• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

✅ بحث و گفتگو بین وبمسترها

Hamidreza23

Registered User
تاریخ عضویت
15 آپریل 2013
نوشته‌ها
3,664
لایک‌ها
4,509
محل سکونت
گیلان
فک کنم پرداخت کارت ب کارت رو انتخاب کردی!
برگرد صفحه قبلی آنلاین رو انتخاب کن، اگه هم نشد زنگ بزن دیجی کالا 1 مینه اوکی میکنه برات
نمیتونم برگردم مرحله قبل ، زنگ بزنم ببینم چی میگنا مرسی
 

EmpireWorld

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
21 جولای 2011
نوشته‌ها
4,286
لایک‌ها
7,770
محل سکونت
NoWhere

محمد هستم

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2014
نوشته‌ها
493
لایک‌ها
1,067
محل سکونت
بر روی امواج WiFi
جتابان نماز روزه هاتون قبول
یه سوال!
به نظرتون میشه از صفر یا اصلا 1-2 شروع کرد و یه دیجیکالای دیگه ای رو تو وب رو کرد؟!! دوست دارم بدونم این بزرگی دیجیکالا چقدر وبمسترهای مارو تحت تاثیر قرار داده؟!! فقط نگید هیچی نشد نداره! دلیل بیارید که چرا میشه و چرا نمیشه! حقیقتا من لذت میبرم از اینکه یه سایتی وجود داره تو ایران که هر جا تو حوزه همون سایت حرف شده اسمش اومده و اکثریت رضایت داشتن ازش!!! ولی این قدرت بالایی که داره ترسناکه یخورده!!! من از اینکه نشه برای یه سایت رقیب آورد متنفرم!!! خلاصه اینکه چطور میشه برندی رو با دست خالی (پول اگر برنامه ریزی و نیروی با تجربه و مستعد با خودش داشته باشه اونوقت هیچ کاری نشد نداره!) بزرگ تر از دیجیکالا کرد؟!:general601:
 

parsto

Registered User
تاریخ عضویت
1 نوامبر 2013
نوشته‌ها
244
لایک‌ها
81
محل سکونت
به تو چه
جتابان نماز روزه هاتون قبول
یه سوال!
به نظرتون میشه از صفر یا اصلا 1-2 شروع کرد و یه دیجیکالای دیگه ای رو تو وب رو کرد؟!! دوست دارم بدونم این بزرگی دیجیکالا چقدر وبمسترهای مارو تحت تاثیر قرار داده؟!! فقط نگید هیچی نشد نداره! دلیل بیارید که چرا میشه و چرا نمیشه! حقیقتا من لذت میبرم از اینکه یه سایتی وجود داره تو ایران که هر جا تو حوزه همون سایت حرف شده اسمش اومده و اکثریت رضایت داشتن ازش!!! ولی این قدرت بالایی که داره ترسناکه یخورده!!! من از اینکه نشه برای یه سایت رقیب آورد متنفرم!!! خلاصه اینکه چطور میشه برندی رو با دست خالی (پول اگر برنامه ریزی و نیروی با تجربه و مستعد با خودش داشته باشه اونوقت هیچ کاری نشد نداره!) بزرگ تر از دیجیکالا کرد؟!:general601:
دوست عزیز با پول میشه همه کاری کرد
همینطوری که رزبلاگ امده روی دست بلگفا
 

