برگزیده های پرشین تولز

پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
از ترکیب گری وتیور و بلو ایس لذت بردم.
درود و وقت همگی پاتوق نشینان خوش؛
شیوه ی ترکیب رو لطف کنین بنویسین. در رایحه نهایی شما نت رز دارین و وتیور. احتمالا اسپری هم زمان داشتین و از بلوآیس بیشتر. نه؟ می خوام تجربه ی شما رو تست کنم.

پی نوشت:
شامه ی من به تازگی گری وتیور رو گرم حس می کنه! نمیدونم چرا. قبلا به وضوح برام خنک بود. مثل دانهیل آلفرد. اونم بعد مدتی دیگه خنک حس نمی کردم.
رو دستم خالص این دو تا رو زدم؛ وتیور رو بیشتر؛ رز ضعیف دارم کنارش. شیرینی دارم در دل تلخی. هر چند خفیف.
 
Last edited:

barani

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
17
البته من خیلی حرفه ای نیستم.ولی شیوه ترکیب همزمان در دو ناحیه نزدیک به هم بوده.البته چون نت های وتیور برایم گرم هست.یعنی از قبل که حتی اسانس هم مصرف نمی کردم.این حس را داشتم.بلو ایس را برای خنکی کار اضافه کردم.نهایتا حس شارپ تری از وتیور یافتم.البته در هوای تهران.ولی در جایی دیگر که تجربه کردم،خیلی تجدید نشد.فکر میکنم که کاملا باید حساب شده مصرف کرد.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
سوالی که الان در ذهنمه اینه که با توجه به تغییر اداراکم از درجه حرارت یک عطر (مشخصا گری وتیور و دانهیل آلفرد و حتی فارنهایت؛ هر کدام را زمانی خنک و بعدا - مدتها بعد - گرم حس کرده ام ) چطور میتونم به کسی عطر معرفی کنم حسب درجه حرارت؟ اگه قرار باشه حرارت عطر نسبی باشه نه مطلق؛ چطور میتونم درک امروز خودم رو از اون ملاک قرار بدم؟! بقیه رفقا هم چنین تجربه ای داشتن؟ مهمه برام. نظر بدین لطفا.
 

barani

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
17
خب این اختلاف ادراک حسی که الان شما به شامه اشاره کردید یک مساله ایست که از قرن ها پیش ذهن فلاسفه باان درگیر است.فرکانس نوری که هرکسی درک میکند،صدایی که هرکسی می شنود شاید مخصوص خودش باشد.ولی علیرغم این مساله یک بازه مشترک بین همه انسانها هست که درک اشیا را مشترک میکند.درخصوص عطرهم همین است.جناب رضا ،چون شما حرفه ای هستید و با عطر زندگی میکنید ،درک شما از بویایی می تواندیک ملاک باشد.البته گاهی این درک شاید بصورت شخصی تغییر کند ولی از ملاک بودن خارج نمی شود.اندکی فلسفه شد.یعنی رفت به حوزه فلسفه بویایی!!
 

