• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
روز به روز تعداد کاروانهای فروخته شده در قاره اروپا کمتر و کمتر می‌شود و دلیل آن را باید در عدم تحولی بنیادین و قدیمی شدن ساختار و تکنولوژی و طراحی این خانه های متحرک دانست. اما زمان نوآوری فرا رسیده و شرکت آلمانی خانه Knaus Tabbert یک کاروان مدرن را طراحی کرده است.
Caravisio – The Caravan of the Future


کاراویژو کاروانی از آینده بجای استفاده از ایده های متعارف، از قایق‌های بادبانی در طراحی خود الهام گرفته است. رعایت آیرودینامیک، استفاده از مواد جدید، کیفیت ساخت، سیستم‌های هوشمند و اکثر تجهیزات برقی و کنترل شونده از راه دور را می‌توان از نقاط قوت این کاروان دانست. Caravisio – The Caravan of the Future


همه امکانات لازم برای زندگی در سفر به بهترین شکل و زیباترین دکوراسیون مهیا شده‌اند. دربهای کشویی، اتاق خواب و استراحت، مبلمان جالب، دستشویی و توالت و حمام، کمدها و فضاهای ذخیره سازی متعدد، آشپزخانه و سایر لوازم مورد نیاز در این کاروان به ظرافت طراحی و چیده شده اند. بعلاوه تراس آفتاب این کاروان را نیز نباید از یاد برد! حالا می‌توانید از سفر خود لذتی دوچندان ببرید.



 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
روازرویس ادیشن جدیدی از مدل Ghost با نام Ghost Golden Sunbird معرفی کرد . Golden Sun Bird به معنی حلقه ای دایره ای است که از طلای خالص درست شده است و طرح داخل آن بگونه ای است که 4 پرنده حول مرکز ی شبیه به خورشید ، در خلاف عقربه های ساعت پرواز می کنند .
Rolls-Royce Ghost Golden Sunbird

این نسخه ی خاص به طور رسمی Chengdu Golden Sun Bird نامگذاری شده و طراحی آن با الهام از عتیقه ی قدیمی چینی ها که در سال 2001 پیدا شد صورت گرفته است . از این ادیشن تنها یک دستگاه ساخته شده و همانطور که از نام خودرو پیداست ، به احتمال زیاد این رولزوریس برای فروش به یک مشتری چینی طراحی شده است .



Golden Sun Bird متعلق به سلسله سی شانگ است و طرح خاص آن رولزوریس را بر آن داشته تا یک ادیشن خاص از Ghost را بر اساس آن طراحی کند . نقش های بدیع الهام گرفته شده از این اثر باستانی بیش ترین توجه را به خود جلب می کند . همچنین الگوهای تودوزی و رنگ آمیزی کابین همه متاثر از این نماد بوده است . به نظر می آید تغییرات این مدل صرفا در قسمت ظاهری صورت گرفته و پیشرانه ی آن دست نخورده باقی مانده است .
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
آئودی R8 PD GT850 بدون شک یکی از خاص ترین تیونینگ های بازار است که توسط Prior Design صورت گرفته است .

Audi R8 PD GT850 Supersport by Prior
Design

طراحی سپر جلوی به طور کامل تغییر کرده و عریض تر شده است . همچنین یک اسپویلر کربنی یکپارچه در زیر آن قرار گرفته است . علاوه براین شاهد استفاده از دریچه های بزرگ برروی هود ، سقف و داخل سپر نیز هستیم . در نمای عقب نیز ترکیب اسپویلر بزرگ با سپر جدید که خروجی های دایروی را در خود جای داده نمایی متفاوت پدید آورده است . استفاده از قوس های بزرگ و رکاب جانبی از دیگر تغییراتی است که در نمای جانبی جلب توجه می کند .

Audi R8 PD GT850 Supersport by Prior Design

قدرت موتور V8 این محصول به 420 اسب بخار رسیده است که بنا به درخواست مشتری تا 475 اسب بخار نیز قابل ارتقاست . البته اگر خواهان قدرت بیشتر هستید Prior Design می تواند با اضافه کردن یک سیستم کمپرسور قدرت خروجی را به 565 اسب بخار برساند . هزینه ی خرید و نصب کیت 24900 یورو می باشد و همچنین برای ارتقا موتور تا 420 اسب بخار باید 5900 یورو پرداخت کرد .

 

behroya

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2013
نوشته‌ها
999
لایک‌ها
265
محل سکونت
neyshabur
نسل جدید شاسی‌بلند محبوب تویوتای ژاپن با شکل و شمایلی جدید برای مشتریان سخت‌گیر تولید می‌شود. پروژه پرادو جدید یک تیونینگ ظاهری محسوب می‌شود.
آنطور که از تصاویر معلوم است، کار روی این پروژه از سپرهای جلویی آغاز شده است. جایی که می‌شود نصب نمونه‌های جدید برجسته را به خوبی مشاهده کرد.
گلگیرهای برآمده در کنار می‌تواند به افزایش توان آیرودینامیک آن کمک کند.
رینگ‌های این خودرو یکی از زیباترین جلوه‌های بصری آن محسوب می‌شوند. به خصوص وقتی می‌بینیم به جای نسخه‌های 17 اینچی دو جفت رینگ 20 اینچی در نظر گرفته شده است.
موتور بنزینی این خودرو دارای 4000 سی‌سی حجم و آرایش شش سیلندر Vشکل است که 282 اسب‌بخار نیرو دارد.
پرادوی جدید می‌تواند طی 10.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. سرعت نهایی آن نیز چیزی معادل 180 کیلومتر در ساعت است.
6132_868.jpg
 

behroya

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2013
نوشته‌ها
999
لایک‌ها
265
محل سکونت
neyshabur
ایسنا: به دلیل وجود مقررات شدید در خصوص کارایی سوخت و انتشارات لوله اگزوز، اندازه همه خودروها حتی کامیون‌ها در حال کاهش است.

