• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
بيست‌وهفتمين فيلم بلند «مسعود‌ كيميايي» از امروز روي پرده سينماها


خبرگزاري فارس: اكران فيلم سينمايي «محاكمه ‌در خيابان» بيست‌ و هفتمين اثر بلند سينمايي «مسعود كيميايي» از امروز چهارشنبه 20 آبان در 20 سالن سينماي تهران و بيش از 30 سالن سينمايي در شهرستان‌ها آغاز مي‌شود.
A0662389.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، «محاكمه ‌در خيابان» توسط تورج ‌منصوري فيلمبرداري شده و سياه و سفيد به نمايش در خواهد آمد تا بار ديگر خاطرات خوش فيلم‌هاي سال‌هاي دور «مسعود كيميايي» نظير قيصر، رضا موتوري،داش ‌آكل و گوزن‌ها را براي مخاطبان زنده كند.
«محاكمه در خيابان» ماجراي پسر جواني است كه در روز عروسي‌اش از دوستي مي‌شنود كه عروس قبل از او روابطي با مردي متاهل داشته است. جوان 3 ساعت وقت دارد تا در شهر پر از اتومبيل ساعات عصر را بگردد تا در اين تهران بزرگ، مرد را پيدا كند تا مطمئن شود... فيلم در همين 3 ساعت مي‌گذرد. جوان يك اتومبيل گل زده قرض گرفته دارد، يك كت و شلوار دامادي و يك چاقو ... كار به كجا خواهد رسيد؟»
مسعود كيميايي فيلم «محاكمه در ‌خيابان» را دوست دارد و معتقد است كه فيلم سايه‌هايي از سينماي گذشته اثر را نمايش مي‌دهد.
«مسعود كيميايي» چندي پيش در گفت‌‌وگويي با خبرنگار سينمايي فارس در خصوص حال و هواي فيلم جديد خود گفته بود: فكر مي‌كنم «محاكمه در خيابان» فيلم خوبي شده و آن را دوست دارم. فيلم را به شكل سياه و سفيد ساختم و ياد آور دوران گذشته است.
«مسعود كيميايي» همچنين در يادداشتي ويژه كه ابتداي سال جاري آن را در اختيار فارس قرار داده بود، آخرين فيلم خود با نام «محاكمه در خيابان» را به اين شكل معرفي كرد:
«پسر جواني با دختري عروسي دارد. چهار بعد از ظهر جوان كه كارگر يك تعميرگاه اتومبيل است، گل به اتومبيل قرض گرفته‌اش زده و شادمان به دنبال عروس در آرايشگاه مي‌رود تا شب... اما از دوست و ديگران مي‌شنود كه عروس قبل از او روابطي با مردي داشته است. پزشك هم حاضر است از رابطه‌اي بگويد كه به داشتن كودكي و مرگ او تمام شده است... جوان 3 ساعت وقت دارد تا در شهر پر از اتومبيل ساعات عصر را بگردد تا در اين تهران بزرگ، مرد را پيدا كند تا مطمئن شود عروس راست مي‌گويد. فيلم در همين 3 ساعت مي‌گذرد. جوان يك اتومبيل گل زده قرض گرفته دارد، يك كت و شلوار دامادي و يك چاقو... كار به كجا خواهد رسيد؟»
محمدرضا فروتن، نيكي كريمي، حامد بهداد، پولاد كيميايي، حميد‌رضا افشار، شبنم درويش، شقايق فراهاني، نگار فروزنده، محمد مؤيد، اكبر معززي و علي‌اصغر طبسي بازيگران بيست و هفتمين فيلم بلند سينمايي «مسعود كيميايي» هستند.
فيلم سينمايي «محاكمه در خيابان» از امروز چهارشنبه در سينماهاي استقلال، آزادي، فرهنگ، اريكه ايرانيان، پرديس ملت، ايران، عصرجديد، پرديس زندگي، سپيده، گلريز، موزه سينما، شاهد، نياوران، مركزي، بلوار، پارس، جي، كانون قدس، پرديس تماشا و ... اكران مي‌شود.

30_880206_L600.jpg


26_880206_L600.jpg


28_880206_L600.jpg


65_880720_L600.jpg


66_880720_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
خوشحالم كه «حيران» مخاطبان را ياد آثار بني‌اعتماد مي‌اندازد


خبرگزاري فارس: كارگردان «حيران» با بيان اينكه خوشحالم كه «حيران» مخاطبان را ياد آثار بني‌اعتماد مي‌اندازد، گفت: از اكران «حيران» بي‌اطلاع هستم.
A0612198.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست فيلم سينمايي «حيران» شامگاه سه‌شنبه با حضور «رضا درستكار » (منتقد و مجري) و «شاليزه عارف‌پور» (كارگردان) در فرهنگسراي انقلاب برگزار شد.
بنابراين گزارش، «درستكار» از «عارف‌پور» در مورد اينكه حذفيات فيلم و لهجه بازيگران سئوال كرد كه وي در پاسخ اظهار داشت: از زمان فيلم كم نشده، اما از اكران «حيران» بي‌اطلاع هستم. خيلي به لهجه بازيگران حساس نبودم و بيشتر دوست داشتم به معضلات افغاني‌ها بپردازم.
وي در ادامه افزود: در تحقيقاتي كه انجام دادم، فهميدم كه خيلي از افغاني‌ها در تهران مشغول به كار هستند و چند فرزند دارند و صاحب زن ايراني هستند، اما امنيت ندارند. ما در اين فيلم يك هزارم مشكلات اين قشر را هم نتوانستيم بازگو كنيم. فيلم در مورد عشق است و ايثار زنان ايراني كه ما به ازاي بيروني هم دارد.
عارف‌پور در ادامه گفت: اگر قرار بود همه كاراكترها شمالي صحبت كنند، كلام بازيگران يكدست نمي‌شد. در براي «حيران» (مهرداد صديقيان)، مترجم افغاني استخدام كرديم كه با او چند ماهي كار كرد و من تا آنجا كه توانستم لهجه او را در مقاطعي تصحيح كردم، اما واقعيت اين است كه لهجه برايم خيلي مهم نبود. مهم اين است كه مخاطبان بتوانند با كاراكترها ارتباط خوبي برقرار كنند.
به گزارش فارس، «درستكار» از «عارف‌پور» در مورد استفاده از بازيگران حرفه‌اي در فيلم به عنوان كار اول سئوال كرد كه وي در پاسخ گفت: چون اولين كارم بود از تيم حرفه‌اي استفاده كردم؛ چه در بخش بازي‌ها چه عوامل فني. دليل ديگر آن، اين است كه چون من سال‌ها دستيار «رخشان بني اعتماد» بودم با بازي «باران كوثري» آشنا‌يي كامل دارم و سناريو را براساس «باران كوثري» نوشتم. پيش از اين با ديگر نقش‌ها هم آشنا شده بودم، چون در قديم با «خسرو شكيبايي» و «اصلاني» در سمت دستياري همكار بودم.
در ادامه، يكي از حضار از «عارف‌پور» در مورد بچه و انفعال پدر در اين فيلم سئوال كرد كه وي در پاسخ اظهار داشت: به نظر من، وجود بچه ضروري بود و پايه‌هاي عشق را محكم‌تر مي‌كرد. اين بچه‌ها هستند كه در آينده زجر مي‌كشند و انفعال پدر در فيلم، عمدي بود، چرا كه «شكيبايي» قبلاً اين عشق را تجربه كرده است. اين انفعال بار دراماتيك قصه را بيشتر كرد.
در ادامه، يكي از حضار از «عارف‌پور» در مورد اشكالات ساختاري اين فيلم سئوال كرد كه وي در پاسخ گفت: حتي اگر تعداد كمي از مخاطبان با اين قصه ارتباط برقرار كنند، ما دستمزد خود را گرفته‌ايم.
در ادامه «عارف‌پور» تصريح كرد: واقعيت اين است كه من فيلم را براي گيشه نساختم و ارتباط تماشاگر با اين فيلم برايم خيلي مهم بود و از «رخشان بني اعتماد» در طول كار مشاوره گرفتم.
در ادامه يكي از حضار از «عارف‌پور» در مورد پيام اين فيلم پرسيد كه عشق است يا مهاجرت كه وي در پاسخ اظهار داشت: به نظر من، عشق مرز نمي‌شناسد و اين موضوع، جهاني است و همه دنيا مي‌توانند با اين قصه ارتباط برقرار كنند. من دوست دارم حقوق زنان در اين مورد اصلاح شود.
بنابراين گزارش، يكي از حضار از «عارف‌پور» در مورد اينكه آيا باز هم در كار بعدي فيلم فرهنگي مي‌سازد، سئوال كرد كه وي در پاسخ گفت: من به خاطر وسواس زياد كه دارم، دير كارگرداني را آغاز كردم، اما ناراضي هم نيستم. بعد از دو سال از ساخت «حيران»، دوست دارم در ادامه فيلم‌هاي فرهنگي بسازم.
در پايان يكي از حضار در مورد وامداري از «بني‌اعتماد» سئوال كرد كه وي در پاسخ اظهار داشت: خوشحالم كه «حيران» مخاطبان را ياد آثار «رخشان بني‌اعتماد» مي‌اندازد. من به دستياري «بني‌اعتماد» افتخار مي‌كنم.
اين مراسم، در حالي كه با تأخير يك ساعته عارف‌پور آغاز شده بود، سرانجام با اهداي لوح تقدير به وي، ساعت 22 به پايان رسيد.

26_870120_L600.jpg


27_870120_L600.jpg


24_870120_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
آغاز اكران «نيش و زنبور» در بيش از 50 سينما/
سرتيپي: «نيش و زنبور» متفاوت‌ترين فيلم كمدي سال‌هاي اخير است


خبرگزاري فارس: همزمان با آغاز اكران سراسري فيلم سينمايي «نيش و زنبور» در بيش از 50 سالن سينما «علي سرتيپي» تهيه‌كننده اين فيلم گفت: «نيش و زنبور» متفاوت‌ترين فيلم كمدي سال‌هاي اخير است.

