• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
یه دختر خوب هیچ وقت دور موتور ماشین بابا رو تا 4500 بالا نمیبره!!!
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
اینجا سوالهای ابتدایی هم جواب میدین؟ :blush:
پر کردن یک دنده یعنی چی؟ مثلا میگن دنده یک رو پر کن یا مثلا دنده دو رو پر کن و . . .
دوست عزیز , دنده 1 رو پر کن و کلا پر کردن دنده ها یعنی : گاز دادن با همون دنده تا وقتی که احتیاج به دادن دنده ی بعدی باشه .

وقتی دور موتور به محل مورد نظر میرسه و حالتی پیش میاد که انگار داره به موتور فشار میاد در این حالت دنده ی شما پر شده و باید به دنده ی بعدی بری .(حالت کلی) .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
دوست عزیز , دنده 1 رو پر کن و کلا پر کردن دنده ها یعنی : گاز دادن با همون دنده تا وقتی که احتیاج به دادن دنده ی بعدی باشه .

وقتی دور موتور به محل مورد نظر میرسه و حالتی پیش میاد که انگار داره به موتور فشار میاد در این حالت دنده ی شما پر شده و باید به دنده ی بعدی بری .(حالت کلی) .
درحالت عادی برای پژو 405 بهتره که رو 4000 تعویض کنید.
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
4500 زیاد نیست برای پژو؟ توی 3500 صدای موتور در میاد حسابی.

پژو نقطه اوج قدرتش تو 5500 هست و تا 5000 هم هیچ نگرانی نداره ولی بهتره تا 4500 بیشتر نری. البته اگر فکر مصرف سوخت هستی سعی کن بین 2500 تا 3500 باشی همیشه. به نظر من برای پژو تو 4500 دنده عوض کردن مناسبه. زیر 2500 دور داشتن تقریبا ضررش مثل دور بالای 5500 هست فکر نکنید دور پایین چیز خوبیه.
 

darya_s

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,592
لایک‌ها
5
خیلی ممنون ازتون دوستان. آقا حامد از شما هم ممنون، خوشحالم که بهتر شدید و برگشتید اینجا. امیدوارم همیشه سالم باشید.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
رینگ چرخ قطع ای است که در قسمت مرکزی به توپی پیچ شده ولاستیک به دور ان می افتد .

رینگها از این نظر اهمیت دارند که ناقل گشتاور موتور به زمین هستند پس استفاده از رینگ مناسب میتواند باعث

بهبود هندلینگ و دینامیک رانندگی شود در حالی که استفاده از رینگهای نامرغوب باعث حصول نتیجه ی معکوس می شود.



بعدی : انواع رینگها
 

_ni

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2007
نوشته‌ها
210
لایک‌ها
42
Heel And Toe : خب, به معنی پاشنه و پنجه

زمانی از این تکنیک استفاده میشه که شما مجبور به تعویض دنده به همراه ترمز کردن هستید که باعث میشه دور موتور بیاد پایین,

یعنی پای راست روی کلاچ و پای چپ روی پدال ترمز.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.
.
.
.

امیدوارم موفق باشید .


qw4.jpg

آقا اون یه تیکه اولش رو اشتباه تایپ کردی به نظرم... آدم گره میخوره!:cool:
ولی در ادامه درست هستش
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
آقا اون یه تیکه اولش رو اشتباه تایپ کردی به نظرم... آدم گره میخوره!:cool:
ولی در ادامه درست هستش

عجیبه !! اشتباه تایپی بود ! احساس میکنم قبلا تصحیح کرده بودم !!! شاید از بکاپ استفاده شد !!!!

به هر حال ممنون از تذکر و دقت نظر شما .

مگه میشه پای راست روی کلاچ , پای چپ روی ترمز !
فکر کنم حامد جان اشتباه کردند !


دقیقا اشتباه شد .

عذر بنده رو بپذیرید .
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
سلام حامد جان بهتر شدی؟
آقا میگم یه توضیحاتی بابت فیلتر هوای ماشین میفرمایی؟چه تاثیری روی موتور داره شنیدم باعث کاهش مصرف سوخت هم میشه درسته؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام حامد جان بهتر شدی؟
آقا میگم یه توضیحاتی بابت فیلتر هوای ماشین میفرمایی؟چه تاثیری روی موتور داره شنیدم باعث کاهش مصرف سوخت هم میشه درسته؟

وظیفه ی فیلتر هوا در اتومبیل , جلوگیری از ورود گرد و غبار , خاک و ذرات معلق در هوا به داخل موتور می باشد

یک فیلتر هوای خوب بر حسب حجم موتور باید دارای مساحت معینی از کاغذ یا پارچه ی فیلتر باشد

