• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عضو اتاق ايران در گفت‌وگو با ايسنا:
دولت گام دوم طرح تحول را شجاعانه بردارد
چشم داشتي به جبران آثار هدفمندسازي نداريم

wh120-30.jpg

رييس كميسيون كارآفريني، فضاي كسب‌و‌كار و مقررات اتاق تهران تصريح کرد: ما ديگر چشم‌داشتي به جبران فشارهاي اقتصادي ناشي از طرح تحول اقتصادي و بالا رفتن نرخ حامل‌هاي انرژي نداريم، چون دولت با اين همه هزينه و در شرايط پايين آمدن درآمد به ‌ويژه قيمت نفت، قادر به جبران اين فشارها نيست.
احمد پورفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) خطاب به مسئولان دولتي گفت: پيشنهاد ما دست اندركاران بخش اقتصاد كشور اين است كه گام دوم اجراي طرح تحول اقتصادي را شجاعانه برداريد و آزادسازي اقتصاد را اعلام کنيد. باور كنيد كه نگراني‌هاي ورود به اين مرحله كمتر از مرحله اول است.
وي اضافه کرد: امروز در عرصه عرضه و تقاضا، بخش توليد كشور اين ظرفيت را دارد كه نگذارد كمبودي ايجاد شود. حتي در فضاي رقابتي كه به وجود مي‌آيد قيمت‌ها سير نزولي به خود مي‌گيرند.
اين فعال بخش خصوصي کشور خطاب به مقامات دولتي ادامه داد: اگر مي‌خواهيد به اقتصادي پويا و پايا برسيد راهي جز اين نداريد.
وي در ادامه در مورد اجراي طرح تحول اقتصادي بيان کرد: بي‌ترديد كار شجاعانه و سختي بود، آن هم در اين شرايط. حذف يارانه از اقتصادي بيمار، ريسك بزرگ اما لازم و اجتناب‌ناپذيري بود. به هفتاد ميليون نفر يارانه نقدي دادن هم كار آساني نيست. همه را راضي نگهداشتن از محالات است اما وقتي چيزي را به دست مي‌آوري حتما بايد چيز يا چيزهايي را از دست بدهي.
پورفلاح متذکر شد: به هرحال اين جراحي سنگين در بدن اين بيمار با بيماري‌هاي مزمن صورت گرفت. مسلما نگراني‌هايي هم براي دوران ريكاوري و نقاهت وجود دارد اما چون چاره‌اي نبود بايد با دقت و توجه ويژه اين دوران را مديريت و سپري كنيم.
نماينده بخش صنعت در اتاق بازرگاني تهران خاطرنشان کرد: ما مي‌دانيم كه دولت با مشكل بودجه روبرو است. تعهدات سنگيني به جامعه دارد و انتظارات زيادي در توده مردم به وجود آمده است و مسلما در اين شرايط نمي‌تواند آن‌طور كه بايد و آن‌طور كه مي‌خواهد به بخش مولد كشور ياري برساند. مسلما از نظر دولت و مجلس راضي نگهداشتن قشر عظيم جامعه به ناخشنودي تعدادي توليدكننده ارجح است.
وي در همين مورد تصريح کرد: وقت‌كشي، از دست دادن فرصت‌ها و حالت صبر و انتظار بخش توليد را به شرايط بد بي‌بازگشت مي‌كشاند.
انتهاي پيام

 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
واریز یارانه‌نقدی مرحله نهم به حساب سرپرست خانوار؛ امشب

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، اظهار داشت: یارانه نقدی مرحله نهم به ازای هر نفر 45500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه هااظهار داشت: مبلغ واریز شده به حساب خانوارها از ساعت 8 صبح فردا سه شنبه 10 آبان قابل برداشت است.

گفتنی است پرداخت یارانه نقدی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از دیماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون در 8 مرحله یارانه نقدی 10 ماه از دیماه 89 تا مهر 90 به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.
 

Ronan

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2006
نوشته‌ها
6,457
لایک‌ها
876
محل سکونت
Tehran
واریز یارانه‌نقدی مرحله نهم به حساب سرپرست خانوار؛ امشب

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، اظهار داشت: یارانه نقدی مرحله نهم به ازای هر نفر 45500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه هااظهار داشت: مبلغ واریز شده به حساب خانوارها از ساعت 8 صبح فردا سه شنبه 10 آبان قابل برداشت است.

