• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
آماری که مرکز تحقیقاتی «سنتر اتوماتیو ریسرچ» دانشگاه دوسپورگ آلمان منتشر کرده نشان می دهد کدام خودروسازان در نیمه نخست سال 2013 بیشترین سودآوری را داشته اند.

1.پورشه ؛پرسودترین خودروساز جهان در شش ماهه ابتدایی سال جاری میلادی بوده است. این کارخانه به ازای فروش هر دستگاه خودرو بطور متوسط 16600 یورو بدست آورده و میزان سود آن 4. 18 بوده است.

81836_108.jpg


2.فراری؛ خودروساز ایتالیایی در جایگاه دوم این فهرست است. این خودروساز در فروش هر دستگاه 15 هزار یورو درآمد داشته و میزان سود 9 . 11 درصد را داشته است.

81837_377.jpg


3.آئودی؛ این خودروسازی که یکی از زیر مجموعه شرکت فولکس واگن است به ازای فروش هر دستگاه خودرو ، سودی در حدود 4 هزار یورو داشته است.

81838_929.jpg


4.تویوتا؛ این خودروساز ژاپنی به ازای فروش هر دستگاه خودرو 1800 یورو کسب کرده است و سودی 9 درصدی را به ثبت رسانده است.

81839_132.jpg


5.هیوندای؛ میزان مبلغ کسب شده در ازای فروش هر دستگاه خودرو برای این کارخانه خودروسازی کره ای 1000 یورو بوده است و میزان متوسط سود آن 3. 9 درصد .

81840_920.jpg


6.فیات؛ مبلغی که برای فروش هر دستگاه خودرو به جیب مسئولان این خودروسازی ایتالیائی سرازیر شد تنها 130 یورو بوده است.

81841_532.jpg


7.فولکس واگن؛ این گروه خودروسازی در ازای فروش هر دستگاه خودرو 629 یورو بدست آورده است و میزان متوسط سود آن 3 درصد بوده است.

81842_515.jpg


8.پژو–سیتروئن؛ با مبلغ 349 یورو ، این گروه خودروسازی رقم نه چندان قابل توجهی را در ازای فروش هر دستگاه خودرو کسب کرده است.

81843_263.jpg


9.رنو؛ خودروساز فرانسوی نیز در ازای فروش هر دستگاه خودرو 414 یورو کسب کرده است.

81844_386.jpg


10.فورد؛ میزان مبلغی که به ازای فروش هر دستگاه خودرو این برند وارد جیب سازندگان آن شده 843 یورو است که نسبت به سال گذشته 124 یورو کاهش داشته است.

81845_798.jpg


بازار خبر
 

Alijustaboy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2013
نوشته‌ها
16
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran, Iran

rdxhoykb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 آگوست 2013
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
Beneath the lid the gold shade topic is carried on as being the spray nozzle is usually gold. The length of your time anyone has smoked for, and the way persistently, all affect an individual blood pressure. They are simply straightforward to use, newest louis vuitton have an cute condition and outstanding cupboard space can be obtained with them.. Peep toe black heels are really a traditional bit of footwear which can convert a normal outfit into an item amazing. Along with We are Scientists, louis vuitton tote the bands are uncovered to show a method of rock roll timeless, louis vuitton damier wallet workingentrepreneurs accompanied by a collection of latest portraits manufactured by esteemed rock photographer Kevin Cummins. ''I've seen him with one in advance of. The content demonstrates what kind of footwear design and style to put on for varieties of occasion and with many different attire. But that modest area has almost always been seriously hard.. The luxurious keep openings can be a signal of rising self-belief from the major conclusion belonging to the retail industry.A spokesman for that human legal rights group Liberty reported: 'Any extension in the www.superwilson.net DANotice plan needs a a lot more open up parliamentary discussion.I've not achieved the other two medical professionals you noted, wholesale louis vuitton fabric leather but I received my Dx from Dr Shoffner in Atlanta (Mitochondrial Cytopathy, louis vuitton 2012 price increase flaws in Complexes I, louis vuitton damier canvas neverfull gm III, louis vuitton baby bag purse and IV). I frequented Paris with my friends and family after i was eleven. Bryan Kelly repaired a torn labrum and impingement {and the|and also the|as well as the|along with the|plus the|as well as|additionally, louis vuitton nyc store the|and then the|together with the|and therefore the|and also|in addition to the|also, louis vuitton graffiti sneakers the} procedure with the Hospital for Special Surgical procedures in Ny ''went as planned and without any complication.''. This contains a prostitution ring at an Edmonton huge university.. Razorfish combines gucci outlet an excellent thought management belonging to the consulting community considering the leading abilities of the promoting solutions field to support our clients' business expectations, louis vuitton 45644 like as launching new products and solutions, louis vuitton damier wallet repositioning a model or taking part in the social society. The moment again you have got an excellent outfit that claims commerce nonetheless feels cozy and appears remarkable.Selling the knock offs is often a criminal offense, bags women louis vuitton louis vuitton factory store a reduced amount criminal offense but nevertheless a crime. Just increase the customized text, louis vuitton crocodile bag opt for the font, vintage louis vuitton messenger bag and when mandatory add added notes. I expect to always be listed here. The walls are colored aided by the palest of teals; the dark wood ground and shelving help it become feel warm.. Now, louis vuitton baby bag purse flip off the desktop computer, arm yourself, and go observe fast loading and exact shooting www.mda4web.com . Don have a foreigner and they're especially prideful. He was justifiably optimistic with regard to the business for offshore oilfields and said larger helicopters might be necessary as oilfields dig into deeper waters.And pictures are like memories: they fade and mellow together with the a long time. These new hightop sneakers from H fall/winter 2009 lineup have all of the looks of its highfashion next cousins, showcasing black patent leather-based and canvas highlights with waxed laces. The Achieved has reportedly suspended member privileges for that exhibit, so now every body should wait with each other. For those who would rather not have your stolen otherwise you prefer to not unintentionally reduce it someplace, then the biker wallet with chain just is perhaps the best answer www.superwilson.net especially at any time you liable to misplacing items.. www.workingentrepreneurs.com OnsKoy - منتدى بنوتات GOLM - View topic - louis vuitton outlet store QijXbt louis vuitton belt BuvKsr - الجمعية الأقليمية لفتيان الكشافة بالبحر الأحمر www.workingentrepreneurs.com Fal6xc - منتديات الرومنس workingentrepreneurs XkhQfr - :: منتديات حواى :: Site Suspended - This site has stepped out for a bit User:Thhzjwvu - 501s Wiki workingentrepreneurs Nzi8qv
 