عملکرد یک فیلتر خوب با جاگیری و بستن خوب در جای خود تکمیل می شود

فیلتر های هوا عمر مفیدی حدود 1000 کیلومتر دارند

باید توجه داشت هنگامی که موتور کار میکند بخارات روغنی که در داخل محفظه ی موتور ایجاد می شود جهت جلوگیری از الودگی هوا

به داخل اتاقک احتراق هدایت شده و سوزانده می شود

این کانال معمولا یک شیلنگ کوچک است که شیلنگ کمپرس نامیده می شود

یکی از بهترین روشها برای بازرسی فیلتر هوا , کنترل مدخل ورودی هوا بعد از فیلتر می باشد

با تمیز کردن ان توسط پارچه ی سفید , متوجه ی ورود گرد و غبار می شوید (اگه پارچه سیاه شد).

اصولا نباید بعد از فیلتر هوا گرد و غبار مشاهده شود در صورت مشاهده فیلتر شما به طور صحیح نصب نشده

.....................................

بقیه هم فردا به امید خدا , دستم خسته شد !!!! (هنوز مصدومیت خوب نشده !!)




 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
فیلتر هوا " قسمت 2 "

...................................


دیده می شود که گاها فیلتر های یکبار مصرف توسط سرویس کار باد گرفته شده

ومجددا در سر جای خود بسته می شوند که این کار صحیح نمی باشد

بعضی مواقع , فیلتر از نوع مرغوب و استاندارد نیست و به دلیل مساحت کم

کاغذ فیلتر نمی تواند حجم هوای مورد نیاز موتور را تامین کند

و توسط سرویس کار سوراخ می شوند , این کار در کوتاه مدت نتیجه بخش است

ولی در دراز مدت باعث اسیب دیدگی موتور می شود

اما چگونه هوای ورودی که دارای گرد و غبار است به موتور اسیب می رساند ؟

همانطور که گفتم بخار روغن حاصل از کارکرد موتور , توسط کانال هوای ورودی

به داخل موتور فرستاده می شود تا الودگی کمتری ایجاد کند

هنگامی که بخار روغن با گرد و غبار ترکیب می شود, در نتیجه ی سوختن

جرم کربن یا رسوبات کربنی سیاه رنگی بوجود می اورد که با گذشت زمان به ضورت یک لایه ی سخت

به قطعات اتومبیل می چسبد

این رسوبات روی سطح پیستون , سر سیلندر , شمع ها و داخل منیفولد اگزوز و روی سطح مخزن کاتالیست موتور مینشیند

و در سیستم های انژکتوری ,سیستم سنسور اکسیژن را از کار می اندازد

این رسوبات هنگامی که زیاد شده و از موتور خارج نشوند در هنگام کارکرد موتور در دور بالا

به دلیل سرخ شدن , قبل از جرقه ی شمع , باعث احتراق زودرس بنزین و بروز پدیده ی knock می شود

در این مواقع راننده برای جبران , گاز بیشتری میدهد که باعث مصرف بالای سوخت می شود

تجمع رسوبات کربنی در داخل موتور , ضمن کم کردن حجم مفید داخل موتور ,ورود هوا و سوخت به داخل موتور

و خروج دود از سیلندر را کم کرده و با گذشت زمان رسوبات از داخل موتور جدا شده و به عنوان یک ماده ی ساینده

به استهلاک بیشتر موتور سرعت می بخشد

چنانچه این رسوبات به داخل روغن موتور راه پیدا کنند روغن موتور را الوده کرده و روغن موتور , به جای خنک کاری و روانکاری

متعلقات متحرک داخل موتور , به یک ماده ی ساینده تبدیل شده و قطعات را مستهلک می کند

شمع ها که وظیفه ی جرقه زنی را به عهده دارند ,به دلیل وجود رسوبات نمی توانند صحیح عمل کنند

موارد فوق , گوشه ای از مضرات استفاده از فیلتر هوای نا مناسب می باشد

.........................................................

این هم چند مدل فیلتر هوا :

images


images


........................

یکی از مارکهای خوب فیلتر هوا که میتوانید تهیه کنید " Simota " می باشد .

فیلتر simota

images


فیلتر هوا باعث بالا رفتن شتاب و کاهش مصرف سوخت می شود .



سوالی بود در خدمتم .




 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
38
محل سکونت
Atlantica
حامد جان، خیلی ممنون از توضیحات مفیدی که گفتی :)

راستی در همین رابطه، من دیدم که بعضی از افراد فیلترهای هوای کهنه رو سوراخ می کنن و بعد مورد استفاده قرار میدن، اما تا جایی که من می دونم این کار از نظر فنی اشتباهه. پس استدلالشون برای این کار چیه؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
حامد جان، خیلی ممنون از توضیحات مفیدی که گفتی :)

راستی در همین رابطه، من دیدم که بعضی از افراد فیلترهای هوای کهنه رو سوراخ می کنن و بعد مورد استفاده قرار میدن، اما تا جایی که من می دونم این کار از نظر فنی اشتباهه. پس استدلالشون برای این کار چیه؟
ممنون یاشار جان

جواب شما در قسمت دوم بود .

