• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

royalcaptain

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 می 2005
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
behrooz jan bande ruye keyboard am barchasbe farsi nadaram va iranam nistam ke tahiye konam hala maro injuri ghabul konin chashm ishala farsi neveshtanam yad migiram :p
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سالن هاي سينماي تهران همزمان با آغاز سال جديد ميزبان پنج فيلم در ژانرهاي كمدي، اجتماعي و معناگرا هستند كه نوروز امسال نيز طبق روال هرساله فيلم هاي كمدي تعدادشان بيش از ديگر فيلم هاست.
دو فيلم «چهارشنبه سوري» به كارگرداني اصغر فرهادي و «زيردرخت هلو» به كارگرداني ايرج طهماسب كه نمايش خود را از چندي قبل در سينماها آغاز كردند، همچنان در ايام نوروز به نمايش خود ادامه خواهند داد.
از دوم فروردين ماه «هوو» عليرضا داوودنژاد و «يك تكه نان» كمال تبريزي در سينماها به نمايش در مي آيند.
«ازدواج به سبك ايراني» حسن فتحي نيز از يازده فروردين ماه نمايش خود را آغاز خواهد كرد. سه فيلم «هوو» ، «ازدواج به سبك ايراني» و «زير درخت هلو» فيلمهاي هستند كه در ژانر كمدي البته هر كدام با تفاوتهاي در نوع كمدي شان در سينماها به نمايش درمي آيند.
«هوو» آخرين ساخته داوودنژاد كه در آن رضا عطاران، سپيده اعلايي، محمدرضا داوودنژاد، علي صادقي، رضا داوودنژاد، مريم كاوياني و احترام سادات حبيبيان به ايفاي نقش مي پردازند، داستان مردي است كه دنبال يك زندگي عاشقانه است ولي وارد يك ماجرايي مي شود كه به فهم تازه اي از زندگي مي رسد.
«ازدواج به سبك ايراني» داستان خواستگاري يك جوان خارجي از دختري ايراني است و جمعي از بازيگران سينماي ايران از جمله داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني، شيلا خداداد، لادن طباطبايي، محمدرضا شريفي نيا، حسام نواب صفوي و... در آن حضور دارند. فيلمنامه ازدواج به سبك ايراني، نوشته مينو فرشچي است و حسن فتحي (كارگردان مجموعه هاي تلويزيوني شب دهم و روشن تر از خاموشي) كارگرداني آن را به عنوان نخستين تجربه سينمايي خود برعهده داشته است و تهيه كننده و مجري طرح اين فيلم علي معلم است.
«زير درخت هلو» به كارگرداني ايرج طهماسب است. در خلاصه داستان اين فيلم، كه فيلم نامه آن توسط حميد جبلي و ايرج طهماسب به نگارش درآمده، آمده است: در بين افراد يك خانواده ي بزرگ، شخصيتي وجود دارد كه از هلو بدش مي آيد، هيچ كس حق ندارد نامي از هلو بر زبان بياورد، ماجرا زماني آغاز مي شود كه در بين ميوه ها يك هلو وجود دارد، اين شروع يك دعواي خانوادگي است... حميد جبلي، فاطمه معتمدآريا، ايرج طهماسب، شهره لرستاني، آتش تقي پور، پوراندخت مهيمن، علي اصغر شهبازي در «زير درخت هلو» به ايفاء نقش مي پردازند.
آخرين ساخته كمال تبريزي «يك تكه نان» نيز درژانر معناگرا در اكران نوروزي به نمايش درمي آيد. اين فيلم در جشنواره سال گذشته فيلم فجر توانست جايزه ويژه هيات داوران سينماي ايران و بهترين كارگرداني را در بخش مسابقه سينماي معناگرا براي اين كارگردان به همراه داشته باشد. اسماعيل خلج، احمدآقالو، هومن سعيدي، پيام دهكردي، رضا كيانيان و رويا نونهالي در اين فيلم به ايفاء نقش مي پردازند، كه رضا كيانيان با چهره اي متفاوت نقش سه پيرمرد را بازي مي كند.
سهم كودكان در اكران نوروزي فقط يك فيلم است، «كودكانه» به كارگرداني مسعود كرامتي است كه اين فيلم نيز از چندي قبل نمايش خود را آغاز كرده است در ايام نوروز نيز ادامه خواهد داشت.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
پنج فيلم ايراني در جشنواره بين المللي فيلم بوف سوئد به نمايش گذاشته شده است .
در اين جشنواره كه ويژه فيلم هاي كودكان و نوجوانان است و از ۲۳ اسفندماه آغاز شده ، فيلم ايراني لاك پشت ها هم پرواز مي كنند ساخته بهمن قبادي در بخش «كودكان در خطر» حضور دارد.چهار فيلم پويانمايي از توليدات كانون از ديگر محصولات فرهنگي ايران در بخش فيلم هاي كوتاه غيررقابتي اين جشنواره است .در اين بخش فيلم هاي اردك و كشاورز ساخته آويز ميرفخرايي ، دوست عزيز و رفيق لذيذ ساخته هادي يقين لو، جريان ساخته عليرضا چيتايي و بازگشت به خانه ساخته بهزاد فرهت نمايش داده شد. جشنواره بين المللي فيلم بوف سوئد با هدف معرفي فرهنگ هاي مختلف جهان به تماشاگران كودك و بزرگسال و ايجاد گردهمايي براي دست اندركاران حرفه اي سينماي كودك و نوجوان براي بحث و مذاكره به منظور بالابردن كيفيت فيلم هاي كودك برگزار شده است .در اين جشنواره آثار سينمايي و ويديويي ۲۲ كشور جهان در بخش فيلم هاي كوتاه و بلند و غيررقابتي از جمله چشم انداز، ويژه نامه چين ، ويژه برنامه فيلم هاي شمال اروپا، فيلم هاي كلاسيك ، بخش فيلم هاي كوتاه و كودكان در خطر به نمايش درمي آيد. بيست و سومين جشنواره بين المللي فيلم بوف براي كودكان و نوجوانان ۲۸ اسفندماه در مالمو سوئد به كار خود پايان مي دهد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
