• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

Formula 1

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
سلام سهیل جان.
عکس رو جای دیگه اپ کردم .

-------------------------------

پیچهای 3 , 7 ,13 و 15 خیلی خوب هستند برای atack کردن , یعنی به دلیل اینکه راننده ها مجبور به کم کردن سرعت روی

این پیچها هستن , حریف میتونه وضعیتش رو بهتر کنه ولی در پیچ های سرعتی مثل پیچ 8 , سبقت گرفت overtaking سخت میشه .

متاسفانه عکس بزرگتر با جزییات پیدا نکردم ! وگرنه میشد رو تک تک پیچ ها کلی صحبت کرد .
ممنون حامد جان حالا عکس رو دیدم :دی
راستی این اعداد و ارقامی که روی پیست هست برای چه راننده ای هستش؟ حالت ایده آلش هست یا نه برای شخص بخصوصی هستش؟ یا نه حالت میانگین داره؟ چون اعدادش با اونی که توی سایت فرومول 1 هست فرق داره.

راستی یه عکس هوایی از پیست :پی
 

فایل های ضمیمه

  • circuit_diagram australia.jpg
    circuit_diagram australia.jpg
    59.9 KB · نمایش ها: 6
  • circuit_diagram australia1.jpg
    circuit_diagram australia1.jpg
    71.3 KB · نمایش ها: 6

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
مرسی حامد جان، من عاشق تحلیل و تماشای این پیست ها هستم جییییی!!!

اگه زحمتی نیست راجع به اون زمان هایی که دور پیست زده هم یه توضیحی میدی؟مال شوماخره

فعلا در حال تماشای پیست هستم سوال خاصی بود حتما میپرسم...

ضمنا" از اینجا هم میتونید اون لپ که شوماخر در 1:24 زده رو دانلود کنید....حامد جون این شوماخر عجب تمرکز بالایی داره ها
http://www.4shared.com/file/41690378/eb52a6fb/Michael_Schumacher.html?dirPwdVerified=ecd100b
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
بحث برانگیز ترین حادثه، در آخرین لحظات مرحله سوم زمانگیری رخ داد.

در شرایطی که نیک هایدفلد (ب ام و) و فرناندو آلونسو (رنو)، کماکان در تلاش بودند تا زمان خود را ارتقاء دهند، اکثر 8 راننده باقی مانده، با اکتفا به زمان کسب کرده، با سرعتی پایین مسیر پیست را می پیمودند که این مسئله باعث ایجاد موانعی بر سر سراه هایدفلد و آلونسو شد و این دو را مجبور ساخت مسیری متفاوت از "سریعترین خط مسابقه در پیست" را طی کنند.

هایدفلد که در نهایت به مکان هفتم دست یافت، پس از زمانگیری به شدت از رانندگان تیم مکلارن انتقاد کرد و مدعی شد اگر آنها جایگیری بهتری در پیست می داشتند، او می توانست تا دو دهم ثانیه زمان پایینتر ثبت کند و در مکان سوم قرار گیرد.


attachment.php

رانندگان تیم مکلارن

دو راننده تیم مکلارن بخاطر سد کردن راه نیک هایدفلد و فرناندو آلونسو در انتهای مرحله سوم زمانگیری مقصر شناخته شدند​

ما پس از پایان جلسه زمانگیری، ناظران فنی مسابقه، رانندگان مکلارن را مورد پرسش قرار دادند و در نهایت، دو راننده این تیم مقصر شناخته شده و پنج رتبه تنزل مقام پیدا کردند.

حتی بدون این تنزل مقام، رانندگان تیم مکلارن که موفق ترین عملکرد را در گراندپری اول فصل در استرالیا به نمایش گذاشته بودند، نتوانستند در این روز با سرعت رانندگان فراری برابری کنند و وجود تقریبا یک ثانیه اختلاف با مسا، برای این تیم نگرانی ایجاد کرد.

هایکی کوالاینن راننده جوان فنلاندی این تیم در مکان سوم قرار گرفت و و لویس همیلتون، برنده گراندپری استرالیا، به رتبه چهارم بسنده کرد؛ اما شرایط برای همیلتون تا اندازه ای غیرمنتظره بود و در مرحله سوم زمانگیری اینطور به نظر می رسید که او در حفظ تعادل اتومبیل در بعضی پیچها با مشکل مواجه است.

