• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

snowboardrider

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2010
نوشته‌ها
196
لایک‌ها
0
سن
32
محل سکونت
Tehran-Ekbatan
سلام.
خسته نباشید.
مرسی از مطالب خوب.
من تقریبا همه جا رو گشتم ولی در مورد اینکه چجوری میشه با ماشین اتوماتیک برن اوت کرد چیزی ندیدم.
ممنون میشم توضیح بدین و اینکه برای گرفتن 0-100 باید چه کار کرد با اتوماتیک.
مرسی.
موفق باشید.
viva
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام.
خسته نباشید.
مرسی از مطالب خوب.
من تقریبا همه جا رو گشتم ولی در مورد اینکه چجوری میشه با ماشین اتوماتیک برن اوت کرد چیزی ندیدم.
ممنون میشم توضیح بدین و اینکه برای گرفتن 0-100 باید چه کار کرد با اتوماتیک.
مرسی.
موفق باشید.
viva
سلام

برن اوت در گیر بکس های اتوماتیک خیلی مشکله و خیلی هم به گیر بکس فشار میاره و اصلا پیشنهاد نمیشه.

یکی از راهها اینه که یه سر بالایی ملایم پیدا کنید ، کمی بالا برید و بعد گاز رو رها کنید تا ماشین لحظه ای به عقب بیاد و در همون لحظه گاز رو فشار بدید تا باعث هرزگردی تایر ها شه اگه زیر تایر ها خیس هم باشه که بهتر. دنده رو هم باید در حالت تیپترونیک قرار بدین .
البته ببینید که دف عقب هستین یا جلو.

اگر دف جلو هستید در لحظه ی هرزگردی، میتونید از ترمز دستی هم استفاده کنید تا خودرو به جلو حرکت نکنه.(اکثر ترمز دستی ها ، چرخ های عقب رو قفل می کنند.)

در ضمن میتونید از دوستانتون کمک بگیرید که مانع از حرکت خودرو شن.

تاکید می کنم اصلا توصیه نمیشه، زیرا برن اوت یک حرکت نمایشی پر هزینه بوده و هیچ ربطی هم به مهارت رانندگی شما نداره و شخصا اصلا ازش خوشم نمیاد.

برای 0 تا 100 هم دنده در حالت تیپترونیک باشه که بتونید خودتون تعویض کنید(اگه نداره هم در همون حالت اتوماتیک هست).

پای چپ را روی ترمز فشار بدید و با پای راست گاز بدین تا دور موتور تقریبا ابتدای گشتاور بیاد و بعد ترمز رو رها کرده و ادامه ی ماجرا.

اگر تیپترونیک هست ، دنده رو در بالاترین حالت قدرت موتور تعویض کنید ، نه بالاترین دور موتور‍!
 

snowboardrider

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2010
نوشته‌ها
196
لایک‌ها
0
سن
32
محل سکونت
Tehran-Ekbatan
خیلی ممنون از جوابتون.
ولی اگه ترمز رو بگیریم و گاز بدیم برای گیربکس مشکلی پیش نمیاد؟
اگه اینکار رو بکنیم حداکثر تا چه دور موتوری میشه ترمز رو نگه داشت؟
ممنونم از زحمتتون.
موفق باشید!
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
خیلی ممنون از جوابتون.
ولی اگه ترمز رو بگیریم و گاز بدیم برای گیربکس مشکلی پیش نمیاد؟
اگه اینکار رو بکنیم حداکثر تا چه دور موتوری میشه ترمز رو نگه داشت؟
ممنونم از زحمتتون.
موفق باشید!
ترمز !!

منظورم ترمز دستیه.

