.jpg
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
س.ق = سحر قریشی

مهران الف = مهران اخوان همسر ایشون

د = دلنوازان
 

Nice Girl

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2009
نوشته‌ها
42
لایک‌ها
5
محل سکونت
Tehran
سلام به همه ...
خب دوستان اول همه خدمتتون عرض کنم که من مدیر وبلاگ سحر قریشی هستم و مطمئنم عکس های وب من رو زیاد در نت دیدین ... اتفاقا همین عکس بالا هم عکس خودم هستش و دوستان دل نوازانی احتمالا به یاد دارن که این عکس رو من برای اولین بار در نت برای دوستان قرار دادم ...
از این حرفا که بگذریم باید خدمتتون عرض کنم که به هیچ وجـــــه گول حرف های این آقا رو نخورید ! ایشون که می بینید این طوری مظلوم نمایی کردند و حق به جانب نامه نوشتند ، حسابی از همین کرم ها که گفتن تو زندگی این دختر بیچاره ریختن که الآن این طوری و از طریق بازیگری از دستش فرار کرده !
مطمئن باشید توی دعوا یک طرف مقصر نیست دعوا و اختلاف های زن و شوهری همیشه متقابله و شک نکنید که مشکل از خود ایشون بوده که تو تمام این مدت عین این عقده ای های تازه به دوران رسیده 60 سری عکس با مدل های مختلف با همسرش انداخت و به مجلات داد تا این وسط به خاطر " لطفی " که در حق همسرشون کردند شهرتی هم گیر ایشون بیاد !
ما توی سینما زوج بازیگر موفق هم زیاد داریم ... لیلا حاتمی و علی مصفا ... امیر جعفری و ریما رامین فر ... رامبد جوان و سحر دولتشاهی ... و خیلی زوج های دیگه که نیازی به شمردن ندارن !
ایشون هم اگه همسر ایده آلی بودن مطمئنا هیچ وقت همسرشون رو از طریق روزنه و بهانه ای به نام " بازیگری " از دست نمی دادند !
برای آقای اخوان ذاکری واقعا متاسفم ... از ایشون بی غیرت تر در عمرم ندیدم و مطمئن هستم هم که نخواهم دید !!
کسیکه آبروی همسرش و ناموسش رو این طوری ببره و بی آبرویی کنه دیگه ببینید با دیگران چه کار می کنه !!
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
80002584120.jpg

امسال جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر همزمان برگزار می‌شوند؛ اتفاقی که البته مسبوق به سابقه هم هست.
مدیران فرهنگی برگزاری همزمان این جشنواره‌ها را ویژگی مثبتی قلمداد کرده‌اند، در حالی که این اتفاق باعث می‌شود 2رخداد مهم هنری کشور یکدیگر را تحت‌الشعاع قرار دهند. در این ماجرا هم بیشتر این جشنواره تئاتر است که بازنده می‌شود تا فیلم فجر که به دلایلی متنوع و متعدد امکان بیشتری برای دیده‌شدن دارد.
چه از نظر پوشش رسانه‌ای و چه گستردگی نمایش فیلم‌ها در مقایسه با جشنواره تئاتر، این فیلم فجر است که جلوه و درخشش بیشتری می‌یابد. در حالی که اگر جشنواره تئاتر پس از جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شد، حاصل تلاش هنرمندان عرصه نمایش قطعا امکان مناسب‌تری برای دیده‌شدن داشت.
نکته مهم‌تر مردم هستند. علاقه‌مندان جدی تئاتر و سینما را تقریبا طیف مشترکی تشکیل می‌دهند. دانشجویان هنر و علاقه‌مندان و پیگیران فعالیت‌های هنری مخاطبان جدی جشنواره‌‌های تئاتر و فیلم هستند و برگزاری همزمان این جشنواره‌ها، نوعی سردرگمی را نیز میان مخاطبان ایجاد می‌کند.
در مورد فیلم فجر پیش‌فروش بلیت‌ها از اول بهمن آغاز می‌شود و علاقه‌مندان، بلیت‌ها را به صورت سری و صرفا براساس بخش‌های اعلام شده خریداری می‌کنند. مخاطبی که اینگونه بلیت جشنواره فیلم فجر تهیه کرده، اگر تماشاگر پیگیر تئاتر نیز باشد (که در بسیاری از موارد چنین است) به هر حال برای دنبال کردن توامان این دو رخداد هنری به مشکل برمی‌خورد.
می‌شد با کمی جابه‌جایی، مخاطبی را که هم به تئاتر علاقه‌‌مند است و هم سینما در نظر گرفت. در این صورت هر دو جشنواره شاخص و مهم هنری کشور، به صورت بهتری برگزار می‌شد و هم مردم رضایت خاطر بیشتری داشتند و هم هنرمندانی که آثارشان در این ایام عرضه می‌شود.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
فیلم «سخنرانی پادشاه» بسیار مرا تکان داد. داستان رفاقت دو مرد. باید نگریست. باید فیلم را دید و گفت عجب! عجب تلاش و رفاقتی میان دو مرد در این عصر سیاه مرگ عاطفه و ارتباط انسانی. عصری که در قضاوت غلط انسانها توسط خود انسانها اسیر شده است. به نظر من، در این فیلم هوشمندی و آسیب پذیری به تصویر کشیده می شود.

جورج ششم (کولین فرت) که برتی هم صدایش میکنند و در آستانه پادشاهی انگلستان است، دارای مشکل فن بیان و لکنت زبان است و از این عارضه سخت رنج میبرد. طبیعیست که این برای یک پادشاه که باید در پیشگاه ملت سخن بگوید، بهیچوجه صورت خوشی ندارد. لذا، جورج با یاری همسر خود یعنی الیزابت (هلن بونهام کارتر) تحت بهترین درمانها قرار می گیرد اما نهایتا ره به جایی نمی برد که نمی برد. در لحظه ای که جورج احساس ناامیدی تمام می کند، پای لیونل لاگ (جفری راش که در واقع هم بازیگر بی نظیریست و هم متخصص گفتاردرمانی) به داستان باز میشود. الیزابت، وی را نزد برتی یا همان جورج ششم می برد. لیونل، مردی را می بیند که غرق در افسردگی و احساس عجز است.

