• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
بزرگترين مشكل دانشجويان تئاتر بي‌علاقگي آنها به كار وعدم انگيزه براي اجراي نمايش در طول سال است.

شيوا مسعودي، مدرس تئاتر عروسكي در گفت‌وگو با خبرنگارهنري ايسنا، با بيان اين مطلب گفت: در سالهاي 70 كه ما دانشجوي تئاتر بوديم براي اجراي يك نمايش در هر كدام از پلاتوهاي دانشگاه‌ها بايد از مدتها قبل نوبت مي‌گرفتيم و اين سالنها به قدري شلوغ بودند كه هر گروه تنها اجازه 4 تا 5 اجرا در آنها را داشت.

وي تصريح كرد: پلاتوهاي دانشجويي در آن سالها از هر جاي ديگري متمركزتر بوده‌اند، به طوريكه در تئاترشهر خبري نبود و هنر براي دنبال كردن جريان تئاتر به پلاتوها و جشنواره‌هاي تئاتر دانشجويي مراجعه مي‌كردند، در حاليكه امروز گويا اين روال به يك جريان معكوس تبديل شده است.

كارگردان نمايش « كلاغ»‌علت اصلي ركود در پلاتوها را بي‌انگيزگي دانشجويان خواند و گفت: دانشجويان تئاتر در حال حاضر در يك بي‌تفاوتي كلي به سر مي‌برند و هيچ انگيزه‌اي براي فعاليت‌هاي اجرايي ندارند و حتي هيچ چيز هم آنها را ارضا نمي‌كند و به همين دليل به دنبال اجرا در پلاتوها نيستند بلكه منتظرند تا هر چه زودتر اين فرصت طي شود. مسعودي مهمترين وظيفه مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها را تغيير اين جريان دانست و افزود: با وجود اين بي‌انگيزگي در دانشجويان،‌بايد اجرا در پلاتوها در طول سال به شكل يك قانون الزامي در بيايد تا حداقل دانشجويان فرصت اين را پيدا كنند كه در طول اجراي عمومي نمايش را محك بزنند و نواقص آن را رفع كنند.

وي اضافه كرد: جشنواره‌هاي تئاتر دانشجويي تنها فرصتي براي ديده شدن است، اما محك خوبي براي سنجش نمايش نيست و كارگردان و گروه اجرايي براي بهتر كردن كار خود، حتما بايد آن را به اجراي عمومي بگذارد و چون اين اتفاق نمي افتد، ما در بحث مخاطبان دچار مشكل هستيم.

عضو انجمن نمايشگران عروسكي خانه تئاتر، ادامه داد: امروزه كساني وارد حوزه حرفه‌اي تئاتر مي‌شوند كه هيچ تجربه‌اي از مخاطب و شناختي از آن ندارند، پس نمايشهاي آنها اصلا در حد مخاطب عام نيست و به اين دليل تماشاگران را پس مي‌زند.

مسعودي در پايان، افزود: متاسفانه هر سال تعداد زيادي از پلاتوهاي دانشجويي و سالنهاي اجرايي چون مولوي مي‌مانند وهيچ نمايشي در آن اجرا نمي‌شود و همه مي‌خواهند به سوي محيط‌هاي حرفه‌اي چون تئاترشهر سرازير شوند.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
به روز مرگ چو تابوت من روان باشد

گمان مبر كه مرا درد اين جهان باشد ....

مادر پوپك گلدره در ميان جمعيت اين شعر را خواند و گفت: از زبان پوپكم اين شعر را براي شما خواندم.

امروز ـ چهارشنبه سي‌ام فروردين ماه ـ پيكر پوپك گلدره در ميان دستان هنردوستان و هنرمندان به سوي قطعه‌ي هنرمندان بهشت‌زهرا(س) تشييع شد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، دراين مراسم محمدرضا جعفري‌جلوه معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و هنرمندان و برنامه‌سازان تلويزيون چون پري اميرحمزه، حبيب دهقان‌نسب، بهزاد رحيم‌خاني، مهران مهام، ايرج محمدي و مسعود رسام شركت داشتند.

مادر پوپك گلدره در حالي كه سپيد‌پوش بود با هيجان خطاب به مردم مي‌گفت: سلام بر شما هشت ماه من را حمايت كرديد. خاك پاي همه‌ي تان هستم. پوپك عاشق تئاتر و سينما بود. به همين خاطر خارج از كشور نماند و چقدر كار خوبي كرد. كجا مي‌توانست اين همه عشق را پيدا كند. معتقدم و اين اعتقاد را از پيامبر اكرم (ص)، امام علي (ع) و مولانا گرفته‌ام كه مرگ پايان كبوتر نيست.

او مي‌افزايد: تو روز تولد پيامبر اكرم (ص)، امام جعفر صادق(ع) و عيد پاك رفتي و من تو را به دست اين بزرگان مي‌سپارم .

مادر پوپك در پايان مي‌گويد: روزي كه پوپك تصادف كرد او را در دامان خدا و دستان خودم گذاشتم. متاسف نيستم كه به ايران برگشت و اين اتفاق برايش افتاد. آن چه كه خدا بخواهد همان مي‌شود و مرگ و زندگي دست خداست . من از دوري او رنج مي‌برم ولي شادم كه عشق شما با اوست.

پدر پوپك هم با تاسف اظهار مي‌كند: من از مردم نازنين مملكتم كه چهره‌ها نشان مي‌دهد كه نمونه‌ي بارز سيره‌ي انساني مردم كشور هستند و با عشق اين جا آمدند تشكر مي‌كنم .

وي ادامه مي‌دهد: پوپك مرهون حمايت شما بود. او حدود شش كار بيشتر انجام نداد. ولي از اقصي‌ نقاط كشور براي ديدن او مي‌آمدند.

پدر پوپك در پايان از ويژگي‌هاي اخلاقي دخترش مي‌گويد: پوپك يك چهره‌ي مردمي بود. هيچ وقت انتقاد و غيبت نكرد. هميشه خود را كوچكترين هنرمند مي‌دانست. گاهي اوقات به او مي‌گفتم كه تو به هر صورت هنرمند هستي ولي او در جواب مي‌گفت بابا هنر كجا من كجا .

در ادامه‌ي اين مراسم محمدرضا جعفري جلوه ـ معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ مي‌گويد: خانم پوپك گلدره هنرمند توانايي بود. اما مرگ از او تواناتر بود. اين هنرمند هشت ماه در مرز مرگ و زندگي قرار داشت و به همه‌ي ما به ويژه اهالي فرهنگ و هنر يادآوري مي‌كرد كه ياد مرگ انسان را به ياد خوب زيستن مي‌اندازد و اين كه خوب زيستن چيست، خوب زيستني كه به خوب بودن و خوب مردن منتهي شود. خوب زيستن و دانستن اين كه خوب زيستن چيست وظيفه‌ي هر هنرمندي است.

وي در پايان اظهار مي‌كند: اميدوارم از رفتن او كه يك تابلوي مصور هشت ماهه در پيش چشم همه‌ي ما بود معني زيستن و خوب زيستن و حركت به سوي خوبي و فضيلت و بال گشودن و آسمان در آغوش گرفتن و براي آسمان زيستن را فرا گرفته باشيم.

روحش شاد و خدا بيامرزاد او را!

در پايان اين مراسم پيكر پوپك گلدره هنرمتد بازيگر 34 ساله‌ي سينما و تلويزيون به سوي قطعه‌ي هنرمندان بهشت زهرا (س) تشييع شد.
PicView.aspx
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
نمایش "تندباد خیال" به کارگردانی اعظم بروجردی از اواخر اردیبهشت ماه به مدت یک ماه در فرهنگسرای هنر روی صحنه خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای هنر، نمایش "تند باد خیال" که نوشته اعظم بروجردی است، داستان زن جوانی است که به دنبال همسرش به جنوب آمده و با پیرزنی که همه چیز خود را از دست داده و زن جوانی به نام زینب آشنا می شود.