mohamad n

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2013
نوشته‌ها
2,636
لایک‌ها
592
سلام
یه راست اصل مطلبو میگم
ماشینم خیلی جریمش زده بالا یه نفرو میخوام که برای کم کردنش کمک و راهنماییم کنه.هزینشم میدم.اعتراض هم منتفی هست چون زمان زیادی گذشته و ما مطلع نبودیم
همه جریمه ها داخل شهر و دوبرگی برای خلاف هایی که نمیدونم کی انجام دادم!
احتمالا یکی شماره پلاکم یادداشت کرده و وقت بیکاری براش جریمه نوشته!
رفتم راهنمایی رانندگی براشون توضیح دادم جوابشون این بود:هیچ کاری نمیتونی بکنی!بهشون گفتم بر چه اساسی اینا نوشته شده آیا مدرکی عکسی چیزی دارین؟گفتن ما مدرک نمیخوایم همینجوری جریمه میکنیم!
وقتی هم که میگم چرا بیرون شهر یا شهرای دیگه جریمه نشدم جوابی ندارن مثل اینکه که از نظر اینها در شهری که آخرهفته ها فقط هستم راننده متخلف محسوب میشم و بقیه جاها منضبط!
 

mohamadreza-23

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2013
نوشته‌ها
646
لایک‌ها
411
قطعا سایپا در رده نخست بوده حذفش کردن پدرسوخته ها:|
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
وقتی قیمت خودرویی مثل پراید در کشورهای اروپایی 550 تا 600 دلار برآورد میشه(هم قیمت یک کارت گرافیک متوسط) و اینجا برابره با حقوق چند ماه و سال مردم ، فکر نکنم از سایپا و ایران خودرو سودآورتر باشه
 

Behzad M

Registered User
تاریخ عضویت
15 مارس 2010
نوشته‌ها
1,615
لایک‌ها
281
محل سکونت
Zanjan
دخل و خرج ایران خودرو و سایپا مشخص نیست و سیستم حسابداری و مالی شفافی ندارن و الا از نظر سودآوری توی هر ماشین حتما سایپا اول بود!!
بخور بخوریه تو این دوتا شرکت
یکی از آشناهای ما تو ایران خودرو کار میکنه میگه یکی از قطعه سازا مثلا کمک فنر تولید میکنه درمیاد 50 شرکت میگه شما برای ما 80 فاکتور کن اون مابالتفاوت رو باهم بعد حساب میکنیم :دی
 

GemSoft

Registered User
تاریخ عضویت
18 فوریه 2013
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
52
محل سکونت
تهران
به نام خدا

گزارش مختصری از طراحی تا ساخت خودروی هیبریدی سورانا
مقدمه:
سال 1388 من به اتفاق دو تا از دوستان هم دانشکده ای (دانشگاه تهران مرکز) به نمایشگاه پژوهشهای برتر دانشگاههای کشور رفتیم . چیزی که در قرفه های دانشکده های فنی بیشتر از همه جلوه میکرد، وجود خودروهای دو سرنشینه با شکلها و شمایل نسبتا عجیب با پیشرانه های برقی بود! با کمی پرس و جو متوجه شدیم دانشگاه صنعتی شریف با هدف بالفعل رساندن تواناییهای نخبگان دانشجویان فنی در زمینه تحقیق و پژوهش و طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی دو سالی است که مسابقاتی در این راستا برگزار کرده است!
سال اول 1386-87 مسابقات خودروهای الکتریکی تک سرنشین
سال دوم 1387-88 مسابقات خودروهای الکتریکی دو سرنشین
و در این نمایشگاه برای سال آتی دانشگاه صنعتی شریف موضوع مسابقه را خودروهای هیبریدی 4 سرنشین اعلام کرد.
دانشکده ما نیز خودروی برقی با نام مهر آزاد را ساخته بود که در دومین سال مقامی کسب نکرده بود!

خودروی الکتریکی مهر آزاد بر پایه پراید که با تغییراتی در شاسی و بدنه ساخته شد و به علت نقص فنی در چند مرحله از ادامه مسابقات باز ماند(مثلا یکی از آیتم های مسابقه عبور از گودال آب بود که متاسفانه در بحث عایق کاری تدبیری نشده بود و به محض ورود آب به موتور،خودرو خاموش و از دور آف شد!!!




تصاویری از خودروی الکتریکی دو سرنشینه مهرآزاد در سال 1388

DSC000520.JPG

DSC000424.JPG

با آگاهی از این موضوع تصمیم گرفتیم که خودمان دست بکار شده و برای سال آینده تیمی قدرتمند از بچه های فنی (چون خودمان ناپیوسته بودیم و تقریبا دست به آچار) و نخبه تشکیل دهیم و با اقتدار هرچه تمام تر مقام اول را کسب کنیم.