با احتساب رای ناظران فنی، کوالاینن و همیلتون مسابقه را از مکانهای هشتم و نهم آغاز خواهند کرد.

منبع: بی بی سی
 

فایل های ضمیمه

  • _44508854_mclarenbody203.jpg
    _44508854_mclarenbody203.jpg
    19.1 KB · نمایش ها: 7

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
رانندگان تیم فراری با نمایش بهترین عملکرد در زمانگیری گراندپری مالزی، این مسابقه را از صف اول و جلوتر از رانندگان مکلارن آغاز می کنند.

attachment.php

این دهمین باری خواهد بود که مسا یک مسابقه را از مکان اول آغاز می کند​

فیلیپه مسا، راننده برزیلی تیم فراری مسافت 5543 متری یک دور پیست شهر سپانگ مالزی را با در زمان یک دقیقه و 35 ثانیه و 748 هزارم ثانیه طی کرد و با تقریبا نیم ثانیه اختلاف نسبت به کیمی رایکونن، در صدر فهرست زمانگیری قرار گرفت.

فیلیپه مسا که سال گذشته هم رتبه اول زمانگیری در این مسابقه را کسب کرده بود و برای دهمین بار یک مسابقه فرمول یک را از مکان اول آغاز می کند، در کنفرانس خبری گفت: "اتفاقاتی که در مسابقه قبل [برای فراری] رخ داد، باور نکردنی بود، ما مشکلات زیادی داشتیم که با در نظر گرفتن تمرینات موفقی که در طی زمستان پشت سر گذاشتیم، این مشکلات برای ما غیر منتظره بودند."

"برنامه ما برای کسب قهرمانی از این مسابقه آغاز می شود و امیدواریم که سرعت و پیوستگی بالایی داشته باشیم."


با این حال کیمی رایکونن، سریعترین زمان روز را (یک دقیقه و 34 ثانیه و 188 هزارم ثانیه) در مرحله دوم زمانگیری ثبت کرد که در این مرحله اتومبیلها حداقل سوخت را دارند، و هدف آن تنها انتخاب 10 راننده برتر است.

این راننده فنلاندی گفت: "از عملکرد اتومبیل در مرحله سوم راضی نبودم چون اصلا ماشین به پیست نمی چسبید. "

"اما مکان دوم هم موقعیت خوبی برای آغاز مسابقه است و اتومبیل در شرایط خوبی قرار دارد. بخاطر گرمای هوا، این مسابقه بسیار طولانی خواهد بود اما من برای آن لحظه شماری می کنم."

منبع:بی بی سی
 

فایل های ضمیمه

  • _44508643_massa_getty203.jpg
    _44508643_massa_getty203.jpg
    10.2 KB · نمایش ها: 7

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
رده بندی برای شروع مسابقه مالزی

یارنو ترولی (تویوتا)، با کسب مکان پنجم (سوم پس از مجازات مکلارن) جلوتر از رانندگان ب ام و شگفتی روز بود.

غیر منتظره ترین نتایج هم توسط رانندگان ویلیامز و تورو روسو ثبت شد.

نیکو رازبرگ، راننه آلمانی ویلیامز که مقام سوم گراندپری استرالیا را کسب کرده بود، با کسب ضعیف ترین زمان در مرحله دوم (شانزدهم)، حتی به مرحله سوم هم راه پیدا نکرد، و سباستین وتل (تورو روسو) که در تمرینات پیش از مسابقه عملکردی چشمگیر داشت، تنها یک مکان بالاتر از رازبرگ قرار گرفت.

ظن و گمان درباره خطر بارش باران در طی جلسه زمانگیری، باعث شده بود که در سه مرحله این جلسه، رانندگان تلاش کنند در اوایل هر جلسه بهترین زمان خود را ثبت کنند، هرچند در نهایت، تنها در انتهای مرحله سوم قطراتی اندک بر روی پیست بارید که بر روی عملکرد هیچکدام از رانندگان تاثیری نداشت.