گفتنی است پرداخت یارانه نقدی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از دیماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون در 8 مرحله یارانه نقدی 10 ماه از دیماه 89 تا مهر 90 به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

سینا چقدرش به تو میرسه
 

mohsen25

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
7,716
لایک‌ها
4,116
محل سکونت
Hell

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
علیرضا سلیمی:
افزایش ۳ برابری یارانه‌ها مصلحت نیست


نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس، با بیان این که در شرایط موجود افزایش سه برابری یارانه‌ها به مصلحت و امکان‌پذیر نیست، گفت: پرداخت یارانه‌ها بر اساس اصلاح قیمت حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد که با قیمت‌های فعلی امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد، مگر این‌که قیمت‌های فعلی به سه برابر افزایش یابد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با نشریه وقایع‌استان، افزود: پرداخت یارانه‌ها بر اساس اصلاح قیمت حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد که با قیمت‌های فعلی امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد، مگر این‌که قیمت‌های فعلی به سه برابر افزایش یابد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: سه برابر شدن یارانه‌ها قسمت شیرین قصه است، اما این موضوع یک قسمت تلخ هم دارد که باید همه ابعاد آن تشریح شود.

سلیمی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند امکان سه برابر شدن یارانه‌ها وجود دارد باید هدف و منظور خود را به‌صورت کامل و روشن مشخص کنند، اگر منظور آن‌ها این است که با افزایش سه برابری قیمت‌ها، یارانه‌ها سه برابر شود یک موضوع است و اگر منظور سه برابر کردن یارانه‌ها بدون افزایش قیمت‌ها است یک موضوع دیگری است.

وی ادامه داد: اگر منظور از افزایش سه برابری یارانه‌ها افزایش قیمت حامل‌های انرژی است، باید گفت قانون چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد، چرا که قیمت بنزین باید ۹۰ درصد قیمت پول خلیج‌فارس باشد و هم‌اکنون قیمت بنزین ۷۰۰ تومان و قیمت خلیج‌فارس ۹۰۰ تومان است و این افزایش قیمت، معنا ندارد، چرا که خلاف قانون عمل می‌شود، ضمن این‌که قیمت‌های فعلی کششی برای افزایش سه برابری ندارند.

سلیمی افزود: ما گام اول را برداشته‌ایم، حال که همه دست به دست هم داده، مردم همکاری کردند و دولت و قوای کشور هماهنگ عمل کردند باید اجازه داد این گام تثبیت شود و از این حالت‌گذار عبور کرد، بعد برای مابقی مسائل چاره‌اندیشی کرد.

وی با بیان این‌که در شرایط موجود افزایش سه برابری یارانه‌ها نه مصلحت است و نه امکان افزایش یارانه‌ها وجود دارد، یادآور شد: اگر سه برابر شدن یارانه‌ها بدون افزایش در قیمت‌های حامل‌های انرژی صورت گیرد یک تورم جدی در کشور ایجاد خواهد شد که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم، بیان کرد: بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید ۳۰ درصد از وجوه حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش کشاورزی و صنعت اختصاص یابد اما در میدان عمل هنوز این مهم تحقق نیافته و کشاورزان و تولیدکنندگان به این یارانه‌ها نرسیده‌اند.

سلیمی افزود: هنوز به بیشتر کشاورزان در شهرهای مختلف گازوییل ۱۵۰ تومانی پرداخت نشده و کشاورزان با مشکل‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و به‌دنبال استمهال و تقسیط در پرداخت قیمت گازوئیل هستند.

وی تأکید کرد: گام اول قانون هدفمندسازی یارانه با موفقیت برداشته شد که باید این گام را تثبیت و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کرد.
 

