• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
عناوین و تاریخ اکران 2 قسمت "هابیت" مشخص شد

IMAGE634228252282187500.jpg


"هابیت: سفر غیرمنتظره" و "هابیت: آنجا و بازگشت دوباره" عناوین 2 قسمت "هابیت" هستند که به ترتیب در تاریخ 14 دسامبر 2012 و 13 دسامبر 2013 میلادی اکران می شوند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان سازنده "هابیت" (The Hobbit) روز گذشته اعلام کردند که 2 قسمت این مجموعه فیلم های دنباله دار فانتزی با عناوین "هابیت: سفر غیر منتظره" (The Hobbit: An Unexpected Journey) و "هابیت: آنجا و بازگشت دوباره" (The Hobbit: There and Back Again) نام دارند و توسط شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" به ترتیب در روزهای 14 دسامبر 2012 و 13 دسامبر 2013 میلادی روی پرده سینماها می روند.

همچنین "هابیت" که بر اساس رمانی از جی جی آر تولکین ساخته می شود داستان بیبلو بگینز که یک "هابیت" است را به تصویر می کشد. طی این دو قسمت بیبلو بگینز به کوهستانی دور افتاده سفر می کند که در آنجا با همکاری گروهی از "دوارو"ها سعی می کنند تا گنج با ارزش خودشان که توسط اژدهایی به نام "اسماگ" دزدیده شده است را پس بگیرند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، این مک کلن در نقش های "گاندالف" و "گری"/ کیت بلانشت در نقش "گالادریل"/ اورلندو بلوم در نقش "لگولاس"/ کریستوف لی در نقش "سارومان"/ هوگو ویوینگ در نقش "الروند"/ الیجا وود در نقش "فرودو" و اندی سرکیس در نقش "گولام" از جمله بازیگرانی هستند که نقش های خود در سه گانه "ارباب حلقه ها" (The Lord of the Rings) را در مجموعه فیلم های دنباله دار "هابیت" تکرار می کنند.

همچنین ریچارد آرمیتاژ، جد بروفی، آدام برون، جان کالن، استفان فری، رایان گیج، مارک هادلو، پیتر هامبلتون، استفان هانتر، ویلیام کرسر، سیلوستر مک کوی، برت مک کنیز، گراهام مک تاویش، مایک میزراهی، جیمز نسبیت، دین اوگورمن، لی پیس، مایکل پرسبران، کانون استیونس، کن اسکات، جفری توماس و آیدان ترنر نیز دیگر بازیگرانی هستند که در 2 قسمت "هابیت" جلوی دوربین می روند.

پیتر جکسون که کارگردان هر 2 قسمت "هابیت" را برعهده دارد به همکاری فران والش، فیلیپا بوینز و گیلرمو دل تورو فیلمنامه این 2 پروژه سینمایی عظیم را نوشته است.

همچنین فران والش، کارولین کانینگهام و پیتر جکسون نیز تهیه کنندگان این 2 فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی "هابیت"، طی دو قسمت و به صورت همزمان (به اصطلاح Back to Back) توسط دوربین های فوق حرفه ای "اپیک دیجیتال" و به صورت سه بعدی در نیوزلند در حال فیلمبرداری است.

دوربین های حرفه ای "اپیک دیجیتال" برجسته ترین محصول شرکت دوربین سازی "رد" (RED) هستند که قابلیت ضبط تصویر با کیفیت 4096 در 1304 پیکسل را دارند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
جشنواره کارلوي واري از جودي دنچ قدرداني مي کند

IMAGE634425229886406250.jpg


مسئولان برگزارکننده اين دوره از جشنواره بين المللي فيلم کارلوي واري با اهداي جايزه "گوي بلورين" يک عمر دستاورد هنري به جودي دنچ، از اين بازيگر قدرداني مي کنند.
به گزارش سينما پرس، مسئولان برگزارکننده چهل و ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم کارلوي واري (Karlovy Vary Film Festival) روز گذشته اعلام کردند که با اهداي جايزه "گوي بلورين" (Crystal Globe) يک عمر دستاورد هنري به جودي دنچ، از اين بازيگر صاحب نام هاليوودي قدرداني مي کنند.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپرتر، جايزه "گوي بلورين" که پيش از اين نيز به چهره هاي صاحب نام ديگري مانند رابرت دنيرو، بازيگر هاليوودي/ ايزابل هاپرت، بازيگر فرانسوي و جوراي هرز، کارگردان اهل چک اعطا شده است، به مناسبت کمک هاي برجسته يک شخصيت هنري به سينماي جهان اهدا مي شود.

جودي دنچ پيش از اين در سال 1999 ميلادي براي بازي در فيلم سينمايي "شکسپير عاشق" (Shakespeare in Love) موفق به دريافت جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل زن شده است.

همچنين اين بازيگر پيش کسوت هاليوودي براي بازي در فيلم هاي سينمايي "يادداشت هايي بر يک رسوايي" (Notes on a Scandal) در سال 2006، "هديه هاي خانم هندرسون" (Mrs Henderson Presents) در سال 2005، "آيريس" (Iris) در سال 2001، "شکلات" (Chocolat) در سال 2000 و "آقاي براون" (Mrs Brown)، 5 مرتبه نامزد دريافت جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش اول و نقش مکمل زن شده است.

جودي دنچ در طول دوران فعاليت خود به عنوان بازيگر، 8 بار نامزد دريافت جايزه "گلدن گلوب" شده است که از ميان اين 8 مرتبه تا به امروز 2 بار، براي بازي در فيلم هاي سينمايي "اعليحضرت" (Her Majesty) و "آقاي براون" موفق به دريافت اين جايزه شده است.

دنچ 76 ساله پيش از اين نيز در سال 2007 ميلادي جايزه يک عمر دستاورد هنري مراسم اهداي جوايز آکادمي فيلم اروپا (European Film Academy) را دريافت کرده است.

جديدترين فيلم سينمايي که اين بازيگر پيش کسوت انگليسي در آن بازي کرده است "دزدان درياي کارائيب: روي امواج بيگانه" (Pirates of the Carribean: On Stranger Tides) نام دارد که اکنون روي پرده سينماهاي سراسر جهان قرار دارد.

چهل و ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم کارلوي واري در تاريخ يکم جولاي (10 تير) آغاز مي شود و روز (18 تير) تابستان سال جاري به پايان مي رسد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
کوستا گاوراس "سرمایه" را می سازد

IMAGE634425375899218750.jpg


کوستا گاوراس، کارگردان صاحب نام یونانی با حضور متیو کاسوویتس و گابریل بیرن فیلم درام "سرمایه" را می سازد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، کوستا گاوراس، کارگردان صاحب نام یونانی فیلم های سینمایی "زد" (Z)، "گمشده" (Missing) و "آمین" (Amen) با حضور متیو کاسوویتس و گابریل بیرن فیلم درام "سرمایه" (Capital) را می سازد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، کوستا گاوراس به همراه روماین گاوراس (پسرش)، ژان کلود گروبرگ و کریم بوکرچا (نویسنده فیلمنامه "روز ما می آید" (Our Day Will Come)) فیلمنامه "سرمایه" را براساس رمانی از استفان آیمونت که در سال 2004 منتشر شده بوده است، می نویسند.

متیو کاسوویتس در این فیلم درام نقش رئیس بانک فونیکس (Phoenix Bank) در اروپا را بازی میکند که آمریکا سرمایه آن را بلوکه میکند و گابریل بیرن نیز به عنوان نماینده سهامداران جدید فونیکس ایفای نقش می کند.

فیلم سینمایی "سرمایه" با بودجهای برابر با هشت میلیون یورو (4/11میلیون دلار) ساخته میشود. فیلمبرداری این فیلم درام نیز از ماه سپتامبر (شهریور تابستان سال جاری) آغاز می شود و در شهرهای پاریس، میامی، نیویورک و احتمالا توکیو ادامه پیدا می کند.

