• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
به نقل از Mohammad";3159721]گیر دادی ها :eek: ، میگم میگیرند بگو چشم ، حالا شما میخوای نگیری نگیر :دی [URL="http://www.khabaronline.ir/news-107296.aspx :
خانوارهای 6 نفر به بالا هم به هر تعداد که باشند یارانه می گیرند[/URL]

جناب شما درست گفتید::D

فرزين خبر داد :
پرداخت یارانه نقدی به همه اعضای خانوارها
محمد رضا فرزین در حاشیه همایش سراسری نقش اصناف در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ،با تکذیب پرداخت نکردن یارانه به خانوارهای بیش از شش نفر گفت: این شایعه ای بیش نیست.
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی گفت: بر اساس برنامه ریزی دولت، یارانه نقدی به تمام اعضای خانوارها؛ به هر تعداد که باشند پرداخت می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحدمرکزی خبر، محمد رضا فرزین در حاشیه همایش سراسری نقش اصناف در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ،با تکذیب پرداخت نکردن یارانه به خانوارهای بیش از شش نفر گفت: این شایعه ای بیش نیست.
وی افزود: به مردم اطمینان می دهم به هر تعداد که خانوار آنان باشد، یارانه نقدی به حساب آنان واریز خواهد شد.
فرزین گفت: اگر مواردی خانوارها درباره دریافت نکردن یارانه متناسب با تعداد افراد خانوار، اعتراض دارند، مطمئن باشند که دولت به همه افراد خانوار یارانه را خواهد داد و در فرصتی که در آینده داده می شود اصلاح لازم درباره خانوارها صورت می گیرد و یارانه فرد در خانواده ها ریخته می شود.
 

Venom

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
961
لایک‌ها
3,914
همه دوستان به پولشون رسیدن ؟! ما توی سایت که میریم همه مشخصات رو مینویسه و حتی مبلغ رو هم میگه ولی امروز صبح که رفتم توی یکی از این دستگاههای خودپرداز هیچی واریز نشده بود :دی
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/شمارش معكوس براي آغاز جراحي بزرگ/
چگونه از واريز يارانه نقدي مطلع شويم؟
wh120-46.jpg

ميزان يارانه نقدي واريزي به حساب سرپرست خانوار علاوه بر مراجعه به بانك يا دستگاه‌هاي خودپرداز بانكي، از طريق سامانه وزارت رفاه هم قابل مشاهده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هم اكنون مردم مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي www.refahi.ir با ارائه شماره ملي و شماره سريال شناسنامه، ميزان يارانه نقدي واريز شده به حساب خود را مشاهده كنند.
همچنين در اين سامانه نام بانك، تعداد اعضاي خانوار اعلام شده از مرکز آمار، چهار رقم آخر شماره کارت و چهار رقم آخر شماره حسابي كه يارانه نقدي به آن واريز شده، قابل مشاهده است.
در اين پايگاه اين گونه نوشته شده كه در حال حاضر امکان تغيير شماره حساب وجود ندارد.
همچنين اعلام شده در صورتي که به هر دليل حسابي که در آن يارانه واريز شده‌است مشکلي داشته باشد، وجه به سازمان عودت داده مي‌شود و در مرحله بعد مبلغ فوق به حساب واريز خواهد شد.
انتهاي پيام
 

Mehraɴ

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,053
لایک‌ها
40
محل سکونت
Tehrun
همه دوستان به پولشون رسیدن ؟! ما توی سایت که میریم همه مشخصات رو مینویسه و حتی مبلغ رو هم میگه ولی امروز صبح که رفتم توی یکی از این دستگاههای خودپرداز هیچی واریز نشده بود :دی
خوب فکر کنم اونجا مبلغ قابل برداشت رو میزنه ! شما برو اینجا و رمز دوم رو بزن ! مانده واقعی رو مینویسه اما پایینش مبلغ قابل برداشت رو هم میگه :دی

https://epayment.bankpasargad.com/BalanceInquiry.aspx
 
Last edited:

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
از اول آذر ماه 1389 به مدت 45 روز
=====================
سامانه طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار :
http://www.amar.org.ir/ecokhanevar/
============
راهنمای سیستم اصلاح اطلاعات خانوارهای کشور :

http://www.amar.org.ir/Upload/Modules/Contents/asset103/Help_system.pdf
=====================
راهنمای تکمیل اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور:

http://www.amar.org.ir/Upload/Modules/Contents/asset103/help_khanevar.pdf
======================
ثبت نام یارانه ها:
https://yaraneh.amar.org.ir/
=======
مر کز آمار ایران:
http://www.amar.org.ir/
===============
وارد کردن شماره حساب:
http://www.refahi.ir/
============
پیامک 300000
تلفن رایگان: 09620
تلفن چها رقمی:( تهران 021) 8587
==================
فرزين: ۸۱ هزار تومان يارانه ديگر تا پايان سال به حساب ها واريز مي شود
سخنگوي کارگروه تحول اقتصادي دولت از واريز يک مرحله ديگر به جز مرحله اول واريز يارانه تا پايان سال خبر داد و گفت: به جز مبلغ ۸۱ هزار تومان يارانه واريز شده به حساب سرپرستان خانوار، ۸۱ هزار تومان ديگر نيز در مرحله دوم به حساب سرپرستان خانوار واريز مي شود.لذا با توجه به صحبت هاي فرزين مي توان نتيجه گرفت تا پايان سال معادل يارانه نقدي ۴ ماه به حساب سرپرستان خانوار واريز مي شود و بر اين اساس از آذرماه (۴ ماه پاياني سال) مي توان انتظار داشت اصلاح قيمت ها آغاز شود.
========
رئيس مرکز آمار: سامانه جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار از يکم آذر فعال مي‌شود
رئيس مرکز آمار ايران با اشاره به مرحله جديد اجراي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها، گفت: سامانه جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار از يکم آذرماه براي اصلاح و يا ورود اطلاعات جديد به مدت 45 روز فعال مي‌شود.عادل آذر روز يک شنبه در نشست خبري که در مرکز آمار ايران برگزار شد، افزود: ثبت نام شدگان سال 87 با درج شماره ملي و کد رهگيري مي‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات اقتصادي خانوار خود را اصلاح و يا تکميل کنند.وي ادامه داد: ثبت نام شدگان ارديبهشت 89 نيز با درج شماره ملي و رمز عبور مي‌توانند به اين سامانه وارد شده و اطلاعات خود را اصلاح و يا تکميل کنند. وي تاکيد کرد: در صورتي که سرپرست خانوار، کد رهگيري يا رمز عبور خود را فراموش کرده باشد بايد از پانزدهم آذرماه امسال به بعد به سامانه مراجعه کند. نحوه ورود اين افراد در فرصتي ديگر اعلام خواهد شد. آذر با اشاره به خانوارهايي که تاکنون به هيچ عنوان ثبت نام نکرده‌اند، گفت: خانوارهايي که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند با ورود به سامانه مي‌توانند کليدي که براي اين امر طراحي شده را فعال کنند و رمز عبور براي خود تعريف و سپس اطلاعات اقتصادي خانوار خود را وارد کنند. وي تاکيد کرد: خانوارهاي جديدي که بر اثر ازدواج تشکيل مي‌شوند حتما بايد پيش از ورود اطلاعات جديد، اطلاعات قبلي خود را که در خانوار پدري ثبت شده است حذف کنند. پسر و دختر جديدي که ازدواج کرده‌اند بايد هر 2 در خانوارهاي قبلي خود اين مهم را اصلاح کنند.آذر يادآور شد: همچنين در سايت www.amar.org. ir راهنماي تکميل پرسشنامه طراحي شده است و خانوارهايي که در پر کردن پرسشنامه مشکل دارند مي‌توانند از طريق اين وبگاه ، نحوه ورود اطلاعات را فرا بگيرند. اين وبگاه هم اکنون فعال است. رئيس مرکز آمار ايران تاکيد کرد: بهتر است خانوارها حتما شماره تلفن همراه خود را در سامانه اطلاعات اقتصادي خانوار وارد کنند تا از اين طريق در صورت بروز هرگونه مشکلي اين مرکز از طريق پيام کوتاه، خانوارها را مطلع کند. آذر اعلام کرد: خانوارها مي‌توانند از يکم آذرماه از طريق سايت yaraneh.amar.org.ir اطلاعات اقتصادي خود را وارد کنند. وي گفت: همچنين شماره پيامک 300000 براي مطلع شدن از اين که سرپرست خانوار چه کسي است در اختيار مردم است. وي اظهار داشت: شماره تلفن 8587-021 به طور شبانه روزي پاسخ گوي مردم است تا در صورت بروز هرگونه مشکلي بتوانند از طريق اين تلفن نسبت به رفع آن، اقدام کنند.