A0755722.jpg



«علي سرتيپي» تهيه كننده فيلم سينمايي «نيش و زنبور» همزمان با آغاز اكران سراسري اين فيلم در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس اظهار داشت: تمام كپي‌هاي «نيش و زنبور» براي اكران عمومي آماده شده است و فيلم از امروز در 20 سينماي تهران و بيش از 30 سينماي شهرستان روانه پرده سينماها خواهد شد.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي متفاوت «نيش و زنبور» گفت: به اعتقاد من «نيش و زنبور» متفاوت‌ترين فيلم كمدي سال‌هاي اخير سينماي ايران و تماشاگران از ديدن آن احساس پشيماني نخواهد كرد.
سرتيپي خاطرنشان كرد: ويژگي اصلي اين فيلم است كه مسايل روتيني را كه در ديگر فيلم‌هاي كمدي به آنها پرداخته مي‌شود، نمي‌بينيم و تماشاگر فيلمي را روي پرده مي‌بينيد كه يك كمدي موقعيت صرف است و به توانايي بازيگران خود اكتفا كرده و نه به ديالوگ‌هاي سطحي و سخيف و اين موضوع مسلما با استقبال مخاطبان مواجه خواهد شد.
تهيه كننده فيلم سينمايي «نيش و زنبور»در خاتمه اظهار داشت: «نيش و زنبور» داستاني كاملا متفاوت دارد و با توجه به بازي متفاوت «رضا كيانيان» كه اولين نقش كاملا كمدي او به حساب مي‌آيد، پيش‌بيني مي‌شود اكران موفقي را در اكران دوم عيد فطر سپري كند.
به گزارش خبرنگار فارس، رضا كيانيان، رضا عطاران و مريلا زارعي بازيگران اصلي اين فيلم سينمايي هستند كه براساس فيلمنامه‌اي از «سروش صحت» داستان دو دوست كلاهبردار به نام‌هاي رضا و اسد است كه در يك ركب‌زني حرفه‌اي مقابل هم قرار مي‌گيرند و ناگهان كسي از گرد راه مي‌رسد و ...
«نيش و زنبور» در تاريخ 20 ارديبهشت ماه در فرمانيه كليد خورد و اواخر خرداد در خيابان‌هاي اطراف ميدان صنعت و خيابان زرافشان فيلمبرداري‌اش به پايان رسيد.
ليست كامل عوامل «نيش و زنبور» به شرح زير است:
كارگردان: حميدرضا صلاح‌مند، تهيه‌كننده: علي سرتيپي، فيلمنامه: سروش صحت، مدير فيلمبرداري: مسعود سلامي، طراح چهره‌پردازي: مهرداد ميركياني، طراح صحنه و لباس: فرهاد ويلكيجي، صدابردار همزمان: آرش برومند، مدير توليد: يوسف صمدزاده، مدير برنامه‌ريزي: محمد آهنگراني، عكاس: محمد فوقاني،سرمايه‌گذاران: محمدرضا تخت‌كشيان، علي سرتيپي و روح‌الله بهمني.

5_880230_L600.jpg


6_880230_L600.jpg


7_880230_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«بعدازظهر سگي سگي» هفته آينده كليد مي‌خورد


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي«بعدازظهر سگي سگي» ساخته مصطفي كيايي روز دوشنبه 25 آبان ماه در خيابان‌هاي تهران كليد مي‌خورد.
A0747236.jpg


«عباس حقيقي» مجري طرح اين فيلم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: فيلمبرداري كار دوشنبه هفته آينده، در خيابان‌هاي تهران شروع مي‌شود و اغلب سكانس‌ها در عكاسي حوالي خيابان طالقاني فيلمبرداري مي‌شود.
وي افزود: فيلمبرداري اين فيلم در تهران و كرج انجام مي‌شود و ظرف فرصت باقي‌مانده تا شروع فيلمبرداري، چند بازيگر ديگر به پروژه اضافه خواهد شد.
به گفته حقيقي، بازي امير جعفري و غلامحسين لطفي به دليل همزماني با پروژه‌هاي ديگر، منتفي شده است.
«رضا عطاران»،«مجيدصالحي»،«بهاره رهنما» و «مهران رجبي» از جمله بازيگران اين فيلم هستند.
ليست عوامل اين پروژه عبارتند از: مدير فيلمبرداري: رضا رخشان، طراحي صحنه و لباس: رضا حاجي‌درويشي، طراحي گريم: مهري شيرازي، صدابردار: حسين غفاري، مجري طرح: عباس حقيقي، تهيه‌كننده: جوزان فيلم، بازيگران: رضا عطاران، مجيد صالحي، بهاره رهنما، مهران رجبي، علي صادقي، مرتضي ضرابي، اميرنوري، فرناز رهنما، مريم مسچيان .
«بعدازظهر سگي سگي» براساس فيلمنامه‌اي از كيايي داستان يك فارغ‌التحصيل رشته مهندسي مكانيك است كه در صنعت خودروسازي طرح‌هايي ارائه كرده، اما كسي به او بها نمي‌دهد. او براي اينكه حرف خود را به گوش مسئولان برساند، بازي خطرناكي را آغاز مي‌كند كه منجر به گروگانگيري مي‌شود.
اين فيلم به تهيه‌كنندگي فتح‌الله جعفري جوزاني براي حضور در جشنواره فجر امسال آماده مي‌شود.

===============================================

جمال شورجه فيلمي را با موضوع امام رضا(ع) تهيه‌ مي‌كند


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «آسمان هشتم» به كارگرداني حسن نجفي، با موضوع امام رضا(ع)، براي حضور در جشنواره بيست‌و‌هشتم فيلم فجر توسط «جمال شورجه» تهيه مي‌شود.
A0657453.jpg


«جمال شورجه» در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس، در اين باره گفت: اين فيلم پيش‌تر پروانه ساخت دريافت بود و تهيه‌كننده قبلي انصراف خود را از اين پروژه اعلام كرد، با پيشنهاد همكاري، فيلمنامه را مطالعه كردم كه به نظرم فيلمنامه زيبا و خوبي است و آقاي نجفي نيز يكي از افراد متعهد و تواناي سينما هستند.
وي افزود: با اين اوصاف پذيرفتم كه تهيه‌كنندگي اين فيلم را به عهده بگيرم كه انشاءالله فيلم خوب و ارزشي ساخته شود.
شورجه به فارس گفت: مشغول رايزني با مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و چند ارگان ديگر براي سرمايه‌گذاري هستيم كه در صورتي كه نظر آنها جلب شد، هر چه زودتر روند توليد را شروع كنيم تا براي حضور در جشنواره فيلم فجر آماده شود.
اين تهيه‌كننده درباره جزئيات ديگر اين فيلم، گفت: در آسمان هشتم تعدادي بازيگران آذربايجان و باكو حضور خواهند داشت كه مذاكراتي نيز با آقاي نجفي داشته‌اند و بازيگراني از ايران نيز در اين پروژه همكاري دارند.
به گفته شورجه فيلمبرداري اين اثر در مشهد مقدس صورت مي‌گيرد.
قصه فيلمنامه «آسمان هشتم» به داستان خانواده‌اي مي‌پردازد كه از جمهوري آذربايجان براي درمان بيماري يكي از اعضاي خانواده‌شان عازم مشهد مي‌شوند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«دختر از من،پسر از تو» زندگي دو سارق را تصوير مي‌كند


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «دختر از من،پسر از تو» به كارگرداني داوود موثقي با احتمالي محمدرضا شريفي‌نيا، امين حيايي و مريلا زارعي زندگي دو سارق را تصوير مي‌كند.
«داوود موثقي» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: اين فيلم قصه يك دختر و پسر جوان سارق است كه به صورت اتفاقي قصد سرقت يك گاوصندوق را دارند.
وي افزود: قرار است به زودي جلسه‌اي با مرتضي شايسته تهيه‌كننده فيلم داشته باشيم تا برنامه‌ريزي توليد را شروع كنيم.
اين كارگردان سينما به فارس گفت: هرچقدر زودتر فيلمبرداري كار را شروع كنيم، بهتر است، چون سكانس‌هاي خارجي فيلم زياد است و امكان بهره‌گيري از نور روز كمتر مي‌شود.
موثقي درباره بازيگران اين پروژه گفت: پيش از اين با مريلا زارعي، امين حيايي، سيروس گرجستاني و محمدرضا شريفي‌نيا براي حضور در اين فيلم رايزني و مذاكراتي داشته‌ام، اما نمي‌دانم كه برنامه كاري آنها به چه صورتي است و آيا به اين فيلم مي‌رسند يا خير.
براساس اين گزارش، فيلم سينمايي «دختر از من، پسر از تو» روز گذشته از وزارت ارشاد اسلامي پروانه ساخت دريافت كرد.

=============================================

«ياس‌هاي پنهان» با همكاري عراقي‌ها ساخته مي‌شود


خبرگزاري فارس: بازيگران و عوامل كشور عراق در فيلم سينمايي «ياس‌هاي پنهان» ساخته جمال شورجه همكاري خواهند داشت.
A0135448.jpg


«جمال شورجه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس، در اين باره گفت: در حال رايزني با چند ارگان و نهاد هستيم تا سرمايه‌گذار كار را مشخص كنيم، رايزني‌هايي نيز با مقامات و هنرمندان كشور عراق داشتيم كه در اين فيلم با ما همكاري كنند.
وي افزود: چون جذب سرمايه هنوز به نقطه مشتركي نرسيده است، عملا نمي‌توانيم مرحله پيش‌توليد و دعوت به همكاري عوامل را شروع كنيم، اما به موازات اين بررسي‌ها «فرهاد توحيدي»، بازنويسي فيلمنامه را انجام مي‌دهند.
به گفته شورجه، پيشنهاد همكاري و مشاركت يك سرمايه‌گذار خصوصي نيز در حال بررسي است.
فيلمنامه اوليه «ياس‌هاي پنهان» را سپيده فيروزي نوشته است و فيلمبرداري آن در عراق، مرز ايران و عراق، شلمچه و جنوب كشور انجام مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هايده صفي‌ياري تدوين «آدمكش» را آغاز كرد


خبرگزاري فارس: «هايده صفي‌ياري»، تدوين فيلم سينمايي «آدمكش» به كارگرداني رضا كريمي را آغاز كرد.
A0768225.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، فيلمبرداري «آدمكش» كه 27 مرداد در تهران كليد خورده بود، پس از 60 جلسه كاري روز 27 مهرماه در شمال كشور به پايان رسيد.
بيشتر سكانس‌هاي اين فيلم در تهران و بقيه در لواسان و حوالي رامسر فيلمبرداري شده است.
بهرام رادان، مهتاب كرامتي، حامد بهداد، ليلا اوتادي، قطب‌الدين صادقي، افسانه بايگان، شهرزاد كمال‌زاده، سيامك صفري، علي اصغر طبسي، امير مهدي‌كيا، علي مرادي، فاطمه درستكار و فرامرز روشنايي بازيگران «آدمكش» به تهيه‌كنندگي محمد پوستي هستند.
اين فيلم مضموني اجتماعي دارد و يك درام روانشناختي است. رضا كريمي تاكنون فيلم‌هاي سينمايي «عشق + 2»، «هزاران زن مثل من»، «تب» و «انعكاس» و همچنين مجموعه هاي تلويزيوني «مرده متحرك»، «شبي از شب ها» و «فاكتور هشت» را مقابل دوربين برده است.
از عوامل اصلي اين فيلم مي‌توان به آزيتا موگويي(مجري طرح و مديرتوليد)، ژيلا مهرجويي(طراح صحنه و لباس)، بهروز معاونيان(صدابردار)، عاطفه رضوي(طراح چهره پردازي)، محمد موفق(دستيار اول كارگردان)، احسان سجادي(برنامه‌ريز) و محمد يميني(مدير تداركات) اشاره كرد.
قرار است «آدمكش» براي نمايش در بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر آماده نمايش شود.

