Hamidreza23
Registered User
نمیتونم برگردم مرحله قبل ، زنگ بزنم ببینم چی میگنا مرسیفک کنم پرداخت کارت ب کارت رو انتخاب کردی!
برگرد صفحه قبلی آنلاین رو انتخاب کن، اگه هم نشد زنگ بزن دیجی کالا 1 مینه اوکی میکنه برات
نمیتونم برگردم مرحله قبل ، زنگ بزنم ببینم چی میگنا مرسیفک کنم پرداخت کارت ب کارت رو انتخاب کردی!
برگرد صفحه قبلی آنلاین رو انتخاب کن، اگه هم نشد زنگ بزن دیجی کالا 1 مینه اوکی میکنه برات
هیچ وقت در زندگیت نا امید مشو که نا امیدی بزرگ ترین اشتباه استنمیتونم برگردم مرحله قبل ، زنگ بزنم ببینم چی میگنا مرسی
چه ربطی داشت؟هیچ وقت در زندگیت نا امید مشو که نا امیدی بزرگ ترین اشتباه است
دوست عزیز با پول میشه همه کاری کردجتابان نماز روزه هاتون قبول
یه سوال!
به نظرتون میشه از صفر یا اصلا 1-2 شروع کرد و یه دیجیکالای دیگه ای رو تو وب رو کرد؟!! دوست دارم بدونم این بزرگی دیجیکالا چقدر وبمسترهای مارو تحت تاثیر قرار داده؟!! فقط نگید هیچی نشد نداره! دلیل بیارید که چرا میشه و چرا نمیشه! حقیقتا من لذت میبرم از اینکه یه سایتی وجود داره تو ایران که هر جا تو حوزه همون سایت حرف شده اسمش اومده و اکثریت رضایت داشتن ازش!!! ولی این قدرت بالایی که داره ترسناکه یخورده!!! من از اینکه نشه برای یه سایت رقیب آورد متنفرم!!! خلاصه اینکه چطور میشه برندی رو با دست خالی (پول اگر برنامه ریزی و نیروی با تجربه و مستعد با خودش داشته باشه اونوقت هیچ کاری نشد نداره!) بزرگ تر از دیجیکالا کرد؟!:general601:
بین این سه تا کدامش بهتره
والا من همین سوال رو در حوزه ی یک رشته ی دیگه ای دارمجتابان نماز روزه هاتون قبول
یه سوال!
به نظرتون میشه از صفر یا اصلا 1-2 شروع کرد و یه دیجیکالای دیگه ای رو تو وب رو کرد؟!! دوست دارم بدونم این بزرگی دیجیکالا چقدر وبمسترهای مارو تحت تاثیر قرار داده؟!! فقط نگید هیچی نشد نداره! دلیل بیارید که چرا میشه و چرا نمیشه! حقیقتا من لذت میبرم از اینکه یه سایتی وجود داره تو ایران که هر جا تو حوزه همون سایت حرف شده اسمش اومده و اکثریت رضایت داشتن ازش!!! ولی این قدرت بالایی که داره ترسناکه یخورده!!! من از اینکه نشه برای یه سایت رقیب آورد متنفرم!!! خلاصه اینکه چطور میشه برندی رو با دست خالی (پول اگر برنامه ریزی و نیروی با تجربه و مستعد با خودش داشته باشه اونوقت هیچ کاری نشد نداره!) بزرگ تر از دیجیکالا کرد؟!:general601:
vps ایران کجا رو پیشنهاد میکنی ؟چی شده مگه؟
آخه گفتی نمیتونم برگردم به صفحه قبلچه ربطی داشت؟
دیجی کالا از سال 2006 تو فضای وب وجود داشته اما چند ساله که شده این دیجی کالایی که الان هست؟ حداکثر 3 سالجتابان نماز روزه هاتون قبول
یه سوال!
به نظرتون میشه از صفر یا اصلا 1-2 شروع کرد و یه دیجیکالای دیگه ای رو تو وب رو کرد؟!! دوست دارم بدونم این بزرگی دیجیکالا چقدر وبمسترهای مارو تحت تاثیر قرار داده؟!! فقط نگید هیچی نشد نداره! دلیل بیارید که چرا میشه و چرا نمیشه! حقیقتا من لذت میبرم از اینکه یه سایتی وجود داره تو ایران که هر جا تو حوزه همون سایت حرف شده اسمش اومده و اکثریت رضایت داشتن ازش!!! ولی این قدرت بالایی که داره ترسناکه یخورده!!! من از اینکه نشه برای یه سایت رقیب آورد متنفرم!!! خلاصه اینکه چطور میشه برندی رو با دست خالی (پول اگر برنامه ریزی و نیروی با تجربه و مستعد با خودش داشته باشه اونوقت هیچ کاری نشد نداره!) بزرگ تر از دیجیکالا کرد؟!:general601:
وقتی یه برندی داره در سطح کشوری فعالیت میکنه شما هیچ وقت نمیتونی با یه برند تازه کار اونو زمین بزنیوالا من همین سوال رو در حوزه ی یک رشته ی دیگه ای دارم
مثلا اون روز داشتم بحث میکردم سر اینکه چرا باید تو هر شهری یک اکبر جوجه باشه که با اسم خودش مشتری بکشه سمت خودش و بقیه کسب و کارهای این شکلی فقط برای رفع نیازشون فعالیت کنن؟
چیکار باید کرد که بشه و بتونیم جای اون رو بگیریم
========
از نظر من برای اینکه بشه جای دیجی کالا رو گرفت باید اولا بتونیم اون رو زمین بزنیم چجوری؟
باید جنس ها با کیفیت و مرغوب داشته باشیم از دیجی کالا بهتر
و بهترین تبلیغ کننده مشتری ست.
