• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

دانستنیهای عمومی خودرو

آيا نحوه رانندگي به نوع و رنگ خودرو بستگي دارد؟


  • Total voters
    19

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
اپکس دیر هنگام:
هنگام دریفت برای اینکه دیرتر اپکس پیچ را بزنید قبل از پیچ ترمز کنید و از خارج پیچ وارد آن شوید و بعد ماشین خود را oversteer نمایید و دریفت را شروع کنید سپس به سمت اپکس بروید.


به شکل زیر دقت کنید :
525rgh4.jpg



دریفت 90 درجه :
قبل از رسیدن به پیچ 90 درجه ترمز کرده و اتومبیل خود را بطور آرام oversteer نمایید و وارد پیچ شوید.

6asw4lt.jpg





دریفت و زاویه پیچ:

نوع و زاویه دریفت با توجه به زاویه پیچ تعریف می شود


دریفت در پیچ U : برای این نوع پیچ با سرعت متوسط باید وارد پیچ نشوید تا بتوانید از اپکس رد شوید. سرعت بالا باعث میشود به قسمت بیرونی پیچ سر بخورید و زمان را از دست بدهید.


عکس زیر را ببینید :

4pwuzw5.jpg





زاویه دریفت در پیچ S : رعایت ترتیب رمز دریفت موفق در این نوع پیچ است. دریفت را شروع کنید و به خاطر داشته باشید که خروج صحیح از قسمت دوم این پیچ بسیار حیاتی می باشد. اپکس صحیح را فراموش نکنید.

به عکس زیر دقت نمایید :


63cwpsl.jpg





دریفت در سربالایی و سر پایینی:




سرازیری:


قبل از پیچ ترمز کنید و فرمان داده و وارد پیچ شوید تا زمانی که oversteer آرامی را احساس نمایید. بعد فرمان را در خلاف جهت پیچ بچرخانید تا از پیچ رد شوید. سپس فرمان را برگردانید.


به عکس زیر دقت کنید :

6275nht.jpg




سربالایی:


با تکنیک heel-and-toe و کم کردن دنده وارد پیچ شوید و فرمان را بپیچانید تا oversteer صورت بگیرد بعد فرمان را برگردانید و گاز بدهید.



به عکس زیر دقت کنید :

4z06342.jpg
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
سلام
دوست من منبع؟:)

نه واسه اینکه اسم جایی بیاد . واسه این که اگر کسی سوالی داشت بدونه از کی باید بپرسه
مطمنا شما نمیدونین که توی دراپ درت باید فنر های عقب تقریبا از مدار خارج شده باشن تا براحتی ترکشن به هم بخوره و یا باید تنظیمات فرمون رو عوض کرد تا انتقال وزن ماشین سریعتر و بیشتر باشه
مثال عرض کردم

منبع اصلی رو ذکر کنین تا دوستان بدونن اگر اطلاعات بیشتر خواستن چکار کنن
اخلاقیات و .... هم به کنار

حامد جان خوشحال میشیم از اطلاعات شما هم استفاده کنیم:p

حقیقتش منبع درستی یا بهتره بگم اولیه براش سراغ ندارم !:)
با یه سرچ توی گوگل میبینید که همه ی فروم ها این آموزش رو دارن !!
در هر صورت اینجا ایجاد شده تا اطلاعاتمون رو به اشتراک بذاریم !;)
 

masoud911

Registered User
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2006
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
سلام امیر جان
نه همه فرومها ندارن و اگر گذاشتن دقیقا از روی تیونینگ تاک برداشتن
(فروم امضای من)
این تاپیکها رو مصطفی ادمین تیونینگ تاک تو سال 2004 گذاشت و الان تو اخرین صفحات بخش رانندگی اونجا میتونی پیداشون کنی و با مقایسه تاریخ متوجه بشی که چه کسی این مطالب رو نوشته

در هر صورت اینجا ایجاد شده تا اطلاعاتمون رو به اشتراک بذاریم
ولی دلیل نمیشه که اخلاقیات رو زیر پا بذاریم و منبع مطالب رو درج نکنیم

