• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کلوب هواداران بایرن مونیخ

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
واکنش بایرنی ها پس از بازی فینال

624-fcb-logo-4.jpg

FCBayern.ir - بایرن آخرین بازی پیش از تعطیلات نیم فصل را هم با پیروزی پشت سر گذاشت. آنها موفق شدند پنجمین جام خود در سال 2013 را به دست بیاورند. پس از قهرمانی در جام باشگاه های جهان جو کمپ بایرن ها بسیار خوب بود. مولر می گوید این یک پایان رویایی برای این سال بود و فیلیپ لام اشاره می کند: اضافه کردن یک جام دیگر به موفقیت های این فصل، به ویژه این جام پایانی جذاب است.

پپ گواردیولا: پنج عنوان در این فصل موفقیتی فوق العاده برای بایرن است. من بسیار خوشحالم برای باشگاهم و به بازیکنانم و هواداران خوب تیمم افتخار می کنم. ما دو هفته استراحت پیش رو خواهیم داشت و پس از آن با آمادگی کامل برای چالش های پیش رو باز خواهیم گشت. ما از موفقیت هایی که به دست آورده ایم بسیار خوشحالیم اما باید به آینده نگاه کنیم. بازیکنان من می دانند برای پیروزی در تورنومنت ها باید همواره بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند. ما در 25 دقیقه اول بازی عالی بازی کردیم اما پس از آن نتوانستیم فشار لازم را به حریف وارد کنیم و فرصت های خوبی برای گلزنی ایجاد کنیم.

فیلیپ لام: اینکه ما توانستیم یک جام معتبر دیگر به دست بیاوریم، به ویژه این جام، در پایان سال بسیار خیره کننده است. ما امروز کار را برای خود سخت کردیم. قسمت خوب این بازی این بود که ما با تمرکز بالایی وارد بازی شدیم و می خواستیم زود به گل برسیم و موفق هم شدیم. اما در ادامه نتوانستیم بازی خوب خود را انجام دهیم و فشار خود را روی حریف کم کردیم. بازی کردن در تمام زمان بازی همانند آنچه ما در 35 دقیقه اول این بازی انجام دادیم برای بازیکنان آسان نیست اما هدف ما این است که بهتر از آنچه در نیمه دوم این بازی دیدیم باشیم.

توماس مولر: حریف ما هرچه در توان داشت انجام داد تا بازی را برای ما سخت کند. ما تمایل داشتیم یک یا دو گل دیگر هم بزنیم اما آنها، به ویژه در نیمه دوم، به ما اجازه نمی دادند به راحتی این کار را انجام دهیم. ما 2-0 برنده شدیم و همین برای ما اهمیت دارد. ما بسیار خوشحالیم که قهرمان باشگاه های جهان هستیم و این پاداش خوبی برای سال بسیار موفقی که داشتیم بود. بازی کردن در سطحی که ما سال گذشته نشان دادیم تقریبا غیر ممکن است. پس از این پیروزی ما می توانیم به تعطیلات برویم و مدتی با خیال راحت استراحت کنیم.

مانوئل نویر: ما در حال حاضر منتظر تعطیلاتمان هستیم. این جام برای ما بسیار ارزشمند است چون یک جام بسیار خاص است.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
کونته : بایرن و پپ فوق العاده اند

624-conte.jpg

FCBayern.ir- سرمربی باشگاه یوونتوس تورین بار دیگر باشگاه مونیخی و سرمربی اسپانیایی این تیم را مورد تحسین و تمجید خود قرارداد و اعلام نمود بازیهای بایرن مونیخ را تعقیب می نماید.

به گزارش وب سايت رسمي کانون هواداران بايرن مونيخ در ايران: انتونیو کونته دراین باره به شبکه اسکای اسپورت 24 ساعته می گوید : "باید بگویم تیم بایرن و گواردیولا فوق العاده هستند باشگاه بایرن بازیکنان بزرگی دارد و بسیار زیبا بازی می نمایند .باید بگویم اگر بخواهم بازیهای یک تیم دیگر غیر از تیم خودم را دنبال کنم آن تیم بدون شک بایرن مونیخ خواهد بود"

سرمربی موفق باشگاه تورینی در حالیکه میخندد می افزاید : "پسرم بازیهای یوونتوس و بایرن مونیخ را برایم ضبط می کند و در اواسط هفته با یکدیگر بار دیگر به بازیها نگاه میکنیم وبا هم به تجزیه و تحلیل انها می پردازیم هردوی ما به این دو تیم علاقه زیادی داریم."
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
با قهرمانی بایرن درجام باشگاه های جهان: شانزدهمین جام گواردیولا

352759_heroa.jpg


گواردیولا دیشب سومین قهرمانی در جام باشگاه های جهان را تجربه کرد

سایت گل- با برد بایرن مونیخ در فینال جام باشگاه های جهان مقابل راجا کاسابلانکا وقهرمانی این تیم دراین تورنمنت، پپ گواردیولا توانست رکورد جالب توجهی را به نام خودش ثبت کند.