«براى تحول در جهان، گاهى يك داستان كافى است» اين مانيفست شركت جديد فيلمسازى در لس آنجلس است كه توسط مالك سايت اينترنتى ebay، بن اسكال تأسيس شده است. اين روزها هر كجا كه فيلمنامه اى پيرامون موضوعات سياسى، شركت هاى نفتى و يا خشونت اجتماعى باشد، سروكله شركت پارتى سيپانت پيدا مى شود. در شرايط عادى، استوديوهاى هاليوودى توجه زيادى به فيلمنامه هاى مستقل انتقادى كه قصد دارند از سينما به عنوان تريبون استفاده كنند، ندارند چون آنها بيشتر به سودآورى علاقه دارند تا اينكه نگران روند تحولات اجتماعى و جهانى باشند اما شركت پارتى سيپانت در مدت كوتاهى كه از تأسيس آن مى گذرد (فوريه ۲۰۰۴) توانسته شركاى پرنفوذى چون جورج كلونى، شارليز ترون، استيون سادربرگ و ال گور را جذب كند و با كمك آنها فيلمهاى سياسى ارزشمندى را عرضه كرده.
در مراسم اسكار امسال كه ۵ مارس برگزار خواهد شد، همگى فيلمهاى نوساخته شده در اين شركت علاوه بر شب بخير، موفق باشيد، سيريانا حدود ۱۰ نامزد اسكار را دريافت كرده اندو از طرف ديگر فيلم Murderball هم نامزد دريافت اسكار مستند است و يكى اشتراوس، مدير توليد شركت پارتى سيپانت در مورد اين همكارى مى گويد: در ابتداى كار همه با بدبينى به ما نگاه مى كردند. اما هدف ما ساخت فيلمهايى سرگرم كننده و البته افشاكننده برخى حقايق اجتماعى است.
البته پارتى سيپانت در اين راه با مخالفت چندين گروه صنعتى مواجه بوده است. صنعت گوشت آمريكا انتقاد شديدى از فيلم Fast Food Nation با بازى آن هادك و پاتريشيا آركوئت و كارگردانى ريچارد لينك ليتر بوده و صنعت نفت نيز دلخوشى از فيلم سيريانا ساخته استفن گيگن و يا مستند حقيقت غيرقابل قبول در مورد گرمايش جهانى داشته است. با اين همه جف اسكال چندان نگران نيست چون به اهداف ساست ebay سرمايه اى حدود ۵ ميليارد دلار دارد و قصد دارد بخش عمده اى از آن را صرف فيلمسازى كند و چندان هم به فكر كسب درآمد و سودآورى نيست. اسكال در اين زمينه مى افزايد، اگر فيلمهاى ما از لحاظ اقتصادى موفق باشند ولى تأثيرى بر جامعه نداشته باشند، ما خود را موفق تلقى نمى كنيم و در كنار نمايش فيلمها توقع داريم كه از فعاليت هاى اجتماعى ما حمايت شود. اسكال و شركت او قصد دارند تا نظر تماشاگران را به فعاليتهاى سياسى توجه كنند. تماشاگران در كنار تماشاى سيريانا دعوت شده اند تا به مبارزات اجتماعى _ سياسى در سايت اين شركت پيرامون تحولات نفتى در نيجريه و يا تظاهرات اعتراضى در واشنگتن بپيوندند.
روند ساخت فيلمهاى سياسى موفق و انعكاس آنها در مراسم اسكار چيز تازه اى نيست. براى مثال در سال ۱۹۴۰ جان فورد در خوشه هاى خشم به ارزشهاى كاپيتاليستى در دوران ركود اقتصادى در آمريكا حمله كرد و كينگ ويدور نيز در فيلم نان روزانه مان (۱۹۳۴) گروهى از بيكاران را به تصوير كشيد كه سعى دارند تا مزرعه اى را راه اندازى كنند. استوديو وارنر در دهه ۱۹۳۰ به ساخت فيلمهايى با تم اجتماعى مشهور شده بود و از فيلمى چون من فرارى هستم از چين گانگ (۱۹۳۲) تا مرد عوضى (۱۹۵۶) هميشه استوديو در آن سالها فيلمهايى در مورد ناعدالتى هاى اجتماعى عرضه كرده اند. با ساخت و عرضه مستندهاى جنجالى مايكل مور (فارنهايت ،۹‎/۱۱ بولينگ براى كلمباين) و يا ارين بروكوويچ، تماشاگران اين روزها از فيلمهاى سياسى استقبال قابل توجهى مى كنند.
اما اين خطر نيز وجود دارد كه شركت پارتى سيپانت قربانى فرمول ابداعى براى كسب موفقيت شود و چون با فروش خوب و كسب جوايز متعدد، مردم شايد چندان، پيامهاى سياسى، اجتماعى فيلمها توجه نكنند. اما اشتراوس اين خطر را چندان جدى تلقى نمى كند و مى گويد: هر چه فيلمهاى ما سرگرم كننده تر باشند، تماشاگران به موضوعات آن واكنش جدى ترى خواهند داشت، ما قصد داريم براى مدت زيادى در صحنه سينما باشيم و در بلندمدت نام شركت پارتى سيپانت معادل فيلمهاى اجتماعى خواهد بود فيلمهايى كه بيشترين تأثير را بر ذهن مردم دارند و زندگى بسيارى را متحول مى كنند.
از طرفى به نظر مى رسد كه شركت پارتى سيپانت در همين مدت كم تا حدى به هدفش رسيده باشد. براى مثال جورج بوش در سخنرانى ساليانه اش از لزوم پايان اعتياد آمريكا به نفت خبر داد و البته استفن گيگن نيز در فيلم سيريانا به همين نكته اشاره كرده است.
گيگن در خلال تحقيق براى فيلمنامه قاچاق از استيون سادربرگ علاقه مند به موضوع نفت و مبادلات مرموز آن شد. او ادامه مى دهد: من مشغول تحقيق در مورد تجارت موادمخدر و نفوذ آن در جامعه امروز آمريكا بودم ولى بعد به اين فكر افتادم كه شايد مخرب ترين نوع اعتياد در كشورمان، اعتياد به نفت ارزان قيمت خارجى است.