کوستا گاوراس 78 ساله که در سال 1982 میلادی برای نویسندگی فیلمنامه "گمشده" موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شده است در کارنامه کاری خود به عنوان کارگردان فیلم های سینمایی برجسته دیگری مانند "اعتراف" (L`aveu) در سال 1970، "حکومت نظامی" (Etat de siege) در سال 1972 و "جعبه موسیقی" (Music Box) در سال 1989 میلادی را ساخته است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"پلیس" جشنواره "پاریس سینما" را افتتاح می کند

IMAGE634425279788281250.jpg


فیلم های سینمایی "پلیس" به کارگردانی وایون و "راهب" به کارگردانی دومینیک مول به ترتیب در شب افتتاحیه و اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم "پاریس سینما" نمایش داده می شوند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان برگزار کننده این دوره از جشنواره بین المللی فیلم "پاریس سینما" (Paris Cinema International Film Festival) روز گذشته اعلام کردند که 2 فیلم سینمایی "پلیس" (Poliss) به کارگردانی مایون و "راهب" (The Monk) به کارگردانی دومینیک مول به ترتیب در شب افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره فرانسوی نمایش داده می شوند.

پیش از این، هیات داوران شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن به ریاست رابرت دنیرو جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران را به فیلم سینمایی "پلیس" از فرانسه اهدا کرده بودند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، شارلوت رامپلینگ، بازیگر صاحب نام بریتانیایی ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره فیلم "پاریس سینما" را برعهده دارد.

جشنواره بین المللی فیلم "پاریس سینما"، پس از جشنواره کن، دومین جشنواره معتبر کشور فرانسه است، به طوری که آثار برجسته ای مانند "پوستی که در آن زندگی می کنم" (The Skin I Live In) به کارگردانی پدرو آلمودوار، "اکنون کجا می رویم" (Where Do We Go Now) به کارگردانی نادین لاباکی، "وزیر" (The Minister) به کارگردانی پیر شولر و "خارج از ساتن" (Outside Satan) به کارگردانی برونو دومانت پیش از اینکه در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شوند در دوره پیشین جشنواره "پاریس سینما" حضور داشته اند.

همچنین فیلم سینمایی "سوپر 8" (Super 8) به کارگردانی جی جی آبرامز نیز برای نخستین بار در جهان در این جشنواره فرانسوی به نمایش در می آید.

مایکل لانزدیل، بازیگر پیشکسوت فرانسوی فیلم های سینمایی "مونیخ" (Munich)، "رونین" (Ronin) و "از خدایان و مردان" (Of Gods and Men) نیز در این دوره از جشنواره فیلم "پاریس سینما" قدردانی می شود.

این دوره از جشنواره بین المللی فیلم "پاریس سینما" در تاریخ 2 جولای (11 تیر) در شهر پاریس آغاز می شود و در روز 13 جولای (22 تیر) تابستان سال جاری به پایان می رسد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
اثر نایاب "چارلی چاپلین" به فروش می رسد

IMAGE634425377113593750.jpg


یکی از آثار فراموش شده و اکران نشده چارلی چالین با قیمت 165 هزار دلار در حراجی ماه آینده به فروش می رسد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، حراجی برامز روز گذشته اعلام کرد که یکی از آثار فراموش شده و نمایش داده نشده چارلی چاپلین با قیمت 100 هزار پوند (165 هزار دلار) در ماه آینده به فروش می رسد.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی رویترز، این فیلم که "چارلی چاپلی در هواپیمای زپلین" (Charlie Chaplin in Zapped) نام دارد در دوران جنگ جهانی اول ساخته شده است.

همچنین پیش از این این فیلم کوتاه را یک کولکسیونر به نام موراک پارک در یک حراجی اینترنتی به مبلغ 20/3 پوند خریداری کرده است.

مسئولان برگزارکننده این حراجی اظهار کرده اند این فیلم کوتاه که مدت زمانی برابر با 7 دقیقه دارد چگونگی سوار شد چارلی چاپلین در هواپیمای زپلین را به تصویر می کشد.

پارک درباره این فیلم کوتاه گفت: زمانی که این اثر را خریداری کردم اطلاعات زیادی از آن نداشتم، اما پس از اینکه با متخصصان فیلم در اروپا و آمریکا ملاقات و مشورت کردم متوجه شدم که این فیلم یک اثر نایاب از چارلی چاپپلین است که تا به امروز هیچ شخصی آن را ندیده است.

دیوید رابینسون، منتقد فیلم و شرح حال نویس زندگی چارلی چاپلین نیز درباره این فیلم کوتاه و صامت گفت: به احتمال زیاد چارلی چاپلین نیز هیچ وقت نمی دانسه که این فیلم وجود دارد.

چارلی چاپلین یکی از مشهورترین بازیگران، کارگردانان و موسیقیدانان برجسته هالیوود است که بیشتر فیلم های او کمدی و صامت هستند.

چاپلین در تاریخ 16 آوریل سال 1889 میلادی به دنیا آمده و در زمینه سینما بیش از 65 سال فعالیت کرده است. معروفترین فیلم این کمدین صاحب نام سینما نیز "دیکتاتور بزرگ" (The Great Dictator) نام دارد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"موریکونه" رییس هیات داوران جشنواره رم شد

IMAGE634425207805156250.jpg


انیو موریکونه، آهنگساز و موسیقیدان صاحب نام ایتالیایی رییس هیات داوران این دوره از جشنواره بین المللی فیلم رم شد.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، بنابر اظهارات مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره بین المللی فیلم رم در روز گذشته، انیو موریکانه، آهنگساز و موسیقیدان صاحب نام فیلم های سینمایی "خوب بد زشت" (The Good, The Bad, The Ugly)، "روزی روزگاری در غرب" (Once Upon A Time in the West) و "روزی روزگاری در آمریکا" (Once Upon A Time in America) به عنوان رییس هیات داوران ششمین دوره این جشنواره ایتالیایی انتخاب شده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، انیو موریکونه علاوه بر دریافت جایزه اسکار افتخاری در سال 2007 میلادی تمام جوایزی که یک آهنگساز می تواند بگیرد را از آن خود کرده است، به طوری که جوایز معتبر "گلدن گلوب"، "بفتا"، شیر طلای جشنواره فیلم ونیز، پلنگ افتخاری جشنواره فیلم لوکارنو و جایزه بهترین موسیقی جشنواره "پولار" سوئد از جمله افتخاراتی هستند که این موسیقیدان ایتالیایی کسب کرده است.

همچنین انیو موریکونه 83 ساله در طول دوران فعالیت خود موسیقی متن 499 فیلم سینمایی، کوتاه، تلویزیونی و مجموعه های تلویزیونی را برعهده داشته است.

فیلم های سینمایی "مالنا" (Malena) در سال 2000، "باگزی" (Bugsy) در سال 1991، "دست نیافتنی" (The Untouchable) در سال 1987، "عملیات" (The Mission) در سال 1986 و "روزهای بهشت" (Days of Heaven) در سال 1978 میلادی از جمله آثاری هستند که موریکانه برای ساخت موسیقی متن آنها نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم شده است.

انیو موریکونه در کارنامه فعالیت خود آهنگسازی موسیقی متن فیلم های برجسته و معروف دیگری مانند "سینما پارادیزو" (Nuovo Cinema Paradiso)، "حرفه ای" (Le Professionnel) و "دسته سیسیلی ها" (The Sicilian Clan) را نیز برعهده دارد.

این دوره از جشنواره بین المللی فیلم رم در تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) در شهر رم ایتالیا آغاز می شود و روز 4 نوامبر (13 آبان) پاییز سال جاری به پایان می رسد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"پاندای کونگ فو کار 2"؛ انیمیشنی هیجان انگیر و دوست داشتنی

IMAGE634425253090000000.jpg


راجر ایبرت، منتقد مطرح و برجسته فیلم های هالیوودی، ضمن تمجید از "پاندای کونگ فو کار 2" این انیمیشن را بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، راجر ایبرت، منتقد پیشکسوت و صاحب نام فیلم های هالیوودی، با بیان این مطلب که "پاندای کونگ فو کار 2" (King Fu Panda 2) انیمیشنی بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است، در آخرین نقد خود با مثبت ارزیابی کردن این اثر، از جدیدترین محصول شرکت فیلمسازی "دریم ورکز" تمجید کرده است.