سرپرست خانوارهايي که يارانه نقدي به حسابشان واريز نشده، نسبت به درج مجدد شماره حساب اقدام کنند
در همين ارتباط وزارت رفاه و تامين اجتماعي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد: آن دسته از سرپرستان خانوار که به حساب آن ها يارانه نقدي مرحله اول واريز نشده يا حسابشان مورد تاييد قرار نگرفته است، به درج شماره حساب قطعي خود در سامانه refahi.ir اقدام کنند. به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است: همه افرادي که به عنوان سرپرست خانوار قبلا به درج شماره حساب بانکي خود در سامانه الکترونيکي وزارت رفاه و تامين اجتماعي به نشاني اينترنتي refahi.ir اقدام کرده و به هر دليلي بانک حساب آن ها را مورد تاييد قرار نداده يا به حساب اعلام شده آنان يارانه مرحله اول واريز نشده است، مي‌توانند پس از مراجعه به بانک مربوطه، دوباره وارد سامانه refahi.ir شوند و شماره حساب قطعي خود را در آن درج کنند.
 
Last edited:

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
فهرست کالاهای ممنوعه برای افزایش قیمت منتشر شد
دولت اعلام کرده است که هرگونه افزایش قیمت به خصوص در ۲۲ قلم کالای حساس و تاثیرگذار در سبد مصرفی خانوارها، ممنوع است و به شدت با آن برخورد می‌کند.


05-02.jpg
 

am2wi3

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2010
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
98
یه سوال فوری دارم لطفا جواب بدین.
سایتی هست که شماره حساب رو بدیم و چک کنیم که یارانه ها واریز شده یا نه؟یا فقط باید به بانک مراجعه کنیم و بپرسیم؟
شماره حسابی که ما دادیم برای واریز یارانه ها حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز سپهر بانک صادرات هست و کارت هم نداره.ساکن تهران هم هستیم.
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
شبكه اطلاع رساني بازرگاني ايران
http://www.shabanews.ir/
ازسمت راست استان محل اقامتون رو انتخاب كنيد
====================
جلوگيري از گراني::شبكه سابا
http://www.moc.gov.ir/saba.aspx
=========
سايت اطلاع رساني دولت براي يارانه ها:
http://www.dolat.ir/Nsite/RatedNews/?Serv=30
==================
متن كامل قانون هدفمندي يارانه ها:
خبرگزاری خانه ملت متن كامل قانون هدفمند كردن یارانه‌ها را منتشر کرد.

ماده 1- دولت مكلف است با رعایت این قانون قیمت حاملهای انرژی را اصلاح كند:

الف- قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت كوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ كیفیت حاملها و با احتساب هزینه‌های مترتب (شامل حمل‌ونقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوریاسلامیایران كمتر از نود درصد (90%) قیمت تحویل روی كشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد.

تبصره- قیمت فروش نفت خام و میعانات گازی به پالایشگاه‌های داخلی

نودوپنجدرصد (95%) قیمت تحویل روی كشتی (فوب) خلیج فارس تعیین می‌شود

و قیمت خرید فرآوردهها متناسب با قیمت مذكور تعیین میگردد.

ب- میانگین قیمت فروش داخلی گاز طبیعی به گونه ای تعیین شود كه به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، معادل حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از كسر هزینه‌های انتقال، مالیات و عوارض شود.

تبصره- جهت تشویق سرمایهگذاری، ‌قیمت خوراك واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی ‌برای مدت حداقل ده سال پس از تصویب این قانون ‌هر مترمكعب حداكثر شصت و پنج درصد(65%) قیمت سبد صادراتی در مبدأ خلیج فارس(بدون هزینه انتقال) تعیین میگردد.

ج- میانگین قیمت فروش داخلی برق به گونه ای تعیین شود كه به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد.

تبصره - قیمت تمام شده برق، مجموع هزینه‌های تبدیل انرژی، انتقال و توزیع و هزینه سوخت با ‌بازده حداقل سی و هشت درصد (38%) نیروگاههای كشور و رعایت استانداردها محاسبه می شود و هر ساله حداقل یك درصد (1%) به ‌بازده نیروگاههای كشور افزوده شود به طوری كه تا پنجسال از زمان اجراء این قانون به ‌بازده چهل و پنج درصد(45%) برسد و همچنین تلفات شبكههایانتقال وتوزیع تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی‌وفرهنگی جمهوری‌اسلامی‌ایران به چهارده درصد(14%) كاهش‌یابد.

دولت مكلف است با تشكیل كار گروهی مركب از كارشناسان دولتی و غیر دولتی نسبت به رتبهبندی تولیدكنندگان برق از نظر ‌بازده و توزیع كنندگان آن از نظر میزان تلفات، اقدام نموده و سیاستهای تشویقی و حمایتی مناسب را اتخاذ نماید.

تبصره 1 - درخصوص قیمتهای برق و گاز طبیعی، دولت مجاز است با لحاظ مناطق جغرافیایی، نوع، میزان و زمان مصرف قیمتهای ترجیحی را اعمال كند.

شركتهای آب، برق و گاز موظفند درمواردی كه از یك انشعاب چندین خانواده یا مشترك بهره‌برداری می‌كنند، درصورتی كه امكان اضافه كردن كنتور باشد، تنها با اخذ هزینه كنتور و نصب آن نسبت به افزایش تعداد كنتورها اقدام نمایند و درصورتی كه امكان اضافه‌كردن كنتور نباشد مشتركین را به تعداد بهره‌برداران افزایش دهند.

تبصره 2 - قیمت حاملهای انرژی برای پس از سال پایه براساس ‌قیمت ارز منظورشده در بودجه سالانه تعیین میگردد.

تبصره 3- قیمتهای سال پایه اجراء ‌این قانون به گونهای تعیین گردد كه برای مدت یكسال حداقل مبلغ یكصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000)ریال و حداكثر مبلغ دویستهزار میلیارد (200.000.000.000.000)ریال درآمد بهدست آید.

ماده 2- دولت مجاز است برای مدیریت آثار نوسان قیمتهای حاملهای انرژی

بر اقتصاد ملی قیمت این حاملها را در صورتی كه تا بیست و پنج درصد (25%) قیمت تحویل در روی كشتی (فوب) خلیج فارس نوسان كند بدون تغییر قیمت برای مصرف كننده از طریق أخذ مابه التفاوت و یا پرداخت یارانه اقدام نماید و مبالغ مذكور را در حساب تنظیم بازار حاملهای انرژی در بودجه سنواتی منظور كند.

در صورتی كه نوسان قیمتها بیش از بیست و پنج درصد (25%) شود، در قیمت تجدید نظر خواهد نمود.

ماده 3 - دولت مجاز است، با رعایت ‌این قانون قیمت آب و كارمزد جمعآوری و دفع فاضلاب را تعیین كند.

الف- میانگین قیمت آب برای مصارف مختلف با توجه به كیفیت و نحوه استحصال آن در كشور به گونه ای تعیین شود كه بهتدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد.

تبصره 1- دولت مكلفاست قیمت تمام شده آب را ‌با در نظر گرفتن هزینه‌های تأمین، انتقال و توزیع با رعایت ‌بازده تعیین كند.

تبصره 2- تعیین قیمت ‌ترجیحی و پلكانی برای مصارف مختلف آب با لحاظ مناطق جغرافیایی، نوع و میزان مصرف مجاز خواهد بود.

ب - كارمزد خدمات جمعآوری و دفع فاضلاب براساس مجموع هزینه‌های ‌نگهداری و بهرهبرداری شبكه پس ازكسرارزش ذاتی فاضلاب تحویلی و كمكهای دولت در بودجه سنواتی (مربوط به سیاستهای تشویقی) تعیین میگردد.

