• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فرانکفورت 2013: آلپینا در نمایشگاه فرانکفورت D3 Bi-Turbo جدید را رونمایی کرد.
2014 Alpina D3 Biturbo live in Frankfurt

طبق اعلام شرکت سازنده، عملکرد خودرو بالاتر و مصرف سوخت آن پایین‌تر رفته است.این مدل به صورت استاندارد دارای موتور شش سیلندر 3 لیتری توربوشارژر دار است که آلپینا با بهینه سازی مصرف هوا، نصب اینترکولر بزرگ‌تر، اگزوز چند شاخه و سیستم اگزوز اسپرت(فولاد ضد زنگ) قدرت آن را به 350 اسب بخار و گشتاور آن را به 700 نیوتن متر رسانده است.




این موتور متصل به یک گیربکس به روز رسانی شده هشت سرعته اتوماتیک است که با یک مبدل گشتاور جدید قادر است صفر تا صد کیلومتر را ظرف 4.6 ثانیه طی کند.آخرین سرعت این نسخه نیز 278 کیلومتر بر ساعت تایین شده است. از نظر اقتصادی، این خودرو کاملاً به صرفه می‌باشد، 5.3 لیتر برای هر 100 کیلومتر یک عدد ایده آل برای این خودرو محسوب می‌شود و همچنین انتشار گاز CO2 139 گرمی به ازای هر کیلومتر!




اگر شما به دنبال خودرویی علمی‌تر می‌گردید، ما D3Bi توربو را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توان سیستم تمام چرخ متحرک هم برای آن سفارش داد.شتاب این نسخه 0.1 ثانیه کمتر است.
برای ثبات بیشتر این خودرو در سرعت‌های بالا، مهندسان یک سیستم تعلیق اسپرت با فنر های سفت‌تر، میله ضد رول و کمک فنر های الکترونیکی با قابلیت تنظیم به این خودرو اضافه کرده‌اند. این شرکت همچنین با کابیپر های آلومینیومی و دیسک‌های 370 میلی متری در جلو و 345 میلی متری در عقب، نیروی ترمز آن را بهتر کرده‌اند.



تغییرات ظاهری کمی محدود است، این تغییرات تنها شامل اسپویلر جدید جلو و رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی که در لاستیک‌های میچلن قرار گرفته‌اند، می‌باشد.در کابین این خودرو، تودوزی چرم، صندلی‌های اسپرت و آرم‌های خاص خودنمایی می‌کنند.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فرانکفورت 2013: اگر در اداره پست یا پیک یا برای خدمات تکنسین ها به مشتریان شرکتتان بدنبال خودرویی برای جابجایی های شهری هستید، نسخه تجاری آپ! الکتریکی قطعا یکی از گزینه های بسیار مناسب برای شما خواهد بود چرا که تنها 3540 میلیمتر طول داشته و عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب به 1645 و 1477 میلیمتر می رسد.
Volkswagen e-load up! concept

فولکس این هاچبک الکتریکی را به روکش های پلاستیکی بجای شیشه عقب مجهز کرده، اگر هم صندلی سرنشین آن را بخوابانید حجم محفظه بار تا 1400 لیتر افزایش می یابد. در قسمت فنی هم فولکس با خبرهای جدیدتری به فرانکفورت آمده؛ مثلا اینکه انرژی تولیدی پکیج باطری های لیتیوم/یونی آن 18.7 کیلووات ساعت است یا اینکه درحین شارژ باطری و صرف نظر از میزان ولتاژ، بعد از 30 دقیقه بیش از 80% ظرفیت باطری های شارژ می شوند.


ناگفته نماند که قوای حرکتی این خودرو هیچ تفاوتی با آپ! الکتریکی ندارد؛ یعنی یک موتور الکتریکی با قدرت 82 اسب و گشتاور 210 نیوتن متر که می تواند این خودرو را تا حداکثر سرعت 130 کیلومتر برساعت به پیش ببرد. همچنین شتاب صفرتا 100 آن به کمتر از 12.4 ثانیه و متوسط مسافت قابل پیمایش آن هم به حدود 160 کیلومتر با یکبار شارژ می رسد.
 

