• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

roteal2007

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2012
نوشته‌ها
989
لایک‌ها
804
الان این دوتا خط آخر ربطش بهم چیه؟ :D

چه ربطی به بنزین داره بازار عمریکا! فکر کردی اوناهم مثل ما دغدغه هاشون خلا3شده تو بنزین:D آمریکا رفته تو استاندارد یورو6مومن! ایمپالا2014 و بیوک 2014ها همه یورو6 ن!

تو همین سوویل 40سال پیش بنزین آمریکایی بریز(اصن همین بنزین عراقی) اگه 100ی بالای10تا سوزوند من همینجا اسلام مییارم

والا پشت یه ماشین دیدم اینو خط دومش هم مربوط به ماشینه بود.
من از مصرف سویل بی اطلاعم اما ماشین های کلاس ماسل کار ها مصرفی مشابه سمند دارن خخخ
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
سامولیکم!


با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز 8 سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.


و اما “کادیلاک سویل” ملغب به کادیلاک ایران(مونتاژِی های ایران)


taktemp_13860855645.jpg
taktemp_13860853313.jpg




سوویل با قیمتی معادل 479/12 دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود در ایران تبدیل کرد



تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت 8 سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و در رده راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .

taktemp_13860855642.jpg



سویل یک اتومبیل سدان خانوادگی استاندارد میباشد ( حتی جنرال موتورز آنرا در کلاس نیمه لوکس هم معرفی نکرد در مقابل این همه امکانات سوویل!به خصوص در زمان خود در مقابل دیگر آمریکایی ها) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.

هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در 2 حالت و صندلی راننده در 6 حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.

taktemp_13860855643.jpg


سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال 20 درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.

taktemp_13860854934.jpg
taktemp_13860855951.jpg
taktemp_13860855641.jpg


سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که 2 عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از 20 ثانیه متوقف می شود


کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.

taktemp_13860854932.jpg




این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.


taktemp_13860853314.jpg




کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.

taktemp_13860855644.jpg


سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .

سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل 3 بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.

taktemp_13860853315.jpg



بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند

taktemp_13860853311.jpg


صندلی های عقب فضای زیادی در اخیتار قرار میدهد(در مجلات و فیلم های ایرانی بارها دیده شده که 4فر در صندلی عقب به راحتی تمام نشسته اند!:blink:)


taktemp_13860853312.jpg
taktemp_13860854935.jpg



فضای بار عقب هم معمولا ب کار ایرانی های خوش گذارن آن دوران می آمد

صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده

در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند

حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.


taktemp_13860854931.jpg




پیشرانه و سیستم سوخت رسانی

پیشرانه سویل 5/7 لیتری 8 سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با 185 اسب بخار در 4400 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 270 پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ ) و قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز 8:1 می باشد.

شتاب صفر تا 100 آن در حدود 10 ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از 100 کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.

نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .

انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای 105 درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.

taktemp_13860854933.jpg




در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.



مشخصات فنی :
موتور : 8 سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه 90 درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ )
کورس پیستون : 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ )
حجم موتور : 5/7 لیتر ( 350 اینچ مکعب )
ضریب تراکم : 8 به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : 1- 8 – 4 – 3 – 6 – 5 – 7 – 2
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان 91 به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : 79/5 لیتر ( 21 گالن )
سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : 3500 وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( 80 آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .​
سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری 400 – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی 9/215 میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : 08/3 بر یک​
فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک​
ابعاد :
فاصله مرکز چرخ های جلو : 1557 میلی متر ( 3/61 اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : 1500 میلی متر ( 59 اینچ )
طول کلی : 5182 میلی متر ( 204 اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : 2903 میلی متر ( 3/ 114 اینچ )
عرض کلی : 1824 میلی متر ( 8/ 71 اینچ )
ارتفاع کلی : 1386 میلی متر ( 7 / 54 اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : 1900 کیلو گرم ( 4190 پاوند )

جالب بود
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,063
لایک‌ها
5,176
سن
36
محل سکونت
UAE
باوو یذره بخون پست اول رو





ته نوشت: سوویل 2013

4odj53syfy0mq2yx31v6.jpg


سوویل فک کنم 4یا5 نسل داره که حال نداشتم عکس همه نسل هاشو بذارم :D
من اگه حال داشتم این نوشته ها رو بخونم الان اینجا نبودم
relaxed.gif


از رو اسکاش فک کردم نداره
اگه داره پس خوبه. قیمت عمده شو پ.خ کنین
crazy.gif
 

parsaweb

Registered User
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,150
لایک‌ها
7,760
سامولیکم......