ماده 4- دولت موظف است بهتدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به هدفمند كردن یارانه گندم، برنج، روغن، شیر، شكر، ‌خدمات پستی، خدمات هواپیمایی و خدمات ریلی (مسافری) ‌اقدام نماید.

تبصره- یارانه پرداختی به تولید كنندگان بخش كشاورزی نباید در هر سال كمتر از سال قبل باشد.

ماده 5- دولت موظف است یارانه آرد و نان را به میزانی كه در لایحه بودجه سالیانه مشخص میشود ‌با روشهای مناسب در اختیار مصرفكنندگان متقاضی قرار دهد.

تبصره- سرانه یارانه نان ‌روستاییان و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت و اقشار آسیب‌پذیر در سایر شهرها به‌تشخیص دولت حداقل پنجاه درصد(50%) بیشتر از متوسط یارانه سرانه خواهد بود.

ماده 6- دولت موظف است سیاستهای تشویقی و حمایتی لازم را برای ایجاد و گسترش واحدهای تولید نان صنعتی و نیز كمك به جبران خسارت واحدهای تولید آرد و نان كه در اجراء این قانون ادامه فعالیت آنها با مشكل مواجه میشود اتخاذ نماید.

آئیننامه اجرائی این ماده توسط وزارت بازرگانی و با همكاری دستگاههایذیربط تهیه و حداكثر ظرف سه ماه پس از تصویب اینقانون به تصویب هیأت وزیران میرسد.

ماده 7- دولت مجاز است حداكثر تا پنجاه درصد (50%) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را در قالب بندهای زیر هزینه نماید:

الف- یارانه در قالب پرداخت نقدی و غیر نقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار نسبت به كلیه خانوارهای كشور به سرپرست خانوار پرداخت شود.

ب - اجراء **** جامع تأمین اجتماعی برای جامعه هدف از قبیل:

1- گسترش و تأمین بیمههای اجتماعی، خدمات درمانی، تأمین و ارتقاء سلامت جامعه و پوشش دارویی و درمانی بیماران خاص و صعبالعلاج.

2- كمك به تأمین هزینه مسكن، مقاوم سازی مسكن و اشتغال.

3- توانمندسازی و اجراء برنامه‌های حمایت اجتماعی.

تبصره 1 - آئیننامه اجرائی این ماده شامل چگونگی شناسایی جامعه هدف، تشكیل و به هنگام سازی پایگاههای اطلاعاتی مورد نیاز، نحوه پرداخت به جامعه هدف و پرداختهای موضوع این ماده حداكثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزراء

امور اقتصادی و دارایی، رفاه و تأمیناجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تبصره 2ـ دولت میتواند حساب هدفمندسازی یارانهها را بنام سرپرست خانوادههای مشمول یا فرد واجد شرایط دیگری كه توسط دولت تعیین میشود افتتاح نماید. اعمال مدیریت دولت در نحوه هزینه كرد وجوه موضوع این حساب از جمله زمان مجاز، نوع برداشت هزینهها و برگشت وجوهی كه به اشتباه واریز شدهاند مجاز است.

ماده 8- دولت مكلف است سی درصد (30% ) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را برای پرداخت كمكهای بلاعوض، یا یارانه سود تسهیلات و یا وجوه اداره شده برای اجراء موارد زیر هزینه كند:

الف- بهینه¬سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسكونی و تشویق به صرفه¬جویی و رعایت الگوی مصرف كه توسط دستگاه اجرائی ذیربط معرفی میشود.

ب- اصلاح ساختار فناوری واحدهای تولیدی در جهت افزایش بهره¬وری انرژی، آب و توسعه تولید برق از منابع تجدیدپذیر.

ج- جبران بخشی از زیان شركتهای ارائه¬دهنده خدمات آب و فاضلاب، برق، گاز طبیعی و فرآورده¬های نفتی و شهرداریها و دهیاریها ناشی از اجراء این قانون.

د- گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی در چهارچوب قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و پرداخت حداكثر تا سقف اعتبارات ماده (9) قانون مذكور.

هـ - حمایت از تولیدكنندگان بخش كشاورزی و صنعتی.

و - حمایت از تولید نان صنعتی.

ز - حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی.

ح- توسعه خدمات الكترونیكی تعاملی با هدف حذف و یا كاهش رفتوآمدهای غیر ضرور.

تبصره - آئیننامه اجرائی این ماده شامل چگونگی حمایت از صنایع، كشاورزی و خدمات و نحوه پرداختهای موضوع این ماده حداكثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزراء امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن، جهادكشاورزی، بازرگانی، نفت، نیرو، كشور، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، اتاق تعاون و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور

به تصویب هیأت وزیران میرسد.

ماده 9- منابع موضوع مواد (7) و (8) این قانون اعم از كمكها، تسهیلات و وجوه اداره شده از طریق بانكها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و غیر دولتی در اختیار اشخاص مذكور قرار خواهد گرفت.

ماده 10- دریافت كمكها و یارانههای موضوع مواد (7) و (8) این قانون منوط به ارائه اطلاعات صحیح میباشد. درصورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده، دولت مكلف است ضمن جلوگیری از ادامه پرداخت، درخصوص استرداد وجوه پرداختی اقدامات قانونی لازم را بهعمل آورد.

اشخاص در صورتی كه خود را برای دریافت یارانهها و كمكهای موضوع مواد

(7) و (8) این قانون محق بدانند میتوانند اعتراض خود را به كمیسیونی كه در آئیننامه اجرائی این ماده پیشبینی میشود ارائه نمایند.

آئیننامه اجرائی این ماده حداكثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزراء دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، رفاه و تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران میرسد.

ماده 11- دولت مجاز است تا بیست درصد (20%) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملك داراییهای سرمایهای هزینه كند.

ماده 12- دولت مكلف است تمام منابع حاصل از اجرای این قانون را به حساب خاصی به‌نام هدفمندسازی یارانهها نزد خزانهداری كل واریز كند. صددرصد(100%) وجوه واریزی در قالب قوانین بودجه سنواتی برای موارد پیشبینی شده در مواد (7) ، (8) و (11) این قانون اختصاص خواهد یافت.

تبصره 1- دولت مكلف است اعتبارات ‌منابع و مصارف موضوع مواد مذكور را در چهار ردیف مستقل در لایحه بودجه سنواتی درج كند.

تبصره 2- كمكهای نقدی و غیرنقدی ناشی از اجراء این قانون به اشخاص حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات بر درآمد موضوع قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیه‌های بعدی آن معاف است. كمكهای مزبور به اشخاص مذكور بابت جبران تمام یا قسمتی‌از قیمت‌كالا یا خدمات عرضه‌شده توسط آنها مشمول حكم این‌تبصره نخواهدبود.

تبصره 3- دولت مكلف است گزارش تفصیلی این ماده را هر ششماه به دیوان محاسبات كشور و مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

ماده 13- تنخواه مورد نیاز اجراء این قانون در تنخواه بودجه سنواتی منظور و از محل منابع حاصل از اجراء این قانون در طول سال مستهلك می شود.

ماده 14- جا به جایی اعتبارات موضوع این قانون در مواد (7)، (8) و (11) حداكثر ده واحد درصد در بودجه سنواتی مجاز است، به طوری كه كل وجوه حاصل در موارد پیش بینی شده در این قانون مصرف شود.

ماده 15- به‌دولت اجازه داده می‌شود ظرف مدت یك ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، سازمانی با ماهیت شركت دولتی به‌نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با استفاده از منابع (امكانات، نیروی انسانی و اعتبارات) موجود، جهت اجراء این قانون با لحاظ قانون برنامه ایجاد كرده یا با اصلاح ساختار و ادغام شركتهای موجود تأسیس نماید.

دولت مجاز است وجوه حاصل از اجراء این قانون را كه به خزانه واریز می‌شود، عیناً پس از وصول و كسر سهم دولت موضوع ماده(11) به‌طور مستمر برداشت و به‌عنوان كمك صرفاً جهت اجراء اهداف و تكالیف مقرر در مواد (7) و (8) این قانون دراختیار سازمان قرار دهد تا برابر آن هزینه كند.