یک دلیل دیگه هم که عرض کردم همون پرسیدن از منبع اصلی هست که این مطالب رو نوشته
یعنی اگر کسی مشکلی داشت و یا جایی نامفهوم بود . دوستان شما بدونن که باید از کی بپرسن
البته حامد عزیز هم استاد هست و بنده از نزدیک و خارج از فروم با ایشون دوست هستم و میتونن جوابگوی خیلی از مشکلات باشن ولی خیلی از مطالب گنگ گفته شده و توضیح میخواد که اگر شما دنبال یاد دادن به دوستان خودتون هستین بهتره منبع رو معرفی کنین تا دوستان شما کاملا به مطلب احاطه پیدا کنن



حالا که دارم تو تاپیک پست میذارم بذارین این توصیه دوستانه رو هم بکنم:
این کارها رو حتما تو شبیه ساز انجام بدین
یه ویلg25 حدود 300 تومنه و lfs (هم که حامد استادشه .) رو هر پی سی اجرا میشه و نسبتا سبک هست

ولی در صورتیکه بخواین با ماشین خودتون انجام بدین علاوه بر پیدا کردت مکان مناسب حتما خرجی بیشتر از این 300 تومن خواهید داشت
مخصوصا در ابتدا که باید یاد بگیرین چطوری انتقال وزن رو انجام بدین و چگونه ترکشن رو به هم بزنین که فشار بسیار زیادی رو به اکسلها و پلوس ها و گیربکس وارد خواهید کرد
حتما با ویل تمرین کنین

شاد و پیروز باشین
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
سلام مسعود ِ عزیز
bouquet2.gif


سلام امیر جان
نه همه فرومها ندارن و اگر گذاشتن دقیقا از روی تیونینگ تاک برداشتن
(فروم امضای من)
این تاپیکها رو مصطفی ادمین تیونینگ تاک تو سال 2004 گذاشت و الان تو اخرین صفحات بخش رانندگی اونجا میتونی پیداشون کنی و با مقایسه تاریخ متوجه بشی که چه کسی این مطالب رو نوشته

راستش من گفتم ، نمیدونستم در غیر این صورت حتما منبع رو میگذاشتم !
الان پست اول رو ادیت میکنم .
درضمن ممنون میشم اگر لینک اصلی رو هم بگذارید که من بحث هایی که پیرامون این مسائل بوده رو ببینم !!
biggrin.gif


این کارها رو حتما تو شبیه ساز انجام بدین
یه ویلg25 حدود 300 تومنه و lfs (هم که حامد استادشه .) رو هر پی سی اجرا میشه و نسبتا سبک هست

یه خورده راجب شبیه ساز توضیح میدین لطفا ؟!
biggrin.gif
ممنون میشم .

در صورتیکه بخواین با ماشین خودتون انجام بدین علاوه بر پیدا کردت مکان مناسب حتما خرجی بیشتر از این 300 تومن خواهید داشت

حالا جدا از اون قسمت خرجش ، پیشنهاد من اینه که یه آسفالت براق (!) و صاف پیدا کنیم ، و ساعت 2 - 3 ظهر که آسفالت داغ تر هم هست این کارو بکنیم !! البته برای شروع منظورم هست !
biggrin.gif
خیلی بهتر جواب میده !!
biggrin.gif
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
جگوار کارز شرکت تولید کننده ماشینهای لوکس می باشد که دفتر مرکزی آن در کاونتری انگلستان قرار دارد. این شرکت به نام سوالو سایدکار کمپانی (Swallow Sidecar Company )در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد٬ سپس در سال ۱۹۳۴ به اس اس کارز (SS Cars Ltd) تغییر نام داد و سرانجام در سال ۱۹۴۵ به نام کنونی یعنی جگوار کارز (Jaguar Cars) به ثبت رسید.
پس از چندین بار تغییر مالکیت٬ این شرکت در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۰۸ شرکتی هندی به نام تاتا موتورز مالکیت جگوار را از شرکت فورد خریداری نمود