در این نمایش بازیگرانی چون تبسم هاشمی حائری، شبنم مقدمی، ساقی عقیلی و رضا امامی ایفای نقش دارند وعلی بجی، ندا هنگامی دستیار کارگردان ورضا مهدی زاده طراح صحنه و لباس نمایش است.

مدیر صحنه این نمایش امیر پازوکی، مریم عظیمی منشی صحنه و پیمان شیخی مسئول روابط عمومی این نمایش هستند.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
در کنداکتور برنامه های سال 85 شبکه 5 سیما برای تولید فیلم های عاشورایی و مذهبی برنامه ریزی شده است.
به گزارش خبرگزاری"مهر"، مجید رجبی معمار، مدیر شبکه 5 سیما، در بازدید از دبیرخانه جشنواره فیلم عاشورایی "سپید" گفت : نخستین دوره برگزاری جشنواره فیلم عاشورایی مطمئنا با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد اما در دوره های بعد وسال های آینده این جشنواره می تواند آثار قابل قبول و ارزشمندی حتی از کشور های مسلمان مانند لبنان، عراق و پاکستان که تحت تاثیر واقعه عظیم عاشورا هستند دریافت کند، که الته در حال حاضر کشور لبنان وعراق آثار ارزشمندی در این رابطه تولید کرده اند.

وی افزود: در سال های اخیر امکانات و شرایط تولید و خلق آثار هنری درحد زیادی گسترش یافته وامکانات در دسترس همه اقشار قرار گرفته و زمینه کار روز به روز گسترده تر می شود ولی در حال حاضر نسبت ها یک نسبت معکوس شده و هر چه که امکانات ودسترسی بیشتر می شود خلاقیت نیز پایین تر می آید، در صورتی که درسال های قبل ازنقلاب اسلامی به این شکل نبوده، یا اینکه امکانات بسیار محدود بود اما جوانان با بهره گرفتن از خلاقیت، کارهای بزرگی انجام می دادند.

رجبعی معمار یادآور شد: سختی تولید فیلم های عاشورایی به این دلیل است که هر کدام از مخاطبان برداشت خاص از این واقعه بزرگ دارند و مانند روضه خوانی نیست، که فقط کلام باشد و مخاطبان بر اساس قوه تخیل (حماسه سازان عاشورا) را در ذهن خود ترسیم کنند، بلکه تولید کردن چنین آثاری صرف هزینه و ؟؟؟؟ زیاد فیلم ساز را می طلبد.

وی درخصوص تولید هر چه بهتر آثار عاشورایی گفت: برای تولید آثار عاشورایی نیاز نیست که واقعه عاشورا و صحنه کربلا را بازسازی کنیم، بلکه می توان ازنهادهای دیگری برای ساده کردن و رساندن مفهوم و معانی عاشورا به مخاطب استفاده کرد و به تصویر کشیدن این واقعه با استفاده از شمایل اولیاء، از نظر دین وشرع عمل پسندیده ای نیست وهمین که بهصورت غیر مستقیم و با استفاده از نمادهای مختلف به این موضوع پرداخته شود مخاطبان بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند.

رجبی معمار درخصوص برنامه های شبکه تهران درسال 85 گفت: این شبکه تا پایان هفته کنداکتور برنامه های سال 85 خود را خواهد بست که در سال جدید بسیار تلاش داریم برنامه های شبکه را به نحو قابل قبولی سر و سامان داده و بیشتر به تولید فیلم های ارزشی که نیاز مبرم جامعه است پرداخته شود.

گفتنی است: آخرین مهلت ارسال آثار برای نخستین جشنواره فیلم عاشورایی "سپید" توسط سازان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کانون های باشگاه خبرنگاران جوان برگزار می شود، پایان فروردین 85 است.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
نرگس هاشم پور، بازیگر و کارگردان تئاتر، حدود چهار ماه است که برای همکاری با گروه تئاتر روهر آلمان، به سرپرستی و کارگردانی روبرتو چولی در این کشور به سر می برد.


به گزارش خبرنگار تئاتر "مهر"، این بازیگر و کارگردان تئاتر، در بیست ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش " نجواهای نانوشته " را براساس نمایشنامه " زوج عجیب " نیل سایمون، به روی صحنه برد و خود نیز در این نمایش بازی کرد.

وی همچنین در پروژه های مشترک دیگر تئاتری بین ایران و آلمان همکاری داشته است.

این کارگردان زن ایرانی، حدود دو سال است که با تغییر مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی از تئاتر کناره گرفته و فعالیتهای هنری خود را در رشته های دیگری از جمله سینما دنبال می کند.

وی که از دو سال پیش تاکنون کارمند اداره تئاتر نیز شده، ولی فعالیت تئاتری خود را با گروه روهر آلمان دنبال می کند.


90363_orig.jpg
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
جشنواره فیلم دانشجویی می تواند بستری مناسب برای قضات جدی آثار دانشجویی در هر حد و توانی باشد.
به گزارش خبرگزاری "مهر"، مازیار میری، کارگردان سینما، گفت: یکی از مقوله هایی که در شرایط فعلی سینمای ایران، می توان به آن پرداخت، توجه به نسل آینده فیلمسازانی است که در حال حاضر در حال فعالیت هستند. دانشجویان هنرمندی که در این رشته تحصیل می کنند و توجه به این قشر می تواند آینده بهتری را برای سینما رقم بزند.

این کارگردان سینما در ادامه گفت وگو با ستاد خبری دومین جشنواره فیلم دانشجویی، یکی از رموز موفقیت نسل فیلمساز دانشجو را گذراندن تحصیلات آکادمیک آمیخته با تجربه دانست و بیان کرد: داشتن تحصیلات آکادمیک و تجربه حضور در امر تولید مکمل یکدیگر می باشند و هیچ کدام به نظر من به تنهایی نمی توانند فیلمساز حرفه ای را وارد چرخه تولید سینما کنند.

کارگردان جوان فیلم "به آهستگی" در ادامه عنوان کرد : جشنواره فیلم دانشجویی بستر مناسبی است تا دانشجویان بتوانند آثار خود را در هر حد و توانی در معرض قضاوت جدی قرار دهند و این امر می تواند اولین ورود آنها به سینمای حرفه ای باشد.حضور در این جشنواره ها می تواند این افراد را در شناخت آگاهی و تجربه لازم، بیشتر کمک کند.

وی دانشکده صدا و سیما را یکی از موفق ترین مراکز علمی در تولید نیروی فیلمساز در جامعه معرفی کرد و خاطر نشان کرد، یکی از موفق ترین دانشکده های هنری در ایران دانشکده صدا و سیما است که توانسته است خروجی خوبی در امر تولیدات سینمایی و تلویزیونی داشته باشد. بسیاری از فیلمسازان با تجربه و حرفه ای سینمای ما فارغ التحصیل همین دانشگاه می باشند و شاید یکی از دلایلی که این مرکز توانسته موفق عمل کند همراهی دانشجو با تجربه است و این حرکت و برگزاری این جشنواره توسط این دانشکده می تواند در شکوفا شدن استعدادهای این جوانان هنرمند تاثیر بسیاری داشته باشد.

مازیارمیری حمایت سازمان صدا و سیما از آثار شاخص این جشنواره را یک تشویق برای دانشجویان موفق عنوان کرد و گفت: حالا زمان آن رسیده است که سازمان صدا و سیما تشویق و حمایت از این نسل را برای بهتر دیده شدن آثارشان به کار گیرد. یکی از این راهها نمایش آثار شاخص همین جشنواره در تلویزیون می باشد، زیرا این حرکت باعث دلگرمی جوانان هنرمند شده و از این طریق شرایطی فراهم می شود که در آینده این نسل بتوانند برای سینمای ایران در سطح بین الملل افتخار آفرین باشند.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
آخرین ساخته تهمینه میلانی "می ترسم پس دروغ می گویم " که به سفارش یونیسف ساخته شده، اکران عمومی می شود
تهمینه میلانی، نویسنده و کارگردان فیلم "می ترسم پس دروغ می گویم" در گفت وگو با خبرنگار سینمایی "مهر"، با بیان مطلب فوق افزود: فیلم 30 دقیقه ای "می ترسم پس دروغ می گویم " که امروز فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید را، به سفارش یونیسف ساخته ام و قصد اکران عمومی فیلم در ایران را دارم .