این منتقد 67 ساله در سایت اختصاصی خود، دومین قسمت از انیمیشن "پاندای کونگ فور کار" را اینگونه نقد کرد:

"پاندای کونگ فو کار 2" انیمیشنی فراتر از آن چیزی است که تماشاگران انتظار دیدنش را دارند. انیمیشنی برازنده و زیبا که داستان آن در قسمت دوم نسبت به قسمت نخست بسیار پیچیده، هیجان انگیز و جذاب تر روایت شده است.

دومین قسمت از "پاندای کونگ فو کار" با بهره بردن از یک سیستم نمایش سه بعدی کاملا حرفه ای و پیشرفته اکران می شود که این امر "پاندای کونگ فو کار 2" را نسبت به دیگر انیمیشن های سه بعدی تولید شده در هالیوود متمایز کرده است و مطمئنا مخاطبان کودک و بزرگسال این انیمیشن ،پس از تماشای آن تا حد بسیار زیادی لذت می برند.

دومین قسمت از انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" دارای نکات مثبت فراوانی است، اما مهمترین نقطه قوت در "پاندای کونگ فو کار 2" این است که قسمت دوم این انیمیشن مانند دیگر آثار دنباله داری که در حال حاضر در هالیوود تهیه و تولید می شوند، نسبت به داستان و شخصیت های قسمت نخست خود وفادار نمانده است، به طوری که ما در قسمت دوم این انیمیشن شاهد حضور یک داستان جدید و شخصیت های تازه وارد هستیم.

جنیفر یو نلسون به عنوان کارگردان و جاناتان آبل و گلن برگر به عنوان نویسندگان فیلمنامه با خلق شخصیت های جدید در قسمت دوم انیمیشن "پاندای کونگ فو کار 2" و روایت داستانی تازه و جذاب، "پاندای کونگ فو کار 2" را به یک دنباله سینمایی خوب و قوی تبدیل کرده اند، به طوری که می توان قسمت دوم این انیمیشن سه بعدی را یکی از بهترین دنباله های هالیوودی دانست.

قسمت دوم "پاندای کونگ فو کار" به طرز جالبی یک داستان اسطوره ای و افسانه ای پادشاهی چینی را در قالب یک انیمیشن روایت می کند و در این قسمت "پو" (جک بلک) که دیگر به یک پاندای کونگ فو کار ماهر و حرفه ای تبدیل شده است با عضویت در گروهی که متشکل از "تایگرس" (آنجلینا جولی)، "مانتیس" (سث روگن)، "مانکی" (جکی چان)، "وایپر" (لوکی لو) و "کرین" (دیوید کراس) است به جنگ با دشمن می پردازند.

یکی از شخصیت های وارد شده در قسمت دوم "پاندار کونگ فو کار"، "لورد شن" (گری اولدمن)، طاووس شیطانی است. این طاووس سفید که پرهای دم خود را مانند چاقو به دشمنان خود پرتاب می کند با استفاده از قدرت پادشاهی خود، سلاح جدید و مرگ باری را اختراع کرده است که توسط آن قصد دارد دنیا را به تخریب و نابودی بکشد، اما همانند قسمت قبلی "پو" با کمک دیگر دوستان کونگ فو کار حرفه ای خود بر آن می شوند تا به جنگ این شاه ظالم بروند.

شرکت فیلمسازی "دریم ورکز" با ساخت قسمت دوم "پاندای کونگ فو کار" رقابت نزدیک و جدیدی را با شرت فیلمسازی "پیکسار" آغاز کرده است. پیش از این "پیکسار" ا ساخت سومین قسمت "داستان اسباب بازی 3" (Toy Story 3) توانسته بود سیستم سه بعدی خاصی را به دنیای انیمیشن معرفی کند، اما "دریم ورکز" با استفاده از یک سیستم سه بعدی انیمیشنی خوب و پیشرفته در "پاندای کونگ فو کار 2" خود را به رقیبی جدی برای محصولات "پیکسار" معرفی کرده است.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، "پاندار کونگ فو کار 2" از یک سیستم پیشرفته و حرفه ای سه بعدی بهره می برد که نه تنها موجب اذیت تماشاگر نمی شود، بلکه موجب شده این انیمیشن جلوه بهتری نیز داشته باشد.

جک بلک، بازیگر و کمدین مطرح هالیوودی که پیش از این با ایفای نقش در فیلم های بسیاری خود را به عنوان یک بازیگر توانا و بااستعداد ثابت کرده است، در "پاندای کونگ فو کار 2" نیز همانند قسمت پیشین بار زیادی را به دوش می کشد، او با صداپیشگی خاص خود در انیمیشن شخصیت "پو" (خرس پاندا) را به یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین کاراکترهای این پروژه تبدیل کرده است.

جنیفر یو نلسون نیز با خلق تصاویر جذاب و خاص، دومین قسمت "پاندای کونگ فو کار" را به اثری فراتر از یک انیمیشن ساده و معمولی که مخاطبان پیش از این تماشاکرده اند تبدیل کرده است.

بازیگران مطرح و برجسته دیگری مانند داستین هافمن، آنجلینا جولی و جکی چان نیز جای شخصیت های این انیمیشن حرف زده اند که این موضوع نیز از دیگر نقاط قوت "پاندای کونگ فو کار" در مقایسه با آثار دیگر انیمیشن است که در حال حاضر در هالیوود تهیه و تولید می شوند.

قسمت دوم "پاندای کونگ فو کار" که در تاریخ 26 می (5 خرداد) بهار سال جاری همزمان با فیلم سینمایی "خماری 2" (The Hangover, Part II) در سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان اکران شده است توانسته تا امروز فروشی برابر با 125 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

"پاندای کونگ فو کار 2" که پیش از این نیز در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شده بود با بودجه ای برابر با 150 میلیون دلار ساخته شده است و مدت زمانی برابر با یک ساعت و 31 دقیقه دارد.

همچنین نخستین قسمت انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" که در سال 2008 میلادی اکران شده بود نیز توانست در زمان اکران خود فروشی برابر با 631 میلیون دلار را رقم بزند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
طنز همشهری جوان درباره نفروختن فیلم پایان نامه

همشهری جوان نوشت :

گفتم :شنیدی کار گردان فیلم پایان نامه گفته :چون مردم رفته اند فیلم اخراجیها ۳ و جدایی نادر از سیمین را دیده اند جیبشان خالی شده و به خاطر همین به دیدن فیلم پایان نامه نمی آیند ؟

گفت : عجب ....یعنی ملت ۴۰۰۰تومان هم ته جیبشان نمانده که بروند سینما ؟!

گفتم :حالا خوبه استاد با حمایت مستقیم فرهنگی دولت این فیلم را ساخته و اینقدر دارد سیاه نمایی می کند .یعن اینقدر هزینه آب و برق و گاز بالا رفته که کسی پول ندارد. واقعا که !

گفت :پس بهتره دولت ،چهار هزار تومن هم حق رفتن به سینمارا به حساب یارانه ها بریزد .

گفتم : البته به شرط دیدن پایان نامه

گفت :حالا اینقدر نمک نریز ،جوکت را بگو . فحشت را بده بریم سراغ کارو زندگی مان .

گفتم:یکی به نامزدش گفت تو چشات شبیه آهوئه . دستات مثل غزاله ،صدات شبیه بلبله ،چرا هیچ جات شبیه آدم نیست .