رسانه ها اسامى نامزدان اسكار ۲۰۰۶ را سند و براى تغييرات عمده در رويكرد تماشاگران و حتى داوران آكادمى مى دانند چون آنها فيلمى چون كينگ كونگ را پس زده اند و در عوض به فيلمى چون نورث كانترى با بودجه ۸ ميليون دلارى دو نامزدى داده اند. موضوعاتى كه تا قبل از اين با ترديد براى فيلمهاى تلويزيونى و يا مستندهاى كم هزينه پذيرفته مى شدند، اكنون شانس مطرح شدن در اسكار را دارند.
پس از گذشت روزهايى چون اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوايل دهه ۱۹۷۰ كه كارگردان هايى چون دنيس هاپرو باب رانلسون فيلمهايى چون ايزى رايدر و پنج قطعه آسان را عرضه كردند ليبرال ها هميشه موانع متعددى را براى فيلمهايى از اين دست به وجود آورده اند و حتى ستارگانى چون تيم رابينز و شون پن هم براى ساخت آثار بر عليه جنگ عراق با مشكلات فراوانى مواجه شدند. ولى به لطف شركت پارتى سيپانت موضوعاتى از اين دست در جريان اصلى سينما مطرح مى شوند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
ستاره فيلم «دست از پا خطا نكن » ژواكين فونيكس علاقه چندانى به مصاحبه هاى مطبوعاتى ندارد. او كه بازيگرى بسيار درونگراست به ترك كردن مصاحبه هاى مطبوعاتى بدون هيچگونه اطلاع قبلى مشهور است اما حال با راه يافتن نامش به فهرست نامزدهاى اسكار و بازى درخشانى كه در آخرين فيلمش ارائه داده ناگزير از مصاحبه و حضور در محافل پر زرق و برق سينمايى است. بازى خوب فونيكس در نقش ستاره موسيقى كانترى «جانى كش» براى او نقدهاى مثبتى به ارمغان آورد . فونيكس براى بازى در اين نقش از دل و جان مايه گذاشت و حتى با صداى خودش بسيارى از ترانه هاى ماندگار كش را روى سن اجرا كرد كارى كه حتى جمى فاكس به هنگام ايفاى نقش رى چالز انجام نداد. با او مصاحبه اى انجام گرفته كه مى خوانيد:
* آيا با جانى كش از نزديك هم ملاقاتى داشتيد؟
جان را از نزديك ديدم اما اين ملاقات مربوط به فيلم نبود. در حقيقت اين ملاقات به شش ماه قبل از اينكه چيزى درباره ساخته شدن اين فيلم به من گفته شود و يا با كارگردان ‎/ فيلمنامه نويس آن «جيمز مانگولد» برخوردكنم برمى گردد. او با «ريك روبن» و «جون» در استوديو بود. ظاهراً جيمز كرى، كارگردان‎/فيلمنامه نويس كه با او در يكى از فيلم هايم به نام «the years» همكارى كرده بودم به استوديو آمده بود تا از آن ها يك فيلمبردارى كوتاه بكند و حدس مى زنم نام من وسط كشيده شد. جانى كش عاشق فيلم گلادياتور بود و از من خواست با او براى ناهار بيرون بروم. جيمز گرى مرا صدا زد و گفت : «دوست دارى با كش ناهار بخورى؟» گفتم: «آره» و اين خودش عجيب است چون من معمولاً از اين جور دعوت ها استقبال نمى كنم. تو طرف مقابلت را نمى شناسى و او ناگهان از تو دعوت مى كند با او ناهار يا شام صرف كنى و نمى دانى خوش خواهد گذشت يا نه؟ معمولاً وقتى اين جور دعوت ها را قبول مى كنى خودت را جلوى يك جمع ۲۰ نفره كه پشت ميز نشسته اند مى بينى و بعد از شدت اضطراب آداب غذاخوردن با آن همه كارد و چنگال را فراموش مى كنى. [مى خندد] اما هيچكدام از اين اتفاق ها نيفتاد. براى ناهار فقط شش تا هشت نفر بودند و همه آنها فاميل بودند جانى و همسرش جون هم واقعاً آدم هاى نازنينى بودند و نهايت مهمان نوازى را به خرج دادند. بعد از خوردن ناهار همه به اتاق نشيمن رفتيم و در آن جا جان گيتارش را برداشت و شروع به نواختن آن كرد. يك جمع خودمانى و گرم، درست برخلاف آن چه كه انتظار داشت. به جاى حرف زدن درباره ورزش يا آب و هو او ترجيح مى داد براى همه ما بعد از ناهار گيتار بزند. او بعد منتظر شد تا همسرش آواز بخواند و به او گفت: «با من آواز مى خونى؟ او هم جواب مثبت داد و هر دو شروع كردن به آواز خواندن در كنار همديگر. آنها آهنگ «دركرانه رودخانه اردن» را مى خواندند و واقعاً زيبا بود. چقدر به من خوش گذشت! هيچوقت فراموش نمى كنم، هيچوقت. در آنجا خودم را سرشار از انرژى يافتم و اين مهمانى خودمانى آنقدر روى من تأثير گذاشت كه فكر مى كنم آن انرژى درونى را به فيلم «دست از پا خطا نكن » انتقال دادم. اگر جانى كش را نديده بودم هيچوقت برخى چيزها را تجربه نمى كردم و به عمق رابطه ميان اين دو پى نمى بردم. وقتى آنها در كنار هم آواز مى خواندند به چشم هاى هم نگاه مى كردند و در اين نگاه برقى بود و من به كيفيت اين نگاه موقع فيلمبردارى اين فيلم اشاره كردم. نمى توان نسبت به عشق، بخصوص وقتى عشق چهره هاى معروف و شخصيت هاى مشهور مطرح باشد بى تفاوت بود. اين جور عشق ها دائم جلوى چشم ما هستند. بيشتر اينگونه ازدواج ها و روابط عاشقانه ديرى نمى پايند از همين رو ديدن چنين عشق واقعى اى واقعاً يك تجربه متفاوت بود. با وجود ديدن آن هنوز هم نمى توانم چنين صميميتى را باور كنم.
* در مورد تجربه بازى در اين فيلم برايمان بگوييد؟
اميدوارم نخواهيد اين تجربه من تكرار شود چون ديگر نمى توانم. كار كردن روى اين فيلم و تقويت تارهاى صوتى مان با جلسات آوازى كه براى ما مى گذاشتند همگى خاطره انگيز بودند اما حالا ديگر نمى توانم صداى «جانى» را تقليد كنم. ديگر آن قدرت را ندارم.
