• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
فقط آبی ش


h2nerk943e69e7yp91bl.jpg



و دیگر چیپس:D



ارزش کل معامله های بنده در این فروم : بیش از 14 میلیون تومن

:hmm:
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City


بروکی...

دهه 80تا90 یه ماشین هایی داره عجوبـــــــــــه ما ایرانی های عقب مونده ندیدیمشون باوووو اگه الانم مثل قبل انقلوب آمریکایی وارد میشد این حرف رو نمیزدی


afep5ac13i89cu18pl4a (1).jpg

خدا به خیر کنه شوت مغز اومد فقط جون هر کی دوست داری تو بخش پزشکی تاپیک نزن خودم پول اخته کردنتو میدم :happy: پونتیاک
 

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,283
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
ساب سوئد دوباره زنده شده است! بعد از اینکه جنرال موتورز ساب را به ورشکستگی کشاند، حالا در آستانه سال 2014 دوباره شاهد معرفی مدل 3-9 سدان از طرف این شرکت هستیم. به گفته مدیر جدید ساب سال آینده شاهد خودروهای الکتریکی ساب خواهیم بود.
2014 9-3 Aero


به نظر نمی رسد که چیزی تغییر کرده باشد. بجز لوگوی ساب که دیگر نشانی از شیر در آن نیست! طراحی ساب 3-9 همانند گذشته است. یک سدان کلاسیک سوئدی که از یک موتور 2.0 لیتری توربو با قدرت 220 اسب بخار سود می جوید. البته هنوز از توانایی ها و مشخصات این خودرو مطلبی منتشر نشده است.



ساب آئرو 3-9 از این هفته در سوئد و با قیمت معادل 42880 دلار به فروش خواهد رسید. اما در سایر بازارها و بدون درنظر گرفتن مالیات، قیمت آن حدود 34 هزار دلار پیش بینی می شود. بعد از مخالفت جنرال موتورز در انتقال ساب سوئد به یک کنسرسیوم چینی، این شرکت در سال 2011 تعطیل شد و سپس توسط شرکت ملی خودروهای الکتریکی سوئد (NEVS) به تملک درآمد. ساب 3-9 آخرین خودروی ساب پیش از ورشکستگی بود و البته نقش اولین محصول در روند جدید این شرکت را نیز بازی خواهد کرد.
وااای! یادمه بغض کرده بودم اون قسمت تاپ گیر که با ساب خدافظی میکرد!
خیلی خوشحال شدم :))
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
سامولیکم!


با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز 8 سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.


و اما “کادیلاک سویل” ملغب به کادیلاک ایران(مونتاژِی های ایران)


taktemp_13860855645.jpg
taktemp_13860853313.jpg




سوویل با قیمتی معادل 479/12 دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود در ایران تبدیل کرد



تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت 8 سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و در رده راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .

taktemp_13860855642.jpg



سویل یک اتومبیل سدان خانوادگی استاندارد میباشد ( حتی جنرال موتورز آنرا در کلاس نیمه لوکس هم معرفی نکرد در مقابل این همه امکانات سوویل!به خصوص در زمان خود در مقابل دیگر آمریکایی ها) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.

هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در 2 حالت و صندلی راننده در 6 حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.

taktemp_13860855643.jpg


سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال 20 درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.

taktemp_13860854934.jpg
taktemp_13860855951.jpg
taktemp_13860855641.jpg


سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که 2 عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از 20 ثانیه متوقف می شود


کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.

taktemp_13860854932.jpg




این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.


taktemp_13860853314.jpg




کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.

taktemp_13860855644.jpg


سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .

سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل 3 بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.

taktemp_13860853315.jpg



بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند

taktemp_13860853311.jpg


صندلی های عقب فضای زیادی در اخیتار قرار میدهد(در مجلات و فیلم های ایرانی بارها دیده شده که 4فر در صندلی عقب به راحتی تمام نشسته اند!:blink:)


taktemp_13860853312.jpg
taktemp_13860854935.jpg



فضای بار عقب هم معمولا ب کار ایرانی های خوش گذارن آن دوران می آمد

صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده

در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند

حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.


taktemp_13860854931.jpg




پیشرانه و سیستم سوخت رسانی

پیشرانه سویل 5/7 لیتری 8 سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با 185 اسب بخار در 4400 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 270 پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ ) و قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز 8:1 می باشد.

شتاب صفر تا 100 آن در حدود 10 ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از 100 کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.

نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .

انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای 105 درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.

taktemp_13860854933.jpg




در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.



مشخصات فنی :
موتور : 8 سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه 90 درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ )
کورس پیستون : 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ )
حجم موتور : 5/7 لیتر ( 350 اینچ مکعب )
ضریب تراکم : 8 به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : 1- 8 – 4 – 3 – 6 – 5 – 7 – 2
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان 91 به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : 79/5 لیتر ( 21 گالن )
سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : 3500 وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( 80 آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .​
سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری 400 – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی 9/215 میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : 08/3 بر یک​
فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک​
ابعاد :
فاصله مرکز چرخ های جلو : 1557 میلی متر ( 3/61 اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : 1500 میلی متر ( 59 اینچ )
طول کلی : 5182 میلی متر ( 204 اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : 2903 میلی متر ( 3/ 114 اینچ )
عرض کلی : 1824 میلی متر ( 8/ 71 اینچ )
ارتفاع کلی : 1386 میلی متر ( 7 / 54 اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : 1900 کیلو گرم ( 4190 پاوند )


جالب بود ممنون
 

IT GALAXY

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2013
نوشته‌ها
473
لایک‌ها
277



Audi Quattro


آئودی در تلاش است برای تقویت سهم خود در حوزه‌ی خودروهای گران‌قیمت، اتومبیل‌های در صف انتظار خود را گسترش دهد و بنابراین انتظار می‌رود دو مدل مفهومی جدید خود یعنی کوآترو و نانوک را به تولید برساند.