براستی بازیگری در این فیلم، فوق العاده است. کولین فرت و جفری راش شاهکاری را برای خود رقم زده اند. خیلی هنر میخواهد که در فضای نظم خشک و دسیپلین دربار انگلیس که فیلم آن را از این دو بازیگر طلب میکند، اینگونه راحت، ملموس، برادرانه، مهربان، فداکارانه و قدرتمند همدیگر را در بازی ساپورت و حمایت کنند

لیونل، برتی را در مسیر رفاقت قرار می دهد و با وی بنای دوستی برادرانه میگذارد. تمرینها و تلاشها برای رفع عارضه برتی آغاز شده و ادامه می یابد. ورق جایی برمیگردد که موضوع برادر عیاش برتی یعنی ادوارد (گای پیرس) مطرح میشود. لذا برتی از جای برمی خیزد تا نقش مهمی را در خانواده به عهده بگیرد. تام هوپر (کارگردان) و دیوید سیدلر (فیلمنامه نویس)، تکه ای از تاریخ را کنده و به زیباترین شکل نمایش داده اند. یعنی دغدغه و چگونگی برخورد با مردم را با کمروئی و عدم اعتماد بنفس شخصی جورج ششم درآمیخته اند تا این شاهکار را شاهد باشیم. این فیلم، در مورد زندگی هنری ششم است اما فراتر از آن به هزارتوی انسانی به نام برتی –جدای از پادشاه بودنش- سفر کرده و لکنت زبان و به طبع آن عدم اعتماد بنفس وی در مقابل نورافکن رسانه ها را به مخاطب نشان میدهد و به ما میگوید که برتی خود را نفرین شده میداند. براستی، هوپر پرتره بسیار شاخص و بکری را از این شخصیت ارائه داده است.

در شب تاریک این خجلت و سرافکندگی و نفرین، نوری درخشان چون لیونل برای برتی از راه میرسد. لیونل، انسانی مستقل و آزاده است که بهیچوجه تحت یوق عنوان پادشاهی قرار نمی گیرد، اما احترام مقام برتی را حفظ کرده و جایگاه وی و اهمیت آن را به او نشان میدهد و به او میگوید که کیست و چرا باید علاج یابد. به او قدرت کلام را میفهماند؛ چگونگی تسخیر مخاطب را می شناساند؛ از او میخواهد که بدون خستگی تمرینهای روزانه خود بر روی دیافراگمش را انجام دهد؛ و جلسات پرسش و پاسخ و بحث آزاد روزانه برای او میگذارد. لیونل، نه تنها در پی رفع اشکال عارضه کلامی برتی است، بلکه میخواهد اعتماد بنفس وی را هم به او بشناساند. روانشناسی است که کنار بیمار خود می نشیند و از او میخواهد که برایش از ناامیدیها و کمبودهای درونی اش حرف بزند. یکی از شیرین ترین و بکرترین صحنه های فیلم مربوط میشود به صحنه رویارویی دو مرد که در آن، هر دو، احساس عدم راحتی توام با خوشبینی نسبت به اعتماد به یکدیگر را دارند و این تناقض لحظه ای ملموس و لطیف و جذاب یعنی توانایی و ریزبینی استادانه سیدلر در نوشتن فیلمنامه.
the-kings-speech-poster1.jpg

هوپر سعی کرده تا با اشاره به آغاز جنگ جهانی دوم و خونریزی ذاتی آن، از شخصیت گرایی در داستان گریخته و با زیرکی تمام، به مخاطب این سوزن و جوالدوز را بزند که یک وقت کاملا درگیر شخصیت اصلی داستان و غرق در نوازش عاطفی نشوی تا حدی که از واقعیت اطراف دور بمانی؛ چرا که همه زندگی این نیست و در کنار روایت احساسی مردی غمگین و ضعیف که روند رو به رشدی را طی میکند، ما با جهانی پر از واقعیت تلخ دارای کشمکش و خون، فراتر از دربار وی روبرو هستیم.
the_king_speech.jpg

اما از هر چه بگذریم، سخن بازیگری در این فیلم خوش است. حقیقتا و براستی بازیگری در این فیلم، فوق العاده است. کولین فرت و جفری راش شاهکاری را برای خود رقم زده اند. خیلی هنر میخواهد که در فضای نظم خشک و دسیپلین دربار انگلیس که فیلم آن را از این دو بازیگر طلب میکند، اینگونه راحت، ملموس، برادرانه، مهربان، فداکارانه و قدرتمند همدیگر را در بازی ساپورت و حمایت کنند. لیونل اینگونه فداکارانه در جایگاه یک گفتاردرمانگر، سعی در تقویت وقار و منش مربوط به جایگاه برتی در وی با توسل بر گفتار قدرتمند دارد و در روند این تلاش صمیمی به حقیقتی بسیار زیبا میرسد. لیونل، پی می برد که برتی آسیب پذیر، خارج از فضای کاخ، چه روح سازگاری برای یک «رفیق و برادر خوب بودن» می تواند داشته باشد. برتی ساده، برتی انسان، برتی معمولی، برتی آزاد از وسواسها، خشکی ها و دسیپلین دربار. گره محکم و عاطفی یک انسان نیازمند و ضعیف در لباس یک پادشاه پرجلال با یک انسان قدرتمند و توانا در لباس یک معلم ساده را هیچ نفر سومی ولو در خانواده سلطنتی نمی تواند از هم باز کند. عاطفه ها، فراتر از دربارها و کاخهای نمادین و ظاهری پادشاهان حرکت میکنند و در بستر قلبهای نیازمند آدمیان گرفتار عصر تاریک کنونی، نقش می بندند. عاطفه را فرمولی و معادله ای و خطی نیست.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
26addde5e43c4d5a92d371b5c86c0cee_US--People-Shohreh%20Aghdashloo.jpg