smaghoreshi

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2015
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
536
سن
58
محل سکونت
قم
سوالی که الان در ذهنمه اینه که با توجه به تغییر اداراکم از درجه حرارت یک عطر (مشخصا گری وتیور و دانهیل آلفرد و حتی فارنهایت؛ هر کدام را زمانی خنک و بعدا - مدتها بعد - گرم حس کرده ام ) چطور میتونم به کسی عطر معرفی کنم حسب درجه حرارت؟ اگه قرار باشه حرارت عطر نسبی باشه نه مطلق؛ چطور میتونم درک امروز خودم رو از اون ملاک قرار بدم؟! بقیه رفقا هم چنین تجربه ای داشتن؟ مهمه برام. نظر بدین لطفا.
سلام و صبح همه دوستان عزيز بخير و آرامي
در خصوص موردي كه جناب آقا رضا فرمودند ، براي من هم چنين حسي اتفاق افتاده است ولي چون ميدانستم موقتي و گذرا است به اون اعتماد و توجهي نكردم . به ذهنم ميرسه كه ادراك حسي ما آدما خيلي قابل اطمينان نيست و نميتوتند ملاك و استاندارد قرار گيرد. ( مگر در شرايط استاندارد و پايدار ) مثال معروف ادراك ما آدميان رو ميشه با همون داستان معروف مولوي از برداشت چند نفر از يك فيل در تاريكي بيان كرد يا حتي راحت تر بگم ، وقتي خودمان حمام ميريم ، اگه اول آب كمي داغ باشه و زير دوش بريم ، اگه آب رو كمي ، فقط كمي ، سردتر كنيم ، اونوقت ميگيم آب سرد شد ، در صورتيكه آب هنوز گرم گرمه و فقط كمي خنك تر شده و اين مسئله ناشي از خطاي حسي ماست.
عطر گرم ، گرمه و حس گرمي به شخص ميده و عطر خنك بر عكس . اگه من حس خنكي از يك عطر خنك ندارم ( مثل اون دوستمون كه بعد از بو كردن ساحارا ، همه عطراي ديگه رو هم ساحارا درك ميكرد ) تشخيص بويايي من ممكن است تحت تاثير عواملي ( مثل مثال آب حمام ) با خطا مواجه است و شرايط استاندارد و پايداري ، فعلا براي تست عطر وجود ندارد.
به هر حال اين نوع ادراك ماها ( مخصوصا بويايي ) به نظرم مياد كه قسمت اعظمش ياد گرفتني است. مثلا اگر بوي رز رو من تا حالا استشمام نكرده باشم ، براي بار اول ( اگه كسي به من نگفته باشد كه اين بوي رز است ) من نميدانم كه اين بوي چيست و يا براي اولين بار از تجربه تست عطرها اگه قبلا ياد نگرفته باشم كه گرم و خنك به چه معني است ، من در تشخيص اين مورد ناتوان خواهم بود. گرمي و خنكي عطر هم همينطور است. ماها به مرور و در عرض مدتها سر و كار داشتن با عطر ها و رايحه ها، با بو كردن عطرها ( مخصوصا با دانستن نوع عطر و نوع گروه بويايي و همچنين عناصر تشكيل دهنده اون مثل عود يا مشك يا ... ) ياد ميگيريم و مي آموزيم و اكتساب ميكنيم كه مثلا فلان عطر جزو كدام دسته از عطرهاست و چون از قبل ميدانستيم كه گرمه يا خنكه ، ياد ميگيريم كه فلان عطر گرمه يا خنكه. بنابراين ، بسته به قدرت تحليل بويايي و قدرت حافظه بويايي ، هر وقت ما به عطري مشابه اون عطري كه قبلا بو كرده ايم ، برخورد كنيم ، اون ها رو ( به كمك حافظه بويايي قبلي خودمان ) مقايسه ميكنيم و نتيجه ميگيريم كه اين عطر جديد ، مثلا گرمه يا خنكه يا چوبيه يا ... .
 

smaghoreshi

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2015
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
536
سن
58
محل سکونت
قم
دشت صبحگاهي
منبع اصلی ادکلن های گرانقیمت دنیا
“منبع اصلی ادکلن های گرانقیمت دنیا” چیه؟ شاید گرانقیمت ترین عطرهای جهان دارای مواد اولیه گرانقیمت باشند و یا شاید به خاطر برند آن ها باشد. گرانقیمت ترین عطرهای جهان معمولا از برندهای معتبری تولید می شود. یکی از منابع اصلی و پر استفاده در ساخت عطر و ادکلن ، گیاهان به خصوص گلها هستند. احتمالا شما هر هفته یا هر روز با آنها برخورد دارید و نمی دانید که این گل یا آن گیاه همان ماده اولیه ای عطری است که شما چند روز پیش پول زیادی برای خریدن ادکلنی با همان بو پرداخت کردین و به سادگی از کنار آن می گذرید. این گیاهان استفاده گسترده ای چه در ساخت روغن اصلی عطر و چه در ساخت بخش های دیگر دارند . منابع یا قسمتهای خوش بوی گیاهان می تواند گل برگ ها، پوست درختان ، چوب آنها، دانه ها ، ریشه ها پوست میوه ها ،صمغ ها و شیره های گیاهی باشند و اغلب اوقات به صورت یک راز ترکیبی باقی می ماند. در زير نام و معرفي ۱۵ گل و گیاه مهم که “منبع اصلی ادکلن های گرانقیمت دنیا” می باشند آمده است :
۱-رز محمدی:

رز محمدی و رز دو تا از مهمترین منابع مهم عطر سازی است .عطر گل رز یا روغن گل رز بسیار گران بها است به طوری که در ساخت تنها یک گرم روغن گل رز به بیش از ۱۰۰۰ شکوفه گل نیاز داریم .این عصاره معمولا به روش عرق گیری بدست می آید.
۲-عصاره رز:
به صورت گسترده در در صنایع آرایشی و بهداشتی ،صابون سازی و مواد غذایی کاربرد دارد .روغن این گل معمولا در بلغارستان ،ترکیه یا در فرانسه تهیه شده و به کشور های دیگر فرستاده می شود .جای تعجب است که چرا عطر گل محمدی کاشان ما درصنایع عطر سازی دنیا شناخته شده نیست یا حداقل ردی از نام آن در برند های معرف به چشم نمی خورد .
۳-یلانگ یلانگ:
این گل به طور گسترده در ساخت ادکلن های آسیایی یا شرقی مثل chanel 5 یافت می شود .محل زندگی این گیاه کمیاب در آسیای شرقی به خصوص فیلیپین است .
۴- یاسمن:
بعضی از گونه های گل یاس بسیار مناسب برای عرق گیری و استفاده در عطر است ،این گل به کشور فلیپین نسبت داده می شود و در این کشور به نام سمپاگیتا شناخته می شود .
۵- گل ابریشم:
این گل در خیلی مناطق به نام گل سوزنی شناخته می شود کاربرد زیادی در صنایع عطرسازی دارد . عصاره این گل که از طریق عرق گیری یا تقطیر به دست می آید به نام cassie مشهور است این اسانس به طور گسترده در صنایع عطر سازی به خصوص اروپا استفاده می شود و هند بزرگترین تولید کننده اسانس این گل در جهان است .
۶- میخک
این گل اگر چه خیلی جذاب نیست اما رایحه آن بشدت خوش بو است این گل مطبوع در عطر سازی ، ساخت لوازم آرایش کاربرد دارد ؛ملکه الیزابت علاقه زیادی به این گل داشته و این گل را در گلدان های اتاق و جعبه های گل کنار پنجره قرار می داد تا هوای آمیخته با عطر این گل را استشمام کند .
۷- گل مریم:
این گل دلفریب و عاشقانه یکی از این منابع مهم عطرسازی است و اغلب در قلب رایحه ها به کار می رود یعنی در دسته اسانس های میانی جای میگیرد و شما آن را بعد از مدتی از اسپری کردن ادکلن روی خودتان تا مدتی طولانی احساس می کنید .
۸- وانیل:
گلی دیگر که کاربرد گسترده ای در هنر ادکلن سازی وعطر سازی به اندازه مواد خوراکی دارد گل وانیل است . این گل در ساخت عطر به عنوان یک رایحه برانگیزنده و درمان کننده هیجان خفته به کار گرفته می شود .
۹- بنفشه:
یکی از منابع مهم صنایع عطرسازی گل بنفشه است . طراحان عطر و ادکلن از اکثر قسمتهای این گیاه ریشه،…و آن در ساخت عطر استفاده می کنند و این گیاه از منابع پر استفاده است .
۱۰- مریمی یا مریم گلی:
رایحه این بسیار لطیف و ظریف است و در عطر به طور گسترده مصرف می شود
۱۱- آویشن:
معمولا روغن اساسی ادکلن ها از ۲۰% تا ۵۵% عطر آویشن ساخته شده است از خواص مهم این گیاه خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است.
۱۲- نعناع:
این گیاه یکی از منابعی است که در روغن اساسی با نسبت ۴۰% تا ۹۰% به کار می رود و در ساخت لوازم بهداشتی هم کاربرد دارد .
۱۳- اسطوخودوس:
گل سنبل به طور گسترده در باغها رشد می کند و گل ها و شکوفه های این گل یکی از منابع وسیع ساخت عطر است
۱۴- نعناع هندی:
نعناع هندی گیاهی با رایحه سنگین و قوی است . این گیاه از صد سال پیش تا به امروز به امروز در ساخت عطر و ادکلن استفاده می شود .
۱۵- رزماری:
رزماری یک رایحه جنگلی و دائمی مثل برگ های چهار فصل این گیاه است رزماری یک گیاه بومی از منطقه مدیترانه است و یکی از بزرگترین منابع تولید عطر بشمار می رود رزماری از گیاهان یا ادویه هایی است که در داروسازی وغذا و لوازم آرایشی و نوشیدنی ها هم استفاده می شود.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و روز بر همگی عطربازان خوش؛
نمی دونم گل ابریشم تو گل فروشیهای سطح شهر پیدا میشه یا نه. واجب شد یه بار برم تو گل فروشی و چند تا از این گلها رو از نزدیک بو کنم. بنفشه و میخک و ابریشم مد نظرمه. رز و یاس و مریم و نعناع رو می شناسم.
 