آئودی در تلاش است برای تقویت سهم خود در حوزه‌ی خودروهای گران‌قیمت، خودروهای در صف انتظار خود را گسترش دهد. بر طبق گفته‌ی آندره کونسبروک، مدیر آئودی در انگلستان، بزودی شاهد حضور یک سری از خودروهای رده بالا بر پایه‌ی مدل های مفهومیِ تازه اجرا شده‌‌ای مانند آئودی کوآترو و نانوک خواهیم بود.
درحالی که هیچکدام از آنها به طور رسمی برای تولید تایید نشده‌اند، کونسبروک اظهار داشته‌است که هردوی آنها قابلیت مورد نیاز برای تولید را دارند. او همچنین گفته‌است که برای پی بردن به اینکه «آیا تولید آنها صرفه‌ی تجاری و اقتصادی خواهد داشت یا خیر؟» از مشتریان بالقوه‌ برای امتحان و ارزیابی این دو مدل مفهومی دعوت به عمل آمده بود.
کونسبروک می‌گوید:
هر مدل مفهومی که ما نمایش می‌دهیم قابلیت و احتمال تولید دارد و این دو خودرو نیز مستثنی نیستند. من آینده‌ای را می‌بینم که در آن هدف ما عرضه‌ی خودروهای متفاوت و نوآورانه مانند این دو مدل برای آنهایی که آرزوی داشتن چنین خودروهایی را دارند، خواهد بود.
اگر این دو مدل مفهومی به مرحله‌ی تولید برسند، قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.
[h=2]آئودی نانوک[/h]
audi-nanuk-quattro-c-2_800x0w.jpg



آئودی نانوک در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۳ دنیا را شگفت زده کرد. با طراحیِ الهام گرفته شده از پارکور ۲۰۱۴، نانوک قطعا چیزی است که مانند آن را کمتر از آئودی خواهید دید.
نانوک از یک موتور جدید ۵ لیتری V10 که ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، نیرو می‌گیرد. ماکزیمم سرعت این خودرو ۳۰۴ کیلومتر در ساعت است و سرعت آن از صفر کیلومتر در ساعت ظرف ۳.۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

منبع : آیا آئودی کوآترو و نانوک به زودی به مرحله‌ی تولید می‌رسند؟ - زومیت
 

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان
سلام دوستان عزیز.
یه سوال داشتم.بین این برند ها:






میتونید 10 برند برتر که نسبت به پول پرداختی بهترین ماشین(در کل) رو میشه خرید به ترتیب من معرفی کنید.
یعنی 10 برند برتری که ارزش خرید خودروهاش بیشتر از بقیست نسبت به هر بودجه ای.
اگه به ترتیب 1 تا 10 مشخص کنید ممنون میشم.
و اگه کاملا مطمئن نیستید بازم خوشحال میشم 10 برند برتر به نظر خودتون رو بترتیب معرفی کنید.
خیلی ممنون.
مثلا به این صورت:
1-aaaaaaaa
2-bbbbbbbbbb
3-cccccccc
.
.
.
9-iiiiiiiiiiii
10-jjjjjjjjj

اگه حتی فقط 1 برند(مارک) که ارزش خرید بالا داره رو میشناسید ممنون میشم نظرتون رو بدونم ولی خوب اگه میدونید 10 تای برترو بگید ممنون میشم.

منظورم خودرو های تا نهایت
20
هزار دلاریه.و ارزونتر.
 
Last edited:

ارين٩٣

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2013
نوشته‌ها
128
لایک‌ها
50
به عنوان اولين كامنت:
1- Rolls-Royce
2-Maserati
3-Chevrolet Corvette
4-Dodge Viper SRT10
5-Ferrari Laferrari
6-Lamborgini
7-Audi
8-BMW
9-Mercedes-Benz
10-Hyundai
 

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان
به عنوان اولين كامنت:
1- Rolls-Royce
2-Maserati
3-Chevrolet Corvette
4-Dodge Viper SRT10
5-Ferrari Laferrari
6-Lamborgini
7-Audi
8-BMW
9-Mercedes-Benz
10-Hyundai
خیلی ممنون از شما ولی این قسمتو یادم رفته بود شرمنده.
منظورم خودرو های تا نهایت
20
هزار دلاریه.و ارزونتر.
 

ارين٩٣

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2013
نوشته‌ها
128
لایک‌ها
50

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان

www.sitedesigngroup.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2013
نوشته‌ها
221
لایک‌ها
25
اولین تصاویر رسمی از مدل های 2014 بی ام و M3 و M4 منتشر شد و در همه جای اینترنت بصورت کاملا قریب الوقوع بخش شد.


2014 BMW M3

همه ی M3 های سدان با یک فاسیای جلو جسورانه با جلوپنجره ی کاملا سیاه، دو ورودی هوا برای جلو و کاپوت دورباه طراحی شده عرضه خواهند شد که عظمت و قدرتمندی خودرو را به رخ می کشند. این تصاویر رسمی شایعه استفاده از سقف فیبرکربنی را تایید می کند. ویژگی های برجسته دیگر این خودرو عبارت انداز: رینگ های 5 پره دوتایی آلیاژی خاکستری، آینه های جانبی آیرودینامیکی و کالیپر های طلایی ترمز.


2014 BMW M3

با حرکت به سوی عقب M3، یک سپر جدید با دیفیوزر دوباره طراحی شده که چهار لوله اگزوز را پشتیبانی می کند را می بینیم.


2014 BMW M4

اما خودروی دوم. M4 کوپه بسیار شبیه به نسخه کانسپت آن که در گرده همایی پابل بیچ رونمایی شده بود است و تمام ویژگی های آن را حفظ کرده است مخصوصا رنگ بدنه و دیگر خصوصیات. داخل آن هم کاملا شبیه به مدل کانسپت از پیش معرفی شده می باشد. تقریبا ویژگی های ظاهری این خودرو با M3 سدان یکسان است.


