• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

پیش به سوی اسکار با اصغر فرهادی

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
مگه امکان اکران یک فیلم بدون اجازه سازنده اون وجود داره؟

سازنده اصولا نقش زیادی نداره! فیلم مال تهیه کننده هست ، تهیه کننده هم میده به پخش کننده اونها هم میفرستند برای اکران
 

Fearless

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
193
لایک‌ها
39
محل سکونت
Tehran
من نمی‌فهمم مفهوم نقد مثبت چیه؟ نقد چطور می‌تونه مثبت باشه؟ نقد قراره ضعف‌های ما رو بهمون نشون بده، نه قوت‌هایی که فکر می‌کنیم داریم. اگه این اسکار یه ضرر بزرگ برای اصغر فرهادی داشته باشه، اون اینه که از اینی که الآن هست هم مغرورتر و متوهم‌تر خواهد شد. یعنی همین‌جوری نمی‌تونست ضعف‌های فرمی و فیلمنامه‌ای کارش رو تشخیص بده (قبول کردن پیشکش) حالا که آکادمی تأییدش کرده امکان نداره این ضعف‌ها رو ببینه یا حتا در صدد رفع‌ش بربیاد. برای همین حسابی ناراحتم براش، واقعا برای فیلم بعدی مطمئنم بازم پسرفت خواهد کرد. الآن اگه بخوام فیلم‌هاشو درجه‌بندی کنم، بهترین فیلمش همون فیلم اولش بود، رقص در غبار. (در حد 8 مثلا) بعد همین‌جوری فیلم‌هاش ضعیف‌تر شده و با هر فیلم چند قدم از اصالت سینما فاصله گرفته. (به جز چهارشنبه سوری که در حد 7 بود)
راجع به اینکه تو اینترنت هم از دست فراستی پشمک راحت نیستید، فقط می‌تونم بگم تو اینترنت همه‌چیز هست جز نقد فراستی. همه دارن خوشحالی می‌کنن، جشن می‌گیرن، از جایزه‌ی اسکار لذت می‌برن، بدون اینکه بفهمن این فیلم چه توهینی هست به شعور یک انسان اهل تفکر، و چقدر فیلم بهشون دروغ می‌گه و ساده گیرشون آورده. به نظرم اینجا اتفاقا بد نیست واسه چند ثانیه هم به حرف یه کارشناس گوش بدیم. شما هم که به قول خودتون از این اصطلاحات سردرنمیارید، فکر می‌کنم بهتره یا برید مطالعه کنید و مفهوم این اصطلاحات رو بفهمید، یا به حرف کسی که این اصطلاحات رو می‌فهمه گوش بدید.
یه موضوع دیگه هم این اشتباهی که ما الآن داریم می‌کنیم. فکر می‌کنیم چون خارجی‌ها دارن از فیلم تعریف می‌کنن یا بهش جایزه می‌دن، به این مفهومه که فیلم‌مون یه شاهکار هنری بوده و دیگه سینما از این جلوتر نخواهد رفت. درحالیکه به نظرم درک یک ایرانی که تو این کشور داره زندگی می‌کنه و مفهوم تک تک دیالوگ‌ها براش مشخصه با یک خارجی که با زیرنویس داره فیلم رو نگاه می‌کنه و کوچکترین تصویری از کشور ما نداره و فکر می‌کنه این تصویر اغراق‌آمیز دقیقا تصویر درست مردم ایرانه و صادقانه و واقعی‌یه، خیلی فرق می‌کنه. خارجی‌ها گول پیچیدگی فیلمنامه و سبک فیلمبرداری مثلا واقع‌گرایانه و بازی‌های تئاتری فیلم رو می‌خورن و ضعف‌های فیلم رو نمی‌بینن. اساسا اعضای آکادمی اون‌قدر توی هر فیلم دقیق نمی‌شن که بخوان این ضعف‌ها رو متوجه بشن. در حد یک بار دیدن فیلم براشون کفایت می‌کنه و مهر تأییدشون هم به نظرم هیچ اعتباری به لحاظ هنری و کیفی نداره. فقط یه جور تبلیغه برای سینمای ایران و این فیلم، که از این به بعد اگه مثلا بلوری فیلم ریلیز بشه، به عنوان Academy Award Winner ازش یاد می‌شه و خیلی‌ها ترغیب می‌شن فیلم رو ببینن. ولی وقتی داریم صحبت از کیفیت سینمایی و هنری فیلم می‌کنیم، نمی‌تونیم بگیم چون این فیلم اسکار رو برده تو نمی‌تونی نقدش کنی. اتفاقا به نظرم فیلم‌هایی که اسکار می‌برن رو خیلی بیشتر باید نقد کرد تا فیلم‌های که نبردن. پس لطفا با اطلاعات حرف بزنید نه با شنیده‌ها. اگر فقط یک کتاب سینمایی تا حالا خوندید (نوشتن پیشکش) بیاید نظری درمقابل حرف فراستی بدید که ما از شما یاد بگیریم.
پ.ن: این پست به نظرم لازم بود. منم از گرفتن اسکار برای ایران خوشحالم. ولی یه سری ضعف‌های فیلم رو نمیشه نادیده گرفت. خواستم اینو بگم که یه وقت متوهم نشیم که اسکار گرفتیم و این اسکار به نفع سینمای ماست. شاید به لحاظ تبلیغاتی به نفع سینمای ما باشه، ولی به لحاظ کیفی کاملا این جایزه سمّی‌یه. یعنی هم فرهادی دیگه خودش رو خدای سینما می‌دونه، هم مقلدین فرهادی در داخل ایران فکر می‌کنن اگه اینجوری فیلم بسازن، اسکار می‌گیرن و از این به بعد سعی می‌کنن فیلم‌های شبیه یک جدایی تولید کنن. و بازم ما درس نمی‌گیریم و همه‌چیز رو ساده می‌خوایم و سراغ تکنیک نخواهیم رفت. این دقیقا به ضرر ماست. اگه فیلمسازهامون اون‌قدر استقلال فکری داشتن که تحت تأثیر این جوایز، سبک فیلمسازی‌شون رو تعیین نمی‌کردن، بحثی نبود. ولی بدبختی فیلمسازای ما هیچ استقلالی هم ندارن و اصلا فقط با تقلید می‌تونن فیلم بسازن.
@ Paranoid Android

من هرچی تلاش کردم که به این پست شما جواب ندم نشد که نشد. :دی
اول بگم که همیشه قرار نیست نقد و نوشته یه منتقد ضعف های فیلم رو به ما و سازنده اثر نشون بده. این کاملا مشخصه که واژه انتقاد و نقد دو معنی و کاربرد کاملا متفاوت دارند. کم نبودن نقاط ویژه، منحصر بفرد و ناب مثبتی که درون فیلمهای مختلف وجود داشتند اما مردم و مخاطب عام از کشف اون عاجز بودند. این منتقدین بودند که با نگاه تیزبینانه و حرفه ای خودشون اون نقاط و نماها رو شکار کردند و به همگان نشان دادند. برای مثال من ده ها بار فیلم پدرخوانده رو دیده ام اما هرگز به ظرافت ها و تکنیک های فیلم برداری اش فکر نکرده بودم. نوشته طلایی یک منتقد بود که به من آموخت در فیلم پدرخوانده، فیلم بردار از تکنیک خاصی برای فیلمبرداری استفاده کرده تا نوعی سایه و تاریکی خاص در اتاقها بر روی چهره اعضای مافیا بیافتد. و این تاریکی بر ظلمتی که خانواده و اعضا اون رو فرا گرفته تاکید دارد. طوری فیلمبرداری شده که هم نور باشد و هم نباشد. یا نمونه های دیگه در سینما که تعدادشون کم نیست.
فرمودین فرهادی متوهم تر از قبل میشه، ببخشید مگه ایشون قبلا در توهم به سر می بردن که الان دز توهمشون بالا بزنه؟!! کی گفته ایشون قبلا متوهم بوده؟ اتفاقا این فراستی هست که با این نقد جدیدش درباره یک جدایی، نشان داد که توهمش بالا زده و بیماری اونو فرا گرفته که به دست هیچ طبیبی درمان پذیر نیست!
فرمودین تو اینترنت همه چیز هست غیر از نقد فراستی؛ اصلا گیریم که تمام نقدهای ایشون در دنیای وسیع نت شیفت دیلیت بشه، حرف های ثبت شده و ضبط شده ایشون که در برنامه هفت در تلویزیون زدند رو چه جوابی میشه بهش داد و جناب فراستی چه جوابی دارن برای حرف های مفت، بی ارزش و غیر حرفه ای خودشون. ایشون نه یک بار، بلکه چند بار در اون برنامه فیلم یک جدایی رو زیرسوال بردند و قلع و غم کردند. یکی از برنامه ها که حتی خنده رضا درستکار رو درآوردند با چرت و پرت هاشون. خیلی راحت می گفتن: این کاملا یه فیلم بی ارزش ه و از فیلمفارسی بدتر! و جالب اینجاست که در تمام برنامه های هفت به عنوان منتقد اول دعوت میشوند. :دی
فرمودین اشتباه ما اینه که چون خارجی ها دارن از فیلم مون تعریف می کنند فکر میکنیم که فیلم شاهکار هنری ه؛ چرا نباید شاهکار هنری باشه؟ اسکار جایزه ایه که عین فندق و پسته تو کاسه آجیل عید هرکسی هست و هیچ ارزشی نداره؟! از کی اسکار اینقدر خار شده که اینجوری راحت در موردش قضاوت می کنیم؟ درسته خیلی وقت ها پیش اومده که یه سری فیلم ها لیاقت بیشتری برای کسب جایزه اسکار داشته اند اما این مساله بزرگی فیلمهای برنده و منتخب رو زیرسوال نمی بره. همون فیلمی هم که نامزد جایزه شده یعنی حرفی برای زدن داشته و نمیشه هنری بودنش رو زیرسوال برد یعنی فرق و فاصله زیادی بین فیلمی که فقط نامزد شده و فیلمی که جایزه رو برده وجود نداره. پس بنابراین هر فیلمی که وارد رقابت آکادمی اسکار میشه بالیاقت ه و ارزش ستودن داره.