البته تیم مهرآزاد که سابقه ای هم در شرکت در این مسابقات داشت هم بیکار ننشست و تصمیم داشت برای سال آینده شرکت کنه و از اونجایی که بودجه تخصیص داده شده برای پروژه های اینچنینی محدوده کار ما دشوارتر شد. زیرا مجاب کردن مسولین دانشکده برای شرکت دو تیم در یک مسابقه کار آسونی نیست.​




خودروی هیبریدی تیم پاراکس در مسابقات خودروی هیبریدی صنعتی شریف

image_news_6823.jpg

32769_orig.jpg



با دوندگیهایی که انجام دادیم (مخصوصا مهندس فراهانی که به عنوان لیدر تیم نیز فعالیت میکردند) بالاخره مسئولین دانشکده فنی مهندسی تهران مرکز را راضی کردیم تا بودجه ای برای شرکت در مسابقات سال آینده برای سورانا درنظرگرفته بشه.


جا دارد از دکتر مهبادی(مدیر گروه مکانیک)،مهندس بزاز امینی و خانم انصاری(مسئول پژوهشکده دانشگاه)نیز یاد کنم که از حمایتهای ایشان بهره مند شدیم.


شروع کار:
پس از کسب مجوزهای مربوطه و برگزاری جلسات طولانی و کاغذ بازی های وقت گیر، و پس از مستقر شدن در یکی از اتاقهای کوچک دانشکده شروع به بررسی و جذب نیروهای لازم در زمینه های مختلف کردیم.



اولین اتاق برگزاری جلسات بحث و گفتگو و محل جذب نیرو


31072010156.jpg


درنهایت تعداد 15 نفر جذب شدند و فعالیت رسمی تیم آغاز شد. مسابقه در سه مرحله انجام میشد:


مرحله اول: طراحی مفهومی ،شامل توجیه طرح از جمله چگونگی انتخاب سیستم و ...

مرحله دوم: طراحی اجزاء (شامل چگونگی ساخت تک تک اجزاء و دفاع از پروسه ساخت) + طراحی صنعتی ( دیزاین چهره ظاهری قسمت بدنه و اتاق خودرو)

مرحله سوم: ساخت کامل خودرو و شرکت در آیتم های مسابقه.



مرحله طراحی مفهومی:
خودروهای زیادی رو بررسی کردیم . از ماتیز و ال90 و ریو بگیر، تا اپل کورسا !! حتی این بحث که خودمون یک پلتفرم ساده و جدید بسازیم هم مطرح شد، ولی زمان و امکانات و مسایل این دست خیلی چالش برانگیزبود...
با کلی بحث و گفتگو و تحقیق بالاخره تصمیم گرفتیم بر پایه خودروی پراید 111 و نوع سیستم هیبریدی سری به دلیل ساده تر بودن در ساخت(با امکانات محدود کشور و زمان محدود امکان سیستمهای موازی یا سری – موازی نبود) کار بشه و به این ترتیب از مشخصات کلی پراید بگیر تا ریزترین مشخصه ها رو با زحمت فراوان بدست آوردیم!
از بخت خوش ما دکتر ریاحی،مدیر عامل مرکز تحقیقات سایپا استاد دانشگاه ما بود و اطلاعات فنی ریز و درشت پراید رو با کلی تعهد و ... از خود مرکز تحقیقات سایپا دریافت کردیم.(دکتر ریاحی خیلی به ما لطف داشتن. یادشون گرامی)
بعد از گذشت چند ماه از تلاشهای همه جانبه ی گروه که متشکل از گروه مکانیک،گروه الکترونیک،گروه برق قدرت وگروه طراحی صنعتی بود کتابچه مرحله اول (طراحی مفهومی) به سرانجام رسید و ما در دانشگاه صنعتی شریف برای دفاعیه حاضر شدیم
.
هرچند تدابیری برای ترسیم چهارچوبی خاص برای ارائه طرح ها انجام شده بود ولی باز هم تقریبا نتونسته بودند نواقص این قوانین رو رفع کنن و هیئت داوران سلیقه ای رای میدادند!!!
تیم ما با وجود شایستگی کامل قربانی برخی ناملایمات و برخی تقلبهایی شد! مثلا تیمی که اول شد مستقیما یک سیستم موجود در بازار و کپی شده رو از یک شرکت چینی گرفته بود!

خلاصه تیم ما به مقام سوم در مرحله طراحی مفهومی رسید و مرحله بعد که خیلی سخت تر از این مرحله بود استارت خورد.​


سالن برگزاری جلسه دفاعیه واقع در دانشگاه صنعتی شریف
3-1.jpg

3.jpg


4.jpg




مرحله طراحی اجزاء و مرحله طراحی صنعتی:

در این مرحله تیم وارد فاز انتخاب موتور و قطعات دیگه با مشخصات دقیق و موجود و قابل دسترسی شد! چه سختیهایی که کشیدیم و بچه ها چه خون دلهایی خوردن رو نمیشه تو چند خط بیان کرد ولی در حدی بود که گاهی از خودمون میپرسیدیم که آیا ارزش این همه سختی رو داره؟!!
برخی نرم افزارها ،مثل سیمولینک و Adams رو با کمک استاد خصوصی یاد گرفتیم و خیلی نرم افزارها رو کامل کردیم و کلی دوندگی کردیم که مثلا فلان قطعه رو میشه تو بازار پیدا کرد یا باید بسازیم و ... و چون این مرحله دوتا فاز داشت و خیلی مشکل بود،تا آخرین لحظات قبل از شروع جلسه دفاعیه مرحله دوم دانشگاه شریف چشم رو هم نگذاشتیم و کتابچه طراحی اجزاء و بنر و ماکت طراحی ظاهری خودرو رو آماده کردیم و راهی سالن دفاعیه شدیم...