007saeed

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 مارس 2014
نوشته‌ها
2,902
لایک‌ها
3,202
سن
32
محل سکونت
بجنورد
جتابان نماز روزه هاتون قبول
یه سوال!
به نظرتون میشه از صفر یا اصلا 1-2 شروع کرد و یه دیجیکالای دیگه ای رو تو وب رو کرد؟!! دوست دارم بدونم این بزرگی دیجیکالا چقدر وبمسترهای مارو تحت تاثیر قرار داده؟!! فقط نگید هیچی نشد نداره! دلیل بیارید که چرا میشه و چرا نمیشه! حقیقتا من لذت میبرم از اینکه یه سایتی وجود داره تو ایران که هر جا تو حوزه همون سایت حرف شده اسمش اومده و اکثریت رضایت داشتن ازش!!! ولی این قدرت بالایی که داره ترسناکه یخورده!!! من از اینکه نشه برای یه سایت رقیب آورد متنفرم!!! خلاصه اینکه چطور میشه برندی رو با دست خالی (پول اگر برنامه ریزی و نیروی با تجربه و مستعد با خودش داشته باشه اونوقت هیچ کاری نشد نداره!) بزرگ تر از دیجیکالا کرد؟!:general601:
والا من همین سوال رو در حوزه ی یک رشته ی دیگه ای دارم
مثلا اون روز داشتم بحث میکردم سر اینکه چرا باید تو هر شهری یک اکبر جوجه باشه که با اسم خودش مشتری بکشه سمت خودش و بقیه کسب و کارهای این شکلی فقط برای رفع نیازشون فعالیت کنن؟
چیکار باید کرد که بشه و بتونیم جای اون رو بگیریم
========
از نظر من برای اینکه بشه جای دیجی کالا رو گرفت باید اولا بتونیم اون رو زمین بزنیم چجوری؟
باید جنس ها با کیفیت و مرغوب داشته باشیم از دیجی کالا بهتر
و بهترین تبلیغ کننده مشتری ست.
من به شخصه کسایی رو دیدم که یکبار خرید کردن از یه سایت و وقتی دیدن جنسشو خوب داره میفروشه همیشه و همیشه از همونجا خرید کردن و بس
==========
نکته ی بعدی به نظر من تبلیغات خوب و موثر است با جذب یک سرمایه گذار قوی که فکر پول نباشه
=========
نکته ی بعدی که به نظرم مهم ترین نکته ست طرح امکان سنجی | یعنی شما دقیقا میایی امکان رخ دادن تمامی حالت های مربوط به یک عمل رو می سنجی|
خیلی موارد دیگه ای هستش که مجال و وقت گفتنش نیست
دوستان دیگه هم صحبت کنن بعد تکمیل میکنم :)
 

mg6

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,161
لایک‌ها
1,627
محل سکونت
اهواز
جتابان نماز روزه هاتون قبول
یه سوال!
به نظرتون میشه از صفر یا اصلا 1-2 شروع کرد و یه دیجیکالای دیگه ای رو تو وب رو کرد؟!! دوست دارم بدونم این بزرگی دیجیکالا چقدر وبمسترهای مارو تحت تاثیر قرار داده؟!! فقط نگید هیچی نشد نداره! دلیل بیارید که چرا میشه و چرا نمیشه! حقیقتا من لذت میبرم از اینکه یه سایتی وجود داره تو ایران که هر جا تو حوزه همون سایت حرف شده اسمش اومده و اکثریت رضایت داشتن ازش!!! ولی این قدرت بالایی که داره ترسناکه یخورده!!! من از اینکه نشه برای یه سایت رقیب آورد متنفرم!!! خلاصه اینکه چطور میشه برندی رو با دست خالی (پول اگر برنامه ریزی و نیروی با تجربه و مستعد با خودش داشته باشه اونوقت هیچ کاری نشد نداره!) بزرگ تر از دیجیکالا کرد؟!:general601:
دیجی کالا از سال 2006 تو فضای وب وجود داشته اما چند ساله که شده این دیجی کالایی که الان هست؟ حداکثر 3 سال
دیجی کالا هم تا قبل از اینکه پول و برنامه ریزی درست بهش تزریق بشه شناخته شده نبود
هر کاری لازمه اش سرمایه درست و برنامه ریزی درست برای استفاده از اون سرمایه اس، با دست خالی میشه یه برج 20 طبقه ساخت؟
میگن نصف جمعیت ایران به صورت روزانه کاربر اینترنت هستن یعنی چیزی حدود 33 میلیون نفر، سفارشات دیجی کالا طبق گفته خودشون روزانه 3000 سفارشه
حالا ما از این 33 میلیون نفر 23 میلیون نفر رو حذف می کنیم می مونه 15 میلیون نفر
اگر بگیم از هر 1000 نفر یک نفر خرید اینترنتی انجام میده پتانسیل فروش میشه 15000 سفارش که از این 15000 تا الان فقط 3000 تاش دست دیجی کالاست
فضای وب فارسی پتانسیل بالایی داره برای پیشرفت اما وبمستر خوب به اندازه انگشت های 2 تا دست هم نداریم فکر خوب هم همینطور
اینجا طرف هنوز دامین رو ثبت نکرده دنبال سیستم همکاری در فروش کالاهای مزخرف می گرده، یا یه نگاه ساده بنداز تو همین سایت ببین چقدر اسمپر طرفدار داره
اونی هم که علمش رو داره و فکر خوب با دیدن اوضاع وب فارسی قیدش رو زده و رفته زبان اصلی دنیا
خیلی حرفا هست ولی عجله دارم باید برم :D فعلا :general601:
 