کلا این برن اوت به همه چی فشار میاره بیا و بگذر برادر :دی
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
سلام حامد جان

میگم ماشین که سرعت میگیره مثلا با دنده 5 رسیدی به 130 بعد ماشین رو خلاص کنی و بزاری مثلا تا 100 ماشین خلاص بره دوباره بزاری دنده و گاز تو این فاصله که خلاصه به گیربکس فشار میاد ؟کلا این کار ضرر داره برای ماشین ؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام حامد جان

میگم ماشین که سرعت میگیره مثلا با دنده 5 رسیدی به 130 بعد ماشین رو خلاص کنی و بزاری مثلا تا 100 ماشین خلاص بره دوباره بزاری دنده و گاز تو این فاصله که خلاصه به گیربکس فشار میاد ؟کلا این کار ضرر داره برای ماشین ؟
چرخ دنده های گیر بکس حرکت دارن ولی درگیر نیستن .

اینکار تسلط شما به خودرو رو به طرز وحشتناکی کاهش میده.
 

ATR

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2009
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
9
محل سکونت
ایران ویچ
سلام دوست عزیز

من تازه می خوام گواهینامه بگیرم و هنوز آماتور هستم و چند تا سئوال داشتم که کسی نتونستم بهم جواب قانع کننده ای بهم بده تا بتونم مهارتم رو تو رانندگی به افسر نشون بدم.

من چند تا مشکل اساسی دارم :

1) فرمان پرایدی که باهاش آموزش دیدم هیدرولیک بود و فرمان ماشین بابام هم (mazda RX-8) که مشخصه چقدر نرمه ولی زمانی که پشت یک پراید معمولی نشستم دیدم فاصله از زمین تا آسمونه و سخت تر از پراید قبلیست و موقع دور زدن باید تمام فکرم به فرمانش باشه تا بتونم سریع گردش کنم.

2) با ماشین بابام حتی اگه گاز هم ندم و پام رو از رو کلاج سریع بیارم بالا و اصلا 1 ثانیه هم نگه ندارم بازم ماشین کنت نمیزنه و نرم حرکت میکنه ولی با پراید آموزشگاه باید گاز بدم تا ماشین خاموش نشه و اگه کلاجش رو که اصلا قلقش دستم نیومد سریع ول کنم ماشین پرش میکنه و وقتی که می خوام نرم بیار بالا 5 ثانیه طول میکشه.

3) با ماشین بابام وقتی دنده رو کم میکنم و کلاج رو سریع ول میکنم ماشین نرم حرکت میکنه ولی با پراید که سریع ول میکنم ماشین جهش میکنه .

از شما خواهش میکنم بهم بگید برای پراید :

اول : چجوری فرمان رو بچرخونم که سریع تر بشه پیچید.
دوم : موقع حرکت چقدر گاز بدم تا بعدش کلاج رو بیارم بالا و کلاج رو چقدر نگه دارم.
سوم : موقع تعویض دنده از 2 به 1 یا 5 به 4 کلاج رو چقدر نگه دارم و بعدش ول کنم.

خدا این افسرا رو هم لعنت کنه که انگار می خوان گواهینامه هواپیما بهم بدهند میگن الا و بلا باید پراید سواری بلد باشی.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام دوست عزیز

من تازه می خوام گواهینامه بگیرم و هنوز آماتور هستم و چند تا سئوال داشتم که کسی نتونستم بهم جواب قانع کننده ای بهم بده تا بتونم مهارتم رو تو رانندگی به افسر نشون بدم.

من چند تا مشکل اساسی دارم :

1) فرمان پرایدی که باهاش آموزش دیدم هیدرولیک بود و فرمان ماشین بابام هم (mazda RX-8) که مشخصه چقدر نرمه ولی زمانی که پشت یک پراید معمولی نشستم دیدم فاصله از زمین تا آسمونه و سخت تر از پراید قبلیست و موقع دور زدن باید تمام فکرم به فرمانش باشه تا بتونم سریع گردش کنم.

2) با ماشین بابام حتی اگه گاز هم ندم و پام رو از رو کلاج سریع بیارم بالا و اصلا 1 ثانیه هم نگه ندارم بازم ماشین کنت نمیزنه و نرم حرکت میکنه ولی با پراید آموزشگاه باید گاز بدم تا ماشین خاموش نشه و اگه کلاجش رو که اصلا قلقش دستم نیومد سریع ول کنم ماشین پرش میکنه و وقتی که می خوام نرم بیار بالا 5 ثانیه طول میکشه.

