• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
كوروش‌نيا «آخرين نامه» را براي مرحله بازبيني فجر آماده مي‌كند


خبرگزاري فارس:«مهرداد كوروش‌نيا» در حال آماده سازي نمايش «آخرين نامه» براي حضور در مرحله بازبيني بيست و هشتمين جشنواره ‏بين‌المللي تئاتر فجر است.‏
A0594531.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، نمايش «آخرين نامه» نوشته و كار مهرداد كوروش‌نيا ‏داستان حضور سه نفر در سال 66 در سنگري در منطقه جنگي گيلان غرب است. براي اين گروه اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه انتظارش ‏را ندارند. فضاي مدنظر متن رئاليستي است اما در اجرا گروه سعي دارد در اجرا به فضايي استرليزه و فرماليستي برسد.‏
پوريا رحيمي، نويد محمدزاده، ميثم نوروزي و ميلاد خرمن‌بيز بازيگران اين نمايش هستند و فارس باقري دراماتورژ، علي ‏نرگس‌نژاد طراح صحنه، علي شهبازي آهنگساز و حسن جودكي مديرتوليد نمايش «آخرين نامه» هستند.‏
بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از 2 تا 11 بهمن‌ماه در تهران برگزار مي‌شود.‏

============================================

دو داور بين‌المللي در بخش صحنه‌اي جشنواره تئاتر عروسكي


خبرگزاري فارس: داوري بخش صحنه‌اي يازدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي را دو داور بين‌المللي آنتونيتا سامارتاو و مارك واسكل به همراه سه داور ايراني به عهده دارند.
A0448441.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري اين جشنواره، در بخش صحنه‌اي يازدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي دانشجويان ايران آنتونيتا سامارتاو رئيس يونيماي ايتاليا و مارك واسكل رئيس يونيماي ارمنستان، به همراه سه داور ايراني داوري بخش صحنه‌اي اين جشنواره را انجام مي‌دهند.
داوران ايراني اين جشنواره نيز از ميان استادان تئاتر عروسكي كشور انتخاب خواهند شد.
يازدهمين جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي دانشجويان از 7 الي 14 آذر 1388 در تهران برگزار مي‌شود.

==================================================

«جادوگر شهر رنگين كمان» به ارسباران مي‌رود


خبرگزاري فارس: كانون نمايش فرهنگسراي ارسباران ميزبان جادوگر شهر رنگين كمان مي‌شود.
A0681730.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه 3، جادوگر شهر رنگين كمان عنوان نمايشي است كه به كارگرداني محمود اكبرشاهي از 1 تا 25 آبان ماه صبحها در فرهنگسراي ارسباران ويژه مدارس و مهدكودكها به اجرا درخواهد آمد.
اين نمايش داستان جادوگري است كه شهرهاي مختلف را تحت تسخير خود درآورده و مي‌خواهد شهر رنگين كمان را نيز تحت كنترل خود درآورد ولي قهرمان داستان به نام پيتر به جنگ جادوگر مي‌رود و او را از بين مي‌برد.
بر اساس اين گزارش اين نمايش پيش از اين در فرهنگسراي نياوران اجرا شده است.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به آدرس خيابان شريعتي، خيابان جلفا، فرهنگسراي ارسباران مراجعه كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نقد و بررسي نمايش «اديپ» در فرهنگسراي بهمن


خبرگزاري فارس: نمايش «اديپ» به نويسندگي «محمد زمان وفاجو» و «نشمينه نوروزي» و كارگرداني «حميد پورآذري» در فرهنگسراي بهمن نقد و بررسي مي‌شود.
A0681730.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي بهمن، جلسه نقد و بررسي اين نمايش روز سه‌شنبه 19 آبان ماه ساعت 18 پس از اجراي نمايش در سالن مبارك ساعت 19 با حضور علي اصغر دشتي (كارگردان تئاتر) و بهزاد صديقي (نمايشنامه‌ نويس و منتقد) برگزار مي‌‌گردد.
نمايش «اديپ» ساعت 18 با حضور مسئولان سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، نمايندگان رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها اجراي ويژه‌‌اي را برگزار خواهد كرد.
براساس اين گزارش، در اين خصوص رياست فرهنگسراي بهمن پس از پايان جلسه نقد و بررسي از گروه نمايش تقدير خواهد كرد.

============================================================
برندگان جايزه هنر و ادبيات امارات معرفي شدند


خبرگزاري فارس: وزارت فرهنگ امارات متحده عربي يك شاعر و يك كارگردان تئاتر را به عنوان برگزيدگان دو بخش جايزه سالانه هنر و ادبيات خود معرفي كرد.
A0738623.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري كويت، ابراهيم محمد ابراهيم كه متولد امارات متحده عربي است توانست برنده جايزه شعر وزارت فرهنگ اين كشور شود.
عنوان جايزه اي كه وزارت فرهنگ امارات هر سال مي دهد «امارات در آئينه هنر، علوم و ادبيات» است.
محمد ابراهيم براي مجموعه شعرهايش كه عمدتاض در قالب كلاسيك هستند اين جايزه را برده است.
همچنين عبدالله المناعي در بخش هنري اين جايزه به عنوان نمايشنامه‌نويس و كارگردان تئاتر توانسته جايزه سالانه وزارت فرهنگ اين كشور را به دست آورد.
وزارت فرهنگ امارات گفته است جامعه هنري و ادبي اين كشور نسبت به اسامي اعلام شده خوشبين هستند و با نظر داوران مخالفتي ندارند.
اين جايزه كه امسال براي چهارمين سال پياپي برگزار شد بخش هاي ديگري نيز مانند علوم و مهندسي دارد.

===============================================

نمايشگاه «عمو قصه‌وعروسك‌ها» در نگارخانه رازي برگزار مي‌شود


خبرگزاري فارس:نمايشگاه «عمو قصه و عروسك‌ها» و اجراي نمايش عروسكي و خيمه شب بازي مدرن كاري از «مجتبي كاظمي» در نگارخانه رازي به اجرا در مي‌آيد.
A0561335.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه يازده؛ كاظمي مبدع سبك خيمه شب بازي مدرن و اين نوع نمايش است. در اين شيوه عروسك‌ها در خيمه شب بازي نخي هستند اما در نوع مدرن؛ عروسك‌ها باتومي(ميله اي) هستند و كودكان در عروسك گرداني مشاركت مي‌كنند.
اجراي اين برنامه از 28 سال پيش توسط اين هنرمند آغاز شده و تعداد50 عروسك براي بازديد عموم در اين نمايشگاه عرضه مي‌شوند.
اجراي نمايش عروسكي و خيمه شب بازي با هماهنگي قبلي ويژه مدارس و مهد كودك‌ها به صورت رايگان برگزار مي‌شود.
نمايشگاه عمو قصه و عروسكها از 18الي 28 آبان ماه از ساعت 8:30 تا 18 در نگارخانه رازي برپا مي‌شود.
علاقه‌مندان و مدارس و مهد كودك‌ها جهت رزرو مي‌توانند با شماره 55404028 تماس حاصل و يا به نشاني ميدان قزوين، خيابان قزوين، خيابان شهيد مرادي مراجعه كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مهرجويي «چه زندگي شگفت‌‌انگيزي» را دو روز ديگر كليد مي‌زند


خبرگزاري فارس: داريوش مهرجويي فيلم بلند جديد خود را با عنوان «چه زندگي شگفت‌انگيزي» را دو روز ديگر در گروه اجتماعي مركز سيمافيلم كليد مي‌زند.
A0766920.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت خبري سيمافيلم، اين فيلم كه مهرجويي بيشتر تمايل دارد آن را با عنوان «آسمان محبوب» بخواند،‌ با بازي علي مصفا ،‌ ليلا حاتمي ، ‌همايون ارشادي، ماني حقيقي ،‌ فريده ****‌منصور، محمد باقر صفانور و مبينا كريمي 20 آبان در مشهد اردهال كليد خواهد خورد.
«چه زندگي شگفت انگيزي» داستان زندگي دكترجوان و مطرحي است كه در اوج موفقيت كاري و اجتماعي اش متوجه مي شود كه بيماري لاعلاجي دارد. به همين دليل از كار و زندگي روزمره كناره مي ‌يرد و در گريزي كه از شهر و كارش دارد ،‌ سر از روستايي در مي آورد كه وقايع غير مترقبه اي را براي او رقم مي‌زند.
اين فيلم دومين همكاري مهرجويي با مركز سيمافيلم بعد از فيلم «مهمان مامان» است كه فيلمنامه اش را داريوش مهرجويي و وحيده محمدي فر بر اساس طرحي از سنبل رحيمي نوشته‌اند.
«چه زندگي شگفت انگيزي» اثري متفاوت در كارنامه مهرجويي است كه فرامرز فرازمند آن را تهيه مي‌كند.
از عوامل توليد اين فيلم مي‌توان به افراد زير اشاره كرد:
مجري طرح : يحيي منصور مؤيد، گروه كارگرداني شامل دستيار اول كارگردان و برنامه ريز : حميدرضا قرباني ،‌ دستيار دوم : ماهان دريايي ،‌ منشي صحنه: مرجان تاجيك ، گروه تصويربرداري - مدير تصوير برداري : فرخ مجيدي ،‌ دستيار اول : سيد حميدرضا قطب ،‌ دستياران : حسين شيرزاد،‌ حسن پناهنده ،‌ علي دارايي ، گروه صدابرداري - صدابردار:بهمن اردلان، دستياران : امير عاشق حسيني ،‌مهدي حسيني ،‌ گروه صحنه و لباس - طراح صحنه و لباس : داريوش مهرجويي ،‌ دستياران : سيامك كاري نژاد ، مسعود صدري ،‌ عليرضا يزداني ، ساديا جلالي پور، گروه توليد و تداركات - مدير توليد: مهدي بدرلو ،‌ مدير تداركات: عليرضا همت عبيدي ،‌دستيار: علي بهرام ،‌ خدمات: منصور ناظمي ،‌ پذيرايي : حميد قادري،‌ كيومرث خزلي ،‌حمل و نقل : اكبر پريزاران ،‌ محمد حيدري مقدم ،حبيب احمدي فروتن.
اغلب وقايع اين فيلم در مشهد اردهال مي گذرد و قرار است كه پس از اتمام كار تصويربرداري به نسخه 35 ميليمتري تبديل شود.

=======================================================

نحوه ميزباني جشنواره فيلم فجر بي‌احترامي به فيلمساز است


خبرگزاري فارس: هنرمند و فيلمساز جوان اصفهاني گفت: اينكه جشنواره فراخوان بدهد و از فيلمساز نيز دعوت به عمل آورده شود اما همه مخارج دعوت به عهده فيلمساز باشد، در واقع بي‌احترامي به فيلمساز است.
A0623892.jpg


مسلم نصيري امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بيان اينكه هر جشنواره اهداف و سياست‌هايي را دنبال مي‌كند، اظهار داشت: جشنواره فيلم رشد امسال بايد پس از 39 دوره برگزاري، اهداف دقيق و منسجم‌تري را در دستور كار خود قرار مي‌داد.
وي با انتقاد از مسئولان جشنواره و اينكه به سازندگان اين فيلم‌ها هيچ توجهي نشد، افزود: فيلمساز براي توليد فيلم خود زحماتي را متحمل شده است و براي يك فيلمساز ملاك اصلي تنها حضور در جشنواره‌ها و گرفتن جايزه نيست و تنها با دريافت چند جايزه كاري از پيش نمي‌بريم.
هنرمند و فيلمساز جوان اصفهاني جشنواره فيلم رشد را محلي براي تبادل نظر، افكار و انديشه‌هاي فيلمسازان دانست و تصريح كرد: رقابت، تجزيه و تحليل آثار و آشنايي با فيلمسازان سراسر كشور و جهان فيلمساز را براي ساخت آثار بعدي خود به پيشرفت‌هاي بسياري مي‌رساند.
نصيري با انتقاد از تعطيلي كارگاه‌ها، همايش‌ها و گردهمايي‌هاي جشنواره فيلم رشد بيان داشت: با اين رويكرد فيلمساز بايد فيلم را تنها براي جايزه جشنواره بسازد و اين يك اثر هنري را به يك اثر صنعتي تبديل مي‌كند.
وي ادامه داد: جشنواره‌ها بايد علاوه بر اهدافي كه دنبال مي‌كنند جايي را نيز براي رشد فيلمساز و تامين اهداف جشنواره‌ها در نظر بگيرند.
هنرمند و فيلمساز جوان اصفهاني با بيان اينكه جشنواره فيلم رشد بايد انتظاراتي را از فيلمساز براي توليد فيلم‌هاي تربيتي و آموزشي به وي انتقال دهند، تصريح كرد: برگزاري كارگاه‌هاي نقد فيلم در حاشيه جشنواره‌ها اين نياز را برطرف مي‌كند.
نصيري با انتقاد از سياست برگزار كننده‌هاي جشنواره در ارتباط با ميزباني از فيلمسازهاي شهرستاني اضافه كرد: اينكه جشنواره فراخوان بدهد و از فيلمساز نيز دعوت به عمل آورده اما همه مخارج دعوت را به عهده فيلمساز قرار بدهد، نوعي بي‌احترامي به فيلمساز است.
وي در پايان گفت: در اين جشنواره، فيلمسازان شهرستاني تنها به منظور افتتاحيه دعوت شدند اما براي آنها هيچ جاي اقامتي فراهم نشده بود.