2014 BMW M4

تقریبا چند ساعت بعد از انتشار عکس ها، مشخصات این دو خودرو نیز منتشر شد.
با توجه به Autobild هر دو این خودروها از یک موتور 3 لیتری توئین پاور توربو شش سیلندر استفاده می کنند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب 431 اسب بخار و 550 نیوتن متر است.
این موتور M4 1497 کیلوگرمی کوپه را قادر می سازد که صفرتاصد کیلومتر را ظرف 4.1 ثانیه طی کند و حداکثر می تواند بصورت محدود شده تا 250 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. اما اگر پکیج M Driver روی خودرو نصب شده باشد آن وقت M4 می تواند سرعتش را تا مرز 280 کیلومتر بر ساعت بالا ببرد.
جالب است بدانید عملکرد M3 سدان با وجود وزن 1520 کیلوگرمی اش با M4 یکسان است.
مصرف سوخت هر دو خودرو به طور متوسط 8.3 لیتری در هر 100 کیلومتر است و هر دو 194 گرم گاز CO2 در هر کیلومتر منتشر می کنند.











با این حال قیمت M3 و M4 به ترتیب 70,000 و 72,200 یورو می باشد.

زردش خوش رنگتره.با سپاس.:)
 

www.sitedesigngroup.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2013
نوشته‌ها
221
لایک‌ها
25
ماه آینده در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی شاهد معرفی یک کوپه جذاب از ولوو خواهیم بود که رسم و راه معماری محصولات آینده این شرکت را به ما نشان می دهد. این خودرو دومین محصول مفهومی از سه کانسپتی است که ولوو برای نشان دادن آینده خود ساخته است.


Volvo concept XC coupe

کوپه مفهومی XC تحت مدیریت طراح جدید ولوو یعنی Thomas Ingenlath و با نگاهی به معماری و سبک زندگی مردمان اسکاندیناوی با یک معماری یکپارچه و جدید طراحی شده است.


فعلا تنها تعدادی عکس و یک تیزر از این خودرو منتشر شده و برای اطلاعات بیشتر شاید باید تا 8 ژانویه منتظر بمانیم.[دانلود ویدئو]


ممنونم.
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic




این خودرو چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ پیشرانه چیزی کم ندارد ویک MVP اسپرت کامل به حساب می‌آید. عناصر زیبایی این خودرو شامل چراغ‌های جلوی sweptback، جلو پنجره آستون مارتینی و فرم جالب و یکدست شیشه جلو می‌باشد. البته نباید نقش قطعات فلزی، خط قوس دار سقف و گلگیر های عضلانی را هم نادیده گرفت.



داخل کابین نیز برای 4 تا 7 نفر قابل تنظیم است. در این خودرو صندلی‌های نرم و چرم دیده می‌شود الیاف فیبر کربن نیز دیگر ویژگی این کابین است.اگر با دقت بیشتری به کابین نگاه کنیم، متوجه قطعات تیتانیومی گران قیمت می‌شویم که صرفاً برای لوکس‌تر نشان دادن این خودرو، اضافه شده‌اند. فناوری‌های ایمنی این خودرو عبارت انداز: سیستم حفاظت هوشمند که می‌تواند عبور و مرور را شناسایی و در صورت نیاز ترمز بگیرد و همچنین نمایشگر دو منظوره که به راننده اجازه می‌دهد اطلاعات خودرو را دریافت کند و سرنشین جلو کار دیگری با آن انجام دهد.​





برای این خودرو موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر اکوبوست را در نظر دارند اما ممکن است موتور سه سیلندر 1 لیتری هم به این خودرو اضافه شود.

 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
baaaw پست اول چیرا ویرایش نمیشه؟ من یادم رفت عکس کامل از رخ بذارم:D

میگن تو این 12روز .سفارش 1میلیون تولید گرفتن:blink:(به نقل از هفته نامه خودرو گفتم ها)

cc9tzunqb0sktulq1wyq.jpg

 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
آئودی نام R18 e-Tron Quattro را برای خودروی مسابقه‌ای استقامتی خود حفظ کرده است، ولی آن را به منظور پیروی از مقررات جدید LMP1 که از سال 2014 اعمال خواهند شد مجهز به یک تکنولوژی کاملاً جدید کرده است. شرکت آئودی آن را “پیچیده‌ترین اتومبیل مسابقه‌ای که تاکنون توسط آئودی ساخته شده است” می‌نامد، و با این تکنولوژی جدید خودرو با 30 درصد مصرف سوخت کمتر همانند گذشته در مسابقات خواهد درخشید.


Audi R18 e-Tron Quattro

Chris Reinke مسئول LMP شرکت آئودی می‌گوید: یک رویکرد اساسی در اتومبیل‌های مسابقه‌ای نادیده گرفته می‌شود. به جای توان خروجی، مصرف انرژی باید مشمول محدودیت شود، این با کلیت زمان ما در یک راستا قرار دارد و آزادی‌های فنی فوق العاده ای را به مهندسان می‌دهد.
کار طراحی و ساخت خودروی جدید از سال 2012 آغاز گردید و اولین نمونه‌ی آن در اوایل پاییز 2013 به تولید رسید و به دنبال آن تست‌های پیست از آن گرفته شد. آئودی R18 e-tron Quattro جدید مفهومی مشابه با نمونه‌های قبلی خود دارد، ولی همچنین شامل راه حل‌های ابتکاری دقیق و یک سیستم اضافی هیبرید می‌باشد.



در مرکز خودرو یک موتور دیزلی V6 TDI پیشرفته وجود دارد که توسط دو سیستم هیبریدی تکمیل می‌شود و نیروی مورد نیاز چرخ‌های عقب خودرو را تامین می‌کند. موتور دارای یک توربوشارژر الکتریکی (ERS-H – گرمای سیستم بازیابی انرژی) و یک سیستم که انرژی تبدیل شده از حرارت را ذخیره می‌کند می‌باشد. سیستم هیبریدی دوم نیروی مورد نیاز محور جلو را تأمین می‌کند و مجهز به ERS-K (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) می‌باشد که انرژی جنبشی را ذخیره می‌نماید. R18 e-tron Quattro همچنین دارای یک سیستم ذخیره سازی انرژی توسط چرخ لنگر (فلایویل) بهینه سازی شده می‌باشد.