منزل یکی از دوستان که پدر و مادرش انگلیس بودن و دربست 2-3 روز تبدیل به دفتر فعالیتهامون کردیم و کلی خونشون رو به هم ریخیتیم!



5.jpg



درمرحله طراحی اجزاء پس از یک دفاعیه ی طاقت فرسا مقام دوم رو کسب کردیم و در سالن طراحی صنعتی داوران ویژه طراحی صنعتی از قبیل طراح های مطرح و گرافیستهای به نام ایران که از خودرو سررشته دارند به سورانا بالاترین امتیاز رو اهدا کردند و در این مرحله اول شدیم..
(به دلیل برخی ملاحظات به شرح چند و چون تیم های شرکت کننده و نحوه داوری نمیپردازم! تا سوء تعبیری پیش نیاد)



بنر طرح اسکچ تا مدل خودروی سورانا



24012011331.jpg
7.jpg

8.jpg






هیئت داوران گروه طراحی صنعنی


9.jpg








آقای مهندس محمد مرادی طراح صنعتی سورانا بعد از پایان همکاریش با گروه طبق برنامه قبلیش برای ادامه تحصیلات به آلمان رفت


6.jpg
.


در ادامه برخی از 40-50 تا از طرح های تیم های شرکت کننده رو ملاحظه میکنید:

10-1.jpg








بنر خودروی تیم پاراکس(مهرآزاد)


10-2.jpg
10-3.jpg
10-4.jpg
10-5.jpg







جهشی بزرگ در اهداف گروه:

پس از پایان مرحله دوم،کم کم توجه ها رو به خدمون جلب کردیم و از اونجایی که سورانا اسمی در کرده بود از اینور و اونور باهامون تماس میگرفتن و ازمون تقاضای همکاری میکردند. در طی یکی از همین تماسها با آقای وحید جنانی آشنا شدیم و در یک جلسه به ما راجع به کارهاش توضیح داد که در مسابقات خودروهای هیبریدی آتای ایتالیا در سال فکر کنم 2007 میلادی از طریق دانشگاه شریف شرکت کرده بودند و رزومه و تقدیرنامه ای دریافت کرده بودند.وحید جنانی از بچه های دانشگاه خواجه نصیر به همراه چند تا از دوستانش زحمات زیادی برای ساخت این ماشین کشیدند و حتی بخشی از بودجه ساخت رو از جیبشون پرداختند ولی به خاطر اینکه با اطلاعات و امکانات درخور وکامل و بودجه کافی جلو نرفته بودند آنچان که خودشون میگفتند از نتیجه کار راضی نبودند.




تصویر زیر خودروی هیبریدی شرکت کرده در سال 2007 آتای ایتالیا رو نشون میده . همونطور که از عکس پیداست طراحی ظاهری بدنه خودرو از لامبورگینی گالاردو گرفته شده. ناگفته نماند که برای همین خودرو هم بچه های تیمش(اسم تیم رو فراموش کردم) خیلی زحمت کشیدند و جسارت شرکت کردن در چنین مسابقاتی از یک تیم ایرانی برای اولین بار و امکانات محدود،قابل ستایشه. تا جایی که یادمه وحید میگفت اکثر اعضای تیم در دانشگاههای ایتالیا مشغول به ادامه تحصیل بودند.​
11.jpg
!
وحید آقا از ما خواست که به جای شرکت در مرحله سوم ، در مسابقات فرمولا هیبرید ایتالیا شرکت کنیم تا دستاوردهای بزرگتری داشته باشه!
پیشنهاد خوبی بود. با کمی تحقیق و مکاتبه با برگزارکنندگان مسابقات جهانی آتای ایتالیا مصمم شدیم که حتما در این مسابقات شرکت کنیم.

حالا مجاب کردن دانشگاه،اون هم برای مسابقه ای با بودجه ای 100 میلیونی کار حضرت فیل بود که با دوندگیهای مکرر و نامه نگاریهای زیاد و جلسات گوناگون با مدیران ارشد دانشگاه در مرکز بالاخره با تلاشهای بچه ها و حمایت دانشکده از این سد هم به سلامتی گذشتیم.






خودروی فرمولای سورانا:

مسابقات آتای ایتالیا حدود 7 سالی هست تحت لیسانس فیات و اویکو برگزار میشه و در اون سال در سه کلاس برگزار میشد (انجین،الکتریکی و هیبریدی) ما در کلاس هیبریدی ثبت نام کردیم و کتابچه قوانین مسابقات رو دریافت کردیم و گروه میرفت که در یک رقابت خیلی بزرگتر خودش رو آماده کنه.

همه بچه ها از مطالعه و طراحی و بنچ مارکینگ بگیر،تا خرید و ساخت و نظافت و ... یکپارچه تلاش کردند و با هزار فراز و نشیب و چالش روبرو بودند
ابتدا کتابچه طراحی خودروی سورانای فرمولا رو با کلی وسواس و دقت آماده کردیم و فرستادیم به محل برگزاری مسابقات آتا. تا بعد از بررسی دقیق این کتابچه (از توجیه پایه تا طراحی اجزا) معلوم بشه که صلاحیت ساخت خودرو رو داریم یا نه!
بالاخره بعد از بررسی به ما مجوز ساخت و شرکت در ادامه مسابقات داده شد...