====================================================
اسكندري: حمايت از جشنواره فيلم كوتاه يك فرصت براي مسئولان فرهنگي است


خبرگزاري فارس: لاله اسكندري با بيان اين كه مي‌توان با حمايت از جريان توليد فيلم‌هاي فرهنگي و سالم، فرهنگ‌هاي مختلف را در نقاط و مناطق مختلف كشور حفظ و تقويت كرد، گفت: حمايت از جشنواره فيلم كوتاه تهران فرصتي بزرگ براي مسئولان فرهنگي كشور است.
A0766959.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، لاله اسكندري بازيگر سينما و تلويزيون گفت: در فيلم كوتاه دغدغه‌هايي چون گيشه و فروش وجود ندارد؛ به همين دليل فعالان فيلم كوتاه با فراغ بال بيشتر مي‌توانند به بيان محتواهاي جديد بپردازند و دستمايه‌هاي آنان بيشتر سوژه‌هايي است كه بيان آن‌ها در سينماي حرفه‌اي و بلند خيلي كمتر اتفاق مي‌افتد و صادق‌تر و زلال‌تر به محتوا توجه مي‌كنند.
وي ادامه داد: جشنواره فيلم كوتاه تهران كه هم‌زمان در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار مي‌شود، موقعيت مناسبي است تا فيلمسازان به تبادل اطلاعات و انديشه‌ها و تجربيات‌شان بپردازند.
اين بازيگر سينما با اشاره به تاثير اين حركت در فيلمسازي كوتاه در شهرستان‌ها خاطرنشان كرد: فيلمسازي كوتاه در شهرستان‌ها مي‌تواند باعث حفظ فرهنگ‌هاي بومي شود و به دليل پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هايي كه داراست، مي‌تواند بسيار اثرگذار باشد.
وي حمايت از جشنواره را فرصتي بزرگ براي مسئولين فرهنگي كشور خواند و افزود: مي‌توان با حمايت از جريان توليد فيلم‌هاي فرهنگي و سالم، فرهنگ‌هاي مختلف را در نقاط و مناطق مختلف كشور حفظ و تقويت كرد.
اسكندري گفت: ديدن فيلم‌هاي شاخص‌تر در جشنواره، تبادل ديدگاه‌ها و تجربه‌ها و نگاه تطبيقي و مقايسه‌اي به فيلم هاي مختلف در يك جا، قطعا تاثيرگذار است و اين جشنواره‌ها فيلمسازاني را به سمت توليد مناسب هدايت خواهند كرد.
بازيگر سينما و تلويزيون فيلم‌هاي كوتاه را وسيله‌اي براي بيان فرهنگ‌ها معرفي كرد و گفت: فيلم كوتاه به دليل داشتن قابليت‌هايي چون گزيده‌گويي و پرداختن به محتوا، مي‌تواند معرف فرهنگ، تمدن و حتي آداب و رسوم يك منطقه و يك كشور باشد.
بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 20 تا 25 آبان در تهران و هم‌زمان در استان‌هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«طبقه سوم» به سكانس‌هاي خياباني رسيد؛
اولين عكس‌ها و آخرين اخبار از فيلم «بيژن ميرباقري»


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «طبقه سوم» تازه‌ترين اثر بيژن ميرباقري به مراحل انتهايي فيلمبرداري رسيد و اين روزها در خيابان‌هاي تهران انجام مي‌شود.

A0766926.jpg



«عليرضا قاسم‌خان» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: فيلم «طبقه سوم» مراحل پاياني فيلمبرداري را طي مي‌كند و مشغول فيلمبرداري صحنه‌هاي خياباني تهران و سكانس‌هاي جستجوي پليس در خيابان‌ها هستيم.
وي افزود: بازي «مهناز افشار» رو به پايان است و سكانس‌هاي پگاه‌ آهنگراني و ديگر بازيگران باقي مانده است.
به گفته قاسم‌خان، تدوين فيلم نيز توسط «سعيد شاهسواري» همچنان ادامه دارد و رايزني براي انتخاب صداگذار و آهنگساز آغاز شده است.
«مهناز افشار»، «پگاه آهنگراني»، «مهرداد ضيايي» و «پاشا رستمي» بازيگران اين فيلم هستند.
براساس اين گزارش، اين فيلم كه براي حضور در جشنواره فيلم فجر آماده مي‌شود، روز 27 مهرماه در تهران كليد خورد.
«طبقه سوم» از موضوعي اجتماعي برخوردار است كه فيلمنامه آن را ميرباقري در سال 85 نوشته‌ و در آن به معضلات جوانان پرداخته است.
بنابر اين گزارش، مرتضي‌پور صمدي(فيلمبرداري)، كيوان جهانشاهي(آهنگساز)، فاضل ژيان(طراح صحنه و لباس)، عليرضا بزدوده(دستيار كارگردان و برنامه‌ريز)، سعيد شاهسواري(تدوينگر) و محمدحسين شهباززاده (مدير توليد) با «طبقه سوم» هم‌كاري مي‌كنند و تهيه‌كنندگي آن را عليرضا قاسم‌خان و ناجي هنر برعهده دارند.
ميرباقري پيش از اين فيلم‌هاي «دوزخ، برزخ، بهشت»، «روز بر مي‌آيد» و «ما همه خوبيم» را كارگرداني كرده است.

4_880818_L600.jpg


3_880818_L600.jpg


2_880818_L600.jpg


6_880818_L600.jpg


5_880818_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در استوديو آواي نفس؛
مستانه مهاجر «سن پترزبورگ» را قيچي زد


خبرگزاري فارس: مستانه مهاجر تدوين فيلم سينمايي «سن پترزبورگ» ساخته «بهروز افخمي» را آغاز كرد.

A0701557.jpg



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، «سن پترزبورگ» آخرين ساخته بهروز افخمي كه تدوين اوليه آن را آيدين افخمي انجام داده بود،توسط مستانه مهاجر تدوين نهايي مي‌شود و مهاجر تدوين كار را از هفته گذشته در استوديو آواي نفس آغاز كرده است.
تهيه‌كننده اين فيلم قصد دارد آن را براي نمايش در جشنواره بين المللي فيلم فجر سال جاري آماده كند.
عوامل فيلم عبارتند از: كارگردان: بهروز افخمي، نويسندگان فيلمنامه: پيمان قاسم‌خاني، محراب قاسم‌خاني،تهيه كننده: حميد اعتباريان، دستيار اول و برنامه‌ريزي: عليرضا شمس شريفي، دستيار دوم كارگردان: حامد شريفي‌نيا، منشي‌صحنه: اميرحسين قاسمي، مدير فيلمبرداري: تورج اصلاني، صدابردار: احمد پولي بابايي، طراحي گريم: مهري شيرازي، طراح صحنه و لباس: مرجان شيرمحمدي، دستيار صحنه: علي شيرمحمدي، عكاس: احمدرضا شجاعي، مدير توليد: رضا نوروزي، بازيگران: محسن تنابنده، پيمان قاسم خاني، الناز شاكردوست، بهاره رهنما، انديشه فولادوند، ماه‌چهره خليلي، كيانوش گرامي، سروش صحت، سيامك انصاري، اميد روحاني، سيدابراهيم بحر‌العلومي، آرش تاج، بابك برزويه، اردشير كاظمي، يوسف قرباني، علي اصغر طبسي، مهدي دانايي مقدم، نعيمه ****‌دوست، مجيد شهرياري ... و امين حيايي.
خلاصه داستان: داستان اين فيلم كمدي پرحادثه در مورد رفاقت، بلوف، عشق و ... است.
«سن پترزبورگ»، دهمين فيلم «بهروز افخمي» بعد از تفنگ‌هاي سحرگاه، عروس، روز فرشته، روز شيطان، عقرب(كارگروهي)، تختي، شوكران، گاوخوني و فرزند صبح است.
در پايان بخش اول «سن پترزبورگ» دو شخصيت اصلي با بازي «پيمان قاسم‌خاني» و «محسن طنابنده» آماده رفتن به «سن پترزبورگ» هستند و داستان حضور آنها در «سن پترزبورگ» و اتفاقات گوناگوني كه براي آنها مي‌افتد، در قسمت دوم كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است شاهد خواهيم بود.

17_880223_L600.jpg


55_880407_L600.jpg


59_880407_L600.jpg


54_880407_L600.jpg


56_880407_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دريانوش: «جاي خالي‌آقا يا خانم ب» به آسيب‌شناسي ناباروري مي‌پردازد


خبرگزاري فارس: كارگردان مستند «جاي خالي‌آقا يا خانم ب»، گفت: نيت ما در اين مستند، آسيب شناسي ناباروري بود.
A0517509.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، شب گذشته نشست نقد و بررسي مستند «جاي خالي آقا يا خانم ب»،با حضور «محمد هاشمي»(مجري)،«علي‌علايي» (منتقد)، فيما امامي و رضا دريانوش(كارگردان) در باشگاه فيلم تهران فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
بنا براين گزارش، در ابتدا علي علايي ياد و خاطره زنده‌ياد «امير قويدل» را به عنوان يكي از پيشگامان سينماي پس انقلاب گرامي داشت و در ادامه، مجري از «امامي» در مورد نام اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: ما روي نام اين فيلم خيلي فكر كرديم و در «جاي خالي آقا يا خانم ب»، منظور از «ب» همان بچه است كه مي‌تواند آقا يا خانم باشد كه جايش در زندگي اين زوج خالي بود و حالا كه صاحب فرزند شدند، نامش را «بنيامين» گذاشتند كه خوشبختانه «ب»، «بنيامين» هم مي‌شود.
به گزارش فارس، در ادامه مجري از «دريانوش» در مورد چگونگي شكل‌گيري اين سوژه در ذهن وي سوال كرد كه اين كارگردان در پاسخ، گفت: ساخته شدن اين فيلم پيشنهاد مركز گسترش سينماي مستند و تجربي بود و «آفريده» مدير سابق اين مركز خيلي به ما كمك كرد و لطف داشت. در جلسه‌اي مي‌خواستيم به آسيب‌شناسي مسئله ناباروري بپردازيم كه اين مسئله در دنيا حل شده اما در ايران هزينه بالايي مي‌خواهد و ما قصد داشتيم با ساخت اين فيلم نشان دهيم كه اگر امكان دارد، بخشي از اين هزينه را بيمه تقبل كند.
وي در ادامه افزود: دو نسخه پيشنهاد شد كه اولي مصاحبه با افراد مبتلا و پزشكان متخصص بود اما ما دوست داشتيم دوربين را به درون زندگي افراد ببريم و در اين كار، خيلي مصر بوديم كه در سمينار نهايي، طرح دوم تصويب شد.
دريانوش گفت: بر اساس پرينت مركز ناباروري «ابن سينا»، با 150 زوج نابارور روبه‌رو شديم و پس نصب آگهي در تابلوي اعلانات، اولين كسي كه به ما مراجعه كرد، آقاولي و خديجه‌خانم بودند كه براي كار ما بهترين مورد بودند، چرا كه از لهجه شيريني برخوردار بودند و به نوعي آدم‌هايي خاص تلقي مي‌شدند.
در ادامه مجري از «دريانوش» در مورد اين كه آيا اين مستند طرح فيلمنامه هم داشت، سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: ما خيلي دوست نداشتيم كلاسيك كار كنيم اما راه را مي‌دانستيم و بايد بگويم واقعاً در پايان فيلم خودمان هم غافلگير شديم.
در ادامه «امامي» در ادامه پاسخ اين سوال، اظهار داشت: ما از دانش خود استفاده كرديم تا فيلم درام هم داشته باشد اما فيلمنامه‌اي در كار نبود. فقط فضا را دراماتيزه كرديم و پايان را نمي‌دانستيم.
به گزارش فارس در ادامه مجري از «دريانوش» در مورد نامه آقاولي به دكتر احمدي نژاد سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: «ولي»، آدم پيگيري بود و 170 نامه به رئيس جمهور نوشته بود كه در يك شب، 17 نامه او پاسخ داده شده بود.
بنابراين گزارش مجري از «علايي» درخواست كرد كه ارزيابي خود را از اين مستند بيان كند كه وي در پاسخ، اظهار داشت: اين مستند را از جنبه‌هاي مختلف مي‌شود مورد بررسي قرار داد. به طور مثال جذابيتي كه كاراكترها دارند، تماشاگر را بيشتر سوق مي‌دهد به سويي كه داستان را تا پايان مشتاقانه نگاه كند كه اين جنبه مردم‌شناسانه است. در كنار آن، اين فيلم يك مستند علمي هم هست. مستند مردم‌شناسانه در ايران و جهان سابقه زيادي دارد. قديمي‌ها به موضوعات نگاه حماسي داشتند و كمتر وارد جزئيات مي‌شدند. بحث روايت در مستند خيلي مهم است كه متأسفانه دوستان جديد تصاويري را سرهم مي‌كنند و به يك تدوين‌گر ماهر مي‌سپارند تا فيلم را در بياورد، اما مستند قواعد خاص خود را دارد و در زمان فيلمبرداري اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه اصلاً قابل پيش‌بيني نيست و ما بارها تأكيد كرده‌ايم كه براي مستند هم حتماً يك فيلمنامه اوليه موجود باشد و خوشبختانه «رضا دريانوش» يك عكاس باسابقه است و زواياي دوربين را خيلي جاهاي مناسبي قرار داده و با كادر دوربين آشنايي كامل دارد. من مي‌خواهم عرض كنم منزلت مستند را با ساخت آثار ضعيف پايين نياوريم چرا كه مستند قدمتي برابر تاريخ شروع صنعت سينما دارد و اولين تصاوير سينما مستند بوده، پس به مستند اهميت بدهيم و به فكر گرفتن راش نباشيم و بعد يك تدوين نهايي انجام بدهيم.
علايي در مورد اين مستند، اظهار داشت: در اين فيلم قواعد دوربين خوب رعايت شده؛ به طور مثال سكانس كرسي ديگر طراحي صحنه و لباس وجود ندارد ما در ابتدا با يك فيلم مستند مواجه هستيم اما به شما اين احساس دست مي‌دهد كه فيلم داستاني هم هست.
به گزارش فارس، در ادامه مجري از «امامي» در مورد اشارات مستقيم كارگردان در سكانس خيابان سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: اين جزو طرح اوليه نبود و ما فكر مي‌كرديم در مرحله اول «خديجه» حامله مي‌شود اما وقتي به نتيجه نرسيد، چهره «خديجه» خيلي برايم گريه‌آور و زجرآور بود و آن صحنه را هيچ وقت فراموش نمي‌كنم. در واقع در قبال او احساس مسئوليت كردم و حتي وكيل هم برايش گرفتم تا طلاق بگيرد اما او زندگي‌اش را دوست داشت.
در ادامه مجري از «علايي» در مورد استفاده از المان فرهنگي در اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: در مجموع بيشتر مستندها انسان‌شناسانه هستند و در انسان‌شناسي مباحثي مطرح مي‌شود به نام قوم‌نگاري يا قوم‌پژوهي كه زير مجموعه انسان‌شناسي قرار مي‌گيرد. اتفاقاً مستندساز تمهيداتي انديشيده كه مرد و زن را سمبل كلي ببينيم و يك چارچوب را انتخاب مي‌كند كه از آن استقبال مي‌شود.
وي اظهار داشت: در ايل مي‌شود يك فرد را نشان داد و بعد به رسم و آيين آن روستا در لايه‌هاي زرين پرداخت و «خديجه» را سمبل مظلوميت زنان دانست كه بايد آسيب شناسي شود يا «ولي» را يك آدم رفتارشناس قلمداد كرد كه سمبل خيلي از مردان است. رفتار اين زوج در اين مستند جاري و ساري است. واكنش‌هاي «ولي» در مقابل عقيم بودن و اين كه خيلي خوب مقاومت مي‌كند، طبيعي است و اين وجه درست قضيه است كه بايد اين آدمها آسيب شناسي شوند.
شما مظلوميت زن را در تمام حركات «خديجه» مي‌بينيد و دوست داريد با آن همذات پنداري كنيد كه اين گوشه وارد بحث پژوهش كه به آن «انتروپولوژي» مي‌گويند. در مستند 90 درصد فيلم في النفسه از تصوير است كه در ذهن مي‌ماند و هر چقدر مي‌گذرد ارزش خود را بيشتر مي‌كند و مثل عتيقه و گنجينه است كه ارزش فرهنگي و هنري پيدا مي‌كند.
بنا بر اين گزارش، در ادامه يكي از حضار از «امامي» در مورد وضعيت غيرطبيعي «ولي» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: ما قصد توهين نداشتيم. «ولي» بازتاب يك جامعه است و نتيجه تفكري است كه كل جامعه نسبت به اين افراد دارند.
در ادامه «دريانوش» در پاسخ به همين سوال، اظهار داشت: «ولي» خيلي فعال بود. عضو شوراي ده بود اما با تمام قوم خود قهر بود. از شهر رأي گرفته بود اما از خانواده خود رأي نگرفته بود و ما بيشتر سعي بر مطرح كردن بحث ناباروري داشتيم.
در ادامه يكي از حضار از «امامي» سوال كرد كه آيا شما از اين دو بازي گرفتيد كه وي در پاسخ، گفت: «ولي» نياز به كد داشت و خودش بازي كرد. ما فقط در مقاطعي آن‌ها را راهنمايي كرديم.
در ادامه يكي از حضار، در مورد آمار پاياني فيلم از «دريانوش» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: ما مي‌خواستيم بگوييم كه مشكلات ناباروري حل شود و ناباروري علت دوم طلاق است. 15 در صد زوج ايراني نابارور هستند و هزينه درمان بين 3 تا 5 ميليون تومان است و براي روستايي سخت است. دولت بايد تمهيداتي بيانديشد تا اين مشكل حل شود و بيشتر خروجي كار مهم است.
در ادامه علايي گفت: اين فيلم مستند قابل تحسين است، چرا كه نيت خيرخواهانه پشت آن است. يك سفارش علمي رفته رفته به اجتماعي و مردم شناسانه تبديل مي‌شود و ابعاد وسعي به خود مي‌گيرد و اين المان‌ها در اين مستند ديده مي‌شود و ارزيابي و واكنش‌ها مثبت است.
مراسم رأس ساعت 21:30 با اهداي جوايز به اتمام رسيد.