گفت :چه ربطی داشت ؟مرتیکه{....}؟!من را معطل خودت کردی که {...}؟!
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"پسر بچه اي با دوچرخه" جشنواره مونيخ را افتتاح مي کند

IMAGE634428673737500000.jpg


فيلم سينمايي "پسر بچه اي با دوچرخه" به کارگرداني ژان پير و لوک داردنه از بلژيک در مراسم افتتاحيه بيست و نهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم مونيخ نمايش داده مي شود.
به گزارش خبرگزاري سينماي ايران، مسئولان برگزارکننده اين دوره از جشنواره بين المللي فيلم مونيخ به تازگي اعلام کرده اند که جديدترين اثر برادران داردنه (ژان پير و لوک) به نام "پسر بچه اي با دوچرخه" (The Kid With A Bike) در شب افتتاحيه بيست و نهمين دوره اين جشنواره آلماني نمايش داده مي شود.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، "پسر بچه اي با دوچرخه" چندي پيش به همراه فيلم سينمايي "روزي روزگاري در آناتولي" (Once Upon A Time In Anatolia) به کارگرداني نوري بيلگه سيلون از ترکيه توانسته بودند به طور مشترک جايزه بزرگ هيات داوران (Grand Jury Prize) شصت و چهارمين دوره جشنواره فيلم کن را به خود اختصاص دهند.

همزمان با اکران اين فيلم درام، ژان پير و لوک داردنه به همراه توماس دورست (بازيگر نقش پسر بچه) در اين دوره از جشنواره مونيخ شرکت مي کنند.

همچنين مسئولان اين دوره از جشنواره فيلم مونيخ پيش از اين نيز اعلام کرده بودند که به پاس يک عمر دستاورد هنري از جان مالکوويچ (بازيگر)، اويار ايوسلياني (فيلمساز) و تام دايسيلو (فيلمساز مستقل) قدرداني مي کنند.

"در خط آتش" (In the Line of Fire)، "جاهايي در قلب" (Places in the Heart)، "جان مالکوويچ" (Being John Malkovich)، "مرگ مرد فروشنده" (Death of a Salesman)، "من را رنگ کن کوبريک" (Colour Me Kubrick) و "غول" (The Orge) از جمله آثاري هستند که جان مالکويچ در آن ها ايفاي نقش کرده است.

اويار ايوسلياني نيز پيش از اين کارگرداني آثار بر جسته اي مانند "چانتراپاس" (Chantrapas)، "محبوب هاي ماه" (Favorites of the Moon)، "شکار پروانه ها" (Chasing Butterflies) را برعهده داشته است.

همچنين "زندگي در نسيان" (Living In Oblivion) که استيو بوسکمي در آن بازي کرده است، "جاني سود" (Johnny Suede) که برد پيت درآن ايفاي نقش کرده است و مستند سينمايي "دورز، زماني که شما بيگانه هستيد" (The Doors-When You`re Strange) که جاني دپ در آن به عنوان راوي فعاليت کرده است، 3 اثر برجسته تام دايسيلو هستند.

جشنواره بين المللي فيلم مونيخ پس از جشنواره برلين به عنوان دومين جشنواره بزرگ فيلم در آلمان به شمار مي آيد، به طوري که در سال گذشته با ثبت يک رکورد تازه 73 هزار و 500 تماشاگر در آن شرکت کرده بودند.

بيست و نهمين دوره اين جشنواره آلماني بين روزهاي 24 ژوئن تا 2 جولاي 2011 ميلادي (3 تا 11 تير) تابستان سال جاري برگزار مي شود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"جدایی نادر از سیمین" به مسابقه در "سن پیترزبورگ" انجامید

IMAGE634428702507812500.jpg


جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به نام "جدایی نادر از سیمین" و فیلم سینمایی "گشر" به کارگردانی وحید وکیلی فر در بخش مسابقه این دوره از جشنواره فیلم "سن پیترزبورگ" نمایش داده می شود.
به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم "سن پیترزبورگ" (The St. Petersburg International Film Festival) روز گذشته فهرست اسامی آثار حاضر در بخش مسابقه این جشنواره بین المللی را در حالی اعلام کردند که جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به نام "جدایی نادر از سیمین" و فیلم سینمایی "گشر" به کارگردانی وحید وکیلی فر نیز در میان این اسامی به چشم می خورند.

فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی به تازگی در شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین جایزه خرس طلایی بهترین فیلم و 2 جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد این جشنواره آلمانی را دریافت کرده است.

"جدایی نادر از سیمین" که بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، مریلا زارعی در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند، پیش از این نیز توانست 4 سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را به خود اختصاص دهد.

فیلم سینمایی "گشر" تاکنون در جشنواره های مختلف بین المللی فیلم مانند جشنواره بین المللی فیلم "سن سباستین" اسپانیا، جشنواره بین المللی فیلم "سه قاره نانت" فرانسه، جشنواره بین المللی فیلم "پوسان" کره جنوبی، جشنواره بین المللی فیلم "ابوظبی" امارات، جشنواره بین المللی فیلم "شبهای سیاه تالین" استونی، جشنواره بین المللی فیلم "اله کینو" لهستان، جشنواره بین المللی فیلم "آسیا تک" ایتالیا، جشنواره بین المللی فیلم "روتردام" هلند و جشنواره بین المللی فیلم "میامی" آمریکا به نمایش درآمده و در آخرین حضور خود، در جشنواره بین المللی فیلم "سینما نوا" در بلژیک به روی پرده رفت.

همچنین در میان آثار حاضر در بخش مسابقه این دوره از جشنواره فیلم "سن پیترزبورگ" علاوه بر "جدایی نادر از سیمین" و "گشر" 6 فیلم سینمایی دیگر که پیش از این توانسته اند در جشنواره های معتبر بین المللی جایزه دریافت کنند نیز حضور دارند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم "سن پیترزبورگ" با دعوت از فیلم های سینمایی برجسته بین المللی از کشورهایی مختلفی مانند جمهوری اسلامی ایران، چین، فرانسه، روسیه، ایالات متحده آمریکا، لهستان، اسپانیا،؛ دانمارک، کرواسی و سریلانکا سعی کرده اند که بخش مسابقه خود را نسبت به سال گذشته بسیار پر بارتر کنند.

همچنین در این دوره از جشنواره فیلم "سن پیترزبورگ" که دومین سال خود را تجربه می کند بخش جانبی خارج از مسابقه تاسیس شده است که در آن 9 فیلم سینمایی از کارگردانان جوان اکران می شوند.

علاوه بر "جدایی نادر از سیمین" و "گشر" برخی دیگر از آثار برجسته حاضر در بخش مسابقه جشنواره فیلم "سن پیترزبورگ" به شرح زیر است:

"الیزا کی" (Eliza K.) به کارگردانی جودیت کولل، محصول کشور اسپانیا/ پیش از این در سال 2010 در بخش مسابقه جشنواره فیلم سن سباستین حضور داشته است.

"حلقه زنی" (Curling) به کارگردانی دنیس کوته، محصول کشور کانادا/ پیش از این در سال 2010 با حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم لوکارنو موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردان شده است.

"او مسخره می کند" (She Monkeys) به کارگردانی لیا آشان، محصول کشور سوئد/ پیش از این در سال 2011 در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین حضور داشته و در جشنواره فیلم تریبکا موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شده است.

"فقط بین ما" (Just Between Us) به کارگردانی راجکا گرلیک، محصول کشور اسلونی/ پیش از این در سال 2010 میلادی با حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم کارلوی واری موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی شده است.

"فیلم اوکی" (Oki`s Movie) به کارگردانی هونگ سانگ سو، محصول کشور کره جنوبی/ پیش از این در سال 2010 در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز حضور داشته است.

دومین دوره جشنواره فیلم "سن پپیترزبورگ" بین روزهای 10 تا 15 جولای (19 تا 24 تیر) تابستان سال جاری برگزار می شود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
جشنواره "تائورمینا" از الیور استون و مونیکا بلوچی قدردانی می کند

IMAGE634428728667812500.jpg


انیمیشن "پاندای کونگ فور کار 2" و فیلم سینمایی "صدای روزا" به ترتیب در شب افتتاحیه و اختتامیه پنجاه و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم "تائورمینا" نمایش داده می شوند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان برگزارکننده پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم "تائورمینا" (Taormina Film Festival) به تازگی اعلام کرده اند که با اهدای جوایزی به الیور استون، مونیکا بلوچی و طارق بن عمار به ترتیب از این فیلمساز صاحب نام هالیوودی/ بازیگر مطرح ایتالیایی و تهیه کننده برجسته تونسی قدردانی می کنند.