* با توجه به آشنايى قبلى تان با جانى كش، حتماً براى شما مهم بوده كه بتوانيد بازى خوبى ارائه دهيد و نه اينكه صرفاً تقليد كنيد.
در هر فيلمى، چه شخصيت اصلى ساختگى باشد يا نباشد اول تصويرى از آن شخصيت در ذهن خود ايجاد مى كنيد. براى من، كليد يك بازى خوب اين بود كه بفهمم چرا او برخى حركات يا كارهاى خاص را انجام مى داد تا بدين ترتيب بازى من شبيه به يك تقليد كوركورانه نشود. به عنوان مثال وقتى كه او آواز مى خواند دقت مى كردم و مى ديدم هميشه سرش را بالا نگه مى داشت. اوايل فكر مى كردم اين يك ژست مخصوص به خودش است اما بعد متوجه شدم او با اين حركت نفس مى گرفت بعد باقى ترانه را مى خواند. بدين شكل بود كه خودم هم ياد گرفتم چطور موقع خواندن نفس بگيرم و به جاى آن كه اين حركت او را تقليد كنم ياد گرفتم آن را به عنوان بخشى طبيعى از بازى ام اجرا كنم. اينها همان چيزهايى است كه بايد به آن توجه كرد تا بازى يك بازيگر به تقليد تشبيه نشود.
* آيا قبل از بازى در اين فيلم تجربه آواز خواندن داشتيد؟
هميشه عاشق موسيقى بودم اما آن درك بالا را از آن نداشتم شايد به اين خاطر كه به اندازه كافى مصمم و يا صبور نبودم. هميشه دوست داشتم آواز خواندن را ياد بگيرم اما تا پيش از اين فيلم اين كار را نكرده بودم.
* آيا بازى در نقش مردى كه اين همه محبوب و پرطرفدار بود شما را نترسانده بود؟
همين طور بود اما اين ترسى است كه به هنگام ايفاى همه نقش هايى كه تاكنون داشتم به من دست داده. هر وقت فيلمنامه اى را مى خوانم و خودم را براى بازى در فيلمى آماده مى كنم از خودم مى پرسم: چطور بايد اين نقش را بازى كنم؟ آيا از پس آن برمى آيم؟ آيا توانايى بازى در اين فيلم را دارم؟
* با توجه به آن كه گفتيد تا پيش از بازى در اين فيلم آشنايى چندانى با موسيقى نداشتيد و حتى به لحاظ قد و قواره شبيه به جانى كش نبوديد، چطور شد كه سر از بازى در اين فيلم درآورديد؟
فكر مى كنم همه دسته گلى بود كه مانگولد (كارگردان فيلم) به آب داد. مرسى از اينكه به تفاوت قد و هيكل اشاره كرديد مطمئن نيستم چطور شد كه براى بازى در اين فيلم انتخاب شدم چون بازيگران بسيارى بودند كه براى بازى در اين فيلم مدنظر قرار گرفتند. حالا هم مى توانم ليستى از ده بازيگر ارائه دهم كه مى توانستند به جاى من اين نقش را بازى كنند و به نظر من صلاحيت بيشترى هم داشتند اما واقعاً نمى دانم چطور شد. شايد به اين خاطر بود كه مانگولد راجع به من تحقيق كرد و مى داند من چطور كار مى كنم و چقدر به اين پروژه متعهد خواهم بود.
البته اين را بگويم كه همه موقع بازى در يك فيلم اين فكر به ذهنشان خطور مى كند كه چرا من انتخاب شدم و فلانى انتخاب نشد اما بعضى مواقع هم بايد همه چيز را به حساب شانس گذاشت. بعضى اوقات هم كارگردان پيش خود شما فكر مى كند اين بازيگر براى اين نقش ساخته شده چون اين توانايى و آن توانايى را دارد يا اين نقش به فلانى مى آيد چون به لحاظ فيزيكى و تركيب ظاهرى يك جورهايى او را تداعى مى كند. خلاصه نمى دانم ايده اويچه بود اما همين قدر مى دانم كه افتخار بازى در نقش «كش» را داشتم.
* درباره اسكار و اين همه سر و صدايى كه اين فيلم بخصوص بازى درخشان شما در نقش جانى كش به پا كره چه نظرى داريد؟ آيا بازى در اين فيلم شما را به لحاظ حرفه اى ارضا كرد؟
من وقتى در كارم ارضا مى شوم كه بدانم وظيفه اى را به خوبى به انجام رسانده ام و هر آنچه كه در توان داشتم در اين راه صرف كرده ام. فكر مى كنم مهمتر از اسكار براى من تعريف و تمجيدى بود كه خانواده كش و دوستان او از بازى من كردند. وقتى به من مى گويند: «از اينكه در اين فيلم آنقدر خوب بازى كرديد از شما ممنونيم. جانى به شما افتخار مى كرد» اين براى من همه چيز است.
* چقدر در مورد «جانى كش» تحقيق كرديد؟
هر چيزى كه در مورد او به دستم مى رسيد مى خواندم و هر بار به نكته هاى جالبى در مورد زندگى او پى مى بردم كه البته نمى شد از همه آن ها در فيلم استفاده كرد. سخت ترين چيز به هنگام تحقيق درباره اين گونه شخصيت هاى محبوب و ماندگار اين است كه آدم وقتى به نكته جالبى در مورد شخصيت او برخورد مى كند با خودش مى گويد: «چقدر جالب است! حالا چطور بايد اين را در فيلم بياوريم؟» واقعاً دشوار است چون بايد روى داستان فيلم و آن چيزى كه كارگردان مد نظر دارد متمركز شويد و خيلى مواقع آن چيزى كه شما راجع به آن تحقيق كرده ايد به درد كارگردان و فيلم او نمى خورد و شما بايد به دنبال تحقيق راجع به چيزهايى ديگر برويد. من از اتوبيوگرافى هايى كه خود جانى كش نوشته بود خيلى استفاده كردم. از طرفى مانگولد در مورد فيلمش خيلى با خود كش صحبت كرده بود و نظرش را جويا شده بود. در نتيجه موقع بازى در اين فيلم حس نمى كردم اطلاعات كافى درباره شخصيت كش ندارم و يا بايد به تصورات خود از او تكيه مى كردم.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
جشنواره‌هاي فيلم « آمنستي» (AMNESTY) ، «دياگوناله» (DIAGONALE) استراليا، «ايست لنزينگ»