نوع شرکت تابعه

تأسیس ۱۹۲۲ توسط سر ویلیام لیونز

دفتراصلی کاونتری ٬ انگلستان

شخصیت اصلی راتان تاتا ٬ دیوید اسمیت

زمینه فعالیت خودرو

محصولات اتومبیل

کارکنان
۱۰٬۰۰۰ تابع تاتا موتورز

وبسایت تارنمای رسمی جگوار
http://www.jaguar.com/global/default.htm
 
Last edited:

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
Founded as the Swallow Sidecar Company in 1922, by two motorcycle enthusiasts, William Lyons and William Walmsley, the SS Jaguar name first appeared on a 2.5 litre saloon in 1935. The Jaguar name was given to the entire company in 1945 when the SS was dropped due to lack of popularity from WWII
.

The distinctive "leaping Jaguar" mascot

Jaguar made its name in the 1950s with a series of elegantly-styled sports cars and luxury saloons. The company bought the Daimler Motor Company (not to be confused with Daimler-Benz), in 1960 from Birmingham Small Arms Company (BSA). From the late 1960s, Daimler was used as a brand name for Jaguar's most luxurious saloons.


Mergers and nationalisation


Jaguar merged with the British Motor Corporation (BMC), the Austin-Morris combine, to form British Motor Holdings (BMH) in 1966. After merging with Leyland, which had already taken over Rover and Standard Triumph, the resultant company then became the British Leyland Motor Corporation (BLMC) in 1968. Financial difficulties and the publication of the Ryder Report led to effective nationalisation in 1975 and the company became British Leyland Ltd (later simply BL plc).

In the 1970s the Jaguar and Daimler marques formed part of BL's specialist car division or Jaguar Rover Triumph Ltd until a restructure in the early 1980s saw most of the BL volume car manufacturing side becoming the Austin Rover Group within which Jaguar was not included.


Privatisation


In 1984, Jaguar was floated off as a separate company on the stock market — one of the Thatcher government's many privatisations.


Purchase by Ford


The Ford Motor Company made an offer to purchase the company in September 1989 which was adapted at an Extraordinary General Meeting in January 1990 and Jaguar was removed from the London Stock Exchange listings on 28 February 1990.[3] In 1999 it became part of Ford's new Premier Automotive Group along with Aston Martin, Volvo Cars and, from 2000, Land Rover; Aston Martin was subsequently sold off in 2007. Between Ford purchasing Jaguar in 1989 and selling it in 2008 it did not earn any profit for the Dearborn-based auto manufacturer.

Since Land Rover's 2002 purchase by Ford, it has been closely associated with Jaguar. In many countries they share a common sales and distribution network (including shared dealerships), and some models now share components, although the only shared production facility is Halewood, for the X-Type and the Freelander 2. However operationally the two companies were effectively integrated under a common management structure within Ford's PAG.


Sale by Ford


On 11 June 2007, Ford announced that it planned to sell Jaguar, along with Land Rover and retained the services of Goldman Sachs, Morgan Stanley and HSBC to advise it on the deal. The sale was initially expected to be announced by September 2007, but was delayed until March 2008. Private equity firms such as Alchemy Partners of the UK, TPG Capital, Ripplewood Holdings (which hired former Ford Europe executive Sir Nick Scheele to head its bid), Cerberus Capital Management and One Equity Partners (owned by JP Morgan Chase and managed by former Ford executive Jacques Nasser) of the US, Tata Motors of India and a consortium comprising Mahindra and Mahindra (an auto manufacturer from India) and Apollo Management all initially expressed interest in purchasing the marques from the Ford Motor Company.[4][5]

Before the sale was announced, Anthony Bamford, chairman of British excavators manufacturer JCB had expressed interest in purchasing the company in August 2006,[6] but backed out when told the sale would also involve Land Rover, which he did not wish to buy. On Christmas Eve of 2007, Mahindra and Mahindra backed out of the race for both brands, citing complexities in the deal.[7]

