برگزیده های پرشین تولز

من بدون پول چجوری شروع کردم و ادامه دادم - الان باید چکار کنم

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nethanzo

Registered User
تاریخ عضویت
4 آگوست 2011
نوشته‌ها
372
لایک‌ها
123
سن
41
محل سکونت
اروميه
دوست بزرگوار، با در نظر گرفتن این که هیچ کاری آسون نیست و پول درآوردن سخته، دو تا نمونه برات می نویسم امیدوارم حداقل منبع الهام و انگیزه باشه برات.

من سالهاست یه دفتر مهندسی معماری دارم که البته حاصل زحمات پدره که الان حدود 15 ساله مدیریتش رو من به عهده گرفتم. از سال 1360 فعالیتشو شروع کرده و قوی و پردرآمد بوده.

داستان اول: پدرم تو هنرستان تدریس میکرد. میگه یه روز که بچه ها رو برای درس نقشه برداری برده بودم اطراف شهر و داشتم کار اونا رو تماشا میکردم، با خودم گفتم که تا کی قراره با حقوق آموزش و پرورش سر کنی. میگه همون لحظه تصمیم گرفتم برای خودم کار کنم و بچه ها رو وسط بیابون ول کردم و اومدم. همونجا همکاریش با آموزش و پرورش قطع شده بود. میگه رفتم یه دفتر اجاره کردم و چند تا میز و صندلی کهنه گذاشتم و نشستم. ماه ها بدون درآمد فقط اجاره میدادم. همش حواسم به راه پله بود که صدای پا بیاد یا کسی بیاد. در این حین البته برای خودش بازاریابی میکرده و به شهرداری رفت و آمد میکرده تا کم کم تونسته مشتری جمع کنه و با کار با کیفیتی که ارائه میداد، مشتریاش مشتری آوردن و روزی رسید که 75% نقشه های ساختمانی شهر رو دفتر ما می کشید.

داستان دوم: روزی از روزها یکی از همکارا آقای جوانی رو به من معرفی کرد برای کار توی دفتر. وضعیت خانوادگیش بی نهایت بد بود. خونشون به علت بدهی تحت اجرا بود، دو تا خواهر و یه برادر کوچکتر داشت و پدر و مادر مریض. مدرکش دیپلم هنرستان رشته اقتصاد یا یه همچین چیزی بود. منم قبول کردم که بیاد و به عنوان آبدارچی و نظافت و کارای دفتر همکاری کنه. این پسر هر روز به هر بهانه ای، مثلاً گردگیری اتاق ها و چایی دادن و ... می اومد بالاسر نقشه کش های من. کم کم نقشه کشی ساختمان رو یاد گرفت. دو سال شب و روز تمرین کرد. چشماش ضعیف شده بود عینک میزد ولی از تلاش دست برنداشت تا شد یه نقشه کش حرفه ای. تنهایی به جای دو تا نقشه کش برام کار میکرد. کم کم برای امضای نقشه ها و اخذ مجوزها و پروانه فرستادمش. کار رو کامل یاد گرفت. بعد از مدت ها (شاید پنج یا شش سال) از من اجازه گرفت تا برای خودش دفتر مستقل باز کنه. در این حین رفت دانشگاه و توی رشته معماری فوق لیسانس گرفت. الان کسب و کار مستقل خودش رو داره.دو تا خواهر رو عروس کرده. برای برادر خونه و ماشین گرفته و دامادش کرده. خودش ازدواج کرد و خونه و ماشین گرفت و خونه پدر و مادرش رو هم پس گرفت. چند وقت پیش هم به من گفت که مقداری پس انداز داره که میخواد وارد پروژه های مشارکتی ساختمانی بشه.
 

iranbus

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2009
نوشته‌ها
2,677
لایک‌ها
1,037
محل سکونت
b
دوست گرامی خدا ابوی گرامیتون رو بیامرزه
شما خوب شروع کردی و همت خوبی داشتی من هم به شخصه چند نکته از برداشت های شخصیمو میگم:
1- از نظر من توجه زیادبه آدمهای معروف دنیا دارید قرار نیست همه ما به اون سطح برسیم و اون آدم های معروف هیچکدوم شانسکی و غیره معروف و ثروتمند نمیشن حتما حتما یه قدرتی از اونها حمایت میکنه . شما فقط میتونید از اونها ایده و الهام بگیرید

2- ضعف دوم شما مدیریت مالی و مدیریت ریسک بود
جمله ای که در مورد کیوساکی گفتید به نظرم برای کسی هست که درآمد پایدار داشته باشه و از پول مازادی که خرج کردن اون به سرمایه اصلیش خدشه ای وارد نمیکنه همون پول میشه مبلغ سرمایه گذاریت . میتونی باهاش تو بورس و کریپتو و... سرمایه گذاری کنی.
تمام اون افراد موفق که شما اسامیشونو میگی هیچکدوم طبق جمله کیوساکی عمل نمیکنن چون اونی که پول درمیاره و میخواد سرمایه گذاری کنه قدر پول رو میدونه نمیره که باهاش لاکچری بازی دربیاره .
زیاد خودتو درگیر این افرادی که جملات موفقیت میگن نکن چون اینها با فروختن فکر موفق شدن به مردم هست که خودشون پولهای کلان بدست میارن .