سازمان به‌صورت متمركز اداره می‌شود و صرفاً مجاز به داشتن واحدهای ستادی، برنامه‌ریزی و نظارت در مركز می‌باشد.

وزراء رفاه و تأمین اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، راه و ترابری،

جهاد كشاورزی، صنایع و معادن، نفت، نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور عضو مجمع عمومی سازمان می‌باشند.

اساسنامه شركت شامل اركان، وظایف و اختیارات، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور تهیه و به‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.

وجوه و اعتبارات موضوع این قانون از جمله مواد (12) و (15) مانند سایر شركتهای دولتی در بودجه كل كشور منعكس می‌شود و به جز اختیارات و مجوزهای موضوع این قانون از جمله مواد (2) و (14) تغییر در سقف اعتبارات شركت در طول سال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس مجاز می‌باشد.

وجوه مانده سازمان از هرسال در سال بعد قابل مصرف است و سازمان در هرسال می‌تواند برای سنوات بعد در چهارچوب این قانون تعهد ایجاد نماید.

اعتبارات موضوع این قانون مشمول قانون نحوه هزینه كردن اعتباراتی كه به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند- مصوب 6/11/1364- می‌باشد.

سازمان مكلف است گزارش عملكرد، دریافت و پرداخت منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را به‌تفكیك مواد(7)و(8) در پایان هر شش ماه دراختیار كمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات و سایر كمیسیونهای ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

دیوان محاسبات كشور مكلف است در مقاطع شش‌ماهه گزارش عملیات انجام‌شده توسط سازمان را براساس اهداف پیش‌بینی شده در این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

ماده 16- دولت مجاز است از ابتدای سال 1389معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیاتهای مستقیم را علاوه بر افزایش سالانه آن، متناسب با تغییر و اصلاح قیمتهای موضوع این قانون با پیشنهاد وزارت اموراقتصادی و دارایی طی پنجسال حداكثر تا دو برابر افزایش دهد.

قانون فوق مشتمل‌بر شانزده ماده و شانزده تبصره درجلسه علنی روز سه‌‌شنبه مورخ پانزدهم دی‌ماه یكهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23/10/1388 به تأیید شورای نگهبان رسید.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8909021003

مشروح سخنان احمدي‌نژاد در جمع مردم زنجان؛
جزئيات كامل هدفمندي يارانه‌ها را به‌زودي به ملت ايران مي‌گويم
خبرگزاري فارس: رئيس جمهور گفت كه در آينده‌اي نزديك، توضيحات كاملي ‌درباره هدفمندكردن يارانه‌ها به ملت ايران ارائه خواهد كرد.

A0933423.jpg



به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به استان زنجان، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان كه صبح امروز در هفتاد و نهمين سفر استاني هيئت دولت به زنجان سفر كرده است، در جمع پرشور مردم اين استان اظهار داشت: تاريخ طولاني اين ديار از اصالت سخت‌كوشي، استعدادهاي شگرف و مجاهدت‌هاي تاريخ‌ساز مردم زنجان گواهي مي‌دهد.

وي زنجان را سرزمين ايمان، تلاش و فداكاري و مهد انسان‌هاي پاك، صبور و نجيب توصيف كرد و ضمن الگو و نمونه دانستن صميميت و برادري مردم زنجان گفت: رشادت‌هاي مردم اين ديار در مسير امامت و ولايت در طول تاريخ و به‌ويژه در دوران انقلاب دفاع مقدس و تا امروز از عمق ايمان و باور مردم زنجان و آرمان‌هاي الهي و ارزش‌هاي اسلام ناب محمدي حكايت مي‌كند.

رئيس‌جمهور زنجان را ديار همت‌هاي بلند، ايمان‌هاي زلال، قلب‌هاي مهربان و دستان پربركت خواند و خاطرنشان كرد:‌ مردم زنجان هميشه و هميشه براي ملت ايران و براي آرمان‌ها و ارزش‌هاي ملت ايران مفيد و سرشار از بركت بوده‌اند.

احمدي‌نژاد عيد غدير كه ‌بزرگترين عيد بشريت است را ‌به مردم زنجان، ملت ايران و جامعه بشري تبريك گفت و از ‌امامت و ولايت به عنوان مهم‌ترين هديه خداوند متعال به بشريت ياد كرد.

وي با بيان اينكه هيچ نعمتي بالاتر از ولايت و امامت براي جامعه بشري وجود ندارد، تأكيد كرد: خداوند انسان را خلق كرده و از او خواسته تا مسير كمال و رسيدن به خدا را طي ‌و ضمن برپا كردن جامعه‌اي سعادتمند و سرشار از عشق،‌ محبت، صلح و يگانه‌پرستي در كره زمين، همه ارزش‌هاي الهي و اسماء و صفات خداوند را در انسان متجلي كند.

" خداوند از انسان خواسته است كه عالم، عليم، حكيم، قدرتمند، عادل، رئوف و مهربان باشد و در زمين خدايي كند؛ نه خدايي به معناي يكه‌تازي بلكه خدا را جلوه‌گري كند و آئينه تجلي خدا در زمين باشد. يعني تجلي همه زيبايي‌‌ها و خوبي‌ها باشد و اين ماأموريت بزرگي است كه خداوند به انسان سپرده و حلقه اتصال و ارتباط خود با ‌انسان و عالم هستي و مسير اتصال اين زيبايي‌ها به انسان و جامعه بشري را از طريق امامت و ولايت قرار داده است. "

رئيس جمهور ‌از پيامبر گرامي اسلام و اهل بيت گرامي او و 14 معصوم به عنوان اول مخلوقي كه خداي متعال خلق كرده ياد كرد و آنان را حلقه اتصال خداوند متعال و واسطه فيض خدا با همه بشريت دانست و گفت كه ‌هر كس ‌مي‌خواهد خدايي، ‌عالم، حكيم و انسان حقيقي، كمال‌يافته و متعالي باشد، مسير اتصال و ارتباط اهل بيت پيامبر و به طور مشخص ولايت و امامت است.

احمدي‌نژا‌د خاطرنشان كرد:‌ همه پيامبران الهي از ابتدا آمده‌اند كه اين حقيقت را فرياد بزنند كه اي انسان تنها راه سعادت تو اتصال به حبل‌الله است و حبل‌الله عبارت از انسان كامل، امام و ولي حق است.

وي با بيان اينكه ولايت و امامت آنقدر مهم است و آنقدر اصالت دارد كه همه خوبي‌ها و حقايق رستگاري بشريت به او متكي است، نماز،‌ جهاد و عبادت انسان و ‌همه خوبي‌ها را وابسته به ولايت و امامت و جان و روح نماز كه بالاترين عبادت الهي است را ‌ولايت و امامت دانست.

رئيس جمهور مسير ولايت و امامت را صراط مستقيم و مسير رسيدن به خدا ‌و تحقق همه آرزوهاي زيباي بشريت از جمله صلح، امنيت، رفاه و دلشادي پايدار ذكر كرد و آن را حلقه اتصال انسان به آسمان و همه خوبي‌ها دانست و اظهار داشت: هر كس ولايت اميرالمومنين را برپا كند، قطعا آن است نماز را برپا و اقامه كرده است.

احمدي‌نژاد صراط‌ مستقيم را صراط امامت و ولايت دانست و تأكيد كرد: امروز پيام ملت ايران و دستاورد انقلاب ملت ايران براي جامعه بشري و ساختن دنياي سرشار از زيبايي، دعوت بشريت به امام، انسان كامل و يگانه حقيقتي است كه تنها مجراي همه خوبي‌ها و همه زيبايي‌ها است.

وي مشكل بشر از ابتدا تا امروز را دور شدن از اين حقيقت برشمرد و ‌‌با اشاره به تمركز شيطان روي دور كردن دل و ذهن انسان‌ها از انسان كامل و امام ‌تصريح كرد: وقتي دل‌ها و ذهن‌ها از امام منحرف شود، فرصت براي حاكميت ناصالحان، مستكبران فراهم مي‌شود و وقتي امام نباشد، فرصت به شياطين و شيطان‌صفتان داده مي‌شود.

