• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ناصر خان حجازی

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
شعری برای ناصرخان حجازی
ترانه ای از مرتضی بخشایش در وصف ناصر حجازی.

درسته خیلی وقتا گل نخوردیم / بعد تو ما یک دفعه هم نبردیم

دروازه بی تو، دیگه دروازه نیست / بی تو از «آبی»... دیگه آوازه نیست

این همه توپ و این همه ولوله / یه مَرده که: «محبوب هر چی دله»

واستا با این بازیا آسون نمیر / این آخرین پنالتیارم بگیر

هرچی ستاره بود تمومو بردن / شیرجه بزن! تا بازیو نبردن

این همه مردم کُری با تو خوندن / چشما به دستات، توی سرما موندن

این همه روزنامه و تیتر اول / با هر کی غیر «آبی»... عشقِ کل کل...

بازیو پس بگیر از این هوچیا / چشماتو واکن به تماشاچیا

اگه بری بدجوری گل می خوریم / توی همین نیمه یهو می بُریم

دروازه خالیه یه همتی کن / بیا و باز قبول زحمتی کن

واستا با این بازیا آسون نمیر / این آخرین پنالتیارم بگیر



زیبا بود
و تاثیر گذار
دقیقا مثل یک درد و دل هواداری بود

...
چند روزه دیگه میشه:
یه ساله رفته ای...
سیصد ساله واااای..
:(
 

فتنه گر

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2012
نوشته‌ها
201
لایک‌ها
138
ناصر خان در آستانه ی انتخابات 88

58t9z1x7bfjeiofcdh.jpg





پارسال ، همین روزها ...

81o9529ng9ajx3wee9re.jpg
 

WISE

Registered User
تاریخ عضویت
8 فوریه 2006
نوشته‌ها
2,223
لایک‌ها
6,739
محل سکونت
Cruel World
پیشنهاد برگزاری سوپرجام ایران به نام حجازی

باشگاه سپاهان در سایت رسمی خود پیشنهاد احیای سوپرجام ایران را به نام زنده‌یاد ناصر حجازی داده است. در متن این اعلامیه آمده است:

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان سال گذشته، هم به جهت نامگذاری یک جام معتبر و دائمی به نام زنده‌یاد ناصر حجازی و هم برای احیای رقابتی که در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است، پیشنهاد برگزاری سوپر جام باشگاه‌های ایران را مطرح کرده بود.

این روزها از پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و دیداری که سپاهان و استقلال باید در رقابت‌های قاره کهن با هم انجام دهند در رسانه‌ها به عنوان سوپر جام ایران یاد می شود، اما ای کاش فرای رقابت روز سه‌شنبه این دو تیم، ساز و کاری اتخاذ می‌شد تا سوپرجام در ایران احیاء شود…


سوپر جام -به عنوان دیدار تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی- رقابتی است که در ایران به فراموشی سپرده شده و هر سال نیز که سخنی از آن به میان می آید با توجیهات متعددی از آن عبور می شود.

به غیر از سال 1384 که این جام بین تیم‌های صبا باتری و فولاد خوزستان با پیروزی 4 بر 0 صباباتری در ورزشگاه شهید دستگردی همراه بود دیگر خبری از برگزاری این جام نشد. در سال 86 سپاهان به عنوان قهرمان جام حذفی و سایپا نیز به عنوان قهرمان لیگ برتر قرار بود که این جام را برگزار كنند که به دلیل تعویض زمین این دیدار از ورزشگاه آزادی به ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم این رقابت با تحریم دو باشگاه سایپا و فولاد مبارکه سپاهان مواجه شد. به‌ گفته مدیرعامل وقت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان «انتخاب ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم برای برگزاری دیدار سوپرجام نوعی بی‌حرمتی به دو باشگاه سایپا و سپاهان به عنوان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی بود.»

پس از آن سال، دیگر سخن چندانی از سوپرجام به میان نیامد تا جامی که می‌تواند با پایان رقابت‌های لیگ برتر و حذفی کشور و قبل از آغاز فصل جدید شور فوتبالی را به کشور بازگرداند و حتی بستری برای یک دیدار خیریه همراه با ویژه برنامه های مختلف باشد به راحتی از یادها رود و خیلی دست اندرکاران مربوطه را برای برگزاری به زحمت نیاندازد.

