• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» وقتی صدای موتور کادیلاک CTS خفه می شود!
بین صدای تولیدی از موتور خودرو معمولاً با کارایی و سواری آن خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد و این یک حقیقت انکار ناپذیر است.




Cadillac CTS 2014


خودرو کادیلاک CTS 2014 با استفاده از قوانین صوت و آکوستیک سعی دارد تا روند به گوش رسیدن صدای خودرو را متوقف کند. صدای موتور رابطه مستقیمی با پدال گاز دارد و مهندسان با به کار گیری سیستم صوتی پیشرفته در خودرو می‌خواهند که صدای موتور را به کمترین حد خود برسانند. کمپانی کادیلاک برای سه حالت رانندگی مسابقه‌ای، اسپرت و معمولی این سیستم را برنامه ریزی کرده است و متناسب با آن صدایی از سیستم صوتی پخش می‌شود تا صدای موتور را خنثی کند.



حالت معمولی (Tour Mode) صدای تولیدی توسط موتور خیلی ملایم می‌باشد و نیازمند تولید صدای پر قدرت نیست ولی در حالت اسپرت (Sport Mode) سیستم صوتی خودرو موظف است تا صدای قدرتمند بیشتری ایجاد کند. در نهایت در حالت مسابقه‌ای (Track Mode) غرش از موتور صدای پر قدرتی تولید می‌کند و در این حالت کار سیستم صوتی پیچیده می‌شود و کنترل این صدا مشکل می‌شود.


برای کارایی هر چه بیشتر این سیستم در نقاط مختلف داخل اتاق خودرو میکروفون‌هایی تعبیه شده است تا شدت صدای تولیدی توسط موتور را حس کند و متناسب با آن وارد عمل شود. در واقع این میکروفون‌ها مانند سنسور عمل می‌کنند و مبنای تصمیم گیری برای ارسال صدا در کابین خودرو فراهم می‌کنند تا صدای موتور شنیده نشود.


“سیستم صوتی پیشرفته این خودرو مانند **** گروه ارکستر عمل می‌کند، صدای موتور را با تولید صدای متناسب در کابین خودرو خنثی می‌کند ” این گفته را Dave Leone مسئول اجرایی این پروژه در کادیلاک است، تصدیق کرده است. همچنین در مطبوعات در مورد این تکنولوژی گفته‌اند که “ما از گوش‌هایمان استفاده کردیم تا به خودمان بگوییم که چه صدایی متناسب با این تون موتور خودرو مناسب است که شنیده شود. این هنر و علم کادیلاک است که فلسفه صدای موتور را شناخته است.”

نسل سوم مدل CTS ها نزدیک به یک اینچ کم ارتفاع تر و 5 اینچ طویل تر از مدل قبلی خود شده است. البته به علاوه سیستم صوتی پیشرفته که به این نسل CTS اضافه شده است. [دانلود ویدئو]




 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» معرفی جگوار اف تایپ کوپه
جگوار، مدل زیبای F-Type خود را مجهز به سقف ثابت کرد تا یک کوپه اسپرت و توانای مدرن را برای رقابت مستقیم با پورشه 911 و کیمن در سبد تولیدات خود قرار دهد. اف تایپ کوپه بر اساس مدل کانسپت C-X16 جگوار طراحی شده که در سال 2011 و نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده بود.




Jaguar F-type R coupe and S coupe


حالا در آستانه نمایشگاه لس آنجلس، کوپه جدید جگوار با سه پیشرانه آماده ورود به بازی بزرگان می‌شود. جگوار اف تایپ در مدلهای کوپه، S و R عرضه خواهد شد. پیشرانه F-Type Coupe یک موتور شش سیلندر 3.0 لیتری سوپرشارژر است که 335 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل قادر است صفر تا 96 کیلومتر را در 5.1 ثانیه طی کند و نهایت سرعت آن نیز 259 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. برای خرید یک دستگاه کوپه اف تایپ معمولی باید حداقل 65 هزار دلار کنار بگذارید.





Jaguar F-type coupe, R and S


یک پله بالاتر، مدل S قرار دارد که با همان پیشرانه اما با تنظیمات متفاوت سوپرشارژر می‌تواند 375 اسب بخار نیرو و 460 نیوتن متر گشتاور در اختیار شما قرار دهد. با این موتور، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت تنها در 4.8 ثانیه محقق می‌گردد و بیشینه سرعت آن نیز 275 کیلومتر بر ساعت است. برای خرید یکی از مدلهای S باید سر کیسه را تا 77 هزار دلار شل کنید.





Jaguar F-type R coupe Interior


اما هنوز برای ولخرجی بیشتر جا دارید. موتور V8 سوپرشارژر با حجم 5.0 لیتری خود 542 اسب بخار قدرت 680 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قبلاً هم در مدلهای مختلف جگوار نظیر بالاترین مدل اف تایپ رودستر و XKR-S هم به خدمت گرفته شده بود. با چنین پیشرانه ای رسیدن به شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 4 ثانیه ای و نهایت سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، غیر منتظره نیست. مدل هشت سیلندر نیز چیزی حدود 100 هزار دلار قیمت دارد.








همه پیشرانه ها با یک گیربکس هشت سرعته خودکار ZF با سیستم تعویض سریع و تغییر دنده دستی جفت می‌شوند که نیرو را به چرخهای عقب ارسال می‌کند.












جگوار اف تایپ کوپه را می‌توان با یک سقف آلومینیومی یا یک سقف شیشه ای پانورامیک خریداری کرد. دیسکهای ترمز سرامیکی نیز برای هر چهار چرخ قابل سفارش اند.