3- با پیشنهاد اسنپ که یکی از دوستان گفت من هم موافقم چرا چون شما رو به درامد ثابت میرسونه بعد از اون میتونی پولشو جمع کنی برای سرمایه گذاری های دیگت ولی همچنان نباید درامد ثابتت رو رها کنی

4- یاد بگیر پول کم خرج کنی (این رو از طرز لباس پوشیدن استیو جابز و بیل گیتس و ... میتونی بفهمی)

5- در مورد همکاری در فروش و سایت هم که فرمودی به درد نمیخوره لازم به ذکره که اینها یه علم هست عمل مخاطب شناسی تا زمانی که درکی از بازدید کننده نباشی نمیتونی از اون پول در بیاری.
 
Last edited:

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,619
لایک‌ها
6,707
محل سکونت
رشت
3- با پیشنهاد اسنپ که یکی از دوستان گفت من هم موافقم چرا چون شما رو به درامد ثابت میرسونه
من تقریبا 7-8 ماه تو اسنپ کار کردم , از نرخ کرایه بقیه شهرها اطلاعی ندارم ولی اگر مثل تهران نباشه اسنپ فقط خرحمالیه
مثلا شهر ما 90% کرایه ها 3 تا 5 تومنه!! در زمان ترافیک یه 20-30% افزایش پیدا میکنه , نتیجه 7-8 ماه کار من در اسنپ نهایت شد چیزی حدود 2 میلیون خرج تعمیر ماشین

بعد از 7-8 ماه وقتی یه دودوتا چهارتا کردم دیدم عملا فرقی با بیکاری نداره چون حتی هزینه های خودمم هم با کرایه 3 تومنی تامین نمیشه ,
تازه تمام مواردی که میگم مربوط به زمان بنزین 1000 تومنی هست , الان بنزین 3 هزار تومن شده ولی همچنان کرایه های اسنپ همون 3 تا 5 تومنه !! :rolleyes:


الانم سرمایه ای ندارم نمیدونم از کجا شروع کنم یه ضمینه جدید که بتونم توش شروع کنم؟
به هر چی فکر میکنم الان نیشه گفت فلان کار سود داره ؟
نظر شما چیه؟؟!!! چیکار باید کرد؟ چه ایده ای دارید؟ کی دوست داره شروع کنه؟

( هر گونه نظر غیر مرتبط و .......... گزارش و پاک خواهد شد )

منم دقیقا شرایط شما رو دارم , بعد از 15 سال کار و بدست آوردن همه چیز , یهو برعکس شد و از همون مسیری که صعود کرده بود برگشت و سقوط کرد :rolleyes:
الان علی مونده و حوضش!
 
Last edited:

s.david.s

کاربر فعال بورس و بانکداری
کاربر برتر سال 1399
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2019
نوشته‌ها
2,009
لایک‌ها
18,729
محل سکونت
تهران
وا :p
خوب معلومه خروجی کسب و کار پول (یا ارزش) ئه دیگه. شما از این نتیجه گرفتی که فروش بخش اصلی کسب و کاره؟ بقیه قسمت ها هم هیچی ؟
نزن این حرفو انصافا :) مثل این میمونه که بگی خروجی کامپیوتر ال سی دیشه.واسه همین سی پی یو رو میتونی برداری بری بفروشی.
کامپیوتر ده ها قسمت داره، سی پی یو، رم ، هارد، ... هر کدوم رو برداری کار نمیکنه.
کسب و کار هم ده ها تا قسمت داره. دیجی کالا رو اگه موسس / هیئت مدیره اش رو حذف کنی، بخش فروش اش چیزی میمونه اصلا که بفروشه؟ انبارش رو حذف کن همینطور.
پشتیبانی اش رو حذف کن ببین چطوری بخش فروش میخواد کارش رو بکنه.
هر کسب و کار چندین بخش داره، یکی اش رو حذف کنی کل کسب و کار مختل میشه.
ببین، بحث سر این نیست که فروش ارزش اش چقدره، که میگی بزرگتر فک کن. اصلا قبول ، فروش ارزش اش خیلی بالاست. خوب بعدش چی؟
تا اونجایی که فهمیدم به کسب و کار هایی علاقه داری که صرفا فروش باشند، مثلا یه وبسایت که جنس بفروشی توش، یا همون خرید و فروش هایی که میکردین تا حالا.
ببین دیدی که من دارم اینه که تو دراز مدت، توی حالت متوسط، اگه بری به فرض متخصص فروش حرفه ای بشی و بری تو یه شرکت خارج کار کنی، درآمدت خیلی بیشتر میشه (شاید بالای 500 میلیون تو سال). یا اینکه یه کسب و کار راه بندازی که محصول / سرویس خودت رو به مشتری ات بفروشی.
ولی خوب نمیدونم. شاید به قول خودت دارم دست کم میگیرم خرید و فروش رو. شاید کسایی که دارن خرید و فروش میکنن به طور متوسط درآمدشون خیلی هم بالاست. یا اصلا شاید مهارت شما از خط متوسط خیلی بالاتره توی خرید و فروش.
قبلا هم گفتم، من توی زمینه خرید و فروش اطلاعاتی ندارم، اگه هم میدونستم منظورتون از کسب و کار ، کسب و کار خرید و فروشه، نظر نمیدادم اصلا. گفتید کسب و کار فک کردم منظورتون اینه که میخواید یه کالایی، پلتفرمی چیزی درست کنید، یا سرویسی ارائه بدید به مشتری، واسه همین نظر دادم.
پ.ن : ببین مثلا تو گوگل بزنی movies about business :
The Wolf of Wall Street : دلال سهام
The Social Network : کسب و کار (فیس بوک)
The Founder : کسب و کار (رستوران مک دونالد)
The Pursuit of Happyness : فروشنده
Steve Jobs : کسب و کار (اپل)
مثلا من یه دوستام سهام کار میکرد و درآمدش خیلی خوب بود (حدود ماهی 30 تومن). خیلی ها هم خرید و فروش میکنند و سودشون خوبه. خلاصه اینهارو نمیخوام انکار کنم، صرفا حوزه اطلاعات من نیست.

