از تو يونشون اين ارقام رو دراوردن !
نميدونم چه سيستمي هست هر كسي رييس جمهور ميشه با اطرافيانش مثل اب خوردن دروغ ميگن و مردم رو گاگول فرض ميكنند !
اينم مثل اينه كه هر روز ميگن تورم كاهش پيدا كرده
باوو مافیا خودرو مگه با گمرکی 30% ی سیر میشه! زمون دلارـه هزار تومنی تعرفه 60% بود اما الان که دلار 3تومنه(حداقل)تعرفه بالای 65%ـه 2500 سی سی ب بالا هم 140%
این خبر بره فروردین ـه 92ـه
معاون کل سازمان توسعه تجارت در خصوص تعرفه واردات خودرو گفت: تعرفه واردات خودرو در سال جاری برای خودروهای بالای 2500 سیسی 75 درصد و برای خودروهای تا 2500 سیسی 50 درصد است.
بعدش مهر 92 اینو تصویب کردن (فرمولش منو کشته) به اعضای هر سیلند یه درصد میگیرن
بدین ترتیب و بر اساس فرمول این کارگروه، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور هزار سیسی 40 درصد، 1000 تا 1500 سیسی 50 درصد، 1500 تا 2000 سیسی 70 درصد، 2000 تا 2500 سیسی 75درصد، 2500 تا 3000 سیسی 90درصد و 3000 سیسی به بالا 120% درصد خواهد بود. در صورت تأیید کمیسیون ماده یک این تعرفهها از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد. این کارگروه زیرمجموعه شورای سیاستگذاری خودرو بوده و در صورت تصویب پیشنهاد ارائه شده در این شورا، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون ماده یک ارائه خواهد شد.
کارگروه بررسی تعرفه واردات خودرو پیشنهاد خود را در زمینه تعرفه واردات خودرو برای سال آینده به شورای سیاستگذاری خودرو ارائه کرد. به گزارش ایسنا، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور هزار سیسی 40 درصد تعیین شده است اما به ازای هر 500cc افزایش حجم موتور تعرفه واردات 20 درصد افزایش خواهد یافت. معلوم نیست که چرا باید تعرفه ها بر مبنای حجم موتور تعیین گردند و هنوز این کارگروه دلایلی برای چنین انتخاب غیر کارشناسی ارائه نکرده است. بهتر بود تعرفه واردات به صورت تصاعدی بر مبنای قیمت خودرو تعیین گردد. و در عین حال برای خودروهای با مصرف سوخت و آلایندگی پایین هم تخفیف هایی در نظر گرفته شود.
بعدش آذر 92 خیال همه رو راحت کردن و گفتن 2500 سی سی ب بالا 140% !
حالا چرا هی فشار آوردن ب واردات خودرو! چون سایپا و ایرانخودرو هر دوشون بارها اومدن ورشکستگی شون رو اعلام کنن ولی اطرافیان عاقا گفتن فعلا چیزی نگید! تا اینکه تو مناظره های شبکه 1 اون رَشتی ـه اومد گفت : نذاشتن ورشکستگی مون رو اعلام کنیم که هیچ دولت 20.000 نیروی انسانی هم تحمیل کرد و فشار آورد که باید نمیدونم تو گینه بی صاحاب و...سایت بزنید . سایت هایی که زده میشد و خودروهایی که فروش نمیرفت(تازه از قیمت های اینجا خیلی ارزون تر بود ) تو همون آفریقاش طرف کرولا و هوندا سیویک و...رو ول نمیکنه بیاد سمند سوار بشه!
همیشه ارقام رو برای گیر آوردن مردم کم میگن ولی در عمل صدردصد بالای این ارقام ـه
به قول ــه دادکان تو ایران فقط میشه عده کمی رو گول نزد. اون عده هم حتما منافعی دارن و ب نوعی اینکارن
من که هر چی ب هفته نامه خودرو مجله ماشین و...نامه دادم ایمیل زدم نتونست بهم بگن که این همه در آمد گمرکی صرف چی میشه و چیکارش میکنن کم در آمدی نیست وقتی یه ماشین 8برابر قیمت واقعی ش در مییاد!