بر اساس زمانهای ثبت شده و رای ناظران فنی مسابقه، رده بندی رانندگان برای روز مسابقه (یکشنبه 22 مارس، 4 فروردین) به این شرح خواهد بود:

1. فیلیپه مسا (فراری)
2. کیمی رایکونن (فراری)
3. یارنو ترولی (تویوتا)
4. رابرت کوبیکا (ب ام و)
5. نیک هایدفلد (ب ام و)
6. مارک وبر (ردبول)
7. فرناندو آلونسو (رنو)
8. هایکی کوالاینن (مکلارن - پنج مکان تنزل)
9. لویس همیلتون (مکلارن - پنج مکان تنزل)
10. تیمو گلاک (تویوتا)
11. جنسون باتن (هوندا)
12. دیوید کولتهارد (ردبول)
13. نلسون پیکه جونیور (رنو)
14. روبنز باریکلو (هوندا)
15. سباستین وتل (تورو روسو)
16. نیکو رازبرگ (ویلیامز)
17. ژان کارلو فیسیکلا (فورس ایندیا)
18. سباستین بوردی (تورو روسو)
19. تاکوما ساتو (سوپر آگوری)
20. آدریان سوتیل (فورس ایندیا)
21. آنتونی دیویدسون (سوپر آگوری)
22. کازوکی ناکاجیما (ویلیامز - مقام هجدهم، تنزل مقام بخاطر تصادف با کوبیکا در گراندپری استرالیا)

منبع: بی بی سی
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
کیمی رایکونن، قهرمان فصل قبل مسابقات فرمول یک، با پیروزی در گراندپری مالزی، بالاخره دفاع از عنوان قهرمانی خود را آغاز کرد.

attachment.php

این راننده که مسابقه 310 کیلومتری مالزی را از مکان دوم و پشت سر فیلیپه مسا، هم تیمی خود آغاز کرده بود، در اولین دور سوختگیری از مسا پیش افتاد و تا انتهای مسابقه مکان اول را در اختیار نگه داشت.

رابرت کوبیکا، راننده لهستانی تیم ب ام و، با عملکردی مطمئن و در شرایطی که در طی مسابقه، تهدیدی از جانب دیگر رانندگان متوجه او نشد، به مقام دوم دست یافت.

هایکی کوالاینن، راننده فنلاندی تیم مکلارن نیز، هرچند بواسطه یک جریمه مسابقه را از مکان هشتم آغاز کرد، اما به تدریج و تا زمان پایان اولین دور سوختگیری تیمها، تا رتبه چهارم بالاتر رفت و در نهایت به دلیل کناره گیری فیلیپه مسا از مسابقه، به رتبه سوم ارتقاء پیدا کرد.

کوالاینن نیز همانند رابرت کوبیکا برای دومین بار در عمر حرفه ای خود در فرمول یک، روی سکو رفت.

رده بندی و امتیازات کسب شده توسط رانندگان:

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • 2th.jpg
    2th.jpg
    36.5 KB · نمایش ها: 18
  • _44509873_raikapcredit203.jpg
    _44509873_raikapcredit203.jpg
    12 KB · نمایش ها: 18

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
تیم فراری در پیست مالزی قوی ترین تیم بود و اتومبیلهای این تیم سریعترین بودند، با این وجود، فراری نتوانست از موقعیت به دست آمده حداکثر استفاده را ببرد.

فیلیپه مسا، که در زمانگیری به رتبه اول دست یافته بود، در این مسابقه هم، در پیچ هفتم، به دور خود چرخید و با قرار گرفتن در حاشیه های شنی پیست، نتوانست دوباره اتومبیل خود را به پیست بازگرداند.

این حادثه زمانی رخ داد که او در مکان دوم (پشت سر کیمی رایکونن) قرار داشت و مسابقه اندکی از نیمه گذشته بود.

او در گفتگو با خبرنگاران از دلیل حادثه رخ داده ابراز بی اطلاعی کرد، اما مهندسان تیم فراری با مطالعه اطلاعات به دست آمده از وضعیت اتومبیل در زمان حادثه، اعلام کردند که نقصی وجود نداشته است و هیچکدام از اجزاء اتومبیل مسا، رفتاری غیرمنتظره نداشته اند.

این موضوع به این معنی است که اشتباه راننده باعث ایجاد حادثه شده است.

این راننده برزیلی در گراندپری ابتدای فصل در استرالیا نیز، بخاطر اشتباهی در دور اول و پیچ اول مسابقه کنترل خود را از دست داد و در نهایت به دلیل نقص فنی امتیازی کسب نکرد.