mohamadreza-23

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2013
نوشته‌ها
646
لایک‌ها
411
اینم داره میره سمت هیوندای
انقدر طرح های مختلف هست که دیگه نمیشه طرحی داد که شبیه به ماشین دیگه ای نباشه:|
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
وقتی صحبت از AMG باشد پس ناچارا باید از ام پاور هم یادی کرد؛ اما صبر کنید! در طرف اصلی این رقابت نسل قدیم SL65 نسخه سیاه قرار گرفته که سال 2011 میلادی خط تولیدش جمع شد تا یکسال بعد راه برای عرضه اندام نسل هفتم SL هموار شود. این خودرو با توربوهایی که بزرگتر از توربوهای SL65 های استاندارد است و همچنین به لطف تغییر سیستم اگزوز و بهبود ورودی هوای موتور، می تواند از پیشرانه 6 لیتری V12 خود 661 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نسبت به SL65های استاندارد تنها 57 اسب برتری دارد اما گشتاور هر دو مدل یکسان است.

در طرف دیگر این رقابت بی ام و M6 کوپه جدید ایستاده که با پکیج PP-Performance قدرت 560 اسبی اش حالا به مرز 680 اسب بخار رسیده. افسوس که در ثانیه های آخر M6 بدلایل نامعلومی از زیر کاپوتش دود بلند شد و سپس از سرعتش کاست تا سری سیاه فرصت پیشی گرفتن از آن را داشته باشد. دومین رقیب مرسدس ما هم پورشه 911 با پکیج EvoTech است که در قدرت 50 اسب کمتر از سری سیاه دارد.

ویدئو-درگ تایمز ۲۰۱۳: درگ تایمز ۲۰۱۳: رقابت مرسدس SL۶۵ سری سیاه


ویدئوی بعدی این رقابت مربوط به فراری 599GTO است که احتمالا بدترین روز زندگی اش را تجربه می کرده! این فراری هرچند نمایش ناموفقی داشت اما فراموش نکنید که همین خودرو سریع ترین نسخه خیابانی خانواده 599 بود که سال 2010 میلادی برای اولین بار معرفی شد. پیشرانه 6 لیتری V12 آن قدرت و گشتاوری به ترتیب معادل 661 اسب بخار و 620 نیوتن متر داشته تا کمتر از 3.3 ثانیه ازحال سکون به سرعت 100 برسد. از این خودرو تنها 599 دستگاه بدست مشتریان رسید.
اما رقبای این فراری یکی X6M با پکیج 760 اسبی PP-Performance و دیگری هم نیسان جوک R است که در مقابل 599GTO مثل یک گلوله شلیک شد!

ویدئو-درگ تایمز ۲۰۱۳: رقابت فراری ۵۹۹GTO
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فرانکفورت 2013: تیونر آلمانی تک آرت روح اژدها را به کاین دمیده و خودرویی جدید به وجود آورده است. فرانکفورت امسال میزبان نسخه طلایی مگنوم بود.

Frankfurt 2013: TechArt Magnum Gold Edition for China

این نسخه ویژه که به پاس سود زیاد تک آرت از آسیا ساخته شده است به طور انحصاری برای چینی‌ها قابل سفارش است. ترکیب اصلی رنگ این خودرو قرمز با چرخ‌ها طلایی است اما مشتریان می‌توانند هر رنگ دیگری را سفارش دهند.







کیت جدید تک آرت شامل سپر های جلو و عقب جدید، شکاف‌های جدید، چراغ‌های مه شکن دوقلو، کاپوت جدید و چراغ‌های روشنایی در طول روز می‌باشد البته که این ویژگی ها آیرودینامیک این خودرو را بهتر می کند اما نیابد حضور اسپویلر و شکاف های جدید هم نادیده گرفت.
قطعات مختلف اصلاح شده و نشان‌ها نیز به جنس طلا درآمده‌اند و ما فکر می‌کنیم این خودرو دارای یک ترکیب رنگ بی نظیر است. تم بیرون به کابین هم نفوذ کرده است، صندلی‌های سیاه و قرمز، دریچه های طلایی و دوخت زرد از ویژگی‌های جدید کابین این خودرو هستند.