(EAST LANSING) و فستيوال آثار كانادايي در پاريس ( UNIVI TEP) از امروز ـ 21 مارس ـ اول فروردين ماه گشايش مي‌يابند.

بنا به بررسي بخش تحقيق و گزارش‌هاي هنري ايسنا، جشنواره فيلم « آمنستي» به مدت پنج روز در آمستردام بر پا بوده و مختص مستند، داستاني، كوتاه، انيميشن بوده و در بخش ويژه‌اي تعدادي از آثار چند رسانه‌اي و آثار با موضوع حقوق بشر را به نمايش مي‌گذارد.

آمنستي امسال برپايي هشتمين دوره‌اش را پشت سر مي‌گذارد و آدرس وب سايت اختصاص آن عبارتست از:

WWW.amnesty.nh جشنواره فيلم « دياگوناله» استراليا نيز كه با عنوان ( GRA2) معروف است به شكل رقابتي به مدت يك هفته در شهر « وين» بر پا مي‌شود.

« دياگوناله» آثار تجربه‌گرا، كوتاه، مستند و انيميشن به روي پرده مي‌فرستد و آدرس وب سايت اختصاصي آن عبارتست از: WWW. diaginale.at

به گزارش ايسنا، جشنواره فيلم « لنزينگ» نيز كه به شكل غيررقابتي در شهر ميشيگان برگزار مي‌شود به مدت 4 روز گلچيني از آثار مطرح داستاني را به نمايش مي‌گذارد. آدرس وب سايت اختصاصي جشنواره فيلم « ايست لنزينگ» عبارتست از : www.elff.com

جشنواره فيلم‌هاي كانادايي نيز كه با عنوان (UNIN VITED ) به شكل رقابتي در شهر پاريس برگزار مي‌شود مختص آثار كوتاه بوده و در مد ت سه روز بيش از 100 فيلم در معرض تماشاي مخاطبان قرار مي‌دهد.

از فيلم‌هاي مطرح حاضر در اين فستيوال مي‌توان به «خوابيده» من و مسكو و «يك گفت‌وگو با هريس» اشاره كرد.

آدرس وب سايت اختصاصي جشنواره آثار كانادايي در فرانسه عبارتست از:

WWW.UNINVITED - FESTIVAL.COM
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
ويتريني از فيلم‌هاي مستقل و تجربي با همكاري تلويزيون و تئاتر شهر ميشيگان در جشنواره‌ي فيلم « آن آربور»

(ANN Arbor ) به نمايش در مي‌آيند.

اين فستيوال همزمان با جشنواره فيلم‌هاي دانشجويي « پويتيرز» (poitiers) فرانسه از امروز (21 مارس) اول فروردين ماه آغاز به فعاليت مي‌كند.

بنا به بررسي بخش تحقيق و گزارش‌هاي هنري (ايسنا)، از وب سايت رسمي جشنواره فيلم « آن آربور» به آدرس اينترنتي: www.aafilm fest .org اين رويداد سينمايي امسال برپايي چهل و چهارمين دوره خود را پشت سر مي‌گذارد و پذيراي آثار نيمه حرفه‌اي در قطع ( 16 mm) است.

بنا به اعلام كريستيان هاميلتون مدير اين فستيوال، آن آربور از سال 1963 آغاز به كار كرده و فيلمسازان براي حضور در بخش رقابتي آن تا اول دسامبر هر سال فرصت دارند.

به گزارش ايسنا، جشنواره دانشجويي « پويتيرز» نيز به مدت يك هفته شصت فيلم كوتاه و نيمه بلند داستاني را به نمايش و بررسي مي‌گذارد.

اين رويداد فرهنگي بين‌المللي كه امسال برگزاري بيست و نهمين دوره‌اش را جشن مي‌گيرد در بخش‌هاي مسابقه رسمي، چشم‌اندازي به سينماي كره و بزرگداشت « هانري لانگلوا» (بنيانگذار سينما تك فرانسه) فعاليت مي‌كند.

بنا به اظهار « لوسي انگلي برت» مدير جشنواره پويتيرز برپايي كارگاه‌هاي آموزشي و سخنراني‌هاي روزانه از بخش‌هاي جنبي اين فستيوال به شمار مي‌رود.

آدرس وب سايت اختصاصي جشنواره فيلم « پويتيرز» عبارتست از: www.rihl.org
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
گلچيني از فيلم‌هاي آفريقايي، آسيايي و آمريكاي لاتين در جشنواره فيلم « ميلان» كشور ايتاليا به روي پرده مي‌روند.