EmpireWorld

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
21 جولای 2011
نوشته‌ها
4,286
لایک‌ها
7,770
محل سکونت
NoWhere
والا من همین سوال رو در حوزه ی یک رشته ی دیگه ای دارم
مثلا اون روز داشتم بحث میکردم سر اینکه چرا باید تو هر شهری یک اکبر جوجه باشه که با اسم خودش مشتری بکشه سمت خودش و بقیه کسب و کارهای این شکلی فقط برای رفع نیازشون فعالیت کنن؟
چیکار باید کرد که بشه و بتونیم جای اون رو بگیریم
========
از نظر من برای اینکه بشه جای دیجی کالا رو گرفت باید اولا بتونیم اون رو زمین بزنیم چجوری؟
باید جنس ها با کیفیت و مرغوب داشته باشیم از دیجی کالا بهتر
و بهترین تبلیغ کننده مشتری ست.
من به شخصه کسایی رو دیدم که یکبار خرید کردن از یه سایت و وقتی دیدن جنسشو خوب داره میفروشه همیشه و همیشه از همونجا خرید کردن و بس
==========
نکته ی بعدی به نظر من تبلیغات خوب و موثر است با جذب یک سرمایه گذار قوی که فکر پول نباشه
=========
نکته ی بعدی که به نظرم مهم ترین نکته ست طرح امکان سنجی | یعنی شما دقیقا میایی امکان رخ دادن تمامی حالت های مربوط به یک عمل رو می سنجی|
خیلی موارد دیگه ای هستش که مجال و وقت گفتنش نیست
دوستان دیگه هم صحبت کنن بعد تکمیل میکنم :)
وقتی یه برندی داره در سطح کشوری فعالیت میکنه شما هیچ وقت نمیتونی با یه برند تازه کار اونو زمین بزنی
تنها حالتی که میتونی اونو زمین بزنی رقابت با یه برند هم سطحه که خب توی این حوزه فک نمیکنم کسی هم سطح این سایت باشه
بعدشم شما چطوری میخوای جنس با کیفیت تر از سایتی بیاری که خودش با کیفیت تر از همه رو میاره؟
اصولا رقابت های بزرگ دو تا اصل دارن :
1- پیدا کردن نقطه ضعف های حریف
2- ارائه کردن ایده های جدید بر مبنای نقاط ضعف های حریف
یعنی خلاصه ش میشه پیدا کردن مشکل و پیش دستی کردن در حل اون
حالا اینکه شما چطوری میتونی از یه سایت نسبتا کامل مشکل پیدا کنی و چگونگی حل اون بستگی به خودت داره
بعضی وقتا هم میشه که شما هرچی تلاش میکنی نقطه ضعفی پیدا نمیکنی یا اونقدر کوچیک و کم ارزشه که حل کردنش تفاوت خاصی نمیکنه
در این حالت شما میتونی با پیاده کردن یه کپی کاملا مشابه با اون و اضافه کردن ایده های جدید بالاتر از اون قرار بگیری
موارد دیگه ای هم که گفتی در لول های بعدی قرار میگیره
 