شما می‌توانید این ادیشن را برای هر کاینی سفارش دهید و تنظیمات موتور نیز متفاوت خواهد بود، تک آرت در نمایشگاه فرانکفورت دو عدد کاین توربو 500 اسب بخاری را به نمایش گذاشته که قدرت‌ و گشتاور موتور 4.8 لیتری آن‌ها به ترتیب برای کیت 058/T1 TA به 560 اسب بخار و 780 نیوتن متر و برای کیت 058/T2 TA به 660 اسب بخار و 88- نیوتن متر رسیده است.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
رقابت برای تعیین بهترین خودروی سال از بین 30 کاندیدا آغاز شده است. 52 کارشناس از 22 کشور اروپایی، داوری این انتخاب بزرگ را بر عهده دارند.

پژو یکی از کاندیداهای جدی و همیشگی

بسیاری از خریداران خودرو، توجهی ویژه به چنین انتخاب‌هایی دارند و برگزیده شدن یک خودرو می‌تواند تبلیغ بزرگی برای آن نیز به شمار آید. سال 2013، فولکس گلف نسل هفتم این جایزه را از آن خود کرد.
خودروهای حاضر در رقابت باید حداقل در 5 کشور اروپایی و به تیراژ حداقل 5000 دستگاه فروخته شوند. اواسط ماه دسامبر هفت خودروی راه یافته به مرحله نهایی مشخص خواهند شد و سرانجام در سوم مارس، در آستانه نمایشگاه خودروی ژنو، برنده نهایی معرفی خواهد شد.
تویوتا کرولای 2014 اروپایی

فهرست خودروهای نامزد شده بدین شرح است:

فهرست خودروهای نامزد شده بدین شرح است:

BMW سری 4 کوپه
BMW i3
BMW X5
سیتروئن C4 پیکاسو
فورد EcoSport
فورد کوگا
هیوندای i10
جگوار F-Type
کیا کارنز
رنجروور اسپرت
لکسس IS
مازراتی گیبلی
مزدا3
مرسدس-بنز S-Class
میتسوبیشی اسپیس استار
نیسان نوت
اوپل Cascada
پژو 2008
پژو 308
پورشه کیمن
رنو Captur
رنو Zoe
سئات لئون
اشکودا اکتاویا
سوبارو فورستر
سوزوکی SX4
تسلا Model S
تویوتا Auris
تویوتا کرولا
تویوتا RAV4

جای خالی خودروهای معروفی نیز در این لیست وجود دارد. شما شانس کدام یک از این خودروها را بیشتر ارزیابی می‌کنید؟
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است که صادرات خودروی کشور در حال صفر شدن است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در پنج ماهه نخست 1392 تعداد خودروهای سواری صادر شده از کشور با افت شدید 94.34 درصدی به 1456 دستگاه رسید. ارزش خودروهای صادراتی هم با کاهش 92.12 درصدی بالغ بر 11 میلیون دلار شد.

ضمن اینکه وزن خودروهای سواری صادرات هم 93.68 درصد کاهش یافته و به 2000 تن رسید.

میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در پنج ماهه نخست امسال 7845 دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 39.17 درصدی را نشان می‌دهد. به این معنا که امسال خودروهای صادراتی ایران حدود 40 درصد گران‌تر از سال قبل شده‌اند.

عراق همچون گذشته مقصد اصلی صادرات خودروی ایران محسوب می‌شود. اگرچه چند ماه پیش اخباری مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای ایرانی به این کشور منتشر شد اما آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در پنج ماهه امسال ایران 849 دستگاه خودرو به بازار عراق صادر کرد و سهم این کشور از صادرات خودروی ایران به 58.31 درصد رسید.

آذربایجان و اوکراین هم به ترتیب با 15.11 و 10.99 درصد در رده‌های بعدی بزرگترین بازارهای صادراتی خودروهای ایرانی قرار گرفتند. ضمن اینکه سایر کشورها نیز 15.61 درصد در این صادرات سهم داشتند.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شامگاهان دوشنبه 18 شهریور حادثه ای رخ داد که بار دیگر همه توجه ها را به بزرگترین قاتل این جاده ها یعنی اتوبوس اسکانیا جلب کرد.
این ماجرای تلخ از با ترکیدن لاستیک کم کیفیت چینی یکی از اتوبوس ها آغاز شده و باعث می شود اتوبوس به لاین مقابل منحرف شود و در حادثه بسیار هولناک با اتوبوس اسکانیای دیگری که در مسیر مقابل در حال حرکت بوده برخورد می کند و در جهنم هولناکی که به دلیل نقص در سیستم برقی این خودروها گفته می شود 44 مرد و زن و کودک زنده زنده می سوزند .
بیش از 105 کشته در تصادفهای 9 اسکانیا
اما این اولین بار نیست که یک اتوبوس اسکانیا فاجعه می آفریند زیرا نمونه های دیگری نیز از این حوادث رخ داده است. بررسی پرونده های تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی نشان می دهد در 9 تصادفی که اتوبوسهای اسکانیا داشته اند بیش از 105 هموطن جان خود را از دست داده اند.

