Ali_softcenter
Registered User
دوستان لینک داونلود کل مراسم رو اگه کسی داره بذاره...خیلی ممنون
دانلود مراسم فرش قرمز با لینک مستقیم
حجم :540 MB
دانلــــــــود
دانلود مراسم اهدای جوایز با لینک مستقیم
حجم : 1400 MB
دانـلـــــــــود
دوستان لینک داونلود کل مراسم رو اگه کسی داره بذاره...خیلی ممنون
دوستان اینجا رو گوش کنید دوست دارید از خنده زمین رو گاز بزنید.
گفتگو با خبرنگار فارس در مورد تحریف سخنان اصغر فرهادی؛ منبع ما موثق است by Freelance-Journalist on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
من نمیفهمم مفهوم نقد مثبت چیه؟ نقد چطور میتونه مثبت باشه؟ نقد قراره ضعفهای ما رو بهمون نشون بده، نه قوتهایی که فکر میکنیم داریم. اگه این اسکار یه ضرر بزرگ برای اصغر فرهادی داشته باشه، اون اینه که از اینی که الآن هست هم مغرورتر و متوهمتر خواهد شد. یعنی همینجوری نمیتونست ضعفهای فرمی و فیلمنامهای کارش رو تشخیص بده (قبول کردن پیشکش) حالا که آکادمی تأییدش کرده امکان نداره این ضعفها رو ببینه یا حتا در صدد رفعش بربیاد. برای همین حسابی ناراحتم براش، واقعا برای فیلم بعدی مطمئنم بازم پسرفت خواهد کرد. الآن اگه بخوام فیلمهاشو درجهبندی کنم، بهترین فیلمش همون فیلم اولش بود، رقص در غبار. (در حد 8 مثلا) بعد همینجوری فیلمهاش ضعیفتر شده و با هر فیلم چند قدم از اصالت سینما فاصله گرفته. (به جز چهارشنبه سوری که در حد 7 بود)والا این یه اصطلاحاتی میگه من دقیق سر در نمیارم نمیتونم دفاع کنم ولی بعید میدونم همه تو فیلم دروغگو باشن و شخصیتم!! نباشن !! و فیلمی که هم تو ایران هم تو همه جشنواره ها و بین این همه منتقد معتبر موفق شناخته شده حالا با حرفای فراستی تبدیل به فیلم بد بشه نظرشم بگذاره در کوزه آبشو بخوره
خوابالو نقد مثبت نداشتی کارشناس دیگه سراغ نداری ما تو اینترنتم از دست این فراستی پشمک راحت نیستیم
من نمیفهمم مفهوم نقد مثبت چیه؟ نقد چطور میتونه مثبت باشه؟ نقد قراره ضعفهای ما رو بهمون نشون بده، نه قوتهایی که فکر میکنیم داریم. اگه این اسکار یه ضرر بزرگ برای اصغر فرهادی داشته باشه، اون اینه که از اینی که الآن هست هم مغرورتر و متوهمتر خواهد شد. یعنی همینجوری نمیتونست ضعفهای فرمی و فیلمنامهای کارش رو تشخیص بده (قبول کردن پیشکش) حالا که آکادمی تأییدش کرده امکان نداره این ضعفها رو ببینه یا حتا در صدد رفعش بربیاد. برای همین حسابی ناراحتم براش، واقعا برای فیلم بعدی مطمئنم بازم پسرفت خواهد کرد. الآن اگه بخوام فیلمهاشو درجهبندی کنم، بهترین فیلمش همون فیلم اولش بود، رقص در غبار. (در حد 8 مثلا) بعد همینجوری فیلمهاش ضعیفتر شده و با هر فیلم چند قدم از اصالت سینما فاصله گرفته. (به جز چهارشنبه سوری که در حد 7 بود)
راجع به اینکه تو اینترنت هم از دست فراستی پشمک راحت نیستید، فقط میتونم بگم تو اینترنت همهچیز هست جز نقد فراستی. همه دارن خوشحالی میکنن، جشن میگیرن، از جایزهی اسکار لذت میبرن، بدون اینکه بفهمن این فیلم چه توهینی هست به شعور یک انسان اهل تفکر، و چقدر فیلم بهشون دروغ میگه و ساده گیرشون آورده. به نظرم اینجا اتفاقا بد نیست واسه چند ثانیه هم به حرف یه کارشناس گوش بدیم. شما هم که به قول خودتون از این اصطلاحات سردرنمیارید، فکر میکنم بهتره یا برید مطالعه کنید و مفهوم این اصطلاحات رو بفهمید، یا به حرف کسی که این اصطلاحات رو میفهمه گوش بدید.