در این فصل که سپاهان قهرمانی لیگ برتر و استقلال تهران جام حذفی این فصل را از آن خود نموده‌اند می‌توان بار دیگر از احیای این کاپ با دیدار این دو قدرت فوتبال ایران فکر کرد و اندیشید. در ایام نزدیک به آغاز فصل دوازدهم لیگ برتر که تیم‌ها از اردوهای آماده‌سازی بازگشته اند و در تدارک دیدارهای دوستانه هستند این دیدار برای زردهای اصفهان و آبی های پایتخت هم می تواند به مثابه یک دیدار تدارکاتی برای آغاز فصل جدید، بهانه ای برای تزریق دوباره شور فوتبال به کشور در ایامی که دیدار های مهم داخلی برگزار نمی شود، و بستری برای برای اعطای در آمد این دیدار به امور خیریه همراه با ویژه برنامه های مختلف در اصفهان یا تهران باشد.

ضمن اینکه در آستانه سالگرد پرواز اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی به آسمان، از آنجا که همگان در صدد جلوگیری از فراموشی یاد و خاطره این اسوه غرور فوتبال ایران هستند، می‌توان با برنامه‌ریزی درست و برپایی همه‌ساله این رقابت، سوپر جام را برای همیشه به نام جام ناصر حجازی برگزار نمود تا ضمن نکوداشت همیشگی یاد و خاطره مردی که هنوز رفتنش را باور نکرده‌ایم به نوعی خود را ملزم به برگزاری هر ساله و منظم این جام که در بسیاری از کشورها رقابتی معتبر محسوب می شود بنمائیم.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان سال گذشته نیز این پیشنهاد را برای رقابت دو تیم سپاهان و پرسپولیس مطرح کرده بود. دیدار روز سه‌شنبه سپاهان و استقلال تهران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نام سوپر جام ایرانی را به جهت قهرمانی طلایی‌پوشان در لیگ برتر و آبی پوشان در جام حذفی بر سر زبان ها انداخته است، اما امیدواريم فرای این رقابت، این جام برای همیشه به نام زنده یاد ناصر حجازی احیاء و برگزار شود.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
526757_427553903930773_151880601498106_1497678_1800801804_n.jpg

بنابر اعلام خانواده ناصرخان مراسم سالگرد ناصرحجازی بعد از بهشت زهرا، در
ساعت 18( 6 بعد از ظهر) در منزل ایشان نیز برگزار خواهد شد
لذا از کلیه هواداران و دوستداران ناصرخان دعوت می شود تا در مراسم بعد از ظهر در منزل
ناصرخان حجازی نیز حضور یابند
با تشکر


یکسال گذشت ..انگار همین دیروز بود

روحش شاد و یادش همواره گرامی ..

484391_333466563392019_132328430172501_810866_348213928_n.jpg

زنده یاد ناصر حجازی و حجت الله خاکسار تهرانی

427894_231961656904068_100002707078531_308824_1270805831_n.jpg
 

mohammad5

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2012
نوشته‌ها
1,796
لایک‌ها
8,293
محل سکونت
اهواز
یک سال گذشــــــــت
gijc7k8qktuzgf42ddrm.jpg

یکسال گذشت، یکسال از درگذشت مرحوم ناصر حجازی گذشت اما ناصرخان هرگز نمی‌میرد چراکه بر دل مردم حکمرانی می‌کرد.

"در زندگی انسان زخم‌هایی هست که روح را در انزوا به آرامی می‌خورد و می‌تراشد.
یکسال گذشت، رفتن تو که اسطوره فوتبالدوستان ایرانی بودی، هستی و خواهی بود؛ در باور هیچکس نمی‌گنجید اما تو رفتی و داغ بزرگی به دل ما گذاشتی، مصیبتی به اندازه تمام تاریخ بر ما گذشت و رفتنت را هنوز باور نکرده‌ایم.

یکسال گذشت و این لحظات غم گرفته و غبارآلود چه بی‌رحمانه به ما تاختند. نمی‌دانی در این یکسال که در غم هجرانت بودیم بر ما چه گذشت. نمی‌دانی این لحظاتتلخ چطور هر لحظه جانمان را به لبمان رساند. هر لحظه نبودنت عذابمان داد و غم‌انگیزترین قصه زندگی را تجربه کردیم. نمی‌دانی بر ما چه گذشت.