7_880820_L600.jpg


4_880820_L600.jpg


6_880820_L600.jpg


5_880820_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دستور تدوين آيين‌نامه پاسداري از منزلت هنرمندان صادر شد


خبرگزاري فارس:«جواد شمقدري» طي نامه‌اي به «سيد‌عليرضا سجادپور» دستور تدوين آيين‌نامه حفظ و پاسداري از منزلت هنرمندان را صادر كرد.
A0763291.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، پيرو نامه خانه سينما به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص اعتراض به مشكل ممنوع الخروج بودن تعدادي از سينماگران، «جواد شمقدري» معاونت سينمايي طي نامه‌اي به «سيدعليرضا سجادپور» مدير كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌اي دستور بررسي راهكارهائي جهت تدوين آئين نامه‌اي مدون ابلاغ كرد.
براساس اين گزارش، در اين نامه به حفظ حرمت و شأن فرهنگ و هنر ايراني و اسلامي اشاره و تأكيد شده، هر فردي كه به عنوان سفير فرهنگي و هنري از طرف جمهوري اسلامي ايران انتخاب مي‌شود بايد آئينه تمام نماي فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي باشد.
در متن نامه شقمدري خطاب به سجادپور آمده است: همانطور كه مطلعيد اخيراَ خانه سينما در خصوص اعتراض به ممنوع الخروج بودن چند همكار خود به وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي نامه سرگشاده اي نگاشته اند و در آن نسبت به بلاتكليفي اين همكاران ممنوع الخروج ،معترض شده اند. بديهي است اين نگراني و دغدغه ، نقطه مشترك همه ماست. چون معتقديم نه تنها بايد پاسدار حرمت و قدر و منزلت هنرمند كه ساحت هنر نيز بايد بود و نبايد اجازه داد هيچكس و حتي خود هنرمندان به اين ساحت مقدس خدشه اي وارد نمايند.
در ادامه اين نامه مي‌خوانيم: آنچه تا به امروز باعث تداوم اين نگراني ها شده است و هر از گاهي در رسانه ها شاهد اخباري مبني بر ممنوع الخروج يا ممنوع الورود يا ممنوع التصوير شدن يك فرد هستيم ناشي از عدم شفافيت و نبود يك آئين نامه مبني بر حفظ منزلت اجتماعي و ملي هنر و هنرمندان مي باشد.
شمقدري ادامه داده است: بر اين اساس ضرورت دارد با كمك صنوف سينمايي و كارشناسان دستگاه هاي ذيربط و كارشناسان عرصه فرهنگ نسبت به تدوين آئين نامه حفظ و پاسداري از منزلت هنر و هنرمند بر اساس آموزه هاي اسلام، امام ، رهبري و قانون اساسي اقدام سريع صورت پذيرد.
در خاتمه نامه «شمقدري» 9 محور براي تدوين اين آيين نامه ذكر شده است: تبيين حريم هويت ملي و فرهنگي، تحكيم منافع ملي كشور، تاكيد بر عزت و حيثيت و غيرت ايراني و اسلامي، تنظيم روابط اجتماعي و اخلاقي، پاسداري از منزلت و اعتبار هنرمندان، رعايت امنيت شغلي و حرفه‌اي، تأكيد بر حفظ خلاقيت‌ها و زيباشناسي حوزه هنر و اثر هنرمند، تأكيد بر باورهاي ديني و ملي، و رعايت حقوق مردم و هنرمند.

==========================================

جشنواره فيلم كوتاه ظرفيت‌هاي پراكنده را پيوند مي‌دهد


خبرگزاري فارس: معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي پيامي به جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران عنوان كرد: اين جشنواره فرصت مغتنمي است كه ظرفيت‌هاي پراكنده موجود را به هم پيوند ‌دهد.
A0766438.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، متن كامل پيام به اين شرح است:
«كم گوي و گزيده گوي چون در»
سينماي كوتاه تصويرگر كثرت مضامين و معاني در قالب ساختارهايي متنوع است. كثرتي كه با تمام تنوع و گوناگوني، انديشه و باور مخاطب را به سوي وحدت سوق مي‌دهد و سرچشمه‌هاي زلال و لايزال معرفت و اشراق را بر او نمايان مي‌سازد.
فرهنگ و هنر ايران اسلامي نيز سرشار از اين وحدت‌بخشي در عين تنوع و تكثر است. چشم‌اندازهاي بي‌پايان، ديرپا و پويا در آيين‌ها، آداب، مناسك و معارف اقوام مختلف اين سرزمين بسيارند. چشم‌اندازهايي درخشان كه در عين گوناگوني، هويت يگانه و شكوهمند ايران اسلامي را در تمامي عرصه‌ها رقم زده‌اند.
برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران فرصت مغتنمي است كه ظرفيت‌هاي پراكنده موجود را به هم پيوند مي‌دهد و از توانمندي‌هاي هنر- صنعت سينما براي ايفاي نقشي فرهنگساز و وحدت‌آفرين بهره مي‌گيرد. بي‌شك بر همه فرهيختگان عرصه فكر و فرهنگ آشكار است كه ديدگاه‌هاي گوناگون بايد براي رسيدن به افق و غايت آرماني كه هدف متعالي ملت بزرگ ايران است با همدلي، همكاري و همفكري بكوشند. تلاش فيلمسازان براي حضور موثر در عرصه بين‌المللي فيلم كوتاه از طريق به نمايش گذاشتن قابليت‌ها و ارزش‌هاي موجود در فرآيندهاي فرهنگي و هنري خود با بهره‌گيري از جذابيت‌ها و توانمندي‌هاي فيلم كوتاه و لزوم پرداختن به مضاميني متناسب با ضرورت‌ها، دغدغه‌ها و چالش‌هاي امروز و نيازهاي آينده از نكاتي است كه بايد در سايه فعاليت اين جشنواره مورد توجهي ژرف‌تر قرار گيرد.
توجه ويژه معاونت امور سينمايي به سينماي كوتاه در جهت وسعت بخشيدن به قلمرو فعاليت‌ها و تعميق رويكردهاي اصيل، حضور پرشور سينماگران جوان در حيطه توليد و عنايت به ضرورت فعاليتي پي‌گير و ثمربخش، همگي سبب گرديده است تا اين گستره آكنده از تحرك و پويايي باشد.
اميدواريم هر روز شاهد رشد كمي و شكوفايي كيفي بيشتر در آثاري باشيم كه منبعث از هويتي اسلامي و ايراني‌اند و به دليل طيف وسيع مضامين و ساختارها مي‌توانند، تنوع فرهنگ‌ها، آداب، مناسك و آيين‌هاي موجود در اقصي نقاط ايران اسلامي را جلوه‌گر سازند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
جشنواره فيلم كوتاه گام موثري براي تصوير چشم‌اندازهاي نوين است


خبرگزاري فارس: سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بيست‌و‌ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران پيام داد.
A0730728.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، متن كامل پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين شرح است: هنر اسلامي در ذات خود واجد اين ويژگي بي‌نظير است كه تجلي جوهره و روح اسلام و حامل پيام معنويت، اخلاق‌گرايي، صلح و دوستي به عنوان مهم‌ترين پيام اين دين مبين است.
هنر اسلامي به خصوص آن‌گاه كه در ايران‌زمين و به دست ايرانيان هنرمند رنگ ايراني به خود پذيرفت، اين ظرفيت را يافت كه نقش موثري را در ايجاد ارتباط، تفاهم و تعامل سازنده با مليت‌هاي ديگر ايفا نمايد.
تنها جلوه‌هاي بيروني اين هنر چنين جذاب و زيبا نيست، بلكه سرشت و فطرت دروني آن نيز از اين جمال و جلال در حد كمال برخوردار است. هنر اسلامي همواره زبان مشترك مسلمانان بوده است. هم از اين روست كه هنرمندان مسلمان براي ايجاد جهاني آكنده از عدالت و آزادي بايد با هنر متعهد و اثرگذار خويش، نقش هشيارگر برعهده بگيرند. آنان بايد ملت‌ها را نسبت به نتيجه اختلاف‌افكني ابرقدرت‌ها آگاه سازند. قدرت‌هايي كه تمايل به غارت منابع كشورها دارند تا بدين نحو بتوانند بر آن‌ها حاكم شوند.
مواجهه با تهاجم فراگير دشمن تدوين راهبردهايي كارآمد را براي آگاهي‌بخشي به ملت‌ها ضروري مي‌سازد. راهبردي كه بيش از هر چيز بايد مبتني بر وجوهي فكري و فرهنگي باشد و به شيوه‌اي هوشمندانه منجر به برنامه‌ريزي براي استفاده بهينه از امكانات و توانايي‌ها گردد تا هم‌سونگري، همبستگي و يكپارچگي در افكار و مواضع را در پي داشته باشد. سينما به عنوان هنر و رسانه‌اي عمومي و مردمي كه مورد توجه همگان به خصوص طيف وسيعي از جوانان است، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ خصوصا آن كه با توجه به اهداف فرهنگي انقلاب اسلامي، مي‌تواند در ارتقاي فكري و فرهنگي اقشار گوناگون با بياني اثرگذار و هنرمندانه كارساز افتد و نسل‌هاي مختلف را به ريشه‌هاي عميق هويت خويش پيوند بزند.
سينماي كوتاه ايران به پشتوانه حضور خيل كثيري از جوانان متعهد و هنرمند، داراي ظرفيت‌هاي فراواني است. جواناني از گوشه و كنار ميهن اسلامي كه هر يك با رشد و نمو در فرهنگي متفاوت و در اقليمي خاص، كوله‌باري از داشته‌ها را بر دوش دارند تا در عين بهره‌مندي از غناي فكري و فرهنگي، جلوه‌اي از يك‌رنگي و وحدت را در لحظه لحظه آثارشان به نمايش بگذارند. برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران گام موثري است كه مي‌تواند به ياري بيان موجز و اثرگذار فيلم كوتاه ، چشم اندازهاي نويني را در حيطه مضامين ارزشمند ، فراروي مخاطبيني از اقصي نقاط جهان به تصوير بكشاند. اميد آن كه با عنايت پروردگار متعال كوشش همه فعالان اين عرصه به بار بنشيند و توجه خاصه‌اش بركات آن را بر دامن جامعه بنشاند و خط اجري بر صحيفه عمل متوليان اين مهم هم بكشاند.