smaghoreshi

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2015
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
536
سن
58
محل سکونت
قم
بنفشه و میخک و ابریشم مد نظرمه
با سلام مجدد
ميخك رو ميشه در گلفروشي ها بو كرد ولي براي حس بوي اون ميشه به مواد پانسمان دندانسازها اشاره كرد كه يك قسمتي از اون شنيدم از ميخك است.
گل میخک (به انگلیسی: Carnation) این گل در ابتدا توسط گیاه‌شناس یونانی تئوفرستوس (Theopharastus)، دیانتوس (Dianthus) نامیده شد که گل بومی منطقه خاور نزدیک است.
برخی از پژوهشگران بر این باورند که نام میخک از کلمه‌ی تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده است؛ زیرا این گل٬ یکی از گل‌هایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می‌شد. این گل٬ امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت می‌باشد. میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است.
ميخك ( رنگهاي مختلف و متنوع داره )


دو تا گل ديگه رو هم به دفعات در سطح شهر حتما ديديم :
بنفشه ( رنگها ي متنوع ديگه هم داره ) بوي كمي تلخ و معطر داره :

گل ابريشم ( همين يك شكل رو ازش ديدم ) بيشتر از اوني كه بوي معطر گل مانند بده ، بيشتر بوي گياهي داره ( مثلا بوي گل خرزهره ) :


ضمنا برام خيلي جالبه كه بدونم غير از رايحه گلها و گياهان معطر كه به وفور بصورت طبيعي وجود دارند و امكان استحصال اونها به راحتي وجود داره ، رايحه هايي مثل چرم ، انيماليك ، بالساميك ، رام ... و مانند اينها كه منبع مشخصي براي تهيه و توليد ندارند ، آيا فقط از طريق ساخت اسانسهاي شيميايي ، قابل بدست آمدن هستند ؟ (مثل اسانسهاي شيميايي و خوراكي مثل اسانس نعنا و موز و توت فرنگي و ... )
 
Last edited:

smaghoreshi

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2015
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
536
سن
58
محل سکونت
قم
دشت صبحگاهي
ابزارهاي ارسال پيام يك عطر چيست ؟
رایحه

