• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
قطعا کسی در سفسطه و دروغ بافی به پای تو نمیرسه
تو یکی زرت نزن خواهشا!

شما یکی اصلا صلاحیت اینو نداری که راجع ب ماشین حرف بزنی کوتت میکنم که بدم دستت که بفهمی کی بودی :D
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
در جواب اولین خودروی ساخته شده باید بگم کــه اون زمان خیلی از کشاورزا موتور طراحی میکردن و رو کالسکه میزاشتن
ولی اولین خط تولید خودرو یعنی به دانش قطعی رسیده بود هنری فورد بود عزیز.
هنری فورد غلط کرد
فورد کسی بود که اولین خط تولید خودرو رو راه اندازی کرد نه سازنده اولین خودرو.
همجنسبازهای کثیف هم ارزش بحث ندارن
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
خخخخ این شالیکار بوی کولن همینه ازش انتظاری نداشته باشید . .

خدارو شکر با اومد قالب جدید فقط 5دیقه وقت داره که پستشو عوض کنـه و حرفشو عوض ..

ایشون با هر چیز غیر اسلامی ای مشکل دارن:D از اون ویندوز کپی آمریکایی ت خجالت بکش بَبَخ ـه خاکتوسگ
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
خخخخ این شالیکار بوی کولن همینه ازش انتظاری نداشته باشید . .

خدارو شکر با اومد قالب جدید فقط 5دیقه وقت داره که پستشو عوض کنـه و حرفشو عوض ..

ایشون با هر چیز غیر اسلامی ای مشکل دارن:D از اون ویندوز کپی آمریکایی ت خجالت بکش بَبَخ ـه خاکتوسگ
منتظر این جمله کلیشه ایت بودم.
همون ویندوز هم دزدیه و از استیو جابز سوریه ای دزدید مایکروسافت
امریکا یعنی دزد کشوری که با دزدیدن مغزهای کشورهای دیگه عمل اومده
 

Mr.Hahn

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2007
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
56
محل سکونت
None of your business
مثلکه اینجا صاحاب نداره ها. هی هر چی ما هیچی نمی گیم هر روز وضع بدتر میشه. باو آخه یه مدیر این دور و بر نیست این چند تا بچه بی تربیت رو بن کنه؟ مخصوصا این رادیکال بوی هر جا می ریم باید بی ادبی ها و فحاشیاش رو تحمل کنیم.
در کل گند زدید با این وضع مدیرتتون.
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
یعنی اغتشاشیدن به تاپیک o_O بی تربیت ها :p
با یک خودروی بی طرف و دوز داشتنی تاپیک رو دنبال میکونیم :


volvo-262coupe01-1024.jpg
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
یکم رعایت کنید دیگه. اینجا یه مکان عمومیه. نباید اختلافات و دعواهاتون رو بکشید به یه مکانی که خیلیا اومدن تا یه چیزی یاد بگیرن. اینجا اومدیم همگی از دور و ورمون باخبر بشیم نه بهم ثابت کنیم کی بیشتر حالیشه.
از مدیران خواهش میکنم نذارن این وضع ادامه پیدا کنه. حیفه بخدا.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

تهرانی

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
2,007
لایک‌ها
2,351
خودروسازی امریکا رو اینجا دوستان بردن زیر سوال ؟!؟!!!




LG L7 II
 

فایل های ضمیمه

  • uploadfromtaptalk1392679363954.jpg
    uploadfromtaptalk1392679363954.jpg
    67.5 KB · نمایش ها: 14

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
خودروسازی امریکا رو اینجا دوستان بردن زیر سوال ؟!؟!!!




LG L7 II
شما نمیخواد غصه بخوری!
شادمغز مدتهاست اینجا رو کرده قرق ماشین های امریکایی و خودروسازی بقیه دنیا رو برده زیر سوال البته به جز هوندا!!
اونی که اینجا مظلوم واقع شده خودروسازی امریکا نیست!
 
Last edited:

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,554
لایک‌ها
6,804
شما نمیخواد غصه بخوری!
شادمغز مدتهاست اینجا رو کرده قرق ماشین های امریکایی و خودروسازی بقیه دنیا رو برده زیر سوال البته به جز هوندا!!
اونی که اینجا مظلوم واقع شده خودروسازی امریکا نیست!
مظلوم شمایی ؟!؟

Sent from my Awesome LG P713
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
مظلوم شمایی ؟!؟

Sent from my Awesome LG P713
:|

من الان راجع به خودم حرف زدم؟
نخیر!
منظور خودروسازهای غیر امریکایی بود.
دیگه فکر نکنم کسی نفهمیده باشه شادمغز اینجا فقط از خودروسازهای امریکایی تعریف های اغراق امیز و غیرواقعی می کنه و خودروسازهای دیگه رو می کوبونه
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تک‌چرخ سواری با رینو
شاید به نظر ایده چندان جالبی به نظر نرسد، ولی کریس هافمن، مبتکر این پروژه، پس از ارائه طرح خود، پنج ایمیل دریافت کرد که هر کدام خواهان یک نمونه از موتورسیکلت تک‌چرخ الکتریکی‌اش، رینو (RYNO)در ازای پرداخت ۲۵ هزار دلار بودند. بنابراین، کریس هافمن، از همان اول دریافت که می‌تواند روی آینده این پروژه، حساب باز کند. بنابراین به‌جای تولید آن در پارکینگ خانه‌اش، تلاش کرد تا برنامه‌ای اقتصادی برای طرح خود تدارک ببیند و در این راه از تونی هام‌پیج، کسی که در حال حاضر یکی رؤسای شرکت رینو موتورز است، کمک گرفت. دو سال و نیم بعد، همه‌چیز طبق برنامه پیش رفته بود و هافمن در نیویورک، رینوی خود را به نمایش گذاشت، چیزی که به زودی در خط تولید قرار می‌گیرد.