3) با ماشین بابام وقتی دنده رو کم میکنم و کلاج رو سریع ول میکنم ماشین نرم حرکت میکنه ولی با پراید که سریع ول میکنم ماشین جهش میکنه .

از شما خواهش میکنم بهم بگید برای پراید :

اول : چجوری فرمان رو بچرخونم که سریع تر بشه پیچید.
دوم : موقع حرکت چقدر گاز بدم تا بعدش کلاج رو بیارم بالا و کلاج رو چقدر نگه دارم.
سوم : موقع تعویض دنده از 2 به 1 یا 5 به 4 کلاج رو چقدر نگه دارم و بعدش ول کنم.

خدا این افسرا رو هم لعنت کنه که انگار می خوان گواهینامه هواپیما بهم بدهند میگن الا و بلا باید پراید سواری بلد باشی.
سلام دوست عزیز

مشکل شما یه مشکل کاملا عادیه.

خودم وقتی پشت رل یک ماشین جدید می شینم ، یخورده زمان می بره تا قلقش بیاد دستم ، چه کلاچ ، چه گاز و ....

شما با تمرین زیاد میتونید تسلط خودتون رو بالا ببرید .

اما در مورد امتحان رانندگی شهری:

هیچ راهی نیست که شما در لحظه ی اول متوجه بشین که کلاچش پایین ول می کنه یا بالا ، پس مجبورید خیلی نرم شروع به حرکت کنید.

دور موتور رو ثابت نگه دارید و پا رو آروم از روی کلاچ بردارید ، البته باز هم بسته به تمرینتون این عمل سخت و آسون میشه.

برای شروع حرکت عجله نکنید.

در مورد فرمون هم کاری نمیشه کرد! فرمون سفت سفته ! فقط میشه رفت بدن سازی تا قدرتمون زیاد شه !

جدا از شوخی راه خاصی نداره.

سعی کنید درست بشینید و زیاد از فرمون فاصله نگیرین تا ارنجتون زاویه داشته باشه و با قدرت بیشتری بتونید فرمون رو بچرخونید.

نگه داشتن کلاچ در هنگام معکوس باید خیلی کوتاه باشه تا دور موتور افت نکنه و ماشین لگد نزنه.

تکنیک هایی هم برای اینکار وجود داره مانند هماهنگ کردن دور موتور ، که فکر کنم الان فقط گیجتون می کنه.

امیدوارم پست بعدتون ، پست قبولی باشه.

سعی کنید راننده ی خوبی باشید و داشتن گواهینامه رو دلیلی بر راننده بودن ندونید.

اکثر کسانی که در جاده ها تصادف می کنند رانندگان جوان هستند که تازه گواهینامه گرفتند.
 
Last edited:

rainbow land

Registered User
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2009
نوشته‌ها
144
لایک‌ها
60
تاپيك بسيار خوبيه، انشالله كه ادامش بديد...

يه سئوال داشتم، اينكه در ماشينهاي دنده اتومات كم كردن سرعت ماشين توسط راننده فقط از طريق ترمزه؟؟؟مثلا در ماشيناي معمولي كه ما با گاز و كلاچ سرعت ماشين رو تنظيم ميكنيم و حتي بدون ترمز ماشينو نگه ميداريم، اين ويژگي توي اتوماتها نيست؟

و سئوال بعدي اينكه كلا رانندگي با اتومات امن تره يا معمولي؟؟براي يه راننده ي معمولي نه حرفه اي؟؟

ممنون
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
تاپيك بسيار خوبيه، انشالله كه ادامش بديد...

يه سئوال داشتم، اينكه در ماشينهاي دنده اتومات كم كردن سرعت ماشين توسط راننده فقط از طريق ترمزه؟؟؟مثلا در ماشيناي معمولي كه ما با گاز و كلاچ سرعت ماشين رو تنظيم ميكنيم و حتي بدون ترمز ماشينو نگه ميداريم، اين ويژگي توي اتوماتها نيست؟

و سئوال بعدي اينكه كلا رانندگي با اتومات امن تره يا معمولي؟؟براي يه راننده ي معمولي نه حرفه اي؟؟

ممنون
سلام و ممنون.