On 1 January 2008, Ford made a formal announcement which declared Tata as the preferred bidder.[8]Tata Motors also received endorsements from the Transport And General Worker's Union (TGWU)-Amicus[9] combine as well as from Ford.[10] According to the rules of the auction process, this announcement would not automatically disqualify any other potential suitor. However, Ford (as well as representatives of Unite) would now be able to enter into more focused and detailed discussions with Tata to iron out issues ranging from labour concerns (job security and pensions), technology (IT systems and engine production) and intellectual property,[11] as well as the final sale price.[12] Ford would also open its books for a more comprehensive due diligence by Tata.[13] On 18 March 2008, Reuters reported that American bankers Citigroup and JP Morgan shall be underwriting a loan of USD 3 billion in order to finance the deal.[14]


Purchase by Tata Motors


On 26 March 2008, Ford announced that it had agreed to sell its Jaguar and Land Rover operations to Tata Motors of India, and that the sale was expected to be completed by the end of the second quarter of 2008.[15] Included in the deal were the rights to three other British brands, Jaguar's own Daimler, as well as two dormant brands Lanchester and Rover.[16] On 2 June 2008 the sale to Tata was completed by both parties [1] [17]


Assembly plants


The Swallow Sidecar company was originally located in Blackpool but moved to Holbrook Lane, Coventry in 1928 when demand for the Austin Swallow became too great for the factory's capacity.[18] In 1951, having outgrown the original Coventry site they moved again to Browns Lane which had been a wartime "shadow factory" run by the Daimler Motor Company. Today, Jaguars are assembled at Castle Bromwich in Birmingham and Halewood in Liverpool. The historic Browns Lane plant ceased trim and final operations in 2005, the x350 XJ having already moved to Castle Bromwich two years prior, leaving the XK and S-Type production to Castle Bromwich and the X-Type at Halewood, alongside the new Land Rover Freelander 2, from 2007. A reduced Browns Lane site still operates today producing veneers for Jaguar Land Rover and others, as well as some engineering facilities.


Historical models


1939 SS 3-1/2 Litre Saloon


1950 Jaguar XK120 from the Ralph Lauren collection


1958 Jaguar XK150 Roadster


A 1963 E-Type Roadster on display in Indianapolis


Jaguar Mark II 3,4-Litre Saloon 1966


A 1968 Jaguar 340 small saloon


A 1968 Jaguar 420 sports saloon


1985 Jaguar XJ-S with V-12 engine

The Jaguar company started production with the pre-war 1.5, 2.5 and 3.5 litre models which used engines designed by the Standard Motor Company. The 1.5 litre four-cylinder engine was still supplied by Standard but the two larger six-cylinder ones were made in house. These cars have become known unofficially as Mark IVs.

The first post war model was the 1948 Mark V available with either 2.5 or 3.5 litre engines and had a more streamlined appearance than pre-war models, but more important was the change to independent front suspension and hydraulic brakes.

The big breakthrough was the launch in 1948 of the XK120 sports car, with the new XK twin overhead camshaft (DOHC) 3.5 litre hemi-head six-cylinder engine designed by William Heynes, Walter Hassan and Claude Baily. This engine had been designed during the long nights during the war when they would be on fire watch in the factory. After several attempts a final design was arrived at. That is until owner William Lyons said "make it quieter". The car had originally been intended as a short production model of about 200 vehicles as a test bed for the new engine until its intended home, the new Mark VII saloon, was ready. The XK120's reception was such that production continued until 1954; it was followed by the XK140, the XK150, and the E-Type, keeping Jaguar in the sports car market.

Introducing the large Mark VII saloon in 1951, a car especially conceived for the American market, Jaguar soon found itself overwhelmed with orders. The Mark VII and its successors gathered rave reviews from magazines such as Road & Track and The Motor. In 1956 a Mark VII won the prestigious Monte Carlo Rally.

The 1955 Mark 1 small saloon was the first monocoque (unibody) car from Jaguar and used a 2.4 litre short stroke version of the XK engine. In 1959, the car was improved with a larger engine and wider windows and became the Mark 2, one of the most recognizable Jaguar models ever produced. It would be popular with British police forces for its small size, light weight, and powerful engine.

The Mark VIII of 1956 and Mark IX of 1958 were essentially updates of the Mark VII but the Mark X of 1961 was a completely new design of large saloon with all round independent suspension and unibody construction.