اين رويداد سينمايي از ( 20 مارس) 29 اسفند ماه گشايش يافته و « شاعر زباله‌ها» به كارگرداني محمد احمدي به نمايندگي از سينماي ايران در ميلان حضور دارد.


بنا به بررسي بخش تحقيق و گزارش‌هاي هنري (ايسنا) از وب سايت رسمي جشنواره فيلم ميلان به آدرس اينترنتي: www.festival cinema fricano.org اين جشنواره به شكل رقابتي برگزار مي‌شود و امسال برپايي شانزدهمين دوره خود را پشت سر مي‌گذارد.

آلساندرا اسپسيال مدير جشنواره ميلان هدف از برپايي اين فستيوال را آشنايي فرهنگ‌هاي سه قاره با يكديگر اعلام كرده است.


در اين ايام ( 22 - 20 مارس) جشنواره فيلم‌هاي آسيايي هنگ‌كنگ نيز كه به اختصار ( HAF) خوانده مي‌شود يكي از گسترده‌ترين بازار فيلم‌هاي منطقه داد و اختيار دارد.

از مطرح‌ترين فيلم‌هاي حاضر در اين جشنواره مي‌توان به « هوا»،‌132، مرد انگليسي چاق، كمكم كن، پاپا در نقش يك سنگ و شهر پلاستيك اشاره كرد.

جايزه‌هاي اين فستيوال بالغ بر 200 هزار دلار بوده و آدرس وب سايت اختصاصي آن عبارتست از :

WWW.haf.eexpohk
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
دو جشنواره فيلم « هنگ كنگ» و فستيوال آثار مستقل فرانسه در شهر « پويتيرز» از فردا ( 20 مارس) 29 اسفند ماه گشايش يافته و تا بيست روز ديگر به نمايش و بررسي آثار منتخب خود مي‌پردازند.

بنا به بررسي بخش تحقيق و گزارش‌هاي هنري (ايسنا)، از وب سايت رسمي جشنواره فيلم هنگ‌كنگ به آدرس اينترنتي: www.nk film art.com اين رويداد سينمايي امسال بر پايي بيست و پنجمين دوره خود را پشت سر مي‌گذارد و در شهر « وان چاي» برپاست.

اصلي‌ترين بخش‌هاي جشنواره فيلم « هنگ كنگ» عبارتند از: بخش آثار ديجيتال، فيلم‌هاي تلويزيوني بخش آثار موزيكال و اجراهاي هنرهاي بصري.

به گزارش (ايسنا)، در اين مدت جشنواره فيلم‌هاي مستقل فرانسه نيز به شكل رقابتي برپاست و گلچيني از مطرح‌ترين فيلم‌هاي كوتاه بين‌المللي را به نمايش درمي‌آورد.

اين رخداد سينمايي مختص فيلمسازان غير حرفه‌اي بوده و براي حاشيه صوتي آثار رسيده اهميت زيادي قائل است.

فيل‌هاي كوتاه در ژانرهاي مختلف مي‌توانند متقاضي شركت در جشنواره فيلم‌هاي مستقل شهر « پويتيرز» باشند.

آدرس وب سايت اختصاصي جشنواره فيلم‌هاي مستقل عبارتست از:

www.chants cintre champs.free.fr
 

DOOSTeKHOOB

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2005
نوشته‌ها
320
لایک‌ها
6
محل سکونت
شهر قصه
اردلان كامكار، ساخت موسيقي فيلم « علي سنتوري » را آغاز كرد.

وي در گفت و گو با خبرنگار هنري ايسنا با بيان اينكه ساخت آهنگ هايي كه قرار است توسط شخصيت نوازنده ي سنتور در فيلم نواخته شود آغاز شده است اظهار داشت: با هنرپيشه اين نقش براي فيگورهايي كه بايد داشته باشد كار شده ضمن آنكه صحنه‌هاي كلوزآپ نواختن سنتور از دست خود من گرفته خواهد شد.

كامكار با اشاره به اينكه آهنگ اين كار، سبك‌هاي مختلف خواهد داشت افزود: 2 يا 3 ترانه پاپ خواهيم داشت كه در طول فيلم توسط هنرپيشه خوانده خواهد شد و از محسن چاوشي به عنوان خواننده ي اين ترانه‌ها استفاده خواهيم كرد . او خواننده با استعدادي هستند كه صداي خوبي دارد.

كامكار، زمان ساخت موسيقي اصلي فيلم را بعد از پايان فيلمبرداري اعلام كرد.

در « علي سنتوري » به كارگرداني داريوش مهرجويي كه بيش از 80 درصد آن فيلمبرداري شده است بازيگراني چون بهرام رادان،‌ گلشيفته فراهاني، مسعود رايگان، رويا تيموريان، مائده طهماسبي و نادر سليماني به ايفاي نقش مي‌پردازند. ضمن آنكه سيامك خواهاني نوازنده ويولون گروه آريان نيز به همراه محمد سلوكي در اين فيلم حضور خواهند داشت.
 

noisymind

Registered User
تاریخ عضویت
15 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,994
لایک‌ها
1
سن
45
تشييع پيکير دو تن از پيشکسوتان سينما

--------------------------------------------------------------------------------
14912.jpg


پيكرمرحوم "سروش خليلي" بازيگرپيشكسوت تلويزيون، تئاتر و سينما روز پنجشنبه با حضور جمعي از هنرمندان در تهران تشييع شد.

به گزارش «ایرنا» ، پيكر آن مرحوم پس ازتشييع در ميان حزن و اندوه هنرمندان و علاقه‌مندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خاكسپاري شد.

مرحوم سروش خليلي دو روزقبل حين نقش آفريني درفيلم "بوي گل‌هاي وحشي" به علت عارضه قلبي دارفاني را وداع گفت.