تاریخچه اسکانیا
اسکانیا، (به سوئدی: Scania)‏ شرکت سوئدی تولیدکننده کامیون‌های سنگین، اتوبوس و موتورهای دیزلی است، که در شهر سودتلیا در ۳۰ کیلومتری جنوب استکهلم قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۰۰ میلادی در شهر مالمو سوئد تاسیس شد و در حال حاضر یک شرکت تابعه از گروه فولکس‌واگن، که بزرگترین سهام‌دار آن است، به‌شمار می‌رود.
دو شرکت ایرانی "عقاب افشان" و "ماموت نمایندگان" نمایندگی محصولات این شرکت در ایران هستند، که به ترتیب به ساخت اتوبوس، موتور سنگین و تریلی این شرکت، در ایران می‌پردازند.

شرکت عقاب افشان
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات حادثه دلخراش و نادر تصادف دو شب گذشته دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران – قم گفت: شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.
شرکت عقاب افشان که سازنده این اتوبوس ها در کشور است خود را اینگونه در سایتش معرفی می کنند:
شرکت عقاب افشان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است. این شرکت با ۶۰ سال سابقه در زمینه تولید انواع اتوبوس، توانسته نقش عمده‌ای را در زمینه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای ایفا کند.
هم‌اکنون، شرکت عقاب افشان ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰۰ دستگاه انواع اتوبوس شهری و بین شهری را در ۷ مدل مختلف دارد. یکی از سیاست‌های این شرکت توسعه سبد محصولات به منظور پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان است.
کسب گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2008 در کنار کیفیت برجسته محصولات این شرکت سبب گسترش بازارهای این شرکت به خارج از مرزهای کشور شده است. اکنون اتوبوس‌های تولیدی این شرکت در جاده‌های کشورهایی همچون ترکمنستان، عراق، سوریه و مصر تردد می‌کنند.
یکی از مهم‌ترین دستاوردهای عقاب افشان در این صنعت، کسب و بومی‌سازی دانش طراحی و ساخت اتاق انواع اتوبوس منطبق بر استانداردهای جهانی است. نیل به این دستاوردها جز با برنامه‌ریزی دقیق و نگاه عمیق به این صنعت و ظرفیت‌های آن ممکن نبود.
در سال ۱۳۹۰ اين شركت موفق شد با توليد بيش از ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس، بيشترين سهم از بازار را با ۴۴ درصد از توليد اتوبوس در كشور به خود اختصاص دهد.
اين شركت همچنين ۱۷ درصد از توليد اتوبوس اسكانيا در جهان را در سال ۲۰۱۰ ميلادی به خود اختصاص داد.
این جملات بیشتر بدین معناست که همچنان باید شاهد سوانح و حوادثی باشیم که اتوبوس های اسکانیا این شرکت ممکن است به وجود آورند. آن ها در این متن از بدنه و سیستم های قوی خود یاد کرده اند که البته با مشاهده عکس های حادثه دوشنبه شب کاملا این موارد نقض خواهند شد. تا به حال حوادث بسیاری در جاده های کشور رخ داده است که محور آن ها اتوبوس اسکانیاست.
خونبارترین حوادث "اسکانیا" در چند وقت اخیر
مرگ 26 دانش آموز
یکی از مهمترین تصادفات این خودرو در جاده ایذه - بروجن رخ داد که موجب مرگ 26 دختر دانش آموز شد. در این حادثه که ابتدا به علت نقص در سیستم ترمز رخ داد، راننده برای متوقف کردن خودرو اقدام به کوبیدن اتوبوس به تپه می کند که همین مسئله موجب واژگونی می شود. همزمان با واژگونی 26 دانش آموز دختر که از اردو باز می گشتند،به دلیل نقص در اتاق خودرو و گیر کردن در میان آهن پاره ها جانشان را از دست دادند.
مرگ 17 مسافر در آتش اتوبوس
حادثه مهم دوم در محور اهواز به هفتگل میان اتوبوس اسکانیا و کامیون رخ داد.در این حادثه اتوبوس بلافاصله آتش گرفته و مسافران در میان شعله های آتش گرفتار شدند. از میان مسافران 17 نفر در آتش سوخته و تنها پنج نفر توانستند از مهلکه فرار کرده و از مرگ نجات یابند. این در حالی بود که مشخص نشد چرا این اتوبوس در این حادثه دچار آتش شده و مسافران نتوانستند با چکش ویژه استفاده و با شکستن شیشه خارج شوند. این تصادف و عدم مقاومت اتوبوس هنوز هم ابهامات فراوانی دارد.
برخورد با اسب و 7 کشته
در حادثه دیگر اتوبوس اسکانیا این خودرو در جاده های استان گیلان با یک راس اسب برخورد کرده و پس از انحراف از جاده واژگون می شود. این بار نیز ستون و سقف آسیب دیده و 7 مسافر جانشان را از دست می دهند. این حادثه نیز 30 مجروح به دنبال داشت. در حادثه دیگری که این اتوبوس رقم زد 3 نفر به علت بی احتیاطی راننده این خودرو در کیلومتر 12 آزادراه قزوین کشته شدند. این حادثه از جمله تصادفات کم تلفات خودرو اسکانیا است.