کسب نکردن امتیاز از سوی مسا باعث شد تیم فراری نتواند فاصله خود را با دو تیم مکلارن و ب ام و به حداقل برساند.

همچنین، با وجود برتری به دست آمده، فراری نگرانی تازه ای نیز پیدا کرده است: موتور های این تیم که در اختیار تیم تورو روسو نیز قرار گرفته است، برای دومین مسابقه پیاپی دچار نقص فنی شد و این بار، سباستین وتل، راننده آلمانی این تیم را مجبور به کناره گیری از مسابقه ساخت.

منبع: بی بی سی
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
رده بندی رانندگان در پایان مرحله دوم مسابقات فصل 2008:

attachment.php

رده بندی تیمی مسابقات پس از پایان دومین مسابقه:

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • driver01.jpg
    driver01.jpg
    65.7 KB · نمایش ها: 16
  • team01.jpg
    team01.jpg
    18.3 KB · نمایش ها: 17

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
از بررسی دو مسابقه اخیر این رقابت ها در فصل 2008 میتوان به این نتایج رسید:


تاثیر عمده ممنوعیت دستگاه های کنترل کشش (Traction Control) و ترمز موتور (Engine Break) بر روی اتومبیل ها داشته است.

بطور خاص دو حادثه ای که برای فیلیپه مسا در دو گراندپری انجام شده رخ داد، حاصل ناتوانی راننده در پر کردن خلاء بر جای مانده از ممنوعیت کنترل کشش بوده است که در هنگام خروج از پیچها، محور عقب اتومبیل را نسبت به اعمال بیش از حد گاز بسیار حساس ساخته است.

همچنین ممنوعیت استفاده از ترمز موتور در هنگام ورود به پیچهای کند از سرعتهای بالا، نقش مهارت راننده در کنترل رفتار محور عقب اتومبیل را به شدت برجسته ساخته است که کناره گیری سباستین بوردی، راننده تورو روسو، در ابتدای مسابقه، به دلیل ناتوانی از کنترل اتومبیل در آستانه پیچ ششم پیست، نمونه بارز این مسئله بود.

منبع: بی بی سی
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
دومین پیست مسابقات فرومول 1 پیس مالزی واقع در کوالا لامپور می باشد.

attachment.php


مکان: کوالالامپور، مالزی
تعداد دور: 56
طول پیست: ۵.۵۴ کیلومتر
کل مسیر: 310.408 کیلومتر

این پیست که در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد، اولین پیست از سری پیست های فوق مدرن فرمول یک است که در ساخت آنها از تکنولوژی بسیاربالایی استفاده شده است.
این پیست با داشتن امکانات زیاد و شکلی بسیار زیبا، طوری طراحی شده که رانندگان را در طول مسابقه به چالش بکشد.
پیست سپانگ در جنگل های نزدیک فرودگاه بین المللی جدید کوالالامپور ساخته شده است. رانندگان در این پیست در هوایی مرطوب و گرم با یکدیگر مسابقه می دهند.

رانندگی کردن در پیچ های تند پیست سپانگ در این هوا مشکلتر هم می شود.

سریعترین دور هم رکوردش متعلق به مونتویا هست که برابر 1:34.223 می باشد که در سال 2004 بدست امده است.
attachment.php

حامد جان اگه میشه اطلاعات کاملتری از این پیست بذار و یه توضیحی اگه میشه بده :پی
منبع سایت بی بی سی و فرمول 1 ( قسمتی هم ترجمه خودم :پی)
 

فایل های ضمیمه

  • 20080310150526malesi.jpg
    20080310150526malesi.jpg
    30.6 KB · نمایش ها: 32
  • 2nd koala.jpg
    2nd koala.jpg
    24.4 KB · نمایش ها: 30

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
از بررسی دو مسابقه اخیر این رقابت ها در فصل 2008 میتوان به این نتایج رسید:


تاثیر عمده ممنوعیت دستگاه های کنترل کشش (Traction Control) و ترمز موتور (Engine Break) بر روی اتومبیل ها داشته است.

بطور خاص دو حادثه ای که برای فیلیپه مسا در دو گراندپری انجام شده رخ داد، حاصل ناتوانی راننده در پر کردن خلاء بر جای مانده از ممنوعیت کنترل کشش بوده است که در هنگام خروج از پیچها، محور عقب اتومبیل را نسبت به اعمال بیش از حد گاز بسیار حساس ساخته است.

