• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پروانه ساخت «دختر ازمن، پسر از تو» صادر شد


خبرگزاري فارس: پروانه ساخت فيلم سينمايي «دختر ازمن، پسر از تو» به كارگرداني داوود موثقي صادر شد.
A0747236.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، پروانه اين فيلم سينمايي به تهيه‌كنندگي هادي انباردار و كارگرداني داوود موثقي صادر شد و به زودي پيش‌توليد آن آغاز مي‌شود.
فيلمنامه اين فيلم سينمايي را داود موثقي نوشته‌ است و در دفتر هدايت فيلم توليد مي‌شود.
اين فيلم از موضوعي كمدي برخوردار است و گروهي از بازيگران مطرح كمدي در آن بازي خواهند كرد.
براساس اين گزارش، فيلم سينمايي قبلي موثقي با عنوان «اختاپوس» آماده نمايش است.
«خواستگار محترم» آخرين فيلم به‌نمايش درآمده اين كارگردان است.

============================================
فيلم‌هاي برتر جشنواره فيلم كوتاه به شبكه خانگي مي‌روند


خبرگزاري فارس: انجمن صنفي ويدئو رسانه در بخش داوري‌هاي جنبي بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران حضور دارد.
A0761059.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، انجمن صنفي ويدئو رسانه در نظر دارد در ادامه برنامه‌هاي فرهنگي و صنفي خود و با هدف تشويق فيلمسازان جوان و مستعد و همچنين آشنايي و ارتباط مخاطبان شبكه سينماي خانگي با فيلم كوتاه، نسبت به انتخاب فيلم‌هاي برتر جشنواره فيلم كوتاه اقدام كند.
بر اساس اين گزارش، اين انجمن اعلام كرد: فيلم‌هاي برتر جشنواره به انتخاب هيات داوران انجمن صنفي ويدئو رسانه، ضمن تقدير در مراسم اختتاميه، شرايط ورودشان به شبكه سينماي خانگي فراهم مي‌شود.
علاوه بر انجمن صنفي ويدئو رسانه مراكز و سازمان‌هاي مختلفي نيز در بخش داوري جنبي جشنواره فيلم كوتاه تهران شركت دارند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هم‌كاري آنتونيو باندراس با انيميشن «گولر، ترازو و شمشير»


خبرگزاري فارس: صنعت سينماي اسپانيا يك انيميشن گرانقيمت را به نام «گولر، ترازو و شمشير» تهيه مي‌كند و يكي از تهيه‌كنندگان و گويندگان اين انيميشن «آنتونيو باندراس» ‌است.
A0707662.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، كار پيش توليد اين فيلم از ديروز در شهر مادريد شروع شده است و «آنتونيو باندراس» بازيگر سينماي اسپانيا اين انيميشن را با همكاري 2 تهيه كننده و شركت فيلمسازي قديمي كشور خود تهيه مي‌كند.
«انريك هاسنر» تهيه كننده سرشناس سينماي اسپانيا و شركت فيلمسازي كاندر گرافيك حدود دو سوم هزينه توليد اين انيميشن را تعميم خواهند كرد.
آنتونيو باگراس در كنار تهيه اين فيلم بجاي كاراكتر اصلي قصه نيز صحبت خواهد كرد در عين حال وي قرار است بازيگران ديگري را كه بايد صداي خود را به شخصيت‌هاي كارتني قصه قرض مي‌دهند انتخاب خواهد كرد.
هزينه توليد «گولر، ترازو و شمشير» 22 ميليون يوروي اروپا خواهد بود اين انيميشن اولين محصول بزرگ و پرهزينه سينماي اسپانيا است كه بصورت سه بعدي تهيه مي‌شود.
اين انيميشن كه يك اثر حماسي و ماجراجويانه است به زبان انگليسي ساخته مي‌شود و قصه كمدي و فانتزي آن در دوران قرون وسطي اتفاق مي‌افتد.
مكان اصلي رخدادهاي قصه فيلم شهر قديمي گابيلونيا است. قهرمان قصه فيلم جواني به نام گولر است كه تصميم دارد تبديل به يك شواليه قهرمان بشود. او مي‌خواهد به ارتش ويژه شواليه‌ها بپيوندد اما انجام اين كار سخت زماني براي او سخت‌تر مي‌شود كه قصه فيلم از دوران قرون وسطي به زمان حال منتقل مي‌شود به اين ترتيب كاراكتر گولر، به جاي حضور در دنياي شواليه‌ها، اژدهاها و جادوگران سر از يك شهر مدرن در مي‌آورد كه در آن حرف اول را حقوق‌دان‌ها و كاغذ‌بازي‌هاي اداري مي‌زند.
كار نگارش فيلمنامه اين انيميشن را «مانوئل سيسيليا» انجام داده است.
فيلمنامه او تا يك هفته ديگر آماده ساخت مي‌شود و كارگرداني فيلم را نيز خود سيسيليا انجام خواهد داد.
شركت كاندر گرافيك كه بخش مهمي از هزينه‌هاي توليد «گولر، ترازو و شمشير» را مي‌پردازد مدتي قبل اولين فيلم انيميشني خود را به روي پرده سينماهاي اسپانيا فرستاد. اين فيلم كمدي ماجراجويانه «لينكس گمشده» نام دارد كه قصه آن درباره حفظ محيط زيست است.
استقبال خوب تماشاگران از اين فيلم باعث شد تا حدود 2 ميليون دلار در گيشه نمايش اسپانيا فروش كند.
اين فيلم را كه به 66 كشور خارجي جهان هم فروخته شده است، سيسيليا با همكاري رائول گارسيا كارگرداني كرده است.
سيسيليا از انيميشن جديد سه بعدي خود به عنوان يك اثر با شكوه اسم مي‌برد كه از ديرباز آرزوي كارگرداني يك چنين فيلمي را داشت.
تهيه‌كنندگان فيلم عقيده دارند كه هزينه توليد انيميشن «گولر، ترازو و شمشير» 5 برابر هزينه توليد فيلم‌هايست كه در كشور اسپانيا ساخته مي‌شود.
تحليل گران سينمايي در اسپانيا عقيده دارند توليد اين انيميشن نقطه تحولي در امر توليد فيلم‌هاي انيميشن در بازار سينمايي قاره اروپا است و به همين دليل پيش‌بيني موفقيت بسيار زيادي براي اين انيميشن در بازار نمايش قاره اروپا مي‌كند.
كار توليد «گولر، ترازو و شمشير» از ماه ژانويه شروع مي‌شود و قرار است براي دسامبر سال 2001 آماده نمايش عمومي شود.
پيش فروش اين فيلم به آمريكاي شمالي، استراليا و ديگر كشورهاي مهم جهان از هم‌اكنون آغاز شده است.
تهيه‌كنندگان فيلم اميدوارند همكاري و مشاركت آنتونيو باندراس در توليد اين انيميشن به موفقيت بيشتر بين‌المللي آن كمك كند.

=========================================================
انتقاد يك كارگردان فيلم كوتاه از راه‌نيافتن فيلمش به جشنواره فيلم كوتاه


خبرگزاري فارس: مسعود صحت نويسنده و كارگردان فيلم كوتاه «خون سياهان سرخ است»، از عدم را‌ه‌يابي فيلم كوتاهش به جشنواره فيلم كوتاه تهران انتقاد كرد.
A0761059.jpg


«مسعود صحت» در اين خصوص به خبرنگار سينمايي فارس گفت: متاسفانه نگاه بازبينان جشنواره صرفا رابطه‌اي و سفارشي است. آن‌ها به دنبال فيلم‌هاي موضوعي هستند كه سفارشي و حامل تصاوير بدبختي‌هاي مردم باشد؛ ضمن اين كه غالب فيلم‌هاي راه يافته به جشنواره فيلم‌هايي هستند كه تهيه‌كننده و سرمايه‌گذارشان انجمن سينماگران جوان، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، صدا وسيما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد سينمايي فارابي و از اين قبيل هستند و فيلم‌هاي خصوصي دراين ميان حق‌شان واقعا پايمال مي‌شود به جز تعداد اندكي كه آن‌ها هم حضورشان به نوعي رابطه‌اي و تشريفاتي است. بنابراين جشنواره در سطح ملي نخواهد بود.
وي در ادامه اظهار داشت: بنده اين شكوه را نه به خاطر رد شدن فيلم خود بلكه به عنوان يك درد مطرح مي‌كنم. اگر ما نگاهي به جشنواره‌هاي مطرح دنيا بيندازيم، مي‌بينيم كه نگاه آن‌ها چنين نيست و اين فيلم‌ها هستند كه سطح جشنواره‌ها را بالا مي‌برند. كما اينكه در صورت ملاحظه اثر بنده توسط افراد بي‌طرف، مسئله روشن خواهد شد.
به گزارش فارس، اين فيلم به تهيه‌كنندگي قاسم جعفري در جزيره خارك فيلمبرداري شده و تنها بازيگر آن بابك والي است كه در دو نقش بازي مي‌كند و بازي او بي‌كلام است.
عوامل اين فيلم عبارتند از: نويسنده و كارگردان: مسعود صحت، ‌تهيه‌كننده قاسم جعفري، ‌مدير تصويربرداري: حسن سلطاني، تدوين: بهار طاهرآذر،‌ صداگذاري: احسان افشاريان،‌ آهنگساز: همايون رضا عطاردي و گريم: آرش فردمعصومي.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
صلح‌جو: جشنواره كوثر به هويت بخشي اجتماعي زنان در سينما بپردازد


خبرگزاري فارس: طهماسب صلح‌جو گفت: جشنواره فيلم كوثر بايد به هويت‌بخشي اجتماعي زنان در سينما بپردازد.
A0641128.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از معاونت امور رسانه‌ها و اطلاع‌رساني جشنواره فيلم كوثر، طهماسب صلح‌جو منتقد و نويسنده سينمايي در آستانه برگزاري چهارمين جشنواره فيلم كوثر با بيان اين مطلب افزود: در خصوص جايگاه زن در سينما در سال‌هاي بعد از انقلاب با ديدگاه‌ها و نگاه‌هاي مختلفي روبه‌رو بوده‌ايم. در برخي آثار براي جلب مخاطب نوعي نگاه سطحي به شخصيت زنان وجود دارد كه اين نگاه در گذشته هم وجود داشته است.
وي ادامه داد: با توجه به استقبال مخاطبان از اين نوع آثار مي‌توان گفت كه مردم هم از چنين تصاويري درباره زنان چندان ناراضي نيستند.
اين منتقد سينما درخصوص اثرگذاري جشنواره فيلم كوثر به عنوان يك رويداد جريان‌ساز سينمايي در كشور خاطر نشان كرد: اثرگذاري اساسا بستگي به سياست‌ها و اهداف جشنواره دارد. با توجه به نگاه مذهبي و رويكرد جشنواره مبتني بر اخلاق و مذهب، انتظارات و منويات شكل مي‌گيرد.
‌صلح‌جو اضافه كرد: به اعتقاد من، رسالت جشنواره فيلم كوثر اين است كه رويكردي را انتخاب كند كه منجر به تقويت منزلت و هويت اجتماعي زنان در سينما شود.
به گفته وي، جشنواره فيلم كوثر با توجه به پيشينه تاريخي و مذهبي و نقش سرنوشت‌ساز زنان در مقاطع مختلف، بايد نگاه تازه‌اي را در سينماي ايران ايجاد كند.
صلح‌جو گفت: سينماي ايران به زناني با هويت اجتماعي محكم و منطقي نياز دارد و با توجه به تاريخ غني و با هويت ما، بخشي از وجود زنان در حماسه‌ها تعريف مي‌شود.
وي افزود: به شخصيت‌ها و ويژگي‌هاي شخصيتي در جشنواره كوثر بها بدهيم كه تاكنون در سينماي ايران كمتر پرداخته شده و جاي خالي آن احساس مي‌شود.
چهارمين جشنواره فيلم كوثر از 27 تا 30 آبان‌ماه جاري به همت ستاد آيه‌هاي ايثار و تلاش، معاونت امور سينمايي و سمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استانداري تهران، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و موسسه مالي و اعتباري قوامين در سينما فلسطين برگزار مي‌شود.

====================================================

پروانه ساخت هفت پروژه سينمايي صادر شد


خبرگزاري فارس: شوراي صدور پروانه فيلمسازي 35 ميليمتري در جلسه اخير خود براي هفت پروژه سينمايي پروانه ساخت صادر كرد.
A0438032.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين فيلم‌ها عبارتند از:
«هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» به تهيه كنندگي و كارگرداني پوران درخشنده (ژانر اجتماعي)، « در انتظار معجزه» به تهيه كنندگي و كارگرداني رسول صدرعاملي (ژانر ديني) ، «ارتباط خانوادگي» به تهيه كنندگي و كارگرداني نادر مقدس ( ژانر ملودرام)، «ناسپاس» به تهيه كنندگي سيد محسن جاهد و كارگرداني حسن هدايت (ژانر تاريخ انبياء)، «بادهاي بهاري» به تهيه كنندگي و كارگرداني علي قوي تن(ژانركودك و نوجوان)، «پسر از من ، دختر از تو» به تهيه كنندگي مرتضي شايسته و كارگرداني داوود موثقي (ژانر طنز حادثه‌اي) و «مرخصي اجباري» به تهيه كنندگي سيد محمد قاضي وكارگرداني منوچهر مصيري (ژانر طنز) عناوين پروژه‌هايي است كه از اين شورا پروانه ساخت دريافت كرده‌اند.
اين گزارش مي افزايد: در اين جلسه به درخواست خانم پوران درخشنده ،پروانه ساخت فيلم سينمايي «داستان عشق» به تهيه كنندگي ايشان و كارگرداني پنكاج پراكاش لغو شد.
همچنين پروانه ساخت فيلم «ساعت عاشقي» به تهيه كنندگي داوود محمدي و كارگرداني ناصر محمدي تمديد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
داوران بخش 135 ثانيه‌اي جشنواره كوثر معرفي شدند


خبرگزاري فارس: ابراهيم حاتمي‌كيا، داود ميرباقري، مجتبي راعي، حسين خورشيدي و عليرضا رضاداد به عنوان اعضاي هيأت داوران بخش 135 ثانيه‌اي جشنواره فيلم كوثر معرفي شدند.
A0763926.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از معاونت امور رسانه‌ها و اطلاع‌رساني جشنواره فيلم كوثر، ابراهيم حاتمي‌كيا، داود ميرباقري، مجتبي راعي، عليرضا رضاداد و حسين خورشيدي پنج داور بخش فاطيما (فيلم‌هاي 135 ثانيه‌اي) جشنواره فيلم كوثر هستند.
بر اساس اين گزارش، اين هيات پنج نفره قرار است 65 فيلم راه يافته مرحله مسابقه بخش 135 ثانيه‌اي جشنواره كوثر را داوري كنند.
بخش فيلم‌هاي 135 ثانيه‌اي جشنواره كوثر با نظر به جايگاه والاي زن در فرهنگ غني ديني و ملي و با هدف تلاش براي دستيابي منزلت واقعي زن در سينماي ايران از سوي ستاد برگزاري جشنواره پيش‌بيني شده كه با استقبال گسترده فيلمسازان كشور مواجه شده است.
553 عنوان فيلم به دبيرخانه اين بخش جشنواره رسيده كه از آن ميان، بيش از 200 عنوان فيلم ساخته شده است.
65 فيلم مرحله مسابقه بخش 135 ثانيه‌اي از ميان 203 فيلم ارائه شده انتخاب شده‌اند.
چهارمين جشنواره فيلم كوثر از 27 تا 30 آبان‌ماه جاري به همت ستاد آيه‌هاي ايثار و تلاش، معاونت امور سينمايي و سمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استانداري تهران، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و موسسه مالي و اعتباري قوامين در سينما فلسطين برگزار مي‌شود.