22ze

Registered User
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2011
نوشته‌ها
78
لایک‌ها
3
محل سکونت
سرزمینهای اشغالی
علیرضا سلیمی:افزایش ۳ برابری یارانه‌ها مصلحت نیستنماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس، با بیان این که در شرایط موجود افزایش سه برابری یارانه‌ها به مصلحت و امکان‌پذیر نیست، گفت: پرداخت یارانه‌ها بر اساس اصلاح قیمت حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد که با قیمت‌های فعلی امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد، مگر این‌که قیمت‌های فعلی به سه برابر افزایش یابد.علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با نشریه وقایع‌استان، افزود: پرداخت یارانه‌ها بر اساس اصلاح قیمت حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد که با قیمت‌های فعلی امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد، مگر این‌که قیمت‌های فعلی به سه برابر افزایش یابد.نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: سه برابر شدن یارانه‌ها قسمت شیرین قصه است، اما این موضوع یک قسمت تلخ هم دارد که باید همه ابعاد آن تشریح شود.سلیمی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند امکان سه برابر شدن یارانه‌ها وجود دارد باید هدف و منظور خود را به‌صورت کامل و روشن مشخص کنند، اگر منظور آن‌ها این است که با افزایش سه برابری قیمت‌ها، یارانه‌ها سه برابر شود یک موضوع است و اگر منظور سه برابر کردن یارانه‌ها بدون افزایش قیمت‌ها است یک موضوع دیگری است.وی ادامه داد: اگر منظور از افزایش سه برابری یارانه‌ها افزایش قیمت حامل‌های انرژی است، باید گفت قانون چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد، چرا که قیمت بنزین باید ۹۰ درصد قیمت پول خلیج‌فارس باشد و هم‌اکنون قیمت بنزین ۷۰۰ تومان و قیمت خلیج‌فارس ۹۰۰ تومان است و این افزایش قیمت، معنا ندارد، چرا که خلاف قانون عمل می‌شود، ضمن این‌که قیمت‌های فعلی کششی برای افزایش سه برابری ندارند.سلیمی افزود: ما گام اول را برداشته‌ایم، حال که همه دست به دست هم داده، مردم همکاری کردند و دولت و قوای کشور هماهنگ عمل کردند باید اجازه داد این گام تثبیت شود و از این حالت‌گذار عبور کرد، بعد برای مابقی مسائل چاره‌اندیشی کرد.وی با بیان این‌که در شرایط موجود افزایش سه برابری یارانه‌ها نه مصلحت است و نه امکان افزایش یارانه‌ها وجود دارد، یادآور شد: اگر سه برابر شدن یارانه‌ها بدون افزایش در قیمت‌های حامل‌های انرژی صورت گیرد یک تورم جدی در کشور ایجاد خواهد شد که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم، بیان کرد: بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید ۳۰ درصد از وجوه حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش کشاورزی و صنعت اختصاص یابد اما در میدان عمل هنوز این مهم تحقق نیافته و کشاورزان و تولیدکنندگان به این یارانه‌ها نرسیده‌اند.سلیمی افزود: هنوز به بیشتر کشاورزان در شهرهای مختلف گازوییل ۱۵۰ تومانی پرداخت نشده و کشاورزان با مشکل‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و به‌دنبال استمهال و تقسیط در پرداخت قیمت گازوئیل هستند.وی تأکید کرد: گام اول قانون هدفمندسازی یارانه با موفقیت برداشته شد که باید این گام را تثبیت و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کرد.
دلار شده 1500 تومن شما هم بجای سه برایر کردن رارانه ها تعداد اختلاسهارو سه برابر کنید
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
فرزين: يارانه اقشار مرفه در آينده نزديك حذف می شود


متن گفت‌وگوي محمدرضا فرزين با ايسنا در اين باره در پي مي‌آيد:

* گزارشي كه قرار بود از روند اجراي هدفمندي يارانه‌ها تهيه شود، در چه مرحله‌اي است؟

ـ طبق قانون اين گزارش بايد از سوي سازمان هدفمند‌سازي يارانه‌ها تهيه شود. سازمان هم گزارش را تهيه كرده و نسخه‌ اوليه‌ آن را به آقاي مصباحي‌مقدم، رييس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس ارسال كرده است، ولي ظاهرا اين گزارش به عنوان نسخه‌ اوليه داده شده نه به عنوان نسخه‌ نهايي. قرار است ما هم يك بررسي مجدد در دبيرخانه روي آن انجام دهيم و آن را به صورت رسمي به مجلس ارائه كنيم.