غم هجرانت همان زخمی است که هیچگاه کهنه نمی‌شود، زخمی ناسور که همواره روحمان را در انزوا به آرامی می‌خورد و می‌تراشد. حالا ما مانده‌ایم و یک دنیا اندوه در غم از دست دادن اسطوره‌ای که هرگز نمی‌میرد. اسطوره‌ای که با آدمهای کاغذی این دوره و زمانه که فکر می‌کنند بزرگ هستند اما خوار ذلیل‌اند، تفاوتهایی داشت به اندازه از اینجایی که ما ایستاده‌ایم تا آنجا که تو هستی یعنی از زمین تا آسمان، اسوره‌ای که بر قلب مردم حکومت می‌کرد و هیچگاه یا دو خاطره‌اش از دل هوادارانش پاک نخواهد شد.

ما آدم‌های خوشبختی بودیم که دوران حیات تو را تجربه کردیم و حداقل وجود یک بزرگمرد را حس کردیم. مردی که از جنس آدم‌های امروزی نبود و به معنی واقعی مرد بود. کسی که دلسوز مردم بود و به خاطر مردم حقایق را بازگو می‌کرد، حقایقی که بسیاری از آدم‌های امروز یجرات بیان آنها را حتی در خلوت خودشان هم ندارند.

یکسال از درگذشت اسطوره فوتبال ایران گذشت و حالا بیشتر از همیشه عدم حضورش را حس می‌کنیم. در روزگاری که فوتبال ایران از مردان بزرگ تهی شده و اهالی این رشته نان را به نرخ روز نوش‌جان می‌کنند، بیشتر از قبل بزرگی و عظمت ناصر خان حجازی را درک می‌کنیم. بزرگمردی که دغدغه‌اش مردم بود چرا نیک می‌دانست اگر بزرگ شده، اسطوره شده و اسطوره خواهد ماند به خاطر همین مردم است و وقتی که بزرگ شد، گذشته‌اش را فراموش نکرد و بیشتر از همیشه به مردم نزدیک شد.

یکسال گذشت، یکسال از درگذشت مرحوم ناصر حجازی گذشت اما ناصرخان هرگز نمی‌میرد چراکه بر دل مردم حکمرانی می‌کرد.
نوه ناصرخان:بابا ناصر اندازه آسمان بزرگ بود
* دوست داریم درباره ناصر خان حجازی صحبت کنی؟

- بابا ناصر خیلی خوب بود. خیلی دوستش داشتم. همیشه با من پلی استیشن بازی می کرد و وقتی می‌باخت می خندید. ما با هم کشتی کج نگاه می کردیم و همدیگر را خیلی دوست داشتیم. وقتی بابا ناصر مریض بود همیشه بالای سرش می رفتم و همیشه می گفت شاید فردا حالم خوب شود.

* یک خاطره خوب از بابا ناصر تعریف کن.

- یک روز داشت فوتبال نگاه می کرد و وقتی تمام شد به بابا ناصر گفتم با من پلی استیشن بازی می کنی گفت آره و من 13 بر صفر بردم. بابا ناصر خندید و گفت چقدر خوب بازی می کنی و من هم گفتم همیشه خوب بازی می کنم. بابا ناصر گفت فوتبال واقعی ات هم خوب است و بازیکن خوبی می شوی.

* می دانی ناصر حجازی چقدر بزرگ بود؟

- آره خیلی بزرگ بود. به اندازه آسمان بزرگ بود.

* وقتی به مدرسه می روی دوستانت درباره بابا ناصر صحبت نمی کنند؟

- بعضی وقتها معلممان از بابا ناصر تعریف می کند و گاهی هم راننده سرویس می گوید که بابا ناصر کی بوده است. آنها می گویند بابا ناصر مرد خیلی خوبی بوده و انشاءالله خدا رحمتش کند.

* دوست داری یک روز مثل بابا ناصر شوی؟

- بله ولی دروازه بان نه چون فوتبالیست خوبی هستم اما دروازه بان نیستم.