همچنین ممنوعیت استفاده از ترمز موتور در هنگام ورود به پیچهای کند از سرعتهای بالا، نقش مهارت راننده در کنترل رفتار محور عقب اتومبیل را به شدت برجسته ساخته است که کناره گیری سباستین بوردی، راننده تورو روسو، در ابتدای مسابقه، به دلیل ناتوانی از کنترل اتومبیل در آستانه پیچ ششم پیست، نمونه بارز این مسئله بود.

منبع: بی بی سی
یه توضیح کوچولو در مورد پست بالا :

Traction Control : سیستمی که باعث پایداری ماشین بر روی پیچ ها میشه , وقتی نیرو بر روی یک چرخ کم میشه و باعث از دست رفتن کنترل میشه

این سیستم به طور اتوماتیک تقسیم نیرو بر روی چرخ ها رو انجام میده و ماشین پایداریش رو بر روی پیچ حفظ می کنه.

Engine Break : همون ترمز موتور هست که با توجه به فشار بر روی کلاچ (حالت نیم کلاچ) در هنگام تعویض دنده به کم کردن سرعت کمک می کنه .

و معروف هست به سیستم LSD .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سهیل جان ممنون

اگه از سایتی گرفتی لطفا منبع رو اعلام کن.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
مسابقه بعدی فرمول 1 روز یک شنبه 18 فروردین ساعت 15 در پیست بحرین برگزار می شود.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
attachment.php
attachment.php

بحرین در سال ۲۰۰۴ اولین کشور در خاورمیانه بود که مسابقه فرمول یک را برگزار کرد.
پروژه چندی میلیون دلاری ساخت پیست از سپتامبر 2002 آغاز شد و در مارس 2004 به پایان رسید. این پیست در محلی به نام سخیر ( در شهر منامه) واقع در 30 کیلومتری جنوب شرقی بحرین واقع شده است.
طول پیست در حدود 5.411 کیلومتر است و جایگاهی در حدود 50000 نفر بصورت نشسته و سرپوشیده برای تماشاچیان دارد .
پیچ های پیست طوری طراحی شده است که فرصت مناسبی را برای سبقت به رانند گان میدهد. در 12 پیچ حداقل رانندگان سه فرصت عالی را برای سبقت گرفتن دارند.


مکان: منامه، بحرین
تعداد دور: 57
طول پیست: 5.211 کیلومتر
کل مسیر: 308.238 کیلومتر
این پیست دارای 15 پیچ است.
رکورد سریع ترین دور هم از آن مایکل شوماخر با 1:30.252 هست که در سال 2004 از خود بجای گذاشته است.

بقیه عکس ها فقط بصورت پیوست هست.

منبع: سایت فرمول1 ( ترجمه خودم )
عکس هم از طریق گوگل
 

فایل های ضمیمه

  • bahrain3.jpg
    bahrain3.jpg
    32.2 KB · نمایش ها: 24
  • bahraincircuit.jpg
    bahraincircuit.jpg
    102.2 KB · نمایش ها: 23
  • bahrain4.jpg
    bahrain4.jpg
    36.8 KB · نمایش ها: 3
  • bahrein.jpg
    bahrein.jpg
    67.1 KB · نمایش ها: 4

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
فلیپه ماسا راننده برزیلی تیم فراری، با پیروزی در گراندپری بحرین، نام خود را به لیست مدعیان قهرمانی اضافه کرد.

attachment.php

در پیست سخیر، او جلوتر از کیمی رایکونن، هم تیمی خود، و رابرت کوبیکا از تیم ب ام و از خط پایان گذشت.

ماسا که در دو مسابقه گذشته ظاهرا به دلیل تغییرات فنی و ممنوعیت دستگاه های کنترل کشش (Traction Control) و ترمز موتور (Engine Break) بر روی اتومبیل ها، از کسب امتیاز بازمانده بود، تحت فشار قرارداشت.

کوبیکا که اولین راننده لهستانی حاضر در مسابقات فرمول یک است، در روز زمانگیری موفق شد برای اولین بار در عمر تیم ب ام و بعنوان یک تیم مستقل فرمول یک، یک اتومبیل این تیم را به مکان اول برساند.