وی ادامه داد : در این فیلم که به علل دروغگویی کودکان پرداخته می شود، آتیلا پسیانی ، نگین صدیق گویا ، نیلوفر خوش خلق ، حامد بهداد ، ماه چهره خلیلی ، مهدی امینی خواه ، سحر ذکریا، مهناز افشار، مریم کاظمی، ناهید مسلمی و ژاله شعاری و 30 نفر دانش آموز مدرسه گیو به ایفای نقش می پردازند .



نمایی از فیلم "آتش بس" - تازه ترین اثر بلند سینمایی تهمینه میلانی

تهمینه میلانی ، علاوه برخود به عنوان نویسنده و کارگردان "می ترسم پس دروغ می گویم"، دیگر عوامل فیلم را به این ترتیب معرفی کرد: مدیر فیلمبرداری : علیرضا زرین دست ، صدابردار : اسحاق خانزادی ، طراح صحنه : آتوسا قلمفرسایی ، دستیار کارگردان : السا فیروزآذر.

گفتنی است به زودی فیلم " آتش بس " به کارگردانی "تهمینه میلانی" در سینماها به نمایش در می آید .

177991_orig.jpg
 

iman2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2004
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
3
جشنواره فیلمهای سینمایی شبکه دو،شق القمر صدا و سیما

نکاتی برای مدیران شبکه دو :

سعی کنید آرشیو فیلمهایتان را حسابی تکان دهید و با خود فکر کنید چه خدمتی به مردم کرده اید.

از مجری برنامه بخواهید که اسم شبکه تان را هر 10 ثانیه یکبار تکرار کند.(تبصره: تکرار خزعبلات این چنینی بر روی آنونس فیلمها واجب موکد است).

از فقر مالی مردم برای پر مخاطب کردن برنامه استفاده کنید.

با این تفکر که مجری برای برنامه های این چنینی زائد است به شدت مبارزه کنید.

با این تفکر که این برنامه برای تبلیغ بهمن هاشمی ساخته شده است به شدت مبارزه کنید.
 

iman2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2004
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
3
صدای بهمن هاشمی من را به یاد پلیس سیاه پوست ناوارو می اندازه نه مجری برنامه های جیغ "رنگارنگ" و "جشنواره فیلم های سینمایی شبکه دو" که شبیه برنامه کودک اجرا می شود.
 

Romain_Gary

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,801
لایک‌ها
6
سن
40
به نقل از iman2 :
و جایزه پاچه خوارترین مجری سال به بهمن هاشمی اهدا می گردد.

رقیب لا موجود!

یاور دستمال را استاد نمودندی!
119.gif
 

DOOSTeKHOOB

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2005
نوشته‌ها
320
لایک‌ها
6
محل سکونت
شهر قصه
ساعد هدايتي‌ و علي‌ كاظمي‌ بازيگران‌ نقش‌هاي‌ جان‌نثار و بگوري‌ در سريال‌ »شب‌هاي‌ برره‌» در زمره‌ ميهمانان‌ تماشاگر جلسه‌ ديروز مجلس‌ بودند كه‌ چندين‌بار دوربين‌هاي‌ مجلس‌ تصاوير آنها را نشان‌ داد و همگان‌ را متوجه‌ حضور آنان‌ كرد.

به گزارش خبرگزاری «انتخاب»، این مساله‌ سبب‌ شد كه‌ پس‌ از اتمام‌ مجلس‌، ديگر تماشاچيان‌ كه‌ غالبا دانش‌آموز بودند، در اطراف‌ آنها تجمع‌ كنند.

شنیده شده است، قرار بر اين بوده تا اين هنرپيشه ها با حداد عادل ديدار كنند.
 

DOOSTeKHOOB

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2005
نوشته‌ها
320
لایک‌ها
6
محل سکونت
شهر قصه
جايزه بهترين فيلم جشنواره اوبانيه فرانسه به فيلم ماهى ها عاشق مى شوند به كارگردانى على رفيعى تعلق گرفت.

اين جايزه غيرنقدى پس از قرائت بيانيه هيأت داوران جشنواره كه درباره فيلم بود به رفيعى در سالن تئاتر مركزى شهر اوبانيه اهدا شد. در بيانيه هيأت داوران هفتمين دوره اين جشنواره كه رياست آن را فيليپ برش تاين آمريكايى عهده دار بود آمده است فيلم ماهى ها عاشق مى شوند ما را به سرزمين ايران برد، تصويرى از انسان هاى معصوم ارائه كرد. اين فيلم بهترين تصوير زن را به نمايش درآورد.

اين جشنواره سه جايزه بزرگ به فيلم هاى بلند اهدا كرد. فيلم ماهى ها عاشق مى شوند كه اولين فيلم بلند على رفيعى به شمار مى آيد در سومين حضور بين المللى خود پس از تورنتو و رتردام اين جايزه را به خود اختصاص داد. اين فيلم قرار است پاييز در دو جشنواره كلكته هند و تايوان به نمايش درآيد.

گفتنى است، برگزاركنندگان اين جشنواره از حضور كيارستمى براى برگزارى كلاس هاى آموزشى در اين شهر خبر دادند.
 

DOOSTeKHOOB

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2005
نوشته‌ها
320
لایک‌ها
6
محل سکونت
شهر قصه
استيون اسپيلبرگ و ژانگ ييمو به تيم طراحان مراسم افتتاحيه و اختتاميه مسابقات المپيك پكن در سال ۲۰۰۸ خواهند پيوست.

به گزارش بى.بى.سى ژانگ ييمو در رأس اين تيم، سرپرستى ديگر اعضا را كه عمدتاً هنرمندان چينى هستند برعهده خواهد گرفت درحالى كه اسپيلبرگ به عنوان مشاور هنرى تيم مشغول به كار خواهد شد. ژانگ، ۵۴ ساله كه به عنوان يكى از كارگردانان «نسل پنجم» فيلمسازان چين شهرت دارد در غرب براى ساخت دو فيلم «فانوس قرمز را بلندكن» (۱۹۹۱) و «خنجرهاى پران» (۲۰۰۴) كه هر دو نامزد اسكار شده بودند معروف است. وى در مراسمى كه در مقر كميته سازماندهى مسابقات المپيك در پكن برگزار شده بود، گفت: «مفتخرم كه به عنوان مدير اجرايى اين مسابقات برگزيده شده ام.

به مردم چين قول مى دهم وظيفه ام را با موفقيت و به نحو احسن به انجام برسانم. ژانگ» همچنين مى تواند از تجربيات ريك برچ كه طراح مراسم افتتاحيه و اختتاميه ۲۰۰۰ سيدنى بود و آن را با موفقيت به انجام رساند، استفاده كند.
مراسم افتتاحيه مسابقات المپيك پكن هشتم اوت ۲۰۰۸ برگزار خواهد شد.
 

DOOSTeKHOOB

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2005
نوشته‌ها
320
لایک‌ها
6
محل سکونت
شهر قصه
پيمان قاسم خاني ساخت بيش از صد آيتم طنز با موضوع جام جهاني را آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاری «انتخاب» به نقل از باني فيلم، قاسم خاني كه تا چند ماه قبل به عنوان سرپرست نويسندگان در مجموعه "شبهاي برره" حضور داشت، از چند هفته گذشته پيش توليد اين پروژه را آغاز كرد تا در كارنامه خود تجربه كارگرداني آيتم را هم اضافه كند.اين آيتمها از چهارشنبه گذشته جلوي دوربين قاسم خاني رفته و گروه هر روز در لوكيشني واقع در لواسان، مشغول تصويربرداري كار هستند.