با این حال، گرچه این سیستم‌ها کوچک شده‌اند، اندازه تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها با خودروی سفارشی ابداع‌شده توسط «آستین کولسون» اهل تگزاس، برابری می‌کند.

این سامانه که 63.5 سانتی‌متر ارتفاع، 60.96 سانتی‌متر عرض و 121.9 سانتی‌متر نیز طول دارد، فقط برای نوجوانان کوچکی که هنوز به اندازه کافی رشد نکرده‌اند، مناسب است.

173814_375.jpg

با این حال، علی‌رغم ابعاد کوچکش، خودروی کولسون مجهز به لگال فرمان، چراغ‌های جلوی تاییدشده توسط سازمان‌های رسمی، سپر باد، بوق و همچنین پلاک تگزاس است.

کانتینر گاز اتومبیل جدید فقط نصف گالن سوخت می‌گیرد و می‌توان با پرکردن آن 36.21 کیلومتر سفر کرد.

کولسون اقدامی برای قراردادن این خودرو در خط تولید انجام نداده است.

فناوری ابداعی عنوان کوچک‌ترین خودروی جهان را در کتاب رکوردهای گینس از آن خود کرده است.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
بازار خبر: صاحبش می‌گوید تنها فراری پلاک شده در ایران است. صاحبش راست می‌گوید. سوپر اسپرت ناب ایتالیایی که معلوم نیست با کدام امضای طلایی وارد شده، پلاک شده و اکنون برای فروش قیمت‌گذاری هم شده است. این خودرو 8.500.000.000 تومان می‌ارزد. ارزش‌گذاری که مبنای آن دلخواهی صاحبش است.

اولین باری که پورشه وارد بازار ایران شد همه به هم می‌گفتند: ببینید خودروهای 500 میلیونی آمدند. بعد از آن مدل‌های لوکس اسپرت ب‌ام‌و راهی ایران شد. مدل‌هایی 600 و حتی 700 میلیون تومانی. سپس شاهد حضور نسخه‌های لوکس مرسدس‌بنز بودیم که تا مرز 800 میلیون هم قیمت‌گذاری می‌شدند.
مازراتی که آمد همه‌چیز عوض شد. ورق برگشت. این خودرو برای اولین بار در تاریخ ایران بود که به قیمت یک میلیارد تومان فروخته می‌شد. بر خلاف تصور فروش مازراتی بیش از پیش‌بینی‌ها شد و واردکننده‌اش را وادار به واردات مدل‌های دیگری کرد.
حضور مازراتی در باشگاه 1 میلیاردی‌های خیلی دوام پیدا نکرد. بعد از آن مرسدس‌بنز CL500 و ب‌ام‌و سری 6 گرن‌کوپه نیز عضو این باشگاه شدند.
خرید و فروش این خودروها در شرایطی که مردم با تورم 40 درصد و رشد منفی اقتصادی دست به گریبان بودند، پدیده غیر قابل توجیهی بود.
اما با این حال فروشنده و خریدار مراعات حال عموم مردم را می‌کردند و از سیاست چراغ خاموش بهره می‌بردند.
ولی ناگهان
چندی است که انگار قبح همه‌چیز ریخته شده است.
دولت ممنوعیت واردات می‌گذارد و تخلف پشت تخلف صورت می‌گیرد.
در فضایی بدون بانی قیمت‌گذاری خودرو، هر کسی باب میل خود محصولش را می‌فروشد.
به طرزی باورنکردنی همه اینها در مقابل اتفاق اخیر قابل قبول است؛ فروش یک فراری مدل 458 Italia به صورت رسمی با پلاک ملی در سایت‌های اینترنتی آن هم با قیمت کهکشانی 8.5 میلیارد تومان.
ابتدا تصور می‌شد این یک شوخی است. ولی بعدها با استعلام‌هایی که صورت گرفت معلوم شد داستان حقیقت دارد. این سوپر اسپرت ایتالیایی وارد شده، پلاک شده و اکنون آماده فروش شده است.
مانند بسیاری دیگر از اتفاقات خاص، به نظر می‌رسد پشت داستان این خودرو نیز آقایان خاص با مجوزهای خاص و از نهادهای خاص باشند.
مالک خودرو به طور حتم می‌بایست عضو ارگان یا جناح خاصی باشد یا اینکه با افرادی که عضو جناح یا ارگان خاصی هستند، رابطه دارد. وگرنه در فضای حساس کنونی تنها با پول نمی‌شود این‌طور جولان داد.
وارد کردن یک خودرو این روزها مشکلات خاص خودش را دارد چه برسد به ترخیص چنین مدلی.
فارق از بحث واردات، مهم‌ترین ابهام درباره فراری 458 نحوه شماره‌گذاری رسمی آن است.
بعد از واردات و شماره‌گذاری آخرین علامت سوال دلیل فروش و چگونگی قیمت‌گذاری آن است.
تقریباً هیج روش معقولی برای این نوع قیمت‌گذاری به ذهن نمی‌رسد.
لطفاً یک نفر به این سوالات جواب دهد
قیمت این خودرو در آن سوی آب‌ها 229 هزار و 825 دلار است. اگر دلار را 3500 تومان نیز در نظر بگیریم چیزی می‌شود معادل 804 میلیون و 380 میلیون تومان. با توجه به تاریخ ترخیص اگر عوارض را 100 درصد نیز محاسبه کنیم قیمت نهایی 1 میلیارد و 608 میلیون تومان می‌شود.
مگر هزینه شماره‌گذاری چقدر می‌شود؟
مالک چه تصوری از سود 6 میلیارد و 890 میلیون تومانی داشته است؟
چرا این خودرو باید 8 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شود؟
آیا این یک کل‌کل به سبک پولدارها و ثرومتمندان است؟
آیا این یک شانتاژ خبری است؟
آیا هنوز مسئولی، ناظری، کمیته‌ای یا مدیری از این قضیه خبردار نشده است؟
آیا می‌شود هر خودرویی که دلمان خواست وارد کنیم و هرطور که دلمان خواست رویش قیمت بگذاریم؟
آیا صرف اینکه فراری فوق تنها نمونه در ایران است باید 8.5 میلیارد تومان بیارزد؟
سوال واقعی آن است که؛ اینجا چه خبر است؟
زیر ذره‌بین
فراری 458 ایتالیا محصول اسپرتی با یک موتور 4500 سی‌سی هشت سیلندر Vشکل است که قدرت آن 562 اسب‌بخار می‌شود.
با جعبه‌دنده‌ای 7 سرعته می‌تواند صفر تا 100 را در 3.4 ثانیه طی کنید و بعد از آن به سرعت نهایی 325 کیلومتر در ساعت برسد.
بد نیست بدانید مصرف سوخت این فراری 13.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