اگه حالت تیپترونیک داشته باشه میشه یه کارایی کرد ولی کلا فقط ترمزه و خیلی هم بده !! چون هنگام ترمز ، ماشین به دلیل اتومات بودن همچنان علاقه به حرکت داره !

بودن کلاچ در هنگام ترمز یخورده کار رو راحت تر می کنه ولی اگه تاپیک رو خونده باشید در مورد ترمز کردن به حالت حرفه ای فکر کنم مطلب نوشتم که احتیاج به کلاچ و ترمز موتور نداره.
 

8613187-2

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2010
نوشته‌ها
547
لایک‌ها
12
محل سکونت
021
سلام حامد جان تا الان تا صفحه 12 خوندم دارم ادامه میدم ، مطالبت خیلی عالیه

داش حامد میگم ماشین رو بخابونی رو هندلینگ ، ترمز ، شتاب ، چپ کردن ، لاستیک سایی
اور استریت یا اندر استریت ، تنظیم فرمون ، تنظیمات درجه ای که 2 لاستیک میگیرن در حالت فرمون گرفتن

البته یه خورده بد توضیح دادم ولی باز تا جایی که فهمیدی جوابم رو بده درباره سوال میکنم

ممنون از لطفت حامد جان
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام حامد جان تا الان تا صفحه 12 خوندم دارم ادامه میدم ، مطالبت خیلی عالیه

داش حامد میگم ماشین رو بخابونی رو هندلینگ ، ترمز ، شتاب ، چپ کردن ، لاستیک سایی
اور استریت یا اندر استریت ، تنظیم فرمون ، تنظیمات درجه ای که 2 لاستیک میگیرن در حالت فرمون گرفتن

البته یه خورده بد توضیح دادم ولی باز تا جایی که فهمیدی جوابم رو بده درباره سوال میکنم

ممنون از لطفت حامد جان
سلام دوست عزیز

سوالت که فعل نداشت ولی جواب میدم :D

اگه به صورت استاندارد انجام شه 100٪ رو اکثر چیزایی که فرمودی تاثیر داره.

در ضمن: اور استیر و اندر استیر صحیحه، دیگه "یت" نداره.

در خدمتم.
 

8613187-2

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2010
نوشته‌ها
547
لایک‌ها
12
محل سکونت
021
سلام دوست عزیز

سوالت که فعل نداشت ولی جواب میدم :D

اگه به صورت استاندارد انجام شه 100٪ رو اکثر چیزایی که فرمودی تاثیر داره.

در ضمن: اور استیر و اندر استیر صحیحه، دیگه "یت" نداره.

در خدمتم.

ممنون حامد جان مرسی
over street - under street
منظورم تو پیچ ها بود
اگه اشتباه نکنم ماشین های ریس رو اور درست میکنن - و 206 اندر باید باشه

بعد اینکه میخواستم بدونم هندلینگ زیاد میشه - ترمز چطور کم میشه زیاد میشه (از چند جهت باید نگاه کرد تو حالت خابوندن به اصطکاک بیشتر دست پیدا میکنیم به خاطر اینکه پشت ماشین دیگه بلند نمیشه)
شتاب هم به نظرم بیشتر میشه چون جلوی ماشین بلند نمیشه که اصطحکاک کم شه

بیشتر سوال من اینه که تو تنظیمات فرمون چه تاثیری میزاره؟؟؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
ممنون حامد جان مرسی
over street - under street
منظورم تو پیچ ها بود
اگه اشتباه نکنم ماشین های ریس رو اور درست میکنن - و 206 اندر باید باشه

بعد اینکه میخواستم بدونم هندلینگ زیاد میشه - ترمز چطور کم میشه زیاد میشه (از چند جهت باید نگاه کرد تو حالت خابوندن به اصطکاک بیشتر دست پیدا میکنیم به خاطر اینکه پشت ماشین دیگه بلند نمیشه)
شتاب هم به نظرم بیشتر میشه چون جلوی ماشین بلند نمیشه که اصطحکاک کم شه

بیشتر سوال من اینه که تو تنظیمات فرمون چه تاثیری میزاره؟؟؟
اینی که شما نوشتی اشتباهه.

over street نیست !! oversteer و understeer هست.(تو همین بخش یه PDF گذاشتم به نام اصول و مبانی رانندگی، حتما بخونش).