=====================================================

طنز «مرخصي اجباري» دوماه ديگر كليد مي‌خورد


خبرگزاري فارس: منوچهر مصيري تا دوماه ديگر «مرخصي اجباري» را با مضمون طنز جلوي دوربين مي‌برد.
A0747236.jpg


«منوچهر مصيري» كارگردان سينما كه به تازگي پروانه ساخت فيلم «مرخصي اجباري» را دريافت كرده است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: «مرخصي اجباري» طنزي اجتماعي راجع به افراد نيرنگ‌باز است و داستان آن در مورد قانون‌مداري و افرادي كه در لباس قانون خلاف قانون عمل مي‌كنند.
وي در مورد زمان آغاز فيلمبرداري اين پروژه گفت: به احتمال زياد تا 2 ماه ديگر «مرخصي اجباري» را كليد خواهم زد.
آخرين فيلم به نمايش درآمده مصيري «ازدواج صورتي» است كه در سال 83 اكران شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مجلس ترحيم سومين روز درگذشت قويدل 21 آبان برگزار مي‌شود


خبرگزاري فارس: مجلس ترحيم امير قويدل 21 آبان در مسجد جامع شهرك قدس برگزار خواهد شد.
A0744091.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، امروز در مراسم تشييع پيكر امير قويدل اعلام شد مراسم سومين روز درگذشت وي 21 آبان 1388 ساعت 15:30 در مسجد جامع شهرك قدس برپا خواهد شد.
امير قويدل در ماه‌هاي اخير به دليل نارسايي كبد در بيمارستان پارسيان تهران بستري بود و روز گذشته دار فاني را وداع گفت.
وي فيلم‌هاي بار هستي، رخساره، بندر مه آلود، گالان، دل نمك، ترن، سردار جنگل، ميرزا كوچك خان، برنج خونين و خونبارش را در كارنامه سينمايي خود دارد.
قويدل دستيار ساموئل خاچيكيان كارگردان فقيد سينماي ايران بوده و كار سينما را با فيلم مرگ در بهاران به كارگرداني وي آغاز كرده است.

=======================================================

دو لوح افتخار، سهم بازي‌هاي رايانه‌اي كانون از نمايشگاه دُبي


خبرگزاري فارس: بازي‌هاي رايانه‌اي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان موفق به اخذ دو لوح افتخار از دومين نمايشگاه بين‌المللي 2009Game Expo دُبي شد.
A0498407.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، وزير بازرگاني دُبي عبدالسلام المدني از مجموعه بازي‌هاي رايانه‌اي كانون در اين نمايشگاه با اهدا دو لوح افتخار، قدرداني كرد.
وي در بازديد از غرفه، بازي‌هاي راهبردي كانون را به دليل پرهيز از ترويج خشونت شايسته تقدير دانست.
واحد توليدات رايانه‌اي كانون با ارايه بازي‌هاي رايانه‌اي "داستان جزيره "، "روباهي كه به دنبال صدا رفت "، "روبات ديوانه "، و "داستان دوستان " حضوري فعال داشت.
نرم‌افزارهاي رايانه‌اي كانون در نمايشگاه بين‌المللي 2009Game Expo مورد استقبال و توجه بازديد كنندگان و كارشناسان اين بخش قرار گرفت.
در اين نمايشگاه يازده موسسه توليد كننده بازي‌هاي رايانه‌اي از ايران حضور داشتند و نزديك به 20 بازي رايانه‌اي به نمايش گذاشته شد.
بازي‌هاي رايانه‌اي كانون، پيشتر با حضور در جشنواره‌هاي مختلف داخلي و بين‌المللي جوايزي را به خود اختصاص داده است.
اين نمايشگاه كه يكي از مهم‌ترين نمايشگاه‌هاي بين‌المللي خاورميانه است از 5 تا 7 آبان به ميزباني امارات متحده عربي برگزار شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«حيران» امروز در فرهنگسراي انقلاب نقد مي‌شود


خبرگزاري فارس: نشست تخصصي و كارگاهي نمايش و تحليل فيلم «حيران» با حضور شماري از استادان، هنرمندان و كارشناسان و نيز صاحبنظران هنر سينما امروز در فرهنگسراي انقلاب برگزار مي‌شود.
A0413615.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي و مديريت فرهنگي هنري منطقه 11، اين نشست كارگاهي پنجمين گردهمايي علاقه‌مندان هنر سينما و اعضاي كانون فيلم اميد فرهنگسرا با موضوع نمايش و تحليل فيلم "حيران " 19 آبان جاري برگزار مي‌شود و طي آن مهم‌ترين و كاربردي‌ترين مباحث فيلم فوق مورد نقد و بررسي قرار گرفته و سپس با طرح موضوعات تخصصي‌تر در حوزه سينما ادامه مي‌يابد.
اين نشست با حضور "باران كوثري "، "مهرداد صديقيان "، "رضا درستكار "و "شاليزه عارف‌پور " برگزار مي‌شود.
"حيران " فيلمي درباره دختر جوان روستايي است كه دلباخته يك جوان افغاني مهاجر مي‌شود.
اين فيلم در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، هامبورگ و تورنتو به نمايش در آمد و مورد استقبال علاقه‌مندان و منتقدان سينما قرار گرفت.
علاقه‌مندان به عضويت در كانون فيلم اميد و حضور در گردهمايي مي‌توانند هر روز تا 19 آبان ماه جاري از ساعت 16 - 8 به نشاني بزرگراه نواب صفوي تقاطع خيابان كميل شرقي فرهنگسراي انقلاب واحد فرهنگي و يا براي حضور در برنامه و تهيه بليت در مورخ 12 آبان از ساعت 17 تا 20 به تالار فجر فرهنگسرا مراجعه و يا با شماره تلفن‌هاي 9 - 55419057 تماس بگيرند.

=======================================================

درخشنده: «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» بهمن ماه كليد مي‌خورد


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» به كارگرداني پوران درخشنده پس از يك‌و‌ماه نيم پيش‌توليد، درباره بحران روحي دختران در بهمن ماه كليد مي‌خورد.
A0699446.jpg


«پوران درخشنده» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: همانطور كه از عنوان اين فيلم پيداست، اثري اجتماعي در زمينه معضلات دختران جوان است و براساس پژوهشي كه در زمينه آسيب‌شناسي مسائل دختران در سال گذشته داشتم، فيلمنامه آن نوشته شد.
وي افزود: اين فيلمنامه داستان «صنم» 28 ساله است كه دچار بحران روحي است و در كودكي متحمل شرايط ناخواسته‌اي شده است‌.
درخشنده درباره شروع فيلمبرداري «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند»، گفت: پس از تغييرات اندكي كه روي فيلمنامه اعمال خواهم كرد، وارد مرحله پيش‌توليد و انتخاب بازيگر مي‌شويم كه طبق برنامه‌ريزي‌ صورت گرفته، بهمن ماه فيلمبرداري كار را شروع مي‌كنيم.
به گفته اين كارگردان، فيلمبرداري «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» كاملا در تهران انجام مي‌شود و قرار است براي ايفاي نقش سه شخصيت اصلي فيلم از بازيگران شناخته شده، استفاده شود.
پروانه ساخت «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني پوران درخشنده (ژانر اجتماعي) از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صادر شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مقدس: «ارتباط خانوادگي» را با برداشت از «داستان توكيو»ي اوزو مي‌سازم


خبرگزاري فارس: نادر مقدس گفت:فيلم جديدم«ارتباط خانوادگي»برداشتي آزاد از فيلم «داستان توكيو»ساخته ياسوجيرو اوزو است.
A0705578.jpg


نادر مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم ارتباط خانوادگي كه پروانه ساخت آن به كارگرداني وتهيه كنندگي وي صادر شده است، گفت: ارتباط خانوادگي برداشت آزادي از فيلم داستان توكيو اثر ياسوجيرو اوزو است و فيلمنامه آن را افسانه منادي براساس طرحي از من وانوشه منادي نوشته است.
وي ادامه داد: سال‌ها آرزوي ساختن اين فيلم را داشتم و خوشحالم كه اكنون قرار است آن را بسازم.
مقدس در مورد زمان فيلمبرداري اين فيلم گفت: تغيير فصل شرايط كار ما را دگرگون مي‌كند ضمن اينكه هشتاد درصد از اين فيلم در تهران و خيابان‌هاي تهران مي‌گذرد كه به برنامه توليد دقيقي نيازمند است.
همچنين قصد داريم از بازيگران خارجي در فيلم استفاده كنيم كه به يادبود اوزو دوست داريم بازيگران خارجي فيلم ژاپني باشند.
به همين خاطر، در حال حاضر نمي‌توانم زمان معيني را براي آغاز فيلمبرداري ارتباط خانوادگي مشخص كنم.

================================================
نيك‌ذات: با حرفه‌اي شدن عرصه فيلم كوتاه، فيلم‌ها صادقانه ساخته نمي‌شوند


خبرگزاري فارس: ساعد نيك‌ذات گفت: از زماني كه فيلم كوتاه به سمت حرفه‌اي شدن پيش رفته است، به فيلم كوتاه صدمه زده شده و مانند سابق بر اساس صداقت فيلمساز، فيلم ساخته نمي‌شود.
A0761059.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، ساعد نيك‌ذات فيلمساز ضمن بيان مطلب فوق افزود: در گذشته كسي كه فيلم كوتاه مي‌ساخت، با اندك بودجه و به صورت كاملا تجربي عمل مي‌كرد اما از زماني كه فيلم كوتاه به سمت حرفه‌اي شدن پيش رفته است، به فيلم كوتاه صدمه زده شده و به مانند سابق بر اساس صداقت فيلمساز، فيلم ساخته نمي‌شود.
وي افزود: در گذشته يك فيلمساز جوان با يك دوربين 8 يا 16 ميليمتري و به دور از مناسبات سينماي تجاري فيلم مي‌ساخت اما با سوق پيدا كردن اين فيلمسازان به سمت سينماي تجاري متأسفانه فيلم كوتاه در كشور ما عقيم شده است و اين به معناي عقيم شدن فيلمسازان ما نيست بلكه اين نشان‌دهنده يك سيستم عقيم و مشكل‌دار است.
وي در ادامه گفت: اگر اين تغيير رويه فيلم كوتاه همراه با تغيير يك سري از شرايط بود، مي‌توانست مثبت ارزيابي شود. مثلا شبكه‌اي براي عرضه اين فيلم‌ها در نظر گرفته مي‌شد. در اين صورت يك سري از مسائل را مي‌شد، ناديده گرفت اما در حال حاضر چنين اتفاقي نيافتاده است. اين فيلمساز عملكرد تلويزيون در زمينه فيلم كوتاه را بسيار ضعيف دانست و بيان داشت: برنامه كاري تلويزيون به گونه‌اي است كه به هيچ وجه جايي براي فيلم كوتاه تعريف نشده است و در حال حاضر هم هيچ اميدي به تلويزيون و اينكه در آينده اتفاق خوبي در آن خواهد افتاد، نيست. وي افزود: به غير از نمايش فيلم كوتاه در جشنواره‌هاي مختلف تنها راه ديگري كه براي نمايش فيلم كوتاه وجود دارد، اينترنت و برخي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي است. در غير اين صورت امكان ديگري براي نمايش فيلم‌هاي كوتاه وجود ندارد.
اين سينماگر ضمن اشاره به مشكلات اكران فيلم در كشور گفت: در حال حاضر بسياري از فيلم‌هاي بلند سينمايي امكان اكران گسترده نمي‌يابند و شايد 30 تا 40 فيلم سينمايي را بتوان نام برد كه هيچ‌گاه رنگ اكران به خود نديدند و همين باعث مي‌شود كه عده زيادي به سمت سينماي تجاري بروند.
نيك‌ذات ادامه داد: فيلمسازان نسل جوان ما مي‌خواهند كه فيلم‌هاي‌شان ديده شود و بنابراين به قولي فيلم‌هاي بفروش مي‌سازند و همين مسائل باعث مي‌شود كه ما تقريبا فاقد سينماي ملي باشيم.
وي لازمه داشتن سينماي ملي را داشتن سينماي بومي دانست و گفت: يك فيلمساز در خراسان يا خوزستان براي ساخت فيلم نبايد مجبور باشد كه به تهران مراجعه كند تا در آنجا طرحش مورد تصويب قرار گيرد. اگر مسئولين هر استان نماينده تهراني‌ها هستند بنابراين بايد به آن‌ها اجازه داده شود كه بر اساس شرايط منطقه‌اي كه زندگي مي‌كنند، فيلم توليد نمايند.
ساعد نيك‌ذات نمونه موفق سينماي بومي را در كشورمان سينماي كردستان دانست و تصريح كرد: فيلم‌هايي كه توسط فيلمسازان كرد ايراني توليد شدند و توانستند در جهان مورد توجه قرار گيرند، نمونه كامل سينماي بومي است كه جنبه ملي پيدا كرد و توانست در سطح جهاني نيز موفق عمل كند.
وي افزود: مسئولين بايد از اين روند حمايت كنند و مثلا يك فيلمساز در استان يزد يك فيلم آپارتماني شبيه به تهران نسازد. بلكه بر اساس مسائل بومي شهر خود به توليد فيلم بپردازد. اين فيلمساز نقش جشنواره فيلم كوتاه تهران را در معرفي فيلم‌ها طي سال‌هاي گذشته مثبت ارزيابي كرد و گفت: جشنواره فيلم كوتاه تهران همواره در زمينه فيلم كوتاه نقش مثبتي داشته است. هر چند كه همراه فراز و فرودهايي نيز بوده است.
نيك‌ذات اضافه كرد: هرگاه اين جشنواره دچار سياست‌زدگي شده، دچار افت شده است اما در زمان‌هاي ديگر اين جشنواره بيشتر روند صعودي و اميدواركننده‌اي داشته است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
كتاب «هميشه بهار» هم‌زمان با جشنواره فيلم كوتاه منتشر مي‌شود


خبرگزاري فارس: هم‌زمان با جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، كتاب «هميشه بهار» به قلم دوازده تن از كارشناسان، صاحب‌نظران و هنرمندان كشور منتشر مي‌شود.
A0761059.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، اين كتاب كه با هدف بازخواني متون كهن براي اقتباس در فيلم كوتاه به همت انجمن سينماي جوانان ايران انتشار مي‌يابد، به كوشش مهدي فرودگاهي گردآوري شده است.
بر اساس اين گزارش، اين كتاب به قلم عزيزالله حميدنژاد، پوران درخشنده، حميد دهقان‌پور، جواد طوسي، عبدالله علي‌مراد، محمود كلاري، عليرضا گلپايگاني، مهدي محقق، ابراهيم مختاري، داريوش مودبيان، محمد ميركياني و سهيلا نجم نوشته شده است.
علاوه بر اين كتاب، «در گلستانه» و چهار عنوان كتاب آموزشي جديد سينماي جوان نيز منتشر خواهد شد.
همچنين كاتالوگ جشنواره به سردبيري مسعود نجفي هم‌زمان با جشنواره توزيع مي‌شود.