====================================================

«كانگورو و جك» و «سفينه‌اي به نام آرامش» وارد سينماي خانگي شد


خبرگزاري فارس: موسسه پرده نقره‌اي، ‌دو فيلم سينمايي «كانگورو و جك» و «سفينه‌اي به نام آرامش» جديد را با مضمون كمدي و علمي - تخيلي در شبكه‌ سينماي خانگي عرضه شود.
A0274713.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي موسسه ويدئو رسانه پرده نقره‌اي، دو فيلم «كانگورو جك» و «سفينه‌اي به نام آرامش» از روز گذشته به فيلمهاي عرضه شده در شبكه سينماي خانگي اضافه شدند.
بر پايه اين گزارش، كانگورو جك، داستان دو دوست است كه به صورت ناخواسته درگير فعاليت يك گروه مافيايي مي‌شوند تا مبلغ 50 هزار دلار را به استراليا ببرند و در اين بين بر اثر يك سهل‌انگاري، پول توسط يك كانگورو ربوده مي‌شود. اين فيلم را ديويد مك نلي كارگرداني كرده و جري آكاتل، ‌آنتوني اندرسن و استلا وارن در اين فيلم كمدي 89 دقيقه‌اي به ايفاي نقش پرداخته‌اند. مديريت دوبلاژ كانگورو جك را امير هوشنگ قطعه‌اي برعهده داشته و ناصر احمدي به همراه بهرام زاهدي و نگين كيانفر به جاي نقش‌هاي اصلي سخن گفته‌اند. اين فيلم محصول مشترك آمريكا و استرالياست.
همچنين فيلم علمي - تخيلي و ترسناك سفينه‌اي به نام آرامش (آرامش) به كارگرداني جاس ودون، محصول آمريكا، داستان سفينه‌اي در قرن 25 است كه يكي از خدمه آن دختري است داراي قدرت‌هاي مافوق طبيعي و آگاه از اطلاعاتي كه باعث مي‌وشد توسط گروه آدمخواراني كه قرار است به سفينه حمله كنند مورد تعقيب قرار گيرد.
نيتن فيليون، جينا تورس و مورتا باكارين در اين فيلم 119 دقيقه‌اي به نقش آفريني پرداخته‌اند و صداي سعيد مظفري به همراه شروين قطعه‌اي و آشا محرابي با مديريت دوبلاژ امير هوشنگ قطعه‌اي به جاي شخصيت‌هاي اصلي فيلم شنيده مي‌شود. اين فيلم در نظر سنجي پايگاه معتبر IMDB موفق به كسب امتياز 8 از 10 ستاره شد.
گزارش روابط عمومي موسسه پرده نقره‌اي حاكي است: دو فيلم «كانگورو و جك» و «سفينه‌اي به نام آرامش» در تيراژ گسترده در دو قالب VCDو DVD‌ در شبكه سينماي خانگي كشور توزيع شده‌اند و به زودي نيز عناوين جديدي ويژه كودكان و نوجوانان از اين موسسه به شبكه سينماي خانگي كشور اضافه خواهد شد.

================================================
سجادپور: رسيدگي به اصلاحيه‌هاي «زادبوم» منوط به درخواست تهيه‌كننده است


خبرگزاري فارس:مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رسيدگي به اصلاحات فيلم سينمايي «زادبوم» را به ارائه درخواست رسيدگي توسط تهيه‌كننده آن منوط دانست.
A0447326.jpg


«عليرضا سجادپور» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس درباره گفتگوي اخير كارگردان «زادبوم»، نسبت به اصلاحيه‌هاي وارد شده به فيلمش در برخي نشست‌ها، اظهار داشت: اطلاعات آقاي داوودي در اين مورد، كاملا اشتباه بوده است و اصلاحيه‌هاي 17 و 6 موردي كه ذكر كردند، به مجموعه معاونت سينمايي قبلي مربوط مي‌شود و اين اصلاحيه‌ها همان موقع انجام شده است. از آقاي داوودي تعجب مي‌كنم كه اين مسئله را به آقاي شمقدري ارجاع داده‌اند و گفته‌اند كه بايد از ايشان پرسيد.
وي افزود: مثل هر فيلم ديگري، تهيه‌كننده «زادبوم» بايد مشكلاتش را پيگيري كند و درخواست رسيدگي كند. از نظر ما كسي كه مي‌تواند پيگير عدم اكران و اكران يك فيلم باشد، تهيه كننده است و تهيه‌كننده «زادبوم» هر زمان اين درخواست را ارائه كند، ما آن را بررسي خواهيم كرد، مثل باقي فيلم‌ها، اما اين روال كلي ارشاد است و همه سينماگران نيز مي‌دانند كه مالك و صاحب فيلم، حق دارد كه نسبت به تمام مسائل آن پيگيري و بررسي كند و ما در ارتباط با مسائل اين فيلم طبق قانون بايد با تهيه‌كننده و مالك فيلم مواحه باشيم.
سجادپور به فارس گفت: آقاي داوودي صرفا و صرفا كارگردان فيلم هستند و من در اين رابطه در مجمع فيلمسازان صحبت كرده‌ام.
وي متذكر شد: مشكل خاصي در مورد فيلم «زادبوم» وجود ندارد، مگر همان بحث اصلاحيه‌ها، كه بر طبق روال، اگر تهيه‌كننده درخواست كند، بررسي مي‌شود كه اگر شش اصلاحيه انجام شود و فيلم با اصلاحيه‌ها راهي اكران شود، يك داستان دارد و اگر درخواست تجديد نظر بدهند بايد طبق نظر تهيه‌كننده باشد.
مديركل نظارت و ارشاد اسلامي، ادامه داد: در بعضي توليدات نام شخصي كه به عنوان تهيه‌كننده در پروانه ساخت ذكر مي‌شود، اما سرمايه‌گذار و مالك اشخاص ديگري هستند و اين مالك فيلم است كه نسبت به فيلم اختيار دارد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فيلم ايراني «ارابه خدا» جنگ 33 روزه لبنان را تصوير مي‌كند


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي جنگ 33 روزه با عنوان «ارابه خدا» با تأييد حمايت بنياد سينمايي فارابي در اواخر سال جاري در لبنان وارد مرحله فيلمبرداري مي‌شود.
A0469831.jpg


«مهدي همايون‌فر» تهيه‌كننده اين فيلم در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: «ارابه خدا» در آخرين روزهاي شروع فيلمبرداري بنا بر اظهار نظر بنياد فارابي متوقف شد و امسال با رايزني‌هايي كه با مديريت جديد داشتيم، آنها بسيار علاقمند هستند كه فيلم سينمايي در مورد جنگ 33 روزه ساخته شود.
وي افزود: پس از دريافت آخرين نظرات بنياد فارابي امسال به صورت جدي براي ساخت اين پروژه خواهيم شد و به دنبال راه‌اندازي دفتر توليد اين فيلم در لبنان خواهيم بود.
به گفته همايون‌فر فيلمبرداري اين اثر در اواخر سال جاري در لبنان پس از پيش توليد آغاز مي‌شود و قطعا به جشنواره سال جاري نخواهد رسيد.
اين تهيه‌كننده درباره كارگردان اين فيلم، گفت: با كارگردان فيلم به توافق رسيده‌ايم اما پس از حمايت فارابي، نام وي را اعلام مي‌كنيم.
بر اساس اين گزارش، «ارابه خدا» كه بر اساس جنگ 33 روزه لبنان توسط فرهاد توحيدي نوشته شده است، با قطعي شدن همكاري فارابي با اين پروژه تهيه‌كننده آن نيز اعلام خواهد شد.
در اين فيلم سينمايي كليه اتفاقات جنگ 33 روزه در لبنان بازسازي مي‌شود و از پروداكشن عظيمي برخوردار خواهد بود. سال گذشته قرار بود اين فيلم به كارگرداني پرويز شيخ‌طادي ساخته شود.

=============================================

سجادي‌حسيني: تلويزيون پيش از نمايش فيلم‌ كوتاه، اطلاع‌رساني كند


خبرگزاري فارس: آرش سجادي‌حسيني درخصوص نقش تلويزيون در مورد فيلم كوتاه گفت: تلويزيون ابتدا بايد درخصوص فيلم كوتاه، اطلاع‌رساني و تبليغات درست انجام دهد سپس به نمايش فيلم كوتاه بپردازد.
A0766938.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، آرش سجادي‌حسيني گفت: زيربناي هر سينمايي، فيلم كوتاه است؛ هر چه اين زيربنا محكم‌تر و استوارتر باشد، اين بنا بهتر و ماندگارتر خواهد شد. براي بنا نهادن اين زيربناي اصولي سينما لازم است كه به فيلم كوتاه اهميت بيشتري داده شود و از فيلمسازان جوان بيشتر حمايت شود.
وي در خصوص نقش تلويزيون در مورد فيلم كوتاه افزود: تلويزيون ابتدا بايد در اين مورد، اطلاع‌رساني و تبليغات درست انجام دهد سپس به نمايش فيلم كوتاه بپردازد.
وي بيان داشت: تلويزيون مي‌تواند با نمايش درست و به موقع فيلم‌هاي كوتاه در برنامه‌ريزي درست براي آينده فيلم كوتاه كمك شاياني داشته باشد.
سجادي‌حسيني مهم‌ترين مشكل فيلمسازان كوتاه را در حال حاضر ديده شدن فيلم‌شان دانست و گفت: يك فيلمساز شهرستاني و يا تهراني كه با هزار اميد و آرزو از بودجه شخصي فيلم مي‌سازد، حتي اگر فيلمش جايزه هم ببرد، ديده شدنش فقط در جشنواره است.
وي تصريح كرد: با پايان جشنوراه انگار همه چيز تمام شده است. بايد از اين فيلمساز در آينده براي ساخت آثار بعدي و حتي ساخت فيلم بلند حمايت شود.
وي يكي از راهكارهاي كمك به فيلمسازان جوان را ايجاد تسهيلاتي براي داشتن تحصيلات آكادميك دانست و بيان داشت: فيلمسازان جواني كه در جشنواره‌هاي مختلف جايزه مي‌برند، به جاي اينكه به آن‌ها جايزه نقدي پرداخت شود، آن‌ها را به شكل بورسيه به آموزشگاه‌هاي معتبر سينمايي در ديگر كشورها بفرستند تا سطح سواد آكادميك آن‌ها نيز در حد جهاني شود و در كنار خلاقيتي كه دارند تبديل به فيلمسازان بزرگي شوند.
اين كارگردان جشنواره فيلم كوتاه تهران را مهم‌ترين جشنوراه فيلم كوتاه كشور دانست و گفت: اين جشنوراه يك گردهم‌آيي بسيار بزرگ براي فيلمسازان فيلم كوتاه در كشور است و البته انگيزه بسيار مهمي نيز براي ادامه به كار جوانان در اين عرصه است.
وي در پايان از تعدد جشنواره‌هاي مختلف براي فيلم كوتاه انتقاد كرد و اضافه كرد: به جاي اينكه بيشتر به كميت‌ها توجه شود، خوب است به كيفيت نيز توجه شود، چون اكثر اين جشنواره‌ها فاقد كيفيت هستند و جايگاه جهاني ندارند. در اين ميان تا حدي جشنواره فيلم كوتاه تهران توانسته است از جايگاهي جهاني طي چند سال گذشته برخوردار شود.
بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران به همت انجمن سينماي جوانان ايران از 20 تا 25 آبان در تهران و هم‌زمان در استان‌هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود.