ماشین ها بسته به پیچیدنشون ممکنه دچار اور استیر ، اندر استیر یا اسلاید (دریفت) شن.

ببین ، در حالت کلی وقتی ارتفاع کم میشه فنر ها کمی خشک میشن و کمی فرمون تیز تر میشه ولی هر ارتفاعی خوب نیست.

ما در ایران فقط بلدیم فنر لول ها رو کوتاه کنیم یا حرارات بدیم بعدشم بریم حالشو ببریم!

اما ارتفاع ماشین به خیلی چیز ها بستگی داره ، مثل bump damping , rebound damping , anti roll , stiffness و ...

یعنی خشکی کمک ها ، سرعت جمع شدن کمک ، سرعت باز شدن کمک و ... که در حالت طبیعی همونیه که در خودروهای استاندارد شهری هست.

گاهی از اوقات ، خشکی زیادی کمک ها باعث افزایش احتمال چپندگی :D (چپ شدن ) میشه.

زیاد ربطی به ترمز نداره ، برای ترمز شما یا باید کلا تعویضش کنی و یه برند معروف و خوب بذاری مثل برمبو brembo یا اینکه میزان فشار وارده به چرخها و فشار کلی رو تغییر بدی.
 
Last edited:

8613187-2

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2010
نوشته‌ها
547
لایک‌ها
12
محل سکونت
021
اینی که شما نوشتی اشتباهه.

over street نیست !! oversteer و understeer هست.(تو همین بخش یه PDF گذاشتم به نام اصول و مبانی رانندگی، حتما بخونش).

ماشین ها بسته به پیچیدنشون ممکنه دچار اور استیر ، اندر استیر یا اسلاید (دریفت) شن.

ببین ، در حالت کلی وقتی ارتفاع کم میشه فنر ها کمی خشک میشن و کمی فرمون تیز تر میشه ولی هر ارتفاعی خوب نیست.

ما در ایران فقط بلدیم فنر لول ها رو کوتاه کنیم یا حرارات بدیم بعدشم بریم حالشو ببریم!

اما ارتفاع ماشین به خیلی چیز ها بستگی داره ، مثل bump damping , rebound damping , anti roll , stiffness و ...

یعنی خشکی کمک ها ، سرعت جمع شدن کمک ، سرعت باز شدن کمک و ... که در حالت طبیعی همونیه که در خودروهای استاندارد شهری هست.

گاهی از اوقات ، خشکی زیادی کمک ها باعث افزایش احتمال چپندگی :D (چپ شدن ) میشه.

زیاد ربطی به ترمز نداره ، برای ترمز شما یا باید کلا تعویضش کنی و یه برند معروف و خوب بذاری مثل برمبو brembo یا اینکه میزان فشار وارده به چرخها و فشار کلی رو تغییر بدی.

حامد جان - اینطور که من شنیدم این اندراستیر (حرف شما) به سیستم تعلیق خودرو بر میگرده
نمیدونم شنیدن میگن وفلان ماشین سر پیچ در میره - یا با فلان ماشین میشه با سرعت بیشتری پیچ ها رو پیچید
این بر میگرده به سیستم تعلیق و اینکه اون ماشین رو به چه صورت ساخته باشن از لحاظ اند یا اوور
 

8613187-2

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2010
نوشته‌ها
547
لایک‌ها
12
محل سکونت
021
خوب حالا که اینطوره در باره ی اینا توضیح بدی سرا پا گوشیم


اما ارتفاع ماشین به خیلی چیز ها بستگی داره ، مثل bump damping , rebound damping , anti roll , stiffness و ...