درحالیکه به نظرم درک یک ایرانی که تو این کشور داره زندگی می‌کنه و مفهوم تک تک دیالوگ‌ها براش مشخصه با یک خارجی که با زیرنویس داره فیلم رو نگاه می‌کنه و کوچکترین تصویری از کشور ما نداره و فکر می‌کنه این تصویر اغراق‌آمیز دقیقا تصویر درست مردم ایرانه و صادقانه و واقعی‌یه، خیلی فرق می‌کنه.
فیلم پیرمردها کشور ندارند هم تو اسکار جایزه درو کرد؛ با قتل، وحشیگری و خونریزی تصویر غلطی از مردم آمریکا نشون داده بود و نباید جایزه می گرفت؟ این تصور غلط ماست که فکر میکنیم باید یه کارگردان مثل یه شوالیه با اسب سفیدش از راه برسه و فیلمی بسازه که کشور رو در تمام جهان کشوری با اندیشه های مثبت و انسان دوستانه نشان بده. داوران آکادمی به ظرافت و ساختار هنری فیلم کار دارند، به اینکه با کمترین امکانات بهترین نتیجه رو بگیری، به همون بازی‌های تئاتری فیلم کار دارند. به کشور و هرچیزی که تو مملکت اتفاق می افته کاری ندارند. بله، مردم ما مردم با فرهنگ و منشی هستند و فیلم دقیقا اخلاقیات مردم ایران رو بازتاب نمی ده، اما مگه قراره فیلم بازتاب روحیات مردم ایران باشه؟ مگه رسالت هر فیلمی که نامزد و برنده اسکار میشه اینه که نشون بده مردم کشورش دارای چه آداب و رسومی هستند؟ شما فیلم مستند رو با فیلم سینمایی اشتباه گرفتید فرید جان.

اساسا اعضای آکادمی اون‌قدر توی هر فیلم دقیق نمی‌شن که بخوان این ضعف‌ها رو متوجه بشن. در حد یک بار دیدن فیلم براشون کفایت می‌کنه و مهر تأییدشون هم به نظرم هیچ اعتباری به لحاظ هنری و کیفی نداره. فقط یه جور تبلیغه برای سینمای ایران و این فیلم، که از این به بعد اگه مثلا بلوری فیلم ریلیز بشه، به عنوان Academy Award Winner ازش یاد می‌شه و خیلی‌ها ترغیب می‌شن فیلم رو ببینن.
از کی تا حالا آمریکا به فکر تبلیغ برای سینمای ایران افتاده؟ :دی اونم با جایزه دادن؟! خودشون رو مضحکه خاص و عام کنند؟ چرا من دوست دارم فکرکنم که این حرفا رو تو نزده باشی فرید. تو دیگه چرا؟
352nmsp.gif


پس لطفا با اطلاعات حرف بزنید نه با شنیده‌ها. اگر فقط یک کتاب سینمایی تا حالا خوندید (نوشتن پیشکش) بیاید نظری درمقابل حرف فراستی بدید که ما از شما یاد بگیریم.
والا ما که اهل مطالعه و اینا نیستیم، اما همونایی هم که اهل مطالعه و دارای اطلاعات فرهنگی هنری هستند الان دارند فراستی رو زیر سوال می برند و ردش می کنند.


پ.ن: بنده هم با تمام احترامی که به شما و اهالی سینما پرشین تولز قائلم، اعلام می کنم که این پست بنده لازم و واجب بود. نه ما و نه هیچکس دیگه ای از گرفتن اسکار فیلم یک جدایی متوهم نیستیم و نخواهیم شد! جناب استاد اصغر فرهادی نیز خودش رو از این پس خدای فیلمسازی نمی دونن. این جایزه سمّی نیست و نه تنها باعث پسرفت سینمای ایران نمی شود بلکه زمینه، بستر و انگیزه برای کارگردانان ایجاد می کند تا فیلم هایی در این راستا و حتی بهتر تولید کنند. انگیزه برای جوانان ایجاد می شود تا بیشتر دلبسته و دوست دار سینما شوند.
خواهش می کنم اشتباه نکنیم و از کنار این رویداد عظیم فرهنگی به سادگی نگذریم..
 

leo.unique

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2009
نوشته‌ها
3,177
لایک‌ها
2,778
محل سکونت
خیابان شهید جورج فلوید
سازنده اصولا نقش زیادی نداره! فیلم مال تهیه کننده هست ، تهیه کننده هم میده به پخش کننده اونها هم میفرستند برای اکران

آخ ببخشید منظورم تهیه کننده بود ! تهیه کننده هم نقشی نداره در این مورد ؟
 

Paranoid Android

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 مارس 2010
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
164
این کلمه متوهم که در این پست به چشم میخوره ، به صورت بسیار بولد تر در بین سطور دیده میشه.
همیشه خلاف جهت آب شنا کردن نشونه روشنفکری نیست ، بعضی وقتها نشونه حماقته

واقعا دستتون درد نکنه. هم شما هم دوست عزیزم حسام که به بهترین شکل ممکن با توهین و تمسخر ما رو با خاک یکسان کردید. من از اون کاربر گذری اون‌قدر ناراحت نشدم که از پست شما و حسام ناراحت شدم. چون واقعا از شما انتظار این حرف‌ها رو نداشتم. بعد اون‌وقت انتظار دارید که من با شما بحث فنی و فرمی سینمایی هم انجام بدم؟ راستش من تا حالا تو هیچ بحثی وقتی به توهین ختم شده، جوابی نمی‌دادم ولی وقتی دیدم بیست نفر پست شما رو لایک کردن، دیدم برای دفاع از حق خودم هم که شده مجبورم یه چیزی بگم. که فکر نکنید من جوابی برای تک تک گفته‌های خودم و شما ندارم.

ولی واقعا انتظار نداشته باشید در این شرایطی که شما بنده رو متوهم و احمق خطاب کردید، بشینیم اینجا با هم بحث فرهنگی انجام بدیم. تازه شما مدیر بخش فرهنگ و هنر هم یه زمانی بودید، دیگه از کاربری که دو روزه پاشو به بخش باز کرده من انتظاری ندارم! فقط خواستم بگم من پست اون دوست عزیز رو گذاشتم بمونه چون نخواستم از امکان مدیریتی خودم سؤاستفاده کرده باشم. ولی ترجیح دادم جوابی هم ندم.

حالا که می‌بینم شما هم این قضیه رو ادامه دادید و یه دوست دیگه هم حالا داره ادامه می‌ده، مجبور شدم یه چیزی بگم، که حداقل بتونم از حق خودم دفاع کنم. وگرنه ما با هم بحث سینمایی نداریم، شک نکنید. من نقدهامو قبلا در تاپیک فرهادی نوشتم و الآن هم باز نقدهای جدیدی دارم، ولی در این شرایط واقعا نمی‌شه وارد مرحله‌ی نقد شد. شما یه بت از یه نفر ساختید و اون‌قدر روی این آدم تعصب دارید که من هر چیزی بگم فقط خودمو کوچک کردم.

شاید برای شما فیلم و سینما اون‌قدر جدی و واقعی باشه که کوچکترین توهینی به فیلم محبوب‌تون باعث می‌شه این جور عصبانی و خشمگین بشید که کسی حق نداشته باشه کوچکترین حرف مخالف شما بزنه. ولی من اون‌قدر سینما برام مهم نیست که احترام خودمو نگه ندارم و به دوستان خودم بی‌احترامی کنم، به خاطر اینکه از فیلم یا فیلمسازی دفاع کرده باشم. شما برید توی تاپیک فینچر ببینید چقدر با حسام بحث کردیم و چقدر راحت پای نقدهاش نشستم و کوچکترین توهینی بهش نکردم. در حالیکه با تک تک حرف‌هاش مخالف بودم و تا آخر هم پای حرف خودم ایستادم و از دیدگاه خودم دفاع کردم. ولی کوچکترین توهینی وارد بحث نشد. حتا اگه همین فردا کسی بیاد به فینچر فحش بده برای من کوچکترین تأثیری نداره. چون هم برای خودم بیشتر از اینا احترام قائلم که این توهین‌ها رو جدی بگیرم، هم می‌دونم بحث و دلیل و منطقی پشت این حرف‌ها نیست.