* محتواي اين گزارش چيست؟

ـ اين در واقع يك گزارش عملكرد است كه طي اين مدت از كل مصارف هدفمندي كه به مردم و توليد‌كننده‌ها داده شده و سهميه‌هايي كه پرداخت شده و نيز از منابع آن تصوير دقيقي داده شده است.

* در اين گزارش به گفته شما درباره منابع و مصارف هدفمندي يارانه‌ها صحبت شده است. آيا بر اساس آن، منابع و مصارف با هم همخواني دارد؟

ـ بله همخواني دارد، ولي وقتي گزارش رسمي ارائه شود، جزييات نيز معلوم خواهد شد.

* گزارش رسمي چه زماني ارائه مي‌شود؟

ـ من فكر مي‌كنم تا يكي دو هفته‌ آينده نهايي شود. البته گزارش غيررسمي از سوي سازمان هدفمندي يارانه‌ها به رييس كميسيون طرح تحول اقتصادي مجلس داده شده‌است، ولي گزارش رسمي هنوز نهايي نشده است.

* بر اساس اين گزارش، درآمد‌هاي هدفمندي از چه محلي تامين شده است؟

ـ من بارها گفته‌ام منابع هدفمندي يارانه‌ها چند مورد است. يك رديف‌هاي بودجه‌اي است كه در بودجه مصوب شده و بخشي هم درآمد ناشي از اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي است.

* سوال بعدي اين است كه طرح تحول بانكي در چه مرحله‌اي است و چه زماني عملياتي مي‌شود؟

ـ الان تقريبا نسخه اوليه‌ طرح تحول بانكي در دبيرخانه تهيه شده ‌است. البته اين نسخه اوليه بايد در كارگروه تحولات اقتصادي مصوب شود. ما هنوز اين طرح را در كارگروه تحولات اقتصادي مطرح نكرده‌ايم و فعلا طرح در دبيرخانه است.

* سوال ديگر اين است كه يارانه اقشار مرفه از چه زماني حذف مي‌شود؟

ـ ما در ماه‌هاي آينده كاملا روي حذف برخي از افراد كه مستحق دريافت يارانه نيستند، متمركز مي‌شويم و متناسب با آنچه در قانون آمده، كار را اجرايي مي‌كنيم. الان جلساتي براي تقويت **** شناسايي گذاشته‌ايم. مشكل الان ما اين است كه بايد يك **** شناسايي دقيق داشته باشيم تا افرادي كه از فهرست حذف مي‌شوند، افرادي باشند كه طبق قانون بايد حذف شوند و در اين روند دچار خطا نشويم.

الان بيشتر جلسات ما روي تقويت **** شناسايي و گرفتن اطلاعات از دستگاه‌هاي متمركز است و در آينده نزديك، حذف يارانه اقشار مرفه آغاز مي‌شود. البته همان‌طور كه گفته‌ام، پيش از حذف
يارانه با افراد مكاتبه مي‌شود.

* پارامتر‌هايي كه در **** شناسايي استفاده مي‌كنيد، چيست؟

ـ ما پايگاه‌هاي اطلاعاتي مختلفي در كشور داريم كه همه آنها را با هم لينك مي‌كنيم. مثلا پايگاه‌هاي اطلاعاتي درباره‌ خودرو، مسكن يا وضعيت حقوق و دستمزد داريم و اينها معيارهايي است كه اطلاعات آن جمع‌آوري مي‌شود و بر اساس آن، يارانه اقشار مرفه حذف خواهد شد.
 

am2wi3

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2010
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
98
یه سوالی داشتم در خصوص یارانه ها.ما یکی از اقواممون شش ماه پیش فوت کرد که سرپرست خانوار بود و بعد از فوتش دیگه بازماندگان نرفتن سراغ گرفتن یارانه ها تا اینکه دیروز یکیشون میره بانک و میخواد یارانه های واریزی چند ماه قبل رو دریافت کنه که بانکیه میگه حسابش خالیه و هیچی واریز نشده.
و شما هم باید یه حساب جدید باز کنید تا یارانه ها به اون حساب ریخته بشه.
حساب شخص متوفی هم برای یارانه ها حساب جاری بانک صادرات بوده.
بعد حالا تو سایت رفاهی که میریم و می خوایم شماره حساب جدید اعلام کنه این صفحه میاد که این ها رو نوشته :