===============================================
كارگردان «محمد رسول الله»، قرباني تروريسم


خبرگزاري فارس: چهارسال پيش در چنين روزي صداي چند انفجار مهيب در «امان» پايتخت اردن شنيده شد و پس از فروكش كردن آتش انفجار، معلوم شد كارگردان «محمد رسول الله» قرباني تروريسم شده است.
A0142581.jpg


به گزارش خبرنگار فارس، «مصطفي العقاد» در اول ژانويه 1935 در شهر حلب سوريه ديده به جهان گشود و دوران كودكي‌اش را در همين شهر سپري كرد.
وي در دوران كودكي خود به خانه همسايه مي رفت و به تماشاي فيلم مي نشست و در سن هجده سالگي تصميم گرفت يكي از كارگردانان هاليوود شود.
در رؤياي رسيدن به هاليوود و با وجود فقر شديد مالي خانواده توانست از يكي از دانشگاه‌هاي آمريكا پذيرش بگيرد و با 200 دلار و يك جلد قرآني كه پدرش در اختيار او قرار داده بود راهي سرزمين آرزوهايش شد.
شايد همين ايمان سرشارش بود كه به او اميد مي داد در نهايت فقر و تنگدستي مي تواند به يكي از كارگردانان بزرگ تاريخ سينما بدل گردد.
پس از آغاز تحصيلات در دانشگاه "كاليفورنيا " همواره بر اين انديشه بود كه تاريخ دين و سرزمينش را به تصوير كشد و با وجود آنكه بقيه عمرش را در ايالات متحده سپري كرد اما درك بسيار بالايي از اسلام و تمدن اسلامي داشت و همين مساله بعدها به او كمك كرد بزرگ ترين اثر سينمايي در تاريخ مسلمانان را به منصه ظهور گذارد.
وي معتقد بود فيلم هاي اسلامي بزرگ ترين سلاح براي مبارزه با فرهنگ غربي است و مي تواند تصوير واقعي اسلام و تمدن اسلامي را به رخ غرب كشد.
با وجود آنكه عرب هاي زيادي در هاليوود مشغول فعاليت بودند اما عقاد با درايت خود توانست "لابي يهودي " را كه بر سينماي هاليوود سيطره داشت از سر راه بردارد و با وجود كارشكني هاي بسيار صهيونيسم خواسته خود را عملي كند.
آنچه باعث شهرت "عقاد " شد فيلم مشهور "محمد رسول الله " (رسالت) است كه در سال 1976 آن را در دونسخه عربي و انگليسي توليد كرد و زندگي پيامبر اعظم (ص) از زمان بعثت تا وفات ايشان را به تصوير كشيد.
دومين فيلمي كه بر شهرت اين كارگردان مسلمان افزود "شير صحرا " يا همان "عمر مختار " بود كه در سال 1981 آن را توليد كرد.
او اين دو فيلم را در كشور ليبي ساخت و در هردوي آن ها "آنتوني كويين " اسطوره سينماي جهان در كنار بازيگران بزرگ ديگر به نقش آفريني پرداخت.
او در هنگام ساخت "محمد رسول الله " با علماي بزرگ مسلمان مشورت كرد تا مبادا تصويري از اسلام ويا زندگي پيامبر و صحابه نشان دهد كه مخالف موازين اسلامي باشد.
عقاد با اين فيلم توانست يك پل ارتباطي ميان شرق و غرب بويژه ميان مسلمانان و غرب ايجاد كند و تصور غربي ها از اسلام را بهبود بخشد.
او در مصاحبه اي در همين راستا اعلام كرد: "اين فيلم اداي دين من به 700 ميليون مسلمان به عنوان مسلماني است كه در غرب زندگي مي كند ".
از ديگر فيلم هاي برجسته اين كارگردان بزرگ مسلمان مي توان به فيلم هاي مشهور "هالوين " (1981) و قرار با ترس (1985) اشاره كرد.
عقاد در ده سال اخير زندگي خود به دنبال ساخت فيلم "صلاح الدين ايوبي " بود و با وجود آنكه با "شون كانري " بازيگر بزرگ هاليوود و برنده جايزه اسكار جهت ايفاي نقش صلاح الدين به توافق رسيده بود، هيچيك از كشورهاي عربي حاضر به سرمايه گذاري در اين فيلم نشدند و اين روياي عقاد هيچگاه محقق نشد؛ فيلمي كه تلاش يك قهرمان به منظور بازپس گيري كرامت اسلامي را به تصوير مي كشيد.
فيلم هاي عقاد نمونه كامل همبستگي اسلامي است وهمين ديدگاه خالص اسلامي در كنار توانايي هاي فني و بهره گيري از بازيگران بزرگ تاريخ سينما، سبب شد كه فيلهاي وي هميشه در تاريخ سينما و در اذهان مسلمانان وغير مسلمانان جاودان بماند.
سرانجام عقاد كه سال ها با نظريات خود مخالفت شديدش را تروريسم اعلام كرده بود قرباني تروريسم شد و در 11 نوامبر سال 2005 به همراه دخترش كه جهت شركت در مراسم عروسي يكي از دوستانش به اردن سفر كرده بود، در جريان انفجارهاي تروريستي شهر "امان " در يكي از هتل‌هاي اين شهر كشته شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شاهيده فيلم ويدئويي «سكوت» را مي‌سازد


خبرگزاري فارس: فيلم ويدئويي «سكوت» به كارگرداني علي شاهيده در تهران و كاشان ساخته مي‌شود.
A0722539.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، فيلم ويديوئي «سكوت» مراحل پيش‌توليد خود را آغاز كرده است.
بر اساس اين گزارش، اين فيلم به قلم ايمان منوچهريان و كارگرداني علي شاهيده در تهران و كاشان جلوي دوربين خواهد رفت، همچنين قرار است بعد از ضبط سكانس‌هاي خياباني، گروه عازم كاشان شود.
به گزارش فارس، تاكنون برخي از عوامل توليد مشخص شده‌اند كه از اين ميان مي‌توان به رضا قهري مدير توليد اين فيلم اشاره كرد.
«سكوت» بعد از تله‌فيلم «زنده‌ام تا روايت كنم»، دومين فيلم بلندي است كه به صورت مشترك توسط علي شاهيده و سيد محمد مختاري توليد مي‌شود.

===============================================
دوره آموزشي كاربردي‌ترين نرم‌افزار تدوين برپا مي‌شود


خبرگزاري فارس: دوره آموزشي كاربردي‌ترين نرم‌افزار تدوين فيلم و سريال به همت شركت فرهنگ فيلم در تهران برگزار مي‌شود.
A0713375.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز آموزش شركت فرهنگ فيلم (متعلق به انتشارات علمي و فرهنگي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري) نرم افزارavid liquid كاربردي‌ترين نرم افزار مونتاژ غيرخطي و داراي قابليت هاي منحصر بفرد است.
شناخت و ساخت آنونس، تريلر، موزيك ويديو، ويديو كليپ و كليپ آرت از سرفصل هاي اين دوره تدوين است كه در 42 ساعت آموزش، تدريس خواهد شد.
«مرتضي مشهودي» فارغ التحصيل رشته تدوين فيلم و خالق جلوه هاي ويژه از دانشكده صدا و سيما مدرس اين دوره است.
مشهودي تدوين فيلم سينمايي «اين زن حرف نمي‌زند» به كارگرداني «احمد اميني» و سريال «ستارگان روز» و ... را بر عهده داشته است.
ثبت‌نام براي حضور در اين دوره آموزشي تا پايان وقت اداري روز شنبه30 آبان ماه و از طريق شماره تلفن‌هاي 88665525 و 88797603 امكان‌پذير است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«صداها» در فرهنگسراي انقلاب نقد مي‌شود


خبرگزاري فارس: نشست تخصصي و كارگاهي نمايش و تحليل فيلم «صداها» با حضور شماري از استادان، هنرمندان و كارشناسان و نيز صاحبنظران هنر سينما امروز در فرهنگسراي انقلاب برگزار مي‌شود.
A0756685.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي و مديريت فرهنگي هنري منطقه 11، اين نشست كارگاهي پنجمين گردهمايي علاقه‌مندان هنر سينما و اعضاي كانون فيلم اميد فرهنگسرا با موضوع نمايش و تحليل فيلم «صداها» 26 آبان جاري برگزار مي‌شود و طي آن مهم‌ترين و كاربردي‌ترين مباحث فيلم فوق مورد نقد و بررسي قرار گرفته و سپس با طرح موضوعات تخصصي‌تر در حوزه سينما ادامه مي‌يابد.
رضا كيانيان، رويا نونهالي، آتيلا پسياني، پگاه آهنگراني، ميكائيل شهرستاني، نازنين فراهاني، شهين نجف‌زاده، طناز طباطبايي بازيگران اين فيلم هستند كه به تهيه‌كنندگي منيژه حكمت و علي واجدسميعي سال گذشته توليد شد.
در خلاصه داستان «صداها» آمده است: در يك مجتمع مسكوني قتلي اتفاق مي‌افتد و هر يك از همسايه‌ها به نحوي درگير مي‌شوند...
علاقه‌مندان به عضويت در كانون فيلم اميد و حضور در گردهمايي مي‌توانند هر روز تا 26 آبان ماه جاري از ساعت 16 - 8 به نشاني بزرگراه نواب صفوي تقاطع خيابان كميل شرقي فرهنگسراي انقلاب واحد فرهنگي و يا براي حضور در برنامه و تهيه بليت در مورخ 26 آبان از ساعت 17 تا 20 به تالار فجر فرهنگسرا مراجعه و يا با شماره تلفن‌هاي 9 - 55419057 تماس بگيرند.