این خودرو ممکن است از نظر ظاهری شبیه به R18 سال گذشته باشد، اما آئودی می‌گوید که بدنه‌ی آن 100 میلی متر باریک‌تر و 20 میلی متر بلندتر شده است و دارای کابین راننده‌ی بزرگ‌تری می‌باشد. تمام این تغییرات و سایر امکانات باعث می‌شوند تا این خودرو نیروی محوری رو به پایین (Downforce) کمتری تولید کند.
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
کیا سول پس از اپتیما، دومین خودروی پرفروش کمپانی کیا به شمار می‌رود و از این‌رو، مسئولین کیا، در طراحی نسل جدید این خودرو، سعی کرده‌اند که ظاهر سول ۲۰۱۴، تفاوت زیادی با سول ۲۰۰۹ نداشته باشد. طبق گفته کیا، در مواد به کار رفته تجدیدنظر کامل صورت گرفته است. امّا در همین حال، اگر دو نسل کیا سول در کنار هم پارک شده باشند، به سختی می‌توان از نمای ظاهر، آن‌ها را تشخیص داد. کیا سول ۲۰۱۴، در مجموع، چهره ذوزنقه‌ای خود را حفظ کرده و تغییرات چندانی به خود ندیده است.


Kia Soul 2014

کیا سول ۲۰۱۴ از لحاظ طول و عرض، اندکی افزایش یافته، ولی با توجه به کاهشی که در ارتفاع بدنه داشته، وزن خود را کاهش داده است. همچنین سختی شاسی، مطابق آنچه که کیا اعلام کرده، ۲۸/۷ درصد افزایش یافته است. علاوه بر طراحی بیرونی جدید، از یک موتور جدید در سول ۲۰۱۴ استفاده شده است. این موتور مانند نسل قبلی، ۲ لیتر گنجایش دارد، امّا در عین حال، از انژکتور مستقیم به جای پورت استفاده می‌کند. البته تغییری در خروجی موتور ایجاد نشده و همان ۱۶۴ اسب‌بخار را تولید می‌کند و انژکتور مستقیم، فقط به بهبود گشتاور، کمک کرده است؛ جایی که حداکثر گشتاور به جای دور موتور ۴۸۰۰، در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه، در دسترس خواهد بود. به همین دلیل، راننده‌های کیا سول بیشتر در نواحی شهری دیده می‌شوند؛ جایی که شتاب صفر تا ۱۰۰ و … اهمیت چندانی ندارد. با این وجود، در تستی که انجام شد، شتاب سول ۲۰۱۴ در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت ۸/۱ ثانیه، کمی عجیب بود. کیا سول ۲۰۱۲ می‌توانست رکورد ۷/۴ ثانیه را از خود به جای بگذارد، امّا باید در نظر داشت که کیا سول ۲۰۱۴، ۱۴۱۱ کیلوگرم است و این در حالی است که مدل سال ۲۰۱۲، ۱۲۶۶ کیلوگرم وزن داشت و چابکی بیشتر آن، دلیل خود را داشته است.


Kia Soul 2014

کیا سول ۲۰۱۴ به صورت استاندارد با سیستم گیربکس شش‌ دنده اتوماتیک عرضه شده و نسبت به سیستم گیربکس دستی در نسل قبل، تغییرات بیشتری را در انتقال قدرت تولیدی موتور ۲ لیتری انجام می‌دهد. برای داشتن سیستم گیربکس دستی در این مدل، کیا به خریداران این سیستم را به همراه موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر، با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار پیشنهاد می‌دهد.


Kia Soul 2014

سیستم انژکتور مستقیم در موتور نسل جدید کیا سول، وضعیت مصرف سوخت را تا حدودی بهبود بخشیده است. از نوامبر ۲۰۱۲ که شرکت کیا ملزم شد تا مصرف سوخت خودروهای خود را پایین بیاورد، کاهش مصرف سوخت در دستور کار مدل‌های مختلف تولیدی کیا قرار گرفته است. بنابر تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، کیا سول ۲۰۱۴ در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۷/۵۳ لیتر و در بزرگراه، ۵/۵۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین در تستی که به منظور بررسی این خودرو انجام شده، مصرف سوخت ۷/۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد.


2014 kia soul interior

اگر کیا سول از آن دسته خودروهایی نیست که در جاده و پیست، خودروهای دیگر را پشت سر بگذارد و یا خودروهایی که مصرف سوخت بسیار کمی داشته باشند، در عوض، با طراحی منحصر به فرد خود، شکلی زیبا از یک اتومبیل واقعی را رقم زده است. طراحی داخلی کیا سول، برای خودرویی با این تراز قیمت فوق‌العاده است. البته خودرویی که برای تست استفاده شد، دارای صندلی مخصوص با جریان هوا، سقف با نمای باز پانوراما و سیستم راهبری بود، امّا باز هم قیمتش از مرز ۲۶ هزار دلار بالاتر نرفت و این قیمت، هنوز برای داشتن چنین امکانات راحتی در داخل کابین، قانع کننده است. قیمت اولیه این خودرو با موتور ۱/۶ لیتری از ۱۵ هزار و ۴۹۵ دلار شروع می‌شود و اگر از موتور ۲ لیتری برای پیشرانه استفاده شود، این قیمت از ۱۸۹۹۵ دلار آغاز می‌شود.





شاید مهم‌ترین تغییرات در جهت بهبود مدل سول توسط کیا در سال ۲۰۱۴، کاهش نویزها و لرزش‌ها و خشونتی است که در طول سواری با این مدل در نسل قبل، حس می‌شد. صدای ناهنجار باد و جاده در داخل کابین نسل اول کیا سول، بسیار آزاردهنده بود، ولی در نسل دوم این خودرو، همه چیز در داخل کابین در جای خود قرار گرفته و هنگام افزایش سرعت نیز، شرایط کابین، آرامش‌بخش است. سیستم تعلیق، نیز کاملاً مناسب عمل کرده و عبور از ناهمواری‌های سطح جاده، به راحتی هر چه تمام‌تر انجام می‌گیرد.