هموطن گرامی

شما دارای یکی از شرایط زیر هستید:
1.اطلاعات اقتصادی خود را به مرکز آمار اعلام ننموده اید، در این صورت لازم است در زمان اعلام شده توسط مرکز آمار ایران نسبت به ارائه اطلاعات اقتصادی خانوار اقدام نمایید و پس از فراخوان وزارت رفاه نسبت به ثبت شماره حساب خود اقدام نمایید.
2.اطلاعات اقتصادی شما در مرکز آمار ایران ثبت شده اما هنوز به این سامانه اعلام نشده است، در این صورت منتظر فرخوان وزارت رفاه جهت ثبت شماره حساب باشید.
3.اطلاعات هویتی شما دارای اشکال است، در این صورت لازم است در زمان مشخص شده توسط مرکز آمار، جهت اصلاح آن اقدام نمایید و پس از فراخوان وزارت رفاه نسبت به ثبت شماره حساب خود اقدام نمایید.
4.شاغلین نیروهای مسلح به یگان خود مراجعه کنند.
5. شما سرپرست خانوار نیستید، یارانه صرفا برای سرپرست خانوار واریز خواهد شد.
6. سرپرست خانوار شما فوت کرده است، در این صورت شماره ملی و شماره حساب مسن ترین فرد خانوار را وارد کنید.

سایت های
http://yaraneh.amar.org.ir/
و
https://yaraneh.amar-org.ir/feimp/
هم که اصلا باز نمیشن!
حالا اینا باید چیکار کنن چجوری شماره حسابو عوض کنن؟
اون یارانه های چند ماه اخیر هم که واریز نشده دوباره میریزن؟
چون بهش احتیاج دارن

اگر کسی اطلاع داره لطفا راهنمایی کنه.
 

hkhafan

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
2,218
لایک‌ها
1,341
آره مي ريزن حتمن ! خوشحالي ها !:lol: اون پولي كه واريز نشد ديگه واريز نميشه..منم 100 هزار تومن ازشون طلبكارم حرومشون دارم..بالا كشيدن رفت پي كارش !

منم نزدیک 900 تومن طلبکارم ( کلّ خونواده )
بریم از کی بگیریم؟ :D
 

am2wi3

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2010
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
98
آره مي ريزن حتمن ! خوشحالي ها !:lol: اون پولي كه واريز نشد ديگه واريز نميشه..منم 100 هزار تومن ازشون طلبكارم حرومشون دارم..بالا كشيدن رفت پي كارش !

حالا واریز رایانه ماههای قبل به کنار برای تغییر شماره حساب چیکار کنن؟
چون تو سایت رفاهی که اون صفحه ای که تو پست بالا گذاشتم میاد سایت اصلاح اطلاعات خانوار هم باز نمیشه.
در این مرحله باید چیکار کنم؟
لطفا راهنمایی کنید.
 

عمو مایکل

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2010
نوشته‌ها
570
لایک‌ها
107
سن
37
اینا رو کی می ریزن برم باش پروتئینو و کراتین بخرم ؟ :lol:
 

mha1368

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژوئن 2009
نوشته‌ها
2,443
لایک‌ها
1,033
سلام
12 آبان عقدمون ثبت شده..
برا جدا کردن یارانه ها باید کجا برم؟
یکی بیاد راهنمایی کنه...تنکس
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
زیر اقتصاد در پاسخ به فارس خبر داد:
منابع همه یارانه‌ها از افزایش قیمت نیست/ فعلاً برنامه اصلاح قیمت نداریم