The independent rear suspension from the Mark X was incorporated in the 1963 S-Type which closely resembled the Mark 2, and in 1967 the Mark 2 name was dropped when the small saloon became the 240/340 range. The 420 of 1966, also sold as the Daimler Sovereign, put a new front onto the S-type, although both cars continued in parallel until the S-Type was dropped in 1968. The Mark X became the 420G in 1966.

Of the more recent saloons, the most significant is the XJ (1968-present), still the definitive Jaguar saloon car for many. Since 1968 the Series I XJ has seen major changes in 1973 (to Series II), 1979 (Series III), 1986 Europe/1987 United States (XJ40), 1995 (X300), 1997 (to the V-8 powered X308), 2003 (the present model, X350). The most luxurious XJ models carry either the Vanden Plas (US) or Daimler (rest of world) nameplates.


Pronunciation


The name is pronounced /ˈdʒægjuːɚ/ "jag-u-ar" (except in North America where it is often pronounced /ˈdʒægwɑr/ "jag-wahr") with the term "Jag" being used colloquially.


Notable models


Sports:


Compact & Medium Executive:


Large Executive:



Engines


Jaguar has designed in-house four generations of engines.



Current models


The current Jaguar line-up includes the following models:
2008 Jaguar Model Line-up Model US Type Price Range Notes XK Sports car/Coupé/Convertible £60,097 - £76,097 ($75,500 – $93,000)
XJ Full-size luxury sedan £43,642 - £60,252 ($64,250 – $116,000)
XF Sports car/Sedan £33,900 - £54,900 ($49,975 - $62,975)
X-Type Entry level luxury sedan and wagon £21,500 -£30,995 ($33,500 – $37,500)


Concept models


  • Pirana (1967)
  • XK180 (1998)
  • F-type (2000) – Roadster, similar to the XK8 but smaller
  • R-Coupé (2002) – Luxury four-seater coupé, closest competitor being the Bentley Continental GT
  • Fuore XF 10 (2003)
  • R-D6 (2003) – Compact four-seat coupé
  • XK-RR – A high-performance version of last generation XK coupé
  • XK-RS – Another performance-spec version of last generation XK convertible
  • Concept Eight (2004) – Super-luxury version of the long-wheelbase model of the XJ
  • C-XF (2007)
  • C-XE (2010)
  • C-XJ (2010)


Jaguar's motorsport history

See also: Jaguar Racing and Jaguar XJR Sportscars
The company has had major success in sports car racing, particularly in the Le Mans 24 Hours. Victories came in 1951 and 1953 with the C-Type, then in 1955, 1956 and 1957 with the D-Type. The manager of the racing team during this period, Lofty England, later went on to become CEO of Jaguar in the early 1970s. Although the prototype XJ13 was built in the mid-1960s it was never raced, and the famous race was then left for many years, until in the mid-1980s when Tom Walkinshaw's TWR team started designing and preparing Jaguar V12-engined sports prototypes for European sports car races. The team started winning regularly from 1987, and with increased factory backing the team won Le Mans in 1988 and 1990.

In the late 1990s, Ford decided that Jaguar would be the corporation's Formula One entry. Ford bought out the semi-works Stewart Grand Prix team and rebranded it as Jaguar Racing. The Jaguar F1 program was not a success however, achieving only two podium finishes in five seasons of competition between 2000 and 2004. At the end of 2004, with costs mounting and Ford's profits dwindling, the F1 team was sold to Red Bull energy drinks owner Dietrich Mateschitz, and it became Red Bull Racing. Since 2004 Jaguar has not had an official presence in motorsport.