متاسفانه استارتر کلا پست ها رو یه جور دیگه میخونه !
مثلا 5 تا نکته توشه و 4 تاش عینه واقعیته و رد میکنه و 1 دونه رو که اشتباه فهمیده میاد توضیح میده !
تک تک صحبت ها واقعا مشخصه ولی متاسفانه بازم روی نظر خودشون پا فشاری میکنن که کاریش نمیشه کرد :)

من تقریبا 7-8 ماه تو اسنپ کار کردم , از نرخ کرایه بقیه شهرها اطلاعی ندارم ولی اگر مثل تهران نباشه اسنپ فقط خرحمالیه
مثلا شهر ما 90% کرایه ها 3 تا 5 تومنه!! در زمان ترافیک یه 20-30% افزایش پیدا میکنه , نتیجه 7-8 ماه کار من در اسنپ نهایت شد چیزی حدود 2 میلیون خرج تعمیر ماشین

بعد از 7-8 ماه وقتی یه دودوتا چهارتا کردم دیدم عملا فرقی با بیکاری نداره چون حتی هزینه های خودمم هم با کرایه 3 تومنی تامین نمیشه ,
تازه تمام مواردی که میگم مربوط به زمان بنزین 1000 تومنی هست , الان بنزین 3 هزار تومن شده ولی همچنان کرایه های اسنپ همون 3 تا 5 تومنه !! :rolleyes:




منم دقیقا شرایط شما رو دارم , بعد از 15 سال کار و بدست آوردن همه چیز , یهو برعکس شد و از همون مسیری که صعود کرده بود برگشت و سقوط کرد :rolleyes:
الان علی مونده و حوضش!

ببین بزار تهرانو بگم
من با 206 اتومات 30 روز حدودا کار کردم
روزی 380 تومن بعد از کسر کمسیون اسنپ ( جمعا با کارکرد 280 کیلومتر ) اینطورا در میووردم که هزینه طرح ، بنزین ، استهلاک خودرو و حتی افت قیمت خودرو ، تعمیرات ، سرویس های 6000 کیلومتری و طرح آلودگی هوا و طرح ترافیک برای این مقدار کارکرد حدودا 150 تومن میشد ( تازه با بنزین 3 هزار تومنی ! ) و خالص 230 هزار تومن برام میموند
ساعت کاریمم از 7 صبح تا 11 شب فقط 1 ساعت جمعا توی روز صرف ناهار ، سرویس و استراحت میکردم .
دو گوشیه میرفتم . یدونه فقط واسه ویز و اسنپ بود . اون خط رو روی اون یکی گوشی دایورت میکردم و کل تماس هامو با اون جواب میدادم . هندزفری شارژش تموم میشه !