خیلی مشتاقم در مورد تک تکشون بدونم
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
حامد جان - اینطور که من شنیدم این اندراستیر (حرف شما) به سیستم تعلیق خودرو بر میگرده
نمیدونم شنیدن میگن وفلان ماشین سر پیچ در میره - یا با فلان ماشین میشه با سرعت بیشتری پیچ ها رو پیچید
این بر میگرده به سیستم تعلیق و اینکه اون ماشین رو به چه صورت ساخته باشن از لحاظ اند یا اوور
همینو میگم دیگه ! اونی که شما گفتی(اندراستریت) که نداریم و همین اندراستیر هست.

میشه ماشین رو طوری ست آپ کرد که بیشتر تمایل به اور یا تمایل به اندر داشته باشه روی پیچ ها که بیشتر برای دریفت اینگونه ست آپ می کنن.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
خوب حالا که اینطوره در باره ی اینا توضیح بدی سرا پا گوشیم


اما ارتفاع ماشین به خیلی چیز ها بستگی داره ، مثل bump damping , rebound damping , anti roll , stiffness و ...


خیلی مشتاقم در مورد تک تکشون بدونم
stiffness: خشکی فنر و کمک . هر چه خشک تر باشه ، کمتر زیر فشار جمع میشه ، البته دلیل نمیشه که هر چه خشک تر باشه بهتره.

bump & rebound damping: به زبان ساده میشه گفت سرعت باز و بسته شدن کمک و فنر ، زمانی که تغییر وزن در خودرو بوجود میاد مثل زمانی که فرضا از روی سرعت گیر رد میشین و اینکه چقدر زمان میبره تا خودرو به تعادل برسه و فنر ها ثابت شن. که ست آپ انها بسته به پیست و پیچها متفاوت خواهد بود.

anti roll: سیستمی برای کاهش انتقال وزن در خودرو ( از چرخی به چرخ دیگر) بر روی پیچ ها که باعث کنترل بهتر و سرعت بیشتر میشه . که در خودرو ها از anti-roll bar که اشتباها roll bar نیز گفته میشه برای اینکار استفاده میشه.
 

8613187-2

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2010
نوشته‌ها
547
لایک‌ها
12
محل سکونت
021
stiffness: خشکی فنر و کمک . هر چه خشک تر باشه ، کمتر زیر فشار جمع میشه ، البته دلیل نمیشه که هر چه خشک تر باشه بهتره.

bump & rebound damping: به زبان ساده میشه گفت سرعت باز و بسته شدن کمک و فنر ، زمانی که تغییر وزن در خودرو بوجود میاد مثل زمانی که فرضا از روی سرعت گیر رد میشین و اینکه چقدر زمان میبره تا خودرو به تعادل برسه و فنر ها ثابت شن. که ست آپ انها بسته به پیست و پیچها متفاوت خواهد بود.

anti roll: سیستمی برای کاهش انتقال وزن در خودرو ( از چرخی به چرخ دیگر) بر روی پیچ ها که باعث کنترل بهتر و سرعت بیشتر میشه . که در خودرو ها از anti-roll bar که اشتباها roll bar نیز گفته میشه برای اینکار استفاده میشه.

پس با این تفاسیر ، خیلی سخت میشه و + اینکه خیلی علمی
پس باید تو هر پیست تمام اینها رو تنظیم کنیم - البته تنظیم که نه ، باید فنرها و کمک فنر ها تعویض بشن

حامد جان شرمنده اشتباه از من بود استیر درسته ، معذرت میخوام
 

8613187-2

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2010
نوشته‌ها
547
لایک‌ها
12
محل سکونت
021
راستی حامد جان ، تو صفحات گذشته گفته بودی برای عقب رفتتن بهتر که از آینه ها استفاده بشه

البته نظر شما درسته ، ولی تسلط یکم کم نمیشه ، من خودم دوس ندارم برگردم عقب رو نگاه کنم ، ولی احساس میکنم تسلطم بیشتر اگه برگردم

ممنون از توضیحاتت حامد جان مرسی
 
بالا