شهره آغداشلو مستند ایرانیوم را که توسط صندوق کلاریون برای اثبات تهدید هسته ای ایران ساخت شده را روایت می کند. این در حالی است که این بازیگر ایرانی الاصل مقیم آمریکا پیش از این فیلم ضد ایرانی سنگسار ثریا را در کارنامه خود دارد...
--------------------------------------------------------------------------------
شهره آغداشلو بازیگر ایرانی الاصل مقیم آمریکا مستند ایرانیوم را روایت می کند. در این فیلم مستند که چند ماهی است خبر تولید آن در فضای رسانه ای منتشر شده «صندوق کلاریون» کارگردان این فیلم، ایران را به عنوان یک خطر هسته ای برای جامعه جهانی معرفی کرده است. در سایت اختصاصی این فیلم مستند ادعا شده است:
«از شروع انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ ایران دشمنی تمام عیاری را برای غرب به نمایش گذاشته و با ایدئولوژی افراطی خود بیشتر از ۳۰ سال است که جهان را تهدید می‌کند و ما معتقدیم که این مستند مهمترین و به موقع‌ترین فیلمی است که ما می‌توانیم درحال حاضر بسازیم. »
7976_264.jpg

شهره آغداشلو ، که پیش از این با بازی در فیلم «سنگسار ثریا میم» اعتراضات مردم ایران را نسبت به این اقدام ضد ایرانی بر انگیخت این بار در مقام راوی قصد دارد جهان را نسبت به خطر ایران و ایرانی هشدار بدهد. «ایرانیوم» که ترکیبی است از دو کلمه ی ایران و اورانیوم هدفی جز القای ترس و وحشت مردم جهان نسبت به ایران ندارد و این فیلم سیاست ایران هراسی را دنبال می کند.
با این حال آغداشلو در مصاحبه با برنامه ی "به عبارت دیگر" از شبکه ی بی بی سی می گوید:
«ما بازیگرها مثل بچه ها می مانیم. اگر به ما محبت بکنند، مثل اینکه صدآفرین به ما داده اند خوشحال می شویم، بچه درون ما را خوشحال کرده اند و سرحال آورده اند، پس بیشتر کار می کنیم. اگر هم ما را تنبیه بکنند به همان نسبت ناراحت می شویم.»
آغداشلو پیش از انقلاب با فیلم هایی مثل "گزارش" و "سوته دلان" به شهرت رسید و در ۱۹۷۸ پس از خروج از کشور به انگلیس رفت و سپس از آنجا به لس آنجلس نقل مکان کرد.
او پس از انقلاب با بازی در فیلم های سنگسار ثریا میم ، فصل چهارم سریال 24 و خانه ی صدام و خانه ای از شن و مه فعالیت خود را ادامه داد.
او برای فیلم "خانه صدام" جایزه امی را دریافت کرد و همینطور برای فیلم "خانه ایی بر شن و مه" نامزد اسکار شد.
ظاهرا دشمنان ایران با محبت های بی دریغ شان توانسته اند انگیزه های کافی را برای این خوش خدمتی های آغداشلو ایجاد کنند.
منبع:سایت تبیان
 
Last edited:

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
«رابرت دنيرو»، بازيگر و كارگردان سرشناس آمريكايي تهيه‌كنندگي يك نمايش تلويزيوني را برعهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «رابرت دنيرو» كه اخيرا به‌عنوان رييس هيات داوران جشنواره فيلم كن انتخاب شد، به‌دنبال ساخت يك سريال تلويزيوني در ژانر جنايي است.
وي پس از توافق با شبكه سي.بي.اس قصد دارد اين سريال را با عنوان «سربازان ناشي» تهيه كند، اما خودش قصد ندارد در آن بازي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، داستان اين مجموعه تلويزيوني درباره شش پليس تازه‌كار شهر نيويورك است كه تلاش مي‌كنند ميان زندگي و حرفه‌شان تعادل ايجاد كنند.
«جين روسنتال» كه در فيلم «فوكرهاي كوچك» با دنيرو همكاري داشت يكي از تهيه‌كنندگان اين سريال خواهد بود.
وي در سال 1993 وارد دنياي كارگرداني شد و اولين تجربه فيلمسازي‌اش را با «يك داستان برانكسي» به‌دست آورد. دومين فيلم او در سال 2006 با نام «چوپان خوب» بود كه «آنجلينا جولي» و «مت ديمون» در آن ايفاي نقش داشتند.
منبع:خبرگزاری مهر
 
Last edited:

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
201012791920238797_20.jpg

جولین آسانژ مدیر سایت جنجالی ویکی لیکس موضوع دو فیلم مستند و داستانی می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر آسانژ که با افشای اسناد محرمانه سیاسی در وب سایت خود به شهرت جهانی رسید و دچار دردسر شد، این روز ها موضوع ساخت دو فیلم شده است.
به گزارش ورایتی استودیوی یونیورسال در تدارک ساخت فیلم مستندی درباره زندگی و فعالیت های جولین آسانژ است.قرار است الکس گیبنی کارگردانی و تهیه این مستند را بر عهده داشته باشد.
همچنین مارک اشماگر مدیر سابق استودیو یونیورسال هم در تهیه این مستند مشارکت خواهد داشت.این نخستین فعالیت سینمایی اشماگر از زمان کناره گیری اش از مدیریت یونیورسال در پاییز 2009 است.
همچنین قرار است فیلمی سینمایی با موضوع زندگی جولین آسانژ ساخته شود.به گزارش امپایر آنلاین بری جوزفسن و میشل کرام در تهیه فیلمی با محوریت زندگی آسانژ مشارکت می کنند.این دو حقوق اقتباس از کتاب زندگی آسانژ با عنوان " آسانژ : خطرناک ترین مرد روی زمین" نوشته روزنامه نگاری استرالیایی به نام اندرو فاولر را که به تازگی منتشر شده است خریداری کرده اند.
این کتاب کنکاشی مفصل درباره تمامی ابعاد زندگی آسانژ از دوران کودکی تا کنون انجام داده است.آسانژ هم اکنون در انگلستان در حبس خانگی به سر می برد. در حالی که دادگاهی در سوئد نیز او را به اتهام فساد اخلاقی تحت تعقیب قرار داده است.
میشل کرام یکی از دو تهیه کننده ای که تصمیم گرفته فیلم زندگی نامه آسانژ را تولید کند در این باره گفت : به محض اینکه با اندرو فاولر نویسنده کتاب ملاقات کردم و چند فصل اولیه کتابش را خواندم ، فهمیدم که با اطلاعات جزئی و فراوانی که در کتاب آمده می توان یک تریلر پر هیجان ساخت.
جوزفسن دیگر تهیه کننده پروژه نیز گفت : قصه زندگی این مرد کشش و جذابیت زیادی برای سینما دارد. درست مثل فیلم " تمام مردان رئیس جمهور" . فیلم " خطرناک ترین مرد جهان" درام پر تعلیق نسل امروز با تاثیر گذاری جهانی است.
منبع:"خبرگزاری مهر
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
3RIA-535318-Preview.jpg

جديدترين فيلم «تيمور بكمابتوف» پرفروش‌ترين فيلم داخلي سينماي روسيه طي سه سال گذشته شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم «يولكي» به كارگرداني «تيمور بكمابتوف» در مدت محدود اكران در سينماهاي روسيه فروش 24 ميليون دلار را به‌دست آورده تا پرفروش‌ترين فيلم سينماي اين كشور طي سه سال اخير نام بگيرد.
به گزارش هاليوود ريپورتر، اين فيلم درحالي با بودجه تنها 6 ميليون دلار به اين موفقيت دست يافته است كه سينماي روسيه در سال ‌2010 به لطف محصولات هاليوودي توانست از مرز فروش يك ميليارد دلار بگذرد و بالاترين ركورد را در عرصه بليت‌ فروشي به‌دست آورد.
در سال گذشته ميلادي مجموع فروش سينماي روسيه به يك ميليارد و 50 ميليون دلار رسيد كه نسبت به سال پيش از آن ‌43 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.
اگرچه سهم توليدات داخلي روسيه از سينماي اين كشور به 15 درصد كاهش يافت، اما اكنون روسيه با پيشي گرفتن از اسپانيا، كره‌جنوبي، ايتاليا، و اتريش به ششمين بازار بزرگ توزيع فيلم دنيا تبديل شده است.
با وجود ركوردشكني سينماي روسيه در سال ‌2010، تحليلگران روس معتقدند سينماي اين كشور امسال حداكثر به فروش يك ميليارد و 150 ميليون دلار خواهد رسيد.
منبع:ایسنا
 
Last edited:

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
فيلم «آواتار» ساخته جيمز كامرون بيشترين حجم فروش را داشت و با ‌117 ميليون دلار در رتبه اول گيشه سينماي روسيه ايستاد. «آواتار» كه جايزه بهترين كارگرداني جوايز گلدن گلوب ‌2009 را براي جيمز كامرون به‌همراه آورد، برنده جايزه‌ اسكار بهترين جلوه‌هاي ويژه و بهترين فيلم‌برداري است كه ساخت آن يكي از مهم‌ترين رويداد‌هاي هنري و سينمايي سال ‌2009 نام گرفت. «آواتار» با هزينه ساخت ‌500 ميليون دلار عنوان پرهزينه‌ترين توليد تاريخ سينما را يدك مي‌كشد و مسؤولان فوكس سعي دارند با بودجه‌اي نزديك به اين مبلغ پيش‌توليد بخش دوم آن را آغاز كنند.
«شرك تا ابد» محصول كمپاني دريم وركز با صداپيشگي بازيگران معروفي چون «كامرون دياز»، «ادي مورفي»، «آنتونيو باندراس» و «تام كروز» با فروش ‌51 ميليون دلار در رتبه دوم و «آليس در سرزمين عجايب» به كارگرداني «تيم برتون» با فروش ‌42 ميليون دلار در رتبه‌ سوم پرفروش‌ترين‌هاي سينماي روسيه ايستادند.
«هري پاتر و هديه‌هاي مرگ»، موفق‌ترين محصول كمپاني برادران وارنر در سال ‌2010 كه علاقه‌مندان سينما در سال جديد ميلادي سخت چشم‌انتظار قسمت دوم آن هستند به‌همراه «نبرد غول‌ها»، «مگامايند» و «ژوليده» در اين فهرست قرار دارند.
منبع:ایسنا
 
Last edited:

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
meryl-streep-globurile-aur.jpg