کیا سول 2014 از سیستم کمک‌فرمان الکتریکی فلکس‌استیر استفاده می‌کند. این سیستم، گرچه هنوز با کاستی‌هایی مواجه است، ولی در عین‌حال، عملکردش از بسیاری از سیستم‌های نوع خود، بالاتر است. در مجموع، با شاسی بهینه شده، سیستم تعلیق ارتقا یافته و سیستم کمک‌فرمان دقیق، کیا سول ۲۰۱۴ با عملکردی مناسب برای مسافرت‌های درون‌شهری همراه شده است. سیستم ترمز کیا سول نیز دارای عملکردی نسبتاً مناسب است. در خلال تست این خودرو برای مسافت توقف از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ساعت، این فاصله بین ۴۹/۰۷ تا ۵۰/۵۹ متر متغیر بود و پدال ترمز، احساس کنترل خوبی به راننده منتقل می‌کرد. نیروی گریز از مرکز در پیچ نیز به اندازه 0.82g وارد می‌شد که یک مقدار متوسط برای خودروهای این کلاس است.




کیا سول ۲۰۱۴، در واقع، یک خودروی مناسب برای مشتاقان شتاب و هیجان زیاد در رانندگی نیست؛ امّا اگر این موارد از اولویت‌های خرید، کنار گذاشته شوند، کیا سول می‌تواند با بهبودهایی که در طراحی‌های داخلی و بیرونی آن انجام شده و قیمت نسبتاً پایین‌تر، جای خوبی برای خود در بازار باز کند.



مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۲۶۱۹۵ دلار (قیمت پایه: ۱۸۹۹۵ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۶۴ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۰۴/۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: شش دنده اتوماتیک با قابلیت پدل شیفتر.
ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۵۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۱۴ متر.
  • عرض: ۱/۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶ متر.
  • وزن کلی: 1411 کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۴/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۴ ثانیه با سرعت ۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۷ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.82 g
مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۷/۵۳ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۵۳ لیتر در صد کیلومتر.
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
برای مدت بیش از پنجاه سال، مهندسان در شهر اشتوتگارت آلمان، روز به روز بر قدرت موتور پورشه افزوده‌اند. موتوری که در پشت محور عقب پورشه ۹۱۱ خوابیده، در طول‌ سال‌ها، تغییرات زیادی را به خود دیده است. در سال ۱۹۶۴، ۹۱۱ با موتور ۲ لیتری ارائه شد که به وسیله هوا، خود را خنک می‌کرد؛ این در حالی است که مدل‌های کنونی، علاوه بر تغییر در حجم موتور، با استفاده از یک یا دو توربوشارژ و محفظه پوششی آب برای سرد شدن، در زمینه عملکرد، به سطح بالاتری رسیده‌اند. سال ۲۰۱۴، پنجاهمین سال ورود پورشه ۹۱۱ به صنعت اتومبیل جهان است و به همین مناسبت، نگاهی خواهیم داشت به تغییرات موتور در این خودروی اسپورت کلاسیک و دگرگونی‌هایی که در تکنولوژی و قدرت خروجی آن ایجاد شده است.



سیر تکامل یکی از کاملترین پیشرانه های اسپرت جهان

۱۹۶۴ تا ۱۹۸۹: ۹۱۱ کلاسیک

۱۹۶۴: ۹۱۱ با موتور ۲ لیتری SOHC flat-six وارد چرخه تولید شد که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت داشت و ۱۸۹/۸ نیوتن‌متر، گشتاور تولید می کرد. این موتور به وسیله جریان هوا، خنک می‌شد.


1965 Porsche 911 2.0-liter flat-6 engine


۱۹۶۷: کمپانی پورشه، مدل اسپورت 911S را به خط تولید خود اضافه کرد. موتور ۲ لیتری در این مدل، بهینه شده بود و ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد و همچنین، گشتاور تولیدی آن ۱۹۵/۲ نیوتن‌متر بود. نرخ تراکم بالا و تغییرات در جرقه و زمان احتراق و همچنین کاربوراتور، باعث شد تا قدرت تولیدی موتور، به میزان زیادی، اضافه شود. ۱۹۶۸: 911S به دلیل آلودگی زیاد و خارج از حدّ استانداردی که برای محیط زیست ایجاد می‌کرد، از بازار امریکا کنار گذاشته شد. مدل پایه، پورشه 911L نام گرفت و تغییری در موتور آن، ایجاد نشد.
۱۹۶۹: پورشه 911S را دوباره به خط تولید خود بازگرداند؛ امّا این بار با کمک انژکتور شرکت «بوش»، توانست آلودگی کمتری را برای این مدل ایجاد کند. این تکنولوژی در مدل متوسط 911E نیز به کار گرفته شد. تمام موتور‌های ۹۱۱، که تاکنون از آلومینیوم در ساخت خود استفاده می کردند به بلوک‌های منیزیم، تغییر یافتند. این کار باعث شد تا قدرت خروجی موتور در مدل‌های مختلف ۹۱۱، افزایش پیدا کند. در 911T ، قدرت و گشتاور تولیدی، به ترتیب به ۱۲۵ اسب‌بخار و ۱۷۷/۶ نیوتن‌متر رسید و در 911E نیز ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۶/۶ نیوتن‌متر گشتاور، تولید می‌شد. در 911S نیز ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۶/۱ نیوتن‌متر گشتاور، نتیجه عملکرد پیشرانه پورشه بود؛ ضمن این‌که در 911T، هنوز هم کاربوراتورهای «وبر» استفاده می‌شد.