=================================================
پيگيري خبر 20 روز پيش فارس؛
جيراني: «نود سينمايي» با مجري جديد روي آنتن تلويزيون مي‌رود


خبرگزاري فارس: برنامه زنده 90 سينمايي به تهيه‌كنندگي «فريدون جيراني»، با اجراي يك مجري ديگر، روي آنتن تلويزيون مي‌رود.

A0558456.jpg



«فريدون جيراني» تهيه‌كننده اين برنامه تلويزيوني در اين باره به خبرنگار سينمايي فارس گفت: مجري اين برنامه شخص ديگري خواهد بود و تهيه‌كنندگي آن به عهده من است.
وي افزود: اين برنامه يك مجله سينمايي خواهد بود كه تحت عنوان «هفت» از شبكه سه پخش مي‌شود.
براساس اين گزارش، اين برنامه زنده به بررسي رخداد‌هاي روز سينماي ايران مي‌پردازد.
به گزارش فارس، هاشم رضايت 20 روز پيش در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: ما با آقاي فريدون جيراني تا به حال براي ساخت اين برنامه چند جلسه داشته‌ايم. طرحي كه آقاي جيراني آورده‌اند به بحث سينما، فرهنگ سينما، كارگردان‌ها و .. مي‌پردازد و در حقيقت درباره پيشرفت سينماي ايران است.
وي افزود: ما جلساتي در اين زمينه داشته‌ايم اما هنوز به نقطه نظر نهايي نرسيده‌ايم و جلسات ادامه دارد تا به يك ساختار كامل و جامع برسيم و پس از آن كار را شروع كنيم.
رضايت با بيان اينكه اين برنامه بسيار جامع است و تمام حوزه‌هاي سينما نظير بحث نقد، گزارش، گريم، كارگرداني، بازيگري و ... را دربر مي‌گيرد، تصريح كرد: ساخت اين برنامه همكاري كامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد فارابي و معاونت سينمايي را مي‌طلبد. در اين باره آقاي جيراني صحبت‌هايي با اين مراكز داشته است ولي ما درصدد هستيم كه يك برنامه‌ريزي كامل داشته باشيم و بدانيم كه برنامه به طور دقيق به كدام سمت مي‌رود و چه آيتم‌هايي دارد. پس از آن برنامه نشستي داشته باشيم و با اين سه نهاد به يك تفاهم كامل برسيم.
به گزارش فارس، بحث درباره برخي حساسيت‌ها روي چهره‌هاي هنري و نيز بررسي وجوه تبليغاتي از جمله مواردي است كه پيش از توليد اين برنامه سينمايي بايد روي آن تبادل نظر صورت گيرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
گويا جناب آقاي داوودي تقويم و زمان را گم كرده‌اند...
توضيحات رسوليان در پاسخ به اظهارات داوودي در خصوص اكران «زادبوم»


خبرگزاري فارس: معاون اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي در پاسخ به اظهارات ابوالحسن داوودي گفت:گويا جناب آقاي داوودي تقويم و زمان را گم كرده‌اند و فراموش نموده‌اند كه اصلاحيه مزبور اصلاً متعلق به دوره مديريت جديد نيست.

A0438032.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در پاسخ به اظهارات ابوالحسن داوودي كارگردان فيلم «زادبوم» در خصوص عدم اكران اين فيلم كه در مطبوعات روز يكشنبه مورخ 17/8/ 88 منتشر شده بود ، معاون اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي ضمن تكذيب موضوع مطروحه توضيحاتي ارائه نمود.
براساس اين گزارش،داوود رسوليان در پاسخ به اظهارات آقاي ابوالحسن داوودي مبني بر اينكه فيلم سينمايي زادبوم در دوران مديريت معاون جديد سينمايي به عنوان نخستين نشانه مميزي ايشان تلقي شده و موارد متعددي اصلاحيه به اين فيلم وارد شده و عملاً مانع از نمايش فيلم شده است، ضمن ابراز شگفتي فراوان عنوان كرد: گويا جناب آقاي داوودي تقويم و زمان را گم كرده‌اند و فراموش نموده‌اند كه اصلاحيه مزبور اصلاً متعلق به دوره مديريت جديد نيست.
وي ادامه داده است: ضمن آن كه هر گونه بحث و بررسي در مورد درخواست اكران اين فيلم مربوط به تهيه كننده آن بوده و در غير اين صورت ، موضوع مطروحه ميسر نيست.

=====================================

بار ديگر دستِ گلچين اجل مردي از مردستانِ هنر را به جهان باقي برد
پيام تسليت «جواد شمقدري» به‌مناسبت درگذشت «امير قويدل»


خبرگزاري فارس:«جواد شمقدري» در متني به مناسبت در گذشت امير قويدل گفت: بار ديگر دستِ گلچين اجل مردي از مردستانِ هنر را به جهان باقي برد.

A0744091.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت سينمايي، در متن اين پيان تسليت آمده است:
كُلُّ مَن عَليها فان و يبقي وَجهُ رَبِكَ ذوالجلالِ و اِلاكرام
بار ديگر دستِ گلچين اجل مردي از مردستانِ هنر و سينماي كشور را با خود به جهان باقي برد و ميهمان ِ معبودِ زيباي هستي نمود.
شمقدري در ادامه آورده است:امير قويدل كه روحش شاد، با اثر فاخرِ ترن، از پايه گذاران سينماي حقيقت جوي انقلاب اسلامي بود كه مهرباني روحش را در سريال روح مهربان به تصوير كشيد و مجموعه اي از آثار ارزشمند سينمايي و تلويزيوني دستاورد عمرِ هنري اش بود. همواره ياد و خاطره اش را زنده مي داريم و برايش از درگاهِ احديت طلب آمرزش و علّو درجات مي‌نماييم.
در خاتمه اين پيام تسليت مي‌خوانيم: اميد كه خانواده محترم آن مرحوم ما را در سوگ خويش همدل و همراه بدانند.

============================================

راه‌اندازي مجدد سايت روابط عمومي معاونت امور سينمايي


خبرگزاري فارس: سايت روابط عمومي معاونت امور سينمايي از روز 16 آبان ماه مجددا راه‌اندازي شده است.
A0438032.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، در خبري كه روابط عمومي معاونت سينمايي در اين رابطه بر روي خروجي اين سايت قرار داده است آمده است:باطلاع مراجعه كنندگان محترم سايت مي رساند وقفه پيش آمده در ارسال اخبار معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري به دليل نقص فني بوده است كه با رفع اين اشكال از اين پس آخرين اطلاعات و اخبار معاونت در دسترس شما خواهد بود.
در حال حاضر اخباري از جمله تغيير زمان برگزاري جشنواره فيلم فجر،انتصاب سعيد رجبي فروتن به عنوان مديركل دفتر همكاري‌هاي سمعي و بصري معاونت سينمايي و حكم وزير فرهنگ وارشاد اسلامي در انتصاب «سيدعليرضا سجادپور» به عنوان مديركل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌اي به عنوان جديد اخبار بر روي خروجي سايت معاونت سينمايي به نشاني http://www.cinema.gov.ir قرار گرفته است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
به كارگرداني امين قدمي؛
عزاداري قاليشويان در مشهد اردهال مستند شد


خبرگزاري فارس: مستند «چوب به دست‌هاي پاييز» با موضوع عزاداري قاليشويان در مشهد اردهال به كارگرداني امين قدمي ساخته شد.

A0454611.jpg



«امين‌ قدمي» كارگردان اين مستند در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: اين مستند در مدت‌زمان 25 دقيقه ساخته شده است و علاوه بر كارگرداني، تدوين اين مستند هم برعهده من بوده است.
وي در ادامه درخصوص موضوع فيلم اظهار داشت: مستند «چوب به دست‌هاي پاييز» روايت كاملي از مراسم مذهبي قاليشويان در مشهد اردهال است كه جمعه اول پاييز برگزار مي‌شود.
به گزارش فارس، 27 جمادي‌الثاني سال‌روز شهادت امام‌زاده عظيم‌الشان حضرت علي‌بن‌امام محمد باقر(ع) است. ايشان در سال 113هـ.ق از طرف امام محمد باقر (ع) به ناحيه كاشان و اردهال براي تبليغ دين اسلام عازم شدند و مدت سه سال در اين منطقه حضور داشتند. در سال 116 هـ.ق اين امام‌زاده در جنگي نابرابر با دشمنان اسلام در روستاي مشهد اردهال به شهادت رسيدند.
به همين مناسبت همه ساله در روز 27 جمادي‌الثاني از ساعت 10 تا 13«سال‌روز شهادت آن حضرت» و همچنين «يادواره 120 شهيد منطقه اردهال» را طي مراسمي گرامي مي‌دارند.

22_8707140796_L600.jpg


1_8707140796_L600.jpg


13_8707140796_L600.jpg


26_8707140796_L600.jpg


23_8707140796_L600.jpg


11_8707140796_L600.jpg


2_8707140796_L600.jpg


4_8707140796_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
رئيسيان: كمي سخت‌گيري در اختصاص بودجه به جوان‌ها لازم است


خبرگزاري فارس: عليرضا رئيسيان گفت: گاهي كمي سخت‌گيري در اختصاص بودجه به فيلمسازان جوان لازم است؛ به اين منظور كه بودجه در اختيار كساني قرار گيرد كه واقعا استحقاق آن را دارند اما اگر اين قاعده كلي شود و به سختي بودجه به فيلمسازان داده شود در دراز مدت موجب بروز مشكلات فراواني مي‌شود.
A0591475.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، عليرضا رئيسيان كارگردان سينما ضمن بيان مطلب فوق افزود: عده زيادي از كساني كه در عرصه فيلم كوتاه فعاليت مي‌كنند به اين دليل به ساخت فيلم كوتاه روي آورده‌اند تا از آن براي پيشرفت و ورود به عرصه فيلم بلند استفاده كنند؛ در حالي كه فيلم كوتاه داراي شخصيتي مستقل از فيلم بلند است و در بسياري از كشورهاي دنيا نيز به اين موضوع توجه مي‌شود.
رئيس كانون كارگردانان با انتقاد از عملكرد تلويزيون در قبال فيلم كوتاه گفت: اصولا در تلويزيون ما جايي براي نمايش فيلم كوتاه و مستند وجود ندارد و تعريفي در باكس برنامه‌هاي تلويزيون در اين زمينه وجود ندارد.
وي با با اشاره به تلويزيون ديگر كشورها گفت: در بسياري از كشورها تلويزيون نه تنها به نمايش فيلم‌هاي كوتاه مبادرت مي‌كند بلكه در زمينه ساخت آن‌ها مشاركت دارد. خوب است كه تلويزيون ما نيز در زمينه ساخت فيلم كوتاه مشاركت داشته باشد.
اين كارگردان سينما افزود: تنها برگزاري همين جشنواره‌هاست كه به فيلمسازان فيلم كوتاه دل‌گرمي مي‌دهد و در اين مورد هم جشنواره فيلم كوتاه تهران و جشن خانه سينما دو نهادي هستند كه به جد و دلسوزانه از فيلم‌هاي كوتاه مستقل در كشور حمايت مي‌كنند.
وي با اشاره به دوراني كه در سينماي جوان استان تهران همكاري داشته است، گفت: در اولين دوره راه‌اندازي كلاس‌هاي سينماي جوان تهران شاهد استعدادهاي زيادي بودم كه بعدها تبديل به فيلمسازان تأثير‌گذاري در سينماي ايران شدند.
وي افزود: در آن زمان حدود 7 هزار هنرجو در سراسر ايران از اين كلاس‌ها فارغ‌التحصيل شدند كه تأمين‌كننده بخش مهمي از نيروهاي فعال سينماي ايران بودند.
اين فيلمساز بحث بودجه ساخت فيلم را يكي از مهم‌ترين دغدغه‌ فيلمسازان دانست و گفت: گاهي كمي سخت‌گيري در اختصاص بودجه به فيلمسازان جوان لازم است، به اين منظور كه بودجه در اختيار كساني قرار گيرد كه واقعا استحقاق آن را دارند اما اگر اين قاعده كلي شود و به سختي بودجه به فيلمسازان داده شود در دراز مدت موجب بروز مشكلات فراواني مي‌شود.
عليرضا رئيسيان در خصوص نقش جشنواره فيلم كوتاه تهران در عرصه فيلم كوتاه كشور بيان داشت: با توجه به اين كه چند دوره در اين جشنواره داور بودم، در آن زمان همه فيلم‌هاي شركت‌كننده را مي‌ديدم و در آن زمان فيلم‌هاي خوب بسيار بودند و بسياري از فيلمسازان خوب و با استعداد در آن دوران از جشنواره فيلم كوتاه جايزه گرفتند.
وي افزود: فيلمسازاني چون بيژن ميرباقري، سامان سالور و محسن اميريوسفي از همين جشنواره فيلم كوتاه مطرح شدند و در حال حاضر نيز فيلمسازان بسيار خوش‌فكر و موفقي هستند. در دوره‌هاي اخير هم مطمئنا فيلمسازان مستعد و خوب زياد هستند كه از اين جشنواره مي‌توانند مطرح شوند.
اين فيلمساز ضمن اظهار تأسف از اينكه چند سالي است كمتر مي‌تواند فيلم كوتاه مي‌تواند ببيند، گفت: ظرف چند سال گذشته با توجه به اينكه كم‌تر با انجمن سينماي جوان همكاري داشته‌ام، نتوانستم فيلم كوتاه ببينم و مي‌دانم كه اين خيلي خوب نيست اما با خبرهايي كه مي‌شنوم آينده فيلم كوتاه را روشن مي‌بينم.
وي در پايان حمايت از فيلمسازان جوان را يك ضرورت دانست و گفت: با توجه به اينكه در ميان دانشجويانم افراد با استعداد زياد هستند فكر مي‌كنم با كمي راهنمايي آن‌ها مي‌توان به آينده فيلمسازي در ايران بسيار اميدوار بود.
بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 20 تا 25 آبان در تهران و هم‌زمان در استان‌هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود.