قبل از آنکه به صورت رسمی ترخیص شود

سند استعلام پلاک خودرو

فروش آن در یک سایت معروف داخلی

قیمت اصلی در سایت‌های خارجی
 

farshad_sab59

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
22
وقتی‌ تنها ماشین باشه تو یه کشور حالت کلکسینی پیدا می‌کنه. و مطمئن باش تا ۶ تومن فروش میره به راحتی‌. اما اگه مجوز واردات خودروی فوتبالیست‌ها هم اوکی بشه احتمالا باز هم از این ماشینا میبینیم و باز هم یه سری سودهای میلیاردی می‌کنن.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
آیا کاترهام که اینک در کنار شریک جدید و قدرتمندی چون رنو قرار گرفته، از تک محصولی و جمود خارج می‌شود؟ پاسخ این پرسش در گذر زمان مشخص خواهد شد. اما معرفی اولین محصول واقعاً جدید بعد از آن همه مدل هفت یک جور می‌تواند نوید بخش یک تغییر باشد.
Caterham AeroSeven Concept


آئروسون کانسپت یک اسپرت به سبک کاترهام است. خودرویی سبک، بدون سقف و حتی بدون حفاظ شیشه جلو. Caterham AeroSeven Concept


با این وجود چراغهای گرد و قورباغه ای مدل هفت جای خود را به چراغهای مدرن جدید داده‌اند و مهم‌تر از آن سبک بدنه دیگر OpenWheel نیست؛ و چرخ‌ها داخل بدنه و گلگیر قرار گرفته‌اند نه به سبک خودروهای فرمول و جدا از بدنه! Caterham AeroSeven Concept


کاترهام در ساخت آیرو سون از مواد مرکب و فیبر کربن استفاده کرده است که ثمره کار تیم فرمول یک کاترهام روی این خودرو است. بر خلاف سون، به آیرودینامیک اهمیت بیشتری داده شده و حتی نامگذاری این خودرو نیز بیانگر همین امر است. Caterham AeroSeven Concept

آیروسون روی پلتفرم ارتقا یافته سون که توسط تیم فرمول یک کاترهام توسعه یافته ساخته می شود. موتور ساخت فورد این خودرو 237 اسب بخار نیرو تولید می کند که برای شتاب گیری صفر تا صد زیر چهار ثانیه کافیست. قرار است اولین مدلهای تولیدی این خودرو در سال 2014 روانه بازار شوند. در عین حال کاترهام به جد در حال کار روی آلپاین است تا آن را برای سال 2016 و برای رنو آماده سازد.

 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
مرسدس بنز اس کلاس کوپه مدل 2014 با چاشنی AMG در هنگام تست شکار شده است. این اولین تصاویر جاسوسی از S63 کوپه است که تا به حال راهی رسانه‌ها شده است.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG Coupe spy photo

در اویل این ماه، نسخه استاندارد اس کلاس 2014 تحت یک مدل مفهومی در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد که در واقع پیش نمایشی از مدل تولیدی بود که سال بعد رونمایی خواهد شد. اما حالا نوبت نسخه قوی‌تر و جذاب‌تر است.
همان طور که مشاهده می‌کنید، این خودرو دارای استتار بسیار سنگینی است که به راحتی نمی‌توان به طراحی آن پی برد اما مانند سایر AMG ها این خودرو هم دارای کیت بدنه تهاجمی می‌باشد. ترمز های اسپرت، رینگ های جدید، چهار لوله اگزوز اسپرت و سپر های جدید با تجدید ورودی‌های هوا از ویژگی‌هایی است که مرسدس به این خودروی فوق اسپرت و لوکس اضافه کرده است.