============================================

قوي‌تن: «بادهاي بهاري» را در كوه‌هاي هزار مسجد مي‌سازم


خبرگزاري فارس: علي قوي‌تن فيلم سينمايي «بادهاي بهاري» را در كوه‌هاي هزارمسجد خراسان مي‌سازد و براي نمايش در جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر آن را آماده مي‌كند.
A0324597.jpg


علي قوي تن كه به تازگي پروانه ساخت فيلم "بادهاي بهاري " به تهيه كنندگي و كارگرداني وي صادر شده است در گفتگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد اين فيلم گفت: چندي پيش در سفري به كوه‌هاي هزار مسجد و كلات نادري در استان خراسان مستندي به نام كوچ را كه دو سال پيش شروع كرده بودم فيلمبرداري مي‌كردم كه از مشاهده زندگي عشاير آن منطقه مسائلي را ديدم و اين مسائل دستمايه‌هايي شد تا داستاني حول و حوش كودك و نوجوان در ذهنم شكل بگيرد كه فيلمنامه آن را نوشتم.
وي افزود: "بادهاي بهاري " داستان كودكي است كه پدر و مادرش در سيلي از دست داده و در يك دهكده ميان كوه‌هاي هزار مسجد زندگي مي‌كند و كار اصلي او چوپاني است. او تنهاست و براي درس خواندن به سختي به تنها مدرسه روستا مي‌رود اما اتفاقاتي براي او مي‌افتد كه داستان فيلم را به جلو مي‌برد.
قوي‌تن در مورد فيلمبرداري اين فيلم افزود: صحنه‌هايي از فيلم را زماني كه براي تصويربرداري مستند كوچ در كلات نادري حضور داشتند به علت از دست ندادن فصل فيلمبرداري كرديم اما گروه فيلمبرداري احتمالا تا يك هفته ديگر به منطقه اعزام مي‌شوند تا فيلمبرداري "بادهاي بهاري "را آغاز كنيم.
وي تصريح كرد: كليه بازيگران فيلم از افراد بومي منطقه انتخاب مي‌شوند و اين فيلم براي شركت در جشنواره فيلم فجر آماده مي‌شود.
قوي‌تن كه پيش از اين پروانه ساخت فيلم "بلندي‌هاي شهر " برايش صادر شده بود در مورد اين فيلم گفت: "بلندي‌هاي شهر " به برف و بوران و هواي سرد نياز دارد در حالي كه پروانه ساخت آن در بهار امسال براي من صادر شد به همين خاطر تصميم گرفتم فعلا "بادهاي بهاري " را براي شركت در جشنواره آماده كنم و با آغاز فصل سرما ساخت "بلندي‌هاي شهر " نيز آغاز خواهد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
وزيريان: توليد فيلم معناگرا، فرآيندي دشوار است


خبرگزاري فارس: علي وزيريان گفت: هر اثر هنري به اندازه تعداد مخاطبانش تفسير و تاويل مي شود در فيلم يك وجب از آسمان سعي كردم موضوعي معنوي را در قالبي باورپذير ارائه كنم.
A0605040.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، وي تصريح كرد: در فيلم «يك وجب از آسمان»، بستري اجتماعي براي روايت يك داستان ماورايي انتخاب شده است، فيلم اگرچه با محوريت يك كودك ساخته شده اما طيف هاي مختلف مخاطبان را در بر مي‌گيرد.
وي خاطر نشان كرد: ايده اين فيلم چند سال قبل به ذهن من رسيد كه در ابتدا مخالفاني داشت اما به مرور داستان شكل گرفت و تبديل به فيلم شد.
«عزيزالله حاجي مشهدي» منتقد سينما نيز در اين نشست با اشاره به سابقه علي وزيريان در حوزه گرافيك گفت : هنر سينما، به صورتي بهينه از هنرهاي ديگر وام گرفته است و اين هنرها را در قالب جديدي ارايه داده است كه فكر مي كنم پيشينه اين كارگردان در حوزه گرافيك، در فيلم نيز نمود يافته است.
اين منتقد سينما در ادامه اظهار داشت : فيلم‌هاي وزيريان معمولا به موضوعاتي چون معنويت، حقيقت و عدالت اشاره دارند و اين دغدغه‌ها در فيلم يك وجب از آسمان به شكل مطلوبي ارايه شده است.
حاجي مشهدي با اشاره به برگزاري مستمر نشست هاي معناگرا ، افزود : اين نشست‌ها با فضاي تخصصي خود زمينه مناسبي براي بيان مباحث چالش برانگيز در خصوص فيلم‌ها است و من خوشحالم كه در چندين جلسه اين كانون حضور داشته‌ام ، چرخه سينما شامل سه ضلع اثر هنري ، فيلمساز و مخاطب است و ويژگي‌ها و برجستگي‌هاي يك اثر هنري در مواجه با مخاطب شناخته و بررسي مي‌شود.
عبدالله اسفندياري مدير كانون فيلم معناگرا نيز در اين نشست، افزود: با توجه به مشكلاتي كه سينماي ايران از نظر امكانات دارد، معتقدم آقاي وزيريان تصويري باورپذير از موضوعات ماورايي در اين فيلم ارايه داده است و تصويري كه در اين فيلم از آسمان ارايه شده قابل قبول است.
وي يادآور شد: امكانات سينماي ايران با امكانات برخي از كشورهاي صاحب صنعت سينما قابل قياس نيست اما استعدادهاي سينماي ما فراوانند، من فكر مي‌كنم آقاي وزيريان با ادامه مسيري كه شروع كرده ، آثار شاخصي را در اين حوزه ارايه خواهند كرد و فيلم «يك وجب از آسمان» از سطح انتظار من فراتر بود.
رضا محمدي مجري اين مراسم و منتقد سينما نيز در اين نشست افزود : يكي از بخش هاي غافل مانده سينماي ايران لابراتوارهاي توليد فيلم است كه بسياري از مراحل سخت و تاثيرگذار سينما در اين بخش صورت مي گيرد . در واقع يك فيلم در بخش لابراتوار بايد فرآيندي بيش از 10 مرحله را سپري كند تا به محصول نهايي برسد. توجه به اين بخش مي تواند باعث ارتقاي سطح كيفي آثار سينمايي شود.

===================================================

هدايت: «ناسپاس» تا چند روز ديگر كليد مي‌خورد


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «ناسپاس» جديدترين ساخته حسن هدايت كه امروز پروانه ساخت آن صادر شده است، تا چند روز ديگر كليد مي‌خورد.
A0099094.jpg


«حسن هدايت» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: منتظر صدور پروانه ساخت فيلم «ناسپاس» بوديم كه با صدور اين پروانه، به احتمال زياد، تا دو روز ديگر، «ناسپاس» كليد مي‌خورد.
وي افزود: قصد داريم در صورت امكان، «ناسپاس» را براي شركت در جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر آماده كنيم.
«ناسپاس» كه مضموني مذهبي تاريخي دارد، در زمان حضرت موسي(ع) مي‌گذرد. عاميل و آشل، دو پسرعمو هستند كه خواهان ازدواج با آنائل هستند اما وقوع يك رخدادغير منتظره آرامش و آسايش قبايل و طوايف قوم يهود را بر هم مي‌زند. كشف حقيقت و جلوگيري از بحران بيشتر دغدغه اصلي خانواده‌هاي عاميل و آشل است كه با هدايت حضرت موسي (ع) موقعيت ماجرا؛ روايت ديگري به خود مي‌گيرد.
در اين فيلم سينمايي بازيگراني چون الناز شاكردوست،پوريا پورسرخ، نيما شاهرخ شاهي، محمد علي ساربان، مجيد عبدالعظمي، مجيد واشقاني، خسرو دستگير، بابك والي،‌ زويا خليل آذر، علي فرود، آويشن بيكايي، مونا بيگي، سيروس صابر و لاله كريمي ايفاي نقش مي‌كنند.

ساير عوامل اين فيلم سينمايي عبارتند از: نويسندگان: حسين اكبر زاده و اصغر هاشمي، مدير فيلمبرداري: سيد محسن جاهد، مدير توليد:بهمن گودرزي، صدابرداري:محمد شاهوردي، طراح صحنه و لباس:حسن هدايت، طراح گريم: محسن بابايي، تدوين: حسن ايوبي،‌ صداگذاري و ميكس:محمود موسوي‌نژاد، فيلمبردار:حسن سليمان ميگوني،‌ طراح جلوه هاي بصري:امير رضا معتمدي، برنامه‌ريز:عليرضا سلمان نصر، دستيار كارگردان: ولي اويسي، منشي صحنه: آزاده زارعي، مدير تداركات:يدالله زبر دست، دستيار اول فيلمبردار:جلال عالي فكر، عكاس:ليلا خوش كنار، دستيار تهيه و هماهنگي:علي احساني، خياط:داود كيا، مدير روابط عمومي: محسن سليماني فاخر، تهيه كننده: سيد محسن جاهد،
محصول: شبكه جهاني سحر با مشاركت بخش خصوصي.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مجمع فيلمسازان مستقل با معاونت سينمايي ديدار كردند


خبرگزاري فارس: روز شنبه بعداز ظهر شوراي مركزي مجمع فيلمسازان مستقل با معاون سينمايي و مدير كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي ديدار كرد.
A0438032.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين ديدار كه در پي بيانيه اين مجمع و نامه معاون سينمايي به مدير كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌اي برگزار شد، مباحثي درباب دغدغه هاي دوطرف در مورد سينماي امروز ايران مطرح شد.
در اين مباحث موضوعاتي مثل نحوه اكران و توزيع آثار در سينماي ايران بحث در باب چگونگي اكران فيلم‌هاي مستقل و مخاطب خاص، توجه به فرايند توليد در سينماي امروز ايران و نيز اصل توليد فيلم استاندارد به عنوان شاخص ابتدائي فيلمسازي مطرح شد.
در اين جلسه كه حاضران به بيان مواضع و نظرات خود پرداختند، معاونت سينمايي نيز ديدگاه‌هاي خود را در مورد اهداف مديريتي و سياستگذاري مورد نظر براي آينده سينماي ايران تشريح كرد.
در اين جلسه كه بيش از دو ساعت به طول انجاميد مقرر شد ادامه اينگونه مذاكرات و همفكري‌هاي سازنده براي پيشبرد اهداف كلان سينماي ايران با ديگر صاحب‌نظران و گروه‌هاي سينمايي ادامه داشته باشد.

======================================================

حضور شجاع‌نوري، رضويان و بيرجندي در نشست جشنواره فيلم كوتاه


خبرگزاري فارس: در حاشيه برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، نشست استانداردسازي فيلم كوتاه با حضور كارشناسان و هنرمندان برگزار مي‌شود.
A0761059.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، اين نشست با حضور عليرضا شجاع‌نوري، اميرشهاب رضويان و اميرحسين بيرجندي برپا مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، در اين نشست به بررسي مشكلات فيلمسازي كوتاه در ايران و مقايسه تكنيكي آن با فيلمسازي كوتاه در ديگر نقاط جهان پرداخته مي‌شود تا زمينه‌هاي بهتري براي حضور فيلمسازان ايراني در جشنواره‌هاي معتبر جهاني فراهم شود.
به گزارش فارس، نشست استانداردسازي فيلم كوتاه با حضور شجاع‌نوري، رضويان و بيرجندي و به مديريت امور بين‌الملل جشنواره فيلم كوتاه تهران صورت مي‌گيرد.
اين رويداد سينمايي از 20 آبان آغاز و تا 25 ماه جاري ادامه دارد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
معرفي داوران مجله تخصصي فيلم كوتاه در جشنواره تهران


خبرگزاري فارس: مجله تخصصي فيلم كوتاه با معرفي هيات داوري مستقلي، بهترين فيلم‌هاي كوتاه جشنواره فيلم كوتاه تهران انتخاب مي‌كند.
A0761059.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، اعضاي گروه داوران نشريه تخصصي فيلم كوتاه جهت شركت در جشنواره و بررسي آثار بخش داستاني و تجربي به اين ترتيب معرفي شدند: ميترا مهتريان، محمد صوفي، هادي علي‌پناه، متين ايزدي و محسن سوهاني.
بر اساس اين گزارش،‌ علاوه بر مجله فيلم كوتاه، مراكز و سازمان‌هاي مختلفي نيز در بخش داوري‌هاي جنبي جشنواره فيلم كوتاه تهران حضور دارند.
اين رويداد سينمايي از 20 آبان آغاز و تا 25 ماه جاري ادامه دارد.