دیدم آدم ارضا میشه گوفتم بره شوما هم بذارم:D

f7o85gkso0txx9nocey0.jpg




3fjzpzu8j4aefgejy3c.jpg




Carisma Gives Cadillac Escalade an Automotive First Class Treatment

همان طور که از یک خودروسازی آمریکایی انتظار میرود ، در این اتاق، دقت کار و استفاده از چرم مرغوب و چوب، جلوه گری خاصی می‌کند. در پس پنجره های تیره رنگ، تریم داخلی از بالا تا پایین و از جلو تا عقب تغییر کرده است. برای روکش کردن فضای داخلی از 75 متر مربع چرم خردلی استفاده شده است. دو صندلی کوچک برقی هم روبروی صندلیهای عقب قرار داده شده‌اند. بعلاوه یک یخچال و یک تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ هم از تجهیزات دیگر این خودرو می‌باشند.







برای تجهیز یک دستگاه کادیلاک اسکالاد به چنین تجهیزاتی و تکمیل فضای کابین به 700 ساعت کار نیاز است. نورپردازی جذاب سقف، دیواره حایل کشویی بین فضای سرنشینان و راننده، صندلیهای گرم و سرد شونده، سیستم صوتی ویژه 5.1 کاناله Bose و همچنین امکان ضد گلوله کردن بدنه را نیز باید خاطر نشان کرد.



جالب بود
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic



n8yuqy5pl3apoa190v42.jpg



Chevrolet SS 2014

جدیدترین خودروی جنجالی، شورولت SS است که موتور کلاسیک V8 دارد و دیفرانسیل آن در عقب قرار گرفته است. این خودرو، برای مشتاقانی که درهای بیشتر، فاصله‌ی پاهای بیشتر در جلوی صندلی‌ها و محل قرار دادن وسایل بزرگتر می‌خواهند، همه چیز را درنظر گرفته و بیشتر از خودروهایی مانند کامارو و کوروت به فکر مشتریان خود بوده است. این خودرو در استرالیا تولید می شود.


شورولت SS در کنار کامارو و کوروت

خودروهای SS شورلت همواره خود را برای رقابت در مسابقات نسکار (NASCAR) آماده می‌کنند. بنابراین، شورلت SS مدل ۲۰۱۴ نیز از یک موتور V8 برای پیشرانه‌ی خود استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند از مرز ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیز رد شده به ۶۶۰ دور در دقیقه برسد و سوخت زیادی را به مصرف برساند. به جای تکنولوژی‌ جدید LT1، با مواردی مانند زمان سوپاپ متغیر و انژکتور مستقیم که در موتور کوروت به کار رفته، در این خودرو، از موتور LS3 V-8 استفاده شده است. این موضوع، باعث شده تا سازمان حفاظت محیط زیست، مالیات اضافه‌ای به اندازه ۱۳۰۰ دلار برای خریداران درنظر بگیرد و قیمت پایه این خودرو را به ۴۴ هزار و ۴۷۰ دلار برساند.

Chevrolet SS 2014

نسبت به کلاس خودرو، عملکرد آن در شتاب، آن‌طور که همه انتظار دارند نیست. شورولت SS مدل ۲۰۱۴ دارای وزنی برابر با ۱۷۸۳ کیلوگرم است. همچنین تایرهای بریج‌استون پوتنزا RE050A در آن به کار رفته اند و از سیستم گیربکس شش دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. این موارد، در کنار ۴۱۵ اسب‌بخاری که نیرو محرکه موتور تولید می‌کند، باعث شده‌اند تا شورولت SS به سرعت شتاب گرفته و در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین با این خودرو می‌توان تنها در مدت ۱۲/۹ ثانیه از خط یک‌چهارم مایل با سرعت پایانی ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت گذشت. بنابراین، کاملاً می‌تواند با کامارو رقابت داشته باشد و تنها حدود نیم‌ثانیه با C7 کوروت تفاوت دارد و از آن عقب‌تر است. البته اگر سیستم گیربکس دستی برای این خودرو ارائه می‌شد، می‌توانست برای تست پتانسیل درگ مفید باشد.