سرمربی جوان و موفق بایرن مونیخ در 22 تورنمنتی که در کارنامه مربیگری اش در آن حضور یافته 16 جام قهرمانی کسب کرده و این افتخار بزرگی برای این سرمربی اسپانیایی است. او حالا 16 جام را در ویترین افتخاراتش می بیند که 14 تای آنها را بابارسلونا کسب کرده و 2 جام هم با بایرن مونیخ گرفته

پپ در دوران حضورش روی نیمکت مربیگری بارسا به دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی در جام باشگاه های جهان، دو سوپرکاپ اروپا، 3 قهرمانی در لالیگا، 2قهرمانی در جام حذفی اسپانیا و سه سوپرکاپ اسپانیا رسید و بابایرن مونیخ هم یک سوپرکاپ اروپا ویک جام باشگاه های جهان را فتح کرده وتنها یک جام را به عنوان سرمربی بایرن از دست داده و آن هم سوپرکاپ آلمان بود که با باخت بایرن مقابل دورتموند همراه بود.

بایرن پپ در رقابتهای این فصل بوندس لیگا یکه تازی می کند و شانس اول فتح جام این فصل لیگ آلمان است.

حالا گواردیولا 3 بار در جام باشگاه های جهان قهرمان شده واین افتخار بزرگی برای این سرمربی جوان که هنوز تا پایان عمر مربیگری اش راهی طولانی را پیش رو دارد، به شمار می رود
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
لیونل مسی باید از بارسلونا برود!

عصر ایران؛ پرناز صدیق - اختلاف اخیر لیونل مسی و نایب رئیس باشگاه بارسلونا، مهمترین خبر فوتبال اسپانیا در یکی دو رروز گذشته بوده است. ماجرا از این قرار است که خاویر فائوس، نایب رئیس بارسلونا، در گفتگویی اعلام کرد نیازی نیست که هر شش ماه یکبار قرارداد مسی بازنگری شود و شرایط قرارداد به سود مسی بهبود یابد. مسی هم در واکنش به این حرف، فائوس را به بی‌اطلاعی از فوتبال متهم کرد.

پس از آن هم جوردی ماخو، نامزد سابق ریاست باشگاه بارسلونا، به مسی توصیه کرد ساکت باشد و با حرف‌هایش برای باشگاه دردسر درست نکند. وی همچنین مسی را از مسائل اقتصادی و مدیریتی بارسلونا بی‌اطلاع دانست و افزود که رای خاویر فائوس، رای اکثر شرکا و سهامداران باشگاه بارسلونا است. او در پایان حرف‌هایش گفت: "هیچ کسی نمی تواند تصمیمات استراتژیک بارسلونا زیر سوال ببرد. بارسلونا فراتر از مسی است. مسی بهترین بازیکن دنیاست ولی نمی تواند بارسا را تحت فشار بگذارد."

فارغ از مرور این اختلاف خبرساز، این یادداشت در پی طرح موضوع دیگری است و ان اینکه: لیونل مسی باید از بارسلونا به باشگاه دیگری برود!

چرا مسی باید بارسلونا را ترک کند؟ در ضرورت این خروج و وداع، چندین دلیل می‌توان اقامه کرد:

1- مسی اکنون سال‌هاست که در بارسلونا بازی می‌کند و طبیعی است که حضور دائمی در یک باشگاه، معمولاً به تدریج انگیزه‌های یک بازیکن را کاهش می‌دهد. اگر چه استثانائاتی مثل مالدینی و باره‌سی هم وجود داشته‌اند که سال‌ها در میلان بودند ولی اولاً این‌ها استثناء بودند، ثانیاً همین چهره‌ها نیز همیشه در میلان با طراوت نبودند، ثالثاً کاهش طراوت و تازگی در بازی یک مهاجم، به مراتب بیشتر خودنمایی می‌کند تا در بازی یک دفاع آخر یا بک چپ.