اگه کسی 22 روز در ماه اینطوری کار بکنه ماهی 5 تومن خالص و خرج در رفته براش میمونه ! تنها خرج هایی رو که حساب نکردم ناهار و استهلاک گوشی بودش ! البته ماشین من اتومات بوده و با دستی کارکرد احتمالا حدود 10% کمتر بشه که به همون نسبت هم سرمایه کمتر میشه ، استهلاک کمتر میشه و هزینه تعمیرات کاهش پیدا میکنه .
تازه این سود با 206 ای در میومد که گیربکسش معروفه به اعصاب خورد کنی ! توربین ، شیر برقی و تقه زدن و صد تا چیز دیگه . البته اینم بگم هزینه تعمیرات و استهلاک رو پیش پیش برداشت میکردم . یعنی اگه 250 تومن هزینه روغن و فیلتر میشد برای 6000 کیلومتر ، حساب کرده بودم که به ازای هر کیلومتر چقدر در میاد و بعدا هر روز از درآمد کسر میکردم . یعنی فکر نکنی بعد از اون سی روز مثلا تعمیراتی انجام دادم که به خاطر کار توی اسنپ بوده !

خداییش ماهی 5 تومن عالیه:p
همیشه موسیقی ملایم توی ماشین پخش میکردم ، خوشبو کننده ، سلام احوال پرسی با مسافر و کلا هوای مسافرم داشتم . به خاطر همین رفتارام شاید باورت نشه حدودا 500 تومن اضافه تر گرفتم !
با مسافر اعصاب خورد کن هم برخورد داشتم یعنی تجربه بد هم داشتم ولی اصلا خودمو درگیرش نمیکردم .

توی این 30 روز هم نه 1 ریال خلاف داشتم نه تصادف ! تصادف تو زندگیم زیاد داشتم که همیشه هم بقیه مقصر بودن ولی وقتی بحثه کاره ، باید آروم برونی ، بادقت برونی ، هواست به همه جا باشه ، چون مسافر هم توی ماشینه و اگه خون از دماغش بیاد دمار از روزگار راننده در میاره !
ب
جریمه هم طبیعیه نباید داشته باشه و قابل پیشگیریه


هرکسی بتونه یک سال فقط ، نه ماهی 30 روز یا 26 روز ، بلکه ماهی 22 روز کار بکنه توی اسنپ و 60 تومن آخر سال دستش بمونه . اونوقت با اون 60 تا هر کاری رو که دوست داره بکنه .
یا پاره وقت هفته ای یک روز ، حدودا ماهی 1 تومن میشه ! کنار کاری که بهش علاقه داره این کار رو بکنه تا وقتی که کارش اوکی بشه و اسنپو کنار بزاره
 

robocop-game

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1,650
لایک‌ها
1,862
مجله رو داری؟ می تونی تهیه کنی؟
تو این زمینه علاقه مندم؛ اگر محصولات رو توجیه پذیر ببینم، می تونیم روش کار کنیم مشترک.

نه . گفتم برای کسی خریدم
چند سال ‌‌‌‌‌پیس از یه کیوسک روزنامه فروشی از میدون انقلاب خریدم
باید ببینم چیزی مثل اون پیدا میشه
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,619
لایک‌ها
6,707
محل سکونت
رشت
هرکسی بتونه یک سال فقط ، نه ماهی 30 روز یا 26 روز ، بلکه ماهی 22 روز کار بکنه توی اسنپ و 60 تومن آخر سال دستش بمونه
خب منم همون اول گفتم که به غیر از تهران اسنپ ارزش وقت گذاشتن نداره ,

کلا کار کردن با ماشین عمر تلف کردنه , شما یه راننده تاکسی سراغ داری که وضع خوبی داشته باشه و در رفاه باشه ؟
 

m-alian

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2013
نوشته‌ها
529
لایک‌ها
98
محل سکونت
آبادان

s.david.s

کاربر فعال بورس و بانکداری
کاربر برتر سال 1399
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2019
نوشته‌ها
2,009
لایک‌ها
18,729
محل سکونت
تهران
خب منم همون اول گفتم که به غیر از تهران اسنپ ارزش وقت گذاشتن نداره ,

کلا کار کردن با ماشین عمر تلف کردنه , شما یه راننده تاکسی سراغ داری که وضع خوبی داشته باشه و در رفاه باشه ؟
آره میدونم گفتی به غیر از تهران منم میخواسنم توضیح بدم که چقدر داره و کسایی که سواله براشون با آگاهی سمتش برن

دروغ نگم ، یکی از اقوام وضع خوبی داره :D

ولی قبول ندارم که کار کردن با تاکسی یا وانت عمر تلف کردنه !