RYNO One-Wheel Motorcycle


فروش سخت
به راحتی می‌توان به اساس کار و تأسیس یک شرکت برای تولید چنین محصولی ایراد گرفت و عدم نیاز به آن را توجیه کرد. رینو، شبیه هیچکدام از وسایل نقلیه داخل بازار نیست. رینو برای رسیدن به تعادل و ایستادن رو به بالا، از تکنولوژی خود-تعادلی استفاده می‌کند و می‌تواند هم به عقب و هم به جلو، منحرف شود. راننده با فشار پاها، حرکت وسیله را کنترل می‌کند و با ترمز دستی، می‌تواند آن را کاملاً متوقف کند. رینو، شاید به عنوان یک وسیله نقلیه در دنیای مدرن آینده معرفی شده باشد، ولی باز با عنوان «تک‌چرخه الکتریکی احمقانه» فاصله چندانی ندارد. به علاوه، قیمتش کم نیست و ۵۳۰۰ دلار باید برای آن خرج کرد. همچنین، رانندگی با رینو، از اسکوتر و موتور سیکلت راحت‌تر است؛ امّا در همین‌حال از رانندگی با سِگ‌وی، رقیب اصلی رینو، سخت‌تر است. خودِ هافمن هم قبول دارد که رانندگی با رینو سخت است و می‌تواند باعث هراس مردم شود. رینو به سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت و مسافت ۱۶ کیلومتر محدود شده است.





RYNO One-Wheel Motorcycle


البته رینو برای هر ایرادی که به آن وارد می‌شود، جوابی قانع‌کننده دارد. در مورد قیمت بالا، واضح است که رینو قیمت بالایی دارد، ولی به گفته مسئولین شرکت سازنده قیمت این وسیله به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت. به‌علاوه قیمت پایین‌تری نسبت به سگ‌وی دارد و می‌توانید به جای ایستادن روی سگ‌وی، پشت رینو بنشینید. قابلیت نشستن، یکی از مزیت‌های رینو به‌شمار می‌رود. همچنین رینو ها فاصله کمتری نسبت به زمین دارند و ارتباط با سایر افراد را آسان‌تر می‌کنند. به عنوان مثال، یک مأمور پلیس که پشت رینو است، می‌تواند به جای صحبت از بالا، با اشخاص پیاده از فاصله‌ای نزدیک‌تر روبرو می‌شود و در صورت لزوم، به شکلی راحت‌تر می‌تواند موقعیت راه‌رفتن یا دویدن پیدا کند.





RYNO One-Wheel Motorcycle


راندن رینو، آن‌چنان که گفته می‌شود، مشکل نیست؛ با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آموزش، می‌توان مهارت کافی را به‌دست آورد و با آن داخل یک انبار بزرگ و محل پیاده‌رو، تردد کرد. بنابراین، سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت، سرعت کمی برای حرکت در چنین مکان‌هایی نخواهد بود. مشکل دیگر رینو، مسافت کم حرکت تا خالی شدن باتری است که به علت ضعف کنونی تکنولوژی باتری‌های لیتیومی است. به گفته هافمن، رینو می‌تواند این مسافت را در سال‌های آینده به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر برساند. در هر صورت، باتری‌ها به راحتی قابل‌جداسازی هستند و صاحبان رینو می‌توانند یک باتری اضافی برای مسافت‌های بیشتر تهیه کنند.





RYNO One-Wheel Motorcycle


با وجود این توضیحات، باز هم نمی‌توان نسبت به عملی بودن ساخت چنین محصولی به صورت انبوه، قانع شد. رینو، یک وسیله نقلیه با تکنولوژی بالا و یک کالای لوکس غیرعادی است. با این‌حال، هافمن می‌گوید که انتظار دارد که ۱۵۰۰ نمونه از این وسیله به دست مشتریان برسد. ولی در درازمدت، رینو به مشتریان بیشتری نیاز دارد تا بتواند خود را در بازار حفظ کند. بنابراین، هافمن و همکارانش تصمیم گرفته‌اند که پیشرفت رینو، آرام‌آرام دنبال شود و شرایط بازار به دقت بررسی شده و سپس، گسترش بیشتر تولید، مدّنظر قرار گیرد. رینو، بیشتر از مواد و قطعات در دسترس ساخته شده و همین موضوع تولید آن را آسان می‌کند. هافمن، ۱۵ سال به عنوان مهندس صنایع در صنعت خودروسازی و ۵ سال در تولید فعالیت داشته است و بنابراین، با تولید و فروش انبوه، بیگانه نیست.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» آشنایی با انواع تست‌های تصادف
اگر تصاویر و ویدیوهای تست‌های تصادفی را که قبلاً انجام شده است، دیده باشید، درخواهید یافت که خودروهای امروزی چقدر به «ایمنی» اهمیت می‌دهند. به‌عنوان مثال در کشور امریکا، یک خودرو برای دریافت مجوز فروش، باید در چهار آزمون استاندارد ایمنی وسایل نقلیه فدرال (FMVSS) که تحت اختیار سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌ها (NHTSA) انجام می‌شوند، نمره قبولی بگیرد. بالاتر از همه آزمون‌های ایمنی، برنامه ارزیابی خودروهای جدید (NCAP) زیر نظر سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌ها است که بر اساس آن خودروها از لحاظ ایمنی در رتبه‌بندی بین یک تا پنج ستاره قرار می‌گیرد. همچنین، انستیتوی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) از جمله مراجعی است که تست‌های معروفی را برای خودروهای با برندهای مختلف انجام می‌دهد. IIHS به‌وسیله گروهی از ارائه‌دهندگان خدمات بیمه وسایل نقلیه تأسیس شده و در این مؤسسه، در هر نوع تست، ایمنی خودروها با عناوین خوب، نسبتاً خوب، کم و ضعیف، دسته‌بندی می‌شوند. در شدیدترین تست تصادف IIHS، خودروها در یک‌چهارم جلویی، مورد اصابت مانع قرار می‌گیرند. بالاترین درجه ایمنی به خودرویی تعلق می‌گیرد که به غیر از تست تصادف هم‌پوشانی کوتاه در جلو (برخورد یک‌چهارم جلویی)، در دیگر تست‌های IIHS، نمره قبولی «خوب» بگیرد. بالاترین درجه ایمنی ویژه (Top safety peak plus) نیز برای خودرویی است که در تست تصادف هم‌پوشانی کوتاه از جلو نیز نمره «خوب» بگیرد. در ادامه به انواع مختلف تست تصادف و تأثیر آن‌ها بر طراحی خودروها، پرداخته می‌شود.