در تصادفات دیگری که این خودرو نقش اساسی در آنها داشت می توان به تصادف این اتوبوس با کامیون ایسوزو در شیراز اشاره کرد که راننده کامیونت را به کام مرگ کشاند. در حادثه دیگری که در آزاد راه ساوه رخ یک نفر کشته شد و سه مسافر زخمی شدند. البته این خودرو در سمنان محل تولید خود نیز تصادفات مرگباری را رقم زده است که می توان به حادثه تصادف اتوبوس با تریلر کمر شکن، تصادف در محور نهبندان و تصادف جاده تبریز اعلام کرد.
مشکلات اصلی اتوبوس های اسکانیا
در چندین حادثه اخیر تعدادی از بخش های این اتوبوس ها بیشتر مورد بحث قرار گرفته است که میتوان از مهمترین ان ها به سیستم برق رسانی،‌ لاستیک و بدنه های ضعیف این اتوبوس اشاره کنیم. هر کدام از این بخش ها به خاطر بی کیفیت بودن تا به حال هموطنان بسیاری را به کام مرگ کشانده اند و حوادثی را به وجود آورده اند که تنها مقصر آن اتوبوس بوده است.
به گفته سردار مهماندار 50 درصد تقصیر متوجه ترکیدگی لاستیک و 50 درصد دیگر متوجه شرکت عقاب افشان نماینده اسکانیا در ایران است و « باید به فکر باشد این نقص را مرتفع کند». اما آیا همین که « به فکر باشد» کافی است و نباید تا رفع این نقیصه از تردد اتوبوس های اسکانیا جلوگیری شود؟

سیستم برق رسانی
سیستم برق رسانی اولین عامل آتش سوزی هایی است که باعث کشته شدن انسان های بسیاری شده است. در کاتالوگ مربوط به این اتوبوس ها در مورد سیستم برق به این صورت نوشته شده است: سیستم برق این اتوبوس از دو عدد دینام 150 آمپری 24 وات به همراه دو عدد باتری 12ولت 225 آمپر بر ساعت تامین میشود. البته مشکل اصلی ان ها که به نظر هیچگونه نظارتی روی ان نیست، نزدیک بودن باتری اسکانیا به مخزن گازوییل است. این حالت باعث می شود تا یک برخورد کوچک باتری ها را به مواد اشتعال زا رسانده و با یک جرقه و ارتباط کوچک خودرو به آتش کشیده می شود.
لاستیک های بی کیفیت
طبق آنچه در کاتالوگ این اتوبوس که در وبسایت عقاب افشان وجود دارد امده است، شرکت خود را موظف کرده است تا از لاستیک های میشلن فرانسوی استفاده کند. درباره لاستیک های اسکانیا شنیده شده قیمت یک جفت آن 5 میلیون تومان است حال آن که نوع چینی آن 2 میلیون تومان ارزان تر است. همین باعث شده است تا استفاده از لاستیک های نامرغوب چینی بیشتر شود. لاستیک یکی از عوامل اصلی حادثه دوشنبه شب بود.