مثلا من بگم فلان شخص با 2 میلیارد سرمایه ، سالی 5 میلیارد در میاره ولی من با 2 میلیارد سالی 500 میلیون در میارم نمیتونم بگم کار من عمر تلف کردنه !
باید ببینم میتونم کار اون شخصو بکنم یا حتی یکم بهتر یا نه
اگه بتونم و نکنم یعنی عمر تلف کردن
اگه نتونم و نکنم عمر تلف کردن نیست
توی این مورد من میگم اصلا نمیدونم اون طرف با پولش چیکار میکنه و مطمئن هستم من از پسش بر نمیام . پس دست روی دست نمیزارم و کار خودمو میکنم .
البته بگم کاری که خودم الان انجام میدم بازدهیش بالای 45% در سال هستش . کلی کار دیگه هست که بازدهیش بیشتره و کلی کارم هست که کمتره ولی هرکسی متناسب با علایق و تخصص و روابط و سرمایش کارشو جلو میبره

چون همه میگن رانندگی عمر تلف کرده دلیل بر این نمیشه عمر تلف کردنه ! کاره سختیه ولی الزاما عمر تلف کردن نیست
این حرف مثل اینه من بگم یه خونه 70 متری 700 میلیونه و یه خونه 70 متری دیگه 1 میلیارد ! کدوم بهتره ؟ شما بگی اون 700 تومنیه چون ارزونتره ! باید ببینی هر کدوم کجان و حداقل 100 تا عامل دیگه رو بررسی و مقایسه بکنید .



با این حرفایی که زدم از اسنپ ماهی 5 درمیاد . یکی از دوستان تو کوروش ( مجتمع تجاری تهران هستش و خیلی معروفه ) همین حدودای ماهی 4 تا 6 براش میمونه !
یعنی این دوتا شغل بازدهیشون یکیه ! در صورتی که راننده تاکسی کل سرمایش ( با همون 206 اتومات ) 70 تومنه ولی اون دوستمون توی کوروش 500 تومن رهن یه مغازه 16 متری داده ( رهن کامل ) نمیدونم چقدر جنس توی مغازه ریخته ( ازش نپرسیدم تا حالا ) شما فرض کن 50 تومن هم جنس توش باشه . با 550 تومن داره اندازه کسی که 70 تومن سرمایه گذاشته در میاره .

آیا بوتیکیه وقت تلف نمیکنه ؟ نه ! چون علاقه ای به کار کردن روی تاکسی نداره و ترجیح میده این کار رو بکنه و دلایل خودش رو داره .
من نمیگم رو تاکسی کار بکنید یا تو بورس یا ملک یا هر کار دیگه ای . میخوام بگم که تاکسی الزاما وقت تلف کنی نیست و باید همه چیز رو با هم بسنجی .

بازدهی باید سنجیده بشه ، زمان باید مقایسه بشه ، علایق ، ریسک و ... باید بررسی بشه و در نهایت کار رو انتخاب بکنید
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,619
لایک‌ها
6,707
محل سکونت
رشت
یعنی این دوتا شغل بازدهیشون یکیه ! در صورتی که راننده تاکسی کل سرمایش ( با همون 206 اتومات ) 70 تومنه ولی اون دوستمون توی کوروش 500 تومن رهن یه مغازه 16 متری داده ( رهن کامل ) نمیدونم چقدر جنس توی مغازه ریخته ( ازش نپرسیدم تا حالا ) شما فرض کن 50 تومن هم جنس توش باشه . با 550 تومن داره اندازه کسی که 70 تومن سرمایه گذاشته در میاره .
استاد شما یک چیز رو در نظر نمیگیری , در اصول حسابداری سرمایه به دو دسته تقسیم میشه , مستهلک و غیرمستهلک

الان شما وقتی ماشین رو به عنوان سرمایه حساب میکنی این یک سرمایه مستهلک هست , یعنی چی ؟ یعنی به مرور زمان از عمرش کم میشه , وقتی از عمرش کم بشه بمرور زمان باید جایگزین بشه پس در واقع سرمایه شما داره کم میشه ولی اون جنسی که در بوتیک هست سرمایه غیرمستهلک هست یعنی اگر n سال هم بمونه چیزی ازش کم نمیشه

به هر حال هرکسی نظری داره , بهتره بزاریم تاپیک به روند خودش ادامه داشته باشه
 

ideaneshan

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2016
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
1,356
محل سکونت
Tehran-Humburg
یادمه داستانتو قبلاً تو همین پرشین تولز نوشته بودی و خونده بودمش.یعنی اواتارتو دیدم یادم اومد
خیلی جالب بود و تو ذهنم مونده بود
ایشالا همیشه موفق باشی
 

s.david.s

کاربر فعال بورس و بانکداری
کاربر برتر سال 1399
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2019
نوشته‌ها
2,009
لایک‌ها
18,729
محل سکونت
تهران
استاد شما یک چیز رو در نظر نمیگیری , در اصول حسابداری سرمایه به دو دسته تقسیم میشه , مستهلک و غیرمستهلک

الان شما وقتی ماشین رو به عنوان سرمایه حساب میکنی این یک سرمایه مستهلک هست , یعنی چی ؟ یعنی به مرور زمان از عمرش کم میشه , وقتی از عمرش کم بشه بمرور زمان باید جایگزین بشه پس در واقع سرمایه شما داره کم میشه ولی اون جنسی که در بوتیک هست سرمایه غیرمستهلک هست یعنی اگر n سال هم بمونه چیزی ازش کم نمیشه