=======================================


فيلم‌هاي كوتاه برتر از نگاه معاونت هنرهاي سنتي انتخاب مي‌‌شوند


خبرگزاري فارس: همزمان با جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي فيلم‌هاي كوتاه برتر را طي داوري جداگانه‌اي انتخاب مي‌كند.
A0761059.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي بر اساس تفاهمنامه همكاري مشترك اين معاونت با معاونت سينمايي، سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعزام تيم كارشناسان، در بخش داوري جنبي جشنواره فيلم كوتاه تهران حضور مي‌يابد.
اين معاونت اعضاي كميته داوري اين مركز را به ترتيب ذيل معرفي كرد: داوود سماواتي‌يار، شهره خردپيشه، مريم ارشدي، حسين مسعودي‌آشتياني.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نسخه انگليسي فيلم «دزد تاكسي» ساخته مي‌شود


خبرگزاري فارس: شركت مستقل فيلمسازي «كاپيتال ماركتز» كه در شهر نيويورك مستقر است، امتياز توليد نسخه انگليسي زبان فيلم «دزد تاكسي» را خريداري كرد.
A0707875.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم كه محصول ايالت كاتالان كشور اسپانياست توسط «جوسول» كارگرداني شده است. «دزد تاكسي» در سال 2005 توسط شركت «سينگل زيپ فيلمز» توليد شد كه مقر اصلي آن در شهر مادريد است.
اين فيلم بر اساس يك حادثه واقعي ساخته شده و قصه زندگي يك راننده تاكسي اهل بارسلون است. او مسافران يك تاكسي به سرقت رفته را بايد به يك منطقه امن منتقل كند.
نمايش عمومي نسخه اصلي در جشنواره بين المللي فيلم سن سباستين اسپانيا در سال 2005 سر و صداي زيادي به پا كرد و از سوي هيأت داوران بخش فيلمسازان جوان و تازه دارد يك ديپلم افتخار گرفت.
نسخه انگليسي زبان جديد فيلم ماجراها را به شهر نيويورك منتقل مي‌كند.
«آدي كوهن» تهيه كننده اين نسخه مي‌گويد: هيچ مكان بهتري را در نيويورك نمي‌توان پيدا كرد كه ميزبان يك چنين قصه و محتواي غني و بي‌همتايي باشد. خط اصلي قصه فيلم درباره تاكسيها و رانندگان تاكسي‌هاست و شهر نيويورك هم شهر تاكسي‌ها و رانندگان آنهاست.
پيش بيني مي‌شود نسخه انگليسي زبان فيلم با هزينه‌اي 15 ميليون دلاري تهيه شود.
«دزدتاكسي» اولين قدم شركت كاپيتال ماركتز براي اشاعه فعاليت‌هاي بين‌المللي خود و همكاري با هنرمندان قاره اروپا است. هدف اصلي اين شركت ساخت نسخه‌هاي جديد انگليسي زبان محصولات اسپانيايي و الماني زبان است. مسئولان شركت قصد دارند در آينده فعاليت خود را گسترش داده و محصولات ديگر كشورهاي اروپايي را هم دوباره‌سازي كنند.
هنوز معلوم نيست نسخه انگليسي زبان «دزد تاكسي» را چه كسي كارگرداني خواهد كرد و نقش راننده تاكسي آن را كدام يك از بازيگران جوان سينماي آمريكا بازي مي‌كند.
صحبت‌هايي شنيده مي‌شود كه احتمالا نسخه جديد را نيز خود سازنده نسخه اصلي كارگرداني خواهد كرد.
شركت كاپيتال ماركتز هم اكنون در حال تهيه فليم نوجواناه «بتسي و امپراتور» است اين فيلم بر اساس قصه كتاب معروفي به همين نام اثر «استاتن رابين» ساخته مي‌شود «آل پاچينو» نقش اصلي آن را بازي مي‌كند.
«جان كوران» كارگردان فيلم است و اواسط سال آينده ميلادي در آمريكا و اسپانيا اكران عمومي خواهد شد.
بخش اعظم صحنه‌هاي فيلم در كشور اسپانيا فيلمبرداري شده و بخشي از سرمايه توليد آن را تهيه كنندگان اسپانيايي تأمين كرده‌اند.

=====================================================

جشنواره بيست‌و ششم فيلم كوتاه تهران فردا كليد مي‌خورد


خبرگزاري فارس: بيست‌و‌ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران فردا در تهران و 12 استان كشور افتتاح مي‌شود.
A0761059.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس،‌ جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از فردا با پيام رئيس جمهور‌ در تهران و به صورت هم‌زمان در 12 استان كشور با مركزيت شهرهاي اروميه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبريز، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، ساري، مهاباد، ياسوج و يزد برگزار مي‌شود.
جشنواره فيلم كوتاه تهران در دو عرصه ملي و بين‌المللي برگزار مي‌شود كه هر بخش زير مجموعه‌‌هاي مختلفي مانند مسابقه، آيين مهر، چشم‌انداز سرزمين زيباي ما، چراغ راه در بخش سينماي ملي و مسابقه بين‌الملل، مسابقه آسيا، جلوه‌گاه شرق در جست‌وجوي حقيقت و ملل مسلمان را در برمي‌گيرد همچنين بيش از 4 هزار عنوان فيلم به دبيرخانه جشنواره رسيده است.
در مجموع 362 عنوان فيلم در دو بخش مسابقه ملي و بين‌الملل شامل 270 فيلم در بخش سينماي ملي و 92 فيلم در بخش مسابقه بين‌الملل با يكديگر رقابت مي‌كنند و 75 عنوان فيلم منتخب آثار شاخص ايران و جهان در بخش‌هاي مرور به نمايش درمي‌آيد.
در اين دوره، 92 عنوان فيلم در بخش بين‌ا‌لملل از 40 كشور جهان به رقابت مي‌پردازند.
فيلم‌هاي ايراني حاضر در بخش بين‌الملل عبارتند از: بارون مياد جرجر (مهين جواهريان)، يه روز قشنگ برفي (ماهايا پطروسيان و اميرتوده روستا)، جنگ نه (فرنوش عابدي)، گربه قجري (اشكان رهگذر)، طنين (عاطفه خادم الرضا)، منها (كاظم ملايي)، بور (سوران قانعي‌فرد)، وقتي همه چيز تمام مي‌شود (شهرام ميراب‌اقدم)، وقت شام (آرمين ايثاريان)، آن دو (نقي نعمتي)، بچه مرز (رضا جمالي)، به دنبال او (محمدعلي افتخاري‌نيا)، اسماء (مجيد انتظام‌زاده)، جنگل (نيما عباسپور).
اين 14 فيلم از ايران به همراه 78 فيلم از كشورهاي استراليا، ايتاليا، فرانسه، انگلستان، برزيل، فنلاند، آلمان، روسيه، كانادا ، مجارستان، پرتغال، اسپانيا، سوئيس، اسكاتلند، ايالات متحده آمريكا، افغانستان، آرژانتين، ارمنستان، بلاروس، بلغارستان، يونان، هندوستان، اندونزي، ايرلند، ژاپن، كره جنوبي، قرقيزستان، مانيورلند، نروژ، پاكستان، لهستان، سنگاپور، اسلووني، سوئد، تونس، تركيه، اوكراين، اروگوئه ، ونزوئلا، به رقابت خواهند پرداخت.
بر اساس اين گزارش، بخش مسابقه ملي با موضوع آزاد و در قالب‌هاي داستاني، مستند، تجربي و پويانمايي را شامل مي‌شود كه به ترتيب در بخش فيلم‌هاي داستاني 87 عنوان، در بخش مستند 53 عنوان، در بخش پويانمايي 43 عنوان و در بخش تجربي 49 عنوان فيلم حضور دارند.
بخش‌هاي مسابقه سينماي ملي جشنواره فيلم كوتاه تهران در اين دوره ميزبان آثار فيلمسازان 47 شهر كشور شامل شهرهاي تهران، تبريز، اصفهان، كرمان، همدان، سنندج، كرج، يزد، سبزوار، ملاير، اهواز، شهركرد، شيراز، ابركوه، نيشابور، رشت، قروه، قم، اردبيل، اراك، لاهيجان، بوشهر، ياسوج، گناباد، تالش، پاكدشت، مشهد، كاشان، خرم‌آباد، شاهرود، آبادان، مراغه، گرگان، كرمانشاه، خرمشهر، مهاباد، زاهدان، شهريار، آستارا، بستك، جويبار، ميناب، بابل، مريوان، سمنان، بابلسر و خميني‌شهر است. همچنين بخش آيين مهر كه با هدف تلاش براي تصوير لذت ايمان و فرجام پراميد رهروان راه فضيلت و ايجاد فضاي معنوي در مفاهيم ديني در ساختار مسابقه سينماي ملي جشنواره فيلم كوتاه تهران طراحي و پيش‌بيني شده، 21 عنوان فيلم حضور دارند.
در بخش چشم‌انداز سرزمين زيباي ما كه با هدف ارايه تصوير زيباشناسانه ظرائف و ظرفيت‌هاي موجود در رنگين‌ كمان فرهنگي‌، تمدني، تاريخي و جغرافياي اقصي نقاط كشور برپا مي‌شود، 19 فيلم به رقابت مي‌پردازند. اين در حالي است كه 4 عنوان فيلم در قسمت "چراغ راه " جشنواره حضور دارند كه امسال با توجه به نام‌گذاري سال 1388 از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اصلاح الگوي مصرف در جشنواره لحاظ شده است.
به گزارش فارس، هم‌زمان با برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران، نشست كميته مركزي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان با حضور ميهماناني از لبنان، سودان، پاكستان، افغانستان و تونس برپا مي‌شود و علاوه بر اين نشست، دو سند همكاري ميان ايران و افغانستان مبني بر تاسيس دفتر سينماي جوان ايراني و افغاني و ايران و قطر در خصوص توسعه همكاري‌هاي جشنواره فيلم تهران و جشنواره مستند شبكه الجزيره منعقد مي‌شود.
در كنار اين ميهمانان، چهره‌هايي چون لساد جموسي از كشور تونس، خانم والري ليناروي از بلژيك، موبالا موبالاديودونه از كشور فرانسه، علي ضاهر از لبنان، مهين ضياء از پاكستان، زهير زيدا ابراهيم ساتي، پير يوس پرينت، ماريا پومير، فيكري بن اظوارا اسماعيل، دنيل كريستين كاسپاريس، مايكل ساونز، عباس ارناووط و سيمون مگي در جشنواره حضور دارند.
يك هيات هفت نفره متشكل از محمدرضا اصلاني، مهرداد اسكويي، عبدالله علي‌مرداد، احمدرضا گرشاسبي، محمدرضا عرب، محمود گبرلو و مهناز مظاهري آثار بخش سينماي ملي را داوري مي‌كنند.
همچنين ابراهيم حاتمي‌كيا، داود ميرباقري، مجتبي راعي، حسين خورشيدي و عليرضا رضاداد به عنوان اعضاي هيأت داوران بخش 135 ثانيه‌اي جشنواره فيلم كوثر معرفي شده‌اند.
در جشنواره بيست‌وششم، گروه‌هاي داوري جنبي جشنواره از داوران آثار سينماي ملي توسط دانشجويان، تماشاگران، انجمن فيلم كوتاه، انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران، مجله تخصصي فيلم كوتاه و معاونت پژوهشي صنايع دستي و هنرهاي سنتي خبر داد و اضافه كرد: بخش مرور، يكي از بخش‌هاي مهم جشنواره هم در سينماي ملي و هم در سينماي بين‌الملل است و در اين بخش برنامه‌هاي متعدد و متنوع و غني در نظر گرفته شده است.
در بخش سينماي ملي، آثار يك فيلمساز محمدرضا عرب، آثار يك فيلمبردار مهدي جعفري، فيلم‌هاي دفاتر سينماي جوان استان‌هاي ساحلي خليج فارس، سينماي مقاومت و بزرگداشت شادروان اميدالله داد و در بخش سينماي بين‌الملل نيز 13 فيلم از آمريكاي لاتين شامل 13 فيلم از كشورهاي اروگوئه، برزيل، مكزيك، كوبا، آرژانتين و ونزوئلا، 11 فيلم كوتاه از يونان، 30 انيميشن منتخب جهان و 21 فيلم از آثار مدرسه فيلم تلويزيون و تئاتر لودز و مدرسه آندره وايدا به نمايش درمي‌آيد همچنين نمايش فيلم‌هايي از رومن پولانسكي و آندره وايدا كه براي اهالي سينما جذاب است، در اين جشنواره نمايش داده مي‌شود.
جشنواره فيلم كوتاه تهران با دو رويكرد نمايش فيلم‌هاي شاخص ايران و جهان و بخش‌هاي پژوهشي، آموزشي و تحليلي به اجرا در مي‌آيد. علاوه بر نمايش فيلم‌هايي در قالب‌هاي مختلف، برنامه‌هاي مختلفي در زمينه نقد و بررسي، كارگاه‌هاي فرهنگي و آموزشي، انتشارات و كارگاه‌هاي تخصصي نيز در طول روزهاي جشنواره پيش‌بيني شده است.
همچنين برپايي جلسات نقد و بررسي با حضور فيلمسازان و منتقدان، نشست بررسي ظرفيت‌هاي فيلم كوتاه در جهان امروز با مشاركت انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران، برپايي پنج كارگاه آموزشي و تخصصي با عنوان نگاه با حضور و همراهي چهره‌هايي چون علي‌اصغر فهيمي‌فر، مجيد ميرفخرايي، آرش خوشخو، حميدرضا ابك و كلهرنيا از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين بخش است.
هم‌زمان با جشنواره فيلم كوتاه تهران برخي از انتشارات اين انجمن نيز رونمايي مي‌شود كه در اين زمينه مي‌توان به چهار جلد از سري كتب آموزشي جديد دفاتر سينماي جوان در زمينه فيلمنامه‌نويسي و عكاسي، مباني هنرهاي تجسمي و كتاب‌هايي چون "در گلستانه " كه توسط آرش رمضانيان گردآوري شده و كتاب شاخص ديگر از سري كتاب‌هاي ارائه شده جهت اقتباس از ادبيات كهن با عنوان هميشه بهار به كوشش مهدي فرودگاهي اشاره كرد.
به گزارش فارس، در اين دوره جشنواره، فيلم‌هاي برتر به انتخاب هيات داوران انجمن صنفي ويدئو رسانه، ضمن تقدير در مراسم اختتاميه، شرايط ورودشان به شبكه سينماي خانگي فراهم مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مستند خيلي دور خيلي نزديك در قم توليد شد


خبرگزاري فارس: كارگردان مستند خيلي دور خيلي نزديك در قم از توليد اين اثر با موضوع بررسي نقش و جايگاه طلاب در قم خبر داد.
A0655620.jpg