مرحله ساخت آغاز شد و همه اعضای گروه یکپارچه شروع به فعالیت کردند و هرکدام در زمینه های فعالیت خودشون داستانها و خاطره هایی دارن که در این گزارش نمیشه همشون رو گفت و برای اینکه در حق کسی اجحاف نشه از پرداختن به این موضوع صرف نظر میکنم...
چه روزهایی داشتیم با بچه ها.. گاهی غمگین.... و بیشتر اوقات شاد و خندان ....

17102010144.jpg
15022011356.jpg

12.jpg

13.jpg



14.jpg





15.jpg



16.jpg
17.jpg




18.jpg








باتریهای لیتیوم یونی که از کره جنوبی وارد کردیم. 200 سل از این باتریها رو به صورت دو پک 100 سلی در طرفین خودرو، سری کردیم.

22.jpg




21.jpg




گروه برق در حال ست کردن باتریها

23.jpg







این هم یکی از دو پک صد سلی باتریها که باید از محل کارگاه الکترونیک واقع در ضلع شمالی صنعتی شریف با ماشینم به دانشگاه با احتیاط زیاد منتقل میکردم!!!
از اونجایی که باتریهای فول شارژ لیتیومی اون هم در این حجم خیلی خطرناک اند، احساس میکردم دارم بمب ساعتی حمل میکنم!!!!!

24.jpg






این هم موتور تک سیلندر سوبارو که با یک دینام جهت شارژ باتریها کوپل شده و بعد از نصب منبع اگزوز دست ساز روی اون (صداش خیلی زیاد بود و مجبور شدیم براش اگزوز بسازیم) دارم به دانشگاه میبرمش...

25.jpg




19.jpg






20.jpg





بالاخره خودرو آماده شد و سوار ماشین حمل خودرو عازم گمرک فرودگاه امام ***** شد.

29.JPG



30.JPG




31.JPG






این هم یک دستگاه SLS Galoing که در گمرک امام ***** آماده ترخیص بود!!

32.JPG








از ناملایمتیهای برخی مسئولین بگیرید تا تنبلی ناشی از بزرگ دیدن هدف دیوارهایی بودند که جلوی راه گروه سبز میشدند! حتی چند بار بچه ها به خاطر شدت فشار کار باهم درگیر شدند(تصورکنید 15 تا جوون که هرکدوم مدعی اند و تقریبا، هم سطح، در شرایطی که لیدر گروه ابزار قدرت آنچنانی ای هم نداشت،اون هم تو ایرانی که فرهنگ تیم وورک جا نیافتاده چه اتفاقاتی میتونه بیافته؟!!) و بعضی به خاطر کم توانی بدنی مخصوصا تو 2 ماه آخر(ساخت خودرو) که کار شبانه روزی تو کارگاه دانشکده رو میطلبید، مریض شدنو بستری...!

خوشبختانه خدا کمکمون کرد و از تمام این موانع عبور کردیم و خودروی هیبریدی سورانا ساختش باز در دقیقه 90 و در وقتهای اضافه به پایان رسید و برای رفتن به شهر تورین ایتالیا ،عازم گمرک شد.
داستان ویزای شینگن هم که دیگه نگو!! همه کسانی که پاسبوردشونو آماده کرده بودن انتظار داشتند بی چون و چرا به ایتالیا برن!!!
بعد ازکلی دوندگی کردن در سفارت ایتالیا و ... در نهایت به 6 نفر ویزای شینگن دادند که یکی از این ویزاها متعلق به خود رئیس دانشکده(دکتر افتخاری) بود و باقی ویزاها هم برای کسانی که اونجا میتونستند کمک باشند دریافت شد ( وحید جنانی-راننده اول/امیر رواجی-تکنسین فنی و راننده دوم/عزیزالله فراهانی-سرپرست و مدیر فنی گروه/مهدیه خیابانی-مسئول فنی برق قدرت خودرو/حمید رضا زاهدی-تکنسین فنی)
من و چند نفر هم که اون زمان سربازی نرفته بودیم و کارمون در گرفتن پاسبورد گره خورده بود بی خیال رفتن بودیم و باقی بچه ها هم نتونستند برن!



تورین ایتالیا


تیم عازم ایتالیا شد

italy%201.JPG



hotel.JPG






بعد از اینکه خودرو رو تحویل گرفتند متوجه شدند که به خاطر حمل غیر اصولی در هواپیمای باری، کامپوزیت بدنه خودرو آسیب جدی دیده و تنها راهی که میشد از این بحران گذشت، ترمیم سطحی با نوار چسب و ... بود . اگر در عکسها میبینید که بدنه موج زیادی داره و پارگی و شکستگی داره بیشتر به خاطر همین مسئله ست.

DSC00456.JPG




 
Last edited:

GemSoft

Registered User
تاریخ عضویت
18 فوریه 2013
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
52
محل سکونت
تهران
افتتاحیه مسابقات فرمولای 2 آتای ایتالیا سال 2011 میلادی

34343343.JPG


43434343.JPG


35.JPG


بعد از مستقر شدن بچه ها متوجه شدند که سیستم ترمز دچار نقص فنی شده و اگر تا قبل از شروع تستهای اولیه نمیتونستند این نقص رو برطرف کنند،از دور مسابقات باید حذف میشدیم!!
تیم اشتوتکارد آلمان که از امکانات فول بهره مند بود سورانا رو به همراه بچه ها به کمپ خودشون برد و تا صبح بچه ها از امکانات آلمانیها برای تعمیر ماشین استفاده کردند و در آخرین لحظات،ماشین آماده شد! به گفته بچه ها انگار حس آریایی آلمان ها گل کرده بود که اینجوری به کمک بچه هامون اومده بودند..