2014 Mercedes-Benz S63 AMG Coupe spy photo

انتظار می‌رود قدرت این خودرو از همان موتور 5.5 لیتری V8 توئین توربو S63 تأمین شود که توان خروجی آن به 585 اسب بخار رسیده است. این موتور به گیربکس 7 سرعته(SPEEDSHIFT) MCT متصل است.






اگر شما درباره مدل S65 کنجکاوید باید بدانید که هنوز مدل سدان آن رونمایی نشده و در مورد مدل کوپه هم هیچ اطلاعاتی موجود نیست،شاید اصلاً ارائه نشود!
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505






خیلی‌ها هستند که دنبال چنین خودرویی می‌گردند تا کلکسیون خود را کامل کنند و قطعاً آن‌ها حداقل 40 خودرو در گاراژهایشان دارند و دیگر فکر نمی‌کنند که با 7.3 میلیون دلار چه خودروهایی می‌توان خرید! البته که این خودرو تنها یک ماکت در سایز 1:8 است و از 25 کیلوگرم طلای خالص و الماس‌های بی‌شماری ساخته شده. 700 الماس برای ساخت صندلی‌ها و تعدادی الماس برای چراغ‌های جلو و عقب. چرخ ها هم از سنگی گران بها ساخته شده است. مدیریت این پروژه بر عهده آقای Robert Gülpen بوده است.




 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
مجله تخت گاز: چند سالیست که ب‌ام‌و برای حضور هر چه پر رنگ‌تر در بازارهای بین‌المللی همت گمارده و در این راستا گستره محصولات خود را تا حد ممکن توسعه داده‌است. باید گفت که از میان تمامی مدل‌های جدید ب‌ام‌و، معرفی خانواده سری یک با بزرگ‌ترین چالش بازاریابی همراه بوده است؛ چرا که ساخت خودروهای سایز کوچکی که بتوانند در عین حفظ معیارهای ب‌ام‌و، با قیمت مناسبی عرضه شوند، به هیچ‌عنوان آسان نیست، به‌خصوص آنکه ب‌ام‌و در طول 3 دهه اخیر بیش از هرچیز به عنوان سازنده خودروهای نسبتا گران‌قیمت لوکس و اسپرت مطرح بوده و از تجربه کافی برای حضور در بازار پر رقابت خودروهای سایز کوچک بی‌بهره است.

با این حال در طول سه سال گذشته و پس از معرفی دومین نسل از خانواده هاچ‌بک سری یک، ب‌ام‌و به سمت گسترش این سری قدم برداشته و در سال 2009 اولین نمونه‌ها از X1 را به عنوان مدل کراس‌اوور و همه‌جارو سری یک معرفی کرده‌است. در ادامه به بررسی مدل پایه X1 می‌پردازیم،خودرویی که به تازگی به کشورمان نیز راه یافته و نام آن در میان فهرست تازه‌ترین مدل‌های عرضه شده توسط پرشیا خودرو به چشم می‌خورد.



ویژگی‌های فنی

بر اساس آنچه از فهرست ثبت سفارش گمرک مشخص است، پرشیا خودرو تاکنون برای واردات سه گونه متفاوت از انواع X1 اقدام کرده است که همگی از انواع چهار سیلندر هستند. در کنار مدل 18i که به عنوان مدل پایه سری X1 شناخته می‌شود، انتظار می‌رود دو مدل دیگر نیز با کدهای 20i و 28i به کشورمان راه یابند که به لطف بهره‌گیری از سامانه پرخوران توربوشارژر به ترتیب قادر به تولید قدرتی معادل 184 و 245 اسب بخار هستند. بیشینه گشتاور این دو مدل نیز به ترتیب به 270 و 350 نیوتن متر می‌رسد، این در حالیست که گشتاور مدل 18i تنها 200 نیوتن متر در دور 3600 RPM است.

متاسفانه بر طبق تغییرات اخیر متن قوانین واردات خودرو، امکان عرضه مدل‌های قدرتمندتر و شش سیلندر X1 به کشورمان وجود ندارد، چرا که این مدل‌ها به پیشرانه‌هایی با حجم فراتر از 2500cc مجهزند. کوچک‌ترین SUV ب‌ام‌و بر روی پلت فرم مشترک با X3 که در واقع دارای اشتراکاتی با پلت‌فرم مدل استیشن نسل قبلی سری سه (E91) است، ساخته می‌شود. برای این خودرو به عنوان یک کراس اوور سایز کوچک و شهری، امکان انتخاب گونه‌های تک دیفرانسیل با محور متحرک عقب (S DRIVE) و گونه‌های چهار چرخ متحرک (X DRIVE) وجود دارد، اما از میان مدل‌های عرضه شده توسط پرشیا خودرو، گونه 18i تنها به صورت دیفرانسیل عقب و گونه 28i تنها به صورت چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود و برای 20i امکان انتخاب از میان مدل‌های S DRIVE و X DRIVE وجود دارد.