حسن پاشاقلي‌پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم افزود: اين مستند به سفارش مركز فرهنگي تبليغي آينده سازان وابسته به دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان توليد شده است.
وي خاطرنشان كرد: مستند خيلي دور خيلي نزديك در 30 دقيقه و در دو بخش به فعاليت مردان و بانوان طلبه در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي پرداخته است.
وي با بيان اينكه كارگرداني، نويسندگي و تدوين اين مستند را خود به عهده داشته است، اضافه كرد: مستند خيلي دور خيلي نزديك در مراحل ابتدايي توليدي از عنوان «بالي براي پروانه‌ها» به اين عنوان تغيير نام داده است.
اين فيلمساز قمي با اشاره به اينكه اين اثر به آسيب‌شناسي فرهنگي طلاب، روحانيون و مبلغان ديني در جامعه مي‌پردازد، تصريح كرد: اين مستند جايگاه و نقش سازنده و خطير اين قشر از جامعه روايت مي‌كند.
پاشاقلي‌پور خاطرنشان كرد: اين مستند به نوعي به سوال دانش آموزان و حساسيت‌هاي مقطع سني آن دوره جوانان و نوجوانان نسبت به روحانيون و طلاب پاسخ مي‌دهد.
وي با اشاره به اينكه در دوره حاضر به دليل تهاجمات فرهنگي غرب و حجم بالايي از اطلاعات درست و غلط در محيط پيراموني جوانان و نوجوانان قرار دارد، تصريح كرد: ساخت چنين توليداتي يكي از ضروريات فرهنگي و ديني است.
وي ادامه داد: جايگاه و نقش اين قشر از جامعه بسيار حساس است بنابراين طلاب بايد همواره به عنوان انسان‌هايي مهربان، معتمد، ديندار، جوان گرا، خوش مشرب و با روحيه‌اي سازنده و جهادگر در جامعه حضور پيدا كنند.
اين مستندساز تاكيد كرد: امروزه كه غرب در صدد مخدوش كردن چهره اسلام و به تناسب آن نمادهاي آن به ويژه روحانيت و طلاب است، بايد با توليد آثار فرهنگي بتوان جوانان و نوجوانان را از خطر جدايي نسل جوان با روحانيت حفظ كرد.
پاشاقلي‌پور با اشاره به اينكه‌ امروزه نقش و رسالت طلاب نسبت به گذشته متفاوت‌تر شده است، تصريح كرد: اين مستند نوعي آسيب شناسي است كه مي‌تواند با كشف و شناسايي نكات منفي و ضعف راهنمايي براي ارائه راهكار صحيح براي ترميم اين رابطه اثرگذار دونسل باشد.
وي اظهارداشت: همچنين در چنين آثاري بايد از توهين و اقدامي كه منجر به كمرنگ شدن جايگاه اساسي طلاب و روحانيون در جامعه مي‌شود، اجتناب كرد تا اين آثار خود عاملي براي عميق شدن شكاف جوانان و روحانيت نباشد.
وي افزود: در بخش دوم به مباحث فرهنگي و آموزشي از سوي بانوان پرداخته مي‌شود.

===========================================

انيميشن «دانشمندان بزرگ» در جشنواره فيلم كتاب


خبرگزاري فارس: مجموعه انيميشن «دانشمندان بزرگ» در 33 قسمت 10 دقيقه اي در دومين جشنواره فيلم مستند كتاب به نمايش درخواهد آمد.
A0606992.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اين مجموعه سعي دارد تا انديشمندان بزرگ ايراني را براي كودكان و نوجوانان به زبان ساده معرفي كند. از جمله مطالب اين مجموعه، طراحي و گرافيك منحصر به فرد آن است كه سبب شده بسياري از توليدكنندگان به تبعيت از آن اقدام به توليدات مشابه كنند.
اين مجموعه به تهيه كنندگي شهاب كسرائي و مديريت توليد رضا تقدسي و نويسندگي و كارگرداني فرخ يكدانه در طي سال هاي 1385 تا 1387 در موسسه حور تهيه و توليد شده است.
دومين جشنواره فيلم كتاب، به منظور ارج نهادن به تلاش هاي هنرمندان و فيلمسازان در ترويج فرهنگ كتاب خواني و معرفي نويسندگان، ناشران و اصحاب كتاب به جامعه و به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني، 28 تا 30 آبان ماه به همت معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ناصر محمدي «ساعت عاشقي» را يك ماه ديگر كليد مي‌زند


خبرگزاري فارس: ناصر محمدي فيلم سينمايي «ساعت عاشقي»را يك ماه ديگر با موضوع جلوگيري از طلاق مي‌سازد.
A0747236.jpg


ناصر محمدي در گفت و گو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم سينمايي «ساعت عاشقي» كه پروانه ساخت آن به كارگرداني وي اخيرا تمديد شده، گفت: اين فيلم يك طنز اجتماعي با داستاني حول محور جلوگيري از طلاق است كه به مسئله قوام و دوام خانواده مي‌پردازد.
محمدي افزود: پيش‌توليد فيلم به زودي آغاز مي‌شود و به احتمال زياد از يك ماه آينده فيلمبرداري را آغاز خواهيم كرد.
از آخرين ساخته اين فيلمساز با تجربه با نام «بوي گل سرخ»‌ 8 سال زمان مي‌گذرد.
او فيلم‌هايي مثل فرار بزرگ، محكومين، جانبازان و ... را كارگرداني كرده است.

====================================================

فيلم‌ها و داوران جشنواره فيلم كُردي لندن معرفي شدند


خبرگزاري فارس: فيلم‌هاي بلند، كوتاه و مستند و همچنين اعضاي هيأت داوران ششمين دوره جشنواره فيلم كُردي لندن و دومين دوره مسابقه فيلم كوتاه يادبود «يولماز گوناي» لندن معرفي شدند.
A0767773.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كردي لندن، فيلم‌هاي سينمايي، كوتاه و مستند از كارگردانان ايراني و غير ايراني و همچنين اعضاي هيأت داوران ششمين دوره جشنواره فيلم كُردي لندن و دومين دوره مسابقه فيلم كوتاه يادبود «يولماز گوناي» لندن معرفي شدند.
اعضاي هيأت داوران اين جشنواره عبارتند از «شوكت امين كوركي» كارگردان كرد عراقي، «تيم كندي» فيلمشناس و محقق از انگلستان، خانم «بيري شلماشي» از هلند «نظمي كريك» بازيگر تركيه‌اي و «هيفي ابراهيم» از كردستان عراق.
فيلم‌هاي سينمايي كه در اين دوره از جشنواره به نمايش در مي‌آيند، فيلم سينمايي «سرته له گهل با» (زمزمه با باد) به كارگرداني شهرام عليدي از كردستان عراق، فيلم سينمايي «له پاش روخان» (بعد از سقوط) به كارگرداني «هنر سليم» محصول مشترك فرانسه و آلمان، «آزاد» به كارگرداني «نيكلاس تكيان» از فرانسه، فيلم سينمايي «منالاني دياربكر» (بچه‌هاي دياربكر) به كارگرداني «ميراز بيزار» محصول مشترك آلمان و تركيه، فيلم سينمايي «بهشت شويني تيروريستان نييه» (بهشت جاي تروريست‌ها نيست) به كارگرداني كيوان مجيدي از ايران، فيلم سينمايي «ههرمان» (زنده) به كارگرداني «حسين حسن» از كردستان عراق، فيلم سينمايي «اميد» به كارگرداني «ابو كردو» از هلند، فيلم سينمايي «هيوا» (اميد) به كارگرداني «پيتر نسيس» محصول مشترك سوئد، نروژ و آلمان، فيلم سينمايي «ولاتي ئهفسانه» (سرزمين افسانه) به كارگرداني رحيم زبيحي محصول مشترك ايران، عراق و آلمان، فيلم سينمايي انيميشني «داستاني كاوهي ئاسنگهر» (داستان كاوه آهنگر) به كارگرداني «هيوا ابراهيم» و «استوارت پالمر»، فيلم سينمايي «چريكه هورام» به كارگرداني فرهاد مهران‌فر از ايران، فيلم سينمايي «بوني سيو» (بوي سيب) به كارگرداني «رافين عساف»، محصول مشترك آلمان و كردستان عراق، فيلم سينمايي «ئهستيرهكان له روژدا بي رهنگن» به كارگرداني شيرين جهاني از كردستان عراق، فيلم سينمايي «زريان» (بارش برف) به كارگرداني «كاظم اوز» از تركيه، فيلم سينمايي «بهخير بين» (خوش آمديد) به كارگرداني «فيليپ ليوره» از فرانسه و فيلم سينمايي فيلم سينمايي «زارا» به كارگرداني «آيتان موتلو ساراي» محصول مشترك سويس و اتريش و هلند و تركيه.
در اين جشنواره فيلم بدون مجوز «كسي از گربه‌هاي ايراني خبر نداره» به كارگرداني بهمن قبادي نيز به نمايش درمي‌آيد.
در اين جشنواره 55 فيلم‌هاي كوتاه از فيلمسازان سراسر دنيا به نمايش در مي‌آيند، كه اسامي فيلم‌هاي كارگردانان ايراني، عبارتند از «دنيا كه روشن مي‌شود» به كارگرداني ستار چمني گل، «بازي در سكوت» به كارگرداني جبار صالحي، «سوت زدن زير آب» به كارگرداني هوشمند ورعي، «خانه شكلاتي» به كارگرداني شاهو محمودي، «خانه رؤيايي» به كارگرداني اهورا زمان پيرا، «اولين عكس آفتاب» به كارگرداني جعفر نور محمدي، «اينجا جاده‌ها پايان ندارند» به كارگرداني توفيق اماني، «رؤياهاي برفي» به كارگرداني سالن صلواتي، «مرگان» (شكارچي) به كارگرداني جعفر نور محمدي، «جاده و سرباز» به كارگرداني ناهيد قبادي، «درد سر غير مجاز» به كارگرداني احمد گلزاريان، «رؤياي گمشده» به كارگرداني ناصر نيكبخت، «تجربه خاك» به كارگرداني سارو يونسي، «تاكسي» به كارگرداني دياكو يزداني، «سفر صفر» به كارگرداني زانيار عزيزي، «ميعادگاه» به كارگرداني سركوت محمدي و «زندگي» به كارگرداني شبنم قلي خاني.
همچنين در بخش فيلم‌هاي مستند 54 فيلم به نمايش در مي‌آيند، كه اسامي فيلم‌هاي كارگردانان ايراني بدين شرح است: «يك روز پر درد» به كارگرداني ستار چمني گل، «پشت صحنه» به كارگرداني ناهيد قبادي، «در كوچه باد ميوزد» به كارگرداني دياكو يزداني، «كلاس تشكيل ميشود» به كارگرداني جلال نصيري، «نفت سرطان شهر من» به كارگرداني طه كريمي، «روناك» به كارگرداني هوشنگ ميرزايي، «آن روي سينما» به كارگرداني آرش عباسي، «موش و گربه» به كارگرداني بيژن زمان پيرا و ناهيد قبادي، «تهميره» به كارگرداني بهروز اسراري و مصطفي محمودي، «قاله مهره» به كارگرداني حميد قوامي، «نوروز به تنهايي» به كارگرداني هيوا صوفيه و «چيزي شبيه چشمهايم» به كارگرداني هوشنگ ميرزايي.
ششمين دوره جشنواره فيلم كُردي لندن و دومين دوره مسابقه فيلم كوتاه يادبود «يولماز گوناي» در سه بخش فيلم‌هاي سينمايي، مستند و كوتاه، در قالبهاي داستاني و مستند با آثاري از كارگردانان كُرد و غير كُرد روزهاي 20 تا 30 نوامبر 2009 در شش جاي مختلف شهر لندن برگزار مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
برنامه نمايش فيلم‌هاي روز نخست جشنواره فيلم كوتاه تهران


خبرگزاري فارس: در اولين روز از جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، 108 فيلم در بخش‌هاي سينماي ملي، بين‌الملل و مرور در سينما فلسطين نمايش داده مي‌شود.
A0761059.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، نمايش فيلم‌هاي اولين روز جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از ساعت 10:30 صبح فردا چهارشنبه آغاز مي‌شود.
عناوين فيلم‌ها به ترتيب زير است:

**سالن شماره يك سينما فلسطين:

ساعت 10:30 تا 11:50/ بخش مرور آمريكاي لاتين: آوازها و ترانه‌هاي ويكتورهوگو (آرژانتين)، خانه مردگان (برزيل)، صيد بي‌هوده (برزيل)، بيگ بند (ونزوئلا)، ياكينتا (مكزيك).
ساعت 14 تا 12:15/ مسابقه سينماي ملي: يك اتفاق ساده، بركه، جنگل ابر، بارماق، سيزده، صندلي‌ها، حركت.
ساعت 14:15 تا 16/ مسابقه سينماي ملي: دوربين فيلمبرداري، ترانه‌اي براي لوبا، ساحل نجات، هشت دقيقه بيشتر، شمع سياه، سومين در، نماز باران.
ساعت 16:15 تا 18/ مسابقه سينماي بين‌الملل: نام تو چيست، ميهمان نيمه شب، پادشاه كوچك من، بور، قانون 2، آبان، جنگ نه، بيست و پنجمين سالگرد ازدواج.
ساعت 18:15 تا 20/ مسابقه سينماي بين‌الملل: آخرين لذت بزرگ، يك كوه جادو، اسماء،‌دو پنجره، اوج‌گيران، غران، شيرجه زنان، تيرهاي مشقي
ساعت 20:15 تا 22/ مسابقه سينماي ملي: زندان، شهر، زندان، هر صبح كه مي‌آيم غروب مي‌شود، قيصر 40 سال بعد، زنگ انشا، سوت زدن زير آب، مردي با چمدان قرمز

**سالن شماره دو سينما فلسطين:

ساعت 12 تا 13:45/ مرور بر آثار مدرسه لودز و آندر وايدا: اينجا و اينجا، ماهي، الكتريژيكا، تخم مرغ، موش، زمزمه‌هاي باد، زماني كه خواب هستي، نبرد تن به تن، يك قتل.
ساعت 14 تا 15:45/ مسابقه سينماي ملي: استحاله، نجواها، سومين روز، انفجار، روزهاي باراني، تيك تاك، اي پدرما كه در آسماني.
ساعت 16 تا 17:45/ مسابقه سينماي ملي: خله، يك نفس، پژواك يك شهر، سلام دايي، ايزوتوپ 621، روسري‌هاي رنگي ما، همسايه‌ات را مخور.
ساعت 18 تا 19:45/ مسابقه سينماي ملي: روياهاي برفي، پارسه، زمان پايان، نوا، هز، مرگ و مفاجات.
ساعت 20 تا 21:30/ صرفه‌جويي آب، روزها، جاي خالي، پرچين، پنجره، بازگشت از نهاديا.