لیونل مسی در سال 2013، در مجموع چهره‌ای خسته بود که نشاط همیشگی‌اش را نداشت. مسی در سال 2013 تقریباً شبیه سال آخر حضور رونالدینیو در بارسلونا بود. خوب بود ولی نه مثل همیشه. از اوج فاصله گرفته بود. البته هر بازیکنی ممکن است در برهه‌ای از روزهای اوجش فاصله بگیرد، ولی این برای بهترین بازیکن جهان چندان خوب نیست. گذشته از این، مسی بعید است که در بارسلونا بتواند همچنان مثل سابق در اوج باقی بماند. توضیح علت این امر، دلیل دوم ضرورت خروج مسی از بارسلونا است.

321040_670.jpg

اینیستا و مسی و ژاوی

2- لیونل مسی در بارسلونا به پشتوانه بازی سازی و حمایت ویژه ژاوی و اینیستا آن همه پرفروغ بود. ژاوی و اینیستا بهترین پاس‌ها را به او می‌دادند. اینیستا البته کمتر از ژاوی به مسی پاس گل‌ می‌داد ولی در فضاسازی برای مسی، نقش بیشتری داشت. پنج سال است که ژاوی و اینیستا موتور گلزنی مسی در بارسلونا بوده‌اند. ژاوی اکنون دیگر آشکارا طراوت سابق را از دست داده است. او 34 ساله است و جام جهانی 2014 احتمالاً پایان کارش در تیم ملی اسپانیا خواهد بود. اگر چه ممکن است پس از جام جهانی، یکی دو سال دیگر هم در بارسا بماند ولی او دیگر ژاوی سال‌های 2006 تا 2012 نیست. کارهای بزرگش را در فوتبال جهان انجام داده، همه افتخارات تیمی ممکن را کسب کرده و اکنون به تدریج به روزهای استراحت و بازنشستگی فکر می‌کند. بزرگترین پاسور دنیا هم که باشی، بالاخره روزی باید کفش‌هایت را بیاویزی!

آندرس اینیستا ولی 31 سال دارد. او هم اگر چه کمی افت کرده، ولی هنوز فاصله زیادی با اینیستای چهار سال اخیر ندارد. اینیستا احتمالاً تا جام ملتهای 2016 در تیم ملی اسپانیا بازی خواهد کرد ولی طبیعی است که پس از سال‌ها تلاش و درخشش در بالاترین سطح فوتبال جهان، دیگر پس از 32 سالگی، به خوبی سال‌های جوانی اش نباشد. به علاوه که در غیاب ژاوی، و یا در شرایط افت کیفی ژاوی، اینیستا هم در بارسا به خوبی قبل نخواهد بود. بنابراین دوران ژاوی و اینیستا اندک اندک رو به پایان است و فروغ مسی 27 ساله نمی‌تواند تا پنج شش سال دیگر هم متکی به درخشش ژاوی و اینیستا باشد.

29 سالگی، یعنی پس از رفتن ژاوی از بارسا و کم‌فروغ شدن اینیستا، زمان خوبی برای ترک بارسلونا از سوی مسی نیست. 27 سالگی، زمان بهتری است! مسی مثل زیدان نیست که تازه در سن 27 سالگی به قله فوتبال جهان رسید و در 31 سالگی از یوونتوس به رئال رفت. مسی اکنون که 27 ساله است، دست کم پنج سال است بر بام فوتبال جهان ایستاده است. درخشش زودهنگام افت زودهنگام را نیز در پی دارد. این قاعده‌ای‌ست که شامل حال ژاوی و اینیستا و مسی هم می‌شود. چنانکه پلاتینی هم زود درخشید و در 31 سالگی در اوج کنار رفت.

3- ترک بارسلونا و حضور در باشگاهی دیگر، چالشی بزرگ برای مسی است. او در این صورت اول به خودش و سپس به دیگران ثابت می‌کند که صرفاً نان بارسلونا را نمی‌خورد بلکه هر جا برود بهترین بازیکن جهان است. گواردیولا اکنون در بایرن مونیخ در پی اثبات این نکته است که او در جایی غیر از بارسا نیز بهترین مربی جهان است. چرا مسی این کار را انجام ندهد؟ رونالدو هم در منچستریونایتد در اوج بود ولی به رئال آمد و در مادرید هم موفق شد به همه ثابت کند رونالدو هر جا که باشد رونالدو است!