شما بگید من توی این بحث یا هر تاپیک دیگه‌ای تابحال به شما توهینی کردم؟ تا حالا کوچکتر از استاد خطاب‌تون کردم؟ به فرض که من فرهادی رو هم متوهم خطاب کرده باشم، این دلیل می‌شه که شما به من توهین کنید؟ واقعا این آدمی که تمام عالم و آدم دارن ازش تعریف می‌کنن، اگه یه نفر بیاد نقدش کنه، این‌قدر براتون ناراحت‌کننده است که حاضرید دوستی‌ها و احترام‌ها رو زیر پا بذارید؟

شما به من می‌گید متوهم، ولی به این جملات دقت کنید.
باورم نمیشد همچین افتخار بلندی رو هم بهش حمله کنن و بخوان بهش خدشه بزنن ولی از این دشمنای تمام عیار هر چیزی برمیاد همون جنبش های آرام بعد از انتخابات رو هم همین قشر به خشونت کشیدن و معتقدم اون حوادث میتونست با هر نتیجه ای که باشه آرام و خاطره انگیز برگزار بشه
باور کنید گلشیفته تهدید شد که به انجام اون عمل تن داد تهدید از جانب همین دشمنا ... فقط به چشمای مظلوم پر از غمش تو همون کلیپ نگاه کنید ...
متأسف نیستم ایرانی هستم اما متأسفم که به قول فرهادی دشمنی ها اینقدر شدت داره که ایرانی نماها حتی بین منتقدین سینما هم نفوذ کردن نمونش همون فراستی ریش بلند و اخمو (اینم مودبانش) هست
اگر این جملات مصداق بارز توهم نیست، پس چیه؟ این دشمن فرضی کیه آخه؟ من که خودم از همه چیز این **** بیزارم و برام بین خاتمی و احمدی‌نژاد فرقی وجود نداره و هر دو رو به یه شکل فریبکار می‌دونم، می‌شم دشمن؟ من اتفاقا از همه داغ‌تر منتقد این حکومت و متنفر از این **** و همه‌چیزی که مربوط بهش میشه هستم. ما داریم بحث کیفیت فیلم‌ها رو می‌کنیم، نه بحث سیاست. آخه این دشمن فرضی کیه که اسلحه گذاشته رو شقیقه‌ی گلشیفته که بدنش رو به نمایش بذاره؟

کدوم منتقد ایرانی در جهان دارای اعتبار هست؟ که حالا نقد کسیکه تو همین ایران خودمون خیلی ها قبولش ندارند مهمتر از نظر اعضای آکادمی و داوران جنشواره های مختلف شده؟

آخه این حرف شما دقیقا توهین به خودتونه. یعنی شما خودتون رو اون‌قدر آدم متفکری نمی‌دونید که بتونید تشخیص بدید چه کسی منتقد خوبی‌یه و چه کسی نیست، که مجبورید این تصمیم رو بر اساس قبول داشتن اکثریت جامعه منتقدین، بگیرید؟ اعضای آکادمی منتقد نیستن، همون فیلمسازان و عوامل فنی فیلم‌ها هستند. آرای اسکار کوچکترین ارزشی نداره چون از آرای اکثریت این عوامل به دست میاد. شما خودتون چند درصد فیلم‌هایی که توسط این عوامل هر سال در هالیوود تولید می‌شه رو دوست دارید که حالا بخواید به سلیقه‌شون در رأی دادن احترام بذارید؟ اینا همون‌هایی هستند که فیلم‌های تجاری و بلاک‌باستر هالیوودی می‌سازن. بله، بین‌شون آدم‌های درست حسابی هم هست. ولی رأی اکثریت همیشه نتیجه رو تعیین می‌کنه.

بعدم اگه شما این‌قدر برای نظر منتقدین احترام قائل هستید، چطور یکی از بزرگترین فیلم‌های تاریخ سینما که بارها از آزمون زمان سربلند بیرون اومده و فیلمی نیست که تازه یه سال عمر کرده باشه و منتقدین هنوز داغ باشن و نفهمن چرا ازش تعریف می‌کنن، رو فیلمی معمولی می‌دونید. منظورم همشهری کین اورسون ولز هست. اگر واقعا نظر منتقدین براتون مهم هست، چطور خون به پا خواهد شد که اون‌قدر مورد ستایش منتقدین قرار گرفت رو خسته‌کننده می‌دونید؟ بالاخره یا نظر منتقدین مهمه یا نیست. من معتقدم مهم نیست، ولی این فیلم‌ها رو هم دوست دارم. شما می‌گید مهمه و این فیلم‌ها رو دوست ندارید. یه مقدار تناقض وجود داره.

ـ

برای بقیه‌ی صحبت‌هاتون بازم جوابی دارم ولی تو این فضای توهین و تحقیری که ایجاد شده حتا اگه بهترین بحث رو هم انجام بدیم، نتیجه‌ای نخواهد داد. چون شما از همین الآن تصمیم گرفتید که من احمق هستم و چیزی نمی‌فهمم. اتفاقا تو یکی دو بحث دیگه هم بنده رو سطحی خطاب کرده بودن. همینجا با افتخار می‌گم من آدم سطحی هستم، شما مجبور نیستید با یه آدم سطحی بحث کنید. منم لذتی نمی‌برم از توهین شنیدن و تحقیر شدن. والا من به پدرم هم اجازه نمی‌دم با من اینجوری حرف بزنه، چه برسه به شما که اصلا نه می‌شناسم'تون نه به عمرم دیدم'تون. هدفم از اومدن به اینجا چیز یاد گرفتنه، نه شنیدن نظرات سلیقه‌ای و متعصبانه. اگه واقعا دانشی دارید (که حتما دارید و مطمئنم از منم بیشتر دارید) پس چرا توهین رو وارد بحث می‌کنید؟ باور کنید نیازی به این کار نیست. شما آروم و با منطق بحث کنید، من کلاه‌مو براتون ورمی‌دارم و دیگه هیچ حرفی نمی‌زنم.

الآن هم یه پیام برای بهمن خان فرستادم که عنوان همکار بخش رو از زیر اسمم پاک کنه، برای اینکه واقعا دلیلی نمی‌بینم وقتی همه اینجا با من مشکل دارن، همکار بخش باشم. ما فقط به عشق چند نفر میایم اینجا که اونا هم یا دیر به دیر میان یا اصلا نمیان. همون بهتر که منم دیگه اینجا نباشم و با خاطرات خوبی که ازشون داشتم، اینجا رو ترک کنم. از شما و حسام هم خاطرات خوبی دارم که هنوز خدشه‌دار نشده، چون می‌دونم الآن حسابی احساساتی هستید و از روی تعصب اون حرف‌ها رو زدید و اگه مثلا یک هفته دیگه خودتون پست‌های خودتون رو بخونید متوجه می‌شید که کمی تند رفتید. حداقل امیدوارم این‌جوری بشه.

فعلا

ـ

والا ما که اهل مطالعه و اینا نیستیم، اما همونایی هم که اهل مطالعه و دارای اطلاعات فرهنگی هنری هستند الان دارند فراستی رو زیر سوال می برند و ردش می کنند.

Fearless عزیز. این به نظرم بیشتر یه جور تنبلی از جانب شماست که با افتخار از مطالعه نداشتن حرف می‌زنی. شما سعی کن بری سراغ مطالعه که خودت بتونی نظر و دیدگاه خودت رو داشته باشی و مجبور نباشی به نظر دیگران تکیه کنی.
کسانی فراستی رو نقد می‌کنن که فیلم‌هاشون نقد شده و وجود چنین منتقد باهوشی به نفع‌شون نیست و منافع‌شون رو در خطر می‌بینن. ضمن اینکه یادتون بندازم منتقد محبوبی مثل امیر قادری هم فیلم جدایی رو به شکل مفصلی نقد کرده و صداقت فیلمساز رو حسابی زیر سؤال برده. اونجا جواب‌تون چیه؟ لابد قادری هم کسی قبول'ش نداره؟

درمورد اینکه فیلم می‌تونه واقعیت رو سیاه‌نمایی کنه، که اصلا شک نکن درسته. اما تا اونجایی که من از فیلم‌های محبوب شما خبر دارم اتفاقا شما فقط عاشق فیلم‌های feel-good تو مایه‌های فارست گامپ و این جور فیلم‌ها بودید، بنابراین لطفا به من درس فیلمسازی ندید. خیلی از فیلم‌های سیاه و اغراق‌آمیزی که من عاشق'شون هستم، از فیلم مثلا واقع‌گرای یک جدایی زیباتر و صادقانه‌تر، مخاطب رو متوجه واقعیت می‌کنن. وگرنه فیلم یک جدایی ایرادش اتفاقا اینه که تبدیل به فیلم نشده و بیشتر شبیه یک مستنده و زیادی شبیه واقعیت. اینو اشتباه نکن. من به شبیه واقعیت بودن فیلم‌ها هیچ امتیازی نمی‌دم، چون اعتقاد دارم فیلم باید فیلم باشه، و به مخاطب بگه، اقا جون من، اینی که داری نگاه می‌کنی فقط یک فیلمه، نه بیشتر نه کمتر. فیلم باید حد خودشو بدونه، نباید شعار قضاوت نکردن بده و بعد خودش روی تک تک شخصیت‌ها قضاوت کنه. فیلم راشومون رو نگاه کنید تا بفهمید احترام کارگردان به شخصیت‌ها و قضاوت‌نکردن فیلمساز یعنی چی. من اگه نقدی به فرهادی دارم، به این بی‌احترامی نقد دارم. به این جهان خودت رو بزرگتر از جهان شخصیت‌هات دونستن. کوروسوا فیلمی درباره‌ی دروغ و قضاوت و نسبی‌بودن اخلاق می‌سازه، بدون اینکه از هیچ شخصیتی قهرمان بسازه و هیچ‌کدوم رو تحقیر کنه. این یعنی جهان فیلمساز دقیقا برابر جهان شخصیت‌هاست. یعنی فیلمساز از جایگاه خداگونه‌ی خودش پایین میاد تا شخصیت‌های قصه‌شو بغل کنه و دلداری'شون بده و بهشون فرصت رستگاری بده. هنر یعنی این. وگرنه واقعیت رو ما خودمون می‌دونیم. هنر دروغی‌یه که ما رو متوجه واقعیت می‌کنه.