خبرگزاری فارس:وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه منابع همه یارانه‌ها از افزایش قیمت نیست و فعلاً هم برنامه‌ای برای اصلاح مجدد قیمت ها نداریم، از تشکیل کارگروه ویژه فروش اموال گروه امیرمنصور آریا در 4 استان خبر داد.
13900801165000_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛ شمس‌الدین حسینی در پایان نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بحث خصوصی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز اظهار داشت: اجرای بند ۲۸ قانون بودجه مبنی بر امهال بدهی بنگاه‌های تولیدی و بخشودگی جرایم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: بانک مرکزی دستورالعمل این بند را تدوین کرده که براساس آن بنگاه‌هایی که در اثر حوادث طبیعی و وقایع ناخواسته و یا شرکت‌هایی که از دولت یا شرکت‌های دولتی طلبکار هستند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وزیر اقتصاد با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفت: به گفته آقای بهمنی تاکنون با 19 هزار و 500 بنگاه در راستای این بند از قانون بودجه قرارداد منعقد شده که ۲ هزار و 640 میلیارد تومان از این طریق امهال شده است.
وی مبحث مورد بررسی دیگر را افزایش مشارکت بخش خصوصی و غیر‌دولتی با تلفیق منابع بخش خصوصی و غیردولتی در طرح‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: سازمان سرمایه‌گذاری خارجی برای این منظور همایشی برگزار خواهد کرد.
حسینی کاهش اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد کشور را موضوع مورد بحث این جلسه عنوان کرد و گفت: نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی در این باره پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند که قرار شد کارگروهی برای بررسی این پیشنهادات تشکیل و آن را به دولت ارائه کند.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ال سی‌ و تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر توقف پرداخت ال‌سی داخلی گفت: با توجه به اینکه دستورالعمل و آئین‌نامه‌های قانونی برای ال‌سی وجود نداشت و امکان تخلف در این زمینه زیاد بود تصمیم گرفته شد ال‌سی داخلی به طور موقت متوقف شود.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای ال‌سی‌هایی که یک طرف آن دولت یا بنگاه‌های دولتی باشند این محدودیت وجود ندارد زیرا امکان بررسی نحوه استفاده از ال‌سی در این شرایط وجود دارد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال بانک مرکزی مقررات پرداخت ال‌سی داخلی را تدوین خواهد کرد گفت: در صورت تصویب این دستورالعمل‌ها محدودیت پرداخت ال‌سی‌ریالی لغو می‌شود.
حسینی افزایش نرخ سود اوراق مشارکت را از جمله اقدامات شورای پول و اعتبار عنوان کرد و گفت: نرخ سود اوراق مشارکت یک و نیم درصد افزایش یافت و همچنین با توجه به اینکه گواهی سپرده خاص مشابهت زیادی با اوراق مشارکت دارد انتشار اوراق گواهی سپرده لغو ‌می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه گواهی‌های منتشر شده سررسید می‌شوند مقرر شد بانک‌ها تا سقف سال قبل گواهی سپرده خاص منتشر کند.
وزیر اقتصاد در خصوص بدهی مالیاتی شرکت امیرمنصور آریا گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته این شرکت فرار مالیاتی نداشته است اما مالیات معوق دارد که قبل از این مسئله مقرر شده بود به صورت اقساط مالیات خود را بپردازد.
وی با بیان اینکه اموال این شرکت همان عدد و ارقامی است که دادستان اعلام کرده است گفت: ال‌سی‌هایی که این شرکت از بانک صادرات گشایش کرده و ثبت نشده حدود هزار و 900 میلیارد تومان بوده که در قبال آن ۲۰۰ میلیارد تومان وثیقه اخذ شده بنابر این حدود هزار و 700 میلیارد تومان ال‌سی ثبت نشده وجود دارد.
وی با بیان اینکه با این گروه متخلف برخورد شده و قوه قضائیه اقدامات لازم را انجام داده است گفت: همچنین اموال مربوط به این شرکت شناسایی شده اما بنگاه‌هایی که هم اکنون در حال فعالیت هستند را نمی‌تواند تعطیل کرد.
حسینی ادامه داد: در همان زمانی که این اختلاس کشف شد یک حساب دریافت و پرداخت برای شرکت فولاد اهواز باز شد تا مشکلی در روند فعالیت این شرکت ایجاد نشود.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای فروش اموال این گروه و حفظ اشتغال و تولید کارگروههایی در استان‌های خوزستان، لرستان، گیلان و قزوین تشکیل شده است.
وی هدف از تشکیل کارگروهها را صیانت از اشتغال بنگاه‌های تحت مالکیت شرکت امیرمنصور آریا عنوان کرد و افزود: در این کارگروه مسئولان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه و امور اقتصادی و دارایی این استان‌ها و همچنین دبیر شورای بانک‌ها در این کارگروه حضور دارند.
وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص جایگزینی معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: هنوز فردی مشخص نشده و با افرادی که مذاکره شده تاکنون راضی به قبول این سمت نشده‌اند.
خبرنگار فارس پرسید: با توجه به گذشت ۸ماه از سال و پیش‌بینی درآمد 54 هزار میلیارد تومانی دولت از محل اصلاح قیمت‌ها آیا دولت با کسری بودجه مواجه نخواهد شد زیرا در سال جاری اصلاح قیمت صورت نگرفته و آیا در ماه‌های باقیمانده سال این اتفاق نخواهد افتاد؟
حسینی پاسخ داد: همه درآمد پیش‌بینی شده ناشی از افزایش قیمت‌ها نیست، فعلاً برنامه‌ای هم برای اصلاح قیمت‌ها در سال جاری وجود ندارد اما این به معنای عدم اصلاح قیمت تا پایان سال جاری نیست.
وی ادامه داد: در خصوص کسری بودجه هدف ما پرداخت به صورت سازوکار تخصیص بودجه بوده است که البته تاکنون این هدف محقق نشده است.
وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص افزایش نرخ ارز و ارز چهار نرخی گفت: بانک مرکزی مسئول تنظیم بازار است و وزارت اقتصاد در این باره دخالت نمی‌کند اما از نظر ما تفاوت ۲۰۰ تومانی نرخ ارز رسمی و بازار مناسب نیست.
وی ادامه داد: نرخ ارز باید کاهش یابد و همچنین تعدد نرخ‌ها هم قابل پذیرش نیست اما بانک مرکزی در این باره فرصت خواسته و اعلام کرده با برنامه‌هایی که در دست اقدام دارد تعدد نرخ و تفاوت نرخ ارز رسمی و بازار را از بین خواهد برد.
حسینی افزود: آن گونه که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بانک مرکزی تقاضای واقعی را با نرخ مرجع می‌تواند پوشش دهد اما در شرایط فعلی تقاضای کاذب در بازار وجود دارد.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ارزیابی استیضاح خود گفت: استیضاح یک فرایند قانونی است و نتیجه آن هم قانونی و تا زمانی که در این تصمیم تجدید‌نظر نشده به آن عمل خواهد شد.
حسینی در خصوص پرداخت سهام عدالت و عدم دریافت سود سهام توسط بسیاری از سهامداران در این مدت گفت: قبل از ابلاغ قانون اصل 44 چند دهک از جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و روستائیان سهام عدالت دریافت کرده‌اند و در سال بعد سود آن را اخذ کرده‌اند.
وی افزود: پس از ابلاغ قانون اصل ۴۴ مقرر شد افراد سهام‌دار در ابتدا مبلغ سهام را از طریق سود این سهام بپردازند و پس از آن سود دریافت کنند؛ بنابراین سود سهام عدالت برای پرداخت ارزش سهام اختصاص یافته است.
انتهای پیام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