321042_887.jpg


دی دی، ستاره بزرگ تیم ملی برزیل در جام جهانی 1958، سال‌ها بازی‌ساز برزیلی‌ها بود اما وقتی که به رئال مادرید آمد، در کنار دی‌استفانو محو شد و نتوانست آن دی‌دی همیشگی باشد. آیا مسی اگر به بایرن مونیخ برود، به سرنوشت دی‌دی دچار می‌شود؟ بسیار بعید است. لیونل مسی در تیمی مثل بایرن مونیخ می‌تواند تجربه بزرگ جدیدی را از سر بگذارند؛ تجربه‌ای تازه از بزرگی و درخشش در جهان فوتبال.

4- این روزها دیگر خیلی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند دوران پرفروغ بارسا گذشته است. حتی هواداران این تیم هم الان دیگر تیمشان را مدعی اول فتح لیگ قهرمانان اروپا نمی‌دانند. بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند که چند سال پیش راحت به بارسا می‌باختند، سال گذشته نشان دادند که غول‌های فوتبال اسپانیا را چه آسان شکار می‌کنند! اینکه مسی سرنوشت خودش را به تیکی تاکای بارسایی گره بزند، خیلی عاقلانه نیست. دوران بارسا گذشته است ولی دوران مسی لزوماً سپری نشده. او می‌تواند با انتخابی عاقلانه، در تیمی دیگر طراوت و تازگی و درخشش و برتری را تجربه کند.

آگرو در منچسترسیتی و توز در یوونتوس، بسیار عالی‌اند. فوتبال آنها هم شبیه مسی است ولی در تیم‌های ایتالیایی و حتی انگلیسی نیز می‌توانند پرفروغ باشند. لیونل مسی می‌تواند پس از خروج وین رونی، به من‌یونایتد برود و دوران جدیدی را از سر بگذارند. جز مورد استثنایی مایکل اوون، کدام بازیکن بزرگی از رفتن به منچستر پشیمان شده است؟

لیونل مسی به راحتی می‌تواند تیم‌هایی چون آرسنال و منچستریونایتد و چلسی و لیورپول را به قله فوتبال اروپا برساند و دیگر شنونده این طعنه همیشگی نباشد که او در جای دیگری جز بارسا نمی‌تواند بهترین بازیکن جهان باشد. مارادونا در بارسلونا، جوان‌اول فوتبال جهان بود ولی به ناپل هم که رفت، چیزی از او کم نشد هیچ، بهترین بازیکن جهان هم شد. مسی هم می‌تواند به راه دیه‌گو برود.

سلطه بارسلونا بر فوتبال اروپا، تمام شده است. مسی در بارسلونا به همه افتخارات ممکن سیده است. دو قهرمانی در چمپیونز لیگ، پنج قهرمانی در لالیگا، چهار توپ طلا، سه کفش طلای اروپا، سه آقای گلی در چمپیونز لیگ، دو آقای گلی در لالیگا، به ثمر رساندن 91 گل در یک سال و ...

321044_965.jpg


بارسا و مسی همه چیز به یکدیگر داده اند. دیگر کاری برای انجام دادن و افتخاری برای کسب کردن و قله‌ای برای فتح کردن و راه ناپیموده‌ای برای درنوردیدن نمانده است. گواردیولا هم در بارسا همه چیز به دست اورد و همه جور افتخاری را به کارنامه تیم محبوبش اضافه کرد؛ اما سرانجام گاهی وقت رفتن فرامی‌رسد! مسی اگر همانند گواردیولا زیرک باشد و بخواهد درِ تازه‌ای بر خود بگشاید، باید از بارسلونا به تیم دیگری برود. بهترین تیم، بایرن مونیخ به نظر می‌رسد!
 

Miracles

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2010
نوشته‌ها
446
لایک‌ها
805

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
هاینکس: جام متعلق به پپ است

624-heynckes-3.jpg


FCBayern.ir - یوپ هاینکس سرمربی تاریخ ساز باشگاه بایرن مونیخ بعد از پیروزی بایرنی ها در جام باشگاه ها به آن ها تبریک گفت و این جام را متعلق به خود پپ دانست.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران: مربی دوست داشتنی و سابق بایرن مونیخ در گفت و گویی درباره ی این موضوع به اسکای گفت: " به تمام بازیکنان تبریک می گویم به خصوص پپ که این جام به خود او تعلق دارد.پپ از چند ماه پیش تیم را هدایت می کند و همه این موفقیت ها و نتایجی که می گیرد حاصل زحمات خودش است ".