«مريل استريپ»،‌ بازيگر سرشناس هاليوود به‌عنوان پردرآمدترين بازيگر فيلم‌هاي كمدي آمريكا انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نشريه اقتصادي "فوربس" در گزارشي اعلام كرد، «مريل استريپ» به لطف فيلم‌هاي كمدي كه بازي كرده است، پردرآمدترين كمدين سينماي آمريكا محسوب مي‌شود.
وي اگرچه بيشتر جوايز و افتخارات سينمايي خود را به واسه فيلم هاي درام كسب كرده است، اما طي پنج سال گذشته فيلم‌هاي كمدي كه وي در آنها نقش‌آفريني كرده است مجموعا فروش يك ميليارد و 300 ميليون دلار را به‌دست آورده‌اند.
فيلم‌هاي «ماما ميا»، «دشوار است»، «جولي و جوليا» و «شيطان پرادا مي‌پوشد» ازجمله پرفروش‌ترين فيلم‌هاي كمدي سينماي آمريكا در سال‌هاي گذشته بوده‌اند كه «مريل استريپ» در آنها بازي كرده است.
استريپ 61 ساله كه عضو افتخاري آكادمي هنر و ادبيات آمريكا است، با 15بار نامزدي جايزه اسكار از اين لحاظ ركورددار تاريخ سينما محسوب مي‌شود. وي دو بار در سال‌هاي 1980 براي «كرامر عليه كرامر» و 1983 براي «انتخاب صوفي» موفق به كسب جايزه اسكار بهترين بازيگري شده است.
استريپ در سال 2003 براي فيلم «ساعت‌ها» جايزه خرس نقره‌اي جشنواره برلين را گرفت، در سال 1989 با فيلم «فرشتگان جهنمي» جايزه بهترين بازيگر زن را از كن دريافت كرد، در سال 1982 بهترين بازيگر زن جوايز بافتا شد و در سال 1999 جايزه دوربين برليناله را كسب كرد.
مريل استريپ در سال 2003 جايزه افتخاري سزار فرانسه را گرفت. دو بار جايزه بهترين بازيگر زن را از اسكار سينماي ايتاليا دريافت كرده است، هفت ‌بار بهترين بازيگر جوايز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌هاي رم و سن‌سباستين جايزه يك عمر دستاورد سينمايي دريافت كرده است.
به گزارش خبرگزاري رويتر، «سارا جسيكا پاركر»، «كاترين هيگل» «كامرون دياز» و «آن هاث‌وي» از ديگر بازيگران موفق فيلم‌هاي كمدي هاليوود طي چند سال گذشته بوده‌اند.
منبع:ایسنا
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
youssef_chahine.jpg

سه‌شنبه هشتادوپنجمين سالروز تولد «يوسف شاهين»، بزرگ‌ترين فيلم‌ساز تاريخ سينماي عرب است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «يوسف شاهين»، متولد 25 ژانويه 1926 در اسكندريه مصر، بزرگ‌ترين كارگردان جهان عرب بود كه بيش از پنج دهه در عرصه فيلم‌سازي حضوري درخشان داشت.
وي در نوجواني براي تحصيل در رشته بازيگري به آمريكا رفت و پس از بازگشت به مصر، اولين فيلم خود را با نام «بابا امين» در سال 1950 ساخت و ‌سال بعد، با «پسر نيل» براي اولين‌بار به جشنواره كن دعوت شد.
«يوسف شاهين» در فيلم‌هايش به مسايل سياسي، مشكلات مردم مصر و بحران‌هاي اجتماعي كشورش توجه ويژه‌اي داشت و همواره به انتقاد از سياست‌هاي مقامات ارشد كشورش مي‌پرداخت.
وي در سال 1973 با فيلم «گنجشك» كه عقايد سياسي‌اش در جنگ شش روزه با رژيم‌صهيونيستي را نشان مي‌داد، موفق به كسب جوايزي شد.
«شاهين» در سال 1978 با فيلم «اسكندريه چرا؟» كه اولين قسمت از چهارگانه شرح‌حال او بود، خرس نقره‌اي برلين را گرفت. اين چهارگانه بعدها با «يك داستاني مصري» (1982)، «اسكندريه دوباره و هميشه» (1990) و «اسكندريه ... نيويورك» (2004) كامل شد.
وي روز 27 جولاي 2008 پس از چند روز به‌سر بردن در كما در قاهره درگذشت. «يوسف شاهين» در سال 1997 جايزه پنجاهمين سال تأسيس جشنواره كن را براي يك عمر دستاورد سينماي كسب كرد و سه‌بار نامزد نخل طلاي كن بود.
وي در سال 2002 جايزه يونسكو را از جشنواره ونيز گرفت و در سال 2007 براي آخرين‌ فيلم‌اش با نام «هرج و مرج» نامزد شير طلاي ونيز بود و پيش از مرگ، نشان معتبر لژيون دونور فرانسه را به گردن آويخت.
از ديگر آثار او مي‌توان به «مهاجر»، «اختيار»، «مردم و نيل»، «انگشتر فروش»، «صلاح‌الدين پيروز»، «جميله» و «خورشيد سوزان» اشاره كرد.
منبع:ایسنا
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
IMAGE634292172959375000.jpg

با گذشت دو روز از بستری شدن ابوالفضل پورعرب در بیمارستانی در تهران دوره درمان این بازیگر همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل پورعرب جمعه در بیمارستان بهمن تهران بستری شد، یکی از پرستاران این بیمارستان به خبرنگار مهر گفت: این بازیگر جمعه اول بهمن‌ماه به دلیل کاهش وزن شدید و شکم درد به بیمارستان منتقل و در بخش سی سی یو بستری شد، حال عمومی ایشان رو به بهبود است و امروز یکشنبه سوم بهمن‌ماه برای انجام آزمایشی به بیمارستانی دیگر می‌رود.
وی ادامه داد: تعدادی از خانواده، دوستان و همکاران این بازیگر به ملاقاتش آمده‌اند و بسیاری از علاقمندان سینما از طریق تلفن جویای حالش هستند، به دلیل تعداد بالای این تماس‌ها و نیاز ایشان به استراحت بیشتر این تماس‌ها به اتاق این بازیگر وصل نمی‌شود. دوره درمان این بازیگر ادامه دارد، هنوز زمان مرخص شدن وی از بیمارستان مشخص نیست.
ابوالفضل پورعرب بازیگر فیلم‌های سینمایی "عروس"، "نرگس"، "بهشت پنهان"، "دو روی سکه"، "مجنون لیلی" و ... را در کارنامه دارد.
منبع:خبرگزاری مهر
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
hopkins-hitchcock.jpg