==================================================

حضور داوران انجمن منتقدان در جشنواره فيلم كوتاه تهران


خبرگزاري فارس: انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران بهترين فيلم‌هاي كوتاه جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران را انتخاب مي‌كنند.
A0761059.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، داوران معرفي شده از سوي انجمن منتقدان و نويسندگان به اين ترتيب هستند: نادر خادم‌طريقت، زهرا مشتاق و انسيه نجفي.
اين هيات قرار است بهترين فيلم‌هاي بخش سينماي ملي جشنواره را انتخاب نمايند.
بر اساس اين گزارش، 270 عنوان فيلم در بخش سينماي ملي جشنواره فيلم كوتاه تهران با يكديگر رقابت خواهند كرد.
جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران به عنوان بزرگ‌ترين رويداد سالانه سينماي كوتاه كشور از امروز 20 آبان در تهران و هم‌زمان در 12 استان كشور آغاز شد و تا 25 ماه جاري ادامه دارد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نمايش فيلم «سبيل مردونه» در جشنواره فيلم لوبليانا


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «سبيل مردونه» به كارگرداني جواد اردكاني در بيستمين جشنواره بين‌المللي فيلم لوبليانا كشور اسلووني به نمايش در مي‌آيد.
A0768375.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، اين فيلم در بخش كينو بالن جشنواره لوبليانا كه اختصاص به نمايش آثار منتخب براي كودكان 7 تا 14 ساله دارد ، به روي پرده خواهد رفت.
در اين بخش از جشنواره فيلم هاي از كشورهاي فنلاند، دانمارك، ايسلند، فرانسه و اتريش به نمايش در مي‌آيد.
فيلم «سبيل مردونه» پيش از اين در جشنواره‌هاي اشلينگل كشور آلمان ، سينه كيد كشور هلند، المپيا كشور يونان و سئول كره جنوبي حضور داشته و دو جايزه بين‌المللي كسب كرده است.
جشنواره فيلم لوبليانا كه مهم‌ترين رويداد سينمايي در كشور اسلووني محسوب مي‌شود، از 20 آبان تا اول آذر ماه جاري برگزار مي‌شود.

================================================

محمدجواد كاسه‌ساز فيلم سينمايي «حروم‌خوري ممنوع» را مي‌سازد


خبرگزاري فارس: «محمدجواد كاسه‌ساز» از ارائه فيلمنامه «حروم‌خوري ممنوع» به وزارت ارشاد جهت صدور پروانه ساخت خبر داد.
A0768185.jpg


«محمدجواد كاسه‌ساز» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در حاضر مشغول كار بروي فيلمنامه «حروم‌خوري ممنوع» هستم تا با پايان نگارش آن جهت صدور پروانه ساخت به ارشاد ارائه دهيم.
وي افزود: «حروم‌خوري ممنوع» موضوعي طنز دارد و به نگاهي طنز و انتقادي به يكي از موضوعات اجتماعي دارد كه تا پايان آبان‌ماه نگارش آن به طور كامل به پايان مي‌رسد و بلافاصله براي صدور پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارائه مي‌كنم.
كاسه‌ساز خاطرنشان كرد: به محض دريافت پروانه ساخت پيش توليد كار را آغاز خواهيم كرد و در حال حاضر با يك تهيه كننده نيز براي سرمايه‌گذاري در كار به توافقات اوليه رسيده‌ام.
وي در خاتمه گفت: تمام سكانس‌هاي اين فيلم در تهران مي‌گذرد و در صورتي كه به مرحله توليد برسد، تلاش ما براي پايان فيلمبرداري در مدت 40 روز است.
به گزارش فارس، «محمد‌جواد كاسه‌ساز» حضور در را سينما با دستياري كارگرداني پروژه هاي سينمايي چون «رنگ خدا»، «بچه هاي آسمان»، «ليلي با من است»، «حماسه مجنون»، «مردي شبيه باران»، «قله دنيا»، «نوروز» و «ياس هاي وحشي» را آغاز كرده است و ساخت دو فيلم بلند «پروانه‌اي در مه» و «محافظ» را كه هنوز به نمايش عمومي در نيامده است، در كارنامه دارد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مهرانفر: ساخت فيلم كوتاه از همه لحاظ بهتر شده است


خبرگزاري فارس: فرهاد مهرانفر با بيان اينكه ساخت فيلم كوتاه از همه لحاظ بهتر شده است، گفت: با فراهم شدن امكانات و دوربين‌هاي ديجيتال شرايطي ايجاد شد كه همگان بتوانند بنا به ديد و استعداد خود دست‌اندركار فيلم كوتاه شوند.
A0768360.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران،‌ فرهاد مهرانفر فيلمساز ضمن بيان مطلب فوق افزود: در سال‌هاي اخير شاهد فيلم‌هايي هستيم كه وابستگي به جاي خاصي ندارند و فيلم‌هايي هستند كه با سرمايه شخصي توليد و ساخته شده‌اند و همين امر باعث شده است كه فيلم كوتاه در كشورمان هم به لحاظ كمي و هم به لحاظ كيفي از اوضاع بهتري برخوردار شده است. وي ادامه داد: طي سال‌هاي گذشته در جشنواره‌هاي مختلف به عنوان داور حضور داشته‌ام و بر اساس مقايسه‌اي كه ميان جشنواره‌هاي چند سال اخير و سال‌هاي گذشته داشته‌ام، متوجه شدم كه ساخت فيلم كوتاه از همه لحاظ بهتر شده است و فيلم خوب هم نسبت به گذشته بيشتر شده است.
اين مدرس فيلمسازي ضمن با اهميت دانستن نقش رسانه‌هاي تصويري درخصوص فيلم كوتاه گفت: در همه جاي جهان رسانه‌هاي تصويري و شبكه‌هاي تلويزيوني به ديده شدن و نمايش فيلم كوتاه كمك مي‌كنند؛ اما به نظر مي‌رسد كه در رسانه ملي ما اين اتفاق نيافتاده است.
وي افزود: نه تنها درخصوص فيلم كوتاه بلكه در مورد آثار سينمايي نيز به همين گونه است و تلويزيون هيچ حمايتي از آن‌ها نكرده است. اين فيلمساز حضور فيلم‌هاي كوتاه در كنار فيلم‌هاي بلند را در بسياري از جشنواره‌ها كافي ندانست و بيان داشت: نبايد در اين جشنواره تنها اين ديدگاه باشد كه اين فيلم‌ها تنها حضور داشته باشند بلكه بايد با فيلم كوتاه به اندازه شأن و منزلتش برخورد شود.
فرهاد مهرانفر با انتقاد از نزديكي زمان برگزاري جشنواره فيلم كوتاه و جشنواره سينما حقيقت تصريح كرد: اين موضوع باعث شده است كه در چند سال اخير به برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران و جايگاهش لطمه وارد شود و به مانند گذشته نباشد.
وي اضافه كرد: بخشي از اين نيز برمي‌گردد به اين كه تلاش بر اين است تا مركز گسترش سينماي مستند و تجربي جايگاه خود را بيابد و همين باعث شده است كه انجمن سينماي جوان مثل گذشته نقش پررنگي در توليد آثار كوتاه نداشته باشد و نقش اصلي خود را از دست بدهد.
اين فيلمساز حضور فيلمسازان شهرستاني را در سال‌هاي اخير مشكل‌تر از سابق دانست و گفت: در اين سال‌ها محدوديت‌هاي زيادي براي حضور فيلمسازان شهرستاني در جشنواره فيلم كوتاه تهران به وجود آمده است كه اميد است به مرور زمان اين مشكل مرتفع شود.
بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 20 تا 25 آبان در تهران و هم‌زمان در استان‌هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود.

======================================================

فيلمنامه فيلم «كريستال2» در حال نگارش است


خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم سينمايي «كريستال» گفت:‌ اين فيلم كه نخستين اثر از يك مجموعه سه گانه است كه با هدف آموزنده و عامه‌پسند بودن آن ساخته شد و فيلمنامه «كريستال2» كماكان در حال نگارش است.
A0524656.jpg


اميد اميدي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، با اعلام خبر حضور فيلم «كريستال» با نام قبلي «آن سوي پرچين» در جشنواره فيلم فجر امسال، اظهار داشت: ما قصد داشتيم فيلمي را بسازيم كه در عين حال كه آموزنده باشد، عامه‌پسند بوده و بتواند ارتباط خوبي را با مخاطبان برقرار كند به نوعي كه هم اين دنيا و هم آن دنيا را براي خود داشته باشيم.‌
وي افزود: در حال حاضر اكثر فيلم‌ها تجاري هستند و نكته آموزنده‌اي را در خود ندارند ولي هدف ساخت سينمايي «كريستال»، پرداختن به برخي مسائل و واقعيت‌هاي جامعه و آشنا كردن مردم با آنان است، بر اين اساس «كريستال» نخستين اثر از يك مجموعه سه گانه خواهد بود.
اين تهيه‌كننده در ادامه بيان داشت: من با صحبت‌هايي كه با كارگردان و نويسنده كار «محسن محسني‌نسب» داشتم، قرار شد از بازيگران مطرحي در اين فيلم استفاده نشود و بيشتر سعي شود از بازيگران تازه‌اي كه به سينما علاقه دارند، استفاده شود تا مخاطبان بازي آنها را پذيرفته و باور داشته باشند.
اميدي با اشاره به اينكه سينمايي «كريستال 2» نيز توسط «محسن محسني‌نسب» در حال نگارش است، گفت: داستان اين فيلم نيز در ادامه «كريستال» است و سرگذشت چهار زن زنداني را روايت مي‌كند و با توجه به اينكه نقش‌هاي مشكلي در اين فيلم وجود دارد، از بازيگران سرشناس استفاده خواهد شد.
«كريستال» داستان زندگي سه زنداني است كه هر كدام به دلايلي گرفتار شده‌اند. آن سه به مرخصي مي‌روند تا درگير مشكلات شخصي شان شوند. اين فيلم جديدترين ساخته محسني نسب بعد از فيلم موشو است.
دانيال عبادي، شهره قمر، مهدي سلوكي، بابك انصاري، پروانه صلابت، فريناز همداچي، محمدرضا حبيبيان و مهدي طهراني در «كريستال» بازي مي‌كنند و عوامل توليد آن عبارتند از: نويسنده و كارگردان: محسن محسني‌نسب، مدير فيلمبرداري: رضا شيخي، طراح گريم: حسين صالحيان، صدابردار: حميد دژاكام، برنامه‌ريز: رضا سخايي، مدير توليد: فؤاد بوربور، طراح صحنه و لباس و تهيه‌كننده: اميد اميدي.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فيلمنامه فيلم «كريستال2» در حال نگارش است


خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم سينمايي «كريستال» گفت:‌ اين فيلم كه نخستين اثر از يك مجموعه سه گانه است كه با هدف آموزنده و عامه‌پسند بودن آن ساخته شد و فيلمنامه «كريستال2» كماكان در حال نگارش است.
A0524656.jpg


اميد اميدي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، با اعلام خبر حضور فيلم «كريستال» با نام قبلي «آن سوي پرچين» در جشنواره فيلم فجر امسال، اظهار داشت: ما قصد داشتيم فيلمي را بسازيم كه در عين حال كه آموزنده باشد، عامه‌پسند بوده و بتواند ارتباط خوبي را با مخاطبان برقرار كند به نوعي كه هم اين دنيا و هم آن دنيا را براي خود داشته باشيم.‌
وي افزود: در حال حاضر اكثر فيلم‌ها تجاري هستند و نكته آموزنده‌اي را در خود ندارند ولي هدف ساخت سينمايي «كريستال»، پرداختن به برخي مسائل و واقعيت‌هاي جامعه و آشنا كردن مردم با آنان است، بر اين اساس «كريستال» نخستين اثر از يك مجموعه سه گانه خواهد بود.
اين تهيه‌كننده در ادامه بيان داشت: من با صحبت‌هايي كه با كارگردان و نويسنده كار «محسن محسني‌نسب» داشتم، قرار شد از بازيگران مطرحي در اين فيلم استفاده نشود و بيشتر سعي شود از بازيگران تازه‌اي كه به سينما علاقه دارند، استفاده شود تا مخاطبان بازي آنها را پذيرفته و باور داشته باشند.
اميدي با اشاره به اينكه سينمايي «كريستال 2» نيز توسط «محسن محسني‌نسب» در حال نگارش است، گفت: داستان اين فيلم نيز در ادامه «كريستال» است و سرگذشت چهار زن زنداني را روايت مي‌كند و با توجه به اينكه نقش‌هاي مشكلي در اين فيلم وجود دارد، از بازيگران سرشناس استفاده خواهد شد.
«كريستال» داستان زندگي سه زنداني است كه هر كدام به دلايلي گرفتار شده‌اند. آن سه به مرخصي مي‌روند تا درگير مشكلات شخصي شان شوند. اين فيلم جديدترين ساخته محسني نسب بعد از فيلم موشو است.
دانيال عبادي، شهره قمر، مهدي سلوكي، بابك انصاري، پروانه صلابت، فريناز همداچي، محمدرضا حبيبيان و مهدي طهراني در «كريستال» بازي مي‌كنند و عوامل توليد آن عبارتند از: نويسنده و كارگردان: محسن محسني‌نسب، مدير فيلمبرداري: رضا شيخي، طراح گريم: حسين صالحيان، صدابردار: حميد دژاكام، برنامه‌ريز: رضا سخايي، مدير توليد: فؤاد بوربور، طراح صحنه و لباس و تهيه‌كننده: اميد اميدي.

=========================================================
نادري: بازيگران «مرا ببخش مادر» بازي‌هاي درخشاني داشتند


خبرگزاري فارس: «مهدي نادري» كارگردان فيلم سينمايي «مرا ببخش مادر»، گفت: «مزدك ميرعابديني»، «پانته‌آ بهرام» و «مصطفي زماني» در اين فيلم بازي‌هاي بسيار درخشاني ارائه دادند.
A0768378.jpg


«مهدي نادري» كارگردان فيلم سينمايي «مرا ببخش مادر» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، در اين باره گفت: فيلمبرداري كار ديروز به پايان رسيد و بخشي از مراحل فني آن نيز انجام شده و اكنون در مرحله سينك صدا و تصوير است.
وي افزود: تدوين فيلم هنوز شروع نشده ولي به زودي با همكاري «حميد نجفي‌راد» تدوين اين پروژه را آغاز خواهيم كرد.
اين كارگردان درباره رسيدن اين فيلم به جشنواره فيلم فجر به فارس،گفت: تمام تلاش جمعي ما اين است كه فيلم را به جشنواره فيلم فجر برسانيم و سوغاتي براي اين جشنواره داشته باشيم.
نادري با بيان اين مطلب كه درباره موضوع و ساختار، اين فيلم پس از نمايش آن صحبت خواهد كرد گفت: دوست دارم اين فيلم در جمع منتقدان و تماشاگران مورد بررسي قرار گيرد و نقاط ضعف و قوت آن پس از نمايش آن تحليل شود.
وي از همكاري «تورج اصلاني» به عنوان مدير فيلمبردار اين پروژه قدرداني كرد و گفت: او با فيلمبرداري اين فيلم، با توجه به امكاناتي كه داشت، به حركتي بزرگ دست زد. خواست و انگيزه‌ بالايي كه اصلاني داشت باعث شد تا درخشش فراواني در فيلمبرداري‌ اين فيلم بوجود آيد، كه پس از ديده شدن فيلم مشخص خواهد شده كه اين يك ادعا نيست.
نادري افزود: نيروي جواني و انگيزه تمام عوامل فيلم و تكنيك ويژه تصويربرداري آن، نشان مي‌دهد كه جوانان ما با دست خالي، چقدر خلاق و با انرژي هستند.
كارگردان «مرا ببخش مادر» با اشاره به بازي بازيگرانش در اين پروژه گفت: «مزدك ميرعابديني» بازي بي‌نظير و در سطح بين‌المللي داشت و «مصطفي زماني» در اين فيلم نشان مي‌دهد كه به دنبال فيلم‌هاي تجاري نخواهد بود و استعدادهاي نهفته بسياري دارد. همين‌طور «پانته‌آ بهرام» كه به نظرم يكي از درخشان‌ترين بازي‌ها را در اين فيلم ارائه دادند.
وي افزود: از «ساسان سالور» و تمام كساني كه عزمشان را جزم كردند تا اين فيلم ساخته شود، سپاسگذارم. اين فيلم نشان دهنده يك همكاري زيباي گروهي است و همين نيز براي من جذاب است. چون متأسفانه سالهاست كه كارگرداني در ايران فارغ از يك كار جمعي انجام مي‌شود.
اين كارگردان در انتهاي سخنانش گفت: به نظرم اين فيلم اثري قابل اعتنا خواهد بود چرا كه اعضايش با جان و دل كاركردند و تاكيد داشتند كه يك كار بزرگ نيازمند قلب‌هاي بزرگ است و اين در كار همه ما وجود داشت.
مزدك ميرعابديني، مصطفي زماني، پانته‌آ بهرام، آريا شاكري، عدنان شاه‌طلايي، مجيد بهرامي، جهان مهرسرشار و... بازيگران اين فيلم هستند.
فيلمنامه را مهدي نادري نوشته است و فيلمبرداري «مرا ببخش مادر» حدود 46 روز در مناطق مختلف كشور انجام شد.
در خلاصه داستان «مرا ببخش مادر» كه فيلمنامه آن را مهدي نادري نوشته، آمده است: مخالفان اشغال عراق، هشدار دادند كه عراق و خاورميانه با تلاق بزرگي است براي آمريكا. اما گوش نكردند پس در باتلاق هر چه دست و پا بزني بيشتر فرو مي‌روي و مادران سربازهاي هر دو طرف جنگ هيچ وقت فرمانده‌هان را نمي‌بخشند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با حكم حسين پارسايي؛
«فريبا رئيسي» مسئول جديد دفتر توليدات تئاتر عروسكي شد


خبرگزاري فارس: «حسين پارسايي» رئيس مركز هنرهاي نمايشي، با صدور حكمي «فريبا رئيسي» را به سمت مسئول دفتر توليدات تئاتر عروسكي منصوب كرد.

A0258032.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز هنرهاي نمايشي، متن حكم پارسايي به اين شرح است: هنرمند گرامي، سركار خانم فريبا رئيسي، نظر به تجربيات گرانقدر جنابعالي در حوزه نمايش‌هاي عروسكي به موجب اين حكم مسئوليت دوره جديد دفتر توليدات تئاتر عروسكي به جنابعالي واگذار مي‌شود. اميد است با برنامه‌ريزي و همكاري هنرمندان اين عرصه شاهد توسعه و تحولات بيش از پيش، دوره مديريتي شما باشيم.»
پارسايي همچنين در نامه جداگانه‌اي از خدمات علي پاكدست مسئول پيشين دفتر توليدات تئاتر عروسكي به خاطر حضور و تلاش‌هاي بي‌وقفه و موثر ايشان تشكر و قدرداني كرد.