=====================================================

880 پست الكترونيكي اعضا خانه سينما فعال شد
بيست آبان ماه، آغاز ارسال الكترونيكي اخبار و رويدادهاي سينمايي


خبرگزاري فارس: اطلاع رساني الكترونيكي اخبار و رويدادهاي سينمايي اعضاي جامعه اصناف سينماي ايران از 20 آبان ماه آغاز مي‌شود.

A0452895.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، روابط عمومي خانه سينما با اعلام خبر فوق افزود : از اين پس اعضاي جامعه اصناف سينماي ايران اخبار و رويدادهاي سينمايي را علاوه بر سايت خانه سينما از طريق صندوق پست الكترونيكي خود نيز مشاهده خواهندكرد.
در ادامه توسعه فعاليتهاي سايت خانه سينما كه از پنجم بهمن ماه به دو زبان فارسي و انگليسي راه اندازي شده به طور متوسط در هفته 7 خبر و در بخش انگليسي هر هفته 2 خبر توليد و منتشر شده است.
در حال حاضر تعداد 880 پست الكترونيكي اعضا خانه سينما در بانك اطلاعاتي روابط عمومي فعال شده است.

=======================================================
فيلم جديد «جيم كري» مخاطب داشت؛
موفقيت «يك سرود كريسسي» پيش‌بيني‌ها را محقق كرد


خبرگزاري فارس: فيلم جديد «جيم كري» مخاطب داشت و موفقيت «يك سرود كريسسي» پيش‌بيني‌هاي كارشناسان را محقق كرد.

A0707875.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، «يك سرود كريسمسي» نسخه انيميشن قصه كلاسيك چارلز ديكنز، در روزهاي گذشته صدرنشين جدول هفتگي نمايش سينماهاي آمريكاي شمالي شده است.
تازه‌ترين فيلم «جيم كري» كمدين سينما در سه روز اول نمايش خود، 31 ميليون دلار فروش كرد.
تحليل گران اقتصادي سينما براي اين فيلم پيش‌بيني افتتاحيه‌اي 30 تا 40 ميليون دلاري مي‌كردند.
فيلم دومين تجربه انيميشن كامپيوتري «رابرت زمه كيس» كارگردان آن پس از فيلم موفق «قطار سريع‌السير قطب» است.
در اين فيلم‌ها بازيگران سينما به صورت طرح‌هاي انيميشن كشيده مي‌شوند و تصاوير كارتوني آنها روي پرده سينما به نمايش در مي‌آيد.
3683 سالن سينماي آمريكا و كانادا «يك سرود كريسمس» را نمايش مي‌دهند. كمپاني «والت ديزني» كه تهيه كننده فيلم است آن را 2 ماه قبل از تعطيلات سال نو ميلادي روانه پرده سينماها كرده است.
تحليل اين كمپاني اين است كه محصول كمدي اكشن آنها در طول اين مدت به فروش خوب و بالايي دست پيدا خواهد كرد و تماشاگران خود را تا تعطيلات سال نو حفظ خواهد كرد.
كمپاني والت‌ديزني هزينه كلي توليد فيلم را اعلام نكرده، ولي گفته مي‌شود هزينه ساخت آن حدود 100 ميليون دلار شده است.
«قطار سريع‌السير قطب» كه با هزينه‌اي 150 ميليون الاري تهيه شده بود، در سال 2004 موفق به يك فروش 180 ميليون دلاري در آمريكاي شمالي شده اين فيلم نمايش عمومي خود را با افتتاحيه‌اي 40 ميليون دلاري شروع كرد.
سه فيلم جديد ديگر جدول گيشه نمايش سينماهاي آمريكاي شمالي، به اندازه كار جديد زمه‌كيس و كري موفق نبودند. و نتوانستند تماشاگران زيادي را جذب خود كنند.
طي هفته‌اي كه گذشت فيلم‌هاي «اره 6» و «ناپدري» با فروش‌هاي كلي 26 و 27 ميليون دلاري (طي 3 و 4 هفته نمايش) از جدول ده فيلم اول گيشه نمايش خارج شدند.
وضعيت كلي نمايش فيلمها طي سه روز آخر هفته سينماهاي آمريكاي شمالي به شرح زير است.
1- يك سرود كريسمس، 31 ميليون دلار، جديد
2- همينه كه هست، 14 ميليون (2 هفته، 58 ميليون)
3- آدم‌هايي كه به غازها خيره شده‌اند، 13 ميليون، جديد
4- نوع چهارم، 12.5 ميليون، جديد
5- فعاليت غير طبيعي، 8.5 (7 هفته، 98 ميليون)
6- جعبه، 8 ميليون، جديد
7- عزيمت زوج‌ها، 6.5 ميليون (5 هفته، 96 ميليون)
8- شهروند تابع قانون، 6 ميليون (4 هفته، 61 ميليون)
9- جايي كه چيزهاي وحشي هستند، 4 ميليون(4 هفته، 70 ميليون)
10- آستروبوي، 2.5 ميليون(3 هفته، 15 ميليون)
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سوگيتا درام تاريخي «آخرين چوشينگورا» را كليد مي‌زند


خبرگزاري فارس: «آخرين چو شينگورا» يك درام تاريخي جديد از صنعت سينماي ژاپن است كه به زودي كليد فيلمبرداري آن در يكي از روستاهاي دور اين كشور آسيايي زده مي‌شود.
A0707875.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس،‌ اين فيلم به صورت محصول مشترك ژاپن و كمپاني «برادران وارنر» تهيه مي‌شود.
اين درام دوره‌اي تاريخي براي مصرف داخلي و بين‌المللي تهيه خواهد شد و فقط خاص تماشاگران ژاپني نخواهد بود.
قصه اين درام حماسي برگرفته از يك افسانه واقعي و معروف يك سامورايي است، كه در دوران قرون وسطي زندگي مي‌كرد و در پي انتقام‌گيري بود.
كارگردان اين سامورايي «شينگميچي سوگيتا» است. تماشاگران ژاپني سوگيتا را بيش از هر چيز براي يك مجموعه موفق تلويزيوني به نام «از سرزمين شمالي» مي‌شناسند.
اين مجموعه يكي از موفق‌ترين كارهاي تلويزيوني ژاپن است.
«كوجي باكو شو» بازيگر مطرح سينماي ژاپن نقش اصلي اين فيلم سينمايي را بازي مي‌كند و «كويچي» ساتو» و «ناموري ياسودا» ديگر بازيگران فيلم هستند.
كليد فيلمبرداري فيلم اواخر همين ماه زده مي‌شود و گروه سازنده تا بهار سال آينده ميلادي درگير فيلمبرداري آن خواهند بود.
تعطيلات سال جديد ميلادي 2011 براي اكران عمومي «آخرين چوشينگورا » تعيين شده است.
قصه كلاسيك چوشينگورا درباره 47 شاگرد در حال تعليم سامورايي است كه در فكر انتقام گيري از ارباب ظالم و قاتل خود هستند. هر كس كه بتواند اين سامورايي‌هاي جوان را از بين ببرد، پاداش خوبي از ارباب خواهد گرفت.يكي از اين سامورايي‌ها رهبري بقيه دوستان خودر ا در اين مبارزه به عهده مي‌گيرد. اين قصه نسل به نسل و سينه به سينه براي نسل‌هاي جديد‌تر نقل شده است.
صنعت سينما تا بحال بيش از هشتاد بار اين حماسه كلاسيك را به صورت فيلم سينمايي درآورده است.
اولين فيلم در اين رابطه به دوران سينماي صامت ژاپن برمي‌گردد و آخرين آنها مربوط به حدود دو دهه قبل است.
اين فيلم كه «47 رافين» نام داشت سال 1994 نمايش موفقيت‌آميزي در سينماهاي ژاپن داشت.
«كن تاكاكورا» در فيلم نقش **** سامورايي را بازي كرد.
در قصه فيلم جديد، سرگذشت دو تن از بازماندگان قتل عام 47 سامورايي تعريف مي‌شود، كه از حادثه سو قصد و حملات انتقامي جان سالم به در برده‌اند.
اين دو شانزده سال پس از اين حادثه، دوباره يكديگر را پيدا مي كنند و تصميم به يك انتقام گيري جديد مي‌گيرند.

===================================================
آغاز توليد «127 ساعت» در سال نوي ميلادي؛
فيلم جديد «دني بويل» درباره هند نيست


خبرگزاري فارس: فيلم جديد سينمايي «دني بويل» برخلاف تصورات و پيش بيني هاي قبلي، درباره كشور هند و يا همسايگان آسيايي و در حال پيشرفت آن نيست.

A0611546.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، «127 ساعت» فيلم تازه خالق «ميليونر زاغه نشين»، بر اساس يك ماجراي واقعي ساخته مي‌شود.
بويل كار تازه خود را براي شركت مستقل فيلمسازي «فوكس سرچلايت» كارگرداني مي‌كند.
«127 ساعت» قصه زندگي «آرون رالستن» كوهنورد را تعريف مي‌كند.
رالستن در سال 2003 چندين كار شگفت‌انگيز ورزشي در رابطه با حرفه تخصصي خود يعني كوهنوردي و سنگ نوردي انجام داد و با اين كارها، نام خود را در سطح وسيعي مطرح كرد.
وي در جريان يكي از همين كوهنوردي‌ها بود كه مضروب و در دل كوه گم شد. يك خانواده او را پيدا كردند و به او آب و غذا دادند. اين كمك، باعث شد تا رالستن زنده بماند.
مدتي بعد، رالستن به كمك يكي هلي‌كوپتر گشتي نجات پيدا كرد.
بر اساس قصه زندگي اين كوهنورد چند كتاب نوشته شده است، كه در زمان انتشار جزو كارهاي پرخواننده دنياي ادبيات شوند.
توليد «127 ساعت» اوايل سال جديد ميلادي شروع مي‌شود و براي اواخر سال 2010 به روي پرده سينماها مي‌رود.
علت انتخاب اين زمان براي اكران عمومي فيلم اين است كه اعضاي آكادمي اسكار به خوبي آن را ببينند و شانس نامزدي آن در رشته‌هاي مختلف اسكار بيشتر شود.
شركت فرانسوي فيلمسازي «پاته» هم در امر توليد فيلم شركت دارد.
«127 ساعت» يك بار ديگر عوامل همكار در توليد «ميليونر زاغه نشين» را دور يكديگر جمع مي‌كند.
بويل فيلم تازه خود را نيز بر اساس فيلمنامه‌اي از «سايمن بيوفوي» كارگرداني مي‌كند. اين فيلمساز گفته است با آنكه سخت درگير چند پروژه سينمايي ديگر است، ولي با بويل در ساخت «127 ساعت» همكاري خواهد كرد.
اين فيلم همكاري مشترك تازه بويل با شركت فوكس سرچلايت پس از فيلم‌هايي چون «ميليونر زاغه‌نشين»،«سان شاين» و «‌28 روز بعد» است.
اين فيلمساز فيلم‌هاي «ساحل» و «يك زندگي كمتر معمولي» را براي كمپاني «فوكس قرن بيستم» كارگرداني كرده است.
بويل اين روزها به دنبال بازيگري است كه ايفاي نقش رالستن را به او بسپارد، كسي كه بتواند مدام در حال ترك و بالا و پايين رفتن از صخره‌ها باشد. وي مي‌گويد بازيگري كه او مي‌خواهد بايد كارهايي مثل كارهاي «تام هنكس» در «دور افتاده» را انجام دهد!
«ميليونر زاغه نشين» هشت جايزه اسكار - و از جمله اسكار بهترين فيلم و كارگرداني - به دست آورد.