با این حال او که مسابقه را از مکان اول آغاز کرد تنها چند ثانیه پس از استارت و پیش از پیچ اول مسیر مغلوب ماسا شد و پشت سر او کار را ادامه داد و پس از آن، مکان دوم را نیز به کیمی رایکونن واگذار کرد.

نیک هایدفلد، هم تیمی کوبیکا، در مقام چهارم قرار گرفت.

نتایج بدست امده در مسابقه بحرین:

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • bahrain-result.jpg
    bahrain-result.jpg
    35.3 KB · نمایش ها: 15
  • Massa bahrain.jpg
    Massa bahrain.jpg
    12.1 KB · نمایش ها: 15

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی و سرشناس تیم مکلارن همانند مسابقه قبل، با بد اقبالی مواجه شد.

او در تمرینات روز جمعه در یکی از پیچ ها کنترل اتومبیلش را از دست داد و به شدت از پهلو به دیواره پیست برخورد کرد.

همیلتون در روز زمان گیری نیز مغلوب کوبیکا و ماسا شد و مسابقه را از مکان سوم استارت زد.

او در زمان استارت، مسابقه را از مسیر "تمیزتر" پیست آغاز کرد و موقعیت داشت به راحتی خود را به نفرات جلو برساند، اما کندی استارت او باعث شد تا با هفت مکان تنزل، تا مقام دهم پایینتر برود.

اما آنچه ضربه اساسی را به او وارد ساخت، حادثه ای در دور دوم مسابقه بود.

همیلتون که در یکی از مسیرهای مستقیم پیست درحال حرکت بود، بواسطه داشتن سرعت بیشتر از فرناندو آلونسو، هم تیمی سابق خودکه امسال برای تیم رنو رانندگی می کند، به شدت با پشت اتومبیل آلونسو برخورد کرد و از روی چرخ عقب آلونسو پرواز کرد.

شدت خسارت وارده به اتومبیل او به حدی بود که دماغه اتومبیل همیلتون به کلی از بین رفت و مجبور به توقف زودتر از موعد و جایگزین کردن دماغه ای تازه با دماغه آسیب دیده شد.

مفسران تلویزیونی با دیدن تصاویر درباره نقش آلونسو در این حادثه ابراز تردید کردند و احتمال کم کردن تعمدی سرعت از سوی آلونسو را مطرح کردند.

هیکی کوالاینن هم تیمی فنلاندی همیلتون، نتوانست بر رانندگان ب ام و غلبه کند و در مقام پنجم ایستاد.

با ناکامی همیلتون در کسب امتیاز و کسب رتبه های بالا توسط دو راننده تیم بی ام و این تیم مکلارن را از صدر جدول پایین کشید.

این مسابقه در حضور شخصیتهای شناخته شده ای همچون اریک کلپتون ستاره راک جهان، میسی گری و جورج لوکاس کارگردان هالیوود برگزار شد که به دعوت برگزار کنندگان گراندپری بحرین در پیست حضور داشتند.

منبع: بی بی سی

پس از این مسابقه تغییراتی در رده بندی رانندگان و تیم بوجود امد که طبق جدول های زیر است:

جدودل رده بندی رانندگان:

attachment.php

رده بندی تیم ها پس از پایان مسابقه بحرین:

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • driver-bahrain.jpg
    driver-bahrain.jpg
    36 KB · نمایش ها: 14
  • team-bahrain.jpg
    team-bahrain.jpg
    18.1 KB · نمایش ها: 13

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
مسابقه بعدی فرمول 1 روز یک شنبه 8 اردیبهشت ( 27 آوریل) در پیست بارسلونای اسپانیا برگزار می شود.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj


attachment.php

attachment.php



اولین مسابقه در این پیست در سال 1991 برگزار شده است. مایکل شوماخر موفق ترین رانننده در این پیست بوده است که در مجموع 5 بار در این پیست یه قهرمانی رسیده است.

مکان: کاتالنیا،بارسلنا، اسپانیا
تعداد دور: 66
طول پیست: 4.665 کیلومتر
کل مسیر:307.104 کیلومتر
این پیست دارای 16 پیچ است.
رکورد سریع ترین دور هم از آن فلیپه ماسا با 1:22.680 هست که در سال 2007 از خود بجای گذاشته است.