ضمن اینکه شما که تا یک ماه پیش اصلا نمی‌دونستید این فیلم چیه، و بعید می‌دونم هنوز هم فیلم رو دیده باشید، به نظرم بیشتر دارید از فرصت سؤاستفاده می‌کنید. جالبه که اسکار اون‌قدر براتون موضوع مهمیه که فیلم مطرح کشورتون تا وقتی اسکار نگیره، خودتون رو مجاب به دیدن و دوست‌داشتن'ش نمی‌دونید و حالا که اسکار گرفته یه دفعه از تاریکی بیرون اومدید و دارید از فیلم دفاع می‌کنید. من صداقت برام خیلی موضوع مهمیه که حس کردم پشت حرف‌های شما وجود نداشت و بیشتر حالت سؤاستفاده از فرصت و حرف تو دهن دیگران گذاشتن داشت، برای همین جواب خاصی براتون ندارم، جز آرزوی موفقیت!
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
برادر و پدر اصغر فرهادی عزیز در کنار مغازه پدری

چقدر شبیهن به هم :دی

404890_307107309354267_139858942745772_855971_522842198_n.jpg
 

Fearless

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
193
لایک‌ها
39
محل سکونت
Tehran
اوه اوه عصبانی شد!! بابا چرا قاط زدی یهو فرید؟ مگه من بهت بی احترامی کردم تو حرفام. والا تو تاپیک فینچر شماها از این بدتر باهم بحث می کردید و هیچ چیزی اتفاق نمی افتاد. من که با احترام کامل و خیلی منطقی باهات بحث کردم. :|
من حس می کنم بیشتر عصبانیتت به خاطر پست live for what و حسام بود که سر ما هم یه خورده خالی کردی! لووول

این به نظرم بیشتر یه جور تنبلی از جانب شماست که با افتخار از مطالعه نداشتن حرف می‌زنی. شما سعی کن بری سراغ مطالعه که خودت بتونی نظر و دیدگاه خودت رو داشته باشی و مجبور نباشی به نظر دیگران تکیه کنی.
بابا من اونجا اینو گفتم در جواب حرفت که یه جورایی جمع بسته بودی که ماها اهل مطالعه نیستیم و چون کتابی نخوندیم حق نداریم در مورد فراستی و امثالهم نظر بدیم. منم شکسته بندی کردم :)دی) که ما اهل مطالعه نیستیم، هرکی که هست داره ایشون رو رد می کنه. اتفاقا من از طرفدارای پروپا قرص مطالب سینمایی و کتب مربوط هستم و همیشه سعی می کنم سطح و سواد سینماییم رو تا حد امکان بالا ببرم تا از فیلم ها بیشترین لذت رو ببرم. (دیگه رفتیم تو فاز فخرفروشی. :دی)

کسانی فراستی رو نقد می‌کنن که فیلم‌هاشون نقد شده و وجود چنین منتقد باهوشی به نفع‌شون نیست و منافع‌شون رو در خطر می‌بینن. ضمن اینکه یادتون بندازم منتقد محبوبی مثل امیر قادری هم فیلم جدایی رو به شکل مفصلی نقد کرده و صداقت فیلمساز رو حسابی زیر سؤال برده. اونجا جواب‌تون چیه؟ لابد قادری هم کسی قبول'ش نداره؟
ببین باز داری واژه انتقاد و نقد رو باهم یکی می کنی. کسانی که از فراستی انتقاد می کنند جمعیت کثیری از منتقدین به نام ایرانی هستند. نمونش آقای رضا درستکار، آقای حسن حسینی، آقای نیما حسنی نسب و حتی در برخی موارد خود امیر قادری. تو همون برنامه هفت اگه دقت کنی بعضی وقت ها همین منتقدین رو دعوت می کنند که به صورت ضمنی و جست و گریخته حرف های فراستی رو به تمسخر می گیرند.

ضمن اینکه شما که تا یک ماه پیش اصلا نمی‌دونستید این فیلم چیه، و بعید می‌دونم هنوز هم فیلم رو دیده باشید، به نظرم بیشتر دارید از فرصت سؤاستفاده می‌کنید. جالبه که اسکار اون‌قدر براتون موضوع مهمیه که فیلم مطرح کشورتون تا وقتی اسکار نگیره، خودتون رو مجاب به دیدن و دوست‌داشتن'ش نمی‌دونید و حالا که اسکار گرفته یه دفعه از تاریکی بیرون اومدید و دارید از فیلم دفاع می‌کنید. من صداقت برام خیلی موضوع مهمیه که حس کردم پشت حرف‌های شما وجود نداشت و بیشتر حالت سؤاستفاده از فرصت و حرف تو دهن دیگران گذاشتن داشت، برای همین جواب خاصی براتون ندارم، جز آرزوی موفقیت!
کدوم فرصت؟ چه سوء استفاده ای؟ چه استفاده برای من داره این بحث؟ والا من حرف دلم رو زدم بی هیچ غرضی. این حرفارو اگه حسام هم زده بود همینارو بهش می گفتم و فرقی برام نداشت. احساس کردم دارید یه کم نامنصفانه و بدون منطق، اسکار فیلم و ماهیت فیلم رو زیر سوال می برید. باور کن تو هم اگه به جای قاطی کردن و ناراحت شدن منطقی جواب ما رو می دادی ما خوشحال می شدیم. پس بیخودی شلوغش نکن و خونسرد باش. کوبیدن بچه های بخش نه سودی برای من داره و نه در مرام بنده است. این افکارو خواهشا بریز دور. تو تا وقتی این طرز فکر رو نسبت به دیگران داشته باشی در تاریکی به سر می بری نه من! نگاهت رو عوض کن، کسی باهات هیچ دشمنی ای نداره فرید.
 
Last edited:

Paranoid Android

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 مارس 2010
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
164
اوه اوه عصبانی شد!! بابا چرا قاط زدی یهو فرید؟ مگه من بهت بی احترامی کردم تو حرفام. والا تو تاپیک فینچر شماها از این بدتر باهم بحث می کردید و هیچ چیزی اتفاق نمی افتاد. من که با احترام کامل و خیلی منطقی باهات بحث کردم. :|
من حس می کنم بیشتر عصبانیتت به خاطر پست live for what و حسام بود که سر ما هم یه خورده خالی کردی! لووول

نمی‌دونم پستت به نظرم خالصانه نیومد! بگذریم!

بابا من اونجا اینو گفتم در جواب حرفت که یه جورایی جمع بسته بودی که ماها اهل مطالعه نیستیم و چون کتابی نخوندیم حق نداریم در مورد فراستی و امثالهم نظر بدیم. منم شکسته بندی کردم :)دی) که ما اهل مطالعه نیستیم، هرکی که هست داره ایشون رو رد می کنه. اتفاقا من از طرفدارای پروپا قرص مطالب سینمایی و کتب مربوط هستم و همیشه سعی می کنم سطح و سواد سینماییم رو تا حد امکان بالا ببرم تا از فیلم ها بیشترین لذت رو ببرم. (دیگه رفتیم تو فاز فخرفروشی. :دی)

ببین این یه نمونه از همون حرف تو دهن دیگران گذاشتن'ه. خوب پست‌ها رو مطالعه نکردی و زود نتیجه‌گیری می‌کنی. من کی گفتم شما اهل مطالعه نیستید؟ حتا به اون اقا هم نگفتم اهل مطالعه نیست. دارم می‌گم شمایی که خودت اعتراف می‌کنی معنی این اصطلاحات پیش پا افتاده‌ی سینمایی رو نمی‌دونی، چطور می‌تونی قضاوت کنی که انتقاد فراستی به جا هست یا نیست.

مفهوم شخصیت در فیلم هم کاملا مشخصه. شخصیت یعنی کسی که تیپ نباشه و رفتارش مختص هیچ استریوتایپی نباشه و کاملا مخصوص خودش باشه. حالا که اسم راشومون رو اوردم، از همین فیلم مثال می‌زنم. مثلا اون قهقهه‌های بی‌دلیل توشیرو میفونه و یه سری ریزه‌کاری‌هایی که تو رفتارش وجود داشت، باعث می‌شد این تبدیل به شخصیت بشه. شخصیت‌شدن در یه سری ریزه‌کاری‌هاست که اون فرد رو از دسته و گروهی که بهش تعلق داره، جدا می‌کنه و تبدیل به یه شخصیت منحصر به فرد می‌شه. حالا قرار نیست در فیلم فقط شخصیت وجود داشته باشه، بعضی وقتا تیپ هم می‌تونه در کنارش باشه. ولی فیلم‌های شخصیت‌محور باید با گذاشتن این ریزه‌کاری‌ها بتونن شخصیت بسازن.

ضمن اینکه من اصلا منظورم این بود که کاری با هیچ چیز نداریم، فقط همین رو در نظر بگیرید که فراستی چندین کتاب تألیفی درزمینه‌ی نقد، سینمای هیچکاک، کوروساوا، فورد و ترجمه‌ای درباره‌ی برگمان، فلینی، چاپلین و… داره. همین‌قدر باید برامون کافی باشه که این آدم رو باسواد بدونیم. حالا لازم نیست حتما باهاش موافق باشیم، ولی حداقل این الفاظ زشت رو درموردش به کار نبریم، صرفا به این خاطر که ریش بلندی داره یا زبان تندی. اگر واقعا این کتاب‌ها رو مطالعه کردید و هیچ نکته‌ی سینمایی و فنی ازش یاد نگرفتید، اون‌وقت بیاید بگید فراستی فلانه و بهمانه!