007saeed

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 مارس 2014
نوشته‌ها
2,902
لایک‌ها
3,202
سن
32
محل سکونت
بجنورد
وقتی یه برندی داره در سطح کشوری فعالیت میکنه شما هیچ وقت نمیتونی با یه برند تازه کار اونو زمین بزنی
تنها حالتی که میتونی اونو زمین بزنی رقابت با یه برند هم سطحه که خب توی این حوزه فک نمیکنم کسی هم سطح این سایت باشه
بعدشم شما چطوری میخوای جنس با کیفیت تر از سایتی بیاری که خودش با کیفیت تر از همه رو میاره؟
اصولا رقابت های بزرگ دو تا اصل دارن :
1- پیدا کردن نقطه ضعف های حریف
2- ارائه کردن ایده های جدید بر مبنای نقاط ضعف های حریف
یعنی خلاصه ش میشه پیدا کردن مشکل و پیش دستی کردن در حل اون
حالا اینکه شما چطوری میتونی از یه سایت نسبتا کامل مشکل پیدا کنی و چگونگی حل اون بستگی به خودت داره
بعضی وقتا هم میشه که شما هرچی تلاش میکنی نقطه ضعفی پیدا نمیکنی یا اونقدر کوچیک و کم ارزشه که حل کردنش تفاوت خاصی نمیکنه
در این حالت شما میتونی با پیاده کردن یه کپی کاملا مشابه با اون و اضافه کردن ایده های جدید بالاتر از اون قرار بگیری
موارد دیگه ای هم که گفتی در لول های بعدی قرار میگیره
هر کاری نیاز به تلاش خیلی بالایی داره و بدون تلاش نمیشه و
البته مواردی که گفتی خیلی موثر هستش همین که با برند تازه کار قطعا نمیشه ازش جلو زد و زمینش زد ولی میشه یکم خودتو بیاری همترازش کنی
ببین تا وقتی یک شرکت و یک برند هستش که خوب همه چیز خیلی خیلی عادیه ولی وقتی یه چیز جدیدی وارد میشه عموما مردم به فکر یکبار امتحانش خواهند افتاد (یا خیلی بهش تعصب پیدا میکنن یا به راحتی کنارش میزنن و نو که میاد به بازار کهنه میشه دل آزار)
از اون ور هم احساس خطری که برند اصلی میکنه میتونه براش خیلی گرون تموم بشه.
بارها دیدیم که یک برند با یک لغزش جا رو برای خیلی از برند های دیگه باز کرده (البته برند فرصت طلب)
این بحث خیلی خوبیه ممنون میشم ادامه ش بدیم :)
 

جناب خان

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2015
نوشته‌ها
476
لایک‌ها
335
دلایل ات تو برای انتخاب هر کدوم از این دوتا رو بگو، تا بهت بگم کدوم برات مناسب تره.
من یه سری ایده و طرح دارم ک میخوام پیاده سازیشون کنم برای وب (بعدا اگه خواستم اپلیکیشنش رو نیز ارائه کنم ک اگر بشه با تغییراتی پروژه رو برای موبایل نیز استفاده کنم)
به همین دلیل میخوام برنامه نویسی وب یاد بگیرم الان با HTML/CSS/JAVASCRIT/JQUERY آشنام و مقداری نیز با PHP آشنا شدم از قبل | میخواستم PHP رو دوباره شروع کنم ک با NODE آشنا شدم از اونجایی ک خیلی هم با جاوا اسکریپت حال میکنم بین 2 راهی موندم
دلایل انتخاب NODE :
علاقه ی زیاد به جاوا اسکریپت => نوشتن کل سایت با آن
دلایل انتخاب PHP :
آشنایی نسبی با آن
تنبلی بیشتر (با فریم ورک ها و کمک اسکریپت های آماده راحت تر و سریع تر میشه پروژه رو انجام داد )
بازار کار مناسب تر ( اگر پروژه و طرحام نتیجه ندادند بعدا میتونم با توانایی هایی ک توی پروژه هام کسب کردم برای کار برای مشتری و ... بازار کاری بیشتری داشته باشه PHP)
 