مهمترین ابزار القای پیام عطر، رایحه ی عطر می باشد.
فرض کنید قصد از طرّاحی عطر، القای یک بوی خنک و اقیانوسی باشد. مثل بولگاری آکوا.
این نوع عطر که برای جوانان، حالت اسپرت و روزهای گرم سال طرّاحی می گردد، حس خنکی را به بوینده منتقل می نماید.
پس پیام این عطر، ایجاد حس اقیانوسی، آبی و خنک بوده که با استفاده از مواد اوّلیّه ی معطّر خاصّی که بوی آب، اقیانوس، ازن و ... می دهد در عطر به دست می آید.
ظرف عطر
طرّاحی ظرف عطر می تواند در ارسال پیام عطر کمک نماید.
اگر منظور از پيام عطر ، انتقال یک حس اقیانوسی است ، ظرف عطر می بایست چگونه باشد که این حس منتقل شود؟ عنصری از دریا خوبه؟ چه عنصری؟
صدف. به این دلیل می بینیم ظرف بولگاری آکوا شبیه به صدف هست.
یا عطرهایی که بوی چوب می دهند از چوب در ظرفشون استفاده می کنند. یا آن هایی که بوی چرم می دهند از چرم طبیعی در ظرف شان بهره می برند.
رنگ عطر و بسته
رنگ عطر آکواتیک می تواند آبی یا سبز جلبکی (رنگ اقیانوس از بالا در بعضی از قسمت ها آبی و در برخی دیگر سبز جلبکی می باشد) است که بتواند به انتقال پیام عطر (رایحه ی اقیانوس) کمک کند.
در بولگاری آکوا سبز جلبکی انتخاب شده است. همچنین رنگ بسته بندی نیز به همین شکل.
رنگ قرمز برای عطرهای سنگین و تلخ، رنگ زرد در عطرهای شرقی برای ایجاد حس گرم یادآور نور زرد خورشید. رنگ صورتی در برخی از عطرهای گل بو یادآور رز صورتی و ...
بسته بندی
نوع بسته بندی نیز می تواند به ایجاد حس خاصی کمک نماید. شما با نگاه کردن به تفاوت بین طرّاحی بسته بندی می توانید به این مهم پی ببرید. مثلاً برخی عطرها در گونی بسته بندی می شوند تا بوی کتان را منتقل کنند. عطر سیگار در قوطی شبیه به قوطی سیگار و هم رنگ سیگار.
برخی از برندهای معروف بازار کنونی ایران از بسته بندی یکسانی استفاده می نمایند. یعنی بسته بندی عادّی، ظرف عادّی اما با اسم معروف و قیمت گران.
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
درود و روز بر همگی عطربازان خوش؛
نمی دونم گل ابریشم تو گل فروشیهای سطح شهر پیدا میشه یا نه. واجب شد یه بار برم تو گل فروشی و چند تا از این گلها رو از نزدیک بو کنم. بنفشه و میخک و ابریشم مد نظرمه. رز و یاس و مریم و نعناع رو می شناسم.
خیلی خوبه منم دوست دارم این کار رو انجام بدم. کلا اگه بشه ادم چندتا گلدون ازشون تو خونه داشته باشه عالی میشه
ولی یکی رو از همه بیشتر دوست دارم تست کنم و داشته باشم؟ رضاجان می دونه.