من به شخصه کسایی رو دیدم که یکبار خرید کردن از یه سایت و وقتی دیدن جنسشو خوب داره میفروشه همیشه و همیشه از همونجا خرید کردن و بس
==========
نکته ی بعدی به نظر من تبلیغات خوب و موثر است با جذب یک سرمایه گذار قوی که فکر پول نباشه
=========
نکته ی بعدی که به نظرم مهم ترین نکته ست طرح امکان سنجی | یعنی شما دقیقا میایی امکان رخ دادن تمامی حالت های مربوط به یک عمل رو می سنجی|
خیلی موارد دیگه ای هستش که مجال و وقت گفتنش نیست
دوستان دیگه هم صحبت کنن بعد تکمیل میکنم
هر کاری نیاز به تلاش خیلی بالایی داره و بدون تلاش نمیشه ووقتی یه برندی داره در سطح کشوری فعالیت میکنه شما هیچ وقت نمیتونی با یه برند تازه کار اونو زمین بزنی
تنها حالتی که میتونی اونو زمین بزنی رقابت با یه برند هم سطحه که خب توی این حوزه فک نمیکنم کسی هم سطح این سایت باشه
بعدشم شما چطوری میخوای جنس با کیفیت تر از سایتی بیاری که خودش با کیفیت تر از همه رو میاره؟
اصولا رقابت های بزرگ دو تا اصل دارن :
1- پیدا کردن نقطه ضعف های حریف
2- ارائه کردن ایده های جدید بر مبنای نقاط ضعف های حریف
یعنی خلاصه ش میشه پیدا کردن مشکل و پیش دستی کردن در حل اون
حالا اینکه شما چطوری میتونی از یه سایت نسبتا کامل مشکل پیدا کنی و چگونگی حل اون بستگی به خودت داره
بعضی وقتا هم میشه که شما هرچی تلاش میکنی نقطه ضعفی پیدا نمیکنی یا اونقدر کوچیک و کم ارزشه که حل کردنش تفاوت خاصی نمیکنه
در این حالت شما میتونی با پیاده کردن یه کپی کاملا مشابه با اون و اضافه کردن ایده های جدید بالاتر از اون قرار بگیری
موارد دیگه ای هم که گفتی در لول های بعدی قرار میگیره
من یه سری ایده و طرح دارم ک میخوام پیاده سازیشون کنم برای وب (بعدا اگه خواستم اپلیکیشنش رو نیز ارائه کنم ک اگر بشه با تغییراتی پروژه رو برای موبایل نیز استفاده کنم)دلایل ات تو برای انتخاب هر کدوم از این دوتا رو بگو، تا بهت بگم کدوم برات مناسب تره.