محمد هستم

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2014
نوشته‌ها
493
لایک‌ها
1,067
محل سکونت
بر روی امواج WiFi
دوست عزیز با پول میشه همه کاری کرد
همینطوری که رزبلاگ امده روی دست بلگفا
بله اونو که خودمم اشاره کردم !
والا من همین سوال رو در حوزه ی یک رشته ی دیگه ای دارم
مثلا اون روز داشتم بحث میکردم سر اینکه چرا باید تو هر شهری یک اکبر جوجه باشه که با اسم خودش مشتری بکشه سمت خودش و بقیه کسب و کارهای این شکلی فقط برای رفع نیازشون فعالیت کنن؟
چیکار باید کرد که بشه و بتونیم جای اون رو بگیریم
========
از نظر من برای اینکه بشه جای دیجی کالا رو گرفت باید اولا بتونیم اون رو زمین بزنیم چجوری؟
باید جنس ها با کیفیت و مرغوب داشته باشیم از دیجی کالا بهتر
و بهترین تبلیغ کننده مشتری ست.
من به شخصه کسایی رو دیدم که یکبار خرید کردن از یه سایت و وقتی دیدن جنسشو خوب داره میفروشه همیشه و همیشه از همونجا خرید کردن و بس
==========
نکته ی بعدی به نظر من تبلیغات خوب و موثر است با جذب یک سرمایه گذار قوی که فکر پول نباشه
=========
نکته ی بعدی که به نظرم مهم ترین نکته ست طرح امکان سنجی | یعنی شما دقیقا میایی امکان رخ دادن تمامی حالت های مربوط به یک عمل رو می سنجی|
خیلی موارد دیگه ای هستش که مجال و وقت گفتنش نیست
دوستان دیگه هم صحبت کنن بعد تکمیل میکنم :)
همیشه به این فکر می کنم که چرا وقتی یه برندی بزرگ میشه همه همون رو سعی میکنن قبول داشته باشن و سمت برندهای دیگه نمیرن! مثلا من خودم بخوام خرید اینترنتی داشته باشم مطمئنم که سمت دیجیکالا میرم در صورتی که میدونم سایت هایی مثل گوشی شاپ و آل دیجیتال هم خوبن!!! در کل در بهترین حالت طرفداری در یک حوزه خاص دو قطبی میشه! مثل سامسونگ و اپل! بقیه شرکت ها میرن تو حاشیه اما با همه این ها میبینم شرکت هایی مثل شیائومی و هواوی و وان پلاس میتونن تو این حوزه قدرتمند ظاهر بشن! یا مثلا علی بابا سودش از آمازون بالاتر میره! آمازونی که شاید هیچکس فکرشو نمیکرد کسی بتونه واسش قد علم کنه!!! البته علی بابا بیشتر بازارهای در حال توسعه رو هدف قرار داده و همینطور بازار چین رو! ولی داره سعی می کنه وارد بازار آمریکا هم بشه! اونموقع رقابت جالب میشه!!! و اینکه کلا چینی ها تمایل به بدست آوردن بازارهای در حال توسعه دارن!!! میخوام بگم که با همه این ها میشه یه شاهکاری ارائه داد ولی نمیدونم یا ما راهشو بلد نیستیم یا اصلا این چیزا دست ما نیست و دست شانسه که من اصلا دوست ندارم موفقیت رو به شانس ربط بدم!!!
من دیدم کاربرایی رو که از آل دیجیتال خرید کردن و خیلی راضی هم بودن ولی خب تعدادشون خیلی کمه یعنی میخوام بگم با اینکه آل دیجیتال کاربراشو راضی نگه داشته ولی باز هم آدم نمیتونه از دیجیکالا دل بکنه! این کاریزمایی که دیجیکالا داره خیلی عجیبه!!!
مشکل همونه که سرمایه گذار هم پیدا نمیشه! البته خب شناختی هم از این حوزه ندارن سرمایه گذارا! یعنی اگر به سرمایه گذاری بگی حاضری 5 میلیارد خرج کنی و یه فروشگاه آنلاین با روزی چندصدتا سفارش که امکان رسیدن به چندین هزارتا هم هست داشته باشی یا اینکه 10 میلیارد خرج کنی و یه فروشگاه وسط شهر علم کنی که روزی نهایتا 50 تا فروش داشته باشی؟! احتمالا میگه فروشگاه!!! در حقیقت تو بازار سنتی ما، خریدارها تو فروشگاه ها تعدیل میشن اما تو بازار مدرن اینطور نیست!!! این بدترین چیزه که میتونه یکی رو غول کنه بقیه رو نابود!!!