Notable Jaguar sports racers:



Image gallery



1937 Jaguar SS 100




Jaguar 2½-Litre Drophead Coupé 1948




Jaguar Mark V Drophead Coupé




Jaguar Mark V Drophead Coupé 1950




Jaguar Mark V Saloon




Jaguar XK120




Jaguar XK120 Roadster




Jaguar XK120 Fixedhead Coupé 1954




Jaguar Saloon




Jaguar Saloon




Jaguar Mark VII Saloon 1954




Jaguar Mark VII Saloon 1955




Jaguar XK140 Drophead Coupé 1956




Jaguar XK150 Roadster




1963 Jaguar 3.4 Mark 2




Jaguar Saloon




1966 Jaguar E-Type (a.k.a. XKE)




Jaguar 420G Saloon 1968




Jaguar E-Type Fixed-head Coupé 1971




Jaguar XJ12 Saloon 1974




1991 Jaguar XJR-15




1992 Jaguar XJ220




1995 Jaguar XJ6 (Sovereign)




Jaguar XK8




References


  1. ^ a b "Tata Motors completes acquisition of Jag, Land Rover", Thomson Reuters (2 June 2008). Retrieved on 2 June 2008.
  2. ^ "The Royal Warrant Holders ' Association - Directory of Royal Warrant Holders". Retrieved on 2007-12-24.
  3. ^ "The Year 1989 to 1996". Jaguar Cars Ltd.. Retrieved on 2007-05-10.
  4. ^ "India's Tata confirms interest in Land Rover, Jaguar", AFX News Ltd. (24 August 2007). Retrieved on 18 December 2007.
  5. ^ Clark, Nick (4 January 2008). "Tata in pole position to buy Jaguar and Land Rover marques from Ford". Retrieved on 4 January 2008.
  6. ^ "JCB's Sir Anthony Bamford eyes Jaguar". Contract Journal (24 August 2006).
  7. ^ Doval, Pankaj (24 December 2007). "M&M out of Jaguar, Land Rover race", Times News Network. Retrieved on 24 December 2007.
  8. ^ Krisher, Tom (3 January 2008). "Indian Company Top Bidder for Jaguar", Associated Press. Retrieved on 4 January 2008.
  9. ^ "Tata set to clinch Jaguar-Land Rover deal: Report", Press Trust of India (20 December 2007). Retrieved on 20 December 2007.
  10. ^ "Ford set to pick Jaguar frontrunner in days: source", Reuters (17 December 2007). Retrieved on 18 December 2007.
  11. ^ Ghosh, Suprotip (3 January 2008). "Super car technology headed for Tata stable", Hindustan Times. Retrieved on 4 January 2008.
  12. ^ Leahy, Joe; Bernard Simon, Amy Yee (4 January 2008). "Tata falls for the attraction of opposites", Financial Times. Retrieved on 4 January 2008.
  13. ^ "Ball now in Tata Motors’ court to tie-up deal: Unite", CNBC TV-18 (3 January 2008). Retrieved on 4 January 2008.
  14. ^ "Tata gets $3 billion loan from Citi, JPMorgan: source", Reuters (18 March 2008). Retrieved on 18 March 2008.
  15. ^ Ford Motor Company (2008-03-26). "FORD MOTOR COMPANY ANNOUNCES AGREEMENT TO SELL JAGUAR LAND ROVER TO TATA MOTORS". Press release. Retrieved on 27 March 2008.
  16. ^ "5 for 2 special: Tata acquires 3 other British marques in Jaguar, Land Rover deal". Leftlane News (28 March 2008). Retrieved on 2008-03-28.
  17. ^ http://www.autoweek.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080630/FREE/940478590/1528/newsletter01
  18. ^ "Jaguar History". The Surrey Region Jaguar Enthusiasts Club.
 
Last edited:

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire





این خودرو در سه مدل عرضه میشود.

  • Luxury (4.2L 300 hp (220 kW) V8, $49,975)
  • Premium Luxury (4.2L 300 hp (220 kW) V8, $55,975)
  • Supercharged (4.2L 420 hp (310 kW) V8 S/C, $62,975)
سال تولید 2008

کلاس : Mid-size luxury car / sports sedan
استایل بدنه : 4-door sedan
پلتفورم : Ford DEW98 platform
موتور:
3.0L 240 hp AJ30 V6
4.2L 300 hp AJ34 V8
4.2L S/C 420 hp AJ34S V8
5.0 V8 XF-R
2.7L V6 Diesel AJD "Lion" V6