دشت صبحگاهي
ابزارهاي ارسال پيام يك عطر چيست ؟
رایحه

مهمترین ابزار القای پیام عطر، رایحه ی عطر می باشد.
فرض کنید قصد از طرّاحی عطر، القای یک بوی خنک و اقیانوسی باشد. مثل بولگاری آکوا.
این نوع عطر که برای جوانان، حالت اسپرت و روزهای گرم سال طرّاحی می گردد، حس خنکی را به بوینده منتقل می نماید.
پس پیام این عطر، ایجاد حس اقیانوسی، آبی و خنک بوده که با استفاده از مواد اوّلیّه ی معطّر خاصّی که بوی آب، اقیانوس، ازن و ... می دهد در عطر به دست می آید.
ظرف عطر
طرّاحی ظرف عطر می تواند در ارسال پیام عطر کمک نماید.
اگر منظور از پيام عطر ، انتقال یک حس اقیانوسی است ، ظرف عطر می بایست چگونه باشد که این حس منتقل شود؟ عنصری از دریا خوبه؟ چه عنصری؟
صدف. به این دلیل می بینیم ظرف بولگاری آکوا شبیه به صدف هست.
یا عطرهایی که بوی چوب می دهند از چوب در ظرفشون استفاده می کنند. یا آن هایی که بوی چرم می دهند از چرم طبیعی در ظرف شان بهره می برند.
رنگ عطر و بسته
رنگ عطر آکواتیک می تواند آبی یا سبز جلبکی (رنگ اقیانوس از بالا در بعضی از قسمت ها آبی و در برخی دیگر سبز جلبکی می باشد) است که بتواند به انتقال پیام عطر (رایحه ی اقیانوس) کمک کند.
در بولگاری آکوا سبز جلبکی انتخاب شده است. همچنین رنگ بسته بندی نیز به همین شکل.
رنگ قرمز برای عطرهای سنگین و تلخ، رنگ زرد در عطرهای شرقی برای ایجاد حس گرم یادآور نور زرد خورشید. رنگ صورتی در برخی از عطرهای گل بو یادآور رز صورتی و ...
بسته بندی
نوع بسته بندی نیز می تواند به ایجاد حس خاصی کمک نماید. شما با نگاه کردن به تفاوت بین طرّاحی بسته بندی می توانید به این مهم پی ببرید. مثلاً برخی عطرها در گونی بسته بندی می شوند تا بوی کتان را منتقل کنند. عطر سیگار در قوطی شبیه به قوطی سیگار و هم رنگ سیگار.
برخی از برندهای معروف بازار کنونی ایران از بسته بندی یکسانی استفاده می نمایند. یعنی بسته بندی عادّی، ظرف عادّی اما با اسم معروف و قیمت گران.
۵- فروشنده ;)
 

mohsen-del

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2014
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
37
سن
38
سلام به همه دوستان
سفارش اول من: (از هر اسانس به میزان 5 گرم فعلا برای تست)

1- توسکان لدر
2- اگزریوس جیوونچی
3- اینترلود آمواج
4- الهوم لانویت ایوسنت لورن
5- اوپن

با تشکر
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
از رفقا کسی اودکلن کوییزاس رو تست کرده؟ اسانسی که ازش سمپل دادن به من به معنی واقعی کلمه "آخرشه". یعنی یکی از بهترین عطرهای زنونه که تا حالا دیدم. انصافا از کوکوشنل برتره. فکر می کنم خانمها بسیار دوستش داشته باشن.
 

ir2sedair

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2012
نوشته‌ها
872
لایک‌ها
613
محل سکونت
خاک پاک اصفهون
سفارش پنجم من هم رسید
ممنون بابت عطر ها اقا رضای گل
فقط یه نکته اینکه اگر میشه عطرها رو جوری ببندین که نریزه
الان ریخته بود داخل پلاستیکش از روی برچسبا اسما پاک شده بود
هم اینکه ظرفا چرب میشه
ممنون
 

smaghoreshi

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2015
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
536
سن
58
محل سکونت
قم
با سلام و صبح بخير خدمت همه دوستان عزيز
در جايي خواندم :
موضوع قیمت‌گذاری عطر روغنی با ذکر مثالی توضیح داده می‌شود:
فرض نمایید قیمت تمام شده‌ی یک عطر، بصورت رقیق نشده، برای شرکت عطرسازی 50 یورو است. این شرکت، 50 یوروی را نیز بعنوان سود به قیمت تمام شده‌ی آن اضافه می‌نماید. حال قیمت عطر روغنی بصورت غلیظ، 100 یورو می‌باشد.
واردکننده‌ی عمده‌ عطر پایه‌روغنی آن عطر را به قیمت 35 یورو درخواست می‌نماید. شرکت عطرسازی، غلظت آن عطر را مثلاً به 30 درصد کاهش می‌دهد تا بتواند محدوده‌ی قیمتی مورد نیاز مشتری را برآورده سازد.

آيا واقعا اينچنين است ؟
 

paeeizan

Registered User
تاریخ عضویت
21 آپریل 2013
نوشته‌ها
945
لایک‌ها
4,002
منم یه عطر میخام اوریجینال با طعم تلخ و خنک و ماندگاری +48 ساعت !
 

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
از رفقا کسی اودکلن کوییزاس رو تست کرده؟ اسانسی که ازش سمپل دادن به من به معنی واقعی کلمه "آخرشه". یعنی یکی از بهترین عطرهای زنونه که تا حالا دیدم. انصافا از کوکوشنل برتره. فکر می کنم خانمها بسیار دوستش داشته باشن.
*******
باسلام
بنده اسانس مرغوب کوئیزاس لواه رو دارم
یه کارشیک که تقریبا شیرین و خنکه
از جهت رایحه که بسیار برتر از کوکوشانل هست
پخش و موندگاری عالی
تقریبا 50 گرم داشتم که الان حدودا 25 گرم ازش موونده
بعضی از رفقا و همکارانم خیلی ازش خوششوون اومد خلاصه به ما زحمت دادن و ماهم ...
رایحه لطیف سبز و خنک و شیرین و فریبنده که تعادل نتهای ابتدا و میانه و انتهای اوون جالب هست
اگر عزیزی نارسیسو رودیگرز فور هیر ( زنانه ) رو تست کرده باشه میشه گفت خیلی به این کارنزدیکه
پخش و موندگاری خیلی عالی داره که حتی تووی این فصل من تا 70 درصد لایتش کردم یعنی 30 درصد اسانس و 70 درصد فیکساتور ، اما بازهم از قدرتش چیزی کم نشده
شاید اول که بوش رو استشمام کنید فکر کنید کار خاصی نیست و یه کار تکراری است اما اگر بهش زمان بدید خیلی لذت بخشه
کوئیزاس ادکلنش در دو رنگ هست که یکی قرمز رنگه و دیگری تقریبا خاکستری
من اسانس از اوون خاکستری رنگه دارم
فکرکنم الان هر دو ادکلنش ،هرکدام حدودا 200 هزارتومان قیمت داره
البته بنده یه کارزیباتر و بالاتر از کوئیزاس سراغ دارم که اوونم محشره و بنده اسانسش رو هم دارم اینقدر لذت بخش بود برام که 50 گرم هم از اوون اسانس ،یکی از رفقام بهم داد
زنها بدطور دیوونش هستند
منظورم (((( ویوا لا جویسی )))) هست
کپی بنابر اصل ادکلنش
دریک کلام عالی
مخلص
مخدومی
 

smaghoreshi

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2015
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
536
سن
58
محل سکونت
قم
منظورم (((( ویوا لا جویسی )))) هست
دوست محترم و عزيز جناب مهندس مخدومي
سلام و عصر بخير
اين عطري را فرموديد ، كدوميك از اين سه نوعش هست :
1-VIVA LA JUICY WOMAN EDP
2- VIVA LA JUICY GOLD COUTURE FOR WOMEN
3-VIVA LA JUICY NOIR FOR WOMEN EDP
کوئیزاس ادکلنش در دو رنگ هست که یکی قرمز رنگه و دیگری تقریبا خاکستری
جناب آقا رضا آيا اين سمپل جديد كوئيزاس شما از نوع قرمزه يا خاكستري ؟
با تشكر
 

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
دوست محترم و عزيز جناب مهندس مخدومي
سلام و عصر بخير
اين عطري را فرموديد ، كدوميك از اين سه نوعش هست :
1-VIVA LA JUICY WOMAN EDP
2- VIVA LA JUICY GOLD COUTURE FOR WOMEN
3-VIVA LA JUICY NOIR FOR WOMEN EDP

جناب آقا رضا آيا اين سمپل جديد كوئيزاس شما از نوع قرمزه يا خاكستري ؟
با تشكر
*****************
باسلام
عزیزم ویوالاجویسی ردیف اول هست فکرکنم
 
بالا