34.JPG




33.JPG




سایر تیم های شرکت کننده در کلاسهای مختلف

36.JPG



37.JPG




40.JPG




41.JPG



38.JPG



39.JPG




نکته ای که در عکسهای فوق خیلی قابل تامله اینه که اسپانسرهای تیم ها، کمپانی هایی هستند که هرکدوم در صنعت در زمینه های مرتبط با خودرو اونقدر مطرح هستند که نیازی به تبلیغات این چنینی نداشته باشند، ولی ببینید چطور باز هم تیم ها رو حمایت مالی و فنی کردند!! ای کاش مسئولین کمی به این مسائل توجه داشتند!!
در میان این اسپانسرها، برندهای معروفی مثل مرسدس بنز، ائودی،اپل و ... دیده میشه که به نوبه خود آدم رو به فکر فرو میبره...


مسابقه شامل تست های مختلفی بود که در ادامه برخیشون که ازشون عکس موجوده رو ملاحظه میکنید:




تست وزن که باید از حد اکثر مجاز تعریف شده تجاوز نکنه. بالاترین امتیاز مسلما نصیب تیم هایی شد که با بکار گیری از استراکچرهای آلومینیومی و بدنه فول کربن و انتخاب صحیح موتور و سایر قطعات سبکترین وزن رو ثبت کردند.


47.JPG




46.JPG




42.JPG




تست پایداری در شیب

43.JPG



44.JPG


روز اول به پایان رسید و بچه ها فرستی برای استراحت پیدا کردند.​




یکی از دوستان به یکی از نمایندگیهای البسه معروف رفت تا شاید یک چیزی بخره! ولی با دیدن قیمتها فقط ترجیه داد ازشون عکس یادگاری بگیره و من هم این عکسها رو واسطون برای خنده میگذارم!!!

52.JPG

50.JPG

51.JPG




56...JPG


روز بعد بچه های تیم برای ادامه مسابقات آماده شدند و عازم محل برگزاری...

49.JPG



جلسه پرزنتیشن یا دفاعیه روز بسیار داغی بود که خوشبختانه به نحو احسنت بچه ها اجراش کردنو سنگ تموم گذاشتن!

48.JPG


جلسه دفاعیه که آقای جنانی سخنگوش بود و بچه های دیگه هم در زمینه های گوناگون به سوالات پاسخ میدادند

italy%203.JPG


یه چیز جالب از این روز بگم که وحید در پاسخ سوال یکی از داوران (که امریکایی بود) که پرسیده بود شما برای ارزان تر کردن خودروتون (توجیه اقتصادی) چه پیشنهاد جدیدی ارائه میکنید؟! به شوخی گفته بود که از محصولات چینی استفاده میکنیم و به خاطر همین جواب کمی امتیاز از دست دادیم!!! ولی در هر حال بالاترین امتیاز مال تیم سورانا بود.

روز بعد برای تست های تخصصی مربوط به هر کلاس بود و در کلاس هیبریدی، تست های مختص هیبریداسیون مد نظر داوران بود. به همین دلیل بچه ها باز هم دل و روده ماشین رو مخصوصا موتور بنزینی و... رو آوردن پایین تا هیچ نقص احتمالی ای نمونه! به دلیل عدم داشتن تجهیزات کافی و حرفه ای کار تیم ما طول کشید و داوران به ما فرصت بیشتری دادنو در آخرین لحظات این مرحله رو پشت سر گذاشتیم.

54.JPG



53.JPG



55.JPG





آماده شدن خودرو برای تست تایم پیست(سیستم ترمز با کمک آلمانی ها تکمیل شد و راهی پیست شدیم)


62.JPG





استارت اولین خودرو در پیست

59.JPG


57.JPG



58.JPG



60.JPG



61.JPG



63.JPG







در کلاس هیبریدی 13 تیم از کشورهای گوناگون از قبیل ایتالیا،آلمان،روسیه،هند،پ اکستان،چین،ایران(سورانا)، فنلاند،فرانسه ،و چند تای دیگه که یادم رفته شرکت داشتند. هند و پاکستان که نرسیدند ماشینشون رو به مسابقات بیارند! و خودروی تیم ایتالیا به دلیل عدم رعایت ایمنی سرنشین از ورود به مرحله پیست باز موند(فاصله ی مین هوپ یا قوس استراکچر ایمنی بالای سر راننده از حد مجاز پایین تر بود و به دلیل امکان ضربه به سر راننده در اثر واژگونی احتمالی خودرو رد صلاحیت شد) و امتیاز این مرحله رو به طور کامل از دست داد​
.تیم ما در مرحله پرزنتیشن بالاترین امتیاز رو بدست آورد و در مرحله تست شیب سوم شد و در مرحله تایم پیست سوم و در چند آیتم دیگه که به خاطر ندارم دوم و چهارم و....



64.JPG












در نهایت در مجموع امتیازات تیم هیبریدی سورانا مقام دوم رو کسب کرد. روسیه اول شد! تیم روسیه چهار سال رو ماشینش کارکرده بود! تیم آلمان هم در این کلاس سوم شد...
البته آلمان ها شش تا تیم تو کلاسهای دیگه داشتند که در کلاس انجین اول تا سومی رو مال خود کردند و در کلاس الکتریکی هم مقامهای نخست بودند.



در سمت راست تصویر خودروی تیم روسیه(سبز رنگ) رو ملاحظه میکنید...

65.JPG


66.JPG



68.JPG



69.JPG





این هم مقام اول در کلاس الکتریکی تیم گرین آلمانی

67.JPG





دیگه وقتش بود که خودروها برای برگشتن به کشوراشون آماده بشن...