=====================================================
كتاب بازار تئاتر ايران منتشر مي‌شود


خبرگزاري فارس: مدير كميته بين‌الملل بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از انتشار كتاب «بازار تئاتر ايران» خبر داد.
A0708747.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از ستاد خبري بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاترفجر، اطبايي با اشاره به دعوت از مديران جشنواره‌هاي معتبر تئاتري دنيا براي حضور در جشنواره تئاتر فجر و استقبال خوب صورت گرفته براي حضور در اين بخش از انتشار كتاب بازار تئاتر ايران خبر داد و گفت: بازار تئاتر ايران اتفاق خوبي براي تئاتر ايران و جشنواره تئاتر فجر خواهد بود كه اين مهم ضرورت انتشار كتاب مذكور را بيش از گذشته نمايان مي‌سازد.
وي در ادامه گفت: كتاب بازار تئاتر ايران را شامل دو بخش، معرفي گروه‌هاي نمايشي ايراني و معرفي ميهمانان بين‌المللي به زبان انگليسي منتشر مي‌‌كنيم كه به عنوان كتابي مرجع براي هنرمندان تئاتر ايران در طول سال خواهد بود.
بازار تئاتر ايران براي نخستين بار امسال از 2 تا 6 بهمن در محل طبقه دوم تالار وحدت برگزار خواهد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سينما تئاتر بازسازي شده «بهاران» با حضور شهردار تهران افتتاح شد


خبرگزاري فارس: سالن سينما تئاتر «بهاران» و 42 پروژه عمراني، اجتماعي، فرهنگي، ترافيكي و خدمات شهري امروز با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران در منطقه 17 افتتاح شد.
A0768265.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين مراسم قسمت‌‌هايي از فيلم‌ سينمايي دوئل براي مشخص شدن كيفيت صداي سالن براي حضار پخش شد.
سينما تئاتر «بهاران» حدود 17 سال قبل در بوستان بهاران احداث و در همان زمان به سازمان فرهنگي و هنري تحويل داده شد. در اين مدت حوزه هنري متولي نگهداري آن بود.
سينما تئاتر بهاران بعد از تعطيل شدن سيناي قديمي تيسفون، به عنوان تنها سينماي منطقه مورد توجه شهروندان قرار گرفت.
اين سينما تئاتر در مقايسه با بسياري از سينماهاي شهر تهران، جزو سالن‌هاي نوساز محسوب مي‌شد. شايد در زمان احداث اين سالن كمتر كسي فكر مي‌كرد كه در مدت زمان كوتاهي اين سالن به يكي از فرسوده‌ترين سالن‌هاي سينما در شهر تهران تبديل شود. اما به دليل برخي سوء تدبيرها در حفظ و نگهداري آن، اين سينما خيلي زودتر از آنچه تصور مي‌شد، به صورت سالني متروك و بلا استفاده درآمد. به طوري كه در 5 سال گذشته هيچ‌گونه استفاده‌اي از آن نمي‌شد.
نوسازي سينما بهاران از سال 87 مورد توجه مديريت شهري منطقه قرار گرفت و براي بازسازي دكوراسيون داخلي آن با يكي از معتبرترين شركت‌ها، قراردادي به ارزش 10 ميليارد ريال منعقد شد. بعد از انجام برخي اقدامات اوليه از جمله برآوردها و انجام برخي مكاتبات مختلف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان آتش‌نشاني و ... شاخص‌هاي استاندارد يك سينما و الگوي اوليه تهيه شد.
سرانجام پروژه مرمت، بازسازي و تجهيز تنها سينماي منطقه از ابتداي اذرماه سال 87 شروع شد.
سينما بهاران 3 هزار و 200 متر مربع زيربنا دارد و از ابتدا به عنوان سالني چند منظوره (سينما، تئاتر، سالن همايش) طراحي و ساخته شده بود. بنابراين در بازسازي آن نيز تمام تمهيدات انديشيده شده است تا مجهزترين سالن سينما در پايتخت، فقط براي نمايش فيلم مورد استفاده قرار نگيرد و از آن به عنوان سالن تئاتر وسالن همايش نيز استفاده شود.
سامانه صوتي سينما بهاران «دالبي» بوده و داراي قابليت پخش صدا به صورت پخش دالبي و عادي است. اين قابليت امكان پخش هر نوع فيلمي را (صداي عادي و دالبي) فراهم مي‌كند. در كنار اين سامانه و با توجه به چند منظوره بودن سينما بهاران سامانه صداي آمفي تئاتري هم براي اين سالن طراحي شده است تا امكان استفاده از آن براي اجراي تئاتر و سالن همايش فراهم شود. سيستم‌هاي صوتي مجموعه بهاران جزو برترين برندهاي به كار رفته در دنيا بوده كه در مكان‌هايي هم‌چون سامان ملل نيز مورد استفاده قرار گرفته است.
براي سيستم صداي «دالبي» آپارات‌هاي به كار رفته از يك برند آلماني استفاده شده كه تنها كمپاني برنده 2 جايزه اسكار در زمينه ساخت تجهيزات سينمايي در دنيا است. پرده‌هاي نمايش در سينما بهاران به صورت اختصاصي و سفارشي براي اين سينما از خارج از كشور خريداري شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي هر سالني، بالا بودن ضريب ايمني آن است. به همين دليل در بازسازي سينما بهاران به ايمني و ضد حريق بودن آن توجه خاصي شده است. براي پوشش كف سينما بهاران از موكت‌هاي مخصوص آلماني استفاده شده است.
از ويژگي‌هاي مهم اين كفپوش آنتي باكتريال و آنتي استاتيك (عدم انتقال امواج الكترو مغناطيس و توليد جرقه) بودن آن است.
سينما بهاران نزديك به 550 نفر ظرفيت خواهد داشت. همچنين تمامي صندلي‌ها ضد حريق بوده و به صورت كاملا ويژه (با در نظر گرفتن زاويه ديد و ...) براي سينما بهاران از خارج از كشور خريداري شده است. در اين صندلي‌ها كه از فوم سرد، با دوام طولاني ساخته شده پارچه‌هايي با قابليت ضد حريق، سايش و كشش در كف و پشت استفاده شده است. صندلي‌ها به صورت كاملا علمي و با توجه به ساختار بدن انسان طراحي شدند تا بعد از ساعت‌هاي طولاني نشستن هيچ‌گونه آثار خستگي در تماشاچيان به وجود نيايد.
درب‌هاي اصلي سينما بهاران نيز از نوع ضد حريق ونيمه آكوستيك است.
محوطه سازي سينما تئاتر، پياده روسازي معابر منتهي به سينما احداث سرويس‌هاي بهداشتي جديد، مرمت و نورپردازي تابلوهاي جديد سردربها و ... از ديگر فعاليت‌هاي صورت گرفته براي بازسازي اين مجموعه است.
تا كنون بالغ بر يك ميليارد و دويست ميليون تومان براي اين مجموعه هزينه شده است.

==========================================
سليمي: شرايط ناامني به لحاظ امنيت شغلي براي اهالي تئاتر وجود دارد


خبرگزاري فارس: «سهراب سليمي» گفت: خوشبختانه امسال دغدغه و مشكل زيادي براي انتخاب بازيگران نداشتم، اما نبايد فراموش كرد كه شرايط ناامني به لحاظ امنيت شغلي و دغدغه‌هاي مالي براي اهالي تئاتر وجود دارد.
A0768257.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت ايران تئاتر، جلسه پرسش و پاسخ «عشق لرزه» با حضور سهراب سليمي، كارگردان نمايش، سهند عبيدي دراماتورژ، افسانه ماهيان و پيام دهكردي بازيگران نمايش برگزار شد.
سليمي در ابتداي اين نشست كه به همت انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر برگزار شد، با اشاره به ويژگي‌هاي آثار اشميت گفت: «اشميت با ظرافت راست‌ها را به دروغ و دروغ‌ها را به راست تبديل مي‌كند و اين كار را با زباني زيبا، هوشمندانه و دراماتيك انجام مي‌دهد.»
وي در ادامه درباره انتخاب بازيگران گفت: «خوشبختانه امسال دغدغه و مشكل زيادي براي انتخاب بازيگران نداشتم، اما نبايد فراموش كرد كه شرايط ناامني به لحاظ امنيت شغلي و دغدغه‌هاي مالي براي اهالي تئاتر وجود دارد.»
سليمي افزود: امنيت شغلي اين است كه هنرمند اطمينان داشته باشد كه امكان كار برايش وجود دارد و اين امر تنها با تلاش براي ايجاد تئاتر خصوصي ميسر خواهد شد.
وي با اشاره به تجربيات گذشته در اين زمينه گفت: اجراي «سرباز لاف زن» خليل موحدديلمقاني كه قرار بود 40 شب اجرا شود به دليل استقبال تماشاگران شش ماه روي صحنه ماند، اما اكنون هر چقدر هم كه از كار استقبال شود چنين اتفاقي نمي‌افتد.
در ادامه، افسانه ماهيان درباره قرارداد‌ تيپ به صحبت پرداخت و گفت: «قرارداد تيپ با تمام نقص‌هايش اتفاق خوبي در تئاتر ما بود كه به مرور زمان و در عمل نقص‌هايش هم قابل ترميم است.»
سليمي نيز در اين باره گفت: نقص عمده اين قرارداد، درجه‌بندي به لحاظ كميت است؛ در حالي كه نمي‌توان تنها بر اساس كميت قضاوت كرد و بايد كيفيت را هم در نظر گرفت.
در ادامه اين نشست، سهند عبيدي دراماتورژ اثر به بحث درباره تفاوت‌هاي نمايشنامه و اجرا پرداخت و گفت: بخشي از اين تغييرات به مسائل اخلاقي بازمي‌گردد و بخشي ديگر به ريتم صحنه؛ چرا كه متن از يك سنت فرانسوي برمي‌خاست كه در جامعه، ما به ازاي چنداني نداشت و مي‌بايست از زواياي ديگري به نمايشنامه مي‌پرداختيم.
وي افزود: «از تغييرات مهم نمايشنامه، اضافه شدن چند قطعه شعر، فشرده كردن برخي صحنه‌ها و بسط دادن برخي صحنه‌هاي ديگر بود. شروع نمايش هم تغيير عمده‌اي داشت؛ چرا كه ما اجرا را از پرده چهارم آغاز كرديم.»
سليمي درباره فرايند تمرينات گفت: من هميشه يك روح كلي از كار در ذهن دارم، اما در طول تمرين و با ايده‌هاي بازيگران تغييراتي در كار ايجاد مي‌شود.
افسانه ماهيان نيز در همين زمينه گفت: تئاتر يك كار گروهي است، اما براساس يك فكر واحد است.
وي درباره حضورش در نقش ديان در اين اجرا گفت: اشميت جايگاهي پيدا كرده كه كمتر بازيگري وجود دارد كه دوست نداشته باشد نقش‌هاي آثار او را بازي كند. او شخصيت‌هايي ملموس و دست يافتني خلق مي‌كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اجراي «شمردن ستاره‌هاي شب» به «جهانگيريان» و «هيهاوند» تقديم شد


خبرگزاري فارس:نمايش «شمردن ستاره‌هاي شب»، شب گذشته به پاس سال‌ها فعاليت «عباس جهانگيريان» و «هوشنگ هيهاوند» در زمينه هنر نمايش به اين دو پژوهشگر و پيشكسوت تئاتر تقديم شد.
A0768254.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نمايش، شهرام كرمي‌، كارگردان نمايش «شمردن ستاره‌هاي شب» در پايان اين اجرا كه با حضور جمعي از خبرنگاران همراه شد، اجراي نمايش را به عباس جهانگيريان و هوشنگ هيهاوند تقديم كرده و دريافت نقد و نظر اين صاحب‌نظران را موجب ارتقاء هرچه بيشتر نمايش دانست.
«شمردن ستاره‌هاي شب» كه در سه اپيزود تنظيم شده، سه داستان ساده و متفاوت درباره روابط پيچيده و دروني اعضاي اصلي يك خانواده را به نمايش مي‌گذارد‌. در اين نمايش حميد‌رضا نعيمي‌، يعقوب صباحي‌، بهناز سليماني‌، رضا امامي‌، مجيد تفرشي و آيدا صادقي به ايفاي نقش مي‌پردازند.
«شمردن ستاره‌هاي شب» هر روز غير از شنبه‌ها‌ ساعت 20:15 اجرا مي‌شود.