به هر حال هرکسی نظری داره , بهتره بزاریم تاپیک به روند خودش ادامه داشته باشه

اگه دوباره با دقت بخونید ، نوشتم " افت قیمت " رو کسر کردم . یعنی همون استهلاک .
یعنی چی ؟
ساده بگم ، اگه الان ماشین من 100 هزار کارکرده و مدل 94 اگه بخوام همین الان یه ماشین از همون مدل با مثلا 200 هزار کارکرد و مدل 94 بخرم ، قیمتش چنده !
ما به تفاوت این دوتا میشه افت قیمت یا همون استهلاک ( البته اصطلاح استهلاک اینجا اشتباهه ) و اگه مثلا 10 میلیون بشه ، به ازای هر کیلومتر 100 تک تومنی کنتور میندازه .
توی این حالت تورم رو هم لحاظ نکردم چون تورم سود نیست که بخوام بگم سال بعد ماشین گرون میشه !
با احتساب همه اینا ماهی 5 تومن سود خالص داره !

یه استهلاک داریم که عملا توی اظهارنامه مالیاتی کاربرد داره و اینجا به کارمون نمیاد .


نه اتفاقا خوبه . ممکنه شما سوالی براتون پیش بیاد ، بپرسید من هم اشتباه کرده باشم وتصحیح بکنم که بقیه به اشتباه نیوفتن . ممکن هم هست شما اشتباه کرده باشید که اگه من جواب ندم بقیه که بخوان استفاده بکنن ، فکر کنن که این کار ارزشی نداره . چون با موضوع تاپیک هم مرتبطه و خیلیا هستن که دنبال یه درآمد هستن ولی چون خیلی توی جامعه این رو شنیدن که اسنپ خوب نیست یا تاکسی آینده نداره و ... بیخیال این کار شدن

اینم بگم که قرار نیست کسی با 200 تومن سرمایه بیاد روی تاکسی کار بکنه :D این کار برای سرمایه های زیر 100 تومن خوبه . بالای 100 باید به فکر یه کار دیگه باشید . اگه با همون 100 تومن کار بهتری مد نظر دارید ، همونو میتونید انجام بدین . این پایه و ساده ترین کار ممکنه

و بازم میگم همیشه هرکاری که قراره انجام بشه ، چه کوچیک چه بزرگ باید ریز ریز همه چیز رو حساب کتاب بکنید و بعد از تحلیل کامل اقدام به اجرا کردن اون بکنید .
بازم اگه سوالی مبهم هستش بفرمایید من توضیح بدم
 

prsiangame

Registered User
تاریخ عضویت
7 آگوست 2007
نوشته‌ها
432
لایک‌ها
24
من دوستی دارم سال 90 یه پژو 405 داشت و من بهش توصیه کردم فروخت و اورد تو بورس و الان که بهتون بگم به چه سرمایه ای رسیده فکر میکنید فیلم هندی تعریف میکنم.
به هر حال بورس ایران سال پیش بازدهی حداقل 220 درصدی داشته یعنی شما اگر هیچی از بورس ، تحلیل مالی ، تکنیکال نمی دونستی یه تاس می نداختی یه سهم شانسی می خریدی حداقل اینقدر سود می کردی و دوستایی دارم که سال پیش سرمایشون 600 درصد توی بورس رشد کرده.
یه دوستی هم گفت حسابداری بازار نداره جکی خنده دار گفته شما اگر تو این رشته تخصص و مهارت خوبی داشته باشی بهترین بازار کار داره ولی باید درس بخونید و از لحاظ فنی قوی باشید.
بازار it رو دست کم نگیرید من خودم صاحب دامنه film ir بودم و سال ها پیش تاپیکش زدم به نظرتون چند میرزه همه قیمت های خنده دار 5 یا 6 میلیونی می دادن حالا کاری ندارم که خودم چند فروختم ولی صاحب فعلیش پیشنهاد 1200 میلیونی داره.
 