دو تا عکس دیگه پیوست شده است.
 

فایل های ضمیمه

  • spain03.jpg
    spain03.jpg
    156.7 KB · نمایش ها: 3
  • post01.JPG
    post01.JPG
    39.9 KB · نمایش ها: 3
  • spain.jpg
    spain.jpg
    76.9 KB · نمایش ها: 20
  • spain02.jpg
    spain02.jpg
    60.2 KB · نمایش ها: 19

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
در مسابقه اسپانیا که دیروز برگزار شد دو راننده تیم فراری رایکانن و ماسا به ترتیب اول و دوم شدند و لوئیس همیلتون که پست سر فرناندو الونسو بود به علت نقص فنی که برای موتور اتومبیل الونسو ایجاد شد در جایگاه سوم قرار گرفت.

مسابقه اسپانیا مسابقه ای سرشار از حادثه بود بطوری که:

آدریان سوتیل، راننده فورس ایندیا با برخورد به سباستین وتل، راننده جوان تورو روسو باعث شد هر دو از ادامه مسابقه باز بمانند و وتل، تنها راننده ای که در فصل جاری حتی یک مسابقه را هم به پایان نرسانده، برای سومین بار در چهار مسابقه در دور اول از گردونه رقابت خارج شود.

سباستین بوردی، هم تیمی او نیز دچار سرنوشتی مشابه شد و در میانه مسابقه با برخورد به نلسون پیکه جونیور، راننده دوم رنو، دچار نقص فنی شد و اتومبیل خود را در گاراژ پارک کرد.

اما مهمترین سانحه نقص فنی اتومبیل هایکی کووالاینن، راننده فنلاندی مکلارن بود که با سرعت 150 مایل در ساعت (بیش از 240 کیلومتر در ساعت) در یکی از پیچهای سریع موسوم به پیچ "کامپسا"، لاستیک چرخ جلو و سمت راست او منفجر شد و مستقیم با موانع سرعت گیر کنار پیست برخورد کرد.

attachment.php

این حادثه باعث حضور اتومبیل ایمنی (مارشال) در پیست شد و پس از بیرون کشیدن اتومبیل مکلارن از داخل موانع، کووالاینن به بیمارستان منتقل شد.


بر اساس تازه ترین اخبار این راننده 26 ساله در ناحیه گردن و سر احساس درد داشته اما هیچ یک از استخوان های بدن او دچار شکستگی نشده است.

از دیگر رانندگانی که نتوانستند مسابقه را به پایان برسانند می توان به نیکو رازبرگ (ویلیامز-نقص موتور)، و روبنز باریکلو (هوندا- تصادف و نقص فنی) اشاره کرد.

نتایج مسابقه پیست کاتالونیا:

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • 20080427162159kovi203.jpg
    20080427162159kovi203.jpg
    13.7 KB · نمایش ها: 11
  • result spain.jpg
    result spain.jpg
    36 KB · نمایش ها: 11

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
یک نکته جالبی امروز تو سایت بی بی سی درباره پست اسپانیا دیدم گفتم اینجا هم بذارم :پی

پیست کاتالونیا اسپانیا از چندین پیچ سرعت بالا تشکیل شده است که باعث می شود اتومبیلها نتوانند بیش از اندازه به اتومبیل جلوتر نزدیک شوند.

اتومبیل فرمول یک بواسطه ساختار آیرودینامیک که در سرعتهای بالا نیروی رو به پایین زیادی تولید می کند، می تواند با سرعتهایی بسیار بیشتر از دیگر اتومبیلها در پیچ حرکت کند، بدون آنکه نیروی اینرسی باعث خارج شدن اتومبیل به هر نحو از پیست شود.

اما این اتومبیل ها هوای پشت سر خود را نیز به شدت دچار اغتشاش می کنند و در پیچهای سریع، اتومبیلهای پشت سر "هوای تمیز" لازم برای ایجاد نیروی رو به پایین کافی را ندارند و فاصله کم می تواند براحتی به بروز حادثه ای برای اتومبیل پشت سر منجر شود.

از این رو در پیستهایی شبیه به پیست بارسلونا، عملا پس از دور اول مسابقه رانندگان به شدت از یکدیگر فاصله می گیرند.
 
بالا