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت سينمايي كانتكت ميوزيك، «آنتوني هاپكينز»، بازيگر برنده اسكار هاليوود قرار است اين بار در نقش «آلفرد هيچكاك»، كارگردان صاحب سبكي كه هيچگاه برنده جايزه اسكار نشد، ايفاي نقش كند.
اين پروژه سينمايي كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده، محصول كمپاني «پارامونت» است و فيلمنامه‌ آن براساس «جان مك‌لاكين» (فيلمنامه نويس فيلم «قوي سياه» ) براساس كتاب «آلفرد هيچكاك و ساخت فيلم رواني» خواهد نوشت. «ساشا گرواسي» نيز كارگرداني اين فيلم را به عهده خواهد داشت. بنابراين گزارش، «سر آلفرد جوزف هيچكاك» سال 1899 متولد شد.
اين كارگردان انگليسي كه بخش اعظمي از فعاليتش در آمريكا بود، بيشتر در زمينه فيلم‌هاي معمايي و دلهره‌آور فعاليت داشت.
هيچكاك طي شش دهه در ساخت بيش از پنجاه فيلم شركت داشت، يكي از ويژگي‌هاي بارز فيلم‌هاي هيچكاك اين است كه خود او در همه فيلم هايش در يك صحنه، حتي بسيار كوتاه به عنوان بازيگر حضور دارد.
از فيلم‌هاي معروف او مي‌توان به «سر گيجه»، «پنجره عقبي»، «شمال از شمال غربي»، «رواني»، «نتريوس»، «ربكا» و «پرندگان» اشاره كرد.
 

C Y R U S

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2009
نوشته‌ها
1,267
لایک‌ها
25
محل سکونت
Shiraz
فارس- «حامد بهداد» با 6 فيلم و «نيكي كريمي»با 5 فيلم پركارترين بازيگران مرد و زن در جشنواره بيست و نهم فيلم فجر هستند.

در حالي كه دو هفته تا شروع اين رويداد مهم باقي مانده، با مروري بر فيلم‌هاي احتمالي حاضر در جشنواره 29 فيلم فجر مي‌توان گفت در بخش پركارترين بازيگر مرد «حامد بهداد» با 6 فيلم و «مصطفي زماني» با 5 فيلم و در بخش پركارترين بازيگر زن «نيكي كريمي» با 5 فيلم در بيست و نهمين دوره جشنواره فيلم فجر حضور دارند.

اسامي بازيگران مرد و زن حاضر در اين دوره جشنواره فجر به همراه فيلم‌هاي آن به شرح زير است:

* بازيگران مرد:

1- حامد بهداد:
1- انتهاي خيابان هشتم (عليرضا اميني)، 2- پرتقال خوني (سيروس الوند)، 3- جرم (مسعود كيميايي)، 4- زندگي با چشمان بسته (رسول صدرعاملي)، 5- سعادت آباد (مازيار ميري)، 6- بيداري (فرزاد موتمن)


2- مصطفي زماني:
1- باگت (سامان مقدم)، 2- بانوي شهر ما (ابراهيم حاتمي‌كيا)، 3- سبب من (بهرام بهراميان)، 4- قصه پريا (فريدون جيراني)، 5- اينجا تاريك است (محمد رضا خاكي)

3- شهاب حسيني:
1- برف روي شيرواني داغ (هادي كريمي)، 2- جدايي سيمين از نادر (اصغر فرهادي)، 3- خانه پدري (كيانوش عياري)، 4-روايت «سوت پايان» (نيكي كريمي)

4- مهدي هاشمي:
1- آقا يوسف (دكتر علي رفيعي)، 2- آلزايمر «نسيان» (احمد رضا معتمدي)، 3- خانه پدري (كيانوش عياري) 4- مصائب چارلي (عليرضا سعادت‌نيا)

5- فرهاد اصلاني:
1- اسب حيوان نجيبي است (عبدالرضا كاهاني)، 2- من مادرم هستم (فريدون جيراني)، 3- سيزده پنجاه نه (سامان سالور)، 4- يك حبه قند (رضا ميركريمي)

6- اميرحسين آرمان:
1- يك حبه قند (رضا مير كريمي)، 2- قصه پريا (فريدون جيراني)، 3- برف روي شيرواني داغ (محمد هادي كريمي)، 4- شش نفر زير باران (علي عطشاني)

7- صابر ابر:
1- انتهاي خيابان هشتم (عليرضا اميني)، 2- اينجا بدون من (بهرام توكلي)، 3- سيزده پنجاه نه (سامان سالور)

8- پولاد كيميايي:
1- جرم (مسعود كيميايي)، 2- اينجا تاريك نيست (محمد رضا خاكي)، 3- زندگي با چشمان بسته (رسول صدرعاملي)

9- رضا كيانيان:
1- يك حبه قند (رضا ميركريمي)، 2- راه آبي ابريشم (محمد بزرگ‌نيا)، 3- بانوي شهر ما (ابراهيم حاتمي‌كيا)

10- داريوش ارجمند:
1- جرم (مسعود كيميايي)، 2- راه آبي ابريشم (محمد بزرگ‌نيا)، 3- بانوي شهر ما (ابراهيم حاتمي‌كيا)

11- رضا عطاران:
1- اسب حيوان نجيبي است (عبدالرضا كاهاني)، 2- اخلاقتو خوب كن (مسعود اطيابي)، 3- ورود آقايان ممنوع (رامبد جوان)