"قطار نیمه شب" (Midnight Express)، "جوخه" (Platoon)، "متولد چهارم جولای" (Born on the Fourth of July)، جایزه "استاد سینما" (Master of Cinema)، پول هیچ وقت نمی خوابد" (Wall Street: Money Never Sleeps) از جمله فیلم های سینمایی هستند که الیور استون پیش از این کارگردانی آنها را برعهده داشته است.

همچنین الیور استون 64 ساله برای فیلم های سینمایی "متولد چهارم جولای" و "جوخه" به ترتیب در سال های 1990 و 1986 توانسته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند و در سال 1979 نیز برای نویسندگی فیلم نامه "قطار نیمه شب" جایزه اسکار بهترین فیلم نامه را به خود اختصاص داده است.

مونیکا بلوچی نیز پیش از این در فیلم های سینمایی مطرح و برجسته ای مانند "ماتریکس" (The Matrix)، "مالنا" (Malena) و "مصائب مسیح" (The Passion of the Christ) ایفای نقش کرده است.

طارق بن عمار نیز تا به امروز تهیه کنندگی آثار سینمایی معروفی مانند "هانیبال برمی خیزد" (Hannibal Rising) و "زندگی برین" (Life of Brain) را برعهده داشته است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، مسئولان برگزارکننده پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم "تائورمینا" علاوه بر قدردانی از این هنرمندان، اعلام کردند که انیمیشن سه بعدی "پاندای کونگ فو کار2" (Kung fu Panda 2) به کارگردانی جنیفر یو و فیلم سینمایی "صدای روزا" (Rosa`s Voice) به کارگردانی نلو کورئال نیز به ترتیب در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره ایتالیایی نمایش داده می شوند.

"پاندای کونگ فو کار 2" پس از "داستان اسباب بازی 3" (Toy Story 3) دومین انیمیشن سه بعدی است که در شب افتتاحیه جشنواره فیلم "تائورمینا" اکران می شود.

دومین قسمت از انیمیشن "پاندای کونگ فو کار" داستان "پو" را روایت می کند که برای از بین بردن دشمنی که دارای یک سلاح کشنده جدید است با گروهی از کونگ فو کاران حرفه ای همکاری می کند و فیلم درام "صدای روزا" نیز داستان
زندگی "روزا بالیسترری"، خواننده محلی شهر سیسیل کشور ایتالیا را به تصویر می کشد.

همچنین الیا سلیمان، کارگردان صاحب نام فلسطینی نیز با دریافت جایزه "فونتازیونه روما مدیترانیو" (Fontazione Rome Mediteraneo Award) که برای "گفتگوی تمدن" اهدا می شود، مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم "تائورمینا" قرار می گیرد.

پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم تائورمینا بین روزهای 11 تا 18 ژوئن (21 تا 28 خرداد) بهار سال جاری برگزار می شود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
جشنواره فیلم "تائورمینا" هم "آلزایمر" گرفت

IMAGE634277487597656250.jpg


فیلم سینمایی "آلزایمر" به کارگردانی احمدرضا معتمدی در بخش "آن سوی مدیترانه" پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم "تائورمینا" نمایش داده می شود.
به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم "تائورمینا" (Taormina Film Festival) فهرست اسامی آثار حاضر در بخش های مختلف این جشنواره ایتالیایی را در حالی اعلام کردند که جدیدترین ساخته احمدرضا معتمدی به نام "آلزایمر" نیز در بخش "آن سوی مدیترانه" (Beyond the Mediterranean) این جشنواره بین المللی حضور دارد.

فیلم درام "آلزایمر" که فرامرز قریبیان، مهران احمدی، مهدی هاشمی و مهتاب کرامتی در آن ایفای نقش کرده اند داستان زنی به نام آسیه (مهتاب کرامتی) را روایت می کند که با گذشت 20 سال از مرگ شوهر خود هنوز باور ندارد که او فوت کرده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، "حقیقت درباره من" (Truth About Me) به کارگردانی نیکولای آرسل از دانمارک/ "آدم های بی خیال" (Lotus Easter) به کارگردانی آلکساندرا مک گینس از انگلستان/ "پروانه های سیاه" (Black Butterflies) به کارگردانی پائولا فن در اوست از آفریقای جنوبی/ "ایالت سرخ" (Red State) به کارگردانی کوین اسمیت از ایالات متحده آمریکا و "سرزمین عشق" (Land of Desire) به کارگردانی پائولو کالداس از برزیل دیگر فیلم های حاضر در بخش "آن سوی مدیترانه" هستند.

همچنین بخش مسابقه اصلی پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم "تائورمینا" نیز شاهد حضور فیلم های سینمایی "مطبوعات" (Press) به کارگردانی سدات ییلماز از ترکیه/ "کنسول ایتالیایی" (The Italian Consul) به کارگردانی آنتونیو فالدوتو از ایتالیا/ "هاوی" (Hawi) به کارگردانی ابراهیم البتوت از مصر/ "روی تخته" (On the Plank) به کارگردان لیلا کیتانی از مراکش/ "678" به کارگردانی محمد دیاب از مصر/ "گربه رابی" (The Rabbi`s Cat) به کارگردان جوان اسفار از فرانسه/ "هزار دلقک" (The Thousand Fools) به کارگردانی ونچورا پونز از اسپانیا و "دیدن دریا" (Voir la Mer) به کارگردانی پاتریک لکونت از فرانسه است.

پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم "تائورمینا" در تاریخ 11 ژوئن (21 خرداد) با اکران انیمیشن سه بعدی "پاندای کونگ فو کار 2" (Kung fu Panda 2) افتتاح و روز 18 ژوئن (28 خرداد) بهار سال جاری با نمایش فیلم سینمایی "صدای روزا" (Rosa`s Voice) به پایان می رسد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
سفر رومن پولانسکی به لهستان لغو شد

IMAGE634023528175468750.jpg


رومن پولانسکی، کارگردان صاحب نام فرانسوی، برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری سی و ششمین دوره جشنواره فیلم "گدینیا" به کشور لهستان سفر نمی کند.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان برگزارکننده سی و ششمین دوره جشنواره فیلم "گدینیا" (Gdynia Film Festival) به تازگی اعلام کرده اند که رومن پولانسکی، کارگردان صاحب نام فرانسوی فیلم های سینمایی "شرح حال نویس" (The Ghost Writer)، "پیانیست" (Pianist)، "شهر چینی" (China Town) و "بچه رزماری" (Rosmary`s Baby) برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری به کشور لهستان سفر نمی کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، مسئولان این جشنواره لهستانی پپیش از این نیز اعلام کرده بودند که علاوه بر اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری، این کارگردان مطرح و برجسته فرانسوی در این جشنواره، یک دوره کلاس های پیشرفته را نیز برگزار می کند، اما با وجود لغو پرواز پولانسکی این کلاس ها نیز برگزار نمی شود.

همچنین در سایت رسمی جشنواره فیلم "گدینیا" درباره لغو سفر پولانسکی به کشور لهستان توضیحی ارائه نشده است، اما تحلیلگران لهستانی معتقدند که این کارگردان 76 ساله فرانسوی به دلیل اینکه شاید سفر او به لهستان با اعتراضاتی همراه شود، از سفر به این جشنواره صرف نظر کرده است.
2سال پیش نیز سفر رومن پولانسکی به جشنواره فیلم زوریخ (Zurich Film Festival) با اعتراضات گسترده حاضرین در آن جشنواره همراه شده بود.

پس از انتشار خبر رسوایی اخلاقی رومن پولانسکی، حضور این کارگردان فرانسوی در محافل بین المللی با مشکلات و اعتراضاتی همراه بوده است.

فیلم سینمایی "شرح حال نویس" در ماه گذشته 6 جایزه مراسم اهدای جوایز "فیلم اروپا" (European Film Awards) را به خود اختصاص داده است.