6 دنده اتوماتیک
مشخصات چرخ ها
Wheelbase 114.5 in (2908 mm
Length 195.3 in (4961 mm
Width 73.9 in (1877 mm)
Height 57.5 in (1461 mm)




1px.gif
1px.gif
1px.gif
1px.gif





آپشن های موجود




















گردآوری شده توسط sJaguar

 
Last edited:

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire

پهلوان

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2008
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
8
محل سکونت
زورخونه
من عاشق صدای موتور ماشین های انگلیسی مخصوصا جگوار هستم
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
38
محل سکونت
Atlantica
سلام. در مورد مدل افسانه ای XJ220 هم بنویس.

xj220_main01.jpg
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
سلام. در مورد مدل افسانه ای XJ220 هم بنویس.

xj220_main01.jpg
با تشکر از توجهتون بزودی سعی میکنم هر یکی دو روز یک مدل رو معرفی کنم. البته از مدل های جدید برم سمت قبلی ها.
 
Last edited:

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
models_C4A5C4F3-F2BF-4D88-8E94-77C6DDFDE706.jpg


این مدل در 4 نوع عرضه میشود.

t2g_infoblocktitle_2_models_9189AAF8-ABF0-4B70-A845-257412196BB2.gif


The arrival of the twin-turbo diesel completes the new XJ line-up. The 2.7 litre unit is one of the quietest in its class and responds with instant, refined power and huge reserves of torque, taking you from 0-60mph in just 7.8 seconds. As with all XJ models, peace and quiet reigns within, thanks to sophisticated noise reduction techniques.
1px.gif
t2g_infoblocktitle_3_models_9189AAF8-ABF0-4B70-A845-257412196BB2.gif


The 3.0 litre Executive drives through a ZF six-speed automatic transmission. On the long list of standard equipment is Cruise Control with Auto Speed Limiter, air suspension, Dynamic Stability Control and Jaguar´s advanced safety system: Adaptive Restraint Technology System (ARTS™). Exterior detailing is chrome with 19" Carelia alloy wheels. Inside there´s electric adjustment with memory for the steering column and variable heated comfort front seats, comfort leather upholstery, burr walnut veneer facia and trims.
1px.gif
t2g_infoblocktitle_4_models_9189AAF8-ABF0-4B70-A845-257412196BB2.gif



The lavishly equipped Sovereign adds to the Executive specification with 16-way electric front seats upholstered in ruched with contrast piping, softgrain leather, 19" Polaris alloy wheels and Xenon headlights. Advanced communications technology includes Bluetooth® telephone connectivity, touch screen navigation and Jaguar premium sound, which can all be controlled by JaguarVoice™ for your convenience and safety. In the LWB version, rear seat multimedia controls are provided for the rear LCD video screens and DVD player as well as for individual control of the sound system.
t2g_infoblocktitle_5_models_9189AAF8-ABF0-4B70-A845-257412196BB2.gif



Like every XJ it starts with lightness on its side, then adds the effortless power of JAGUAR´S 400bhp 4.2 litre supercharged V8, which has the abilityto take the XJR from 0-60mph in just 5.0 seconds. But it´s the controlled suppleness of the XJR´s sport suspension and powerful reassurance of its high performance R braking system that make that performance even more satisfying. Inside, there are contoured, power heated and cooled front seats and a choice of aluminium, burr walnut, elm or satin American walnut veneers. The distinctive R gearshift logo crowns the responsive ZF six-speed transmission with its optional sports settings. Jaguar´s touch screen Navigation System and Jaguar premium sound system are fitted as standard.
pricing_CE6C93B4-83D4-4687-89AF-46A3D5CD5300.jpg



performance_BA757944-9077-431F-9BA9-620F6D3F0092_226x624.jpg


introduction_963760E1-F791-440E-B480-E2DA3691C174_226x624.jpg


رنگ های موجود :