12- همايون ارشادي:
1- سبب من (بهرام بهراميان)، 2- باگت (سامان مقدم)، 3- پرنسيب «اصولگرا» (تهمينه ميلاني)

13- مهران رجبي:
1- خانه پدري (كيانوش عياري)، 2- ورود زنده‌ها ممنوع (رامبد جوان)، 3- شش نفر زيرباران (علي عطشاني)

14- نيما شاهرخ‌شاهي:
1- اخراجي‌هاي 3 (مسعود ده‌نمكي)، 2- مصادره «شبكه» ايرج قادري، 3- نفرين (علي توكل‌نيا)

15- بهرام رادان:
1- پرنسيب «اصولگرا» (تهمينه ميلاني)، 2- راه آبي ابريشم (محمد بزرگ‌نيا)

16- فريبرز عرب‌نيا:
1- پرتقال خوني (سيروس الوند)، 2- خاك و آتش (مهدي صباغ‌زاده)

17- حميد فرخ‌نژاد:
1- سبب من (بهرام بهراميان)، 2- شب و قسم به دلتنگي (رسول صدرعاملي)

18- حبيب رضايي:
1- اسب حيوان نجيبي است (عبدالرضا كاهاني)، 2- من مادرم هستم (فريدون جيراني)

19- عزت‌الله انتظامي:
1- زندگي با چشمان بسته (رسول صدرعاملي)، 2- راه آبي ابريشم (محمد بزرگ‌نيا)

20- اكبر عبدي:
1- مصادره (ايرج قادري)، 2- اخراجي‌هاي 3 (مسعود ده‌نمكي)

21- حسين ياري:
1- سعادت آباد (مازيار ميري)، 2- پرنده باز (عطا الله سليمانيان)

22- هادي ديباجي:
1- سيب و سلما (حبيب الله بهمني)، 2- گلوگاه شيطان (ابراهيم معيري)

23- فرامرز قريبيان:
1- آلزايمر«نسيان» (احمد رضا معتمدي)، 2- بهشت اينجاست (حميد سليميان)

24- جمشيد مشايخي:
1- جرم (مسعود كيميايي)، 2- سيزده پنجاه نه (سامان سالور)

25- مهران احمدي:
1- اسب حيوان نجيبي است (عبدالرضا كاهاني)، 2- سيزده پنجاه نه (سامان سالور)

26- رضا داوودنژاد:
1- خيابان‌هاي آرام (كمال تبريزي)، 2- مرهم (عليرضا داوودنژاد)

27- پارسا پيروزفر:
1- اينجا بدون من (بهرام توكلي)، 2- اسب حيوان نجيبي است (عبدالرضا كاهاني)

28- اشكان خطيبي:
1- اسب حيوان نجيبي است (عبدالرضا كاهاني)، 2- روايت «سوت پايان» (نيكي كريمي)

29- جمشيد هاشم‌پور:
1- ما سه نفر (مهرداد فريد)، 2- گلوگاه شيطان (حميد بهمني)

30- دانيال عبادي:
1- پرنسيب «اصولگرا» (تهمينه ميلاني)، 2- پايان دوم (يعقوب غفاري)

31- جعفر دهقان:
1- سيب و سلما (حبيب الله بهمني)، 2- گلوگاه شيطان (حميد بهمني)

32- امين حيايي:
1- اخراجي‌هاي 3 (مسعود ده‌نمكي)، 2- ساندويچ سرد «شش و بش» (بهمن گودرزي)

33- حميد گودرزي:
1- خيابان بيست و چهارم (سعيد اسدي)، 2- ما سه نفر (مهرداد فريد)

* بازيگران زن:

1- نيكي كريمي:
1- بيداري (فرزاد موتمن)، 2- جرم (مسعود كيميايي)، 3- روايت «سوت پايان» (نيكي كريمي)، 4- خيابان‌هاي آرام (كمال تبريزي)، 5- خيابان‌هاي آرام (سعيد اسدي)

2- آناهيتا نعمتي:
1- پرنسيب «اصولگرا» (تهمينه ميلاني)، 2- برف روي شيرواني داغ (هادي كريمي)، 3- پايان دوم (يعقوب غفاري)، 4- ساندويچ سرد «شش و بش» (بهمن گودرزي)

3- ليلا حاتمي:
1- آسمان محبوب (داريوش مهرجويي)، 2- سعادت آباد (مازيار ميري)، 3- جدايي نادر از سيمين (اصغر فرهادي)، 4- چيزهايي است كه نمي‌دانيم (فردين صاحب‌الزماني)

4- مهناز افشار:
1- قصه پريا (فريدون جيراني)، 2- سعادت آباد (مازيار ميري)، 3- باگت (سامان مقدم)

5- باران كوثري:
1- قصه پريا (فريدون جيراني)، 2- اسب حيوان نجيبي است (عبدالرضا كاهاني)، 3- من مادر هستم (فريدون جيراني)

6- پگاه آهنگراني:
1- ورود آقايان ممنوع (رامبد جوان) 2- آقا يوسف (علي رفيعي) 3- راه آبي ابريشم (محمد بزرگ‌نيا)

7- پريوش نظريه:
1- يك حبه قند (رضا مير كريمي)، 2- شب و قسم به دلتنگي (رسول صدرعاملي)، 3- زندگي با چشمان بسته (سول صدرعاملي)

8- طناز طباطبايي:
1- مرهم (عليرضا داوودنژاد)، 2- بانوي شهر ما (ابراهيم حاتمي‌كيا)، 3- سبب من (بهرام بهراميان)

9- گوهر خيرانديش:
1- خنده در باران (داريوش فرهنگ)، 2- بانوي شهر ما (ابراهيم حاتمي‌كيا)، 3- علفزار (محمد علي طالبي)