تصادف از جلو
FMVSS 208، تست تصادف از جلو در برنامه ارزیابی خودروهای جدید NHTSA

این تست تصادف یکی از اولین تست‌های تصادف خودرو بوده است و از زمان شروع آن از سال ۱۹۶۸، دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این تست از همان ابتدا، به صورت مستقیم و در برخورد با تمام عرض جلوی خودرو انجام می‌شد و سرعت برخورد نیز به ۴۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. ابعاد آدمک‌ها نیز متغیر بوده و بدون کمربند در خودرو قرار می‌گرفتند. در حال حاضر این تست در NCAP با سرعت ۳۰ مایل بر ساعت (۴۸/۲ کیلومتر بر ساعت) و با آدمک‌های کمربند بسته انجام می‌شود.

تست برخورد از جلوی هم‌پوشانی کوتاه IIHS

در این تست، خودرو با سرعت ۴۰ مایل بر ساعت (۶۴/۴ کیلومتر بر ساعت) از کنار با یک دیوار سخت به عرض یک‌چهارم عرضِ خود، برخورد می‌کند. نتیجه این تست، بیشتر به تعلیق جلو بستگی دارد و معمولاً صدمه زیادی به خودرو وارد نمی‌شود. خودروها در هنگام تست، تمایل به چرخش از خود نشان می‌دهند و به جهت مخالف پرت می‌شوند. در اولین مرحله انجام این تست که در تابستان ۲۰۱۲ میلادی انجام شد، بعضی از آدمک‌ها نتوانستند به کمک کیسه‌های هوای جلو و کنار، خود را حفظ کنند و تنها ۳ خودرو از ۱۱ خودروی تست شده، نمره قبولی «خوب» دریافت کردند. برای بهتر شدن وضعیت خودرو در این تست، لازم است کارهایی مانند لایه‌گذاری بیشتر در ستون جلویی بدنه و طراحی مستحکم‌تر ناحیه داشبورد و محل قرارگیری پاها، انجام شود.

تست برخورد از جلوی هم‌پوشانی متوسط IIHS

در این تست، خودرو با سرعت ۴۰ مایل بر ساعت (۶۴/۴ کیلومتر بر ساعت) با دیوار روبرویی به عرض به اندازه ۴۰ درصد عرض خود، از کنار، برخورد می‌کند. ناحیه برخورد نیز از جنس لانه‌زنبوری آلومینیومی انعطاف‌پذیر ساخته شده تا شرایط برخورد با اجسام نرم‌تر، نسبت به قطعات بتنی، شبیه‌سازی شود. وقتی این تست اولین بار در سال ۱۹۹۵ راه‌اندازی شد، بسیاری از وسایل نقلیه نتوانستند در آن نمره قبولی به‌دست آورند و عملکرد ضعیفی داشتند؛ امّا به مرور زمان با تقویت بدنه و کابین و کنترل جابجایی‌های اطراف موتور، بهبود نسبی در نتایج حاصل شد.

تست‌های تصادف جانبی
FMVSS 214، تست تصادف جانبی در برنامه ارزیابی خودروهای جدید NHTSA و تست تصادف جانبی IIHS

در این تست، یک وزنه متحرک ۳۰۰۰ پوندی (۱۳۶۰/۷ کیلوگرم) که ناحیه برخورد آن آماده شده، با زاویه ۶۳ درجه و با سرعت ۳۳/۵ مایل بر ساعت (۵۳/۹ کیلومتر بر ساعت) با خودرو برخورد می‌کند. در برنامه ارزیابی خودروهای جدید (NCAP) سرعت وزنه ۳۸/۵ مایل بر ساعت (۶۱/۹۶ کیلومتر بر ساعت) درنظر گرفته می‌شود. امّا IIHS، وزنه را به ۳۳۰۰ پوند (۱۴۹۶/۸۵ کیلوگرم) افزایش داده و با زاویه ۹۰ درجه با خودرو برخورد می‌دهد. حدود ۲۰ درصد خودروهای آزمایش شده در سال ۲۰۰۰، از این آزمون، نمره قبولی گرفتند. امروزه بیشتر خودروها به لطف ساختار محکم‌تر بدنه در کناره‌ها، ستون‌ها و درها و کیسه‌های هوای کناری، از این تست، نمره قبولی دریافت می‌کنند.