70.JPG


 

GemSoft

Registered User
تاریخ عضویت
18 فوریه 2013
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
52
محل سکونت
تهران
مراسم اهدای جوایز به تیم های برتر

71.JPG



72.JPG





آقای فراهانی به نمایندگی از طرف تیم سورانا جایزه را دریافت نمود

73.JPG


74.JPG


75.JPG





بعد از اتمام مسابقات بچه ها به ایران برگشتند و در دانشکده جشنی برگزار شد و اکثر مسئولین تهران مرکز از جمله دکتر بزرگی در این گردهمایی شرکت داشتند .

05102011495.JPG


05102011494.jpg



xxxxx.jpg










همچنین در جشنواره تجلیل از نخبگان دانشجویی تهران مرکز از اعضای تیم دعوت شد و جوایزی ناچیز ولی تقدیر نامه هایی ارزشمند دریافت کردیم.

در نمایشگاه پژوهشهای برتر دانشگاهها در سال 90 خودروی سورانا در قرفه تهران مرکز حضور داشت و شبکه دو در بخش گزارش مجله خبری گزارشی از خودروی سورانا و ما تهیه و پخش کرد.
البته ناگفته نماند که رئیس دانشکده ما قبل از اعزام تیم به ایتالیا وعده هایی از قبیل بورسیه تحصیلی و بدون کنکور در مقطع بالاتر در همین دانشکده خودمان و ... رو داده بود که بعد از اتمام مسابقات و برچیده شدن بساط میهمانی این موفقیت، همه این وعده ها به دست فراموشی سپرده شد!!!

oooo.JPG




ooooooo.JPG










شرحی از اعضای تیم سورانا:




اعضای اصلی تیم سورانا که در عکس زیر ملاحظه میکنید به همراه معاونت دانشکده فنی تهران مرکز آقای دکتر ترابی و مسئول پژوهشکده دانشگاه خانم انصاریان
از سمت راست 1- محمد سجاد صادق زاده 2- علی طیاری 3- سعید روئین 4 - مسعود دهقان 5- خانم انصاریان 6- دکتر ترابی 7- خانم منصوری 8- نشسته- خانم خدادوست 9- سجاد فاتحی 10- خانم خیابانی 11- محمد خیابانی 12- محمد قاسمی 13- نشسته- عزیزالله فراهانی 14- برزین آزموده 15- عکاس که از بچه های گروه بود و در عکس نیست- امیر رواجی
درضمن آقای وحید جنانی در عکس نیست و آقای نیما بنیادی در زمان بازگشت تیم در ترکیه مشغول انجام امور ثبت نام برای ادامه تحصیل بود و حضور نداشت.​

lllllll.JPG




عزیزالله فراهانی_ سرپرست تیم و به عنوان یک فرد موفق در مدیریت و فردی شایسته و فنی که خون دلهای زیادی را متحمل شدو در حال حاضر در چند شرکت بطور همزمان در سمت مدیریت فنی مشغول به کار میباشد.

محمد قاسمی_ طراح و نقشه کش صنعتی که انصافا با جان و دل کار کرد و فراتر از عنوان سمتی مانند همه بچه ها همه کاری کرد تا به این موفقیت رسیدیم. اکنون وی نیز به عنوان یک طراح حرفه ای مشغول به کار است.

امیر رواجی_ که دارای سابقه ی طولانی کار با انواع دستگاههای صنعتی در کارخانه پدرش و دید قوی مهندسی و ساختی مانند سایرین بی وقفه تلاش نمود و در حال حاضر در کاخانه پدرش مشغول به کسب و کار است.

محمد سجاد صادق زاده_ یکی از با پشتکار ترین و تلاشگرترین اعضای گروه که تقریبا 2 ماه در کارگاه ماند و رنگ خانه وبیرون از دانشگاه را ندید و امروز در سمت سرپرست کارگاه فنی واقع در یک کارخانه بزرگ فعالیت میکند.

وحید جنانی_ که سابقه ی شرکت در این مسابقات را داشت و از طراحی و ساخت تا انجام امور بین المللی و مکاتبات گوناگون با برگزارکنندگان مسابقات تلاشهای زیادی انجام داد و امروزه به همراه خانواده اش به استرالیا مهاجرت کرده و در حال ادامه تحصیل است.

نیما بنیادی_ فردی آرام ولی بسیار جدی در کار که بخشهای قابل توجهی از طراحی دینامیکی و هیدرولیکی کار را به نحو احسنت به انجام رساند . وی مدرک مستر (ارشد) خود را از دانشگاه میدل ایس آنکارا دریافت کرده و در حال ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا میباشد.

سعید روئین_ برخلاف نیما فردی بسیار پر جمب و جوش که وی نیز حد اکثر تلاش خود را در زمینه های گوناگون انجام داد مانند سیستم انتقال نیرو و فردی فنی و باهوش که در گروه ،گاهی استرس و شوک میداد تا بچه ها از سستی بیرون بیایند. وی تحصیلات مستر خود را در فرانسه به پایان رسانده و در حال اکسپت شدن در مقطع دکتری در یکی از دانشگاههای کانادا میباشد.

حمیدرضا زاهدی_ وی نیز در زمینه های گوناگون تلاش کرد و پس از به اتمام رساندن مستر در لیئون فرانسه بلافاصله بورسیه ی دکتری در یکی از دانشگاههای کانادا را دریافت کرده است.

مسعود دهقان_ او در زمینه های مختلف مانند جوشکاری اصولی آرگون استراکچر خودرو و تنش زدایی های خاص و ... بسیار به گروه کمک کرد و درحال تحصیل در مقطع مستر در یکی از دانشگاههای فرانسه میباشد.