آن مرحوم درسال ‪ ۱۳۱۵‬در شهر آستارا متولد شد و پس ازفراگيري آموزش‌هاي بازيگري نزد عبدالحسين نوشين و كلاس‌هاي بازيگري صمد صباحي ، حسين خيرخواه و گذراندن دوره يك ساله بازيگري در تئاتر سعدي وارد عرصه‌بازيگري درتئاتر و تلويزيون شد.

فيلم‌هاي هزاردستان، اميركبير، امام علي (ع) ، پيله‌هاي پرواز و ورثه آقاي نيكبخت از جمله يادگارهاي آن مرحوم در عرصه نقش آفريني مجموعه‌هاي تلويزيوني بود.

در عرصه هنرهاي نمايشي هم بازي درنمايش‌هاي زارع شيكاگو، دايي و دنيا، مرد خسيس، مرغ دريايي، بازگشت و ارثيه‌ايراني از جمله آثار ماندگار از اين هنرمند فقيد است.

مرحوم خليلي در عرصه سينما هم فعاليت قابل توجهي داشت كه از آثار او مي‌توان به مدرسه پيرمردها، مردي كه موش شد، طهران روزگار نو، غريبانه و كميته مجازات اشاره كرد.

صبح امروزهمچنين پيكرمرحوم "داود اسكندري" يكي ديگرازهنرمندان برجسته سينماي ايران تشييع و در بهشت زهرا (س) خاكسپاري شد.

اسكندري، ديروز (چهارشنبه) دارفاني را وداع گفت.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
به نقل از DOOSTeKHOOB :
اردلان كامكار، ساخت موسيقي فيلم « علي سنتوري » را آغاز كرد.

وي در گفت و گو با خبرنگار هنري ايسنا با بيان اينكه ساخت آهنگ هايي كه قرار است توسط شخصيت نوازنده ي سنتور در فيلم نواخته شود آغاز شده است اظهار داشت: با هنرپيشه اين نقش براي فيگورهايي كه بايد داشته باشد كار شده ضمن آنكه صحنه‌هاي كلوزآپ نواختن سنتور از دست خود من گرفته خواهد شد.

كامكار با اشاره به اينكه آهنگ اين كار، سبك‌هاي مختلف خواهد داشت افزود: 2 يا 3 ترانه پاپ خواهيم داشت كه در طول فيلم توسط هنرپيشه خوانده خواهد شد و از محسن چاوشي به عنوان خواننده ي اين ترانه‌ها استفاده خواهيم كرد . او خواننده با استعدادي هستند كه صداي خوبي دارد.

كامكار، زمان ساخت موسيقي اصلي فيلم را بعد از پايان فيلمبرداري اعلام كرد.

در « علي سنتوري » به كارگرداني داريوش مهرجويي كه بيش از 80 درصد آن فيلمبرداري شده است بازيگراني چون بهرام رادان،‌ گلشيفته فراهاني، مسعود رايگان، رويا تيموريان، مائده طهماسبي و نادر سليماني به ايفاي نقش مي‌پردازند. ضمن آنكه سيامك خواهاني نوازنده ويولون گروه آريان نيز به همراه محمد سلوكي در اين فيلم حضور خواهند داشت.
اين خبر در تاپيك اخبار موسيقي عنوان شده بود .
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
به نقل از noisymind :
تشييع پيکير دو تن از پيشکسوتان سينما

پيكرمرحوم "سروش خليلي" بازيگرپيشكسوت تلويزيون، تئاتر و سينما روز پنجشنبه با حضور جمعي از هنرمندان در تهران تشييع شد.

به گزارش «ایرنا» ، پيكر آن مرحوم پس ازتشييع در ميان حزن و اندوه هنرمندان و علاقه‌مندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خاكسپاري شد.

مرحوم سروش خليلي دو روزقبل حين نقش آفريني درفيلم "بوي گل‌هاي وحشي" به علت عارضه قلبي دارفاني را وداع گفت.

آن مرحوم درسال ‪ ۱۳۱۵‬در شهر آستارا متولد شد و پس ازفراگيري آموزش‌هاي بازيگري نزد عبدالحسين نوشين و كلاس‌هاي بازيگري صمد صباحي ، حسين خيرخواه و گذراندن دوره يك ساله بازيگري در تئاتر سعدي وارد عرصه‌بازيگري درتئاتر و تلويزيون شد.

فيلم‌هاي هزاردستان، اميركبير، امام علي (ع) ، پيله‌هاي پرواز و ورثه آقاي نيكبخت از جمله يادگارهاي آن مرحوم در عرصه نقش آفريني مجموعه‌هاي تلويزيوني بود.

در عرصه هنرهاي نمايشي هم بازي درنمايش‌هاي زارع شيكاگو، دايي و دنيا، مرد خسيس، مرغ دريايي، بازگشت و ارثيه‌ايراني از جمله آثار ماندگار از اين هنرمند فقيد است.

مرحوم خليلي در عرصه سينما هم فعاليت قابل توجهي داشت كه از آثار او مي‌توان به مدرسه پيرمردها، مردي كه موش شد، طهران روزگار نو، غريبانه و كميته مجازات اشاره كرد.

صبح امروزهمچنين پيكرمرحوم "داود اسكندري" يكي ديگرازهنرمندان برجسته سينماي ايران تشييع و در بهشت زهرا (س) خاكسپاري شد.

اسكندري، ديروز (چهارشنبه) دارفاني را وداع گفت.
دوست عزيز

در اين انجمن تاپيكي داريم براي مسائل مربوط به سينما . بهتر است از اين پس در انجمن مربوطه مطلب خود را بنگاريد .

منتقل شد
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
موزيکال 'ارباب حلقه ها' که ۲۵ ميليون دلار هزينه ساخت آن شده در نخستين اجرايش در تورنتو کانادا نتوانست نظر مساعد منتقدان تئاتر را به خود جلب کند.
بيشتر منتقدان گفته اند اين نمايش که اجرايش حدود چهار ساعت به طول می انجامد توقعات را برآورده نساخته است.

مجله 'تورنتو استار' اين نمايش را "کند" توصيف کرده است.