 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
کمپانی انگلیسی Swallow Sidecar توسط دو دوست قدیمی با نام های William Lyons و William Walmsley سال 1922 تاسیس شد که عمده فعالیتش ساخت شاسی و سایدکار برای موتورسیکلت ها بود. اما ولیام لیون همیشه در رویایی صنعتی شدن کارخانه اش بود به همین دلیل سال 1934 کمپانی SS Cars را به عنوان زیرمجموعه جدید شرکتش تاسیس کرد که در نهایت منجر به جداشدن وی از دوستش شد. سال 1945 و بعد از جنگ جهانی دوم به خاطر خاطرات تلخی که بریتانیایی ها از آلمان های نازی (SS) داشتند، نام شرکت به جگوار تغییر پیدا کرد. سال 2008 کمپانی فورد قبول کرد که برند جگوار را که از سال 2002 مالکیت آنرا بر عهده داشت، به کمپانی هندی Tata Motors بفروشد. بعد از این بود که ائتلاف جگوار/لندروور توسط تاتاموتورز شکل گرفت.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
کمپانی انگلیسی رولزرویس توسط Charles Stewart Rolls و Frederick Henry Royce در سال 1906 میلادی تاسیس شد. سال 1914 میلادی با تاسیس Rolls-Royce Limited (که از سال 1987 به Rolls-Royce plc تغییر نام داد) ساخت پیشرانه های صنعت هواپیمایی را نیز آغاز کرد طوری که بعد از جنرال الکتریک آمریکا هم اکنون دومین غول این صنعت است. رولزرویس سال 1931 کمپانی بنتلی را خرید و سال 1998 نیز آنرا به فولکس واگن فروخت. سال 1973 بخش خودروسازی رولزرویس از کمپانی جدا شد و با نام Rolls-Royce Motors به گروه صنایع Vickers plc فروخته شد فعالیت خود را ادامه داد. سال 1998 نیز Rolls-Royce plc با خرید تمام کمپانی Vickers plc دوباره بخش خودروسازی خود را در اختیار گرفت؛ همچنین در همان سال رولزرویس موتورز به کمپانی بی ام و واگذار شد و تا هم اکنون نیز تحت نظر آلمانی ها ادامه کار می دهد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
کمپانی آمریکایی کادیلاک که بعد از بیوک، قدیمی ترین خودروساز ایالات متحده محسوب می شود، سال 1902 میلادی توسط مهندسی بنام Henry Leland تاسیس شد و برای علاقه ای که به جدش Antoine Laumet Cadillac داشت نام کمپانی را کادیلاک قرار داد. البته این “هنری فورد” بود که ابتدا پایه های این شرکت را گذاشت اما با جداشدن او چند تن از شرکای اصلی اش، فعالیت شرکت به حالت تعویق درآمد تا آنکه “هنری للند” فعالیت رسمی آنرا دوباره آغاز کرد. سال 1909 میلادی کادیلاک توسط جنرال موتورز و به عنوان برند لوکسش خریداری شد. بعد از آمریکای شمالی هم اکنون چین دومین بازار بزرگ فروش محصولات کادیلاک در جهان است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
کمپانی آمریکایی Maxwell Motor سال 1904 میلادی توسط Jonathan Maxwell تاسیس شد. اما ریاست این کمپانی در سال 1925 میلادی که Walter Chrysler نام داشت، با احداث کمپانی جدید خود به نام کرایسلر را بنا نهاد و از امکانات کمپانی ماکسول موتورز در جهت ارقای آن استفاده کرد و در نهایت به ادامه حیات ماکسول موتورز خاتمه داد. سال 1928 کرایسلر برند جدید Plymouth را معرفی کرد تا او نیز وارد بازار خودروهای ارزان قیمتی شود که توسط شورولت و فورد قبضه شده بود؛ همچنین در همان سال کمپانی دوج نیز توسط کرایسلر خریداری شد.
سال 1937 برند Mopar را با هدف تولید لوازم جانبی و تامین قطعات یدکی خودروهای کرایسلر تاسیس شد. محصولات لوکس کمپانی نیز در فاصله سالهای 1955 تا 1975 و 1981 تا 1983 تحت برند Imperial راهی بازار می شد. کرایسلر سال 1987 کمپانی جیپ را از AMC خریداری کرد، سال 2001 خط تولید پلیموث را متوقف نمود و سال 2004 نیز زیرمجموعه Street Racing Technology یا همان SRT را برای تیون خودروهای کرایسلر، دوج و جیپ ایجاد کرد. از آنجایی که بیش از 61% سهام شرکت هم اکنون در اختیار کمپانی ایتالیایی فیات قرار دارد، پس باید مالک کرایسلر و تمام زیرمجموعه هایش را فیات دانست.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
کمپانی آئودی در شانزدهم جولای 1909 میلادی در آلمان تاسیس شد. سال 1966 به تملک فولکس واگن درآمد . آئودی سال 1998 توانست تمام سهام کمپانی ایتالیایی لامبورگینی را از آن خود کند. سال 2012 میلادی که لامبورگینی کمپانی دوکاتی را خرید، این برند موتورسواری در زیر مجموعه های آئودی نیز قرار گرفت. نماد چهار حلقه تودرتوی آن نیز نشان دهنده چهار شرکت آلمانی بود که به کمک هم آنرا تاسیس کردند. نام آئودی از نام August Horch موسس آن آمده، Horch به معنای گوش دادن است که برگردان آن در زبان لاتین تبدیل به آئودی می شود. این شرکت هم اکنون هفت خط تولید در شش کشور جهان دارد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
کمپانی Rapp Motorenwerke که یکی از نخستین تولیدکننده های موتور هواپیما در سال های آغازین قرن بیستم میلادی بود، سال 1916 به Bayerische Motoren Werke یا کمپانی موتورسازی باواریا تغییر نام داد و بدین ترتیب BMW شکل گرفت. بعد از پایان جنگ جهانی اول در سال 1918، بی ام طبق معاده ورشو مجبور به توقف ساخت موتورهای هواپیما شد. سپس کمپانی به سراغ ساخت موتورسیکلت در سال 1923 و در ادامه نیز به فکر ساخت خودرو در سال 1928 میلادی افتاد. بی ام و سال 1994 مالکیت کمپانی مینی، سال 1998 مالکیت رولزرویس و سال 2007 نیز مالکیت کمپانی ایتالیایی Husqvarna که در زمینه ساخت موتورهای مسابقه ای، موتوکراس و … فعالیت دارد را در اختیار گرفت.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به‌ بنز معروف است، نام خودروهای ساخت شرکت دایملر است. این شرکت قدیمی‌ترین سازنده خودرو در جهان می باشد. گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.
در سال ۱۹۹۸ شرکت دایملر-بنز و شرکت آمریکائی کرایسلر ادغام شدند و شرکت دایملرکرایسلر را تأسیس کردند.
این شرکت انواع خودرو شخصی و اتوبوس و کامیون را با نام مرسدس بنز، در کنار دیگر خودروها مثل دوج و کرایسلر و جیپ ، تولید نمود.
در سال ۲۰۰۷ به دلیل موفق نبودن محصولات کرایسلر این دو خودروساز از هم جدا شده و دایملر کرایسلر به دایملر تغییر نام داد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» وقتی مینی دیگر مینی نیست !
مینی با کانسپت کلابمن در نمایشگاه ژنو 2014 حضور خواهد داشت.


MINI Clubman concept

اگرچه پیشوند کانسپت به نام این محصول اضافه شده است، اما طرحی که مشاهده می کنید به پختگی طرح نهایی می باشد و به نظر می رسد آماده حضور در بازار با کمترین تغییرات است.


MINI Clubman concept

کانسپت Clubman با طول 4223mm، عرض 1844mm و ارتفاع 1450mm بزرگترین محصولی است که مینی تاکنون ساخته اس . استفاده از 4 در مجزا برای سرنشینان و دری که دسترسی به فضای بار عقب را آسان تر کرده است ، از مهمترین ویژگی های این Clubman جدید است.




دیگر تغییر قابل توجه استفاده از چراغ های روشنایی روز، رینگ های 19 اینچی و چراغ های عریض نمای عقب می باشد، چراغ هایی که گویای افزایش عرض 170 میلی متر این نسل نسبت به نسل قبلی است. برخلاف طرح بیرونی، به نظر می رسد کابین این کانسپت جدید هنوز جای کار دارد، چرا که تردیدهایی در مورد متریال مورد استفاده در کابین وجود دارد.




طبق انتظار اطلاعاتی از پیشرانه این مدل منتشر نشده است. پیش بینی می شود نسخه نهایی Clubman که قرار است برروی خط تولید برود، در نمایشگاه خودروی پاریس 2014 در ماه اکتبر رونمایی شود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» پدیده هیدروپلنینگ چیست؟ (HydroPlaning)
پدیده هیدروپلنینگ که اغلب در اروپا و آسیا آکواپلنینگ (aquaplaning) نامیده می‌شود هنگامی رخ می‌دهد که آب بر جای مانده بر روی سطح جاده جلو تایر خودرو شما انباشته می‌شود به گونه‌ای که می‌تواند وزن خودرو شما را بر روی خودش تحمل کند و در نهایت منجر به منحرف کردن خودروی شما از مسیر اصلی خود باشد. فشار آب موجود باعث بالا بردن خودروی شما می‌شود در حقیقت بر روی یک لایه خیلی نازک از آب بین تایر و جاده لغزش می‌کنید. (البته این لایه نازک است و با چشم قابل دیدن نیست پس به دنبال ابعاد بزرگ نباشید!)




Aquaplaning-Hydroplaning


هنگامی که خودروی شما بر روی لایه نازک آب حرکت می‌کند مانند اسکی سواری بر روی دریاچه می‌ماند. (البته این پدیده لحظه‌ای اتفاق می‌افتد و دقیقاً مانند اسکی سواری نیست!) در کسری از ثانیه می‌تواند خودروی شما تماس مستقیم خود را از جاده قطع کند و شما را در معرض خطر لغزش به خارج از خط مسیر خود قرار دهد. این پدیده اکثراً در سرعت‌های بالا اتفاق می‌افتد، بیشتر از 64 کیلومتر بر ساعت. تصور کنید که خودرو شما در سرعت زیاد بر روی لایه از یخ قرار بگیرد، تصور وحشتناک‌تر زمانی آغاز می‌شود که شما قصد ترمز گرفتن و فرمان دادن به خودرو باشید.


سه عامل مهم که باعث ایجاد پدیده هیدروپلنینگ می‌شود در زیر آمده است:
  1. سرعت خودرو: همان‌طور که سرعت زیاد می‌شود، ترکشن خودرو به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. پدیده هیدروپلنینگ در غیاب نیروی جلوبرنده ایجاد می‌شود و باعث از دست دادن خودرو می‌شود. پس همواره با سرعت مطمئنه رانندگی کنید و به ترافیک خودروهای اطرافتان دقت کافی داشته باشید.
  2. عمق آج‌های تایر: به محض ساییده شدن آج‌های تایر شما مقاومت خودروی شما در مقابل پدیده هیدروپلنینگ کاهش می‌یابد.
  3. عمق آب: هر چه مسیری که در حال پیمودن هستید دارای عمق بیشتر آب باشد، زودتر نیروی ترکشن خود را از دست می‌دهید. هر چند لایه نازکی از آب می‌تواند این نیروی ترکشن را در سرعت‌های پایین هم از بین ببرد.

حال به شرح دقیق اتفاقی که در پدیده هیدروپلنینگ می‌افتد می‌پردازیم. هنگامی که خودروی شما به گودالی از آب می‌رود، سطح تایر باید آب را از مسیر اصلی خود کنار بزند تا سطح تماس خود را با جاده حفظ کند. تایر مقداری از آب را به طرفین فشرده می‌کند، این نیرو توسط آج‌های تایر به آب وارد می‌شود. با داشتن تایرهای مناسب، نرخ شتاب گیری ملایم و جاده‌هایی که سطح آنها زهکشی شده باشد پدیده هیدروپلنینگ به ندرت در سرعت‌های کمتر از 90 کیلومتر بر ساعت ایجاد می‌شود. هر چند اگر هر کدام از شرایط فوق احراز نشود می‌تواند در سرعت‌های 55 کیلومتر بر ساعت هم اتفاق بیفتد.







در سطوح صاف که باران ملایم می‌بارد و خودرو با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت باشد، هر کدام از تایرها نزدیک به 4.5 لیتر آب را در هر ثانیه جا به جای می‌کنند. هر کدام از المان‌های آج تایر به مدت یک صد پنجاهم ثانیه بر روی زمین در سرعت فوق قرار دارند، در طی این زمان توده‌ای از آب به گونه‌ای فشرده می‌شود که یک لایه نازک بر روی سطح باقی می‌گذارد و سپس تایر شروع به چنگ زدن به سطح جاده می‌کند. هر چند تایرهایی که آج مناسبی ندارند پاسخ مناسب‌تری نسبت به تایرهای آج دار در سطوح خشک می‌دهند ولی در سطوح لغزنده بسیار ناایمن هستند چون باران مانند روان ساز بر روی لاستیک عمل می‌کند.




علم هیدروپلنینگ:
هیدروپلنینگ در واقع نتیجه حرکت تایر به طور سریع میان سطوح خیس است. آن‌قدر سریع که زمان کافی برای رهایی آب از میان کانال‌های مرکز سطح تماس تایر وجود ندارد. نتیجه این می‌شود که تایر به وسیله آب از سطح جاده جدا می‌شود و نیروی ترکشن خودرو از بین می‌رود.
طراحی آج تایر، عمق تایر، وزن خودرو، فشار باد تایر، عمق آب بر روی جاده و حتی سازگاری آب (به طور مثال در معرض هوا قرار گرفتن آب) از جمله عواملی هستند که در حداکثر سرعتی که خودرو باید طی کند که پدیده هیدروپلنینگ رخ ندهد نقش دارند. با بیان یک سرعت حداکثری نمی‌توان گفت که دیگر این پدیده رخ نمی‌دهد، باید عوامل مؤثر دیگر را هم بررسی کرد و سپس نتیجه گیری نمود.
عوامل زیر قابلیت حمل شوندگی آب را توسط تایر را به شما گوش زد می‌کند هر چند وابستگی این فاکتورها بسیار پیچیده است: (تصویر وسط در شکل زیر بیانگر این قابلیت است)



  • سایز تایر: اندازه و شکل محل تماس تایر با سطح جاده رابطه مستقیمی با پدیده هیدروپلنینگ دارد. هر چه اندازه سطح تماس پهن‌تر باشد، با سرعت بیشتری می‌توان به پدیده هیدروپلنینگ نائل شد.
  • الگوی آج تایر: طراحی بهینه کانال‌های گریز آب در سطح تایر باعث کاهش ریسک پدیده هیدروپلنینگ می‌شود.
  • عمق آج تایر: همان‌طور که تایر شما ساییده می‌شود توانایی مقاومت در برابر پدیده هیدروپلنینگ به شدت افت می‌کند.
  • باد تایر: همواره سعی شود که فشار باد تایر در محدوده‌ای باشد که کمپانی سازنده آن اعلام کرده است.
  • عمق آب بر روی جاده: هر چه سطح ارتفاع آب بیشتر باشد زودتر نیروی ترکشن خود را از دست می‌دهید. در سرعت‌های بالاتر یک لایه نازک از آب کافی است تا شما کنترل خودروی خود را از دست دهید.
  • مشخصات آب: دمای آب، آغشته به روغن بودن آب، کثیف بودن آب، نمکی بودن آب می‌تواند چگالی و خواص آب را به طور کلی تغییر دهد.
  • زنجیره توان خودرو: به علت کمک رایانه به خودرو در خودروهای تمام چرخ محرک (AWD) احتمال وجود پدیده هیدروپلنینگ در این گونه خودروها بیشتر از خودروهای دو چرخ محرک است. تغییرات ناگهانی برخی از این‌گونه سیستم‌های تمام چرخ محرک باعث ایجاد پدیده هیدروپلنینگ می‌شود. (مثلاً انتقال توان به طور ناگهانی از تایرهای جلو به محور عقب)
  • سرعت خودرو: همان‌طور که سرعت خودرو افزایش می‌یابد، نیروی ترکشن خودرو به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. به دلیل اینکه تنها زمانی پدیده هیدروپلنینگ اتفاق می‌افتد که نیروی ترکشن کاملاً از بین رفته و کنترل خودرو از دست راننده جدا می‌شود، پس لازم است که سرعت خودرو را حتی المقدور کاهش دهید.
  • وزن خودرو: هرچه وزن خودرو کمتر باشد احتمال وقوع این پدیده زیاد می‌شود.
  • نوع سطح جاده: جاده‌هایی که از جنس آسفالت هستند و شیارهای مناسب در آن تعبیه نشده است مستعد از جاده‌های سیمانی با وجود شیارهای مناسب برای ایجاد پدیده هیدروپلنینگ است.






چه زمانی دقیقاً شما پدیده هیدروپلنینگ را تجربه می‌کنید؟ معمولاً خیلی سخت است زمان دقیق این پدیده مشخص شود. حس کردن این پدیده درست مانند زمانی است که پشت خودرو شما به هر طرفی کشیده می‌شود، به خصوص هنگامی که باد زیادی به طور عمود به خودروی شما اصابت کند. یا هنگامی که شما حس کنید که فرمان شما خیلی نرم شده و به راحتی چرخیده می‌شود.
در نهایت دو عامل تشدید کننده پدیده هیدروپلنینگ را که می‌تواند خیلی خطرناک باشد در زیر آمده است:


  1. به هیچ‌وجه در رویارویی با چنین پدیده‌ای ترمز نگیرید.
  2. به هیچ‌وجه در رویارویی با چنین پدیده‌ای فرمان را نچرخانید.
ترمز گیری در هنگام رویارویی با پدیده هیدروپلنینگ باعث می‌شود خودروی شما بیشتر لیز بخورد. درست مانند زمانی است که فرمان قایقی را در دست دارید. در این زمان فرمان را محکم بچسبید و به هیچ عنوان آن را نچرخانید. به آرامی پای خود را از روی پدال گاز بردارید تا سرعت خودرو کاهش یابد و فرمان شما به حالت عادی برگردد. اگر نیاز جدی به ترمز داشتید آن را به آرامی و چندین بار فشار دهید. البته برای خودروهایی که ترمز ABS دارند از عمل چندین بار فشار دادن نیاز نیست (رایانه خودرو این کار را خیلی بهتر از شما انجام می‌دهد!)، تنها به آرامی پای خود را بر روی پدال ترمز بگذارید.
 

koonkooa

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2012
نوشته‌ها
1,274
لایک‌ها
2,542
٩٦ خودرو در كانادا با هم تصادف داشتند و سه نفر رفتن بيمارستان !

اينجا ٦ تا خودرو تصادف كردند ٨ نفر مردن !
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تراک زیبای کومبی EV
با وجود بازنشستگی فولکس واگن کومبی بعد از 56 سال تولید در برزیل و فرستادن آن به موزه هانوفر آلمان، هنوز جذابیتهای این خودرو، می تواند دستمایه نمونه های جدید نیز باشد. شرکت سنترو موتورز از برنامه‌هایش برای عرضه کومبی EV به عنوان یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی در امریکای شمالی خبر داده است. کومبی EV که برای حمل بارهای سبک تدارک دیده شده است، می‌تواند به سرعت نهایی 50 کیلومتر بر ساعت رسیده و با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافتی را در حدود ۸۰/۵ کیلومتر طی کند.




Kombi EV by Cenntro Motors


مطابق گفته شرکت سازنده، هر بار شارژ باتری این وسیله نقلیه، کمتر از ۶ ساعت طول می‌کشد. یک باتری ۶/۸ کیلووات ساعت، نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی را تأمین می‌کند و خروجی موتور به صورت ماکزیمم، ۱۶/۷ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن‌متر است. از این‌رو، کومبی EV می‌تواند در مدت ۸/۵ ثانیه به سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد.



با استفاده از تکنولوژی KLD در نیرومحرکه، این وسیله نقلیه مصرف انرژی معادل ۲۴۰ مایل برای هر گالن سوخت (MPGe) یا ۰/۹۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. البته این عدد، هنوز توسط سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، رسمی نشده است و بهترین مصرف انرژی برای این کلاس خودرو، در حاضر در اختیار شورولت اسپارک EV با مصرف انرژی معادل ۱۱۹ مایل برای هر گالن سوخت است که برای ترکیبی از جاده و شهر به‌دست آمده است.


کومبی با دیفرانسیل دو چرخُ ظرفیت حملی به اندازه ۳۶۲/۸ کیلوگرم دارد و شعاع گردش آن ۳/۴۷ متر است. این وسیله نقلیه، بیشتر برای کاربردهای صنعتی در مسافت‌های کم، مانند سیستم تحویل محلی یا بخش انبارداری، تدارک دیده شده است.


کمپانی سنترو موتورز، کومبی الکتریکی را در دو مدل عرضه خواهد کرد. مدل فضای سبز (Green Space) یک قسمت بارگیر روباز در قسمت عقب دارد و این در حالی است که مدل اسپرت شهری (version sports City) دارای یک بدنه بسته است و حداکثر سرعت آن ۴۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف انرژی آن نیز معادل ۰/۹۸ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر است.


سنترو (Cenntro) اعلام کرده که این وسیله نقلیه، ابتدا فقط در امریکای شمالی در تابستان سال ۲۰۱۴ عرضه خواهد شد و هنوز در مورد قیمت نهایی آن، تصمیم نگرفته است.
معاون اجرایی سنترو موتورز، ماریان مک‌اینرنی، می‌گوید:

کومبی یک وسیله نقلیه همه‌کاره‌ی واقعی است که با هدف کاربرد در زمینه‌های مختلف، از عملیات انبارها گرفته تا کشاورزی، واز خاکبرداری و اقدامات نگهداری تا تحویل‌های سبک درون‌شهری، تولید می‌شود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» آرش AF8، یک شبه فراری با موتور آمریکایی
بعد از چند هفته نمایش تیزرهای مختلف از سوپر اسپرت آرش، سرانجام چشم ما به جمال این خودرو آن هم یک هفته پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه ژنو، روشن شد. چهار سال پیش مدل AF10 با طرحی شبیه فراری انزو توسط آرش معرفی شده بود و حالا با AF8 مواجه گشته‌ایم. آرش AF8 با طراحی آشنا و تکامل یافته همان مدل، جذاب و البته بدون افراط و حتی نوآوری، انتظارهای اولیه ما را بدون پاسخ گذاشت.




Arash AF8


پیشرانه 7.0 لیتری هشت سیلندر خورجینی، یک یادگاری آمریکایی از GM است. این موتور می‌تواند 550 اسب بخار نیرو در 6500 دور بر دقیقه و 640 نیوتن متر گشتاور در 5000 دور بر دقیقه تولید نماید. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخها منتقل می‌شود. AF8 روی چرخهای آلیاژی 20 اینچی سوار شده است. ابعاد این ماشین 4.15 طول، 1.9 عرض و 1.1 متر ارتفاع است. وزن این خودرو 1200 کیلوگرم است. شاسی نیز از لوله‌های فولادی با کشش بالا ساخته شده است. پانل‌های بدنه از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند.












آرش شتاب این ماشین را برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، 3.5 ثانیه اعلام کرده و نهایت سرعت آن نیز 322 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. برای متوقف کردن این خودرو از دیسک‌های خنک شونده 380mm در جلو و 362mm در عقب با 6 و چهار عدد کالیپر پیستون استفاده شده است.














چراغهای زنون، چراغهای LED عقب و تعلیق دو جناقی و اگزوزهای تیتانیومی، از دیگر موارد قابل ذکر این خودرو می‌باشند.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده
شاید برایتان جالب باشد بدانید، در تاریخ صنعت آلمان، خانواده پورشه، یکی از اساسی ترین نقش ها را ایفا کرده است. طراحی و ساخت اولین نسخه های فولکس واگن، ایجاد و مدیریت شبکه فروش آن در اروپا، ساخت برترین خودروهای ورزشی در دنیا، مدیریت کمپانی آئودی در یک دوره طولانی، همه و همه بخش کوچکی از فعالیت هایی بوده است، که فردیناند های نسل پورشه، در طول قرن پیش مدیریت کرده اند. در این نگاره کوتاه، سعی خواهیم کرد، شما را با بخشی از این تاریخ تاثیرگذار، بیشتر آشنا کنیم.


ferdinan porsche, ferdinan peich, ferdinan alexander porsche

فریناند نخست: فردیناند پورشه (1875 تا 1951)
فردیناند پورشه، در تاریخ سوم سپتامبر 1875، در ایالت لیبریا، واقع در اتریش به دنیا آمد. او فرزند سوم خانواده خود بود و از همان کودکی علاقه شگرفی به طراحی وساخت موتور های الکتریکی، لامپ ها و زنگ های مخصوص داشت. در آن زمان، اتریش ضمیمه آلمان شده بود و در شهر ها و ایالاتش، خطوط تولید گسترده ای در زمینه صنعتِ ساخت، فعالیت می کردند. زمانی که کارل بنز، روی ساخت اولین خودروی پیشرانه ای، کار می کرد، فردیناند تنها 11 سال داشت. در 18 سالگی،فردنیاند، به شرکت مکانیک “بلیگر”(bela egger) در وین پیوست و در نتیجه استعداد بالای خود، توانست در کمتر از چهار سال، سرپرستی بخش تست مرکزی، موتورهای الکتریکی را برعهده بگیرد. در اواخر قرن نوزدهم، وی به تیم طراحی کمپانی “لانر” (lohner)، ملحق شد و کار روی اولین خودروی تخصصی خود را آغاز نمود.


Lohner Porsche Elektromobi

در سال 1900، وی در جریان نمایشگاه پاریس، از این خودرو که چهار چرخ داشت و با یک فرمان مرکزی کنترل می شد، رونمایی کرد. فردنیاند پورشه، بعد ها با کمپانی معروفی چون، اتو یونیون و دایملر همکاری های گسترده ای انجام داد که نتیجه شان، طراحی و ساخت خودروهای متعددی برای این کمپانی ها بود. در 22 ژوئن 1934، فردیناند، توسط انجمن خودروی آلمان و با دستور مستقیم آدولف هیتلر، به ساخت خودرویی سبک و ارزان قیمت با قابلیت تحمل هوای سرد و داشتن سرعتی معادل با 100 کیلومتر در ساعت موظف شد. وی توانست، در عرض چهار سال، نخستین خودرو از این سری را، که به فولکس واگن مشهور بود، طراحی کرده و در تاریخ 26 می 1938 معرفی نماید. یک سال بعد، با آغاز جنگ جهانی دوم، تمام بخش های صنعتی آلمان و اتریش، ماهییت نظامی به خود گرفتند و فردیناند نیز، در گوشه ای از اتریش، به ساخت موتورهای و ماشین آلات جنگی مشغول شد. اما در سال 1945، با شکست آلمان در جنگ جهانی، این کشور به دست متفقین افتاد و دکتر فردیناند پورشه به اسارت نیروهای فرانسوی در آمد. وی در طول عمر خویش، اقدامات بسیاری در زمینه کمک به رشد صنعت خودرو در اروپا، انجام داد. با اینکه، دو جنگ جهانی بزرگ، بخش عظیمی از زندگی وی را تحت تاثیر قرار داد، اما هیچگاه از علاقه اش به ساخت خودروهای ورزشی و کارآمد کم نشد و بیشتر دغدغه هایش ، در ساخت خودروهایی سبک با کارایی بالا خلاصه می شد.

فریناند دوم: فردیناند آنتوان ارنست پورشه (1909 تا 1998)
فردیناند آنتوان پورشه، ملقب به فری پورشه، در 19 سپتامبر 1909 در وینر نویشتات، شهری واقع در شمال وین، به دنیا آمد. این زمانی بود که، پدرش فردیناند پورشه، یکی از خودروهای ورزشی خود را، در دور آخر مسابقات semmering، به حرکت در آورده بود و در همانجا با تلگرام از تولد فرزندش خبر دار شد. فری پورشه در کودکی، بیشتر وقت خود را با پدرش، در کارخانه دایملر می گذراند و از همان اوایل زندگی، با ایده های بزرگی پا به نوجوانی گذاشت.


ferry porsche and his toy car

در سالیان بعد، فری پورشه، با آغاز فعالیتش در بخش فنی کمپانی اشتایر در وین، گام بلند خود را برای ورود به صنعت طراحی و ساخت خودرو، به محکمی برداشت، اما رسالت اصلی زندگی وی، با پایان جنگ جهانی و اسارتش به همراه پدر، شروع شد. با پایان جنگ جهانی و یورش متفقین به خاک آلمان و اتریش، فری به همراه پدرش، به اسارت فرانسوی ها در آمده و به اردوگاه دیژون، در شرق فرانسه منتقل شد. خانواده پورشه، در آن زمان، تنها از عهده پرداخت غرامت یکی از آنها بر آمدند و فری پورشه از اسارت آزاد شد. بعد از بازگشت فری، به اتریش، وی خیلی زود با یک سرمایه گذار ایتالیایی، برای ساخت یک خودروی فرمول یک، به توافق رسید و با درآمد حاصل از این قرارداد، توانست پدرش را نیز به اتریش بازگرداند. با بازگشت فردیناند بزرگ به خانه، فری تمام حواس خود را برای گسترش کمپانی پورشه متمرکز کرد. در همان سال ها، وی از طرف کمپانی فولکس واگن نیز، به عنوان طراح سری خودروهای VW قورباغه ای انتخاب شد و کارش را آغاز کرد. در همان زمان، خواهرش لوئیزا پیچ توانست امتیاز ایجاد شبکه فروش خودروهای فولکس واگن را در اروپا به دست آورد. و به این صورت، خانواده پورشه، اساسی ترین قدم را برای محبوبیت بیش از اندازه فولکس واگن در دنیا برداشتند.


ferdinand porsche and ferry porsche

فری پورشه، با مدیریت بی نقص خود بر میراث پدرش، کمپانی پورشه و رشد و ارتقای آن، در کنار پایه ریزی تجارت تحت شبکه و بازار لیزینگ، توانسته است، نام خود را در بین افراد تاثیر گذار تاریخ صنعت خودرو در اروپا به روشنی جای دهد. طراحی، ساخت و فروش خودروهای فولکس واگن در دوره ای طولانی در کنار ساخت نزدیک به 50 نسخه، خودروی مسابقه ای و ورزشی، بخش دیگری از فعالیت هایی بود، که توانست به محبوبیت فری پورشه در بین دوست داران خودرو بسیار کمک نماید.

فریناند سوم: فردیناند الکساندر پورشه (1935 تا 2012)
فردیناند الکساندر پورشه، فرزند فری پورشه و نوه فردیناند پورشه، با نام کوچک بوتزی، 11 دسامبر 1935 در شهر اشتوتگارت آلمان، به دنیا آمد. در تاریخ صنعت خودروی آلمان، نام وی با طراحی و ساخت نخستین مدل از پورشه 911 عجین شده است. فردیناند الکساندر، در میان صاحب نظران علم مکانیک، با لقب ” طراح هنرمند ” شناخته می شود و شاید ریشه ی آن را در شکوه ایده های وی برای خودروهای ورزشی و فرمول یک متصور شد.


Ferdinand Alexander Porsche

فردیناند الکساندر پورشه، تحصیلات مقدماتی خود را در دبیرستان “والدرف” اشتوتگارت به پایان رساند و در همان سال عازم دانشگاه فنی شهر اولم شد تا در رشته ی طراحی صنعتی، به تحصیل ادامه دهد. اما یک سال بعد، وی از آزمون رسمی دانشگاه انصراف داد، تا روند آموزش های خود را در کارگاه خانواده اش “پورشه” تحت نظر بهترین طراح آن، ” اروین کومندا” ادامه دهد.


ferry porsche and his son, ferdinand alexander porsche

فردیناند، به واسطه استعداد درخشان خود در زمینه طراحی خودرو، خیلی زود توانست به پیشرفت های بزرگی برسد. یکی از اقدامات وی که در تاریخ به روشنی ثبت شده است، طراحی اولین نسخه از سری پورشه 911 بود، که فردیناند آن را به عنوان میراث خانواده پورشه، معرفی نموده است.

فریناند چهارم: فردیناند پیچ (1937) – 76 سالگی
فردیناند کارل پیج، یکی دیگر از نجیب زادگان خانواده پورشه می باشد، که 17 آوریل 1937 در شهر وین اتریش به دنیا آمد. پدرش دکتر آنتوان پیچ بود، که لقب معروف ترین وکیل اتریش را داشت و مادرش لوئیزا، دختر فردیناند پورشه بود که نخستین سنگ بنای سیستم واردات خودرو در اروپا را پایه گذاری کرد و با راهکار های ناب خود، کمپانی های بزرگی چون فولکس واگن، آئودی، اشکودا، سیات و خود پورشه را برای رسیدن به شکوه امروزی شان کمک فراوانی کرد.

فردیناند پیچ، در سال 1971 و بعد از بازنگری های سراسری بر بخش های مدیریتی کمپانی پورشه و ابلاغ قانون منع استفاده از اعضای خانواده پورشه در مدیریت آن، که توسط دایی خود، فری پورشه و مادرش لوئیزا تصویب گردید، به کمپانی آئودی منتقل شد. در آن زمان، وی بعد از طراحی و ساخت نسخه های آئودی 100 و آئودی کواترو، از سوی هیئت مدیره آئودی به عنوان مدیر عامل این کمپانی انتخاب گردید و با مدیریت بی نظیر خود، از آئودی یک رقیب بی همتا برای واحدهای لوکس مرسدس بنز و بی ام و ساخت.


ferdinand piech

سیاست های زیرکانه فردیناند پیچ در مدیریت آئودی، باعث شد در فاصله سالهای 1971 تا 1994، وی به عناوین بزرگ دیگری نیز در زمینه صنعت خودرو در اروپا دست پیدا کند. مدیریت کمپانی فولکس واگن، از سال 1993، نظارت بر شبکه های توزیع خودروهای لامبورگینی و بنتلی در اروپا، تاسیس واحد بوگاتی از کمپانی فولکس واگن در سال 1998 و خرید کمپانی هایی بزرگی چون، اشکودا، بنتلی، سیات، ام آی ان و پورشه، بخشی از اقدامات وی در صنعت خودروی اروپا بوده است.


ferdinand piech

برگرفته از کتاب ” تاریخ پورشه؛ داستان خلاق ترین کمپانی صنعتی”
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
کمپانی ژاپنی تویوتاموتورز سال 1937 توسط Kiichiro Toyoda تاسیس شد که برای نخستین بار توانست صنایع تولیدی تویوتا که توسط پدرش Sakichi Toyoda در سال 1926 ایجاد شده بود را وارد صنعت خودروسازی کند. البته فعالیت تویوتاموتورز از مدت ها قبل هم ادامه داشت طوریکه سال 1934 اولین موتور شش سلیندر خطی با نام Type A و سال 1936 نیز اولین خودروی شهری خود را با نام AA به تولید رساند. سال 1967 کمپانی Hino، سال 1999 سهامدار اصلی و مالک کمپانی Daihatsu و سال 2008 نیز با تصاحب بیش از 16% از سهام کمپانی صنایع سنگین Fuji مالک اصلی آن شد. همچنین شرکت DENSO که از تولیدکنندگان قطعات خودروست نیز هم اکنون تحت سرپرستی تویوتا قرار دارد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» طراحی و ساخت مزدای مفهومی توسط دانشجویان.
سبک طراحی محصولات جدید مزدا، طراحان را به وجد آورده و تعدادی از دانشجویان دانشگاه کلمسون و پاسادنا را برای ساخت یک خودروی کانسپت برای این شرکت ترغیب کرده است. نارنجی عمیق 3 (Deep Orange 3 Concept) گرچه چندان نام با مسمایی به نظر نمی‌رسد، اما در عوض از یک طرح کاربردی و آینده نگرانه جذاب بهره می‌گیرد.


Mazda Deep Orange 3 Concept

این هاچ بک خوش هیکل دارای دو ردیف صندلی 3 تایی است تا 6 سرنشین را به راحتی در خود جای دهد. شاسی این خودرو پیش از این در نمایشگاه سما 2012 رونمایی شده بود و اکنون نوبت بدنه و قوای محرکه است.


Mazda Deep Orange 3 Concept

چهره این خودرو متناسب با خودروهای جدید مزدا و مفهوم کودو است. بنابراین شباهتهای زیادی بین این ماشین و محصولات نسل جدید مزدا وجود دارد.


mazda clemson deep orange 3

موتور بنزینی این خودرو 1.5 لیتر حجم دارد و در کنار موتور الکتریکی در مجموع قادر است عملکردی مناسب را ارائه کند. جاییکه شتاب صفر تا صد 7.5 ثانیه ای و مصرف سوخت 5.5 لیتری بارزترین نشانه های آن هستند. روش انتقال نیروی هیبریدی این خودرو هم منحصر به فرد است. جایی که به صورت خودکار می‌تواند انتقال نیرو را روی محور جلو، عقب یا هر دو محور سوئیچ کند.








طراحی دیپ اورنج 3 یکی از برنامه های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی خودرو دانشگاه کلمسون Clemson با همکاری دانشجویان کالج طراحی پاسادنا و شرکت مزدا می‌باشد و نشان می‌دهد که مراکز دانشگاهی نیز نقش عمده ای در تحولات صنعت خودرو ایفا می‌کنند.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
هیوندای به مجموعه‌ای از کارخانجات و سازمان‌های مرتبط با آن اطلاق می‌شود که توسط چونگ جو-یونگ از کرهٔ ‌جنوبی بنا شده‌است. نخستین کمپانی هیوندای در سال ۱۹۴۷ میلادی بعنوان یک کمپانی ساختمانی تاسیس شد و در نهایت مجموعهٔ هیوندای تبدیل به بزرگترین کمپانی زنجیره‌ای کرهٔ جنوبی شد.

معروف‌ترین سازمان هیوندای کمپانی هیوندای موتور می‌باشد که پنجمین تولیدکنندهٔ بزرگ خودرو در دنیا می‌باشد. همچنین صنایع سنگین هیوندای بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ کشتی در دنیا می‌باشد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
کمپانی کیا سال 1944 میلادی به عنوان تولیدکننده لوله های فلزی و همچنین قطعات دوچرخه تاسیس شد. سال 1951 اولین دوچرخه، سال 1957 اولین موتورسیکلت، سال 1962 اولین خودرو و سال 1974 نیز اولین کامیون خود را راهی بازار کرد. سال 1986 همکاری مشترک خود را با فورد آغاز نمود. سال 1992 اولین بخش آمریکایی خود را با نام KMA و به عنوان مرکزی برای فروش و بازاریابی محصولاتش راه اندازی کرد. سال 1997 با اعلام ورشکستگی کیا، حدود 50% سهام آن توسط هیوندای خریداری شد طوری که عملا زیرمجموعه آن قرار گرفت. نقطه عطف محصولات کیا سال 2006 میلادی بود که با انتصاب طراح ارشد خود به Peter Schreyer توانست بسیار زودتر ار حد تصور روی خوش مشتریان غربی را نیز ببیند! سال 2009 نیز اولین خط تولید کیاموتورز در آمریکا، در ایالت جورجیا احداث شد.
کلمه KIA از عبارت چینی-کره ای Ki گرفته شده که در اصل به معنای “آمدن” و “شکل گرفتن” است اما به صورت عمومی به “آمده از آسیا” یا “بیرون آمده از آسیا” ترجمه می شود. کیاموتورز هم اکنون لقب قدیمی ترین خودروساز کره جنوبی را نیز در اختیار دارد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
جنرال موتورز یا GM سال 1908 توسط بزرگترین مخترع صنعتی قرن ایالات متحده یعنی ویلیام دورانت و به عنوان شرکت مادر (هولدینگ) برای کمپانی بیوک تاسیس شد. GM سال 1909 کمپانی کادیلاک، سال 1918 کمپانی شورولت، سال 1925 کمپانی بریتانیایی واکسهال، سال 1929 کمپانی آلمانی اوپل و سال 1931 نیز کمپانی استرالیایی هولدن را به تملک خود درآورد. همچنین با خریداری کمپانی Rapid Motor در سال 1909 محصولات آن را تحت برند جدید GMC وارد بازار کرد که تا به امروز نیز با همین نام درحال فعالیت است. محصولات GM هم اکنون به بیش از 157 کشور جهان راه یافته اند. جنرال موتورز بزرگترین فروشنده خودروی جهان در سال 2011 بود.
 
بالا