در اين لوكيشن دكورهاي مختلفي طراحي شده تا آيتمهاي مختلف را گروه در اين دكورها جلوي دوربين ببرند. ارژنگ اميرفضلي، امير جعفري، نصرالله. رادش، سيامك انصاريان، فلامك جنيدي، محمدرضا هدايتي، سحر جعفري جوزاني، نادر سليماني فرد، شقايق دهقان، محمد شيري، علي صالحي، هادي كاظمي و... بازيگران اصلي هستند كه در آيتمهاي مختلف اين پروژه حضور دارند.متنهاي تمام آيتمها توسط پيمان قاسم خاني، محراب قاسم خاني، امير مهدي ژوله و ارژنگ اميرفضلي نوشته شده و محور همه آنها شوخي با جام جهاني است.

اما نكته جالب در مورد اين كار نحوه تهيه آن است. از قرار معلوم اين پروژه هم اكنون به شكل كاملاً خصوصي در حال تهيه است و هنوز هيچ نكته اي به طور قطعي در مورد نحوه پخش آن مشخص نشده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
همراه لئوناردو دي كاپريو در نمايي از مردگان تازه ترين فيلم مارتين اسكورسيزي
ترجمه: علي حسيني
از زمان ويل هانتينگ خوب تا امروز، خيلي سال مي گذرد.روزهايي كه ديمون همراه با رفيق صميمي اش بن افلك خود را در يك اتاق حبس مي كردند تا فيلمنامه اي قابل عرضه به هاليوود بنويسند و بعد خيلي زود مزد زحمتشان را گرفتند.
اسكار بهترين فيلمنامه، پاداش دو جواني بود كه خود را از يك ايالت كوچك به هاليوود رساندند. ورق اما بيشتر از آن برگشت كه دو جوان فكر مي كردند.آنها هر دو در فيلم ويل هانتينگ خوب بازي هم كردند اما بيش از آن مجسمه طلايي كه به قلم آنها تعلق گرفت، چهره شان كمپاني هاي هاليوودي را جذب كرد و دو رفيق هركدام راهي مجزا را برگزيدند.افلك ترجيح داد ستاره جريان اصلي باشد و خيلي زود بازيگر پروژه هايي شد كه تام كروز ردشان مي كرد و زندگي خصوصي اش هم در معرض تهديد رسانه ها و زير ذره بين آنها قرار گرفت.
مت ديمون اما سعي كرد همان پرستيژ فيلمنامه نويسي اش را در بازيگري هم حفظ كند.او ستاره سينماي متفاوت شد و تنها وقتي بازي در فيلم هاي جريان اصلي را پذيرفت كه از جايگاهش به عنوان يك ستاره متفاوت مطمئن شده بود.وقتي هم در اكشني مثل بورن بازي كرد، باز تصوير قهرمان خسته و بي گذشته اش روشنفكرانه بود تا هاليوودي.او چند ماه گذشته را به بازي در فيلم تازه مارتين اسكورسيزي يعني مردگان گذراند؛ در روزهايي كه سيريانا روي پرده رفته بود و او يك فيلم جنجالي سياسي را در ميانه بحث هاي روز داشت.ديمون براي بازي در مردگان پس از سال ها به همان جايي بازگشت كه از آن آمده بود.
براي همين گفت و گو با او جدا از جذابيت حضور سر صحنه فيلمي از مارتين اسكورسيزي، اين جاذبه فرامتني را هم داشت.ديمون در زادگاهش پس از چند سال اقامت در هاليوود چه حس و حالي دارد... .
***
خيلي وقت است كه بوستون نيامده اي. از زمان ويل هانتينگ خوب ...
- اما حالا مي بينيد كه دوباره اينجا هستم! به خاطر بازي در فيلم مردگان مارتين اسكورسيزي.
فكر مي كني اكنون كه آدم مشهوري شده اي، ديگر به بوستون كه محل تولدت بوده و در آنجا بزرگ شده اي بر نمي گردي؟
- برادرم ايده خوبي راجع به شهرت دارد. مي گويد زماني كه مشهور هستي، حساسيت هايت نسبت به موضوعات، كمرنگ است. با توجه به اين نظريه، در هر سني كه هستي و در هر جايي كه قرار داري هميشه حالت معلق خواهي داشت. در سن 27 سالگي چند فيلم مهم مانند ويل هانتينگ خوب ، دگما ، راندرز و آقاي ريپلي بااستعداد را بازي كردم. پس هميشه در حساسيت هاي سن 27 سال باقي خواهم ماند. يعني هر فيلمي كه بخواهم بازي كنم با توجه به سن 27 سالگي ام مي سنجمشان.
به نظر مي رسد كه خيلي پركار هستي، اما چهره ات اينگونه نشان مي دهد كه زياد از روند كاري ات راضي نيستي؟
- نه، زياد راضي نبوده ام. اما اين را هم نخواهم گفت كه از اين پس راضي خواهم بود. بهتر است اينگونه تعبير كنيم كه بازيگري سرم را گرم كرده است. به شدت درگير پروژه هاي جديد هستم. به خصوص پس از آقاي ريپلي.. و همه اسبان زيبا به شدت سرم شلوغ شد و دوران پرهيجاني را مي گذراندم؛ اما متمركز بر اين كار نبودم و راضي هم نبودم. چگونه بگويم حس بازيگري مرا اغنا نمي كرد. اينها از يك ذهن عجولانه نشأت مي گيرد. هر كس با تو به گونه اي رفتار مي كند. اگر بخواهم مثال بزنم خودم و بن افلك را مي گويم. ما سالهاي متمادي براي حرفه مان هر آنچه
مي توانستيم انجام داديم و هر كجا مي خواستيم رفتيم. پول هم درآورديم، اما فكر نمي كنم هيچ يك از اينها روي روابط من با مردم تأثير بگذارد.
اعتماد كردن به مردم سخت است؟
- براي من به شخصه مانند اين است كه بخواهم خودم را از ديد اطرافيانم مخفي نگاه دارم يا اين كه در يك سوراخي بخزم. هنوز هم دارم با تأثيرات پس از شهرت دست و پنجه نرم
مي كنم. دوست ندارم در بازي شهرت باشم. نمي خواهم مردم بدانند اما زمان هايي بوده كه داخل جمعيت بوده ام؛ جايي كه به فكر هيچ كس نخواهد رسيد.
و بعد چه شد؟
از اين گونه اتفاق ها بسيار برايم پيش آمده است. هر چيزي بالاخره فروكش مي كند حتي شهرت؛ اما من فكر مي كنم تمام اينها را مي توان كنترل كرد. اثرات سوء شهرت در زندگي، باعث مي شود راه درست زندگي كردن را انتخاب كني. اگر يك روز بيرون بروي و پيراهن پرزرق و برقي بپوشي و در مجامع عمومي ظاهر شوي و بخواهي خودي نشان دهي، مردم به ظاهرت توجه كرده اند در حالي كه اين مردم خودت را به تنهايي دوست دارند. بدون هيچ آلايشي. بدون اين كه اطلاع داشته باشيد و وارد جشني شويد، زيباست.
درباره خود تو و وينونا رايدر هم چنين مسأله اي پيش آمد...
- آن مسأله مال سالها پيش است و بسيار هم سخت بود. ما هيچ وقت خانه و كاشانه مان را به دليل شهرت ترك نكرديم. من خيلي راحت تر بودم كار كنم تا اين كه بخواهم در خيابان ها راه بيفتم. فكر نمي كنم نظر شما هم غير از اين باشد.
آيا احساس مي كني كه قسمتي از حرفه ات است كه در جشن هايي كه برايت برگزار مي شود شركت كني؟
- بله مسلما. اما به چه قيمتي؟ اين كار طبق عادت است. منظورم اين است كه وارد كارهاي تجاري شدن احمقانه و ديوانگي محض است. حرفه بازيگري يك بيزينس است. به تو دستمزد تعيين شده اي مي دهند و سپس يك فيلم كه در آن بازي كني؛ (مي خندد) بعد از آن حتي اگر خراب هم بكني باز هم حاضرند پول پرداخت كنند.
معامله خوبي است!
- شگفت آور است اما اين جريان مي رود كه متوقف شود. چون استوديوها عاقبت صدايشان درآمد.
به نظر مي رسد بن افلك بيشتر از تو براي خودش جشن مي گيرد؟
- بن اهميت نمي دهد مردم راجع به او چه فكر مي كنند و چه رفتاري با او خواهند داشت. من واقعا او را دوست دارم و برايش احترام قائلم و آرزو دارم اين احترام بيشتر هم بشود. اما همين كارها او را به دردسر انداخته در حالي كه خود بن بيش از هر كسي به رموز تجارت وارد است.
چه چيز باعث شد تو و كيسي افلك اينقدر دير به همكاري با يكديگر بپردازيد؟
- من و كيسي بسيار به هم نزديك هستيم و دوست داريم بيش از اين با يكديگر همكاري كنيم. پس از ويل هانتينگ خوب و دگما به نظر مي رسيد مردم از ديدن من و بن خسته شده اند پس از آن گاس ون سنت سر صحنه يازده يار اوشن آمد و با من و كيسي صحبت كرد كه چگونه مي خواهد فيلمي بسازد كه 4 بازيگر اصلي داشته باشد. سپس با يكديگر در هتل وگاس به مذاكره پرداختيم و همه چيز روبراه شد.
در ريپلي با استعداد از دل و جان مايه گذاشتيد، اما آكادمي در آن سال جودلاو را نامزد كرد و به تو توجهي نشد آيا اين مسأله باعث نااميدي ات نشد؟
- من فكر مي كنم تنها راه براي قضاوت كردن يك فيلم مانند اين است كه به مدت 10 سال يك جاده را سرازيري بروي. آكادمي هميشه دچار اشتباه مي شود. براندو براي در بارانداز جايزه اسكار گرفت. اما فكر مي كنم براي فيلم هاي ديگرش بايد اين جايزه را به او مي دادند. فيلم ها به دو شكل ارزش گذاري