==============================================

فيلم‌هاي منتخب 135 ثانيه‌اي جشنواره كوثر معرفي شدند


خبرگزاري فارس: فيلم‌هاي منتخب بخش 135 ثانيه‌اي (فاطيما) چهارمين جشنواره فيلم كوثر معرفي شدند.
A0763926.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوثر، هيأتي مركب از حسين برزيده، خسرو معصومي، ابوالفضل جليلي، سيدناصر هاشم‌زاده و فرخنده كيهاني 65 فيلم را از ميان بيش از 200 عنوان فيلم انتخاب كردند.
اسامي فيلم‌ها به شرح زير است:
1 – نقطه سر خط ( ولي كريم نيا ) ، 2 – يك قطره زندگي ( محسن قصري ) ، 3– شير خشك ( نرگس خرقاني ) ، 4 – قطع نامه ( روناك جعفري ) ، 5 – ماماني( فائزه سادات قافله باشي ) ، 6 – ايثار ( راضيه غلامي ) ، 7 – هديه به دخترم ( هادي محمدي نسب ) ، 8 – زندگي رنگها ( عارف نامور ) ، 9 - آسمان سپيد ( بهنام بهادري ) ، 10 – براي مادر ( مهتا نيلفروشان ) ، 11 – نفس (عليرضا سلمان پور ) ، 12 – وضعيت سفيد ( سهيلا گلستاني ) ، 13 – وقتي محرم از ده ما مي گذرد ( سيد عباس سجادي ) ، 14 – شب بخير . . . ( مرضيه منصوري ) ، 15 – گفتگو با سكوت ( نزهت بادي ) ، 16 – چروك ( مهدي جوزائي) ، 17 – يك وجب تا آسمان (محبوبه زارعي ) ، 18 – هم رزم ( محمد عبدي زاده ) ، 19 – كمي سپيد ، كمي آسماني ( سيد فرهاد حسيني ) ، 20 - دوازده جولاي ( مرتضي شعباني ) ، 21 – برد گوري ( فريدون نجفي ) ، 22 – جعبه اي پر از مهر ( رومينا محقق ) ، 23– پيانو ( مهدي صناعتي ) ، 24 – انتظار 2 ( محمد عبدي زاده ) ، 25 – يك بار ديگر ( مجيد شتي ) ، 26 – رباعي طلايي ( روح الله سهرابي ) ، 27 – روز زن ( محمود غفاري ) ، 28 – تخم مرغ ( سيد محسن شهابي ) ، 29 – كاروان ( مريم احدي ) ، 30 – مادرانه ( مريم اسمي خاني ) ، 31 – خالي خيال ( ساناز رحماني ) ، 32 – حجاب 2 ( اشرف جعفري ) ، 33 – آن زن در باران آمد ( حسن خمسه ) ، 34 – يك روز ( نويد سجادي حسيني ) ، 35 – پوسته ( جليل يغمايي ) ، 36 – محل تولد ( آزاده
فردي پور ) ، 37 – مهر خاموش ( مهسا بنو فاطمه ) ، 38 – حرير نور 2 ( ماكان رضايي پور ) ، 39 – كودك درون ( علي شهرياري ) ، 40 – روزنه اي رو به آفتاب ( مريم يگانه ) ، 41 – داستان يك بازي ( الهام آقالري ) ، 42 – چراغ قرمز ( محمد علي شعباني ) ، 43 – چون . . . ( معصومه زارع ) ، 44 – براي ما ( بهمن بهارلويي ) ، 45 – دامان رستگاري ( غلامحسين شاه قلي ) ، 46 – روي پل ( بهاره نوزاد مقدم ) ، 47 – من هنوز جنگ را مي بينم ( مهدي ميرتيموري ) ، 48 – رخصت ( آرش شير كشن ) ، 49 – دنبالم بيا ( ميلاد صدرعاملي ) ، 50 – هرگز فراموشم نكن (
عليرضا فرد ) ، 51 – وانت سفيد ( كاوه سجادي حسيني ) ، 52 – خ ا ن و ا د ه ( فريبا خانزاده ) ، 53 – انتظار 3 ( اصغر بختياري ) ، 54 – روياي شيرين ( سيد جواد حسيني ) ، 55 – آقا محمد حسين ( بنيامين اثباتي ) ، 56 – كسي پشت پنجره چوبي ( مرجان اشرفي زاده ) ، 57 – چادر مشكي ( نيما حسندوست ) ، 58 – ميراث ( منا علامه اميري ) ، 59 - شب – مادر – خانه ( سعيد فرهادي ) ، 60 – شناسنامه ( محمد ياراحمدي ) ، 61 – تأمل ( عليرضا عاقل زاده ) ، 62 – يك درد سر كوچك ( هاني صباحي ) ، 63 – نقاشي ( رضا فقيهي ) ، 64 – ژين ( فرح قاليجاري ) و 65 – فرشته من ( احمد رضا حجارزاده ).
چهارمين جشنواره فيلم كوثر از 27 تا 30 آبان جاري در سينما فلسطين برگزار مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پيام تسليت «سيداحمد ميرعلايي» به مناسبت درگذشت «امير قويدل»


خبرگزاري فارس: «سيداحمد ميرعلايي» در پيان تسليتي به مناسب در گذشت «اميرقويدل» گفت: بي شك قويدل با فيلم هاي تاثيرگذار خود، بخشي از حافظه تاريخي و تصويري ما را ثبت كرده است.
A0744091.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي ، مدير عامل بنياد سينمايي فارابي طي پيامي درگذشت كارگردان برجسته سينماي كشور ،«امير قويدل» را به سينماي ايران و خانواده ايشان تسليت گفت.
«سيداحمد ميرعلايي» در اين پيام به نقش برجسته اين فيلمساز در سينماي ايران اشاره كرده است: بي شك قويدل با فيلم هاي تاثيرگذار خود، بخشي از حافظه تاريخي و تصويري ما را ثبت كرده است و پرداخت زندگي ميرزا كوچك خان از جمله اين تصاوير است و فقدان ايشان ، غم بزرگي است در عرصه فرهنگ و هنر اين سرزمين.
دنياي تاثيرگذار و سخت مردمان دل نمك، تصاوير به يادماندني و هيجان انگيز ترن ، جست و جوي حقيقت در بندر مه آلود و نقب زدن به عشقي كهنه و به يادماندني در رخساره از جمله يادگارهاي اين كارگردان بزرگ سينماي ايران است و در نهايت بار هستي را رقم زد تا در آينده اي نزديك به تماشاي آن بنشينيم.
دوستاني كه روزهاي اخير با ايشان ملاقات داشتند همگي شاهد اين مدعا بودند كه اين هنرمند با داشتن توشه خوبي براي ديار باقي، خود را براي لقاء حق آماده كرده بود و چه خوش بار سفر را بسته بود، يادش گرامي.

======================================

نشان بيرق طلايي به ارزش 115 ميليون ريال اهدا مي‌شود


خبرگزاري فارس: نشان بيرق طلايي (جايزه «مصطفي عقاد») به ارزش 115 ميليون ريال، در بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به اثر برگزيده اهدا مي‌شود.
A0677117.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، اين جايزه در سه سال گذشته با عنوان جايزه ويژه مصطفي عقاد به فيلم برگزيده اهدا مي شد و از سال جاري با عنوان بيرق طلايي معرفي و به همراه 115 ميليون ريال معادل 8هزار يورو جايزه نقدي به فيلم برگزيده اهدا مي شود.
اين جايزه با هدف تقدير از جايگاه فيلمساز برجسته جهان اسلام كه اثر ارزشمندي چون "الرساله " ( محمد رسول الله ) را كارگرداني كرده ، به فيلم برجسته برگزيده بخش بين الملل جشنواره با مضمون ايمان و اميد اهدا مي شود.
بر پايه اين گزارش، جشنواره از ميان فيلم هاي حاضر در سه بخش رقابتي بين المللي (جام جهان نما، جلوه گاه شرق و در جست و جوي حقيقت و عدالت)، جايزه ويژه اي را با عنوان بيرق طلايي به بهترين فيلم با مضمون ايمان و اميد اهداء خواهد نمود.
جايزه ويژه مصطفي عقاد در سه دوره گذشته جشنواره به فيلم هاي "جشن تولد ليلا " ساخته رشيد مشاراوي محصول مشترك كشورهاي فلسطين ، تونس و هلند ، كارت شناسايي ساخته "غسان شميط " از سوريه و پابرهنه در بهشت ساخته بهرام توكلي از ايران اهدا شد.
مصطفي عقاد كارگردان مشهور فيلم "محمد رسول‌الله " در سال 1930 در حلب (سوريه) متولد شد. وي در سال 1950 براي تحصيل در عرصه فيلمسازي به كاليفرنيا رفت و در آنجا مشغول به تحصيل شد و پس از آن براي اولين بار در سال 1962 به عنوان دستيار توليد يك فيلم در كنار "سام پكين پا " مشغول به‌ كار شد.
او طي بيش سه دهه كار در سينما در عرصه‌هاي گوناگوني چون تهيه‌كنندگي، كارگرداني، بازيگري و... حضور يافت. عقاد در تمام اين سال‌ها نه تنها مجموعه فيلم‌هاي ترسناك هاليوودي را تهيه‌ كرد بلكه به سراغ فيلم‌هاي جدي‌تري با موضوع اسلام و مسلمين رفت و در اين زمينه نيز بسيار موفق بود. اين كارگردان 75 ساله طي سال‌هاي 1988 تا 2002 هشت فيلم را تهيه‌ كرد و تهيه‌كنندگي و كارگرداني فيلم‌هاي "محمد رسول‌الله " و "شير صحرا " يا همان "عمر مختار " به عهده داشت.
مصطفي عقاد در نوامبر سال 2005 ميلادي در جريان يك حمله تروريستي در كشور اردن به شهادت رسيد.

===================================================

براي فيلم «زمزمه با باد»؛
شهرام عليدي جايزه «دروازه نقره‌ايي هند» را بدست آورد


خبرگزاري فارس: شهرام عليدي كارگردان ايراني با فيلم سينمايي «زمزمه با باد» جايزه منتقدين جوان هند را در يازدهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مومباي هند را از آن خود كرد.

A0767175.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي اين فيلم، شهرام عليدي كارگردان ايراني با فيلم سينمايي «زمزمه با باد» (سرته له گه ل با) "Whisper With the Wind " جايزه منتقدين جوان هند يا جايزه «دروازه نقره‌اي هند» را در بخش مسابقه بين‌الملل يازدهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مومباي در كشور هندوستان بدست آورد.
جايزه منتقدين جوان هند، جايزه آكادمي هنر و سينماي مومباي MAMI به شمار مي‌رود.
فيلم سينمايي «زمزمه با باد» در دو سانس مختلف در روزهاي 12 و 14 آبان ماه با حضور شهرام عليدي به نمايش در آمد و مورد استقبال منتقدين و تماشاگران حاضر در جشنواره قرار گرفت.
در اختتاميه اين جشنواره جايزه يك عمر فعاليت هنري به سينماگر اسطوره‌ايي يوناني «تئو آنجلو پولوس» اعطا شد و همچنين جايزه يك عمر دستاورد هنري به ستاره بزرگ هند «آميتا باچان» تعلق گرفت.
رياست هيأت داوران يازدهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مومباي بر عهده «پل شريدر» خالق سناريوي فيلم‌هاي مطرحي چون راننده تاكسي و آخرين وسوسه مسيح بود.
يازدهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مومباي در بخش‌هاي مسابقه بين‌الملل، سينماي جهان، نمايش فيلم‌هاي هندي، بخش مسابقه فيلم‌هاي كوتاه و همچنين بخش مرور آثار ديگر فيلمسازان در شهر مومباي هندوستان برگزار شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دبير بيست‌وششمين جشنواره فيلم كوتاه تهران مهمان راديو فرهنگ


خبرگزاري فارس:برنامه هفت‌اقليم چهارشنبه 20 آبان ميزبان «ناصر باكيده» دبير بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران خواهد بود.
A0222075.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي راديو فرهنگ، برنامه هفت‌اقليم كاري از گروه فرهنگ و هنر است كه چهارشنبه ساعت 17:15با توجه به برگزاري بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران به بحث و بررسي پيرامون اين جشنواره مي‌پردازد.
همچنين با حضور «باكيده» رئيس هيئت مديره انجمن سينماي جوانان ايران به تحليل و بررسي فيلم كوتاه در سينماي ايران، محتوا و همچنين بخش‌هاي مختلف اين جشنواره پرداخته مي‌شود.
گزارش تازه‌ترين رويدادهاي فرهنگي - هنري و گفت‌وگو با چند تن از فيلمسازان سينماي فيلم كوتاه از ديگر بخش‌هاي برنامه هفت اقليم است.
مژگان سهرابي تهيه كننده، مهدي آزادي سردبير، نويسنده و گوينده اين برنامه هستند.

==========================================
خطر سكته مغزي ديگر «بهروز بقايي» را تهديد نمي‌كند


خبرگزاري فارس: با بهبود اوضاع جسمي، ديگر خطر سكته مغزي «بهروز بقايي» هنرمند صاحب نام عرصه تئاتر، سينما و تلويزيون كشورمان را تهديد نمي كند.
A0141542.jpg


احمدي، منشي بخش بيمارستان جم با اعلام اين مطلب به خبرنگار تئاتر فارس گفت: خوشبختانه خطر كاملا رفع شده است و ديگر خطر سكته مغزي «بهروز بقايي» را تهديد نمي‌كند و ايشان با تلاش پزشكان به شرايط ثبات جسماني رسيده‌اند.
وي افزوذ: «بهروز بقايي» در حال حاضر در بخش IC general بيمارستان جم بستري هستند و با توجه به خطر لخته شدن خون در مغز ايشان رد شده است هم‌اكنون در شرايط خوبي به سر مي‌برند اما همچنان تواناني صحبت كردن را ندارند كه اين مشكل زودگذر است و با كمي استراحت برطرف خواهد شد.
اين مسئول خاطرنشان كرد: از روز گذشته دكتر عبدالرضا طبسي به عنوان پزشك معالج آقاي «بهروز بقايي» تلاش زيادي براي حفظ سلامتي ايشان به خرج دادند كه در حال حاضر وضعيت ايشان داراي ثبات است اما حداقل تا سه روز آينده بايد تحت مراقبت پزشكان در ICU باشند.
به گزارش فارس،«بهروز بقايي» هنرمند صاحب نام تئاتر، سينما و تلويزيون عصر روز گذشته به دليل عارضه مغزي در بيمارستان بستري شد.
وي روز گذشته 17 آبان ماه ساعاتي قبل از آغاز اجراي نمايش«هاملت با سالاد فصل» از سوي پزشك معالجش ملزم به بستري در بيمارستان شد‌ ولي به دليل اجراي نمايش، از اين اقدام خودداري كرد كه در راه تالار سنگلج دچار عارضه مغزي ‌شد.
اين در حالي است كه با بروز اين اتفاق «هادي مرزبان» كارگردان‌ نمايش، خود با در دست داشتن متن به ايفاي نقش به جاي بقايي پرداخت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
گفت‌وگو با سامان مقدم در خصوص آخرين وضعيت فيلم به نمايش‌ در نيامده‌اش


خبرگزاري فارس: سامان مقدم در گفت‌وگويي با اشاره به اين كه «جواد شمقدري» سال گذشته اعتقاد داشت كه «صد سال به اين سال‌ها» بدون دليل توقيف شده، از آغاز مذاكره با مسئولان سينمايي براي رفع توقيف فيلم خبر داد و گفت: اين آخرين تلاش ما براي پايان حبس 3ساله اين فيلم است.
A0767068.jpg


«سامان مقدم» در گفت و گو با خبرنگار سينمايي فارس با اشاره به روند كلي طي شده در طي 3 سال گذشته كه منجر به عدم اكران «صد سال به اين سال‌ها» شده است گفت: وقتي بحث «صد سال به اين سال‌ها» مطرح مي‌شود آنقدر عصباني مي‌شوم كه شايد نتوانم فكرم را متمركز كنم اما مشكل اصلي فيلم برمي‌گردد به جشنواره 3 سال قبل كه مسئولان وقت ارشاد فيلم را به شكل غيررسمي توقيف كرده‌اند و امروز 3 سال است كه فيلم بدون هيچ گونه اعلام رسمي در حبس مانده است.