رومن پولانسکی پیش از این نیز در سال 2002 میلادی برای ساخت فیلم درام "پیانیست" (Pianist) جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرده است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
تاریخ اکران قسمت جدید "جیمز باند" تغییر کرد

IMAGE634428780345468750.jpg


جدیدترین قسمت مجموعه فیلم های دنباله دار "جیمز باند" برای نخستین باردر دنیا، در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) 2012 میلادی روی پرده سینماهای انگلستان و ایرلند می رود.

به گزارش سینما پرس، مسئولان 2 شرکت فیلمسازی "مترو گلدن مایر" (MGM) و "سونی پیکچرز" (Sony Pictures) که مسئولیت اکران جدیدترین قسمت مجموعه فیلم های اکشن "جیمز باند" (James Bond) را برعهده دارند به تازگی اعلام کرده اند که برخلاف برنامه ریزی های قبلی، این فیلم سینمایی برای نخستین بار در دنیا یک هفته زودتر از ایالات متحده آمریکا و در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) 2012 میلادی روی پرده سینماهای انگلستان و ایرلند می رود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاه رسانی هالیوود ریپورتر، پس از اکران در انگلستان و ایرلند، جدیدترین قسمت مجموعه فیلم های اکشن "جیمز باند" در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) پاییز سال جاری در سینماهای ایالات متحده آمریکا و کانادا اکران می شود.

همچنین شرکت فیلم سازی "مترو گولدوین مایر" و "ای او ان پروداکشنز" (EON Productions) به همراه مایکل جی ویلسون و باربارا یروچولی تهیه کنندگی این پروژه سینمایی را برعهده دارند.

مراحل پیش تولید این فیلم سینمایی که در حال حاضر "باند 23" نام دارد در اواسط سال 2011 میلادی آغاز می شود.

همچنین سم مندز براساس فیلم نامه ای از نیل پورویس، رابرت وید و جان لوگان فیلم سینمایی "باند 23" را می سازد.

دنیل کرگ در "باند 23" برای سومین بار به عنوان "مامور 007" یا همان "جیمز باند" ایفای نقش می کند و جودی دنچ و سایمون راسل بیل نیز دیگر بازیگران حاضر در جدیدترین قسمت مجموعه فیلم های اکشن "جیمز باند" هستند.

همچنین 2 قسمت پیشین مجموعه فیلم های "جیمز بند" که به ترتیب "کازینو رویال" (Casino Royale) و "ذره ای آرامش" (Quantum of Solace) نام دارند با اکران در سالهای 2006 و 2008 میلادی فروشی برابر با یک میلیارد و 200 میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
خالق فیلم های "هری پاتر" بهترین تهیه کننده دهه اخیر شد

IMAGE634428798730625000.jpg


دیوید هیمن، تهیه کننده مجموعه فیلم های اکشن "هری پاتر" جایزه "بهترین تهیه کننده دهه" را در مراسم اهدای جوایز "سینه یورو" دریافت می کند.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان برگزارکننده این دوره از مراسم اهدای جوایز "سینه یورو" (CineEurope) به تازگی اعلام کردند که دیوید هیمن، تهیه کننده مجموعه فیلم های تخیلی"هری پاتر" (Harry Potter) جایزه "بهترین تهیه کننده دهه" (Producer of The Decade) این مراسم اروپایی را دریافت می کند.

همچنین مسئولان مراسم اهدای جوایز "سینه یورو" اظهار کرده اند که علاوه بر اهدای جایزه "بهترین تهیه کننده دهه" به دیوید هیمن قسمت هایی از اپیزود دوم فیلم سینمایی "هری پاتر و یادگاران مرگ" (Harry Potter and The Deathly Hollows) نیز در این مراسم نمایش داده می شود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، علاوه بر مجموعه فیلم های تخیلی هری پاتر، دیوید هیمن تهیه کنندگی آثار مطرح و برجسته دیگری مانند "من افسانه هستم" (I Am Legend) و "پسری با پیژامه راه راه" (The Boy in the Stripped Pajamas) را نیز برعهده داشته است.

رابرت سان شاین، دبیر این دوره از مراسم اهدای جوایز "سینه یورو" درباره اهدای جایزه "بهترین کارگردان دهه" به دیوید هیمن گفت: برای "سینه یورو" افتخار بزرگی است که جایزه "بهترین تهیه کننده دهه" را به شخصی دهد که تهیه کنندگی مجموعه فیلم های موفق و پرفروش "هری پاتر" را برعهده داشته است.

اپیزود اول از هفتمین و آخرین قسمت مجموعه فیلم های تخیلی "هری پاتر" در تاریخ 19 نوامبر 2010 اکران شد و اپیزود دوم این قسمت نیز در تاریخ 15 جولای (24 تیر) تابستان سال جاری روی پرده سینماها می رود.

همچنین شش قسمت قبلی "هری پاتر" که تا به امروز فروشی برابر با 4/5 میلیارد دلار داشته اند، "هری پاتر و سنگ جادو" (Harry Potter and the Philosopher's Stone) ، "هری پاتر و تالار اسرار" (Harry Potter and the Chamber of Secrets)، "هری پاتر و زندانی آزکابان" (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)، "هری پاتر و جام آتش" Harry Potter and the Goblet of Fire)) ، "هری پاتر و محفل ققنوس" (Harry Potter and the Order of the Phoenix) و "هری پاتر و شاهزاده دو رگه" (Harry Potter and the Half-Blood Prince) نام دارند و به ترتیب در سال های 2001، 2002، 2004، 2005، 2007 و 2009 میلادی اکران شده اند.

این دوره از مراسم اهدای جوایز "سینه یورو" بین روزهای 27 تا 30 ژوئن (6 تا 9 تیر) تابستان سال جاری در شهر آمستردام کشور هلند برگزار می شود.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
فیلم جدید آنگ لی 2012 اکران می شود

IMAGE634237039694531250.jpg


شرکت فیلمسازی "فاکس قرن بیستم" جدیدترین فیلم سینمایی آنگ لی به نام "زندگی پی" را در تاریخ 21 دسامبر 2012 میلادی روی پرده سینماها می برد.

به گزارش سینما پرس، پس از اینکه شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" (Warner Bros.) هفته گذشته اعلام کرد که نخستین قسمت از مجموعه 2 قسمتی "هابیت" (The Hobbit) را در تاریخ 14 دسامبر 2012 میلادی اکران می کند، مسئولان شرکت فیلمسازی "فاکس قرن بیستم" (21th Century Fox) برای تداخل پیدا نکردن فیلم سینمایی "زندگی پی" (Life of Pi) با "هابیت"، به تازگی اعلام کردندکه برخلاف برنامه ریزی های قبلی، جدیدترین فیلم آنگ لی را با یک هفته تاخیر و روز 21 دسامبر 2012 میلادی اکران می کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، "زندگی پی" اولین پروژه سینمایی آنگ لی است که به صورت سه بعدی تهیه و تولید می شود.

همچنین فیلم نامه "زندگی پی" را دیوید مگی می نویسد و این فیلم سینمایی در دو کشور تایوان و هندوستان فیلمبرداری می شود.

"زندگی پی" داستان پسری را به تصویر می کشد که به همراه 4 حیوان (ببر، میمون، گوره خر و کفتار) خود در قایقی که در دریا گم شده است به مدت 227 روز سرگردان می مانند.

آنگ لی 57 ساله برای ساخت فیلم های سینمایی "کوهستان بروک بک" (Brokback Mountain) و "ببر خمیده و اژدهای پنهان" (Crouching Tiger, Hidden Dragon) به ترتیب در سال های 2005 و 2000 میلادی موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شده است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
اخراج پنج درصد از کارکنان یک کمپانی معروف هالیوودی

IMAGE634430581095312500.jpg


"والت دیزنی"، یکی از معروفترین و بزرگترین شرکت های فیلم و انیمیشن سازی هالیوود حدود 250 نفر از کارمندان خود را اخراج می کند.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان استودیو "والت دیزنی" (Walt Disney) که یکی از معروف ترین و بزرگترین شرکت های فیلم و انیمیشن سازی هالیوود است، روز گذشته اعلام کردند که هفته آینده حدود 250 نفر از کارمندان خود را اخراج می کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، این تعداد کارمند برابر با 5 درصد از کلیه افرادی است که در سمت های مختلفی در آمریکا و سایر کشورهای جهان برای شرکت فیلمسازی "والت دیزنی" کار می کنند.