** سالن شماره سه سينما فلسطين:

ساعت 12:30 تا 14:15/ مسابقه سينماي ملي: حداقل ما تلاش مي‌كنيم، آخرين ناخدا، جنگ نه، گاهي مرگ، حسي از جنس ترديد، پرواز.
ساعت 14:30 تا 16:15/ مسابقه سينماي ملي: به ياد تو، سه‌شنبه سياه ارتش فرانسه در ساحل عاج، ميهماني، نغمه‌هاي انتظار، بي‌بي نوروز، الفبا.
ساعت 16:30 تا 18:15/ مسابقه سينماي ملي: دور از من نزديك تو، يك كام بيشتر، آپارتمان آلتاميرا، سفر دراز از روز در شب، پامنار، در كنار هم، يكي بود يكي نبود.
ساعت 18:30 تا 20:15/ مسابقه سينماي ملي: زنده رود، آن دو، يك دو سه، آفتاب برمي‌گردد، صبح كنار جاده، طلوع خاكستري، تماس تلفني.
ساعت 20:30 تا 22/ گم و گور، تنهاي قصه‌هاي خوب، بچه مرز، دو ماهي، سكوت ساز عروسيم، آدم‌ها، 12 جولاي.

==================================================
گزارش فارس از مراسم تشييع پيكر «امير قويدل»


خبرگزاري فارس: مراسم تشييع پيكر امير قويدل امروز از محل خانه سينماي شماره 2 به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد.

گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در ابتداي اين مراسم، مهدي صباغي، مرحوم قويدل را صاحب روحي بزرگ معرفي كرد و گفت: او در مشهد، گروه تئاتر داشت و بدون ياور و تك و تنها، دوره‌هاي مختلف هنرهاي نمايشي را گذراند و از مشهد به ديار دود و دم و شلوغي و ازدحام و دروغ آمد. اميدوارم همه با صداقت او، عجين شويم و به دور از تبختر و دروغ باشيم.
وي تصريح كرد: امير وصيت كرده بود كه در طوس دفن شود اما به عللي او امروز به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) خواهد رفت.
محمد مهدي عسگرپور مدير عامل خانه سينما سخنران بعدي اين مراسم بود كه ضمن تسليت فوت امير قويدل به خانواده‌اش، گفت: سينماي كشورمان مرد بزرگي را از دست داد. قويدل از بزرگان سينماي ايران و كارگرداني بود كه به اعتراف همكارانش، صاحب سبك بود و بعضي فيلم‌هايي را كه حال و هوايشان به آثار قويدل نزديك بود به عنوان فيلم قويدلي مي‌شناختند. او خدمات زيادي به سينماي ايران كرد و سينماي ايران قدردان اوست. او اثرات خوبي در سينماي ما داشت كه قطعا اين اثرات باعث مي‌شود روح او پرواز بلندي را به سوي خالقش داشته باشد.
او با خدمات طولاني خود در سينما و سعه صدر زيادي كه داشت براي همه شخصي آشنا بود. زماني كه او به عنوان كارگردان اول سريال «شب چراغ» مشغول ساخت آن بود، من ناظر تلويزيون در اين سريال بودم و خاطرات زيادي از او دارم.
عسگرپور افزود: ما امسال افراد بزرگي را از دست داده‌ايم و رفتن‌شان اشكال عجيبي داشته؛ اول سيف‌الله داد و حالا هم قويدل. اميدوارم سينما بتواند با استفاده از اندوخته‌هاي اين بزرگان جاي آنان را پر كند.
صباغي در ادامه اين مراسم در مورد قويدل گفت: او موسيقي را دوست داشت ، صداي خوبي داشت و يكي از سرگرمي‌هايش در بيمارستان گوش كردن به موسيقي بود. خصوصا موسيقي خراسان.
در ادامه بهزاد فراهاني به روي صحنه رفت و پس از خواندن قطعه شعري گفت: زنده‌ياد قويدل، بيش از يكسال هر روز و هر شب درد كشيد و با دريايي از آرزو رفت. اينكه ما جماعت هنرمند به هنگام نمي‌ميريم و آرزو به دل مي‌ميريم، مشكل بزرگي است كه متاسفانه هنوز درك و حل نشده است.
فراهاني افزود: قويدل هنرمندي بود كه اخلاق و منش و سبك كارگرداني‌اش ماندگار بود و زود از ميان ما رفت و گاهي كه در بيمارستان به ديدنش مي‌رفتم، مي‌گفت هنوز فيلم خوبم را نساختم. اين چه پديده‌اي است كه هنرمند زود هستي را ترك مي‌كند. بخشي از اين موضوع به جامعه ما هنرمندان باز مي‌گردد. به شرايط كار و توليد كه گاهي سختي اين شرايط باعث مي‌شود حتي به خودمان نيز رحم نكنيم اما به دليل جذابيت و ارجمندي حرفه ما همه به كار ما توجه و تمركز دارند. متاسفانه حرفه سينما قانونمند نيست و شرايط خوبي ندارد. سياست مدام در كار ما دخالت مي‌كند در حالي كه ما هيچ دخالتي در سياست نداريم. ما درياي آرزوييم كه نمي‌توانيم به آرزوهايمان برسيم و به سوگش مي‌نشينيم اما چون تنها لبخند مي‌زنيم تا مردم شاد باشند زود مي‌ميريم.
فراهاني با نام بردن از قويدل به عنوان هنرمندي خراساني گفت: آنچه به من مربوط است اين است كه بگويم چه خاصيت‌هايي در كار قويدل بود. او كلام و جمله را خوب مي‌شناخت و به دليل شناختش از ادبيات هميشه منظورش را با ديالوگ‌هاي زيبا در فيلم مي‌رساند. كالبدشكافي شخصيت را به خوبي مي‌دانست و رابطه‌اش با هنرمند نگاهي از بالا به پايين نبود. او هميشه به پيشنهادهاي خوب گوش مي‌داد و هنر او را مانند فروردين شكفته مي‌كرد. زماني سر كاري به او گفتم بگذار من به عنوان يك سياه‌لشكر كمي از ديالوگ‌هاي هملت را بگويم و او با خوشحالي حرف من را پذيرفت. زماني كه مرحوم پوپك گلدره مشكلاتي در زندگي‌اش داشت، خيلي به او كمك كرد و به قدري نسبت به او مهربان بود كه جز دخترم به او نمي‌گفت و به پيشكسوتان هم احترام زيادي مي‌‌گذاشت.
فراهاني تصريح كرد: قويدل زود از ميان ما رفت و اين سرنوشتي است كه متأسفانه بر نسل‌هاي متفاوت هنرمندان، جاري است و بخش مهمي از اين موضوع به شرايط حرفه‌اي كار سينما باز مي‌گردد كه قانونمندي حرفه‌اي وجود ندارد و نمي‌توانيم سينما را شغل بدانيم چه برسد به مسائلي مانند بيكاري و بيمه بيكاري و از اين قبيل، ناهنجاري‌هايي در وجود انسان به وجود مي‌آورد. آرزو دارم كسي در آينده به چنين سوگي ننشيند كه حسرت به دل مردن سخت است.
احمد ميرعلايي مدير عامل بنياد سينمايي فارابي سخنران بعدي اين مراسم بود كه بعد از اظهار تسليت به خانواده قويدل گفت: سه هفته پيش به اتفاق آقاي نجاريان براي ملاقات آقاي قويدل رفتيم. من قبلا از نزديك با او آشنا نبودم. در فكر بودم كه به او چه بگويم كه ناگهان موسيقي فيلم «ترن» در ذهنم پيچيد و به ياد آن فيلم خوب افتادم. وقتي قويدل را روي تخت ديدم بسيار ناراحت شدم و به سختي با او صحبت كردم و وقتي سخنانش را مي‌شنيدم احساس مي‌كردم روح او در جسمش همانند آن ترن پيش مي‌رود و با كسي بالاتر از يك هنرمند مواجه‌ام... حرف‌هاي زياد خوبي با هم زديم و به من گفت اميدوارم از بستر بيماري برخيزم و فيلم دلم را بسازم.
ميرعلايي در ادامه گفت: آن روز وقتي حرف مي‌زد، قطره اشكي بر چشمانش ظاهر شد و من با باند استريل، اشك او را پاك كردم و قويدل به من گفت اين درست است ما بايد اشك يكديگر را پاك كنيم و اين هديه‌اي بود كه آن روز با كلامش به من داد.
وي افزود: خيلي‌ها آرزو‌ به دل مي‌ميرند اما خوش به حال آنها كه با آرزوي بزرگي از دنيا مي‌روند. خوب است كه با نيت خوب به سراي باقي برويم. قويدل با طيفي از كارهايي كه كرد نزد خدا مي‌رود و نيت بزرگي هم براي كارهاي آينده داشت. به روح او مي‌گويم اگر نتوانستي فيلم دلت را بسازي، امروز جامعه هنري فيلمي كه مي‌خواستي با دل بسازي، در دل خود ساختند.
فرهاد توحيدي رئيس كانون فيلمنامه‌نويسان و عضو هيئت مديره خانه سينما سخنران بعدي اين مراسم بود و گفت: گفتني در مورد قويدل و جوانمردي‌هاي او بسيار بود و اين حرف‌ها فضاي زيادي را براي گفت و گوهاي بعدي نمي‌گذارد. در 30سال گذشته همه چيز به قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسيم شده و گويا شكافي روحي و رواني در ذهن ما از اين قضيه مانده. قويدل پلي بين اين دو بخش سينما بود و سنت‌هاي سينمايي ما را از قبل سال 57 به بعد آن انتقال داد. آنچه در قويدل براي من آموزنده بود اين بود كه او يك حرفه‌اي تمام عيار بود و آموزش‌هاي حرفه‌اي را در طول سال‌ها در سينما آموخته بود. درك همه جزئيات يك كار مخصوصا كار ضعيفي مانند سينما براي كساني كه مثل نيروهاي ويژه ناگهان با چتر در هنري فرود مي‌آيند قابل حصول نيست ولي امير قويدل به قول تئاتري‌ها خاك صحنه خورده بود و يك حرفه‌اي تمام عيار بود.
توحيدي افزود: دو سال تمام در مجموعه «دايره ترديد» با او بودم كه اين مجموعه به علاقه‌هاي قويدل بسيار نزديك بود و خاطرات زيادي با او دارم . حسن او اين بود كه به عنوان يك كارگردان سينما به تخصص‌هاي مختلف سينما احترام مي‌گذاشت و هميشه ترجيح مي‌داد حرفه‌اي‌ها برايش كار كنند. قطعا نام و ياد او جاويد است و قويدل تازه از امروز زندگي‌اش را شروع كرده چون هنرمند هرگز نمي‌ميرد.
عليرضا رئيسيان رئيس كانون كارگردانان سخنران بعدي اين مراسم بود كه گفت: امير قويدل فردي سخت‌كوش و استاندارد در سينما بود و در سينماي ايران كم‌اند. افرادي كه مسائل زمانه آنها را به ارزان‌فروشي و خودفروشي وادار نكرده باشد. كساني كه سينما را مي‌شناسند با سخت‌كوشي آن را به دست آورده‌اند و قويدل كسي بود كه استاندارد سينما را بسيار قوي نگه داشت و با تن ندادن به سينماي موجود خود را متفاوت كرد.
رئيسيان تصريح كرد: «برنج خونين»، «سردار جنگل» و «ترن»، 3 اثر شاخص قويدل هستند كه وقتي آنها را ببينيد تفاوت قويدل را با ديگر كارگردانان متوجه مي‌شويد حتي در تلويزيون هم او با جديت كار خود را دنبال كرد. در سال‌هاي اخير افراد زيادي از سينما رفتند و اميدوارم جشن ورود جانشينان‌شان را بگيريم و غم بين سينماگران كمتر باشد اما چه كنيم كه تقدير اين گونه است...
در ادامه پيام‌هاي تسليت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، رئيس سازمان صدا و سيما ، رئيس بنياد سينمايي فارابي و بعضي از مقامات ديگر قرائت شد و در ادامه راما قويدل فرزند امير قويدل براي سخنراني به روي صحنه رفت.
وي ضمن تشكر از حضار گفت: پدر من همه شما را دوست داشت و من از اين موضوع اطمينان كامل دارم. زماني به او گفتم با توجه به سابقه تئاتري‌ات چرا در فيلمي بازي نمي‌كني، او گفت روزي در آخرين فيلمم بازي مي‌كنم، مي‌خواهم در آخرين پلان آخرين فيلمم به دوربين نگاه كنم و بگويم كات. او امروز اين كات را گفت. فيلم زندگي‌اش، بزرگ‌ترين فيلم زندگي من بود و به عنوان يك پدر و يك معلم هميشه قهرمان من بود.
در ادامه پيكر قويدل به سوي قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشييع شد.
حسين خاني‌بيگ ، خسرو اميرصادقي، هارون يشايايي، منوچهر اسماعيلي، علي اكبر ثقفي ، اصغر بيچاره، مهدي كريمي،‌ ليلا بوشهري، مصطفي رزاق كريمي، مرتضي رزاق كريمي، مهسا كرامتي، شفيع آقا محمديان، جلال پيشواييان، محمد برسوزيان، محمود اربابي، جهانگير جهانگيري، پوري بنايي، محمد حسين نيرومند، عليرضا سجادپور، جمشيد الوندي، مهدي فرجي، عبدالله اسكندري، همايون اسعديان، جمشيد گرگين، محمد علي سجادي، مهدي ميامي، فريبرز صالح، حبيب اسماعيلي، منوچهر شاهسواري، جواد اردكاني، مجيد جوانمرد، محمد هادي كريمي، سعيد سهيلي و مهدي مسعودشاهي از جمله هنرمندان و مسئولان حاضر در اين مراسم بودند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
كرمي با «مردي كه ماهي شد» در راه جشنواره تئاتر فجر


خبرگزاري فارس: شهرام كرمي نمايش «مردي كه ماهي شد» را براي حضور در مرحله بازبيني بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر آماده مي‌كند.
A0536418.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، نمايش «مردي كه ماهي شد» نوشته و كارگرداني شهرام كرمي روايت‌گر مردي است كه احساس مي‌كند وظيفه بزرگي به دوش او گذاشته شده و با مردمي روبرو مي‌شود كه حرف‌هاي او را نمي‌فهمند. اين نمايش در اجرا مدرن و عناصر شكل دهنده آن بسيار ساده هستند.
افشين زارعي، يعقوب صباحي، حميدرضا نعيمي، رضا امامي، آيدا صادقي، مهدي زمين‌پرور، مهناز ذبيحي و ايمان موذني بازيگران «مردي كه ماهي شد» هستند. رضا مهدي‌زاده طراح صحنه، احمد رشيدي دستيار كارگردان و مسعود نوروزي طراح پوستر و بروشور عوامل ديگر اين نمايش هستند.
بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از 2 تا 11 بهمن ماه در تهران برگزار مي‌شود.