نگاه نخست

ریچارد کیم آمریکایی که این روزها با طراحی مدل‌های i3 و i8 به یکی از مشهورترین طراحان ب‌ام‌و مبدل شده است، در سال 2009 طراحی مدل اولیه X1 را برعهده گرفته بود. این مهندس خوش‌ذوق با هدف ایجاد جذابیت، مجموعه خطوط منحصربه‌فردی را در کمربند شانه‌ای X1 به کار گرفته است که بیننده را ناخودآگاه به یاد فرم گلگیرهای نسل اول X5 می‌اندازد. در سایر نقاط بدنه هم تغییرات قابل توجهی برای ایجاد تفاوت نسبت به مدل X3 اعمال شده‌اند تا تفاوت بصری لازم میان دو SUV سایز کوچک ب‌ام‌و وجود داشته باشد، شاید در نگاه کلی حاصل کار چندان دلپذیر نباشد اما به‌کارگیری چنین خطوط پیچیده‌ای موجب شده‌اند تا پس از گذشت نزدیک به 4 سال از معرفی نخستین نمونه، X1 همچنان جذابیت و تازگی خود را به عنوان یکی از محصولات مدرن ب‌ام‌و حفظ کرده باشد.

پرچالش در بازار داخلی

شکی نیست که ب‌ام‌و با گذشت بیش از 10 سال از ارائه اولین SUV خود (نسل اول X5) تجربه لازم را در طراحی این‌گونه خودروها بدست آورده است. از این رو قابلیت‌های مناسب فنی مجموعه پیشرانه و گیرباکس، سامانه تعلیق بسیار هماهنگ و قابل پیش‌بینی، توانایی نسبتا بالا در گذر از مسیر های آفرود (در مقایسه با X3)، ابعاد مناسب برای استفاده درون‌شهری و انجام سفرهای برون شهری، از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که زمینه موفقیت و فروش مناسب X1 را در بازارهای اروپایی به‌وجود‌آورده‌اند، اما در بازار داخلی، X1 به عنوان یک SUV سایز کوچک و درون‌شهری با رقبای شناخته شده‌ای همچون هیوندای IX35، نیسان قشقایی و رنو کلئوس رودررو خواهد بود که هر سه در حدود یکصد میلیون تومان از این ب‌ام‌و نه چندان خوش قیافه، ارزان‌تر هستند. از سوی دیگر کمبود امکانات رفاهی استاندارد بر روی مدل‌های پایه‌ای که توسط پرشیا خودرو به کشورمان وارده شده‌اند و هزینه بسیار بالای تعمیر و نگهداری خودروهای آلمانی در ایران، از جمله دیگر عواملی هستند که می‌توانند در نهایت منجر به عدم موفقیت X1 در بازار داخلی شوند.




X1 Sdrive18i در خیابان‌های تهران

شاید قبل از سوار شدن به X1 بر این تصور باشید که با یک خودروی بی‌نظیر و فوق مدرن طرف هستید، اما اگر با چنین دیدگاهی به کابین وارد شوید، کیفیت پایین ادوات داخلی به سرعت شما را مایوس خواهد کرد، چرا که ترکیب فوم و پلاستیک سفت و خشک که مزین به طرح چرم است، تا حدی سرنشینان را به یاد خودروهای 60-70 میلیون تومانی آسیایی می‌اندازد!

با فشردن دکمه استارت، پیشرانه 2 لیتری خودرو با صدایی گوش نواز روشن می‌شود، البته باید گفت جذابیت صدای اگزوز در حدی نیست که حس‌وحال یک خودروی اسپرت را ایجاد کند ولی می‌تواند لذت رانندگی را افزایش دهد. با قرار دادن گیرباکس در حالت درایو و فشردن پدال گاز، کندی محسوسی در حرکت اولیه دیده می‌شود. عملکرد گیرباکس واقعا هوشمندانه است و در بهترین موقعیت‌ها دنده را تعویض می‌کند، تعویض دنده‌های بی‌عیب‌ونقص این خودرو موجب می‌شود که نه مصرف سوخت بیش از حد بالا باشد و نه خودرو توان و کشش کمی داشته باشد! وقتی گیرباکس را در حالت تیپ ترونیک قرار دهید، حالت اسپرت فعال می‌شود و دنده‌ها به گونه‌ای هوشمندانه در حداکثر دور مجاز تعویض می‌شوند، با اشاره به دسته تعویض دنده، حالت اسپرت خاموش شده و تعویض دنده‌ها کاملا دستی می‌شود. معکوس کشیدن‌های این گیرباکس واقعا حرفه‌ایست و مانند یک راننده کارکشته، با سنگین کردن دنده، به طور خودکار گاز می‌خورد تا از کوبش جلوگیری کند.

فرمان‌پذیری خودرو عالیست، نمی‌توان گفت که فرمان نرم است ولی سفت هم نیست. نرمی فرمان طوریست که به راننده امکان دور زدن‌های سریع و پیچیدن‌های ناگهانی را می‌دهد ولی در عین حال فرمان در دستان راننده آنقدر محکم و با ثبات است که در هنگام مواجهه با انواع چاله‌ها و دست اندازها کنترل خودرو از دستانش خارج نشود. سواری خودرو بر خلاف اکثر ب‌ام‌وها نرم است و به راحتی گسل‌های موجود در مسیر را بدون وارد کردن ضربه به کابین پشت سر می‌گذارد. در کل X1 خودرویی خوب و اقتصادیست که در صورت نیاز می‌تواند قدرت مناسبی در اختیار راننده قرار دهد. پیشرانه 2 لیتری 150 اسب بخاری ( نمونه S drive 18i) در حدی نیست که با خودرو های 2 لیتری دیگر رقابت کند، بنابراین در صورت انتخاب این مدل، بهتر است از رقابت با خودروهای آسیایی و کره‌ای هم کلاس صرف نظر کنید. در مقابل سواری خودرو آنقدر نرم و عالیست که خستگی را برای راننده و سرنشینان بی‌معنی می‌سازد و سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری خودرو طوری طراحی شده که احتمال عدم کنترل راننده بر خودرو را به نزدیکی صفر میل می‌دهد.