مي شوند. تبليغات قبل از آن كه مردم را به خود جلب مي كند و اگر اين اتفاق نيفتاد زماني كه به آرشيو رفت، پس از سال ها مردم طرفدار آن مي شوند.
چند تا ازفيلم هايت مانند افسانه بگرونس، راندرز و همه اسبان زيبا در زمان خود سر و صدا به پا كردند. از حواشي كارت چقدر لذت مي بري؟
- واقعيت قضيه را بخواهيد هويت بورن بود كه مرا نجات داد. بقيه هم به نوع خود خوب بودند. همه اسبان زيبا از بين رفت؛ چون دچار مشكلاتي شد و به شكل كامل به اكران درنيامد.
چرا روي دي وي دي نسخه ايده آل را عرضه نمي كني؟
- به دليل موسيقي آن كه ساخته دانيل لينوس است. دانيل موسيقي فيلم را ساخت و به نظر من بي نظير است، اما زماني كه استوديو فيلم را ديد به صداي ويولن آن ايراد گرفت و تنظيم آن را بر هم زدند. اين تنظيم قبل از اين كه كارهاي فيلم به اتمام برسد انجام شده بود و ما فيلم را براساس آن تنظيم تمام كرديم. ما همه به اين تنظيم گوش مي كرديم و كارمان را انجام مي داديم. امي پاسكال (مدير كمپاني سوني) به بيلي باب تورنتون (كارگردان) زنگ زد و گفت من 50 ميليون دلار براي فيلمي كه اين موسيقي رويش باشد هزينه نمي كنم. اين فيلم يك همكاري مشترك بين ميراماكس و سوني بود و هاروي واينستاين هم پشت امي پاسكال پنهان شد و هيچ دفاعي نكرد. پس از اين كه فيلم توسط هاروي بيرون آورده شد طبق قرارداد بايد 2 ساعت مي بود در حالي كه 3 ساعت و 12 دقيقه بود. هاروي گفت اگر مي خواهيد پايان فيلم اين گونه كه هست تمام شود بايد آن را 2 ساعته كنيد. آنها فيلم را لت و پار كردند و فيلم شانس نمايش پيدا نكرد.
و حتما از اين مسأله بسيار عصباني شديد؟
هنوز هم كه يادم مي افتد ناراحت مي شوم. من براي فيلم هاي ويل هانتينگ خوب، ريپلي بااستعداد و همين فيلم اسبان زيبا بيش از فيلم هاي ديگرم زحمت كشيده ام. شما باور نمي كنيد كه اين فيلم ها قسمتي از روح من هستند. بيلي باب تورنتون هم پس از اين قضيه هيچ گاه ديگر آن آدم سابق نشد. او كارش به بيمارستان كشيد.
چگونه شد كه بورن تو را نجات داد؟
- به دليل اين كه كلا از همه اسبان زيبا چيزي به جا نماند. افسانه بگرونس هم زماني پيش آمد كه مشغول تدارك فيلم بورن بوديم و اينها همه با هم در ارتباط بود. طبق يك قانون كلي، هميشه به چيزهايي كه اميد نداري پيروز مي شود. من هم زياد به هويت بورن اميدوار نبودم.
طرح هايي كه در گذشته داشتي به انجام رسيدند؟
- ببينيد يكي از اهدافم اين بود كه سريع پيش بروم. هنوز هم برايم اهميت ندارد كه در فيلم هاي كم خرج و جمع و جور ظاهر شوم. حتي مي توانم به گذشته برگردم و فيلمنامه بنويسم. نسبت به كارهايم علاقه خاصي دارم.
و به يك باره پيشنهاد فيلم بورن به تو شد. چقدر شانس آوردي؟
- چيزي كه برايم غيرقابل باور بود اين بود كه پس از ماه ها پشت سرگذاشتن شرايط بدون هيچ پيشنهاد قابل قبولي، يك روز صبح بيدار شدم و ديدم با پيشنهاد بورن روبه رو شده ام.
اين پيشنهاد به اندازه سي پيشنهاد برايم ارزش داشت. اكنون آنقدر كارم وسعت و گستردگي پيدا كرده كه بهتر از اين در تصورم نبود. مي دانم كه روزي بايد در نقطه اي توقف كنم، اما مسلما اين توقف دست خودم خواهد بود.
به نظر مي رسيد 12 يار اوشن بهانه اي است براي اين كه مدتي به يك شهر ديگر سفر كني و به استراحت بپردازي. آيا مردم از اين فيلم به اندازه 11يار اوشن استقبال كردند يا كمتر؟
- خب، به خاطر تبليغات اين فيلم فكر مي كنم تا حدودي حرف شما درست باشد. پاپاراتزي ها همه جا دنبال ما بودند. عكس مي گرفتند و اين حقيقت را به ما گوشزد مي كردند كه ما جرياني را ايجاد كرده ايم. منظورم اين است كه در 12 يار اوشن ديگر تلخي ها به پايان مي رسد و مي بينيد كه ما سالم و سرحال به مقصد مي رسيم. (مي خندد)
به اين نكته مشهوري كه براي درآوردن نقش بسيار زحمت مي كشي و حتي خود را زجر مي دهي. پل گرين گراس كارگردان برتري بورن مي گفت چند شب بي خوابي كشيدي تا بتواني در يك صحنه كليدي از فيلم خود را خسته و با چشمان گود افتاده نشان دهيد...
- حداقل كاري كه مي توانستم بكنم شب بيداري بود اگر آن صحنه در نمي آمد، اصلا فيلم تأثيرش را از دست مي داد. توني گيلروي نويسنده فيلمنامه كاري انجام داده بود كه من بسيار دوست داشتم و خوشم آمد و آن اين بود كه سفر بورن با عذرخواهي كه مي كند پايان مي پذيرد و من فكر مي كنم اين واقعا چيز قشنگي بود براي يك فيلم اكشن. چون مردم معمولا عادت دارند ببينند قهرمان فيلم كشته مي شود، يا اگر كشته نمي شود دليلش اين است كه در برابر خطرات مصونيت دارد.
فيلم سيريانا در واشنگتن و كاخ سفيد جنجال به پا
مي كند؟
- اميدوارم باعث بحث هايي در بين مردم بشود. اين فيلم درباره رجزخواني هاي جناح چپ نيست. سيريانا سرود و نجوايي است بر ضد فساد گروه هاي دو حزبي. تمام شخصيت هاي فيلم اين گونه اند و هيچ يك پاك نيستند.
برايت مهم است كه سياست رايج و كنوني را در كارهايت به تصوير بكشي؟
- اكنون خيلي ها هستند كه با قوانيني كه تصويب مي شود موافق نيستند و اين به معناي آزادي خواهي كوركورانه نيست. اميدوارم سيريانا بتواند مردم را به تفكر وادارد. به عنوان يك بازيگر براي من بسيار سخت است كه اينها را بگويم. سازندگان فيلم توانستند ويژگي هاي كاراكترهاي فيلم را به ما ببخشند. بنابراين اگر اين فيلم شماي بيننده را به خود مشغول كند حتي باعث ضرر به سازندگان آن خواهد شد. اما ما دوست داريم اين اتفاق بيفتد. مانند آخرين راي گيري كه شاهدش بوديم. من احساس نمي كردم حمايت ها از جان كري نتيجه داشته باشد. من واقعا در اين راي گيري شور و حال داشتم. صادقانه بگويم يكي از كساني هستم كه فكر نمي كردم هيچ گاه جان كري در اين راي گيري پيروز شود؛ اصلا من او را به عنوان رئيس جمهور قبول ندارم.
بگذريم. تمام دوستان تو داراي فرزند هستند تا حال به اين موضوع فكر كرده اي كه ديمون هاي بيشتري داشته باشيم؟
- چرا مسلما همين گونه خواهد بود. بچه ها را خيلي دوست دارم.
خيلي خوب توانسته اي از چشم پاپاراتزي ها دوربماني و آنها را به حريم شخصي ات راه ندهي.
- من با خودم عهد كرده ام كه هيچ گاه كاري نكنم كه باعث جلب توجه شود و شما هم نمي توانيد چيزي از من دربياوريد و وارد حريم من نخواهيد شد. من واقعا آدم كسل كننده اي هستم. پاپاراتزي ها مي دانند كه اگر يكي از آنها را در نيويورك و محل زندگي ام ببينم خيلي راحت مي ايستم و مي گذارم او عكسش را بگيرد و سپس مي روند. اما اگر چيزي را پنهان كني دوربين در دستان آنها مانند يك وسيله شكار است.
كار با اسكورسيزي چگونه است؟
- كاملا همان آدمي است كه انتظارش را داشتم. او روي كاري كه انجام مي دهد خيلي فكر مي كند. مارتي مانند فرانسيس فوردكاپولا است كه در 57 سالگي اش با او كار كردم. مارتي 62 ساله است و هر دوي اينها به كارشان علاقه مندند و همه چيز را با خونسردي مي نگرند.
پس از ويل هانتينگ خوب، سيريانا دومين فيلمي است كه در بوستون بازي مي كني. در سيريانا ايفاگر نقش يك سرباز دولتي هستي كه به گروه جاسوسان هم تعلق دارد؟
- براي خودم هم سعي دارم همه چيز متفاوت و ويژه باشد. حتي اينجا بودنم. چيزهاي به خصوصي وجود دارد كه از گفتن آنها معذورم. بهتر است فاش نشود. من به بعضي چيزها پايبندم درست مانند همين سربازان كه شخصيت هاي آنها را به خوبي مي شناسم.
واقعا مي شناسيدشان؟
- بله من چندين روز با اين افراد زندگي كرده ام. با آنها غذا خوردم و خوابيده ام. بنابراين احساس نزديكي با اينها دارم. براي من مهم باور كردن اين اشخاص است.
اخيراً دور و برتان شلوغ نشده؟ مثلا اينكه بخواهند امضا بگيرند و..؟
- در اين سفر هنوز نه، اما مي دانم كه اين اتفاق مي افتد. خودت مي داني، اينجا بوستون است.