رئيس‌جمهور در اين زمينه وضعيت امروز جهان و رفتار و عملكرد حاكمان دنيا را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد:‌ وجود امام رحمت، لطف، عشق و محبت است و باعث اين مي‌شود كه همه دل‌ها به هم مهربان و محبت‌ها و استعدادها شكوفا و دست‌ها به هم گره بخورند و ظلم‌ها، ‌تجاوز‌ها، تحقيرها و سركوب‌هاي استعدادها از بين برود اما وقتي امام نيست و غايب است و بشريت به امام دسترسي ندارد، فرصت براي حاكميت ناصالحان به وجود مي‌آيد.

احمدي‌نژاد يادآور شد: ظلم، دزدي، فساد، تجاوز، اشغالگري، تحقير و سركوب ملت‌ها و تضييع حقوق ملت‌ها را قانوني كرده‌اند و با قلدري و گستاخي همه زشتي‌ها و زندگي شيطاني خود را مي‌خواهند به نام قانون بين‌المللي به ملت‌ها تحمل كنند.

وي به وضعيت افغانستان، عراق، فلسطين، يمن، سودان و صدها سال برده‌داري و استعمار در دنيا اشاره كرد و ضمن برشمردن قلدري، پرويي و گستاخي و دزدي‌هاي سازمان يافته از جيب ملت‌ها به عنوان نمونه‌هايي از رفتار حاكمان دنيا ‌افزود: انسان‌هاي بي‌اعتقاد به ولايت و هدايت نشده از ناحيه امام كه دل‌هايشان از عشق به امام سرشار نيست، به برخي مراكز قدرت و ثروت مسلط شدند و جان،‌ مال و ناموس و هويت ملت‌ها براي آنها ارزشي ندارد.

رئيس‌جمهور راه نجات بشريت را بازگشت به امام، رسيدن به امام و دل دادن و تبعيت از امام دانست و خاطرنشان كرد: عيد غدير بايد دل‌ها‌ و انديشه‌هاي بشريت را به سمت امام هدايت كند.

احمدي‌نژاد تنها راه نجات را تمسك به امام و تبعيت از امام و حاكميت امام دانست و اظهار داشت: دوران حرمان تاريخي بشر و هزاران سال تحمل ظلم، سختي و محروميت‌هاي گوناگون و نچشيدن زيبايي‌ها و لطف و رحمت خدا و نيز تجاوز‌ها، اشغالگري‌ها و جنايات رو به پايان است، دل‌هاي جهانيان در حال چرخش به سمت امام و حاكميت امام است و عشق به امام به سرعت در دل‌ها و انديشه‌هاي جهان منتشر مي‌شود و از طرف ديگر قدرت‌هاي فاسد به سرعت در حال افول و اضمحلال و در بن بست كامل و گرفتار مشكلات لاينحل هستند و فكر،‌ تدبير و برنامه‌ريزي آنها با بن‌بست مواجه شده ‌و مجاهدت‌هاي ملت ايران امروز در حال ثمر دادن است و انديشه ولايت و امامت و حكومت جهاني تحت سايه امام و انسان كامل در حال جهاني شدن است.

رئيس‌جمهور از زبان مردم زنجان خطاب به مستكبران و خودخواهان تأكيد كرد: گوش‌هاي خود را باز كنيد؛ ملت ايران شما را به خوبي‌ها،‌ انسانيت و كرامت دعوت مي‌‌كند و اين يك دعوت الهي و انساني و به نفع خود شما است كه اگر به اين دعوت ‌توجه كنيد، به نفع شما است و اگر توجه نكرديد، سنت خدا است كه به زودي زود با دست قدرت ملت‌ها از اريكه قدرت به حضيض ذلت كشيده خواهيد شد.

به گزارش ‌فارس ‌احمدي‌نژاد ‌در ادامه سخنان خود در جمع پرشور مردم زنجان با اشاره به همدلي و ولايت‌مداري ملت ايران گفت: راه حركت به سمت قله‌هاي پيشرفت هموار شده و رمز پيروزي نيز همدلي ملت ايران است.

وي ادامه داد: بعضي‌ها در دنيا كه دوست ايران هستند، از توطئه‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي دشمنان نگرانند، ولي بنده از زبان شما مردم زنجان خطاب به آنها مي‌گويم نگرن نباشيد، چرا‌كه اگر همه قدرت‌هاي شيطاني تاريخ، امروز در شرق و غرب ‌دست به دست هم بدهند، قادر نخواهند بود كوچكترين توقفي در برابر حركت طوفنده ملت ايران ايجاد كنند.

رئيس جمهور مستكبران را كوچكتر از آن دانست كه بتوانند در مقابل ملت ايران خللي ايجاد كنند و يادآور شد: البته شيطنت و طراحي آنها ادامه دارد اما همت و مشت‌هاي گره‌كرده ملت ايران تمام كاخ‌هاي توطئه‌گران را بر سرشان خراب خواهد كرد.

احمدي‌نژاد افزود: بايد دست به دست هم داده و ايران را شهر به شهر و محله به محله آباد كنيم و بايد ظرف چند سال آينده به نقطه‌اي برسيم كه به لطف خدا حتي يك فقير، خانواده فاقد مسكن و حتي يك جوان بيكار در سرتاسر ايران پيدا نشود.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: آبادكردن ايران در سايه همدلي، كار و تلاش، عشق به ولايت و امامت و عدالت، شدني است.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود طرح تحول اقتصادي را به عنوان يكي از طرح‌هاي مهم دولت در اجراي عدالت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: طرح تحول اقتصادي يكي از مردمي‌ترين طرح‌هاي اقتصادي كشور است كه در خدمت بهره‌وري اقتصادي، شكوفايي استعدادها و پيشرفت با سرعت بالاي مردم ايران است.

احمدي‌نژاد با بيان ‌اينكه همه برنامه‌ها در اجراي هدفمندكردن يارانه‌ها تنظيم شده و 90درصد كارها انجام و در مراحل آخر هستيم، تصريح كرد: گام آخر را بايستي با همت برداريم و پرچم عزت ملت ايران را در اين قله اقتصادي برافراشته كنيم.

وي افزود: رقمي كه دولت به عنوان يارانه نقدي به حساب مردم واريز كرده، علي‌الحساب است. از همين رو بنده قول مي‌دهم هر مقداري كه مردم همكاري كرده و در مصرف انرژي صرفه‌جويي كنند، غريب به اتفاق اين صرفه‌جويي را دولت به مردم برمي‌گرداند.

رئيس جمهور با اشاره به تبليغات منفي رسانه‌اي كشورهاي غربي عليه طرح هدفمندكردن يارانه‌ها تصريح كرد: حركت و پيشرفت ملت ايران در حال شكوفايي است اما همين كه اين كشورها مخالفت و طراحي مي‌كنند، همه دنيا متوجه مي‌شوند كه هدفمندكردن يارانه‌ها صد در صد به نفع و در جهت خاص ملت ايران است.

احمدي‌نژاد يادآور شد: آنها نمي‌خواهند ما پيشرفت كنيم، بنابراين زماني كه مي‌بينند با اين طرح‌ها (هدفمندكردن يارانه‌ها) گام‌هاي ما به سمت پيشرفت صد برابر مي‌شود، عليه آن تبليغات مي‌كنند.

وي با اعلام اين خبر كه در آينده‌اي نزديك توضيحات كاملي را از هدفمندكردن يارانه‌ها به عرض ملت ايران خواهم رسانم، گفت: طرح هدفمند‌كردن يارانه‌ها براي عدالت است كه وضع همه با اجراي آن خوب مي‌شود و اما از آنجا كه شيطان با عدالت مخالفت مي‌كند چرا‌كه با اجراي عدالت مهرباني و همدلي مي‌آيد و همين موضوع موجب حركت به سمت عدالت‌گستر حقيقي متوجه مي‌شود، بنابراين شيطان در قدم برداشتن مسير عدالت عصباني مي‌شود.