دیجی کالا از سال 2006 تو فضای وب وجود داشته اما چند ساله که شده این دیجی کالایی که الان هست؟ حداکثر 3 سال
دیجی کالا هم تا قبل از اینکه پول و برنامه ریزی درست بهش تزریق بشه شناخته شده نبود
هر کاری لازمه اش سرمایه درست و برنامه ریزی درست برای استفاده از اون سرمایه اس، با دست خالی میشه یه برج 20 طبقه ساخت؟
میگن نصف جمعیت ایران به صورت روزانه کاربر اینترنت هستن یعنی چیزی حدود 33 میلیون نفر، سفارشات دیجی کالا طبق گفته خودشون روزانه 3000 سفارشه
حالا ما از این 33 میلیون نفر 23 میلیون نفر رو حذف می کنیم می مونه 15 میلیون نفر
اگر بگیم از هر 1000 نفر یک نفر خرید اینترنتی انجام میده پتانسیل فروش میشه 15000 سفارش که از این 15000 تا الان فقط 3000 تاش دست دیجی کالاست
فضای وب فارسی پتانسیل بالایی داره برای پیشرفت اما وبمستر خوب به اندازه انگشت های 2 تا دست هم نداریم فکر خوب هم همینطور
اینجا طرف هنوز دامین رو ثبت نکرده دنبال سیستم همکاری در فروش کالاهای مزخرف می گرده، یا یه نگاه ساده بنداز تو همین سایت ببین چقدر اسمپر طرفدار داره
اونی هم که علمش رو داره و فکر خوب با دیدن اوضاع وب فارسی قیدش رو زده و رفته زبان اصلی دنیا
خیلی حرفا هست ولی عجله دارم باید برم :D فعلا :general601:
کلا فکر می کنم از اون موقع که سرآوا سرمایه گذاری کرد به این رشد عجیب رسیدن! این نشون میده سرمایه گذار خوب چقدر خوبه!!!
یکی از چیزهایی که پتانسیل فروش آنلاین رو از بین برده همین همکاری در فروش ها هستن! واقعا تیشه زدن به ریشه وب!! در مورد اسپمرها هم که باید گفت گوگل هم مقصره! اصلا وب ایران رو آدم حساب نمیکنه که اگر میکرد شاید الان یه سایتی که رتبش 5000 ایرانه میومد 500 و یه سایتی که 50 ایرانه میرفت 50000
وقتی یه برندی داره در سطح کشوری فعالیت میکنه شما هیچ وقت نمیتونی با یه برند تازه کار اونو زمین بزنی
تنها حالتی که میتونی اونو زمین بزنی رقابت با یه برند هم سطحه که خب توی این حوزه فک نمیکنم کسی هم سطح این سایت باشه
بعدشم شما چطوری میخوای جنس با کیفیت تر از سایتی بیاری که خودش با کیفیت تر از همه رو میاره؟
اصولا رقابت های بزرگ دو تا اصل دارن :
1- پیدا کردن نقطه ضعف های حریف
2- ارائه کردن ایده های جدید بر مبنای نقاط ضعف های حریف
یعنی خلاصه ش میشه پیدا کردن مشکل و پیش دستی کردن در حل اون
حالا اینکه شما چطوری میتونی از یه سایت نسبتا کامل مشکل پیدا کنی و چگونگی حل اون بستگی به خودت داره
بعضی وقتا هم میشه که شما هرچی تلاش میکنی نقطه ضعفی پیدا نمیکنی یا اونقدر کوچیک و کم ارزشه که حل کردنش تفاوت خاصی نمیکنه
در این حالت شما میتونی با پیاده کردن یه کپی کاملا مشابه با اون و اضافه کردن ایده های جدید بالاتر از اون قرار بگیری
موارد دیگه ای هم که گفتی در لول های بعدی قرار میگیره
پیاده کردن خود دیجیکالا ده ها میلیون هزینه میخواد اگر بخوای بدی به یک گروه حرفه ای! حالا اینکه کامل ترش کنی که واقعا باید گفت آخرم باید پول داشته باشی! حالا حرف سر اینه که هر کی پول داشته باشه دیگه اصلا سراغ دردسر نمیره تو این بازار خراب، مخصوصا بازار وب! یعنی پول به تنهایی کافی نیست باید قدرت ریسک تو این بازار عجیب و غریب ایران رو داشته باشی!!! وگرنه میلیاردرهایی هستن که زمین زدن دیجیکالا با سرمایه ای که دارن براشون هیچی نیست ولی اونا پولشونو تو جاهای دیگه سرمایه گذاری میکنن! اونا از بازار درآوردن و دوست دارن تو همون بازار هم بازی رو پیش ببرن و تمایلی به استفاده از واسطه ای به نام اینتنرت ندارن!!!
 