1969 Porsche 911E coupé

۱۹۷۰: موتورجدید ۲/۲ لیتری برای مدل‌های 911T، 911E و 911S استفاده شد. ماده به کار رفته، دوباره منیزیم بود و درپوش آلومینیومی نیز در تمام مدل‌های ۹۱۱ استفاده گردید. در نتیجه، خروجی قدرت موتور در 911T به ۱۴۲ اسب‌بخار و گشتاور تولیدی نیز به ۲۰۰/۶ نیوتن‌متر رسید. همچنین قدرت‌ موتور‌ها‌ی 911E و 911S به ترتیب به ۱۷۵ و ۲۰۰ اسب‌بخار افزایش یافتند. ۱۹۷۲: محیط زیست امریکای شمالی، باز هم تقاضای آلودگی کمتری داشت و این باز زبان پایین آوردن نرخ تراکم بود. پورشه برای جبران قدرت از دست رفته در پی تغییرات موردنظر برای کاهش آلودگی، حجم موتور را به ۲/۴ لیتر افزایش داد. در این زمان، تمام مدل‌های ۹۱۱ از انژکتور استفاده می‌کردند و قدرت 911T به ۱۵۷ اسب‌بخار و گشتاور آن نیز به ۲۲۵ نیوتن‌متر افزایش یافت. همچنین قدرت خروجی در 911E، ۱۸۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۵/۹ نیوتن‌متر و همین‌طور در 911S، ۲۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۵/۴ نیوتن‌متر رسید.
۱۹۷۳: پورشه مدل کاررا RS را با موتور ۲/۷ لیتری معرفی کرد؛ خودرویی که هیچ‌وقت به صورت رسمی به امریکا وارد نشد. با وجود این تغییر حجم، تفاوت چندانی در قدرت موتور پورشه حاصل نشد و حدود ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۴/۹ نیوتن‌متر گشتاور باقی‌ ماند. مدل‌های معمول پورشه ۹۱۱ با اندکی کاهش در قدرت خروجی موتور تغییر چندانی به خود ندیدند و مدل 911T که از انژکتور K-Jetronic الکتریکی بوش استفاده می‌کرد، باز هم در بازدهی موتور، تفاوتی با مدل قبلی خود نداشت.
۱۹۷۴: تمام مدل‌های ۹۱۱، از موتور ۲/۷ لیتری flat-six با انژکتور K-Jetronic استفاده کردند و از این پس پورشه ۹۱۱، 911S و کاررا در خط تولید پورشه قرار می‌گرفتند. با وجود حجم بیشتر موتور، به دلیل موارد کنترل‌ آلودگی، ۹۱۱ جدید فقط ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت تولید کرده و گشتاور خروجی آن ۲۲۷/۷ نیوتن‌متر بود. مدل‌های 911S و کاررا نیز عملکرد نسبتاً بهتری در حدود ۱۶۷ اسب بخار قدرت، داشتند.
۱۹۷۵: محدودیت‌های زیست‌محیطی، باز هم قدرت خروجی موتور‌های پورشه را کاهش داد و نفس ۹۱۱ را گرفت. مدل‌های 911S و کاررا دارای قدرتی برابر 157 اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متر شدند.
۱۹۷۶: اولین بار تکنولوژی توربو، وارد خانواده ۹۱۱ شد. توربوشارژر KKK با موتور ۲/۷ لیتری flat-six همراه شد و توانست به راحتی ۲۳۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۳/۵ نیوتن‌متر گشتاور از آن تولید کند؛ تغییری که برای پورشه ۹۱۱، یه تغییر عمده و شگفت‌انگیز محسوب می‌شد. در همین حال، کنترل دستی گاز در بین دو صندلی جلو، از ۹۱۱ ناپدید شد؛ زیرا با سیستم جدید انژکتور خلأ و رگولاتور گرم‌کننده، دیگر نیازی به آن نبود.
۱۹۷۸: موتور ۳ لیتری با بولک آلومینیومی، جایگزین موتورهای منیزیمی قبلی شد و مدل 911SC، به عنوان مدل جدید اسپورت ۹۱۱، قدرتی برابر ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۲۵۳/۵ نیوتن‌متر پیدا کرد. با توجه به تکنولوژی خنک‌کننده داخلی air-to-air، توربو توانست عملکرد موتور را باز هم بالاتر ببرد و قدرت موتور را به ۲۶۵ اسب‌بخار و گشتاور را به ۳۹۳/۲ نیوتن‌متر برساند. البته در همین حال، تأخیر واکنش توربو، هنوز هم یکی از مشکلات معمول در موتورهای پورشه باقی ماند.


1978 Porsche 911 3.0-liter flat-6 engine

۱۹۸۰: قوانین دست‌وپاگیر محیط زیستی امریکا، باز هم گریبان پورشه را گرفته و پورشه مجبور شد تا موتورهای توربوی خود را از بازار امریکا خارج کند. 911SC نیز به همان شکل قبلی باقی ماند. ۱۹۸۳: شرایط تغییر چندانی نسبت به سال‌های قبل نکرده بود؛ ولی موتور SC می‌توانست با یک بدنه کانورتیبل به اشتراک گذاشته شود.
۱۹۸۴: 911SC از خط تولید پورشه کنار رفت و پورشه در مدل جدید کاررا، از موتور جدید ۳/۲ لیتری رونمایی کرد که سیستم انژکتور مدرن مترونیک در‌ آن کار گذاشته شده بود. در نتیجه قدرت موتور از ۱۷۲ اسب‌بخار به ۲۰۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرد؛ امّا در همین حال، گشتاور حدود ۵/۵ نیوتن‌متر با افت مواجه شد.
۱۹۸۶: این سال با بازگشت توربو همراه بود. موتور فلت‌سیکس ۳/۳ لیتری، با قدرت ۲۸۳ اسب‌بخار وارد بازارهای اتومبیل شد. گشتاور تولیدی ۳۷۶/۹ نیوتن‌متر بود.
۱۹۸۷: تغییرات اعمال شده در موتور پورشه ۹۱۱ کاررا و سیستم انژکتور بوش آن، خروجی موتور ۳/۲ لیتری را به ۲۱۷ اسب‌بخار و ۲۶۴/۴ نیوتن‌متر رساند. این موضوع باعث شد تا پورشه ۹۱۱ در مورد سیستم گیربکس پنج‌دنده خود، که در سال‌های پیش از این، استفاده می‌شد، تجدیدنظر کند.
۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴: نسل ۹۶۴

۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰: پورشه ۹۱۱ مدل C4 با یک موتور بزرگتر ۳/۶ لیتری عرضه شد که دارای بدنه و روسه آلومینیومی بود. در نتیجه افزایش قدرت و توان خروجی موتور، دور از انتظار نبود. مدل کاررا ۲، می‌توانست ۲۴۷ اسب‌بخار قدرت تولید کند و ۳۰۹/۱ نیوتن‌متر گشتاور داشت. مدل جدید کاررا ۴ که دو دیفرانسیله بود، وزن بیشتری داشت، ولی عملکرد موتور ۳/۶ لیتری، تغییر چندانی نکرده بود.


1989 Porsche 911 3.6-liter flat-6 engine

۱۹۹۱: توربو در قالب بدنه C4 به پورشه ۹۱۱ بازگشت، ولی از موتور قدیمی ۳/۳ لیتری استفاده شده بود. با این‌حال، با توجه به توربوشارژر بزرگتر و خنک‌کننده داخلی، خروجی موتور به ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰/۱ نیوتن‌متر گشتاور، افزایش یافته بود. ۱۹۹۲: تولید محدود موتورهای توربو-اس در دستور کار پورشه قرار گرفته است که با استفاده از انژکتور‌های هوشمند و بهینه، در عمل توانست حدود ۷ اسب‌بخار قدرت و ۵۱/۵ نیوتن‌متر گشتاور به پورشه ۹۱۱ اضافه کند.


Porsche 911 964


۱۹۹۴: پورشه برای سری‌های توربوی خود، موتورهای قدیمی ۳/۳ لیتری را کنار گذاشت و از موتورهای جدید ۳/۶ لیتری استفاده کرد و در همین حال توربو و خنک‌کننده قبلی حفظ شد. در نتیجه خروجی موتور به اندازه ۴۰ اسب‌بخار و ۷۰/۵ نیوتن‌متر، افزایش یافت. ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸: نسل ۹۹۳


Porsche 911 Turbo turbocharged 3.6-liter flat-6 engine 1994

۱۹۹۵: موتور ۳/۶ لیتری از سوپاپ‌های هیدرولیکی استفاده کرد و در همین حال، قطعات سبک‌تر در داخل موتور، به کار گرفته شد. نتیجه این تغییرات، ۲۳ اسب بخار بیشتر در قدرت موتور بود و همچنین گشتاور تولیدی نیز به اندازه ۲۰/۳ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرد. ضمن این‌که در مدل سال ۱۹۹۵ از توربو استفاده نشده بود. ۱۹۹۶: تغییراتی که در طراحی بخش‌های مختلف موتور پورشه ۹۱۱ انجام شد، خروجی موتور را به ۲۸۲ اسب‌بخار رساند و گشتاور ۳۳۸/۹ نیوتن‌متر برای آن ایجاد کرد. سیستم توربو دوباره به موتور ۹۱۱ بازگشت و در قالب طراحی بدنه ۹۹۳ معرفی شد. برای موتور ۳/۶ لیتری، دو توربوشارژر و دو خنک‌کننده داخلی استفاده شده بود. در این زمان، پورشه توانست بر کلاس موتورهای توربوی ۴۰۰ اسب‌بخار و ۵۴۰ نیوتن‌متر با دو دیفرانسیل، حکمرانی کند.


Porsche 911 993

۱۹۹۷: تکنولوژی توربو در تولید محدود توربو-اس به کار رفت و با توجه به افزایش فشار توربو، ۲۴ اسب‌بخار به قدرت خودرو اضافه کرد. در همین‌حال، با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار، یکی از خودروهای گران‌قیمت محسوب می‌شد. ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵: نسل ۹۹۶

۱۹۹۹: موتور پورشه ۹۱۱، بیشترین تغییرات را تا به حال، در این مدل جدید، به خود دید. سیستم خنک‌کننده از هوا به آب تغییر یافت، حجم موتور به ۳/۴ لیتر تقلیل پیدا کرد؛ امّا در همین‌حال، با اضافه شدن تکنولوژی بهتر، خروجی موتور به ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر گشتاور، افزایش یافت. برای اولین بار، از میل‌سوپاپ‌های دوگانه برای کنترل چهار سوپاپ هر موتور استفاده شد و همچنین سیستم تنظیم زمان متغیر سوپاپ‌ها به کار برده شد.


1999 Porsche 911 3.4-liter flat-6 engine

۲۰۰۱: پورشه مدل ۹۹۶ توربو را به بازار معرفی کرد که پیشرانه آن یک موتور ۳/۶ لیتری با دو توربوشارژ بود. این موتور از سری GT1 مسابقه‌ای پورشه قرض گرفته شده بود. سیستم خنک‌کننده در این مدل نیز از آب استفاده می‌کرد و سیستم متغیر سوپاپ‌ نیز در آن به کار گرفته شده بود. خروجی موتور، به طرزی باورنکردنی به ۴۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور، افزایش یافته بود. ۲۰۰۲: موتور پورشه ۹۱۱ در سری‌های کاررا و کاررا ۴ نیز رشد پیدا کرد و به موتور ۳/۶ لیتری مدل ۹۹۳ با سیستم خنک‌کننده هوا تغییر یافت. بنابراین قدرت به ۳۲۰ اسب‌بخار رسید و گشتاور نیز به ۳۷۰/۱ نیوتن‌متر ارتقا یافت. همچنین مدل جدید GT1 با موتور توربو با عملکرد بالا ارائه شد. این موتور می‌توانست پیشرانه‌ای به اندازه ۴۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۸/۲ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. این افزایش قدرت، مرهون اضافه شدن فشار بوست توربو، در مجموع به اندازه 14.5 psi بود.