ببین باز داری واژه انتقاد و نقد رو باهم یکی می کنی. کسانی که از فراستی انتقاد می کنند جمعیت کثیری از منتقدین به نام ایرانی هستند. نمونش آقای رضا درستکار، آقای حسن حسینی، آقای نیما حسنی نسب و حتی در برخی موارد خود امیر قادری. تو همون برنامه هفت اگه دقت کنی بعضی وقت ها همین منتقدین رو دعوت می کنند که به صورت ضمنی و جست و گریخته حرف های فراستی رو به تمسخر می گیرند. شما خودت هم یادمه تو همین بخش یه زمانی ایشون رو رد می کردی، حالا نمی دونم چی شده که ورق برگشته. نقد یه حبه قند یادته؟ :دی

والا من همون موقع هم اگه پست‌ها رو دقیق دنبال می‌کردی، در مقابل تهاجم همه طرفه‌ی دوستان،مدافع فراستی و باسوادبودن'ش بودم. راستش درستکار و حسنی نسب و قادری شاید با فراستی تقاوت سلیقه و نگاه داشته باشن، ولی چند باری که توی برنامه اومدن با هم خیلی راحت بحث می‌کردن و شوخی هم حالا این وسط داشتن. ولی مطمئن باش اگه قبول'ش نداشتن هیچ‌وقت وارد استودیو نمی‌شدن. اینا می‌دونن که فراستی ریش سفید کرده تو جمع منتقدین و احترام بزرگتر رو رعایت می‌کنن و به نظرم ما هم باید یاد بگیریم این احترام رو به همچین آدمی بذاریم. من همیشه گفتم فرق زیادی بین فراستی و سلحشور وجود داره. هنوزم معتقدم فرق‌شون از زمین تا آسمونه. فراستی سینما می‌فهمه و حالا با نادر/سیمین مخالفه. سلحشور ولی مشخصه که چیزی از سینما حالیش نیست و داره دری‌وری می‌گه. یه ذره به این جزئیات توجه کنیم.
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
سلام. در زمینه این پست های کیلومتری بالا، بنده فردا احتمالا بیاد گذشته ها یک پست کیلومتری خواهم زد، الان حسش نیست ! :دی

ولی خب کمی سوء تفاهم ظاهرا بوجود اومده و کمی عصبانیت.

اما یک موردی هست من در صفحه قبل چندبار دیدم کپی مطالب کیهان و اینها که اصلا معلوم نیست چرا اینجا قرار داده شده. من یک سوالی دارم از آقای leo.unique که این هست : آقا تهش قرار هست به نتیجه خاصی برسید ؟!

- فردا جواب میدم، دعوا نکنید لطفا !
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
حسش اومد اندکی !

///////////////////////////////////

"همه ما به طرز غم انگیزی ایرانی هستیم"
همه ايران لب به تحسين و تقدير و تبريك گشودند؛ يادداشت محمد قائد و ليلي گلستان : تعجبي ندارد كه بكوشند اسكار را در چشم خلايق كم اهميت جلوه ده

چقدر تیتر خدایی هست ... !

- من اصلا تمایل نداشتم این صحبت ها رو در پابلیک انجام بدیم، ولی خب مجبوریم دیگه :دی

////////////////////////////////////

من یک چند مورد رو بگم، بعد برم بخوابم با اجازتون، از 6 صبح ما معمولا بیدار هستیم :دی

فرید جان !

**

- در درجه اول صحبت از توهین کردی در صورتی که این پست من هست :

چقدر ساده حرف میزنی ! "اصغر فرهادی بعد از این جایزه مغرور میشه و ...." کارتون هست مگه ؟

امیدوارم این حرفها رو برای این نزده باشی که چون از فراستی دفاع میکنی میخوای هم نظر اون باشی، ولی بیا یک بحث رو با هم شروع کنیم. شما و منتقد محبوبتون میگید فیلم دروغ نمایی میگه، خیلی خب ! میشه به من بگی کجا دروغ میگه ؟

منتقد محبوبتون چند روز پیش کافی شاپی تشریف برده بودن و فیلمنامه رو نقد کرده بودن و یکی از بزرگترین مشکلات فیلمنامه رو قسمتی عنوان کرده بودن که اون زن با ماشین تصادف میکنه و ما نمیبینیم !!!! یعنی این الان مشکل بزرگ فیلمنامه هست و ما این موضوع رو که قرار هست یک فیلم سینمایی ببینیم و تا قبل از اونه، قبل از اینکه واقعیت معلوم بشه (حداقل برای دو نفر) آدمها چقدر به هم دروغ میگن و چندتا داستان مختلف بوجود میاد ... هیچوقت به این نمیگفتیم اشتباه فیلمنامه.

در مورد دوم دباره قسمت دادگاه صحبت کردن، نمیدونم شما تا الان دادگاه خانواده رفتید یا نه و قاضی ازتون درباره انتخاب سرپرستتون سوال کرده یا نه که امیدوارم اصلا اینجوری نباشه، ولی اصلا حس و تجربه خوبی نیست و چیزی که در فیلم دیدیم هم سیاه نمایی نیست و دروغ گفتن نیست و تو اون لحظه حرف زدن سخت ترین کاری هست که شما قراره در زندگیت انجام بدی با توجه به سنی که داری.

این دوتا رو گفتم که اگر دوست داشتی صحبت های استاد عزیز فراستی رو تکرار کنی، پیشاپیش جوابش رو داشته باشی !

یک موضوع دیگه اینه که شما درباره افت کیفی فیلمها اصغر فرهادی تا الان صحبت کردید. خب تقریبا به جز شما و منتقد محبوبتون هیچکسی باهاتون همنظر نیست !! و اصلا نگو که همه درک مناسبی از "فرم" ندارن، برای همین اینجوری هست مگرنا همه هم مثل ما بودن ! بهترین فیلم اصغر فرهادی برای من "جدایی...." نیست، همون "چهارشنبه سوری" است ولی مسلما با اختلاف کمی و نمیشه گفت "جدایی..." جزو بزرگترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران نیست !

بعید میدونم من توهینی کرده باشم، اما در پست شما که این جواب پست من به شما بود دقیقا توهین وجود داشت، میدونی دقیقا چه حالتی بود ؟

اینکه ما هممون یک سری آدم هستیم که داریم تو زیرزمین و تاریکی زندگی میکنیم و همه با هم خوش هستیم و الکی خوشحال و شما یک آدم گوشه گیر که بالاخره صبرت لبریز میشه از اینکه اینقدر داره به شعورت بعنوان یک هم نوع ما توهین میشه، میای سر ما داد میزنی که ای .... ها ! از خواب غفلت بیدار شوید و اینها، این دقیقا حالتی بود که پست شما داشت و اگر علی هم چیزی گفت بنده مطمئن هستم دقیقا بخاطر همین لحن بد حرف زدن خودت بود.

جدا از لحن و این صحبت ها، شما یک پستی زدی که آقا این فیلم اینجوری هست، اتفاق جالب اینجا بود که حالا تقریبا همه با شما مخالف هستند ! بعد من اومدم در جواب شما پستی دادم و سوالی کردم که جوابی ندادی و علی هم دقیقا پرسید آقا چرا و علت رو بگو که من باز هم جوابی ندیدم.

اصغر فرهادی پسرخاله بنده نیست که بخوام تا تو چیزی گفتی مثلا عصبانی بشم، خیر ! بنده طرفدار ایشون هستم به شدت، از چندین سال پیش، ولی همونطور که میام در تاپیک فینچر میگم اینجوری هست و تو هم جواب میدی و من جواب میدم و ... اینجا هم دقیقا داره همون اتفاق میفته. منتها من با لحن بدی صحبت نکردم و بحث دوستانه پیش رفت، شما همون اولش با عصبانیت اومدی، بحث اینجوری شد متاسفانه. و من باز هم میگم، تو جوابی به من ندادی !

**

- در مورد دشمن فرضی صحبت کردی و صحبت های کاربر دیگه. خب ! تو هم دقیقا داری همین کاری رو میکنی که ! الان تقریبا 90 درصد آدم های درست و حسابی سینما از فراستی خوششون نمیاد، فراستی رو تهدیدی برای خودشون میدونن ؟ اصلا کی فراستی رو قبول داره که بخواد بخاطر حرفهاش مثلا از دیدن کار فلان کارگردان منصرف بشه ؟ فراستی از بهمن فرمان آرا بیشتر سواد داره ؟ از بیضایی بیشتر سواد داره ؟ از مهرجویی بیشتر سواد داره ؟

مسلما نه !

شما میگی تو اینترنت نقد هر کسی هست غیر از این آقا، خبرگذاری فارس رو اگر باز کنید بشدت مطالب ایشون یافت میشه چون معمولا باب میل اونها صحبت میکنه، از تمجید در مورد اخراجی ها تا کوبیدن جدایی ... !

**

مسخره هست اگر رای اعضای آکادمی رو مهم ندونیم و بگیم اینها همون بلاک باستر سازها هستن. حتما شوخی میکنی ! فکر میکنم نه تنها در سینما بلکه در جوایز دیگه هم دقیقا مهم ترین جایزه، جایزه ای هست که دست اندرکاران اون رشته به انتخاب بهترین رای میدن. مثلا فکر میکنی بهترین بازیکن فوتبال جهان رو چه کسی انتخاب میکنه ؟ غیر از مربیان و کاپیتان تیمها ؟
دوم اینکه چرا فکر میکنی منتقدها میتونن بهتر از دست اندرکاران سینما باشن در رأی دادن ؟ فکر میکنم منتقدها رو بشه خیلی راحت خرید، رأی ها هم که معلوم نمیشه چی به چی هست.