* مسئولان سينمايي گذشته از واژه توقيف هراس داشتند
وي ادامه داد: براي من بسيار روشن است كه مسئولان سينمايي گذشته از واژه توقيف هراس داشتند و من هم تمام تلاش خود را به خرج دادم تا طي اين سال‌ها بدون ورود به مسائل حاشيه‌اي و انجام مصاحبه‌هاي جنجالي فيلم را دچار حاشيه‌هاي بيشتري كنم و مطلقا نخواستم تا اين ماجرا به مطبوعات كشيده شود و در عين حال سعي كردم با گفت‌وگو و تعامل مشكل فيلم را حل كنيم.

*در سه سال گذشته بيش از 150 گفت‌و‌گوي حضوري و تلفني داشته‌ام
كارگردان فيلم «صد سال به اين سال‌ها» خاطرنشان كرد: در طي اين 3 سال بيش از 150 جلسه شامل 50 جلسه حضوري و 100 جلسه تلفني با مسئولان سينمايي وقت مذاكره داشتيم اما هيچ كدام از اين جلسات به نتيجه روشني ختم نشد.
مقدم تاكيد كرد: مشكلي كه من با همه اين دوستان داشتم چند سليقگي مديران سينمايي است و وجود شوراهاي مختلفي كه براي ساخت و نمايش يك فيلم تصميم‌گيري مي‌كنند. شورايي در معاونت سينمايي است كه به فيلم‌ها پروانه ساخت مي‌دهد و شورايي در فارابي وجود دارد كه از ساخت فيلم‌ها حمايت مالي مي‌كند اما شورايي به نام صدور پروانه نمايش در وزارت ارشاد وجود دارد كه مي‌تواند تصميمات دو شوراي ديگر را كاملا نقض كند.

*چند سليقگي مسئولان بزرگ‌ترين مشكل ما بود
اين كارگردان سينماي ايران در ادامه اين گفتگو اظهار داشت: متأسفانه 3 شورا با سليقه‌هاي مختلف وجود دارد به شكلي كه اگر فيلمساز قرار يا تعهدي با شوراي پروانه ساخت و شوراي حمايت بنياد سينمايي فارابي داشته باشد آن قرار توسط شوراي پروانه نمايش مي‌تواند با اعمال سليقه كاملا زير پا گذاشته شود و اين اتفاق متاسفانه در طي سالهاي گذشته به دفعات براي كارگردانان ديگر نيز افتاده است.
وي در عين حال خاطر نشان ساخت: به طور كلي مشكل من چند سليقگي بين مسئولان سينمايي بود چرا كه اين چند سليقگي باعث برخورد سليقه‌اي با اكران فيلم‌ها شده است و از طرف ديگر افرادي تاثيرگذار خارج از شوراهاي وزارت ارشاد نيز متاسفانه در سال‌هاي گذشته به دفعات مانع اكران فيلم‌ها شده‌اند به گونه‌اي كه اين افراد تاثيرگذار وقتي كه از ساخت فيلمي مطلع مي‌شوند بدون حضور در شورا درخواست تماشاي فيلم را مي‌كنند و بعد گاهي اوقات فيلم نهايتا توسط آن دوستان مورد مميزي‌هايي قرار مي‌گيرد.

* دو هفته است كه مذاكره با مسئولان ارشاد شروع شده است
سامان مقدم تصريح كرد: به هر حال «صد سال به اين سال‌ها» با پروانه ساخت ارشاد و با حمايت مالي بسيار خوب بنياد سينمايي فارابي ساخته شده است، چرا كه بنياد سينمايي فارابي فيلم‌نامه «صد سال به اين سال‌ها» را جزو آثار شاخص سينمايي سال‌هاي اخير ايران دانست و به همين دليل حمايت خوبي را از اين فيلم انجام داد.
كارگردان فيلم سينمايي «صد سال به اين سال‌ها» خاطرنشان كرد: مسئولان جديد سينمايي، فيلم را براي بازبيني مجدد خواسته‌اند و اميدوارم اين دوستان نظر مثبتي را در مورد فيلم داشته باشند و اصولا اميدوارم ترتيبي اتخاذ كنند تا ديگر شاهد چند سليقگي در بدنه معاونت سينمايي نباشيم و فقط يك شورا براي فيلم‌ها تصميم‌گيري كند.

*معاونت سينمايي وقت حق نمايش فيلم را شخصا وتو كرد
وي تاكيد كرد: سال گذشته آقاي شمقدري در مقطعي فيلم را ديدند و اعتقاد داشتند كه اين فيلم قابل نمايش است و بدون دليل توقيف شده است و حتي نسبت به عدم نمايش فيلم انتقادات زيادي را داشته‌اند كه اميدوارم همچنان بر سر مواضع خود باقي مانده باشند و امروز دو هفته‌اي از شروع مذاكرات تهيه‌كننده فيلم با مسئولان ارشاد مي‌گذرد.
مقدم ادامه داد:اميدوارم كه «صد سال به اين سال‌ها» از اين حبس 3 ساله بيرون بيايد چرا كه يك‌سال و نيم قبل به ما اطلاع دادند كه پروانه نمايش فيلم به صورت غير رسمي توسط اداره كل نظارت و ارزشيابي صادر شده است اما معاونت سينماي وقت با اختياراتي كه داشته‌اند حق نمايش فيلم را وتو كرده است كه با اميدوارم اين موضوع با نظر مساعد آقاي شمقدري نسبت به فيلم برطرف شود.

*اين آخرين تلاش من براي پايان حبس 3 ساله «صد سال به اين سال‌ها» است
سامان مقدم در خاتمه اظهار داشت: درست است كه فيلم با حمايت فارابي ساخته شد اما 80 درصد از فيلم با حمايت بخش خصوصي بوده است و 3 سال است كه سرمايه‌ تهيه‌كننده روي زمين مانده است،به هر حال اين آخرين تلاش‌هاي من و تهيه‌كننده فيلم براي پايان حبس 3 ساله «صد سال به اين سال‌ها» است و اگر تلاش ما نتيجه ندهد به نظر مي‌رسد بايد به طور كل اين فيلم را فراموش كنيم.

11_860216_L600.jpg


15_860216_L600.jpg


13_860216_L600.jpg


14_860216_L600.jpg


75_860216_L600.jpg


31_880213_L600.jpg


10_8803010491_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مراسم تشييع پيكر امير قويدل
41585_202.jpg



41586_745.jpg



41587_208.jpg



41588_192.jpg



41589_118.jpg



41590_996.jpg



41591_628.jpg



41592_159.jpg



41593_303.jpg



41594_692.jpg



41595_937.jpg



41596_757.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
استادي: مردم از فيلم پرفروش «دوخواهر» ناراضي هستند


خبرگزاري فارس: يك منتقد با اشاره به اين ماندگار شدن يك فيلم، مهم‌تر از پرفروش شدن آن است، گفت: علي رغم اين كه «دوخواهر» پرفروش‌ترين فيلم روي پرده سينماها است، من وقتي اين فيلم را در بين مخاطبان عام ديدم، متوجه شدم كه همه از آن ناراضي‌ هستند.
A0749419.jpg


«رضا استادي» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌و گو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم «دوخواهر» ساخته اصغر بانكي،گفت: يك نكته كه وجود دارد اين است كه ما در سينماي ايران هميشه دچار يك اختلاف نظر هستيم بين كارگردانان و منتقدان در خصوص فيلم‌هايي كه مي‌توانند پرمخاطب و پرفروش باشند، عده‌اي بر اين اعتقادند كه اين فيلم‌ها صرف اين كه مخاطب زيادي دارد، فيلم‌هاي مبتذلي هستند كه اين تصور اشتباه است و فيلم خوب هم مي‌تواند مخاطب داشته باشد اما متاسفانه اغلب كارگردانان ما كه مي‌خواهند فيلم‌هاي بفروش بسازند، به سراغ دم دستي‌ترين ابزارها و كليشه‌هاي سينما مي‌روند.
اين نويسنده در ادامه افزود: هيچ يك از مسئولان فرهنگي سينما مشكلي با توليد فيلم‌هاي پرفروش ندارند اما بايد يكسري معيار براي اين دست فيلم‌ها تعريف شود.
وي گفت: ما در سينماي ايران، فيلم‌هايي چون «مرد عوضي»، «چهارشنبه سوري» و ... را داشته‌ايم كه مخاطب را دست كم نگرفتند و هر مطلب احمقانه‌اي را به‌خورد مخاطب ندادند.
وي ادامه داد: متأسفانه فيلمي چون «دوخواهر» بديهي‌ترين و پيش پا افتاده‌ترين مسائل را رعايت نمي‌كند و اين مشكل اصلي «دوخواهر» است. فيلم داستان دو خواهري را مطرح مي‌كند كه هر دو پولدار هستند و موجوديت يك آدم را نمي‌توانند كشف كنند و در ادامه كارگردان دست به ترفندهايي مي‌زند كه مخاطبان گيج مي‌شوند و نمي‌توانند تا انتهاي داستان با فيلم ارتباط برقرار كنند. اصولا معلوم نيست پشت صحنه اين فيلم، كارگرداني حاضر بوده يا خير!
وي در مورد اين كه آيا «اصغر بانكي» با ساخت «دوخواهر» و حضور در عرصه كارگرداني در كارنامه‌اش پيشرفت داشته، گفت: به نظر من «اصغر بانكي» در كارنامه‌اش «دوخواهر» را ناديده بگيرد.
وي همچنين در ادامه افزود: به نظر من آفت سينماي ايران اين است كه ما در كنار آثار فاخر و معناگرا با حجم زيادي از فيلم‌هاي مبتذل رو به رو هستيم و در اين ميان مديران تكليفشان مشخص نيست.
وي در مورد اين كه چرا «دوخواهر» پرفروش‌ترين فيلم اكران است، گفت: من اين فيلم را در بين مخاطبان عام ديدم و همه از آن ناراضي بودند. به هر حال بحث ماندگاري اثر هم مطرح است كه متأسفانه درباره خيلي از فيلم‌هاي ايراني اين سال‌ها، اين مسئله اتفاق نمي‌افتد.

==========================================
«بي‌باك» به مديريت «فريبا شاهين مقدم» دوبله شد


خبرگزاري فارس: «فريبا شاهين مقدم» از مديريت دوبله فيلم سينمايي «بي‌باك» براي توزيع در شبكه نمايش خانگي خبر داد.
A0755677.jpg


فريبا شاهين مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، با اعلام خبر مديريت دوبله فيلم «بي‌باك» اظهار داشت: اين فيلم توسط مؤسسه «تصوير دنياي هنر» وارد شبكه نمايش خانگي مي‌شود.
وي افزود: «افشين زي‌نوري»‌ و «مريم شيرزاد» از جمله گويندگان اين فيلم هستند كه به جاي «بن افلك» و «جنيفر گارنر» صحبت مي‌كنند.
فيلم سينمايي «بي‌باك» (Daredevil) به كارگرداني مارك استيون جانسون محصول سال 2003 كشور آمريكا بوده و پخش آن را كمپاني فوكس قرن بيستم بر عهده داشت. بازيگران اين فيلم بن افلك، جنيفر گارنر، مايكل كلارك دانسن، كالين فارل، جان فاريو، جو پانتو ليانو، كوليو، ديويد كيت، كوين اسميت هستند.
اين مدير دوبلاژ در بيان فعاليت‌هاي اخير تلويزيوني خود نيز گفت: مجموعه‌اي تحت عنوان «بياييم نقاشي بكشيم» را براي پخش از شبكه تهران در دست دارم، اين مجموعه براي رده سني خردسال و كودك در نظر گرفته شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«آفريده» چهارشنبه در خانه سينما تجليل مي‌‌شود


خبرگزاري فارس: مراسم تجليل از محمد آفريده مديرعامل سابق مركز گسترش سينماي مستند و تجربي چهارشنبه در خانه سينما برگزار مي‌‌شود.
A0442282.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، انجمن تهيه‌كنندگان سينماي مستند و خانه سينما به پاس تلاش و كوشش «محمد آفريده» در راه اعتلاي سينماي مستند ايران از وي تجليل مي‌كنند.
بر اساس اين گزارش، در اين گردهم‌آيي اعضاي انجمن تهيه‌كنندگان سينماي مستند ايران، اعضاي هيأت مديره خانه سينما و هيأت مديره‌‌هاي انجمن مستندسازان سينماي ايران، انجمن فيلم كوتاه و انيميشن حضور دارند.
اين مراسم چهارشنبه 20 آبان از ساعت 17:30 در خانه سينما برگزار مي‌شود.

5_860717_L600.jpg


12_870306_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پيام رئيس جمهور به جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران


خبرگزاري فارس: محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور به بيست‌وششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران پيام داد.
A0763585.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، در اين پيام آمده است:
در گستره هنر اسلامي، انديشه ايمان، معنويت و زيبايي از هم جدايي ناپذيرند. ارتباط دين با هنر، در تعميق و گسترش يافتن هنرها نقشي بي‌بديل بر عهده داشته است، به گونه‌اي كه روحانيت و معنويت از نظر دينداران هنرمند، در ذات آن نهفته است. از همين روست كه استفاده از هنر در تبليغ دين بسيار موثر واقع شده است. هنر امري فطري است و به تناسب فطري بودن، ژرف و حكمت‌آميزتر مي‌باشد. اين همان چيزي است كه امروزه به آن نيازمنديم تا بتوانيم فطرت و سرشت بشريت را تحت تاثير قرار دهيم. نگاهي به اوضاع جهان معاصر حكايت از آن دارد كه جنگ بر عليه حقيقت‌طلبي در حوزه‌هاي فكري و فرهنگي و رسانه‌اي متمركز شده است و اين نبرد ويرانگر، باورها و مقدسات ديني ملت‌ها را نيز هدف قرار داده است. اين جنگ فقط عليه مسلمانان كشورهاي اسلامي محدود نمي‌شود، بلكه متفكران و آزادانديشان در سراسر جهان نيز مورد تهاجم واقع شده‌اند.
در ادامه آمده است: بي‌ترديد امروزه، هويت‌يابي با گستره فعاليت رسانه‌ها پيوندي نزديك دارد و تقويت هويت ملت‌ها، بايد مبتني بر بسط و گسترش همكاري‌هاي فرهنگي انديشمندان و هنرمندان باشد. در حقيقت فرهيختگان و هنرمندان مسئوليت سوق دادن ملت‌ها به سمت نهضتي وحدت‌بخش را برعهده دارند و بيش از سايرين اين وظيفه فرهيختگان و هنرمندان است تا با هوشياري و ژرف‌نگري در برابر افزون‌طلبي و زورمداري، فرهنگ ظلم‌ستيزي را تعميم دهند. زيرا ملت‌ها از آن‌ها انتظار دارند تا تلاش گسترده و مستمري را براي تحقق عدالت، همبستگي و همدلي صورت دهند. در اين مسير، تلاش مضاعف هنرمندان مسلمان براي نشان دادن تبعات ناگوار فقدان معنويت و اخلاق و بي‌توجهي به وحي الهي در زندگي امروز، ضروري است. برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با تلاش مستمر براي تداوم آن، همسو با چنين نگرشي بايد تحقق يابد. از اين رو شايسته است كه فيلم كوتاه از اين فرصت به دست آمده در راه اعتلاي كلمه حق و توسعه و ترويج معارف حياتبخش اسلام بهره گيرد. جشنواره مي‌تواند بر لزوم تلاش جدي و سازمان‌‌يافته همه سينماگران فيلم كوتاه در جهت تقويت و تعميق روابط بين‌المللي و گسترش بيداري معنوي ملت‌ها، تاكيد نمايد. ضمن خوش‌آمد‌گويي به تمامي ميهمانان خارجي و تشكر از حضور پرنشاط فيلمسازان جوان ايراني و برگزاركنندگان ارجمند اميدوارم در پرتو عنايات پروردگار متعال، اين جشنواره بتواند به اهداف متعالي خود دست يابد.