* فوتبالت از بابا سعید و دایی آتیلا بهتر است؟
- در پلی استیشن از آنها بهتر هستم اما در فوتبال واقعی دایی و بابام بهتر هستند

آتیلا از سالگرد پدرش می گوید
13910301000228_PhotoA.jpg

فردا سالروز درگذشت پدرتان است. در این یک سال چه اتفاقاتی در خانواده حجازی رخ داد؟

یک سال از این موضوع گذشته ولی همه چیز آنقدر سریع اتفاق افتاد که من هنوز این موضوع را باور ندارم. یاد پدرم همیشه با ما است چون ما وابسته به یکدیگر بودیم و درگذشت او فشار زیادی را به ما وارد کرد اما حضور مردم و قوت قلب آنها در شهرهای مختلف باعث دلگرمی خانواده حجازی شد.

عکس پدر مرحوم‌تان را پشت شیشه ماشین‌تان زده‌اید...

این عکس همیشه با من بود و تا زمانی که من باشم این عکس روی شیشه‌ ماشینم چسبیده است. هنگامی که در خیابان‌ مشغول رانندگی هستم مردم به ما لطف دارند و با بوق‌زدن اشاره می‌کنند که جای ناصر حجازی در میان ما خالی است.

در این یک سال تماس‌هایی با شما گرفته و وعده‌هایی هم در بیمارستان قبل از درگذشت مرحوم حجازی داده شد. کسی به این وعده‌ها عمل کرد؟

خوشبختانه پدرم نیازی نداشت و اگر هم داشت هیچ وقت آن را به زبان نمی‌آورد. تا زمانی که انسان‌ها هستند حرف‌های قشنگی زده و وعده‌های زیادی داده می‌شود. حتی برخی‌ القاب‌ خوبی برای خودشان انتخاب می‌کنند ولی زمانی که پدرم از بین ما رفت دیگر خبری‌ از آن وعده‌ها نشد. مطمئن باشید کسانی که سال گذشته عکس یادگاری می‌گرفتند و وعده و وعید می‌دادند روز پنجشنبه که قرار است سالگرد پدرم را برگزار کنیم باز هم آنها را خواهیم دید. البته توقعی نیست و همین که مردم به ما دلگرمی می‌دهند کفایت می‌کند.

باشگاه سپاهان خواستار نامگذاری بازی فردا با یاد ناصر حجازی شده است.

جا دارد از مسئولان باشگاه سپاهان تشکر کنم که به یاد پدرم بودند و امیدوارم آنها همیشه به جز فردا موفق باشند. در قوانین AFC موانعی وجود دارد و نمی‌دانیم آیا مراسمی که باشگاه استقلال و سپاهان تدارک دیده‌اند برگزار می‌شود یا خیر. سالگرد پدرم فردا است ولی ما به خاطر مردم مراسم را روز پنجشنبه گرفتیم.

ظاهرا رحمتی می‌خواهد پیراهن حجازی را بپوشد؟

مهدی به من گفت که می‌خواهد این کار را انجام دهد اما شاید مسئولان AFC اجازه ندهند چون قوانین سفت و سختی دارند.

استقلال می‌تواند سپاهان را شکست دهد؟

نتیجه قابل پیش بینی نیست اما ما تیم مصمم و سرحالی داریم. حیف است که یکی از نمایندگان ایران حذف می‌شود. می‌دانیم سپاهان 3 سال است قهرمان ایران می‌شود و تیم قابل احترامی است اما استقلال هم تیم کوچکی نیست و امیدوارم برنده از زمین خارج شویم.
 