روزنامه همشهری
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
نخستين نشست عمومي اتحاديه ي تهيه كنندگان سينماي ايران روز چهارشنبه در محل موزه سينما برگزار شد.


به گزارش خبرنگار هنري ايسنا ، مرتضي شايسته رئيس اتحاديه در ابتداي اين مراسم با اشاره به اينكه برگزاري چنين نشستهايي به اين خاطر است كه حرفها صميمانه‌تر زده شود گفت: ما در جلسات آينده سعي خواهيم كرد از مسوولان ارشاد و معاونت سينمايي يا مسوولان تلويزيون، براي حضور در اين نشست‌ها، دعوت كنيم تا تهيه كنندگان بتوانند با اين مسوولان تبادل نظر داشته باشند.


وي اظهار اميدواري كرد كه با برگزاري اين نشست‌ها كدورتها و دوري‌ها بين اعضاي اتحاديه از بين برود.


عليخاني مسوول كميته پخش اتحاديه نيز در سخناني گفت: ما با ايجاد سيستمي، نظارت كاملي بر باشگاه‌هايي كه در شهرستان‌ها به نمايش فيلمهاي ايراني مي‌پرداختند انجام داديم و توانستيم در‌آمد فيلم‌ها از 40 - 50 هزار تومان را براي نمايش هر فيلم، به 2 الي 3 ميليون تومان برسانيم.


وي از ايجاد يك گروه آسيب‌شناسي از سوي اتحاديه تهيه كنندگان براي اعزام به شهرستانها، جهت نظارت بر فروش سينماهاي شهرستان خبرداد.


بانكي مسوول شوراي حكميت اتحاديه ي تهيه كنندگان نيز در سخناني گفت: تهيه كنندگان سينما بايد به قراردادهاي خود نظارت بيشتري داشته باشند و تمام مراجعات به اين شورا، به خاطر قرار داد است.


وي ادامه داد: با پي‌گيري اعضاء ما توانستيم 500 ميليون تومان از مطالبات خود را از حوزه بگيريم و البته بايد بگويم ما آمدن حقگو و وزيري را به فال نيك مي‌گيريم.


در اين جلسه همچنين عنوان شد شركت تعاوني تبليغات اتحاديه توسط كميته تبليغات به زودي تشكيل مي‌شود.


به گزارش ايسنا مرتضي شايسته رئيس اتحاديه تهيه كنندگان در اين نشست نيز از ايجاد كميته‌اي براي حل فيلمهايي خبرداد كه با واكنش برخي گروهها و افراد مواجه مي شوند


به گفته ي شايسته اين كميته كه شامل اعضاي اتحاديه و افرادي از خود فيلمهاست حاضر است با افراد يا كساني كه نسبت به برخي از فيلمها انتقاد دارند گفت و گو كند.


وي ادامه داد: هيچ كس بهتر از خود سينماگران نمي‌توانند از فيلمهاي خود دفاع كنند. سينماي ايران سينماي شريف و قابل دفاعي است و ماسينماگران سالهاست كه در اين **** كار مي‌كنيم و با ضوابط آشنا هستيم.


در اين جلسه همچنين عنوان شد كه كميته رايتها و شبكه ويدئويي قصد دارد با رايزنيهاي خود امكان 12 الي 13 مورد در آمدزايي براي فيلمها، علاوه برنمايش در سينماها ايجاد كند و تمركز درآمدزايي فيلمها، تنها بر روي سينماها و آن هم فقط چند سينماي تهران نباشد.