یه موضوع دیگه هم این اشتباهی که ما الآن داریم میکنیم. فکر میکنیم چون خارجیها دارن از فیلم تعریف میکنن یا بهش جایزه میدن، به این مفهومه که فیلممون یه شاهکار هنری بوده و دیگه سینما از این جلوتر نخواهد رفت. درحالیکه به نظرم درک یک ایرانی که تو این کشور داره زندگی میکنه و مفهوم تک تک دیالوگها براش مشخصه با یک خارجی که با زیرنویس داره فیلم رو نگاه میکنه و کوچکترین تصویری از کشور ما نداره و فکر میکنه این تصویر اغراقآمیز دقیقا تصویر درست مردم ایرانه و صادقانه و واقعییه، خیلی فرق میکنه. خارجیها گول پیچیدگی فیلمنامه و سبک فیلمبرداری مثلا واقعگرایانه و بازیهای تئاتری فیلم رو میخورن و ضعفهای فیلم رو نمیبینن. اساسا اعضای آکادمی اونقدر توی هر فیلم دقیق نمیشن که بخوان این ضعفها رو متوجه بشن. در حد یک بار دیدن فیلم براشون کفایت میکنه و مهر تأییدشون هم به نظرم هیچ اعتباری به لحاظ هنری و کیفی نداره. فقط یه جور تبلیغه برای سینمای ایران و این فیلم، که از این به بعد اگه مثلا بلوری فیلم ریلیز بشه، به عنوان Academy Award Winner ازش یاد میشه و خیلیها ترغیب میشن فیلم رو ببینن. ولی وقتی داریم صحبت از کیفیت سینمایی و هنری فیلم میکنیم، نمیتونیم بگیم چون این فیلم اسکار رو برده تو نمیتونی نقدش کنی. اتفاقا به نظرم فیلمهایی که اسکار میبرن رو خیلی بیشتر باید نقد کرد تا فیلمهای که نبردن. پس لطفا با اطلاعات حرف بزنید نه با شنیدهها. اگر فقط یک کتاب سینمایی تا حالا خوندید (نوشتن پیشکش) بیاید نظری درمقابل حرف فراستی بدید که ما از شما یاد بگیریم.
پ.ن: این پست به نظرم لازم بود. منم از گرفتن اسکار برای ایران خوشحالم. ولی یه سری ضعفهای فیلم رو نمیشه نادیده گرفت. خواستم اینو بگم که یه وقت متوهم نشیم که اسکار گرفتیم و این اسکار به نفع سینمای ماست. شاید به لحاظ تبلیغاتی به نفع سینمای ما باشه، ولی به لحاظ کیفی کاملا این جایزه سمّییه. یعنی هم فرهادی دیگه خودش رو خدای سینما میدونه، هم مقلدین فرهادی در داخل ایران فکر میکنن اگه اینجوری فیلم بسازن، اسکار میگیرن و از این به بعد سعی میکنن فیلمهای شبیه یک جدایی تولید کنن. و بازم ما درس نمیگیریم و همهچیز رو ساده میخوایم و سراغ تکنیک نخواهیم رفت. این دقیقا به ضرر ماست. اگه فیلمسازهامون اونقدر استقلال فکری داشتن که تحت تأثیر این جوایز، سبک فیلمسازیشون رو تعیین نمیکردن، بحثی نبود. ولی بدبختی فیلمسازای ما هیچ استقلالی هم ندارن و اصلا فقط با تقلید میتونن فیلم بسازن.
جواب فارس نیوز در خصوص خبر منتشر شده توسط این خبر گزاری مبنی بر سخنان اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه اسکار :hmm:
دانلود جواب فارس به صورت فایل صوتی :
alinejad_fars.wav - 4shared.com - music and mp3 sharing - download
مصاحبه مسیح علینژاد با خبرگزاری فارس درباره تحریف پیام اصغر فرهادی در مراسم اسکار
اونی که تو فارس اینو نوشته زحمت نکیشده فیلم جایزه گرفتن فرهادی رو ببینه که اون بالای سن دخترش نبوده که بخواد در آغوش بکشدش!
اونی که تو فارس اینو نوشته زحمت نکیشده فیلم جایزه گرفتن فرهادی رو ببینه که اون بالای سن دخترش نبوده که بخواد در آغوش بکشدش!
بنده مراسم رو دیدم اصلا در آغوش کشیدنی تو کار نبود , متن خبرشون جالب بود مثل سایر اخبار , پیشنهاد میکنم فایل صوتی را گوش بدید
خبر رو ادیت کردند الان..
آره حالا که فهمیدند سوتی دادند درستش کردند:
FarsNewsAgency - خبرگزاري فارس
بله من نگفتم کاملا درست کردند..
گفتم ادیت کردند..
وگرنه هنوز اون کلمه دشمنی غرب ایراد هست.
کلا زیاد بزرگش نکنید...