برزین آزموده_ در تمام زمینه ها مخصوصا در قسمت موتور بنزینی و ... فعالیت مفیدی داشت و در حال حاضر در یکی از دانشگاههای کانادا مشغول به ادامه تحصیل است.

محمد مرادی_ طراح صنعتی گروه که پس از اتمام مرحله دوم برای ادامه تحصیل به آلمان با بورسیه تحصیلی سفرکرد.

فاطمه منصوری_ شخصی پرتلاش و متین و بسیار جدی در کار که در زمینه های کنترلی و الکتریکی فعالیت نمود و در حال حاضر اطلاعاتی از چگونگی روند پیشرفت ایشان ندارم ولی امیدوارم همیشه موفق باشند.

حورا خدادوست_وی نیز در بخش الکتریکی و برقی و کنترلی پا به پای اعضا کار و تلاش نمودند .

مهدیه خیابانی_محمد خیابانی. این خواهر و برادر نیز در زمینه برق و قدرت حتی با کمک پدر محترمشان فعالیت مفیدی داشتند و نکته جالب اینکه خانم خیابانی مثل یک مرد کارهای ماشین ابزاری و مکانیکی را به نحو احسنت انجام دادند. نکته خیلی جالبتر اینکه آقای محمد خیابانی و خانم حورا خدادوست با هم ازدواج کردند و همگی را خوشحال کردند. به امید اینکه همیشه درکنار هم خوشبخت باشند.

سجاد فاتحی_که خود بنده هستم و من هم به نوبه خود سعی کردم در کنار این دوستان مصمر صمر باشم و انصافا چیزهای زیادی را از این دوستان آموختم . تقریبا یک ماهی هست که خدمت سربازیم به پایان رسیده و برنامه های زیادی برای آینده دارم و به یاری خدا انشاالله به همه ی این اهداف دست پیدا خواهم نمود.

دیگر اعضای گروه که در مقاطع زمانی مختلف به یاری گروه شتافتند را نیز نباید فراموش کنیم. خانم کیوانیان ،آقای امیر باصری ، بهاره یوسفیان ، علی طیاری و محمد داود آبادی.

در پایان از اساتید و مسئولین محترمی که برای این تیم قدمی برداشتند و نامشان را از یاد برده ام تشکر و قدردانی میکنم.


zzzz.jpg


تهیه گزارش توسط : سجاد فاتحی
در تاریخ : یکشنبه 17 شهریور 1392
 

mondert

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2011
نوشته‌ها
833
لایک‌ها
1,425
این برندها سودآوریشون بر اساس سعی و تلاش و پیشرفت و جلب رضایت مشتری هست
ولی ایران خودرو و ساپیا همیشه سود آوریشون تضمین شدست چون هر چی هم آشغال بسازن مشتری میخره چون گزینه دیگری نداره
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
لامبورگینی آوانتادور جدید که احتمالا کابررا نام خواهد گرفت، سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی‌های مدل جدید، ظاهر پرخاشگرانه، وزن کمتر و قدرت بیشتر است.

new06-165.jpg


new06-167.jpg


new06-164.jpg


new06-163.jpg


مدل جدید خودروی مشهور لامبورگینی آوانتادور، که به احتمال فراوان نام کابررا را یدک خواهد کشید، اوایل سال آینده میلادی (زمستان امسال) رونمایی خواهد شد؛ و در ادامه همین سال نیز به بازار عرضه می‌شود.

new06-162.jpg


new06-161.jpg


new06-160.jpg


عکس‌هایی که جاسوسان فناوری از این خودرو گرفته‌اند نشان می‌دهد این جایگزین خلف از همان طراحی گوه‌ای شکل اجداد خود سود می‌برد. با این وجود، کاپوت آن اندکی در قسمت جلو کشیده‌تر شده که طراحی تیزتر و نرم‌تری به خودرو بخشیده است.

در حالی‌که کاپوت این خودرو اندکی کوتاه‌تر به نظر می‌رسد، انتهای آن به نظر بلندتر است و یک ورودی سه‌تایی بخش اعظم سپر آن را تشکیل می‌دهد. همچنین دو ورودی هوای اضافی در قسمت قوس جلوی هر کدام از چرخ‌های عقب خودرو دیده می‌شود.

اگرچه لامبورگنی هنوز قیمت رسمی مدل جدید آوانتادور را اعلام نکرده است، اما حدس زده می‌شود که برچسب قیمت مدل چهارچرخ محرک آن حدود 180 هزار پوند باشد؛ قیمتی که آن را هم‌ردیف با فراری 458 قرار می‌دهد. با این حال، مدل دوچرخ محرک آن می‌تواند 20 هزار پوند ارزان‌تر باشد.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، موتور 5.2 لیتری V10 که در حال حاضر در مدل LP 570-4 استفاده می‌شود باز هم در گالاردو جدید به کار خواهد رفت؛ اما با اصلاحات انجام شده می‌تواند 38 اسب‌بخار توان بیشتری تولید کند. همچنین گیربکس هفت دنده کلاچ دوبل جایگزین گیربکس E-Gear مدل‌های قبلی خواهد شد.

پلتفرم کابررا با خودروی جدید آئودی R8 که دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد یکی است؛ بنابراین انتظار می‌رود که ساختار شاسی ترکیبی آلومینیوم و فیبرکربن آن باعث سبک‌تر شدن گالاردو جدید شود. در حقیقت، مدل دوچرخ محرک آن باید زیر 1300 کیلوگرم وزن داشته باشد؛ که در مدل چهارچرخ محرک آن 30 کیلوگرم به این میزان افزوده می‌شود.
منبع:khabaronline.ir

 
بالا