2002 Porsche 911 996 C4S

۲۰۰۴: مدل GT3 که تا قبل از این به بازار امریکا راهی نداشت، به این بازار راه پیدا کرد. موتور پورشه نیز تغییراتی به خود دید و از مواد سبک‌تری استفاده کرد. برای میله‌های رابط، فلز تیتانیوم به کار رفته بود و طول پیستون نیز کوتاه‌تر شده بود. به همین‌ترتیب، عملگر‌های سوپاپ کوتاه‌تری استفاده شده بود. موتور GT3 بیشترین دور موتور را در بین خانواده ۹۱۱ داشت و به مرز ۸۲۰۰ دور در دقیقه می‌رسید. این موتور می‌توانست ۳۸۰ اسب‌بخار را در دور موتور ۷۴۰۰ ایجاد کند و تمام گشتاور ۳۸۵ نیوتن‌متری آن، از دور موتور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه، در دسترس بود. ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲: نسل ۹۹۷

۲۰۰۵: پورشه ۹۱۱، در مدل پایه همان موتور فلت‌سیکس ۳/۶ لیتری را حفظ کرد و تغییر چندانی در خروجی موتور به خود ندید. قدرت این موتور به ۳۲۱ اسب‌بخار و گشتاور تولیدی آن به ۳۷۰ نیوتن‌متر می‌رسید. تغییرات بزرگتر در کاررا اسپورت رخ داد؛ جایی که موتور ۳/۸ لیتری جدید، می توانست ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت ایجاد کند. با این‌که افزایش حجم موتور در اضافه‌شدن قدرت موتور بی‌تأثیر نبود، امّا تأثیر عمده مربوط به طراحی منحصر به فرد انژکتور و سیستم مکش بود.


Porsche 911 Carrera S 3.8-liter flat-6 engine 2005

۲۰۰۷: مدل ۹۹۷ توربو ۳/۶ لیتری با دو توربوشارژ از راه رسید. قدرت این موتور ۴۸۰ اسب‌بخار و گشتاور تولیدی آن ۶۸۰/۶ نیوتن‌متر بود. سیستم جدید پره‌های متغیر توربین در موتورهای توربو، تغییرعمده‌ای در بازدهی این موتورها ایجاد کرده بود. خودروی قدرتمند پورشه، یعنی GT3 دوباره به بازار برگشت و این بار قدرت و دور موتور بیشتری نیز پیدا کرده بود. مجموعه تغییرات در موتور GT3، باعث می‌شد که این خودرو قدرتی به اندازه ۴۱۵ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۴۰۶/۷ نیوتن‌متر داشته باشد. ۲۰۰۹: سیستم انژکتور مستقیم، باعث شد تا موتور کاررا ۳۴۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند و گشتاورش به ۳۸۹/۱ نیوتن‌متر برسد و این درحالی بود که کاررا اسپورت با قدرت ۳۸۵ اسب‌‌بخاری خود، رقیبی برای GT3 شد.


997 Porsche 911

۲۰۱۱: خانواده ۹۱۱ صاحب یک عضو جدید با نام GTS شد تا با تولید این خودرو، فاصله خالی بین مدل‌های اسپورت S و GT3 پر شود. در موتور ۳/۸ لیتری، از یک سرسیلندر جدید و سیستم مکش ویژه و یک اگزوز مسابقه‌ای استفاده شده بود که به همین دلیل می‌توانست، نسبت به سری S، به میزان ۲۳ اسب‌بخار، قدرت بیشتری تولید کند. ۲۰۱۲: در این سال، یک پورشه ۹۱۱ دیگر، بر اساس GT3 عرضه شد: GT3 RS 4.0.. این خودرو، دارای بزرگترین حجم موتور در میان ۹۱۱های ساخته شده تاکنون بود. این موتور ۴ لیتری، قدرتی به اندازه ۵۰۰ اسب‌بخار داشت. از جمله تغییرات در این مدل، میل‌لنگ از سری GT3 RSR مسابقه‌ای و میله‌های رابط تیتانیومی بودند.
۲۰۱۲ تاکنون: نسل ۹۹۱

2
Porsche 911 Carrera S 3.8-liter flat-6 engine 2012

۲۰۱۲: پورشه مدل جدید نسل ۹۹۱ از پورشه‌های کاررا و کاررا اسپورت را معرفی کرد. حجم موتور مدل پایه پورشه ۹۱۱ دوباره به ۳/۴ لیتر، کاهش پیدا کرد؛ امّا در همین حال، قدرت موتور با افزایش ۵ اسب‌بخاری به ۳۵۰ اسب‌بخار رسید. کاررا اسپورت موتور ۳/۸ لیتری خود را حفظ کرده و اکنون می‌تواند ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۰/۶ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند.


2012 Porsche 991 convertible

۲۰۱۴: GT3 دوباره به بازار بازگشته، امّا این بار از موتور کاررا S استفاده کرده است. در نتیجه، با استفاده از سیستم انژکتور مستقیم و دیگر قابلیت‌هایی که از قبل در GT3 وجود داشت (مانند میله‌های رابط تیتانیومی، پیستون‌های کوتاه شده و …) قدرت GT3 به ۴۷۵ اسب‌بخار رسید و گشتاور آن به ۴۳۹/۳ نیوتن‌متر افزایش یافت. این سال، همچنین سال بازگشت مدل‌های توربو و توربو S است؛ جایی که سیستم انژکتور سوخت مستقیم به موتورها اضافه خواهد شد و طبیعتاً با قدرت بیشتر موتور همراه خواهد بود. قدرت موتور توربو از ۵۰۰ اسب‌بخار به ۵۲۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده و گشتاور آن نیز به میزان ۹/۵ نیوتن‌متر اضافه شده است. همچنین قدرت مدل توربو S، به میزان ۳۰ اسب‌بخار افزایش داشته (۵۶۰ اسب‌بخار) و در عین‌حال، گشتاور آن در ۶۹۹/۶ نیوتن‌متر، ثابت باقی مانده است.
 
بالا