در یک نگاه

معایب: کیفیت پایین مواد به‌کار رفته درون کابین و عدم نوآوری در طراحی داخلی/ عدم وجود آپشن‌های ساده (مانند مانیتور که به طور سفارشی نصب می‌شود)/ قدرت کم پیشرانه در برابر وزن خودرو )مدل (S drive 18i / ناراحتی صندلی عقب برای سرنشین پنجم در مسافت‌های طولانی.




مزایا: طراحی خارجی قابل قبول و کیفیت رنگ عالی / گیرباکس هوشمند و بدون نقص / فرمان‌پذیری و هندلینگ عالی / کنترل عالی راننده بر خودرو / سواری نرم و بدون تکان / کابین جادار و مناسب برای چهار سرنشین بزرگسال و ابعاد مناسب برای استفاده درون شهری





 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
حرکت خودروسازی در پی تبلیغات وسیع از ایجاد تحول در خودروسازی و ایجاد و تدوین استراتژی های جدید در تولید و رقابت، اکنون به نتیجه می‌نشیند و پس از کپی سازی پلت فرمهای کر‌ه‌ای و فرانسوی و انگلیسی، اکنون نوبت خودروهای چینی است که «بومی سازی» شوند!

به گزارش تابناک، این روزهای بحثها پیرامون خودروسازی داخلی بر خلاف روزهای آخر دولت قبل، اندک و اغلب کم حاشیه است. این امر از آن روی بوده است که نگاه دولت جدید به صنعت خودرو و به خصوص دیدگاه نعمت زاده، وزیر جدید صنعت و معدن و تجارت را با توجه به سابقه و رویکرد وی، باید نگاهی حمایتی و در عین حال «راهبرانه» توصیف کرد.

اولین اقدامات حمایتی وزیر جدید از صنعت خودرو سازی قطع دست شورای رقابت از عرصه قیمت گذاری و احیای شورای سیاستگذاری خودرو بود که در نهایت منجر به آن شد که خودروسازان بعد از چندی ماه بتوانند از گوشه رینگ خارج شده و نفسی تازه کنند.

این اقدامات با تحولات در سطح مدیریتی دو شرکت خودروسازی بزرگ و تغییر مدیران عامل این دو خودروسازی ادامه پیدا کرد و از سوی دیگر فشارهایی که برای تحول در عرصه خودروسازی وارد شد نشان از آن داشت که نگاه جدید به دنبال تغییرات اساسی در صنعت خودروسازی کشور است.

تغییر پوسته در صنعت خودرو اما چیزی نیست که افکار عمومی بعد از آن همه سیل انتقاداتی که طی این مدت روانه خودروسازی ها شده است، بدان رضایت دهند و در نهایت منتظرند که تحولاتی اساسی در صنعت خودروی کشور را شاهد باشند.

پیش از این در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید ایران خودرو سخنانی شیرین به میان آمد. شیرین هم از جنبه طنز آن هم از جنبه فنی.

یکه زارع مدیر عامل جدید ورود مدیران لایق و شایسته به عرصه خودروسازی را موجب آغاز تحولات مثبت و پیشرفت عنوان کرد و اذعان کرد که علی رغم اینکه مدیران شایسته ای در شرکت های خودروسازان حضور داشته اند، نبود استراتژی و برنامه مدون خودروسازی را دچار روزمره گی شده و ایران را تبدیل به خودروساز واقعی نکرده است.

این اولین اعراف یک مدیر خودروساز به واقعیتی است که پیش از این کارشناسان و منتقدان بارها و بارها آن را بر زبان آورده بودند. از سویی دیگر شافعی، معاون نعمت زاده و رئیس ایمیدرو گفت: واردات خودرو را کار بدی نمی دانم‌ اتفاقا باید واردات خودرو انجام شود تا سطح توقع مردم بالا رود. مردم ما نباید به خودروهایی مانند پیکان و خودروهای فعلی راضی شوند.

اینها همه علائم خوبی از شروع تحول در صنعت خودرو با پذیرش واقعیاتی بود که مدتها بر سر قبول آنها جنگ و دعوا برپا بود. اما گویا هنوز قرار نیست اتفاق ریشه داری در صنعت خودروی کشور رخ دهد!

امروز یکی از خبرگزاری ها خبری منتشر کرده است مبنی بر اینکه قرار بر آن شده که اجزای پلتفرم یک خودروی چینی در داخل کشو از سوی یک خودرو ساز بزرگ کپی سازی شود.

این خبرگزاری که از گفتن نام این خودروسازی پرهیز کرده، اشاره کرده است که این اقدام در پی تحریم های آمریکا بر علیه صعت خودرو است و گفته که ظاهرا یکی از دلایل کپی‌سازی اجزای داخلی این پلت‌فرم از روی دیگر محصولات موجود در بازارهای جهانی آن است که با توجه به شرایط فعلی، زمان کافی برای طراحی اجزای این پلت‌فرم در داخل کشور وجود ندارد زیرا خودروساز مربوطه باید هر چه سریع‌تر در راستای تنوع محصولات تولیدی حرکت کند.