بنابر اظهارات مسئولان این استودیو فیلمسازی بیشتر افرادی که اخراج می شوند از بخش های توزیع، بازاریابی و تولید محصولات شرکت فیلم و انیمیشن سازی "والت دیزنی" هستند.

همچنین علت این تعدیل نیرو نیز کاهش درآمد "والت دیزنی" از بخش سینمای خانگی اعلام شده است، به طوری که مسئولان دیزنی اظهار داشته اند علاقه مشتریان به خرید محصولات ویدیویی خانگی و کرایه آنها کاهش پیدا کرده است.

تغییرات سازمانی مانند یکی شدن توزیع و اکران محصولات "والت دیزنی" و سایر کمپانی های وابسته به آن در آمریکا و سایر کشورهای جهان از دیگر علل تعدیل کارمندان این شرکت هستند.

شرکت فیلم و انیمیشن سازی "والت دیزنی" در سال 1922 میلادی توسط شخصی با همین نام تاسیس شد و در سال 1923 با ساخت کارتون معروف "میکی موس" (Mickey Mouse) به شهرتی جهانی دست یافت و بعدها نیز با ساخت کارتون های مطرح و برجسته ای مانند "شنل قرمزی" (Red Riding Hood)، "گربه چکمه پوش" (Puss in Boots)، "سیندرلا" (Cinderella)، "آلیس در سرزمین عجایب" (Alice in Wonderland)، "زیبای خفته" (Sleeping Beauty) و بسیاری از آثار انیمیشنی دیگر محبوبیت و معروفیت خود را در سراسر جهان افزایش داد.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
حضور بازیگران ایتالیایی در فیلم جدید وودی آلن

IMAGE634351827729375000.jpg


ریکاردو اسکامارچیو، ایزابلا فراری و سرجیو روبینی سه بازیگر مطرح ایتالیایی هستند که برای بازی در جدیدترین فیلم وودی آلن وارد مذاکرات نهایی شده اند.
به گزارش سینما پرس، ریکاردو اسکامارچیو، ایزابلا فراری و سرجیو روبینی سه بازیگر مطرح ایتالیایی هستند که برای بازی در جدیدترین پروژه سینمایی وودی آلن به نام "بوپ دیکامرون" (Bop Decameron) که در شهر رم فیلمبرداری می شود، وارد مذاکرات نهایی شده اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، ریکاردو اسکامارچیو پیش از این برای بازی در فیلم های سینمایی "بهشت غرب است" (Eden is West) و "پلیس" (Polisse) به معروفیت جهانی دست یافته است و ایزابلا فراری و سرجیو روبینی نیز تا به امروز به ترتیب در فیلم های برجسته ای مانند "اغتشاش آرام" (Quiet Chaos) و "مصائب مسیح" (The Passion of the Christ) ایفای نقش کرده اند.

همچنین مسئولان سازنده این فیلم سینمایی پیش از این نیز اعلام کرده بودند که روبرتو بنینی؛ بازیگر مطرح ایتالیایی فیلم های سینمایی "زندگی زیباست" (La Vita E Bella)، "پینوکیو" (Pinocchio) و "جانی استکینو" (Johnny Stecchino) نیز در جدیدترین پروژه وودی آلن ایفای نقش می کند.

همچنین پیش از این نیز حضور جسی اسینبرگ، الن پیج، پنه لوپه کروز، الک بالدوین و جودی دیویس در این فیلم سینمایی قطعی شده بود.

وودی آلن که نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی این پروژه سینمایی را برعهده دارد نیز پیش از این اعلام کرده بود که در این فیلم ایفای نقش می کند. آلن برای آخرین بار در سال 2006 میلادی و در فیلم "اسکوپ" (Scoop) جلوی دوربین رفته بود.

لازم به ذکر است این فیلم سینمایی براساس رمانی از جیووانی بوکاکیو به نام "دیکامرون" (The Decameron) که در سال 1350 میلادی نوشته شده است، ساخته می شود.

جدیدترین فیلم وودی آلن از چهار بخش جداگانه تشکیل می شود، به طوری که 2 داستان در مورد شخصیتهای آمریکایی است که در رم زندگی می کنند و 2 داستان دیگر نیز شخصیتهای ایتالیایی این شهر را در بر میگیرد.

فیلمبرداری این فیلم سینمایی نیز از تاریخ 11 جولای (20 تیر) تابستان سال جاری در پایتخت ایتالیا آغاز می شود و شرکت ایتالیایی "مدوسا" سرمایهگذار این پروژه سینمایی است.

لتی آرونسن و استفن تننبام که پیش از این تهیهکنندگی بسیاری از فیلمهای وودی آلن را برعهده داشته است نیز با همکاری هلن رابین تهیه کنندگان فیلم "بوپ دیکامرون" هستند

همچنین این فیلم سینمایی با بودجهای برابر با 17 میلیون یورو (8/24 میلیون دلار) ساخته میشود.

آخرین پروژه سینمایی وودی آلن "نیمه شب در پاریس" (Midnight in Paris) نام دارد که چندی پیش در مراسم افتتاحیه شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و اکنون نیز روی پرده سینماهای سراسر جهان است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
آل پاچینو در نقش یک خواننده سالخورده بازی می کند

IMAGE634402086396406250.jpg


آل پاچینو، بازیگر صاحب نام سینمای هالیوود برای بازی در نقش یک خواننده سالخورده موسیقی راک با مسئولان سازنده فیلم سینمایی "تصور کن" وارد مذاکره شده است.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، آل پاچینو؛ بازیگر صاحب نام فیلم های سینمایی "بوی خوش زن" (Scent of a Woman)، "بعد از ظهر سگی" (Dog Day Afternoon) ، "پدر خوانده 1،2و 3" (The Godfather, Part: 1,2 & 3) ، "سرپیکو" (Serpico) و "صورت زخمی" (Scarface) برای بازی در در نقش یک خواننده سالخورده موسیقی راک با مسئولان سازنده فیلم سینمایی "تصور کن" (Imagine) وارد مذاکره شده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، مسئولیت ساخت و اکران فیلم سینمایی "تصور کن" برعهده شرکت فیلمسازی "برادران وارنر" است و دون فوگلمن نیز کارگردانی این پروژه سینمایی را برعهده دارد.

استیو کارل، بازیگر و کمدین مطرح و برجسته هالیوودی نیز در این فیلم سینمایی به عنوان پسر آل پاچینو ایفای نقش می کند.

فیلم سینمایی "تصور کن" که نویسندگی فیلمنامه آن را نیز فوگلمن برعهده دارد ماجرای یک خواننده سالخورده موسیقی راک (آل پاچینو) را به تصویر می کشد که پس از دریافت نامه ای از "جان لنون" تصمیم می گیرد تا در زندگی خود تغییراتی را ایجاد کند و طبق درخواست این خواننده معروف و مشهور، فرزند خود (استیو کارل) را نزد "جان لنون" ببرد.

دون فوگلمن که فیلم سینمایی "تصور کن" نخستین تجربه کارگردانی او به حساب می آید، پیش از این نویسندگی فیلم نامه انیمیشن های "ماشین ها" (Cars)، "ژولیده" (Tangled) و فیلم ها سینمایی "فرد کلاوز" (Fred Claus)، "عشق احمق دیوانه" (Crazy Stupid Love) و "نفرین مادرم" (My Mother`s Curse) را برعهده داشته است.

جدیدترین پروژه سینمایی که آل پاچینو برای بازی در آن قرارداد امضا کرده است "گوتی: سه نسل" (Gotti: Three Generation) نام دارد.