تست‌های تصادف سقف
FMVSS 216، تست تصادف سقف IIHS

در تستی که توسط سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌ها انجام می‌شود و طبق تغییراتی که از سال ۲۰۱۳ اعمال شده، یک صفحه فلزی با نیرویی سه برابر وزن خودرو به سقف خودرو ضربه وارد می‌کند و خودرویی از این آزمون سربلند بیرون می‌آید که عمق فرورفتگی‌های سقف آن کمتر از ۵ اینچ (۱۲۷ میلی‌متر) باشد. برای تراک‌های سنگین که بین ۶ تا ۱۰ هزار پوند وزن دارند، از ۱/۵ برابر وزن آن‌ها برای ضربه به سقف استفاده می‌شود. البته از سال ۲۰۱۷، استاندارد نیروی سه برابر وزن، برای این خودروها نیز اعمال خواهد شد. همچنین، اگر فضای کافی برای سرِ افراد در داخل کابین درنظر گرفته شده باشد، به محدودیت ۵ اینچ، می‌توان اضافه کرد. تستی مورد استفاده IIHS نیز مشابه روند NHTSA انجام می‌شود. برای قبولی در این تست و گرفتن نمره «خوب» سقف خودرو می‌بایست نیروی چهار برابر وزن خودرو را تحمل کند و بیشتر از ۵ اینچ فرورفتگی در آن ایجاد نشود. مقاومت در برابر ۲/۵ برابر وزن خودرو و کمتر از آن، نمره «ضعیف» را در این تست به دنبال خواهد داشت. قبولی در این تست، نیازمند پایه‌های مستحکم‌تر برای سقف و استفاده از فولادهای با مقاومت بالا در سقف است.

یکپارچگی سیستم سوخت
تست FMVSS 301
بدیهی است که این تست از نظر فنی، یک تست ایمنی به‌شمار نمی‌آید. در واقع این تست، برای اطمینان از این موضوع است که سیستم سوخت در هنگام تصادف، دچار آسیب و نشت جدّی نمی‌شود. این آزمایش، پس از تست تصادف‌های جلو و جانبی انجام شده و در آن، یک وزنه ۴۰۰۰ پوندی (۱۸۱۴ کیلوگرم) با سرعت ۳۰ مایل بر ساعت (۴۸/۲ کیلومتر بر ساعت) از عقب با خودرو برخورد می‌کند. این تست به تست تصادف ویژه عقب ۳۰۱ موسوم است و در آن خودرویی که مخزن سوخت آن تا ۹۳ درصد پر است، نباید بیشتر از یک اونس (۲/۸ گرم) سوخت در هر دقیقه، حتی پس از ثابت‌ماندن وسیله نقلیه بر روی چرخ‌ها، کناره‌ها یا سقف، از آن نشت کند. در مورد خودروهای الکتریکی این آزمایش بر روی میزان بیرون ریختن مایع الکترولیت آن، انجام می‌شود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» ماروتی سوزوکی سیاز، دورگه هندی ژاپنی
خودروی مفهومی سدان کامپکت سوزوکی Authentics که نخستین بار سال گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای در چین معرفی شد، این هفته با نام و رنگی جدید تحت عنوان خودروی مفهومی سوزوکی ماروتی سیاز (Ciaz) در نمایشگاه خودروی دهلی نو رونمایی شد.




Maruti-Suzuki Ciaz Concept


ماروتی سوزوکی، که زمانی بیش از 50 درصد فروش خودروهای خارجی در بازار هندوستان یا حدوداً 1.5 میلیون دستگاه از خودروهای فروخته شده را به خود اختصاص می‌داد، سال گذشته با فعالیت بیشتر سایر برندهای خارجی، سهم آن از میزان فروش بازار خودروی این کشور به 43 درصد کاهش پیدا کرد.





Suzuki Authentics


خودروی سدان کامپکت سیاز در واقع پیش نمایشی از محصولات آینده‌ی سوزوکی ماروتی می‌باشد که به منظور بهبود میزان فروش آن‌ها در این کشور به زودی وارد بازار خواهند شد.
کنیچی آیوکاوا، مدیرعامل شرکت ماروتی سوزوکی هندوستان در مصاحبه با India Times می‌گوید: SX4 S-Cross و سیاز مدل‌هایی هستند که به کمک آن‌ها دامنه‌ی محصولاتمان را در آینده گسترش خواهیم داد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مک لارن 650S در ادامهٔ 12C
سوپر اسپرت جدید مک لارن که شکاف بین دو مدل موجود 12C و هایپرکار P1 را پر خواهد کرد، با نام 650S به زودی معرفی می‌شود. این ماشین، یک مدل توسعه یافته تر از 12C می‌باشد که دارای یک موتور V8 با حجم قدرت 641 اسب بخار است که 25 اسب بخار افزایش را نشان می‌دهد.




Mclaren 650S 2015


در یک مقایسه اجمالی بین این مدل و MP4-12C، علاوه بر بروز رسانی پیشرانه، شاهد آئرودینامیک بهتر، بهبود تعلیق و ترمزها و لاستیک‌ها نیز خواهیم بود. قسمت جلوی آن از P1 و پهلو و پشت هم شبیه 12C می‌باشد.