==========================================================

9هزار و ششصد نفر به تماشاي «رومولوس كبير» نشستند


خبرگزاري فارس: آمار تماشاگران مجموعه تئاتر شهر تا جمعه 15 آبان ماه در حالي اعلام شد و نمايش «رمولوس كبير» به كارگرداني «نادر برهاني مرند» با 35 اجرا و 9652 تماشاگر بيشترين آمار تماشاگر را داشته است.
A0402963.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، نمايش «رمولوس كبير» به كارگرداني «نادر برهاني مرند» كه از 6 مهر در تالار 579 نفري اصلي روي صحنه رفته با 35 اجرا 9652 تماشاگر داشته است تا بيشترين آمار تماشاگر را به خود اختصاص دهد.
براساس اين گزارش،نمايش «عشق لرزه» به كرگرداني «سهراب سليمي» كه از 12 مهر در تالار 122 نفري چهارسو به صحنه رفته است پس از پشت سرگذاشتن 25 اجرا، 3357 تماشگر داشته است.
نمايش «رستم و سهراب» به كارگرداني «سلطان عثمانف» از كشور تاجيكستان كه روز 3 آبان ماه اجراي خود را در تالار 115 نفري قشقايي آغاز كرده بود، پس از 11 اجرا و 733 تماشاگر به اجراي خود روز 14 آبان پايان داد.
نمايش «اسب‌هاي پشت پنجره» به كارگرداني «روح‌الله جعفري» نيز از 22 مهرماه در تالار 103 نفري سايه روي صحنه رفت. اين نمايش پس از پشت سر گذاشتن 17 اجرا، 1376 تماشاگر را به تالار سايه كشانده است.
نمايش «ليرشاه» به كارگرداني آرش دادگير از روز 5 مهرماه در كارگاه نمايش 38 نفري روي صحنه رفت اين نمايش، پس از پشت سر گذاشتن 30 اجرا و جذب 1051 تماشاگر روز 14 آبان ماه به اجراي خود پايان داد.
از 18 فروردين 1388 تا جمعه 15 آبان ماه 88665 نفر از نمايش‌هاي مجموعه تئاتر شهر ديدن كرده‌اند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مسئولان تماشاخانه ايرانشهر با جشنواره تئاتر بانوان همكاري نكردند


خبرگزاري فارس: به دليل عدم همكاري مسئولان تماشاخانه ايرانشهر با جشنواره سراسري تئاتر بانوان، احتمال عدم برگزاري اين جشنواره وجود دارد.
A0361753.jpg


اعظم بروجردي دبير جشنواره سراسري تئاتر بانوان به خبرنگار فارس در اين باره گفت: از زماني كه تماشاخانه ايرانشهر هنوز افتتاح نشده بود با مسئولان اين تماشاخانه طي چندين مرتبه هماهنگي‌هايي جهت در اختيار داشتن سالن هاي اين تماشاخانه انجام داديم اما از همان زمان مسئولان اين تماشاخانه همانگي با در اين رابطه را به تكرار به مسئولان ديگر ارجاع مي‌دادند.
وي ادامه داد: ما نيز مرتب از جانب مسئولان مختلف شهرداري و جشنواره نامه هاي درخواستي را به مسئولان تماشاخانه ارائه داديم. اما متأسفانه حالا كه تنها چند روز به برگزاري جشنواره تئاتر بانوان باقي مانده، مدير تماشاخانه ايرانشهر از همكاري با جشنواره خودداري مي‌كند.
وي در ادامه تأكيد داشت: 2 سالن تماشاخانه ايرانشهر طبق برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته براي برگزاري جشنواره بسيار مهم هستند و در حال حاضر ما جايگزيني براي اين سالن‌ها نداريم.
وي اظهار داشت: اگر تا روز جشنواره سالن مناسبي پيدا كنيم، جشنواره سراسري تئاتر بانوان برگزار نمي‌شود.

================================================
عمق روابط فرهنگي ايران و كره به هزار سال قبل برمي‌گردد


خبرگزاري فارس: سفير كره در ايران گفت: روابط ايران و كره از هزار سال قبل وجود داشته و برنامه موسيقي و نمايش ملي سنتي كره جنوبي در زمينه نمايش‌هاي سنتي كره در قرن نهم است كه در آن زمان مراسمي با ماسك‌هاي مختلف اجرا مي‌شود.
A0064959.jpg


به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، نشست خبري موسيقي و نمايش ملي سنتي كره جنوبي ظهر امروز با حضور كيم يونگ موك سفير كره در ايران برگزار و برنامه‌هاي آن تشريح شد.
براساس اين گزارش، در ابتداي اين نشست سفير كره جنوبي با عنوان اين كه اين مراسم دولت كره جنوبي برنامه‌ريزي شده است، گفت: علاوه بر همكاري كره جنوبي، آكادمي سنتي و ملي كره برگزاري اين مراسم را تأمين كرده است. همچنين اين كار با حمايت دولت ايران برگزار مي‌شود كه در اين راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران، مجوز برگزاري اين برنامه را صادر كرده است و تئاتر شهر نيز مكان و سالن خود را در اختيار ما قرار داده است.
وي افزود: كاري كه تئاتر شهر انجام داده است به عنوان يك لطف در حق ما بوده است و به همين دليل ما براي برگزاري مراسم خود هيچ پولي را به تئاتر شهر پرداخت نكرده‌ايم.
كيم يونگ موك خاطرنشان كرد: همچنين از كمك‌هاي مجله دنياي تجارت نيز براي برگزاري اين مراسم استفاده كرده‌ايم و اين مجله كمك‌هاي بسيار زيادي به ما كرده است.
سفير كره جنوبي در ايران با تشريح برنامه‌هاي اين نمايش ملي سنتي گفت: اين برنامه شامل اجراي موسيقي و هنر سنتي كره خواهد بود كه حدود 43 هنرمند و همراهان آنان برنامه‌هاي هنري و حركات موزون سنتي كره را در لباس‌هاي سنتي كره‌اي به نمايش خواهند گذاشت كه همزمان با اين برنامه يك برنامه خيريه نيز در يكي از مراسم فيضيه به نام مركز وحدت براي حمايت از كودكان معلول در روز شنبه 23 آبان برگزار خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: همچنين اين احتمال وجود دارد يكي از مدارس دبستاني تهران وابسته به بهزيستي را مورد بازديد قرار دهيم.
سفير كره در ايران گفت: يكي از دلايل هم‌زماني اين دو برنامه اين است كه روابط و ارتباطات فرهنگي به معناي نزديك كردن روابط انساني با يكديگر است و كمك خيريه كردن نيز يك نوع برقراري ارتباط با انسان‌ها و نزديكي بيشتر با آنها است و به همين دليل تصميم گرفتيم اين برنامه بزرگ و كلي را اجرا كنيم.
كيم يونگ موك خاطرنشان كرد: اين برنامه تركيبي از موسيقي سنتي كره و حركات مدرن امروزي است و به طور كلي تأثيري از حركات موزون و نمايشي به همراه آهنگ‌هاي سنتي و قديمي كره است.
وي تأكيد كرد: يكي از دلايل برگزاري چنين برنامه‌اي به عمق روابط ايران و كره برمي‌گردد كه از هزار سال قبل وجود داشته و اين برنامه در ارتباط با نمايش‌هاي سنتي كره در قرن نهم است كه در آن زمان مراسمي با ماسك‌هاي مختلف اجرا مي‌شود.
سفير كره جنوبي در ايران اظهار داشت: اين برنامه ريشه در ايران قديم دارد و از ايران باستان وارد كره شده است به گونه‌اي كه شبيه همين برنامه در فرهنگ ايران باستان اجرا مي‌شده است كه بعدها از طريق ايران وارد شرق دور شده و امروز ما مي‌خواهيم نشان بدهيم كه اين ارتباطات فرهنگي كهن هنوز هم ميان دو ملت وجود دارد.
به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، با حمايت وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگري جمهوري كره و مركز ملي هنرهاي نمايشي سنتي كره در تاريخ 23 و 24 آبانماه در تئاتر شهر برگزار مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
به دليل سهل‌انگاري مسئولان شهرداري، تئاتر پارس تخليه شد


خبرگزاري فارس: تئاتر پارس چند ساعت پيش توسط ستاد اجراي فرمان خط امام (ره)، در حالي تخليه شد كه مسئولان شهرداري هيچ گونه اقدامي جهت خريد اين تماشاخانه قديمي انجام ندادند.
A0681730.jpg


علي اصغر صباح كوهي يكي از مديران تئاتر پارس به خبرنگار فارس در ارتباط با تخليه اين تماشاخانه قديمي گفت: حدود 2 سال پيش؛ قصد شركت در مناقصه و اقدام به خريد تماشاخانه پارس را از بنياد اجراي ستاد فرمان امام (ره) انجام داديم، اما آن زمان مسئولان شهرداري دكتر مجيد سرسنگي و محمدباقر قاليباف شهردار تهران بيان داشتند كه ما در اين مناقصه شركت نكنيم و خود آنها با ستاد اجراي فرمان امام (ره) وارد معامله مي‌شوند.
وي ادامه داد: اما پس از استعفاي مجيد سرسنگي از شهرداري تهران ديگر مسئولان شهرداري اقدامي جهت مذاكره با ستاد اجراي فرمان خط امام (ره) انجام ندادند و پيگيري‌هاي مستمر ما هم بي‌نتيجه ماند.
صباحي كوهي در ادامه بيان كرد: در حال حاضر من در بستر بيماري هستم و چند روزي در بيمارستان آبان بستري بودم و در كمال بي‌اطلاعي چند ساعت پيش از طريق دوستان مطلع گشتم كه تئاتر پارس كه از حدود 2 ماه پيش توسط بنياد پلمپ شده بود تخليه شد و حال حتما تئاتر پارس هم مانند تئاتر لاله‌زار به انبار تبديل مي‌شود و وسائل و اثاثيه اين تماشاخانه نيز به تاراج مي‌رود.
وي در ادامه افزود: از حدود 2 ماه پيش كه تئاتر پارس پملپ شده بود با مسئولان فرهنگي شهرداري و شخص قاليباف به صورت مكاتبه‌اي در ارتباط بودم و قول خريد اين تالار را داده بودم و اجازه خريد و وارد معامله شدن با ستاد اجرايي فرمان خط امام (ره) را از ما سلب كردند اما متاسفانه امروز در بي‌اطلاعي ما اين تماشاخانه تخليه شد و تنها سوال من به عنوان مدير اين تماشاخانه از دكتر قاليباف اين است كه اگر قصد خريد وحفظ اين تالار نمايش را نداشتند چرا به ما وعده دادند و باعث تخليه اين تالار شدند.
معصومه ملكي ديگر مدير تئاتر پارس نيز به خبرنگار فارس در ارتباط با تخليه اين تالار گفت: تخليه تئاتر پارس بدون هيچ گونه اطلاع قبلي انجام شد و من در حالي كه مشغول بازبيني نمايش جديدم بودم مطلع شدم كه اين تالار ظهر امروز تخليه شد.

=============================================
جوزاني: درخواست جشنواره تئاتر بانوان، دير به «تماشاخانه ايران‌شهر» ارائه شد


خبرگزاري فارس: مسئولان برگزاري جشنواره تئاتر بانوان، هماهنگي جهت در اختيار گرفتن سالن‌هاي تماشاخانه ايرانشهر براي برگزاري اين جشنواره نداشتند.
A0663775.jpg


مجيد جوزاني مدير تماشاخانه ايرانشهر به خبرنگار تئاتر فارس در زمنيه اين موضوع گفت: برنامه‌هاي اجرايي تماشاخانه ايرانشهر اواخر فروردين و اوايل ارديبهشت ماه سال جاري تعيين شد، اما مسئولان اجرايي جشنواره تئاتر بانوان اوايل مرداد اقدام به درخواست جهت در اختيار گرفتن سالن‌هاي تماشاخانه در ايام برگزاري جشنواره تئاتر بانوان گرفتند و اين در حالي بود كه برنامه‌هاي اجراي تماشاخانه ايرانشهر، براي يكماه تعيين شده بود.
وي ادامه داد: حال كه نزديك به ايام برگزاري جشنواره بانوان هستيم، مسئولان اجرايي اين جشنواره جهت پيگيري اين سالن‌ها اقدام نموده‌اند.
جوزاني در ادامه به فارس گفت: ما هيچ گونه تعهد مكتوبي نسبت به همياري با جشنواره تئاتر بانوان نداريم، البته اگر از جانب مسئولان بالاتر درخواستي جهت همكاري با جشنواره سراسري تئاتر بانوان صورت گيرد، مسلما درخواست آنها را عملي مي‌كنيم.
وي در ادامه افزود: ما نسبت به به همكاري با هر جشنواره‌اي تمايل داريم، همان گونه كه طبق هماهنگي از سال پيش با جشنواره‌هاي تئاتري آيين و سنتي و رضوي درايام برگزاري همكاري داشتيم، اما چون جشنواره تئاتر بانوان درخواست به موقعي ارائه نداد و من نيز به عنوان مدير تماشاخانه در مقابل گروه‌هاي اجراي تعهد دارم، نمي‌توانم اجراي گروه‌ها را يك هفته متوقف كنم، زيرا اگر اين كار صورت گيرد تمام برنامه‌ريزي‌هاي اجراي گروه‌ها به هم مي‌ريزد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
جابه‌جايي در اكران باليوود ادامه دارد