EmpireWorld

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
21 جولای 2011
نوشته‌ها
4,286
لایک‌ها
7,770
محل سکونت
NoWhere
هر کاری نیاز به تلاش خیلی بالایی داره و بدون تلاش نمیشه و
البته مواردی که گفتی خیلی موثر هستش همین که با برند تازه کار قطعا نمیشه ازش جلو زد و زمینش زد ولی میشه یکم خودتو بیاری همترازش کنی
ببین تا وقتی یک شرکت و یک برند هستش که خوب همه چیز خیلی خیلی عادیه ولی وقتی یه چیز جدیدی وارد میشه عموما مردم به فکر یکبار امتحانش خواهند افتاد (یا خیلی بهش تعصب پیدا میکنن یا به راحتی کنارش میزنن و نو که میاد به بازار کهنه میشه دل آزار)
از اون ور هم احساس خطری که برند اصلی میکنه میتونه براش خیلی گرون تموم بشه.
بارها دیدیم که یک برند با یک لغزش جا رو برای خیلی از برند های دیگه باز کرده (البته برند فرصت طلب)
این بحث خیلی خوبیه ممنون میشم ادامه ش بدیم :)
خب آره دیگه اینی که میگی درسته
ولی خب برند معتبر وقتی احساس خطر میکنه که شما بتونی بازار اونو کساد کنی
در صورتی که همین الان توی نت این همه فروشگاه هست ولی همونطور که میبینی دیجی کالا نه تنها احساس ترس نمیکنه
بلکه با ریسک پیاده سازی ایده های جدید هر روز داره کارشو گسترش میده
من حتی اینم قبول ندارم که میتونی به سادگی خودتو همترازش کنی. چون تو هدفت رو الان بالاترین نقطه گذاشتی
تو تا بیای به اون برسی دو تا اتفاق برات میفته :D
1- اون 3 تا 6 سال از تو جلوتره. پس پیشرفتی که اون میکنه با تجاربی که داره مسلما خیلی زیاده
2- تو تا بخوای به الان اون برسی کلی سایت ریز و درشت دیگه رو باید پشت سر بذاری
یعنی یه جورایی مثه یه سیکل میمونه که تو هیچ وقت نمیتونی به اون برسی مثه ایران و ژاپن
ولی توی این رقابت تنها چیزی که میتونه این سیکل رو خراب کنه پوله :general503:
کاری که به قول دوستان بامیلو کرد و خب میتونست خیلی جلوتر از دیجی باشه ولی چون برنامه ریزی درستی نداشت نتونست
و نکته دیگه اینه که تا وقتی یه برند داره خیلی خوب کار میکنه چه دلیلی داره که مردم تو این وضعیت بد اقتصادی آزمایش و خطا کنن؟
اونم با این همه بی اعتمادی که نسبت به فروشگاه های اینترنتی توی ایران وجود داره
به شخص وقتی از یه جایی خرید میکنم تا وقتی که محصول مورد نظرمو با کیفیت مطلوب ارائه بده از همون خرید میکنم
تازه اگه هم یه روزی اون چیزی که انتظارشو دارم رو برآورده نکنه به همین راحتی کنارش نمیزنم و شاید 2 3 بار بهش فرصت بدم
بعد تازه این خودش میتونه یه نوع تبلیغ هم باشه. مثلا شما خودت وقتی از یه جا فلش میخری و همیشه هم سالمه بازم میری از جای دیگه بخری؟
بعد فرض کن یکی دو دفعه هم فلش هایی که خریدی بسوزن یا کیفیت نداشته باشن. اگه برات دلیل قانع کننده بیاره و کارتو سریع راه بندازه آیا اعتمادت بهش بیشتر نمیشه؟
 