مک لارن 650S در نهایت جایگزین مدل 12C خواهد شد. تمام اطلاعات فعلی ما محدود به تصاویر کوچک و یک ویدئوی غیر رسمی می‌شود. برای دریافت اطلاعات کامل تا نمایشگاه ژنو صبر می کنیم.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تبلیغ خلاقانه برای نمایش آئرودینامیک بنز
مرسدس بنز کلیپ جدید تبلیغی خود را برای نشان دادن آئرودینامیک بی نظیر سدان CLA با نشان دادن یک گربه که روی بدنه سر می‌خورد، به تصویر کشید.
این ویدئوی خلاقانه، بعد از تبلیغ سیستم تعلیق بنز کلاس اس با الهام از مرغ و خروس‌های خانگی، به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان مفاهیم علمی و فنی را با تبلیغاتی جالب درآمیخت.


بنزCLA به عنوان آیرودینامیک ترین خودروی جهان با ضریب مقاومت در برابر باد تنها 0.23 (در مدل BlueEFFICIENCY تنها به 0.22 نیز می‌رسد) علاوه بر مزایای کاهش سر و صدا و ارتعاش، مصرف سوخت پایین‌تر و مراجعه کمتر برای سوخت گیری و آرامش بیشتر در سفر را به همراه می‌آورد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» ب ام و سری2 اکتیو تورر 2014 [ویدئو]
خانواده سری2 ب ام و بعد از آمدن سری2 کوپه، سری2 ام پاور و نهایتا پکیج های ام پرفورمنس سری2حالا شاهد عضو جدیدی هستند؛ خودرویی که از 3 سال پیش زمزمه های ورود آن بر سر زبان ها بود و حالا نسخه تولید نهایی آن در راه نمایشگاه ژنو 2014 است . . .
سری2 اکتیو تورر که قبلا پیش نمایش آنرا در قالب خودروی مفهومی اکتیو تورر دیده بودیم، نخستین عضو از نسل جدید هاچبک های دیفرانسیل جلو باواریایی هاست که ب ام و امید زیادی به آینده آن دارد چراکه می خواهد از همین پلتفرم حداقل 11 مدل دیگر را در سالهای آتی وارد بازار کند.

به گفته آقای Domagoj Dukec سرپرست گروه طراحی ظاهری (نمای بیرونی) ب ام و، در طراحی اکتیو تورر سه نکته کلیدی وجود دارد: یکی جلوپنجره نسبتا جدید، دیگری چراغ های دایره ای دوبل جلو و آخری نیز ضخامت کم ستونD خودرو و قوس گوشه شیشه ها در این ستون است که اصطلاحا به Hofmeister kink درمیان طراحان معروف شده.


2014 BMW 2-Series Active Tourer

حالا سری هم به ابعدا و اندازه های این خودرو بزنیم:

  • 4,342 میلیمتر طول.
  • 1,800 میلیمتر عرض.
  • 1,555 میلیمتر ارتفاع.
  • 2,670 میلیمتر فاصله محوری.
  • 468 لیتر گنجایش محفظه بار (1510 لیتر با خواباندن صندلی ها).



















در زمان ورود این خودرو به بازار، ب ام و سه پیشرانه مختلف (2 بنزینی و 1 دیزلی) را به مشتریان پیشنهاد می دهد. البته در آینده ای نزدیک مدل های دیگری ازجمله 216d و 220d و 220i و همچنین نسخه های xDrive اکتیو تورر برای مدلهای 220d و 225i نیز عرضه می شوند.



218i ActiveTourer225i ActiveTourer218d ActiveTourer
انجین3سیلندر بنزینی4سیلندر بنزینی4سیلندر دیزلی
حجم انجین1.5L2.0L2.0L
قدرت136hp231hp150hp
گشتاور220-230nm350nm330nm
شتاب9.3sec6.8sec8.9sec
حداکثر سرعت200km/h205km/h205km/h
مصرف شهری6.1L7.6L5.0L
مصرف جاده ای4.2L5.0L3.6L
مصرف ترکیبی4.9L6.0L4.1L
تولید CO2115g/km139g/km109g/km
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» بررسی مرسدس بنز E350 4MATIC کوپه
خودروهای کوپه نسل جدید کلاس E مرسدس، ویژگی‌های مشترکی دارند: طراحی تهاجمی دو در، تایرهای چسبنده با کیفیت مناسب و یک نشان با پرستیژ. E350 کوپه ۲۰۱۴، همه‌ی آن چیزی را که از یک خودروی شخصی لوکس انتظار دارید، در خود دارد: طراحی بدنه زیبا، یک کابین باکیفیت، سیستم صوتی مناسب، صندلی‌های راحت و یک سیستم تعلیق هوشمند.




2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe


موتور V6 در این خودرو با گنجایش ۳/۵ لیتر، ۲۴ سوپاپ و دو میل‌سوپاپ، بار دیگر ثابت می‌کند که موتورهای احتراق داخلی، هنوز قابلیت پیشرفت دارند. در این موتور انژکتور به صورت مستقیم کار می‌کند و زمان عملکرد سوپاپ‌ها متغیر است و می‌تواند به سقف دور موتور ۷۰۰۰ دور بر دقیقه برسد و برای هر لیتر گنجایش موتور، قدرتی به اندازه ۸۶/۲ اسب‌بخار ایجاد کند. قدرت خروجی در نهایت به ۳۰۲ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۷۰/۱۳ نیوتن‌متر در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. البته این خروجی، نسبت به مدل E550 با موتور V8 ۴/۷ لیتری و همچنین E63 AMG با موتور ۵/۵ لیتری V8، اندک به نظر می‌رسد. همین‌طور فراموش نکنیم که مدل E400 با موتور ۳ لیتری V6 دو توربوشارژه خود می‌تواند قدرت ۳۲۸ اسب‌بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر ایجاد کند.