اصلا خبر فارس نیوز و نمیدونم جهان نیوز و بیت نیوز و اصول نیوز اهمیتی نداره..کسی خبر های اینا رو نمیخونه
من نمیفهمم مفهوم نقد مثبت چیه؟ نقد چطور میتونه مثبت باشه؟ نقد قراره ضعفهای ما رو بهمون نشون بده، نه قوتهایی که فکر میکنیم داریم. اگه این اسکار یه ضرر بزرگ برای اصغر فرهادی داشته باشه، اون اینه که از اینی که الآن هست هم مغرورتر و متوهمتر خواهد شد. یعنی همینجوری نمیتونست ضعفهای فرمی و فیلمنامهای کارش رو تشخیص بده (قبول کردن پیشکش) حالا که آکادمی تأییدش کرده امکان نداره این ضعفها رو ببینه یا حتا در صدد رفعش بربیاد. برای همین حسابی ناراحتم براش، واقعا برای فیلم بعدی مطمئنم بازم پسرفت خواهد کرد. الآن اگه بخوام فیلمهاشو درجهبندی کنم، بهترین فیلمش همون فیلم اولش بود، رقص در غبار. (در حد 8 مثلا) بعد همینجوری فیلمهاش ضعیفتر شده و با هر فیلم چند قدم از اصالت سینما فاصله گرفته. (به جز چهارشنبه سوری که در حد 7 بود)
راجع به اینکه تو اینترنت هم از دست فراستی پشمک راحت نیستید، فقط میتونم بگم تو اینترنت همهچیز هست جز نقد فراستی. همه دارن خوشحالی میکنن، جشن میگیرن، از جایزهی اسکار لذت میبرن، بدون اینکه بفهمن این فیلم چه توهینی هست به شعور یک انسان اهل تفکر، و چقدر فیلم بهشون دروغ میگه و ساده گیرشون آورده. به نظرم اینجا اتفاقا بد نیست واسه چند ثانیه هم به حرف یه کارشناس گوش بدیم. شما هم که به قول خودتون از این اصطلاحات سردرنمیارید، فکر میکنم بهتره یا برید مطالعه کنید و مفهوم این اصطلاحات رو بفهمید، یا به حرف کسی که این اصطلاحات رو میفهمه گوش بدید.
یه موضوع دیگه هم این اشتباهی که ما الآن داریم میکنیم. فکر میکنیم چون خارجیها دارن از فیلم تعریف میکنن یا بهش جایزه میدن، به این مفهومه که فیلممون یه شاهکار هنری بوده و دیگه سینما از این جلوتر نخواهد رفت. درحالیکه به نظرم درک یک ایرانی که تو این کشور داره زندگی میکنه و مفهوم تک تک دیالوگها براش مشخصه با یک خارجی که با زیرنویس داره فیلم رو نگاه میکنه و کوچکترین تصویری از کشور ما نداره و فکر میکنه این تصویر اغراقآمیز دقیقا تصویر درست مردم ایرانه و صادقانه و واقعییه، خیلی فرق میکنه. خارجیها گول پیچیدگی فیلمنامه و سبک فیلمبرداری مثلا واقعگرایانه و بازیهای تئاتری فیلم رو میخورن و ضعفهای فیلم رو نمیبینن. اساسا اعضای آکادمی اونقدر توی هر فیلم دقیق نمیشن که بخوان این ضعفها رو متوجه بشن. در حد یک بار دیدن فیلم براشون کفایت میکنه و مهر تأییدشون هم به نظرم هیچ اعتباری به لحاظ هنری و کیفی نداره. فقط یه جور تبلیغه برای سینمای ایران و این فیلم، که از این به بعد اگه مثلا بلوری فیلم ریلیز بشه، به عنوان Academy Award Winner ازش یاد میشه و خیلیها ترغیب میشن فیلم رو ببینن. ولی وقتی داریم صحبت از کیفیت سینمایی و هنری فیلم میکنیم، نمیتونیم بگیم چون این فیلم اسکار رو برده تو نمیتونی نقدش کنی. اتفاقا به نظرم فیلمهایی که اسکار میبرن رو خیلی بیشتر باید نقد کرد تا فیلمهای که نبردن. پس لطفا با اطلاعات حرف بزنید نه با شنیدهها. اگر فقط یک کتاب سینمایی تا حالا خوندید (نوشتن پیشکش) بیاید نظری درمقابل حرف فراستی بدید که ما از شما یاد بگیریم.
پ.ن: این پست به نظرم لازم بود. منم از گرفتن اسکار برای ایران خوشحالم. ولی یه سری ضعفهای فیلم رو نمیشه نادیده گرفت. خواستم اینو بگم که یه وقت متوهم نشیم که اسکار گرفتیم و این اسکار به نفع سینمای ماست. شاید به لحاظ تبلیغاتی به نفع سینمای ما باشه، ولی به لحاظ کیفی کاملا این جایزه سمّییه. یعنی هم فرهادی دیگه خودش رو خدای سینما میدونه، هم مقلدین فرهادی در داخل ایران فکر میکنن اگه اینجوری فیلم بسازن، اسکار میگیرن و از این به بعد سعی میکنن فیلمهای شبیه یک جدایی تولید کنن. و بازم ما درس نمیگیریم و همهچیز رو ساده میخوایم و سراغ تکنیک نخواهیم رفت. این دقیقا به ضرر ماست. اگه فیلمسازهامون اونقدر استقلال فکری داشتن که تحت تأثیر این جوایز، سبک فیلمسازیشون رو تعیین نمیکردن، بحثی نبود. ولی بدبختی فیلمسازای ما هیچ استقلالی هم ندارن و اصلا فقط با تقلید میتونن فیلم بسازن.