alireza771
همکار بازنشسته
- تاریخ عضویت
- 22 می 2013
- نوشتهها
- 2,502
- لایکها
- 2,869
سلام . با توجه به اینکه یه تاپیک خورده بود به اسم چرا دیجی کالا کثیف است ؟ ( اینجا کلیک کنید ) لازم دیدم یه سری مطالبی رو به عنوان مشتری قدیمی دیجی کالا عنوان کنم
خیلی ایراداتی که مطرح میشه به نظر من وارد نیس
من اینجا به یه سریشون پاسخ میدم :
این چه سیستم جدید بیخوده دیجی کالا راه انداخته و اعتبارشو زیر سوال برده ؟؟
جواب : این دقیقا مد روزترین و بهترین سیستم فروش دنیاس . اصطلاح Market Place یا این روش مدتهاست داره توسط علی بابا و آمازون انجام میشه و فروشنده های دیگه میتونن کالاهاشون رو ارایه بدن و خوب فیدبک مشتریا رو هم بر اساس در صد یا ستاره دریافت میکنن . در دیجی کالا به صورت درصد این فیدبک انجام میشه. به عکسای زیر ( نمونه فروش کولر سی پی یو توسط سه سایت دیجی کالا و آمازون و علی بابا ) دقت کنید می بینید که مثلا تو آمازون فیدبک به صورت ستاره زده تو علی بابا جفتش و البته اسم فروشنده هم در کنار کالا قید شده:
چرا وقتی خودش کالا میفروخت و مشتریا راضی بودن از فروشنده های دیگه داره استفاده میکنه ؟
جواب : چون حجم خریدها به شدت زیاد شده ، تامین کالا در این شرایط بسیار سخت میشه .همونطور که ذکر شد حتی در این شرایط غولهای اینترنتی چین و آمریکا هم بخشی از تامین کالاشونو به سایر فروشنده ها سپردن . ضمن اینکه سیستم قبلی هم همچنان برقراره . لزومی نیست کاربرا حتما از فروشنده های غیر دیجی کالا خرید کنن . میتونن نگاه به فروشنده اون کالا بندازن اگه دیجی کالا بود بخرن اگه فروشنده غیر بود نخرن. مثل عکس زیر :
فروشنده های غیر دیجی کالا نامعتبرن و کالای فیک توشون زیاده ؟
جواب : خوب اگر تصمیم به خرید از فروشنده غیر دیجی کالا دارین حتما به امتیازش دقت کنید . مثلا به فروش هارد زیر دقت کنید . خوب از فروشنده ای که فقط 50 درصد رضایت خرید ازش وجود داشته نخرید !! ضمنا شما از فروشگاه های بیرونم خرید کنین قطعا مشتریهای ناراضی دارن . به عبارتی هیچ فروشنده ای رضایت خرید 100 درصد ازش نیس. مثلا کی به گارانتی های آواژنگ یا سازگار امتیاز 100 درصد میده ؟ یا در تولید کننده ها : حتی کالاهای اینتل و AMD هم مشتریای ناراضی دارن !!!
دیجی کالا راه بامیلو رو داره میره . بامیلو نابود شد !
جواب : در مورد چرایی نابودی بامیلو حرف و حدیث زیاده که شاید کوچیکترین و بی اهمیت ترین علتش نارضایتی کاربرا باشه .
خیلی ایراداتی که مطرح میشه به نظر من وارد نیس
من اینجا به یه سریشون پاسخ میدم :
این چه سیستم جدید بیخوده دیجی کالا راه انداخته و اعتبارشو زیر سوال برده ؟؟
جواب : این دقیقا مد روزترین و بهترین سیستم فروش دنیاس . اصطلاح Market Place یا این روش مدتهاست داره توسط علی بابا و آمازون انجام میشه و فروشنده های دیگه میتونن کالاهاشون رو ارایه بدن و خوب فیدبک مشتریا رو هم بر اساس در صد یا ستاره دریافت میکنن . در دیجی کالا به صورت درصد این فیدبک انجام میشه. به عکسای زیر ( نمونه فروش کولر سی پی یو توسط سه سایت دیجی کالا و آمازون و علی بابا ) دقت کنید می بینید که مثلا تو آمازون فیدبک به صورت ستاره زده تو علی بابا جفتش و البته اسم فروشنده هم در کنار کالا قید شده:
چرا وقتی خودش کالا میفروخت و مشتریا راضی بودن از فروشنده های دیگه داره استفاده میکنه ؟
جواب : چون حجم خریدها به شدت زیاد شده ، تامین کالا در این شرایط بسیار سخت میشه .همونطور که ذکر شد حتی در این شرایط غولهای اینترنتی چین و آمریکا هم بخشی از تامین کالاشونو به سایر فروشنده ها سپردن . ضمن اینکه سیستم قبلی هم همچنان برقراره . لزومی نیست کاربرا حتما از فروشنده های غیر دیجی کالا خرید کنن . میتونن نگاه به فروشنده اون کالا بندازن اگه دیجی کالا بود بخرن اگه فروشنده غیر بود نخرن. مثل عکس زیر :
فروشنده های غیر دیجی کالا نامعتبرن و کالای فیک توشون زیاده ؟
جواب : خوب اگر تصمیم به خرید از فروشنده غیر دیجی کالا دارین حتما به امتیازش دقت کنید . مثلا به فروش هارد زیر دقت کنید . خوب از فروشنده ای که فقط 50 درصد رضایت خرید ازش وجود داشته نخرید !! ضمنا شما از فروشگاه های بیرونم خرید کنین قطعا مشتریهای ناراضی دارن . به عبارتی هیچ فروشنده ای رضایت خرید 100 درصد ازش نیس. مثلا کی به گارانتی های آواژنگ یا سازگار امتیاز 100 درصد میده ؟ یا در تولید کننده ها : حتی کالاهای اینتل و AMD هم مشتریای ناراضی دارن !!!
دیجی کالا راه بامیلو رو داره میره . بامیلو نابود شد !
جواب : در مورد چرایی نابودی بامیلو حرف و حدیث زیاده که شاید کوچیکترین و بی اهمیت ترین علتش نارضایتی کاربرا باشه .