Chevrolet SS 2014 interior

اطمینان داشته باشید که سواری با SS همان حس و حال کامارو را خواهد داشت. تایر‌های بریج‌استون تا نیروی 0.95g، محکم به زمین خواهند چسبید؛ حرکت بدنه خودرو به آرامی انجام می‌شود و با این حد از چسبندگی، تنها یک اشاره برای پیچیدن کافی است. به لطف کمک فنرهایی که از کمپانی بی‌ ام و قرض گرفته شده‌اند، شورولت SS می‌تواند بر روی هر جاده ناهمواری، محکم و استوار به حرکت خود ادامه دهد. بدنه نیز، ساختاری صلب و بدون سر و صدا دارد. همچنین، سیستم کمک‌فرمان الکتریکی، هدایت اتومبیل را در سر پیچ‌ها و دور زدن‌ها، بسیار ساده می‌کند. شورولت SS قادر است تا از سرعت ۱۱۲/۶۵ به فاصله ۴۶/۶۳ متر، کاملاً متوقف شود که با اختلاف کم، نسبت به کوروت، فاصله توقف بیشتری دارد.




SS به فضای داخل کابین نیز اهمیت داده است. در صندلی‌های جلو، هوا جریان دارد و همچنین در آن‌ها از گرم‌کننده استفاده شده است. همچنین، تکیه‌گاه‌های این صندلی‌ها بسیار راحت هستند و شرایط خوبی را برای سرنشین فراهم می‌آورند. همچنین، پدال در وضعیت مناسبی قرار گرفته و پدال‌ شیفتر‌های پلاستیکی، احساس کنترل خوبی را ایجاد می‌کنند. به‌علاوه، ترکیبی از چرم منفذ‌دار، چرم جیر خاکستری، دوخت قرمز‌رنگ و بخش‌های کمی از پلاستیک سخت، فضایی دلپذیر در داخل پدید آورده است. شاید نکته منفی، استفاده نکردن از قابلیت بالا‌آمدن صفحه نمایش لمسی است که در بسیاری از سدان‌های جدید شورولت وجود دارد. سیستم «مای‌لینک» شورولت، با استفاده از مونیتور ۸ اینچی، قابل‌دسترسی است. ابزارهای دیگری نیز مانند سیستم ارتباطی «آن‌استار»، سیستم راهبری، ارتباط بلوتوث، پورت USB، رادیوی ماهواره و سیستم صوتی با ۹ اسپیکر، به صورت استاندارد در شورولت SS عرضه می‌شوند. صفحه نمایش، در هر لحظه، دور موتور، سرعت، جهت جغرافیایی، شتاب جانبی و دمای محیط را نشان می‌دهد. شورولت SS، اولین خودروی با عملکرد سطح بالایی است که سیستم دستیار پارک اتوماتیک را ارائه می کند. برای این منظور، از ابزارهای ایمنی شامل دوربین عقب، هشدار ترافیک جلو، عقب و کناره‌ها و هشدار عبور از خط‌‌ ‌کشی استفاده می‌شود. ترمزهای جلوی برمبو، خنک‌کننده‌های موتور و سیستم انتقال، چرخ‌های آلیاژ آلومینیومی و دیفرانسیل ضدّ لغزش، از دیگر لوازم استاندارد این خودرو به شمار می‌روند. شورولت SS از صندلی‌های مناسبی در عقب استفاده کرده و دو فرد بزرگسال یا سه بچه، می‌توانند از آن‌ها، بدون هیچ شکایتی، استفاده کنند.​




شورولت SS با طراحی زیبا و دل‌نشین، می‌تواند نظر هر علاقه‌مند به خودرویی را به خود جلب کند. ولی با این‌حال، استفاده از موتور LT1 و گیربکس دستی، این خودرو را به کمال بیشتری خواهد رساند. در ادامه ویژگی و نتایج بررسی، مرور می‌شوند.​




مشخصات:


  • [*=center]نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
    [*=center]قیمت مدل تست: ۴۵۷۷۰ دلار (قیمت پایه: ۴۵۷۷۰ دلار).
    [*=center]نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنه و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتوری.
    [*=center]گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
    [*=center]قدرت: ۴۱۵ اسب بخار در ۵۹۰۰ دور در دقیقه.
    [*=center]گشتاور: ۵۶۲/۷ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
    [*=center]گیربکس: ۶دنده اتوماتیک با پدال‌شیفتر .
ابعاد:


  • [*=center]فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۲ متر.
    [*=center]طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
    [*=center]عرض: ۱/۹ متر.
    [*=center]ارتفاع: ۱/۴۷ متر.
    [*=center]وزن کلی: ۱۷۸۳ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:


  • [*=center]صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
    [*=center]صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
    [*=center]صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۶ ثانیه.
    [*=center]استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
    [*=center]عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت.
    [*=center]سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۷/۴۹ کیلومتر بر ساعت.
    [*=center]مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶ متر.
    [*=center]نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.95 g
مصرف سوخت:


  • [*=center]سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۰/۳۸ لیتر در شهر و ۸/۲۵ لیتر در بزرگراه
    [*=center]مصرف سوخت در تست: ۱۰/۱۹ لیتر در صد کیلومتر.
 