گویا این شروع تحولات در صنعتی است که پیرامون تغییرات در آن این روزها بسیار و بسیار تبلیغات میشود. خودروهای چینی که تا کنون به شکل وارداتی و مونتاژ در کشور حضور داشتند، قرار است از این به بعد به شکل کاملا «بومی» کپی سازی شوند!

حرکت خودروسازی از کپی برداری از پلت فرمهای کره ای و فرانسوی به سمت خودروهای چینی – که از قطعات یدکی آن و کیفیت محصولات آن در مقابل سایر خودروها انتقادات زیادی وجود دارد – را به راستی باید تحولی در عرصه خودروسازی دانست! اگر دهه های پیش پلت فرمهای کره ای و فرانسوی در کشور کپی برداری میشدند، اکنون باید منتظر بومی سازی 100% (!) خودروهای چینی در کشور باشیم!

جالب، توجیهاتی است که برای این اقدام آورده شده است: تحریم صنعت خودرو و نبود زمان و سرمایه کافی برای طراحی و تولید اجزای یک پلتفرم داخلی و فشار بر این خودروساز برای ایجاد تنوع در تولیدات!

سوال اصلی در اینجا است که آیا تحولات در صنعت بزگی مانند صنعت خودروسازی در کشور اینگونه آغاز شده است و این همه تبلیغات پیرامون تدوین استراتژی و مانند آن با تغییرات مدیریتی، نتیجه اش آن است که با توجیهاتی بی منطق به سمت کپی از خودروی چینی حرکت کنیم؟

آیا وزارت صنعت و معدن و تجارت با تحت فشار قرار دادن خودروسازهای داخلی راه را برای اینگونه تحولات باز کرده است!؟ راستی ! این اقدام آیا در پی ورود بیش از حد قطعات یدکی چینی به کشور که منجر به انتقادات شدید از سوی قطعه سازان نیز شده بود، نیست؟

آیا با یک چنین اقدامات و توجیهاتی، امیدی برای «تحول» خودروسازی در دولت تدبیر و امید باقی میماند؟ شاید اینها سوالاتی است که وزارت صنعت و معدن و تجارت پاسخ آنها را در مشت خود داشته باشد!
 

mhy1

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,100
لایک‌ها
246
محل سکونت
Grand Tehran
نزدیک به 36 متر خط ترمز برای سرعت 100 یه کم زیاد نیست؟!!... :blink:
 

portal4972

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سلام به همه ي دوستان-من يه تازه واردم و از سيستم هيچي سردر نميارم-لطفا منو راهنمايي كنيد

من يك پرايد 85 دارم ميخوام يك سيستم با كيفيت صداي عالي و بيس قوي روش ببندم چه سيستمي خريد كنم ؟ چه باندي ؟ ايا ساب وفر يا امپ واجبه ؟

در ضمن ميخوام حدود 400 هزينه كنم
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
کوپه اسپرت آلفا 2014 بزودی با قیمتی حدود 70 هزار دلار به بازار می‌آید تا چالشی برای پورشه کیمن، شورولت کوروت و بسیاری از کوپه های اسپرت امروزی ایجاد کند.
2014 Alfa Romeo 4C


پیشرانه چهار سیلندر توربوی 1.75 لیتری این خودرو با 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور ممکن است کوچک به نظر آید اما با توجه به وزن خالص 844 کیلوگرمی این خودرو می‌توان این ارقام را به راحتی پذیرفت. این وزن حدود 453 کیلو از یک سوباروی BRZ با توان 200 اسب بخار هم کمتر است! برای کاهش وزن از ترکیبات آلومینیوم، فیبر کربن، پلی اورتان تزریقی و ورقهای SMC استفاده شده و شیشه‌ها نیز با ترکیبی سبک وزن، 15 درصد سبک‌تر ساخته شده‌اند. شاسی یک تکه خودرو نیز از جنس فیبر کربن است و تنها 65 کیلوگرم وزن دارد. 2014 Alfa Romeo 4C Interior


اما مزیت واقعی و جذابیت این خودرو فراتر از نسبت قدرت به وزن آن یا موتور قرار گرفته در وسط و دیفرانسیل عقب آن است. جایی که طراحی ایتالیایی آن با تمایزی عجیب در برابر رقبا قرار می‌گیرد. نمی‌توان زیبایی آلفا رومئو 4C را در حد طراحی فراری دانست اما شاید به میزان کمتری بتواند نگاه‌ها را به خود معطوف کند.

لوله های اگزوز دوتایی، رینگهای 17 تا 18 اینچی آلیاژی، کالیپر ترمز خاکستری، فرمان چرمی و ابزارآلات دیجیتال کنسول در مدلهای استاندارد جلب توجه می‌کنند. پکیج اسپرت برای کسانی که به مدلهای استاندارد قناعت نمی‌کنند فراهم شده که شامل تعلیق قابل تنظیم و چرخهای 19 اینچی با تایرهای مسابقه ای، روکش چرم داخلی و صندلیهای اسپورت مسابقه ای، چراغهای جلو Bi-LED و قطعات فیبرکربنی را شامل می‌شود.