==============================================
نمايش «شمردن ستاره‌هاي شب» بررسي مي‌شود


خبرگزاري فارس:نمايش «شمردن ستاره‌هاي شب» نوشته و كار شهرام كرمي در فرهنگسراي انقلاب تهران مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.
A0768254.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب، جلسه نقد و بررسي اين نمايش به همت كانون تئاتر اين فرهنگسرا و در ادامه برنامه نقد و بررسي تئاتر حرفه‌اي برگزار مي‌شود.
اين جلسه با حضور شهرام كرمي نويسنده و كارگردان نمايش، مسعود موسوي و بهزاد صديقي مسئول كانون تئاتر فرهنگسراي انقلاب، شنبه 23 آبان ماه ساعت 17 در تالار سپيده اين فرهنگسرا برپا مي‌شود.
نمايش «شمردن ستاره‌هاي شب» هر روزه با بازي حميدرضا نعيمي، بهناز سليماني، يعقوب صباحي، رضا امامي، آيدا صادقي و مجيد تفرشي ساعت 20:15 در سالن اصلي تالار مولوي روي صحنه مي‌رود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35

هشتميـن جشنـواره سراسـري تئـاتر بانـوان 28 آبان ماه آغاز مي‌شود


خبرگزاري فارس:هشتمين جشنواره سراسري تئاتر بانوان روز پنجشنبه 28 آبانماه همزمان با سالروز پيوند ملكوتي حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علي(ع) در مجتمع فرهنگي شهيد سليماني افتتاح مي‌شود.
A0434611.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اعظم بروجردي دبير اين جشنواره با اعلام اين خبر گفت: با رفع مشكلات و مساعدت سرپرست سازمان فرهنگي هنري شهرداري، مراسم افتتاحيه جشنواره تئاتر بانوان همزمان با گشايش رسمي مجتمع فرهنگي شهيد سليماني، از سالن‌هاي تازه تاسيس شهرداري تهران برگزار مي‌شود.
وي افزود: اين مراسم در سالروز پيوند فرخنده دخت رسول اكرم‌(ص) و اولين امام شيعيان علي‌(ع) برگزار مي شود. به همين مناسبت برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري براي اين مراسم در نظر گرفته شده است.
دبير هشتمين جشنواره سراسري تئاتر بانوان با ابراز خرسندي از برگزاري مراسم افتتاحيه گفت: از بابت رفع مشكلات برگزاري مراسم افتتاحيه بايد از سرپرست سازمان فرهنگي هنري تقدير كرد. دكتر سيد محمدجواد شوشتري با در اختيار قرار دادن مجتمع فرهنگي سليماني دغدغه‌هاي ما براي برگزاري جشنواره را بر طرف كرد. خوشحال هستيم كه مراسم افتتاحيه در اين سالن تازه تاسيس با امكانات مناسب برگزار مي‌شود.
مجتمع فرهنگي شهيد سليماني در يكي از مناطق محروم شهر تهران با بهترين امكانات ساخته شده است و خرسنديم كه اين سالن مجهز با جشنواره تئاتر بانوان گشايش رسمي مي‌يابد.
هشتمين جشنواره سراسري تئاتر بانوان به همت معاونت هنري و مديريت هنرهاي نمايشي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و با مشاركت مديريت فرهنگي هنري منطقه 3 سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) از 28 آبان ماه در فرهنگسراها، بوستان ها و سالن‌هاي نمايشي شهر تهران آغاز خواهد شد.

==============================================

نقش بهروز بقايي در «هاملت با سالاد فصل» را ادامه دادم تا زندگي متوقف نشود


خبرگزاري فارس: «هادي مرزبان» گفت: يك هفته پاياني اجراي نمايش «هاملت با سالاد فصل» را به جاي بهروز بقايي بازي كردم و معتقد بودم اجراي نمايش نبايد متوقف شود چون تئاتر هنري زنده است و در آن زندگي جريان دارد.
A0750892.jpg


«هادي مرزبان» كارگردان نمايش «هاملت با سالاد فصل» در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: روز يكشنبه هنگامي كه خبر سكته مغزي بهروز بقايي را شنيدم، شوكه شدم اما چون بليت‌هاي نمايش فروخته شده بود امكان تعطيلي كار وجود نداشت. من به عنوان كارگردان نمايش با متن و بازي آشنايي بيشتري داشتم و به همين دليل، متن را در دست گرفتم و به روي صحنه رفتم.
وي ادامه داد: تماشاچيان نمايش از موضوع مطلع بودند و به همين دليل در اجراي ما اختلالي ايجاد نشد.
وي در ادامه تاكيد داشت: تئاتر هنري زنده است و در آن زندگي جريان دارد. به همين دليل من به تمام گروه توصيه كردم كه تحت هيچ شرايطي اجرا را متوقف نكنند.
مرزبان در ادامه در ارتباط با زمان اجراي عمومي نمايش «دزد آب» كه با آن در جشنواره تئاتر رضوي حضور داشت، گفت: در ارتباط با اجراي عمومي اين نمايش اطلاع دقيقي ندارم اما اجراي نمايش «دزد آب» نيازمند تمرين مجدد است زيرا بخاطر شرايط و محدوديت‌هاي زماني جشنواره، كار آنچنان كه بايد شكل نگرفته است.
وي در ادامه افزود: تنها طراحي حركت نمايش «دزد آب» براي اجرا مناسب بود و جز اين، ديگر شرايط اجراي نمايش، مثل دكور و ... به هيچ وجه آماده و مناسب اجرا نبود از اين جهت به نمايش بسيار لطمه وارد شد.
وي در ادامه بيان داشت: متن نمايش منطق‌الطير سليماني را براي اجرا در يكي از سالن‌هاي سازمان فرهنگي - هنري شهرداري ارائه دادم اما متاسفانه با اينكه نامه از شهردار تهران جهت اجراي عمومي اين نمايش دارم اما باز هم معاون هنري سازمان فرهنگي - هنري شهرداري، پاسخ قطعي در ارتباط با اجراي عمومي اين نمايش ارائه نداده است.
وي در ادامه تاكيد داشت: من اصراري جهت اجراي عمومي اين نمايش در تماشاخانه ايرانشهر ندارم. براي من تفاوتي ندارد كه در كداميك از سالن‌هاي شهرداري اجرا داشته باشم و تنها اجراي عمومي و سالن اجرا مهم است.
مرزبان در ادامه اظهار كرد: اگر مسئولان برگزاري جشنواره تئاتر فجر جهت اجراي نمايش «هاملت با سالا فصل» تمايلي داشته باشند و درخواست كنند مسلما در جشنواره تئاتر فجر شركت مي‌‌كنم.
نمايش «هاملت با سالاد فصل»، تا 22 آبان ماه هر روز ساعت 19 در تماشاخانه ايرانشهر به روي صحنه مي‌رود.

======================================================

آتيلا پسياني «متابوليك» را در روسيه اجرا كرد


خبرگزاري فارس: نمايش «متابوليك» به كارگرداني آتيلا پسياني روز گذشته در جشنواره بين‌المللي تئاتر روسيه به روي صحنه رفت.
A0370739.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ريانووستي، نمايش پسياني در جشنواره بين‌المللي تئاتر موسوم به «فصل استانيسلاوسكي» در مركز ميرهولد اجرا شد.
متابوليك داستان سرگذشت ده‌ها انسان ناكام است كه كارگردان با روايت آنها تصويري تراژيك از جهان را به دست مي‌دهد كه انسان‌ها در آن احساس زائد بودن مي‌كنند.
اين نمايش در جشنواره‌هاي تئاتر فجر و جشنواره‌هاي ادينبورگ و نيويورك نيز توجه‌ها را به خود جلب كرده است.
نمايش ايراني متابوليك را گروه تئاتر «بازي» ارائه كرده است.
پسياني گروه تئاتر «بازي» را سال 1989 تأسيس كرد كه در دو دهه گذشته در اجراي حدود 50 نمايش نقش داشته است.
گروه تئاتر «بازي» تلاش مي‌كند سنت‌هاي ملي در ايران را با نوآوري‌هاي تئاتر امروز در جهان تركيب كند.
پسياني مي‌گويد: بيشتر نمايش‌هاي من از آنچه كه در خواب مي‌بينيم، نقش مي‌بندد. من همين خواب‌ها و تصويرها را به سوژه نمايش تبديل مي‌كنم.
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
33
محل سکونت
Tehran
mi3_secondposter.jpg


آخرین خبرها از پروژه M:i-4 یا همون "ماموریت غیرممکن 4" حکایت از توافق پارامونت و تام کروز برای ادامه همکاری بصورت مشترک و حضور مجدد کروز در نقش ایتن هانت داره !

آخرین همکاری کروز/پارامونت که در نهایت منجر به قطع رابطه چندین ساله اینها شد و کروز و پائولو واگنر سهام United Artists رو خریدن همون قسمت سوم فیلم بود که از لحاظ تجاری نسباتا ناموفق عمل کرد در تابستان 2006 !

کارگردان قسمت سوم، یعنی جی.جی.آبراماز هنوز نظری درباره کارگردانی قسمت چهارم نداده ولی به احتمال زیاد بعنوان تهیه کننده و نویسنده در کار حضور خواهد داشت.

فیلم هم برای ماه می 2011 آماده خواهد شد احتمالا !

شخصا فکر میکنم اگر عشق و عاشقی رو وارد ماجرا نکنن میتونن فیلم با کیفیتی مثل نسخه دو بسازن. دیگه واقعا سن و سال کروز که از نظر ظاهری کاملا مشخص هست نمیخوره به عشق و عاشقی، چیزی که به نظرم بیشترین لطمه رو به قسمت 3 وارد کرد !
 
بالا