هاینکس در پایان به تقدیر از این حرکت پپ که این جام (باشگاه های جهان) را متعلق به او دانسته بود پرداخت و آرزوی موفقیت برای تیم سابق خود کرد.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
از عاشقانه ی کازابلانکا تا قهرمانی با طعم قهوه

wm-champion_plus.jpg


FCBayern.ir- هر عنوانی جز قهرمانی در کازابلانکا تعجب آور و غیرقابل قبول بود و حالا بیش از گذشته افسوس بازی سوپر کاپ در دورتموند را می خوریم که از تکمیل افتخارات ما جلو گیری کرد. چیزی که بیش از هر چیز در کازابلانکا به چشم آمد رسیدن به یکی از ساده ترین قهرمانی های تاریخ بایرن مونیخ بود. قهرمانی که البته در جای درست خود رخ داد در کازابلانکا و چه جایی بهتر از آنجا برای پیروزی و شادی هواداران عاشق بایرن، بایرن هر وقت نتیجه لازم را گرفت بازی را کنترل کرد و تمرین جدی برگزار کرد و البته این قهرمانی در دل خود نکاتی هم داشت.


1 - شخصا بایرن قهرمان اروپا را از بایرن قهرمان جهان بیشتر دوست داشتم آن بایرن سریعتر، بی رحم تر و هجومی تر بود و فیزیکی بازی می کرد در مقایسه با این بایرن که پاس های فراوانی می دهد، کند بازی می کند و مغرور هم می شود. این مورد تحسین بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال قرار می گیرد و آینده ای درخشان در پیش رو دارد ولی گاهی من را خسته می کند.


2 - پست بازیکنانی چون لام، مارتینز و مولر در مدل قبلی بایرن بیشتر برایم خوشایند بود و شخصا فارغ از درخشش و توانایی آلکانتارا، مارتینز هافبک مورد علاقه من است و از توانایی های او بیشتر لذت می برم هرچند آلکانتارا را گزینه موجه رزرو و تعویض ایده آل می دانم.


3 - دانته قطعا پر فراز و نشیب ترین بازیکن کنونی بایرن است و با اشتباهات کشنده که نشان می دهد قیصر فوتبال آلمان به چه درک درستی از این بازیکن رسیده است دارد. اشتباهات گاه و بیگاه او از جمله دیشب می تواند در جای حساس کشنده باشد در حالیکه پنالتی بی دلیل او در فینال اروپا که می توانست با اخراج همراه باشد در یادها مانده است همانگونه که اشتباه کشنده او در گلادباخ می تواست جشن هاینکس دوست داشتنی را هم خراب کند که بایرن تاریخی به میدان بازگشت. فکر می کنم اگر در آینده دانته برود و مثلا داوید لوییز جایگزینش شود بایرن از این هم مستحکم تر خواهد بود. هرچند که دانته هم مهره قابل احترامی است.


4 - فکر می کنم اگر گوتزه نبود بایرن خیلی شرایط متفاوتی را حس نمی کرد ولی در دورتموند شرایطی به مراتب متفاوت بود و این برای من به عنوان علاقه مند فوتبال آلمان خوب قطعا اتفاقی بهتر بود و بایرن هم کمتر مجبور بود از سیستم چرخشی اینقدر شدید استفاده و با این مقدار ترافیک روبرو باشد و جالب این است همین اشتباه در مورد لواندوفسکی هم در حال تکرار است.


مشخصا انتقال قدرت در اروپا رخ داده است و بایرن فوتبال برتر اروپا را با سرمربی اسپانیایی خود ارائه می دهد ولی قطعا این دلیل بر قهرمانی هر ساله اروپا نخواهد شد ولی در آلمان قطعا تکلیف در چند سال آینده مشخص است و در اروپا هم به عنوان مدعی اصلی وارد مسابقات می شود و این قهرمانی ها قطعا برای فوتبال آلمان و باور پذیری قهرمانی و طمع موفقیت موثر خواهد بود و قطعا تداوم این پیروزی ها طمع خوش پیروزی را همراه خواهد داشت و پیروزی و موفقیت باور پذیر می شود. موفقیت ها برای هواداران وفادار و عاشق آلمان و بایرن تداوم خواهد داشت و چه طمعی بهتر از طمع قهوه و فتح سرزمین آن.



احسان موسوی
 
بالا