آلفا رومئو 4C می‌تواند با کمک کلاچ دوگانه و موتور پر قدرت خود ظرف 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و البته نهایت سرعت آن نیز 258 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. بنابراین ما با یک سوپر اسپرت طرف نیستیم و نباید انتظارات بالایی از این خودرو داشت. مصرف سوخت خودرو 4C به طور متوسط 6.8 لیتر و میزان CO2 تولیدی آن 157 گرم در کیلومتر اعلام شده است.
آلفا رومئو تولید سالانه این خودرو را به 3500 دستگاه محدود کرده تا به این ترتیب به خاص بودن و محبوبیت آن کمک کند.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
نیسان که این روزها حساب ویژه ای برای خودروهای ارزان قیمت باز کرده و برند داتسون را نیز برای فروش همین خودروها دوباره احیا کرده است، با همکاری شریک اروپایی خود یعنی رنو، محصول شاسی بلند و ارزان قیمت داچیا را با تغییراتی با برند و نشان خود در بازار کشورهای در حال توسعه عرضه خواهد کرد. نیسان ترانو نسبت به داچیا از یک جلوپنجره مشبک متمایز، چراغهای جلو و مه شکن و سپر و چرخهای آلیاژی 16 اینچی متفاوت بهره می‌برد. چراغهای عقب برجسته تر شده و جای پلاک نیز تغییر کرده است. در مجموع طرح جدید کاملاً مشابه خودروهای پیشین شاسی بلند نیسان است.

Nissan terrano 2013


در داخل کابین با مواد مرغوب‌تر و طراحی روشن و یک دست‌تر روبرو خواهید شد. بسیاری از تغییرات ترانو بر اساس داچیا داستر فیس لیفت که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شده بود، صورت پذیرفته‌اند. Nissan terrano 2013 interior


نیروگاه نیسان ترانا یک موتور کوچک 4 سیلندر 1.6 لیتری است که 102 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک موتور توربو دیزل 1.5 لیتری با 108 اسب بخار نیرو و 248 نیوتن متر گشتاور نیز قابل انتخاب خواهد بود. موتور بنزینی با یک گیربکس 5 سرعته دستی و موتور دیزل با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌شوند. همچنین سیستم دو دیفرانسیل داستر نیز به صورت انتخابی روی این خودرو قابل سفارش خواهد بود. Nissan terrano 2013


مقصد اول ترانو هندوستان است تا در کنار میکرا، سانی و اوالیا چهارمین نیسان ساخته شده در هند باشد. در حالی که یک SUV فورد اکو اسپورت در هند حدود 16 هزار و 400 دلار به فروش می‌رسد، داچیا داستر 11 هزار و 300 دلار قیمت دارد و البته می‌توان انتظار داشت که نیسان ترانو کمی بیشتر قیمت داشته باشد.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فراری و فولکس واگن برنامه های خود را برای استفاده یا گسترش استفاده از سیستم‌های توربو در موتورهای خود اعلام کردند.
2013 VW Golf BlueMotion


فولکس واگن قرار است بین 3 تا 5 سال آینده تمامی خودروهایی را که به مقصد آمریکا ارسال می‌شوند تنها با پیشرانه توربو عرضه کند. موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر و دو موتور شش سیلندر از محصولات فعلی فولکس جای خود را به یک موتور توربو می‌دهند. موفقیت موتورهای اکوبوست فورد و راندمان بالای آنها در رویکرد فولکس بی تاثیر نبوده است. ّFerrari Enzo Engine


اما عجیب‌تر اینجاست که فراری هم به ساخت موتورهای توربوشارژر روی خوش نشان داده است. در حالی که استراتژی پیشین این شرکت بالا بردن بهره وری و دریافت بیشترین خروجی از موتورهای با تنفس طبیعی بود. گزارش می‌شود که فراری برای سال 2016 و نسل آینده سوپر اسپرتهای خود به موتورهای توربوشارژر سوییچ می‌کند تا بتواند مصرف سوخت و گازهای آلاینده را با مقررات سخت گیرانه تر تطابق دهد. اولین موتور توربوی فراری احتمالاً یک V6 خواهد بود که جانشین موتور V8 فعلی 458 ایتالیا خواهد شد. البته فراری در حال حاضر موتورهای V6 توربوی 3.0 لیتری و V8 توربوی 3.8 لیتری برای مازراتی کواتروپورته می‌سازد و بنابراین با این پیشرانه ها غریبه نیست. اما ممکن است طرفداران فراری انتظاری دیگر از آن داشته باشند. فراری توربو تیون شده توسط هنسی


توربوشارژرها با افزایش فشار هوای ورودی به سیلندر، احتراق بهتری را منتج می شوند. بدون اینکه نیاز به افزودن حجم موتور باشد. به نظر می‌رسد افزایش توان و کاهش اندازه موتور و کارایی بالا و بهبود راندمان از مزایای سیستم توربو است که به آسانی و با هزینه ای اندک قابل دستیابی است. در حالی که شاید رسیدن به همین راندمان در یک موتور تنفس طبیعی نیاز به آلیاژهای گران قیمت و ساختار پیچیده تزریق سوخت داشته باشد.
 

♣ACE

Registered User
تاریخ عضویت
27 می 2011
نوشته‌ها
1,318
لایک‌ها
1,385
محل سکونت
tehran
۳۳.۹۰۰ مفته به خدا
۲۰۶ هم الان این قیمت نمیدن
از کجا میشه خرید ؟

Sent from my HTC ONE using Tapatalk 2
 
بالا