بعضی مواقع , فیلتر از نوع مرغوب و استاندارد نیست و به دلیل مساحت کم

کاغذ فیلتر نمی تواند حجم هوای مورد نیاز موتور را تامین کند

و توسط سرویس کار سوراخ می شوند , این کار در کوتاه مدت نتیجه بخش است

ولی در دراز مدت باعث اسیب دیدگی موتور می شود

این کار برای این انجام میشه که هوای بیشتر و راحتتر وارد فیلتر بشه !
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
38
محل سکونت
Atlantica
اون قسمت رو دیدم، ولی منظورم من فیلترهای کهنه و دورانداختنی بود نه فیترهای نامرغوب نو؛ که البته فکر کنم دلیل اونم همین که گفتی باشه.
به هر حال متشکر :)
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
آقا حامد عزیز دستت درد نکنه مثل همیشه قشنگ توضیح داده بودی..
فقط چندتا سوال فیلتر هوا فقط مختص موتورهای انژکتوری هست؟
بعد میشه درصد مشخصی رو برای افزایش شتاب و کاهش سوخت پیش بینی کرد؟یه جا خوندم باعث میشه 10 تا 15 درصد مصرف سوخت کمتر بشه؟
در ضمن شنیدم صدای موتور هم یکم زیاد میشه درسته یا نه؟!
 

Nokia_My_Life

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2006
نوشته‌ها
440
لایک‌ها
1
ممنون حامد جان !
با این که مصدومی ولی باز هم زحمت میکشی !
بازم از او حرکت های قشنگ یاد بده ! :D
البته من که سنم هنوز قانونی نشده ولی کلا" عشق ماشینم !
این حرکت ها هم که یاد میدی یاد Tokyo Drift میافتم :p
چند روز پیش رفتم کارتینگ آزادی جای همتون خالی هم کارتینگ عالی بود , هم چند تا ماشین فول تیونینگ اومده بودن اونجا ! خیلی باحال بودن :thumbsup:
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
اون قسمت رو دیدم، ولی منظورم من فیلترهای کهنه و دورانداختنی بود نه فیترهای نامرغوب نو؛ که البته فکر کنم دلیل اونم همین که گفتی باشه.
به هر حال متشکر :)

قربانت

آقا حامد عزیز دستت درد نکنه مثل همیشه قشنگ توضیح داده بودی..
فقط چندتا سوال فیلتر هوا فقط مختص موتورهای انژکتوری هست؟
بعد میشه درصد مشخصی رو برای افزایش شتاب و کاهش سوخت پیش بینی کرد؟یه جا خوندم باعث میشه 10 تا 15 درصد مصرف سوخت کمتر بشه؟
در ضمن شنیدم صدای موتور هم یکم زیاد میشه درسته یا نه؟!

1: فرقی نمیکنه

2: دقیق نمیشه نظر داد , ولی تغییر شتاب و کاهش مصرف محسوس هستند

3: صدای موتور تغییری نمیکنه ولی خود فیلتر صدا تولید میکنه که بر خلاف اگزوز ها, صدای زیبایی هم هست.

ممنون از شما


ممنون حامد جان !
با این که مصدومی ولی باز هم زحمت میکشی !
بازم از او حرکت های قشنگ یاد بده ! :D
البته من که سنم هنوز قانونی نشده ولی کلا" عشق ماشینم !
این حرکت ها هم که یاد میدی یاد Tokyo Drift میافتم :p
چند روز پیش رفتم کارتینگ آزادی جای همتون خالی هم کارتینگ عالی بود , هم چند تا ماشین فول تیونینگ اومده بودن اونجا ! خیلی باحال بودن :thumbsup:


ممنون از لطفت.

چشم .حتما

باید یه چند جلسه هماهنگ کنیم برای عملی !
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
همیشه توجه داشته باشید که زمان ترمز گیری , به نقطه ی پیچیدن نگاه کنید ,

یعنی تمرکزتون باید به نقطه ای باشه که میخواید بپیچید .

در لحظه ی پیچیدن هم باید به اپکس نگاه کنید ( فقط یک لحظه )

و بعد هم نقطه ی خروج ( زمانی که گاز رو کاملا فشار میدید) .

مربع قرمز در تصویر نقطه ی مورد نظر رو نشون میده و مثلث هم حوزه ی دید رو .

سوالی بود در خدمتم .

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • eye_path_sm.gif
    eye_path_sm.gif
    10.5 KB · نمایش ها: 155
بالا