مرسی توطئه !

خیر آقا. این تفکر شما ناشی از فرهنگ ایرانی همه ماها هست متاسفانه. کسی که آمریکن پای میسازه میدونه اگر آخر سال باید به بهترین فیلم رأی بده نباید به آمریکن پای مانندها رأی بده.

یک چیز خیلی جالب راستی ! یادت هست دو سال پیش Hurt Locker اسکار رو از آواتار برد و مثلا Dark Knight اصلا نامزد اسکار بهترین فیلم نشد ؟! همون بلاک باستر سازها هستن ؟! lol !

شما چرا فکر میکنید این جایزه اسکار برای سینمای ما سم هست ؟ چرا بخش خوبش رو در نظر نمیگیریم که امکان داره از این به بعد کمپانی های پخش بیان و بیشتر به سینمای ایران توجه کنن. چرا این رو در نظر نمیگیری که این جایزه شاید حتی باعث بشه از محدودیت های فیلمسازی در ایران حتی کاسته بشه ؟ چرا اینجوری فکر نمیکنیم که سینمای ما بالاخره برای اولین در تاریخ اسکار بهترین فیلم رو برد در روزهایی که همه سینمایی ها دارن تک به تک از سینما میرن و شاید این جایزه یک انگیزه مضاعفی به همه اونها بده ؟

از لحاظ علم هم اگر شما بخوای حساب کنی معمولا جوانب هر دو اتفاق رو میسنجن و به قطعیت نمیگن اینجوری خواهد شد وقتی دو احتمال وجود داره که حداکثر با هزاران لطف به شما احتمال وقوعشون مساوی هست ! (که نیست)

**

- من خیلی دوست دارم جواب دقیقی بگیرم درباره اینکه چرا این فیلم داره دروغ میگه یا سیاه نمایی هست یا فیلم خوبی نیست !
ولی شما عصبانی هستی و دلیلش هم این هست که تا الان اینجوری علیه حرفت جبهه گیری نشده بود. طبیعت بخش سینما همین هست، همه ما هم در چنین بحث هایی هم قبلا بودیم و البته در 70-80 درصدش هم عصبانیتی پیش نیومد که بخواد توهینی بشه.

**

در مورد اون صحبتت که به بهمن پی ام میدم و اینا، الان بهت پیام دادم ولی شاید نخونی اصلا پیام ما رو ! به همین دلیل اینجا هم میگم. بنده مسخره شما نیستم ! بنده با بهمن قرداد یکساله مدیریت امضا کردم (!)، شما هم در نقش واتسون باید تا آخرش حضور داشته باشی :دی

------

@ علیرضا جت لی

همیشه در حساس ترین دقایق میای عالیه ها :دی
وقتی بخش خلوته نمیتونی بیای یک حالی به هم بکنیم نامرد ؟ حتما سر دعوا باید بیای ؟! :دی
 

leo.unique

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2009
نوشته‌ها
3,177
لایک‌ها
2,778
محل سکونت
خیابان شهید جورج فلوید
اما یک موردی هست من در صفحه قبل چندبار دیدم کپی مطالب کیهان و اینها که اصلا معلوم نیست چرا اینجا قرار داده شده. من یک سوالی دارم از آقای leo.unique که این هست : آقا تهش قرار هست به نتیجه خاصی برسید ؟!

مرتبط نیست یعنی ؟؟ ضمنا به نظر من بهتره نتیجه گیری رو بذاریم به عهده کسانی که میان از این تاپیک دیدن میکنن !!
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
مرتبط نیست یعنی ؟؟ ضمنا به نظر من بهتره نتیجه گیری رو بذاریم به عهده کسانی که میان از این تاپیک دیدن میکنن !!

نه من از خود شما اصلا دارم یک سوال میپرسم ! (البته میتونید جواب ندید، یک سوال هست صرفا)

الان شما در نهایت به چیزی میخواید برسید از گذاشتن پشت سر هم این پست ها ؟
من معنی ای توش نمیبینم ! کیهان و ایران و فارس و ... به همه چیز سیاسی نگاه میکنن. به چه علت حرفهاشون باید اینجا باشن واقعا ؟
 

leo.unique

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2009
نوشته‌ها
3,177
لایک‌ها
2,778
محل سکونت
خیابان شهید جورج فلوید
نه من از خود شما اصلا دارم یک سوال میپرسم ! (البته میتونید جواب ندید، یک سوال هست صرفا)

الان شما در نهایت به چیزی میخواید برسید از گذاشتن پشت سر هم این پست ها ؟
من معنی ای توش نمیبینم ! کیهان و ایران و فارس و ... به همه چیز سیاسی نگاه میکنن. به چه علت حرفهاشون باید اینجا باشن واقعا ؟

قصد ندارم به نتیجه خاصی برسم !
پ ن : اگه معنی ای توش نمیبینید میتونید پاکشون کنید !
 

Fearless

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
193
لایک‌ها
39
محل سکونت
Tehran
ضمن اینکه من اصلا منظورم این بود که کاری با هیچ چیز نداریم، فقط همین رو در نظر بگیرید که فراستی چندین کتاب تألیفی درزمینه‌ی نقد، سینمای هیچکاک، کوروساوا، فورد و ترجمه‌ای درباره‌ی برگمان، فلینی، چاپلین و… داره. همین‌قدر باید برامون کافی باشه که این آدم رو باسواد بدونیم. حالا لازم نیست حتما باهاش موافق باشیم، ولی حداقل این الفاظ زشت رو درموردش به کار نبریم، صرفا به این خاطر که ریش بلندی داره یا زبان تندی. اگر واقعا این کتاب‌ها رو مطالعه کردید و هیچ نکته‌ی سینمایی و فنی ازش یاد نگرفتید، اون‌وقت بیاید بگید فراستی فلانه و بهمانه!
حکایت گاو نه من شیر ده رو شنیدی؟ یه گاوی تو یه روستایی وجود داشت که نه من شیر می داد (دقیق نمی دونم نه من معادلش چند کیلو میشه ولی زیاده! :دی). از تمام گاو های دیگه روستاهای اطراف شیرش بیشتر بود و برکت داشت. اما یه ایراده خیلی بزرگ داشت و اون اینکه وقتی شیرش رو می دوشیدن و تموم میشد با لگد محکم میزد به سطل نه من شیر و می ریخت همشو رو زمین. حالا شده حکایت آقای فراستی. من خودم یکی از طرفدارای برنامه فراستی بودم که مجریش بود. برنامه درباره جوایزهای جشنواره ای و این حرفا بود که البته از شبکه 5 تهران، قدیم پخش می شد. حتی یه دوستی داشتم که کتابهای ایشون رو می خرید و بعضی وقتها یه سری از مطالب خوب اون کتاب ها رو به من نشون می داد. همین قدر می دونم که ایشون سینما رو خوب می شناسن. اما یه چند سالی هست که توهم بدجوری گرفتدش و فکر میکنه روشنفکر جمع منتقداست. این غرور بی جا یکم تو ذوق می زنه. من حتی نقد فیلم یه حبه قند از ایشون رو که خوندم فهمیدم که ایشون دچار سینمازدگی شده و دیگه از هیچ فیلمی خوشش نمیاد.
وقتی جشنواره فجر به جدایی جایزه می ده و فراستی فیلم رو زیر سوال می بره، میگیم حتما فیلم خوبی نبود چون یه منتقد اونو رد کرد (دارم از زبان یه مخاطب عادی سینما حرف میزنم که مبنای فیلم دیدنش رو خواندن نقد منتقدین سینمایی میذاره). ایشون با نوشته خودشون بسیاری از سینما دوستان رو از رفتن به سینما و دیدن فیلم خوبی مثل یک جدایی باز می داره. اون مخاطب یه مدت بعد میبینه که فیلم مذکور تو جشنواره برلین برنده شد. یکم اینجا شک می کنه. چند وقت بعد فیلم تو فرانسه با استقبال مردم روبه رو میشه. یکم بعدتر تو گلدن گلوب جایزه می بره و درنهایت اسکار بهترین فیلم خارجی نصیبش میشه. مخاطب قصه ما نوشته فراستی رو مچاله میکنه میندازه سطل آشغال و میره DVD فیلم رو میگیره و شاد و خوشحال می بینه. :دی پس فراستی اینجا نه تنها خودش رو خراب کرده بلکه اعتماد مردم رو نسبت به منتقدین کم کرده و این یعنی به هنر آسیب رساندن. کسی که به هنر صدمه بزنه و روح هنر رو تباه کنه فرقی نمیکنه قبلا چه کارنامه درخشانی داشته، اشتباهات حالش تمام کارنامه درخشانش رو سیاه می کنه.

من همیشه گفتم فرق زیادی بین فراستی و سلحشور وجود داره. هنوزم معتقدم فرق‌شون از زمین تا آسمونه. فراستی سینما می‌فهمه و حالا با نادر/سیمین مخالفه. سلحشور ولی مشخصه که چیزی از سینما حالیش نیست و داره دری‌وری می‌گه. یه ذره به این جزئیات توجه کنیم.
بله بنده هم قبول دارم که سلحشور و فراستی باهمدیگه قابل قیاس نیستند. سواد فراستی بسیار بیشتر از سلحشور و امثالهم هست اما داره با نظراتش خودش رو خراب میکنه.