رئيس جمهور با بيان اينكه بايد با همدلي اطلاعات مورد نياز را از سخنگوي طرح تحول بشنويم بر لزوم ساختن ايران تأكيد كرد و گفت: يقين دارم در طرح‌هاي تحول اقتصادي كه گام اول آن طرح هدفمدكردن يارانه‌ها است و در گام‌هاي بعدي به بانك‌ها، بيمه‌ها و ساير بخش‌هاي ديگر توجه خواهد شد، ملت ايران خواهند توانست با همدلي و وحدت همه گام‌هاي بلند را به سمت قله‌هاي پيشرفت بردارد و دشمنان خود را از توطئه و دست‌اندازي مأيوس كند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود استان زنجان را سرشار از استعدادهاي فرهنگي و مادي توصيف و خاطرنشان كرد: زنجان يك گنجينه ارزشمند از تاريخ، فرهنگ، استعداد و امكانات مادي براي عزت ملت ايران است.

وي در خصوص مصوبه‌هاي دور اول و دوم سفرهاي استاني نيز يادآور شد: بيش از 550 طرح تا امروز در استان زنجان اجرا شده يا در دست اجرا است و در جلسه امروز دولت نيز بررسي مي‌كنيم تا اگر در پروژه‌ها و مصوبه‌هاي قبلي مشكلي وجود داشته باشد، آن‌را برطرف كنيم.

رئيس جمهور برخي پروژه‌ها را زمان‌بر دانست و تأكيد كرد: در سه يا چهار سال فاصله ميان سفر اول تا سوم استان زنجان پيشرفت‌هاي خوبي داشته و صادرات غيرنفتي اين استان رشد قابل توجهي داشته است.

احمدي نژاد همچنين با ارائه آمار‌ و گزارشي از كارهاي انجام شده در قسمت‌هاي مختلف استان زنجان اظهار داشت: انشاء‌الله با تصميمات امروز جلسه استاني دولت سرعت اجراي مصوبات خبرهاي قبلي را بالاتر مي‌بريم تا اين پروژه‌ها در اختيار مردم قرار گيرد.

وي با بيان اينكه براي توسعه گردشگري استان دولت 50 ميليارد تومان بودجه اختصاص خواهد داشت، در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي دولت براي استان زنجان نيز تصريح كرد: علاوه بر بودجه معمول، رقم بالايي براي 5 سال آينده در بخش فرهنگي استان زنجان اختصاص مي‌دهيم تا فرهنگ اين استان شناسايي، تدوين و به ملت ايران اسلامي معرفي شود.

رئيس جمهور افزود: در بحث اشتغال نيز با سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي و صنعت كه 400 ميليارد تومان به بخش صنعت و معدن اختصاص خواهيم دارد، در اشتغال جوانان قدم‌هاي بزرگي برداشته مي‌شود.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: استان زنجان انشاء‌الله با همت شما در طول برنامه پنجم توسعه بايد به طرح استان‌هاي پيشرفت كشور دسترسي پيدا كند.

وي با بيان اينكه امروز همدلي، وحدت و انگيزه بالا براي كار و تلاش بين مسئولان و مردم استان وجود دارد با افتخار اعلام مي‌كنم كه دولت با همه وجود به مردم زنجان افتخار مي‌كند و هر طرحي كه مربوط به اين استان باشد، آن را با كمال ميل و سرعت تصويب خواهد كرد.

رئيس جمهور همچنين اظهار داشت: برخي از هويت، باورها و اعتقادات الهي ملت ايران امروز به خاطر مجاهدت‌هاي الهي مردم زنجان طي صدها سال گذشته است.

احمدي‌نژاد خطاب به مردم زنجان يادآور شد: شما در طول تاريخ و در دوره انقلاب و دفاع مقدس هميشه در همه صحنه‌ها هوشمند بوده و مأموريت‌هاي بزرگ را به خوبي انجام داده و موجب بركت بوده‌ايد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات باشكوه سال 88 خاطرنشان كرد: شما مردم در انتخابات بزرگواري كرده و افتخار نوكري را به بنده داديد كه انشاء‌الله با خدمت بالاتر سعي خواهيم كرد كه بخشي از بزرگواري شما را جبران كنيم.

رئيس جمهور در خاتمه،‌ حضور مردم زنجان در استقبال از خود را پشتوانه اقتدار و شكست‌ناپذيري آنها دانست و تأكيد كرد: شما با حضور خود يأس و ذلت را به اردوگاه دشمنان تحميل كرديد.
انتهاي پيام/م
 

farshid14

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2005
نوشته‌ها
1,201
لایک‌ها
110
محل سکونت
tehran
عین من.دیشب رفتم کفش بخرم.مغازه دار کارتو کشید پیام اومد کارت نامعتبره.بعد هر خودپردازی رفتم پول نداد.ما هم کفشو صد بار تست کردیم و ... بعدش کشف شد که برای 80000 حسابو مسدود کردن . یه یالهی یه اهنی اجازه ای که می خوایم اینکارو بکنیم.خلاصه امروز اوضاع نرمال شد.

من امروز موجودی گرفتم فقط همون یارانه ای که واریز کردند رو به عنوان موجودی نشون میده . معلوم نیست بقیه پولی که از قبل تو حساب بوده چی شده ؟!!
:wacko:
 

xX_boy

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,001
لایک‌ها
70
محل سکونت
urmia
دوستان مثل اینکه قضیه یارانه برای 6 نفر صحت داره چون من خودم از این مسئول های دو بانک دولتی این سوال رو پرسیدم که به خانوارهای بالای 6 نفر یارانه تعلق میگیره یا نه گفت که به نفر 7 ام یارانه نمی دن_ تو دوره اول که این طوریه_
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اعلام دلایل واریز کمتر از تعداد یارانه به حساب برخی خانوارها