hosseinmousavi7

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
1,747
لایک‌ها
401
محل سکونت
Tehran
من دوستی دارم سال 90 یه پژو 405 داشت و من بهش توصیه کردم فروخت و اورد تو بورس و الان که بهتون بگم به چه سرمایه ای رسیده فکر میکنید فیلم هندی تعریف میکنم.
به هر حال بورس ایران سال پیش بازدهی حداقل 220 درصدی داشته یعنی شما اگر هیچی از بورس ، تحلیل مالی ، تکنیکال نمی دونستی یه تاس می نداختی یه سهم شانسی می خریدی حداقل اینقدر سود می کردی و دوستایی دارم که سال پیش سرمایشون 600 درصد توی بورس رشد کرده.
یه دوستی هم گفت حسابداری بازار نداره جکی خنده دار گفته شما اگر تو این رشته تخصص و مهارت خوبی داشته باشی بهترین بازار کار داره ولی باید درس بخونید و از لحاظ فنی قوی باشید.
بازار it رو دست کم نگیرید من خودم صاحب دامنه film ir بودم و سال ها پیش تاپیکش زدم به نظرتون چند میرزه همه قیمت های خنده دار 5 یا 6 میلیونی می دادن حالا کاری ندارم که خودم چند فروختم ولی صاحب فعلیش پیشنهاد 1200 میلیونی داره.
چند فروختی
من یادمه تاپیک زدی :D :eek:
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,619
لایک‌ها
6,707
محل سکونت
رشت
چه کوچیک چه بزرگ باید ریز ریز همه چیز رو حساب کتاب بکنید و بعد از تحلیل کامل اقدام به اجرا کردن اون بکنید .
سال 87 من و دوستم در یک پاساژ مغازه داشتیم(جداگانه)
من سعی میکردم همه چیز رو درست و اصولی انجام بدم و دوستم به پشمکی ترین روش مغازه رو اداره میکرد.
من 7 صبح مغازه رو باز میکردم و دوستم الهی به امید تو یه روز 9 , یه روز 10 , یه روز 11 و .......
دوستم حتی اکثر مواقع اصلا مغازه هم نبود و کلید رو میداد به دوستاش که برن مغازه رو باز کنن

نتیجه ؟ من بعد از 6 ماه جمع کردم و دوستم سه سال با همین روش پشمکی کار کرد !!:cool:

شخصا به این نتیجه رسیدم هرچی دیمی تر نتیجه بهتر! :D


صاحب فعلیش پیشنهاد 1200 میلیونی داره.
هر زمان بابتش اسکناس شمارش رو و پرداخت شد حسابه وگرنه از این "" پیشنهاد داره ها "" زیاد تو پی تی شنیدیم
طرف باید خیلی اسکل باشه 1.2 میلیارد پیشنهاد داشته باشه و نفروشه!
 

s.david.s

کاربر فعال بورس و بانکداری
کاربر برتر سال 1399
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2019
نوشته‌ها
2,009
لایک‌ها
18,729
محل سکونت
تهران
شخصا به این نتیجه رسیدم هرچی دیمی تر نتیجه بهتر! :D سال 87 من و دوستم در یک پاساژ مغازه داشتیم(جداگانه)
من سعی میکردم همه چیز رو درست و اصولی انجام بدم و دوستم به پشمکی ترین روش مغازه رو اداره میکرد.
من 7 صبح مغازه رو باز میکردم و دوستم الهی به امید تو یه روز 9 , یه روز 10 , یه روز 11 و .......
دوستم حتی اکثر مواقع اصلا مغازه هم نبود و کلید رو میداد به دوستاش که برن مغازه رو باز کنن

نتیجه ؟ من بعد از 6 ماه جمع کردم و دوستم سه سال با همین روش پشمکی کار کرد !!:cool:
شاید روشش پشمکی نبوده
توی پاساژ ها حتی تفاوت داره که مغازت سمت راست باشه یا مغازه سمته چپ ، روبروی پله برقی باشی یا پشتش ، نزدیک درب ورودی باشی یا انتهای راهرو ، طبقه چندم باشی و ...
سبک کار کردن هم بستگی داره دکورت چی باشه ، چه جنسایی ریخته باشه ، چطوری با مشتری صحبت بکنی خوب حرف میزنی یا تحویل نمیگیری ، چطوری مشتری رو قانع بکنی ، جنستو از کجا بگیری ، نحوه پرداخت جنست چطوری باشه و ...
سبک زندگی هم مهمه . یکی ماهی 10 در میاره و مجرده ماهی 1 بیشتر خرج نمیکنه ! یکی باید خرج خونواده بده و کل پولش میپره
بعضی از کارا شاید لازم نباشه 7 صبح باز بکنی شاید اصلش همون 10 یا 11 ظهر بوده

مثلا میوه فروشی باید 5 صبح دنبال کاراتو بگیری
بوتیک 11 ظهر شروع میکنی
آرایشگاه 10
بستنی و ذرت و آبمیوه و کافه و رستوران 10 تا 11
املاک 9
من تو کار دکوراسیون 8 صبح شروع میکردم
طباخی 5 صبح
و الی آخر

اینکه مشتریات کی هستن هم مهمه . یکی بوتیک داره و 80% فروشش از مشتری های ثابتش هستش و قبل از اومدن زنگ میزن ولی یکی 10% فروشش از مشتری ثابته و مشتری گذری زیاد داره باید باز بکنه

بعضی وقتا شاید احساس بکنیم یکی پشمکی کار میکنه در صورتی که واسه خودش اصولی داره و کاملا هم درست رفتار بکنه
مثلا توی ترید کردن ، یکی کل وقتشو میزاره واسه تحلیل ولی اینقدر دیر دست به معامله میزنه که نه تنها سود نمیکنه شاید ضررم بکنه !
 

