در مورد آیکون جدید اینستاگرام ، از نظر طراحی بخواهیم بگیم یک طراحی بی نقص و دوست داشتنی داره ، طراحی خیلی ساده است و به راحتی میشه دوربین رو تشخیص داده ، خمیدگی های دورش خیلی خوب کار شده ، محل قرار گرفتن لنز و منظره یاب هم توی بهترین مکان هست و به طور کلی بخواهیم بگیم تمام المنت های یک طراحی ساده و خوب رو داره .
بزرگترین مشکلی که لوگوی جدید داره این هست که ، لوگوی قدیمی نیست !
این سیل جدیدی اعتراضات که توی اینترنت به وجود امده ، تنها یک دلیل داره اون هم فقط تغییر کردن لوگو هست اون هم نه به خاطر این که لوگوی جدید زشته ، دلیل اش اینکه لوگوی جدید شبیه لوگوی قبلی نیست.
لوگوی قبلی یک اینستاگرام از طراحی اسکیومورفیسم (طراحی هایی که نشون دهنده همون نمونه توی دنیای واقعی هستن) بهره میبرد و با توجه به تغییر سبک طراحی ها چند سال اخبر به سمت طراحی ساده و فلت (از جمله طراحی رابط کاربری خود اینستاگرام) اینکه چرا زودتر اینستاگرام لوگوش رو تغییر نداد جای تعجب داره!
ببینید طرحای فلت خود لوگوی قبلی که خیلیم تمیز و عالی بودن، همین الانم توئیت مخالفارو بخونین کسی با فلت بودن لوگو مشکلی نداره، اتفاقا پس زمینه گرادینتش خیلی کار رو خراب کرده، چند مورد جالب دیگه ام هست بلاگش کردم اینجا ام کپی کردم ببینین.
واکنش ها به طراحی و لوگوی جدید اینستاگرام
دیروز
اینستاگرام در اقدامی غیرمنتظرانه تغییرات زیادی را در ظاهر اپلیکیشن خود ایجاد کرد. این تغییرات شامل لوگو اینستاگرام، صفحات و آیکن های داخلی آن می باشد.
واکنش های زیادی توسط وب سایت های معروف و بلاگ های طراحی بزرگ به این طراحی داده شده است. این امر نشانگر اهمیت و توجه گسترده به این اپلیکیشن می باشد.
آیکن های اپلیکیشن های دیگر اینستاگرام
Layout،
Boomerang و
Hyperlapse در همین قالب تغییر کرده اند:
آیکن های صفحات داخلی به صورت ساده تر طراحی شده اند و در کل از طراحی فلت در UI جدید بیشتر استفاده شده است.
تغییرات زیاد همیشه واکنش های زیادی را هم به همراه داشته است، اما در مورد لوگوی جدید واکنش های منفی زیادی توسط طراحان، کاربران و بلاگ نویسان ابراز شده است.
یکی از پرطرفدار ترین توئیت های اخیر که با هشتگ #instagramlogo گذاشته شده است یک انیمیشن گیف پسر بچه است که گویا طراح لوگوی اینستاگرام است. این انیمیشن از
این لینک قابل مشاهده است.
طراحی داخلی از نظر خود من بسیار عالی و حرفه ای کار شده است و تمرکز کاربر را بر روی عکس و ویدئو ها بیشتر کرده است. در واقع خود امسپاد طراحی فلت سیاه وسفید دارد که به نوعی به این طراحی نزدیک است! اما در مورد لوگو نظر عکسی دارم، لوگوی جدید به هیچ وجه در حد طراحی اپلیکیشن های معروف دیگر و یا لوگوی قبلی خود اینستاگرام نیست. لوگو جدید را واقعا باید کودکانه خواند!
سایت خبری گاردین در واکنشی جالب خبری تحت عنوان "
اینستاگرام از لوگوی جدیدش که ظاهر چندان جالبی ندارد رونمایی کرد" منتشر کرده است. در این خبر از طراحی جدید با این تعبیر یاد شده است:
" لوگوی قبلی که مانند دوربین های قدیمی طراحی و به عنوان یکی از لوگوهای قابل شناسای در دنیای تکنولوژی بود، با یک پس زمینه چرخیده شده رنگ های غروب آفتاب (نارنجی، زرد، صورتی، بنفش) و طرح خطی سفید دوربین جایگزین شده است. به نظر می آید که دوربین مرده است و جای کشته شدن آن را با گچ سفیدی علامت گذاری کرده اند، کشته شده در غروب! "
این واکنش ها تا جایی ادامه داشته که لوگوی جدید را مانند ماشین لباس شویی می دانند و یا رنگ های استفاده شده از آن را با قالب های آماده در پاورپینت مقایسه می کنند!
در یکی از آخرین
نظرسنجی های انجام شده در
توئیتر که توسط صفحه های غیر رسمی انجام شده است، 17 درصد طراحی جدید را دوست دارند، 54 درصد از آن متنفرند و 29 درصد نظر خاصی در مورد آن ندارند!
البته در این بین برخی از کاربران به حمایت از این طراحی جدید پرداخته اند و با گل، کیک و ... این طراحی را پیاده سازی کرده اند!
در هر صورت در تصمیم تیم اینستاگرام بعید است تغییری ایجاد شود و باید با دوربین کوچک قهوه ای خداحافظی کنیم!
منبع:
سایت امسپاد