شايسته، همچنين در اين نشست گفت: تمامي تلاش‌ ما اين است كه اين صنف بماند و مشكلات افرادي را كه كم كار شده‌اند را حل كنيم و تمام اعضا به شكل اصولي به كار خود ادامه دهند.به گزارش ايسنا غلامرضا موسوي نيز در اين نشست با اشاره به مشكلات پيش روي شوراي صنفي نمايش گفت: بعد از جشنواره فجر، متوجه شديم كه تعداد فيلمهاي متوسط سينماي ايران، بيشتر از فيلمهاي پر مخاطب مي‌باشد.


وي ادامه داد: ما تنها 20 سينماي خوب در تهران داريم و 50 سينماي ديگر سياهي لشگر هستند و اين 20 سينما كه در خيابانهاي اصلي و شمال شهر قرار گرفته‌اند در فروش فيلمها بسيار موثرند.


وي ادامه داد: قرار بر اين شده كه براساس ضوابط جديد، اين سينماها كه در فروش فيلم ها موثرند به طور مساوي بين فيلم ها تقسيم شده و اين سينماها، با هم فيلم اكران نكنند.


به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين نشست، بيش از 70 تن از تهيه كنندگان سينماي ايران حضور داشتند و قرار است مشابه چنين نشستهاي غير رسمي، ماهانه، برگزار شود.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
ناصرباكيده گفت‌: نگاه جامعه ي سينمايي ما توجه به "سينماي ملي" است‌،اين سينما كه به خاطر آن گردآمده‌ايم، كاركردهاي خاص خود را در مقاطع خاص دارد.

به گزارش‌ خبرنگار هنري‌ ايسنا، سرپرست انجمن سينماي جوانان ايران كه در مراسم پاياني بخش فيلم، اولين جشنواره بين‌المللي ميراث مشترك اقوام حاشيه درياي خزر، سخن مي‌گفت در ادامه تصريح كرد:آنچه زمينه‌هاي سينماي مستند و بلند را در بر مي‌گيرد به اعتقاد من كليت سينما است، سينمايي كه بتواند جاودانه توليد شود و در ذهن فيلم خانه‌اي يك كشور باقي بماند. وقتي صحبت از مخاطب مي‌كنيم، منظورصرفا مخاطب گيشه نيست،بلكه مخاطب تاريخي يك اثر نيز مدنظر است.

باكيده گفت:مجموعه‌ي دوستان فيلم‌ساز و جريان حمايتي كه از درون سيستم **** برخواسته است در تلاش است به سمت يك سينماي با هويت برود و در اين جشنواره نيز آنچه مطرح است‌،هويت خودمان است.

وي معتقد است:‌ همان طور كه در سراسر دنيا عده‌اي علاقه‌مند فرهنگ ما هستند، ديگراني هم وجود دارند كه مي‌خواهند چهره‌ ما را مخدوش كند و آنچه اهميت دارد حضور هنرمندان فرهيخته در تمام رشته‌هاي فرهنگي است وسينما در اين ميان از مقولاتي است كه مي‌تواند بدرستي نقش خود را ايفاء كند.

باكيده گفت:عنصر وحدت رويه، مي‌تواند سينماي مبتني بر مسائل فرهنگي ما باشد و شاكله سينماي ملي را شكل بدهد.

در همين‌راستا برگزاري چنين جشنواره‌هايي با اين نوع نگرش موثر است. بدين‌جهت كه نسل بعدي در راه آموزش، دچار تجربه اندوزي مجدد نشود.به گزارش ايسنا ، سرپرست انجمن سينماي جوان خطاب به اساتيد و فيلم‌سازان سينماي مستند گفت: انجمن آمادگي دارد تا شرايطي را فراهم آورد كه تجربيات اساتيد و فيلم‌سازان موفق عرصه سينماي مستند و كوتاه به نسل جوان فيلم‌ساز منتقل شود واز طريق انتقال اين تجربيات اشتباهات را به حداقل برساند.

وي در ادامه تصريح كرد: بازبيني 2000 فيلم براي ما مشخص كرد كه چقدر برخي فيلم‌سازان جوان عجولانه فيلم مي‌سازند و چقدر جشنواره‌ها براي آنها مهم است.

به دليل مشكل اكران در سينماي مستند، نقطه آخر براي فيلم‌سازان اين عرصه جشنواره‌ها شده اند. درحاليكه جشنواره‌ها بايد يک ابتدا و آغاز براي فيلم‌سازان باشد.

به گزارش ايسنا،در مراسم پاياني بخش فيلم، اولين جشنواره ميراث مشترك اقوام حاشيه درياي خزرهمايون امامي كه به عنوان يكي از اعضاء هيات انتخاب اين جشنواره در انتخاب فيلمها نظارت داشت،گفت: در روند انتخاب فيلمها به موضوع نگران‌كننده‌اي برخورديم و آن تحقيق در سينماي مستند است. برخي فيلمها اين عنصر را رعايت نكردند در حاليكه آنچه در سينماي مستند مهم است تحقيق ، تحقيق و تحقيق است.

همچنين مهدي قربان‌پور دبير اين جشنواره نيز گفت:با توجه به اينكه شهر رامسر پتانسيل برگزاري يك جشنواره را دارد، اميد است كه اين شهر به عنوان پايگاه سينماي مستند ايران شناخته شود و در آينده نزديك طبق توافقي كه با ميراث فرهنگي داريم، شاهد برگزاري دومين دوره اين جشنواره باشيم.

درمراسم پاياني اين جشنواره غير رقابتي با لوح تقدير و يادبود از **** قنبري، محمد علي سجادي،ناصر باكيده،سعيد عمران سعيداف از كشور تاجيكستان، فرهاد مهرانفر،مهرداد اسكوييواكبري صحت تقدير شد.

اين جشنواره غير رقابتي با نمايش فيلمهاي مستندي درباره نوروز از كشور ايران و كشورهاي حاشيه درياي خزر از روز 27 فروردين ماه در مجموعه سينما تئاتر رامسر كار خود را آغاز كرد و روز پنج شنبه به كار خود پايان داد.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
يك كارگردان تئاترگفت:ركود پلاتوهاي تئاتر دردانشگاهها، خلاف‌عرف تمام دانشكده‌هاي دنيا است.

مسعود دلخواه كه درباره وضعيت اجراي تئاتر در پلاتوهاي دانشگاهي با خبرنگارهنري ايسنا گفتگو مي‌كرد در ادامه تصريح كرد:عدم اجرا نمايش در طول سال دردانشكده‌هاي هنري و غيرهنري ايران، خلاف عرف تمام دانشكده هاي دنيا است، زيرا كه سالنهاي دانشكده‌هاي خارجي در طول سال اجراي عمومي دارند و درهاي دانشگاه را بر روي مردم و علاقمندان تئاتر باز مي‌گذارد.

وي اضافه كرد: دربهاي دانشگاههاي تئاتر در ايران در ايام به غير از برگزاري جشنواره‌ها، به روي علاقه‌مندان بسته است و نمي‌دانم كه چه كسي قدرت باز كردن آن را دارد؟ و در اين ميان از دست دانشجويان و مسئولان تئاتر كاري بر نمي‌آيد و قدرتي ندارند.

دلخواه به دلايل عدم اجرا درپلاتوهاي دانشگاهي اشاره كرد وافزود:در سالهاي اخير دانشجويان درخواست اجرا كرده‌اند، اما نااميدي و ياس كه از تجربه‌هاي ناموفق قبلي داشته‌اند وپاسخهايي كه ازسوي مديران گروههاي نمايش شنيده‌اند، باعث شده است كه كمتر براي بهبود اين وضعيت تلاش كنند.

كارگردان «ويتسك» افزود: در سالهاي دانشجويي ما، تالار مولوي يكي از هسته‌هاي پركار تئاتر دانشگاهي بود و از طريق اين تالار، در جريان فعاليتهاي تئاتر قرار مي‌گرفتيم، در حاليكه در سالهاي بعداز انقلاب تالار مولوي به عنوان پايگاه تئاتر دانشجويي دچار رخوت و ركود شد.