prsiangame

Registered User
تاریخ عضویت
7 آگوست 2007
نوشته‌ها
432
لایک‌ها
24
سال 87 من و دوستم در یک پاساژ مغازه داشتیم(جداگانه)
من سعی میکردم همه چیز رو درست و اصولی انجام بدم و دوستم به پشمکی ترین روش مغازه رو اداره میکرد.
من 7 صبح مغازه رو باز میکردم و دوستم الهی به امید تو یه روز 9 , یه روز 10 , یه روز 11 و .......
دوستم حتی اکثر مواقع اصلا مغازه هم نبود و کلید رو میداد به دوستاش که برن مغازه رو باز کنن

نتیجه ؟ من بعد از 6 ماه جمع کردم و دوستم سه سال با همین روش پشمکی کار کرد !!:cool:

شخصا به این نتیجه رسیدم هرچی دیمی تر نتیجه بهتر! :D



هر زمان بابتش اسکناس شمارش رو و پرداخت شد حسابه وگرنه از این "" پیشنهاد داره ها "" زیاد تو پی تی شنیدیم
طرف باید خیلی اسکل باشه 1.2 میلیارد پیشنهاد داشته باشه و نفروشه!
پسر خوب من اصلن با امسال شما ها بحث نمی کنم من اگه بهت بگم خودم چند فروختم و از چه شرکت هایی که میری سایتشون فیلم نگاه میکنی چه پیشنهاد هایی داشتم که راه خونتون گم میکنی لطفن پست من پاسخ نده که جوابتو نمی دم .موفق باشی
 

robocop-game

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1,650
لایک‌ها
1,862
من تقریبا 7-8 ماه تو اسنپ کار کردم , از نرخ کرایه بقیه شهرها اطلاعی ندارم ولی اگر مثل تهران نباشه اسنپ فقط خرحمالیه
مثلا شهر ما 90% کرایه ها 3 تا 5 تومنه!! در زمان ترافیک یه 20-30% افزایش پیدا میکنه , نتیجه 7-8 ماه کار من در اسنپ نهایت شد چیزی حدود 2 میلیون خرج تعمیر ماشین

بعد از 7-8 ماه وقتی یه دودوتا چهارتا کردم دیدم عملا فرقی با بیکاری نداره چون حتی هزینه های خودمم هم با کرایه 3 تومنی تامین نمیشه ,
تازه تمام مواردی که میگم مربوط به زمان بنزین 1000 تومنی هست , الان بنزین 3 هزار تومن شده ولی همچنان کرایه های اسنپ همون 3 تا 5 تومنه !! :rolleyes:




منم دقیقا شرایط شما رو دارم , بعد از 15 سال کار و بدست آوردن همه چیز , یهو برعکس شد و از همون مسیری که صعود کرده بود برگشت و سقوط کرد :rolleyes:
الان علی مونده و حوضش!

متاسفم واقعا
سخته به هیچ رسیدن
 

drdexter

مدیر بازارچه و اقتصاد - فروشنده معتبر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
20 آپریل 2011
نوشته‌ها
4,171
لایک‌ها
3,550
@robocop-game

چند تا سوال میکنم شما جواب بدید. من سوال هامو یکجا مطرح نمیکنم چون بسته به جواب هایی که میدید فرق میکنه

گیمر هستید ؟‌ منظورم از گیمیر بودن این هست که واقعا به گیم و بازی های MMORG وارد باشید . فقط لطفا جواب میدید من رو منشن کنید که متوجه بشم
 

hosseinmousavi7

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
1,747
لایک‌ها
401
محل سکونت
Tehran
پسر خوب من اصلن با امسال شما ها بحث نمی کنم من اگه بهت بگم خودم چند فروختم و از چه شرکت هایی که میری سایتشون فیلم نگاه میکنی چه پیشنهاد هایی داشتم که راه خونتون گم میکنی لطفن پست من پاسخ نده که جوابتو نمی دم .موفق باشی
عزیز با این دوستان بحث نکن
اهل پی تی بیشتر اهل حرف زدنن
 

prsiangame

Registered User
تاریخ عضویت
7 آگوست 2007
نوشته‌ها
432
لایک‌ها
24
عزیز با این دوستان بحث نکن
اهل پی تی بیشتر اهل حرف زدنن
من خودم سال هاست دیگه توpt پست نمی زارم این تاپیکم شانسی دیدم اومده بودم پیغام هامو چک کنم به خاطر اینکه این دوستمون راهنمایی کنم اون پست گذاشتم. همین الان هم به نظرم ارزشش برای مارکت هایی که بخوان تو این حوزه سرمایه گذاری کنن خیلی بیشتر از این حرفاست الان فقط فیلیمو هزینه ساخت یک سریالش بالای 22 میلیارد شده و ببنید خودتون از مشترکین میلیونی که داره چقدر حق اشتراک میگیره
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا