behnam 1375
Registered User
»» وقتی صدای موتور کادیلاک CTS خفه می شود!
بین صدای تولیدی از موتور خودرو معمولاً با کارایی و سواری آن خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد و این یک حقیقت انکار ناپذیر است.
Cadillac CTS 2014
خودرو کادیلاک CTS 2014 با استفاده از قوانین صوت و آکوستیک سعی دارد تا روند به گوش رسیدن صدای خودرو را متوقف کند. صدای موتور رابطه مستقیمی با پدال گاز دارد و مهندسان با به کار گیری سیستم صوتی پیشرفته در خودرو میخواهند که صدای موتور را به کمترین حد خود برسانند. کمپانی کادیلاک برای سه حالت رانندگی مسابقهای، اسپرت و معمولی این سیستم را برنامه ریزی کرده است و متناسب با آن صدایی از سیستم صوتی پخش میشود تا صدای موتور را خنثی کند.
حالت معمولی (Tour Mode) صدای تولیدی توسط موتور خیلی ملایم میباشد و نیازمند تولید صدای پر قدرت نیست ولی در حالت اسپرت (Sport Mode) سیستم صوتی خودرو موظف است تا صدای قدرتمند بیشتری ایجاد کند. در نهایت در حالت مسابقهای (Track Mode) غرش از موتور صدای پر قدرتی تولید میکند و در این حالت کار سیستم صوتی پیچیده میشود و کنترل این صدا مشکل میشود.
برای کارایی هر چه بیشتر این سیستم در نقاط مختلف داخل اتاق خودرو میکروفونهایی تعبیه شده است تا شدت صدای تولیدی توسط موتور را حس کند و متناسب با آن وارد عمل شود. در واقع این میکروفونها مانند سنسور عمل میکنند و مبنای تصمیم گیری برای ارسال صدا در کابین خودرو فراهم میکنند تا صدای موتور شنیده نشود.
“سیستم صوتی پیشرفته این خودرو مانند **** گروه ارکستر عمل میکند، صدای موتور را با تولید صدای متناسب در کابین خودرو خنثی میکند ” این گفته را Dave Leone مسئول اجرایی این پروژه در کادیلاک است، تصدیق کرده است. همچنین در مطبوعات در مورد این تکنولوژی گفتهاند که “ما از گوشهایمان استفاده کردیم تا به خودمان بگوییم که چه صدایی متناسب با این تون موتور خودرو مناسب است که شنیده شود. این هنر و علم کادیلاک است که فلسفه صدای موتور را شناخته است.”
نسل سوم مدل CTS ها نزدیک به یک اینچ کم ارتفاع تر و 5 اینچ طویل تر از مدل قبلی خود شده است. البته به علاوه سیستم صوتی پیشرفته که به این نسل CTS اضافه شده است. [دانلود ویدئو]
بین صدای تولیدی از موتور خودرو معمولاً با کارایی و سواری آن خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد و این یک حقیقت انکار ناپذیر است.

Cadillac CTS 2014
خودرو کادیلاک CTS 2014 با استفاده از قوانین صوت و آکوستیک سعی دارد تا روند به گوش رسیدن صدای خودرو را متوقف کند. صدای موتور رابطه مستقیمی با پدال گاز دارد و مهندسان با به کار گیری سیستم صوتی پیشرفته در خودرو میخواهند که صدای موتور را به کمترین حد خود برسانند. کمپانی کادیلاک برای سه حالت رانندگی مسابقهای، اسپرت و معمولی این سیستم را برنامه ریزی کرده است و متناسب با آن صدایی از سیستم صوتی پخش میشود تا صدای موتور را خنثی کند.

حالت معمولی (Tour Mode) صدای تولیدی توسط موتور خیلی ملایم میباشد و نیازمند تولید صدای پر قدرت نیست ولی در حالت اسپرت (Sport Mode) سیستم صوتی خودرو موظف است تا صدای قدرتمند بیشتری ایجاد کند. در نهایت در حالت مسابقهای (Track Mode) غرش از موتور صدای پر قدرتی تولید میکند و در این حالت کار سیستم صوتی پیچیده میشود و کنترل این صدا مشکل میشود.

برای کارایی هر چه بیشتر این سیستم در نقاط مختلف داخل اتاق خودرو میکروفونهایی تعبیه شده است تا شدت صدای تولیدی توسط موتور را حس کند و متناسب با آن وارد عمل شود. در واقع این میکروفونها مانند سنسور عمل میکنند و مبنای تصمیم گیری برای ارسال صدا در کابین خودرو فراهم میکنند تا صدای موتور شنیده نشود.

“سیستم صوتی پیشرفته این خودرو مانند **** گروه ارکستر عمل میکند، صدای موتور را با تولید صدای متناسب در کابین خودرو خنثی میکند ” این گفته را Dave Leone مسئول اجرایی این پروژه در کادیلاک است، تصدیق کرده است. همچنین در مطبوعات در مورد این تکنولوژی گفتهاند که “ما از گوشهایمان استفاده کردیم تا به خودمان بگوییم که چه صدایی متناسب با این تون موتور خودرو مناسب است که شنیده شود. این هنر و علم کادیلاک است که فلسفه صدای موتور را شناخته است.”
نسل سوم مدل CTS ها نزدیک به یک اینچ کم ارتفاع تر و 5 اینچ طویل تر از مدل قبلی خود شده است. البته به علاوه سیستم صوتی پیشرفته که به این نسل CTS اضافه شده است. [دانلود ویدئو]