Last edited:

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic

4k5bc69uhhlozdmbli04.jpg





دیگر انتظارها تمام شد. فورد به طور رسمی ماستانگ 2015 را رونمایی کرد. نگاهی جسورانه، در طراحی جلوی این خودرو به طور محصوصی از کوسه الهام گرفته شده است، سپر جلو، جلوپنجره ذوزنقه ای شکل و چراغ های کشیده و باریک وجه اصلی تمایز این خودرو هستند که ماستانگ را جذاب تر و خشن تر از قبل کرده اند. شیشه جلوی این خودرو به شدت خمیده شده که در کنار سقف خوش فرمش بسیار خوب بنظر می رسد. نکات برجسته دیگر این خودرو شامل کاپوت فرم دار، گلگیر های بزرگ عقب و چراغ های نواری سه بعدی عقب می شود.


pzbr360aoit4dusbl3r.jpg




اگر مدل کوپه باب میلتان نیست، ما مدل کروک را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای سقف چند لایه پارچه ای عایق جهت حفظ آرامش کابین است. سقف این خودرو دوبرابر سریعتر از مدل قدیمی باز یا بسته می شود.


sw378l808oe6u9o7soh0.jpg
+
dg7i30vgqa9a564e36w.jpg





در ساخت کابین این خودرو از صنایع هوایی الهام گرفته شده است. کابین دارای طرحی آشنا است اما کیفیت آن بسیار بالاتر رفته است و برخی مسائل بهبود پیدا کرده است. سبک داشبورد آن، ما را یاد خودرو های سال 1964 می اندازد. این کابین از تکنولوژی های زیادی استفاده می کند که از جمله آن ها می توان به سیستم های هوشمند (صفحه نمایش هشت اینچی لمسی)SYNC ،MyFord Touch، (نرم افزار ناوبری مجهز) Track App ،MyColor و یک سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد.
این خودرو بسیار سخت تر و سبک تر از قبل شده و دارای کابینی بسیار بزرگتر است


fb38e7790nfrclbhcavb.jpg
+
qsz7ugjo05zkp4c4p8p0.jpg
pci2t97htvctlbom9gv7.jpg



حالا رسیدیم به موضوع اصلی، برای زیر کاپوت این خودرو سه موتور مختلف در نظر گرفته شده است که عبارتنداز:​


  • [*=center]یک موتور 3.7 لیتری V6 با حداقل 300 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور
    [*=center]یک موتور 2.3 لیتری اکوبوست چهار سیلندر با بیش 305 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور
    [*=center]یک موتور 5 لیتری V8 با بیش از 430 اسب بخار قدرت و 528 نیوتن متر گشتاور




صرف نظر از نوع موتور انتخاب شده می توان آن ها را با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک سفارش داد.
این خودرو دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های تعلیق مستقل عقب است که کیفیت سواری را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است. سیستم تعلیق جلو این خودرو نیز از نو طراحی شده است. با توجه به گزارشات منتشر شده این خودرو روی چرخ های 19 اینچی سوار است. همچنین این اسب سرکش دارای سیستم جدید کنترل پایداری است تا تمام پویایی خود را نشان دهد.


 

roteal2007

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2012
نوشته‌ها
989
لایک‌ها
804
جلو پنجرش چرا کوچیکه ؟
کسی از مالیات ماشین در عمریکا خبر داره ؟ بر چه اساسی مشخص میشه ؟
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
بنظر من ظاهرش زیاد جالب نیست!

جلو پنجرش چرا کوچیکه ؟
کسی از مالیات ماشین در عمریکا خبر داره ؟ بر چه اساسی مشخص میشه ؟

آره ماشین زشت و مزخرفیه و تو ذوقتون میزنه ولی بازم ازش طرفداری کنید و این کار رو می کنید چون امریکاییه و شما سرسپرده امریکا هستید
 

mohamadreza-23

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2013
نوشته‌ها
646
لایک‌ها
411
خدا میدونه چه غلطی کردی که با 181 پست همچنان نیو یوزر محسوب میشی:|
 

mohamadreza-23

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2013
نوشته‌ها
646
لایک‌ها
411
بچه های اونور آب از طرف شاگرد به آپشنای ماشین نگاه میکنن. بچه ها و حتی بزرگسالای اینطرف تا یه ماشین جدید میبینن از طرف راننده به صفحه کیلومتر نگاه میکنن ببینن چندتا راه میره:|
 
بالا