حسینی به مهر اعلام کرد:
ارائه گزارش فاز اول هدفمندی به مجلس/ زمان اجرای فاز دوم مشخص نیست
وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارائه گزارش فاز اول هدفمندی یارانه ها به مجلس خبرداد و با بیان اینکه زمان مشخصی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تعیین نشده است، گفت: لایحه بودجه سال 91 به زودی به مجلس تقدیم می شود.
سید شمس الدین حسینی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه نتایج فاز اول اجرای هدفمندی یارانه ها را به نمایندگان مجلس ارائه کرده ایم، گفت: در انتظار بررسی های نهایی جهت اعلام نتایج فاز اول اجرای هدفمندی یارانه ها هستیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه زمان مشخصی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته نشده است، گفت: چشم انداز ما از نتایج نهایی فاز اول هدفمندی یارانه ها کاملا مثبت است.
سخنگوی اقتصادی دولت اظهارامیدواری کرد که لایحه بودجه سال 91 به زودی به مجلس ارائه شود.
به گزارش مهر، گزارش فاز اول اجرای هدفمندی یارانه ها به صورت غیررسمی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها تهیه و در اختیار کمیسیون اصل 44 مجلس قرار گرفته است.
در عین حال وزارت اقتصاد با همکاری سازمان هدفمندی یارانه ها در حال مستند سازی اسناد مربوط به فاز اول هدفمند کردن یارانه ها با کمک استانداران است
 