10- بهنوش بختياري:
1- اخراجي‌ها 3 (مسعود ده‌نمكي)، 2- ما سه نفر (مهرداد فريد)، 3- آژانس ازدواج (محمد درمنش)

11- هنگامه قاضياني:
1- سعادت آباد (مازيار ميري) 2- من مادرم هستم (فريدون جيراني)، 3- برف روي شيرواني داغ (هادي كريمي)

12- بهاره رهنما:
1- خنده در باران (داريوش فرهنگ)، 2- ما سه نفر (مهرداد فريد)، 3- جرم (مسعود كيميايي)

13- نگار جواهريان:
1- يك حبه قند (رضا ميركريمي)، 2- اينجا بدون من (بهرام توكلي)

14- مريلا زارعي:
1- بانوي شهر ما (ابراهيم حاتمي‌كيا)، 2- جدايي نادر از سيمين (اصغر فرهادي)

15- لادن مستوفي:
1- چشم (جميل رستمي)، 2- آقا يوسف (علي رفيعي)

16- مهتاب كرامتي:
1- آلزايمر «نسيان» (احمد رضا معتمدي)، 2- اسب حيوان نجيبي است (عبدالرضا كاهاني)

17- شقايق فراهاني:
1- بيداري (فرزاد موتمن) 2- خنده در باران (داريوش فرهنگ)

18- ترانه عليدوستي:
1- زندگي با چشمان بسته (سول صدرعاملي)، 2- انتهاي خيابان هشتم (عليرضا اميني)

19- پانته‌آ بهرام:
1- من مادرم هستم (فريدون جيراني)، 2- روايت «سوت پايان» (نيكي كريمي)

20- ويشكا آسايش:
1- پرتقال خوني (سيروس الوند)، 2- ورود آقايان ممنوع (رامبد جوان)

21- فاطمه معتمدآريا:
1- اينجا بدون من (بهرام توكلي)، 2- سبب من (بهرام بهراميان)

22- زيبا بروفه:
1- پرتقال خوني (سيروس الوند)، 2- پايان دوم (يعقوب غفاري)

23- مائده طهماسبي:
1- سبب من (بهرام بهراميان)، 2- شش نفر زير باران (علي عطشاني)

24- الهه حصاري:
1- ما سه نفر (مهرداد فريد)، 2- انتهاي خيابان هشتم (عليرضا اميني)

25- بيتا فرهي:
1- شب و قسم به دلتنگي (رسول صدرعاملي)، 2- ساندويچ سرد«شش و بش» (بهمن گودرزي)

26- لعيا زنگنه:
1- جرم (مسعود كيميايي)، 2- خيابان‌هاي آرام (كمال تبريزي)

بنابراين گزارش، با نگاهي به اسامي پركارترين بازيگر مرد جشنواره بيست و نهم در مقايسه با جشنواره سال گذشته، مي‌توان به اين نتيجه دست يافت كه «حميد فرخ‌نژاد» كه با 7 فيلم «به رنگ ارغوان» (ابراهيم حاتمي‌كيا)، «بيداري رؤياها» (محمدعلي باشه‌آهنگر)، «شكلات داغ» (حامد كلاهداري)، «همبازي» (غلامرضا رمضاني)، «شب واقعه» (شهرام اسدي)، «دموكراسي تو روز روشن» (علي عطشاني) و «آتشكار» (محسن اميريوسفي) در جشنواره سال گذشته حضور داشت، امسال با دو فيلم «سبب من» (بهرام بهراميان) و «شب و قسم به دلتنگي» (رسول صدرعاملي) در جشنواره حضور دارد و از نكات قابل توجه اين دوره از جشنواره بيست و نهم، حضور «مصطفي زماني» در 5 فيلم است كه با كارگردانان صاحب نام سينما حضور دارد كه در نوبه خود جالب به نظر مي‌رسد و «مصطفي زماني» نيز سال گذشته با فيلم‌هاي «آل» (بهرام بهراميان)، «كيفر» (حسن فتحي) و «بدرود بغداد» (عليرضا نادري) حضوري چشمگير در جشنواره فيلم فجر داشت.

همچنين «نگار جواهريان» كه سال گذشته با فيلم‌هاي «طلا و مس» (همايون اسعديان) و «هيچ» (عبدالرضا كاهاني) در جشنواره حضور داشت و سيمرغ بلورين جشنواره را از آن خود كرد، امسال با دو فيلم «يك حبه قند» (رضا مير كريمي) و «اينجا بدون من» (بهرام توكلي) حضور دارد.

بازيگر صاحب نامي چون «پرويز پرستويي» هم با يك فيلم در ژانر دفاع مقدس در جشنواره بيست و نهم فيلم فجر حضور دارد ضمن اينكه نام «كامبيز ديرباز» در هيچ ليستي تا به حال ديده نشده است.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
نامزدهای اولیه جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه در آمریکای شمالی روی پرده می‌روند.
به گزارش مهر از ایندی وایر، 150 سالن سینما در آمریکا و کانادا برای نمایش نامزدهای اولیه اسکار فیلم کوتاه در نظر گرفته شده‌اند.
oscar79wrap_story1.jpg

از مهم ترین فیلم‌های این فهرست اولیه می توان به فیلم‌های کوتاه " جداگانه در آی تیونز" ، " زمین بازی آنا" ، " اعتراف" ، "تصادف" ،‌" الهه عشق" ، " کفش" ،‌" مرد 56 دلاری" ، " بچه های کوچک حرف های بزرگ" و " صدو چهل و سومین آرزو" اشاره کرد.
5 نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه روز 25 ژانویه ( فردا) اعلام خواهد شد.
هشتادو سومین دوره مراسم اهدای جایزه اسکار 27 فوریه ( 8 اسفند) در لس آنجلس برگزار می شود.
 
بالا