با اين حال نوه نويسنده کتاب، اين نمايش را به خاطر وفادار ماندن به اصل داستان ستوده است.

به گفته راشل تالکين: "همه آنچه از نظر من مهم هستند و همچنين اغلب عناصر اصلی داستان در اين نمايش بروی صحنه آمده اند".

"تصور می کنم ارائه 'ارباب حلقه ها' در سه ساعت و نيم کار شگفت انگيزی است."

به صحنه آمدن اين موزيکال که چکيده کاملی از اثر حماسی جی آر آر تالکين است، چهار سال زمان برده و تصور می شود اين موزيکال پرهزينه ترين توليد نمايشی جهان است.

بن برنتلی، منتقد 'نيويورک تايمز' آنرا "بشدت غير قابل فهم" توصيف کرده است.

نشريه بريتانيايی 'ديلی تلگراف' نيز گفته است: "اين اثر ثابت کرد هميشه نمی توان با تزريق پول مشکلات را حل کرد".
 

mbf

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2005
نوشته‌ها
992
لایک‌ها
7
ممنون از لینک خبر و اطلاع رسانی شما دوست گرامی
فقط این خبر خیلی قدیمی بود
اگر کسی خبر جدید تری داره از وضعیت حال حاضر پوپک خیلی خوشحال می شم که اینجا بگه تا مابقی دوستان هم اطلاع پیدا کنن
 

mbf

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2005
نوشته‌ها
992
لایک‌ها
7
در ضمن من خودم فردا یا پس فردا تماس می گیرم با خانواده پوپک و خبر شو همین جا به اطلاع دوستان خواهم رسوند
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
به نقل از mbf :
ممنون از لینک خبر و اطلاع رسانی شما دوست گرامی
فقط این خبر خیلی قدیمی بود
اگر کسی خبر جدید تری داره از وضعیت حال حاضر پوپک خیلی خوشحال می شم که اینجا بگه تا مابقی دوستان هم اطلاع پیدا کنن

آره راست میگی تاریخ یه خبر دیگه را با این خبر اشتباهی دیدم فکر کردم جدیده.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
فيلم سينمايي "گيلانه" ساخته "رخشان بني‌اعتماد" كارگردان ايراني، سه شنبه شب در قالب هفتمين فستيوال بين‌المللي جزاير قناري اسپانيا، به روي پرده رفت.

"گيلانه" در اين جشنواره با ‪ ۱۴‬فيلم بلند ديگر از كشورهاي انگليس، ويتنام، ژاپن، چين، آمريكا، اسپانيا، فيليپين، تايلند و مغرب بر سر كسب جايزه طلايي فستيوال قناري در شهر "لاس پالماس" به رقابت برخاسته است.

اين جشنواره كه از روز شنبه آغاز شده است، همچنين شاهد نمايش ‪ ۱۲‬فيلم كوتاه است.

فيلم سينمايي "گيلانه" محصول سال ‪ ۱۳۸۴‬ايران و كار مشترك "رخشان بني اعتماد" و "محسن عبدالوهاب" است.

اين فيلم كه روز چهارشنبه نيز در جزاير قناري روي پرده خواهد رفت، سرنوشت مردم عادي را زير باران حملات موشكي رژيم صدام به تهران در دوران جنگ تحميلي، روايت مي‌كند.

"گيلانه"، شخصيت اصلي فيلم، زني روستايي است كه از يكسو، ناچار است پسرش را به جبهه بفرستد و از ديگر سو، با دختر باردارش راهي تهران شود تا شايد نشاني از شوهر مفقودالاثرش بيابد.

"فاطمه معتمدآريا"، "بهرام رادان"، "ژاله صامتي"، "باران كوثري"، "شاهرخ فروتنيان" و "مجيد بهرامي" در "گيلانه" ايفاي نقش مي‌كنند.

سينماي ايران كه امروز در جهان شناخته شده است، در سالهاي اخير جوايز متعددي را از جشنواره‌هاي مختلف اسپانيا كسب كرده است.

صدف طلايي فستيوال سن‌سباستين براي فيلم "لاك پشت‌ها هم پرواز مي‌كنند" ساخته "بهمن قبادي" و ديگر جوايز براي فيلمهايي همچون "فصل ممنوعه" به كارگرداني "فريبرز كامكاري" در فستيوال وايادوليد، "مرد آهنين" به كارگرداني "محمد رسول‌اف" در فستيوال "اكتوال" شهر "لوگرونيو" و شماري ديگر از فيلمها در فستيوال خيخون و مالاگا از جمله اين درخشش‌ها است.

فستيوال بين‌المللي جزاير قناري در اين‌باره نوشته است: "سينماي ايران يكي از پرتلاش‌ترين سينماهاي جهان در فستيوالهاي عمده و عرصه‌هاي رقابت است و جشنواره جزاير قناري در لاس پالماس نيز با حضور "گيلانه" نشان مي‌دهد كه از چنين قافله‌اي عقب نمانده است."
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
فيلم "آلبوم" به كارگرداني رضا حيدرنژاد جايزه بهترين فيلم كودكان فستيوال بين‌المللي فيلم قبرس را به خود اختصاص داد.

به گزارش روز سه شنبه سفارت جمهوري اسلامي ايران در نيكوزيا، نخستين فستيوال بين‌المللي فيلم قبرس چهارم فروردين ماه به مدت چهار روز در اين كشور برگزار شد.

در اين فستيوال ‪ ۱۳۰‬فيلم از ‪ ۴۰‬كشور در شهرهاي نيكوزيا، ليماسول ، لارناكا قبرس به نمايش درآمد كه فيلم ايراني آلبوم به كارگرداني رضا حيدرنژاد توانست جايزه بهترين فيلم كودكان را كسب كند.

براساس اين گزارش ، فيلم‌هاي نمايش داده شده در نخستين فستيوال بين- المللي فيلم قبرس از بين ‪ ۳۰۰‬فيلم ارايه شده به اين جشنواره ، انتخاب شدند.
 
بالا