شنل قرمزی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
10
نبود کسی کمک کنه؟
سایتش هست. اما آدرسش رو نمیدونم. باید بری تو اون سایت و گزارش بدی. البته این مغازه های اینترنتی یا پست بانک تو این مورد میتونن کمک کنن.
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
نبود کسی کمک کنه؟

مراکز پلیس+10
شناسنامه و کارت ملی خودتون و همسرتون و پدر و پدر زن گرامیتون می برید براتون جدا می کنند
بعد هم در سایت: www.refahi.ir شماره حسابتون وارد میکنید( البته فکر کنم برید شعبه بانکتون زودتر این کار رو براتون میکنند)
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در گفت‌و‌گو با فارس اعلام شد
اخبار جدید فرزین از مطالعات فاز دوم هدفمندی و سناریوی بنزین تک نرخی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به انجام مطالعات اجرای فاز دوم هدفمندی گفت: تک نرخی کردن بنزین به عنوان یکی از سناریوهای مرحله دوم مطرح و در دست بررسی است.

13900730112548_PhotoA.jpg

محمدرضا فرزین در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی فارس که پرسید بحث‌های مطرح برای تک نرخی کردن بنزین تا چه حد صحت دارد، اظهار داشت: برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها سناریوهای مختلفی در دست بررسی است و یکی از سناریوهای مطرح نیز تک نرخی کردن بنزین است.
وی در عین حال تصریح کرد: هنوز چیزی در این باره قطعی نشده است.
فرزین در پاسخ به این پرسش که دومین مرحله اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی کی اجرا می‌شود نیز گفت: هنوز زمان اجرای مرحله دوم را تعیین نکرده‌ایم. قرار است مطالعات انجام شده در این رابطه برای بررسی به دبیرخانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه شود.
بر اساس این گزارش دولت درصدد است اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در ۳ مرحله اجرا و طی آن قیمت‌ حامل های انرژی را در کشور آزاد کند. این مراحل طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها باید ظرف مدت ۵ سال به اجرا درآید که مرحله نخست آن از ۲۸ آذرماه سال گذشته کلید خورده است.

*فراخوان کارشناسان برای اظهارنظر درباره لایحه مالیات‌های مستقیم

معاون وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به تهیه پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌‌های مستقیم از صاحب نظران دعوت کرد با مراجعه به سایت www.econo.ir و مطالعه پیش‌نویس نظرات خود را درباره آن به معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد ارائه کنند.
فرزین اظهار داشت: پس از بررسی نظرات کارشناسان تغییرات لازم در پش‌نویس لایحه اعمال و برای تصویب به کارگروه طرح تحول اقتصادی ارائه خواهد شد.
فرزین در پاسخ به این پرسش که آیا در مدت باقی مانده از عمر دولت اجرای طرح تحول مالیاتی امکانپذیر است،گفت:اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم یک کار سنگین کارشناسی بود که حدود سه سال به طول انجامید و کارشناسی نهایی نیز در دبیرخانه طرح تحول **** مالیاتی در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در حال انجام است.
وی با بیان اینکه جلسات دبیرخانه چهارشنبه هر هفته ساعت ۹،۵ تا ۱۲ برگزار می‌شود، افزود: تهیه پیش نویس یک بخش مهم کار بود که بحمداله انجام شده است.
فرزین خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح مالیات های مستقیم متناسب با ساختار جامع مالیاتی تهیه شده و در ساختار کنونی مالیات کشور قابلیت اجرا ندارد.
وی ادامه داد: بر این اساس **** جامع مالیاتی از ابتدای سال آینده ابتدا به شکل آزمایشی در سه استان و سپس در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد و قانون جدید مالیات‌های مستقیم پس از تصویب در این **** قابل اجرایی می‌شود.
فرزین همچنین یادآور شد: روز دوازدهم آذر ماه همایش طرح تحول **** مالیاتی را با حضور رئیس جمهور برگزار خواهیم کرد که در آن درباره ابعاد طرح بحث خواهد شد.
انتهای پیام/م
 
بالا