بله اونو که خودمم اشاره کردم !دوست عزیز با پول میشه همه کاری کرد
همینطوری که رزبلاگ امده روی دست بلگفا
همیشه به این فکر می کنم که چرا وقتی یه برندی بزرگ میشه همه همون رو سعی میکنن قبول داشته باشن و سمت برندهای دیگه نمیرن! مثلا من خودم بخوام خرید اینترنتی داشته باشم مطمئنم که سمت دیجیکالا میرم در صورتی که میدونم سایت هایی مثل گوشی شاپ و آل دیجیتال هم خوبن!!! در کل در بهترین حالت طرفداری در یک حوزه خاص دو قطبی میشه! مثل سامسونگ و اپل! بقیه شرکت ها میرن تو حاشیه اما با همه این ها میبینم شرکت هایی مثل شیائومی و هواوی و وان پلاس میتونن تو این حوزه قدرتمند ظاهر بشن! یا مثلا علی بابا سودش از آمازون بالاتر میره! آمازونی که شاید هیچکس فکرشو نمیکرد کسی بتونه واسش قد علم کنه!!! البته علی بابا بیشتر بازارهای در حال توسعه رو هدف قرار داده و همینطور بازار چین رو! ولی داره سعی می کنه وارد بازار آمریکا هم بشه! اونموقع رقابت جالب میشه!!! و اینکه کلا چینی ها تمایل به بدست آوردن بازارهای در حال توسعه دارن!!! میخوام بگم که با همه این ها میشه یه شاهکاری ارائه داد ولی نمیدونم یا ما راهشو بلد نیستیم یا اصلا این چیزا دست ما نیست و دست شانسه که من اصلا دوست ندارم موفقیت رو به شانس ربط بدم!!!والا من همین سوال رو در حوزه ی یک رشته ی دیگه ای دارم
مثلا اون روز داشتم بحث میکردم سر اینکه چرا باید تو هر شهری یک اکبر جوجه باشه که با اسم خودش مشتری بکشه سمت خودش و بقیه کسب و کارهای این شکلی فقط برای رفع نیازشون فعالیت کنن؟
چیکار باید کرد که بشه و بتونیم جای اون رو بگیریم
========
از نظر من برای اینکه بشه جای دیجی کالا رو گرفت باید اولا بتونیم اون رو زمین بزنیم چجوری؟
باید جنس ها با کیفیت و مرغوب داشته باشیم از دیجی کالا بهتر
و بهترین تبلیغ کننده مشتری ست.
من به شخصه کسایی رو دیدم که یکبار خرید کردن از یه سایت و وقتی دیدن جنسشو خوب داره میفروشه همیشه و همیشه از همونجا خرید کردن و بس
==========
نکته ی بعدی به نظر من تبلیغات خوب و موثر است با جذب یک سرمایه گذار قوی که فکر پول نباشه
=========
نکته ی بعدی که به نظرم مهم ترین نکته ست طرح امکان سنجی | یعنی شما دقیقا میایی امکان رخ دادن تمامی حالت های مربوط به یک عمل رو می سنجی|
خیلی موارد دیگه ای هستش که مجال و وقت گفتنش نیست
دوستان دیگه هم صحبت کنن بعد تکمیل میکنم
کلا فکر می کنم از اون موقع که سرآوا سرمایه گذاری کرد به این رشد عجیب رسیدن! این نشون میده سرمایه گذار خوب چقدر خوبه!!!دیجی کالا از سال 2006 تو فضای وب وجود داشته اما چند ساله که شده این دیجی کالایی که الان هست؟ حداکثر 3 سال
دیجی کالا هم تا قبل از اینکه پول و برنامه ریزی درست بهش تزریق بشه شناخته شده نبود
هر کاری لازمه اش سرمایه درست و برنامه ریزی درست برای استفاده از اون سرمایه اس، با دست خالی میشه یه برج 20 طبقه ساخت؟
میگن نصف جمعیت ایران به صورت روزانه کاربر اینترنت هستن یعنی چیزی حدود 33 میلیون نفر، سفارشات دیجی کالا طبق گفته خودشون روزانه 3000 سفارشه
حالا ما از این 33 میلیون نفر 23 میلیون نفر رو حذف می کنیم می مونه 15 میلیون نفر
اگر بگیم از هر 1000 نفر یک نفر خرید اینترنتی انجام میده پتانسیل فروش میشه 15000 سفارش که از این 15000 تا الان فقط 3000 تاش دست دیجی کالاست
فضای وب فارسی پتانسیل بالایی داره برای پیشرفت اما وبمستر خوب به اندازه انگشت های 2 تا دست هم نداریم فکر خوب هم همینطور
اینجا طرف هنوز دامین رو ثبت نکرده دنبال سیستم همکاری در فروش کالاهای مزخرف می گرده، یا یه نگاه ساده بنداز تو همین سایت ببین چقدر اسمپر طرفدار داره
اونی هم که علمش رو داره و فکر خوب با دیدن اوضاع وب فارسی قیدش رو زده و رفته زبان اصلی دنیا
خیلی حرفا هست ولی عجله دارم باید برم فعلا :general601:
پیاده کردن خود دیجیکالا ده ها میلیون هزینه میخواد اگر بخوای بدی به یک گروه حرفه ای! حالا اینکه کامل ترش کنی که واقعا باید گفت آخرم باید پول داشته باشی! حالا حرف سر اینه که هر کی پول داشته باشه دیگه اصلا سراغ دردسر نمیره تو این بازار خراب، مخصوصا بازار وب! یعنی پول به تنهایی کافی نیست باید قدرت ریسک تو این بازار عجیب و غریب ایران رو داشته باشی!!! وگرنه میلیاردرهایی هستن که زمین زدن دیجیکالا با سرمایه ای که دارن براشون هیچی نیست ولی اونا پولشونو تو جاهای دیگه سرمایه گذاری میکنن! اونا از بازار درآوردن و دوست دارن تو همون بازار هم بازی رو پیش ببرن و تمایلی به استفاده از واسطه ای به نام اینتنرت ندارن!!!وقتی یه برندی داره در سطح کشوری فعالیت میکنه شما هیچ وقت نمیتونی با یه برند تازه کار اونو زمین بزنی
تنها حالتی که میتونی اونو زمین بزنی رقابت با یه برند هم سطحه که خب توی این حوزه فک نمیکنم کسی هم سطح این سایت باشه
بعدشم شما چطوری میخوای جنس با کیفیت تر از سایتی بیاری که خودش با کیفیت تر از همه رو میاره؟
اصولا رقابت های بزرگ دو تا اصل دارن :
1- پیدا کردن نقطه ضعف های حریف
2- ارائه کردن ایده های جدید بر مبنای نقاط ضعف های حریف
یعنی خلاصه ش میشه پیدا کردن مشکل و پیش دستی کردن در حل اون
حالا اینکه شما چطوری میتونی از یه سایت نسبتا کامل مشکل پیدا کنی و چگونگی حل اون بستگی به خودت داره
بعضی وقتا هم میشه که شما هرچی تلاش میکنی نقطه ضعفی پیدا نمیکنی یا اونقدر کوچیک و کم ارزشه که حل کردنش تفاوت خاصی نمیکنه
در این حالت شما میتونی با پیاده کردن یه کپی کاملا مشابه با اون و اضافه کردن ایده های جدید بالاتر از اون قرار بگیری
موارد دیگه ای هم که گفتی در لول های بعدی قرار میگیره
خب آره دیگه اینی که میگی درستههر کاری نیاز به تلاش خیلی بالایی داره و بدون تلاش نمیشه و
البته مواردی که گفتی خیلی موثر هستش همین که با برند تازه کار قطعا نمیشه ازش جلو زد و زمینش زد ولی میشه یکم خودتو بیاری همترازش کنی
ببین تا وقتی یک شرکت و یک برند هستش که خوب همه چیز خیلی خیلی عادیه ولی وقتی یه چیز جدیدی وارد میشه عموما مردم به فکر یکبار امتحانش خواهند افتاد (یا خیلی بهش تعصب پیدا میکنن یا به راحتی کنارش میزنن و نو که میاد به بازار کهنه میشه دل آزار)
از اون ور هم احساس خطری که برند اصلی میکنه میتونه براش خیلی گرون تموم بشه.
بارها دیدیم که یک برند با یک لغزش جا رو برای خیلی از برند های دیگه باز کرده (البته برند فرصت طلب)
این بحث خیلی خوبیه ممنون میشم ادامه ش بدیم
دیجی کالا از سال 2006 تو فضای وب وجود داشته اما چند ساله که شده این دیجی کالایی که الان هست؟ حداکثر 3 سال
دیجی کالا هم تا قبل از اینکه پول و برنامه ریزی درست بهش تزریق بشه شناخته شده نبود
هر کاری لازمه اش سرمایه درست و برنامه ریزی درست برای استفاده از اون سرمایه اس، با دست خالی میشه یه برج 20 طبقه ساخت؟
میگن نصف جمعیت ایران به صورت روزانه کاربر اینترنت هستن یعنی چیزی حدود 33 میلیون نفر، سفارشات دیجی کالا طبق گفته خودشون روزانه 3000 سفارشه
حالا ما از این 33 میلیون نفر 23 میلیون نفر رو حذف می کنیم می مونه 15 میلیون نفر
اگر بگیم از هر 1000 نفر یک نفر خرید اینترنتی انجام میده پتانسیل فروش میشه 15000 سفارش که از این 15000 تا الان فقط 3000 تاش دست دیجی کالاست
فضای وب فارسی پتانسیل بالایی داره برای پیشرفت اما وبمستر خوب به اندازه انگشت های 2 تا دست هم نداریم فکر خوب هم همینطور
اینجا طرف هنوز دامین رو ثبت نکرده دنبال سیستم همکاری در فروش کالاهای مزخرف می گرده، یا یه نگاه ساده بنداز تو همین سایت ببین چقدر اسمپر طرفدار داره
اونی هم که علمش رو داره و فکر خوب با دیدن اوضاع وب فارسی قیدش رو زده و رفته زبان اصلی دنیا
خیلی حرفا هست ولی عجله دارم باید برم فعلا :general601:
بترتیب افرانت، شاتل، پارس انلاینvps ایران کجا رو پیشنهاد میکنی ؟
میخوام چنتا نرم افزار نصب کنم
روزی ۵۰۰ تا افت دارم.فک کنم تا یک ماه دیگه ۰ بشم :|دوستان آمار شما هم امروز افزایش داشته ؟
تو خوبی، من روزی 1000 تا 1500 افت دارم :|روزی ۵۰۰ تا افت دارم.فک کنم تا یک ماه دیگه ۰ بشم :|