===============================================
نمي‌خواهم زمستان جنوب را براي «زيباتر از زندگي» از دست بدهم


خبرگزاري فارس: «انسيه شاه‌حسيني» با اشاره به ادامه روند تحقيقات نگارش فيلمنامه «زيباتر از زندگي» گفت: روند تحقيقات كمي طولاني‌تر از حد ممكن شده است اما نمي‌خواهم زمستان جنوب را براي فيلمبرداري «زيباتر از زندگي» از دست بدهم.
A0763915.jpg


«انسيه شاه‌حسيني» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، وي درباره آخرين وضعيت تازه‌ترين پروژه سينمايي‌‌ بلند خود گفت: همچنان روي فيلمنامه «عمليات نصر» تحقيق مي‌كنم و در حال تكميل مستندات خود براي ادامه نگارش فيلمنامه اين فيلم (با نام زيباتر از زندگي) هستم اما از ابتدا نمي‌دانستم با چنين پروژه بزرگي درگير مي‌شوم چرا كه هرچه رد روند تحقيقات جلوتر مي‌روم حقايق بيشتري براي من كشف مي‌شود كه همين موضوع كار من را سخت‌تر كرده است.
شاه‌حسيني تأكيد كرد: در اين كار تخيل كافي نيست و تنها چيزي كه مهم است، تصوير درست و باورپذير اتفاقاتي است كه در عمليات نصر رخ داده و سندهاي زنده آن نيز در قيد حيات هستند. بنابر اين، فعلا فقط تمركزم روي فيلمنامه است و با وجود مي‌دانم كار تحقيقات فيلم طولاني‌تر از حد ممكن شده است اما براي تكميل فيلمنامه و شروع فيلمبرداري بايد تحقيقات خودم را كامل كنم.
اين كارگردان به فارس گفت: عمليات نصر، مثل دريايي است كه بايد همه شاخصه‌هاي آن را بررسي كنم چون يك عمليات حساسيت‌برانگيز در آن زمان بوده و در تاريخ دفاع مقدس يك نقطه عطف است، تصميم‌ گرفته‌ام عجله‌اي براي كليد زدن آن نداشته باشم و سعي كنم كليه مطالب را جمع‌آوري و دراماتيزه كنم.
شاه‌حسيني ادامه داد: نمي‌خواهم لغزش من سبب ايجاد ناراحتي شود و خيلي مواظب هستم تا بتوانم از مرحله تحقيق و نگارش فيلمنامه تا ساخت، اثري ممتاز را ارائه دهم كه حق مطلب را آنچنان كه بايد ادا كند.
وي در خاتمه اظهار داشت: چندين بار از سوي تهيه‌كننده كار نيز با توجه به اينكه وارد فصل مناسب كار شده‌ايم به گفته شده است كه تحقيقات را زودتر تمام كنيم تا بتوانيم كار را هرچه سريع‌تر آغاز كنيم و با توجه به اين كه خود من هم نمي‌خواهم براي فيلمبرداري كار زمستان جنوب را از دست بدهم به احتمال فراوان تا پايان پائيز مرحله تحقيقات و نگارش فيلمنامه را نهايي خواهم كرد.
براساس اين گزارش، شاه‌حسيني در فيلم سينمايي «زيباتر از زندگي» به ويژگي‌هاي «عمليات نصر» و مبارزات شهيد علم‌الهدي فرمانده مقتدر **** هويزه در دوران دفاع مقدس مي‌پردازد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اولين جشنواره سينمايي بين‌المللي قدس در غزه برگزار مي‌شود


خبرگزاري فارس: اولين جشنواره سينمايي بين‌المللي قدس بين 21 تا 23 دسامبر در دانشگاه فلسطين غزه برگزار مي‌شود.
A0145544.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «شبكه خبري فلسطين»، «حسين ابوشنب» فراخوان اولين جشنواره سينمايي بين‌المللي قدس را اعلام كرد.
وي گفت: همه هنرمندان و كارگردانان فلسطيني، عرب و خارجي را براي حضور در اين جشنواره كه بين 21 تا 23 دسامبر آينده (30 آذرتا 2دي ماه) در دانشگاه فلسطين غزه برگزار مي‌شود، دعوت مي‌كنيم.
در همين حال «ابوشنب» با اشاره به فراخوان كميته هنري جشنواره گفت: قدس داراي ارزش انساني، تمدني و ديني نزد اعراب و مسلمانان است و حافظه تاريخي و وجداني و دروازه زمين به سوي آسمان و آسمان به سوي زمين است.
وي افزود: قدس قلب فلسطين، جهان عرب و جهان اسلام است.
«ابوشنب» تأكيد كرد: جشنواره در دانشگاه فلسطين و با شعار «وحدت در برابر نقشه‌هاي صهيونيستي براي تغيير هويت قدس» برگزار مي‌شود.
وي اعلام كرد: 30 نوامبر آخرين مهلت كارگردانان و تهيه‌كنندگان براي ارسال فيلم‌هاي خود به جشنواره هستند.
رئيس اولين جشنواره فيلم بين‌المللي قدس همچنين از تشكيل كارگاه‌هاي آموزشي در حاشيه اين جشنواره خبر داد.
اعضاي كميته اجرايي اين جشنواره در دانشگاه فلسطين در شهر «الزهرا» و در مركز نوار غزه، «حسين ابوشنب» رئيس جشنواره و مديركل آموزش دانشگاه فلسطين، «عزالدين شلح» هماهنگ كننده جشنواره، «سعود مهنا» رئيس كميته داوران، «احمد صنع‌الله» رئيس كميته روابط عمومي، «محمد عفانه» نماينده دانشجويان و «حسن دوحان» هماهنگ‌كننده كميته تبليغات هستند.
اين كميته همچنين در جلسه ديروز خود راه‌هاي ترويج سينماي فلسطين و تأثيرات آن بر ارائه تصوير واقعي از مسأله فلسطين و مقاومت را بررسي كرد.
كميته اجرايي اين جشنواره همچنين به توافق رسيدند كه كميته‌هاي تخصصي را براي آماده‌سازي جشنواره فيلم قدس تشكيل دهند.

===============================================
بهرام رادان، دانيال عبادي و آنا نعمتي به «پرنسيب» مي‌پيوندند


خبرگزاري فارس: پيش‌توليد فيلم سينمايي «پرنسيب» به كارگرداني تهمينه ميلاني به تازگي شروع شده و «بهرام رادان»، «دانيال عبادي»، «آنا نعمتي» و «السا فيروزآذر» از بازيگراني هستند كه قرار است در اين پروژه بازي كنند.
A0767478.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در دوازدهمين فيلم بلند سينمايي تهمينه ميلاني، همكاري «عليرضا زرين‌دست» به عنوان مدير فيلمبرداري قطعي است و طراحي صحنه‌ولباس آن را مهندسين مشاور آرتابين زيرنظر «محمدنيك‌بين» انجام مي‌دهند.
براساس اين گزارش، شنيده‌ها حاكي است كه در «پرنسب»، «بهرام رادان»،«دانيال عبادي»، «السا فيروزآذر» و «آناهيتا نعمتي» بازي خواهند داشت.
اين فيلم سينمايي كه به تازگي پروانه ساخت دريافت كرده، داستان عشق دو آرشيتكت است كه از دو دنياي متفاوت مي‌آيند و به لحاظ فكري و جهان بيني با هم متفاوت هستند.
«پرنسيب»، به لحاظ زمينه و بستر با ديگر فيلم‌هاي ميلاني متفاوت است و در آن به اهميت هنرهاي ملي و بومي پرداخته مي‌شود و در فضاهاي خلاق هنري مي‌گذرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ماه‌چهره خليلي و مريم بوباني به «پابوس» پيوستند


خبرگزاري فارس: پيش توليد فيلم كوتاه داستاني «پابوس» به تهيه‌كنندگي بنياد فرهنگي هنري رودكي و كارگرداني مهدي يار محمدي پايان يافت.
A0714418.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد رودكي، اين فيلم با مضمون دفاع مقدس طي روزهاي آينده در شهرك سينمايي دفاع مقدس تصويربرداري مي‌شود.
مهدي يارمحمدي كه فيلم‌هاي كوچه جنون، عروس آب، هفت اسلام، بام بهشت، هناس و نفس نيمروز را در كارنامه خود دارد درباره قصه اين فيلم گفت: فيلم داستان زن و شوهري را روايت مي‌كند كه ماه‌ها است از هم بي‌خبرند و طي يك مأموريت در مناطق جنگي غرب، به‌طور تصادفي با هم مواجه مي‌شوند.
ماه چهره خليلي، علي سرابي، مريم بوباني و باران زماني بازيگران اصلي اين فيلم داستاني هستند.
ديگر عوامل اين فيلم عبارتند از:
ناظر كيفي: ابوالفضل همراه - نويسنده: سهيلا جبري - مديرتوليد و برنامه‌ريز: رضا مهرانفر - تصويربردار: اشكان اشكاني - صدابردار: احمدرضا طائي - مدير جلوه‌هاي ويژه: محسن روزبهاني - طراح صحنه و لباس: خانون شهبازي - گريمور: مريم منشي‌زاده - عكاس: مهدي آشنادوست - دستيار كارگردان: اصغر لائي- تداركات: حسين خليلي.

=======================================================

انعكاس خبر دستمزدهاي بازيگران ايراني در رسانه كانادايي


خبرگزاري فارس: انتشار آمار مربوط به دستمزد بازيگران ايراني در برنامه «صبح عالي بخير» بازتاب‌ها و انعكاس‌هاي مختلفي به همراه داشته است.
A0747236.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، انتشار آمار مربوط به دستمزد بازيگران ايراني در برنامه «صبح عالي بخير» از سوي «رضا استادي» روزنامه نگار سينمايي، بازتاب‌ها و انعكاس‌هاي مختلفي به همراه داشته است.
بنا بر اين گزارش، انعكاس اين مطلب در سايت‌ها و رسانه‌هاي خبري سبب شد تا سايت خبري گاردين روز گذشته در گزارشي به اين موضوع اشاره كرد. اين خبر روز گذشته مورد توجه سايت خبري كانادايي CBCnews نيز واقع شد و مخاطبان اين سايت در خصوص اين خبر نظرهاي مختلفي ارائه كردند.
يكي از مخاطبان اين خبر مي‌گويد: «يك بازيگر دستمزدي را دريافت مي‌كند كه به او پرداخت مي‌شود. اگر سرمايه‌گذار يك فيلم اين قدر احمق باشد كه چنين دستمزد بالايي را به يك بازيگر پرداخت كند، اين مشكل خود سرمايه‌گذار فيلم است. پس بنابراين به نظر من يك مقام دولتي نمي‌تواند دخالتي در اين قضيه بكند و راهكار نشان بدهد چون همه چيز به سرمايه گذار فيلم بستگي دارد».
در اظهار نظر ديگري در خصوص اين خبر اعلام شده است: «گلزار بايد به هاليوود برود! احتمالا هاليوودي‌ها سكته مي‌كنند! اين دستمزد بالاست كه يك بازيگر را بزرگ و معروف مي‌كند. بازيگرها از اين مسأله به عنوان يك راه فرعي استفاده مي‌كنند تا در فيلم يك كارگردان بازي كنند. تعجب‌آور اين است كه اين مسأله فقط در غرب مشاهده نمي‌شود».
در اظهار نظر ديگري عنوان شده است: «مساله اصلي پول است. به نظر من سود حاصل از اين معامله‌ها به جيب دلالان و كار چاق‌كن‌ها مي‌رود. بايد آنها را پيدا كرد و جلوي آنها را گرفت. تلويزيون و سينما ابزارهاي مهندسين جامعه‌ساز هستند. ما مجبور هستيم كه به بازيگرها دستمزد بالا بدهيم. در اين سيركي كه راه افتاده، مردم هم مجبور هستند لال باشند و اين سياست را تصديق كنند».
مخاطب ديگري نيز در اين خصوص اظهار نظر جالبي كرده و گفته «متاسفانه بعضي‌ها فكر مي‌كنند كه پول زياد آنها را به ارزش‌هاي غربي نزديك‌تر مي كند. بعضي از مردم ايران فكر مي كنند كه با كراوات زدن يا چادر نپوشيدن مي‌توانند شبيه غربي‌ها شوند. سينماگرها هم سعي مي‌كنند مثل غربي‌ها، بازيگران خود را به بت تبديل كنند. به نظر من تنها با دخالت و كنترل دولت مي‌شود از اين جريان جلوگيري كرد».
علاقمندان براي ديدن ساير نظرات مي توانند به نشاني http://www.cbc.ca/arts/film/story/2009/11/08/iran-actors-salaries.html?ref=rss
مراجعه كنند.
 
بالا