بدنه های ضعیف
بدنه یکی دیگر از مسائلی است که در تصادفات بیشترین حوادث به خاطر آن رخ می دهد. اتوبوس های اسکانیا که این روزها در جاده تردد می کنند بدنه ای کاملا بومی سازی شده دارند. طراحی و ساخت ان ها در سمنان انجام می شود و البته از کیفیت خوبی برخوردار نیست. هنگام واژگون شدن اتوبوس اسکانیا هم ضعف ستون های آن موجب آسیب به سر و گردن سرنشینان می شود کما این که در یکی از حادثه های راهیان نور ، این نقیصه اسکانیا کلی تلفات گرفت.
بی تفاوتی سایت عقاب افشان نسبت به حادثه اتوبان قم
در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که تا چه زمان اتوبوس های غیر استاندارد باید قربانی بگیرند. سالانه هموطنان بسیاری جان خودشان را در این حوادث که تنها با نظارت های کوچک هم می توان از آن ها جلوگیری کرد کشته می شوند. پس از حادثه دوشنبه شب که باعث کشته شدن 44 نفر از هموطنانمان شد شرکت مقصر حتی تسلیتی جزئی نیز به بازماندگان آن حادثه نگفته است و در سایت این شرکت همه چیز گل و بلبل ادامه پیدا می کند.



در صفحه اول یا صفحه اخبار سایت عقاب افشان هیچ خبری از حوادث اخیر وجود ندارد
در این حادثه قانون به طور حتم زیر پا گذاشته شده است زیرا، تبصره یک ماده 5 آیین نامه حمل و نقل بار و مسافر مشخص کرده است که باید مدیر فنی در تمامی شرکت های مسافربری و باربری فعال باشند و قبل از اینکه مسافر را سوار کنند باید لاستیک، سیستم گرمایشی، سیستم ترمز، سیستم روشنایی، مدارک راننده و ساعت کار مجاز را بررسی کنند و چنانچه هیچ کدام از این موضوعات دچار نقص نبود، اجازه دهند مسافر سوار اتوبوس شود.
دیگر موضوعی که در مورد حوادث این چنین باید ذکر کنیم جدا از جای باطری که یکی از عوامل اصلی ایجاد حریق در تصادفات اتوبوسها است آنچه باعث شد مسافران در اتوبوس بمانند و راه فراری نداشته باشند شیشه خودرو و چکش است.
این اتوبوس ها به دلیل اینکه دارای کولر هستند شیشه های آنها یک تکه است و باید روی هر شیشه یک چکش برای مواقع اضطراری وجود داشته باشد تا در صورتی که اتوبوس دچار مشکل شد مسافران بتوانند با شکستن شیشه از داخل آن خارج شوند.
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
اینم مثه تپولف ها،اینم مثه گوشت های آلوده،اینم مثه اختلاس،اینم مثه سرگ های آلوده،اینم مثه خون های آلوده
به راحتی به فراموشی سپرده میشه...

Sent from my SHW-M380W using Tapatalk 2
 

DesertRose

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
1,586
لایک‌ها
377
مشکل از شرکت اسکانیا نیست

مشکل از معاینه فنی نادرست خودروها با رشوه و .... ، مونتاژ بی کیفیت شرکت عقاب افشان و ..... هست ، رسانه ها اینقدر با مقصر جلوه دادن شرکت اسکانیا کولاک کردن که نتیجش شده این مقاله :

اتهام اشتباه رسانه‌های ایران به چین و سوئد پس از تصادف اتوبوس‌ها - China Radio International
 

ILOOP

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
140
همین اسکانیا توش خیلی راحت تر از خودرو های وطنی هستی
چون این شرکت خصوصی هست اینقدر فشار روشه
چرا به سایپا و ایران خودرو گیر نمیدن؟؟
 

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,251
لایک‌ها
1,416
مزخرفه...همین مونده یه سرهنگ راهنمایی ایرانی بیاد به اسکانیا ایراد بگیره که کل اروپا داره محصولاتش رو میفروشه.