و اینو هرگز فراموش نکن که هرکسی که باسواده و سرش به تنش می ارزه، سابقه هنری خوبی داره و نوشته های طلایی، نمی تونه اشتباه کنه. قرار نیست نوشته ها و مطالب یه نفر همیشه مفید و عالی باشه.


--

@ حسام

آقا ما کلا بوی دعوا که به مشاممون برسه سریع خودمون رو می رسونیم. البته بیشتر ناظر دعوا هستیم و سعی می کنیم جدا کنیم تا اینکه وارد معرکه بشیم!
02903IMMicon10.gif

بخش خلوته که حال نمی ده. من گفتم این اسکار استاد انگیزه ایجاد می کنه، گوش نمیدین که. از وقتی اسکار بردیم تعداد کاربرای فعال بخش سینما بیشتر شده. همه دوست دارن در این حرکت فرهنگی سهیم بشن. حتی شده با گذاشتن عکس های گریم هری پاتر! :دی

شنیدم رفیقت اسکار آرتیست رو تقدیم کرده. هنوز مراسم رو کامل ندیدم.
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,419
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
اول یه چیزی بگم . چند مدت پیش یه تاپیکی بود در باره ترول اینترنتی که خصوصیت هاش نوشته بود و بارز ترین خصوصیتش اینه که ترول قصد به نتیجه رسیدن نداره و قصدش
تنها دیده شدن ، حرف زدن در موردش هست ، اگر طرف مقابل عصبانی شد چه بهتر بحث طولانی تر میشه و اون شخص مدت طولانی تری در صدر توجهاته...
تو همین فوروم هم هست ، بگردید به راحتی پیدا میکنید .چون نمیتونن خودشون چیزی ارائه بدن که قابل توجه باشه و این حس نیاز به توجه بسیار شدیده چاره ای جز این راه ندارن...
نمونه هاش در عالم سیاست دکتر عباسی و دکتر معروف م.الف :rolleyes:و در عالم سینما جناب مستطاب فراستی. من یکی اصلا" از سینما سر در نمیارم ولی تو همون فیلم جلسه نقد و بررسی
فراستی که گذاشتم حرکاتش رو دقت کنید . اصلا" موضوع فیلم براش مهم نیست و از اینکه همزمان چند نفر دارن بهش با دقت نگاه میکنن لذت میبره...
اصلا" حقیقتش به نظرم در سطحی نیست که آدم بخاد برای حرفاش وقت بزاره ولی به طور مثال میگه فیلم دروغ رو توجیه میکنه و همه دروغ میگن در حالی که اصلا" نقطه قوت فیلم اینه که در این
فیلم هیچکس بد یا خوب نیست! اصلا" دلیل مورد توجه قرار گرفتنش اینه که هیچکی معصوم نیست و شخصیتها خاکستری هستند و هیچ قضاوتی در مورد هیچی نمیکنه.گویا در قاموس ایشون و همفکران
بدمن و گودمن فیلم یابد معلوم باشه تا بتونن ازش سر دربیارن تحلیلش کنن همین بی طرفیش گیحشون کرده و نتیجه این شده که " فیلم اصلا" روایت خاصی نداره و همه هم منفی و دروغگو هستند"
پس منتقد هایی با این خصوصیات ارزش بحث کردن و دعوا کردن دوستان در این بخش رو دارن؟
=================

این حساسیت شدیدی که روی یه نفر بوجود میاد و ازش بت میسازن دلیلش چیه؟ اصلا" خوشم نمیاد که کسی جرات انتقاد رو پیدا نکنه و مرتب بیاد از فیلم تعریف کنه تا روح ما ارضا یشه و به قول
معروف دور هم حال کنیم و نمجیدهای دیگران نسبت به فیلم رو نقل قول کنیم و بریم توی خلسه ... در مورد همین موضوع یه تاپیک تو بخش فرهنگ زدم . نمیدونم شاید دلیلش اینه که از بس افتخاری
نداشتیم کوچکترین نقدی رو بهش حمله میکنیم . این نشونه بحرانی بودن اوضاع ماست به جان میتی
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
@ حسام

آقا ما کلا بوی دعوا که به مشاممون برسه سریع خودمون رو می رسونیم. البته بیشتر ناظر دعوا هستیم و سعی می کنیم جدا کنیم تا اینکه وارد معرکه بشیم!
02903IMMicon10.gif

بخش خلوته که حال نمی ده. من گفتم این اسکار استاد انگیزه ایجاد می کنه، گوش نمیدین که. از وقتی اسکار بردیم تعداد کاربرای فعال بخش سینما بیشتر شده. همه دوست دارن در این حرکت فرهنگی سهیم بشن. حتی شده با گذاشتن عکس های گریم هری پاتر! :دی

.

حکایت پر سیمرغ دیگه :دی

بابا خلوته که شما مگه کاربر فعال بخش نیستی ؟ بدم کاربر فعالیات رو بگیرن ؟!! :دی
گریم هری پاتر هم بابا پدر ما رو درآوردن اینقدر تاپیک های عجیب میزنن بچه ها ! :دی

شنیدم رفیقت اسکار آرتیست رو تقدیم کرده. هنوز مراسم رو کامل ندیدم

آره بهترین فیلم رو بچه های ما دادن ! :دی
 

leo.unique

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2009
نوشته‌ها
3,177
لایک‌ها
2,778
محل سکونت
خیابان شهید جورج فلوید
مگه امکان اکران یک فیلم بدون اجازه سازنده اون وجود داره؟

سازنده اصولا نقش زیادی نداره! فیلم مال تهیه کننده هست ، تهیه کننده هم میده به پخش کننده اونها هم میفرستند برای اکران

تهیه کننده هم نقشی نداره در این مورد ؟

کسی نیست جواب بده ؟
 
Last edited:

pirate123

Registered User
تاریخ عضویت
16 اکتبر 2005
نوشته‌ها
480
لایک‌ها
58
محل سکونت
کارائیب
صحبت فراستی شد منم یک نکته به ذهنم رسید. یادمه فراستی تو برنامه 7 گفت اسکار اون سال که بچه های آسمان نامزد بود رو به بنینی دادند که آخر فیلمش فلان جور تموم شد ولی بچه های آسمان حقش بود. حالا خدایی اگر بچه های آسمان اسکار رو می برد بیشتر آبروریزی بود یا جدایی نادر از سیمین. بچه های آسمان که آخر سیاه نمایی بود. اگر اسکار، سیاسی بود بعد از 10 بار نامزد شدن اسرائیل نمی اومدند جایزه رو به ایران بدن و آرزو همچنان به دل اسرائیل بمونه. خوبه پارسال اسی نیک نژاد تو برنامه راز نادر طالب زاده که الان خودش یکی از هزاران عضو آکادمی اسکار هست قشنگ روال انتخاب فیلم های اسکار رو توضیح داد. این فراستی هم بعضی جاها خیلی حب و بعض نشون میده و آزادگیش برای من زیر سوال میره. بابا اصلا اومدیم و جدایی نادر از سیمین حقش اسکار نبود، انقدر که اسم ایران روی این فیلم هست نباید خوشحال بود؟
از نظر مذهبی هم بررسی کنیم تو کدوم فیلم بوده که وقتی برای یک نفر شبهه مذهبی پیش میاد زنگ میزنه به دفتر مرجع تقلیدش؟ اونجا که راضیه تو فیلم زنگ می زنه دفتر مرجعش که سوال شرعی کنه اگر دقت کنید اون شماره ای که توی دفتر یادداشتش نوشته رو بگیرید مبینید دفتر آیت الله مکارم هست. آخه فرهادی تا این حد هم دقت کرده تو فیلمش. من نمی دونم بعضی ها چقدر می تونن حسود باشد و نتونن موفقیت یک بنده خدا رو ببینند.
 

Fearless

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
193
لایک‌ها
39
محل سکونت
Tehran
بابا خلوته که شما مگه کاربر فعال بخش نیستی ؟ بدم کاربر فعالیات رو بگیرن ؟!! :دی
14k8gag.gif


گریم هری پاتر هم بابا پدر ما رو درآوردن اینقدر تاپیک های عجیب میزنن بچه ها ! :دی
بزن همشون رو بن کن تا درس عبرت بشه برا بقیه و دیگه کسی جرات نکنه زرت و زرت تاپیک های اضافی و الکی بزنه. بعضی وقت ها حکومت رضا خان جواب می ده.
eanz75j02dlvlw519o1t%5B1%5D.gif



پ.ن: خدایی دیگه مثل قدیما حس پست زدن نیست. دلیل اصلیش رو نمی دونم اما حس اصلی خیلی وقته پریده...
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,419
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
بلیت "جدایی نادر از سیمین" در سینماهای اسرائيل نایاب شد

جدایی نادر از سیمین" پس از کسب اسکار با استقبال شدید مردم اسرائيل روبرو شده است. به گزارش شبکه اول تلویزیون آلمان مهم‌ترین علت استقبال اسرائيلی‌ها آن است که می‌خواهند بدانند ایرانی‌ها چه مردمانی هستند.

هفت سینما در اسرائيل بلافاصله پس از اعطای جایزه اسکار به فیلم "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی نمایش این فیلم را آغاز کرده‌اند. شبکه اول تلویزیون آلمان گزارش می‌دهد که مردم اسرائيل به سینماهای محل نمایش این فیلم موفق هجوم برده‌اند و بلیت‌های آخر هفته آن نایاب شده است.