8song

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2013
نوشته‌ها
1,310
لایک‌ها
1,302
سن
26
محل سکونت
تبریز
دیجی کالا از سال 2006 تو فضای وب وجود داشته اما چند ساله که شده این دیجی کالایی که الان هست؟ حداکثر 3 سال
دیجی کالا هم تا قبل از اینکه پول و برنامه ریزی درست بهش تزریق بشه شناخته شده نبود
هر کاری لازمه اش سرمایه درست و برنامه ریزی درست برای استفاده از اون سرمایه اس، با دست خالی میشه یه برج 20 طبقه ساخت؟
میگن نصف جمعیت ایران به صورت روزانه کاربر اینترنت هستن یعنی چیزی حدود 33 میلیون نفر، سفارشات دیجی کالا طبق گفته خودشون روزانه 3000 سفارشه
حالا ما از این 33 میلیون نفر 23 میلیون نفر رو حذف می کنیم می مونه 15 میلیون نفر
اگر بگیم از هر 1000 نفر یک نفر خرید اینترنتی انجام میده پتانسیل فروش میشه 15000 سفارش که از این 15000 تا الان فقط 3000 تاش دست دیجی کالاست
فضای وب فارسی پتانسیل بالایی داره برای پیشرفت اما وبمستر خوب به اندازه انگشت های 2 تا دست هم نداریم فکر خوب هم همینطور
اینجا طرف هنوز دامین رو ثبت نکرده دنبال سیستم همکاری در فروش کالاهای مزخرف می گرده، یا یه نگاه ساده بنداز تو همین سایت ببین چقدر اسمپر طرفدار داره
اونی هم که علمش رو داره و فکر خوب با دیدن اوضاع وب فارسی قیدش رو زده و رفته زبان اصلی دنیا
خیلی حرفا هست ولی عجله دارم باید برم :D فعلا :general601:

یه حساب ساده درصورتی ک من درست متوجه شده باشم
33-23=10

که در اینصورت آمار خیلی پایین میاد..
 

herkool2000

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2010
نوشته‌ها
540
لایک‌ها
393
دوستان آمار شما هم امروز افزایش داشته ؟
 
بالا