خبرگزاري فارس: صنعت سينماي هند هنوز هم در حال تغيير زمان اكران عمومي محصولات خود است اين جابجايي به دليل اعتصابي است كه حدود 4 ماه پيش صنعت سينماي اين كشور آسيايي با آن روبرو شد.
A0094410.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، تحليل‌گران سينمايي مي‌گويند صنعت سينماي باليوود نتوانسته خود را با مشكلات مربوط به اين اعتصاب، تطبيق دهد و با آن كنار بيايد.
اعتصاب اتحاديه تهيه كنندگان هندي عليه صاحبان مولتي پلكس‌ها باعث شد تا آنها فيلم‌هاي جديد خود را در اختيار مولتي پلكس‌ها قرار ندهند.
اين اعتصاب باعث شد تا حدود دو ماه هيچ فيلم جديد هندي در سينماهاي كشور اكران عمومي نشود.
به اين ترتيب، جدول اكران سينماها كه چند ماه قبل از شروع اعتصاب مشخص شده بود، دستخوش غير كلي شد.
اعتصاب دو ماهه تهيه‌كنندگان جدول نمايش محصولات سينمايي را با تراكم روبرو كرد با توجه به اينكه سينماهاي هند معمولا هر هفته دو فيلم جديد سينمايي را به نمايش مي‌دهند، اين اعتصاب باعث اضافه شدن حدود 16 فيلم سينمايي به جمع فيلمهايي شد كه به صورت طبيعي بايد در نيمه دوم تابستان امسال به روي پرده سينماهاي هند مي‌رفت.
اين مسئله باعث شد تا زمان نمايش عمومي تعداد زيادي از فيلم‌هاي سينمايي تغيير كند و اين تغيير و جابجايي هنوز هم ادامه دارد و تهيه و توزيع‌كنندگان هندي نتوانسته‌اند راه چاره‌اي براي آن پيدا كنند.
تنها كاري كه تهيه و توزيع كنندگان هندي در حال حاضر مي‌توانند انجام دهند، اين است كه هر هفته وضعيت جدول نمايشي محصولات خود را تغيير مي‌دهند و زمان اكران عمومي آنها را عوض مي‌كنند.
در همين رابطه است كه اكران عمومي «فصل تهنيت‌ها» (با بازي چند بازيگر تازه وارد و جوان) به ماه ژانويه منتقل شد و طي يكي دو هفته آينده به روي پرده سينماهاي كشور نمي‌رود.
«قربان» با بازي سيف علي خان و كارينا كاپور هم يك هفته زودتر از زمان تعيين شده قبلي يعني 20 نوامبر اكران عمومي مي‌شود تا همزمان با فيلم آكشي كومار و كاترينا كايف به نمايش عمومي در نيايد.
«موك يا كروك» (جان آبراهام و آمريتا رائو) هم به جاي ششم نوامبر در روز بيست و دوم ژانويه به نمايش عمومي در مي‌آيد. «فرصتي براي رقص» (شاهد كاپور و جنليا وسوزا) هم از دهه اول دسامبر به ماه ژانويه نقل مكان كرده است.
روي كاپور مدير شركت يوتي وي مي‌گويد: ما براي تعيين زمان نمايش عمومي محصولات خود بايد فاكتورهاي زيادي را در نظر داشته باشيم اين فاكتورها شامل تعطيلات عمومي، ميزان محبوبيت بازيگران فيلم‌ها و همين طور بازار بين‌المللي مي‌شود. به همين دليل است كه تغيير زمان اكران عمومي فيلم‌ها كار بسيار مشكلي است.
تحليل‌گران اقتصادي سينما مي‌گويند همين وضعيت خاص اكران عمومي فيلم‌هاي سينمايي است كه صنعت سينماي هند را مجبور كرد در جشن ديوالي امسال سه فيلم سينمايي را روانه پرده سينماها كند.
رسانه‌هاي گروهي چند هفته قبل و همزمان با جشن ديوالي نوشتند كه اكران عمومي همزمان سه فيلم جديد سينمايي در اين ايام يك اقدام غير معمول است.

==========================================

جلسه اخير شوراي صدور پروانه ساخت در تاريخ سينماي ايران بي‌سابقه بود


خبرگزاري فارس: مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي از بررسي 20 كار سينمايي در جلسه شوراي پروانه ساخت خبر داد كه در نوع خود بي‌سابقه بوده است.
A0763291.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني هيأت اسلامي هنرمندان، سيدعليرضا سجادپور در گفت‌وگو با هنرنيوز افزود : روز گذشته در جلسه شوراي پروانه ساخت كه در تاريخ اين اداره بي‌سابقه بوده و حدود شش ساعت به طول انجاميد، تعداد 20 كار سينمايي در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت.
وي ادامه داد : در اين جلسه، 7 كار تصويب، 2 كار به دليل مشكلات جزئي مقرر به اصلاح شد و 3 كار سينمايي درخواست تغيير تهيه كننده يا كارگردان را داشت كه با اين درخواست‌ها موافقت گرديد.
سجادپور اضافه كرد : با توجه به تعداد قابل توجهي از فيلم‌ها كه منتظر تعيين و تكليف بودند اين جلسه توانست تا حدود زيادي وضعيت فيلم‌ها را مشخص نمايد و صف فيلم‌هاي منتظر را كاهش دهد و تا چند هفته ديگر، وضعيت بررسي درخواست‌ها به روز خواهد شد.
مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي در خصوص وضعيت شوراي پروانه نمايش نيز گفت : درخواست‌ها در اين شورا كاملاً به روز است و هيچ اثري در نوبت وجود ندارد.
وي همچنين خبر داد سينماگراني همچون پوران درخشنده، رسول صدرعاملي، نادر مقدس، حسن هدايت، علي قوي‌تن، داوود موثقي و منوچهر مصيري موفق به دريافت پروانه ساخت شدند.
سجادپور تصريح كرد : در جلسه روز گذشته شوراي پروانه ساخت خانم پوران درخشنده درخواست لغو پروانه ساخت فيلم «داستان عشق» كه قرار بود توسط يك كارگردان هندي ساخته شود را داشت كه با اين درخواست نيز موافقت شد.
وي با اشاره به جلسات هفتگي شوراي پروانه ساخت و پروانه نمايش گفت : معمولاً اين جلسات به دلايلي با وقفه برگزار مي‌شده است اما با آمدن تيم جديد در اداره نظارت و ارزشيابي، تلاش كرديم اين جلسات را با وجود فشار كاري بي‌وقفه برگزار كنيم تا كارها با سرعت بيشتري سر و سامان بگيرند به ويژه اين كه برخي از كارها علاقه‌مند بودند تكليف‌شان زودتر مشخص شود تا اگر موفق به دريافت پروانه ساخت شدند آثارشان را به جشنواره فيلم فجر برسانند.
به گفته وي برخي از فيلم‌ها كه شانس رسيدن به جشنواره فيلم فجر را داشتند در خارج از نوبت بررسي شدند تا زمان كافي براي توليد را از دست ندهند.
مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي در خصوص درخواست پروانه ساخت براي كارگردانان اول يادآور شد : ما در اين زمينه حساسيت بيشتري داريم و همين حساسيت نيز ممكن است صدور پروانه ساخت را براي كارگردانان اول طولاني‌تر سازد كه البته اجتناب‌ناپذير است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
انيميشن «مري و مكس» در انجمن گويندگان جوان دوبله مي‌شود


خبرگزاري فارس: «هومن خياط » از دوبله انيميشن خميري «مري و مكس» در «انجمن گويندگان جوان» خبر داد.
A0767592.jpg


هومن خياط در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، با اعلام خبر مديريت دوبله انيميشن خميري «مري و مكس» در «انجمن گويندگان جوان» اظهار داشت: نظارت كيفي اين انيميشن را آقاي «مهرداد رئيسي» عهده‌دار هستند، «وحيد رونقي» راوي داستان است و «ليلا سودبخش» و «كيوان عسگري» نيز به ترتيب به جاي «مري» و «مكس» صحبت مي‌كنند.
وي گفت: اخيراً مديريت دوبله دو انيميشن ديگر را با نام‌هاي «سانتا دستگير مي‌شود» و «سه كيمياگر» را بر عهده داشتم؛ «امين قاضي»، «آرزو آفري»، «بهرنگ زندي» و «محمد مجدآبادي» از جمله گويندگان «سانتا دستگير مي‌شود» هستند و داستان آن نيز درباره بچه‌اي است كه براي اينكه دوستش باور كند كه بابانوئل وجود دارد، سعي مي‌كند بابانوئل را زنداني كند.
اين مدير دوبلاژ افزود: در انيميشن «سه كيمياگر» نيز، «**** نوربخش»، ‌«كيوان عسگري» و من به جاي سه كيمياگر كه در پي بدست آوردن گنج هستند، صحبت مي‌كنيم.
انيميشن خميري «Mary and Max» به كارگرداني «آدام اليوت»، محصول سال 2009 كشور استراليا است، داستان اين انيميشن، درباره دوستي يك دختر 8 ساله از حومه ملبورن و مردي 44 ساله از شهر نيويورك است كه به وسيله نامه با يكديگر ارتباط برقرار مي‌كنند و ...
اين انيميشن توانسته تاكنون جوايز متعدي را به خود اختصاص دهد و يكي از نامزدين كسب جايزه اسكار سال 2010 نيز محسوب مي‌شود.

* علاقمندان به دوبلاژ، حاصل تلاش‌هاي خود را در «انجمن گويندگان جوان» مي‌بينند

هومن خياط در ادامه بيان داشت: افرادي كه به هنر دوبله علاقمند هستند، بر اساس توانايي‌هاي خود و يا بعد از موفقيت‌ در كلاس‌هاي آموزشي «انجمن گويندگان جوان»، حاصل علاقه و زحمات خود را مي‌بينند، چرا كه به شكل اصولي و صحيح با فن بيان و هنر دوبله آشنا شده‌اند.
اين مدرس انجمن، گفت: ما در كلاس‌هاي آموزشي خود سعي مي‌كنيم، علاقمندان دوبله را با تمامي مسائل دوبلاژ آشنا كنيم و در اين راستا از تمام توان و تجربيات خود نيز بهره مي‌گيريم.
صداي اين هنرمند عرصه دوبلاژ، اخيراً در نقش «ديه‌گو» در انيميشن «عصر يخبندان 3» شنيده شده است.

=================================================
طوسي: چند لايه بودن، «تينار» را ماندگار كرده است


خبرگزاري فارس: جواد طوسي با بيان اين كه كارگردان در اين فيلم علاوه بر نمايش روند مستند فيلم، ويژگي‌هاي جذاب نمايشي را هم لحاظ كرده است، گفت: چند لايه بودن، «تينار» را ماندگار كرده است.
A0763961.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، مستند "تينار " ساخته مهدي منيري سه‌شنبه شب در خانه هنرمندان نمايش داده و سپس با حضور جواد طوسي نقد شد.
بر اساس اين گزارش،‌ در اين جلسه جواد طوسي گفت: در روند ساخت مستند، نگاه كارگردان خيلي معاصر است و با شرايط معاصر سرزمين و منطقه، هم‌سنخي دارد.
وي در ادامه با بيان اينكه در حوزه سينماي مستند، حجم آثار توليدي سينماي قوم‌نگارانه كم است، اظهار داشت: فيلمساز در اين فيلم هوشمندي خاصي داشته و علاوه بر نمايش روند مستند فيلم، ويژگي‌هاي جذاب نمايشي را هم لحاظ كرده است.
طوسي ادامه داد: كارگردان در عين حال كه يك بيان بصري دارد، يك نگاه كنايه‌اي هم در فيلم نشان مي‌دهد و بدون اين كه حضورش در فيلم احساس شود، اعتراضش را بيان مي‌كند.
اين منتقد با بيان اين كه مستند "تينار " نمونه والاي سينماي ملي است، افزود: رمز و راز و سكوني كه در فيلم وجود دارد، براي بيننده واقع‌پذير است. قاسم در اين فيلم تجلي رنج‌هاست. مستند "تينار " شعار نمي‌دهد ولي مسائل موجود را مطرح مي‌كند.
پدرام اكبري مجري و منتقد در ادامه جلسه بيان داشت: استفاده از عوامل بومي و استفاده صحيح از رنگ‌ها و نورپردازي جذاب از ويژگي‌هاي بارز اين فيلم است.
مهدي منيري كارگردان اين مستند گفت: تحقيق اين فيلم از سال 84 شروع شد و در تمام فرصت سعي مي‌كرديم تحقيقات‌مان را بيشتر كنيم و نتيجه را دستمايه كار قرار بدهيم. تصويربرداري اين كار در 4 فصل سال انجام شد و گروه ساخت يك دست و هم‌دل بودند.
وي اضافه كرد: امتيازي كه در اين فيلم داشتيم، هم‌زبان بودن ما و قاسم (شخصيت اين مستند) بود و مي‌توانستيم به زبان مازندراني با او صحبت كنيم. مثل خودش در همان كلبه زندگي مي‌كرديم و در همان ظرف‌هاي خودش غذا مي‌خورديم. سعي كرديم به او نزديك شويم. در ابتداي كار و در فصل بهار، قاسم با ما راحت بود ولي دوربين را نمي‌پذيرفت ولي با گذشت زمان، دوربين هم براي او پذيرفته شد.
منيري در ادامه بيان داشت: در مستند "تينار " سعي كرديم بستري فراهم كنيم تا قاسم جلوي دوربين راحت ظاهر شود و در نهايت زندگي عادي‌اش را به تصوير كشيديم.
جواد طوسي در ادامه تصريح كرد: لوكيشني كه آقاي منيري انتخاب كردند، بستري براي بيان تضادهاي دروني و بيروني انسان‌هاست. در اين فيلم به نوعي تضادهاي طبقاتي به تصوير كشيده مي‌شود. اين فيلم در يك نقطه انفعالي حركت نمي‌كند و اين بزرگ مرد كوچك حتي اعتراضش را به طبيعت هم بيان مي‌كند.
وي با بيان اينكه چند لايه بودن، "تينار " را ماندگار كرده است، اظهار داشت: عدم حضور دوربين يكي از ويژگي‌هاي اين فيلم است همچنين كارگردان توانسته به بيان ساده‌اي دست پيدا كند؛ در حالي كه رسيدن به اين بيان ساده، كاري سخت و دشوار است.
در انتهاي مراسم يكي از حضار درخصوص انجام كاري براي قاسم از مهدي منيري سوال پرسيد و وي در جواب گفت: قبل از كار قصد داشتيم اين كار را انجام بدهيم ولي به دليل مشكلاتي كه در حين ساخت از سوي خانواده اين پسر به وجود آمد، نتوانستيم اين كار را انجام بدهيم حتي قصد داشتيم براي تماشاي فيلم، او را به بابل ببريم ولي اين كار ميسر نشد و قاسم در حال حاضر در همان شرايط زندگي ‌مي‌كند.
به گزارش فارس، "تينار " مستند بلندي به كارگرداني مهدي منيري است. اين مستند به شرح زندگي و كار پسركي گالش به نام قاسم مي‌پردازد. پدر اين پسر، او را به تنهايي براي نگهداري از گله‌اي گاو در جنگل رها كرده است.
مردم اين منطقه ميان كوه‌ها و جنگل‌هاي جنوب بابل زندگي مي‌كنند و حرفه اصلي‌شان گالشي يعني پرورش و به چرا بردن گاوهاي محلي است. آن‌ها در طول چهار فصل سال براي تهيه علوفه مورد نياز گله در حال كوچ در كوه و جنگل هستند.
 
بالا