10-11-24-55837image633995754866875000.jpg


چهارشنبه 3 آذر 1389 - 09:25:55
اقتصاد > اقتصاد کلان - محمدرضا فرزین گفت: بانک‌ها اقساط معوق یا آتی را از محل یارانه واریزی برداشت نخواهند کرد.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه پرداخت یارانه‌ها به افراد متقاضی در مرحله اول هیچ سقفی ندارد و خانوارها با هر تعداد افراد تحت پوشش، می‌توانند یارانه دریافت کنند، افزود: البته مواردی وجود دارد که مثلاً برای یک خانوار پنج نفره، یارانه نفرات کمتری واریز شده است که این یا به علت تولد جدید در خانواده و عدم اعلام آن از سوی سازمان ثبت احوال و یا به علت برخی خطاهای نرم افزاری بوده است. این خانوارها نیز می‌توانند در مهلت اعلام شده مراجعه و با اصلاح اطلاعات خود مطمئن باشند که یارانه افراد از قلم افتاده را دریافت خواهند کرد.
سخنگوی کارگروه طرح تحولات اقتصادی ادامه داد: خانوارها در فرصت اعلام شده می‌توانند در مواردی چون بدسرپرستی، ازدواج، طلاق و ... نیز به سادگی با مراجعه به سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به جایگزینی سرپرست اعلام شده در مرحله اول جمع آوری اطلاعات اقدام کنند.
وی حق تغییر شماره حساب اعلامی برای دریافت یارانه‌های نقدی از سوی متقاضیان در فرجه زمانی 45 روز تعیین شده را مسلم و امکان پذیر دانست.
فرزین افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلاتی چون تورم، تمهیداتی در قالب 'بسته مدیریت یارانه‌های پرداختی' اتخاذ شده است.
وی گفت: همچنین امکان باز کردن حساب ویژه‌ای در بانک‌ها برای مردم فراهم خواهد شد که هر فرد می‌تواند یارانه‌های دریافتی را تبدیل به یک حساب ویژه با نرخ سود مناسب بکند و از این رهگذر پس‌انداز ملی افزایش یابد.
سخنگوی کارگروه طرح تحولات اقتصادی راهکار دیگر مطرح شده در 'بسته مدیریت یارانه‌های پرداختی' را تشویق کارخانجات به فروش قسطی محصولات بادوام خود به مردم اعلام کرد که این طرح با همکاری وزارت صنایع در حال پیگیری است.
وی گفت: مشکلی که عامه مردم پیش از این برای خرید قسطی کالا داشتند، اصرار فروشندگان به دریافت چک کارمندی معتبر دارای گردش مالی بود. این در حالی است که با واریز یارانه نقدی به حساب افراد، همه دارای یک حساب معتبر با گردش مالی مناسب خواهند بود و تولیدکنندگان می‌توانند به راحتی اقدام به فروش قسطی محصولات خود کنند.
،'محمدرضا فرزین'افزود: از آنجا که منابع اختصاص داده شده به قانون هدفمندسازی یارانه‌ا، بیشتر به دهک‌ای یک تا پنج جامعه پرداخت می‌ود، به طور قطع به افزایش قدرت خرید آنها می‌انجامد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یکی از مراحل مهم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، با واریز یارانه خانوارهای متقاضی در تهران به پایان رسیده، اظهار داشت: مرحله بعدی اجرایی شدن بسته‌های سیاستی است.
فرزین افزود: در حال حاضر بسته صنعت در حال اجرایی شدن است، به این معنا که هفت هزار واحد مورد نظر از میان 70 هزار واحد تولیدکننده که باید برای حمایت از آنها اقدام شود، شناسایی شده و در حال ثبت نام از آنها هستیم. منابع لازم هم در اختیار وزارت اقتصاد به منظور حمایت از این صنعتگران قرار گرفته است.
سخنگوی کارگروه طرح تحولات اقتصادی با بیان آنکه بسته سیاستی حمل و نقل نیز نهایی شده و اعتبارات مربوط به آن توسط بانک‌ها در حال پرداخت است، گفت: در این ارتباط منابع لازم به منظور جایگزینی و خروج خودرو‌های فرسوده در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است.
وی افزود: بسته مربوط به شهرداری‌ها و دهداری‌ها نیز نهایی شده و حدود 500 میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از شهرداری‌ها در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است.
فرزین توضیح داد: براساس مطالعات دقیق صورت گرفته، میزان افزایش هزینه‌های ناشی از هدفمندی نرخ انرژی برای شهرداری‌ها محاسبه شده است. مثلاً اینکه هزینه اداره گورستان‌ها، آتش نشانی‌ها، فضای سبز، برق مصرفی معابر و میزان افزایش قیمت گازوئیل مورد استفاده شهرداری ها و بعد از اجرای طرح چقدر خواهد بود؟ مورد محاسبه قرار گرفته و توسط وزارت کشور به آنها پرداخت خواهد شد.
وی افزود: نرخ حمل و نقل عمومی که توسط شهرداری‌ها مدیریت می شوند تا پایان سال افزایش نمی‌یابد و مابه‌التفاوت آن به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.
سخنگوی کارگروه طرح تحولات اقتصادی ادامه داد: بسته پولی نیز نهایی شده است و در سال آینده نرخ سود تسهیلات بانکی و سود سپرده‌ها تغییر نمی‌کند و ممکن است سود اعتبارات پرداختی ارزانتر هم بشود.
وی توضیح داد: اگر تا به حال تولیدکننده سود 14 درصدی بابت دریافت اعتبار به بانک‌ها می‌پرداخت، بعد از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، یک تولیدکننده برای وام‌هایی که به منظور اصلاح خط تولید کارخانه برای کاهش مصرف انرژی دریافت می‌کند، چهار درصد سود به بانک پرداخت خواهد کرد که این موضوع با اختصاص اعتبارات لازم کاملاً عملیاتی و قابل اجراست.
فرزین در ارتباط با بسته کشاورزی نیز گفت: 13 درصد مصرف گازوئیل کشور در بخش کشاورزی است که این رقم افزایش نخواهد داشت.
این مقام اقتصادی اضافه کرد: مرغداری‌ها و دامداری‌ها نیز همچنان از گازوئیل با نرخ معادل مصارف کشاورزی بهره خواهند برد.
فرزین در ادامه از اختصاص 200 میلیارد تومان به وزارت صنایع به منظور کمک به بهینه‌سازی و جایگزینی کمباین و تراکتورهای کم مصرف برای کشاورزان خبر داد و گفت: با اجرای بسته کشاورزی تحولی مهم و بزرگ در عرصه کشاورزی کشور روی خواهد داد و تمام هدف ما هم این است که حتماً بتوانیم ذخیره دامی و تولید کشور را با اجرای بسته سیاستی مزبور افزایش دهیم.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه دو تا سه درصد برق مصرفی کشور نیز توسط بخش کشاورزی به ویژه برای چاه‌های آب استفاده می‌شود، گفت: برای جلوگیری از افزایش هزینه کشاورزان، قیمت برق تعیین شده برای
چاه‌های کشاورزی بسیار پائین تر از قیمت برق خانگی و صنعتی خواهد بود.


منبع: خبر انلاین
 

xX_boy

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,001
لایک‌ها
70
محل سکونت
urmia
همه چی گرون شد کی می خوان این پولا رو بدن
ببین تو روز روشن چه جوری دروغ میگن حمل نقل عمومی نرخ کرایه هاش رو 50% و بعضی جاها 100% افزایش داده
البته تو شهر ما که این طوریه
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
http://www.farsnews.com/mail.php?nn=8909031406&tt=
پس از هدفمندي يارانه‌ها؛
حمل و نقل عمومي هيچ افزايش قيمتي ندارد
خبرگزاري فارس: معاون برنامه‌ريزي و توسعه سازمان شهرداري‌ها و همياري‌هاي كشور گفت: با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها، هيچگونه افزايش قيمتي در حمل و نقل عمومي به وجود نمي‌آيد.

A0893150.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، محسن كوشش‌‌تبار بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگي قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها در شهرداري‌ها و دهياري‌ها كه در اراك برگزار شد، اظهار داشت: بحث پرداخت يارانه‌ها در ايران به دوران قاجار بر مي‌گردد و همواره چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب وجود داشته‌، ولي از سال 50 به بعد يك شكل صعودي غير‌قابل كنترلي را داشته است.
وي افزود: بحث هدفمندسازي يارانه‌ها به منظور حذف يارانه‌ها نيست چرا كه ساماندهي يارانه‌ها را در پيش دارد و سبب مي‌شود ما از منابع محدود به طور يكسان استفاده نكنيم و بتوانيم عدالت را بيش از پيش در جامعه رعايت كنيم، تا نسل بعدي از نبود منابع متضرر نشوند.
كوشش‌تبار با اشاره به بحث حمل و نقل و بسته‌هاي حمايتي از شهرداري‌ها و دهياري‌ها گفت: موضوع بسته‌هاي حمايتي اولويت‌هاي اصلي سازمان شهرداي‌ها و دهياري‌ها بوده است و بعد از انجام اقدامات كارشناسي در هر حوزه هر كدام از آنها به كارگروه طرح تحول اقتصادي تحويل داده شده است.
معاون برنامه‌ريزي و توسعه سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها درباره بسته اعتباري شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور گفت: در اين بسته تمام شرايط در صورت افزايش قيمت خدمات و فعاليت‌هاي عمراني پيش‌بيني شده است كه در صورت بروز مشكل در شهرداري‌ها و دهياري‌ها به واسطه اين افزايش بتوان به وسيله اين بسته‌هاي حمايتي نگراني را از بين برد.
وي همچنين افزود: در بحث حمل و نقل درون شهري هدف اصلي وزارت كشور توسعه حمل و نقل همگاني است كه بر اساس همين سياست تاكنون در زمينه خريد 3 هزار دستگاه اتوبوس و يك‌هزار و 500 دستگاه ميني‌بوس اقدام شده است.
كوشش تبار در ادامه گفت: در حال حاضر هزار و 800 اتوبوس متوقفي در سطح كشور وجود دارد كه براي اين اتوبوس‌ها هم اعتبار ويژه‌اي اختصاص داده شده تا به زودي اين دستگاه‌ها هم به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور بازگردند.
وي خاطر‌نشان كرد: در حال حاضر 35 درصد از ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي كشور بلا استفاده است كه تلاش براي استفاده از تمام اين ظرفيت‌ها در دستور كار قرار دارد.
كوشش‌تبار با بيان اينكه هيچگونه افزايش قيمتي بعد از هدفمند كردن يارانه‌ها در حمل و نقل عمومي صورت نمي‌گيرد، تصريح كرد: مباحث مربوط به قيمت تاكسيراني به ستاد حمل و نقل كشور بر مي‌گردد اما با نظارت‌هاي جدي جلوي افزايش قيمت‌ها را مي‌گيريم.
انتهاي پيام/ل20/ع
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


فرزين:
برداشت يارانه‌ها در نخستين روز اجراي قانون امكان‌پذير است
خبرگزاري فارس: سخنگوي طرح تحول اقتصادي گفت: برداشت يارانه‌هاي واريز شده به حساب سرپرستان خانوار از نخستين روز اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها امكان‌پذير است.