JVD

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
30 آپریل 2010
نوشته‌ها
5,650
لایک‌ها
6,500
سن
40
درود /
فردا میشه یک سال. حالا دیگه داریم عادت میکنیم که ناصر خان نیست ، واقعا تا مدتها باور کردنی نبود. تا مدتها وقتی میدیدیم و میشنیدیم که قبل اسمش کلمه مرحوم یا زنده یاد و امثالهم بکار میره ، انگار هنوز باور نداشتیم و یه آن حس بدی به آدم دست میداد. وقتی تصاویری از اون روزها رو میدیدم و یا هنوز میبینیم باز اون بغض لعنتی زنده میشه . واقعا اتفاق تلخی بود و نمیدونم چی باید گفت حتی بعد یک سال! دقیقا اولین باری که بعد فوت ناصر خان به خواب رفتم خوابش رو دیدم وقتی بیدار شدم هنوز کاملا هوشیار نبودم ولی به یاد میآوردم که چند ساعت قبل چه خبری شده و چه کسی فوت کرده. یه جوری میخواستم به خودم القا کنم که شاید خواب دیده بودم و واقعی نبوده / شایعه بود .. ولی فایده نداشت و نمیشد حتی یه ثانیه خودم رو گول بزنم.
هنوز این بغض تو گلو مونده ، هر کسی که منش و مرام این آدم رو شناخت بدون شک حسی بهش داره که از بین رفتنی نیست. واقعا هنوز با تمام باور میشه گفت ناصر خان زنده است و همراه ماست و اونقدر این حس بودنش دوست داشتنی هست که آدم گاهی تصور میکنه ... بگذریم.
22_9003040797_L600.jpg
ناصر خان رفت ، امیدوارم این حس بزرگی که بجا مونده از بزرگی و مناعت این آدم هست باعث بشه تا یه جاهایی یادش بیافتیم و ازش الگو بگیریم. یادش رو زنده نگه داریم و بعد از فوتش برای ارزش هاش ارزش قائل باشیم نه اینکه دچار روزمرگی بشیم و بخاطر مسائلی زودگذر حاضر بشیم چشم هامونو رو هم بذاریم و فراموشکار بشیم.

.............
فکر میکنم یک بار یا دو بار توی تاپیک های دیگه و همینجا این شعر زیبا رو نوشتم ولی الان میخوام یکبار دیگه بنویسمش ، شعری که نمیدونم مال کی هست ولی خب توی آلبوم چند سال قبل سیاوش قمیشی اجرا شده . به جرات میتونم بگم توی یک سال گذشته این آهنگ رو بیشتر از هر آهنگی گوش کردم و احساس میکنم هر مصراعش همخونی عجیبی با زندگی شخصی و حرفه ای ناصر خان داشت.
تقدیم به ناصر خان حجازی :

خوابیدی بدون لالایی و قصه .......... بگیر آسوده بخواب بی درد و غصه
دیگه کابوس زمستون نمی بینی .....توی خواب گلهای حسرت نمی چینی
دیگه خورشید چهرتو نمی سوزونه .. جای سیلی های باد روش نمی مونه
دیگه بیدار نمیشی با نگرونی ........ یا با تردید که بری یا که بمونی
رفتی و آدمکها رو جا گذاشتی ...... قانون جنگل و زیر پا گذاشتی
اینجا قهرند سینه ها با مهربونی.... تو، تو جنگل نمیتونستی بمونی
دلتو بردی با خود به جای دیگه ..... اونجا که خدا برات لالایی میگه
میدونم میبینمت یه روز دوباره ...... توی دنیایی که آدمک نداره


حتما شنیدید ، اما آهنگش رو برای کسایی که ممکنه نشنیده باشند اتچ کردم.

naser-khan.jpg
 

فایل های ضمیمه

  • Akharin Nameh.rar
    5.9 MB · نمایش ها: 12

فتنه گر

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2012
نوشته‌ها
201
لایک‌ها
138
۲ خرداد، اولین سالگردِ ناصرخان حجازی; مردی که پاک زندگی کرد

دوم خرداد ماهِ سال نود، روزی تلخ و فراموش نشدنی برای ایران بود

ناصرخان ، یادت گرامی باد ! گرچه هنوز نبودنت رو باور نمی کنم

h2ec4macxe2j47adchd.jpeg
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
از روی تو دل کندنم آموخت زمانه
این دیده از آن روست که خونابه فشان است
دردا و دریغا که در این بازی خونین
بازیچه ی ایام دل آدمیان است


484365_10150992256364319_224358559318_12253923_702398441_n.jpg
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
رفتی و با رفتن تو
قلب آیننه شکسته...


ببخش ناصر خان،ما مرده پرستیم
تو ببخش!!

امان از دست این خرداد پر حادثه!
فقط رو قلب ما حسرت گذاشته و درد !

ببخش ناصر خان که در نبودت اینقدر دلتنگیم
ببخش که بزرگترین مرگ فوتبالیمون تو شدی!
ببخش که زنده بودنت رو قدر ندونستیم

ببخش..

ما مرده پرستیم
اما
مرگ تو هنوز باور ما نیست!


چقدر کوچه ی مردها خلوت شده،
ترسم از اینه که روزی کوچه مردها فقط و فقط خاطره بشه ناصر خان...

بمیر ای بغض لعنتی...
 
بالا