پیام صلح و دوستی در یک فیلم

گزارشگر شبکه‌اول تلویزیون آلمان می‌گوید:«در شرایطی که تهدیدهای نظامی مناسبات میان ایران و اسرائيل را بحرانی کرده‌است، برای اسرائيلی‌ها خیلی جالب است که ببینند ایرانی‌ها نیز انسان‌هائی عادی هستند و مشکلاتی شبیه آن‌ها دارند.»

یک شهروند اسرائيلی به نام "یارون گلیک"، بعد از تماشای اثر فرهادی گفته است:« دیدن ایران از زاویه نگاه کارگردان این فیلم خیلی جالب است. تو به عنوان اسرائيلی نمی‌دانی که زندگی در ایران چگونه است. و حالا آدم‌های کاملا معمولی را می‌بینی، با مشکلاتی که شبیه مشکلات تو است. همه چیز عادی است و آدم را تکان می‌دهد. هم داستان و هم فیلمنامه خیلی طبیعی هستند.»

اما همه اسرائيلی‌ها از موفقیت کارگردان ایرانی تعجب نمی‌کنند. به‌گفته "داوید مناشری" استاد سرشناس دانشگاه تل‌آویو، میان مردم اسرائيل و ایران به‌صورت تاریخی مناسبات تنگاتنگی وجود دارد. او به خبرنگار شبکه‌اول تلویزیون آلمان گفته است:«مردم ایران صبح از خواب بیدار نمی‌شوند تا از خودشان بپرسند امروز برای ویران کردن اسرائيل چه‌کار باید بکنند. انسان‌ها چنین نیستند. آن‌ها می‌خواهند غذای بچه‌هاشان را تهیه کنند و به خانه ببرند. سیاست تنش‌هائی را برای همه می‌آفریند که ضرورتی ندارند.»

"تورستن تایشمن" گزارشگر شبکه اول تلویزیون آلمان در ادامه گزارش خود توضیح می‌دهد: فیلم فرهادی، فضای تازه‌ای را در اسرائيل ایجاد کرده است. در عرصه سیاست، برنامه هسته‌ای ایران بر همه چیز مقدم است. سیاستمداران اسرائيلی می‌گویند که ایران ممکن است به فکر ساختن بمب اتمی باشد. گمانه‌زنی‌هایی هم درباره حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران وجود دارد. در چنین موقعیتی فرهادی هنگام دریافت جایزه اسکار از فرهنگ شکوهمند و صلح‌آمیز کشورش گفته است:«من این جایزه را به مردم میهنم تقدیم می‌کنم. مردمی که به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند و دشمنی و تحقیر را نفی می‌کنند.»

تفاوت مردم ایران با احمدی‌نژاد

داوید مناشری، استاد دانشگاه تل‌آویو به خبرنگار آلمانی گفته است:«باید میان احمدی‌نژاد که هولوکاست را انکار می‌کند و اهداف هسته‌ای ایران با مردم تفاوت قائل شد. در این‌صورت، آدم مسائل را طور دیگری می‌بیند. من آرزومند تعامل بیشتر میان انسان‌ها هستم؛ مناسبات بیشتر.»

تورستن تایشمن در گزارش خود ادامه می‌دهد:«فیلم "جدایی نادر از سیمین" به شوق تعامل و کنجکاوی برخی از اسرائیلی‌ها پاسخ می‌دهد. این فیلم در هفت سینمای اسرائيل به زبان اصلی و با زیرنویس عبری نمایش داده می‌شود. تمام بلیت‌های سانس‌های آخر هفته آن پیش‌فروش شده‌اند.»

"امیر صربر"، یکی از تماشاگران این فیلم که موفق شده در نخستین روز نمایش آن را ببیند می‌گوید:«فیلمی فوق‌العاده، نگاه‌هایی متفاوت و عمیق به خانواده، دوستان، تعهد پسر در برابر پدر. من خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و امیدوارم ایرانی‌ها موفقیت‌های بیشتری کسب کنند و برای ما هنر بفرستند، نه موشک!»
 

Ali_softcenter

Registered User
تاریخ عضویت
8 مارس 2009
نوشته‌ها
5,918
لایک‌ها
7,364
محل سکونت
In my Sad Little world
بلیت "جدایی نادر از سیمین" در سینماهای اسرائيل نایاب شد

جدایی نادر از سیمین" پس از کسب اسکار با استقبال شدید مردم اسرائيل روبرو شده است. به گزارش شبکه اول تلویزیون آلمان مهم‌ترین علت استقبال اسرائيلی‌ها آن است که می‌خواهند بدانند ایرانی‌ها چه مردمانی هستند.

هفت سینما در اسرائيل بلافاصله پس از اعطای جایزه اسکار به فیلم "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی نمایش این فیلم را آغاز کرده‌اند. شبکه اول تلویزیون آلمان گزارش می‌دهد که مردم اسرائيل به سینماهای محل نمایش این فیلم موفق هجوم برده‌اند و بلیت‌های آخر هفته آن نایاب شده است.

پیام صلح و دوستی در یک فیلم

گزارشگر شبکه‌اول تلویزیون آلمان می‌گوید:«در شرایطی که تهدیدهای نظامی مناسبات میان ایران و اسرائيل را بحرانی کرده‌است، برای اسرائيلی‌ها خیلی جالب است که ببینند ایرانی‌ها نیز انسان‌هائی عادی هستند و مشکلاتی شبیه آن‌ها دارند.»

یک شهروند اسرائيلی به نام "یارون گلیک"، بعد از تماشای اثر فرهادی گفته است:« دیدن ایران از زاویه نگاه کارگردان این فیلم خیلی جالب است. تو به عنوان اسرائيلی نمی‌دانی که زندگی در ایران چگونه است. و حالا آدم‌های کاملا معمولی را می‌بینی، با مشکلاتی که شبیه مشکلات تو است. همه چیز عادی است و آدم را تکان می‌دهد. هم داستان و هم فیلمنامه خیلی طبیعی هستند.»

اما همه اسرائيلی‌ها از موفقیت کارگردان ایرانی تعجب نمی‌کنند. به‌گفته "داوید مناشری" استاد سرشناس دانشگاه تل‌آویو، میان مردم اسرائيل و ایران به‌صورت تاریخی مناسبات تنگاتنگی وجود دارد. او به خبرنگار شبکه‌اول تلویزیون آلمان گفته است:«مردم ایران صبح از خواب بیدار نمی‌شوند تا از خودشان بپرسند امروز برای ویران کردن اسرائيل چه‌کار باید بکنند. انسان‌ها چنین نیستند. آن‌ها می‌خواهند غذای بچه‌هاشان را تهیه کنند و به خانه ببرند. سیاست تنش‌هائی را برای همه می‌آفریند که ضرورتی ندارند.»

"تورستن تایشمن" گزارشگر شبکه اول تلویزیون آلمان در ادامه گزارش خود توضیح می‌دهد: فیلم فرهادی، فضای تازه‌ای را در اسرائيل ایجاد کرده است. در عرصه سیاست، برنامه هسته‌ای ایران بر همه چیز مقدم است. سیاستمداران اسرائيلی می‌گویند که ایران ممکن است به فکر ساختن بمب اتمی باشد. گمانه‌زنی‌هایی هم درباره حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران وجود دارد. در چنین موقعیتی فرهادی هنگام دریافت جایزه اسکار از فرهنگ شکوهمند و صلح‌آمیز کشورش گفته است:«من این جایزه را به مردم میهنم تقدیم می‌کنم. مردمی که به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند و دشمنی و تحقیر را نفی می‌کنند.»

تفاوت مردم ایران با احمدی‌نژاد

داوید مناشری، استاد دانشگاه تل‌آویو به خبرنگار آلمانی گفته است:«باید میان احمدی‌نژاد که هولوکاست را انکار می‌کند و اهداف هسته‌ای ایران با مردم تفاوت قائل شد. در این‌صورت، آدم مسائل را طور دیگری می‌بیند. من آرزومند تعامل بیشتر میان انسان‌ها هستم؛ مناسبات بیشتر.»

تورستن تایشمن در گزارش خود ادامه می‌دهد:«فیلم "جدایی نادر از سیمین" به شوق تعامل و کنجکاوی برخی از اسرائیلی‌ها پاسخ می‌دهد. این فیلم در هفت سینمای اسرائيل به زبان اصلی و با زیرنویس عبری نمایش داده می‌شود. تمام بلیت‌های سانس‌های آخر هفته آن پیش‌فروش شده‌اند.»

"امیر صربر"، یکی از تماشاگران این فیلم که موفق شده در نخستین روز نمایش آن را ببیند می‌گوید:«فیلمی فوق‌العاده، نگاه‌هایی متفاوت و عمیق به خانواده، دوستان، تعهد پسر در برابر پدر. من خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و امیدوارم ایرانی‌ها موفقیت‌های بیشتری کسب کنند و برای ما هنر بفرستند، نه موشک!»

دیگه زیادی رمانتیکش کرده بود!

بعید میدونم مشکلات مردم اسرائیل از جنس مشکلات مردم ما باشه...کلا اکثر مردم اونجا در رفاه هستن...چون اسرائیل برای اومدن یهودی ها در شهرک های یهودی نشین کلی امکانات و اینا بهشون میده..

بعدشم اون پایین که یکیشون گفته برای ما هنر بفرستید نه موشک! همینو میشه به خودشونم گفت! که هنر بفرستید برای مردم غزه و فلسطین! نه بولدوزر! یه جوری حرف میزنن انگار خودشون بی گناه ترین کشور دنیا هستن.

:D

ولی در کل جالب بود ..میتونه به تنش زدایی حداقل بین ملت ها کمک کنه.
 
بالا