exterior_06A00984-3B9D-408A-A739-5796033A651E.jpg

exterior_6B2D7B1A-A415-4417-9437-DA25121BD76B.jpg

exterior_0FE04C98-DD7C-49A2-8C5A-A8EACC545D2B.jpg

exterior_64281969-8938-4A60-8FC6-2548F9EE0786.jpg

exterior_AAD24E8C-E393-4502-B085-76FAED9C6889.jpg

exterior_DAD88CE9-8AAC-4A8B-AE7E-D98C5CA97222.jpg

exterior_9089CE30-5C15-4058-B803-54DC458FEE45.jpg

exterior_B50E1077-1307-43C6-8B7E-39469CAE92AD.jpg

exterior_0B7BBF2D-3147-4AD7-870B-BA8E4EAA8A6B.jpg




exterior_6AF0F1DE-345C-4DD8-B8F3-4B3853986F69.jpg

exterior_A0432612-7F2F-4C90-AC6C-A967C6D8A3F4.jpg

exterior_2EF25A38-7DA1-4507-897F-3496CC002F96.jpg

exterior_C2B5AE94-60BC-4F3C-946D-56779C342312.jpg

ادامه دارد .....
 
Last edited:

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire
pic2_117.jpg

2009.jaguar.xj-series.20235222-396x249.jpg


ين مدل چهاردر صندوقدار و در گروه لوكس (Luxery Sedan) مي‌باشد. از موتوري 8 سيلندر (V) وي شكل 4.2 ليتر استفاده مي‌كند كه توان توليد 300 اسب بخار را دارد و انتقال نيرو به چرخ‌هاي عقب مي‌باشد.​

نوع موتور 4.2 لیتر 8 سیلندر (V) حداكثرقدرت 300 اسب بخاردر6000 دوردردقیقه حداكثر گشتاور 418 نیوتن متردر4100دوردردقیقه سوپاپ 4 عدد در هر سيلندر قطر سيلندر× كورس پيستون 91.4×86.3 ميلي متر نسبت تراكم 11:1 گيربكس 5 دنده اتوماتیک
ظرفيت مخزن سوخت 75 ليتر نوع سوخت بنزین ميزان مصرف سوخت در شهر 13.1 ليتر براي هر 100 كيلومتر ميزان مصرف سوخت در بزرگراه 8.4 ليتر براي هر 100 كيلومتر

وزن 1690 (كيلوگرم) طول 5080 (ميلي متر) عرض 1930 (ميلي متر) ارتفاع 1448 (ميلي متر) فاصله دو محور 3023 (ميلي متر) فاصله چرخ هاي جلو 1549 (ميلي متر) فاصله چرخ هاي عقب 1549 (ميلي متر)

سيستم ترمز ABS دارد نوع انتقال قدرت دیفرانسیل عقب سيستم کنترل پايداري ندارد

تعداد سرنشين 5 (نفر) ارتفاع صندلي جلو 975 (ميلي متر) ارتفاع صندلي عقب 980 (ميلي متر) فاصله جلو پاي صندلي جلو 1100 (ميلي متر) فاصله جلو پاي صندلي عقب 983 (ميلي متر) پهناي صندلي جلو 1481 (ميلي متر) پهناي صندلي عقب 1478 (ميلي متر) پهناي پشتي جلو __ پهناي پشتي عقب __

تنظيم برقي صندلي راننده دارد شيشه برقي دارد تنظيم برقي فرمان دارد در باز کن باک خودرو دارد گرم کن شيشه عقب دارد رينگ اسپرت دارد سيستم کنترل سرعت دارد سيستم تهويه مطبوع دارد آنتن برقي دارد

کيسه هواي راننده دارد کيسه هواي جانبي دارد کيسه هواي سرنشين جلو دارد قفل مرکزي دارد

 

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
به نظر من xf یه جگوار اصیل نیست , x-type و s-type از نظر من هنوز اصیل هستن . این کمپانی عجب افتی کرد . یه موقعی فقط جگوار سدان 12 سیلندر می ساخت. ولی من هنوز خیلی از این برند خوشم میاد . یه luxury car برای خانم ها....


xj4story_04.jpg


این سایت عکس های خوبی داره
http://www.simplonpc.co.uk/Jaguar1.html
 
Last edited:
بالا