دلار شد 3500.....لاستیک 1500 بود شد 4500.....صاحب ماشین بدبخت دید نمیتونه مشلین بخره چینی و ایرانی خرید.....لاستیک ترکید و 45 نفر جزغاله شدند..خیلی ساده هست

مرد حسابی این ماشینا پول چاپ نمیکنن که.3 جفت لاستیک داره و قیمتشون میشه 13 ملیون تومن.....ترمینال رفتید یه نیگا بندازید میبینید که خیلی هاشون ایرانی انداختن
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
بدون تردید یکی از زیباترین و کارامدترین استیشن واگنهای حال حاضر جهان انواع ولوو هستند. مخصوصاً مدلهای V60 که چهره ای کلاسیک اما بروز دارند؛ و حالا موتورهای قوی‌تری در قلب این خودرو می‌تپند.
New Volvo V60 Sportswagon 2014


در حالیکه مشتریان اروپایی هنوز از موتورهای دیزلی و هیبریدی بهره می‌گیرند، سه موتور جدید بنزینی ارتقا یافته 4، 5 و 6 سیلندر توربو نیز برای این ماشین در نظر گرفته شده است. پیشرانه چهار سیلندر توربو 2 لیتر حجم دارد و 240 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور را به چرخهای جلو منتقل می‌کند. موتور 5 سیلندر توربو 2.5 لیتری است و 250 اسب بخار نیرو و 266 پوند فوت گشتاور تولید کرده و به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.




قوی‌ترین پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توربو با توان 325 اسب بخار و گشتاور 354 پوند فوت است که انتقال نیرو در این مدل هم به هر چهار چرخ (AWD) می‌باشد. مدلهای شش سیلندر همچنین با طراحی و ویژگیهای اسپرت وتریم R-Design ارائه می‌شوند.





بازار اصلی ولووهای استیشن نیز آمریکا است که خانواده ها علاقه مند به خودروهای جادار و اسپرت می‌توانند از بین ماشینهای های گوناگون و متنوع، بهترین‌ها را انتخاب کنند. حرکت ولوو به سمت استفاده از نیروگاههای پر توان و بیشتر از 4 سیلندر تازه آغاز شده و بازار شمال آمریکا نیز هدف عمده این شرکت است.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فرانکفورت 2013 : برابوس تیونر مشهور آلمانی مرسدس بنز E 63 AMG را با پکیجی جدید در فرانکفورت برروی صحنه برد .
Frankfurt 2013: Brabus 850 6.0 Biturbo

برابوس تصمیم گرفته تا مدل 850 6.0 Biturbo را بعنوان جانشین یکی از برترین مدل هایش ، 800E V12 معرفی کند . عمده تغییراتی که کیت جدید ایجاد کرده در قسمت سپر جلو و عقب می باشد جایی که سعی شد تا با استفاده از اسپویلرهای لبه ای از جنس فیبرکربن ، عملکرد آیرودینامیکی این خودرو بهبود پیدا کند .


گنجایش موتور V8 نصب شده برروی این مدل از 5.5 به 5.8 لیتر ارتقا یافته است . هم چنین توربوشارژرهای جدید با کمپرسورهای بزرگتر به موتور متصل شده است تا درکنار تغییر در سیستم اگزوز و بهینه سازی ECU این خودرو را به یک هیولا تبدیل کنند . پس از این تغییرات قدرت 850 اسب بخار و گشتاور 1150 نیوتن متر حاصل شده است . این قدرت توسط یک جعبه دنده ی 7 سرعته به چرخ های عقب یا هرچهارچرخ قابل انتقال است . در صورت انتقال قدرت به چرخ های عقب شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه و در صورت انتقال به هر چهار چرخ شتاب صفر تا صد 3.1 ثانیه خواهد بود . حداکثر سرعت این مدل توسط سیستم VMax بین 300 تا 350 کیلومتر در ساعت محدود خواهد بود .
 

mohamadreza-23

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2013
نوشته‌ها
646
لایک‌ها
411
اون زمون که پزو ها موقع سوخت گیری منفجر میشدن ایرانخودرو مقصر نبود؟
مونتاژ کار ایرانیاس انقد از سر و تهش میزنن که میشه این
 
بالا