A0932796.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، محمدرضا فرزين در گردهمايي مديران، فرمانداران، بخشداران و دهياران استان يزد اظهار داشت: اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، كاهش قابل توجه فقر در پنج دهك پايين اقتصادي جامعه را به دنبال دارد.
وي افزود: در آينده افراد زير پوشش كميته امداد، بهزيستي و اهالي مناطق محروم، مورد حمايت بيشتري قرار مي‌گيرند.
معاون وزير اقتصاد و دارايي بيان داشت: هدفمند كردن يارانه‌ها به معناي حذف يارانه‌ها نيست بلكه در اين قانون تنها روش پرداخت يارانه‌ها تغيير مي‌كند.
فرزين با اشاره به شايعاتي كه در مورد برداشت و هزينه يارانه‌ها در جامعه مطرح است، عنوان كرد: پولي كه در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به مردم داده مي‌شود، بيشتر از ميزاني است كه مردم هزينه مي‌كنند.
وي همچنين بيان داشت: امكان برداشت يارانه‌هاي واريز شده به صورت كامل و از همان روز اول اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها وجود دارد.
اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود از آمادگي كامل دولت براي اجراي اين قانون خبر داد و بر لزوم آگاهي و تسلط كامل مديران، فرمانداران و مسئولان مختلف بر اين قانون تاكيد كرد.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي كشور، تغيير رفتار توليدكننده در راستاي تغيير تكنولوژي و جبران افزايش قيمت تمام شده را دو منطق بسته‌هاي حمايت از توليد دانست.
فرزين همچنين مهم‌ترين هدف هدفمند كردن يارانه‌ها را بسط و گسترش عدالت در جامعه اعلام كرد.
معاون وزير اقتصاد و دارايي در ادامه بر ضرورت تقويت **** كنترل بازار در راستاي تنظيم بازار تاكيد كرد.
استاندار يزد نيز در اين گردهمايي اظهار داشت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، به طور قطع عدالت اجتماعي را به دنبال دارد.
محمدرضا فلاح‌زاده با بيان اينكه رقابت بين توليدكنندگان داخلي و خارجي و افزايش بهره‌وري در بخش توليد از تاثيرات مهم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌هاست، توسعه زيرساخت‌ها و جلوگيري از قاچاق كالا به ويژه سوخت را از مهم‌ترين مزاياي اجراي اين قانون برشمرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، افزايش بي‌رويه مصرف حامل‌هاي انرژي، عدم تعادل در برخورداري جامعه از يارانه‌ها، فراهم شدن زمينه قاچاق كالاهاي يارانه‌اي به ويژه قاچاق سوخت و كاهش رقابت در توليدات داخلي از نظر كيفيت و كميت را از مشكلات عمده **** فعلي توزيع يارانه‌ها در كشور دانست.
استاندار يزد، سرانه مصرف گاز در ايران را چهار برابر متوسط جهاني اعلام و بر ضرورت صرفه‌جويي و قناعت در مصرف تاكيد كرد.
فلاح‌زاده بيان داشت: قناعت‌پيشگي كه از خصايل نيكوي مردم يزد و اصفهان است، مورد تاكيد اسلام قرار گرفته، اما استعمار براي ترويج فرهنگ مصرف‌گرايي بين مردم، با تمسخر اين خصلت نيكو، فرهنگ قناعت‌پيشگي را مذموم معرفي كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گوشه‌هايي از واقعه غدير، عيد سعيد غدير خم را تبريك گفت.
استاندار يزد همچنين با تبريك هفته بسيج، اظهار داشت: هر كس از سيره پيامبر (ص)، ائمه معصومين (ع) و ولايت‌فقيه پيروي كند، بسيجي است.
استاندار يزد همچنين برخي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به ويژه در بخش فرهنگ را برشمرد و از احياي ارزش‌هاي ديني به عنوان يكي از اين دستاوردها ياد كرد.
به گزارش فارس؛ اين همايش امروز با حضور صدها نفر از مديران و مسئولان ادارات و دستگاه‌هاي مختلف استان، مسئولان روابط عمومي و ... به منظور تشريح اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در تالار معلم مركز تربيت معلم شهيد پاكنژاد يزد برگزار شد.
انتهاي پيام/ل10/ع
 

full_hd

Registered User
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2010
نوشته‌ها
188
لایک‌ها
24
محل سکونت
Tehran
دستشون درد نکنه واقعا . دیگه پفک و چیپس و لواشکم نمیشه خرید .
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها
قيمت لاستيك و روغن افزايش نمي يابد
تهران - رييس كانون انجمن‌هاي صنفي شركت‌هاي حمل و نقل كالاي كشور گفت: ‌با توجه به اينكه اغلب كارخانه‌هاي توليد لوازم يدكي، لاستيك، روغن و گازوئيل دولتي است، كنترل قيمت اين اقلام با اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها، بسيار آسان‌ بوده وافزايش نخواهد يافت.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار گروه اقتصادي ايرنا، 'حسين احمدي زاده' در نشست اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها كه در سازمان حمل و نقل و پايانه‌ها برگزار شد، با بيان اينكه افزايش نرخ سوخت تاثير ناچيزي در هزينه جابه‌جايي كالا دارد، افزود: ‌در صورت كنترل قيمت تمامي شاخص‌هاي مرتبط با فعاليت ناوگان از جمله روغن، قطعات يدكي و لاستيك، هزينه ‌حمل و نقل كالا در سراسر كشور تغيير چنداني نخواهد داشت.
وي با تاكيد بر اينكه تمامي سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي و غير دولتي بايد دست به دست هم دهند تا اين قانون به درستي اجرا شود،افزود:صنف فروشندگان لوازم يدكي و لاستيك هم قول داده اند با هرگونه افزايش غير منطقي قيمت اين اقلام برخورد كنند.

**اجراي موفق اين طرح مشاركت همگاني را مي طلبد
همچنين در اين نشست رئيس اتحاديه شركت‌هاي مسافربري كشوربا تاكيد بر اينكه اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها يك تصميم ملي است و عزم ملي را مي‌طلبد، اظهارداشت: زماني اين طرح به سر منزل مقصود مي‌رسد كه تمامي مسئولان دولت، بخش خصوصي و مردم عزم ملي داشته باشند.
'احمدرضا عامري' تصريح كرد كه با توجه به اينكه حمل و نقل تاثيرگذارترين بخش در اقتصاد كشور است و 42 درصد از سهم سوخت در بخش حمل و نقل مصرف مي‌شود، لذا تاثير تغيير نرخ سوخت در اين بخش بسيار مهم است.
به گفته وي ناوگان حمل و نقل مسافربري كشور متشكل از 19 هزار دستگاه اتوبوس، 66 هزار دستگاه ميني‌بوس و 33 هزار دستگاه سواري كرايه است كه سالانه 850 ميليون نفر سفر را انجام مي‌دهند.
رييس كانون انجمن‌هاي صنفي ناوگان جاده‌اي حمل كالاي كشورهم كه در اين مراسم حضور داشت، گفت: در حال حاضر 98 درصد ناوگان جاده‌اي كشور تك واحدي و به صورت راننده محوري اداره مي‌شوند.
گفتني است اتحاديه‌ها ،اصناف و انجمن‌هاي فعال در حمل و نقل جاده اي طي اعلاميه‌اي حمايت قاطع خود را از اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها اعلام كردند.
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
این سایتش که برای اوناست که تازه ازدواج کردن و میخوان تغییر سرپرست بدن کدوم بود؟
بدین آدرسشو
چجوری باید وارد کنیم مشخصاتو؟
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
الان این یعنی چی که هی اعلام میکنن نرخ فلان چیز گرون نخواهد شد؟ یعنی غیر از این موارد، بقیه چیزا گرون میشن؟
 
بالا