با این‌حال، در کنار سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک مرسدس، موتور V6 می‌تواند به راحتی این کوپه را با وزنی نزدیک به ۲ تن، در مدت ۵/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت برساند و همین‌طور مرز یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۴/۲ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت طی کند. البته همان‌طور که می‌دانید، شتاب E550 حدود یک ثانیه نسبت به این عدد، بهتر است و همین‌طور تیونینگ AMG زمان رسیدن به ۹۶/۵۶ کیلومتر را دو ثانیه کاهش خواهد داد. ولی در عین‌حال، این شتاب‌های بالا، هزینه‌های خود را خواهند داشت. استفاده از سیستم 4MATIC در E550 کوپه، هزینه‌ای اضافی برابر ۴۰۰۰ دلار خواهد داشت و این مبلغ در E63، ۳۵ هزار دلار است.





2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe Interior


عملکرد مناسب و آرام موتور V6 در کنار سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک، سواری راحت و لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورد. ولی با این‌حال، رانندگانی که به عملکرد سریع پدال شیفترها در مدل‌های فولکس‌واگن و پورشه با گیربکس‌های دو کلاچه عادت کرده‌اند، با واکنش پدال شیفترها در تغییر سرعت مرسدس‌بنز، احساس راحتی نخواهند کرد. البته حضور پدال شیفترها باعث می‌شود که راننده خیال نکند که با یک سیستم متغیر پیوسته CVT سر و کار دارد. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، EPA برای این کوپه سنگین، مصرف سوخت ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده را تخمین زده است. در تست این خودرو، مصرف سوخت ۱۰/۷ لیتر مشاهده شده است.






دینامیک E350 کوپه نیز به خوبی نیرومحرکه است. سیستم تعلیق مرسدس، کنترل بسیار مناسبی را در رانندگی ایجاد می‌کند و خودرو به راحتی از تمام ناهمواری‌ها گذر می‌کند؛ بدون آن‌که ادعای GT بودن داشته باشد. راحتی یک کابین آلمانی در این خودرو مثال زدنی است. عملکرد E350 با توجه به تایرهای تابستانی فوق‌العاده است. تایرهای ۱۸ اینچی کانتیننتال کانتی‌اسپورت‌کانتکتس در این خودرو با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ 4MATIC مرسدس همراه شده‌اند و شرایط مناسبی را رقم زده‌اند. پردازنده سیستم فرمان الکتریکی E350 شرایط رانندگی را بررسی می‌کند و بسته به شرایط، نیروی بیشتری را اعمال می‌کند. واکنش فرمان، سریع و دقیق است. همچنین، طراحی چرم و چوب چرخ فرمان، بسیار جالب است و اطمینان مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند.






عملکرد ترمزها، شرایط بسیار خوبی دارد. E350 از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در فاصله ۴۶/۸۵ متری، کاملاً متوقف شود. تایرهای چسبان کانتیننتال در این زمینه، بی‌تأثیر نبوده‌اند.






طراحی بیرونی E350 کوپه، یک شخصیت اسپرتی بی‌نظیر دارد؛ ولی مرسدس‌بنز به همین اندازه در داخل کابین، به صورت سنتی و محافظه‌کارانه عمل کرده است. با این‌حال، استفاده از مواد با کیفیت بالا با طرح دو رنگ، ابزار و تجهیزات نام‌آشنا و مجموعه دکمه‌های کنترل در وسط داشبورد، شخصیت یک کابین مرسدس‌بنز را حفظ کرده است. تیم طراحی کلاس E مرسدس‌بنز هنوز استفاده از عملگرهای لمسی را در این خودروها قبول نکرده‌اند؛ شاید یکی از دلایل‌شان این است که در سرعت بالا، استفاده از ابزار لمسی، کارآیی زیادی نخواهد داشت.



اگر به دنبال آسایش و راحتی و فضای مناسب سرنشینان هستید، بهتر است به دنبال سدان این مدل باشید. چیزی که احتمالاً۳۰۰ دلار هم برای شما ارزان‌تر درخواهد آمد. خودرویی که برای این تست استفاده شده، در نهایت، مبلغی در حدود ۷۰ هزار دلار داشت. بزرگترین آپشن، بسته پرمیوم وان ۳۲۷۰ دلاری بود که شامل تجهیزاتی مانند سیستم اطلاعات سرگرمی COMAND، سیستم راهبری، فرمان صوتی، سیستم صوتی هارمن/کاردون و یک دوربین نمای عقب می‌شد. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به بسته کمک‌یار راننده ۲۸۰۰ دلاری، بسته روشنایی ۱۵۰۰ دلاری، بسته اسپرت به ارزش ۱۴۹۰ دلار و بسته ۱۲۹۰ دلاری دستیار پارکینگ اشاره کرد. البته استفاده از هر یک از این آپشن‌ها، بستگی به شخص مشتری دارد. حتی اگر هیچ‌کدام از این بسته‌ها را انتخاب نکنید، یک خودروی کوپه زیبا و لوکس خواهید داشت که نیازهای شما را از یک مدل آلمانی، برآورده خواهد کرد. در ادامه، خلاصه‌ای از عملکرد E350 کوپه را در تست، مرور می‌کنیم.






مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهارچرخ، ۵ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۶۹۲۵۵ دلار(قیمت پایه: ۵۵۶۲۵ دلار)
  • نوع موتور DOHC 24-valve V6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۳۴۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۰۲ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۷۰/۱۳ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷۶ متر.
  • طول ماشین: ۴/۷ متر.
  • عرض: ۱/۷۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۹۶ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۲ ثانیه با سرعت ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : 2۱4 کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۸۵ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.88g.
مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» بررسی سوبارو WRX سدان مدل ۲۰۱۵
حتی پیشخدمت‌های بی‌رحم هتل‌ها برای پارک‌کردن اتومبیل‌ها چنین کاری را نمی‌کنند؛ این که دور موتور را به حداکثر رسانده و سپس کلاج را رها کنند. ولی حدس بزنید که پیشنهاد مهندس سوبارو برای به حداکثر رسیدن عملکرد WRX ۲۰۱۵ در شتاب‌گیری چه بود؟! این‌که دور موتور را بالا برده و سپس کلاج را درگیر کنیم و وقتی دور موتور به ۵۲۰۰ رسید، به یک دنده بالاتر برویم. سپس امیدوار باشیم که استارتی مانند یوسین بولت، دونده سرعت المپیک، داشته باشیم. البته بسیار سخت است که باور کنیم در این فرآیند کلاج و گیربکس هیچ آسیبی نمی‌بینند؛ ولی طبق گفته سوبارو، مشکلی از این بابت برای خودرو پیش نخواهد آمد.




2015 Subaru WRX


و به این ترتیب، سوبارو WRX تست شده، توانست در مدت ۴/۸ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر برسد. به این منظور، دور موتور را به مرز ۶۷۰۰ دور بر دقیقه رساندیم و کلاچ را درگیر کردیم. در دور موتور حدود ۵۳۰۰ دور بر دقیقه، با یک دنده شیفت، دوباره به مرز حداکثر دور موتور رسیده و WRX به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر دست یافت. برای دست‌یابی به چنین رکوردی در شتاب سوبارو WRX، ۱۴ بار این شرایط سخت مکانیکی، بر روی خودرو اعمال شد. WRX در حین این کار هیچ‌گونه نارضایتی از خود نشان نداد؛ کلاچ لغزش نداشت و واکنش گیربکس نسبت به تغییر بسیار کامل و سریع بود. البته مسلماً کسی با اتومبیل جدید خود، چنین کاری انجام نمی‌دهد. بنابراین، اگر به صورت عادی بخواهید استارت بزنید، زمان شتابی در حدود ۶/۳ ثانیه خواهید داشت.





2015 Subaru WRX


سوبارو در نسخه جدید از WRX، کنترل بهتری را برای خودرو به ارمغان آورده است. برای کمک به پایداری WRX در پیچ‌های تند، سیستم گشتاور فعال برداری (ATV) به کار گرفته شده که در آن، ترمزهای جلو به یک چرخ، در لحظه، فشار بیشتری وارد می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا فرمان‌پذیری خودرو در پیچ، بهتر انجام گیرد.





2015 Subaru WRX


در رانندگی با WRX، ناهمواری‌ها، لرزش مختصری در کابین ایجاد می‌کنند. با این‌حال، این لرزش‌ها، به‌سرعت، توسط بدنه جذب می‌شوند. در مقایسه با مدل ایمپرزا از سوبارو، WRX از فولاد قوی‌تری در ستون جلوی خودرو استفاده کرده و همچنین ضخامت کف اتومبیل، نازک‌تر است و تقویت‌کننده‌های بیشتری در داخل کابین به کار برده شده است. در نتیجه کنترل عالی و مقاومت بدنه‌ای شبیه به خودروهای اسپرت، در اختیار راننده خواهد بود و راننده می‌تواند با اطمینان، ترمز کرده و یا به‌سرعت، شتاب بگیرد.






برای عملکرد بهتر ترمزها، سوبارو از دیسک ترمزهای حفره‌دار ۱۲/۴ اینچی با کالیپرهای دوپیستونه در جلو و دیسکترمزهای سخت ۱۱/۳ اینچی با کالیپرهای تک‌پیستونه در عقب استفاده کرده است. با این‌حال، عملکرد سوبارو WRX در ترمز نتوانسته به پای مدل‌هایی مانند فورد فوکوس ST یا فولکس واگن GTI ۲۰۱۵ برسد و از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ساعت، در مسافتی برابر با ۴۸/۷۷ متر متوقف می‌شود.






شرایط WRX، بسیار مطمئن و پایدار است و در عین‌حال، خسته کننده نیست. با استفاده از سیستم دیفرانسیل چهار چرخ، WRX هیچ مشکلی برای انتقال قدرت خروجی موتور به اندازه ۲۶۸ اسب‌بخار و گشتاور ۸/۳۴۹ نیوتن‌متری آن ندارد. سیستم فرمان الکترونیکی جدید WRX، برخلاف سیستم‌های مشابه، حالتی طبیعی دارد و کنترل خودرو را، به‌ویژه در پیچ‌ها، راحت‌تر کرده است.







موتور فلت-فور زیر پوسته آلومینیومی، یکی از اعضای خانواده موتور FA است که به صورت توربوشارژر، نیرومحرکه مدلی مانند فارستر XT را ایجاد می‌کند و هم‌خانواده‌های آن در مدل‌هایی مانند سوبارو BRZ و سایون FR-S به کار رفته‌اند. خط قرمز دور موتور برای سیستم گیربکس دستی، به اندازه ۶۷۰۰ دور بر دقیقه مشخص شده است. البته احتمالاً چاره‌ای جز انتخاب این سیستم گیربکس نخواهید داشت، زیرا آپشن دیگر این سیستم، CVT است. واکنش پدال گاز در این خودرو بسیار سریع است و بنابراین در خیابان‌های شهر باید مراقب بود.