وي اضافه كرد: علاوه بر فعال شدن پلاتوهاي دانشگاهها، تالار مولوي نيز بايد به حمايت دانشجويان اين رشته بپردازد و در طول سال برنامه‌ي منظمي از اجراهاي موفق جشنواره‌هاي دانشجويي ارائه دهد. تا حداقل با اين كار مجددا مخاطبان با تئاتر دانشجويي ارتباط برقرار كنند.

دلخواه در پايان خاطر نشان كرد: با فعال شدن پلاتوها و تالارهاي دانشجويي كه حداقل چند سالي طول خواهد كشيد، مجددا رابطه بين تماشاگر تئاتر و تئاتر دانشگاهي برقرار مي‌شود و اين ركود به يك جنب و جوش تبديل شود.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
همزمان با ميزباني مجدد دانشگاه هنر، براي برگزاري دهمين جشنواره ي بين‌المللي تئاتر عروسكي دانشجويان، اساسنامه اين جشنواره، مورد بازنگري قرار مي‌گيرد.

شيرين بزرگمهر، مدير گروه نمايش دانشكده سينما - تئاتر با اعلام اين خبر به ايسنا، گفت: پيش شرط ما براي انتقال مجدد دبيرخانه ي جشنواره دانشجويي عروسكي به دانشگاه هنر نگارش اساسنامه جديد است تا از اين پس فشار زيادي بر روي دانشجويان به عنوان مسئولين اين جشنواره نيايد و دانشگاه نيز در بي خبري از فعاليتهاي جشنواره به سر نبرد.

وي ادامه داد: جشنواره عروسكي نبايد در شكلي چرا از فضاي دانشگاه هنر حركت كند بلكه ما بايد به دنبال يك تعامل مشترك ميان اساتيد دانشجويان و دانشگاه باشيم، در حاليكه اين روند در اواخر اين چند روزه طي نمي شد.

وي درادامه به انصراف دانشگاه هنر از ميزباني جشنواره نهم اشاره كرد و گفت: در طول هشت روزه برگزاري اين جشنواره در دانشگاه هنر، همواره مشكلاتي وجود داشت كه بالاخره مسئولان اين داشنگاه را به مرحله اي رساند كه از ميزباني آن انصراف دهند، چون روال جشنواره با ان هدف اوليه و خوب خود همراه نبود.

بزرگمهر اضافه كرد: وظيفه ي مسئولان دانشگاه است كه بعد از 9 دوره برگزاري يك جشنواره نكات مثبت و منفي آن را ارزيابي كنند و حركت كلي جشنواره را مورد بازنگري قرار دهند زيرا حركت خوبي در ابتداي فعاليت جشنواره اغاز شده بود و متاسفانه در ميانه راه رها شد.

وي در پايان گفت: اميدوارم طي اين نشست مشترك به نتيجه خوبي برسيم و بتوانيم اين اساسنامه را به شكلي مورد بازنگري قرار دهيم كه علاوه بر پرپايي يك جشنواره در خور دانشجويان باعث از بين رفتن واحد عروسكي دانشكده سينما - تئاتر هم نشويم.

لازم به ذكر است كه اين نشست مشترك در هفته‌هاي آينده با حضور مسئولان دانشكده هنرف مجمع تئاتر دانشجويان سراسر كشور و مسئولان فرهنگي وزارت علوم برگزار خواهد شد.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
آخرين نشست بخش فيلم، اولين جشنواره بين‌المللي ميراث مشترك اقوام حاشيه درياي خزر در رامسر با حضور محمدعلي سجادي،‌فرهاد مهرانفر، مهرداد اسكويي، **** قنبري با موضوع "نوروز، سينماي مستند، نگاه ‌نو" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، محمدعلي سجادي گفت:هميشه سعي داشته‌ام در تمام دوران فيلم‌سازي‌ام در زمينه سينماي داستاني وهم مستند ويژگي‌هاي فرهنگي را در آثارم لحاظ كنم.

وي‌ درادامه تصريح كرد:آيين‌ها به مرور زمان تغييرات مختلفي داشته‌اند وبه طور مثال مي‌ توانم از فيلم «گذر» نام ببرم كه اين موضوع را در آنجا لحاظ كردم.

سجادي همچنين گفت: در شرايطي كه با امواج مختلف رسانه‌ها مواجه هستيم، حفظ و ثبت فرهنگها اهميت فراواني دارد، چون نسلي كه مي‌آيد از گذشت خود بي‌خبر است.

فرهاد مهرانفر نيز گفت: متعلق به نسلي هستم كه شكل‌پذيري‌اش در سال 75 بود وانقلاب يك پرسش بزرگ در ذهن نسل ما ايجاد كرد.

اول اينكه هويت ما چيست؟ و در روند اين تحول چه وظيفه‌اي را بايد دنبال كنيم؟ و كجاي جهان قرار گرفته‌ايم و چگونه مي‌توانيم از آن بهره‌برداري كنيم ؟ اين پرسش‌ها تا به امروز براي من باقي مانده است.

وي در ادامه تصريح كرد: اين پرسش‌ها باعث شد، نسل ما فيلم‌سازان جوان آن دوره بزرگترين مساله‌مان شناخته خودمان باشد و برهمين اساس بخش زيادي از آثار مستند و سينمايي كه انجام داده‌ام به ريشه‌هاي فرهنگي و چگونگي فرهنگ ما مي‌پردازد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين نشست مهرداد اسكويي نيز يك ساعت تعلل در ثبت آئين‌ها را به شدت زيان‌آور دانست وگفت: هميشه به عنوان عكاس فكر مي‌كنم، خيلي كارهاي نكرده درباره‌ي اين ثبت دارم و در فيلمهاي كه ساختم به هر شكل سعي كردم بتوانم اين آئين‌ها را ثبت كنم.

اين مستند ساز در ادامه معتقد بود: در ثبت و نگهداري آيين‌ها از زبان سينما،‌تهيه كنندگان دولتي نقش به سزايي دارند تا فيلم سازان بتوانند كارهاي عميق تري انجام دهند.

وي همچنين متذكر شد: براي ثبت يك آئين شناخت لازم است و اين مسير جزء با مطالعه و تحقيق ميسر نخواهد شد.

وي در ادامه تصريح كرد:فيلم سازان ما شتاب زده عمل مي‌كنند،‌سريع مي‌خواهند فيلم بسازند.بنابراين اگر تعامل بين محققين و فيلم‌سازان اتفاق افتد،مي‌توان اميدوار بود كه سينماي با مستنداتي در خور اين فرهنگ باقي خواهيم گذاشت. صرف ثبت فرهنگ لازم است، اما كافي نيست.

محمدعلي سجادي نيزمعتقد است: سينماي ايران سينماي به ذات دولتي است واين موضوع را نمي‌توان فراموش كرده و در اين ميان سينماي مستند نيز جاي خودش را دارد. وقتي حمايتهاي به شكل دستور‌العمل درآيند،سينماي هدايتي و حمايتي پيش مي‌آيد كه اتفاق خوشايندي نيست، در حاليكه يك سينماگر با آثارش بايد چالشگر باشد.

**** قنبري نيز در بخشي از اين جلسه بيان كرد: نخواستم سينما را با تجربه آغاز كنم از ابتدا با خودم عهد كرده بودم كه تا زمانيكه مباني را نشناختم به دوربين دست نبرم. بنابراين اولين فيلم خود را در سال 77 ساختم.

براساس همين گزارش: در اين جلسه كه اجرا آن برعهده جليل اكبري صحت بود با طرح مباحث مختلفي همچون متمركز شدن بر روي آئين‌ها و نوع روايتهاي آنها در سينما مستند و ضرورت ثبت هرچه سريعترآئين‌ها ادامه پيدا كرد وفيلم‌سازان حاضر درباره آن به بحث و گفتگو پرداختند.
 
بالا