پاچینو در سال 1992 میلادی برای بازی در فیلم سینمایی "بوی خوش زن" موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
"مردان مجهول: درجه یک" فقط سرگرم کننده است

IMAGE634429515664218750.jpg


راجر ایبرت، منتقد مطرح و برجسته فیلم های هالیوودی، "مردان مجهول: درجه یک" را فیلم کمیک استریپی معمولی خواند که تنها به عنوان یک پروژه سرگرم کننده محسوب می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، راجر ایبرت، منتقد پیشکسوت و صاحب نام فیلم های هالیوودی ضمن اشاره به این مطلب که "مردان مجهول: درجه یک" (X-Men: First Class) تنها به عنوان یک پروژه سینمایی سرگرم کننده به شمار می آید، اظهار داشت که این فیلم اکشن را نمی توان نمونه ای از یک فیلم کمیک استریپی خوب مانند "مرد عنکبوتی 2" (Spider Man 2) و نمونه ای از یک کمیک استریپ بد مانند "ثور" (Thor) دانست.

این منتقد 67 ساله در سایت اختصاصی خود، جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن "مردان مجهول" را اینگونه نقد کرد:

اگر بخواهم در ابتدای نقد خود به مهمترین نقطه قوت جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های دنباله دار "مردان مجهول" اشاره کنم، باید بگویم که این فیلم سینمایی با تکیه بر جلوه های ویژه رایانه ای پیشرفته بسیار خوب و مناسب ساخته شده است، به طوری که این موضوع "مردان مجهول: درجه یک" را به یکی از بهترین آثار هالیوودی تبدیل کرده که جلوه های ویژه در ساخت آنها تاثیر بسزایی داشته اند.

دیگر نقطه قوت و نکته مثبتی که در باره "مردان مجهول: درجه یک" می توان بیان کرد بازیگران این فیلم سینمایی هستند،؛ بازیگرانی جوان اما حرفه ای که با نمایش یک بازی خوب و قابل قبول توانسته اند به روند پیشروی داستان و ارتباط این فیلم با تماشاگر کمک بسیاری کنند.

برخلاف بسیاری از پروژه های تخیلی که در حال حاضر در هالیوود به صورت سه بعدی ساخته و اکران می شوند، "مردان مجهول: درجه یک" به صورت 2 بعدی نمایش داده می شود، اما جلوه های ویژه یارانه ای پیشرفته، صحنه های اکشن قوی و موسیقی متن استاندارد استفاده شده در قسمت های پیشین مجموعه فیلم های "مردان مجهول" در این قسمت نیز به بهترین شکل ممکن به کار گرفته شده اند، به طوری که این ویژگی ها موجب شده اند که این قسمت از این مجموعه فیلم های اکشن به یک فیلم تخیلی، اکشن و سرگرم کننده خوبی تبدیل شود که نه تنها از دیگر رقیبان خود پایین تر نیست، بلکه از برخی از آنها نیز بهتر است.

داستان مجموعه فیلم های اکشن "مردان مجهول" در یک کمپ زندانیان نازی آغاز می شود، زمانی که اریک لنشر (مایکل فاسبندر) جوان به زور مجبور می شود که به وقوع یک فاجعه بزرگ شهادت دهد و در همان موقع متوجه می شود که می تواند زمانی که خشمگین است با قدرت ذهن خود فلزات را تحت کنترل خود در بیاورد.

با گذشت زمان اریک نیز بزرگ تر می شود و با کنترل نیروی خارق العاده و مافوق الطبیعه خود می تواند همانند انسانی که دارای نیروی مغناطیسی است تمامی فلزات اطراف خود را تحت کنترل خود در بیاورد، به طوری که این موجود ناشناخته و مجهول به یکی از محبوب ترین بازیگران و ستارگان این مجموعه فیلم های اکشن تبدیل می شود.

در سوی دیگر و در آکسفورد نیز چارلز خاویز (جیمز مک اوی) به عنوان شخصی که پیش از آنکه از کار بی افتد می توانسته از راهی دور افکار و اندیشه دیگران را بخواند حضور دارد. چارلز که فکر می کند این افراد ناشناخته، قابل تغییر و قدرتمند می توانند با تکیه بر نیروهای خارق العاده و فراطبیعی خود به جهان کمک کنند، می خواهد مدرسه ای را برای پناه دادن به این موجودان مجهول و ناشناخته تاسیس کند.

دشمن چارلز خاویز نیز سباستین شاو (کوین بیکان) نام دارد، دشمن بیرحم انسان مغناطیسی (اریک لنشر) در کمپ نازی ها، سباستین شاو اکنون به موجودی پست تبدیل شده است که برخی از این موجودات ناشناخته و مجهول که به ذات خوب هستند را برای تخریب دنیا و انجام کارهای بد و ظالمانه به خدمت گرفته است.

علاوه بر این 3 موجودات ناشناخته و مجهول ذکر شده، افراد دیگری نیز حضور دارند که هرکدام از آن ها دارای قدرت خارق العاده و خاص خودشان هستند، به طوری که یکی از آن ها می تواند هیکل و بدن خود را به هر شکلی که می خواهد تغییر دهد، یا اینکه می تواند با تکیه بر قدرت مافوق طبیعی خود ایجاد توفان کند و یکی دیگر از آن ها می تواند با جیغ های خود هر چیزی را تخریب کند و یکی از آنها می تواند همه جا را به آتش بکشد و غیره.

برخی از این موجودات ناشناخته دوستان اریک لنشر هستند و بعضی از آنها نیز با همکاری سباستین شاو و با بهره گیری از این نیروهای فوق العاده و مافوق الطبیعه خود به نحوی تلاش می کنند تا دیگر موجودات و جهان را نابود کنند که البته حضور هرکدام از این موجودات به تنهایی در پیش بردن داستان و اتفاقات رخ داده در آن نقش خاص و منحصر به فردی را ایفا می کنند.

داستان جدیدترین قسمت "مردان مجهول" تلاش های یک مامور سازمان "سیا" (CIA) ایالات متحده آمریکا به نام موریا مک تاگرت (رز بیرن) را به تصویر می کشد که با همکاری خاویر قصد دارد با سباستین شاو بجنگد، سباستین شاو که با به خدمت گرفتن برخی از این افراد مجهول و دارا بودن وسایل و امکانات پیشرفته برای از بین بردن جهان تهدیدی جدی به حساب می آید.

البته این موضوع که "سیا" چگونه از حضور این افراد ناشناخته و توانایی های آنها مطلع شده و آن ها را کشف کرده است، نقطه ابهام این مجموعه فیلم های اکشن است که در تمام طول داستان در فیلم نامه ذکر نشده است.

نکته جالب توجه درباره سازمان جاسوسی "سیا" این است که فرمانده موریا نیز به نظر می رسد مانند خاویر قادر است تا با بهره گیری از قدرت خارق العاده خود افکار و اندیشه دیگران را از دور بخواند.

در مجموع می تواند گفت که "مردان مجهول: درجه یک" فیلمی سرگرم کننده است که مخاطبان می توانند برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود برای تماشای آن به سینماها بروند، این فیلم اکشن را نمی توان نمونه ای از یک فیلم "کمیک استریپ" خوب مانند "مرد عنکبوتی 2" (Spider Man 2) و نمونه ای از یک کمیک استریپ بد مانند "ثور" (Thor) دانست، بلکه "مردان مجهول: درجه یک" یک نمونه از فیلمی معمولی است که براساس یک کمیک استریپ ساخته شده است.

"مردان مجهول: درجه یک" به صورت سه بعدی نمایش داده نمی شود و تمامی بازیگرانی به خوبی از پس نقش های خود برآمده اند که هر تماشاگر و منتقدی را با بازی خوب خود کاملا متقاعد می سازند.

جلوه های ویژه رایانه ای نیز به خوبی و به اندازه در این فیلم سینمایی به کار رفته اند که موجب اذیت تماشاگران نمی شوند و توانسته بسیاری از صحنه های جنگ به تصویر کشیده شده در این فیلم را جذاب تر کنند.

"مردان مجهول" (X-Men)، "مجهول 2" (X2)، "مردان مجهول: آخرین پایداری" (X-Men: The Last Stand) و "مردان اصیل مجهول: ولورین" (X-Men Origins: Wolverine)، 4 قسمت پیشین این مجموعه فیلم های اکشن هستند که به ترتیب در سال های 2000، 2003، 2006 و 2009 میلادی روی پرده سینماها رفته اند.
 
بالا