یکی از دیگر از مواردی که در WRX جدید، بهبود یافته، صدای موتور است. در واقع، حتی در حالت تخت‌گاز نیز صدای موتور نسبت به قبل کاهش یافته است؛ این موضوع را به‌ویژه در زمانی که با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کنید، متوجه می‌شوید. ولی با این‌حال، در برخی سطوح و ناهمواری‌های خیابان، سر و صدای ورودی به کابین، می‌تواند آزاردهنده باشد.




2015 Subaru WRX Interior


در داخل کابین نیز، بهبودهایی حاصل شده است. تقریباً یک نسخه بهینه از کابینی است که در مدل معمولی ایمپرزا دیده‌اید. با این‌حال، وضعیت به خوبی کابین مدلی مانند فولکس‌واگن GTI نیست. تریم بدلی فیبرکربنی، با این‌که از نظر ظاهر، تا حدودی شرایطی همانند فیبرکربن ایجاد کرده است، ولی بدلی بودن آن چیزی نیست که کسی متوجه نشود. در بالای داشبورد، یک صفحه‌نمایش چندکاره ۴/۳ اینچی قرار گرفته است که کنترل تهویه و صدا را فراهم می‌کند و همچنین مواردی مانند تنظیمات بلوتوث، شمارنده و نمای عقب اتومبیل، از طریق آن، در دسترس خواهد بود. کنترل اتوماتیک هوای داخل کابین، به صورت استاندارد عرضه شده است. همچنین صندلی‌های اسپورت، برای سرنشین بسیار راحت هستند. تنظیم صندلی راننده بسیار ساده است و دید راننده نسبت به بیرون، برای یک خودروی امروزی، بسیار عالی است.



به‌جز ۰/۶ اینچ یا ۱/۵ سانتی‌متر افزایش در عرض بدنه، دیگر ابعاد WRX در مدل ۲۰۱۵ تغییری نکرده است. با این‌حال، افزایش یک اینچی فاصله بین محور چرخ‌های جلو و عقب باعث شده تا WRX جدید هم صندلی‌های عقب بزرگ‌تری داشته باشد و هم فضای پاهای آن در عقب بیشتر شده باشد. با این‌وجود، فضای صندوق عقب نیز به میزانی در حدود ۲۰ لیتر افزایش داشته است. از لحاظ ایمنی نیز، کیسه هوای مخصوص زانوها در طرف راننده اضافه شده است و همین‌طور، WRX به سیستم پایداری سه‌گانه مجهز شده است. شاسی محکم‌تر و تجهیزات استانداری که در این مدل جدید به‌کار گرفته شده، باعث ایجاد وزنی برابر ۱۵۰۳ کیلوگرم برای این خودرو شده که حدود ۳۰ کیلوگرم نسبت به مدل قبلی بیشتر است.






سوبارو هنوز قیمت نهایی این خودرو را تأیید نکرده است. ولی چیزی که انتظار می‌رود، مدل تستی که در این بررسی استفاده شد و تجهیزات اضافی شامل سقف آفتاب‌گیر و گرم‌کن صندلی در خود داشت، برچسب ۳۰ هزار دلاری خواهد خورد و مدل استاندارد آن، احتمالاً قیمتی برابر ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد داشت. البته قیمت مورد انتظار یک مدل با تجهیزات کامل و سیستم راهبری و CVT می‌تواند حدود ۳۱ هزار دلار باشد.





مشخصات سوبارو WRX سدان مدل ۲۰۱۵:


  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهارچرخ، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۳۰۰۰۰ دلار(قیمت پایه: ۲۷۰۰۰ دلار، مورد انتظار)
  • نوع موتور flat-4 با توربوشارژ و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده دستی.
ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۶۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۹ متر.
  • عرض: ۱/۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۰۳ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۶/۱۳ ثانیه با سرعت ۱۶۴/۱۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : 231 کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۷ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.95g.
مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت در تست: ۹/۴۱ لیتر در صد کیلومتر.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
پارس تندر برترین خودروی بازار کشور شد

خودروی پارس تندر شرکت پارس خودرو در تمامی ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در جایگاه برترین ها قرار داشته است.

به گزارش پول‌نیوز، در آخرین ارزشیابی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که طی آن 16 خودرو تولید داخل مورد ارزیابی قرار گرفتند پارس تندر این شرکت توانست با کسب بالاترین امتیاز کیفی نسبت به سایر خودروها، بار دیگر صدر جدول را به خود اختصاص دهد.

بنابراین گزارش؛ خودروی پارس تندر که تغییر شکل یافته (فیس لیفت) خودروی تندر 90 است، در ارزیابی بخش بدنه نسبت به ماه گذشته نمره بهتری را کسب کرده و در بخش صدای غیر عادی تنها خودرویی است که بدون دریافت نمره منفی بالاترین امتیاز کیفی را بدست آورده است.

همچنین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این گزارش با بررسی سایر معیارهای کیفیت، خودرو پارس تندر شرکت پارس خودرو را در گزینه های فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز ، تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب بدون هیچ گونه ایرادی با کسب 100 درصد امتیاز کیفی معرفی کرده است.
 
بالا